Watfietsjemenou?

Toen ik, een half jaartje geleden, de trotse eigenaar werd van een geweldige omafiets zei de verkoopster nog dat meiden van Mies’ leeftijd er niks aan vonden. Hoe zeer ze daarmee de plank mis sloeg bleek daarna. Want iedere keer wanneer ik m’n blauwe trots uit de schuur haal roept ze enthousiast: “Jaaa we gaan op de omafiets!” Zoals ik al eens verteld heb wil ik graag wat nieuw is ook nieuw houden en dus ziet de fiets weinig daglicht wanneer het zulk rotweer is.

Het plan was om mijn “oude” fiets door te geven aan Mies. Die was namelijk nog goed en op de middelbare school zijn ze niet zo voorzichtig met andermans spullen. *Schudt vol onbegrip het hoofd en produceert “Tsk tsk-geluiden”* Maar mijn fiets zag het waarschijnlijk niet zitten en begon tegen te sputteren door kuren te vertonen. Ineens…na al die jaren trouwe dienst! *laat mondhoeken zakken* Ik had zo zitten rekenen dat opknappen hetzelfde zou kosten als die leuke nieuwe omafiets.

Dat klonk natuurlijk als muziek in de oren van m’n dochter (ja grinnik…dรกn doen die oortjes het ineens prima, ghehehe) en na wat rondbellen en fietsenzaken bezoeken kwam ik toch weer bij de fietsenwinkel uit waar ik de mijne gekocht heb. Mijn oudje werd getaxeerd om ingeruild te worden en we sloten een deal. Opa had aangeboden de fiets te betalen. Daar het onbeleefd is om zulke aanbiedingen af te slaan gingen we akkoord, ghehehe. *doet vreugdedans*

De nieuwe omafiets heeft vanaf vanmiddag een plaatsje in de schuur. Mies is er dolblij mee en ik vind hem prachtig. Mijn oudje staat nou bij de fietsenwinkel te wachten op een nieuw baasje of om gestript te worden. *snik* Het deed me wel iets toen ik haar daar zo zag staan. *snif* Zo afgedankt. Ingeruild voor een mooier exemplaar. *doet sentimenteel* Wanneer het regent is oudje er niet meer om me te dienen. *snuit neus* Dan zal ik m’n beauty toch echt uit de schuur moeten trekken. Jammer, dan blijft die niet mooi nieuw. O wacht us…

Dan leen ik toch gewoon die van Mies!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Watfietsjemenou?

  1. Dinie zegt:

    Oh die oudjes, ik had dat ook eens met een auto, die ging naar mijn neeffie en die reed hem in elkaar ๐Ÿ˜ฆ sniksnik

  2. Emmelinda zegt:

    Ohhh erg he? Daar heb je toch echt weet van. *snotter*

  3. leejo zegt:

    Ik voorzie de bold en beautifull problemen in huize Emmelinda ๐Ÿ˜•

  4. Emmelinda zegt:

    Grinnik…minstens. Ik denk dat ik me alvast ga indekken met een goeie advocaat ๐Ÿ˜›

  5. Nicky zegt:

    Mooi karretje! Enne… bij regen droogfรถhnen die fietsen!
    Overigens heb ik gisteren de fiets van dochterlief geleend… Ik kon haast niet bij de trappers! En dat terwijl ze voor mijn gevoel gisteren nog bij me in het fietsstoeltje zat! Ik duik mijn bed in, welterusten!

  6. jacqueline zegt:

    Geweldig de opafiets..Hier word hij trouwens weduwe genoemd. Heb er al een vanaf mijn 16de en wil noooooit meer een ander. Mijn kinderen zijn er nog niet door aangetoken. maar wieweet komt dat nog. Zag bij de Halfords wel een hele mooie met bloemen. Dus er is nog hoop ๐Ÿ˜€

  7. Emmelinda zegt:

    @Nicky; Hihi ik denk dat ik in de schuur zo’n ding uit de autowasserij laat bevestigen. Reuzehandig ๐Ÿ˜‰
    Whaahaa ja dan vond ik bij Mies zo raar. Ik geloofde niet dat ze al op mijn fiets kon. Fietst ze toch zo maar weg ๐Ÿ˜•
    Slaap lekker Nicky, ik ga ook maffen!

    @jacqueline; Jaaaa die met die bloemen wilde ik eerst hebben. Maar die was ineens overal uitverkocht en ze hebben me wijsgemaakt dat ie niet meer kwam. Zag ik hem later bij de Praxis. Als puber was ik al dol op die fietsen. Heeft tot vorig jaar geduurd en nou ben ik er zooo blij mee! Ik wil ook nooit meer iets anders. En de kids zijn besmet. Stef lijkt er ook wel een te willen. Over twee jaar dus weer een “weduwe-fiets-log”! ๐Ÿ˜‰

  8. epie zegt:

    leuke dochter heb je trouwens

  9. Emmelinda zegt:

    Dank je…zelf gemaakt ๐Ÿ˜›

  10. Emmelinda zegt:

    Mooie fiets he epie, past mooi bij m’n log ghehehe

  11. leejo zegt:

    Truste meis
    Moet een keer kunnen hรฉ, droom zacht ๐Ÿ˜‰

  12. Pasula zegt:

    Als je zo’n dochter zelf kan maken dan is een fiets een peuleschilletje ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜›

    Gewoon lenen, zou ik ook doen ๐Ÿ˜‰

  13. Emmelinda zegt:

    @Leejo; Ja is weer eens iets nieuws ๐Ÿ˜‰ Mag ik wel hard snurken? Ghehehe. Welterusten! ๐Ÿ˜€

    @Pasula; Whaahaa, misschien moet ik me eens op fietsen werpen? ๐Ÿ˜‰
    Daarom, wat niet weet… ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜‰

  14. Slim plan Emmelinda ๐Ÿ˜‰
    Maar het is een mooie Oma Mies Fiets die jullie uitgekozen hebben.
    En bij regen anders gewoon binnen blijven, gewoon stellen dat je allergisch voor regen bent. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜€

  15. Marika zegt:

    Is het nog zo’n fiets met terugtraprem? Dat had ik vroeger altijd maar tegenwoordig heb ik al jaren een fiets met handremmen. Ik moest eens een keer op een andere fiets met terugtraprem en ik heb me toch staan klunzen met die fiets. Vooral bij een stoplicht remmen en met je voet aan de grond, en ik maar denken hoe deed ik dat vroeger toch?? Ze zeggen wel eens fietsen verleer je nooit, nou maar remmen wel blijkbaar. ๐Ÿ˜•

  16. Gonny zegt:

    Oooooooohh wat een mooie fiets……..zal ze wel heeeeel trots zijn……………..Ja en nou MOET jou eigen fiets wel uit de schuur hรจ….koop een regenpak voor ‘m..hahaha..

    @epie: wat een lieve opa… ๐Ÿ˜‰

  17. Claudia zegt:

    Goeiemorgen Emmelinda,
    Ik kan me voorstellen hoe je je voelt, ik heb dat gevoel nu met ons autooke. Onze nieuwe is super, maar toch met pijn in mijn hart zie ik nu ons Tipooke staan, ‘ze’ heeft ons altijd goed gediend en nu staat ze daar zo zielig…kben weer te sentimenteel bezig, maargoed, hier gaat het ff niet om.
    Het is een lieve foto met een knappe meid op een knappe fiets, ik hoop dat ze er veel plezier mee mag hebben ๐Ÿ™‚
    En als het regent, kun je mss best tussen de regendruppels doorfietsen ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ˜€

    fijne dag vandaag, nog ff en het is weekend!!
    knufff Claudia

  18. remco zegt:

    *ziet emmelinda na iedere regenbui met fohn en doeken de fiets schoonmaken ๐Ÿ˜‰ *

    wow mooie fiets zal ze erg trots op zijn ๐Ÿ˜‰

  19. Bianca zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,Zo Mies heeft echt een gave fiets.Zonde hรฉ dat jou fiets nou uit de schuur moet komen.Ik denk zelf wel dat je het kan schudden dat jij de fiets van Mies mag lenen.Die geef ze natuurlijk niet meer af.Ik wens je nog een fijne vrijdag en voor de meiden een leutige carnaval.Veel liefs van Bianca en een knuf ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  20. Bien zegt:

    Die oudjes die weten wat, rijdt heerlijk! Ik heb toevallig zo een afspraak met mensen die hun oude omafiets weg gaan doen, dus ik ga kijken, of ik het wat vind! Dan kan ik ook weer fietsen! Knuf Bien

  21. --Natazz-- zegt:

    Ja hallo, ik heb net een nieuwe fiets gekocht nou zit jij me een trauma aan te praten over afscheid nemen van je oude fiets. En bedankt weer. hihi.
    Maar nu gaan jullie wel gekleurd op de fiets zo saampjes. Gezellig hoor!

    Fijne vrijdag
    liefs Natazz
    Xx

  22. leejo zegt:

    Mogge Emm
    Klaar voor de carnaval? ๐Ÿ˜€
    Fijnr dag.

  23. chaser zegt:

    Ik ben zo enorm blij met m’n rijbewijs 8)

    Ik heb wel een mooie fiets staan, maar die gebruik ik zelden. Als het straks wat beter weer wordt zal ik ook weer eens een stukkie gaan fietsen.

  24. Rianne zegt:

    Jaaaaaaaaaaaa! Hij is mooi, en de kleur is geweldig!
    Toen ik de eerste keer met mijn omafiets op school kwam, had ik na tien minuten de eerste meiden uit groep 7 en 8 in de klas staan die kwamen zeggen dat ze mijn fiets zo gaaf vonden.
    En hij is ook gaaf. Ben nog steeds verliefd…..zucht… 8)

  25. Marjan zegt:

    Goedemorgen Emmelinda.

    Ik wil Mies heel veel rijplezier toewensen op haar mooie nieuwe fiets.
    Mathijs heeft ook een gele oma fiets.
    Wel zo makkelijk om iedere keer terug te vinden bij het station.
    Veel kijkplezier vanmiddag!
    Ik wil je een mooie vrijdag toewensen en vast een goed weekend.
    Lieve groetjes van Marjan!

  26. Tycho's mama zegt:

    Oooooooooh……mooie fiets!! En Mies trots!!! Opa is wel lief hรจ, dat hij zo’n aanbod gedaan heeft. En inderdaad, je mag dat niet afslaan uit beleefdheid hihihi. ๐Ÿ˜‰

  27. Colinda zegt:

    Goedenmorgen,..

    Wat een mooie fiets zeg ,…hahahha,..

    Kom je even een fijne dag wensen,.. ๐Ÿ˜€

    Dikke Knuff,..

    Oja de zon schijnt en wat ziet hij er mooi uit ,..hahahah ๐Ÿ˜€

  28. Grappatje zegt:

    Fietsen …brrrrrr klinkt als inspanning en energiegebruik….doe ik niet aan mee ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰
    Wel een lekkere kleur, valt bijna weg tegen je log ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜›
    Maar afscheid nemen van je oudje …tja dat doet zeer …ik moest ook even een beetje janken toen mijn oude auto naar de sloop ging…… 8)

  29. Liesbeth zegt:

    Mooi geel is niet lelijk… ๐Ÿ˜‰

  30. ~Tina~ zegt:

    Die is mooi zeg! Daar zal ze met heel veel plezier op rondfietsen.
    Vorig jaar ging de fiets van mijn zoon stuk, er brak iets wat volgens de fabrikant niet mocht breken, maar ze konden het niet meer maken. Dus kregen we een bedrag om een andere fiets uit te zoeken.
    Zou het weer een (semi)sportfiets met 21 versnellingen worden? Of een mountainbike?
    Nee hoor, het werd een echte ouderwetse oerdegelijke oma-fiets! ๐Ÿ˜€
    En hij heeft erg veel plezier van zijn degelijke fiets, gelukkig maar.

    Ik wens je een fijne (zonnige) vrijdag en alvast een heel plezierig weekend.
    Groetjes en liefs van Tina ๐Ÿ˜€

  31. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber;Hihi ik weet niet of de school dat zo’n goed excuus zal vinden hahaha. Anders gaan we gewoon lopen. Is ook beter voor de banden. Slijten die minder ๐Ÿ˜‰

    @Marika;Yep het is er eentje met terugtramrem en je hebt helemaal gelijk! Gisteren zijn we ‘m dan gaan halen. Ik heb op de weg naar huis gereden met Mies achterop (omdat ze nog moet wennen aan een ander stuur en de hoogte…leek me niet zo handig om juist in het centrum te gaan oefenen ghehehe) en ik moest inderdaad ff schakelen. Gek he, dat je dat kwijt raakt. Ik vond de remmen ook bijzonder onbetrouwbaar maar dat komt gewoon omdat ik een omafiets heb mรฉt handremmen ๐Ÿ˜‰

    @Gonny;Jaaaa ze is echt supertrots en blij. Ze was zo teleurgesteld dat ze er vandaag niet mee naar school kon. En dan zit er ook nog eens een week vakantie tussen ghehehe. Maar goed, we gaan in de vakantie flink oefenen. Gisteren hier op het plein al gedaan. Dan weet ik tenminste zeker dat het goed gaat ๐Ÿ˜‰
    Ik zei net tegen Marc dat ik vanavond wel ff alleen met Mies op de fiets naar de manege ging. Oef…besef ik me daarna toch dat ik dan op mijn omafiets moet 8)
    Ennuh…3x hoera voor opa (dat rijmt ;))

    @Claudia;Jaaaa ik kan het me helemaal voorstellen. Toen onze vorige auto verkocht werd moest ik ook slikken. Het was gewoon niet handig met drie deuren en kids. Dus gingen we voor een vervolgmodel hahaha. Die was er toen alleen in groen. En juist die zilvere vond ik zo mooi. Als ik die zie rijden moet ik steeds zeggen dat die kleur toch wel heeeeel errug mooi was. ๐Ÿ˜‰ Ik heb eigenlijk met veel dingen best moeite om te vervangen. Kijk maar op onze zolder ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Fijne dag meissie! Dikke knufff van mij ๐Ÿ˜€

    @Remco;Niet doorvertellen he, maar iedere keer wanneer ik zo’n zwarte veeg op mijn fiets zie (van de schoenen) veeg ik het er vanaf met mijn duim. Daar doe ik speciaal mijn hanschoenen voor uit. Tijd voor een psych denk ik??? ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Maareh…het klopt…ze is er supertrots op! ๐Ÿ˜€

    @Bianca;Hihi ik weet wel zeker dat ik het kan schudden ghehehe. Ze is erfelijk belast dus ze zal er net zo voorzichtig mee zijn als ik met de mijne hihi. Ik heb de fiets wel meteen maar verzekerd, ook voor schade. Helaas zijn niet alle kids zo voorzichtig met hun spullen ๐Ÿ˜‰
    De meiden hebben nou carnaval op school. Het is nu losgebarsten he? ๐Ÿ˜‰ Ik wens jou ook alvast een fijne carnaval maar ik denk dat ik je nog wel zie voor die tijd? Fijne dag in ieder geval en een hele dikke knuffff

    @Bien;Dan ga ik enorm voor je duimen want ik wil in ieder geval nooit meer iets anders. Heerlijk! Marc begrijpt niet dat iemand zo blij kan zijn met een fiets. Nou ja, hij heeft ook een hekel aan fietsen, dat scheelt ๐Ÿ˜‰
    Knufff

    @Natazz; *schrikt* Jij hebt geen verdriet gehad bij het achterlaten van je fiets? *laat mond van verbazing openzakken*
    Klopt, ik dacht er net nog aan…zal een mooi tafereeltje zijn…die felblauwe en knalgele fiets bij elkaar. Nou Stef nog een roze en het is helemaal te gek ๐Ÿ˜€ Fijne dag vandaag! Knufff

    @Leejo;Goeiemiddag Leejo
    Oh brrr laat me niet aan carnaval denken. *krijgt rilling* Ik denk dat ik de eerste 5 dagen niet naar buiten ga hahaha. O nee, ik wil wel ff naar de optocht kijken. Als het tenminste niet zo koud is als vorig jaar ๐Ÿ˜‰
    Fijne dag Leejo!

    @Chaser;Whaahaa ja weet je, Marc begrijpt helemaaaaal niet waarom wij zo blij kunnen zijn met een fiets. Hij kijkt er ook zo bij ghehehe. Oke, hij haat fietsen dus dat scheelt een boel nietwaar?
    Vandaag schijnt de zon…hup die fiets uit de schuur ๐Ÿ˜‰

    @Rianne;Ja he? Heeeerlijk! Het heeft wel wat moeite gekost want waar ie het goedkoopst was hadden ze ‘m niet op voorraad. Maar daar kreeg ik ook minder terug voor mijn oudje. Die fiets kon besteld worden maar de baas zat met zijn luie reet in Thailand. Waar ik hem nu gekocht heb was ie wel duurder maar ik kreeg meer terug voor mijn fiets dus is het bedrag hetzelfde gebleven ๐Ÿ˜‰
    Jaaaa had ik ook, en nog…als ik met m’n blauwe het schoolplein opkom zie ik ze kijken en kids roepen dat het zo’n mooie fiets is. Zelfs volwassenen spreken me aan hihi. Toen jij vertelde welke fiets jij gekocht had was ik net zo enthousiast hahaha. Dat is ook een prachtige kleur! ๐Ÿ˜€

    @Marjan;Goeiemiddag Marjan,
    Dank je wel ๐Ÿ˜€ Ik weet zeker dat het gaat lukken. Ze had gisteren een lach op haar gezicht tijdens het oefenen, wat is ze trots! Ze was ook zo bang dat het niet meer doorging omdat ze ‘m in die ene fietsenwinkel niet meer hadden ๐Ÿ˜‰ AL moest ik stad en land afgaan, ik moest en zou ‘m te pakken krijgen ๐Ÿ˜€
    Klopt inderdaad…je kunt hem wel heel makkelijk terugvinden met die felle kleur. Is ook zo vrolijk he? ๐Ÿ˜€
    Ik wens jou ook een hele fijne dag vandaag! Veel groetjes en een dikke knufff

    @Tycho’s mama;Wat een gaaf kleurtje he? Ik moest er wel wat moeite voor doen maar goed we hebben ‘m nou. Nu nog een bijpassende tas en ze is klaar om naar de middelbare school te gaan. ๐Ÿ˜‰
    Hihi nee he, ik vond het ook heel onbeleefd ๐Ÿ˜€ Dus vooruit dan maar ghehehe

    @Colinda;Goeiemiddag!
    Jaaaa gaaf he? Hihi ze is er zo ontzettend blij mee. Viel haar zo tegen dat ze er vandaag niet mee naar school mocht ๐Ÿ˜‰
    Jaaaa hier schijnt de zon ook! Maak er gauw een foto van joh…wie weet moeten we er weer een half jaar op wachten? ๐Ÿ˜‰
    Fijne dag meis! Geniet er maar lekker van ๐Ÿ˜€ Dikke knufff

    @Grappatje;Hahaha dat lijken de woorden van Marc wel. Die begreep ons gekakel ook al niet om die fietsen. Nog net niet hoofdschuddend stond ie ons te bestuderen hahaha. Hij klimt ook nooit op de fiets. Mooi, hebben we die als reserve. Kunnen we die omruilen als Stef naar de middelbare gaat ๐Ÿ˜‰

    Yep dat kan ik me zo goed voorstellen. Dat doet ook pijn. Soms heb ik echt zoiets van het is toch nog goed, het doet het toch nog allemaal, waarom zou ik het vervangen? Maar nieuw is vaak zo lekker. Zo heerlijk schoon enzo. ๐Ÿ˜€

    @Liesbeth;Hahaha ja ze kunnen nou NIET zeggen dat ze haar niet zagen aankomen he? Ik heb og niet gekeken maar misschien geeft ie wel licht in het donker? ๐Ÿ˜‰

    @Tina;Wow dat lijkt me ook wel gaaf, een fiets met zoveel versnellingen! En in die fietsenzaak gisteren heb ik eens rondgekeken en het is zo moeilijk om nou een fiets uit al die modellen te kiezen. Daarom begrijp ik je zoon natuurlijk heeeeel goed. Die omafietsen zijn echt geweldig! ๐Ÿ˜€ Ik wil niet anders meer! ๐Ÿ˜€
    De zon schijnt hier dus dat zit al goed hahaha. Ik wens jou ook een hele fijne en natuurlijk zonnige dag! Maak er iets moois van dit weekend! Veel liefs en een dikke knuff van mij ๐Ÿ˜€

  32. leejo zegt:

    Hahahaha ik geef er ook niks om hoor, maar ik baal wel me camera heeft het begeven, is pas een maand of wat oud, en we kunnen nergens het garantiebewijs vinden, hij maakt nog wel foto’s, maar ik krijg ze niet meer op de computer ๐Ÿ˜• Heb alles al opnieuw geinstalleerd maar er moet een lampje gaan branden op de camera en dat doet het niet.

  33. Emmelinda zegt:

    Oh jeetje ๐Ÿ˜ฎ #@$@ Dat is inderdaad balen. Heb je de kassabon ook niet meer? Heb je ‘m gekocht in een zaak waar je vaak komt? Soms doen die niet zo moeilijk als je er vaste klant bent?

  34. leejo zegt:

    De kassabon was ook garantiebon, we hebben hem bij het kruidvat gekocht, dus ik denk weinig kans ๐Ÿ˜•

  35. Emmelinda zegt:

    Ik heb je een mailtje gestuurd ๐Ÿ˜‰

  36. Monique zegt:

    Goede middag.. Zo daar ben ik even, je bent de eerste waar ik binnen wip. ๐Ÿ˜› Hahaha.. Giovaan slaap lekker, raar hoor de laaste dagen sliep hij helemaal niet meer smiddags. *maar klaag niet * 8) Heb ik ffies tijd voor de pc.

    Hahaha..Wel erg toevallig he’, nu mies hem had dat hij kapot ging ๐Ÿ˜‰ *vraag zich nu toch wel af of het geen opzet is* hahaha.. 8) Maar goed… Gefeliciteerd mies met je mooie fiets ๐Ÿ˜€ Wees er maar zuinig op. Trouwens ook handig zo een opa. ๐Ÿ˜› Kan ik hem ook even lenen ๐Ÿ˜‰ Heb ook nog een nieuw fiets voor Gio nodig,alleen is helaas voor mij Gio’s z’n opa is niet zo gul. *kijkt sip*

    En hoe is het met mij,nou gaat wel goed. Kom als ik tijd heb weer eens aan me boek toe. Ben er nu alleen weer sport bij gaan doen* voor zo lang ze het volhoud*. Dus zo gooi je eigenlijk het ene gat met het andere dicht. hahaha.. 8)
    Ik wil je even even bedanken voor je lieve berichie’s en je begrip.

    Klik hier op
    Knuf Monique

  37. Emmelinda zegt:

    @Monique; Heeeej ouwe wipperd ๐Ÿ˜› goeiemiddag! ๐Ÿ˜€
    Fijn om je weer te zien, ik heb je wel gemist hoor!
    Hihi dat is dan wennen he, wanneer ze je smiddags ook opeisen ๐Ÿ˜‰ Is weer een hoofdstuk gesloten. Dan zul je nu ook dubbel genieten van de tijd die je wรฉl effies voor jezelf hebt.

    Whaahaa…ja je zou het bijna denken he? Ghehehe. Waar die slag in het wiel van kwam weet ik ook niet. Zo maar plots er in gevallen denk ik *fluitfluitfluit*

    Grinnik…ik heb nog een prachtige roze fiets in de aanbieding? Nog prachtig nieuw. Ik weet alleen niet of Gio er zo blij mee zou zijn? ๐Ÿ˜‰

    Wow, sporten! Daar word je moe van, toch? *kijkt vies* Wat doe je nou voor iets? Maar dat is wel heel lekker om je even flink mee af te reageren he?

    Tuurlijk meissie…ik ben allang blij dat je af en toe langskomt ๐Ÿ˜‰ Gezellie ๐Ÿ˜€
    Dank je wel voor de kaartjes. Ik wens jou ook een heel fijn weekend! Maak er iets moois van! Dikke knufff voor jou! ๐Ÿ˜€

  38. --Natazz-- zegt:

    Nee ik heb hem nog niet achter hoeven laten, hij staat nog steeds in de schuur. En hallo het is maar een fiets hoor.

  39. rietepietz zegt:

    jammer , heb nog geen tijd om reacties te lezen maar dat komt dan straks wel .Ik ben het met je eens = hรฉรฉl onbeleefd om opa af te wimpelen , “geven is zaliger dan ontvangen “dus mag je die man niet de kans ontnemen zich zalig te voelen ,toch? Liefs Riet

  40. Emmelinda zegt:

    @Natazz; Hahaha je lijkt Marc wel. Die begreep mijn opwinding ook niet ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @rietepietz; Whaahaa ja kijk…dรกt bedoel ik nou. Geef om je naasten geef aan je naasten ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜‰
    Veel liefs van mij ๐Ÿ˜€

  41. Sjoukje zegt:

    Ik heb ook een opoe fiets, die is al zeker 30 jaar oud en er mankeerd niets aan en rijd nog heel soepel.
    Hij heeft wel in de loop der jaren al heel wat kleurtjes gehad, zelfs zuurstok rose. Nu is hij weer gewoon zwart en ik hoop er nog lang op te mogen fietsen, die fiets is een deel van mijzelf geworden hahaha.
    Groetjes en een fijn weekend! Sjoukje ๐Ÿ˜‰

  42. remco zegt:

    @Emmelinda ik zou es naar een psych gaan die gespecialiseerd is in vrouw-fiets relaties ๐Ÿ˜‰

  43. Siep zegt:

    he, psst….ouwe fiets kopen?

    ๐Ÿ˜‰

  44. Wauw wat een prachtige fiets Mies , ik zou er maar een stevig slot omdoen , zeker als het regent ….. ๐Ÿ˜‰ je weet maar nooit ๐Ÿ˜›

    xx Liefs Ylone ๐Ÿ˜€

  45. Yvonne zegt:

    Inmiddels zijn er al twee omafietsen naar het omafietsenkerkhof gebracht, ik moet er nog van janken…

  46. Bianca zegt:

    Hallo Emmelinda,En ben je vandaag nog wezen fietsen op je eigen fiets ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ Ik wens je een fijn weekend
    Veel liefs en een knuf van Bianca ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  47. Emmelinda zegt:

    @Sjoukje;Jaaa dat zijn de echte, die van 30 jaar oud! Prachtig! Zijn ook niet stuk te krijgen he? Gelukkig maar hihi. Ik wens dan ook dat je er nog heel lang plezier van zult hebben ๐Ÿ˜€ Fijn weekend en een dikke knuffff

    @Remco; Grinnik…ik zal naar een vrouwelijke psych gaan. Kans is groot dat ze ook omafiets-gek is ๐Ÿ˜‰ Die begrijpen elkaar ghehehe ๐Ÿ˜€

    @Siep; Jammer maar de schuur is vol ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Rhodosfriends. Oeps…dat was niet slim van mij. Ik heb er namelijk een joekel van een slot bij gekocht. Was bijna 1/5 van de fietsprijs ghehehe. Ik heb me vanmiddag trouwens bedacht dat die fiets van Marc ook nog in de schuur staat hahaha. Leen ik die toch? Is Marc niet verdrietig om ๐Ÿ˜‰
    Knufff ๐Ÿ˜€

    @Yvonne; Gek is dat he, wat is dat toch met die fietsen? Ik ben met Mies op pad geweest vanavond en het kind groeide gewoon van trots op die fiets! ๐Ÿ˜€

    @Bianca; Haaai. Jazeker. Ik ben met haar naar de manege gefietst. Allebei op onze eigen omafietsen hihi. Is twintig minuten rijden. Het was ook zulk lekker weer! ๐Ÿ˜€
    Ik wens jou ook een heerlijk weekend. Geniet er maar lekker van! Liefs en een hele dikke knufff voor jou! ๐Ÿ˜€

  48. jacqueline zegt:

    @leuk sjoukje Ik heb ook zo’n hele oude zit zelfs nog een lamp op met een knopje erbovenop om het licht harder of zachter te zetten.

  49. Emmaly zegt:

    wat een leuke fiets…die kleurtjes vind ik zo leuk.Dus ben je nog steeds niet zo lekker of gaat het alweer met je?Lekker is dat he als een kat bij je kom kroelen maar lucy doet het alleen als het haar uitkomt hoor en niet wanneer ik wil haha

    Knufff

  50. Emmelinda zegt:

    @Jacqueline; (sollie, het was niet tegen mij maar ik bemoei me er ff mee hihi) Wat grappig, dat ken ik niet eens. Dat vond ik dus wรฉl jammer aan mijn omafiets. Er zit namelijk een moderne lamp op. Wel met ouderwets dynamo en het achterlicht doet het ook meteen (dus niet zo’n afneembaar ding ofzo). Maar hij past er niet echt bij. Misschien laat ik die nog een keer vervangen door een echte omafietslamp ๐Ÿ˜‰

    @Emmaly; Ja heerlijk he? Dat merk heeft nog een boel mooie kleurtjes. Die oranje vond ik ook heel leuk. Maar Mies is dol op geel. Dus daar heb ik ook moeite voor gedaan om die te krijgen ๐Ÿ˜‰
    Nope, ik ben nog niet helemaal fit maar ik vertik het gewoon om me er bij neer te leggen. Dan maar wat langer kwakkelen ๐Ÿ˜‰ Ik vind het best zo ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Hihi jammer is dat he? Maar goed, ze komen om te kroelen, dat is al heel wat. Ik ben allang blij dat Sam dat ook doet (komt ook alleen maar wanneer hij er zin in heeft hihi) want ik hoor ook wel eens van katten die er niks van moeten hebben.
    Knufff

  51. jacqueline zegt:

    ja ik vind het ook mooier met de oude lamp. Mijn pa ging mijn fiets laatst een nakijk beurt geven. toen belde hij me op van nou die lamp is helemaal uitelkaar gevallen. Ik zet er wel een nieuwe op. ik helemaal verbolgen. Dat kon hij toch niet maken, dan maar een krakkemikkige lamp. Hij heeft hem er dus ook braaf weer opgezet

  52. Emmelinda zegt:

    @Jacqueline; Whaahaa ja ik kan het me helemaal voorstellen. In die fietsenwinkel zei ik het ook meteen maar ze hadden geen orginele op voorraad. (nou ja nieuwe orginele dan) Dus heb ik het maar zo gelaten. Mijn handremmen zijn ook niet “orgineel”…dat zijn zo’n zelfde als op een gewone fiets ๐Ÿ˜‰

    @watspreektjouaan; Heeej goeieavond :D. I’m fine, thanks. Nou ja…ik geef gewoon niet toe. Dus gaat het prima ๐Ÿ˜€ En hoe is het met jou?

  53. Heel goed;) Heb wel zin in een koud biertje….

  54. Emmelinda zegt:

    *snelt naar koelkast en frunnikt met flesopener het doppie eraf en schenkt professioneel een glas vol* Hierzo…drink maar lekker op! ๐Ÿ˜€

  55. jacqueline zegt:

    nee bij mij is het zo’n blokje wat op je wiel drukt. Maar door het meemalen vallen van mijn fiets (zonder mij erop ๐Ÿ˜‰ ) doet deze het niet zo goed meer.

  56. Lekkerrrr, Neem je zelf niks? Wacht maar ik help je even. * pakt de fles ranja, doet dat in een glas, water erbij en rietje erin* Asjeblieft ๐Ÿ˜‰

  57. Emmelinda zegt:

    @Jacqueline; Is daar ook niks aan te doen? Zonder de boel meteen drastisch te hoeven verbouwen?

    @watspreektjouaan; Ooooh een rood rietje met een papegaai erop! Wat leuk! Dank je wel! *neemt slok van ranja en geniet*

  58. Hij was lekker. WSJA heeft hoofdpijn en gaat lekker naar bed;) Weltrusten allemaal;)

  59. Emmelinda zegt:

    Jij ook hoofdpijn? Ah sjielug. Ga maar lekker pitten dan! Welterusten! Sweet dreams!

  60. Lette zegt:

    Een omafiets in kanariekleur. Ik wist niet eens dat dat bestond! Heb je meteen een goed excuus wanneer je met slecht weer de hare leent dan is dat omdat dat geel veel veiliger is met druilweer.

  61. Emmelinda zegt:

    Je bent geweldig! Dat is inderdaad een hele goeie! Ik weet alleen niet of ze er in trapt maar dat zie ik dan wel weer ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Ze hebben echt prachtige kleuren in die omafietsen. Het is echt heel moeilijk kiezen. Behalve voor Mies. Die is dol op geel dus dat was een makkie ๐Ÿ˜€

  62. Paardenfreak zegt:

    Ooh neeh ๐Ÿ˜›
    Dan neem je niet mijn fiets, is daar ook nog de nieuw heid vanaf 8)

  63. Emmelinda zegt:

    Hahaha maar ik ben er heeeeel voorzichtig mee ๐Ÿ˜›

  64. Paardenfreak zegt:

    Jaja, en neeh..Ik trap er lekker niet in ๐Ÿ˜›
    Lekker puh, Ghehe.. 8)

  65. Emmelinda zegt:

    Grinnik…dan pik ik die van papa wel ๐Ÿ˜›

  66. Paardenfreak zegt:

    Hmm..Niet zo’n slim idee, die moet weg ๐Ÿ˜›
    Anders hebben we te weinig ruimte, vinnik, Ghehe ๐Ÿ˜›

  67. Emmelinda zegt:

    Ah ja dat komt wel…nog effies wachten en dan kunnen we ‘m inruilen voor een omafiets voor Stef ๐Ÿ˜€ toch? ๐Ÿ˜‰ Die fiets brengt vast veel op; die is nog gloednieuw ghehehe

  68. Paardenfreak zegt:

    Ghehe, dan zijn de drie meiden van het gezin met Oma fiets ๐Ÿ˜€

    Ghehe..Ja da’s waar..Weinig mee gereden hรฉ ๐Ÿ˜‰

  69. Colinda zegt:

    Kom je even een goede nachtrust toewensen ,…hahaha,…Ga je morgen/straks nog wat leuks doen? ๐Ÿ˜€

    Dikke Knuf en welterusten voor straks ,….. ๐Ÿ˜€

  70. Emmelinda zegt:

    Jaaa die weten tenminste wat mooi is he? Hij is geweldig he? Die fiets?

    Nou en of. Ik denk dat ik er nog het meest op gereden heb wanneer ik met m’n eigen fiets een lekke band had maar jullie van school moest halen ๐Ÿ˜€

  71. Emmelinda zegt:

    @Colinda; Hihi dan wens ik jou bij deze ook een hele fijne nachtrust toe! Ik heb eigenlijk geen idee. We hebben nu dus vakantie en een zee van tijd hihi ๐Ÿ˜€

    Jij ook een hele dikke knufff. Sweet dreams! ๐Ÿ˜€

  72. Paardenfreak zegt:

    Ja, Helemaal super ๐Ÿ˜€

    Ghehe, ja dat herinner ik me nog wel :PDat je er moeilijk op kon zitten ๐Ÿ˜›

  73. Colinda zegt:

    Oja ,….een hele fijne vakantie hรฉ ,…hahahaha,…hopen dat het weer beter is dan onze vakantie ,….hahahaha,…maar mijn moeder zei dat ze voor dinsdag weer sneeuw voorspelden??????,….

    knuffie,..ga nu echt naar bedje toe ,…hahahaha,.. ๐Ÿ˜€

  74. Emmelinda zegt:

    Ennuh…je zit al lekker verwaand. ๐Ÿ˜€ Psies zoals dat hoort ๐Ÿ˜‰

    Hahaha nou en of. Dat zitten ging overigens nog wel in vergelijking met er op en er af te komen hahaha ๐Ÿ˜›

  75. Emmelinda zegt:

    @Colinda; Sneeuw? Zeker weer zoveel dat we niet wegkunnen? Aaargh ik wil gewoon weer eens graag een dagje naar zee ofzo. Maar niet door de sneeuw. Ach ja, we zien wel. Dan maar er op uit met de slee. Is Stef ook blij ๐Ÿ˜€

    Slaap lekker meissie! ๐Ÿ˜€

  76. Paardenfreak zegt:

    Ghehe, alleen maar mooi ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

    Ghehe, was niet te merken :PVolgens mij was eraf gaan veel erger(A)

  77. Emmelinda zegt:

    Klopt…dat heb je snel door hoe dat moet ๐Ÿ˜‰

    Allebei…wat staat dat zadel hooooooog ๐Ÿ˜•

  78. Paardenfreak zegt:

    Jaa, kben wel slim ;)Ooit, weleens..Om de 1500 jaar ๐Ÿ˜›

    Ja nOgal, en die stang ๐Ÿ˜• Dat die mannen dat toch volhouden

  79. Emmelinda zegt:

    Moet je ook niet te vaak doen. Dan wennen mensen er zo aan ๐Ÿ˜‰

    Die willen altijd iets aparts he? Ghehehe. Zo’n gebogen omafietsstang is toch vรฉรฉl mooier? ๐Ÿ˜‰

  80. Paardenfreak zegt:

    Haha, of ikzelf.. ๐Ÿ˜‰
    Ja, heel veel mooier ! ๐Ÿ˜‰

  81. Emmelinda zegt:

    Hahaha alsdatzoukunnen ๐Ÿ˜› ghehehe 8)
    Zeker weten ๐Ÿ˜€

  82. Paardenfreak zegt:

    :PGhehe, mocht je willen ๐Ÿ˜‰

    Heel erg zeker weten ๐Ÿ˜€

  83. Emmelinda zegt:

    Nouegwel ๐Ÿ˜› Maar goed…het komt al in de buurt ๐Ÿ˜‰
    Yep! Helemaal. Ga je zo afsluiten? ๐Ÿ˜‰

  84. meta1973 zegt:

    oooh ja! ik vind omafietsen ook het allermooist en allerfijnst fietsen!!!!!! *jaloersjaloers* hihi

  85. Geertje zegt:

    Omafietsen zijn inderdaad de leukste fietsen.
    Maarreh…. zou je dochter jouw fiets met slecht weer misschien ook niet liever pakken? 8)
    Fijne aovnd nog!

  86. Emmelinda zegt:

    @Meta1973; Heeeerlijk he? Ik heb er lang op moeten wachten maar ben er nou ook dolgelukkig mee ๐Ÿ˜€

    @Geertje; Hahaha ja ik vrees het wel. Al heb ik versnellingen. Dat vind ze eng. En dat houden we zo ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜‰
    Knufff

  87. Paardenfreak zegt:

    Tja toen moest het, dus heb maar gedaan ๐Ÿ˜›
    Vreemd toch, dat rond 01.10 er niemand meer op de pc hangt ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜•

  88. Annamarie zegt:

    Leuk te lezen dat jij en je dochter ook zo’n fan van de opoe-fiets zijn… dat zijn wij namelijk ook!
    Met haar verjaardag – die is over zes weken (maar dat weet ze nog niet) krijgt ze een nieuwe oma-fiets ๐Ÿ˜‰

  89. Emmelinda zegt:

    @Paardenfreak; Ja vaag he? Snap jij dat nou? Dan beginnen wij net te leven he? Ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Annamarie; Ooooh wat zal dat een te gekke verrassing zijn! Welke kleur heb je gekozen? Wat zijn dat toch heerlijke fietsen he? Ik heb de mijne nou bijna een half jaar maar ben er nog steeds dolgelukkig mee ๐Ÿ˜€

  90. Paardenfreak zegt:

    Ja, heel erg met leven ๐Ÿ˜‰

  91. Emmelinda zegt:

    Maar niet lang hoor…jij gaat zo maffen ๐Ÿ˜›

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

