Limerick, take zoveel.

Een afgedankte metselaar uit Vinkeveen Vond zijn ontslag wel heel gemeen. Hij duldde geen commentaar, verschuilde zich alsmaar En bouwde zo een muurtje om zich heen.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Zelfgeschreven limerickjes. Bookmark de permalink .

0 reacties op Limerick, take zoveel.

  1. leejo zegt:

    dat is dus rijmen en dichten zonder een steen op te lichten ๐Ÿ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Heeej briljant! ๐Ÿ˜€ hahaha. Nog ff en je hebt een limerick in elkaar gemetseld ๐Ÿ˜€

  3. leejo zegt:

    Hahahah truste meis en tot morgen ๐Ÿ˜€

  4. Emmelinda zegt:

    Tot morgen Leejootjuhhh! Slaap lekkรขh ๐Ÿ˜€

  5. B.O.B zegt:

    hee geen lange log dit keer?
    Ik heb je reacties bij mij gelezen, en ook terug gereageerd. Ik denk dat ik zometeen maar eens de p.c uitzet en mijn bedje op ga zoeken. Welterusten, tot morgen.
    Lia

  6. Emmelinda zegt:

    Hahaha had je er zin in? Neuh ik gun jullie weekend. Hoeven jullie ke niet te vermoeien met een hele lange log ghehehe ๐Ÿ˜€
    Ah dan ga ik nog ff lezen en DAN ga ik echt naar bed. Hmmmz ik kan zo slecht naar bed he…ongelooflijk!

    Slaap lekker en tot morgen! ๐Ÿ˜€

  7. GekinblacK zegt:

    Ontslagen ? Toen was hij dus een vrij-metselaar !

  8. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja maar daar maakte hij geen puntnl. van ๐Ÿ˜‰

  9. GekinblacK zegt:

    Nog een mazzel dat hij geen schilder was.
    En toen schilderde hij een muurtje om zich heen.
    Nee dat gaat niet lukken.

  10. Emmelinda zegt:

    Dan had ie eigenlijk tekenaar moeten worden. Had ie het muurtje later ook weer uit kunnen gummen

  11. GekinblacK zegt:

    Maar je Limerick is weer goed gelukt.
    Jij speelt met woorden. Leuk.

    *jaloers* ๐Ÿ˜ฆ

    ๐Ÿ˜‰

  12. Emmelinda zegt:

    Ik ben speels. ๐Ÿ˜‰ 8)
    Heerlijk dat spelen met woorden! ๐Ÿ˜€

  13. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; Thanks ๐Ÿ˜€

  14. Dinie zegt:

    Is daar niet een liedje van? ๐Ÿ˜‰

  15. Emmelinda zegt:

    Ik heb geen flauw idee eerlijk gezegd. Het was eigenlijk de bedoeling om hem een hart van steen te laten hebben. Maar ik kwam er niet uit. En ineens had ik het ๐Ÿ˜‰

  16. B.O.B zegt:

    Volgens mij zijn we nou de enige op log-land die nog wakker zijn, nou ja, wakker……………..

  17. B.O.B zegt:

    we zitten OP internet, maar is het dan IN log-land of OP??
    hoezo melig??
    ๐Ÿ˜€

  18. Deze is moeilijk reactie op te geven hoor.
    En zeker om half 4 ’s nachts. ๐Ÿ˜€

  19. leejo zegt:

    Mogge Emm ๐Ÿ˜€

  20. colinda zegt:

    hallo,..

    ik kom je even een fijn weekend wensen ๐Ÿ˜€
    groetjessssssss,…….

  21. catherine zegt:

    Ik kom je en fijn weeken wensen, en ik wilde je bedanken voor je “vrienschap” aan mijn dochter, mensen so als je, heb ze wel nodig, je ben positive, gezellig, je heb humour, leuk voor Frรฉ. Groetjes uit Frankrijk ๐Ÿ˜›

  22. Youke zegt:

    Herrinneringen die ik heb aan limmericken is de aflevering van Bassie en Adriaan in het plaatsje Limmerick. Knap hoor gedichtjes maken!

  23. Emmelinda zegt:

    B.O.B.: Oooooh was je TOCH nog wakker? Ik ben maar naar bed gegaan omdat iedereen sliep. Tenminste…dat dacht ik hahaha. Ehm…interessante vraag is dat trouwens hahaha. Ik wens je een hele fijne dag! Ik kom vandaag nog wel effies buurten ๐Ÿ˜€

    @Leidse Glibber; Whaaahaa nachtraaf! Was je gezellig weggeweest? ๐Ÿ˜‰

    @Leejo; Heeej Leejo! Goeiemorgen! Melk ze ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜‰

    @Colinda; Dank je wel meis, voor jou ook een fijn weekend! Groetjes ๐Ÿ˜€

    @Catherine;Haaai hoe is het daar in het zuiden? Ik wil je een fijn weekend toewensen! Groetjes ๐Ÿ˜€

    @Youke;Hihi net die aflevering ken ik niet. Tenminste…komt me niet bekend voor (“wat zeg je baas? ben je doof aan een oor?”)
    Gek he maar echte gedichten krijg ik niet voor elkaar. Ik kijk daar enigzins tegenop; mensen die gevoelens zo mooi weten op te schrijven ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  24. Pasula zegt:

    Geweldig!!! ๐Ÿ˜€

  25. riannuh zegt:

    Hoe kom je d’r zo op zeg?! lache !!! ๐Ÿ˜€

  26. --Natazz-- zegt:

    Ik vind hem best wel zielig eigenlijk 8)

  27. remco zegt:

    volgens mij wordt het tijd voor de slopers ๐Ÿ˜€

  28. Monique zegt:

    Zo….’ k ben laat en toch op tijd, hoe is dat mogenlijk ๐Ÿ˜›

    Goedemorgen.. Leuke limerick,heel doordacht 8) haha… Heb hier nog een goede sloper in huis even lenen ? hahahaha…

  29. Emmaly zegt:

    Hallo Wijffie!!

    volgens mij gingen jullie vandaag naar die open dag op school toch….nou hopelijk vinden jullie het ook wat voor haar ๐Ÿ˜‰

    Dikke knufff EM!

  30. janien zegt:

    wat een leuke site leuke kleuren en leuk ingericht maar wat een leuke limerick hahhaha gr

  31. Liesbeth zegt:

    8) ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜€

  32. Emmelinda zegt:

    @Pasula; Thanks ๐Ÿ˜€

    @Riannuh; Grinnik…en dat terwijl ik eigenlijk iets anders wilde hahaha ๐Ÿ˜€

    @Natazz;Ik zal hem in een volgende limerick naar een zielenknijper sturen oke? ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

    @Remco; *belt sloopafdeling en legt notitieblok klaar voor nieuwe limerick*

    @Monique; Hahaha da’s knap! En ik was vroeg en ook weer laat ghehehe ๐Ÿ˜‰
    O ja…een goeie middag ghehehe :D. Die sloper wil ik wel lenen hoor. Het staat zo lelijk, dat muurtje midden in de kamer 8)

    @Emmaly;Heeej lieffie! Goeiemiddag!
    We gaan er morgen een kijkje nemen. Vandaag is ook een open dag van een andere school maar die nemen we toch niet. We hebben er info van op internet en in een boekje maar we gaan toch voor die andere ๐Ÿ˜‰ Spannend hoor ๐Ÿ˜€

    Jij ook een hele dikke knufff meissie! Fijne zaterdag! ๐Ÿ˜€

    @Janien; Dank je wel Janien! Lekker vrolijk he? Ghehehe. Toch een beetje zon op zo’n bewolkte dag ๐Ÿ˜€
    Groetjes! ๐Ÿ˜€

    @Liesbeth; ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜€

  33. Monique zegt:

    Hahahaha…. Zal hem zo even naar je toe brengen ๐Ÿ˜‰

    je liet me wel even schrikken vanochtend zeg… Dacht he’ me muis is weg wat heb ik gedaan ? ๐Ÿ˜ฎ , maar hij is omhoog gegaan.. 8) * zette ffies brilletje op*

  34. Emmelinda zegt:

    Grinnik…moet ie wel een hamer meenemen ๐Ÿ˜‰

    Je muis is weg? Oh hahaha…je linkie! Ja je bent gestegen in de lijst. Met stip ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜‰

  35. Monique zegt:

    Oehhhh… Spannend, wat krijg ik als ik boven aan komt te staan ? hahahaha..

    Ja vanzelf sprekend… * waarschuwing *Een hamer mee,mag je de rest van je kostbare spullen wel hoog zetten ๐Ÿ˜‰ hahaha

  36. B.O.B zegt:

    goedemiddag *bijna* hoe laat ging jij naar bed? Ik om 2.45 uur!
    Ik ben een beetje hangerig, hoe zou dat nou komen?

  37. Emmelinda zegt:

    @Monique; Hahaha hoogtevrees? *ligt in een deuk*

    Whoeehaa…die kostbare spullen staan gelukkig nog allemaal in de winkel. Dat scheelt weer ghehehe. Oh ik ben flauw vandaag geloof ik. Tijd om de stad in te gaan hahaha. Neuh nog ff wachten. Nog veel te vroeg ๐Ÿ˜›

    @B.O.B.; Hahaha je speelt hanggeranium vandaag? ๐Ÿ˜‰
    Ehm…goh hoe laat was het? Wel iets eerder. Kwart voor 2 ofzo? Zoiets moet het geweest zijn?
    Vanmorgen om 9 uur belde een vriendinnetje van Mies. *kreun*

  38. rietepietz zegt:

    hoi Emmelinda , het is weer “uit het leven gegrepen ” !
    knappe limmerick , krijg dan altijd meteen de kriebels om het ook te proberen …..

    een schaapachtig meisje in Braschaten
    zat tegen haar vriendje te blaten

    maar na 20 x beh….
    zei het vriendje toen heh….

    je mag ook wel zonder rijm praten

  39. Emmelinda zegt:

    Oooh maar die van jou is ook knap zeg! Hahaha wat leuk! Ik durf het bijna niet te vragen maar mag ie ook weer naar de andere log? ๐Ÿ˜€

  40. rietepietz zegt:

    zรฉรฉr vereerd natuurlijk
    moet daar nodig eens gaan kijken

  41. Monique zegt:

    Hahahaha.. Hoogtevrees.. Dan moet je daar maar net last van hebben ๐Ÿ˜›

    Ene ohh… Dus ik kan gio wel even z’n gang laten gaan in jullie prachitge kostbare huisje.
    De Kostebarespullen liggen toch nog allemaal in de winkel,ja daarom neem ik hem ook aangelijnt mee naar de winkel.. hahaha…. ๐Ÿ˜› 8) ๐Ÿ˜› 8)

  42. Emmelinda zegt:

    @rietepietz; Thanks! Wat heb je dat knap gedaan. Het is best moeilijk om een verhaal in 5 regels te proppen en dan nog op rijm MET een grapje erin he? Maar dat heb je prima gedaan! Leuk ๐Ÿ˜€

    @Monique; Grinnik…ik heb dat. Oeh en dat is niet zo handig hihi. ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

    Whaahaa dus je laat hem niet zo maar langs de glasafdeling van de Xenos rennen? Zonde joh…dat geeft zulk mooi geluid ๐Ÿ˜›

  43. rietepietz zegt:

    Leuke limmerick weblog zeg , ga ik ook linken als je het goedvindt. En ja , bij de limmerick komt het รฉcht tot uiting hรฉ , schrijven is de kunst van het weglaten ! en bij een limmerick moet je รฉrg veel weglaten , maar….we spelen leuk toch?

  44. Emmelinda zegt:

    Jaaaa daar dacht ik aan toen ik dat hierboven opschreef! Wat grappig dat jij dat ook ziet! Het is echt een kunst!
    Ennuh…tuurlijk mag je die linken. Die log beheren Liesbeth en ik samen ๐Ÿ˜‰ Je kunt er zelf op plaatsen wanneer je daar zin in hebt. ๐Ÿ˜€

  45. B.O.B zegt:

    ben ik weer. De bruiloft viel tegen zei mart, het gezelschap was te groot om gezellig te zijn. zo’n 730 man! En Frans was er niet ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  46. Emmelinda zegt:

    Haaai ๐Ÿ˜€ Ja brrr het lijkt me dan ook zo’n mierennest *krijgt rilling* Ik moet er ook niet aan denken. Maar zo krigjen ze wel een heeeeele lange polonaise he? Ghehehe *walgt*

  47. B.O.B zegt:

    ja, heb jij daar ook zo’n hekel aan, aan polonaises en flauwe spelletjes op bruiloften?
    ik ook, ik verschuil me dan altijd maar even op het toilet of zo.

  48. B.O.B zegt:

    ik moet dan altijd hรฉรฉl lang plassen ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

  49. Emmelinda zegt:

    Jaaaa hahaha ik weet ook niet hoe snel ik de plee op moet! En weet je…ik kom uit Limbabwe. Dus krijg ik altijd het verwijt dat ik zo flauw ben. Dat Limbo’s dat altijd zo gezellig vinden. NOT

    Die spelletjes (zooo afgezaagd…die kom je op IEDERE bruiloft tegen.) vind ik vreselijk. Ik ben zoooo blij dat ze dat bij ons niet gedaan hebben!

  50. Monique zegt:

    Zulk mooi geluid…? Hahahah.. Nou ik ben gall en gall met hem ingeweest en ik maar roepen Gio gaat zitten in je buggy. Niet luisteren he’ Gio kom nou strakkies gaan er spullen kapot. Kom verdorrie grrrrrrrrrrr..

    Maar wat denk je 12 colaglasen kapot ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜• rinkeldekinkelllll.. Achter in de winkel,ik wist gelijk dat het raak was. * sniksnik* Heb niks hoeven betalen,maar zo gauw ik de winkel in kom, vlieg er gelijk persoonneel in het rond bij gio. 8)

  51. B.O.B zegt:

    zo hou ik ook niet van vakanties waar je door de *leiding* in kudde verband *vermaakt* moet worden. Brrrrr

  52. Emmelinda zegt:

    @Monique; Hahaha ja dat is het standaard geluid van vaders en moeders die langs zo’n afdeling lopen hahaha. En je krijgt accuut last van een zuurstofgebrek. Toch? Van ingehouden adem enzo hahaha.
    Volgens mij zijn die winkeliers daar voor verzekerd of heb ik het mis? Al moeten ze natuurlijk zelf de zooi opruimen ๐Ÿ˜‰ Maar inderdaad…je schaamt je ongelooooooflijk! 8) Of dat ze in een stapel speelgoed de onderste doos pakken en alles met een rotklap op de grond valt. Kun je nog gaan opruimen ook. ๐Ÿ˜• Leuk he, winkelen met ukkies ๐Ÿ˜‰

    @B.O.B.; Oooh walgelijk! Breek me de bek niet open! Waarna iedereen thuis psies dezelfde foto’s heeft? JAKKES! We zijn eens met z’n tweetjes naar Parijs geweest met een bus. Moest je ook verplicht op excursie. We hebben de busreis gedaan omdat het zo lekker makkelijk was maar voor de rest hebben we ons lekker afgemeld. En nee ik heb niet gezongen toen we bijna thuiswaren. *walgt*. Ik heb ook geen geld in het bakje gedaan voor de chauffeur. Daar wordt ie namelijk voor betaald. ooooh hahaha hier kan ik wel een log over volkrijgen ghehehe

  53. B.O.B zegt:

    hahaha, heb ik je nog op een idee gebracht ook, ik kijk al uit naar de log ๐Ÿ˜‰

  54. Emmelinda zegt:

    Hihi maar weet je, ik moet er nog lang op broeden. Misschien kwets ik een boel mensen. Laatst werden we gevraagd bij hele moederne mensen. Tenminste…vind ik. Was een feestje. Tjemig…hadden ze De vlieger keihard opstaan en dat soort pokkeherrie. Ik ben maar gevlucht voordat deze de karaoke-set uit de kast trokken ๐Ÿ˜›

  55. Emmelinda zegt:

    moederne…hahaha…moderne. Ik was te enthousiast 8)

  56. B.O.B zegt:

    hahaha ik voel helemaal met je mee, en hoe kom je weg zonder dat het lijkt alsof je vlucht?
    Zeg je dan dat je de goudvis nog uit moet laten?? ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

  57. Emmelinda zegt:

    Hahaha was het maar waar! Ik vind het dan zo zielig om ‘m te smeren maar ooo wat voel ik me ongemakkelijk. Daarom vier ik ook geen carnaval. Gek doen kan ik altijd. Dat hoeft niet op een afgesproken tijdstip. Dan sla ik dicht ๐Ÿ˜‰

  58. Gonny zegt:

    Is weer een goeie……. ๐Ÿ˜€
    En al naar de open dag geweest?? Hoe vond ze het….komt nou alllemaal dichtbij he?

    O ja bij Tamara is het nou goed volgens mij alleen die fotoos zijn te groot dan maar da vind ze nog wel uit….we hadden gister van die doopsuikers gemaakt samen zag er leuk uit…en ze was er blij mee,echt een vrolijke meid lacht altyd. ๐Ÿ˜€

  59. Emmelinda zegt:

    Op zo’n feest schreeuwen ze ook zo. Komt vanwege die terngherrie. Maaaar als dan de koude schotel op tafel komt is het muisstil hahaha…

  60. Emmelinda zegt:

    @Gonny; Nee de open dag is morgen pas. Vandaag was een andere open dag maar we gaan er toch niet heen. We kiezen die school. Eigenlijk is alles in het voordeel daar he?

    Ja als ze in het lijstje kijkt zie je daar een code van. Mocht het niet lukken dan moet ze maar ff gillen.
    Ah ik had al gezien dat ze je bedankt had. Heb je er een foto van gemaakt? Ik heb nou tenminste een foto van haar gezien, nou heb ik er een gezicht bij als je het over haar hebt ๐Ÿ˜‰

  61. Rianne zegt:

    Ach gos….die arme metselaar. ken je geen voeger die er wat aan toe te voegen heeft? ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜‰

  62. Emmelinda zegt:

    Heeej Daar kan ik wel wat mee! Thanks! Hahaha. Die schrijf ik ff op ๐Ÿ˜‰

  63. Rianne zegt:

    Ik heb het wel eens geprobeerd zo’n limerickje schrijven, maar ik word er helemaal kriebelig van…
    Dus voeg maar toe hoor! ๐Ÿ˜€

  64. Emmelinda zegt:

    Hihi ik schud ze ook niet altijd zo uit de mouw. Het is eigenlijk een verhaal in 5 zinnen. Als ik de meeste logjes van me bekijk ben ik behoorlijk langdradig ghehehe. Dus dat is persen! En dan moet er nog een soort van geintje in ook nog. Van mij dan ๐Ÿ˜‰

  65. Jan zegt:

    Emmelinda, je hebt mail
    Jan

  66. Emmelinda zegt:

    Ik zal eens in m’n mailbox duiken Jan! ๐Ÿ˜‰

  67. Emmaly zegt:

    Owww d=ik dacht dat je vandaag ging joh ๐Ÿ˜‰ ga niet veel doen vandaag eigenlijk zit even lekker met psp te klooien kijken of ik een keer wat moois kan maken ๐Ÿ˜€

    Liefs

  68. B.O.B zegt:

    ik duik op de bank, er is een piepklein logje dat nergens over gaat hihihihi

  69. Monique zegt:

    Hahaha… Ja ik herken het beiden de situaties, heb ze beiden al mee gemaakt. En inderdaad je word ook direct aan gekeken,alof jij hetzelf even om trek/gooit. hahaha.. Nu heb jij daar niet zo een last van maar soieso is het een heel goede met een jonge naar de winkels. Wat denk je van die stomme auto,treintje,wagentje voor elke winkel… Grrrrrrr kosten klauwen met geld, en het lijkt ook nog eens eeuwen te duren plus dat erbij komt dat kids er NOOIT genoeg van lijken te krijgen… Hahaha.. Nou je gaat niet voor je plezier even rustig , relax winkelen hoor 8)

  70. Claudia zegt:

    Hoi Emmelinda,
    Weeral goed gevonden. Maak er nog een fijne zaterdag van en laat je je resultaat van psp dan zien aan ons??? Niet dat ik nieuwsgierig ben hoor…. ๐Ÿ˜‰
    Hier is de speelkamer juist opgeruimd en nu is het ff tijd voor de logjes.
    dikke knuffff
    Claudia

  71. Miek zegt:

    Dat heb je knap gemaakt!!!!

  72. Jan zegt:

    Ik ken nog heel veel limerickjes maar die kan ik niet op web-log zetten ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€
    Jan.

  73. janien zegt:

    ik heb je gelinkt zou leuk zijn als het wederzijds is hahah gr

  74. Nicky zegt:

    *zingt uit volle borst “Je bouwt ’t liefst een muurtje om haar heen…* En bedankt… nu heb ik een smartlap in mijn hoofd… ๐Ÿ˜•

  75. Emmelinda zegt:

    @Emmaly;Nope, we zijn net terug uit de stad ๐Ÿ˜‰ Ah dan ben ik benieuwd wat je er van gemaakt hebt! Leuk is dat he, dat klooien? ๐Ÿ˜‰ Liefs ๐Ÿ˜€

    @B.O.B.; Dan kom ik strakkies ff bij je neuzen. Ik moest even iets nakijken en tsja dan toch stiekum “even” op mijn weblog kijken he ๐Ÿ˜‰ Ghehehe.

    @Monique; Hihi en weet je wanneer het helemaal erg werd? Toen er ineens twee kleintjes rondliepen hahaha. Nu kost het WEL geld wanneer ze meelopen ja. Niet omdat ze iets omgooien maar omdat ze iets leuks zien ๐Ÿ˜› ghehehe. Net ook weer. Waren kleren. Die had Mies wel nodig. Maar je schrikt wel effies aan de kassa. ๐Ÿ˜‰ En dan was het nog in de uitverkoop ๐Ÿ˜‰

    @Claudia;Thanks! :D. Maareh…Emmaly was aan het klooien. Beetje verwarrend dat ge-Emm he? ๐Ÿ˜‰
    Ah dus je bent heeeel braaf geweest?! Hoe voel je je nou? Heb je je niet te druk gemaakt? (ja mam ;))
    Dikke knufff trug! ๐Ÿ˜€

    @Miek; Thanks! ๐Ÿ˜€

    @Jan; Whaahaa…Die limerickjes vind ik vast heeeel erg leuk ๐Ÿ˜€

    @Janien; Whaahaa ja dat zou inderdaad heel erg leuk zijn ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜‰

    @Nicky; Whoeehaa….zet gauw iets stevigers op. Dat is niks hahaha. Ennuh…jij ook bedankt, nou zit ik er mee ๐Ÿ˜›

  76. Angelique zegt:

    Hahaha leuk verzonnen!

    grtz, Angelique

  77. Emmelinda zegt:

    Dank je wel Angelique ๐Ÿ˜€ Groetjes trug! ๐Ÿ˜€

  78. William zegt:

    Oh arme metselaar! Is er hier een dokter in de zaal?

  79. Emmelinda zegt:

    Nee helaas William…al wil ik mijn dokterskoffertje wel tevoorschijn halen? 8)

  80. leejo zegt:

    Jaaaaaaaaa!!!!!! Leejo houdt wel van doktertje spelen ๐Ÿ˜€

  81. Emmaly zegt:

    denk dat ik maar is me naam moet gaan veranderen als ik hier kom ๐Ÿ˜€

  82. Gonny zegt:

    Kijk es bij sjoukjes.web-log of ben je daar al geweest? ๐Ÿ˜‰

  83. Testpiloot zegt:

    Hallo Emmelinda,
    Heb me zorgen voor niets gemaakt!!!
    Gr. Testpiloot.

  84. Emmelinda zegt:

    @Leejo; Whoeehaaa….ik zal m’n schort eens van zolder halen ๐Ÿ˜›

    @Yvonne; Thanks ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

    @Emmaly; Hahaha welnee…is net zo leuk ๐Ÿ˜‰

    @Gonny; ik ga eens even kijken ๐Ÿ˜‰

    @testpiloot;Whaahaa…dat is ff een mooie vorm van spam ๐Ÿ˜›

  85. Emmelinda zegt:

    @Gonny, 2e bericht; Yep heb ik gezien ๐Ÿ˜‰

  86. Morrison zegt:

    Zo leuk die dingies ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜›

  87. Emmelinda zegt:

    Hahaha dank je wel. Ik ben dol op dingies ๐Ÿ˜‰

  88. Jan zegt:

    Nee, Emm Testpiloot maakte zich toch zorgen.

  89. Emmelinda zegt:

    Oh ben jij dat? Ik kon de link al niet leggen ๐Ÿ˜‰
    Maar klopt. Ik had het ook al gezien. Ik was wel geschrokken ๐Ÿ˜‰ En internet viel nog uit ook. Na het mailtje. Dus ik kon niet meer tsjekken hoe het verder ging ๐Ÿ˜‰
    Toch bedankt. Ik vond het superlief van je! ๐Ÿ˜€

  90. Jan zegt:

    Ben te bed, Morgen maar weer….
    Of we gaan weer zitten kijken wie het laatst naar bed is….Oma Bommel of Emmelinda ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

  91. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja ze kan er wat van he? Ik zag haar niet meer, anders was ik nog wat blijven buurten ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Slaap lekker Jan! Ennuh…bedankt he ๐Ÿ˜€

  92. Jan zegt:

    Emm:
    Tuste….Testpiloot

  93. Emmelinda zegt:

    Hihi dat vergeet ik nooit meer ๐Ÿ˜‰ Welterusten! ๐Ÿ˜€

  94. Ja was weggeweest gisteravond en vanavond weer (denk ik) ๐Ÿ˜€
    Maar was wel gezellig, alleen die limerick was even te zwaar om half 4 vannacht. ๐Ÿ˜€

  95. Emmelinda zegt:

    Hahaha ik kan het me heeeel goed voorstellen ๐Ÿ˜‰
    Maar goed…toen geen reactie. En nu? ๐Ÿ˜› hahaha

    Ik wens je heeeeeel veel plezier vanavond! ๐Ÿ˜€

  96. Emmaly zegt:

    ja heb 4 lesjes gehad van psp maar zit nu aan de 5de maar die gaan met filters..hmm ff zoeken geblazen ernaar

  97. Emmelinda zegt:

    Oh leuk! Filters vind ik echt te gek! Heb je in dat lesje ook een filter of heb je al op internet gezocht? Hihi weet je he, ik ben zo dol op filters dat mijn psp er minstens 5 minuten over doet om alles te laden ghehehe ๐Ÿ˜‰ Komt ook wel door mijn tubes want daar heb ik er ook ontzettend veel van ๐Ÿ˜‰

  98. Emmaly zegt:

    haha nee nog geen filter gevonden heb wel al die bestanden op mijn pc die je ervoor nodig heb..maar ik doe het morgen op me gemakkie ben de hele dag al bezig ๐Ÿ˜€

  99. Jan zegt:

    Ben nog niet te bed…
    Dat kan nog wel eens nachtwerk worden met oma Bommel en Leejo, Emm, etc.
    Nee hoor, ik ga zo naar….. ๐Ÿ˜‰

  100. Emmelinda zegt:

    @Emmaly; Moet je wel een bepaalde hebben of maakt dat niet uit? Maar je hebt gelijk, dat kun je beter even op je gemakkie doen ๐Ÿ˜‰

    @Jan; Hahaha wat mij betreft ben je van harte welkom hoor ๐Ÿ˜‰ Je zit zeker Idols te kijken? ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜‰

  101. Ellis zegt:

    Hahaha is hij er nog uitgekomen? 8)

  102. Emmelinda zegt:

    Nee hij was vergeten om zijn stormram mee te nemen EN zijn mobieltje. Zo kon hij geen hulptroepen bellen ๐Ÿ˜‰

  103. Emmaly zegt:

    nee emm volgens mij maak dat niet uit er stonden alleen 2 namen van die programma’s die ik moest hebben maar geen namen van filters daarom vind ik het ook zo moeilijk om er 1 te zoeken

  104. Emmelinda zegt:

    Ah oke. Wat is de bedoeling van het lesje dan? Heb je er een url van? Misschien dat ik je kan helpen???

  105. Jan zegt:

    Heb van dat programma wel eens gehoord. Ken het verder niet. Doe er ook niet aan mee om anderen een kans te gunnen ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  106. Emmelinda zegt:

    Hahaha mij hadden ze niet binnen gelaten. Ik kan helemaaaaal niet zingen. Ja zo vals als een kraai. Is overigens ook knap ๐Ÿ˜‰

  107. Emmaly zegt:

    ja je kan daar niet komen dan moet je ongelogt zijn tenzij je daar ook zit haha bij majasplekkie?

  108. Emmelinda zegt:

    Hihi nee ik volg geen lesjes. Maar ik ken ze ongeveer wel. Moet je een rand invullen ofzo?

  109. Emmelinda zegt:

    Ik ga even voor je kijken! Blikje ogen…eh…ogenblikje!

  110. Emmelinda zegt:

    Nee jammer. Ik kan er niet in. Dan moet ik inloggen. Maareh…kun je een printje maken van de les. Waar het nodige opstaat? Dan kan ik daar misschien iets uithalen? Of weet je wat ze van je verwachten? Wat moet je doen?

  111. Emmaly zegt:

    ja kan ik wel maar zet ik het wel hier in ja

  112. Emmelinda zegt:

    Ja is goed meis. Dan kan ik zien wat je nodig hebt (voor zover ik het weet dan ghehehe)

  113. Emmaly zegt:

    Insteekfilters:

    Wat zijn insteekfilters?

    Het Engelse woord voor insteekfilters is plugins.
    Je kunt er speciale effecten mee creรซren,
    om zo iets extra’s aan je creatie te geven.
    Insteekfilters oftewel plugins zijn een mooie bijkomstigheid van paintshop pro
    als je eenmaal weet hoe ze te moeten installeren kun je er mooie dingen mee maken.

    Hoe te installeren?

    Je hebt 2 belangrijke bestanden nodig wil je dat de filters werken en dat zijn

    Msvcrt.10 DLL
    Plugin. Dll

    Pak deze bestanden uit in C:WINDOWSSYSTEM
    Dit is erg belangrijk zet je ze ineen andere map dan zullen de insteekfilters niet werken.

    Nu kun je de filters downloaden die je nodig hebt,
    daar heeft paintshop pro al een map voor aangemaakt nl. de map Insteekfilters
    en die vindt je hier C:Program FilePaint Shop Proinsteekfilters
    hier pak je dus alle filters in uit.
    Maar voordat je dit doet is het verstandig om even een map aan te maken op de C: schijf
    met de naam insteekfiltersfilters, als je ze download zet je ze eerst hier in.
    Nu ga je naar de Insteekfilter map van paintshop pro en maakt daar een nieuwe map met de naam van je filter en als je nu je filter uitpakt doe je dit in de zojuist aangemaakte map in C:/Program Files/Paint Shop Pro/insteekfilter/mapnaam van filter
    Zo is het allemaal wat overzichtelijke en heb je niet alle filters door elkaar, en is het makkelijker zoeken

    Open nu Paintshop pro en ga naar
    Bestand – voorkeuren – bestandslocaties;

    Kies nu voor het tabblad – insteekmodulen
    en neem deze instellingen over
    Klik op toevoegen en zoek de map C:/Program Files/Paint Shop Pro/insteekfilters/ en de map die je zelf hebt aangemaakt op je schijf,
    klik op ok.

    En nu heb je dus je insteekfilters in paintshop pro staan.
    Doe dit elke keer als je een filter heb geรฏnstalleerd

    Als je verstandig bent maak je 1x in de week of elke keer als je een nieuw filter hebt gedownload even een back-up van deze mappen, voor het geval je computer het opgeeft dan ben je in ieder geval je filters niet kwijt.

    Niet alle filter zijn gratis, maar heel veel wel.
    Voor sommige insteekfilters heb je een serienummer nodig.

    Nu natuurlijk hoe te gebruiken….

    Open in je psp een nieuwe afbeelding 400 bij 400 transparant…

    Vlakvulling , afbeelding vullen met bv rood…

    Dan op je taakbalk naar Effecten
    Dan zie je onderaan de mappen staan insteekfilters, bij mij zijn het er vier maar dat komt door de hoeveelheid filters wat je erin hebt staan..Normaal staat er dus insteekfilters 1 want standaard heb je al wat insteekfilters staan in je psp…..De nieuwe insteekfilters komen automatisch bij je insteekfilters als je ze hebt geinstalleerd zoals hierboven beschreven……
    Klik op insteekfilter 1, dan op een filter wat je wilt testen, zoals je ziet heb je een hoofdnaam bv alien skin eye candy, en deze is weer onderverdeeld in diverse filters en probeer gewoon wat uit en kijk welke uitwerking het heeft op je werkje……

    Misschien beetje veel en moeilijk, maar daarom lees dit stukje lekker een paar keer goed door, en je zult zien naar een paar keer gedaan te hebben zul ook jij spelen met insteekfilters en de effecten hiervan….

    Veel plezier en hopelijk ga je ook genieten van het werken met Psp

    Groetjes BalBa

    ps 1 gouden regel start altijd na installatie van een insteekfilter je Psp op!!

  114. Emmelinda zegt:

    Ah ik zie het! Heb je die mappen al aangemaakt?

  115. Emmaly zegt:

    welke mappen van die filters? nee nog niks ben eerst gaan zoeken ernaar

  116. Emmelinda zegt:

    heb je program files al gevonden? In je verkenner?

    Ik weet een mooi filter voor je. Het heet filter attacks. Moet je maar eens op google intikken. Er zijn een boel sites waar je het zo kunt downloaden. Als je een map binnen psp maakt met filters kan ie daar in ๐Ÿ˜‰

  117. Emmaly zegt:

    en die filter kan ik overal in gebruiken

  118. Emmelinda zegt:

    Je kunt er bepaalde dingen mee doen. Dat is met alle filters zo. Met sommige filters kun jet bijvoorbeeld water op je foto maken. Met andere filters maak je randjes troebel en ga zo maar door. Er zijn duizenden verschillende filters. Wacht, ik weet nog een leuke. ff zoeken hoe die heet

  119. Emmaly zegt:

    heb er al 1 gevonden emm ๐Ÿ˜€

  120. Emmaly zegt:

    ja maar om deze te maken heb ik die filter attack nodig?

  121. Emmelinda zegt:

    Zo te zien is het een testlesje. Om uit te proberen wat je filter allemaal doet. Of heb ik het mis?

  122. Emmaly zegt:

    ja om te leren idd hoe je met filters werkt want dat heb ik nog nooit gedaan

  123. Emmelinda zegt:

    Psies, dat dacht ik al uit de tekst op te maken ;). Yep dan kun je ook die filter attacks gebruiken. Ik heb er nog een voor je: Xaos Tools – Terrazzo. Die gebruik ik zelf heel veel!

  124. Emmaly zegt:

    oke dan ga ik die zo ff uitproberen thank you dikke smak ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  125. Emmelinda zegt:

    Graag gedaan meis. Het is heel leuk om er fotolijstjes mee te maken enzo. Ik gebruik ze vaak op mijn log ๐Ÿ˜‰
    Veel plezier er mee! ๐Ÿ˜€

  126. Emmelinda zegt:

    o ja…en smak terug natuurlijk ๐Ÿ˜‰

  127. Emmaly zegt:

    ja ik laat je het resultaat zien hoor als tie er is

  128. Emmelinda zegt:

    Ja heel graag…daar hou ik je aan ghehehe ๐Ÿ˜‰

  129. angel zegt:

    jij gaat pspmuurtjes metselen nu? ๐Ÿ˜€
    ben dr ook mee begonnen..pfffff moeilijk moeilijk.. 1 lesje doe ik ( nu nog) minstens 3 uur over en dan is tie vaak nog niet goed…. mag ie weer over… ๐Ÿ˜€
    maar we houden vol ๐Ÿ˜‰

  130. Emmelinda zegt:

    Hihi nee dat is Emmaly ๐Ÿ˜‰ Ik psp al een jaar of 4 en ik vind het heeeeerlijk. Ik ben nu iets geks in elkaar aan het zetten. Ik had ineens een idee. Als het lukt zet ik ’t op m’n log ghehehe ๐Ÿ˜€
    Straks, wanneer je de basisdingen onder de knie hebt (of onder de oksel dat mag ook ghehehe) wordt het alleen maar makkelijker ๐Ÿ˜€ Echt!

  131. Martijn zegt:

    eehh ik was er even niet bij jou logs ….. maareh heb jij nog wel logs die onder de 100 blijven ? ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  132. Emmelinda zegt:

    ssst afkloppen 8) Ik vind het zo heerlijk! Het leek vanmorgen afgelopen te zijn maar jippieeee tognie ๐Ÿ˜‰

  133. Emmaly zegt:

    Zo heb ik wat te doen met al die filters haha hoop zo dat het me lukt he

  134. Emmelinda zegt:

    Hihi ja het zijn er veel he? Er zitten ook filters bij die ongeveer hetzelfde doen maar goed, die gooi je er later dan maar weer uit ๐Ÿ˜‰ Ik hoop ook dat het je lukt! ๐Ÿ˜€

  135. Martijn zegt:

    nog 12 minuten ๐Ÿ˜‰ ik lig alweer op de loer ๐Ÿ˜€

  136. Emmelinda zegt:

    Whaahaa…ik heb ‘m al klaar staan ๐Ÿ˜‰ Nog ff liggen blijven dus ๐Ÿ˜‰ Ghehehe

  137. Martijn zegt:

    ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ 8)

  138. Emmelinda zegt:

    Hahaha… niet in slaap vallen he? ๐Ÿ˜‰

  139. Martijn zegt:

    ik heb er wel moeite mee. maar de stokjes doen hun best ๐Ÿ˜‰

  140. Emmelinda zegt:

    Grinnik…heb je mini Nordic wandelstokken? ๐Ÿ˜‰
    Moet je nog wachten op de laatste voeding?

  141. Martijn zegt:

    yep, ook dat ๐Ÿ™‚ nee die stokjes prikken te veel. dit zijn een soort watte stokjes ๐Ÿ˜‰ speciaal voor kinders met die dikke watteproppen ๐Ÿ˜‰

  142. Emmelinda zegt:

    O jaaa hahaha die hele dikke. Dat is comfortabel. De log staat er. Er valt vandaag niet veel te lezen ghehehe ๐Ÿ˜‰

  143. rebecca zegt:

    nou hoe kom je er bij ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜ฎ

  144. befana zegt:

    Dit is pure toeval dat ik een logje limerick geplaatst heb, ben niet op jouw site geweest dus niet niet gezien…grappig.

  145. Emmelinda zegt:

    @Rebecca; Geen flauw idee ๐Ÿ˜‰ Goochelen met woorden ๐Ÿ˜€

    @befana; Hahaha geeft toch ook niks. Ik zag dat er vanaf jouw log op de mijne gekeken was dus ben ik ff komen kijken. Zo kon ik ook even een limerick van mezelf kwijt ๐Ÿ˜‰ Geinig! ๐Ÿ˜€

  146. Dinie zegt:

    ook 4598 reacties later reageer ik maar weer.

    Niehieeemand laaaahaaat zijn eiheigen kindf alleen
    en bouwt het liefst….. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜€

  147. Emmelinda zegt:

    Hahaha dat was ff scrollen he? ๐Ÿ˜‰
    Grinnik…zo is het. Twee muurtjes trouwens ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜‰

  148. meissj zegt:

    er was eens een boertje uit boeien
    die zat al een uur bij zijn koeien
    toen liet ie een scheet
    die kwam uit zijn reet
    daar gingen de koeien van loeien ๐Ÿ˜ฆ ๐Ÿ˜ฆ

  149. Emmelinda zegt:

    *proest* Dan moet het wel een vieze geweest zijn. Koeien doen meestal niet zo moeilijk ghehehe

  150. Lette zegt:

    Ook deze laat weer een leuk stukje Nederlandse taal zien.
    Knap hoor, dat je zoiets kunt.

    Ik kan overigens bijna niet meer wachten op nieuwe logjes hoor!

  151. Emmelinda zegt:

    Gek he, maar als ik een bepaalde uitdrukking hoor zie ik zulke dingen al meteen voor me. Alleen moet ik er dan wel nog een limerick van bouwen ๐Ÿ˜‰

    Eerlijk gezegd kan ik dat ook niet. Misschien gum ik wat vakantiedagen uit ghehehe ๐Ÿ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

