Uit de oude doos, take 9

Om even terug te komen op de vorige log: ik ben in het bezit van een uitstekende neus. Qua formaat gering maar qua reukvermogen is ie formidabel. Daar hoef ik niet zwanger voor te zijn. Wat betreft mijn neus neem je me niet gauw bij de neus. Het neusje van de zalm zal ik maar zeggen. Ja oke, bij de les blijven, genoeg geneuzel van mij…snel verder met de log.

Eigenlijk vond ik dat altijd normaal. Ik wist niet beter. Sinds ik Marc ken weet ik dat wel. Niet omdat ik mijn neus overal insteek, nee gewoon omdat Marc een defect aan zijn neus heeft. Nou ja, hij doet het wel maar schrikbarend slecht. Noem het maar geneusicapt.

Wanneer ik gas ruik moet ik hem dat vertellen. Hij ruikt dat niet. Verrassen met een nieuwe aftershave voor zijn verjaardag? Kan niet. Hij moet zelf mee naar de winkel om te ruiken of de geur sterk genoeg is. Anders valt zijn omgeving flauw en hijzelf ruikt niks.
Frappant is wel dat hij na een bezoek aan het toilet tevreden nageniet van wat hij daar achtergelaten heeft. Dat wil ie ons maar wat graag aan onze neuzen hangen! Blijkbaar is dat van een frequentie die zijn neusvleugels laat trillen van blijdschap (weet ik trouwens wel zeker, die plek kun je het eerste uur beter mijden).

Waarschijnlijk heb je zelf herinneringen die “geΓ―llustreerd” worden door de specifieke geur die erbij hoort. Zo heb ik dat dus met die rozen uit mijn vorige log maar ook bijvoorbeeld met prei. Mijn oma gooide naar mijn idee overal prei in. Ze rook ook altijd naar prei. Ik denk niet dat ze gewild zou hebben dat ik haar zo zou herinneren maar goed, tisnieanders. Denk ik aan die oma dan ruik ik prei. O zo. Daar haal ik mijn neus niet voor op!
Marc heeft dat dus niet, die geurherinneringen. Gek he? Kun je je toch bijna niet voorstellen? Hij kan zich dat op zijn beurt ook niet van “ruikenden” voorstellen.

Soms lijkt het me trouwens wel handig. Wanneer de vuilnis nodig langs moet komen omdat de kliko begint te meuren. Of wanneer je in een grote hondendrol gestapt bent. Of wanneer je kind besloten heeft zijn luier vol te laden. Of wanneer die ene kennis weer zo ongelooflijk uit haar giecheltje ruikt. En dan heb ik het nog niet eens over die pan boerenkool op het fornuis.

Hmmm maf is dat. Niet dat ik het graag zou willen. Geef mij mijn eigen poezelige neusje maar. En toch…op zo’n momenten vraag ik me wel eens af hoe dat zou zijn…

Dan ben ik echt neusgierig!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Uit de oude doos, take 9

  1. leejo zegt:

    Hahahaha, maar je hebt ook geen lol als je er een laat vliegen en dan de dekens over zijn hoofd trekt πŸ˜€

  2. Emmelinda zegt:

    Heeej daar zeg je zoiets…dΓ‘n ruikt ie het namelijk wΓ©l. Maar niet goed. Hij zegt namelijk dat het stinkt. Stomme neus van hem πŸ˜›

  3. leejo zegt:

    O ja dat is waar ook, die van vrouwen stinken nooit, alleen die van ons πŸ˜•

  4. Pasula zegt:

    Er zit toch een luchtje aan dit logje…. 8)

  5. Emmelinda zegt:

    Ja raar he? Die van mij ruiken altijd naar roosjes πŸ˜›

  6. Emmelinda zegt:

    @Pasula;Hahaha had je er lucht van gekregen? πŸ˜‰

  7. Nicky zegt:

    Ha! Ik weet wat je bedoelt.. Ik had ooit een vriendje met hetzelfde kwaaltje. Dan stond-ie met zijn arm omhoog voor me en vroeg “Stink ik?” Hij liep ook altijd met deodorant te spuiten (hij stonk dus nooit, grinnik)! Overigens wel link… Hij heeft ooit een tijd rondgereden in een auto die vol benzinedampen hing… πŸ˜•

  8. Emmelinda zegt:

    Gek is dat he? Ik moet ook altijd een weg banen door de aftershavedampen ghehehe
    Maar dat is dus wat ik ook bedoel met die gasdampen. Juist die dingen die zo gevaarlijk zijn ruikt ie gewoon niet. πŸ˜•

  9. Dinie zegt:

    ???vuilnisroosjes??? πŸ˜‰

    Ik ruik meestal ook alleen maar vieze dingen πŸ˜• .
    En geurheriniieringen heb ik zeker ook wel, zelfs in de winter (mmm, vreemd)ruikt het naar winter en waarnaar dat dan ruikt…geen idee; gewoon naar winter. πŸ™‚ 8)

  10. Emmelinda zegt:

    Hihi ik heb dat eigenlijk wel met de overige jaargetijden maar niet met de winter. Eens denken…heb ik iets wat specifiek naar winter ruikt? Hmmmz….verdorde bladeren? Neuh niet speciaal. Ik weet het ff niet hihi πŸ˜‰

  11. Spruitjes ruiken naar winter Emmelinda πŸ˜€
    Ik heb wel eens (dit klinkt echt belachelijk) een ardbeienijsjes ergens bij vooral zomers.
    Wij hadden vroeger het ijsvrouwtje bij ons in de buurt wonen (verkocht dus ijs aan huis hahah) en heb daar ooit een aardbeienijsje gekocht wat raar rook.
    Die geur is nooit meer uit mijn gedachte verdwenen en soms kom ik (zomers) wel eens ergens en dan ruik ik die geur.

    Verder ben ik normaal hoor. πŸ˜€ (denk ik)

    En wat betreft je reactie bij mij, je moet zo doorgaan daar maak je vrienden mee hahahhahahhaha, Emile en polonaise dacht het niet he.
    Doe ik maar één keer per jaar eenmaal en dat is met 3 october, een ker en niet meer hahahhaha.

    Wil je het nog erger hebben, heb ooit nog eens kabouter plop gedanst op het podium met mijn buurvrouw en was NUCHTER, sindsdien zorg ik dat ik zat ben kan ik in elk geval het podium niet meer op.

    En hou omroep Brabant en je video maar in de gaten hahahhaha zwaai wel even naar je. πŸ˜€

  12. en al die spelfouten kwamen doordat ik weer eens niet op zat te letten en met mijn NEUS richting tv zat. πŸ˜€

  13. GekinblacK zegt:

    … ’t is niet eerlijk, mijn neus is te goed, ik ruik werkelijk alles. 😦 πŸ˜‰

  14. epie zegt:

    een vrouw uit eindhoven
    kwam iets niet te boven
    ze liet een scheet
    en gaf een kreet
    en begon in nattigheid te geloven

  15. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber; Dat heb ik dus met bruine bonensoep. Jakkes wat een lucht. Nou ja, ik heb wel eens hele vieze weggeslurpt. Moest wel anders was het onbeleefd. Sindsdien vind ik dat echt goor. πŸ˜‰ spruitjes vind ik trouwens smerig. De lucht maar ook de smaak. Ik hou ook niet zo van winter. Misschien moet ik die twee dingen maar met elkaar combineren ghehehe.

    Whaahaa weet je, omdat ik uit het zuiden kom verwachten ze dat ik altijd mee wil doen met de polonaise. Nou wil ik best veel en ook voor het goede doel maar er zijn grenzen he? Pfff . Dan zit ik dus op de wc! Helaas kon dat met onze bruiloft niet. Stond zo raar he? πŸ˜‰

    Whaahaa kabouter Plop? Nuchter nog wel? Dan moet het wel een hele bijzonder buuf zijn! (die van je log laatst? ;))

    Ik heb al een lege band in de video zitten en mijn digi is klaar voor de start. Kan ik er een mooi logje van maken πŸ˜›

    @GekinBlack;Ik heb niet te klagen over de mijne. Soms is ie overaktief. Maar ik vind het ook wel weer fijn. πŸ˜‰ Vooral met herinneringen opsnuiven hihi πŸ˜€

    @epie; Whoeehaa…kijk als het over scheten gaat krijgt epie zelfs een geweldige limerick in elkaar gedraaid πŸ˜› hahaha

  16. epie zegt:

    een man uit vught
    die maakte toch een lucht
    en hij kon het weten
    want hij kende zijn scheten
    hij was dan ook heel berucht

    mag deze in je schaduew staan emmelinda

  17. Emmelinda zegt:

    Hahaha je bent goed op dreef. Ik zal eens met Liesbeth overleggen of deze op crazy limerick mogen ghehehe πŸ˜›

  18. Was inderdaad de buuf van de log.
    En lachen over die bruiloft en de wc, moet ik opeens weer denken aan een bruiloft van een collega van me.
    Ik heb er een NEUS voor wanneer ongeveer de polonaise komt dus duik dan inderdaad de wc in.
    deed ik op die bruiloft dus ook een paar keer.
    OP een gegeven moment was de wc bezet en werd ik gegrepen voor de polonaise, ik huppel wat mee en denk ik moet weggggg.
    Zie een zijdeur openstaan (liep vrijwel achteraan) en dacht dat is mijn redding dus ik door de zijdeur pleitte met maar twee man achter me aan.
    Nee hoor, hoor ik opeens jah leuk en komt het hele kluppie er achteraan, loop ik dus voorop over straat in een polonaise van een mannetje of 40.
    Hoe diep kan je zakken.
    😦
    En ja ik verwacht een fotootje van je hoor, ik doe mijn best op elke camera te komen die ik tegenkom. πŸ˜€
    Al moet ik er polonaise voor lopen, nou ja, nee er zijn uitzonderingen. πŸ˜€

  19. epie zegt:

    truste k ga nach hause
    o ja hahahah even de nadruk leggen dat danieltje en
    ik Quickdampen zouden kunnen maken

  20. epie zegt:

    @leidse glibber jee die is leuk

  21. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber; Whoeehaa denk je er aan te kunnen ontsnappen en dan loop je nog voorop Γ³Γ³k! Whaahaa fantastisch! Nou ja…om te lezen ghehehe. Ik heb er zo’n hekel aan…verschrikkelijk!

    Ik ben echt heel benieuwd hoe het je afgaat in Tilburg! πŸ˜€ Maar dat lees ik vast wel op je log ghehehe πŸ˜‰

    @epie; Hahaha dan hoef ik niet te vregen waar je gegeten hebt? Hmmmz zou een goed idee zijn om morgen eens naar toe te sjezen. πŸ˜€ Slaap lekker in ieder geval! Misschien heb je vannacht wel een bubbelbed πŸ˜›

  22. epie zegt:

    kon pinokio ook ruiek met dat ding ?

    ik heb we iets gelezen van een bevel :
    liegen pinokio

  23. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja die mop ken ik ook ghehehe πŸ˜‰

  24. epie zegt:

    ik val bijna om doeg en slaap ze

  25. Emmelinda zegt:

    Ik ga ook maffen! Welterusten! πŸ˜€

  26. Bella zegt:

    Poezelig neusje…ik heb een gekke neus πŸ˜€

    fijn weekend!

  27. Gonny zegt:

    Hahaha …ja dat heb ik ook maar dan met andere dingen….zoals dat mijn moeder aan het strijken was vroeger dat rook ook zo lekker heel anders als dat ik strijk(doe ik ook niet zo vaak πŸ˜‰ ) en de kachel en dat soort dingen….dan denk ik echt aan vroeger… πŸ˜€

  28. Rianne zegt:

    Zonder geur zou ik niet kunnen.
    Ik heb wat geurherinneringen; vakantievriendjes, gehaktballen bij mijn oma, sunlightzeep en de kleuterschool, Charlie eau de toilette en mijn moeder……enz. enz.

  29. Youke zegt:

    ja ik heb ook herrineringen die bij een bepaalde geur horen.
    En ja die banner heb ik gebruikt omdat ik deze had gkregen bij de reactie op deze log

  30. remco zegt:

    volgens mij lig jij neuslengtes voor op iedereen met het “de oren van iemands hoofd praten ” πŸ˜‰

  31. Emmelinda zegt:

    @Bella; Gekke neuzen zijn super! πŸ˜€ Ik wens jou ook een heel fijn weekend!

    @Gonny;Ja of de stae van mijn moeder. Die geur was zooooo heerlijk, die kan ik ook zo tevoorschoon toveren in gedachten. Hoe ik ook mijn best doe…ik krijg die niet zoals de sate van haar. Terwijl ik toch het recept heb. Misschien is het maar goed ook…blijft het tenminste een mooie herinnering? πŸ˜‰

    @Rianne;Ja geweldig he? Heb jij dat ook dat je die geur ook terug kunt halen zonder het meteen te hoeven ruiken op dat moment? Ik vind het dan ook moeilijk om te begrijpen dat Marc dat allemaal “mist”. πŸ˜‰

    @Youke; Mooi is dat he? Net zoals ik in die andere log beschreef van die rozenstruiken….als ik die dingen per toeval ruik gaan m’n gedachten meteen twintig jaar terug in de tijd ghehehe πŸ˜‰

    Ik zie het. Het is ook geen aanval hihi, dat kon jij ook niet weten. Ik blijf het gewoon maf vinden als ik m’n spullen ergens anders terugzie ghehehe πŸ˜‰

  32. Emmelinda zegt:

    @remco; Dat zou me niets verbazen ghehehe. *trekt lange neus* πŸ˜‰

  33. --Natazz-- zegt:

    Ik heb ook zo’n goeie neus. Kees heeft weer goeie oren en onze ogen zijn allebei prut. Verder zijn we wel lief hoor! *grin*

    Ik wens je een fijne zaterdag en ik hoop dat je vandaag geen nare luchtjes ruikt.

    Liefs natazz
    Xx

  34. Lette zegt:

    Ik heb ook zo’n neus die alles detecteerd. En jij schrijft nu wel dat het handig is om die hondendrol aan je schoen niet te ruiken, maar wat als je ermee naar binnen loopt?

    Een paar jaar geleden had ik een akkefietje bij de slger. Biefstuk gekocht. ’s avonds willen eten … zakje open … nee, vertrouw het niet. Voor de zekerheid de test met de poezen en ze waren het met me eens. Volgende dag terug en discreet in een hoekje mijn verhaal. En wat denk je … ze steekt haar neus erin en maakt duidelijk mij niet te geloven. Uiteraard wordt mij een nieuw stukje aangeboden, maar ik heb mijn buik al vol. Wie zegt mij dat dat nieuwe stukje wel goed is, als zij haar eigen waar niet kan keuren.

    Twee dagen later loop ik door de stad en komt er iemand achter mij aangerend. Het was ‘zij’ van de slagerij. Momenteel werd hun koeling hersteld, want de temperatuur was niet goed!!! Ik heb sindsdien toch maar een andere slager.

  35. *Cloggy* zegt:

    Even over luchtjes, Mijn oudste heeft dat heel sterk. Woonden we in flat, stonden we in de lift, zie ze: Hans van 5 is net naar beneden…Of bij bepaalde sigaren merken, Mam ik ruik Opa.
    Ze heeft ook heel vaak dat ze iets ruikt, dan komen spontaan herinneringen boven. Die ze dan met ons deelt en waarvan wij het pas weer weten als zij erover begint… Makkelijk zulk een katalysator! Fijn weekend, Liefs Ria πŸ˜€

  36. Marjan zegt:

    Goedemorgen Emmelinda.

    Dat moet echt een handicap voor je man zijn.
    Want geur heeft ook met smaak te maken.
    Dus hij zal anders ook wel anders vinden smaken.
    Morgen is mijn man jarig.
    Maar we vieren het overdag, zodat we ’s avonds naar de sluiting van de spelen kunnen kijken.
    Ik wil je een heerlijke zaterdag toewensen en veel kijkplezier.
    Lieve Groetjes van Marjan!

  37. ~Tina~ zegt:

    Goeiemorgen, dat lijkt me heel erg lastig als je niet goed kunt ruiken. Ik vind het zelf al lastig als ik heel verkouden ben…. geur hoort echt overal bij he?
    Je eten smaakt ook beter als het lekker ruikt vind ik.

    Ik wil je graag een heel fijn weekend wensen.
    Groetjes en liefs van Tina πŸ˜€

  38. leejo zegt:

    Hey Emm
    Ik kom je een heerlijke dag toewensen πŸ˜€
    Knuff Leejo

  39. remco zegt:

    @Emmelindaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa pas maar op dat zo’n lange neus niet ergns in blijft zitten πŸ˜‰

  40. Colinda zegt:

    Goedenmiddag ,…

    nou mijn neusje werkt ook prima en soms zo ik dan ook willen dat hij iets minder werkte hoor,..zeker als je in een bus zit die propvol zit mensen die zweten of naar eten ruiken ,..gadsieeeee,……en het is ook handig met poepbroeken verschonen en kattenbakken verschonen ,…ik denk dat er toch wel wat voordeeltjes aanzitten als je minder ruikt ,… πŸ˜‰ Maar aan de ndere kant met parfum enz ,…..poepoeeee,….je denkt dat je lekker ruikt en de rest valt neer ,…hahaha,…dat schreef jij ook al ,…wel handig als je iemand niet mag ,..lekker volsproeien en langs gaan ,…hahahha,..

    Heb je nog wat leuks gedaan??
    Ik ga weer verder mijn huisje poetsen ,…..

    Dikke Knuf ,…. πŸ˜€

  41. Michelle zegt:

    Tis wat met die neuzen… ik ben blij dat ik er eentje heb… stel je voor dat we geen neus zouden hebben; geen gezicht natuurlijk hehehe πŸ˜‰

    Op dit moment is trouwens het rodeneuzenbal gaande ivm carnaval… toeval?! πŸ˜€

  42. Heeeeeeee dat is toevallig ……ik ging mijn neus achterna en kwam bij jou terecht om je een fijn weekend te wensen πŸ˜› πŸ˜‰

    Knuf Ylone πŸ˜€

  43. Yvonne zegt:

    Soms zou ik er wel eens een knijper op willen zetten. Bijvoorbeeld als ik vieze mannen ruik op mijn werk o.i.d.

  44. rietepietz zegt:

    Hoi Emmelinda , ik kom ff bij je neuzen en het is weer een prachtverhaal . het zal, als alles, wel z’n voor en nadelen hebben om niet goed te kunnen ruiken , bij ons in huis ben ik de speurneus Henk slaat ook een aantal “gradaties “over. fijn weekend en big hug , Riet

  45. Emmaly zegt:

    dat lijkt me nou heel vervelend joh..dat je slecht kan ruiken…gelukkig heb ik wel overal een goed neusje en oortjes voor πŸ˜€ …En ben je nog wat wezen doen met carnaval optocht geweest ofzo?

    Knuffff

  46. Geertje zegt:

    Vreselijk soms die geuren ja!
    Heb er ook “last” van. Vreemd, maar eigenlijk pas sinds ik zwanger ben gewest. Inderdad, gas, bloemen in huis, walgelijke luchten, alles ruik ik. Handig en soms totaal niet nee πŸ˜‰
    Maar die geurherrinering vind ik wel leuk! πŸ˜›
    Als ik een bepaalde geuren ruik, dan moet ik meteen aan bepaalde dingen van vroeger denken 8)
    Leuk!
    Wens je en geweldig weekend!
    Liefs en dikke knuffel πŸ˜‰

  47. leejo zegt:

    Toch stiekum carnaval aan het vieren hΓ©? πŸ˜‰

  48. jacqueline zegt:

    Heeeh Emmelinda nog geen nieuw stukje πŸ˜• Morgen maar weer kijken dan. πŸ˜€

  49. Marika zegt:

    Dan mis je toch wel wat als je geen geurherinneringen hebt. πŸ˜• Als je slecht ruikt dan proef je ook niet veel neem ik aan, dat houdt ook weer verband met elkaar. Dat lijkt me nog erger als alles hetzelfde smaakt. πŸ˜•

  50. epie zegt:

    wat betekend eigenlijk “het gaat hem voor de wind””

  51. Gonny zegt:

    Goeiemorge………..Kater???????? πŸ˜›

  52. rietepietz zegt:

    is Emmelinda haar neus achterna????????

  53. Goeie morgen Emm, hu-uh….geen carnaval…..

  54. Bianca zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,Ga je nog wat doen met de carnaval.Mischien kan je wel mee doen met de fietsoptocht dan kan je een keer je fiets versieren is toch ook leuk. πŸ˜€ πŸ˜‰ En ben je ook al nuchter?Ik wel hoor.Er moet één nuchter zijn hΓ© want we moesten vanacht wel lopen.In de kou van vanacht word je vanzelf wel nuchter.Ik wens je nog een fijne en een leutige zondag toe.Veel liefs van Bianca en knufies. πŸ˜€ πŸ˜‰

  55. epie zegt:

    @gonny colakater zeker haha

  56. Gonny zegt:

    @epie: jajahahaha……. πŸ˜€

  57. Emmaly zegt:

    Ik kan maar 2 dingen bedenken waarom je er niet bent..1 is dat je ziek op bed ligt en 2 is dat je misschien carnaval aan het vieren ben? Maar persoonlijk denk ik nummer 1 heb ik het goed? πŸ˜€

  58. epie zegt:

    is er daar buiten de bolhoedjes ook nog een optocht

  59. epie zegt:

    nou ik ga naar maastricht , zal om twaalf uur je log
    niet kunnen zien , dus morgen middag is ook goed.
    voor mijn dan hihihihihih

  60. Aletta zegt:

    Ik heb ook veel herinneringen bij verschillende geuren. Zo ruiken nieuwe boeken zo lekker naar vroeger!!
    Ook herken ik vaak geurtjes. Zo herken ik bijvoorbeeld magnetics (vroeger zelf gehad), White Musk, Hugo, Tresor, Joop en vele anderen. Zelfs bij wildvreemden!!

  61. Judith zegt:

    Wat weer geweldig geschreven!
    Ik zou het vreselijk vinden als ik niets kon ruiken….Heerlijk de geur van pasgewassen beddengoed, of mn lievelingsgeur….mmmmmmm!

  62. Gonny zegt:

    De hele dag weg???? πŸ˜€ πŸ˜€

  63. Op deze schrijfstijl wordt je gewoon stinkend jaloers πŸ˜‰

  64. Ik heb het overleefd hoor (het carnaval) maar volgens mij niet op de camera gekomen. πŸ˜€
    Alleen even tijdens de optocht werd ik gefilmd had alleen toen niet mijn hele outfit meer aan πŸ˜€
    Maar het was wel gezellig bij jullie in Brabant. πŸ˜€

  65. Grappatje zegt:

    Hmmmm weet je zeker dat je het over Marc hebt ? Je heb mijn vriendjelief erg treffend omschreven πŸ˜› πŸ˜‰

  66. rietepietz zegt:

    Waar zit je nou toch Emmelinda !!! Nou ja , ik denk of je nou ziek bent of naar het carnaval geweest……je hebt vast stevige koppijn ….. sst ik doe zachtjes….klein knuffie dan liefs Riet

  67. Emmaly zegt:

    EMMMMMM waar zit je dan toch..begin me nu wel zorgen te maken hoor is niks voor jou om zolang niks van je te laten horen πŸ˜•

    Knufff

  68. Romanya zegt:

    Lijkt me heel raar als je gewoon dingen niet ruikt… En ja HALOO *knockknock* nieuwe logje! πŸ˜› x

  69. alinda zegt:

    steekt de neus weer in deze weblog
    niet 1 pctje is veilig voor mij haha
    ik lees over gas ruiken nou dat probleem ken ik dus ook ik ruik dat dus ook niet heel gevaarlijk dus, maar de rest doet mijn neusje het prima

  70. *Cloggy* zegt:

    Het is stiletjes hier…
    Ben je in de carnavalsroes?
    xxx liefs Ria πŸ˜€

  71. rietepietz zegt:

    we kunnen natuurlijk wΓ©l ff lekker over Emmelinda roddelen nu ze er toch niet is ……….* fluisterd achter de hand dat Em misschien wel teveel gedronken heeft *

  72. remco zegt:

    gevelt door de vogelgriep ?????

  73. Bianca zegt:

    Ben je nog steeds Carnaval aan het vieren?En je zei nog wel tegen ons ik vier het niet. πŸ˜€ πŸ˜€ Of ben je je Carnavals roes aan het uitslapen πŸ˜€ πŸ˜€ Vanuit het andere carnavals gedeelte veel liefs en knufffffffffffffies van Bianca πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€

  74. Gonny zegt:

    Nee ik denk dat ze ziek is……. 😦

  75. Emmelinda zegt:

    @Colinda; Hahaha en vooral als het regent stinkt zo’n bus vol mensen het allerergst hihi. Zo handig als een neus meestal is zo vervelend kan het ook weer zijn he? Ghehehe πŸ˜€
    Dikke knuff en ik kom snel bij je buurten πŸ˜‰

    @Michelle;Hihi al zie ik wel eens exemplaren waarvan ik denk dat er de helft van gedoneerd kan worden ghehehe πŸ˜‰

    @Rhodosfriends;Lang leve jouw neus hihi! Ik wens je alvast een hele fijne dinsdag toe πŸ˜€ Knuffff

    @Yvonne;Nou inderdaad! Vooral uit giecheltjes want dat ruikt altijd zo giftig πŸ˜•

    @Rietepietz;Dat denk ik ook dat het zijn voor en zijn nadelen heeft. Ik kan hier stiekum Marc’s nootjes opeten zonder dat ie het meteen in de gaten heeft ghehehe πŸ˜›
    Voor jou ook een big hug en alvast een hele fijne dinsdag! πŸ˜€

    @Emmaly;Yep dat lijkt mij dus ook heel vervelend. Al is het met herinneringen opslaan ofzo. Of ruiken of de melk goed is vooral je het je huig af laat glijden? πŸ˜‰
    Nope we hebben niet veel van de carnaval gezien. Het viel me zo op dat die carnavalsvierders die we zagen zo sjagie keken? Misschien van de kou ghehehe πŸ˜‰
    Wat je vragen betreft…hihi nee het is geen carnaval en ziek ook niet helemaal. Ik heb al een week een giga hoofdpijn 😦
    Dikke knuff van mij πŸ˜€

    @Geertje;Bij de zwangerschap was het helemaal erg hahaha. Normaal doet die neus van mij het al prima maar toen…pfff. πŸ˜‰
    Ik vind het ook heel handig voor herinneringen. Soms heb je dingen waar je nooit meer aan gedacht hebt ineens weer terug. Andersom heb ik dat overigens ook…dan kan ik gewoon zo’n geur terughalen. Maf eigenlijk πŸ˜€
    Dikke knuff en veel liefs πŸ˜€

    @Leejo;Hahaha heb je me door? πŸ˜‰

    @Jacqueline;Nee sollie. Ik zit met een joekel van een hoofdpijn en krijg gewoon niks op papier of op word. Komt vast wel weer πŸ˜‰

    @Marika;Ik vind het ook zo vreemd in elkaar zitten. Waarschijnlijk kan Marc daarom dus ontzettend pittig eten met gemak naar binnen werken??? En heel misschien is dat dus de verklaring van die rotfles met curry die altijd de tafel siert πŸ˜‰

    @epie;Grinnik…dat ie veel uien heeft gehad vrees ik? πŸ˜›

    @Gonny;Sammy? Nope ghehehe πŸ˜‰

    @Jan;Grinnik…nee getsie ik heb alweer genoeg gezien πŸ˜‰

    @Bianca;Hihi nou ik heb niet veel carnaval gezien eerlijk gezegd. Heb je het wel naar je zin gehad?
    Ik zou eigenlijk niet eens weten of ze hier een fietsoptocht hebben hahaha. Is wel een leuk idee alleen vind ik mijn omafiets nou al de hoofdprijd waard πŸ˜›
    Veel plezier met de resterende carnavalsdagen! Geniet er maar lekker van πŸ˜€

    @Aletta;Jaaaa heerlijk om boeken te snuiven. Nog gezond ook? Hahaha. Ik vind oude rommel van de rommelmarkt ook altijd zo lekker ruiken. Nou ja…het ruikt muf maar er kleven zoveel herinneringen aan. Hmmz, misschien is het ‘m dat wel ghehehe….plakt het daarom zo πŸ˜› πŸ˜‰

    @watspreektjouaan;*smak* DΓ‘t is liefffff! πŸ˜€

    @Leidse Glibber;En? Was het voor herhaling vatbaar of kruip je volgend jaar weg onder een dikke steen om maar niet gevraagd te worden? Hahaha. Heb je Balkie nog gezien? πŸ˜‰
    Had je niet je hele outfit aan toen je gefilmd werd? *wrijft met hand over kin en kijkt bedenkelijk* πŸ˜‰

    @Grappatje;Hahaha welke deel…dat van die wc of over de neus in het algemeen? Ghehehe

    @Romanya;Ja vreemd he? Maar goed, wat je niet weet mis je natuurlijk ook weer niet. Al kan ik het me helemaal niet voorstellen πŸ˜‰
    Een nieuw logje? Ik vrees dat het nog effies op zich laat wachten πŸ˜‰ Knufff

    @Alinda;Misschien zijn er ook wel dingen die ik helemaal niet ruik maar waar ik gewoon geen erg in heb? Hoe is het nou met je pc?

    @Cloggy;Hahaha nee ikke gelukkig niet. Al voel ik me nu misschien net zo als alle zatte vierders naderhand. Zo bonkt mijn hoofd in ieder geval πŸ˜‰
    Dikke knufff van mij X

    @Remco;Toktoktok, wie ik? Ghehehe

  76. leejo zegt:

    Hey Emm
    Je hebt het flink te pakken zo te lezen, wil het nu weer een beetje?

  77. Emmelinda zegt:

    Nope, ik heb nog steeds flinke koppijn. Ik kijk nou net zo scheel als een groepje carnavalsvierders hahaha. Griep heb ik nog steeds niet gehad πŸ˜• πŸ˜‰

  78. tycho's mama zegt:

    HΓ© jij daar, duik je bed eens in. Orders van dokter Bibber hier!!! πŸ˜‰

  79. Emmelinda zegt:

    Hahaha *trekt lange neus*. Ik maak effies een rondje en dan ben ik weer pleitos πŸ˜€ πŸ˜‰

  80. Emmaly zegt:

    Hee emm..blij dat ik weer wat van je gehoord heb hoor πŸ˜‰ ..vervelend die hoofdpijn ga dan maar lekker weer achter je pctjuh vandaan want dat is niet goed voor je oogies dikke knuffff

  81. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…ik merk het wel meteen, dat klopt. Maar ik ga toch effies overal langs πŸ˜‰
    Dikke knuffff

  82. rietepietz zegt:

    ach ziepelig , misschien voorhoofdholte ontsteking? is ook pijnlijke grap en moet je met stomen weer beetje op dreef krijgen oh… dan doet je kop zo’n pijn met bukken ! nou sterkte maar en lekker et mandje weer in .Liefs en beterschap Riet
    p.s. je kan beter koppijn van een kater hebben , die is in één dag weg .

  83. jacqueline zegt:

    Nou fijn dat je in ieder geval weer achter je pc kan πŸ˜‰ . Erg zeg van je hoofdpijn. hoor er hier ook allemaal mensen over. heb vandaag uitvoorzorg maar mondkapjes besteld πŸ˜‰ Laat ze leon met zijn airbrush mooi opspuiten. Gat in de markt πŸ˜€

  84. Emmelinda zegt:

    @Rietepietz; Ja dat heb ik als kind vaak gehad. Maar dat heb ik nou niet. Ik heb geen flauw idee wat dit nou weer is. Hopelijk is het sneller weer weg dan dat ik het antwoord weet ghehehe πŸ˜‰
    Misschien neem ik zo meteen wel een neut. Wie weet is mijn koppijn dan weg? Hahaha. Dank je wel Riet…misschien is het morgen ineens over πŸ˜€ πŸ˜‰ Liefs en een dikke knufff!

    @Jacqueline; Whaahaa dan wil ik ook wel een bespoten mondkapje ghehehe. Wie weet kan ik er hier ook een boel slijten met die carnaval πŸ˜‰

  85. jacqueline zegt:

    ik ga er een paar zien te bemachtigen is allicht leuk om daar iets geks op te spuiten en op een log te plaatsen πŸ˜€

  86. Emmelinda zegt:

    Ja misschien kun je er een raadplaatje van maken ghehehe πŸ˜‰

  87. Ga je een borrel drinken?:P

  88. Emmelinda zegt:

    Is misschien wel een goed idee…kan ik mijn hoofdpijn ff vergeten, ghehehe πŸ˜€

  89. Zullen we het samen doen? Misschien helpt het ook wel tegen de keelpijn.
    Goh je ziet er goed uit vandaag ondanks je hoofdp..:Sijn (complimentje;))

  90. Emmelinda zegt:

    Oke, wat nemen we? Heb je een goed medicijn? Ben helaas niet zo thuis in alcoholland πŸ˜‰
    Hahaha dank je wel. Dat is lief van je! (maakt niet meteen een compliment terug omdat het dan niet zo “echt” lijkt)

  91. Wiesje zegt:

    hahaha helemaal geweldig, ik kom je zeker vaker lezen πŸ˜‰

  92. Emmelinda zegt:

    Dank je wel Wiesje…je bent altijd van harte welkom πŸ˜€

  93. als ik heel eerlijk ben… ik heb net een ranja op *bloost*

  94. Geertje zegt:

    Vandaag las ik ergens op een log over Bebogeen. Had direkt die geur in mijn neus πŸ˜›
    Ruikt lekker, maar wat een bagger is dat πŸ˜•
    Fijne avond en slaap lekker πŸ˜›
    Liefs en knufff

  95. Emmelinda zegt:

    Bebogeen? Is dat die caramelsmurrie voor op je boterham?

    Jij ook een hele fijne avond en welterusten voor zo meteen πŸ˜€
    Knufff en veel liefs πŸ˜‰

  96. Er staan er twee in… als je wilt:P

  97. Emmelinda zegt:

    *slurp* sollie…ik kon me even niet beheersen hoor *schaam*

  98. geeft niet, je mag de rest ook. WSJA gaat slapen. Have sweet dreams;)

  99. Emmelinda zegt:

    Joepieeeeee! Dank je wel! Ik ga ook zo maffen. Slaap lekker ennuh…nogmaals bedankt voor de ranja! πŸ˜€

  100. Marika zegt:

    Beterschap Emmelinda, koppijn is niet fijn… πŸ˜•

  101. Emmelinda zegt:

    Dank je wel Marika. Nee pfff het blijft je bezig houden. Ik kijk ook al aardig scheel πŸ˜‰

  102. Marika zegt:

    En dan nog tegen die felle kleuren van je log aankijken, auw nog meer zeer. πŸ˜› Als ik een tijdje op het scherm tuur en dan op mijn toetsenbord kijk dan wordt alles groen, heb jij dat ook? kan ook zijn dat het tijd wordt om te gaan slapen. πŸ˜‰

  103. Geertje zegt:

    Klopt Emmelinda! πŸ˜›
    Jech, echt smurrie… πŸ˜‰
    Slaap lekker zometeen! πŸ˜› πŸ˜›
    Knuff!

  104. Emmelinda zegt:

    @Marika; Hihi ja ik moet inderdaad ff met mijn ogen knijpen πŸ˜‰ Ja inderdaad…op het moment heb ik dat zeker. Het is bijna zwart πŸ˜‰

    @Geertje;Eens denken…dat was zo’n chemisch luchtje he? Maar ik vond het wel altijd heeeeerlijk hahaha πŸ˜€
    Jij ook welterusten! Ik ga zo maffen (ik typ dit al voor de zoveelste keer..maar goed dat jullie de typfouten niet zien ghehehe ;)) Knufff

  105. Ja Emmelinda ik vond het schitterend bij jullie in Brabant en inderdaad ik had harry Potter toch nog duidelijk voor mijn lens he. πŸ˜€

  106. Emmelinda zegt:

    Hihi ja egwel! Is toch ook toevallig zeg dat je hem juist op die dag te zien kreeg hahaha. Ik had je gelukkig nog op tijd kunnen waarschuwen ghehehe πŸ˜‰

    Dusseh…volgend jaar weer?

  107. leejo zegt:

    Geen logje vandaag meis?

  108. Emmelinda zegt:

    Nope…het lukt niet πŸ˜‰ Ik probeer me suf maar geen resultaat. Misschien morgen weer. Ik had gisteren wel een limerick maar die is nog niet helemaal goed πŸ˜‰

  109. leejo zegt:

    Komt vanzelf wel weer, wordt eerst maar beter, voor zo truste,en een dikke knuff.

  110. Emmelinda zegt:

    Thanks, ik hoop het ook πŸ˜‰ SLaap lekker Leejo en een hele dikke knufff voor jou! πŸ˜€

  111. Occcccccccchhhhhh wat sjielug 😦
    *geeft kusje op je voorhoofd * is het nu beter ? πŸ˜›

    Beterschap meis en een dikke knuf Ylone πŸ˜€

  112. Goeie morgen Emm,
    Voor Mies en Steffie ook een fijne vakantie gewenst
    Groetjes
    J.M.R.

  113. Pasula zegt:

    Rustig aan nog even he Emmelinda….
    Trouwens het SNEEUWT hier, een dagje lekker in bed is zo gek nog niet πŸ˜‰

  114. meta1973 zegt:

    zoooooooo hee, lamme vinger van naar beneden scrollen….. πŸ˜‰ …… nog niet opgeknapt……. beterschap!

  115. Gonny zegt:

    Heey ben blij da’k weer iets van je heb gelezen…ik dacht je bent doodziek…ja hoofdpijn is ooook heeeeel erg hoor(en ik kan het weten) heb meelij met je…

  116. --Natazz-- zegt:

    Oeps, hoofdpijn is niet gaaf!

    Sterkte en ik hop maar dat het snel over is.
    Xx

  117. ::CharLi:: zegt:

    **Plakberichtje**

    W.M.J.E.? nummer 6, is van start gegaan!!

    Doe je (weer) mee?

    Liefs Charli

    Wat Maak Jij Ervan ?

  118. Miep & Vrouw zegt:

    Nou zeg, wat hang jij ons allemaal aan de neus??
    Geweldig hΓ¨? Zo’n reukvermogen, wij hebben het beide… Carool iets beter dan ik, maar toch zijn we beiden gezegend met een goed reukvermogen.. Gelukkig geen enorme vangrail ergens onder onze ogen, maar wel eentje die goed werkt. Maar inderdaad als er iemand voor je naar het toilet is geweest, dan is het wel eens minder dat ie zo goed werkt.. Want mijn maag vindt al die geurtjes ook niet zo geweldig!

  119. Monique zegt:

    Goedemorgen Lieve Emmelinda..
    Ik sport gewoon fitness,niks bijzonder. maar het helpt wel πŸ˜‰ hahaha… Zo daar ben ik weer ffies.. Ik heb niet veel tijd meer,moet zo weer aan de slag. Maar wilden je even hallo zeggen, en je tevens even melden dat colinda gaar pc het begeven heeft dus die komt de komende dagen waarschijnlijk niet meer online. haha.. We zeiden vannachtend net tegen elkaar lijkt wel of we elkaar afwisselen πŸ˜‰ hahaha… Maar goed.. Ik ga weer rennen…
    Spreek je snel weer dikke knufff en tot snel weer. πŸ˜‰

  120. Marjan zegt:

    Goedemiddag Emmelinda.
    Ik hoop dat het weer wat beter met je gaat.
    Ik zit nu een beetje in de lappenmand.
    Maar dat gaat wel weer over.
    Alle strijdmiddelen zijn ingezet.
    Ik wil je een veilige en mooie dinsdag toewensen.

    Lieve Groetjes van Marjan!

  121. alinda zegt:

    met mijn pc gaat het toppie he maar waar ben je nu ik wacht op een nieuw leuk logje meid al moe tik zeggen je hebt wel succes zo hahaha ze komen toch wel neuzen

  122. epie zegt:

    zag vanacht dat je effe he hackbord bediend had , dus
    je bent nog alive of half alive , ben zelf ook beetje
    van de wereld maar dan op een leuke manier
    beterschap

  123. Claudia zegt:

    Hoi Emmelinda,
    Ik ruik ook verschrikkelijk goed en ik kijk al uit naar de tijd van de seringen, heerlijk als ik die van de boom pluk en in de woonkamer in een vaasje doe, heerlijke geur, ook van roosjes en van fresia’s kan ik dan niet genoeg krijgen.
    Ik wens je nog een hele fijne avond, hoe het is trouwens met je?
    dikke knuffff Claudia

  124. Rianne zegt:

    Beterschap Emmelinda!

  125. ~Tina~ zegt:

    Hoe is het nu met je?
    Kater van de carnaval offeh??
    Ik wil je graag een fijne avond toewensen.
    Groetjes en liefs van Tina πŸ˜€

  126. Emmelindaaaaaaaa waar ben juuuuuuuuu* doet handen om de mond anders hoor je me niet ! * πŸ˜‰

  127. Sjoukje zegt:

    Jij hebt ook overal een neus voor….hihihi. πŸ˜‰
    Groetjes en een hele fijne dag! Sjoukje πŸ˜‰

  128. Sylvia zegt:

    wat heb jij een waanzinnig leuk log, leuke kleuren!!! en wat een toppie verhaal.. goed geschreven.. leuk leuk.. tot snel logs πŸ˜‰

  129. Michelle zegt:

    Je hebt nog geen nieuw logje gemaakt, dus ik kom je een fijne avond wensen πŸ˜‰

    Groetjes!

  130. rietepietz zegt:

    Hoi Emmelinda , ik hoop dat je een beetje opknapt .Doe rustig aan al missen we je nΓ³g zo erg ! Liefs Riet

  131. Claudia zegt:

    Zo te lezen ben je toch serieus ziek.
    Verzorg je goed he, zodat je vlug terug bent want ik mis je en ik denk ik niet alleen.
    dikke knuffff
    Claudia

  132. Geertje zegt:

    Last van een “writers block”?
    Gaat vanzelf over πŸ˜‰
    Wens je een fijne avond! πŸ˜›
    Liefs en knuffels!!!

  133. Gonny zegt:

    Hoi hoe is het nu???? πŸ˜€

  134. Beterschap Emmelinda en als het nog langer duurt kom ik even terug naar Brabant om je een paracetemolletje te brengen. πŸ˜€

  135. Emmelinda zegt:

    @Rhodosfriends;Grinnik…heb je toch zo maar het zweet van mijn voorhoofd gekust πŸ˜› πŸ˜‰
    Wat lief van je! πŸ˜€ Dank je wel. Jij ook een hele dikke knuffff

    @Jan;Goeie-avond Jan! Dank je wel (ik zal het Mies en Stef doorgeven hihi) ze amuseren zich tot nu toe heel goed πŸ˜€
    Dank je wel voor je beterschapswensen πŸ˜€

    @Pasula;Ja helaas moet ik wel. Het liefst zat ik weer een log in elkaar te draaien πŸ˜‰
    Yep ik heb ook vanalles voorbij zien komen vandaag. Moeder natuur had nog wat restjes over??? πŸ˜‰

    @Meta1973;Pas op…straks heb je een rsi-vinger πŸ˜‰ Dank je wel…dat is lief πŸ˜€

    @Gonny;Hihi ja was ik toch zo maar ineens van de aardbol verdwenen he? Het is nu wel komisch…ik heb ineens twee schermen :p hahaha Het is nog steeds niet over en ik ben er beroerd van πŸ˜‰

    @Natazz;Nope inderdaad…ik word er niet goed van. Letterlijk en figuurlijk hihi πŸ˜‰ Dank je wel πŸ˜€ Dikke knuffff

    @CharLi;Ik kom binnenkort eens kijken wat voor foto je uitgezocht hebt! πŸ˜€

    @Miep;Heeej Miep! Welkom back!
    Hihi ja in zo’n geval is een neus niet echt handig he? Ook niet wanneer de konijnenkooi verschoond moet worden. Het gekke is dat Marc dat nooit ruikt dus raad eens wie er altijd staat te kokhalzen boven die kooi? Ghehehe

    @Monique;Maar fitness is juist heeeeerlijk! Dat heb ik ook eens een half jaar gedaan en daar beulde ik mezelf echt af hihi. Eigenlijk moest ik me er weer eens heen slepen. Misschien later…als ik groot ben πŸ˜› πŸ˜‰
    Oh arme Colinda…ja inderdaad jullie wisselen elkaar wel af zeg! Ik hoop maar dat ze de pc aan de praat krijgt!
    Dikke knufff en tot gauw!

    @Marjan;Ja ik las op je log dat ze jou nou te pakken hebben. ik hoop maar dat je er snel vanaf bent want dat is niks zo! Ik wil je dan ook van harte beterschap wensen!
    Ik heb nog steeds flinke koppijn. Het duurt nou eigenlijk wel lang πŸ˜• Maar goed, misschien is het morgen ineens over! πŸ˜€
    Fijne avond en een hele dikke knuffff

    @Alinda;Hihi nou ben ik gecrashed πŸ˜‰ Ik zou ook niet weten waar ik nu eens een logje over zou schrijven. Erg he? Ik heb zo’n hoofdpijn dat het gewoon niet lukt πŸ˜‰
    Ja daar ben ik ook heel blij mee. Ik hoop dat ik dan ook heeeeel snel weer een logje kan plaatsen! πŸ˜€

    @epie;Thanks! Ik wens je veel plezier bij ’t Mooswief hahaha. Niet huilen he? πŸ˜‰

    @Claudia;Jaaaaa heerlijk he? Fresia’s ruikt Marc trouwens wΓ©l. Die heeft ie altijd graag. Maar omdat ik zelden bloemen voor in huis koop (ja erg he?) plant ik altijd bolletjes in de tuin. Heeft ie er langer plezier van πŸ˜€
    Hoe het is? Ehm…ik weet 1 ding zeker; mijn hoofd zit er nog op ghehehe. Dat voel ik πŸ˜€ πŸ˜‰
    Fijne avond meis ennuh…een dikke knufff πŸ˜€

    @Rianne;Dank je wel πŸ˜€

    @Tina;Hahaha was het maar waar. Ik heb wel een kater maar die loopt hier al vanaf augustus ghehehe.
    Ik wens jou ook een hele fijne avond toe! Dikke knufff en heel veel liefs πŸ˜€

    @Sjoukje;Van alle markten thuis he? πŸ˜‰ Ehmm….maar liever niet van de vismarkt ghehehe
    Fijne avond en een hele dikke knuff πŸ˜€

    @Sylvia;Hihi dank je wel. Wat een lieve complimenten. Kom snel maar weer eens terug πŸ˜€ πŸ˜‰

    @Michelle;Nope, ik vrees dat het nog effe op zich laat wachten. Maar ik wacht niet met jou een hele fijne avond te wensen: Bij deze! πŸ˜€ Groetjes terug πŸ˜€

    @rietepietz;Dank je wel lieverd. Het gaat niet echt over. Misschien moet ik toch maar eens richting huisarts…alhoewel…is dat verstandig rond carnavalstijd? Ghehehe. Dikke knufff van mij! πŸ˜€

    @Geertje;Hihi ja ook. Komt door m’n head-hachee πŸ˜‰ Het lukt niet helemaal. AL kwam er vandaag een ideetje. Helaas bleef het bij dat ideetje voor een log. Maar goed, beter iets dan niets πŸ˜‰
    Ik wens jou ook een hele fijne avond! Dikke knuff van mij! πŸ˜€

    @Leidse Glibber;Pas op hoor…wie weet hou ik je er nog aan ghehehe. Nu is het veilig want carnaval is bijna afgelopen πŸ˜‰ Maareh…thanks, dat is lief van je πŸ˜€

  136. Joh, nog steeds ziek?

    Wat heb je dan precies of is het een stevige griep?

    Beterschap!!

  137. Nicky zegt:

    Ik heb vakantie en nog geen fluit uitgevoerd. Zelfs geen weblogjes gelezen… Nu haast ik me hierheen en wat blijkt? Ik heb niks gemist!
    Groetjes,
    Nicky *zakt gerustgesteld achterover*

  138. Emmelinda zegt:

    @watspreektjouaan; Yep, nog steeds. Hardnekkig he? πŸ˜‰
    Wat het is? Aidoontnoo. Wist ik het maar. Een flinke hoofdpijn. Dat weet ik wel πŸ˜‰ Ach ja, gaat wel weer over πŸ˜€
    Dank je wel πŸ˜€

    @Nicky; Hahaha dat is nog eens Γ©cht vakantievieren he? πŸ˜‰ Kom ik je nog tegemoet ook ghehehe. Fijne vakantie verder! πŸ˜€
    Greetz πŸ˜€

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

