Watzingjemenou?

Omdat ik al een geruime tijd muziek van de jaren 80 verzamel, ging ik me verdiepen in andere nummers van bepaalde groepen. Sinds een poosje verzamel ik muziek van The Alan Parsons Projekt. Grappig om te horen dat er zoveel nummers ook hits zijn geweest maar die ik helemaal vergeten was. Dan heb ik het niet over “Old and wise” en “Don’t answer me” maar over platen als “Eye in the sky” en “Turn of a friendly card” .
Er gaat geen belletje rinkelen? Niet eens een gitaarsolo? Maakt niet uit, daar gaat deze log ook niet over.

Kippenvel krijg ik bij ieder plaatje dat ik download (Oeps even oppassen voor Buma Stemra en broertje Brein, ghehehe) in mijn bezit krijg. Ze hebben ook een boel instrumentale nummers gemaakt. Daar moet je van houden. Ik vind het fantastisch. Ik heb namelijk een afwijking ( ja ik weet het, wel meerdere. Daar ben ik me volledig van bewust). Van een nummer hoor ik namelijk amper teksten*. Tuurlijk, ik weet dat er eentje de stembanden volledig misbruikt om me te leren hoe het met zijn of haar liefdesleven is of dat het met de politiek in een bepaald land niet goed zit. Ik heb geen moeite met de engelse taal. Dat is het dus ook niet. Wat het dan wel is?

Ik word volledig ingepakt door de klanken (hup lintje erom en klaaaaar). Geef me een gitaarsolo of een vioolachtige toon en ik zit op warme stranden (scheelt weer een wandeling naar het reisbureau, ghehehe), ben verliefd of verdiep me in ’n maatschappelijke kwestie. Laat me een riedeltje horen waar ik totaal van onder de indruk ben en ik vergeet de stem van zanger of zangeres. Hoeveel x-factor die ook heeft. (Zonder of met botox, ghehehe)

Na een paar keer gehoord te hebben is de nieuwigheid er natuurlijk wel van af en vallen me de woorden op. *slaakt “eureka”-kreet* Ook de diepere betekenis van de tekst komt aan bod. Maar tot die tijd zijn woorden verder totaal overbodig.

Wat ik hoor klinkt voornamelijk als muziek in mijn oren!

*Niet alleen bij deze groep, ik heb het ook met andere geweldige muziek!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Watzingjemenou?

  1. leejo zegt:

    Nou bij deze dan “o solo mio’ ๐Ÿ˜‰

  2. --Natazz-- zegt:

    Hmm downloaden, dat doet toch iedereen? En ik voel me ineens zo jong, je smijt met namen die ik helemaal niet ken. Zou dat nou komen omdat ik nog zo jong ben vergeleken jou of ben ik gewoon blonT? 8)

  3. --Natazz-- zegt:

    @Emmaly, is dat je vriend? ๐Ÿ˜›

  4. Emmaly zegt:

    hahaha hou is op natass nee is niks voor mij

  5. Emmelinda zegt:

    @Leejo; Hahaha brengt me ineens weer op een andere log. Maar volgens mij heb ik die al eens (lang geleden) geschreven ๐Ÿ˜‰

    @Emmaly; Ziet er goed uit Emm! HET LIJSTJE ghehehe. Geintjuh. Nee niet geintje, het lijstje ziet er heel goed uit. Ik ben benieuwd wat ze er van zeggen! ๐Ÿ˜€

    @Natazz; Tuurlijk ๐Ÿ˜‰ Ik vind het gewoon leuk om dat er bij te zetten. 8)
    Giechel…ik weet eigenlijk niet eens hoe oud jij bent? Maar ik denk dat je Don’t answer me wel kent. Dat is een hele grote hit geweest??? ๐Ÿ˜‰

  6. --Natazz-- zegt:

    Hmm misschien moet ik hem ook maar een keer downloaden, maar het zegt me zo niets. En ik ben al jaren 25. 8)

    Oke 33 ๐Ÿ˜ฆ

  7. Emmelinda zegt:

    @Natazz; Whoeehaa…zie je wel…een generatiekloof ๐Ÿ˜›

    Maareh…doe maar eens. Ik ben benieuwd. Ook veel stukjes van die nummers gebruiken televisieprogramma’s als leader enzo

  8. --Natazz-- zegt:

    Jaaaa ik ken hem al, ik heb heeeeeeeeeeeel diep moeten tasten. Ik ga hem morgen wel ff downloaden.

    Nu ga ik mijn nest in, wilde er nog even een logje op kwakken na twaalf uur.

    Truste en tot morgen laters!!!

  9. GekinblacK zegt:

    Je hoort de teksten niet bij een liedje ? Wacht maar, zal ik eens een nummer inzingen. Whaha.. als dat niet opvalt, ik heb een gouden keeltje ๐Ÿ˜•

  10. Emmelinda zegt:

    @Natazz; Zie je…ik wist het wel ๐Ÿ˜‰ Ghehehe. Morgen lekker meeblรฉren op de muziek he? Eh…met de stem ghehehee

    Slaap lekker Natazz! Ik ga zo ff lezen ๐Ÿ˜€

    @GekinBlack; Whoeehaa…oke deal. Ik wacht ๐Ÿ˜›
    Tot later ๐Ÿ˜€

  11. --Natazz-- zegt:

    Nou zit ik met een stuk tekst in mijn kop, klopt dat? Don’t answer me, don’t break the silence
    Don’t let me win. Meer weet ik ff niet maar dat is toch het liedje wat je bedoeld? En nu ga ik echt. 8)

  12. B.O.B zegt:

    en ja, er is weer een logje, ik keek weer ff niet!
    Hioe doe je dat toch???
    En ben ik weer niet de eerste……………………
    Ik was al bijna op weg naar bed, maar ik dacht, toch nog ff gauw kijken.
    Ik heb van schrik ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰ de log niet eens gelezen dus dat ga ik nou meteen doen LOL

  13. Emmelinda zegt:

    @Natazz; Jaaaa heel goed! *geeft pluim*

    Slaap lekker (met lied en al ;))

  14. Emmelinda zegt:

    @B.O.B.; Het kwam er bijna niet van hahaha. Wat vlogen die berichten net om de oren he? Ghehehe. Ik kreeg de log bijna niet geplaatst. Gelukkig kan ik een boel tegelijk. Scheelt weer ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰
    Hihi dan lees maar eens ๐Ÿ˜‰ Eens kijken of het de moeite waard was om nog effies op te blijven ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  15. B.O.B zegt:

    gelezen. En ik ken die muziek wel. ik heb ergens op een cd don’t answer me, mooie muziek hoor.
    En ik ben net als jij, ik hรณรณr de muziek, elk instrument maaaaar ook de teksten, kan ik me helemaal in vinden.
    Maar nou ga ik naar bed, het is alweer schandalig laat!!
    truste knufff van Lia

  16. Emmelinda zegt:

    Ha gelukkig. Weer iemand. Weet je dat ik altijd het idee had gehad dat iedereen dat deed. Nou ja ik wist niet eens dat ik er over na moest denken dat iemand dat anders deed hahaha. Ik had beter moeten weten. ๐Ÿ˜‰
    Een buurman zegt altijd dat je muziek moet voelen. Nou bedoelt hij het met de volumeknop maar wanneer รญk muziek beluister voel ik het gewoon tintelen. Zooo mooi ๐Ÿ˜€

    Slaap lekker Lia, ik duik er ook in! ๐Ÿ˜€

  17. Pasula zegt:

    Hee wat leuk Emmelinda, dan hebben we dezelfde smaak!! ๐Ÿ˜€

  18. Emmelinda zegt:

    Heee wat grappig! Hou je ook van bands als Journey, Toto, Boston en Foreigner?

  19. Emmelinda zegt:

    Zo, nu ga ik echt slapen. (ja,ja). Tot de volgende keer! Welterusten allemaal! ๐Ÿ˜€

  20. epie zegt:

    wel effe sammetje knuffelen

  21. Youke zegt:

    Nou hier ben ik iets te jong voor. Dit zegt me wel iets maar heb ik niet bewust meegemaakt.

  22. Bianca zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,Wat al die muziek niet te weeg brengt hรฉ.Sommige raken je in het diepst van je hart.En die is diep hoor ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ Ik wens je vandaag een fijne dag.Veel liefs van Bianca en een knuf. ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€
    Ps.Ik kom zo weer even bij e langs want ik denk dat ik weet wat jij hiervoor een reactie wegzet.Dus tot straks zet de koffie maar klaar ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

  23. leejo zegt:

    Mogge Emm ๐Ÿ˜€
    Een fijne dag vandaag.
    liefs Leejo

  24. Emmelinda zegt:

    @epie; Ofcourse ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Youke;Nee geeft ook niks. Het gaat eigenlijk ook even niet om die muziek. Het gaat even over het algemeen ๐Ÿ˜‰ Ik denk dat ik het niet goed beschreven heb ๐Ÿ˜‰

    @Bianca; *vult koppie koffie voor Bianca*. Ikke? *kijkt onschuldig* Ik zou niet durven ๐Ÿ˜› Ghehehe
    Ik wens jou ook een hele fijne dag vandaag! Dikke knuffff van mij ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

    @Leejo; Goodmorning Leejo!
    Ik wens jou ook een hele fijne dag vandaag!
    Liefs van mij! ๐Ÿ˜€

  25. Marjan zegt:

    Goedemorgen Emmelinda.

    In die jaren werd er nog goede muziek gemaakt.
    Wij kopen ook regelmatig cd’s met muziek uit de jaren 70 en 80.
    Gelukkig hoor je die muziek ook nog regelmatig op de radio.
    Geen computermuziek zoals tegenwoordig.
    Ik wil je een mooie donderdag toewensen.
    Lieve groetjes van Marjan!

  26. Emmelinda zegt:

    Goeiemorgen Marjan,

    Hรฉรฉrlijk he? Maar goed, ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ook goeie bands weet. Bands waarbij je hoort dat het รฉcht om de muziek gaat en waar muzikanten nog echt lol met elkaar hebben. Niet bijelkaar gepropt door een of andere talentjager ๐Ÿ˜‰
    Ik wens jou een gezellige donderdag! Knufff van mij! ๐Ÿ˜€

  27. Tycho's mama zegt:

    Ik heb dat precies andersom (denk ik) Vind een nummer goed door de tekst. Daar luister ik echt naar. Men is ook wel eens verbaasd hoeveel teksten ik mee kan zingen (niet om aan te horen maar goed!)hahaha.
    Ik heb bijv. een cd van Amanda McBroom, is een importcd (hier niet te krijgen, speciaal besteld), de teksten die dat mens zingt, geweldig!!! Zet ik heel hard in de auto en dan meeblรจren, thuis kunnen ze die muziek niet waardereh gheghe. Maarreh…..genoeg gekletst ik moet an die Arbeit!! En met het slinkende personeelsbestand hier, moet er toch iemand aan het werk nietwaar ๐Ÿ˜‰ Fijne dag Em!!!

  28. Miek zegt:

    Hier ook erg met testen. Zing nog steeds: “wanadewan, woowoowoo, en “betsjieboop” bij het liedje van Grease! ๐Ÿ˜‰ Ik weet de tekst wel, ligt inderdaad niet aan de engelse lessen, maar echt omdat ik me allleen oriรซnteer op het riedeltje!
    Ach ja, tegenwoordig neurie ik gewoon! ๐Ÿ˜‰

  29. Emmelinda zegt:

    @Tycho’s mama; Grappig eigenlijk, hoe je op veel manieren iets met muziek kunt doen he? Ik kan een lied pas later meezingen omdat ik de tekst mis hahaha. Ik geloof niet dat mijn omgeving daar bedroefd om is ghehehe.
    Ik heb ook muziek die ik alleen maar kan beluisteren wanneer er niemand thuis is. Dat doe ik dan ook braaf ๐Ÿ˜‰

    Tjemig…op die manier is een kerstbrunch of zo wel heel saai. Zit je daar bijna helemaal alleen ๐Ÿ˜‰

    Hoe is het gegaan met psp? Nog iets zitten uitproberen?
    Jij ook een heeeeele fijne dag! Knufff

  30. Emmelinda zegt:

    @Miek; Hihi dat is dus precies zoals ik dat heb! Hahaha wat grappig! Ik vind trouwens mijn eigen teksten vรฉรฉl leuker, heb jij dat ook? Ghehehe.

  31. ~Tina~ zegt:

    Goeiemorgen, muziek is altijd fijn om naar te luisteren en er is voor elk wat wils. Ik heb eigenlijk altijd de radio aanstaan (als ik tenminste niet voor de tv zit, hahaha).
    Toch luister ik wel naar de teksten hoor, ook al is de muziek het eerste wat je hoort natuurlijk.
    Heb je de 80er en 90er jaren kwis al gezien op Talpa? Zit ook veel muziek bij.

    Fijne donderdag!
    Groetjes en liefs van Tina ๐Ÿ˜€

  32. Emmelinda zegt:

    Goeiemorgen Tina!

    Ja heerlijk he? Van echte mooie tonen krijg ik kippenvel. Het liefst met koptelefoon op. Dan druk ik die hard tegen m’n oorschelpen om maar geen spoortje muziek te laten ontsnappen ghehehe.
    Teksten komen voor mij echt pas later. Bij vervelende deuntjes al heel snel trouwens…om te weten wรกรกrom die plaat ooit gemaakt is ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Nope, ik kijk zo zelden Talpa. Misschien moet ik met die kwis daar eens verandering in brengen ๐Ÿ˜‰

    Jij ook een hele fijne donderdag! Groetjes en een knuf! ๐Ÿ˜€

  33. Monique zegt:

    Kom je even een fijne dag toewensen.. Enne trek je regenpak maar aan hoor ๐Ÿ˜• anders hou je het niet droog vandaag..

    Fijne,leuke ,gezellige donderdag

    DIKKE knufffff

  34. Emmelinda zegt:

    Hihi maar het is hier 20 graden??? In mijn droom dan ghehehe ๐Ÿ˜€
    Bleergh wat een toestand he? Maar goed, hier binnen is het droog. Scheelt weer. Zo ff de badkamer onder handen nemen. Dat is nat zat ๐Ÿ˜‰

    Ik wens jou ook een hele fijne donderdag, moet je vandaag werken? Dikke knuffff

  35. Insoontje zegt:

    Bekende naam.. maar geen idee hoe hun muziek klinkt ๐Ÿ˜‰

    Ondanks dat ze slecht weer voorspeld hebben voor vandaag, wens ik jou een *klik*

    Liefs Insoontje

  36. MIEP zegt:

    Alan Parsons Project *zwijmel zwijmel zwijmel* Ja dat is geweldige muziek… En ook ik ben al jaren 25 (okรฉ okรฉ okรฉ ook 33) maar toch ken ik “The Alan Parsons Project” wel hoor!

    Maar eigenlijk is (bijna) alle muziek uit die jaren geweldig…
    Maar ik dacht eigenlijk dat de muziek van *TAPP toch een decennia vroeger was? Is toch meer jaren 70? Of zit ik er nu naast….

    * The Alan Parsons Project

  37. Emmelinda zegt:

    @Insoontje; Ik denk dat je die nummers wel eens gehoord hebt. Stukjes van platen gebruiken ze zelfs in tv-programma’s. Ik zit me alleen suf te prakidenken in wรฉlk programa dat nou ook alweer was ghehehe.
    Hier schijnt nou de zon. We hebben ook al sneeuw gehad. Gisteren onweer. Ik denk dat moeder natuur al haar spullen naar de APK gebracht heeft ter controle? ๐Ÿ˜‰
    Fijne dag vandaag! Liefs ๐Ÿ˜€

    @MIEP; Heerlijk he, dat is nog muziek alsof ze er รฉcht lol in hebben ghehehe.
    Klopt, veel platen uit die jaren zijn geweldig. Alleen al omdat er herinneringen aan kleven ๐Ÿ˜‰
    Ik zou het na moeten kijken. Zou best kunnen hoor. Alleen ben ik gaan snuffelen in die mueziek vanwege plaatjes die ze in de jaren 80 op de markt gebracht hadden ๐Ÿ˜‰

  38. marina zegt:

    APP! Die moet ik ook nog ergens hebben. Vond ik ook prachtig, die zanger (huppelepup Blunstone?) heeft een prachtige stem. En het zijn echt hele mooie liedjes. Zou Alan Parson het nog doen eigenlijk?

  39. Emmelinda zegt:

    Ja is wereldmuziek he? Er zit zoveel sfeer in! Geweldig!
    Ik zit te neuzen op die site (zie link hierboven in het zwart)…daar staat nog iets van 2004…tijd voor iets nieuws dus ๐Ÿ˜‰

  40. colinda zegt:

    Goedenmorgen ,…..bij jullie schijnt de zon hรฉ ,….nou hier is het echt feest ,…de hagel en de sneeuwbuien volgen mekaar in een rap tempo op ,…met af en toe een zonnestraaltje ,….maar die is echt heel snel weer verdwenen ,….als je met je ogen knippert is hij alweer weg ,….brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr,……
    En muziek ik vind de muziek uit de jaren 80 ook leuk maar goed we stammen dan ook uit bijna het zelfde jaartal hรฉ ,…hahahahahahaha,…

    Ga jij nog wat leuks doen??

    Fijne donderdag,…..Knuffie,… ๐Ÿ˜€

  41. Emmelinda zegt:

    Het duurt niet lang meer, de zon is alweer verdwenen. Inderdaad net zoals je zegt; als je met je ogen knippert. Is ook met de buien. Ik ben nog blij dat het niet zo’n dag is dat het van begin tot einde regent. Daar heb ik zo’n schurfthekel aan! ๐Ÿ˜‰
    Hihi dan moet ik effies kijken uit welk jaartal jij bent. Ja heerlijk he, die muziek van die tijd. Ik heb al een heleboel verzameld. Niet alleen van Alan Parson. Zelfs Modern Talking! Ja erg he? Ghehehe. Maar het hoort er wel bij. Als ik die muziek terughoor moet ik lachen. Daarna kan ik lekker mijmeren hihi ๐Ÿ˜‰
    Ik moet straks weer boodschappen doen en vanmiddag naar de bieb. Ik heb in allebei geen zin. Maar ja anders moet het vanavond en daar heb ik helemรกรกl geen zin in ๐Ÿ˜‰ Heb jij iets leuks op de planning?
    Jij ook een hele fijne donderdag! Knuffff

  42. colinda zegt:

    ik ben van 1971 en dus 34 jaartjes nu,…hahahaha,…ja modern Talking vind ik ook leuke muziek eigenlijk is al het muziek uit de jaren 80 wel goed ,….
    Ja ik moet ook wat boodschapjes doen en natuurlijk bryan halen en daarna gaan de kids maar lekker een dvd-tje kijken ofzo en ik ga straks ook nog opruimen ,..dus eigenlijk heb ik vandaag niet echt iets leuks in de planning ,….ik heb ook niet zoveel zin eigenlijk ,…hahahaha ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰ ,….
    Zal wel door het weer komen,…..wat ik wel leuk vind is dat je nu alles knopjes ziet krijgen en bloembollen ziet uitlopen,…dat is toch echt een teken dat de lente in aantocht is en daar wordt ik dan wel weer vrolijk van ,…. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜€

    Knuffieeeeeeeeeeeeeeeeeee,……..

  43. Emmelinda zegt:

    Ja psies…ik heb er ook last van. Ik moet nog dit en ik moet nog dat maar er komt niet veel van. Boodschappen moet wel anders vervelen we ons vanavond aan tafel ghehehe. En de bieb moet ook, anders krijgen we boete en dat vind ik toch รฉcht zonde ๐Ÿ˜‰
    Gek he, het lijkt door de afgelopen twee weken alsof het een flinke winter is geweest maar dat is helemaal niet. De natuur gaat gewoon verder. Van mij mag het! Geef mij de lente maar ๐Ÿ˜€
    Ah van ’71…ja dan hebben we zowat dezelfde nummers gehoord. Ik ben van ’69 ๐Ÿ˜‰
    Straks nog wat plaatjes downloaden…heb ik wรฉl zin in ghehehe. Knuffff

  44. colinda zegt:

    Gezellig hoor ,….ik heb een muziek box van de jaren 80 gehad ,…echt gaaf ,….ja en liedjes downloaden doe ik ook vaak hoor ,…..ik heb pas liedjes gedownload met mijn naam ,….de kinderen gingen helemaal uit hun dak en ik dacht jeetje kan het niet wat vrolijker ,…hahahahaha,…wat een nummer zeg ,….”kom dans met mij Colinda”, weleens van gehoord ,….hahahahaha,…wel een vrolijk nummer maar echt vreselijk en er is nog een nummer en die is echt te dramatisch voor woorden ,…..hhahahahaha,….

    Ja we hebben inderdaad de meeste liedjes gemeen ,..we schillen maar 2 jaartjes ,…hahahahaha,…..

    Nou ik ga maar eens beginnen met opruimen ,..spreek je later weer ,….veel plezier met downloaden ๐Ÿ˜‰

    Knuffieeeeee,….. ๐Ÿ˜€

  45. Emmelinda zegt:

    Whoeehaaa ja de moeder van een van Steffies vriendinnen heet ook Colinda. Iedere keer als ik haar zie zit dat liedje in mijn hoofd. Ik heb het maar nooit tegen haar gezegd…ze zal het al zoooo vaak gehoord hebben ๐Ÿ˜‰

    Het sneeuwt hier nou weer….dikke vlokken zeg. Tjemig ๐Ÿ˜•

    Ruim ze! Dank je wel, zal zeker lukken ๐Ÿ˜‰ Knuffff

  46. janien zegt:

    nog geen nieuwe log dan een hele fijne dag toe gewenst liefs…janien

  47. Emmelinda zegt:

    Jawel hoor…dit is een nieuwe ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Fijne dag vandaag! GRoetjes ๐Ÿ˜€

  48. Sjoukje zegt:

    Dat is geweldige muziek, ik val ook eerst op de muziek en later hoor ik pas de tekst. ๐Ÿ˜€
    Groetjes en een fijne dag! Sjoukje ๐Ÿ˜€

  49. Emmelinda zegt:

    Heeej da’s grappig. Ik wilde met deze log eens kijken of meer mensen dat hadden. Ja dus. Joepieeeeee, zo heeeeel vreemd ben ik dan ook weer niet. Nou ja ๐Ÿ˜› 8)
    Maareh..prachtige muziek he? Straks weer opzetten..lekker genieten. Fijne dag Sjoukje! Groetjes ๐Ÿ˜€

  50. erikisboos zegt:

    Is inderdaad lekkere muziek. Heb ik ook nog ergens een cassette bsndje van.

  51. Emmelinda zegt:

    Hihi ja kun je meteen zien hoe oud het al is hahaha. Ik moet toch eens kijken wat ik nog allemaal op cassette heb staan. Ik heb me toen gekgetaped aan allerlei muziek ๐Ÿ˜€ Missc hien leuk om nu op cd te hebben ๐Ÿ˜‰

  52. Monique zegt:

    Even snel hoor.. Wat vind je van me orkest ? de linkies naar ๐Ÿ˜›

    http://securitywoman.web-log.nl

    Nou ben weer weggies.. Doeidoei..
    Dikke knufffff

  53. Emmelinda zegt:

    Ik zal eens even gaan kijken hihi
    Byebye, dikke knuffffffffff

  54. Jullie ook een fijne dag Emm
    Groetjes van ons

  55. Emmelinda zegt:

    Dank je wel ๐Ÿ˜€ Groetjes terug ๐Ÿ˜‰

  56. Gonny zegt:

    Nou ik ken die muziek echt niet…vind ik niet leuk hoor meestal ken ik het toch wel….help me eens op weg… ๐Ÿ˜‰

  57. Monique zegt:

    Hey… ik wist niet dat je zo goed gitaar kon spelen Emmelinda ๐Ÿ˜ฎ hahahaah.. Alvast eetsmakelijk ๐Ÿ˜€
    Knufffff

  58. Hallo Emm, Jan heeft nog een leuk verhaaltje op testpiloot. Tot gauw en een fijne avond. BTW, ik ben trouwens een persoontje die en op de tekst en op de muziek let. Muziek is helemaal mijn ding, overal heb ik muziek. Als ik boodschappen ga doen, hup de radio erin en op volle toeren. ๐Ÿ˜€

  59. Tneeee niet vreemd hoor ,maar ik luister meestal eerst de teksten ……. ๐Ÿ˜› ennne ja ook uit die jaren ๐Ÿ˜‰

    Fijne avond liefs xx Ylone ๐Ÿ˜€

  60. Miek zegt:

    Emmelinda, ik kan mijn eigen teksten in ieder geval beter onthouden.
    ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

  61. Rianne zegt:

    Wij zijn hier ook an het downloaden geslagen. Op dit moment zit ik midden in een cabaret van Jochem Meijer. Ssssssssssst niet doorvertellen he? 8)

  62. Yvonne zegt:

    O God. Ik heb die afwijking ook. Wat is dat toch?!
    *Bijt in Bifi*
    Ik hoor vooral het drumstel. Ik gedachten drum ik mee, haha!

  63. Liesbeth zegt:

    *luistert naar alles, muziek, stem, instrumenten…*

  64. dat heb ik dus ook he, de muziek pakt me of pakt me niet.
    Kan er zo nu en dan jaren later achter komen dat de tekst ook heel erg mooi is. ๐Ÿ˜€
    Maar ik geloof dat je zoiets al een beetje uit de Leiden Swingt logjes begrepen zal hebben. ๐Ÿ˜€

  65. Monique zegt:

    Kom is even luisteren, het orkest doet toch zijn best.

    Knufffffff fijne avond, Had ik dat al gezegt ? hahaha

  66. tycho's mama zegt:

    Hรฉ…..wat is dat nou?? Emmelinda niet op de log vanavond?? Tsssssssssssssssssssst……dat verwacht je niet!!! ๐Ÿ˜€

  67. remco zegt:

    Emmelinda heeft oook echt muziek in alle maten

    muziek voor onder de kerstboom
    muziek uit een doosje
    zingen onder de douche
    voor het zingen de kerk uit gaan

    t is een muziekaal mens 8)

  68. Gonny zegt:

    Ja nou wel he….hahahahahaha.

  69. Fuzzy Bear zegt:

    herkenbaar hoor,
    er zijn soms van die nummers waar je kippenvel van krijgt!
    luister ook niet altijd nar de tekst omdat ik daar dan soms emotionee;l vankan worden ( ligt aan mijn stemming van dat moment)

  70. rietepietz zegt:

    Oh ja …. jaren 70 muziek enzo ! ik ben dan meer van de symphonische rock maar er was erg veel dat goed was in die tijd . Het was voor onze kinderen erg lastig , zij vonden รณnze muziek destijds minstens net zo goed als wij dus….. waar kun je dan nog een generatiekloof op forceren! Ouder en kinderen gapten elkaars platen .In die tijd sprak ik nauwelijk Engels , nu wel heel redelijk dus voor mij is het vreselijk leuk nu de teksten te kunnen begrijpen terwijl ik vroeger “voor de muziek ging ” . Toch kan ik ondertussen ook genieten van klassieke muziek en nรณg belangrijker , ik kan ook best zรณnder muziek voor een poosje !fijne avond verder , Liefs Riet

  71. Emmelinda zegt:

    @Gonny; Nou weet je het he? ๐Ÿ˜‰ De naam zegt waarschijnlijk niks maar de muziek des te meer ๐Ÿ˜‰

    @Monique; Hahaha ik heb allemaal verborgen talenten. Mijn omgeving is helaas blij dat ik die verborgen hou, flauw he? hahaha.
    Fijne avond meissie! Knufff
    P.S. Ik kom strakkies ff kijken. Eerst reacties aftypen ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Mariรซlle; Ja dat heb ik dus ook. Ik moet altijd muziek om me heen hebben. Heerlijk! Als het hard moet zet ik braaf m’n koptelefoon op ๐Ÿ˜‰
    Ik zal zo eens kijken naar het verhaaltje ๐Ÿ˜‰ Groetjes ๐Ÿ˜€

    @Rhodosfriends;Hรฉรฉrlijke muziek he? Ik ga zo ook nog effies terug in de tijd ๐Ÿ˜€ Fijne avond nog! Knuffies ๐Ÿ˜€

    @Miek; Hahaha ja dat herken ik. En ik begrijp ze ook beter ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Rianne; My lips are sealed…Jochem Meijer he? Hmmmz die ken ik nog niet *rent naar downloadmachine*

    @Yvonne; Hihi ik ben ook zo waanzinnig goed in piano en synthesizer ennuh..luchtgitaar speel ik als de beste 8) Grappig dat jij het ook hebt ๐Ÿ˜€

    @Liesbeth; Echt tegelijk? Vreemd he, maar dat kan ik dus echt niet. Ja iets later wanneer ik niks nieuws meer ontdek ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Leidse Glibber; Grappig is zo’n log; dan kom je er achter dat iedereen weer op een andere manier muziek “beleeft”. Ja psies, ik hoef ook niet aan een plaat te “wennen”..als ik het meteen niks vind zal het ook nooit een favo worden.
    Klopt, je logjes waren geschreven alsof ik er zelf bijgeweest ben ๐Ÿ˜‰

    @Tycho’s mama; Grinnik…toch niet opsporing verzocht gebeld he? Hihi. We hadden weblogbezoek ๐Ÿ˜‰

    @Remco;Hahah toch wel een mens? Dat vind ik aardig van je. Dat klinkt als muziek in mijn oren. Hmmzz waar ken ik die regel van? ๐Ÿ˜‰

    @Fuzzy Bear; Je hรฉรฉrlijk is dat he? Ff lekker genieten van muziek. Een riedeltje waar ik van onder de indruk ben is al genoeg. Ken je Phil Collins’ another day in paradise? Daar zit zo’n stukje in waar ik helemaal vrolijk van word. Misschien is het wel een heel triest plaatje…ik ken de tekst namelijk niet ghehehe 8)

    @Rietepietz;Hihi, da’s toch ook gaaf. Dat je ouders van dezelfde muziek houden als jezelf! Zo probeer ik de kids warm te maken voor U2. Wil nog niet zo lukken ghehehe. Maar dat komt wel. Ongetwijfeld ๐Ÿ˜›
    Ik hou ook heel erg van symphonische rock . Op de een of andere manier ben ik ook heel vroeg begonnen met muziek luisteren en herken ook heel veel platen. Mijn vader zei altijd dat ik klassieke muziek nog wel eens ging waarderen. De tijd is nog steeds niet rijp hihi. Oh ja er komen wel eens dingen voorbij waarvan ik denk dat het mooi is. Maar niet om het te downloaden.
    Ikzelf heb wel altijd muziek opstaan. Heerlijk. Moest ik vroeger al anders kreeg ik m’n huiswerk niet geleerd (goeie smoes he?) Fijne avond nog! Knufff

  72. Claudia zegt:

    Hoi Emmelinda,
    ik had er nog nooit van gehoord en het zegt me echt totaal niets. Mss moet ik er eens een liedje van downloaden, euhm kopen ๐Ÿ˜‰ Maar ik kan me wel goed voorstellen dat je kunt genieten van enkel en alleen de muziek. Ik hoor enkel de muziek die ik graag hoor in de auto als ik alleen ben en als ik voor de pc zit. Thuis is het meestal K3, plop, samson en die dingen. Maar een mens leeft er mee leven he ๐Ÿ™‚
    Ik wens je nog een fijne avond en voor morgen een heerlijke dag…. bijna weekend!!!
    Ik kruip nu lekker mijn beddeke in, welterusten!
    knuffff Claudia

  73. Emmelinda zegt:

    Haaai meissie! Ik denk dat je het voor de gein eens moet downloadenaanschaffen. Ik denk dat je vooral die eerste twee nummers kent. De naam zal je niks zeggen maar de muziek wel ๐Ÿ˜‰
    Hihi ja die tijd hebben we hier ook gehad. K3 hier, Plop daar en noem maar op. Nou zitten ze in de top40 en dat vind ik zelf ook leuk over het algemeen ๐Ÿ˜‰ Dus het gaat ook bij jullie vast wel een keer over. Al moet ik zeggen dat die deuntjes van K3 heel leuk en vrolijk zijn om te horen…alleen niet meer na de 451ste keer ghehehe.
    Ik wens jou ook een hele fijne avond! Jaaa heerlijk, weekend! Yihaaa! Jij ook een fijne dag morgen!
    Slaap lekker meissie en een hele dikke knufffff ๐Ÿ˜€

  74. rietepietz zegt:

    ja klopt , ik kon vroeger รณรณk niet zonder muziek ( lees herrie ) tegenwoordig weet ik niet hoe snel ik muziek van spaces moet wegdrukken , het is meestal niet iets dat ik goed vind en dan hoor ik liever niks .en dat klassie? komt nog wel …..let eens op kinderconcerten die zijn goedkoop, hรฉรฉl luisterbaar en duren niet zo lang .Ik heb trouwens mijn eerste klassieke platen geleend van een popartist ( een van de gitaristen van Q65 , een rauwe groep die intern dus best wist wat klassiek was !

  75. Emmelinda zegt:

    Heb ik vaker gehoord. Nou moet ik even in mijn geheugen graven maar er zijn meerdere artiesten van rockgroepen die eigenlijk best op de klassieke toer hadden willen gaan of daadwerkelijk ook die weg ingeslagen zijn. Dus misschien komt het bij mij ook nog eens zo ver ๐Ÿ˜‰
    Klopt, wanneer de muziek niet goed is hoor ik ook liever niks. Ik heb zo’n hekel aan die nederlandse rap. Zal wel aan mij liggen maar zoiets als Ali B vind ik รฉcht bespottelijk. Die stond hier ook op m’n pc voor de kids. Maar sinds zij een eigen pc hebben heb ik die gast eigenhandig m’n pc uitgewerkt ghehehe…net zoals Kabouter Plop en Kinderen voor kinderen hahaha.

  76. remco zegt:

    @Emmelinda hoezo “toch wel een mens” ben je soms een amuziekale alien ๐Ÿ˜‰

  77. Emmelinda zegt:

    Hahaha heb je mij wel eens blokfluit horen spelen? Ghehehe. 8)

  78. rietepietz zegt:

    ben ik laat he voor mijn doen , loop hartstikke achter dus heb Henk in bed gestopt en ben nu nog mijn rondje aan het maken , best gezellig ( denk ik morgen ochtend om kwart voor 7 vast anders over ! trusten voor straks , knuffie van Riet

  79. Emmelinda zegt:

    Ja hihi viel me ook al op. Heb je goed gedaan; Henk in bed stoppen. Kun je ongestoord loggen ghehehe. Ik heb ook nog een half rondje te gaan hahaha. Gezellig is dat toch he? Voor jou een fijne nachtrust! Knuffff

  80. Emmelinda zegt:

    Welterusten Gonny! ๐Ÿ˜€

  81. remco zegt:

    *blokfluit waar is die gaat mee vals spelen ;)*
    nee maar is dat erg dan 8)

  82. Emmelinda zegt:

    Voor mij niet eigenlijk. Voor m’n omgeving is het minder feestelijk ghehehe.

  83. Nicky zegt:

    Ik heb een cdtje van No Mercy… Draai ik altijd maar รฉรฉn nummer van. Het begint met een mooi stukje gitaar. Als de No Mercyboys beginnen te zingen, druk ik op ‘play’ en speel ik het begin weer af! Ik vind het zo jammer dat ze er steeds door heen zingen!
    ๐Ÿ˜‰

  84. Emmelinda zegt:

    Jaaaa hahaha ik weet niet welke plaatje dat is maar ik heb het ook met een boel nummers. Da’s meer dan genoeg ghehehe ๐Ÿ˜‰ De rest zou verboden moeten worden.

    Heb ik ook vaak met Nederlandse liedjes. Die muziek is prachtig…alleen dat taaltje ๐Ÿ˜‰

  85. Geertje zegt:

    Klopt! Heb ik ook; eerst een tijdje de muziek, later de teksten. The Alan Parsons Project… gaaf!! Wij hebben daar een paar elpees (ja die zwarte vinyl dingen ๐Ÿ˜› ) van ๐Ÿ˜€ Zijn niet grijsgedraaid; gewoon nogmaals gekocht ๐Ÿ˜‰ 8)
    Wens je een fijne dag morgen!!!
    En welterusten voor straks ๐Ÿ˜›
    Liefs en knufff!!!!

  86. Emmelinda zegt:

    Heeej da’s geinig…jij dus รณรณk! Hoera voor deze log ghehehe. Nou weet ik dat ik dat niet alleen heb ๐Ÿ˜€

    Heb je ook nog een pick-up? Bij de laatste stereo moesten we er eentje speciaal laten importeren. Doet bijna niemand meer. Maar we vonden het zo zonde dat we anders die vinyle schijven moesten weggooien. Niet dat we die nog ooit op de draaitafel leggen ghehehe ๐Ÿ˜‰ Te lui voor denk ik ๐Ÿ˜€
    Ik wens jou ook een hele fijne nachtrust! En voor morgen een superfijne dag! Bijna weekend! Yeah ๐Ÿ˜€
    Knuffies en veel liefs ๐Ÿ˜‰

  87. Monique zegt:

    Goedemorgen… Al wakker?. Nou ik wel hoor,.. Hahahaha.. Ik kom je even een geweldige dag toewensen ๐Ÿ˜€ Trouwens die muziek slaat niet af hoor. ๐Ÿ˜• hahaha… Je pc was het vast zat gisteren avond…

    Knuffeltjesss..

  88. Emmelinda zegt:

    Goeiemorgen! Ja hoor hihi ik ben al lang wakker ๐Ÿ˜‰
    Dan zal ik zo nog eens even proberen, ik vond het al zo raar dat niemand er iets van zei. Maar ik hoorde niet veel ๐Ÿ˜• Eens kijken of m’n pc er vandaag meer zin in heeft? ๐Ÿ˜‰
    Ik wens jou een fantastisch fijne vrijdag en ook alvast een fijn weekend! ๐Ÿ˜€

    Knufff

  89. Inderdaad fantastische muziek, van Alan Parsons Project. Wist je trouwens dat ze in juli optreden bij Bospop in Weert.
    Overigens luister ik in het begin ook niet naar de tekst, maar hoe het nummer muzikaal klinkt. Want al is de tekst nog zo geniaal, als de muziek belabberd is, wordt het een nummer van niks.

  90. Emmelinda zegt:

    Ja ik zag het toevallig eergisteren op internet! Misschien moet ik maar eens kijken wat er nog meer te zien is…lijkt me geweldig om te zien!
    Jij dus ook niet? Ja die reden is ook heel belangrijk. Ik weet niet wat het eerst komt. Geef me een geniaal bedacht riedeltje en ik ben vertrokken. De rest (vooral die electrische gitaar) van de muziek hoor ik wel maar de tekst…hmmz dat duurt ff. Of ik moet er geen bal aanvinden. Dan is zo’n plaat eerder afgelopen. Lijkt het dan ๐Ÿ˜‰

  91. Op de dag dat Alan Parsons speelt op Bospop, spelen o.a. ook Simple Minds en Anouk.

  92. Emmelinda zegt:

    OOOOOOH straks ff kijken wanneer het is, wat het kost etc. De simple Minds hebben een nieuw album he? Moet ik ook nog steeds down..eh..in mijn bezit krijgen ghehehe ๐Ÿ˜‰ Ik ben al eens naar Anouk geweest. Vond ik fantastisch! ๐Ÿ˜€

  93. zontomaatje zegt:

    Ik heb thuis een heerlijke live CD staan van APP, welke ik in amerika heb gekocht! Die heb ik graag aanstaan!

  94. Emmelinda zegt:

    Ze zijn LIVE ook prima te pruimen he? Ik heb ook een Live-cd en dat is vakwerk! ๐Ÿ˜€

  95. epie zegt:

    wat zien ik bijna honderd

  96. epie zegt:

    wie plaatst nummer honderd ? ik heb geen verstand van popmuziek wie wel???

  97. merel zegt:

    Dankje voor je reactie en de bevalling ben ik minder bang voor hoor ๐Ÿ˜‰ maar inderdaad mensen denken ineens dat je buik van iedereen is en willen allemaal voelen.. En ze denken dat je met 2 weken al weet wat het geslacht is haha..
    maar dankje dus voor de leuke reactie heeft me weer goed gedaan!!

  98. Emmelinda zegt:

    @Epie; Whaahaa ik was net te laat. Goh heeft deze ook de honderd gehaald. Yihaaaa ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

    @Merel;Hihi ja mensen kunnen zo dom doen he? Ik had hier ook een logje geplaatst hoe dom mensen kunnen doen wanneer je twee kids van hetzelfde geslacht krijgt ๐Ÿ˜‰ Maar goed, beval maar eerst. De rest is een zorg voor dan hahaha ๐Ÿ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

