DIPLOMAtisch?

Mies moest vandaag naar de manege. Niet om wat paardenbillen te roskammen maar om een diploma te behalen. Is ze normaal op zondag niet in haar kleren te krijgen zonder te dreigen of te straffen, nou zat ze al uren van te voren klaar. Ze hoefde dit keer geen theorie in haar bolleke te stampen maar een proefje rijden. Voor leken onder ons (hahaha net alsof ik er zoveel verstand van heb); het is een soort van parcours. Een dronken analfabeet heeft letterkaartjes zitten knippen op een zondagmorgen op een zolderkamertje en daarmee de rijbak versierd. Ze moeten van de ene letter (maar absoluut niet volgens het ABC) naar de andere letter huppelen, kruipen stappen, galopperen en o ja…in draf ghehehe. Nog een vreugderondje draaien (een volte) en wat buigen naar de jury op het bevel van een meisje dat aan de kant staat toe te schreeuwen wat de bedoeling ook weer is. Gewoonweg belachelijk dat ze geen tomtom op zo’n paard bevestigen, ghehehe.

Bij aankomst in de stallen, na het bevestigen van een wasknijper op mijn neus, viel zelfs mij op dat de paarden nogal onrustig waren. Ze schijnen door die vrieskou niet veel naar buiten te mogen en reageren zich dus nu op hun buuf of buum af. Bijten, schoppen en elkaar uitschelden*. Dat was waar ze zich mee bezighielden. En o ja…kinderen werpen. Zelfs het makste paard liet van zich horen en een kind in de paardenpoep belanden. Lekker gevoel dus als je daar loopt als ouder! Hadden we Mies maar omgekocht. Hadden we maar toch alvast een ziekenwagen besteld! Zou onze nieuwe ziektekostenverzekering dit wel dekken? Is er een dokter in de zaal? Hellupieeee waarom is ze niet aan denksport gaan doen? *voelt zweet van rug afglijden richting bilnaad*

Mies had bij het inschrijven een paard uitgezocht waar ze de proef mee zou rijden maar natuuuuuurlijk was het paard kreupel. Heel sjielug voor dat paard, deed ie vast niet expres (vrijdag had ie er trouwens ook een kind afgezwiept dus zo verdrietig was ik nou ook weer niet, ghehehe) maar het gezicht van Mies stond al meteen op onweer. Waarom hebben wij zulke dingen nou altijd? Gelukkig wist ze nog een ander paard waar ze mee overweg kon. Die mocht ze pakken en losrijden. Je weet wel…hoofd er af, benen in de war en schudden maar met die hap (Geintjuhh…het is een soort opwarmen als het paard nog niet heeft gereden).
Mies weer tevreden. Gelukkig maar, ik zag de mascarabui alweer hangen!

Ze heeft de proef goed gereden. Natuurlijk had de jury bemerkingen (zeikerds, ghehehe) maar geslaagd is geslaagd. *Doet vreugdedans en blaast op de feesttoeter *. Helaas viel ze buiten de prijzen maar goed, ons kind hadden we gezond en wel terug. *veegt overtollig angstzweet van voorhoofd* Dus zijn we ontzettend blij met het vodje papier en …

…weigeren bij deze absoluut het gegeven paard in de bek te kijken!

*Nooit van gehoord?
Deze manegepaarden zijn speciale paarden ghehehe, die doen dat.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op DIPLOMAtisch?

  1. Nicky zegt:

    stop maar met *janken*; ik ben er al!

    Proficiat! Fijn dat ze nog heel is! Wat zijn die paarden toch eng hoog! ๐Ÿ˜ฆ

  2. Emmelinda zegt:

    Jippieeeeeeeee de eerste reactie is binnen! ๐Ÿ˜€

    Thanks! Ja hihi…had in mootjes natuurlijk wel iets beter in de kofferbak gegaan maar och het zeurt een stuk minder bij het avondeten op deze manier ghehehe.
    Ja brrr…en dan zijn dit nog pony’s ๐Ÿ˜ฆ

  3. Martijn zegt:

    ๐Ÿ˜€ die paarden tijd komt hier waarschijnlijk ook nog wel. Twee meiden en een moeder die vroeger ook heeel veel paard gereden heeft. We zullen zien ๐Ÿ˜‰

  4. Martijn zegt:

    Ik vond nog een nieuw doosje lucifers ๐Ÿ˜‰ enneh ik zat een paar logjes over denemarken te lezen. Voor je het weet ben je weer een uur verder ๐Ÿ˜‰

  5. Emmelinda zegt:

    Hihi bereid je maar alvast voor. Koop een kartbaan, leer ze alvast schaken of doe enthousiast over punniken??? ๐Ÿ˜‰

  6. Emmelinda zegt:

    Hihi toch wel handig die lucifers! Ik heb ze alleen overdag nodig. Dan zit er nog houtrot in ook ghehehe ๐Ÿ˜‰

  7. Martijn zegt:

    hahahahaha ๐Ÿ˜€ 8)

  8. Emmelinda zegt:

    Grinnik ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  9. Martijn zegt:

    Nu ga ik echt, truste ๐Ÿ˜‰ tot straks ๐Ÿ˜€

  10. Emmelinda zegt:

    Welterusten Martijn! Tot strakkies hihi ๐Ÿ˜€

  11. Nicky zegt:

    Het lijkt me in elk geval eng (ben een beetje bang voor paarden..) Gelukkig rijdt mijn dochter geen paard. Ze turnt! (kreun)! ๐Ÿ˜ฆ

  12. Emmelinda zegt:

    Ja hihi bij een van je laatste logjes over het turnen begreep ik meteen jouw gevoel. Dat is รณรณk eng. Brrr enge Michelles hebben wij hoor ๐Ÿ˜‰

    Ik vind paarden nu wel heel erg mooi maar pfff het blijven dieren en ik vertrouw ze voor geen eurocent! Die kids hebben nog zo weinig ervaring! En dat paar zo veel kilo’s…brrrr

  13. Nicky zegt:

    Het wedstrijd seizoen begint bijna weer… Dan zit ik weer met klotsende oksels te kijken…. Maar inderdaad… je ukkie op zo’n paard… Brrrr! Dat paard bovenaan je logje mag ik wel… die is best mak! ๐Ÿ˜‰ Ik duik mijn bed in! Welterusten!

  14. Emmelinda zegt:

    Ja brrr eng hoor! Die maken ook smakken wanneer ze per ongeluk uitglijden he?
    Hihi ja dat paard houden we er in. Kost ook weinig aan onderhoud op deze manier ๐Ÿ˜€
    Slaap lekker! ๐Ÿ˜€

  15. Nicky zegt:

    Hรฉ! Jij bent op mijn weblog! Ik ben wel zielig, hรจ? Weer helemaal in mijn uppie…Wheeee… ๐Ÿ˜•

  16. Emmelinda zegt:

    Ja hihi…ik had zelfs een log gemist zag ik *schaam*. Ik vind jou ook heel Remi, met z’n tweetjes dan. Vooral na zo’n heerlijk weekend! Wat issie lief zeg! ๐Ÿ˜€

  17. leejo zegt:

    Als het wil lees ik het morgen ff, wilde je alleen ff truste wensen ๐Ÿ˜‰
    Liefs Leejo

  18. Nicky zegt:

    Sjucht (=emmelinda-taal) Ja, super! Ik baal altijd als ik naar huis moet…. en ik wil nu dus ook niet gaan slapen… ๐Ÿ˜ฆ

  19. Emmelinda zegt:

    @Leejo; Tuurlijk, dat begrijp ik heel goed. De log blijft nog wel effies staan dus doe maar op je gemak! Slaap lekker ๐Ÿ˜€ Liefs van mij!

    @Nicky; Ik vind het zo lief zoals je het beschrijft wat hij allemaal voor jullie klaar legt en inkoopt enzo. Zo met liefde gedaan. Ik begrijp meteen dat je nu nog niet in slaap kunt dommelen. Ga anders eerst ff lekker zitten mijmeren en nagenieten?

  20. jacqueline zegt:

    Ben blij dat geeneen van mijn kinderen paard rijd ๐Ÿ˜‰ Als ik dit zo allemaal lees ๐Ÿ™‚

  21. Emmelinda zegt:

    Het is een stuk beter voor je hart denk ik ghehehe ๐Ÿ˜‰

  22. Nicky zegt:

    Dat ga ik zeker doen! Maar ik ga nu toch maar mijn bedje opzoeken. Ik blijf eigenlijk altijd liever nog veeeel langer op. Maar daar heb ik dan morgenvroeg weer spijt van…. ๐Ÿ˜‰ Welterusten! ๐Ÿ˜€

  23. jacqueline zegt:

    even een andere vraag ๐Ÿ˜• waar bewerk jij zo’n plaatje nou mee?

  24. Emmelinda zegt:

    @Nicky; Ik ga ook afsluiten. Ik ken mezelf en morgen gaat de wekker weer. Sterker nog…vandaag nog ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Slaap lekker meissie…droom maar lekker over je weekendje! ๐Ÿ˜€

    @jacqueline; Dit heb ik gedaan met de animatieshop van psp. Eerst in het gewone psp verkleind en daarna als frames bij elkaar geplakt in de animatieshop ๐Ÿ˜‰

  25. Emmelinda zegt:

    Geen dank, graag gedaan ๐Ÿ˜€

  26. Liesbeth zegt:

    *Zet ook maar feestmuts op, blaast op toeter en strooit confetti*

  27. --Natazz-- zegt:

    Nou ik vind het zowiezo al een prestatie dat Mies op zo’n paard durft te zitten, ik vind het kijken ernaar al doodeng.

    *sorry voor het achterlijke tijdstip dat ik binnenval maar ik kan niet slapen* ๐Ÿ˜ฆ

  28. Pasula zegt:

    Wel dapper om op die paarden te springen dan…moet er niet aan denken!

  29. Gonny zegt:

    Wat is ze goed he……Gefeliciteeeerd!!!!!! ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

  30. remco zegt:

    dit log is echt weer zo een van het paard achter de wagen spannen ๐Ÿ˜‰
    anders had ik nog kunnen zeggen break a leg 8)

    gefeliciteerd

  31. Emmelinda zegt:

    @Liesbeth; *veegt eerst log schoon en grijpt dan Liesbeth voor polonaise*

    @Natazz;Heb je toch nog een beetje kunnen slapen of heb je de hele nacht liggen woelen? ๐Ÿ˜•

    Ja brrr eng kind he? Ze is bang van spinnen en ander klein spul. De eerste keer dat we op de manege kwamen dook ze mijn baarmoeder haast terug in vanwege de honden. Maar zo’n paardenrug?? Dat heeft een ongelooflijke aantrekkingskracht ofzo? ๐Ÿ˜‰

    @Pasula; Ja brrr…als je er naast staat is het zoooo hoog. En dit zijn dan nog maar pony’s ๐Ÿ˜•

    @Gonny; Jaaaaa *blaast nog een keer feesttoeter*, ze heeft het prima gedaan! *trots*

    @Remco; Hahaha ik zou over het paard getild zijn als ik die gelukwensen niet aangenomen zou hebben. Alhoewel…die paarden zouden het letterlijk รฉn figuurlijk genomen hebben, zo onrustig waren ze ๐Ÿ˜•

    Thanks (ik zal het Mies ook doorgeven ;))

  32. Tycho's mama zegt:

    Zo, was jij er even vroeg bij vanmorgen!! Felicitaties heb je van mij al in ontvangst mogen nemen, dus dat is geregeld. Maar wilde even kijken wat je van je log gemaakt had hahahaha. Ga weer aan het werk, tot later! ๐Ÿ˜‰

  33. zontomaatje zegt:

    Proficiat! En ja, tis niet te filmen dat ze van een spinnetje de boel bij elkaar gillen en zo’n groot beest ze niet bang maakt ๐Ÿ™‚

  34. Emmelinda zegt:

    @Tycho’s mama; Hihi klopt en ik heb het ook aan Mies doorgegeven. Braaf he? ๐Ÿ˜‰
    Grinnik…het kan er mee door he? Ik heb dat stuk waar ik me zo aan ergerde er uit weten te laten ๐Ÿ˜‰
    Werk ze ๐Ÿ˜‰ greetz ๐Ÿ˜€

    @zontomaatje; Dank je wel ๐Ÿ˜€ Ja ongelooflijk he? Ik sta er iedere keer weer van te kijken. Die paarden zijn zo grรณรณt en zwaar. Maar het lijkt een makkie als je haar zo ziet ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  35. epie zegt:

    ha goed afgelopen , gefeliciteerd
    wat staat ze hierboven aan het paard te sjorren

  36. Bianca zegt:

    Soorry Emmelinda dat ik bij het verkeerde heb gereageerd over je dochter.Je moet maar denken ach het is maandag. ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ Maar ook al heb ik het bij de verkeerde log gezet de reactie was gemeend en daar gaat het om.Toch ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰
    Liefs Bianca ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

  37. Goeie morgen Emm,
    Ik begrijp de reactie op mijn site niet ๐Ÿ˜•
    Jan

  38. JAWEL ik begrijp het wel, sorry
    Groetjes, Jan

  39. Emmelinda zegt:

    @epie; Dank je wel ๐Ÿ˜€ Ze was zo zenuwachtig…sjielug gewoon! Hahaha nee dat is een grapje van mij. Ik had een boel foto’s gemaakt en deze twee waren achter elkaar en die heb ik aan elkaar geplakt. Zo lijkt het net alsof het paar nee schud met z’n ko…eh…hoofd ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

    @Bianca; Geeft toch niks ๐Ÿ˜‰ Zoals je al zegt; de reactie is gemeend! Ja pfff ik ben best duf…volgens mij is het hier ook maandag ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Liefs ๐Ÿ˜€

    @Jan; Hihi was misschien ook een beetje rommelig maar het is al rechtgezet ๐Ÿ˜‰ Groetjes ๐Ÿ˜€

  40. Marjan zegt:

    Goedemorgen Emmelinda.
    Jouw verhaal doet me weer teruggaan naar de tijd dat ik vroeger heb gereden.
    Ik vond het ook helemaal geweldig.
    Alleen het springen vond ik echt niets.
    Ik wil je dochter heel hartelijk feliciteren.
    Ondanks dat haar lieve paard kreupel was heeft ze het toch maar geklaard op een ander paard.
    Maak er een mooie maandag van.
    Lieve groetjes van Marjan!

  41. Emmelinda zegt:

    Goedemorgen Marjan,
    Ik geloof het meteen dat het iets geweldigs is. Als ik zie hoe ontzettend graag ze het doet! Ik vind het heerlijk om te zien…ondanks m’n angst dat ze er vanaf valt. Normaal zijn die paarden niet zo maf maar nu…brrr. Waarom ben je toendertijd gestopt? School enzo? Vind je het jammer of rijd je nog wel eens?
    Dank je wel…ik zal het aan haar doorgeven ๐Ÿ˜€
    Jij ook een hele mooie maandag! Groetjes en veel liefs ๐Ÿ˜€

  42. Emmelinda zegt:

    Ja sielupietjuhh…ik heb het op je log gelezen. Kun ja strakkies nog effies in bed kruipen of is het moeilijk?

  43. Emmaly zegt:

    Goedemorgen ๐Ÿ˜€
    Ja leuk gedichtje he van die katten…het zijn zeker geweldige beestjes..mijn moeder had ook altijd katten dus ik ben er mee opgegroeit en nu heb ik zelf ook 4 katten dus ik ben een echte kattenmens ๐Ÿ˜€
    Gefeliciteerd met mies dat heeft ze geweldig gedaan joh..zal wel trots zijn op der he..als ze zo groot zijn die paarden kom ik er vast niet in de buurt hoor haha
    Jij ook een fijne dag…ga maar aan de slag hier bleh helemaal geen zin in

    Knuffff

  44. Emmelinda zegt:

    Haaai Em, jij ook een hele goeie morgen!
    Wij hadden thuis helemaal geen dieren, todat ik een vogel en hamsters meebracht. Van die hamsters hadden we er ineens een heleboel ghehehe ๐Ÿ˜€
    Hier hebben we ook steeds dieren gehad. Maar die poes vind ik wel helemaal te gek! Wat is dat leuk! Hihi.
    Dank je wel voor je felicitatie! Ja ik ben zeker trots. Ze wilde natuurlijk een beker en die had ik haar ook graag gegund maar goed, dat komt later vast nog wel een keer. Koop ik gewoon de jury om 8) ๐Ÿ˜›
    Dit zijn dat nog maar pony’s…en dan zijn die al grรณรณt. Wel prachtige dieren!
    Veel sukses met opstarten ๐Ÿ˜‰
    Knuffff

  45. --Natazz-- zegt:

    Nou ik heb net mijn overtrek in de was gegooit dus dan moet ik eerst mijn bedje weer opmaken en dat gaat niet zo handig want we liggen in een kamer waar niet meer kan staan dan ons bed en een kast. hihi.
    Erg handig… NOT

  46. Emmelinda zegt:

    Oh hihi dus jij moet ook over het bed heenkruipen om de ramen open te zetten? Is hier ook wel. Maar dat komt door het bureau ๐Ÿ˜‰

  47. femke zegt:

    Zaterdag belde oudste op of mams wilde fotograferen bij het springen met d’r paard. Nu wil ze nooit op de foto dus ik greep mijn kans. Op het laatst liet ze haar kleine zusje van drie een rondje rijden op de kleinste pony, als een volleerd amazone. Het virus wordt verspreid vrees ik….

  48. Monique zegt:

    Goedemorgen.. Jeetje lekker geregelt op die Manege. Leuk he’ kids met een passie voor paarden :D.. Maare ontzettend gefeliciteerd en de jury heeft Altijd wel iets te zeiken zeueren 8) Niet op letten, idd geslaagd is geslaagd. En makkelijk paard rijden op dat stelletje ongeregelt doe je toch al niet, dus eigenlijk moet ze extra puntjes hebben gehad ๐Ÿ˜‰

    Fijne maandag lieve Emmelinda ๐Ÿ˜€
    Knufffffffffff..

  49. Emmelinda zegt:

    @femke; Hihi ik vrees ook dat je er niet aan ontkomt. Steffie wil nog steeds niet op paardrijden. Ik moedig niks aan maar ik verbied het ook weer niet. Wat komt, dat komt. Stef lijkt me soms eerder eentje om het harde werk aan te pakken. Misschien de stal verbouwen enzo ghehehe ๐Ÿ˜‰ Maareh…je hebt gelijk, meteen de kans nemen om foto’s te schieten hoor ๐Ÿ˜‰

    @Monique; Goeiemorgen meissie! Ja en weet je, ergens kan die manege er ook niet veel aan doen. Waar ze wel iets aan kunnen doen is een beetje mee te leven met mensen die er allemaal niks van begrijpen. En dat ze de tijden eens beter bijhouden. En als ze veranderingen hierin aanbrengen dat ze dan ff bellen ofzo. Dรกt zijn dingen waar ik me ongelooflijk aan erger ๐Ÿ˜‰
    Ja grinnik…het lijkt de jury van Idols wel. Ben ik het ook niet altijd mee eens. Misschien zat Jerney wel in deze jury? Ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Jij ook een hele fijne maandag meissie *knuffffff*

  50. Monique zegt:

    Hahahaha.. Ik vind die Jerney zo een stijfkop ๐Ÿ˜› hahaha.. en idd… De jury van idols zijn ook een stelletje zeikerts. Iedere dingetje hoor je ze hoor,ik denk dan nou ze zouden nu wel weinig opmerkingen hebben. En jahoor komt het weer *doet oren dicht* hahaha 8) Ben blij dat ik daar niet staat, heb zelf ook nog wel iets over Mevrouw Jerney te zeggen en Eric.. Henk-jan gaat nog ๐Ÿ˜› hahaha.. bedoel er niks mee hoor
    8) ๐Ÿ˜€

  51. Emmelinda zegt:

    Ik vind de ogen van Henk Jan wel grappig. Hij is niet knap en ergens vind ik hem vaak wel irri maar die ogen maken weer een boel goed ghehehe. Jerney staat zo stijf van de botox volgens mij dat ze een buikspreekpop is geworden hahaha ๐Ÿ˜› Die moet maar snel van de buis af, vind je niet? Ghehehe.
    Ik vind het niveau ook niet echt hoog dus ik begrijp wel dat er commentaar komt. Maar als er eentje รฉcht vals geweest is vinden ze het een topoptreden. Ik geloof toch echt dat ik mijn oren moet laten uitspuiten ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜‰

  52. jacqueline zegt:

    Ik zou heel graag Jerney. Na al haar negatieve reacties zelf wel eens op het podium willen zien. ๐Ÿ˜› En dan wij als jury ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

  53. Emmelinda zegt:

    Jaaaaa ikke ook. Neem ik meteen rotte tomaten mee ๐Ÿ˜›

  54. Miek zegt:

    Ik vind paarden niet leuk!!
    Nou, wel leuk, bij ons achter de tuin is een grote wei waar ze lopen, dat vind ik prima, maar niet van dichtbij! Brrrr, dus ik kan me je zweet in je bilnaad helemaal voorstellen! ๐Ÿ˜€

  55. Emmelinda zegt:

    Het is dat ik nou iedere week in die stal loop, dan went het wel iets. Nooit helemaal. Brr. En vooral omdat ze gisteren zo vervelend waren. Ik had Mies zo willen wegslepen. Veilig naar huis 8)

  56. Cycli zegt:

    Jah … dat brengt me terug ….
    Heb vroeger ook veel gereden en dit verhaal klinkt zo bekent!

    Proficiat mies!!!

  57. Monique zegt:

    Hahahaha.. Ja die Jerney mag van mij ook eens met pensioen ๐Ÿ˜› hahaha 8)
    Ja ze zitten er vaak inderdaad naast ๐Ÿ˜€ Maar denk dat ze dat ook een beetje doen voor de spanning op te bouwen of zoiets ๐Ÿ˜•

  58. Emmelinda zegt:

    @Cycli; Heeeey Cyclitjuhhhhhh! ๐Ÿ˜€
    Spannend he, was je trouwens vroeger wel eens bang dat ze je er af zouden gooien? Ik vraag dit nooit aan Mies, stel je voor dat ik haar op ideรซn breng zeg ๐Ÿ˜‰
    Ik zal het haar doorgeven ๐Ÿ˜€ Thanks voor je felicitatues! ๐Ÿ˜€

    @Monique;Het is ook allemaal nep. Dan moet die vals zingen en dan die weer. Iedere keer om een ander op de kruk te laten. Ik begrijp gewoon niet dat iemand ineens zo ongelooflijk slecht kan zingen en de week daarop waanzinnig goed. Zenuwen? Ja ongetwijfeld maar dit is wel errug gek. Toch?

  59. *Cloggy* zegt:

    Hoi Hoi, vind het doodeng dat paarden gedoe. Weet niet waarom maar heb ze altijd eng gevonden. Ben nu zover dat ik ze durf te aaien als ze achter een hek staan.Ben ik wel eerst 50+ voor moeten worden!
    Enne… nog bedankt voor je lieve reactie op mijn log.
    Liefs Ria ๐Ÿ˜€

  60. Emmelinda zegt:

    Ik had vroeger een vriendin die helemaal paardenfreak was. Moest ik niks van hebben, van die grote dieren. Ik begreep het ook niet. Ik was toch leuker? hahaha geintjuhhh. Maar nu heb ik zelf een paardenfreakje gebaard. Nu moet ik wel mee de stal in ๐Ÿ˜‰ Ik vind ze nu wel hรฉรฉl fascinerend. Die mooie grote ogen, die hele grote..ko…eh… groot hoofd ghehehe 8)
    Niks te danken, graag gedaan ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰
    Heel veel liefs!

  61. Mies gefeliciteerd met je diploma ! dapper hoor ๐Ÿ˜› ze zijn mij ook een beetje te groot

    Hier op het strand wordt er ook veel paardgereden ,prachtig om naar te kijken ….maar wel van een (veilig )afstandje ๐Ÿ˜›

    Fijne dag liefs xx Ylone

  62. Monique zegt:

    Inderdaad.. Hahaha…Als we nog even zo door gaan, is het hele geloofwaardigheid van idols weg ๐Ÿ˜› hahahaha.. Jij bent vast je kroost halen ๐Ÿ˜‰ Spreek je later weer..

    Knuffiesssss

  63. Juist zegt:

    Haha, ja leuk zoiets. Manege paarden blijven een apart volkje onder de paarden ook. Kunnen zij ook niets aan doen. Ik zou er ook mensen afgooien. Zijn geen robots. Met paarden heb ik niets, en die bak met voltes rennen enzo. En die belettering van de bak, inderdaad wie verzint het nou? Logisch hoor… ๐Ÿ˜•
    Wel goed dat er een leuke diploma uitgekomen is! Nu kan ze nog een keer voor de prijzen ๐Ÿ˜‰

  64. Emmelinda zegt:

    @rhodosfriends; Weet je wat het gekke is? Ik heb voorheen nooit iets met paarden gehad (hou meer van mannen ghehehe) maar als ik ze zo op het strand zie rennen gaat er toch wel iets door me heen. Ik zou er zo op willen klimmen. Ik vrees alleen dat ik zo weer beneden ben ghehehe ๐Ÿ˜€ Ik zal het strakkies aan Mies doorgeven ๐Ÿ˜‰
    Fijne dag en een hele dikke knuff XxX

    @Monique;Hihi maar dan blijf ik toch kijken. Ik vind Floortje gewoon heel lief en ze kan nog zingen ook. Tenminste…als ze ons daar ook niet mee voor de gek houden ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Yep ik heb ze alweer op school gedumpt. Knufffff

    @Juist;Psies, dat dacht ik in het begin ook steeds. Dat ze steeds een rondje moeten draaien in de bak, keer op keer. En in de stal staan ze wat naar een muur te kijken. Ik kan me voorstellen dat je dan om je heen gaat bijten ghehehe ;).
    Hahaha ja is echt maf he, die belettering. Dat die kids dat onthouden zeg! Moet je ook nog uit je hoofd leren ook nog. Ze hebben er wel een ezelsbruggetje voor…iets met Alle Boeren Hebben….euh…zie je…was iets voor mij. Kwam nooit goed ghehehe.
    Ik hoop ook dat ze een keer een prijs wint (eigenlijk debiel he, je gaat voor een diploma, kun je er dan nog iets mee winnen ook maar dat zeg ik waarschijnlijk alleen maar omdat ze niet gewonnen heeft hahaha ;))

  65. ~Tina~ zegt:

    Dus ondanks alle tegenslagen en een niet al te snuggere jury is ze toch geslaagd!
    Kijk, dat is nog eens knap, gefeliciteerd hoor!
    Vanavond een lekker paardenbiefstukje om het te vieren? ๐Ÿ˜‰
    Fijne maandag!
    Groetjes en liefs van Tina ๐Ÿ˜€

  66. Emmelinda zegt:

    Whaahaa zie je…ze missen jou daar in de jury; jij hebt oog voor talent ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰
    Toch is paardenvlees best lekker maar ze zal het weigeren te eten en ergens vind ik het ook weer sjielug om haar dat stiekum op haar bord te schuiven ๐Ÿ˜‰ Watje he? ๐Ÿ˜‰
    Jij ook een hele fijne maandag Tina! Groetjes en veel liefs!

  67. ~Tina~ zegt:

    –> mijn man is een heuse Grolsch-verzamelaar en ook lid van het Grolsch Verzamelaarsgilde. Deze tentoonstelling mocht hij natuurlijk niet missen.
    Hij heeft een aantal oude en bijzondere dingen en alles wat de laatste jaren is uitgekomen.
    Groetjes!

  68. Emmelinda zegt:

    Nee inderdaad, dan mocht ie die tentoonstelling niet missen! Is er nog veel te doen onder liefhebbers enzo? Of moet je dan echt het verzamelaarsgilde afwachten?
    Groetjes ๐Ÿ˜€

  69. Mariet zegt:

    Net ff jou site bekeken, kwam hier via via. Leuke logjes. Fijne dag grt Mariet.

  70. Emmelinda zegt:

    Dank je wel Mariet ๐Ÿ˜€ Kom nog eens langs zou ik zeggen ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰
    Jij ook een hele fijne dag! ๐Ÿ˜€ Groetjes!

  71. Tycho's mama zegt:

    Hoi Em…kom weer ff gluren, nog steeds vanaf de werkvloer. Je wilt het niet weten, er heeft zich weer eentje ziek gemeld spontaan vanmiddag en is naar huis vertrokken. Ik zou er logjes vol mee kunnen schrijven, tis dat ik het niet kan maken (censuur hรจ ๐Ÿ˜‰ ) Dus eigenlijk inpiratie genoeg, maar het kan niet ๐Ÿ˜•

  72. Emmelinda zegt:

    Jeetje…je meent het? Maatje vรกn toevallig? Ja inderdaad…het is te riskant maar pff het was inderdaad stof genoeg! Ga maar saucijzenbroodjes halen ghehehe ๐Ÿ˜‰

  73. Geertje zegt:

    Gefeliciteerd! ๐Ÿ˜›
    Leuk hoor als je dochter een diploma haalt| ๐Ÿ˜‰
    Zeker zoiets ๐Ÿ˜• Zou er eerlijk gzegd niet op durven; zo hoog ๐Ÿ˜•
    Wens je een fijne dag! ๐Ÿ˜›
    Liefs en dikke knufff…
    Enne… misschien gewoon eens eentje naar een blad sturen ๐Ÿ˜‰
    Durf je vast wel 8) Wie niet waagt die niet wint ๐Ÿ˜›

  74. Tycho's mama zegt:

    Inderdaad….Maatje van!!! Dat heb je weer feilloos in de gaten. Zitten ook nog eens met een cultuurverschil, ook dat nog. Puntje bij paaltje wil meneer dat WIJ onze excuses aanbieden! Pffff. over m’n ….
    Ik ga nog 25 minuten proberen iets uit mijn vingers te krijgen en dan trek ik hier de deur achter me dicht. ๐Ÿ˜‰

  75. Nou Emmelinda toch!
    Wat een negatieve praat over paarden! ๐Ÿ˜ฆ
    Over die wasknijper dan….je lijkt m’n moeder wel! ๐Ÿ˜ฎ

    En over manegepaarden: Daar heb je wel een beetje gelijk in hoor. Ik vin dbijna alle manegepaarden vervelend, verwend en te eigenwijs, vandaar dat ik niet op manegepaarden rij! En ze zijn nu idd vreselijk druk, ze hebben ook zin in de zomer!

    Maar ik vind het super van je dat je op een manege geweest bent! ๐Ÿ˜€

  76. rietepietz zegt:

    Oh ja Emmelinda , ik kรฉn het , wat een ellende hรฉ om daar te staan en er niets meer aan te kunnen veranderen . Ook bij onze kleindochter Annemarie waren de paarden vorige week erg onrustig , nรฉt op de dag dat wij weer eens gingen kijken , 7 kleuren stro…..( eh ..eh dat zegt een nette oma niet natuurlijk) maar dat angszweet herken ik ! Maar natuurlijk feest en het mooiste is dat je voor een feesttoeter en feestmuziek wel op mijn nieuwe log terecht kunt , o nee , ga maar niet kijken …..nee hoor ik ben niet ondeugend geweest!!!!! extra lieve grotejs Riet

  77. Emmelinda zegt:

    @Geertje;Dank je wel! Ja en weet je…er zijn er nog een heleboel te behalen ๐Ÿ˜• Dus ik moet het geldboompje even water geven want bij iedere keer moet het spaarvarken dood ๐Ÿ˜‰
    Nee, ik moet er ook niet aan denken om er op te klimmen al heb ik soms wel eens twijfels ๐Ÿ˜‰ Wie weet, later als ik groot ben? Ghehehe 8)
    Hihi je bent lief. Wie weet, als ik genoeg moed verzameld heb ๐Ÿ˜‰
    Ik wens je nog een hele fijne dag verder! Dikke knufff en heel veel liefs! ๐Ÿ˜€

    @Tycho’s mama; Dacht ik het niet! Is zooo voorspelbaar! Mooi, als ze daar nou ook meteen werk van kunnen maken lijkt het wel een aftelversje. Whoรก next ๐Ÿ˜‰
    Maar goed, ik maak er wel een geintje van maar de situatie wordt er natuurlijk niet leuker op. Hmmm…ik ben benieuwd hoe dat verder gaat! ๐Ÿ˜•

    @Riannuh; Whaahaa..sollie *spoelt mond*. Gooit jouw moeder ook meteen je kleren in de was als je thuiskomt en roept ze voordat je goeiemiddag hebt gezegd dat die vieze laarzen niet in huis uitmogen en dat je onder de douche moet? Ghehehe 8) Doe ik noรณรณรณรณit ๐Ÿ˜› 8)

    Ja en weet je, die paarden zijn normaal gesproken best lief. Ze zullen eigenwijzer zijn. Ongetwijfeld. Maar zoiets als nu heb ik in die twee jaar nog niet gezien. Net alsof ze met elkaar afgesproken hadden om de kids van de rug te smijten en zo te zien wie de winnaar zou zijn? ๐Ÿ˜‰

    Ja ik vind het ook echt heel mooi hoor, die paardenbizz. En voor Mies moet ik wel, ze kan nog niet alleen. Nรณg niet.

    @rietepietz;Heb jij zo’n enge kleindochter? Pfff ik heb zo’n enge dochter. Dan weet je gewoon niet war je het zoeken moet he? Willen ze ook nog dat je komt kijken. Aaargh.
    Hahaha dan kom ik straks even naar je nieuwe log kijken. Ik ben wel nieuwsgierig maar m’n ovenschotel is zo klaar. Kom ik vanavond kijken! ๐Ÿ˜€
    Grote knufff voor jou en een hele fijne avond! ๐Ÿ˜€ Groetjes ๐Ÿ˜‰

  78. Emmaly zegt:

    Hai Emm!

    Ik kom je even een hele fijne avond wensen ๐Ÿ˜€

  79. Sjoukje zegt:

    Je dochter is in iedergeval geslaagd en heeft haar diploma binnen. Van harte gefeliciteerd!
    Vroeger heb ik ook paardgereden. Totdat ik een keer van het paard werd afgeworpen en hij mij bijna vertrapt had. Sinds die tijd heb ik nooit meer gereden.
    Groetjes en een fijne maandagavond! Sjoukje

  80. stefanie zegt:

    hoi,
    leuke site en zeer toffe
    kleuren

  81. Elisabeth zegt:

    gefeliciteerd hoor!
    Ik ken dat, die proefjes en de zenuwen wahhaah ๐Ÿ˜€ , kheb ook zo’n dochter….

  82. Geertje zegt:

    Mijn kinderen zijn zelfs op een kameel geweest ๐Ÿ˜•
    Het was gelukkig voor kinderen, dus “mocht” ik er toch niet op 8) ๐Ÿ˜› (….. zei ik ….)
    Laat mij maar alleen op mijn tweewieler ๐Ÿ˜‰ Hoog zat hiihi ๐Ÿ˜›

  83. Geertje zegt:

    P.S. als jij de zaadjes voor dat boompje hebt, geef je mij een seintje 8)
    Als ik ze vind, geef ik jou een seintje ๐Ÿ˜‰

  84. cathleen zegt:

    hallo
    gefeliciteerd
    je hebt weer een mooi verhaal van gemaakt.
    fijne avond nog
    groetjes cathleen ๐Ÿ˜‰

  85. GekinblacK zegt:

    Bijten, schoppen en uitschelden ? Paarden.. het zijn soms net mensen. HinniK.

  86. Ja stom he dat ze die lettertjes niet gewoon op volgorde hangen, is toch veel makkelijker.
    En een Tom Tom zou ook handig zijn, weet je tenminste ook hoelaat je kind weer (on) veilig van dat beest afkomt en dat ze niet verdwaald tussen al die lettertjes..:D
    Met een zwemdiploma worden ze alleen maar nat stinkt niet zo, mischien het overwegen waard.
    Ook heb ik gehoord dat triangel spelen een heel veilige hobby schijnt te zijn, oordopjes kunnen er toch nog wel vanaf. ๐Ÿ˜€

  87. Jaap zegt:

    zou ik ook niet doen… ik vraag me af hoe een paard uit zijn/haar smiecheltje ruikt…. paardegeuren zijn zowiezo nogal eh… intens… ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜‰

    gefeliciteerd ermee! (geldt voor Mies natuurlijk, maar ook een beetje voor jou)

  88. Emmelinda zegt:

    @Emmaly; Heeeej Emm! Jij ook een hele fijne avond he meissie! Groetjes van Emm! Hihi ๐Ÿ˜€

    @Sjoukje; Jaaaa die nemen ze haar niet meer af. Op naar de volgende 45 diploma’s hihi ๐Ÿ˜€
    Brrr ja wat je vertelde is dus psies waar ik zo bang voor ben iedere keer. Normaal gesproken is er weinig spectaculairs te zien maar de laatste week zijn die paarden zo wild. Vind ik toch een stuk minder leuk ๐Ÿ˜‰
    Voor jou ook een hele fijne avond! Groetjes ๐Ÿ˜€

    @Stefanie; Dank je wel Stefanie ๐Ÿ˜‰

    @Elisabeth;Thanks :D. Dus je weet psies wat ik bedoel he? Het is dat ze het zo ongelooflijk graag doen en die meiden meteen weer in het zadel kruipen…maar pffff ๐Ÿ˜‰

    @Geertje; Ieeeh dat lijkt me nรณg erger trouwens. Die gaan toch door de knieรซn als je er op moet he? En die zijn zo afschuwelijk hรณรณg. No thanks, da’s ook niks voor mij ๐Ÿ˜•
    Hahaha wat die zaadjes betreft; Deal! *slaat hand tegen hand van Geertje ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

    @Cathleen; Dank je wel, ik zal het Mies doorgeven ๐Ÿ˜€ en thanks voor je compliment ๐Ÿ˜€ Jij ook een hele fijne avond! Greetz ๐Ÿ˜€

    @GekinBlack; Whaahaa…zeg dat wel. Alleen kunnen mensen over het paard getild zijn. Zie jij dat andersom gebeuren? Ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Leidse Glibber; Begrijp jij het? Ik vind het zoiets geks ๐Ÿ˜‰
    Die tomtom kunnen ze makkelijk tussen die oren zetten. Zuignap er tussen…oeps nee dat blijft niet zitten. Ehm…paardenoorbellen van maken?
    Hahaha triangel spelen. Oh help daar komt een trauma naar boven. Dat wilde ik op de basisschool altijd zo graag maar ik mocht dat nooit *jank*

    @Jaap; Ik zal eens een monstertje nemen. Stuur ik het je op ๐Ÿ˜‰ Ghehehe. Nee zonder gekheid…ik zou het niet weten eerlijk gezegd. Ik vind die schuim al zo smerig en altijd vegen ze dat net aan je jas af…getverdegetver.
    Dank je wel Jaap! Zij heeft er voor gezorgd maar ik heb betaald. Dan mogen we de prijs eerlijk delen he? Hmmm maar goed voor haar dat ze geen beker gewonnen heeft dan…Dat was een probleem geweest ๐Ÿ˜‰

  89. romanya zegt:

    Mihihihi wat een ongelofelijk grappig verhaal weer ๐Ÿ™‚ ik rijd zelf 7 jaar paard, maar ik kan me er best goed in inleven ๐Ÿ˜‰ kusje xx

  90. Emmelinda zegt:

    Hihi ja het is toch weer de andere kant van het verhaal he? Rij je zelf op een manege? Of heb je een eigen paard (op de manege? ;)). Volgens mij is het echt heerlijk om te doen he? Knufffff en een dikke kus ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  91. Marika zegt:

    …elkaar uitschelden…kinderen werpen… LOL
    Het was weer lachen. ๐Ÿ˜€
    Feliciteer Mies maar van mij! ๐Ÿ˜‰

  92. Emmelinda zegt:

    grhinnik ๐Ÿ˜‰ Zal ik morgenvroeg doen, thanks ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  93. Dinie zegt:

    Nou ja ze heeft nu iig een mooi papiertje waar mama trots over kan opscheppen op haar log ๐Ÿ˜‰ .
    Gefeliciteerd Mies! ๐Ÿ˜€ Goed gedaan 8)

  94. Emmelinda zegt:

    Zo is dat! Ik mocht het immers ook betalen ghehehe 8) ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜‰

    Ik zal het haar doorgeven ๐Ÿ˜‰

  95. alinda zegt:

    met veel plezier dit logje zitten lezen hahaha wat een leuke stukjes zeg paard los schudden en de tomtom lijkt me ideaal ik ga eens uitvinden of dat te krijgen is die van mij weet nog steeds de weg niet.
    heb ik nou een paard of een ezel gekocht vraag ik me wel is af

  96. alinda zegt:

    uiteraard gefeliciteerd hoor mies toppie ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

  97. Emmelinda zegt:

    Hahaha dat vroeg ik me dus op de manege ook af. Of ze nou ezels in de stallen hadden staan ofzo. Het liep echt voor geen meter ๐Ÿ˜‰

  98. Emmelinda zegt:

    Ik zal het haar nog doorgeven ๐Ÿ˜€

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

