Maat-regel

Wanneer de kleren van Mies te klein geworden zijn schuift een klein deel ervan naar Stef. Niet alles want dan zou het arme kind nooit iets nieuws krijgen. Was dat vroeger heel normaal, nu waak ik er voor. *wafwaf* Soms ligt het ook aan mezelf. Dan ben ik zo verknocht aan een bepaald truitje, hoef ik het gelukkig niet weg te doen. Krijgt het een tweede ronde. Overigens moet ik er wel bij zeggen (van mezelf, red.) dat Stef het tot nu toe nog prachtig vind om die kleren te krijgen. (*neuriet:”Krijg toch allemaal de klere”… *) Zodra ze er moeite mee heeft hou ik er ook meteen mee op. Maar ik denk dat we dan bij de fase aangekomen zijn dat de dames elkaars kleren lenen.

Enfin, om een lang verhaal nog langer te maken zal ik vertellen dat het niet altijd eenvoudig is. Echt niet. Zal ik vertellen waarom? * laat onheilspellend geluidje horen en houdt lezers in spanning*
Met sommige kledingstukken liggen ze qua maat dicht bij elkaar. *lacht om jullie teleurgestelde gezichten en zet geluidje af* (Ha! Valt tegen he? Ghehehe) Was het ene truitje deze winter nog van Mies, dan hangt het met gemak de volgende winter aan het lijf van Stef. In één jaar dus.

Op zich no problemo. Het ligt er in de kast dus je hoeft het er maar uit te trekken. Maaaaar… voordat het de kast bereikt is het toch wel een probleem. Bij het strijken dus. Van wie is nou wat?
* kijkt wanhopig * Nou zou ik aparte wasmanden kunnen maken met aparte wassen maar pfff dat is me ook een administratie! Bij de kleuter en peutersokken had ik bij alle sokken van Mies een rood draadje verwerkt en bij Stef een geel. Maar ja wanneer je het doorschuift moet je dat rode draadje er eigenlijk uitpeuteren anders blijft het bij de kas van Mies terecht komen. Is het nog een beetje te volgen? Nee? Mooi zo. *steekt tong uit*

De kleren van Mies met paardopdruk gaan voor de helft naar Stef. (neehee, niet alleen de voorkant, flauwerd! Je lijkt mij wel, ghehehe) Het is duidelijk dat die van Mies geweest zijn. Iedereen in de omgeving weet dat zij een paardenfreak is en die lopen zoveel mogelijk in spullen met paarden er op. Wanneer Stef ze goedgekeurd heeft kan ik er die niet afwassen of uitgummen. (Hmmz…flink tipp-ex erop…klaaaar). Maar wanneer die kleren uit de was komen begint het verhaal van voor af aan en moeten de dames assisteren. Zij weten immers beter dan ik welke kleren in welke kast horen.

Maaaar zoals ik wel eens verteld heb kan Mies slecht haar spullen wegdoen. Niet omdat ze die een ander niet gunt. Nee, omdat ze er aan gehecht is. (met nietjes, ducktape en tie-rips). Ah daar kan ik me het een en ander voorstellen (*gaat breed voor afdeling van de zolder staan zodat jullie niet zien wat ik daar zoal bewaar*) alleen wordt het een zooitje wanneer ik alle jaargangen ga bewaren.
Dat weet ze. Maar ze smokkelt. Bij enige twijfel van mijn kant pikt ze het te kleine truitje of de sokken met die paardenprint weer in. Soms laat ik het zo. Ik begrijp haar.

Laat ons maar lekker met twee (kleding)maten meten!*

*verschillende criteria hanteren, afhankelijk van wie (of wat) men beoordeelt

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Maat-regel

  1. juist zegt:

    Haha, jah, is wel makkelijk zo. Ik heb dat eigenlijk nooit zo gehad. Ik begin er nu pas mee. Ik jas de kast van mijn moeder leeg. Sinds ik uit huis ben heeft ze zulke leuke spullen 8)

    (ik dus ook nu)

  2. Emmelinda zegt:

    Whoeehaa dat heeft ze expres gedaan. Omdat ze wist dat je het anders zou jatten ghehehe. Heeft ze nog vette pech dat je haar kast nu ook nog weet te vinden πŸ˜‰

  3. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; mijn moeder jatte van mij. Maar ze kon niks aan hebben zonder er op te morssen. Sommige vlekken gingen er niet meer uit. Dan hoefde ik dat niet meer terug πŸ˜‰

  4. Juist zegt:

    Ha, jah. Ik wordt er al heel goed in. Kleren verstoppen in mijn was, of spullen die ik ‘toevallig nodig heb’ en onder tussen even een rondje door haar kast heen. Soms om alle spullen weer terug te leggen en soms om er wat uit te halen. Ze mist wel dingen soms en dan kan ik me niet herrineren dat ik het thuis heb πŸ˜‰

  5. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…we worden ouder en dan werken die bovenkamers niet altijd zoals we het willen he? *knipoogt*. Toch wel handig hoor, zo’n 2e kledingkast ghehehe πŸ˜€

  6. leejo zegt:

    Ik zie opeens allemaal truitjes en sokken om me hoofd draaien, ipv sterretjes,daarom de late reactie, ik heb het 3x moeten lezen πŸ˜•

  7. Juist zegt:

    Ja stel je voor…Met haar bovenkamer is niets mis.. Maar goed, ik leid alvast de pre dementie in hoor…Op het moment heb ik trouwens niets van haar..Ik denk dat ik maar weer eens langs moet…*denkt na over wat ze dit weekend aan wil naar de kroeg*

  8. Emmelinda zegt:

    @Leejo; Grinnik….als je er zo meteen maar niet over droomt joh πŸ˜‰ Ghehehe

    @Juist;Whoeehaa…denk ook alvast effies na hoe je het mee gaat smokkelen? πŸ˜‰

  9. leejo zegt:

    Jij ook truste en see you πŸ˜‰

  10. Emmelinda zegt:

    See you! πŸ˜€ πŸ˜‰

  11. Juist zegt:

    Ik bedenk me net dat ik nog ehm..wow..Daar ga ik nog even over nadenken. Sommige technieken (zeg maar gerust alle) heeft ze door. (daar ben je immers moeder voor) Die weten al wat je gaat doen voordat je drie stappen heb kunnen zetten…Haha

  12. epie zegt:

    ik droeg kleren van mijn zus , maar dan met carnaval.
    dit ter verduidelijking

  13. Emmelinda zegt:

    @Juist; Jaaaa hahaha en dat vond ik vroeger zo raar! Nou mijn kids er mee beginnen zie ik hoe simpel het is hahaha πŸ˜€
    Had je al geschreven hoe het gegaan was met die kraam van je? Ik ga morgen kijken. Ik ga nu maffen πŸ˜‰ Welterusten! πŸ˜€

    @epie; Ghehehe, die baby-doll zal je enig gestaan hebben 8) hahaha πŸ˜‰
    Ik ga maffen….slaap lekker voor zo meteen πŸ˜‰

  14. Gonny zegt:

    Ja as ja daar over schryft…. dat is bij ons ook zo nu lenen ze gewoon van elkaar, met soms ruzie, maar vroeger wilde ons Kim ook nooit haar kleren wegdoen en ik weet ook niet welke truirjes en strings van wie zijn alleen sokken liggen in 1 la anders word ik helemaal gek en het is al zo erg met mij hahahaha. πŸ˜‰

  15. wha leuk! Ik ging vroeger in de kasten van mijn zussen zitten! Nu gaat het niet meer…ben te dik πŸ˜€

  16. Claudia zegt:

    Goeiemorgen Emmelinda,
    Ik heb dat probleem niet, want een jongen en een meisje hebben toch zeer verschillende kleren en ik zie Jonathan niet echt met broeken rondlopen waar vlindertjes en bloemetjes opstaan, maar omgekeerd zie ik ons Emily niet in van die wijde broeken en truitjes rondlopen, maar dat wil niet zeggen dat ik dat vroeger zelf niet heb gedaan met mijn zus. We wisselden vaak van kleding, en voor ons ma was dat niet erg, we deelden ook dezelfde kast, (aangezien we op dezelfde kamer lagen) dus het kwam altijd wel terecht.
    Nog een fijne dag en tot strakkies ergens.
    knuffff Claudia

  17. Emmelinda zegt:

    @Gonny;Hahaha grappig dat Kim hetzelfde had! Het gaat nou wel iets beter dan eerder. Ze had altijd smoesjes. Dat ze het wilde bewaren voor haar kleinkinderen. Die sloeg meteen een generatie over. Wel makkelijk. Toch oma zijn maar geen kinderen hoeven opvoeden om kleinkinderen te krijgen whaahaa πŸ˜‰
    Ik ben benieuwd hoe dat hier strakkies gaat. Ik denk dat ik het antwoord wel weet πŸ˜‰

    @Bella; Het heeft ook een voordeeltje; zo blijven ze wel van jouw kleren af πŸ˜‰
    Is hier met de kids ook een poos geweest. Was Stef veeeel steviger. Dus al die broeken konden meteen weg. πŸ˜‰

    @Claudia;Toch is het grappig he, als ik Marc hoor was het vreselijk om de kleding te krijgen van zijn broers. Er was gewoon geen geld. En dan blijkt dat anderen elkaars kleren lenen. Zou dat ook bij mannen zijn of is het weer iets van vrouwen? Hmmm…ik hoop dat heel wat mannen reageren. πŸ˜‰
    Maar ik had dat vroeger ook niet. Ik heb een broertje. Mijn moeder had wel hele leuke kleren. En omdat zij van mij leende, leende ik ook van haar. Voort wat hoort wat he ghehehe πŸ˜‰
    Jij ook een hele fijne dag! Tot strakkies en een dikke knufff

  18. Marjan zegt:

    Goedemorgen Emmelinda.
    Ik heb dat probleem gelukkig niet.
    We hebben maar 1 zoon.
    Ik krijg alleen soms wel eens de klacht dat de sokken verkeerd liggen.
    Mijn man en zoon hebben ondertussen dezelfde schoenmaat.
    En ik weet dan niet meer van wie welke paar sokken is hoor.
    Maak er een mooie donderdag van!
    Groetjes en liefs van Marjan!

  19. Emmelinda zegt:

    Haaai Marjan,

    Ja grinnik…dat kan ik me nog herinneren van mijn vader en mijn broer. Die hadden dat ook πŸ˜€ πŸ˜‰
    Oef πŸ˜• , ik besef me ineens dat ze straks ook in MIJN kast gaan graaien. Ik ga zo meteen even een flink hangslot aanschaffen ghehehe πŸ˜‰
    Ik wens jou ook een hele fijne donderdag! Griefs!

  20. Fuzzy Bear zegt:

    Ik ben hier soms de weg kwijt met de sokken van de meiden, terwijl er toch 5 jaar tussen zit. Soms denk ik wel eens voor elk kind een eigen kleur sokken, maar daar kan je bij een tiener niet mee aankomen!
    Sommige shirtjes hebben ze alledrie hier gedragen.
    Ik kreeg vroeger altijd de te kleine kleding van mijn nicht. Op een gegeven momnet vond ik dat niet leuk meer.
    Toch ben ik nu altijd weer blij als iemand een zak met kleding hier dumpt. Ben niet vies van 2e hands, en op zich vind ik het wel prettig om zo nu en dan wat te krijgen.
    Als ik de stad in ga voor kleding kan ik zelden iets naar mijn zin vinden.

  21. Emmelinda zegt:

    Oh nee, ik ben ook niet vies van 2e hands. Ik neus hier regelmatig in die 2e hands winkels. Daar hebben ze best duur en modieus spul. En niet iedereen loopt er in. Dat heb je wel met H&M en C&A enzo. Die collectie herken ik meteen ghehehe.
    Haha ja dat heb ik ook wel eens gedacht, om ze sokken in 1 kleur te kopen. Stef is dol op roze. Die zou er nu geen problemen mee hebben. Veel kleren van Stef zijn ook roze. Dat is makkelijk uitzoeken bij de strijk. Mies is dol op geel. Maar voor hoe lang is dat nog? En helaas heeft ze niet veel geel in de kast ghehehe. Ik ga ze gewoon leren dat zwart gaaf is. Lekker makkelijk. Alles zwart. O zo 8)

  22. Siep zegt:

    hier wil t alleen met de sokken niet lukken
    geef ik een paar van mijzelf aan danielle…liggen ze na een aantal wasbeurten weer bij mij in de kast en is danielle lichtelijk beteuterd dat Γ­k die sokken weer aan heb en zij niet
    voor de rest kom ik er hier wel goed uit
    maar dan moet chantal niet door gaan met die groeispurten van dr, want dan haalt ze in no-time danielle nog in!
    (en die is met dr 13 jr al 175 lang!)
    (ow, en tal met nog geen 9 jr is al 148)

  23. --Natazz-- zegt:

    Hmm misschien de volgende keer voor een jongen en een meisje gaan, is denk ik makkelijker. haha

    Maar ik kan me je wanhoop wel een beetje voorstellen.
    In elk geval bedankt voor de tip. Ik houd het of bij een kind of ik laat er minstens een jaar of tig tussen zitten. πŸ˜‰
    *of het zo vanzelf gaat* πŸ˜•

  24. Emmelinda zegt:

    @Siep;WOw wat zijn die meiden lang zeg! Hier zijn ze niet overdreven groot. Gemiddeld eigenlijk. Misschien zelfs nog net iets daaronder. Maar paps is 1.93m. Eens kijken wie er zo meteen een groeispurt krijgt. Als het al gebeurt πŸ˜‰ Dan zal dat klerenprobleem wel over zijn?? πŸ˜‰

    @Natazz;Hahaha ik zal er in mijn volgend leven over nadenken *schrijft op memoblaadje*

    Hihi ja dat is misschien wel een optie om er zo lang tussen te laten zitten. Of de een flink laten eten. Past niet alles meer van de ander πŸ˜‰
    (nee helaas… πŸ˜• )

  25. leejo zegt:

    Mogge Emm
    Je moet een bij Marjan kijken daar staat iets op met foto’s mischien wel iets voor jou.
    http://beaniemar.web-log.nl/

  26. Emmelinda zegt:

    Heeej Leejo! Goeie morgen!!!
    Ik zie het! Dat is waar Sjoukje me pas geleden op attendeerde. Het is heel makkelijk en gelukkig heb ik er al een account. Ik moet alleen nog leuek foto’s maken om er eentje te knutselen. Lief dat je aan me dacht! Het is inderdaad iets voor mij! Thanks en een hele fijne dag! πŸ˜€

  27. colinda zegt:

    Hallo,…
    Wel handig kleren door kunnen geven,…bij mij is dat wat moeilijker ,….heb natuurlijk een jongetje en een meisje,…hahahaha,…alleen spijkerbroeken en effen t’shirtjes worden doorgeven de rest gaat naar de arme kindjes in het buitenland zeg maar ,…..hahahaha,…

    Ja en monique vroeg of ik het je even wilden doorgeven van haar computer,…..altijd vervelend als je problemen heb met je pc ,….ik word ook niet goed als hij het niet meer doet hoor ,…hahahahah,…hoezo verslaafd,….. πŸ˜‰ πŸ˜€

    Groetjes,……

  28. rietepietz zegt:

    Hallo Emmelinda , Verrassing…. jouw weblog was me opgevallen door de schattige kleuren en opmaak , blijk je Γ³Γ³k nog onwijs leuk te schrijven .heb zelf zoon Γ©n dochter ( al veertigers nu ) maar zie wel dezelfde dingen waar jij over schrijft als ik een strijkje doe bij mijn dochter .kleindochters van 14 en 18 jaar met allebei vrijwel dezelfde maat als mijn dochter , mij krijgen ze gek hoor !!!!!groetjes Riet

  29. Tycho's mama zegt:

    Ik zie het al….ik houd het maar bij 1 kind, net zo makkelijk toch??? Of zou het leeftijdsverschil op dit moment groot genoeg zijn om daar geen problemen mee te krijgen hahahaha!! πŸ˜€

  30. teFrΓ© zegt:

    Gelukkig schelen mijn zusje en ik 8 jaar en nu is zij wat langer uitgevallen dan ik en dan verschillen we ook nog eens heeeeeeeeel erg van smaak…. dusse mijn kast was altijd van mij hihi.

  31. alinda zegt:

    kijk dat is makkelijk dat je sommige dingen door gaan geven aan zusje lief hier gaat dat moeilijk sharon is een meisje ven a9 en dan me zoontje van 5 ik zie hem toch echt niet in een rokje lopen hoor of een leuke meiden print, maar ikkrijg vaak weer kleding van anders joh lekker tweede hands hahaha en de kids zijn er hardstikke blij mee moet er wel nog goed uit zien anders gaat het niet door.
    maar dat sokken probleem ken ik ik heb maatje 37 en dochter lief 35 zowat even groot tegen woordig en dan is het toch wel is ff zoeken.
    nou fijne kleren dag vandaag πŸ˜€

  32. Fuzzy Bear zegt:

    eigenlijk moet je gewoon 1 of 2 sokkenmanden hebben, en daar alle sokken in doen. wie sokken nodig heeft doet een greep in die mand.
    die dingen rekken best wel mee.
    ik miste een keer een sok van mijn zoon, terwijl ik wist dat ik er 2 aan de lijn had gehangen.
    zie ik die avond dta mijn man die sok aanhad! 2 verschillende sokken moet kunnen toch. had ie niet eens gemerkt, zomaar wat van de lijn geapkt.
    Zoonlief had toen maatje 34 en manlief nog steeds 42…

  33. ~Tina~ zegt:

    O ja, dat hechten aan bepaalde kledingstukken herken ik wel.
    Heb jij dat ook niet, dat je bepaalde kleding moeilijk weg kunt doen terwijl het eigenlijk al afgedragen is?
    Gelukkig dat je wat van de ene dame naar de andere kunt doen, scheelt weer met aanschaffen. En zolang ze er geen ruzie over hebben is het mooi geregeld.
    Ik wens je een fijne donderdag, wanneer trekt die mist nou eens op?
    Groetjes en liefs van Tina πŸ˜€

  34. Insoontje zegt:

    ’t Is hier druk, druk, druk… vandaar een plakberichtje

    Een fijne donderdag!

    -x-

  35. angel zegt:

    *kwaak ook ff mee* 8)
    Met 3 broers viel er voor mij weinig te “lenen” en mijn moeders spullen paste ik niet.. πŸ˜€ ik heb zelf een dochter en een zoon dus alleen met sokken was t een ellende toen ze groter werden.. ze kochten altijd dezelfde :D… simpel opgelost… alle sokken los in een wasmand gestopt en ze gingen zelf maar zoeken πŸ˜‰

  36. Emmelinda zegt:

    @Colinda;Grinnik…dat probleem heb je dan inderdaad niet. Of ze moeten straks een sterke vookeur voor zwart krijgen ghehehe. Dan moet je toch effies goed kijken πŸ˜‰

    Ja thanks, ik had het gelezen gisteren. Vervelend voor haar, ik hoop dat het snel opgelost is voordat ze echt afkickverschijnselen krijgt πŸ˜‰

    @Rietepietz;*bloos* Dank je wel voor je lieve complimenten. Maar je mag ook zo wel komen neuzen hoor ghehehe. Geintjuhhh 8)
    Grappig he, dat je dat als moeder van een zoon en dochter nooit zult opmerken. Behalve als ze allebei tennissokken hebben maar misschien is daar ook wel verschil in? Zulke dingen merk je dus inderdaad wanneer je ineens bij een ander gaat strijken. Ken je wel al die kleren van je kleinkinderen uit het hoofd? Weet je welke kleren bij welk kind horen? πŸ˜‰ πŸ˜€ Groetjes!

    @Tycho’s mama;Hahaha maar wie weet heb je dat straks toch nog met de sokken. Duurt nog wel effies, maar daar kun je je nu al op voorbereiden en een oplossing verzinnen πŸ˜‰

    @teFrΓ©;Ja dat is inderdaad een groot voordeel. Maareh..kon jij wel van haar lenen dan? Soms wil dat nog wel eens lukken. Eerder dan andersom πŸ˜‰ Toch?

    @Alinda;Whaahaa ik moet lachen om je eindzin; fijne klerendag. Moet ik eigenlijk eens zeggen wanneer ik een winkel uitloop. Verstaan ze vast klere-dag hahaha.
    Maareh…grappig is dat he, dat zijn dingen die je misschien nooit opgevallen zijn omdat het bij jullie gewoon niet is. Op de sokken na dan. Dat is hier dus altijd een probleem. Behalve de sokken van mij want ik heb gekleurde (knalroze) pantysokjes hahaha. Die vallen wel op πŸ˜‰ Jij ook een hele fijne dag! πŸ˜€ groetjessss

    @Fuzzy Bear;Ja dat zou inderdaad een oplossing zijn. Sowieso want ik heb hier met sokken nog een ander probleem. Wat mijn jongste er mee doet, ik heb geen flauw idee maar ik heb meestal maar sok bij de was liggen van ieder paar. Dat is zoooo irritant! Pas later komt er weer eentje tevoorschijn en dan heeft die andere heeeeel lang op de waslijn gehangen πŸ˜•
    Whaahaa maar dat was je man niet opgevallen? Dat die ene kleiner was dan de andere? En waarschijnlijk moet die sok toch veeeel smaller zijn geweest? Hahaha wat een bak!

    @Tina;Jazeker heb ik dat. Ik baal dan als een stekker. Maar het komt gelukkig niet zo vaak voor. Je begrijpt zeker dat mijn kast propvol ligt? Ghehehe
    Ja dat is echt zo. Het scheelt best veel geld. Sommige dingen zoek ik er ook op uit. Vooral als het ontzettend leuk is maar net iets boven het bedrag dat ik er normaal voor uit zou geven. Maar dan baaaal ik ook wel als een stekker als er iets mee misgaat bij de eerste ghehehe πŸ˜‰
    Ik wens jou ook een hele fijne dag ondanks het grauwe weer! Groetjesss πŸ˜€

    @Insoontje;Haaa plakkert! ghehehe πŸ˜‰ Ik wens jou ook een heeeele fijne dag vandaag! Greetz πŸ˜€

    @Angel;Heee badeend (*proest*)!
    Ah dus dan leenverhaal is niet op jou van toepassing. Later ook niet met je dochter? Ah misschien wel met andere dingen. Scharen bijvoorbeeld. Of pennen. Die van mij zijn ALTIJD pleitos!
    Dat is een hele goeie oplossing; het is dat ik het nou nog een beetje kan bijhouden maar anders ga ik dat ook doen. Ook met het ondergoed. Zij weten het vaak veeeeel beter πŸ˜‰

  37. remco zegt:

    @Emmelinda naai gewoon naats het rode draadje een geel draadje de kledingstukken met biede kleuren zijn van stef *sjucht was dat nou zo moeilijk te evrzinnen* 8)

  38. remco zegt:

    enne wat kleding betreftheb altijd mn eigen kleding gehad tja ben maar alleen πŸ˜•

  39. Emmelinda zegt:

    @remco; Pfff als ik jou toch niet had πŸ˜‰ πŸ˜€ Dat ik daar zelluf niet aan gedacht had ghehehe.

    Dat is waar. En gelukkig weet je ook van wie die sokken zijn. Toch? πŸ˜‰ πŸ˜›

  40. Geertje zegt:

    Oef πŸ˜› Wat ken ik dit goed!!
    Mijn dochters hebben maat 128 en 140 (ja, erg klein ….) en die maten liggen dus erg dicht bij elkaar; dat is bij mij dus ook deels het betere doorschuifwerk. Maar om dat te onthouden als het labeltje eruit is geknipt (wat kan dat irriteren in de nek πŸ˜• )…. Het allerergste is, als ze onderling bepaald hebben dat de jongste het truitje van de oudste mag hebben!
    Ik leg hun kleren maar op hun kast; mogen ze zelf uitzoeken wat van wie is πŸ˜›
    Fijne dag πŸ˜›

  41. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik dat heb je nog het beste aangepakt. Soms zie je het gewoon niet meer! Hier is dat dus ook, de maten liggen dicht achter elkaar al neem ik het voor Mies best ruim omdat het allemaal van die korte truitjes zijn en dat navelgedoe hoeft voor mij niet zo. Maar soms willen ze hetzelfde truitje. Dan heb ik er inderdaad ook het labeltje van Stef uitgeknipt. Die hoef ik niet meer door te schuiven πŸ˜‰
    Jij ook een hele fijne dag! πŸ˜€

  42. Emmaly zegt:

    haha wel makkelijk toch ..deed ik vroeger altijd met mijn moeder lol en anders om ook was ik iets kwijt had zij het ineens aan en ik me kapot zoeken haha
    Een fijne dag vandaag

    Liefs emmaly
    P.S ….is het goed als ik je link? hoor het wel πŸ˜€

  43. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…ik vond het ook handig. Ze had leuke kleren en dezelfde maat. Alleen vond ik het niet zo leuk dat ze een grote vlek op mijn lievelingstrui had gemaakt die er nooit meer uit ging πŸ˜‰

    Liefs! πŸ˜€
    Tuurlijk is dat goed; linken staat vrij πŸ˜‰

  44. Emmaly zegt:

    nee dat is dan wat minder maar ja dan had je gewoon moeten zeggen he ma ik krijg nu een nieuwe van je hoor haha
    Ja ik vraag het altijd eerst even voordat ik iemand link;)

  45. Emmelinda zegt:

    Grinnik ja eigenlijk wel he? πŸ˜‰ Zo slim was ik niet blijkbaar ghehehe.

    Dat is ook heel netjes πŸ˜€ πŸ˜‰

  46. leejo zegt:

    @Emm
    Geen hoofdpijn, maar gewoon last van me kop πŸ˜•

  47. Emmelinda zegt:

    He bah, ik wou dat ik iets voor je kop doen!

  48. Emmelinda zegt:

    eh kon πŸ˜• tjemig da’s ook een maffe typfout in dit geval. Ik bedoelde kon

  49. Dewi zegt:

    dat ken ik maar al te goed en het is niet leuk om de ‘afdankertjes’ van een ander te krijgen maar als ze het zelf leuk vinden is het niet erg

  50. Emmelinda zegt:

    Daarom doe ik dat ook samen met hen. Met fietsen vind ik het ook al zoiets. Peperduur die krengen maar pff het is zo zielig als je iedere keer afdankertjes krijgt. Daarom heeft Stef nu zelf een fiets mogen uitzoeken. Hierna moet ze het weer even met die oude van Mies doen. Helaas groeit het geld niet op de rug πŸ˜‰

  51. Yvonne zegt:

    Ik was de oudste thuis. Al mijn zooi ging naar mijn zusje. Ik vond het leuk toen we eindelijk elkaars kleren konden lenen.

  52. Emmelinda zegt:

    Ja dat geloof ik. Eindelijk gerechtigheid πŸ˜‰ Ik heb een broertje dus dat ging niet. Maar mijn moeder had inmiddels mijn kleerkast wel gevonden. Ow nee dat was eerder…om mijn kleren er in te doen ghehehe

  53. epie zegt:

    en dan die vermaakte visgraat jas van mijn vader.
    visgraad vanwege het motief ////
    ////
    ////
    speciaal getekend voor emmelinda

  54. Emmelinda zegt:

    Wow wat ben je creatief vandaag. Ghehehe ik wilde eerst CREABEA zeggen maar dat is niet zo verstandig ghehehe 8)

  55. angel zegt:

    kwaakt nog ff ” nog steeds niet met mijn dochter.. hooguit dat ik s een rol plakband “leende ” πŸ˜€ en zij heeft ooit een keer een jurk van mij geleend maar dat was voor carnaval 8) .. ik ben namelijk ietsepietsie ( nogal erg) groter en breder dan zij is πŸ˜€ en schoenen gaat ook niet.. ik heb 38/39 en zij 42/43 ze leeft op grote voet πŸ˜‰

  56. remco zegt:

    @Emmelinda ja van wie die sokken zijn ben ik snel achter πŸ˜›

    het geld groeit je niet op de rug ……. waardan wel 8)

  57. Ellis zegt:

    Hahaha ik ben blij dat ik kan opruimen kan ik er wat nieuws voor terug kopen als kind al 8)

  58. Emmelinda zegt:

    @angel; Heeej badeendje! Uitgezwommen? πŸ˜‰

    Hahaha ook al! Ik heb dezelfde maat schoenen! Helaas. Wat dat betreft kon mijn moeder ook nooit mijn schoenen lenen. Nou ja, ze had daar toch een andere smaak in πŸ˜‰
    Ik ga morgen naar de gamme. Een flink slot kopen voor op mijn kast. Of ik ga flink eten dan blijven ze van mijn kleren af! Hmmmm is eigenlijk een beter idee..mjammiejammie ghehehe πŸ˜‰

    @remco;Aan mijn geldboompje natuurlijk, bij jou niet? πŸ˜› 8)

    @Ellis;Hahaha dat is waar. Ik heb de kasten uitgemest en gestreken en ik zag een lege plek verschijnen in de kast. Die heb ik mooi opgevuld. Kan ik er weer vier jaar tegenaan kijken als ze het beide aantrekken πŸ˜‰ Ghehehe

  59. MIEP zegt:

    Hier gaat het al precies zo..
    3,5 jaar leeftijdsverschil en 1 jaar in kledingmaat verschil…. Misschien komt het toch door de droger.. Ook onze kleren krimpen soms namelijk. Pastte ik voor de feestdagen nog in dat leuke rokje, nu is ie alweer te klein….

    Ik ga er NU echt iets aan doen, riep ik ooit… Maar ja een neuwe droger is zo duur πŸ˜‰

  60. Dosdane zegt:

    Ik lig blauw van het lachen hier…gelukkig heb ik meiden met een groot verschil in kledingmaten..dus neemt de oudste gewoon mijn kleding 😦 dan wordt het ook minder! Zo ligt mijn favo-trui meer op zolder (waar zij slaapt) dan in mijn kast en ren ik wat op en neer….zelfs ruzie over een shirt dat ik toevallig aan wil…HALLO dochter, is wel mijn shirt hoor! En die paardentrekjes hebben we achter de rug en het enigste wat er nog van over is gebleven is een knalrode -niet om aan te zien- bodywarmer.
    En nu ga ik als een gek quilten πŸ˜€

    Fijne avond enne, mag ik je linken?

  61. Gonny zegt:

    Ons Kim had een keer een hempje met een gat erin(ze was toen een jaar of 6) en ik stak m’n vinger erin en trok het verder kapot (doe ik altyd is een tic)
    maar ze begon me toch te janken heb ik bij haar ook noooit meer gedaan . πŸ˜€ πŸ˜€

  62. Emmelinda zegt:

    @MIEP; WHoeehaaa stribbelt de droger bij jullie ook al tegen? Hmm…bij ons toch niet. Die is al een half jaar kapot. Dan is het de wasmesjien! Dat moet!

    @Dosdane; Grinnik…blauw vind ik best een mooie kleur ghehehe πŸ˜‰
    Hihi dus jouw favo trui is ook de favo van je dochter? Ik ga toch eens opletten wanneer mijn dochters verdacht veel aandacht voor mijn kleding krijgen hoor ghehehe.
    Hebben ze ook paardgereden of waren ze paardengek op afstand? Mies beweert namelijk dat ze altijd paardengek blijft maar ik heb een oom en tante die nou met drie paarden opgescheept zitten terwijl dochter al lang het huis uit is en niet meer op de rug van zo’n viervoeter gesignaleerd is πŸ˜‰ Ghehehe.
    Is die quilt nou nog niet af? Hahaha geintjuhhhh 8)

    Jij ook een fijne avond ennuh…natuurlijk mag je dat πŸ˜‰

    @Gonny;whaahaaa jaaa dat doe ik ook altijd met panty’s. Ik heb een keer op tv gezien dat mannen dat spannend vinden. Kun je het je voorstellen…wanneer ik dat doe? Niks spannends of sexy aan hoor wanneer ik in een deuk lig omdat ik het zo bizar vind ghehehe.
    Maar goed. Nou weer andere intieme details πŸ˜‰
    Hihi ja ik kan me voorstellen dat ze begon te janken. Sommige kleren zijn echt heilig en kapot (vooral na jouw vinger ghehehe) is het natuurlijk definitief wegwezen met dat ding πŸ˜• πŸ˜‰

  63. Belinda zegt:

    Heel herkenbaar probleem en ontzettend leuk geschreven (heb het met veel plezier gelezen!)
    Wanneer hier de was uit de droger komt leg ik het in 1 verzameldoos en de dames sorteren daar zelf uit wat van hun is. En ook dan verdwijnen er wel een kledingstukken in kastjes waar ze niet horen!
    Ik heb 3 meiden en wel ouder dan die van jou maar veranderen doet het niet!

    En nog eens wat: Jij krijgt veeeeeeeeel reakties!!! *Im Jalouse* πŸ˜‰ πŸ˜›

  64. Claudia zegt:

    Ik kom je nog ff een fijne avond toewensen maar ondertussen heb ik hier iets gelezen over een knalrode bodywarmer, past goed bij mijn rode oorverwarmers…. Emmelinda, je gaat er geweldig uitzien, nog een paar rode laarzen en ik ben er zeker van dat je dochters je outfit niet zullen lenen πŸ˜›

    knufffff, Claudia

  65. Emmelinda zegt:

    @Belinda; Hihi dank je wel voor je compliment! :D.
    Ah ik ga echt zo’n verzameldoos aanschaffen. Zeker weten. in een paar reakties kwam ik zoiets al tegen en ik ben er wijzer van geworden. Lang leve weblog.nl ghehehe. Ik roep nou ook al de hulp in van de dames maar dan heb ik al een half uur staan puzzelen. Dat kan veel beter πŸ˜‰

    Hihi ja gaaf he? Ik ben er zo blij mee! *trots*

    @Claudia; Whaahaa had je het gezien? Maareh..ik heb rode laarzen.! Ja niet omvallen van de lach he? Echt waar. Nee geen rubberlaarzen ofzo. Dat was misschien mooier geweest. Maar beschaafde nette rode laarzen ghehehe. Maar je hebt me op een idee gebracht…ik denk dat ik ga bieden op die oorwarmers en die bodywarmer πŸ˜€ πŸ˜‰

    Knufff en een hele fijne avond meissie! πŸ˜€

  66. Claudia zegt:

    ik zal ze je gratis geven, kun je meer bieden voor die bodywarmer πŸ˜€ Maar dan wil ik wel een foto πŸ˜›

  67. Emmelinda zegt:

    Whoeehaa…jij wil er te graag vanaf ghehehe. Dan moeten ze wel heeeeel erg zijn. Zit er van dat bont op? Zo’n fluffy spul?

  68. Claudia zegt:

    idd, hoe raad je het, het enige fijne eraan is, allez was, ze waren ooit toch ooooooooh zo zacht, nu lijkt het juist schuurpapier πŸ˜‰ Eenmaal, andermaal, verkocht??

  69. Emmelinda zegt:

    Whaahaa. Ik denk toch dat Prins Charles zeeeeer teleurgesteld zou zijn wanneer hij er achter kwam dat niet hij maar IK die oorwarmers gekregen heb.

    Al is het natuurlijk wel handig wanneer ik de meubels eens wil afschuren. Zet ik gewoon die oorwarmers op en strijk met mijn hoofd langs de tafelpoten.
    *ziet het verhaal voor zich en komt niet meer bij van de lach*

  70. Claudia zegt:

    *ligt op de grond van het lachen* ik kan nog net deze tekst met veel moeite typen

  71. Emmelinda zegt:

    Whaahaa zie je het ook voor je? Ik zit hier dat hele verhaal af te spelen in mijn hoofd en verzin er steeds meer op. Jammer dat ik er geen weblog van kan maken ghehehe 8)

  72. Emmelinda zegt:

    Stel je voor…Sam zou kijken van wat zijn dat nou voor een debielen; dat doen alleen katten πŸ˜€

  73. Claudia zegt:

    Ik zie het volledig voor me, ik vertel het zelfs aan Philippe en zelfs hij kan een lach niet onderdrukken, we zien je al zitten zo op de grond met die dingen op je hoofd…. het wordt mss een goede serie in BelgiΓ« en Nederland….

    Het leven zoals het is: Emmelinda en haar oorverwarmers, deel 1 !!!

  74. Emmelinda zegt:

    Hahaha mijn familie, vrienden en kennissen zouden er in ieder geval niet van opkijken ghehehe 8)

    En Marc maar roepe; Schiet eens op, schuur eens harder en hopla…hoofd op volle toeren ghehehe. Scheelt wel dat ik geen accu op hoef te laden he? Daar kan Bosch nog wel wat van leren ghehehe

  75. Claudia zegt:

    Ik zie het dus echt al voor me, mijn verbeelding slaat op hol…

    al goed dat ik even van de pc moet, mijn ventje wil zich ff ontspannen, tot strakkies mss nog.

    knuffff

  76. Emmelinda zegt:

    Hahaha de mijne ook. Ik ga er ook even vandoor. Ik was eigenlijk op doorreis naar zolder maar dan zie ik dat scherm en moet toch effies spieken ghehehe

    Misschien tot strakkies en voor de tussentijd een hele fijne avond! πŸ˜€

    *knufff*

  77. Rianne zegt:

    Kleding wordt hier ook veel doorgeschoven…zussen, schoonzussen,en vriendinnen.
    Erg was het moment dat dat doorschuivven wel zijn toppunt had bereikt. Ik kreeg een oude trui van oudste terug! 8)

  78. Ik vind het toch behoorlijk ingewikkeld te vinden hoor. πŸ˜€
    En begin medelijden met de buurvrouw te hebben, die heeft een tweeling.
    Je kan die kinderen al niet uit elkaar houden, laat staan de kleding. πŸ˜€

  79. Emmelinda zegt:

    @Rianne; Whoeehaaa ja dan sta je toch ff raar te kijken. Is het cirkeltje weer rond ghehehe. Ik heb dat ook wel eens gedaan…kleding doorgeschoven. De bedoeling was dat we dan uiteindelijk ons eigen goed weer terugkregen. Was niet mijn idee. Alleen frappant dat mijn mooiste setjes nooit meer boven water zijn gekomen πŸ˜• πŸ˜‰

    @Leidse Glibber;Hahaha jaaaa dat is HELEMAAL erg! Die zijn echt van dezelfde maat! Dan kun je wel voor de ene gele en voor de andere rode kopen ofzo maar goh weet je dan nog wie welke kleur had? Ik moet het toch eens vragen bij de moeder van een tweeling uit Steffies klas. Die kids hebben wel hetzelfde aan qua model maar niet qua kleur. πŸ˜‰

  80. Lette zegt:

    Das een bekend fenomeen geen afstand kunnen doen. Wordt alleen nog maar erger bij het ouder worden. En ach zolang ze er geen ruzie om krijgen wat maakt het dan uit in wiens kast het ligt. πŸ˜‰

  81. Emmelinda zegt:

    Ja psies. Ik vind het ook geen probleem. Al scheelt het me wel een half uur uitzoekwerk als ik eens kon onthouden wat van wie is etc. ghehehe πŸ˜‰

  82. Belinda zegt:

    Gaat je nooit lukken om de kledingstukken uit elkaar te houden. Ga nou maar op voor die verzameldoos! Je houdt de ruzie, maar jij hebt het in iedergeval niet gedaan! πŸ˜‰

  83. Emmelinda zegt:

    Grinnik…tot nu toe lukt het wel, zij het met moeite, maar ik vrees dat het met het jaar erger gaat worden??? Ik ga echt zo’n verzameldoos maken! Zeker weten! πŸ˜€

  84. Nicky zegt:

    Ik heb maar één kind, dus dat wast heel handig! Alle maatjes S horen bij haar in de kast, de rest bij mij πŸ˜‰ ! Van hele favoriete kledingstukken maakte ik vroeger wel eens knuffeltjes of kussentje. Die zijn naar zolder verdwenen omdat ik er zelf vervolgens geen afstand van kon doen! πŸ˜•
    Overigens.. die tip van die sokken is geweldig! *zit een rood draadje in alle linkersokken te maken en een geel draadje in de rechter*

  85. Emmelinda zegt:

    Whaahaa mafkees…naai ze πŸ˜› 8)

    Maareh pssst…weet je dat ik de leukste kleertjes op zolder heb liggen? Daar wilde ik inderdaad nog eens iets mee doen. Ik dacht inderdaad aan kussens hihi. Maar ik kan er nog niet in knippen. Erg he? Hahaha.

  86. Dinie zegt:

    Heel herkenbaar ondanks dat het leeftijdverschil bij ons wat groter is. Vooral met sokken. Laura groeit haar grote zus bijna voorbij. Ik zie het verschil niet meer en heb ook niet zo’n zin in gekleurde draadjes πŸ˜‰

  87. Emmelinda zegt:

    Hihi nee dat is zo’n gedoe he? Al heeft dat heel goed gewerkt. Totdat ze het ruilcircuit ingingen. Maar ik heb nou een goeie tip; ik ga een plaats aanwijzen of een bak en daar kunnen ze hun eigendommen uit vissen πŸ˜‰

  88. Martijn zegt:

    Dat dedoe met die kleertjes heb ik nu ook al. De aantal keren dat Malique Meike haar sokken aan heeft gehad en andersom ……… ook de rompertjes moet ik eerst goed bekijken anders valt hij zo van Meike haar lijf. Ik ben dus totaal geen ster in kleding bij elkaar pakken en dat laat ik dan ook meestal aan Herster over πŸ˜‰

  89. Martijn zegt:

    neeee niet aan Herster maar aan Hester πŸ˜€ πŸ˜•

  90. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…vooral bij dat kleine spul he? Hihi en maar wrikken over die voetjes ghehehe 8)

    Dat is dus bij Marc ook zo. Die laat het ook aan mij over πŸ˜‰

  91. Martijn zegt:

    Ze krijgt dan van die blauwe voetjes met de hiel ergens halverwege en bij Meike zitten ze onder haar oksels incl. luier Nee dat gaat niet werken πŸ˜‰

  92. Emmelinda zegt:

    Hahaha weet je, dat met die hiel halverwege is hier dus ook wel eens. Maar dat komt omdat ze zo ongelooflijk snel uit die sokken groeien. Ik koop die sokken ook een paar maten groter. Met alle gevolgen van dien ghehehe.

  93. Martijn zegt:

    hahahaa dan komt die hiel weer boven de schoen uit πŸ˜‰ enneh als ze op sokken thuis lopen worden het net van die flappie voeten πŸ˜‰ eerst een stuk lege sok en dan pas de tenen πŸ˜‰
    Trouwens de sokken van hester en mij liggen ook door elkaar …… mijn dag kan niet slechter beginnen als ik eerst sokken van Hester over mijn maatje 46 probeer te krijgen … grrr

  94. Marika zegt:

    Ik heb alleen een oudere broer dus er werd vroeger niks van kleren naar mij doorgeschoven. Hoewel ik wel verhalen ken van meisjes die de ‘afgedankte’ kleren van een oudere broer aan moesten. πŸ˜• Ik kreeg wel eens van kennissen leuke kleren die te groot waren geworden voor hun kids. Was net een soort surprise wat er allemaal uit die zak kwam hihih. 8)

  95. Emmelinda zegt:

    Klopt. Daarom ben ik blij dat ze laarzen aanhebben ghehehe.
    Hier niet. Om de een of andere debiele reden denk ze dat ze die sokken verliezen en trekken zo hard aan de sokk dat de teen door de stof naar buiten komt. Al hebben ze dat wel gedaan toen ze klein waren. Vond ik zo gevaarlijk op de trap omdat ze niet in de gaten hadden dat in die flap geen voet zat πŸ˜‰

    Whoeehaa…zou hier nog meevallen. Marc en ik hebben even grote voeten. Maar ik heb roze pantysokken. Zou een raar gezicht zijn als ie in maatpak naar een vergadering moest en die sokken piepen er onderuit hahaha

  96. Emmelinda zegt:

    @Marika; Kleren van hun oudere broer? Tjemig dat is toch wel heel erg. Ik kan me voorstellen dat in de jaren 50 zoiets gebeurde maar pfff.
    Ik had een vriendinnetje die een heeeel stuk groter was. Dan kreeg ik haar oude kleren. Maar die had altijd van die walgelijke ribbroeken. Ik heb er nu nog een hekel aan! πŸ˜‰

  97. natasjalex zegt:

    waarom zet je er geen rood draadje in als de kleding van mies is, en een geel draadje ernaast(of eroverheen) als het naar stef gaat?? dan zie je ook in een oogopslag van wie wat is, en hoef je niet al die rode draadjes eruit te pulken.. πŸ˜€ πŸ˜‰
    groetjes,
    natasja.. ps zin in een linkenruil?? πŸ˜€

  98. Emmelinda zegt:

    Jaaa is misschien wel een idee. Al peuter en naai ik me dan suf. Hmmz die zin klinkt vies ghehehe.

    Yep! Goeie deal! πŸ˜€ πŸ˜‰

  99. natasjalex zegt:

    nee peuteren hoeft dan niet meer!! πŸ˜€ .. jaa klinkt zeker vies! hehe!! πŸ˜› enneh.. je staat er al bij! 8)

  100. Emmelinda zegt:

    Grinnik, ik kon het niet laten ghehehe 8) . Kon ik wel maar ik deed het niet

    Thanks! Ik heb net een muisje gevangen. Staat keurig bij de anderen. Tis een roze link, kleurt goed bij je log he? πŸ˜‰

  101. natasjalex zegt:

    ja tanx!! roze is bij mij altijd goed!! πŸ˜€

  102. Emmelinda zegt:

    Dacht ik wel, ghehehe. Bij mij ook πŸ˜‰ (Ik moet wel, Stef is dol op roze!)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

