Puber-tijd!

Kijk! ZO zet ik de puntjes op de I. Met psp, ghehehe

Nadat we constateerden dat we Mies goed in elkaar gezet hadden probeerden we een nieuw mensje uit dezelfde kleisoort te trekken (ja sollie…we waren het mailadres van de ooievaar kwijt!) voordat we het recept vergeten waren. Nou heb je hierin natuurlijk niks te kiezen dus kozen we ook niet veel en lieten het over ons heen komen. Nog geen twee jaar later lag er een baby in de wieg. (En helaas voor het kind leek ze niet óók op paps maar op mij, ghehehe)

Omdat het leeftijdsverschil zo klein was hebben ze ook bijna altijd dezelfde interesses gehad. Het zijn beide meisjesmeisjes. Dus geen werkbanken (die ik ze wel aangesmeerd heb omdat ik niet rolbevestigend wilde zijn) maar barbiehuizen die bewoond werden door de zoetste tuttenbellen die er in barbieland te krijgen zijn. In bezit van koters, huisdieren en heeeeel veel schoenen en handtassen. (Boompje, beestje, handtasje!) Vooral géén Ken want jongens zijn stom. Ook Playmobil, Pokémon, Polly Pocket en K3 kon ik gerust voor beiden aanschaffen. Daar hebben ze samen úren mee gespeeld.

Al een poos merk ik een verschuiving in de interesses van Mies. Kleine meisjes worden groot. Zelfs bij ons. Er zitten nog steeds 23 maanden tussen de eerste worp en de tweede maar ondertussen is het een wereld van verschil. De laatste keer dat Mies vrijwillig met Barbies gespeeld heeft is haast een jaar geleden. De K3-spullen zijn in de grote bak onder haar bureau verstopt. Stoere muziek is er voor in de plaats gekomen. Mam is echt niet altijd leuk (raar kind zeg, ghehehe) en jongensnamen wisselen elkaar in rap tempo af. Handtassen van de Barbies zijn omgeruild voor ’n eigen tas met vrouwen-dingen. Kleding mag niet meer te zoet zijn, niet al het ondergoed is zo maar aan te schaffen en de spiegel is de hele dag ingepikt (zo ook mijn oorbellen en andere accessoires) terwijl ze met haar kont staat te wiegen en verschillende poses inneemt en vandaag zag ik nog iets specifieks.

Mies moest iets opschrijven en ik zag het meteen. Het zo met moeite aangeleerde handschrift was in mootjes gehakt en liet blokletters over. Blokletters die duidelijk nog in de beginfase stonden. Maar op de i stond ie; zo’n vliegende schotel. Geen punt maar een rondje met een open wond. Dat was bij ons op de basisschool ook zo. In het laatste jaar ging je zelf een handschrift ontwerpen. Beetje idee jatten bij de een en de kunst afkijken bij de ander. Weg met die lange lussen onder de g en de j en boven de h werd het ook een stuk kaler. De s, n en de e kregen steeds weer een andere vorm. Net zolang totdat je helemaal tevreden was.

Het zal lang niet alleen bij deze veranderingen blijven. (Was het maar zo *sjugt*) Hoofdstuk puberteit zijn we ingegleden. *zoef* Ik zal haar helpen en dingen zelf doen. Helpen opstaan wanneer ze op haar bek giecheltje valt. Laten ontdekken waarbij ik dan weer aan de zijlijn toe zal kijken. Hoe het verder loopt is koffiedik kijken. Maar wat dit alles betreft…

Zet IK de puntjes op de I* !!!!

*compleet met vliegende schotel!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Puber-tijd!

  1. --Natazz-- zegt:

    Kleine meisjes worden groot, zometeen jat ze ook je tampons. whahaha.

    Slaap lekker,
    Liefs Natazz

  2. remco zegt:

    kleine kinderen worden groot (helaas) en voor je het weet komen ze met hele leuke vaute jongens thuis en dat alles om je te pesten blij te maken geniet er nog maar even van 😉

  3. leejo zegt:

    Ik denk dat het voor meisjes toch heel anders is, ik heb wel een dochter maar die tijd heb ik gemist, maar met de jongens van Ria hebben we toch voor hele rare dingen gestaan in die toch moeilijke tijd, zowel voor hun als voor ons.

  4. remco zegt:

    @Natazz en niet alleen de tampons maar ook de gratis condooms van cz

  5. Emmelinda zegt:

    @Natazz; Whaahaa *schrijft groot hangslot op boodschappenbriefje*
    Slaap ze! 😀 Knufff

    @remco;Hahaha ja zeker weten! Het gaat ook zo vlug. Dat hadden ze wel gezegd toen ze baby was en ik kon nog net de neiging onderdrukken om op mijn voorhoofd te tikken 😉 Maar helaas…ze hadden gelijk! *geniet krampachtig van laatste weken*

    @Leejo;Ja ik geloof ook dat je met jongens weer voor hele andere problemen komt te staan. ook leuke dingen natuurlijk. Maar ook van die dingen waarvan je opkijkt omdat het zo natuurlijk in elkaar overloopt…van kind naar puber naar volwassene 😉

  6. Emmelinda zegt:

    Whahaaaa ja laat ik die maar heeeeel snel verstoppen! 8)

  7. --Natazz-- zegt:

    Hahaha, je moet een kluis aanschaffen geloof ik. 😉

  8. GekinblacK zegt:

    Pupertijd, in die fase zit ik ook nog steeds 😕 😉

  9. Emmelinda zegt:

    @Natazz; hahaha ik huur een bunker! 8)

    @GekinBlack; Jaaaaa heerlijk is dat he? Tenminste…wel voor mij. Vor m’n omgeving is het minder 😛

    slaap lekker allemaal!

  10. GekinblacK zegt:

    Puber dus, tijd om naar bed te gaan Gib 😕

  11. Emmelinda zegt:

    Hahaha gelukkig geen puppy-tijd 😉 Al is dat oooook heel leuk!

    Slaap ze!

  12. janien zegt:

    ach ja zo heeft ieder zijn ding toch maar ik dnek dat ik mijn woorden niet hoef ana te vullen op de rest haaha fijne dinsdag liefs…

  13. Emmaly zegt:

    Ik geniet altijd zo van je verhalen he..en soms denk ik van hoe komt ze er op…ja de tijd gaat soms zo snel he ik heb zelf dan geen kids maar zie het wel aan me nichtje van 10 die ook een echte dame-tje word en voor je het weet komen ze met vriendjes thuis. leuk 😀

  14. B.O.B zegt:

    Ach Emmelinda, troost je maar, de pubertijd duurt niet lang hoor, zo van ongeveer nu tot aan dat ze 24 jaar is, en dan de tweede ook nog. HihihiDus voor je het weet is het om 😀 😀 😉 😉

  15. Youke zegt:

    Benbenieuwd wanneer de 2e volgt.
    Succes ermee!

  16. Hebben wij dit ook nog allemaal te goed????

  17. tycho's mama zegt:

    En net als je denkt dat ze volledig tot puber is getransformeerd kan ze als een klein meisje tegen je aan kruipen…….
    Soms zitten ze er net nog tussenin, en dan buiten en op school echt puberen en thuis nog lekker even tuttebellen 😉
    Heb ook zo’n nichtje. Ze was weet ik niet hoe jong toen ze ook op hakken moest lopen, ze kleden zich “hip” volgens hun maatstaven en thuis slapen ze nog met een knuffelbeer hahahahaha 😀

  18. Claudia zegt:

    Goeiemorgen Emmelinda,
    Nog ff vlug een reactie voor ik naar school vertrek… ze worden toch vlug groot he, ik sta er zelf versteld van, binnen een week of drie wordt mijn kleine meid al 6 jaar en wat een willetje ze nu al heeft, khou me vast als ze de leeftijd van jouw kids heeft. Hier is dus nog alles met barbie en k3, maar ze weet goed wat ze wil qua kleding, soms zelfs wat roze boven haar oogjes, die mama er dan juist opdoet…denkt ze 😉 Maar iedere leeftijd heeft zijn charmes, toch? Laat het me zo zeggen, ik hoop dat toch, ik zit hier nog lang niet in de pubertijd, dus ik hoop voor jou, we zullen dat hier wel merken 😉 dat het mee zal vallen.
    Fijne dag en tot strakkies ergens, met hoop ik wat foto’s van de openklasdag, digitale ligt wel klaar, maar ik ken mezelf….
    dikke knuffff
    Claudia

  19. Emmelinda zegt:

    @Janien; Daarom, en iedere leeftijd heeft gelukkig ook z’n charme :D. Jij ook een fijne dinsdag! 😀

    @Emmaly; Hihi, daar ben ik blij om 😀
    Yep en het gaat allemaal zo vlug he? Zo zijn ze klein en zo scheuren ze weg op een brommertje *jank* 😉

    @B.O.B.;Whoeehaa…dank je wel voor je troostende woorden! *pakt koffer en bestelt een enkeltje Bahama’s*

    @Youke; Kans is aanwezig dat het al heeeeel snel is. Ze ziet Mies misschien wel als voorbeeld. Alhoewel…ze zit nu sávonds nog in haar prinsessenjurk 😉

    @Jan, Mariëlle en Rona; Grinnik…ik denk het wel. 😉

    @Tycho’s Mama; Jaaaa klopt. Het zit er nou zo tussen in. Zogenaamd stoer voor de buitenwereld om niet uitgelachen te worden maar oooo nog zo klein. Het is alleen grappig om te zien dat zoiets vanzelf gaat. Dat je er niks voor hoeft te doen eigenlijk. En dat van die schrijfstijf vond ik zo typisch. In al die jaren zijn er zoveel dingen veranderd…maar dat is nog steeds zo. Geinig. 😀

    @Claudia; Yep, je hebt helemaal gelijk; iedere leeftijd heeft zijn charmes. Wat ik hier ook beschrijf is ook zoiets geks om te zien. Ik weet niet psies hoe ik het moet uitdrukken. Ineens is hetzelfde kind niet meer hetzelfde kind. Je doet er niks aan. Net alsof vreemde handen haar kneden. Ik kan me m’n eigen puberteit herinneren en ik zie er zoveel in terug. Geinig dat het gewoon zo gaat zoals het moet gaan he? Inderdaad, zoals jij zegt met onschuldig oogschaduw. En dan ineens willen ze een eigen tas meezeulen. Ik vind het eng (voor wat komen gaat) maar ook weer heel fascinerend. Mijn kind in de puberteit. Goh hahaha…ik moet er toch eens een logje over schrijven 😉 😛
    Ik wens je heeeeeel veel plezier vandaag op school! Wel opletten he? hahaha. Ik kom vanaaf spieken of ik foto’s kan ontdekken 😉
    Knuffies! Een hele fijne dag! 😀

  20. Marjan zegt:

    Goedemorgen Emmelinda.

    Ja kleine meisjes worden groot.
    Maar dat heeft ook weer zijn leuke kanten.
    Wij hebben 1 zoon, maar die kan ook uren voor de spiegel staan hoor.
    Het is dus niet alleen bij meisjes het geval.
    Dat van het handschrift herken ik heel goed.
    Ik heb dat zelf ook gedaan.
    Ik krijg heel vaak te horen dat ik een mooi handschrift heb.
    Maak er een mooie dinsdag van.
    Het wordt weer lekker zonnig.
    Lieve groetjes van Marjan!

  21. Bianca zegt:

    Ja,meid kleine kinderen worden groot.En dan moet je straks kijken als ze naaar de andere school gaat dan gaan ze echt helemaal veranderen.Het is voor je dochter een omschakeling maar voor vader en moeder ook hoor.Maar het is ook een leuke tijd hoor. 😀 😀 😀 😀
    Ik wens je nog een fijne dag en tot logs,
    Groetjes Bianca 😉 😉

  22. gea zegt:

    goedemorgen nou inderdaad als het naar andere school gaat dan verandert het nog veel erger ik kan er over mee praten mijn zoon zit net op hogere school en is volop aan puperen en dat is niet leuk zo erg
    nou fijne dinsdag liefs 😀

  23. Emmelinda zegt:

    @Marjan; Goeiemorgen 😀
    Psies! Ik vind het ook heel erg leuk. Eng ook. Omdat je niet weet wat dit hoofdstuk voor ons in petto heeft. Maar ik vind het ook heel erg geinig om te bespeuren wat er allemaal aan het veranderen is. Het gaat geleidelijk maar uiteindelijk verandert er een boel 😀
    Hahaha ja ik geloof het goed dat jongens ook uren voor de spiegel kunnen doorbrengen 😉
    Ik vond het zo typisch; dat handschrift. Net alsof ze er dan ineens rijp voor zijn he? Tijd voor een nieuw leven, tijd voor een nieuw handschrift 😉 Helaas is mijn hsdschrift niet zo mooi meer omdat je nu amper nog schrijft 😉
    Jaaaa het is koud maar wel gezond weer he? En het zonnetje doet zo z’n best! Heerlijk 😀 Ik wens jou een hele mooie dinsdag! Knuffies! 😀

    @Bianca; Ja hihi, zelfs wij ontkomen er niet aan. Je hebt gelijk, op de open dagen zie je dan die brugpiepers helpen en dan zijn het ineens hele grieten he? Is zo grappig om te zien :D. Yep, die omschakeling. Dat was eigenlijk ook wat ik bedoelde in de log. Dat je staat toe te kijken hoe iets helemaal vanzelf verandert. Zo maf om mee te maken hihi.
    Ik wens jou ook een heeeeele fijne dinsdag! Tot logs en een dikke knufff 😀

    @gea; Goeiemorgen Gea! Ja brrr ik hou m’n hart vast. Niet alles kun je sturen he? Ze is niet altijd makkelijk geweest dus we zijn al wat gewend hahaha. Maar goed, pubers kunnen heeeeel erg dwars zijn dus ik maak m’n borst alvast nat ‘)
    Fijne dinsdag! Liefs 😀

  24. Siep zegt:

    hier heeft de pubertijd ook zn intrede gedaan
    opvallend idd, dat dat gepaard gaat met een eigen handschrift
    😀

  25. Emmelinda zegt:

    Móói is dat he? Het viel me zo op. Ik zag de puntjes meteen hihi. Mijn wijffie *sjugt*

  26. Emmelinda zegt:

    Heej Leejo! Een hele goeie morgen! Koud he? Brrrr 😉

  27. Miek zegt:

    Het is zo leuk die veranderingen, met alles wat daarbij hoort. Het nukkige, het stoere, aan de andere kant toch nog effe knuffelen. Het zoeken naar wie ben ik. Heerlijk, geniet ervan!!!

  28. Emmelinda zegt:

    Jaaaa dat vind ik ook zo leuk! Het is spannend maar ook heel typisch. Er zijn zoveel dingen verbeterd om ons heen maar dit gaat nog steeds hetzelfde. Zooo komisch om te zien! Ik zie het ook met vertrouwen tegemoet. En mijn ogen hou ik open 😉

  29. Emmaly zegt:

    Goedemorgen wijffie 😀
    Als ik naar dat ding kijk op me site word ik gewoon draai-erig.Maar vond het wel grappig 😀 Koud buiten he?heb ik net al de boodschappen gehaald kan ik zo weer terug 😕 Ben weer is wat vergeten

    Knufffie

  30. Emmelinda zegt:

    Haaaai Em! Goed geslapen?
    Ja hihi dat heb ik ook. Zie ik vlekken voor m’n ogen 😀 Maar je hebt gelijk; het IS ook grappig 😉
    Brrr ja…ik zat te klakkeren op mijn fiets. Maar goed, ik heb dit liever dan regen! Ai, da’s vervelend dat je weer terug moet. Balen! Kleed je maar goed aan 😉 Knufff

  31. Emmaly zegt:

    Ja heb goed geslapen 😀 ja heb ook liever die kou als regen hoor want dat vind ik zo akelijg en vooral als je eruit moet voor dingen te doen..de winkel is hier om de hoek dus hoef gelukkig niet ver 😉

  32. Emmelinda zegt:

    Ja bleergh…iedere keer dat rotregenpak aan (ikke dan). Ik moet toch iedere dag heen en weer naar school 😉 En het is heel typisch maar juist op zulke momenten regent het. Dan maar kou 😉 We mogen nog niet klagen he? (mag niet maar doen we wel ghehehe)
    Ooooh DAT scheelt. Ik dacht al dat je ver moest. 😉

  33. Goedemorgen Emmelinda
    Ik heb zelf geen kinderen dus ook de (lust of ) last er niet van ……..maar ik schrijf zelf nog wel steeds een ”vliegende schotel ” boven de i en de j 😉 😛

    Fijne dinsdag 😛

  34. Emmelinda zegt:

    Goeiemorgen! Hahaha ik ook. Is dat van jou ook een overblijfsel van de 6e klas? Of kwam dat later?

    Ik wens jou ook een hele fijne dinsdag! 😀

  35. Emmelinda zegt:

    Ik krijg jouw log niet opgestart, klopt dat?

  36. Emmaly zegt:

    haha nee als het te koud is zeggen we brrr wat koud he…en als het van de zomer echt weer warm is dan zeggen we weer nou van mij mag het wel wat minder,,dus zo is er toch elke keer weer wat 😉

  37. Emmelinda zegt:

    Hihi klopt al ben ik daar een uitzondering in. Het kan me niet warm genoeg. Heeeeerlijk! Alleen is het binnen dan altijd zo klam he? Da’s dan wel weer minder. Maar buiten? Geweldig! 😀

  38. Rianne zegt:

    Whaahahahah is dat nog steeds zo; die rondjes op de i?
    Ik weet nog wel dat wij ook in de zesde klas ineens ons handschrift gingen veranderen. Lekker rond en groot. Als of dat volwassener stond….en dan die e veranderen in een c met een streepje ertussen…..

  39. Jaap zegt:

    ik ben verbijsterd! 😮 ik dacht dat ik de enige was die zo’n handschriftmetamorfose had ondergaan! Nu blijkt, dat het vaker voorkomt…. Dat ovaaltje boven de i…. t is toch niet te geloven zeg! Zit het in het DNA soms? Of in ons collectief onderbewuste?

    Mooi stukje trouwens, Emm! 😉

  40. Pasula zegt:

    Ja hoor, hou maar flink de broek aan in huis (en zij een rokje dan 😛 ) voor je het weet word je ondergesneeuwd 😉

  41. Emmelinda zegt:

    @Rianne; Kijk DAT bedoel ik nou. Zo stond ik dus ook te kijken! Er verandert zo ongelooflijk veel om ons heen maar DAT blijft hetzelfde. Of het is retro. Kan natuurlijk ook hahaha 😉 Psies, daarom had ik de E ook in het stukje gehaald. Deden wij ook, een c met een streepje er door. En de r was een soort v op het laatst. Zo onleesbaar trouwens hahaha 😉

    @Jaap; Hahaha grappig he? Ik weet ngo heel goed dat ik de meisjes uit de klas dat zag doen en tsja dan ga je ook aan de slag. Het is inmiddels bij mij geen bolletje meer maar inderdaad een ovaaltje hahaha. Ik weet niet wat het is Jaap. Frappant. Dat is het. En daar maken we geen PUNT van he? ghehehe 😉
    Thanks 😀 *kijkt blij*

    @Pasula;Hahaha ik moet nog shoppen. Een nieuwe reeks broeken aanschaffen. Misschien een kostschoolmodel? Ghehehe. Maar het klopt…ik zal de weersverwachting in de gaten houden 😉

  42. angel zegt:

    * komt met plakkie cake binnensloffen .. voor bij de koffie 😉 *
    Het begin van de pubertijd heb ik met mijn dochter wel meegemaakt.. toen we haar na 2 jaar weer gevonden hadden was ze bijna volwassen..dus de volledige pubertijd hebben we gemist.. 😀 en jongens puberen ook hoor.. alleen een paar jaar langer 8)… en die ovaaltjes op de i zet ik nog steeds 8) 😀

  43. Emmelinda zegt:

    Ah lekker cake! Wat lief! *kruimelt broek onder*. Mjammie!
    Ai dat is weer een heel andere scenario. Gelukkig hebben jullie je dochter weer teruggevonden angel!
    Hihi jij ook? Ja ik ook. Staat zo vrolijk he? Ghehehe. 😉

  44. alinda zegt:

    ook ik ken dat wel hoor een echt meisjesmeisje die heb ik hier ook rond lopen barbie ligt ergens achter in de kamer poppen op een hoopje in een zolder hoekje , diddl spullen volop in de kamer overal briefjes verboden voor mama en papa en voor broertje lief die helaas nog niet kan lezen. kaptafeltje vol met mini lipstickjes oogschaduw enz. over een tijdje lopen wij dus te zoeken naar de make upe spullen. mijn oude tas in al in beslag genomen door dochter lief en ook kleding kan ik niet oz maar meer kopen hahaha, kort om we hebben echt puber meiden

  45. Emmelinda zegt:

    Hahaha jaaa die briefjes! Hier gaat het nog onschuldig. Volgens mij durft ze niet zo goed. Zusje mag nou ineens niet meer zo maar op haar kamer komen en er hangen briefjes op haar deur. Maar als ik zo maar naar binnen loop (ja en anders ruimt ze haar was zelf maar op…eens kijken hoe snel ik binnenmag ghehehe) doet ze nog niet vreemd. Nog niet …. 😉

  46. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; Ik vind het wel ongelooflijk schattig hoe alles zich zo ontwikkeld. Nu nog wel…eens kijken of ik dat over een jaar nog zo roep ghehehe 8)

  47. Rianne zegt:

    O ja…briefjes op de deur…
    ik had op een gegeven moment een stopbordje van mijn ouders gekregen waar ik verschillende mededelingen onder kon hangen: verboden voor ouders, ik slaap, niet storen enz….

  48. Emmelinda zegt:

    Ja hihi dat heb ik ook voor de meiden gekocht. (heb ik wel eens lang geleden een log over geschreven) maar de kaartjes die erbij hoorden waren al heel snel op. Vol. hahaha 😉

  49. Gonny zegt:

    Ja uiterlijk lijke ze idd niet op elkaar maar ze konden wel altyd goed samen spelen… en nou maar afwachten he, ’t volgand schooljaar . Is wel spannend dan opeens veranderd er zoveel… soms niet leuk maar meestal toch wel, zo kun je ook steeds beter met ze praten dan snappen ze voort echt wat je bedoeld hahaha.
    Maar bij ons Kim kwam de interesse voor jongens niet meteen in de brugklas , dat kwam pas in de 2de,
    toen keek iedereen op as Kim en Kristel door de gang kwamen de giebels.

    Enne ik ben nog steeds ziek…mijn kop doet heeeeeeeel erg pijn.

  50. Emmelinda zegt:

    Nope ik vind ze ook niet op elkaar lijken. Ook niet qua karakter maar het schijnt elkaar toch prima aan te vullen. Ja pfff het volgend schooljaar. Nog maar een paar maandjes he *schrikt*.
    Dat is wat ik heerlijk vind; dat je ze niet meer alles zo uit hoeft te leggen. Dat ze zelf ook wel ergens de gevolgen van inzien. Al hebben we nog een hele weg te gaan 😉
    Ik ben eens benieuwd hoe dat gaat, met Mies in de brugklas en of ze dan meteen interesse in jongens heeft. Nu kijkt ze wel maar hoe zich dat ontwikkelt???

    Ah sjielug. Moet je nog boodschappen hebben of zoiets?

  51. colinda zegt:

    Hallo,….
    Ja ,..ja de puberteit ,…hahahaha,….ik heb daar nog geen last van maar ik ben wel erg benieuwd wat ik allemaal ga beleven hoor,…ik heb natuurlijk een jongetje en een meisje dus dat zal wel heel verschillend worden.
    En als ze net zo worden als ik in de puberteit ,..poepoeee ,…dan wordt dat nog een heel zware taak ,…hahahahha 😉 😀

    Een fijne dag verder ,…..

    Groetjes Colinda. 😀

  52. Emmelinda zegt:

    Hai Colinda!

    Ja dat is nog een beetje een vervanjebedsjooo he? 😉 Maar pff wat gaat dat snel 😉
    Hahaha was je moeilijk? Mijn moeder zei dat ik pas laat een puber was maar wel even heel heftig ghehehe. Zie je…als ik iets doe, dan doe ik het ook goed 😛 hahaha.

    Jij ook een hele fijne dag! 😀 Groetjes! 😉

  53. ~Tina~ zegt:

    Ooooo…. de pubertijd! En ze is nog “maar” 11, dan staat je nog heel wat te wachten hoor!
    De veranderingen zijn echt enorm als ze eenmaal naar de middelbare school gaan.
    Ik wens je er nu alvast veel sterkte mee! 😀
    Fijne dinsdag, groetjes en liefs van Tina 😀

  54. Gonny zegt:

    Nee dank je, da’s ook een voordeel als ze groot zijn he dan doen ze ook boodschapjes as je ziek bent hahaha.

  55. colinda zegt:

    Ja ik was een opstandige puber zeg maar ,….bij mij begon het eigenlijk al in de laatste klas van de basisschool en ik werd weer war rustiger in de 2 klas van de middelbare school ,….hahahahha,…ik was erg jong toen dat vrouwengedoe voor het eerst om de hoek kwam kijken ,….ik was 9 toen ik met maandverbandjes liep en had ook al mijn vrouwelijke vormen ,…dus ja dan is het wel logisch toch dat ik al wat opstandig was ,…hahahahhaha,….maar goed ik heb het allemaal goed doorstaan en nu moet ik maar afwachten wat ze mij allenmaal gaan aandoen ,….bibber,bibber,bibber ,…hahahahha,….maar goed je weet dat er een einde aankomt ,…hahahahha,….

    Groetjes Colinda. 😉 😀

  56. Emmelinda zegt:

    @Tina;Ja grinnik…dat besef ik heel goed dat dit pas het begin is. Het is nu alleen zo grappig dat je merkt dat het nu begonnen is. Aan kleine dingen, kleine verschuivingen in patronen enzo.
    We zien wel wat er van komen gaat ghehehe…ik blijf in ieder geval goed opletten. Ook op mezelf hahaha.Jij ook een fijne dinsdag! Groetjes 😀

    @Gonny; *giechelt* Ja da’s waar. Dat is een heeeel groot voordeel. Ik denk dat ik maar alvast ga sparen voor een scooter ghehehe 8)

    @Colinda; Ja dat hoor ik van de moeder van Mies’vriendin. Dat meiske is ook al ongesteld (nog niet van haar 9e hoor, da’s inderdaad errug vroeg) en ze heeft heel wat te stellen met haar. Opstandig enzo. Eigenlijk is het ook zielig voor zo’n puber. Er moet een heleboel veranderen in een korte tijd. Daar is bij het ontwerpen van de mens niet echt over nagedacht he? 😉
    Brrr ik ben benieuwd wanneer dat bij Mies allemaal begint. Dat zal ook niet meer zo lang op zich laten wachten. 😕 *sjugt*, maar je hebt gelijk…er komt een einde aan…..tegen die tijd kom ik wel weer terug naar Nederland ghehehe 8)

  57. Fuzzy Bear zegt:

    maak je borst maar nat!
    ik heb er eentje die er momenteel middenin zit, 14 is ze.
    soms is het leuk, soms is het minder leuk 🙂 en zou je ze bij wijze van spreke de nek wel om willen draaien.
    ondergoed?zijn die van jou nog niet aan de strings?
    ik raak ze nog net niet kwijt in de was, het hefet ook niksom het lijf, maar ik ben wle zo gek dat ik er speciale inlegkruisjes voor koop.

  58. Juist zegt:

    Het mooie is dat als je er achteraf weer op terug kijkt het heel leuk was wel.
    Mijn moeder heb al die handschriften in ontwikkeling bewaard, lachen natuurlijk. Want ik dacht dat ik mijn handschrift van nu in 1x had ontwikkeld. Haha…

  59. Emmelinda zegt:

    @Fuzzy Bear; *maakt borst nat* Nat genoeg? Ghehehe
    Ja ik las laatst al zo’n verhaal op je log. Op zulke streken zit ik me niet te verheugen maar goed, we hebben geen keus. Maar laat ik het positief bekijken. Het heeft ook z’n leuke kanten. Ghehehe.
    Hihi nee ze heeft er wel een paar maar die durft ze niet aan met de gym. Zal straks wel anders zijn. Ik heb net nieuw ondergoed gekocht, dat ze maar ff wacht. Iets tussen een string en een gewone broek in 😉

    @Juist; Heeej da’s goed dat je het zegt. Ik ga hier ook een paar briefjes van Mies bewaren. Je ziet nou iedere keer weer iets anders. Soms lijkt het mijn handschrift en dan is het ineens weer van heel iemand anders. Gek eigenlijk, dan besef je ineens dat je kind groot is. Ik heb het in de log eigenlijk nog niet goed genoeg beschreven. Het is iets heel vreemds. Vooral als ik kijk naar Stef. Die is wel nog kind. Mies ineens nog maar af en toe 😉

  60. Dinie zegt:

    PAS OP SCHOONZONEN IN AANTOCHT 😉
    of dochters als je niet té traditioneel denkt.

    Leuk dat handschrift ontwikkelen, dat was echt een beetje in mijn stoffige oude zoldertje in mijn hoofd verdwenen. Ik heb ook tig verschillende stijlen gehad. En soms nóg 😉 Alleen begin ik volgens mij pas hiermee op de middelbare school. Nou ja het scheelt ook een jaar of 4 (wanneer word jij 7?) een hele generatiekloof hahaha

  61. Emmelinda zegt:

    Hihi ja ik ben al bezig een gracht te graven ghehehe 😉 Nu nog een paar krokodillen bestellen en piranha’s…dan moeten we dat toch een jaartje kunnen uitstellen hoop ik hahaha 😉

    Hihi in september 😉 Broekkie he? ghehehe. Maar ik heb ook een boel stijlen gehad. Wel allemaal bolle letters. Een vrolijk boeltje. En ik had een reserve-handschrift. Als ik dingen snel moest opschrijven dan had ik die. Tjemig…ik had er dokter mee kunnen worden. Wat een afschuwelijk handschrift is dat. Als je het laat analyseren (beide schriften) zou je vast niet zeggen dat het van een en dezelfde persoon komt ghehehe 😉

  62. Insoontje zegt:

    Hahaha.. nu beginnen de jongens wel interessant te worden 😉

    Een fijne dinsdag!

  63. Emmelinda zegt:

    Hihi ja dat kun je wel zeggen. Iedere week is weer een andere leuk. Ik moet maar eens een agenda aanschaffen of een notitieblokjes voor dat soort dingen. Dan kan ik het makkelijker bijhouden! 😀

    Jij ook een hele fijne dinsdag! 😀

  64. Juist zegt:

    Maakt niet uit hoe oud ze worden, ze blijven de titel kind voor je houden…Mijn handschrift is een mengelmoes. Net hoeveel zin ik heb om te schrijven, sommige letters heb ik echt eerlijk gepikt van mijn moeder, waar de rest vandaan komt? Van mij denk ik..Mag ik hopen..die rondjes op de I zijn er snel af wanneer je heel veel moet schrijven hoor…

  65. Emmelinda zegt:

    @Juist; Ja grinnik…en daar kunnen ze eigenlijk weinig aan doen. Ik heb wel eens begrepen dat ze je niet meer als kind zien wanneer je zelf een kind hebt gekregen? maar hmmm ik weet het niet hoor, volgens mij ben ik hardnekkig en blijf ze kind noemen hahaha 😛

    Ja psies…omdat je nou eigenlijk bijna alles met de pc doet is dat beetje wat ik schrijf echt niet netjes. Ik had er echt dokter mee kunnen worden hahaha…die schrijven ook zo. Mijn moeder had een miniatuurversie. Of andersom…ik had een uitgebreide versie van het handschrift van mijn moeder.
    Ennuh…inderdaad…als ik snel iets moet schrijven zitten er ook geen vliegende schotels meer op de I 😉

  66. colinda zegt:

    Hahahahahhaha,…..even voor een paar jaartjes naar het buitenland vluchten en wachten tot de puberteit voorbij gevlogen is,…..wel een goed ideetje trouwens,..die ga ik ook onthouden ,…hahaha 😀 😉

    Het is trouwens nog steeds koud buiten hé ,…hahahaha,…

    Groetjesssss,….. 😀

  67. Emmelinda zegt:

    Hihi ik geloof dat ik het wel moeilijk vind om te kiezen waar ik het liefst zou zitten hahaha. Dan toch maar de Bahama’s?

    Jaaa brrr. Ik moet er zo weer doorheen. Ze spreken maar hier af als dat zou moeten. Ik ga niet nog een keer naar buiten. Brrrr

    Greetz 😀

  68. leejo zegt:

    Hoi Emm, gaat weer lekker hier zie ik, pfff net 3 uur in het ziekenhuis gezeten wordt je ook niet vrolijk van hoor 😕

  69. Emmelinda zegt:

    3 uur? Tjemig wat hebben ze met je uitgevreten dan? Of moest je zo lang wachten? Was het voor die uitslag? Jeetje zeg 😕

  70. colinda zegt:

    Ik ben helemaal klaar voor vandaag ,..hoef de deur niet meer uit ,….joehoeeee,….maar de malediven lijkt mij ook wel wat hoor ,….hmmmmmmm,…het idee al ,…mooi wit zand ,blauwe zee een lekker cocktailtje,….oh zalig ik krijg er al helemaal zin in ,…hahahaha 😀 😉

    Nou sterkte voor zo ,..als je weer die kou in moet en je heb gelijk als je zegt dat ze maar lekker bij jouw komen spelen ,…hahahahahaha,….
    toedeloeeeeeeeee,… 😀

  71. Emmelinda zegt:

    Hahaha blije! Maar daar mag je ook blij om zijn. Mijn moeder zei altijd dat het gezond was maar brrr waarom vind ik het dan zo verschrikkelijk? Hahaha.
    oooh het idee al aan het warme zonnetje en een of ander strand. Dan verlang ik toch zo naar de lente en de zomer! Hmmmz ik geloof dat ik echt moet emigreren!

    Hihi ja doe ik zeker. Heb ik wel weer de hut vol maar goed dat ben ik ondertussen wel gewend. Het zit altijd hier 😉 Ach ja, is wel gezellie.

    Greetz 😀

  72. colinda zegt:

    Nou volgens mij is dat een tekst voor moeders hoor ,….van dat brrrr-weer gezond is want mijn moeder zei dat vandaag dus ook ,…oh,oh,..gaan wij dat straks dan ook zeggen ,….hahahahahahaha,…ik hoop van niet ,…hahahhaha,……
    Inderdaad gezellig allemaal kids om je heen ,…teminste als ze leuk spelen,…mijn zoontje heeft een paar vriendjes ,..poepoe ,…daar is echt niks aan,…..die zijn zo druk dat ik een paar dagen moet bij komen als ze geweest zijn ,…hahahahaha,…die komen ook spelen vlak voor het weekend ,…hahahaha,..slim hé ,…. 😀 😉
    doegieeeeeeee 😛

  73. Emmaly zegt:

    eigenlijk wel heel leuk hoe mensen reageren op een log..gisteren ging het de hele dag over eten…en nu gaat het over kinderen die groot worden 😀 Ben benieuwd wat het morgen word..Hier geniet ik altijd zo van he ik heb geen boekje nodig om s’avonds ff te lezen ik ga gewoon hier heen 😉

  74. Corry zegt:

    Ja kleine kinderen worden groot.

    Een prettige dag verder
    Het is koud maar niet zeuren gewoon door gaan met adem halen.
    De ijsberen hebben nog geen mutsen op dus het kan altijd kouder.
    Knuf Corry

  75. Kleine meisjes worden groot. 😀 En voor je het weet.
    Poppewagentjes worden scooters, poppen worden jongens, en pak het recept maar vast uit de kast. 😀 😀 😀 😀 😀

  76. Liesbeth zegt:

    sterkte! (voor beide)

  77. Emmelinda zegt:

    @Colinda;Grinnik…ja volgens mij is dat ook een term van moeders en pas op…voordat je het weet GEBRUIK je ze ook echt. Ik betrap me zelf vaak op zulke spreuken. Dan hoor ik gewoon mijn moeder 😉
    Jaaa zulke kids komen hier dus ook wel eens over de vloer. Vaak weet ik ze niet van me af te slaan. Dan vraag ik me af voor wie ze eigenlijk komen hahaha. 😉
    Maar vandaag had ik geluk. Mies ging met een klasgenoot de stad in en een vriendin van Stef kwam hier spelen. Mooi geregeld he? Ghehe.
    Fijne avond! Groetjes 😀

    @Emmaly; Je haalt me het etende woorden uit de mond! Soms probeer ik wel eens reacties uit te lokken met een log. Ik heb het ook eens over pulken gehad. Pulken van korstjes hahaha en toen kwamen er toch een boel bekentenissen! Leuk is dat! Ik vind het ook supergezellig! 😀

    @Corry; Tsja en we weten dat allemaal en toch sta je op zo’n moment te kijken he? 😉
    Ijsberen geen mutsen op? Dat komt omdat ze nog geen uitverkoop hebben daar. Anders wisten ze het wel 😛 😉 Hahaha. Fijne avond! Knuff terug! 😀

    @Leidse Glibber;Het recept voor een bruidstaart? Hahaha. Ja ik weet dat er vanalles volgt. Het is alleen zo geinig om het te bemerken. Vooral omdat Stef wel nog gewoon kind is. Dan is het verschil ineens zo groot 😉

    @Liesbeth; Thanks…ik vrees dat we het nodig hebben 😉 😀

  78. Maris zegt:

    Hoi, bedankt voor je berichtje op mijn log! Fijne avond nog… Gr. Maris.

  79. Emmelinda zegt:

    Graag gedaan. Het is altijd leuk om een jarige te feliciteren 😉 Jij ook nog een hele fijne avond! Greetz 😀

  80. Nou, morgen maar weer eens een log waar ik ook over mee kan praten, heb de pubertijd nl overgeslagen. Zal nog moeten komen 😉
    Groetjes, TestJan.

  81. Emmelinda zegt:

    Grinnik…die doe ik telkens opnieuw. Ik kan er maar niet genoeg van krijgen. Mijn omgeving wel. Raar he? Ghehehe 😀

    Groetjes en een fijne avond! 😉

  82. Claudia zegt:

    Ik kom je nog een fijne avond toewensen, want jij bent nog niet slapen denk ik. Geniet er nog van.
    knufff Claudia

  83. Emmelinda zegt:

    Haaai, hoe was het vandaag op school? Ik zal zo eens op je logje komen kijken. Daar zal het vast wel op staan 😉
    Dank je wel..ik wens jou ook nog een hele fijne avond toe! Knuffies 😀

  84. Gonny zegt:

    Oooohw ik dacht je bent er wel???

  85. Emmelinda zegt:

    *zwaait* ja nou wel. Ik was in bad geweest. Was al zooo lang geleden 😛

  86. Emmaly zegt:

    Zolang geleden dat je in bad bent geweest emm? maar het is toch pas kerst geweest 😉

  87. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…maar het was toch weer nodig. Schandalig he? Niet doorvertellen he? Ssst 8)

  88. Emmaly zegt:

    nee joh ik zeg niks 😀

  89. Emmelinda zegt:

    Jippie *smak*. Hoe is het met psp? Heb je nog geknutseld vandaag?

  90. Emmaly zegt:

    Nee vandaag geen psp gedaan hoe is het mogelijk eerlijk gezeg ben ik zo druk geweest hier in huis dat ik het helemaal vergeten ben 8)

  91. Geertje zegt:

    Over ooievaars gesproken :O

    Emmelinda, wat heb ik weer genoten van je log 😛 !!!
    Weer zo herkenbaar met mijn dochters van 11 (oke, bijna 12) en 9 (ook dit jaar 10).
    Toen ik klein was, was ik bijna een jongen, maar dat stel van mij zijn supermeisjes; uuuuuuren voor de spiegel (het liefst die in de wc, want dan is er genoeg ruimte voor de make-up 😕 ;ja dat moet je toch oefenen!!!). Ook ik heb rolbevestigend speelgoed geprobeerd te weren, nou, dat had ik net zo goed kunnen laten, want de dames waren meisjes, en wilden wel degelijk daarin bevestigd worden hahaha!
    Kleding? dito. Vroeger altijd rokjes, jurkjes (daar zie je mij echt niet in!!) en strikjes, speldjes, allemaal glitter en ga zo maar door…
    Nu moet het allemaal volgens de laatste trend, al zijn ze gelukkig niet heel erg extreem. Het hoeft geen merk te zijn gelukkig 😕 (met 4 is dat ook echt niet mogelijk 😉 ).

    En ik? Ik geniet ervan. Zalig meiden te hebben 😉
    (en ook jongens 8) )

    Fijne aovnd en veel liefs! 😛
    Knuff

  92. Emmelinda zegt:

    @Emmaly; Hahaha dan heb je heeeel goed je best gedaan! Heb je zo hard gepoetst? 😀

    @Geertje;Hihi wat grappig. Mijn dochters zijn dit jaar ook 12 en 10 (goh wat klinkt dat al he? Hihi).
    Wat grappig dat jij ook rolbevestigend speelgoed probeerde te weren. Maar je doet er niet veel aan he? Als het moet dan moet toch. Dan ontkom je er niet aan.
    Ik was ook een meisjesmeisje. Ook uren tutten met barbies en later make-up. Totdat ik doorsloeg en in het zwart wilde lopen hahaha. Ik was een zogenaamde newwaver 😉
    Maareh merk jij nou nog wel verschil tussen de meiden? Of is jongste ook al op weg om een puber te worden? Steffie zit hier de hele dag in haar prinsessenjurk als ze de kans krijgt. Maar Mies draait haar haar in staarten en zo terwijl ze de spiegel bezet houdt of voor haar webcam zit 😉
    Yep hier wil Mies ook wel wat in de mode is al is ze er nog niet zo extreem in. H&M mag nog steeds 😉 Gelukkig maar hihi want het is allemaal best duur he?

    Maar inderdaad…ik vind het zalig, die gekke grieten! Ik sta er alleen nou zo van te kijken hoe groot dat verschil ineens is 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne avond en veel liefs 😀 Knuff

  93. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; Heb jij ook een bolletje boven de I??? 😉

  94. Emmaly zegt:

    Nee niet zo hard gepoets haha even met me andere hobby bezig geweest en de was gedaan opgevouwen etc etc 😀

  95. Emmelinda zegt:

    Ja heb ik ook nog gedaan. Ik heb er nog eentje draaien. Die moet ik zo ophangen 😉 Pfff dat houdt nooit op met dat wassen he? 😉
    Heb je nog wat van je buuf gehoord?

  96. Emmaly zegt:

    nee het houd zeker niet op en we zijn maar met zijn 2tjes maar heb soms een was voor een heel weeshuis 😀
    Nee niks meer van gehoord maar ze was volgens mij geschrokken toen ik gisteren ineens voor de deur stond

  97. Emmelinda zegt:

    Ongelooflijk he? Ik hou m’n hart vast wanneer de meiden straks echt puber zijn en om het half uur iets anders aantrekken 😉 Dan blijf ik helemaal op zolder om de wasmesjiene aan en uit te doen 😉
    Ha gelukkig. Dan heeft het indruk gemaakt. Had die kat ook niet meer staan mauwen snachts?

  98. Emmaly zegt:

    ja dan kan je je lol op ….nee die kat loop nu ook niet meer buiten..kijken hoe lang ze het nu weer gaat volhouden

  99. Emmelinda zegt:

    Ik denk dat ik een wasmesjien op hun kamers zet ghehehe. Kunnen ze zelf wassen 😉
    Ik hoop in ieder geval voor jullie dat het nou echt afgelopen is. Al zal de tijd dat moeten leren. 😕

  100. Geertje zegt:

    Inderdaad is mijn oudste meer op de mode, maar mijn jongste is hard op weg haar in te halen; heb ook het idee dat ze at eerder aan het puberen geslagen is 😕 Ze heeft al behoorlijk nukken af en toe 😉
    Maar opmaken doet de oudste het meest! 😛
    Gelukkig maar, als je 2 van de wc af moet halen, is dat op een moment dat je echt hoognodig moet geen pretje 8) 😛
    Leuk is dat die ooievaars op de lichtpalen he? 😛
    Ik zag ze vorig jaar ook op de snelweg!! Ik wist niet wat ik zag!
    Ben wel blij dat ik niet in het sprookje geloof van de ooievaar……
    Veel liefs 😛

  101. Emmaly zegt:

    ja dat is wel een idee maar dan wassen ze misschien de hele dag door 😀 Nee hoor dat duurt maar een paar daagjes en dan begint ze weer maar ja weet hoe ze nu een beetje in elkaar zit

  102. Emmelinda zegt:

    @Geertje; Ja ze ziet het natuurlijk ook van haar grote zs. Dat zie ik in andere dingen. Nu loopt ze nog in die prinsessenjurk maar wie weet ligt die over een half jaar in de hoek en gaat ze voor stoer 😉 Ik hoop het eigenlijk nog niet. Laat ze nog maar effies de jongste blijven. Nog even meisje. Om mij een plezier te doen ghehehe 😉
    Ook het opmaken is grappig. Daar lijkt Stef meer feeling voor te hebben maar die doet dat niet zoveel. Mies is meer een clown als ze klaar is. Dan moet ik toch echt effies helpen 😉
    We hebben een vitrinekast in de kamer. De achterwand is een spiegel.Daar hangen ze dan voor. Is ook lastig want dan kan ik niet even snel de keuken in 😉
    Jaaaa dat is echt een maf gezicht he? Die ooievaars! Wat een joekels zijn dat eigenlijk! Daar heb je geen benul van als je ze zo op een ansichtkaart ziet. En móói!
    Whaahaa ja als ik ze zo bij elkaar zie zitten ben ik ook blij dat ik niet in dat sprokje geloof. Bloemkool enzo eten we ook niet meer, dat scheelt ghehehe
    Knuffff

    @Emmaly; Hahaha ja dat is ook niks. Vooral met die stijgende premies allemaal 😕 😉
    Wanneer ze weer begint kun je altijd weer aan de deur bellen. Zou ze dan nog opendoen?

  103. meta1973 zegt:

    och jee… begint het puberen nu al!!!!!!! ik ging pas puberen toen ik 16 was!!! vroegha….hihi

  104. Emmelinda zegt:

    Hahaha. Mijn moeder had me een keer verteld dat ik laat was maar dat het toen wel ineens vrij heftig was 8)
    Waarschijnlijk zo rond die leeftijd hihi 😉

  105. Emmaly zegt:

    haha kan je zo alleen voor de wasmachines betalen nee doe maar niet he 😉 ..ja ze doet altijd open want je weet maar nooit waarvoor ik aan de deur staat stel je is voor..om een bakkie te doen NOT 😉

  106. Emmelinda zegt:

    Nee grinnik…ik vrees ook dat ik dan eerst flink moet verbouwen want pff die kamers staan vol! 8)
    Hahaha zou ze dat denken? Heb je eerst wel een goed contact met haar gehad?

  107. Marika zegt:

    Ja dat gaat snel hè. 😀 Ik ken iemand die ook ineens vond dat ze extra meisjes dingen moest gaan doen, voor het eerst oogschaduw op haar ogen gesmeerd en daarna ging ze buiten knikkeren whahaha. 😉

  108. Emmelinda zegt:

    Jaaa dat had ik eigenlijk hier ook nog bij moeten vermelden. Ik betrap haar ook op zulke dingen. De hele grote Teletubieknuffel mocht ook pas vorig jaar weg. En van dat soort dingen. Ghehehe 😉

  109. Emmaly zegt:

    Ja in het begin toen ze hier pas kwam wonen maar als je de mensen goed leert kennen en hoe ze in elkaar steken…nee niet echt mijn vriendentypje……Denk trouwens dat de meiden of jongens toch wel mee willen doen om zich volwassen te gaan dragen maar toch diep van binnen is het toch een kind en eigenlijk niet zo gek met die leeftijd snap je een beetje wat ik bedoel ?misschien leg ik het wel weer verkeerd uit 😀

  110. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja dat hadden wij met onze buren. Maar die zaten hier dag en nacht. Die kregen we het huis niet uitgemept. Gek werd ik er van. We zijn er nou gelukkig vanaf. Ze wonen er nog wel maar het blijft bij af en toe een praatje op de stoep. Mooi zo 😉
    Ja dat zie je ook goed. Dat zit er ook in. Vooral op school merk je dat goed. Bij Mies zitten er een stel in de klas dat lijken wel volwassenen. Maar die meisjes moesten een spuit halen bij de GGD en toen hadden ze wel een knuffeltje bij zich 😉 Ik bedoel maar 😀

  111. Emmaly zegt:

    haha ja dat is er alleen maar om bij te horen….nou wees inderdaad blij dat je ervan af bent ik zou daar ook niet tegen kunnen hoor zo heel af en toe vind ik visite wel leuk maar niet elke dag wil ook graag s’ávonds me eigen dingetjes doen

  112. Emmelinda zegt:

    Ja echt wel. Lief eigenlijk he? Het is ook zo moeilijk voor die pubers 😉
    Dat bedoel ik! Maar dat zat er bij hunnie niet in. Die bleven tot midden in de nacht zitten en de volgende dag zaten ze er weer. Als we er voor betaald gekregen hadden (voor het entertainment) waren we rijk ghehehe 😉

  113. Yvonne zegt:

    Ik weet nog dat ik mijn nieuwe handschrift op de lagere school uitprobeerde in een dictee oid. Ik kreeg een 1. Om mijn nieuwe handschrift. Was ten strengste verboden!

  114. Emmelinda zegt:

    Ik kan me daar ook nog wel iets van herinneren. Ze waren er niet blij mee maar de hele klas deed het. Ik denk dat we daarom ijverig verder gingen?

  115. Hoi Emmelinda

    Tja dat klopt dat mijn log vanmorgen wit was …… 😕 en heel toevalig had ik gisteren op een logje gelezen dat zij ook dat probleem had en ze op het forum om raad gevraagd had , ze als antwoord kreeg : ga na beheer – instellingen- en opslaan ……en ja hoor hij was er weer 😛

    Wat betreft de vliegende schotels op de i en de j neeeeee ik was een laatbloeier …….dat kwam ergens op de middelbare school pas HELE grote letters veeeel krullen en vliegende schotels ……..

    Zo schrijf ik trouwens nog steeds , zelfs als ik mail staat de letter groote op 5 😛 en zijn de letters op het logje zijn ook GROOT 😉

    Maar ik heb net zoals jij ook een snel dokter schrift als ik snel schrijf ….dat is heel leuk voor de keuken als we het druk hebben in ons restaurantje (niet dus 😕 )

    Weltrusten voor straks groetjes Ylone 😀

  116. Emmelinda zegt:

    Aaaaah! Kijk eens aan! Gelukkig had je wel nog hulp gekregen! Het is goed dat je dat zegt. Moet ik onthouden wanneer het hier een keertje voorkomt 😉

    Hihi zo overdreven mogelijk zeker? Heb ik ook een tijdje gehad. Had ik bij een paar regels het schrift al vol 😉
    Dus ze roepen je wel eens terug in de keuken wanneer ze een half uur boven je briefje hebben zitten puzzelen? Ghehehe 😀

    Voor jou ook een welterusten! Slaap ze 😀

  117. Nicky zegt:

    Eerlijk gezegd vind ik mijn grote dochter leuker dan die kwijlende baby die ze vroeger was (hoewel ze uiteraard onweerstaanbaar lief was!!!!!). We rollen regelmatig met buikpijn van het lachen over de grond hier! Weinig pubersteken (nog) gelukkig, wel vind ik overal briefjes waarop ze haar handtekening oefent. Dat is oh zo belangrijk voor op de eerste bankpas! 😀 En damn! Haar handschrift is mooier dan het mijne…

  118. Emmelinda zegt:

    Nou meis, dan kan ik je alweer de hand schudden want ik ben totaaaal geen baby-mens. Het is dat je er doorheen moet maar anders…
    Ik vind het alleen maar leuker en leuker worden!

    Whaahaa dat is een giller. Zou je bijna een andere aanwennen he? Hahaha

  119. rietepietz zegt:

    Hoi Emmelinda , o ja , dat puberen …….. achteraf zul je ontdekken dat juist jij , mama , soms niet kunt helpen hoe graag je dat ook wilt . En waarschijnlijk is dochter nummer 2 met alles nét even nog vroeger , zij heeft een goed voorbeeld toch? 2 puberende meiden , achottegot….. 3 x in de maand ……..heeft je man ook een hobby buiten de deur voor die paar dagen ? en ( ) de ooievaar kun je ook bellen hoor , het nummer is 2159 , maar ….heb jij nu niet meer nodig denk ik dus snel verwijderen voor je dochters het nummer noteren !

  120. Emmelinda zegt:

    Whoeehaa ik geloof dat ik NU mijn koffers ga pakken 😉 Ik kom wel weer terug als het achter de rug is 😉
    Nee geintje. Ik begrijp goed dat ik niet overal een vinger in de pap kan hebben. Maar ik heb goed om me heen gekeken en zo hier en daar de kunst afgekeken. We hebben altijd over dingen kunnen praten dus ik hoop dat het ook zo blijft. Je weet natuurlijk nooit. Dat is wat ik moet afwachten 😉

  121. rietepietz zegt:

    ja je meisjes boffen , ze hebben een warm “nest “en wat er ook fout zal gaan tijdens hun “oefenvluchten ” , ze zullen in hun achterhoofd altijd weten dat ze weer “in kunnen vliegen “als ze hun eigen koers gevonden hebben . ( ja hoor , dat is best serieus .heb je vaker met ouwe mutsen ! )

  122. Emmelinda zegt:

    Hahaha nee hoor, ik vind dat geen ouwemutsengedoe. Ik ben er ook heel nuchter in. Natuurlijk heb ik ’t het liefst allemaal vredig en blablabla maar ik zie ook andere dingen om me heen. Het hoeft niet aan ons te liggen maar aan verkeerde vrienden en je hebt ze al niet meer in de hand. Ik hoop alleen dat het onze deur voorbij gaat. Maar als het inderdaad mis loopt weten ze inderdaad vast wel in het achterhoofd dat ze altijd weer welkom zijn 😉

  123. ::CharLi:: zegt:

    Hoi hoi!!

    sorry sorry, ben al een tijd niet meer langsgeweest hier, weet ook niet waarom, te druk met andere dingen ben ik bang hihihi

    heb weer lekker bijgelezen bij je , het zijn weer heerlijke logjes geworden! Vooral deze vond ik erg leuk, herken ook veel van dat stukje over het handschrift, ik ben zodra het mocht van de leraar, begonnen met blokletters, ik vond aan elkaar schrijven zoooooo irri dat ik heel blij was, toen het niet meer hoefde!

    ook mijn r lijkt op een v af en toe (vaak) ovaaltjes op de i en een streepje boven de lange ij (ik heb daar de puntjes gewoon met elkaar verbonden) ook verander ik letters nog vaak, probeer af en toe eens een andere a uit of een t of een k…….ach het hele alfabet neem ik onder handen hihihihi maar kom eigenlijk toch wel altijd op hetzelfde handschrift uit, maar mijn rondjes en steppjes op de i en de ij die blijven!!

  124. ::CharLi:: zegt:

    hihihi steppjes….moet natuurlijk streepjes zijn 😀

    Blondt hè!

  125. Emmelinda zegt:

    Ach ja als je het maar naar je zin hebt (en me niet vergeet hihi). Er zijn ook zoveel leuke dingen te doen! Dan is het begrijpelijk 😉

    Ik kan me het niet helemaal meer herinneren maar toen Yvonne opmerkte dat het bij haar in de klas niet mocht kon ik me daar ook iets van herinneren. Toch zijn we met z’n allen stug doorgegaan.

    Probeer je dat nog wel eens? Aan-elkaar-schrijven?? Dat is moeilijk! Gelukkig zit mijn 2e handschrift wel zo in elkaar, dat scheelt. Maar toen de kids schrijfles kregen wilde ik wel oefenen maar ze niks verkeerd aanleren. Pff dat was moeilijk zeg! hahaha. Zelfs in het vast schrijven heb ik dingen aangepast 😉

  126. ::CharLi:: zegt:

    ja klopt heb ik idd een keer geprobeerd, ik ken er niks meer van hihihi ook ik heb mijn letters behoorlijk aangepast en weet van sommige letters niet eens meer hoe ze ook alweer geschreven moeten worden in vast schrift 😕 😀

  127. Emmelinda zegt:

    Hihi nou ik heb het bij de kids gezien en nou gaat het weer. Maar ik vind het niet mooi. Ik blijf liever bij m’n bolle handschrift 😉

  128. Emmelinda zegt:

    Heb ik trouwens ook met psp. Hoe boller hoe liever 😉 (de fonts)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

