OpMERKelijk

Hoe ik het voor elkaar krijg weet ik niet, maar telkens als ik tevreden ben over een bepaald product kun je donder op zeggen dat het uit de schappen verdwijnt binnen een bepaalde tijd. *slaat theatraal ogen ten hemel* Hoe vaak me dat al overkomen is???

Ik hou best van veranderingen. Immers…verandering van spijs doet eten. Maar omdat ik het er van op mijn heupen krijg moet er weer een nieuwe spijkerbroek gekocht worden, ghehehe. Een van mijn favo model….die natuurlijk nét uit het assortiment gegooid is. Om gek van te worden. Gelukkig was ik dat al. Dat scheelt weer.

Zo zal ik niet gauw overstappen als ik gewend ben aan een produkt. Zeker niet als de verhouding tussen de kwaliteit en de prijs prima is. Noem het burgerlijk, noem het slap. Ik noem het makkelijk. Maar daar denkt de fabrikant vaak anders over. Dan besluit deze vrolijk met ingrediënten te goochelen en er een etiket “nieuw” op te plakken. Niet meer te vreten dus! Kan ik driftig op zoek naar een surrogaat. Ja lach maar. Maar tussen ons gezegd en vergezwegen *kijkt vragend met armen in de zij* hoeveel produkten die je vroeger thuis (in het ouderlijk huis) op tafel had staan gebruik je nu nog? Kijk! Dat bedoel ik nou. Ook al willen we allemaal zo graag aparte dingen hebben of doen…zulke dingen blijven toch wel makkelijk in het gebruik.

Totdat de fabrikant failliet gaat, ingrediënten toevoegt/weglaat of een artikel schrapt. Ik mis m’n BenBits nog. En die heerlijke Belga-kauwgom in dat mooie wikkeltje (die zilvere!!!). Of die Fa in die groene fles (weetjenog? Die heerlijke gifgroene massa die zo ongelooflijk lekker rook) en waar vind ik nog een echte Johnny Q-spijkerbroek? Waar is mijn favo geur van Rexona gebleven??? En het gekke is dat die artikelen die ik niet blief al jaaaaaren, zo niet al eeuwen in dezelfde verpakking en hetzelfde recept bevatten. Ja raar he? Ik begin toch aan mezelf te twijfelen. Toch minder standaard dan ik dacht? Ach nee…

Ik ben gewoon merkwaardig

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op OpMERKelijk

  1. leejo zegt:

    Ik deel je frustratie, ook ik ben errug merk gebonden,en idd ja ( nu ik er zo over nadenk zouden ze ons kennen,en doen ze het om ons te pesten) ze veranderen maar naar believen en wij, wij volgen ze gewoon en dat weten ze, het is een complot Emm.

  2. Heeee ik ben een keer de eerste 😛 is iedereen opgehokt !

  3. 😦 😦 😦 😦 😦

  4. Emmelinda zegt:

    @Leejo; Gek is dat he? Ik wil best andere dingen kopen maar als ik me ergens prettig bij voel wil ik dat ook zo houden. De fabrikant denkt daar waarschijnlijk heel anders over. Het is inderdaad een complot. *jank*

    @Rhodosfriends; Oh sjielug…het is dat ik Leejo zo’n lieverd vind anders had ik z’n reactie weggegooid zodat je alsnog als eerste stond 😉

  5. B.O.B zegt:

    het lijkt wel of er s’avonds laat alleen leejo, jij en ik hier zijn.
    Ik ben wel merk vast maar heb toch niet zoveel dingen in huis die mijn moeder gebruikte vroeger.
    Wat ik wel jammer vind is dat de aldi nog steeds de popcorn niet terug heeft in het assortiement

  6. Ha ha nee hoor was puur toeval en ik was verbaasd dat er nog geen reacties waren ,mmmmm het is hier dan ook een uurtje later 😉

    Tja merk vast was ik ook , maar hier moeten we roeien met de riemen die we hebben ……
    er is gelukkig in de loop der jaren wel veel veranderd en hebben we nu ook Knorr , Remia , Conimex en nog veel meer in de supermarkt , en de rest laten we gewoon mee slepen 😛

  7. B.O.B zegt:

    ik kwam onderweg naar bed even stiekem bij je kijken 😀

  8. Die Lejoo weer 😕 !@#$$%% 😉 😛

  9. Emmelinda zegt:

    @B.O.B.; O jaaa daar heb je het lang geleden eens over gehad! Ik herinner het me weer. Ik vind dat ze bij de Aldi echt heel veel weggehaald hebben. Tenminste…hier in het filiaal wel. Ik kom er nog maar zelden. Misschien deden ze het wel expres om me de winkel uit te krijgen :p 😉
    Hahaha dat is lief…het is maar goed dat ik er geen horrorverhaal van gemaakt heb dan 😉

    @Rhodosfriends; Het duurde inderdaad effies. Het had inderdaad kunnen lukken 😉
    Ja hihi voor jullie is dat helemaal anders! En drop? Is dat nu ook te krijgen of nog steeds niet? En hagelslag en zulke dingen?

  10. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; Giechel…hij flikt het gewoon weer he? 😀

  11. leejo zegt:

    Leejo * glimt 😉 *

  12. Emmelinda zegt:

    *poetst bolleke van Leejo op* 😉 *giechelt*

  13. GekinblacK zegt:

    Koop eens voor de gein een winkelwagen vol met rotzooi die je eigenlijk niet moet, eens zien wat er dan gebeurt. 😛

  14. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja dat zou misschien een oplossing zijn. Concentreren ze zich tenminste op de verkeerde produkten 😛

  15. Geeft niet hoor leejo jij bent tenslotte De stamgast hier , biertje erbij 😉 😛

    Nee drop niet 😕 ha ha maar na het seizoen heb ik een vooraad voor de hele winter 😛 iedereen die komt neemt dropjes en Hema rookworst mee 😀
    Maar hagelslag wel , maar dan in kleine zakjes ..de Grieken gebruiken het als versiering op de taart ofzo .tja rare jongens die Grieken ….

  16. Emmelinda zegt:

    Hihi wel lief dat iedereen drop meeneemt. Wat vreemd dat ze dat in andere landen niet hebben he? Die weten gewoon niet wat lekker is ghehehe 😉 Of juist wel en zijn ze verstandig 😀 Grinnik…Hema-rookworst. Oh heerlijk…dan eet je de eerste tijd zoveel rookworst dat het zowat je neus uitkomt zeker? Hihi.
    Hagelslag op de taart? Doen ze hier ook wel maar er is zoooooveel met hagelslag te doen! Gewoon de verpakking aan je mond zetten en zo naar binnen laten glijden. DAT is pas echt lekker ghehehe 😉

  17. ja hoor ook pindakaas , en zelfs calve ,maar wel duur 😦

  18. Emmelinda zegt:

    Oeps ja dat heb je dan meteen weer. En zeker die hele kleine potjes???

  19. Liesbeth zegt:

    Ja. Bodylotion…Ik heb een erg (lees enorm) lastige huid.
    ROC had de enige waar ik tegen kon.
    Jammer…
    *NIEUW, NU GEPARFUMEERD! *

    😕 😦

  20. Nee hoor de gewone maat , maar wel zo~n 5 € 😕

  21. Emmelinda zegt:

    @Liesbeth; Aaaargh is zooo irritant! Heb je geen oude voorraad weten te bemachtigen? Pfff dan moet je nog stad en land af ook 😦

    @Rhodosfriends; Tjemig…dat is inderdaad duur. Dan besmeer je brood stukken minder dik 😕

  22. Tja we eten het ook niet zoveel , we zijn meer ”kaaskoppen ” en dat is er wel in alle smaken te krijgen 😛

    De fles wijn is leeg 😕 ik ga lekker slapen ,welterusten en een fijne dag morgen .oeps straks 😉 xx

  23. Emmelinda zegt:

    @rhodosfriends; Dat is waar en waarschijnlijk ook pittigere soorten dan wat je hier kunt krijgen. Mmm mjammie!

    Hihi slaap lekker! Sweet dreams! Voor jou ook een hele fijne dag! Dikke knufff van mij 😀

    @Liesbeth; He bah…balen zeg! Heb je nog geprobeerd te bellen om het te achterhalen? Maar ja dat schiet ook niet erg op natuurlijk. Die dingen zijn ook niet eeuwig houdbaar. Zit je dan met een voorraad van 200 stuks 😕 😉

  24. Emmaly zegt:

    ow dat heb ik als ik iets leuk in ee krantje ziet dat het dan uitverkocht is en niet meer binnen krijgen soms denk ik dan weleens..hebben ze het ooit wel gehad

  25. Emmelinda zegt:

    Soms is dat ook een lokkertje. Als je binnen bent koop je toch wel iets. Is slimme marketing zoiets. Maar ik trap er lekker niet in. Ik koop ook geen duurdere versie. Ik doe wel zonder 😉

  26. Emmaly zegt:

    ja doe het ook niet meer hoor want heb het al een paar keer meegemaakt…ik lijk wel of ik bezopen ben haha me ogen vallen dicht dus ik ga me luikjes sluiten …ik wens je een goede nachtrust emm hopelijk zonde hoofdpijn en morgen gezond weer op
    Dikke knuffff

  27. Emmelinda zegt:

    Dank je wel lieverd! Ik hoop met je mee ghehehe 😉
    Voor jou ook een hele fijne nachtrust! Ik hoop dat je lekker kunt slapen! Dikke knufff van mij! Sweet dreams!

  28. Maar het is wel zo wat je schrijft, wordt er ook zo nu en dan gek van.
    Wat ik zo erg vind het verplaatsen van artikelen, ik ben geen shopper en vlieg door de winkel, weet precies waar alles staat.
    En net op een moment dat ik helemaal geen tijd heb, hebben ze alles verplaatst en kom ik in een soort spoorzoekertje voor volwassenen terecht.
    Waarom moeten we boodshappen doen EM hadden ze daar bij de schepping geen rekening mee kunnen houden dan, gewoon automatisch alles elke week voor de deur en de stad alleen maar voor het funshoppen. 😀

  29. Emmelinda zegt:

    Oh baaaah ja! Daar heb ik ook zo’n schurfthekel aan! Ik vind boodschappen doen toch al zo’n ramp en als ik moet zoeken ga ik mopperen. Nieuwe winkels vind ik ook nooit leuk. Pas wanneer ik weet waar alles staat. Terwijl het eigenlijk wel eens leuk is om weer eens wat anders op tafel te krijgen he? Hihi.
    Het kan wel…kost alleen iets meer. Dan moeten we die thuisbrengdienst van Appie Happie lastig vallen. 😉

  30. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; Als een winkel zoiets doet moeten ze er een gratis soort van Tomtom bij doen 😛

  31. Hee we hebben het gat in de (winkel) markt EM een TomTom voor de supermarkt. 😀
    Niet verder vertellen gaan we samen ontwikkelen. 😀

    Alhoewel, nee shit dan moeten we eerst al die winkels door om het in kaart te brengen. 😦

  32. Emmelinda zegt:

    Hihi ja met gratis barkar erbij met drank (zie carnaval) . Voor als je dorst krijgt tijdens het winkelen 😉

    Eh…eens denken…we huren daar gewoon iemand voor in. Dat gaan we lekker niet zelf doen. Alhoewel…als er ook cola in die kar mag houden we het vast wel uit, ghehehe

  33. epie zegt:

    koop uit voorzorg een container miracoli

  34. Emmelinda zegt:

    Jaaaaa ik denk dat ik anders een mega-probleem met Stef krijg. Hier in Nederland is ie al lang uit de schappen verdwenen 😦

  35. epie zegt:

    wanneer zou stef de stad inwillen

  36. Emmelinda zegt:

    Stef? Altijd hahaha 😉

  37. epie zegt:

    nee met haar opie , misschien morgen ?

  38. willen jou kinderen het niet uitzoeken is beter dan een krantenwijkje of lijken ze op hun moeder. 😀

  39. Emmelinda zegt:

    Ja is goed…hoe laat? Alhoewel…weet je, Marc’s moeder ligt slecht. Daar zijn we vandaag even snel naar toe geweest. Stel dat er iets gebeuren zou is dat zo’n gedoe?? Hmmmz, ff denken

  40. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber; Hihi aan Mies heb je een goeie…die is heel nauwkeurig als het moet. Stef niet…die lijkt op…eh…mij haar vader 😛

  41. epie zegt:

    dan zouden ze misschien beiden mee kunnen
    in sittard

    dan zouden ze beiden misschien meekunnen in sittard
    of zo , maar dat is aan jou , komt je misschien goed uit
    hoor het wel
    vervelend die situatie ,makkelijk gezegd maar wens hemvooral sterkte jij ook

  42. epie zegt:

    k ga naar huis t is wel tijd zie k

  43. Emmelinda zegt:

    @epie; Marc slaapt dus ik kan helaas niks overleggen. Wat zijn moeder betreft is het weer zo’n raar verhaal. We zijn opgebeld met veel tamtam maar toen we er kwamen was alweer de koorts gezakt en blablabla. Het is iedere keer hetzelfde liedje

    Slaap lekker!

  44. Ik ga er eens goed over dromen hoe we die tomtom gaan LATEN maken 😀
    Slaap ze voor straks.

  45. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja vooral LATEN 😉
    Slaap lekker! Ik kom strakkies nog ff spieken op je log 😀

  46. Ja het is een paar jaar in Eindhoven geweest he die IJssculpturen, wie weet.
    Aan de ene kant hoop ik dat ze nog en jartje hier naar toe komen maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat ik dat gebrom van die vriesmachines niet meer hoor, ik woon ernaast namelijk. 😀

  47. Emmelinda zegt:

    Yep ik weet niet psies wat nou de oorzaak was dat het hier weg moest. Ik meen iets met de parkeerruimte waar het op stond. Dat de gemeente ineens geen parkeergeld kon opstrijken of zoiets? Zou ik moeten nakijken.
    Ai…dan kan ik me goed voorstellen dat je het niet meteen zult missen. Maar goed dat ze de boel niet hebben laten smelten he? Had je een overstroming gehad! 😉

  48. Bianca zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,Tip:als je nou weer een spijkerbroek koopt en het zit gegoten koop dan al die spijkerbroeken dan hoef je niet bang te zijn dat het uit de collectie gaat 😀 😀 😀 Ik wens je nog een fijn weekend met het gezin.Geniet er nog van want maandag gaan ze weer naar school.Veel liefs en een knuf van Bianca 😀 😉

  49. Gonny zegt:

    Heey Emm als er iets is met de moeder van Marc en Stef en Mies zouden miss niet mee willen ofzo dan kun je ze altijd hier brengen hè….is maar een voorstel hè…..
    maar hun mogen altijd hier komen dat weet je wel hè. 😉

  50. Dinie zegt:

    Ik ben al net zo merkwaardig als jij 😉

    En maak je borst maar nat. een aantal grote supermarktconcerns gaan zo goed als alle merkartikelen uit het assortiment halen, (waaronder AH en Vomar…)Het wordt allemaal eigen merk. Word hier ook niet zo blij van. 😕

  51. Rianne zegt:

    O…….irritant he………ik gebruik de gelwax van Taft altijd en die is bij uitzondering nog bij één winkel te krijgen hier.
    Sla ik dus meteen tien potjes in als ze um hebben….
    Ik heb nog geen goede vervanging gevonden. Dus het blijft driftbuien veroorzaken.

  52. Youke zegt:

    Ik loop niet zo lang mee dat ik die merken ken die jij opnoemt. Ik mis wel mijn variant douchegel van Fa.

  53. remco zegt:

    ik kan er nog meeleven dat een merk een bepaald artikel uit de markt haalt (ok ik vin hte niet leuk)
    maar de super waar je komt haalt opeens een bepaald artikel uit de schappen om ruimte voor iets nieuws te maken moet je dus verplicht bij andere supers gaan zoeken naar jouw favo artikel 😦 ik wil gewoon heel makkelijk alles in een winkel 😀

  54. --Natazz-- zegt:

    Je hebt gelijk, ik mis mijn benbits ook en jaren terug had je van knorr cannelloni, ik proef nog de smaak terug als ik er aan denk. Ik droeg altijd een bepaalde onderbroek (heel saai) worden niet meer gemaakt, ben er nu al 2 jaar mee aan het worstelen. Het is een zooitje op mijn plank en ik kan er geen lekkere tussen vinden. *zjucht* En die lekkere chocoladepasta met die beertjes van vroeger is ook weg. *pastachoco beregoed* <– ken je hem nog? En dan had je pindachoco ook weg. was pindakaas met chocoladepasta in een. Nu doe ik gewoon pasta en pindakaas samen op een boterham maar het is NIET zo lekker als dat potje. En dan mijn favorieten appelshampoo, weg ineens zomaar zonder het aan mij te vragen. En geloof me wij waren grootverbruiker want ik had iedereen eraan verslaafd gemaakt. Ik kan nog wel tig dingen verzinnen maar ik word er zo verdrietig van. *snif*’

    Fijne zaterdag
    Liefs Natazz

  55. Bien zegt:

    Balen is dat idd! Heel fijn weekend! Knuf Bien

  56. Emmelinda zegt:

    @Bianca;Goeiemorgen! 😀 Hahaha ja dat zou een oplossing zijn! Moet ik er ook een boel kasten bijkopen hahaha 😉 Jij ook een heel fijn weekend! We gaan ons best doen in ieder geval hihi! Veel liefs en een hele dikke knufff 😀

    @Gonny; Dank je wel. Dat is lief van je. Dat zou inderdaad wel heel handig zijn! Thanks 😀 Waarschijnlijk is het weer loos alarm maar je zult zien dat we ons daar op instellen en dat het nu wél misgaat 😕

    @Dinie;Hihi join the family 😉
    Maareh..qua budget is het weer fijn…die dingen zijn meestal nog wel te betalen. Al mis je natuurlijk je favo dingen. Bij Appie kom ik al heel lang niet meer sinds ze het assortiment zo drastisch aangepakt hebben. Daar zaten een heleboel lekkere dingen bij. Zo maar weg. Ineens. Balen zeg! 😦

    @Rianne; O jaaa hou op, schei uit! Dat ligt ook zo gevoelig, die haartroep. Ik zoek me altijd gek naar een goed produkt. En als ik het dan gevonden heb gaat het uit het assortiment. Ik had het ook met die gele bic-scheermesjes. Die gingen er uit. Wist ik van de eigenaresse van ’n Etos. Heb ik mooi alle winkels hier in de buurt leeggekocht ghehehe.

    @Youke;Ik zou mijn best kunnen doen en eens denken over merken die pas geleden verdwenen zijn. 😉
    Van Fa is dat heel maf. Volgens mij hebben die eeuwen dezelfde gehad. Gewoon die ene groene. En toen ze door hadden dat er nog meer geuren bestonden om mee te prutsen bleven ze het assortiment ook aanpassen 😕 😉

    @Remco; Ja gatver, daar heb ik ook zo’n hekel aan. Eer je dan uitgevonden hebt welke winkel het dan wél heeft 😦 En het stomme is…ik wil het zo graag hebben dat ik het nog doe ook! 8)

    @Natazz;Hihi welke benbits had jij altijd? Ik die lichtblauwe. Ik weet niet eens meer hoe die variant heette. Icemint ofzo? In oude tassen kom ik nog wel eens een half pakje tegen. Of in een jas die ik al een poos niet aangehad heb ghehehe.
    Jaaaa hihi die pasta ken ik nog. Is die echt weg? Oooh balen zeg! Inderdaad en nou je het zegt…pindachoco! Gisteren zong ik voor de kids nog dat liedje van de Domovla. Die is ook al jaren pleitos he? Hahaha. Oke, die andere merken zijn ook wel goed. Alleen vond ik het formaat van het pak zo handig in de koelkast 😉
    Appelshampoo? Hmmmz ik weet dat ik heeeeel lang geleden van Yves Rocher een proefmonster gehad heb. Maar ooo dat is al heel lang geleden. Gaat het om de geur of was het ook omdat het een supershampoo was? (heerlijk trouwens, die geur! Ik zag ‘m laatst in badschuim). Pas geleden kreeg ik zowat een hartverzakking. Was het rek van de Bifi’s toch leeg! Ik vreesde het ergste. Maar gelukkig hebben ze het rek weer bijgevuld. Ik had zeker heeeel gemeen gekeken 😛 ghehehe
    Ik wens jou ook een hele fijne zaterdag! Dikke knufff van mij 😀

    @Bien; Ja bleergh. Dan kan ik wel stampvoeten hihi 😉 Jij ook een fijn weekend! Maak er iets moois van! Knufff terug! 😀

  57. Marika zegt:

    Dat heb ik nou ook altijd! Van JohnnyQ heb ik ook nog een spijkerbroek gehad trouwens. 8)
    Zijn die groene Fa flessen er niet meer? *shock!* Er staat altijd zoveel dat ik steeds met iets anders thuiskom. Veel te veel keus. 😕
    Ik had laatst een hele lekkere marinade voor vis, is uit de handel genomen aaaaaaaaarg! 😦

  58. MaRi0n V zegt:

    ja het is waar is vervelend als niets verdwijnd. een suppermarkt haalt producten er uit als ze naa een bepaalde tijd niet echt verkopen. misschien voor het oog van de klanten wel maar qua inkoop prijs lopen ze dan toch verlies. tja… heb ik ff aan me baas gevraagd. werk in een c1000 maar ga daar nu lekker weg.
    wandt wat je dus nooit moet doen is vakkenvullen in een supermarkt bij ons in iedergeval das echt een slaven handelaar.
    liefsss…. mji natuurlijk 😉

  59. Emmelinda zegt:

    @Marika; Hihi fijne broeken waren dat he? Ik heb ze niet meer terug gezien maar misschien winkel ik niet in de juiste winkels? 😉
    Ik bedoel dan ook die allereerste Fa-flessen. Ze hebben nu geloof ik wel groene flessen maar dat is niet wat ik bedoel. Baal ik nog steeds van. Hoe kunnen ze dát nou doen. Gelukkig bestaat die eeuwenoude van Badedas nog wel. Je herkent ‘m gelijk als je de dop er af doet. Moet je wel die met kastanjeextract pakken 😉
    En als je zoiets van tevoren nou weet kun je er een voorraadje van inslaan he? Niet dat je dan nooit op het punt komt dat je écht zonder door het leven moet 😕

    @MaRion V; Ja ik begrijp dat ook wel. Hadden we met spaghetti. Die kopen we normaal altijd in België. Spaghetti met kaassaus. Tot mijn grote vreugde was ie ook ineens bij Appie te koop. Oh echt…ik heb een vreugdedans gedaan! Maar…het heeft niet lang geduurd. Lusten de “Nederlanders” natuurlijk niet. Dus was het weer uit het rek gehaald. We eten die spaghetti nog steeds. Rijden we wel even voor naar België 😉
    Dan zal het een opluchting zijn als je daar wegbent is het niet? Fijn weekend! Knufff van mij 😀

  60. tycho's mama zegt:

    Zo te lezen ben je dus zeker niet de enige!!! En ook ik ben het weer met je eens, jawel. Maar weet je wat ook irritant is??? (of is dat de vervolglog hahahaha)….dat ze de verpakkingen steeds veranderen. Heeeel irritant. Nu al die blikken die je zo open kunt trekken zonder blikopener te gebruiken. Gaan meteen in prijs omhoog vanwege dat lipje eraan…heb ik daar om gevraagd?? Bouillonblokjes… zaten altijd gewoon in een papiertje gevouwen. Nu zit er zo’n trekkoordje in (net als bij de sigaretten zeg maar, ai ai verkeerd voorbeeld) en als je aan dat plasticje trekt, dan scheurt het papiertje om het blokje overmidden. Heb IK daar om gevraagd?? Is er IEMAND die daar om vraagt?? We maken al 100 jaar die dingen open, welke L*L verzint dit achter zijn bureau?? En zo kunnen we nog wel meer verzinnen toch?? 8)

  61. Emmelinda zegt:

    Giechel…sollie ik moest even lachen om je voorbeeld met dat trekrandje. 😉
    Maar je hebt gelijk…ook die mayoflessen die ineens op de dop moeten staan. (en die altijd omdonderden) Of nog erger…spullen die je ineens niet meer openkrijgt zonder je gereedschapskist open te moeten trekken. Gewoon omdat het mooier uitziet. Ja daahaag…als je zoiets aan je visite voorschotelt na die slachtpartij is het heus niet meer zo mooi! Recent voorbeeld is dus die nieuwe colafles. Ik weet het niet uit ervaring maar heb het al een paar keer op tv gehoord. Die flessen schijnen ook om te vallen. Errug handig dus 😉
    En die blisters dan…dat je niet zo maar even een snoertje kunt uitpakken zonder rare fratsen te moeten uithalen. Het is voor in de winkel wel handig..zo jatten ze er niet zomaar de inhoud uit. Maar thuis??? pfff ongelooflijk. Hihi en die blikken die jij bedoelt vind ik zoooo irri. Op de een of andere manier trek ik altijd dat lipje kapot 😦

  62. meta1973 zegt:

    hahahahah….ja erg allemaal! ggggrrr, ik wil ook de vaste dingen en hou er niet van als ze veranderen en mogen al helemaal niet verdwijnen!!!!!! ggrrrr! ook met mn webloglijst van web-logs die ik regelmatig bezoek….. verandering van uiterlijk ok (vaak juist leuk!) maar sommige verdwijnen zomaar…..niet leuk!

  63. epie zegt:

    nog ff doucen en dan ben ik via sittard weg
    doei

  64. Emmelinda zegt:

    @Meta1973; Ja dat laatste vind ik ook altijd zo zonde. Gek he…we hechten toch wel veel waarde aan dingen die zijn zoals ze zijn. Zoals we gewend zijn ze in één oogopslag te herkennen. Net als een nieuwe lay-out vind ik een nieuwe verpakking van een produkt ook wel eens verwarrend. Moet ik eerst goed nadenken of het wel dezelfde is. Vaak grijp je gewoon zonder te kijken in het rek bij de super he? Ik stond er van mezelf van te kijken dat ik toch wel een gewoontemens ben wat dat betreft. 😉

    @epie; Okidokie…Stef is er klaar voor. Heb je je wandelschoenen bij de hand? Doei 😀

  65. Het maakt me geen REmia uit en het zal me een bokworst wezen wat er in de schappen staat als ik maar te eten heb.
    Ook die spijkerbroeken maken me geen ene dinges uit, als er maar een gulp in zit. 😀 😀
    Groetjes,
    Jan.

  66. Emmelinda zegt:

    Hahaha dat is duidelijke taal. Ennuh…ook geen Douwe Egberts-koffie?

    Groetjes terug!

  67. --Natazz-- zegt:

    Ik weet niet meer welke kleur benbits het was en ook de naam niet. Ik weet wel zeker dat er niets meer in oude kleren te vinden is. hahaha. En de berenpasta bestaat misschien nog wel maar is niet meer zo lekker als die hele oude. En appelshampoo rook geweldig en was ook lekker voor je haar en bij sommige winkels hebben ze hem nog wel maar niet meer van dat merk. En nu zit ik ook met de domo vla liedje in mijn hoofd. Boe boe bla bla, we maken domo vla, boe boe bla bla hopjes, vanille en chocola. Aardbei en blanke vla, OEHAAA. We maken Domo, ja domo, ja doma vla, in die makkelijke pakken. Oeha. hahahaha was hij niet zoiets?

  68. Ja Emm, dat moet het WEL zijn, Douwe Egberts-koffie

  69. Emmelinda zegt:

    @Natazz; Hahaha briljant…zo was ie helemaal! Alleen die laatste Oehaa moet langer hahaha. Ik zag bij het tankstation ook yogho yogho staan. Het deuntje zat meteen weer in mijn hoofd. Alleen de tekst niet. Dat was minder erg. Ik heb er meteen zelf een tekst op gemaakt hahaha. Ken je tjolk ook nog?

    @Jan; Grinnik, ik wist het wel ;)…en boter? Bona of Blue band?

  70. Ja, ook dat. Moet wel Bona zijn 😦

  71. Emmelinda zegt:

    Hahaha eens denken…en koffiemelk?

    Gek he…als je er lang over nadenkt zijn er toch wel dingen te vinden he?

  72. Emmelinda zegt:

    Hahaha mooi zo. Dat heb ik dus ook. Als het maar schoon wast. 😉 Koffie drink ik toch niet ghehehe 😀

  73. Nou zit toevallig Oma hier te klagen dat ze haar merk lipstick niet meer aan kan komen. (INVITE)

  74. Emmelinda zegt:

    Whoehaaa… *ligt in een deuk*. Zie je nou wel…we moeten massaal gaan demonstreren. We pikken het niet langer! 8)

  75. Emmaly zegt:

    keek naet bij natas op haar weblog ik ken ze nog wel hoor emm tjolkies oww die waren ook zo lekker he haha

  76. --Natazz-- zegt:

    Ik vond de chocolade tjolk het lekkerste. hahaha 😀

  77. Bianca zegt:

    Hallo Emmelinda,Het is gelukt hoor.Vanavond kom ik wel langs met de kroketten koeriers dienst.Lees het maar op de log.Groetjes Bianca 😉 😀

  78. Emmelinda zegt:

    @Emmaly; Hihi leuk om terug te zien he? Ken je ook die handpoppen nog? Ik zal ze zo ff opzoeken 😀 Ik vond die aardbeien het lekkerst! 😀

    @Natazz; Hihi en ikke de aardbeitjolk 😀

    @Bianca; Ik had het gezien. Ik zal een plekkie overhouden voor de kroketten. Die gaan er altijd wel in hahaha 😀 Groetjes 😉

  79. rietepietz zegt:

    En ik maar denken dat ik de énige ben die dat probleem heeft !!!! áltijd als ik eindelijk tevreden ben over m’n nieuwe deodorant wordt tie weer hélemaal vernieuwd en is onbruikbaar voor me geworden .En laat ik het maar niet over lekkere luchtjes hebben , van de meeste krijg ik koppijn maar zodra ik weer iets gevonden heb……..jawel , foetsie natuurlijk ! fijn weekend en dikke knuf Riet

  80. Emmelinda zegt:

    Ja hihi…Marc en ik kijken elkaar iedere keer weer aan met zo’n blik van “Hebben wij weer”. Daarom wilde ik deze log graag schrijven. Eens kijken of het herkenbaar is. Blijkt dat wij niet alleen met dat probleem zitten. Is toch weer een zucht van verlichting hihi. Weet je wat ik altijd het allerergste vind? Dat je bijvoorbeeld een oude polaroidcamera hebt maar dat die vulgevallen van toen niet meer te verkrijgen zijn of veranderd. Is meteen het hele apparaat onbruikbaar. Vind ik zoooo irri.

  81. Emmelinda zegt:

    Oh hihi…wat erg…vergeet ik je wéér een fijn weekend te wensen. Ik ben er ook een zeg *schaam*. Weet je wat…wens ik je meteen voor het hele jaar allemaal fijne weekenden. Doe ik er nog een stapel dikke knuffen bij ook 😀

  82. Emmaly zegt:

    jaaaa die aardbeientjolk was idd lekker ja hmmm jammer dat het allemaal weg is he

  83. Emmelinda zegt:

    Ja egwel. Er is een boel voor in de plaats gekomen en die zullen wel net zo lekker zijn. Het is alleen dat idee. Wij kregen die pakjes mee op schoolreisje. Al kocht ik nu al die troep op dan smaakt het nóg niet zoals toen ghehehe 😀 😉

  84. Er zijn ook wel stabiele merken: Ranja, Roosvice, Lee, Heineken 😛

  85. Emmaly zegt:

    haha nee raar hoor…en nu je het toch over dingen heb he…dan vraag ik me eigen iets af ken jij vockingworst..of is dat echt iets voor utrecht want toen ik ergens op vakantie was in groenlo konden ze dat niet dus vroeg het me is af hahaha

  86. rietepietz zegt:

    ja dat klopt Emmelinda ,dat is gewoon de kassa spekken net als met apparaten die “niet te repareren “zijn waardoor je weer nieuw moet kopen .Gaat meestal niet om dure dingen en dan is de reparatieprijs al snel hoger dan nieuw kopen bijv. horloges en dat soort dingen .maar dan bén ik gehecht aan dat ding en wil het houden , nou ja , wij zijn niet geschikt voor deze consumptie maarschappij denk ik ……..

  87. Nog even over het merk.
    Drink soms BAVARIA omdat ik HEINEKEN hier in huis nog nooit gevonden heb. Ik heb die SJIPS van de ALDI ook nog wel eens gedronken maarrrrr….toch maar weer terug gegaan Gerard Swinkels te Lieshout.
    Fijne avond en d.k. 😀
    Jan.

  88. leejo zegt:

    Kom je ff een hele fijn avond wensen * wenst fijne avond * 😉

  89. Lette zegt:

    Dan ben ik schijnbaar net zo merkwaardig als jij. Ik heb een hele waslijst aan artikelen (broek, luchtje, kipmenu, bh, tandpasta, sokken, schoenen) en diensten (kapper, tandarts, schoonheidsspecialiste, sportfaciliteiten) die gewoon verdwijnen. En net als jij verbaas ik mij over de hoeveelheid troep en onkundige dienstverleners die gewoon jaar-in-jaar-uit blijven bestaan. Ga toch failliet of emigreren en waarom ontploft er nou niet gewoon zo’n vieze shampoo in de supermarkt? Maar nee, alleen onze favo’s hebben geen bestaansrecht. Ik zou daar wel ’s iemand verantwoordelijk voor willen stellen. 😦 Want ik mis mijn fijne producten en adresjes enorm.

    Ik ben overigens benieuwd naar de limerick die je aankondigde.

  90. Yvonne zegt:

    Ja, dat is echt ongelovelijk vervelend *krijgt vlekken van kwaadheid* Ik weet niet of jij dat ook al hebt gehad, maar ik had vandaag STENEN in mijn BIFI!
    *grom* Zeker NIEUW?!

  91. Gonny zegt:

    Huh….is da al zolang
    geleden?????
    Van die tjolk bedoel ik hahahahahaha…. 😀

  92. Gonny zegt:

    Je bent zeker idols aan het kijken………( ik ook).

  93. Geertje zegt:

    Wat dacht je van de witte Exota? Of die heerlijke ijsjes; Blue Nix? 😕
    Ik proef ze nog!!
    Maar helaas….. 😦
    ken het maar al te goed 😉 8)
    Fijn weekend nog! 😛
    Liefs en dikke knuffff!

  94. Romanya zegt:

    DAT IS ALTIJD ZO inderdaad! Hoe vaak ik al niet zo’n briefje in de klachtenbus heb gedonderd van HEE waar is dat nou weer heen? hahaha 😀 xx

  95. Nicky zegt:

    ik weet nu in elk geval waarom mijn favoriete producten uit de schappen verdwijnen… Omdat het ook jouw favoriete producten zijn en die verdwijnen dus… 😕

  96. epie zegt:

    ik heb leuk gewinkeld vandaag

    en lekker pizza van dr oetker gegeten

  97. Emmelinda zegt:

    @Watspreektjouaan; Ja en weet je waarom? Omdat ik die nooit koop hahaha 😀 😉

    @Emmaly; Nee sollie…daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Maar dat kan ook aan mij liggen. Ik ben té gefixeerd op Bifi hahaha 😉

    @Rietepietz; Ja aaaargh dat is inderdaad ook zoiets. En wij trappen er massaal in. Is ook met de printer. Wil je de toner vervangen dan ben je goedkoper uit door een nieuwe printer te kopen. Is toch belachelijk? 😕
    Hihi ja stom is dat he, het lijkt net alsof je alles maar zo moet kunnen weggooien. Ik hecht me nou eenmaal aan bepaalde dingen. Vooral als je weet wat je er aan hebt. Dan neem ik niet snel het risico om iets nieuws uit te testen. Of ik moet zeker weten dat we er op vooruit gaan 😉 Knuffff

    @Jan; Hihi…maar wat we vandaag dus geleerd hebben is dat we, hoe zeer we er ons ook tegen verzetten, tóch merkvast zijn. 😉 Waarom snappen die fabrikanten dat dan niet? 😕

    @Leejo; Dank je wel…het is nou een beetje laat dus wens ik je een fijne nachtrust en alvast een fijne zondag 😀

    @Lette; Ik begrijp er dus ook geen bal van. Zoals ik kan zien aan de reakties ben ik gelukkig niet alleen met dit probleem. Heb ik wel vaak gedacht. Oke, samen met Marc dan. Hoe bestaat het toch he? We moeten er tegen demonstreren. Eens kijken wie dit op de agenda heeft staan van de stadspartijen ghehehe 😉

    Hihi wat de limerick betreft was ik te enthousiast geweest. Ik heb er vanavond nog eens naar gekeken maar ik denk dat het nog effies duurt 😉

    @Yvonne; Jaaaa van die witte brokjes??? Ik dacht al dat het aan mij lag! Walgelijk! Was ik van de schrik bekomen (het rek was namelijk ineens leeg)…overkwam me dát. *sjugt*

    @Gonny; Hihi ja dat is inderdaad al heeeeel lang geleden maar ik moest er ineens aan denken 😀
    Yep ik heb Idols gekeken. Oooooh wat vond ik het spannend. Ik was zo bang dat Ellen door zou gaan naar de finale! 😉

    @Geertje; Exota heb ik, geloof ik, nooit gehad. Ik weet wel dat die verboden zijn wegens ontploffingsgevaar he?
    Blue Nix zegt me zo ook niet meteen iets. Waren toen misschien al uit het assortiment? Blijft eeuwig zonde he? Gelukkig nemen ze ons de herinnering nooit meer af 😉
    Ik wens jou ook een heel fijn weekend! Dikke knufff en veel liefs 😀

    @Romanya; Is echt niet te geloven he? Ik begrijp er geen snars van. Heb je wel eens berichtjes terug gehad op je klachtenbrieven? Knufff

    @Nicky; Hahaha…dat zou een verklaring kunnen zijn. Zullen we onze favo’s eens opschrijven? Kunnen we vergelijken en op tijd andere zoeken voordat het weer mis gaat? 😉

    @epie; Hihi en er heeft zich eentje goed geamuseerd vandaag. Morgen verstop ik dat poppetje 😛 Of koop oordopjes.
    Mmmm lekker is die he? Heeeeeerlijk. Daar blijf je gewoon van eten 😀

  98. Aletta zegt:

    Hahahah, ja, flauw is dat van die fabrikanten, he!
    Ik heb dat ook al gehad met diverse produkten. O.a. met deo:als tiener gebruikte ik American dream van Limara… ging die eruit! En zo ging dat met nog wel meer dingen, balen!!
    Fijne zondag gewenst!!

  99. natasjalex zegt:

    oh dat probleem heb i nou ook altijd!! zo ben ik voor veel soorten maandverband allergisch, en voor kotex niet.. hebben ze de dunne variant biijna overal uit de schappen gehaald.. 😕 zo gebruikte ik vroeger de cocos-shampoo van palmolive.. is ook uit de schappen gehaald.. mijn lievelingszeep bij yves rocher.. uit de schappen gehaald..

    en nou.. hebben ze zelfs mijn lievelingsprogrammatjes van de buis gehaald.. (gilmore girls, en nieuwe seizoen van charmed)

    het valt me mee dat mijn lievelingsbroek niet uit mn kast wordt gerukt!(wie weet doet Nicky dat later wel… 😕 )
    groetjessss
    natasja

  100. Marika zegt:

    Er ontbrak nog een stukje uit het domo vla liedje…
    “Boe boe bla bla, we maken domo vla, boe boe bla bla hopjes, vanille en chocola. Aardbei en blanke vla, heerlijk houdbare vla OEHAAA 8)

  101. Emmelinda zegt:

    @Aletta;Daar zeg je zoiets…bestaat Limara trouwens nog wel? Hihi. Zo was er van Fa ook een bepaalde deo. Die was later alleen nog maar bij de Edah te krijgen. Totdat ook die wegwas. Vond ik een heel goed parfum terug bij V&D dat er veel van weg had. Maar je raadt het zeker al…ook die is verdwenen. Goedkope spullen trouwens óók hihi 8)

    @natasjalex;Ohhhh dan heb ik nog meer slecht nieuws voor je. Ik zag gisteren namelijk dat die Yves Rocher winkels weggaan. Tenminste…hier in de stad was de winkel dichtgeplakt en hing er een artikel uit de krant op het raam 😕
    O ja dat is ook nog zoiets…lievelingsprogramma’s! Ik kijk al niet zoveel tv maar zelfs die programma’s die ik leuk vind moeten van de buis 😕 Greetz 😀

    @Marika; Hahaha…en??? Had je het de rest van de avond in je hoofd? Ghehehe

  102. Fuzzy Bear zegt:

    heel herkenbaar!
    en als ze dan van te voren aan zouden geven dat ze er mee stoppen ofzo, dat je nog even flink in kan slaan.
    moest even denken BenBits, maar nu weet ik het weer!
    beetje aparte kauwgum.
    het veranderen van samenstelling is helemaal een crime, vooral als je met een allergisch persoon in huis bent.
    helaas, we kunnen er weinig aan doen, verandering van spijs doet eten, zegt men….
    alleen gat die vlieger niet altijd op 🙂

  103. Emmelinda zegt:

    Ja hihi dat zou ik ook het allerliefste hebben! Dat ik tijdig kan inslaan. Ja alle kauwgompjes zaten apart verpakt in een papiertje. Was lekker makkelijk. Maar het scheelt wel afval hahaha 😉
    Inderdaad…verandering van spijs doet eten. Soms moet je wel. En bij een alternatief voel je het vaak meteen in je portemonnee 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

