Uit de oude doos, take 10

Tjemig, wat heb ik een hekel aan muggen. Dat ze rondvliegen geeft nog niks…maar dat ze nou steeds hun snuit in je vel moeten steken vind ik minder.
Insmeren met zalfjes of citroenplanten naast je bed zetten is ook al zoiets.

Dus hebben we een flink kapitaal uitgegeven aan hor-spul. Voor de ramen op de bovenverdieping zit dus overal van dat gaas in een verschuifbaar paneeltje. Reuzehandig. En beneden hebben we in het kozijn van de keukendeur ook lamellen met horgaas. Zou toch voldoende moeten zijn dacht ik zo.

Daar denkt de familie mug duidelijk anders over. Waarschijnlijk lachen ze zich tijdens de middagrituelen, waarbij ze zich klaarmaken voor de nacht, helemaal suf. Zitten ze in een kring en peutermug vraagt met een zucht:”Oma, vertel nog eens van die maffe mensen. Hebben die werkelijk geen flauw idee hoe wij insluipen? “Waarop oma lacht en zegt:”Welnee, klein muggenkind, ze hebben joekels van hersenen maar pfff denken ho maar” Waarop oma en babymug grinnikend hun voorpootjes wrijven.

Want hoe je het ook bekijkt…ze weten toch iedere keer binnen te geraken. Ze liften vast laf mee op je rug om dan in een onbewaakt ogenblik af te stappen en een veilig plekkie te zoeken om van daaruit toe te slaan.

Maar ze kunnen wel om ons lachen he…vlak hen ook niet uit. Komen ze s’avonds vervelen, maar dan gaan ze rondjes rond je lamp vliegen. Of ze vergeten om geruisloos rond je oren te fladderen waardoor je alle tijd hebt om wakker te worden en op jacht te gaan.

Hoeveel bloed ze illegaal getapt hebben van mij in mijn leven is ook nog de vraag. Die viezerikken…je weet nooit wie ze voor jou bezocht hebben…brr daar moet je ook niet te lang bij stilstaan, nietwaar?

Oke, ze komen ongevraagd binnen, nemen ongevraagd te drinken en proberen er dan met de stille trom vandoor te gaan.
Jammer genoeg voor hen hangen de horren voor het raam. Aan de muggenlijkjes te zien op de vensterbank was de vesting sterk genoeg. Dat krijg je er nou van als je eerst de mensen uit lacht!

Ik wrijf met genoegen in mijn handen en ben zichtbaar tevreden. Immers…

Wie het laatst lacht…lacht het best!*

*Lach met me mee: Muggen meppen

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Uit de oude doos, take 10

  1. leejo zegt:

    Weet je wat het ergste is ? het zijn alleen de vrouwtjes die steken πŸ˜•

  2. Emmelinda zegt:

    Ja gemene krengen he? Het vervelende is dat je dat niet ziet wanneer er eentje op je muur zit πŸ˜•

  3. Emmelinda zegt:

    *slikt smerige gedachte in*

  4. epie zegt:

    wel gewoon muur wit kalken
    en na een jaar heb je allemmaal rode stippe

  5. epie zegt:

    o ja ik was op weg naar huis

  6. Liesbeth zegt:

    Ik heb in huis geen opening zonder hor, op de voordeur na. Heb dan ook (gelukkig) weinig last van muggen….

  7. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja en die worden zo zwart na verloop van tijd ghehehe πŸ˜€

    Ennuh…niet langs het tankstation he? πŸ˜› πŸ˜‰

  8. epie zegt:

    had vandaag geen last van muggen , maar had sruiten gekookt , dan vluachten zelfs de muizen

  9. Annemarie zegt:

    en ik voor de tv.. Hihi!

    Ja echt vervelende rotbeesten! Bah! Ik heb er hier ook zo’n last van af en toe… en ook overal horren!
    Nouja…

  10. Emmelinda zegt:

    @Liesbeth; Ja en dat weten ze volgens mij ook…dat de voordeur onbeschermd is. Hoe komen die krengen anders binnen? Ghehehe

    @epie; Spruiten? Ga jij es ff je mond spoelen. Een beetje schelden hiero πŸ˜›

  11. epie zegt:

    ik heb ook nog twee verrekte grote spruiten die niet te vreten zijn

  12. Emmelinda zegt:

    @Annemarie; Ze doen het er om he? Ze vinden het gewoon een spelletje. Oh wacht us…ik heb ook nog ergens een muggenmepspelletje. Kan ik ook nog eens op de log plaatsen. Lekker om je mee af te reageren hahaha πŸ˜‰

  13. leejo zegt:

    quote:Emm schreef *slikt smerige gedachte in*
    πŸ˜‰

  14. Pasula zegt:

    Oh die rotbeesten…ze moeten mij niet gelukkig maar het gezoem is zo vreselijk irritant als je net wilt gaan slapen…

  15. Emmelinda zegt:

    Hahaha je zag het zeker helemaal voor je? Whaahaaa te gek πŸ˜€

  16. jacqueline zegt:

    Dus ik ben niet geprikt door een neefje maar door een nichtje πŸ˜‰

    Valt me op dat ik tegenwoordig zelfs heelveel van die beesten in de winter zie. Je hoeft het licht in de gang maar aan te hebben en deur open. Dan zit de hele gang vol πŸ˜•

  17. Emmelinda zegt:

    @Pasula; Niet te geloven he…een beestje van een paar milimeter. En dan zooooveel pokkeherrie. En ze moeten mij ook altijd hebben *jank*

  18. Emmelinda zegt:

    @Leejo; quote:Hahaha je zag het zeker helemaal voor je? Whaahaaa te gek πŸ˜€ Die was voor jou πŸ˜‰

    @Jacqueline; Dat maakt het alleen niet echt schattiger he? Hihi.
    Ja klopt helemaal. Nog niet zo lang geleden zat er eentje op de voordeur. Een week of twee. Die heb ik mooi hoofdpijn bezorgd.

  19. Emmelinda zegt:

    @epie; quote:ik heb ook nog twee verrekte grote spruiten die niet te vreten zijn
    Whaahaa ikke ook…maar daar kan ik niet over uitwijden. Het is geen 18+-log :p hahaha

  20. Ik heb echt overal horren, want ze steken me anders helemaal lek.
    Maar er weten er toch elek keer weer een aantal illegaal binnen te glippen, daar zou verdonk nou eens iets aan moeten doen πŸ˜€

  21. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber; Whaahaa ja dat ze nou eens een Γ©cht probleem aanpakt :p ghehehe. Ongelooflijk wat een stiekume gasten zijn dat he? Nou ja…gasten? Ze moeten mij altijd hebben. Is toch niet netjes om je gastvrouw zo te pakken te nemen? πŸ˜‰

  22. leejo zegt:

    Dat is wel 1 van de voordelen van een flat, temniste als wat hoger woont, wij hebben eigenlijk nooit last van muggen πŸ˜‰ en dus ook niet van stekende vrouwen 8)

  23. Emmelinda zegt:

    @leejoHeej ja.. daar zeg je zoiets. Al lijken stekende vrouwen me wel heeeel interessant ghehehe

  24. leejo zegt:

    Truste meis πŸ˜€
    tot straks

  25. Emmelinda zegt:

    Slaap lekker *zwaait*

  26. Whhhhaaaaa wat een onderwerp , ik heb er net een paar neer gekuppeld πŸ˜‰ tja waren ook ilegaal natuurlijk ……… πŸ˜›

  27. Mmmm je bent zeker achter de muggen aan πŸ˜‰ ……..

    welterusten Em knuf Ylone πŸ˜›

  28. Youke zegt:

    Ik heb van dat spul voor in het stopcontact. Maar dan een hele oude versie. Van een jaar of 8 oud. Deze bevat nog tenminste echt gif, die van tegenwoordig bevat alleen maar citroen en doet dus niks. Bang voor de dag wanneer hij op is.

  29. ~Tina~ zegt:

    Het grootste nadeel van de zomer: Muggen!
    Laat het eerst maar eens gewoon voorjaar worden he?
    Ik kom je een fijne vrijdag toewensen.
    Groetjes en liefs van Tina πŸ˜€

  30. Gonny zegt:

    HAHAHAHA die ene mug hΓ¨ die jou in de zomer gestoken heeft πŸ˜• ehm…ja die….ik zag dat ie ook schorriemorrie had gestoken nog VOOR jou….hahahaha πŸ˜€ πŸ˜›
    Een fijne dag nog πŸ˜‰

  31. Peetjuhh zegt:

    Ik wens je een hele fijne vrijdag!
    Liefs Peetjuhhh πŸ˜€

  32. Emmelinda zegt:

    @rhodosfriends;Kijk…that’s the spirit. Meteen korte metten mee maken (hmmmz, wat zijn metten eigenlijk? ;))
    Ennuh hahaha ja ik was inderdaad al vertrokken. Vroeg he? Voor mijn doen dan ghehehe. Ik wens je een hele fijne dag! Dikke knufff van mij πŸ˜€

    @Youke;Hihi is dat die versie die toen verboden werd? Waar ze van riepen dat het schadelijk was? Die heb ik volgens mij nog. Die had ik gekocht voor de kinderkamers maar die durfde ik toen niet meer te gebruiken. Jeweetmaarnooit. Maar of ik die ook echt weggegooid heb? Mij kennende niet hihi πŸ˜‰

    @Tina; Ik verlang nou zo naar de zomer dat ik die muggen er nog bij neem ook. Ik zal wel moeten ghehehe. Maar je hebt gelijk…eerst de lente. Dat kan me niet snel genoeg beginnen! πŸ˜‰ πŸ˜€
    Fijne vrijdag Tina! En alvast een fijn weekend!
    Liefs en veel groetjes van mij!

    @Gonny; IEHHHHH *springt onder de douche en blijft zich douchen*. Wat zeg jij een smerige dingen smorgens vroeg zeg. Ga je mond spoelen πŸ˜› Jij ook een fijne dag! πŸ˜€
    Pee-Es; nou ik er over nadenk he…net alsof een mug dat overleeft wanneer ie langs die vinger van haar gevlogen is πŸ˜› whaahaaa

    @Peetjuhh; Dan wil ik niet achterblijven en wens jou ook een hele fijne vrijdag! Maak er iets moois van! πŸ˜€
    Liefs πŸ˜€

  33. leejo zegt:

    Psssssttt, * fluistert* al gezien het is droog buiten πŸ˜›
    Maar wel koud, fijne dag Emm.
    Knuff, Leejo

  34. Bianca zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,we mogen wel oppassen want straks krijgen we de muggengriep πŸ˜€ πŸ˜€ want die muggen gaan ook op vogels zitten.Ik heb ook zo’n hekel aan die vliegende stekers ze zeggen dat het goed is nou van mij mogen die krengen heel ver weg vliegen.Maar eerders komen ze weer in getallen moeten we eigenlijk wel blij zijn dat het mooi weer gaat worden πŸ˜€ πŸ˜€
    Ik wens jou een fijn dag en veel liefs en knuf van Bianca πŸ˜‰ πŸ˜€

  35. Emmelinda zegt:

    @Leejo; jaaaa ik heb mezelf eens flink in de armen geknepen of ik toevallig nog in dromenland was hahaha. Maar buiten voelde ik inderdaad dat het geen droom was. Brrr. Lekker binnenblijven dus πŸ˜‰
    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Dikke knuff van mij πŸ˜€

    @Bianca;Goeiemorgen meissie!
    Whoeehaa ja wie weet. Ik begrijp het sowieso niet dat men niet kan zeggen hoe de vogelgriep ontstaat maar dat men wel blijkt te weten dat kippen en katten naar binnen moeten. Terwijl er natuurlijk nog veel meer dieren zijn die de boel kunnen overdragen. Maar het zal wel aan mij liggen ghehehe. Al denk jij net zo hihi.
    Ja dat is weer een pluspuntje. Ze geven wel altijd mooi aan dat het lekkere weer er aan komt he? Hmmm…laat ik de horren maar eens goed inspecteren. Lang leve de lente en de zomer! πŸ˜€
    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Knuffie en veel liefs πŸ˜€

  36. meta1973 zegt:

    ik haat muggen! ze moeten altijd mij hebben…en tegenwoordig ook tatum….die ziet er soms heel zielug uit met dikke ogen omdat ze haar zoooo lekker vinden….aaaaaaah! thanks voor je lieve berichtje…ga ik lekker doen ja, vanmiddag al effe…..snurk…..hihi, nu gauw weg naar mn werk! ben bijna te laat…oeps! fijne dag vandaag!!!!!!! ennuuuh, hier regent het al weer hoor! gggrrrr! πŸ˜‰

  37. Emmelinda zegt:

    Ahhh bij kids vind ik dat helemaaaaaal sjielug. Gemene monsters! Euh…die muggen. Niet die kids hahaha. Een klamboe zou nog het fijnst zijn maar dat is niks voor mij als ik slaapdronken uit bed stap ghehehe. Trek ik de hele meuk achter me aan πŸ˜›
    Ik denk dat je dat slaapje vanmiddag heel erg nodig hebt he? Toch wel vermoeiend. Ik wens jou ook een hele fijne dag! Dikke knufff. Regen? *haalt knoflook uit en neemt kruis in hand* (whaahaa neemt kruis in hand :P)
    Dikke knufff πŸ˜€

  38. --Natazz-- zegt:

    Vroeguhh was ik ook heel erg de lul met die beesten maar de laaste jaren laten ze me links liggen en pakken ze Kees. Je begrijpt wel dat ik dat helemaal niet erg vind. hihi.

    Fijne vrijdag
    Liefs Natazz

  39. Emmelinda zegt:

    @Natazz; Whaahaa ja dat begrijp ik maar heel goed. Ik ga me eens verdiepen in wat die muggen lekker vinden. Smeer ik dat stiekum op Marc’s rug πŸ˜›

    Jij ook een hele fijne vrijdag! Knufff

  40. Tycho's mama zegt:

    Is deze log ter voorbereiding op wat komen gaat deze zomer???? Ze waren nog zo laat hier die muggen, het was al half winter toen ze nog rondvlogen. En nu kondig jij het seizoen al weer aan πŸ˜• Wij hebben er ook zoveel last van. Maar ik vermoed dat er zich ook een hoop in een grote boom in de tuin ophouden en die gaat er aan morgen!!!! (weer voer voor een log hahahaha)
    Oh by the way, je kan nog een leuke raadsellog maken: Waar is Epie als hij zo laat nog reageert op jouw logjes, terwijl hij schrijft dat hij naar huis gaat????? Whoehahahaha 8)

  41. Emmelinda zegt:

    @Tycho’s mama; Ja hihi…voor al die mensen die roepen dat ze zo graag de zomer willen (inclusief mijzelf). Even afremmen dus πŸ˜‰ (de muggen zitten hier overigens nΓ³g)
    Het zou inderdaad hee goed kunnen dat het door die boom komt. Wij hadden een conifeer bij de voordeur en sinds deze pleitos is gaat het al iets beter. Nog niet genoeg maar goed…niet te veel willen ineens ghehehe.
    Whaahaa dat zou inderdaad een hele goeie zijn. Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht maar het staat inderdaad heel erg vreemd als iemand snachts naar huis gaat enzo. Grinnik πŸ˜€

  42. Monique zegt:

    Goedemorgen…

    O.. Praat me AUB niet van muggen, ik had ze afgelopen november/december. Tientallen baby mugjes is nog niet zo erg,maar die kregen groeien zo snel. En elke nacht zaten we onder de muggen bulten en jeukkk ’s nachts met licht aan slapen en nog stoken worden, oplaats wilden ik niet meer slapen, en ging ik op de dag zodra ik kon slapen… Ik werdt er gek van, ik dacht dat het er een was. Maar ik maakte er per dag tientallen koud. En nog bleven ze terug komen, alsof ze uit de dood herrezen. :?:? . Ik snapte er helemaal niks van. Ik ben weken na weken op muggen jacht geweest, allemaal baby’s en volwassen muggen. Elke dag verdeelt over het hele plafon zat heel me plafon vol πŸ˜• Maar bleek dat ze gekweekt in me planten hadden, ik heb alle planten eruit gegooit. En nu ben ik al twee maanden ruim helemaal mug vrij. Wat een RAMPPPPP… hahahaha.. Maar goed… Ik heb indat geval heel wat muggenmoorden op me naam staan.

    Klik hier

    Dikke knufffffff en een fijne dag vandaag

  43. leonie zegt:

    πŸ˜• ja dat is het grote nadeel van het voorjaar en de zomer ….maar die kou en die sneeuw ben ik ook zat hoor! eh…doet tie het…de website..? πŸ˜› doei, leonie

  44. Detollies zegt:

    Goeiemorgen! πŸ˜‰
    Bedankt voor je reactie een tijdje terug op me log.
    Ontzettend gave vrolijke log heb je! Nice πŸ˜€
    Liefs Roxy

  45. Goede morgen Emm,

    Wij komen jullie een fijne dag wensen

    J. M. R.

  46. Bianca zegt:

    Ik was nog iets vergeten.Dit is voor jou
    klik
    Doei, doei πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€

  47. Colinda zegt:

    Goedenmorgen,…
    Muggen gadsieeee,…..ik vind dat maar nare beestjes,..ik zelf heb er niet zoveel last van maar de kids zitten vaak helemaal onder de muggenbeten,…ik vind ze erg irritant zeker als ze om je hoofd gaan zitten zoemen ,….bahhhhhhhhhhhhhhhh,…..

    Hoe gaat het met de zieke bij jullie thuis ,..allemaal weer een beetje opgeknapt ??

    Fijne dag ,…en een dikke knuff,… πŸ˜€

  48. Gonny zegt:

    Neej da dacht ik ook al toen ik het typte….as ie haar gestoken heeft gaat ie dood……hahahahahhahaha…

  49. Lette zegt:

    Wat heb je dat weer leuk geschreven.
    Overigens had ik vorige week ook alweer zo’n zoemer rond mijn oren. Daar word ik nou horendol van. ’s Zomers sluit ik braaf alle horren hier in huis, maar zolang het nog vriest dacht ik dat dat niet nodig was.

    Geprikt wordt ik overigens niet meer de laatste jaren. Het hapje naast mij smaakt tegenwoordig schijnbaar beter. Hihi! Maar ze verzieken wel je nachtrust. Dus zomer en winter horretjes gewoon gebruiken.

  50. rietepietz zegt:

    Hoi Emmelinda , aan de horretjes te zien ben je dus een Γ©chte muggenzifter ! Maar o.k. het is tuig van de richel dat Γ‘ltijd op de “biets “op hun smakelijke maaltje uit zijn , dat ben ik met je eens ! Maar het verhaal is natuurlijk weer toppie Γ©cht onwijs leuk geschreven , exrta dikke knuf dus , Riet

  51. Emmelinda zegt:

    @Monique; Goeiemiddag πŸ˜€

    Oh neeee he…het zal je maar gebeuren. Dan weet je ook niet wat je overkomt. Ga je nog aan jezelf twijfelen ook he? Ik kan me voorstellen dat je die planten meteen de deur uitgedaan hebt. Moest ik ook niks meer van hebben. Dat ze in de zomer vervelen is al erg genoeg maar dat ze in de winter bezig blijven kan gewoon niet. Ophoepelen met die muggenfamilie! Ik denk dat je bij een volgende mug verschrikt opkijkt en bang bent dat het wéér aan de gang is he?
    In ieder geval wens ik je een mugvrije gezellige dag vandaag. Dank je wel voor het plaatje hihi πŸ˜€
    Dikke knufff en veel liefs πŸ˜€

    @Leonie; Ja bleergh en je doet er niks aan. Een grote eucalyptusboom bij de voordeur plaatsen. Vijvers wegwerken. Maar ja…dat is ook zoiets he? Maar goed dat nemen we dan maar. Alles beter dan dit rotweer zonder muggen he? πŸ˜‰ Fijne dag ennuh…jaaaa hij doet het! πŸ˜€ groetjes πŸ˜€

    @Detollies; Heeej van harte welkom! Dank je wel voor je compliment, jij mag vaker komen ghehehe. Groetjes πŸ˜€

    @J.M.R.: Dan wil ik jullie drietjes meteen een hele fijne dag terug wensen ! πŸ˜€ Bijna weekend! Yeah πŸ˜€

    @Bianca; Whahaa heeft die ook ophokplicht? Ghehehe. Dank je wel hoor. Ik weet dat je een gegeven paard…euh…mier (?) niet in de bek mag kijken maareh…mag ik ‘m vrij laten buiten? πŸ˜€

    @Colinda;Goeiemiddag meissie πŸ˜€
    Ja dat zoemen is inderdaad verschrikkelijk. En altijd bij je hoofd he? Nou ja, ze zullen ook wel ergens anders rondcirkelen maar daar heb je geen oren ghehehe. Ik sta ook meestal op om ze te meppen. Anders heb ik gewoon geen rust πŸ˜‰
    De kids hebben er eigenlijk weinig last van moet ik zeggen. Ik schijn het lekkerste hapje in huis te zijn. Die eer heb ik dan weer πŸ˜•

    Hier gaat het allemaal weer. Maandag gaan de zusjes weer naar school. Hoe is het bij jullie?

    Ik wens jou ook een hele fijne (mugvrije) dag en een dikke knuffff

    @Gonny; Whaahaa volgens mij WILLEN die haar niet eens steken 8)

    @Lette; Hihi dank je wel πŸ˜€
    Ja ze weten gewoon niet van ophouden he? Er is een tijd van komen en een tijd van gaan zou je toch denken. Maar ze blijven gewoon op bezoek komen. Aaargh. Als ik die schuilplaats toch eens ontdekken kon….

    Hahaha dat is dus het juiste recept? Dan moet ik snel een ander lekker hapje in bed zien te krijgen. GEINJUHHH. Want ze moeten mij hebben en Marc zelden. Snap jij dat nou? Ik ben wel een dierenliefhebber maar die liefde gaat niet zo ver hoor ghehehe

    @Rietepietz; Hahaha een muggenzifter! Dat had ik ook mooi in de log kunnen verwerken ja hahaha. Gelukkig ben ik dan een muggenzifter en géén HORk πŸ˜› hahaha
    Maareh lekkere vriendjes zijn dat he? Komen ze tafelen zonder te betalen en laten nog een berg rotzooi achter ook. Dierenliefde is goed maar dat gaat toch wel errug ver πŸ˜• πŸ˜‰
    Dank je wel voor je compliment. Een superdikke knufff voor jou dus πŸ˜€ Fijne dag!

  52. leejo zegt:

    Zo ik heb er ff een paar voor je dood gemept πŸ˜‰

  53. Rianne zegt:

    Jochem Meijer heeft ooit een leuk liedje over muggen gemaakt….

  54. Fabs zegt:

    Jeetje, wat heb ik ook een hekel aan die dingen! Heb zin in de zomer, maar wat dat betreft! Sjeetje….

    Wat voor nut hebben ze uberhaupt!

  55. Bianca zegt:

    Jij bent een mooie daar ben ik een hele ochtend mee bezig geweest omdat ding te vangen nee wat doet die lolbroek van een Emmelinda laat ze het weg vliegen πŸ˜€ πŸ˜€ Als je nog eens wat weet πŸ˜€ πŸ˜€ Grapje
    Bianca πŸ˜€ πŸ˜‰

  56. Emmelinda zegt:

    @Leejo; Dank je wel! Je bent m’n held πŸ˜€ ghehehe πŸ˜‰

    @Rianne; Ah dan moet ik dat eens proberen te downloadenkopen. Eens kijken wat hij er over te zeggen heeft πŸ˜€

    @Fabs; Ja dat drukt ons weer even met de neus op de feiten he? Maar goed, zoals het er nou buiten uitziet neem ik die muggen op de koop toe πŸ˜‰

    Psies…vraag ik me dus ook af. Als voor voor vogels? Maar of ze nou zo’n smakelijk hapje zijn? πŸ˜•

    @Bianca; Sollie…het was sterker dan mezelf. Ghehehe. Ik ‘had meteen spijt en heb er de hele middag achteraan gerend *hijghijg*. Maar helaas…mijn conditie is niet meer zoals het geweest is 8)
    Fijne avond meissie πŸ˜‰

  57. leejo zegt:

    Wat dacht jij? bij Leejo hebben ze nooit last van muggen, ik zal er eens legertje heen brengen πŸ˜•
    Fijne avond Emm πŸ˜€

  58. Emmelinda zegt:

    Whaahaa heb je me door? Wel goed meppen he? Ghehehe πŸ˜‰
    Dank je wel…jij ook Leejo πŸ˜€

  59. natasjalex zegt:

    mhoehahahaha!!! Ik heb ook altijd de pech dat ik flink lekgeprikt en leeggezogen word.. πŸ˜• Zo moet het plafond van mijn slaapkamer ook echt weer gewit worden.. πŸ˜‰ πŸ˜€ aangezien er een lading boekjes tegenaan zijn gegooid.. πŸ˜€
    fijn weekend!!!!
    groetjesssss

  60. Emmelinda zegt:

    Hahaha boekjes? Dachten jullie dat die muggen kwamen om te lezen? Whaahaa πŸ˜›
    Erg he, die kleine ettertjes. Ik ga alvast trainen. Mep ik er weer flink tegenaan van de zomer ‘;)
    Jij ook een heel fijn weekend! Knuffff

  61. natasjalex zegt:

    nee! hahaha!! ik puzzel graag voordat ik ga slapen.. en als zo’n ettertje dan langs komt vliegen.. gooi ik het puzzelboekje er tegen aan.. πŸ˜€ πŸ˜€

  62. Emmelinda zegt:

    Grinnik…he gelukkig..puzzelboekjes. Ik was al bang dat er een verzameling pabo’s tegenaan gesmeten werden ghehehe. Just Kidding πŸ˜€ 8)

  63. natasjalex zegt:

    pabo’s tegen het plafond aan geplakt?? nee.. dat staat zo stom.. tegen het plafond geplakt.. πŸ˜‰ πŸ˜€

  64. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja getver hahaha 8)

  65. natasjalex zegt:

    de puzzelboekjes blijven overigens ook niet plakken hoor!! maar de muggen met het al gestolen bloed wel.. πŸ˜• πŸ˜‰ dus helaas heb ik straks (als het zo doorgaat) een rood plafond.. haha!

  66. Emmelinda zegt:

    Hihi misschien is spikkeltjesbehang straks wel dΓ© trend van 2006/2007 joh. Scheelt ontzettend veel geld en klusstress ghehehe

  67. Emmelinda zegt:

    euh…spikkeltjesplafonds dus πŸ˜€

  68. natasjalex zegt:

    ja zoiets ja!! haha!! πŸ˜€

  69. natasjalex zegt:

    maarreh.. ik ga het kleine ettertje.. ik bedoel engeltje naar bed brengen.. πŸ˜‰ πŸ˜€

  70. MaRi0n V zegt:

    van iedereeeni n hte huis moeten ze mij steeds hebben πŸ˜• maar ja heb het tot nu nsteeds overleefd… πŸ˜‰
    fijn weekend groetjes marion

  71. Bianca zegt:

    gaat het weer Emmelinda.,heb je weer nieuwe conditie op gedaan je weet maar nooit als er weer zo’n figuur door je huis vliegt πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€

  72. Michelle zegt:

    Na het lezen van je verhaal vrees ik nu de muggentijd alweer.. Wat een pokkebeesten zijn het toch, bah! πŸ˜‰

  73. Emmaly zegt:

    Muggen..bah ik heb een hekel aan die rotbeesten…ze moet mij altijd hebben..ennu kwam je eventjes een dikke knuffel brengen had ik vandaag nog niet gedaan πŸ˜€

  74. Claudia zegt:

    Dat is dus een van de weinige voordelen van de winter…. geen muggen!!!

    Ik krijg al de kriebels door enkel je logje te lezen, vreselijk irritant zijn die dingen.

    Ik wens je een heel fijn weekend Emmelinda, geniet ervan! dikke knuffff
    Claudia

  75. Miek zegt:

    Wij hebben eens een heel twee persoonsbed midden in de nacht verplaatst om hem onder een spijker aan het plafond te krijgen zodat we het muskietennet op konden hangen.
    Dus ik vind ze ook erg irritant.

  76. Pasula zegt:

    Lieve Emmelinda, je bent een kanjer! Dat wilde ik gewoon ff kwijt… πŸ˜‰

  77. Aletta zegt:

    Irritante beesten zijn het!! Dat gezoem om je oren en dan die jeuk! Bah!!
    Prettig weekend!!

  78. Emmelinda zegt:

    @natasjalex;Oh hihi ik was al vertrokken he? Ik moest de deur opendoen πŸ˜‰

    @J.M.R.;Grinnik…héérlijk! πŸ˜€

    @MaRion V;Hahaha waar ken ik dat toch van? Het lijkt in de zomer net alsof ik een allergie heb. Zoveel bulten πŸ˜‰ Maar inderdaad…we zijn sterk zat…wij overleven dat wel. Van die muggen weten we het nog niet zo zeker ghehehe *wrijft in handen en poetst vliegenmepper op*
    Jij ook een heel fijn weekend! Dikke knufff πŸ˜€

    @Bianca;Pff ja ik heb op de bank nieuwe krachten opgedaan. Ik kan er weer tegen. Laat maar komen die hap πŸ˜›

    @Michelle;Psies…het is niet iets om je op te verheugen he? Maar goed…we krijgen ze wel kleinplat! πŸ˜› πŸ˜‰

    @Emmaly;Jou ook al? Wat is dat toch he? Ik smaak van ons allemaal ook het best. Helaas. Die twijfelachtige eer heb ik weer hoor…aaargh πŸ˜•
    Jaaa ik had je nog niet gezien! Heb je een fijne dag gehad meissie? Dikke knufff en welterusten! Fijn weekend πŸ˜€

    @Claudia;Grinnik…daarom leek het me wel handig om deze log even te voorschijn te toveren. Omdat we met z’n allen zo smachten naar de zomer πŸ˜€ Dit koelt ons weer een beetje af. Ehm…afkoelen? Ai…het is buiten al zo koud πŸ˜› πŸ˜‰
    Ik wens jou ook een heel fijn weekend! Dikke knufff πŸ˜€

    @Miek;Grinnik…dat zegt inderdaad genoeg. Wat een ellende is dat toch weer ieder jaar he? En na de zomer blijven die krengen gewoon rondzwerven. Als je dan een bult ontdekt denk je meteen aan ikweetnietwat πŸ˜‰

    @Pasula;Wow. Daar word ik nou helemaal warm van. Ikke? Weet je zeker dat je hier moest zijn? Dank je wel. *smak* je bent een superschat! Thanks πŸ˜€ Dat doet een mens goed! πŸ˜€ Fijn weekend!

    @Aletta;Ja getver. Ik vind het ook een buitengewoon smerig idee dat ze gewoon overal hun neus in steken. En die jeuk ook ja…dan blijf je gewoon krabben. Tot bloedens toe!
    Jij ook een heel fijn weekend! Veel plezier!

  79. Nicky zegt:

    Het beste middeltje tegen muggen? Bij mij in de buurt blijven!
    Dan wordt je niet gestoken. Ze moeten altijd mij hebben… πŸ˜•

  80. Emmelinda zegt:

    Hahaha Zoiets heb ik dus ook. Ik begrijp er niks van. Ik denk dat ik meer uien moet eten ofzo πŸ˜›

  81. Fabs zegt:

    Ik weet ook niet precies wat er nou helpt om ze uit de buurt te houden! Ik heb t wondermiddeltje helaas nog niet gevonden!!

    Als ik t weet, of als jij t weet, vertel t door!

  82. Fabs zegt:

    En trouwens, dat muggenmeppen, das nog moeilijk ook!!

  83. Emmelinda zegt:

    @Fabs; Zeker weten! Dan maak ik er een joekel van een log over! Dat beloof ik bij deze! πŸ˜€

    Hahaha valt niet mee he? Maar die geluidjes zijn perfekt bij de log. Heb je meteen dat gevoel weer om eens flink om je heen te meppen ghehehe πŸ˜€ πŸ˜‰

  84. Riannuh zegt:

    muggen…ik HAAT die beesten, en het is elke zomer weer het zelfde gedoe…..
    Slapeloze nachten krijg je drvan! 😦

  85. Emmelinda zegt:

    Ja verschrikkelijk he? Konden we de verblijfplaatsen maar alvast ontdekken. Ze zijn nou vast aan het trainen om zo snel en zo veilig mogelijk te kunnen vliegen πŸ˜‰

  86. Bien zegt:

    Muggen zijn ook niet leuk! Ze pakken altijd mij! Liefs Bien

  87. Emmelinda zegt:

    Jou ook al? We kunnen hier eigenlijk wel een anti-muggenclub oprichten. Allemaal muggenslachtoffers πŸ˜‰ Ghehehe dat klinkt he? πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

