K(n)open?

Mijn oma had een giga verzameling knopen. Knopen die een blik waardig waren.
Daar zaten ze dus ook in, ghehehe. Niet dat oma ze bewaarde vanwege een uit de hand gelopen verzamelwoede maar gewoon uit zuinigheid. Wanneer een overhemd niet meer terug de kast in ging werden de knopen er afgehaald om ze later weer ergens anders op te zetten.

Als kind vond ik dat blik geweldig! Mijn kleine handjes graaiden door al die gekleurde stukjes plastic. Ik sorteerde ze op grootte en op kleur en tegen de tijd dat ik met het werkje klaar was moesten we naar huis. Ik heb nog eens overwogen om die speciale knoopjes die er tussen zaten te vragen. Het waren geen knoopjes met gaatjes in het midden. Er zat zo’n ringetje onder een stel mooie flonkersteentjes. Blingbling weetjewel. Die waren zo prachtig wanneer je die in het zonlicht dichtbij je ogen hield. Toch heb ik het zo gelaten. Ze hoorden gewoon in dat blik. Veilig opgeborgen bij oma!

Jaren later kreeg ik ze toch. Zonder te vragen. (Neehee ook zonder hint, ghehehe). Oma heeft me het blik geschonken op mijn verjaardag. *doet vreugdedansje*. Natuurlijk heb ik meteen gekeken of die flonkerknoopjes er nog in zaten. Daarna heb ik het blik veilig op zolder gezet.

Sinds ik dat bij oma gezien heb, knip ik alle knoopjes af van kleren die niet meer in de zak van Max (ofhoedatdingnoutegenwoordigookmagheten) mogen wegens ernstige slijtage. Ik had er een eigen verzameldoos voor gekocht met van die sorteervakjes er in. Niet omdat ik geen nieuwe knoopjes kan betalen maar voor het gemak. Zoveel winkels zijn er niet meer die het artikel in het assortiment hebben en om er nou 10 op een blister te moeten kopen terwijl ik er aan eentje genoeg heb is ook weer zonde.

Nou zou het handig zijn om het blik van oma in ere te herstellen. Dus mijn eigen knoopjes er bij doen bedoel ik. Maar wanneer ik er spijt van heb (immers, dan is het niet meer de doos van oma. Uhm…klinkt zo ook goor he? Ghehehe) moet ik goed opletten dat ik ze ook terug doe op de juiste plaats. Mijn knoopjes bij de mijne en die van oma in het blik. Dat zal me een heidens karwei worden. Daarom heb ik besloten om ze fijn te laten zitten waar ze zitten.

Dan kan ik dáár in ieder geval niet van in de knoop raken!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op K(n)open?

  1. º-Natazz-º zegt:

    Hee wat leuk, weet je dat mijn moeder ook nog altijd zo’n blik heeft staan met oude knopen. Ik geloof niet dat ze ze nog vult maar het is wel heel grappig. Sommige herken je gelijk omdat ze van je eigen kleren afkomen. hahaha.

    Leuke hobby, ik hoop alleen dat je ons niet vraagt masaal onze overhemden en blousjes aan gort te knippen en op te sturen. *gniffel*

    Fijne dag en knoop ze 😀

  2. Miek zegt:

    Heerlijk hé. Oma’s doos. Mijn oma had een kastje met laatjes waarin alle knoopjes zaten (ja ja ook zuinigheid) en de klosjes garen.
    Die legde ik dan mooi op kleur en zo.
    Geweldig zo’n herinnering.
    Leuk dat je hem hebt gekregen, zo kreeg ik oma’s naaimachine, een echte handnaaimachine, want ze was toe aan een nieuwe. En wat kocht ze, jawel een andere handnaaimachine, want die werkte toch het beste! 😀

  3. Emmelinda zegt:

    Grinnik…dat is inderdaad leuk 😀 Vond je dat als kind ook leuk om te bekijken? In mijn eigen knopendoos weet ik inderdaad ook nog van welke kleren het afkomt. Onzinnige info eigenlijk wat je in je hersenpan opslaat he? Ghehehe.

    Whahaaa…niet? Laat ik nou juist een update willen maken 😛

    Jij ook een hele fijne dag meis, knoop dat goed in je oren 😀 😉

  4. Emmelinda zegt:

    @Miek; Hihi heerlijk he…bij die oma hadden we niet veel om mee te spelen maar ik had het helemaal gevonden met die knopendoos! Hahaha.
    Weet je wat ik ook altijd mooi vond? Zo’n houten naaikoffer op pootjes. Ik weet even niet hoe dat heet. Al die spullekes netjes op een rij. Heerlijk binnen handbereik. Dat gaat nog altijd boven zo’n curverkoffer ghehehe

    Grinnik…wat geinig wat je vertelt over die handnaaimachine. Ergens herken ik dat wel. Toen we een nieuwe magnetron kochten was er zoveel keus en allerlei nieuwe snufjes. Toch koos ik voor hetzelfde merk. Oke, een type verder waren ze al maar verder is ie psies hetzelfde. Ik wist namelijk hoeveel plezier en handigheid ik met die andere had 😉

  5. MIEP! zegt:

    Ook mijn oma en moeder hadden zo’n blik, zelfs ik heb er jaren één gehad.
    Maar door verschillende verhuizingen, weet ik neit waar die is.
    Toch goed idee van je, is altijd makkelijk!
    En dat heeft niks met zuinigheid te maken, maar met gemak.
    Een knoopje missen, betekend al snel dat die blouse of broek in de hoek wordt gesmeten… En er pas uitkomt als er een knoopje gekocht is… En ja je raadt het al… Dat knoopje vergeet ik telkens te kopen!

  6. Emmelinda zegt:

    Grappig he…eens kijken aan het einde van de dag hoeveel oma’s zo’n blik gehad hebben hihi 😀
    Misschien komt het blik nog wel een keer tevoorschijn? Het is waarschijnlijk net zoals hier..ik doe er eigenlijk niks mee. Zo eens in de zoveel tijd eens uithalen, een blik in het blik werpen en dat is het dan 😉 Maar gewoon…het idee he? (en ik maar bewaren ghehehe)

    Maar inderdaad..hier weet ik dat ze op de markt goedkope knoopjes hebben. Maar dan moet je wél weer naar de markt. Belachelijk want het is een kleine moeite. Zo ligt er hier ook nog een leuk tshirt waar ik een lint op moet zetten om het bovenin gesloten te houden. Dat was geknapt. Ik moet de stof van het ding afblazen…zo lang ligt het al 😦

  7. Bien zegt:

    Klinkt erg bekend, de doos (hihi) met knopen van oma… Ik heb er zelf geen een, mar word door jou wel op een idee gebracht. Ik zal er eens aan gaan beginnen!
    Liefs Bien

  8. Emmelinda zegt:

    Hihi da’s dan 12,50 voor de tip 😛 8)
    Had jouw oma wel zo’n doos? (Even voor de statistieken he ;))
    Ik vind het echt superhandig want niet in iedere bloes zit zo’n reserveknoop en vaak gebruiken ze toch een oort van standaardknoopje 😉
    Liefs terug 😀

  9. Emmelinda zegt:

    heeej…hebben ze zo maar een s gejat, ghehehe

  10. Elmo zegt:

    Mijn oma had en mijn moeder heeft er ook één(nu dus twee). Ik nog niet, maar ik gooi dan ook niet zoveel weg, althans, niet iets met knoopjes 😉

  11. Elmo zegt:

    (de meeste dingen waar knoopjes aan zitten moet je namelijk strijken en dat vind ik een rotklusje)

  12. Emmelinda zegt:

    @Elmo; Toen ik de log schreef merkte ik dat ik wel heel veel getailleerde shirts heb waar geen knoopjes of ander spul aan te pas komt zodat die knopendoos ook niet echt vol komt. Marc is te zuinig met zijn bloezen, dat gaat ook niet hard op die manier hahaha 😉

  13. Emmelinda zegt:

    Jaaaaa hahaha…die toevoeging is geweldig! Psies wat ik bedoel! Daarom heb ik zoveel van die shirts waar dat niet aan zit en geen strijkbout hoeven te zien na het wassen 😉

  14. Elmo zegt:

    😛 😛 😛 😛

  15. Emmelinda zegt:

    Grinnik..wij begrijpen elkaar 😀 hahaha

  16. ~Tina~ zegt:

    Van mijn oma kan ik me zoiets niet herinneren, ik heb wel de doos met knoopjes van mijn moeder geërfd. Het is wel eens handig, maar de meeste gebruik je volgens mij nooit meer.
    Vroeger waren ze veel zuiniger met zulk soort dingen, wie stopt er tegenwoordig ook nog sokken? Gat erin? Weggooien en nieuwe kopen, toch?

    Ik wens je een fijne donderdag toe.
    Groetjes en liefs van Tina 😀

  17. Emmelinda zegt:

    Weet je, ik vind het ook zo zonde om uit die doos van oma knoopjes te pakken. Dan koop ik nog veeeel liever nieuwe knoopjes hihi.
    Weet je waar ik mijn knopendoos over het algemeen voor gebruik? Die zakjes met knopen die je bij kleren krijg doe ik daarin. Als er een weg is zoek ik me anders gek waar ik dat kreng gelaten heb hihi 😉
    Maar het klopt…sokken stoppen doe ik niet. Die zijn zo goedkoop, dat je nog eerder nieuwe koopt. Zonde eigenlijk want het is zo gebeurd maar dan moet je eerst weer een naald en draad uitgraven enzo…. 8)

    Ik wens jou ook een hele fijne donderdag toe!
    Dikke knuffff

  18. Bianca zegt:

    Zo blijft het toch in de familie. 😀 😀 En het doet je gewoon wat dat je het nog heb en dat is het mooie ervan de gedachten die er achter liggen.Liefs en een knuf Bianca 😀 😉

  19. Emmelinda zegt:

    Yep, ik ben ook blij dat ik het gekregen heb en niet een van mijn vele neefjes en nichtjes. Omdat zij dichterbij woonden kwamen ze vaker bij oma 😉
    Hihi ik kan me nog herinneren dat ze gezien hadden dat ik met die doos aan het spelen was en een keer daarna waren ze er zelf mee bezig. Wat was ik jaloers! MIJN knoopjes 😛
    Dikke knuffff

  20. Bianca zegt:

    Ik hoor nu in mijn gedachten jou zeggen,afblijven is van mij’.Of heb ik het nou verkeerd 😉 😉

  21. Emmelinda zegt:

    Dan heb je wel de gecensureerde versie hahaha 8)

  22. nieta zegt:

    Jeetje,het lijkt wel alsof ik naar mijn eigen verhaal zit te lezen! Mijn oma had precies zo’n blik[nou,het blik zal misschien ietsje anders geweest zijn,maar goed dat terzijde] ook vol met knopen! Zou dat oma eigen zijn? Gaaf dat jij die hebt,toch?? Ik heb niets van m’n oma,jammer hoor! 😦

  23. Emmelinda zegt:

    Hihi grappig (heb jij ook een eigen knopendoos?) (O jaaa…en hoe was je verjaardag? :D). Eigenlijk moesten we nou allemaal een foto maken van het blik he? Eens kijken of er dezelfde tussenzitten.
    Ik denk dat het ook wel komt door de oorlog en dat iedere besparing welkom was?
    Dat is inderdaad heel spijtig..maaaar je hebt vast een hoofd vol herinneringen aan je oma. Dat kan niet iedereen zeggen 😉 Toch? 😀

  24. Ans zegt:

    Jaaaaa, de kmopendoos, ik ken hem ook!!!!
    Mijn oma’s zullen die ook wel gehad hebben, maar dat kan ik mij niet meer herinneren, maar mijn moeder had er ook één en toen ik vorig jaar het huis van schoonpapa leeghaalde vond ik er ook één. Zelf bewaarde ik ook al keurig alle knopen, dus ik denk dat ik maar een knopenwinkeltje ga beginnen.
    Als ik een knoop nodig heb zit de juiste er nooit in, maar dat hindert niet!
    Volgens mij zijn er nog heel wat knopen in Nederland.
    😉

  25. Ans zegt:

    Sorry, ik lees dat ik de kMopendoos ken, maar daar had ik nooit van gehoord, wel van een kNopendoos.

  26. Emmelinda zegt:

    Het is dat het wat moeilijker uit te spreken is maar dat vind ik zo ook een heel leuk woord hihi.

    Jaaa hihi als je dat in die reacties leest zijn er al heel wat knopen te traceren. Wie weet wat voor een berg je krijgt wanneer we ze allemaal bij elkaar gooien! Hahaha. Oke, zonder die blingblingknoopjes van oma dan. Die blijven van mij 😀 8)

  27. Ans zegt:

    En in België hebben ze de “Rode knoop”, ken je die? Als je die draagt betekend dat dat men je aan kan spreken!
    Dat is vooral tegen het suf naar buiten staren in het openbaar vervoer. Een praatje aanKNOPEN is leuker. Toen ik ervan hoorde heb ik er gelijk één besteld, maar nu vraagt mijn broer of ze er ook één hebben om mij weer mijn mond te laten houden.

  28. Mogge Emm 😀 😀
    Zonnige dag
    Liefs
    Jan & co

  29. Emmelinda zegt:

    @Ans; Klopt, dat hebben ze hier ook eens willen doen. Is mislukt. Jammer want een praatje maken is best leuk en kost niks. Dat moesten eigenlijk alle mensen zich in de oren knopen. Alhoewel…is niet handig voor mensen met een gehoorapparaat. Och ja…die hebben een paar knoopcellen bij zich. Hahaha dat laatste slaat nergens op (alhoewel) maar het sluit mooi aan bij de vorige log hahaha.
    Hihi die broer van jou! Ik zou er niet op in gaan. Zo nou heb ik voor jou een knoop doorgehakt 😀

    @Jan, Mariëlle en Rona;
    Goeiemiddag Jan!
    Heerlijk weertje he? Ik wens jou/jullie ook een hele fijne warme en zonnige dag! Knuffff

  30. 100% Mike zegt:

    Nog bedankt voor je lieve woorden bij mij!

    xxxx

  31. Emmelinda zegt:

    Graag gedaan.

    Super de Boer 😉

    Nee even zonder gekheid…ik weet wat het is en voel met je mee! 😉
    Knufff

  32. nog nooid van gehoord wel knopendoos maar ??liefs…

  33. Elmo zegt:

    Met een knopenruilbeurs kun je misschien wel een heleboel dezelfde verzamelen, dan kun je vier-op-een-rij doen met knopen, of kwartetten of memorie, hahahaha 😉

  34. Natas1970 zegt:

    Mijn moeder had wel zo’n doos! (dit klinkt echt niet hoor, de doos van mijn moeder hahahahaha) Afijn, zo’n doos heb ik zelf dus niet. Ik leg die zakjes met reserveknopen die je overal bij krijgt tegenwoordig ook overal en nergens neer dus die zijn nooooooooooit meer terug te vinden! Ik raak ook eigenlijk nooit een knoopje kwijt, maar nu ik dat opgeschreven heb gaat het binnenkort vast gebeuren 😉

  35. leonie zegt:

    Leuk he die dingen met herrinnering…vooral als het je geschonken wordt! Fijne dag vandaag ene raak niet van de knoop eh…kook! Doei, Leonie 😉

  36. Sjoukje zegt:

    Mijn moeder had ook een oude doos met knopen, daar speelde ik als kind ook altijd mee. Leuk om je log te lezen, zo kwamen er bij mij ook de herinneringen boven.
    Een hele fijne dag! 😉

  37. Mariëlle zegt:

    Hai Emm, ik ken dat wel. Rona is ook helemaal ondersteboven van oma’s knopendoosje. Uren kan ze ermee spelen. Ook stukjes stof, waar oma niets meer me kan doen komen in de handjes van Rona altijd wel van pas.
    Fijne dag, liefs Mariëlle

  38. nieta zegt:

    Ja precies,ik heb heel veel jeugdherinneringen aan m’n oma en opa!! Ze is overleden toen ik 12 jaar was! Ze woonden 100 meter verderop in een grote boerderie met heel veel koeien, paarden,kippen,katten en honden! Dus wij waren er niet weg te slaan!!! 😀

    En m’n verjaardag gister was super!! Erg verwend! 😀
    Had m’n feestje zaterdagavond al een beetje gevierd met vriendinnen! Die hadden een surpriseuitje geregeld in een plaatselijke kroeg!! Brr,heb nog een beetje een katertje!! 😉 Was weer beregezellie!

  39. Emmelinda zegt:

    @Janien, Michel en Mylo;Daarop had mijn oma dus een variant; een knopenblik ghehehe. LIefs terug 😀

    @Elmo;Ja of mens-erger-je-niet wanneer ze mijn knopen ingepikt hebben ghehehe

    @natas1970;Aha dus je moeder had zo’n doos 😛 ghehehe…Ik schreef dat over de doos van oma en moest er om lachen. Wat klinkt dat dan stom hahaha.
    Grinnik…ja erg he, die zakjes. Die was ik eerst ook altijd kwijt. Past ook niet zo mooi in mijn knopendoos. Staat zo lelijk dat zakje. En los is ook niks. Dan raakt het tussen de andere knopen. Hahaha wat een zeikerd he? 😉 Maar goed, ze zitten toch met zakje en al in die doos. Kan er wel mee leven, ghehehe

    @Leonie;Jaaa egwel! En vooral omdat ik niet vaak bij die oma meer kwam. We vonden het er vroeger niet leuk en toen we ouder waren en niet meer verplicht meehoefden gingen we dus al helemaal niet meer. Totdat oma eens meekwam naar mijn verjaardag. Met die knopendoos. Dat vond ik wel zo gaaf! 😀
    Hihi, ik wens jou ook een hele fijne dag! Dikke knufff

    @Sjoukje;Gek he…nu moeten de kids perse een x-box of nog gekker om tevreden te zijn en wij amuseerden ons uren met KNOOPJES hahaha.
    Ik wens jou ook een hele fijne dag ! Knufff

    @Mariëlle;Wat leuk ..dat zelfs in deze tijd waarin kids zo verwend zijn met al die technische snufjes, ze blij kunnen zijn met wat knoopjes! Dat is echt leuk 😀
    Oh hihi hier op zolder heb ik ook nog een boel lapjes stof. Ik kan ze gewoon niet wegdoen. Erg he? 8)
    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Knuffff

    @nieta;Ohhhh dat is geweldig! Daar zou ieder kind jaloers op zijn. Nou ja, veel kinderen hahaha. Deze oma had vroeger ook een boederij maar meer dan een hond en veel gewassen was er niet van overgebleven. Het was er wel heerlijk buitenspelen in die oude stallen met mijn neefjes en nichtjes. Aan mijn oma zelf had ik niet veel. Zodra mijn moeder binnenkwam (of de broers en zussen van mijn moeder) dan ging het over het dorp. Laatste roddels uitwisselen. Niet dat mijn moeder daar nou voor ging maar goed hahaha…

    Hihi leuk om te horen..euh..lezen dat je het zo naar je zin gehad hebt! En verwend ook nog! Dat is een echte verjaardag 😀
    Wat lief van je vriendinnen dat ze een feestje voor je in elkaar gedraaid hadden! Dat zijn nou echte vriendinnen he? 😉

  40. Snoop5 zegt:

    Goedenmiddag,…

    Ja dat ken ik ook,..mijn oma heeft ook zo’n blik met allemaal verschillende knoopjes ,…ben erg benieuwd of ik die blik ook ga krijgen ,…hahahaha,…ik vond het altijd leuk om ermee te spelen ,…..

    Fijne dag verder ,…..Dikke Knufff,.. 😀

  41. Colinda zegt:

    Ja hoor ,..het is me weer gelukt ,…hahahaha 😉 jij weet wel wat ik bedoel ,…hahahahahaha,….

    Fijne dag verder ,….Dikke Knuff,… 😀

  42. Belinda zegt:

    Ik denk dat bijna iedere oma zo’n doos heeft! Behalve dus mijn oma… *snif, snif* tenminste, ik heb nooit zo’n doos met knopen gezien bij haar!

    Ik zou ook zeker (als ik zo’n doos met knopen had van oma) mijn eigen gesorteerde knoopjes daar nooit bijvoegen. Zo blijft Oma’s doos, Oma’s doos en blijven de dozen lekker gescheiden want anders zou het wel een zooitje worden met al die dozen door elkaar!
    😛

  43. Pasula zegt:

    Heel herkenbaar Emmelinda, het had mijn verhaal kunnen zijn! Je schrijft altijd zo lekker leesbaar 😀

  44. Emmelinda zegt:

    @Snoop5;Goeiemiddag 😀
    Oh hihi da’s leuk…jij moet nog afwachten. Heb je wel genoeg hintjes afgegeven enzo? Ik weet niet hoeveel neefjes en nichtjes er zijn? Ghehehe
    Ik wens jou ook een hele fijne dag 😀 Knufff

    @Colinda;Hahaha jazeker weet ik wat jij bedoelt 😛
    Is het leuk, zo’n dubbelrol? Whaahaa 😛
    Ik wens jou ook een hele fijne dag verder!Dikke knufff

    @Belinda;Ohhhh ik heb het wel door! Jouw oma wilde die doos voor zichzelf houden! 😛 😉

    Ik heb dat ook met de Barbies. Mijn eigen spulletjes heb ik aan de kids gegeven omdat ze zuinig genoeg ermee omgaan. Natuurlijk is het onmogelijk om alles te blijven splitsen voor de kids. Ik mag blij zijn als ze opruimen 😛 Maar ergens vind ik het ook weer zonde. Onzin natuurlijk anders liggen die Barbies ook maar te liggen.

    @Pasula;Hihi dank je wel Pasula, dat is nog eens een mooi compliment :D. Ik lijk haast een mens he? Ghehehe geintjuhhh

    Maareh… jij aast/hebt ook geaast op een knoopjesdoos van oma? 😉

  45. Belinda zegt:

    Ik weet zeker dat de doos met Oma meegegaan is haar graf in… ze heeft hem nooit laten en zien en wilde hem gewoon niet aan mij geven!!! Dus jij hebt mazzel met jouw oma’s doos!
    😉 😉
    Maar ik ga gewoon mijn eigen doos vullen met alle knoopjes die nu hier losverspreidt door het huis liggen!
    😀
    (het blijft allemaal raar klinken met die dozen all over the place, maar dat was niet de bedoeling)
    😀

  46. Annemarie zegt:

    Gaaf!!! 😀 ik heb zo’n mega verzameling aan kraaltjes!!! 😛

  47. Liesbeth zegt:

    Ik heb ook nog een knopendoos van mijn oma! Geweldig , ik doe er helemaal niets mee, want ik kan absoluut niet met naald en draad omgaan, daar komen echt ongelukken van. Maar die knopendoos is nostalgie, en boordevol herinneringen aan mijn oma.

  48. rietepietz zegt:

    ach… puur nostalgie natuurlijk want ook mijn schoonmoeder had zo’n doos ….en …knopendoos !
    We hebben na haar overlijden een tehuis gelukkig mee gemaakt want ik héb al een knopendoos , gebruik ik vrijwel niet meer maar stamt nog uit de tijd dat ik zélf kleding naaide.
    fijne avond en liefs Riet

  49. remco zegt:

    nou volgens mij heb jij teveel van die advocaat gesnoept want ik kan er geen touw aan vastknopen 8)

  50. wendyyyyyy zegt:

    he emmelinda wat leuk dat je ff bij mij gegluurd heb! Moet zeggen dat ik het wel erg leuk vind hoor dat webloggen, ennuh ik zal er ook nog wel heel wat meer werk van maken, maar keb ook meer te doen dan alleen achter pc hangen dus alles op zun tijd. Hopelijk kom je nog eens voorbij waaien bij mijn log, ennuh….. ik heb ook een saladebakkie met knoopjes, whahahaha. Greetzzzz Wen

  51. Gonny zegt:

    Yep mijn oma had dat ook….. 😀 En later mijn moeder ook…..ik wilde ze niet…maar heb nou spijt…… 😦

  52. Sjoerd zegt:

    Leuke site 😉 Wil je ook eens op mijn site kijken http://sjoerdpeters.web-log.nl

  53. Emmelinda zegt:

    @Belinda;Oma van Belinda toch! Zit ze nou zeker op een ster en laat haar knopen tussen de vingers te glijden, zo de doos in. Eh…de knopendoos.

    Hihi ja groot gelijk. Girlpower. Lekker je eigen doos *proest*. Zoek een mooi doosje. Is leuk voor je eventuele kleinkids 😉 Maareh…niet de schaar in je nieuwe bloesjes zetten he? Braaf afwachten 😛

    Hahaha ja het klinkt raar maar het blijft geinig. Ik had vanmiddag ook zoiets met de kids. Had er eentje het over dat k*tgeld. Hahaha hele verhalen zagen we voor ons. Ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel 😛 😉 Wat is het dan toch heerlijk dat ze al groter zijn 😀

    @Annemarie;*noteert volgende log* Ik heb ook een heleboel kraaltjes. Nadeel is alleen dat ik het vaak zonde vind om ze te gebruiken. Wat een muts he? 😛 8)

    @Liesbeth;
    quote:daar komen echt ongelukken van
    Hahaha net zoals ik en de breinaalden ghehehe. Levensgevaarlijk 😀
    Maareh…wat leuk dat jij ook een knopendoos hebt! Grappig he dat we zo blij met iets zijn dat eigenlijk uit een soort nood geboren is toendertijd 😀

    @Rietepietz;Ja dan is het reuzehandig om zelf ook een knopendoos te starten. Heeft je kleindochter die al eens gezien trouwens?
    Ik wens je een hele fijne avond! Dikke knufff

    @Remco;*hips* Wie ikke? *burp*. Maareh…voor knopen heb je garen *hips* nodig, geen touw 😛 😉

    @Wendyyyyyy;Graag gedaan 😀 Is altijd leuk om ergens anders te gluren 😉
    Yep webloggen IS heel erg leuk! Ik wens je er dan ook heeeeel veel plezier mee!
    Hahaha een saladebakkie met knoopjes! Jij bent dus ook voor jezelf begonnen? 😉
    Greetz

    @Gonny;Oh balen is dat! Wat het toch voor iets is he, zo’n knopendoos. Iedereen die blij is met zulke ouwe meuk. En we doen er niet eens iets mee. Maf hoor 😉

    @Sjoerd;*houdt hand voor mond en maakt nepgaapgeluiden terwijl ogen draaien*. Tsjonge wat orgineel. Ja ik kom wel effe. Laat ik er ook een spambericht achter 8)

  54. Emmelinda zegt:

    Oh hahaha is dat ff balen…daar kan ik nergens spammen 😛

  55. Rianne zegt:

    O ja, de knopendoos….
    Mijn moeder had er eentje waar ik en mijn zusje mee speelden, en nu spleen Jelle ne minke er mee.
    Er zitten hele oude in, nog van mijn oma geweest. En bij sommigen kan ik de bijbehorende jurk nog bedenken.
    In de klas heb ik er ook eentje. Kun je inderdaad leuke sorteeroefeningetjes meedoen!
    Het blijft tijdloos, duurzaam en vooral goedkoop speelgoed! 😀

  56. Emmelinda zegt:

    Jaaa is echt maf he? Terwijl kids denken dat ze alleen gelukkig kunnen zijn met een X-Box of erger zijn zulke dingen nog altijd zeer geliefd. Ik zal die knopendoos eens van zolder halen. Eens kijken hoe de meiden dat vinden. 😀

  57. Yvonne zegt:

    Wat herkenbaar, mijn oma had ook zo’n doos. Mijn moeder trouwens ook. Eh … ik eigenlijk ook … niet echt een doos, maar een koffertje

    *blaast kauwgumbel*

  58. Emmelinda zegt:

    Hihi klinkt bijna als die oude reclame van Anker (naaimachines). Mijn moeder had een Anker, Ik heb een Anker en straks wil mijn dochter óók een Anker. ghehehe

    Dat is weer eens iets anders, een koffertje. Waarschijnlijk ook makkelijker mee te nemen dan zo’n blik? Ik heb een leuke knopendoos maar vervoeren blijft vervelend ghehehe.

    Hahaha die heb ik toevallig vandaag uitgeprobeerd! Ze smaken echt heel goed en de bellen zijn van perfekte kwaliteit. Komt natuurlijk ook door mijn vaardigheid ghehehe 8)

  59. Gonny zegt:

    Ik speelde er vroeger ook altyd mee bij oma….iets anders was er niet hahahahahaha…..

  60. Emmelinda zegt:

    Mijn oma had alleen de story en de prive en een paar babyspeeltjes geloof ik. Dat was bij mijn andere oma wel even anders 😀 😉

  61. Marionnetje. zegt:

    haai schatemetat
    vanavond de laatste dingetejes voor de verslagen
    en dan dan mag ik rusten e n een toets en mondeling voo rbereiden 😕
    liefkes en knuffies marion

  62. Emmelinda zegt:

    Heeej meissie 😀
    Het blijft druk he? Maar goed, het einde zit er gelukkig aan te kmen al zal dat voor jou wel anders voelen he? Hihi.
    Sukses met je verslagen 😉
    Dikke knufff en veel liefs 😀

  63. Marionnetje. zegt:

    ik word er niet goed van 😕 het is me gewoon de hele week liever gezeg me hele leven k**
    ik zie het nut er echt iet meer van hoor!!! 😕

  64. Mariëlle zegt:

    Hoi Emm
    Ja, ik ben blij dat het opgelost is. Ik had zelfs de printer al terug gebracht naar de leverancier 😦
    Maar wel gek dat het probleem én op de vaste comp. én op de laptop voorkwam 😕
    Ik wens je een fijne avond
    Liefs en voor straks….
    Tuste
    Jan

  65. Emmelinda zegt:

    @Marion; Komt omdat je het nou superdruk hebt. Straks kun je er echt wel de vruchten van plukken (doe mij ook een kilo ;))

    @Mariëlle/Jan; Haaaai,
    Ja ik kan het me heeeel goed voorstellen. Daar wordt je kriegel van! Gelukkig is het nou opgelost :D. Heb je ook geen idee waarom het op de pc en de laptop voorkwam? Ach ja maakt ook niet uit, het euvel is verholpen. Dat is het belangrijkste. 😀
    Slaap lekker strakkies! Knuffff

  66. Marionnetje. zegt:

    alstublief jhje mag alles hebebn.
    het voelt gewoon niet goed zoals ik alles gedaan heb de afgelopen dagen. ik weet niet… 😕

  67. Had natuurlijk Jan moeten zijn, dat krijg je als je met z’n twee één site hebt.

  68. Emmelinda zegt:

    Komt wel goed. Let maar op. Je hebt als een gek zitten typen enzo. Dan is het gewoon even niet meer te overzien. 😉

  69. Emmelinda zegt:

    @Jan; Hihi ik had zo’n idee. Daarom heb ik het maar zo opgelost. Voor de zekerheid 😉

  70. Emmelinda zegt:

    Wacht maar…komt allemaal goed 😉 Je bent veel te perfektionistisch dus dan ga je twijfelen. Klopt he? 😉

  71. Belinda zegt:

    Ik weet zeker dat ik een mooi klein doosje kan vinden (want zoveel knopen heb ik nou ook weer niet en beter klein en fijn dan…)
    😀 😀
    Ik zie me al zitten met mijn a.s. kleinkinderen en de dan inmiddels tot een fenomeen geworden knopendoos! Dan denk ik natuurlijk in ene terug aan dit logje… reken maar!!!
    8) 8)
    Heerlijk als je kinderen wat groter worden waardoor je samen in een deuk kan liggen. K*tgeld… tja daar gaan bij mij ook allerlei rateltjes draaien…
    😛 😛 😉

  72. Marionnetje. zegt:

    *loopt heel rood aan* ja een beetje wel nouja een beetje. ik wil gewoon graag een v/g liefst g maar het moet goed zijn anders slaap ik niet. niet dat ik dat nu wel doe of zo maar goed.

  73. Emmelinda zegt:

    @Belinda; Hihi ja en kleine doosjes kun je ook mooi stapelen 😉 Grinnik…

    1+1=..euh.. 8)
    Maareh…lijkt me erg grappig wanneer het later nog zo uitkomt ook. Ik heb dat vaker, dat ik iets tegenkom wat ik in een logje gelezen heb. Dan moet ik altijd even aan die persoon denken. Grappig he, wat ken je elkaar nou eigenlijk? Hahaha

    Jaaaa heerlijk! Ik ben nooit een babymens geweest. Dit is echt een heerlijke leeftijd. Oke komen straks ook minder leuke kanten aan ghehehe. Maar dat samen dollen vind ik geweldig.
    Hahaha ik wist wel dat jij daar ook beelden bij kreeg. 😀

  74. Emmelinda zegt:

    @Marion; Zie je wel. Volgens mij (luister naar dr. Phil Emmelinda) is het dat ook wel. Plus die drukte. 😉

  75. Marionnetje. zegt:

    plus nog een andere drukte zuil je bedoelen, maar ja… nu ben ik nog jong zeggen me ouders, en moet ik me niet laten verpesten door stresss. pfff moeten zj nodig zeggen. *kijkt heel verontwaardig*
    wat moet ik zonder stress??

  76. Emmelinda zegt:

    Hahaha dat weet ik ook niet. Dat hoort een beetje bij perfektionisme denk ik. 😉

  77. Marionnetje. zegt:

    ha ha en daar heb jij geen last van dan?

  78. Marionnetje. zegt:

    ne ne okee
    maa dokter verklaar dan eens de rug,nek, scjhouder klagten en de keelontsteking van nu al 3 weken??? 😕

  79. Emmelinda zegt:

    van het druk maken meissie. Zou dat kunnen?

  80. Abby zegt:

    Zo heb ik inmiddels een la vol knopen, niet van oude hemden of jasjes, maar van die reserveknopen die tegenwoordig overal aan hangen als je iets koopt 😀
    Maar zoals jij die knopendoos hebt, zo heb ik de kettingkist van mijn oma, daar speelde ik vroeger ook graag mee, allemaal van die gekleurde kralenkettingen 😀

  81. Michelle zegt:

    Geweldig om zoiets te krijgen van je oma en juist datgene waar je vroeger zoveel mee hebt gespeeld.. 😉

    Have fun met de kneupkes 😛

    x-je, Michelle

  82. Marionnetje. zegt:

    dat zget de dokter ok al (de echte dan he) dat roept ie al drie jaar 😕 ik snap dat niet. maar goed het zal wel kunne dnek ik, maar geen idee we zullen wel zien denk
    ik ben nooit echt ziek geweest alleen drie jaar gelden op me verjaardag en met oud en nieuw wa sik misselijk maar dat was om iets heel anders.

  83. Emmelinda zegt:

    @Abby;Ja hihi die in die zakjes he? Netjes dat je ze meteen opbergt want dat zijn van die dingen die je anders meteen kwijt bent wanneer je ze nodig hebt 😉
    Oh jaaaa…zo’n kettingkist lijkt me ook geweldig 😀

    @Michelle;Jaaa egwel he? En dacht ik dat het alleen bij mij leeft, blijkt dat meer mensen dat hebben. Wat geinig 😀

    Hahaha zeker weten, dank je wel 😉
    Knufff

    @Marion;Zie je…ik heb zo het idee dat de dokter het goed ziet. Eens kijken hoe het straks in de vakantie gaat 😉

  84. Claudia zegt:

    Hoi Emmelinda,
    Ik had nog nooit gehoord van zo’n bekende oma’s knopenblik. Ik ben dan weer zo iemand die geen knopen in huis heeft. ben namelijk niet goed in naaien 😉 ga dan altijd bij ons ma langs 😉
    Ik wens je nog een fijne avond en alvast een heerlijke vrijdag. knufffie
    Claudia

  85. Marionnetje. zegt:

    okee denk 😕
    ff wah anders ghe ghe ben je melig?? 😛

  86. Emmelinda zegt:

    @Claudia; Hoi meissie,
    Dat is nog het allermakkelijkste 😀 . Heeft je moeder wel een knopendoos dan? Hihi.
    Ach ja, die paar keer per jaar dat ik er een knoopje uithaal is ook eigenlijk de moeite niet 😉
    Voor jou ook een hele fijne avond! En natuurlijk een hele fijne vrijdag!Bijna weekend he? 😀
    Dikke knufff

    @Marion; grinnik.
    Melig? Wie ikke? Welneeee 8)

  87. buuf nr 15 zegt:

    Zooo herkenbaar, mijn oma had een zelfde blik. Uren en uren heb ik ermee gespeeld. Zal zelfs eens een blik gaan aanleggen voor eventuele kleinkinderen… Fijn weekend alvast!

  88. Claudia zegt:

    Nee hoor, ze heeft wel een aantal knopen in de aanbieding maar dat blijft bij. En gelukkig altijd de juiste 😉
    Ik kijk al uit naar het weekend, ze geven 20 graden, héérlijk. 😀

  89. Marionnetje. zegt:

    ja moet je een sonline komen 8)

  90. Emmelinda zegt:

    @buuf nr 15; Hihi goed idee…het kost niks extra’s en ze hebben er zoveel plezier van 😀 Hihi
    Jij ook een heel fijn weekend! 😀

    @Claudia; Hahah kijk…dat is nou knap! EIgenlijk heb ik die hele doos ook niet nodig want als ik er een nodig heb zijn dat meestal van die witte overhemdknoopjes. Die heb ik in overvloed 😉
    Jaaa heerlijk he? Is het toch nog lente geworden zeg 😀

    @Marion; Doen we een andere keer oke? Ik ben nu even online en doe nog een spelletje ook…erg he? 8)

  91. Claudia zegt:

    zo’n lentezonnetje, alles in de bloei, de bloesems in de bomen… dit is echt wel mijn favo seizoen 🙂

  92. Marionnetje. zegt:

    ha ha maak niet uit hoor komt wel
    maar 37 en dan nog spelletjes 😛
    ghagha

  93. Emmelinda zegt:

    Ja het is ook zo helder he? Prachtig om foto’s te maken! Mijn favo seizoen komt hierna hihi. Maar dit is ook al genieten 😀

  94. Lachen ik herken het wij hadden ook vroeger zo’n blik in huis.
    En het stomste tot een paar jaar gelden haalde ik ook overal de knopen vanaf, maar voor zover ik weet heb ik er nooit ergens eentje voor gebruikt. 😀

    Mar weet je die log nog over de Knopenwinkel in Amsterdam, daar hebben ze dus duizenden soorten knoopjes en knopen, was grappig om te zien.
    Maar door de expositie ellende heb ik er verder niet al teveel opgelet.
    😀

  95. Emmelinda zegt:

    @Marion; Hahaha ik ben gek op spelletjes. Blijf ik jong van. Valt weer mee he? 😛

    @Leidse Glibber; Hihi dat is het ‘m ook…meer dan de helft uit mijn eigen knopendoos gebruik ik nooit. Het zijn vaak die witte kleine knoopjes voor overhemden. Die standaarddingen weetjewel. Voor de rest is het een heerlijk kleurrijk geheel hahaha.

    Hahaha snap je nou hoe ik aan deze log kwam? Vanwege de naam uit je log moest ik aan die knopendoos denken 😀
    Lijkt me heerlijk om eens te graaien in al die bakken met knoopjes hihi

  96. Marionnetje. zegt:

    ik bne klaar *branden ogen zere vingers en een fikse klaag bui*
    gisteren was ik toch maar door gegaan kon toch niet slapen van de zenuwen dat ik het niet af zou krijgen
    ik heb alles af!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  97. Emmelinda zegt:

    Hahaha zie je wel. 😉 Goed gedaan meissie. Ga maar lekker slapen! Morgen is het zo ver. Ik zal aan je denken oke?
    Welterusten!
    Dikke knufff

  98. Marionnetje. zegt:

    dank je zijn je duimen al kaal 😉
    ik ga echt naar bed, weltrusten
    liefs en hele dikke knuffies 8)

  99. *Cloggy* zegt:

    Heerlijk je knopen verhaal.
    Mijn moeder deed jarenlang de stopwas voor ons toen de kids klein waren.
    Knopen aanzetten en repareren wat te redden viel.
    Oma had ook een stopdoos en die heb ik dus jarenlang hier gehad.
    Later heb ik hem mijn zusje gegeven.
    Roept lieve herinneringen op je verhaaltje…
    xxx Liefs Ria

  100. Jacqueline zegt:

    Volgens mij hebben veel mensen nog zulke blikken staan. Ik heb er hier ook één van mijn oma. En ook een blik vol kitserige kralen kettingen. Leuk voor de kinderen 😉

  101. Annemarie zegt:

    Nee hoor geen muts! Gewoon heel herkenbaar 8)
    Ik doe er niks mee, ze staan te staan, keurig gesorteerd op kleur en soort.. In zo’n werkkastje van de mannen (jeweetwel zo’n spijkersorteerkast!)

  102. Emmelinda zegt:

    @Marion; Ja onderhand wel ghehehe…tijd dat je vakantie krijgt 😉
    Slaap lekker, ik maak het ook niet laat vandaag. Zeker weten 😉 Dikke knufff en veel liefs!

    @Cloggy;Thanks Ria 😀 Nou moet ik toch even nadenken. Ik heb bij iemand ook eens zo’n stopdoos gezien. Ehm…met van die kaartjes waar dan draad omheen gewikkeld zat? Zoiets? Tjeee…bij wie was dat nou alweer?
    Dikke knuffff

    @Jacqueline;Hahaha wat ontzettend grappig allemaal…hoeveel mensen hebben die kralendoos van oma geërfd he? Dat moeten er toch een heeeeleboel zijn! Wat grappig.
    Hahaha goed bewaren. Vechten ze misschien later om 😉

    @Annemarie; Jaaaa toevallig ook een rooie? Heb ik dus ghehehe. En die bakjes zijn te klein. Heb ik van karton schotjes in gemaakt. Lelijk maar wel functioneel. Kan er nog meer in. Prachtig zoals al die kraaltjes je tegemoet glimmen hahaha.

  103. Jacqueline zegt:

    Hoop niet dat ze er om gaan vechten 😦 😦 geeft zo’n zootje 😀 Hoop dat ze later goed kunnen delen

  104. Emmelinda zegt:

    Hihi ik zet mijn doos wel in het testament ofzo…dan hoef ik die scheldpartijen niet aan te horen ghehehe

  105. Emmelinda zegt:

    quote:ik zet mijn doos wel in het testament

    Hahah wat klinkt dat toch lekker dubbel 😛

  106. GekinblacK zegt:

    Ik heb niks met knopen, doe mij maar muntstukken. 8)

  107. Annemarie zegt:

    Goh ehh.. Ja idd rood 😀
    En ik had er een paar plastic schotjes bij, dus die gebruik ik driftig!! jaa heerlijk he? 😀

  108. Emmelinda zegt:

    @GekinBlack; Maareh…da’s zo moeilijk op je jasje naaien 😛 😉

    @Annemarie; Whaahaa wat toevallig! 😀
    Er zaten inderdaad een paar schotjes bij maar die waren al meteen op hahaha. Volgens mij zijn die wel bij te kopen maar ach…lama 😉 Gaat zo ook. Ik gebruik ze toch niet hahaha

  109. Annemarie zegt:

    Whaha idd!! Hij staat hier te staan 😀

  110. GekinblacK zegt:

    Oh… doe ze dan maar vastlijmen. 😛

  111. Emmelinda zegt:

    @Annemarie; Hahaha hier ook. Af en toe de stof van de bovenkant vegen en klaaaaar. Ik wil ‘m eigenlijk op zolder zetten. Maar goh…misschien heb ik ‘m binnenkort wel nodig 😀 WHaahaa 8)

    @GekinBlack; Hahaha *pakt tube 123-lijm*

  112. Annemarie zegt:

    Hij staat hier idd ook binnen handbereik! En tijdens mijn stofronde gaat die idd mee!

    Maar he? 😉 Ik ben weg!! Ff tv kijken!
    Tref je later nog wel ff denk ik 🙂

    p.s. heb Tan net weer ff gesproken… Daantje is trug in NL en heeft tegen Tan gezegd dat ze de groeten aan mij moest doen en dattie mij zou bellen!
    Kijk in elk geval denkt ie al aan me! Das al heel wat *grijns*

  113. Emmelinda zegt:

    Hahaha grappig 😀

    Veel plezier met tv kijken 😀 Ik weet nog niet of ik straks nog online ben. Mijn kop barst zo uit elkaar *zet spatscherm klaar* maar slapen hielp ook al niet. Even denken hihi.

    Heeej dat is goed nieuws! Nou ik ben benieuwd. Eens kijken hoe het loopt. Goh hihi bof jij ff..is het zo maar ineens eerder he? 😉

  114. Emmelinda zegt:

    Euh…wachtus…is ze niet meer boos op hem dan?

  115. Wat een heerlijk onderwerp Emmelindsa 😛 *tovert grote grijns tevoorschjijn , bij herkenning * 😛
    Ik heb de hele ”erfenis ” zelfs mee gesleept naar hier ……… 😛

    Welterusten sweet dreams ……….

  116. Nicky zegt:

    Ha die Emmelinda! Ik heb nog niets gelezen. Kwam je alleen even welterusten wensen. Het is bijna weekend; dan kom ik weer gezellig langs! 😀

  117. Emmelinda zegt:

    @Rhodosfriends; Hihi leuk dat het zo in de smaak valt! 😀 Ik ben benieuwd wie vandaag de knopendoos van oma tevoorschijn heeft getoverd hahaha 😉
    Wat grappig dat je ook alles meegenomen hebt 😀

    Slaap lekker! Dikke knufffff

    @Nicky;Goed hoor meissie…ik gooi de log nog niet weg 😛
    Slaap lekker, morgen nog een dag en dan is het inderdaad heerlijk weekend! 😀 Tot van het weekend!

  118. Annemarie zegt:

    Owww das vervelend! Sterkte!!!! 🙂

    IK ben ook benieuwd!
    Nouja in elk geval hij is niet welkom om te komen helpen verbouwen. Maar boos, tsja.. Ehhh… Hij heeft natuurlijk iets niet zo aardigs geflikt. Maarjah Tan is niet zo recht door zee. Whaha die relativeert ook 😉
    Dus ben benieuwd! Je hoort t van me!! 🙂

  119. Emmaly zegt:

    hmm komt er ineens een dikke knuffel op me af..ik schrok ervan…maar ik gooi er 1 terug 😉
    Knuffiee wijffie……maar wat lees ik nu weer last van je hoofdje? lekker rustig aan doen hoor

  120. angel zegt:

    Mijn moeder had ook zo’n knopendoos.. en als er dan ergens een knoopje af was of je was t verloren zat er altijd wel een ongeveer passende knoop in.. 😀 volgens mij staat ie nog steeds ergens in t huis .. zal s vragen of 1 van mijn broers m ergens gezien heeft .. je brengt met dit logje wel leuke herinneringen boven 😉

  121. We helpen elkaar wel lekker aan ideeen he 😀
    Ik durf eerdaags niks meer te zeggen of te schrijven voor je het weet is er weer een log over. 😀

  122. Lette zegt:

    Ik denk dat iedere familie wel zo’n knopendoos (blik, zakje, o.i.d.) heeft. En hoewel mode steeds veranderd zijn het toch steeds dezelfde knopen die je mooi blijft vinden.

  123. Marionnetje. zegt:

    wij hebben ook een knopen doos, ze zitten (de knopen) in een oude koekies tromel ghgeghe van geemengde koekeis,
    nou vandaag ga ik alles inleveren. 😕
    liefs en hele dikke knufies marion

  124. Youke zegt:

    Mijn oma heeft of had dat ook zo’n knopendoos. Erg leuk om allemaal verschillende knopen te zien. Zelf heb ik geen verzameling.

  125. Emmelinda zegt:

    @Annemarie;Thanks. 😉
    Hihi nee als er nou iets te verbouwen viel was een extra kracht natuurlijk handig (neem ‘m maar niet mee naar de eieren…geintjuhhh)
    Nou, ik ben zeeeer benieuwd. 😀

    @Emmaly;Ghehhee, ik had goed gemikt he? 😉 Jij trouwens ook 😀 Dat was een goeie!
    O ja…dat is alweer een poosje. Maar het went nooit. Nog even geduld hebben vrees ik. 😕 😉
    Dikke knufff voor jou!

    @angel;Hihi dat is toch een superhuis. Zoals je toen vertelde met die auto enzo. Volgens mij kun je er uren doorheen wandelen en herinneringen snuiven, is het niet? 😀
    Dikke knufff voor jou!

    @Leidse Glibber;Hahaha oppassen dus…je weet maar nooit of het tegen je gebruikt wordt 😛 😉

    @Lette;Ja dat blijkt dus wel uit de antwoorden. De meerderheid is er bekend mee. Grappig eigenlijk. Ik lijk wel Maurice de Hond…even een grafiekje van maken en we weten hoe Nederland in de knoop zit 😛

    @Marion;Grinnik…dan hoop ik toch dat die koekjestrommel niet in de keuken staat. Zou iets voor mij zijn als ik een vreetbui heb 😛 Maar goed, knoopjes zijn niet echt licht verteerbaar vrees ik. Dat zou een eenmalige aktie zijn 😛 😉
    Yep…eindelijk verlost van dat verslag he? Sukses..je wet het he; ik denk aan je!
    Dikke knufff en veel liefs 😀

    @Youke;Hihi grappig he, join tha club 😀 Hoeveel knopen verzamelen we met z’n allen bij elkaar?

  126. Miek zegt:

    Jaaaaaaa, zo’n naaikistje op pootjes, waarvan je de ‘doos’ aan weerskanten kon openklappen in harmonicavorm. Die heb ik nog ergens staan. Op zolder, ergens onder de rotzooi. In het rijtje, gekregen oudheden.

  127. Emmelinda zegt:

    Jaaaaa die bedoel ik! Ik heb er eentje van mijn moeder gekregen in miniatuurvorm. Zonder pootjes en knaloranje hihi. Maar ja, daar past natuurlijk niet veel in. 😉

  128. Bianca zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,Pas maar op emmelinda straks komt harry ook bij joou langs net zoals bij Gonny 😀 😀 Waar bemoeien mensen zich toch mee hé.Hoe staat het met e knopen trouwens heb je er nog bij gekregen of heb je genoeg.Ik moet altijd zoeken hoor naar knopen .Ik ben ze altijd kwijt.Ik denk dat ik ook maar een doosje knoopjes gaat aanschaffen.Ik wens je nog een fijne dag en tot straks maar weer.Liefs en een knuf van bianca 😉 😀

  129. Marianne zegt:

    Wat herkenbaar! Mijn oma had ook zo’n doos! En wat kon je je daarmee vermaken!! Geweldig!! Ze had ook allerlei borduurgaren en lappen stof……….Krijg heimwee* snik*
    Groetjes,Marianne

  130. Emmelinda zegt:

    @Bianca; Whaahaa daar dacht ik dus ook aan gisteren. Wat een onzin om je daar druk over te maken he? Dan klik je toch op dat kruisje in de hoek. Pfff
    Eigenlijk spaar ik meer knopen dan dat er uit gaan maar het is voor het idee. Dat je iets in voorraad hebt, mocht het nodig zijn. Maar goed, daar staat de hele zolder van vol 😛 😉
    Jij ook een hele fijne dag! Dikke knufff en veel liefs.

    @Marianne;Hihi wat grappig…weer een knopendoos ontdekt. Grinnik…dus we zaten vroeger bijna allemaal met knopen te spelen? Wat zijn die kids van nu toch verwend zeg 😛 😉
    Groetjes terug 😀

  131. Dinie zegt:

    Hahaha zo eentje?
    Ik heb ‘m ff gauw gekiekt net op zolder. Maar ik bewaar tegenwoordig géén knopen meer. Ik was net malle Pietje

  132. Emmelinda zegt:

    Oooh wat leuk dat je hem laat zien! Hihi ja kijk die mooie kleurtjes eens hahaha. Ik zie alleen geen blingbling…foei 😛

  133. Geertje zegt:

    Had jij ook al zo’n oma? 😀
    Heerlijk was het de knopen door je handen te laten glijden…. 8)

  134. Emmelinda zegt:

    Hihi ja en zo te lezen een heleboel loggers. We kunnen een cluppie beginnen hahaha. Nemen we allemaal knopen mee 😉

  135. Nicky zegt:

    Mijn oma had een heel huis vol zooi, maar geen blik met knopen. Mijn moeder wel! Ik herinnerde me hem ook uit mijn kindertijd. Toen ik hem jaren later terug zag vond ik zelfs Risk-huisjes terug uit de tijd dat we met z’n allen Risk speelden… En mijn ministeck zat er ook nog in! 😀 Waar zou dat blik gebleven zijn? Toch eens vragen…

  136. Nicky zegt:

    Jeetje… ik klik op de foto van Dinie en ik weet ineens weer hoe dat blik rook!
    En ja… ook wij hadden zo’n harmonica-naaidoos! 😀

  137. Nicky zegt:

    Jeetje… ik klik op de foto van Dinie en ik weet ineens weer hoe dat blik rook!
    En ja… ook wij hadden zo’n harmonica-naaidoos! 😀

  138. Emmelinda zegt:

    @Nicky; Hihi leuk he, die dingen om terug te zien. Ik heb toendertijd een boel meegenomen maar er is nog het een en ander. Ik heb ook mijn oude pop nog. Wat die al “meegemaakt” heeft hihi. Staat hier op de slaap kamer 😀

    Hahaha grappig is dat toch dat je bij herinneringen smaak of geur kunt terugtoveren he?

  139. meta1973 zegt:

    ooooh ja! ik heb ook zo’n antiek blik van een oma (….huh…hihi) met knopen! hihi en van mn mams krijg ik ook regelmatig allemaal knoopjes omdat haar buuf in een knopenfabriek werkte en veeel te veeel knopen thuis heeft en daarom regelmatig een lading bij mn moeder afgeeft…. waar ik dus ook weer een deel van ontvang….. maar goed dat ik zon blik heb…… uuuuhhh… snap je het een beetje! 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

