Kopzorgen

Photobucket - Video and Image Hosting

Tussen neus en lippen door vertelde Stef dat een klasgenootje in de vakantie een stel illegalen huisvestiging geboden had. Ho stop, bel Verdonk nog maar niet op. (hee, dat rijmt, ghehehe) Het gaat hier wel om bewoners. Hoofdbewoners zelfs. Maar geen mensen.

Lekker vaag he? Zal ik een tipje van de sluier oplichten? *kijkt van engeltje op rechterschouder naar duiveltje op linkerschouder*. Vooruit dan maar. Omdat jullie het zijn. Voor deze keer. Het gaat hier om luizen. Hoofdluizen. *krabkrab* (Grinnik, "voel" je ze nu, na dit gelezen te hebben, ook al over je hoofd lopen?).

Terwijl ik het verhaal aanhoor valt mijn mond open (met snelheid van 120 km per uur) om het op een gillen te zetten en sloeg bijna op tilt. Ik hou me nog net op tijd in en vloek binnensmonds.Twee jaar geleden hadden wij dit gore volkje namelijk ook onuitgenodigd in huis.

Ik weet nog goed hoe vies ik Stef aan keek toen ik zag dat een leger haar tentenkamp opgeslagen had. In colonnes marcheerden ze richting haaraanzet om daar hun nageslacht vast te plakken (hmmz, weer eens wat anders dan je nageslacht achter het behang plakken, ghehehe) in de hoop dat zij een ander hoofd zouden bereiken in de toekomst om zo veel huisleed te veroorzaken. *gruwelt*

Mijn handen jeukten (en niet alleen mijn handen want later bleek dat ze mij ook al gevonden hadden en Mies ook) om korte metten met ze te maken (*peinst wat "metten" toch eigenlijk zijn*). De complete inboedel verdween in de wasmachine. Oke, ik overdrijf. Een beetje. Ghehehe. De stofzuiger draaide, net als het wasmesjien dus, overuren. Wat niet (op 60 graden) gewassen kon worden werd voor een paar weken in vuilniszakken op zolder gestald. Hard werken dus bepaald geen luizenleventje. *knipoogt* Maar we hadden gewonnen.*rent ererondje met armen omhoog* Eindelijk waren we van dat vieze volkje af.

Natuurlijk wil ik dat graag zo houden. Omdat Stef naast het meisje zit wilde ik natuurlijk weten wanneer dat plaatsgevonden had. De schrik sloeg om mijn hart toen bleek dat de dag daarvoor de eerste behandeling plaatsgevonden had en deze dag de tweede. In de rij wierp ik een blik op het kinderhoofdje van het meisje *toink* of ik er iets kon ontdekken. Ik neem met liefde en plezier aan dat die mensen er genoeg aan gedaan hebben.

Toch kan ik er niks aan doen. Ik wil het zekere voor het onzekere. Het is zo smerig, al zitten die dieren het liefst op schone koppies. Dagelijks neem ik Steffie onder handen. En zie ik haar toevallig op haar hoofd krabben (enig idee hoe vaak een mens gedachteloos op zijn hoofd krabt?) dan trek ik haar een keer extra op schoot. Paranoia wordt je er van want ieder schilfertje lijkt wel een luis in de pels. Opletten dus. Zoiets wil ik nóóóóit meer!

Toentertijd zijn we er écht volledig ingeluisd

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Kopzorgen

  1. Annemarie zegt:

    Ghehe ik heb ze lekker nooit gehad! Ozo!
    Wel een kat met vlooien, maar das wat anders 😉 *grinnik*

    Ach en dat op schoot zitten vind ze vast niet erg of wel?

    Trusten voor zometeen!!!

    Kniefs

  2. Leejo zegt:

    Hahahaha ik heb geen plek meer waar ze zich kunnen verstoppen.

  3. Nicky zegt:

    *krabt zich eens op het hoofd* Jeetje.. ik herinner me ineens de speciale hoes die Michelle op de basisschool moest hebben om ‘overspringen via jassen’ te voorkomen. Nu ze op de middelbare zit, hoor ik er nooit meer iets over… Pubers, vette haren, geen luizen! (hier had een lachende smiley moeten staan).
    Off topic: ik heb een logje geschreven op mijn verhuisde weblog en had (speciaal voor jou, jawel) een plaatje gemaakt. Ik krijg hem er alleen niet bijgezet… Arme ikke.. Ik geef het op en kruip mijn bed in! Welterusten!

  4. Emmelinda zegt:

    @Annemarie;Oooh ben maar blij. Echt. Ik heb er een trauma aan over gehouden. Vroeger op de basisschool heb ik ze ook eens gehad maar daar weet ik niet veel meer van. Hihi maar ik heb nog geen kat met vlooien gehad. 😉

    Hahaha ja dat wilde ik er eerst ook nog bijzetten maar hij was al zo lang 😉

    Ik wens jou natuurlijk ook een fijne nachtrust! Slaap lekker! 😀

    KNIEFS!!!

    @Leejo;*grinnikt* Dat riep Marc ook steeds. De beharing op zijn hoofd wordt namelijk iets minder 😉

    @Nicky; Whaahaa ik moet zo lachen over die vette haren waar je het over hebt. Ik zit al een poosje te broeden op een logje daarover namelijk. Ik moet bij Mies ook dagelijks roepen dat ze die vette pruik moet wassen. En die pony die ze heeft laten groeien eens in model brengen. Tjemig wat ziet ze er uit hahaha. Maar als ik in haar klas kijk valt ze niet op. De meeste meiden zien er zo uit 😉

    Hihi een plaatje voor mij? Dan ben ik wel nieuwsgierig! Maareh…heb jij Photobucket? Als je daar je plaatje in zet en die code neemt die boven de code staat die je anders nam (begint met ) en je gaat in je geschreven stukje naar de tab van html, dan kun je die code er bij plakken. Wil je ‘m in het midden? Dan even erbij. 😉

    Slaap lekker voor zo meteen meissie!

  5. Nicky zelf zegt:

    Yippie! Het plaatje staat er! En ik heb ’t helemaal zelf uitgevogeld! Ik had ineens het briljante photobucket-idee! Tja, ik ben op mijn best na twaalven!

  6. Emmelinda zegt:

    Wow helemaal te gek! Dat vergeet je echt noooooit meer hihi. Valt eigenlijk best mee, die codes he? Je-moet-het-alleen-ff-weten (Yak, hoe cliché)

  7. Emmelinda zegt:

    Ik ga er even een vieze mop opzetten:

    Er zitten twee luizen in een vrouwenplasser (hahaha er stond iets anders maar dat heb ik maar ff aangepast) te kaarten zegt de ene luis: “Jij bent aan de beurt hoor!” Zegt de andere luis: “Ik stop er mee!” Zegt de andere luis: “Hoezo?” Zegt de andere luis: “Een of andere lul zit in m’n kaarten te kijken!!”

  8. Ans zegt:

    Bah, luizen, ik heb ze gelukkig nog nooit gehad. Betekend dat nou eigenlijk dat ik een vieze pruik heb? Edwin heeft ze eigenlijk ook nooit gehad, wat een stel viespeuken zijn wij hè? Volgens mij zijn metten gebeden (maar ik weet het niet zeker hoor) en anders kan je ze vinden in de buurt van je lurven en je kladden.
    Bah, wat een vieze mop haha, als het nou vlooien waren…..

    /

  9. Marika zegt:

    Heb vanavond mijn haren nog gewassen en nu al jeuk… En bedankt hè? Aaaargg…. *krab krab krab*

  10. Iedere keer als mijn kids uit school komen met het verhaal van: “Juf, er is weer luis bij ons op school” begint t echt te jeuken en maak je jezelf helemaal gek!

    Maar net wat je zegt: Ze zoeken schone haartjes op! 🙂

    Hahaha… maar je mop is top! Goed aangepast!

  11. Youke zegt:

    Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Ook niet toen ik klein was en mijn broertje en zusje. Maar het lijkt me helemaal niks. En oplettendheid zal echt niet schaden.

  12. It is me! zegt:

    Whahaha, wat breng je het weer gezellig.
    Nou je zegt zelf al heel goed dat luizen van een schone haardos houden. Dat klopt inderdaad. Wqt kun je doen om ze tegen te gaan. In principe weinig, maar wees nu maar even zuinig met shampoo bij Stef en laat haar haarlak gebruiken, dat vinden luizen niet lekker namelijk. Haren in een staart zitten ze ook liever in dan in een weelderige haardos wat los over de schouders hangt. Enne, kam je dochter de haren even boven een wit papiertje, dan kun je makkelijker zien of er luizen uit komen.
    Heel veel succes ermee.

    Bij mijn nichtje ontdekte we een aantal jaren geleden ook luizen, drie maal hebben mijn zus en ik de gehele behandeling gevolgd en nog waren ze neit weg, uiteindelijk moesten we haar haren een flink stuk korter knippen om van die beesten af te komen. Echt heel jammer……….. Kortom kijk ff goed en preventief behandelen kan ook hè? Tegenwoordig stinkt de shampoo niet meer, dus misschien een tipje voor vanavond…..?

  13. It is me! zegt:

    Enne, valt dit logje nu oner de noemer 18+???
    er staat zo’n vies mopje op 😉

  14. Emmelinda zegt:

    @Ans;Grinnik…ik heb geen flauw idee. Misschien smaakt je bloed niet zo lekker? Ik dacht tenminste dat ze zich daarmee voeden? Maar goed, bennogniewakkeromgoednatedenken hahaha. Vanmiddag weer 😉
    Ik zal eens kijken waar ik die ene link gelaten heb waar ze spreekwoorden enzo verklaren. Misschien staat het er tussen? 😀
    Grinnik…ik zal eens kijken of er ook vieze vlooienmoppen zijn 😉

    @Marika;Vies he? Dat werkt altijd. Als ik zo met Stef bezig ben (euh…met die haren) jeukt het op mijn hoofd ook als de ziekte…yak.

    @Fabs;Jaaaa dan schuif je het liefst alle kids van je af he? Knuffelen vind ik in zo’n periode ook vies. Arme kids. Ik doe mijn best om het niet te laten merken. Wanneer ze per ongeluk toch eentje krijgen gaan ze nog denken dat het hun schuld is 😉 Maar goed, dat heb ik vaak genoeg uitgelegd, dat zullen ze wel begrijpen.

    Hihi past er goed bij he? Al is het geen hoofdluis in dit geval maar ach….

    @Youke;Ben maar blij. Ben maar reuzeblij. Tjemig wat is dat een goor idee. En al dat werk. Pfffff.

    @it’s me;Weet je wat zo tegenstrijdig is? Ze zeggen juist dat je je haren in een staart moet doen. Om de reden dan dat zo’n lang haar als dat van Stef in de rondte vliegt wanneer ze omkijkt en zo het hoofd van een ander kan raken en de luizen over kunnen lopen. Maar inderdaad…wanneer ze een staart heeft (en ze heeft een dikke bos joh..) is het heerlijk vertoeven daar.

    Jaaaa hier hebben we ook een boel flesjes gekocht toentertijd. Tjemig, een kapitaal is er doorheen gegaan. Maar het was het allemaal waard. Alleen moesten we dat een paar keer herhalen want het bleef aan de gang. Die netenkam hielp ook voor geen meter. Ik heb haar voor haar (écht) met mijn nagels schoongekrabt. Anders gingen die neten er niet uit. Ik kon het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om die mooie bos af te knippen 😉

    Hahaha ja eigenlijk had ik er mannenplasser van moeten maken he? Eens kijken of ik nou naar erolog moet 😉

  15. Natazz zegt:

    Maak er gewoon een paar vieze kinderen van. Haar vol met gel en een muts op. *grin*

    En je hebt gelijk, die beesten moeten verboden worden.

    Fijne vrijdag
    liefs Natazz

  16. Emmelinda zegt:

    Hahaha voor Mies geen probleem. Die loopt nog steeds met handschoenen dus een muts is geen probleem. Zijn ook die haren eens uit haar gezicht 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne vrijdag!
    Knufff

  17. emmaly zegt:

    Gelukkig heb ik daar nooit last van gehad op school vroeger…maar zou echt in paniek raken hoor vind het zo goor en als ik mies was zou ik mooi om een ander plekje vragen in de klas haha..en kan me voorstellen als je dat al een keer heb gehad dat je nu extra allert bent erop brr je moet er toch niet aan denken dat zoiets weer gebeurt….

    Nou ik ga zo daarheen emm en ik ben echt vreselijk bang..je hoort het wel van me

    Dikke knufff

  18. Emmelinda zegt:

    Ja dat heb ik dus ook. Het lijkt heel overdreven wanneer ik zeg dat ik paranoia ben wat dat betreft maar pfff het is echt ellendig. Moet je je voorstellen dat álles wat van stof is behandeld moet worden. Ook de autostoelen.
    Maar ja, we wachten af. Een ander plekkie in de klas vragen heeft geen zin. Die kids spelen toch met elkaar en als ze overgelopen zijn op een ander kind en je weet dat niet kan Stef ze toch krijgen. Pfff…wat een toestand. Gatverdegatver.

    Oh meissie, ik wens je ongelooflijk veel sukses en sterkte. Ik denk aan je en hou in gedachten je hand vast oke?

    Een hele dikke knufff voor jou!

  19. Peetjuhh zegt:

    Ziet er mooi uit hoor, je log! Ik ben bij punt begonnen en het bevalt me daar wel. Kom je ook even stemmen op mijn poll, hij is leuk dit keer!
    Fijne vrijdag,
    Liefs Peetjuhh

  20. Emmelinda zegt:

    Dank je wel Peetjuhh. Punt is ook een goed alternatief. Ik ben daar een week na mijn weblog ook een log gestart maar mij beviel het hier beter op de een of andere manier. Maar die andere bestaat nog steeds…jeweetmaarnooit 😉

    Ik zal eens even bij je komen kijken 😉
    Jij ook een fijne vrijdag!

  21. Peetjuhh zegt:

    Waar kom jij dan precies vandaag in Midden-Limburg?? Wat toevallig.
    En bedankt voor je stem!

    Liefs Peetjuhh

  22. Emmelinda zegt:

    Zo’n 6 km van Sittard in de buurt. En jij?

    Ennuh…graag gedaan. Super de Boer 😉

    Liefs!

  23. Peetjuhh zegt:

    Ik woon tussen roermond en weert in, in een dorpje hihi. Sittard is meer zuid-limburg, van hieruit gezien. Maar wel geinig!
    Hahaha super de boer, geweldig!! Met jou kun je wel lachen volgens mij…

  24. Haha nee geen hoofdluis in dit geval! Maar toch istie prachtig!!

    Idd, wat je zegt.. dat knuffelen e.d heb je dan echt geen zin in.. zelfs als je t door de telefoon zou vertellen dan zou t al gaan jeuken bij mij!!! 🙂

    Hoe bedoel je…” het zit tussen je oren”

  25. Anoniem zegt:

    @PeetjuhhHahaha ja vanuit jullie gezien wel 😀
    Maar ik ben er al van m’n 19e weg. Ben overgelopen. Een provincie verderop hahaha. 😉

    Grinnik…met mij? Welneeee 😛

    Hoie he :p ghehehe

  26. Anoniem zegt:

    @FabsJuist daarom eigenlijk he? Schuine moppen zijn fantastisch hahaha.

    Jaaaa is ook zo. Ik moest eigenlijk deze log wegdoen want ik heb de hele ochtend al verdacht veel jeuk hahaha. Misschien heb ik wel echt gezelschap WAAAAAAAAAAAAA *slaat op de vlucht*. Oh hahaha op de vlucht slaan helpt niet veel, dan gaan ze mee.

    Ik heb net op zolder gekeken of die flacons nog goed zijn. Die heb ik toen preventief ingeslagen. Liever te veel geld dan niks in huis. En vooral als de winkels dichtzijn zondag en maandag 😉

  27. Ow, jakkes!
    ik heb die dingen nu 5x bij mn meiden gevonden
    ik gruwel er zo van, dat ik na de speciale lotion alle haren stuk voor stuk bekijk en alle “pitjes” er uit pulk en kapot druk

    veel werk, maar t werkt wel

    —-
    pst..krijgen we nog een verklaring waar je al die tijd gebelven bent?
    😉

  28. Anoniem zegt:

    5x? OHHHH arme jij! Afschuwelijk he? Heb je ook niet dat je bij iedere schilfer uitroept:”NIETWEERHE”
    Yep heb ik ook gedaan bij de meiden. Stef heeft een enorme dikke bos haar dus daar was ik een poos mee bezig maar ik moest en zou het allemaal zelf onderzoeken. Aan die netenkam had ik ook geen bal.

    Hahaha wat wil je weten? *verzwijgt wereldreis* hahaha

  29. Emmelinda zegt:

    Oh kijk us…ik ben ineens anoniem.

  30. It is me! zegt:

    Nee die netenkam werkt niet om de neten/luizen uit het haar te krijgen, maar wel om te controleren of er misschien neten/luizen zijn. Er vallen er altijd een paar uit als je het haar kamt, maar alles krijg je niet weg.

    Op zich klopt het wel haar in een staart, maar als ze daar toch in komen, dan is het heerlijk op de hoofdhuid lekker warm enzo.. Gewoon haarlak en gel gebruiken dat helpt het beste om het te voorkomen, en misschien toch een keer (just to be shure) wassen met die shampoo!

  31. Emmelinda zegt:

    Ik heb net gekeken of die lotion nog goed is. Die hebben we toen massaal ingeslagen -voordezekerheid- en dat ga ik vanaaf ook doen. Ik vind het niks zo, afwachten totdat er iets komt. Ik zie overal luizen nou hahaha.

    Toch is het gek. Mijn haar is een en al haarlak en ook ik had ze. Echt weer iets voor mij natuurlijk. Weer anders doen dan anderen, ghehehe

  32. Bianca zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,
    Ik zit me eigen rot te krabben van jou verhaal(ha,ha)Bij Roy op de lagere school was dat ook het luizen probleem.Je kon je zelf op geven om aan als moeder die kinderen der haren na te kijken.Sorry dat heb ik echt niet gedaan.ja bij Roy meer dan genoeg.
    maar ik neem wel m’n petje af voor de moeders die dat wel doen.Ik wens je een fijne dag en zal jij even aan mijn willen doorgeven of dat ik je link van weblog er op moet zetten of van punt.nl gebruikt.
    Ik hoor het wel.
    Liefs en een knuf bianca

  33. Emmelinda zegt:

    Goeiemorgen Bianca..

    Hihi handig zo’n log. Zit ik niet in mijn eentje te krabben van de jeuk hahaha.

    Yep ik heb ook respect voor die luizenmoeders hoor. Ergens zou het handig zijn. Dan weet je meteen wanneer het op school aanwezig is. Ik sprak een moeder vanmorgen op het schoolplein van een meisje uit Steffies klas en die wist van niks. Toevallig dat Stef het me verteld had anders had ik ook niks geweten. Vind ik toch wel slecht van school hoor. Nee, ze hoeven niet met naam en toenaam genoemd te worden maar gewoon even melden dat er iemand is met luis. Of die luis gehad heeft. Kan best zijn dat je kind er net gespeeld heeft. Toch?

    Ik gebruik punt.nl niet. Wanneer dat zo zou zijn laat ik het hier weten oke? 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Lekker lang weekend he? Hihi.

    Dikke knufff en veel liefs

  34. remco zegt:

    jij hebt ook een luizeleventje :p
    maarja zolang je je niet gedraagt als een luis op een zeer hoofd valt het toch mee :p

  35. Emmelinda zegt:

    Hahaha klopt. Maar ik ben een luis in de pels 😛

  36. nieta zegt:

    Nou,lekker verhaal dit!!! Heb ze gelukkig nog nooit gehad en m’n kids ook niet!! {Klopt het af op de houten tafel!}

  37. Emmelinda zegt:

    Ja doe maar gauw hoor en nog een paar keer extra. Het is echt een ramp. Pfff en ik dacht dat mijn kids nou wel de leeftijd hadden dat het niet meer zo vaak voorkwam. Maar goed…dat klasgenootje heeft een klein zussie. *sjugt*

  38. Marion zegt:

    Jij niet en ik dnek Steff ook niet, hihi ik heb ze ook gehad, ieeuwl gruwel nog bijde gedachte. en krijg er gewoon jeuk van.
    en ze zijn hardnekkig om weg te krijgen
    wens je een fijne dag liefs en dikke knuffff marion

  39. Emmelinda zegt:

    Ja walgelijk he? Dat wens je je ergste vijand nog niet toe. *denkt hier even over na*
    Over 5 minuutjes ga ik de kids halen en dan spiek ik nog ff tussen Steffies haren 😉 Gewoon voordezekerheid 😀

    Ik wens jou ook een hele fijne en vooral zonnige dag! Veel plezier!

    Dikke knufff en veel liefs

  40. Marion zegt:

    hahaha, uhm ff denken neej wens me ergste vijand nog niet eens.
    hihihi, steff word gek van jou volgens mij 😉 mijn ma deed dat ook gelukkig maar want anders waren we er nooit achter gekomen. hihi neem het zekere voor het onzekere
    liefs en dikke knufff + een zonnige dag van mij

  41. remco zegt:

    @Emmelinda dan heb je dus toch die luizebaan 😛

  42. Annemarie zegt:

    Die mop kan echt niet!!!! 😛

    Fijne dag vandaag!
    Ik ga ehh… Bloos… nu maar es me bed uitkomen!!! 😀

    Kniefs!

  43. Emmelinda zegt:

    @Marion;Hahaha en niet alleen van het luizenspieken. Ik maak iedereen gek hier 😛 Met van alles hahaha. Lekker plagen.
    Goh het BLIJFT lekker vandaag! Heerlijk 😀

    Geniet er maar lekker van! Dikke knufff en veel liefs

    @Remco;Klopt. Net zoals die rozenkweker *grinnikt*

    @Annemarie; Hahaha leuk issie he?
    Wat voor een kaartspel waren ze aan het spelen? Vast strippoker :p ghehehe Ssst Emm…gedraag je 😛

    Hahaha gelijk heppie…ben je nou bijgeslapen? Kun je het weekend aan? Hihi

    Een fijne dag vandaag! Kniefs 😀

  44. buuf nr 15 zegt:

    gatver, wij hebben ze ook een keertje onaangekondigd gratis en voor niets gehad. Wat een ellende!!! Ieder vlekje stippeltje en plekje zie je bewegen. Dagelijks worden de kids nu door mij gecontroleerd en dan hebben ze het over een “luizenleventje” poeh…

  45. Emmelinda zegt:

    Jaaaa afschuwelijk he? En die paniek blijft gewoon, zelfs na een jaar. Het enige voordeel is dat ik nu wel weet hoe ze er uitzien. Toendertijd keek ik ook zo nu en dan even goed maar wist ik helemaal niet of ik op reuzen moest letter of op hele minuscule wezentjes. Nu weet ik het voor eeuwig 😉 *gruwelt*

  46. Emmelinda zegt:

    *****NEWSFLASH*****

    Hahaha nee hoor, er is nog niks gevonden. Gelukkig maar.
    Alhoewel…niks gevonden? Dit speciale nieuwsbulletin is natuurlijk omdat ik het gevonden heb! *doet vreugdedans* Ik weet wat METTEN zijn. Wil jij het ook weten?

    Lees en huiver:
    De metten zijn onderdeel van het getijdengebed. Het woord ‘metten’ komt van het Latijnse woord ‘matutinum’, dat ‘ochtend’ betekent, maar de metten worden meestal ’s nacht of de zeer vroege ochtendgebeden. (Het aanvangstijdstip varieert van ± 3h45 tot ± 6h15.) Omdat ze vaak ´s nachts gebeden worden, is tegenwoordig de term vigilie (“wake”) in zwang, ook in de officiële boeken van de abdij van Solesmes.
    De metten vormen het langste officie van het Rooms-Katholieke getijdengebed, en bestaan in hun meest originele versie uit twee nocturnen die bestaan uit elk zes psalmen en een langere lezing, de eerste uit de Bijbel, de tweede uit de kerkvaders. ’s Zondags komt daar nog een nocturn van drie lofzangen uit het Oude Testament met een evangelielezing en het Te Deum bij. Hierbij moet worden aangetekend dat de metten in zeer veel kloosters worden ingekort, waarbij de nocturnen over twee weken worden verdeeld. In de standaard (lange) versie duren de metten op zijn minst anderhalf uur, meestal langer.

    Fijn dat je het nou weet he?
    Geen dank.
    Super de Boer.

  47. emmaly zegt:

    Hai emm..

    Zo ik ben er weer 🙂 wou je eventjes bedanken voor je lieve woordjes ik vond het zo lief hihi
    Marre volgens mij heb je weer aardig te smaak te pakken hier he haha

  48. Emmelinda zegt:

    Grinnik….ja aardbeiensmaak ghehehe.

    Maareh, ik ben blij dat je er weer bent meissie. Hoe is het gegaan? Ik had het zo met je te doen. Ik voelde het gewoon zelluf!

  49. emmaly zegt:

    als ik heel eerlijk bent is het reuze mee gevallen er zijn er aardig wat uitgehaalt meer als verwacht maar ach ik heb het wel gehad en nu maar hopen dat ik beter zal slapen en me humeur een beetje terug komt…nu moet ik een donderdag weer terugkomen om te kijken naar de wond en de hechtingen en dan nog voor die andere kiezen …maar vond het lief dat je aan me heb gedacht hoor

  50. Emmelinda zegt:

    Zoiets dacht ik wel. Natuurlijk is het geen pretje, we weten wel leukere dingen te verzinnen he? Maar goed, nu ben je vast van die narigheid af en dat is dan voor eeuwig. Heerlijk.

    Service van de zaak ghehehe. Nee geintjuh. Ik heb het niet zo op tandartsbezoeken en dan druk ik het nog netjes uit. Ik ga wel maar pffff… Dus ik begreep dit maar al te goed 😉

  51. emmaly zegt:

    haha ja zeker service van de zaak…nee daarom is het bij mij zover gekomen ik hou wel me gebit bij marre was in geen 18 jaar meer geweest ofzo hahaha maar goed ben er in iedergeval bijna vanaf en tegenwoordig zie je niet meer het verschil of ze nu echt of nep zijn..dus jij houd er ook niet zovan denk dat bijna iedereen dat wel heb

  52. Emmelinda zegt:

    Ik ben een jaar of 7 niet meer geweest. Van de angst. Toen begonnen alle tanden af te brokkelen. Dus ik kon kiezen. Euhm, mooie woordspeling. En ik heb gekozen voor de tandarts. Nou ben ik al jaren gesaneerd (wow dat klinkt deftig hahaha) en dat hou ik zo 😉 Maar inderdaad…je leest en hoort het veel dat men er angst voor heeft. Brrr

  53. emmaly zegt:

    en is alles toch goed gekomen met je tanden?

  54. Emmelinda zegt:

    Jaaaaaa! Heerlijk. Met mijn portemewattes ook hahaha 😉

  55. emmaly zegt:

    haha ja dat wil ik best geloven maar ben bij dat je toch geweest bent joh

  56. Emmelinda zegt:

    Jaaa zeker weten. Als ik nu ga geef ik mezelf ook een kadootje. Goeie smoes he? Ben al lang niet meer echt bang omdat ik weet dat het van voorbijgaande aard is…maar toch…

  57. emmaly zegt:

    ik heb altijd gezegt ik laat me liever opereren als dat ik naar de tandarts moet hoor haha raar mens he..ennu nu je weet dat je je zelf iets geef dan ga je wel haha en zeker als je wat leuks in je hoofd heb..maar ik spreek je later nog wel ffies emm

  58. Emmelinda zegt:

    Is goed meissie…sterkte met je bekkie 😉

    Knufff

  59. Natas1970 zegt:

    Wel handig dan, een jongetje met kort haar en veel gel erin om de “stoere coupe” te maken (wordt door hem persoonlijk gecontroleerd elke morgen of het wel stoer zit!) Dan loop je toch minder kans hoop ik! Mijn vriendin heeft een dochter met kroeshaar (een mengelmoesje, heerlijk koffiekleurtje!)en dat haar is echt een ramp om te checken! Dus die trekt het strak in een vlecht elke dag en smeert er een lading wax in, alleen om dit te voorkomen. Je moet er inderdaad niet aan denken. Niet alleen het haar waar je druk mee bent, maar net als jij destijds: de hele huisraad moet er aan geloven! En zeg nou zelf Em..hebben wij het niet veeeeeeel te druk om ons daar mee bezig te houden??? (waar zijn toch die f….ing emoticons, die fleuren de boel zo op!)

  60. remco zegt:

    *trekt de harne uit zn kop en vraagt zich af wat die rozenkweker met haar luis te maken heeft 😛 *

  61. Hoi Emmelinda

    Brrrrrrr luizen , inderdaad ik krijg meteen jeuk …..

    Pfffffff ik ben al 2 dagen aan het worstelen met m`n verhuisde logje , er gebeuren allemaal rare dingen en hte ziet er niet uit ! SNIK*

    Fijne avond liefs Ylone xx

  62. Emmelinda zegt:

    @Natas1970;Dat heb ik wel vaker gehoord. Of het echt zo is weet ik niet. Het lijkt mij wel vreselijk voor zo’n luis om vast te zitten in de gel hahaha. Dus zo’n stoere jongensbol is perfekt. In Steffies klas heeft een moeder toentertijd ook het prachtige lange haar van haar dochter af laten knippen.
    Hihi nou ja aan de tijd zal het niet liggen…daar maak ik graag tijd voor om die viezigheid weg te krijgen. Maar ik weet wel leukere dingen om te doen 😉

    @Remco;Haren uit je hoofd trekken? Is dat ter preventie? Ghehehe.

    Die rozenkweker heeft ook een luizenleven. Als er van die vieze beessies op zijn planten zitten 😉

    @Rhodosfriends;
    Ja brrr, ik denk dat ik snel een andere log moet plaatsen want nu denk ik er steeds aan hahaha.

    Het is wennen he? Je schrikt je rot als je je log zo terug krijgt. Maareh…ik vind dat je het al heel netjes voor elkaar gekregen hebt. Waar zit je nou nog mee? Lukt er iets niet?

    Enniewee, ik wens jou ook een hele fijne avond! Dikke knuffffff

  63. Jaap zegt:

    nah? Behandel je je gasten???

    Maar.. we hebben het hier ook 2 keer gehad, jaren geleden. Ik weet wat het is.. Het hoofd geheel kaalscheren is bij kalende mannen in de mode tegenwoordig, ik vraag me zo af en toe wel es af hoe die rage ooit begonnen is…

  64. Emmelinda zegt:

    Grinnik…uitzetten die hap. En wel meteen :p ghehehe

    Hahaha misschien weten we nu het antwoord? Vroeger hadden ze toch ook allemaal lange haren? Was dat niet omdat dat mannelijk was?

  65. Hoi Emmelinda
    Wat raar dat jij niets ziet ik zie geen titel van de logs , geen reacties , geen Categorieen , en bij de laatste reacties zie ik alleen maar OP
    OP
    OP
    OP
    OP ………… maar als de de plaats aanwijst , krijg je wel een handje …… en dan kan je er wel op klikken ……. pffff snap je het nog ????????
    Verder ben ik de hele dag bezig geweest om te zoeken hoe ik iets kan veranderen in mijn linker kolom , want de foto`s staan nu niet mooi …….
    Pfffff ik kom straks wel even je antwoord lezen , want ik moet gaan werken
    Alvast bedankt !xxxxxxx

  66. Colinda zegt:

    Hallo,…

    IEEEEEEEEEEEEE,….Hoofdluisjes,…ik ging gelijk op mijn hoofd krabbelen,…hahahahha,..Gelukkig hebben wij ze hier nog niet gehad ,….Maar goed dat gaat zeker nog wel een keertje gebeuren,,,,hhaahahahahah,…

    Nou een heel fijn en gezellig weekend ,…

    Dikke Knufffff,…..

  67. Pasula zegt:

    Hahaha ach het komt overal voor. Ik geniet altijd ervan hoe smakelijk jij een verhaal kan vertellen zelfs als het over luizen gaat! Ik lag in elk geval weer in een deuk, joh ze vliegen vanzelf wel weer op!!

    Dank dat je me attendeerde op de top 50, ik had het echt niet door tot ik je reactie op m’n log las, super!!!
    Ik wens je een heerlijk Pinksterweekend toe Emmelinda met veel zon.
    (Mocht je je nog even willen laten gaan op m’n log met de emoticoons: you’re welcome) 😉

  68. Monique zegt:

    Lieve Emmelinda.. Wat heerlijk dat je er weer bent, en wat een leuk snoezig punt.nl logje heb je.
    Ik heb eerlijk gezegt niet je verhaaltje her boven gelezen, ik barst echt al dagen van de koppijn en maak even snel berichie en dan ga ik weer offline.

    Dus een Fijn weekendje toegewenst ( lekker lang ) en een super dikke knuffel voor jou

  69. Rianne zegt:

    Zodra Jelle op zijn hoofd krabbelt, sta ik al te inspecteren. Tot nu toe is hij luizenvrij (afkloppen).
    maar ik moet er niet aan denken…brrrr

  70. Yvonne zegt:

    Krijg jeuk op mijn koppie van dit verhaal 😉
    Ze moeten bij mijn dochter op school nu van die luizencapes om de jas doen. Het lijkt te werken.

  71. Lette zegt:

    Okay, okay ik vergeef je je vergissing van gisteren. Je logje van vandaag is leuk (lees vies) genoeg.

    Maar lekker luizen, dan krijg je korstjes op je hoofd en kan je lekker krabben. Met de hele klas wedstrijdje doen. Haha!

  72. Bien zegt:

    Tja… Op mijn werk is het ook meerdere malen per jaar raak! Wax en mousse in mijn haar en haar omhoog!!! Ik “voel” ze ook altijd meteen lopen, als iemand het erover heeft. Waarvoor mijn dank!

  73. Heb gelijk jeuk, ik zie dit soort verhalen altijd voor me.
    Sterker op dit moment voel ik het ook.

    Raar trouwens he dat ze liever op een schoon koppie komen camperen, alhoewel wij komen toch ook liever in een opgemaakt bedje.

  74. Heb gelijk jeuk, ik zie dit soort verhalen altijd voor me.
    Sterker op dit moment voel ik het ook.

    Raar trouwens he dat ze liever op een schoon koppie komen camperen, alhoewel wij komen toch ook liever in een opgemaakt bedje.

  75. Miek zegt:

    Ik heb de dans nog steeds mogen ontspringen *waarschijnlijk zijn mijn kids gewoon vetkezen!!!* maar het is een vreselijk karwei!

  76. Emmelinda zegt:

    @Rhodosfriends;Ik heb verkeerd zitten kijken. Ik dacht dat je het over de titels bij de logjes had. Maar onder de kolom! Ja inderdaad…dat is vaag. En de letterinstelling kan ook niet verkeerd zijn want dan zou OP ook een andere kleur moeten hebben. Hmm vaag. Ik zal er straks nog eens over nadenken. Anders kunnen we nog altijd een vraag stellen op het forum.

    Wat betreft de kolom. Als je inlogt op je beheerdersscherm zie je typelist staan. Daar moet je wezen.

    Dikke knuffff

    @Colinda;Psssst gelijk afkloppen zoiets! Ik hoop echt dat het je huisje voorbij gaat. Wat een werk is dat! En dan mag je blij zijn als het de eerste behandeling al weg is 😦

    Ik wens jou natuurlijk OOK een heel fijn weekend! Veel plezier met alles wat je gaat doen!

    Dikke knuffff

    @Pasula;Hihi ja dat is een schrale troost en op zijn tijd ook leedvermaak 😉
    Maareh…ik ben blij dat je er van hebt genoten. Zo zie je dat ik van alles toch de zonnige zijde kan inzien 😉

    Jaaa ik vond het zo leuk voor je! Ik snuffel daar altijd maar nu was ik er al een poos niet geweest en hopla, daar sta je dan. Misschien moet ik nog een keer er tussenuit gaan ghehehe.

    Lieve Pasula, dat wil ik jou natuurlijk ook van harte toewensen. Veel plezier met alles wat je gaat doen. Ennuh…dat aanbod neem ik heel graag aan. Maar dat begreep je vast al? 😉

    @Monique;Hihi ja leuke muisjes he? Het is al een oude log. Van 2003. Oke, deze is een weekje ouder. Maar ik vond het hier toen fijner. Ik blijf hier ook totdat er dingen geburen waar ik niet achter sta. Dan ben ik zo weg. Maar dan is mijn naam tenminste veilig gesteld 😉

    Maareh…wat lees ik nou? Tjemig dat is niet niks, daar weet ik natuurlijk alles van. Doe je de komende dagen rustig aan? Geniet maar van het weekend. Misschien doet je dat goed?

    Ik wens je in ieder geval een hoofdpijnloos fijn weekend! Dikke knuffff

    @Rianne;Ja klop maar heeeeel hard af. Want het is zo’n toestand. 😦

    @Yvonne;Yep daar heb ik heel veel positieve dingen over gehoord. Het scheelt al een heel stuk. Stom dat ze dat bij ons op school nooit ingevoerd hebben. Maar daar vind ik wel meer stom ghehehe. Ik vind het ook stom namelijk dat ze dan niet vertellen dat het heerst. Zo kun je zo’n probleem toch nooit uitroeien???

    @Lette;Jippieeeee, je bent te goed voor deze wereld! hihi. Dus het kon er mee door? Hahaha

    Grinnik…ik heb eens een logje over krabben (pulken) gemaakt. Kwam je toen al op mijn weblog? Het mooiste waren al die bekentenissen die er op volgden. Hahaha ongelooflijk dat er zoveel mensen dol op pulken zijn!

    @Bien;Graag gedaan.
    Super de Boer. Hahaha geintjuhhh. Komisch he, dat je dan meteen jeuk krijgt?
    Dan denk ik dat je vast niet weet hoe snel je bij de waxpot moet komen he? 😉

    Iets anders, klopt het dat jouw weblog weg is?

    @Leidse Glibber;Hihi maf is dat he…zit iedereen hier na het lezen te krabben. Eens kijken wat ik jullie de volgende keer laat doen 😛 hahaha

    Ja hihi, ik weet ook wel wat ik zou kiezen als ik voor die keuze stond 😉 Lekker schoonmotutwezuh! 😉

    @Miek;Grinnik…lang leve de vetkezen dan want in dit geval is schoon helemaal niet fijn 😉
    Alleen het idee al…terwijl je er niet eens iets aan kunt doen 😦

  77. Marion zegt:

    ff snel
    fijne dag !!! hihi moet werken
    doei doei
    dikke knuff en veel liefs marion

  78. Jaap zegt:

    Over de metten even: Vele kloosters maken dus al korte metten met de metten! Ik ben bang dat als we het over jouw weblog hebben het niet direct opgaat voor de reacties 🙂 Met patat maak ik zelf bepaald geen korte metten: Patat-met graag.. en als ik per ongeluk bij Mc Donalds beland vraag ik minstens 3 metten erbij (is nóg net niks trouwens)

  79. Kwam even koekeloeren bij je en je een fijn weekend toe krabbelen!
    Groetjes, Fré

  80. Emmelinda zegt:

    @Marion;Haaai meissie, dan wens ik jou ook een hele fijne dag! Werkze!
    Dikke knuffff

    @Jaap;Whaahaa wat grappig, mijn fantasie sloeg er ook al van op hol 😀

    @Deurtje;Jij ook een fijn weekend!

  81. Ans zegt:

    Hahaha, je hebt me helemaal van slag gemaakt, ik dacht even dat ik een psycholoog moest raadplegen (ik schreef eerst raadplAgen, eigenlijk ook wel een leuk woord) of zoiets. Je hebt namelijk gereageerd op een log die er helemaal niet opstaat!!!!!!! Wel 4 keer heb ik alles bekeken en zag niks, maar klikte ik op jouw reactie dan kwam ie wel in beeld. Ik had deze log alvast in voorraaad, bij punt kan je ze in concept plaatsen. Altijd makkelijk als je genoeg weet, dan kan je ze later altijd nog plaatsen. Nou had ik er gisteren eentje per ongeluk toch geplaatst, maar er snel weer afgehaald en ik begin te vermoeden dat dat deze was en dat ie misschien wel via feedreader nog te bekijken was.
    Als dat niet het geval is vind ik je een eng mens (stil maar, ik meen het niet zo), want dan kan je op plaatsen komen die niet publiek toegankelijk zijn (opoe heb dat mooi zeid, vind ik). Hihihi, ik ga m steeds leuker vinden!!!!

  82. Belinda zegt:

    Het zou natuurlijk geweldig zijn als Verdonk deze luizen het land uit zou zetten zodat je er nooit meer last van zou kunnen krijgen… maar ja… dat doet ze niet dus!

    Maar kan me heel goed voorstellen dat je nu extra allert ben wanneer je het al eens hebt meegemaakt. Alleen al van het lezen voel ik overal jeuk! *smile*

    Kan je niet stiekum met een netenkam ff het kopje van het klasgenootje doorstruinen… of zouden ze dat niet zo aardig van je vinden als je dat doet? *kijkt onschuldig*

    Ik hoop dat die allochtonen in iedergeval ver bij jullie uit de buurt blijven! 😉

  83. Emmelinda zegt:

    @Ans;Hahaha raadplagen. Dat zullen mensen van de raad ook wel vinden, dat ze geplaagd worden wanneer men het niet met hen eens is.

    Hahaha je wist nog niet van mijn bovennatuurlijke krachten? Ghehehe geintjuhhhh. Stond inderdaad in mijn reader. Is wel geinig. Ik zie wel eens twee dezelfde titels tevoorschijnkomen waar de tekst van de log dan weer verschilt. Zie je echt wanneer iemand bezig is geweest het te vervangen naar iets dat helemaal naar de zin is 😀

    @Belinda;Nee ik denk dat Verdonk de slogan :Op de kleintjes letten” nog niet kent hahaha.Dat moet de gewone burger maar weer uitzoeken he. *sjugt*

    Ja dat werkt meteen he? *skratch*. Ongelooflijk hoeveel schilfersoorten er bestaan hahaha. Alles lijkt ineens op luizen 😦

    Hihi ik heb het wel overwogen, tenminste om [s]haar te liquideren[/s]eens door die bos haren te woelen maar zo’n held ben ik nou ook weer niet.

    Dank je wel. Het is vast overbodig om te zeggen dat ik heeeeel hard met je meeduim? hihi

  84. Anoniem zegt:

    Die feedreader wordt waarschijnlijk toch gestoord van mij, want ik verander het steeds weer, telkens als ik denk dat het goed is ontdek ik later toch een foutje of ik vind nog een leuk plaatje. Maar goed, dat superpuinhoopverhaal kom je dus nog wel eens een keer tegen, denk dan niet dat je een deja vu hebt. Maar ik ben ondertussen bekomen van de schrik hoor hahaha. Ik ben blij dat ik t snap, snappie?

  85. emmaly zegt:

    Hai emm

    ja ik ben ook wel trots op me zelf hoor haha…dat i het gedaan heb nu nog ff door het laatste stukkie heen en dan heb ik het gehad…en voel jij je eigen vandaag fitjes? ik hoop het in iedergeval wel…wens je een hele fijne avond en je ziet me weer verschijnen

    Liefs emmaly

  86. Marion zegt:

    thanxxx 😛 ik ben net klaar met werken 😛

  87. Yvonne zegt:

    Wat heb ik nou ineens aan mijn muis hangen?!

  88. jacqueline zegt:

    grappig hé dat als je over luizen begint iedereen meteen jeuk op zijn hoofd krijgt. Ik dus ook. Ojee er zal toch niks aan de hand zijn. Hier hebben we ze ook eens gehad en dat was echt geen pretje.Dan zie je pas heveel knuffels hier wonen. Hulde voor de persoon die de wasmachine heeft uitgevonden en de Teatree

  89. Dat zonnetje waar je het bij mij over had is gewoon mensenschuw.
    Toen ik in de tuin bezig was een zweefsol neer te zetten schen hij volop.
    Maar daarna wilde ik even terrasje pakken in de stad, nou ja pakken, nee er gaan zitten bedoel ik, toen was die zon pleitte en was het echt koud.

  90. Emmelinda zegt:

    @Ans;Hahaha ik denk dat de readers van anderen net zo gek van mijn logjes worden. Ik heb namelijk hetzelfde. Ik lees het, na plaatsen, nog een keer terug en dan vallen me nog een paar dingen in die het vermelden misschien waard zijn. Zo blijf je aan de gang hahaha
    Ik snap je dan ook helemaal 😉

    @Emmaly;Ja is echt super en ik denk dat je nu harstikke blij bent dat je geweest bent he? Natuurlijk huppel je niet naar de tandarts voor die andere tanden maar dan heb je het in ieder geval gehad!
    Yep het gaat nu redelijk en natuurlijk zou prima beter zijn maar hier ben ik al superblij mee 😉
    Fijne zondag vandaag meissie!

    @Marion;Grinnik… ennuh…ik wens je een hele fijne zondag toe! Ik hoop dat de zon bij jullie net zo leker schijnt?
    Knufff

    @Yvonne;Hahaha ter compensatie omdat de smileys uit het reaktieveld verdwenen zijn 😉

    @Jacqueline;Jaaaa hahaha, de wasmesjiene zat steeds vol met knuffels. En die zien er na een wasbeurt lang niet allemaal fris meer uit hahaha. De rest is dus ook in vuilniszakken gegaan om na een paar weken er uit te mogen 😉
    Nou inderdaad…die mag een lintje. Een keurig gewassen lintje! hahaha

    @Leidse Glibber;Je meent het! Mijn moeder had dat ook altijd. Zij was echt een zonneaanbidster en zodra hij haar kietelde met een zonnestraal rende ze naar boven om de bikini uit de kast te trekken. Eenmaal buiten was de zon pleitos. Niet dat het zo’n grote bikini was hoor hahaha 😉
    Hier viel het wel mee met de zon, het is echt heerlijk geweest. Nou ook. Ik ga dus zo lekker even naar een rommelmarkt, ouwe zooi bekijken 😀

  91. Geertje zegt:

    Grmbl…
    Luizen!
    Als ik er alleen aan denk, jeukt mijn hoofd!
    Twee jaar geleden hadden wij er vaak last van… *word al onpasselijk bij de gedachte*
    Lotion na lotion, huilbui na huilbui van dat vieze walgelijke goedje, was na was, stofzuiger na stofzuiger, dweil na dweil, spray na spray; iemand uit hun klas hoefde maar een luis te hebben, of mijn kinderen hadden ze al. De kapstok was in die tijd zo leeg als hij nooit was (en is) geweest!
    Wat bleek naderhand; de kinderen van een vriendin had ze continu, en die deed er niet veel aan!
    Zielig voor de kinderen, maar onze voordeur ging in plaats van wagenwijd open, nog maar op een kiertje.
    Sindsdien zijn we van dat ongediertje verlost
    *zoekt een stuk blank hout om af te kloppen!*
    en kan het haar weer lang groeien.
    ALs mijn oudste dochter daar logeert, is het bij thuiskomst een algehele checkbeurt, kleding in de was, en teatree oil mee om in haar haar te smeren (schijnt te beschermen).
    Ehm….. zometeen mag ik dus weer een checkbeurt doen! 😦
    Liefs en een dikke knuffff!!!!

  92. rietepietz zegt:

    Oh vréselijk dat gedoe met die luizen , Op de school waar mijn kleinkinderen destijds zaten had een gezin in drie klassen een kind .In die drie klassen brak regelmatig een luizenplaag uit die één keer zelfs één van m’n kleindochters bereikte . Mijn dochter heeft nóg nachtmerries van overuren draaiende wasmachines ! Het vervelende was dat de moeder van de kinderen wél de hoofden behandelde maar verder niets deed , feest voor de luisjes dus …. inderdaad niks niet een luizenleven zo’n plaag , dus hou ze in de gaten hé! Liefs Riet

  93. Emmelinda zegt:

    @Geertje;Afschuwelijk zeg! En hoe breng je zoiets met goed fatsoen over? Dat is dus ook met dit meisje. Ik kan me nog herinneren dat zij er een paar jaar geleden maar niet van af kwam. Ik ga er van uit dat die ouders ervan geleerd hebben maar pffff. Bah het is echt walgelijk he? Wat dat betreft heb ik voor eeuwig een trauma 😉

    Fijne avond en een hele dikke knuffff

    @rietepietz;Getverderrie…dat de school daar dan niks aan gedaan heeft? Bij Steffie in de klas waren twee jaar geleden ook drie kinderen die er maar niet vanaf leken te komen. Onze school bericht daar heel slecht over. Soms een briefje op de deur dat het heerst. Maar dan moet het in meerdere klassen voorgekomen zijn. Het is dat Stef het er nou toevallig over had maar hoeveel kinderen vertellen niks?
    En inderdaad, wanneer je de rest van de inboedel niet aanpakt blijf je gezelschap houden van die viezerikken!
    Liefs 😀

  94. GekinblacK zegt:

    Echt zo’n logje waar je spontaan jeuk van krijgt.

  95. Yvonne zegt:

    @ Emmelinda: goeie zet! 😉

  96. Emmelinda zegt:

    @GekinBlack;Knap he, dat ik alle lezers aan het krabben krijg hahaha 😛

    @Yvonne; Goeie zet? Sta ik nou schaak-mat? hahaha 😛

  97. Gonny zegt:

    Jaaa wat een ellende hé met die luizen….as je erover praat krijg je al jeuk…..ennuh toch maar weer begonnen met logjes schrijven zie ik.
    Ikke nog niet hoor ben nou te druk bezig met mijn lijn poging hahahahahaha….

  98. Emmelinda zegt:

    Ja getver…je voelt het meteen he? Hahaha.

    Yep het ging weer een stuk beter dus ik wilde het weer proberen. Op de een of andere manier kan ik toch niet zonder die verhalen 😉

    Doe ook maar rustig aan hoor, lijnen gaat voor. Wanneer ik hier blijf zitten lijn ik ook een beetje. Kan ik niet naar de kast met lekkere dingen hahaha 😉

  99. Moontje zegt:

    Wie kan me helpen.
    Mijn zoontje heeft locks en ik heb luizen gezien in zijn hoofdhuid.
    dread locks kan je niet kammen en ik wil zijn haar ook niet knippen.
    Het is een donker kindje.
    wie weet hoe te handelen in zo’n situatie?
    bedankt.

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

