Uit de oude doos, Take 6

Na het baren van Steffie keken sommige mensen ons vol medelijden aan. Aaargh wat erg! Wéér een meisje! Ze zeiden het gewoon! Ben je net bijgekomen van alle wee-en, krijg je dan zulke reacties. We kregen zelfs een felicitatiekaart waarop de vraag geschreven stond of we nou door gingen voor een jongetje? Net alsof je alleen gelukkig mag zijn met koningskinderen?

Jammer dan, we waren, en zijn haha, dolgelukkig met die twee meiden. Maar ik heb het nog vaak moeten aanhoren. Dat het zielig was voor Marc dat ie niet met zijn zoon naar het voetballen kon gaan. (Ja goh dat ik hem geen zoon gunde zeg! Pfff.) Nou is Marc geen stadionbezoeker dus het zou de vraag geweest zijn oftie dat dan ook wekelijks gedaan had?

Het mooiste van alles is dat onze jongste een halve jongen is. Nou ja, vaak is dat niet mooi. Ze ziet er uit als een meisje…maar ondertussen. Dat de verbandtrommel niet dagelijks geplunderd moet worden is een groot raadsel. Gekke stunts uithalen is haar specialiteit. Dat kun je ook wel zien op haar armen en benen. Het lijkt er wel een plattegrond met steden en watertjes als je al die blauwe plekken ziet. Dat de kinderbescherming niet op hoge poten hier op de deurmat heeft gestaan is een ander raadsel (kan ook niet, we hebben geen deurmat haha). Een juf van school is al eens voorzichtig verhaal komen halen.

Dan het voetballen. Ze is een voetbalfan. Zou me niks verbazen als we een dezer dagen een voetbaltenue kunnen aanschaffen omdat mevrouwtje op meidenvoetbal wil.
Vanavond is ze met Marc naar het stadion geweest. Ze heeft gezongen, meegewaved, geboerd (ja sollie…is een walgelijk-moeilijk-af-te-leren tik van haar) en de andere partij uitgescholden. Wat haar betreft zou ze iedere week wel willen.

Toch kan ze ook een meisje zijn. Tutten met barbies, schmincken, verkleden noem maar op. Vooral roze is het helemaal. Trek haar klerenkast open en het roze knalt je tegemoet. Ze is dol op prinsesjes en kroontjes…

Zo zie je maar…heb ik toch nog koningskinderen gebaard!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Uit de oude doos, Take 6

  1. leejo zegt:

    Mijn 1e 2 waren jongens,en ik wilde graag een meid, en die kwam als 3e, maar was dat weer een jongen geweest dan was dat zo, daar verander je toch niks aan,en die meid was ook zo’n wildebrass, tot er jongens in het spel kwamen toen werd het pas een echte meid.

  2. GekinblacK zegt:

    Maaruh, je wilt niet stiekum nog een jongetje. Het zou best nog kunnen, misschien, jeweetwel, ahum. 8)

  3. Emmelinda zegt:

    @Leejo; Ja psies. Dat is wat ik bedoel. Je kunt er toch niks aan veranderen. In dit geval heben we gekregen wat we dolgraag wilden hebben. Maar waren het jongens geweest dan was ik er net zo dolgelukkig mee geweest *erewoord*. Hihi dus je dochter was eigenlijk ook zo’n jongen zoals Stef? Geinig 😀

    @GekinBlack; Whaahaa nee kan niet meer. Ik moet mijn weblog bjhouden. Geen tijd voor dat soort spelletjes 8) 😛

  4. Nicky zegt:

    ik had een zware voorkeur voor een meisje… En gelukkig kreeg ik een meisje (anders had ik gewoon mijn zoon in jurkjes gepropt! 😉 ). Ik krijg nu nog wel eens de domme vraag “en wat als het een jongen was geweest?” Ik kan het nog steeds niet laten om lekker bot te antwoorden “dan had ik hem weggegooid en een nieuwe gemaakt!” Wat een idiote vraag!!! Het maakt gewoon geen (voet)bal uit; je houdt gewoon meteen op slag zielsveel van je kind, of ze nou voetballen of aan ballet doen! 😀

  5. Pasula zegt:

    Ik lees je verhaal en gelijk valt me jouw reactie nog op:
    “Whaahaa nee kan niet meer. Ik moet mijn weblog bjhouden. Geen tijd voor dat soort spelletjes”

    IK ZOU GELIJK STOPPEN!!!

    MET LOGGEN HE 😉

  6. Emmelinda zegt:

    @Nicky;Jaaaaa zo is het helemaal! Je houdt van je KIND. Oke een voorkeur hebben mag best. Maar dan nog. Hier werd het trouwens nog erger want Stef was het 6e meisje aan Marc’s kant en de familie wilde graag een stamhouder. Ook zoiets. De teleurstelling droop er af.
    Wat kunnen mensen toch een idiote dingen zeggen of doen he? Ongelooflijk! Ik vind het wel een hele goeie wat je dan zegt! Wat een ongelooflijke flauwekul he? 😉

    @Pasula; Whaahaa vind je het tijd dan? Is het wel welletjes geweest 😉 No thanks, we hebben twee gezonde kinderen en die moeten we eerst maar eens zien groot te krijgen 😉 We oefenen wel droog. Ofzoiets 😉

  7. leejo zegt:

    Emm
    Hoe vaak mijn ex niet op school heeft moeten komen omdat ze weer eens een jongen ik mekaar gemept had 😕

  8. remco zegt:

    weer een ouwe doos ………… waar blijven toch al die jonge dozen toch 😉

  9. leejo zegt:

    pee-es dat doet zeer hoor * droog oefenen* 8)

  10. Emmelinda zegt:

    @Leejo; Oef hihi…dan weet ik genoeg. Mooi is dat hoe dat dan later weer helemaal omgedraaid is he? 😉

    @Remco; Euh tsja…bij de Super in het hoekje?

  11. Emmelinda zegt:

    @Leejo; Whaahaa…dan gaan we maar naar de Tongelreep 8)

  12. leejo zegt:

    Ik vat het nog 1 en dan lekker plat, truste meis 😉

  13. Emmelinda zegt:

    Ik ga ook zo maffen. Slaap lekker Leejo! 😀

  14. zontomaatje zegt:

    haha, heel herkenbaar, ik heb ook 2 meiden en de ene is inderdaad een jongensmeisje, de ene keer met een barbie, de andere keer klautert ze weer ergens in of is ze buiten aan het ravotten 🙂 En ik heb het geluk dat de jongste helemaal gek van voetbal is (en gelukkig ook dezelfde club als pappie!). Dus wees maar trots op het stelletje dames 🙂 Enige waar ik wel eens tegenop zie is het feit dat er ooit vriendjes aan de deur komen om ze op te halen 😕

  15. Claudia zegt:

    Goeiemorgen Emmelinda,
    Eerst en vooral wil ik toch ff zeggen dat ik het een mooie foto vind, mijn dochtertje staat nu naast me en vind die prinsessekleren ook super (moest ik ff van haar zeggen) Ik kreeg al meteen een verhaal van, mamaaaaa ik wil die ooooook.
    En ik vind nog steeds dat het belangrijkste is als je twee gezonde kids op de wereld zet, of het nu een jongetje of een meisje is. En je mag terecht fier zijn op die twee mooie dametjes.
    Trouwens dat van die roze kleren die uit de kleerkast springen…. ergens komt dat verhaal me bekend voor…
    fijne vrijdag! knuffff
    Claudia

  16. Goedemorgen Emmelinda

    Ach het zal toch wel goedkomen met haar ….. 😀

    Fijne dag groetjes xx Ylone

  17. Wat een leuk verhaal en idd het komt zoals het komt en op slag ben je verliefd! Dan worden alle tien de vingers en teentjes geteld, zucht alles goed. Dat is puur geluk!
    Liefs Mariëlle en een fijne dag van ons alle. J+M=R

  18. --Natazz-- zegt:

    Zeg nou zelf, slootje springen en in bomen klimmen is toch veel leuker dan binnen spelen?

    Heerlijk hoor!

    En onbegrijpelijk dat mensen zo kunnen reageren op 2 meiden. Als je er nou 20 achter elkaar had gehad.

    Fijne vrijdag
    Liefs Natazz

  19. Gonny zegt:

    Godsamme zeg….het word saai maar dat was bij ons ook alweer….terwijl ik bij de 1ste EN de 2de graag een meisje wilde….ja gebeurde ook maar hoelang is onze Mel geen halve jongen geweest he…ook met blauwe plekken kapotte armen en benen..enz. Toen ze een jaar of 14 was veranderde dat ineens want nou is het een echte meid …maar ze deinst nergens voor terug,
    alhoewel ze soms toch voortaan eerst nadenkt voor ze iets doet…en dat heeft Stef ook he die denkt wel eerst voordat ze iets doet he…. 😀

  20. Tycho's mama zegt:

    Belachelijk hè, dat mensen dat zeggen. Vooral op het moment dathet kind net geboren is. Jij helemaal blij, krijg je zo’n opmerking.
    Je zult het niet geloven, maar van de week heb ik over zo’n soortgelijk logje na lopen denken. Over de opmerkingen die mensen kunnen maken als je net een kind hebt gekregen. Sommige zijn echt niet wijs!
    Je moet gewoon terugzeggen:”wat lastig dat jij een jongen en een meisje hebt, kun je al die zooi dubbel aanschaffen!” (speelgoed en kleren enz.) Bij jou heb je maar 1 soort speelgoed natuurlijk en da’s het voordeel ervan!! 😉

  21. jacqueline zegt:

    Ja dit is een leuk herkenbaar verhaal. heb namenlijk zelf 5 meiden. En dus heel vaak de “jongens” vraag gehad 😕 . Heb zelfs bij een van de kinderen een jongens kaartje gekregen. Die mensen waren dan ook wel heel erg bekrompen. Ben ontzettend blij met mijn meiden en zou ze met geen jongen willen ruilen 😉 . En wij zeggen maar altijd zo. De jongens/zonen komen later wel 😀

  22. rietepietz zegt:

    tegenwoordig kun je gelukkig kiezen of je een “kind ” wilt , en alléén als je dat erg graag wilt is het verantwoord een “kind “op de wereld te zetten .Wil je alleen maar een “zoon “of een “dochter “? begin er dan niet aan , adopteer dan liever .Dit zegt Riet allemaal , lekker makkelijk want die hééft een zoon en een dochter , trouwens ,een zoon die nog niet in de búúrt van een voetbalveld wil komen en vroeger altijd vriendinnetjes had i.p.v. vriendjes ! fijne Emmelinda

  23. Youke zegt:

    haha herkenbaar, ik word bij mijn bijbaantje tomboy genoemd. Het enige meisje bij de vulploeg, die ook nog eens aan poolen en snooker doet en die boxers draagt. Ik zal er wel om vragen zeker? Veel plezier met de meiden! Laat ze lekker doen wat ze willen en waar ze zich goed bij voelen! 🙂

  24. leejo zegt:

    Mogge Emm.
    een hele fijne dag 😀

  25. Dinie zegt:

    Wat een prinsesjes met héle lange haren.
    “leuke”vrienden heb jij, alsof meisjes niet leuk genoeg zijn, wij weten wel beter 😉

  26. Bianca zegt:

    Hallo Emmelinda,Op die mooie prinsesen mag je zeker trots zijn.Leuke foto van je meide.Reken er maar op dat er een keer twee paarden voor je deur staan met hele mooie prinsen erop.Wat wil je als ouders dan nog meer 😀 😀 😀
    Fijne dag en knuffies van Bianca

  27. MIEP zegt:

    Ja wat een onzin kan dat zijn hè? Alsof je leven pas compleet is als er van beide geslachten minimaal 1 is. Maar goed zijn wij wellicht te nuchter voor..
    Maar goed je hebt twee volle meiden en een halve jongen, wat wil je nog meer????

  28. Emmelinda zegt:

    @Zontomaatje;Hihi leuk om te lezen dat het bij jullie ook zo is! Stef is alleen gek op een andere club en dat botst nogal eens. Ik weet nog steeds niet of ze het expres doet of dat ze echt voor die club is 😉
    Zeker weten dat ik trots ben op mijn meiden. Ik ben dan ook al een poos bezig met een slotgracht te graven. De piranha’s en krokodillen heb ik reeds besteld ghehehe. Die jongens blijven nog wel even weg op die manier 8)

    @Claudia;Hihi wat lief van je meiske dat ze zo enthousiast reageert. Inmiddels is het “not-done” voor Mies om nog langer in prinsessenjurken te lopen. Ze wil misschien wel maar goh…nu is ze puber he 😉 Ghehehe
    Kijk, dat vind ik nou ook; ben blij dat alles er op en er aan zit. Dat gezeur over stamhouders en koningskinderen is zooo ouderwets. Toch?
    Hahaha en aan je reactie te merken hebben jullie ook een kast met roze kleertjes? 😉
    Jij ook een hele fijne vrijdag…lekker bijna weekend he? Knuffies 😀

    @Rhodosfriends;Ook voor jou een hele goeie morgen!
    Ja grinnik, ik denk ook dat het wel goed komt. Het is al een oude log en inmiddels is ze al een stuk rustiger 😉
    Jij ook een hele fijne dag! Greetz XXX

    @Jan, Mariëlle en Rona; Ja is toch zo he? Wat een onzin allemaal. Ik was net zo blij geweest met jongens maar dat heb je niet voor het uitzoeken. Gelukkig niet. Toch? 😉
    Sukses voor strakkies he?! Fijne dag en veel liefs 😀

    @Natazz; Grinnik…jij snapt het! Die duffe barbiepoppen ook 😛 😉
    Zelf ging ik ook altijd met mijn fiets naar de crossbaan. Heerlijk om over die heuvels te scheuren hahaha 😉
    Ja onbegrijpelijk he? En zelfs al zou ik er 20 achter elkaar hebben gehad, dan nog hebben ze er geen fli..eh…bal mee te maken hebben 😉
    Jij ook een hele fijne vrijdag en een dikke knufff

    @Gonny; Hihi ja dat is psies hetzelfde verhaal. Wij hadden alshetffkon ook het liefst twee meiden en die hebben we dan ook. Maar jongens waren net zo welkom geweest. En bij Mel vind ik dat prachtig om te zien. Ik heb ze gelukkig ook gezien toen ze Steffies leeftijd had dus ik weet inderdaad hoe ze veranderd is in de loop der jaren. Stef denkt wel na maar soms vergeet ze dat ook wel. Dan is het toch nog onschuldig maar dan moet ik haar toch even er over aanspreken 😉

    @Tycho’s mama; Ja dat is écht debiel. Ben je helemaal trots op je baby krijg je zoiets…alsof je gefaald hebt.
    Dan ben ik benieuwd naar dat logje, dat wil ik wel eens lezen. Eens kijken of ik er iets in herken. Bij ons was het zelfs nog voor de bevalling raak (eh?). Vroegen ze of het een ongelukje was. Hoe vind je die? Terwijl we zo dolgelukkig waren met het ukkie!
    Hahaha ja da’s waar, dat zijn weer voordelen. Is een goeie, die moet ik onthouden!

    @Jacqueline; Oh jaaaaa, dat geloof ik meteen dat je die opmerking vaker gehoord hebt. Zeker na de derde van die flauwe grappen. Of je het recept vergeten bent om een jongetje te krijgen? En of de vierde wel welkom was geweest als nummer drie een jongen was geweest? Aaargh ongelooflijk wat een brutaliteit zeg! En dat ze je een jongeskaartje sturen vind ik wel zo ongelooflijk grof! Waar slaat dát nou weer op? Pffff.
    Je hebt groot gelijk…die jongens komen later wel 😉

    @Rietepietz; Dat is ook nog zoiets…tegenwoordig mag je blij zijn dat je een kind op de wereld kunt en mag zetten! Oh ik voel het nog he…ik was net bevallen en dan krijg je die opmerkingen. Zelfs het stamhouder verhaal telde want Stef was het 6e meisje in een rij. Erg hoor…het was niet eens in de middeleeuwen 😉
    Hahaha zie je wel…het is dus echt niet gezegd dat je met een zoon naar een wedstrijd kunt! En dan heb ik het nog niet eens over de sterilisatie van Marc…daar kan ik ook nog een mooie log over schrijven. 😉
    Jij ook een hele fijne dag Riet! 😀 Knufff

    @Youke; Hahaha heerlijk vind ik dat! Waarom moet een meisje/vrouw meteen in tuttige mantelpakjes lopen? Hier gaat trouwens nooit iets standaard (lees; zoals het gemiddeld zou moete horen) dus ik vind al gauw iets leuk dat niet hoort volgens de etiquette ghehehe.
    Snooker was ik trouwens ook altijd goed in. Lang niet meer gedaan. We hadden een echte competitie. Ikke tussen al die jongens. Heerlijke tijd! 😀

    @Leejo; Goeiemorgen Leejo; jij ook een hele fijne dag he? Kijk maar uit als je naar buiten moet om de honden uit te laten, het is spiegelglad hiero 😉

    @Dinie; Hihi ja wat een bos he? Ze zijn bij Mies inmiddels ietsjes korter maar nog steeds lang genoeg.
    Het waren ook vreemde mensen die dat tegen ons zeiden, ongelooflijk. Sommige mensen sporen gewoon niet. Dat ze zoiets denken oke, maar dat ze dan hun mond houden. Toch? 😉

    @Bianca; En zo is het! En mochten er op die paarden meiden zitten vind ik dat ook geen enkel probleem. Als ze allemaal maar lekker in hun vel zitten. Toch?
    Jij ook een hele fijne dag vandaag! Knuffies 😀

  29. Emmelinda zegt:

    @Miep; Ja is echt belachelijk! En als mensen dat vinden moeten ze het zelf weten maar ga het dan niet zéggen. Zit je nog op roze wolken krijg je zoiets. Alsof je gefaald hebt! Nou ik ben reuzeblij met m’n gekke grieten. En inderdaad… die jongen in Stef herken ik wel. Dus daar kan ik mooi mee wild doen. Dat kan niet vaak bij Mies 😉

  30. Bianca zegt:

    Met jou reactie wat jij heb geantwoord op mijn verhaaltje ben ik helemaal met jou eens.Zo denken wij er ook over.
    Doeiiiiiii 😀 😀 😀

  31. Emmelinda zegt:

    Ja he? Ik kan me altijd zo kwaad maken over mensen die dan ineens niet meer van hun kids houden wanneer ze van hetzelfde geslacht houden. Dat ze blij zijn dat hun kind gelukkig is! Dat is goud waard! 😀
    Doeggg 😀

  32. zontomaatje zegt:

    Ja dat is ook belachelijk! Je ziet als ouder toch het liefst je kinderen gelukkig en als een of allebei liever met een meid gaan, is dat hun geluk en daar zal ik ze in steunen! 😀

    Die slotgracht is wel een goed idee 8)

  33. Emmelinda zegt:

    Ja he? Ik kan nu natuurlijk makkelijk lullen. Ze zijn pas 11 en 9 maar ik verwacht niet dat ik teleurgesteld zou zijn ofzo. Ik vind het gewoon raar…je doet alles om het je kids naar de zin te maken. Dan hoort hun eigen geluk er toch ook bij? Daarbij…extra meiden zijn altijd welkom. Krijg ik misschien eindelijk make-uples ghehehe 😉

    Hahaha ja niet slecht he? Het is alleen nogal wat graven hiero met die 14-onder-1-kapper ghehehe 😛 8)

  34. colinda zegt:

    Wat een schatjes zeg ,..zo in hun prinsessenjurkjes ,…saskia heeft er ook een stuk of 4 ,..allemaal verschillende ,…..wel leuk hoor ,….en bryan heeft piraten en cowboy pakjes ,…..ook leuk ,….Nou een jong en een meisje is leuk ,….een meisje en een meisje is ook leuk en een jong en jongen is ook leuk ,..Als ze maar gezond zijn vind je ook niet ,….

    Oja ,…Goedenmorgen ,… 😀 😉

    Een fijn weekend alvast ,…Ga je nog wat leuks doen??

    Knuffie,….. 😀

  35. Emmelinda zegt:

    @Colinda; Goeiemorgen (hahaha ik wilde meteen aan de gang maar bedacht me dat ik eerst netjes goeiemorgen kon zeggen hahaha) Colinda!
    Hihi ja het is al een oude foto. Mies mag vanwege haar leeftijd niet meer in prinsessenjurken lopen (van haarzelf mag dat niet, ze is nu puber ghehehe). Steffie wel. Die doet dat dus ook zo vaak mogelijk 😀
    Ja en dat is écht zo; Als ze maar gezond zijn. En zelfs dan hou je ongelooflijk van je kind. Sommige mensen moeten eerst eens goed nadenken voordat ze hun giecheltje opentrekken. Toch?

    Zondag moet Mies diploma op het paard rijden. Dus hangen we in de manege. Zaterdag hebben we nog geen plannen, lekker rustig dagje dus. En jullie?
    Ik wens je ook een fijn weekend en een hele fijne vrijdag!
    Knufffff

  36. Daniëlle zegt:

    Gewoonweg belachelijk dat mensen zoiets durven zeggen. Ik heb drie zonen en ook mij is wel eens grvaagd of ik het niet liever anders gezien had. vg.gr. Daniëlle

  37. Emmelinda zegt:

    Ja pfff waar bemoeien ze zich mee he?
    Ik stond eens bij een draaimolen en toen kwam een vrouw op me af (ook in het bezit van twee dochters) en die vroeg of wij ook zulke opmerkingen gehad hadden omdat we twee meiden hebben. Blijkbaar maken heel veel mensen zulke opmerkingen? 😕
    Een fijne dag vandaag!

  38. colinda zegt:

    Zeker weten sommige mensen praten veelste snel hun mondje voorbij ,…als ik al zie hoeveel vrouwen hier in web-logland zwanger willen worden en dat dat allemaal moeilijk gaat ,..denk ik hoe kunnen sommige mensen van die domme opmerkingen maken ,….ach heb je nu weer een meisje ,….tjongejonge die moeten gelijk hun mond gaan spelen ,…..hahaha,…ja echt omdat soort opmerkingen kan ik echt ontploffen hoor ,..hahahahahaha,…..
    😀
    Oh leuk,..paardrij-diploma ,..nou wens haar maar veel succes dan ,..spannend hoor,…
    Wij gaan een rustig weekendje maken,…mijn man gaat als het weer een beetje meezit zondag vissen en ik ga lekker een beetje knutselen met de kids ,…..en spelletjes spelen,…dus lekker rustig weekendje,……

    En soory hoor dat ik niet begon met Goedenmorgen ,….ik was ook zo enthousiast,..hahaha 😉 ,..hahaha 😀

    Fijne dag ,……..Knufff terug ,…. 😀

  39. colinda zegt:

    (ik bedoel spoelen natuurlijk ,..hahahaha) en het is ook nogeens sorry ,…..gaat weer lekker dat typen ,..hahahahaha,..zullen nog wel meer foutjes inzitten ,…..toedeloeeeeeeeeeeee 😉 😀

  40. Emmelinda zegt:

    @Colinda; Juist! Dat is dus ook zoiets. We hebben al veel mensen in de omgeving door de medische molen zien wandelen dus waren we gewoon dolblij dat we een kindje kregen! Natuurlijk hoop je stiekum ergens op. Maar het was *spuugt ereteken* echt geen teleurstelling wanneer het een jongen geweest was. Nu hebben we twee lieve moppies en we zijn er heel gelukkig mee (oke niet iedere dag whaahaa, soms kun je ze wel achter het behang plakken ghehehe) Maar goed…sommige mensen flappen er vanalles uit. Net zoals toen we trouwende:”Dan zullen er wel snel kindjes komen he? ” Alsof dat allemaal moet? Stel dat het niet lukt? En toen ik zwanger was vroegen ze of het een ongelukje was. 😕

    Ik zal het haar zeggen. Ze is zelf ook zenuwachtig en volgende week begint de citotoets dus ze is er een beetje beroerd van 😉
    Oh lekker zo’n rustig weekendje, spelletjes doen met de kids is ook heel erg leuk. Heb ik van de week met Stef gedaan. Tjongejonge ik heb wel gelachen met haar! Hahaha

    Whaahaa geeft toch niks…ik vergeet het ook heel vaak hahaha 😉

    Knuffff

  41. Emmelinda zegt:

    Hahaha geeft toch niks, ik begrijp het heel goed…eens kijken waar ik een steekje (of 452) heb laten vallen ghehehe

    Doeiiiiii

  42. Miek zegt:

    Leuk hoor, dat verschil tussen die meiden terwijl ze toch uit dezelfde samenstelling komen. Hier hebben we drie kids, en alle drie super anders.

  43. Insoontje zegt:

    Nou ja, wat een onzin… als ze maar gezond zijn hè!!

    Ik wens jou een heel fijn weekend !!

    -x-

  44. Marjan zegt:

    Goedemiddag Emmelinda.
    Daar ben ik eindelijk weer eens.
    Zo’n drukke week hoop ik een tijdje niet meer mee te maken hoor.
    Raar hoe mensen kunnen reageren.
    Als ze maar gezond zijn.
    Maak er een mooie vrijdag van en een fijn weekend.
    groetjes van Marjan!

  45. Emmelinda zegt:

    @Miek; Ja frappant is dat he? Ik kijk graag om me heen en zie eigenlijk bij iedereen dat de kids zo verschillen. Heeft de natuur toch heerlijk geregeld he? 😀
    Ik vind dat je het prima omschreven hebt; super anders! 😉

    @Insoontje; Ja sommige mensen zijn echt niet wijs. Ik heb bij eentje van hen eens zowat wurgneigingen gehad. Die kregen later kinderen en dus een meisje en een jongen. Ze zei tegen mij dat zij wél koningskinderen hadden gekregen. Alsof de mijne niks voorstellen omdat ze per ongeluk van hetzelfde geslacht zijn 😉

    Ik wens jou ook een heel fijn weekend , hahaha Diddl heeft er zin in zo te zien 😀
    Knufff

  46. Monique zegt:

    Goedemorgen Emmelinda…

    Jij ook een fijne dag, ga je nog iets speciaals doen.

    dikke knufffffffffff

  47. Emmelinda zegt:

    @Marjan;Goeiemiddag Marjan!
    Volgende week een iets minder drukke week of weer van hetzelfde?Ja pfff mensen kunnen zulke stomme dingen zeggen 😉
    Ik wens jou een hele fijne vrijdag en een heerlijk weekend! Groetjes 😀

  48. Emmelinda zegt:

    @Monique; Haaai Monique! Goeiemiddag!
    Ja strakkies gaan we naar de manege want Mies moet weer hobbelen. En zondag moet ze diploma rijden. Wat we morgen gaan doen is nog niet helemaal duidelijk ghehehe. En jullie? Leuke plannen?
    Dikke knufffff voor jou!

  49. janien zegt:

    stom he hoe sommige mensen kunnen reageren ik zou al blijzijn met 1 kind het wordt je maar gegeven je krijgt een kind je neemt geen kind zo denk ik er over je moet blij zijn met wat je krijgt toch liefs…
    voor jou

  50. Emmelinda zegt:

    @Janien; Dát bedoel ik nou! Je mag blij zijn dat je een ukkie krijgt. Natuurlijk mag je voor jezelf best dromen over een balletdanseresje of een voetballer maar die kun je toch niet bestellen. Maar om bij je kraambed te gaan liggen zeuren dat de stamhouder op zich laat wachten gaat me wel hééél ver 😉
    Oooh wat een lieve Tatty weer :D. Ik wens je een hele fijne vrijdag en alvast een heerlijk weekend! Knufff

    @Jan, Mariëlle en Rona; jij ook 😉

  51. Jacqueline zegt:

    Hallo Emmy je hebt 2 prachtexemplaren gebaard want dat is elk kind;)
    Ik heb zelf 2 jongens en een meid dus mag ook niet klagen.
    Ik kom je hier ff opzoeken zie je niet meer op club kom snel weer koekeloeren hoor:)
    Groetjes Jacqueline

  52. Emmaly zegt:

    Allereerst je heb prachtige meiden 😀 …tja mensen kunnen soms heel achtelijk uit de hoek komen daar heb ik zo hekel aan en wat maak het nou uit wat je krijgt als het maar gezond is…als ik je niet meer spreek wens ik je een heel fijn weekend 😀

  53. Emmelinda zegt:

    @Jacqueline: heeej da’s gezellie! Welkom op m’n logje.
    Klopt, ik kom niet meer zo vaak op clubs. Komt misschien wel weer een keer. Steffie heeft nou mijn account 😀
    Zo is het, ieder kind is een prachtig exemplaar. Ik begrijp ook niet waar die maffe mensen zich mee bemoeien? 😉
    Groetjes, een fijn weekend en tot een volgende keer! 😀

    @Emmaly;Dank je wel Em, da’s lief van je 😀
    Ik vraag me wel eens af wat die mensen willen. Eigenlijk moest ik in snikken uitbarsten (voor de nep dan he) omdat ze me zogenaamd herinneren aan de jongen die ik niet kreeg ghehehe. Eens kijken wat ze dan te mauwen hebben he? 😉
    Ik wens jou ook een heel fijn weekend, ga je nog iets leuks doen? Knufff

  54. Emmaly zegt:

    haha denk dat ze raar staan te kijken als je dat zou doen 😀 Denk niet dat we veel gaan doen want de verkoudheid heeft weer is toegeslagen hier in huis..dus word denk ik lekker rustig aan doen..En marco is gelukkig minder gestrest want die moest naar de tandarts vandaag haha..en als je daar zit he krijg ik ook gelijk overal pijn in me smoeltje gek he? terwijl er bij mij toch niks meer gedaan kan worden..maar ja zal wel door de zenuwen komen 😀

  55. meta1973 zegt:

    wees maar lekker blij met je dochters!!!!!!

  56. Emmaly zegt:

    Ow ja ff vergeten.Met de wond van lucy gaat het goed die is bijna helemaal weg zal 1 van deze dagen ff foto-tje maken ervan

    Knufff

  57. Emmelinda zegt:

    @Emmaly; Hahaha ja het is het uitproberen waard ghehehe. Eens goed onthouden 😀
    Oh erg he, iedereen snottert en snift. Het heerst echt heel erg. Doe dus maar inderdaad rustig aan!
    Hihi dat is liefde. Dat je het voelt wanneer je mannetje in de stoel moet 😉
    Heeej da’s goed nieuws dat die wond nou bijna helemaal weg is! Zitten de nageltjes er nog netjes op eigenlijk? Dan wacht ik op je foto 😉 😀 Knufff

    @Meta1973; Zeker weten! Heerlijk 😀

  58. Geertje zegt:

    Heerlijk dat verschil in kinderen 😀
    En ja, belachelijk die opmerkingen van mensen…. Alsof het krijgen van een kind niet uberhaupt een wonder is! En als het dan nog gezond is ook; gelukkiger kan je volgens mij neit wezen 😉
    Ook wij hebben 10 jaar moeten wachten op een kind, at het dan is, is zo totaal onbelangrijk…..
    Wens je een fijne dag nog 😀
    Liefs en dikke knuffff!

  59. Emmelinda zegt:

    Hihi ja grappig is dat he? Hoe mooi de natuur dat geregeld heeft! 😀
    Ja debiel he? Het is ook nooit goed. Toen we een jaar getrouwd waren vroegen ze of we nog geen plannen hadden. Waar bemoeien ze zich mee? Daarbij, stel dat je net in de medische molen zit dan is dat knap lullig.
    Toen was ik dan zwanger en moesten ze weten of het een ongelukje was 😕 Pfff je zou er haast moe van worden 😉
    Wow ja, als je inderdaad 10 jaar hebt moeten wachten ben je alleen maar blij als het dan eindelijk zo ver is!
    Ik wens jou ook een hele fijne dag en een heerlijk weekend! Dikke knufff en veel liefs 😀

  60. tycho's mama zegt:

    Het is toch raar om aan een getrouwd stel te vragen of je zwangerschap een ongelukje is!!! Dat zullen ze van Tycho dan ook wel gedacht hebben want wij zijn niet eens getrouwd hahahaha. En zeker omdat we er “maar” eentje hebben, dan is de gedachte van een ongelukje gauw bevestigd natuurlijk! Maar ik heb ze er niet over gehoord, dus misschien valt het mee. 😉

  61. Emmelinda zegt:

    Hihi ja wie weet wat er nog onuitgesproken is gebleven 😕 Toendertijd op mijn werk heeft er me zelfs een gecondoleerd. Oke, het was natuurlijk een uitvaartbedrijf maar omdat hij zo’n nerd was hoefde ie dat toch niet te zeggen? Ik sloeg helemaal dicht. Hij woont hier in de buurt en heeft nog steeds geen kids. Eigenlijk moest ik eens aanbellen en vragen of het soms niet lukt. Ah nee, ik zou het m’n strot niet uitkrijgen. Dat zijn van die lui die gewoon andere dingen liever hebben. Ieder zijn ding maar om dat nou zo te zeggen?

  62. tycho's mama zegt:

    Meen je dat nou echt????? Heeft ie je echt gecondoleerd? Wat je ook van kinderen denkt, zoiets doe je toch niet. Kan me voorstellen dat je met je mond vol tanden stond, maar daar hebben we het al over gehad hè 😉

  63. Emmelinda zegt:

    Ja is serieus *zweert*. Het deed me toen zo’n pijn. Alsoftie in mijn buik getrapt had. Hij stond er ook zo bij van mij mooi niet gezien. Afschuwelijk! Ik had al een hekel aan hem maar daarna helemaal. Ik vind ook dat je best een andere mening mag hebben maar ik had zijn nieuwe huis toch ook niet afgekraakt?

  64. Geertje zegt:

    Hier is het koud en guur 😕 Maar geen sneeuw! Hopen voor de kuikentjes ook dat het maar droog blijft 😉
    Wens jou ook een fantastsch weekend 😛
    Liefs en dikke knuff!

  65. tycho's mama zegt:

    Je mag best een andere mening hebben, maar mensen kunnen blijkbaar niet blij zijn voor een ander dan! En die opmerking is helemaal misplaatst. Had dan gezegd: “Gefeliciteerd, maar liever jij dan ik” Is nog een rare opmerking, maar “gecondoleerd”?????

  66. Emmelinda zegt:

    @Geertje;Ik vind het hier wel koud maar guur niet. Komt vast door die sneeuw. Goh dahct ik echt dat we het nou gehad hadden, komt er een nieuwe laag hihi. Eens kijken of het nou weer alleen maar in de helft van de stad is. Was namelijk met de andere laag zo. Twee straten verderop was bijna niks gevallen. Vaag he?
    Hihi dan wens ik jou een wereldweekend 😉 Ghehehe
    Vette knufff en veel liefs 😀

    @Tycho’s mama; Kijk…dát bedoel ik nou. Hij had er een scheve lach bij. Het zal wel een geintje geweest zijn maar ik vind zulke dingen geen geintje. Vooral omdat Mies toen zo ongelooflijk gewenst was! Sommige mensen zijn echt debiel 😉

  67. tycho's mama zegt:

    Inderdaad! Laten we het daar maar op houden! Ze weten gewoon niet beter. Ligt er echt sneeuw bij jullie?? Hier wil het maar niet vallen. Ik hoop eigenlijk op een goede sneeuwbui zodat we er met de slee op uit kunnen, maar dat zal er wel niet inzitten vrees ik 😦

  68. Emmelinda zegt:

    Zo is het. Ik ben wel blij dat ik die vent niet meer zie. Iemand met zulke humor past niet bij mij 😉
    Yep is echt…hier was een pak gevallen maar twee straten verder was minder dan de helft gevallen. Was zo vaag. Gisteren was ik vol goede moed met de slee naar school gegaan maar halverweg moet ik die dus dragen ghehehe. Sneeuw was op 😉 Het was net bijna weg, op de bomen na. En nu begint het weer.
    Ik zal voor jullie duimen, het is zo leuk voor Tycho, die sneeuwbuien zijn maar zo zeldzaam he?

  69. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; ik ga er vandoor. We moeten nu eten want Mies moet gaan paardrijden. Ik wens je een hele fijne avond en een heerlijk weekend! Knuffies 😀

  70. rietepietz zegt:

    Hoi ben ik nog even , vanmorgen schreef ( in de haast )
    [quote]tegenwoordig kun je gelukkig kiezen of je een “kind ” wilt ,[/guote] maar ik had natuurlijk moeten schrijven dat je kunt kiezen om géén kind te nemen , helaas is het voor veel vrouwen niet een kwestie van kiezen of er een kind kan komen .Maar o.k. de strekking van het verhaal laat wel zien ik gewoon bedoel……..als je niet héél erg blij kan zijn met wélk “soort”kind dan ook neem dan alsjeblieft géén kind! Voor de stamboom maakt het ook al niks meer uit , je mag een kind tegenwoordig toch óók de achtenaam van de moeder geven ( als je dat al zo belangrijk vindt) fijne avond Riet

  71. rietepietz zegt:

    o,o,o, foutje in de quote gemaakt en dan werkt het niet natuurlijk * en juf emmelinda had het zó goed uitgelegd dat het bij Leejo wél lukte * maar dat is helaas niet het enige slordige foutje * gaat nu met staart tussen de benen af *

  72. Sjoukje zegt:

    Ik heb 2 jongens en er werd mij ook menigmaal gevraagd of ik niet liever een meisje had willen hebben.
    Alsof je het voor het uitzoeken hebt, ik antwoordde altijd die meiden komen nog wel als de jongens een relatie hebben. En nu heb ik 4 kids.

    😉 😉

  73. Liesbeth zegt:

    Ik heb ook 2 meiden, en ik hoor er neimand over 😉

  74. Emmelinda zegt:

    @Rietepietz; Hihi maar ik begrijp je 😉 Wij hebben heel bewust voor een ukkie gekozen. Dat we verblijd werden met een baby was natuurlijk helemaal te gek! En bij Steffie psies hetzelfde. Maar dat schijnt niet te mogen van sommige mensen 😉 Ja klopt, ik heb me er niet zo in verdiept maar het klopt, dat stamhouder gedoe is een stuk minder moeilijk geworden maar ik meen dat het 9 jaar geleden nog iets moeilijker lag? Eniewee, mijn schoonouders waren er toen nog ouderwets in. Uiteindelijk hebben ze hun stamhouder ook gekregen hoor hahaha.
    Nou droog de traantjes maar hoor want ik heb gezien bij Leejo dat je het goed onder de knie hebt (giechel…ik kan beter zeggen dat ik zie dat je het snapt want ik zag bij Leo ook een opmerking van jou van een hoofd dat hangt enzo hahaha) dus deze zie ik door de vingers ghehehe 😉

    @Sjoukje; Ha bij jou dus ook al. Het is toch niet te geloven he? Wat een ongelooflijk bekrompen idee is dat toch. Ik vraag me ook altijd af wat men zou doen in het geval dat ik uit zou roepen dat ik het vreselijk zou vinden (niet dat het zo is maar gewoon even voor de gein). Wat zou het toevoegen? Zouden ze dan heerlijk gniffelend naar huis gaan? Of medelijdend nog wat zout in de wonde strooien? Hmmz…
    En zo zie je maar, die meiden komen vanzelf. Ik ben benieuwd wat hier de toekomst gaat brengen 😉

    @Liesbeth; Je poezebeesten? Had je niet liever katers gehad trouwens? 😉 Geintjuhhh

  75. En nou maar wachten tot damesvoetbal ook goed betaald wordt, dan heb je een leven als een vorstin met je koningskinderen. 😀

  76. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja als dát zou kunnen *jaagt de dames naar buiten om te trainen*

  77. Gonny zegt:

    Hoii we zijn weer thuis ….leuke dag gehadmaar ik ben wel moe…ja, ja..hihihi. 😛

  78. Emmelinda zegt:

    Hihi ja dat geloof ik! Was het bevallen, de nieuwe werkomgeving?

  79. Gonny zegt:

    Ik zit nou net ff jou reacties te lezen enne over dat codoleren rare vent zeg…maar toen ons moeder overleden was zei een tante tegen mij no meid gefeliciteerd he………….????? Die was ook de weg kwijt… 😉

  80. Gonny zegt:

    Ja maar wel wennen he. 😉

  81. Emmelinda zegt:

    Tjemig…dat is ook lekker..het zal je gezegd worden! Dan weet je ook ff niet hoe je moet kijken.
    Die vent woont hier vlakbij. Ik heb nog een doosje eieren. Zullen we…. 😉

    Ja dat geloof ik meteen. Vooral die rit met de trein enzo zal tegenvallen he?

  82. Gonny zegt:

    Oooooohw ik heb ook nog eieren hahahha daar ben ik nooit te moe voor….hihihi. 😀

  83. eva zegt:

    jeetje daar komt geen end aan. Ik dacht dat ik zag staan 8 reacties maar bleken er 82 te zijn deus deze reactie lees je al niet eens meer!

  84. Emmelinda zegt:

    @Gonny; Whoeehaa daar gaan je oogjes wel voor open he? Whaahaa…. 😀

    @eva; zeker weten wel! Alle reacties tellen. Ook de allerlaatste! 😀 😉

  85. Patricia zegt:

    Haha héél herkenbaar van mijn zusje en mij. Ik ben eerst geboren, 20 mnd later mijn zusje, terwijl iedereen ook dacht dat het een jongetje zou worden. Ik ben echt meisjemeisje (Tuttebel, hoe je het noemen wil 😛 ) en zij is wat stoerder.

  86. Emmelinda zegt:

    Grappig he maar als ik om me heen kijk bij de gezinnen met twee kinderen (of meer) heb je ontzettend vaak dat de tweede stoerder is. Ik heb een broer(tje) en hij was ook stukken wilder. Ik was ook een tuttebel. 😉

  87. Nicole zegt:

    HoiHoi,

    Leuke meiden hoor,maar idd zoals nummer 83 al schrijft lees je dit niet meer, maar je hebt wel een heel vrolijk log.

    Fijn weekend, Nicole

  88. Jenni zegt:

    Hahaha, ik héb een koningskoppel, maar wat een gelul, dat je persé van elk geslacht één moet hebben als je twee kinderen krijgt.. met twee jongens was ik ook heel erg blij geweest!

    En mijn dochter is veel stoerder dan mijn zoon ooit is geweest. Die was (en is) veel liever en introverter.. dus volgens mij heb ik straks evengoed twee jongens.. of anderhalf, hehehe

  89. Emmelinda zegt:

    @Nicole; Hihi ik heb al op je log laten weten dat ik zelf nummer 88 bekijk 😀 Alle reacties vind ik geweldig. Zelfs nummer 200 😉
    Ik wens jou ook een heeeel fijn weekend! 😀

    @Jenni; Ja is echt een gelul he? Maar ik hoor het vaker. En hahaha ja je hebt er al eens een logje over geschreven hoe stoer jouw meissie is. Grappig he, hoe dat zo verschillend kan zijn! 😀

  90. Aletta zegt:

    Hoe bekrompen sommige mensen wel niet kunnen zijn.
    Toen Twan geboren was, zeiden mensen (wildvreemden soms) , nou, dan ben je mooi klaar een jongeteje en een meisje, dat is wel genoeg!! Nou zijn wij ook wel “klaar”, maar waar bemoeien die mensen zich mee, voor hetzelfde geld hadden we wel 3 of 4 of 5 kids gewild!!
    Volgens mij heb je twee hele leuke meiden als ik dat allemaal zo lees!!

  91. Emmelinda zegt:

    Jaaaaa dat is dus wat ik bedoel. Belachelijk he dat een ander zo maar beslist hoe jouw gezin er uit moet zien. En dan je maar moet ophouden als je een jongen en een meisje hebt. Ongelooflijk gewoon!
    Hihi ja ik ben heel blij met m’n grietjes. Soms is er natuurlijk behang te weinig maar over het algemeen heb ik flink geboft 😀

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

