Ballorig?!?

Photobucket - Video and Image Hosting

Vroeger (let op;oma vertelt, ghehehe) bij ons in het dorp woonde een knorrige vrouw. Tenminste…WIJ vonden haar knorrig. Nee, ze rolde niet in de modder en ook had ze geen krulstaart. Ze zeurde altijd als er ballen in haar tuin kwamen. Later stak ze die zelfs lek. Onvoorstelbaar vonden we dat. En jammer. Want je kon daar zo heerlijk stoeprandje doen. En pfff…er stonden toch alleen maar planten in die tuin?

Tegenwoordig begrijp ik haar zo ongelooflijk goed. Hier op het pleintje mag niet gevoetbald worden. Omdat het hier een drukke buurt is (weliswaar met een voetbalveldje maar goed, dan moet je toch al de straat uitmogen van paps en mams) en auto’s hard de bocht om scheuren, voetballen de jongens die aan het pleintje wonen er toch. De kinderen van andere pleintjes trouwens ook.

Op zich kan ik het me heel goed voorstellen. We mogen blij zijn dat er nog kinderen buiten spelen. Ja toch? Maar wanneer ik in de tuin zit of bezig ben en de ballen me om de oren vliegen vind ik dat toch een stuk minder leuk. Er staan ook een boel auto’s geparkeerd waar expres (zeker weten, ik heb ze smerig zien lachen terwijl ze de bal keer op keer tegen die auto’s trapten.) de bal tegen aan vliegt.

Met ze praten helpt ook geen zier. Boos zijn of verzoeken ergens anders heen te gaan ook niet. Krijg je een grote mond terug waarvan je oren klapperen. Ze schuiven ook niet op. Dan klaagt buurman dat ze tegen zijn schotel aantrappen. (Is ook zo). Dus komen ze recht voor onze poort staan en schieten er hard tegenaan. En er over. Terwijl de etter zoon van die buurman mee doet.

Eerst was ik tolerant. En nog vind ik het moeilijk. Maar wanneer je je auto niet eens gewoon op het plein kunt laten staan, of die bloem geknakt is -waar je al weken tegen hebt staan praten om open te krijgen- vind ik het toch een ander verhaal. De helft van de ballen gooi ik niet meer terug. Zoek het maar uit. *kijkt tevreden naar verzameling achter de rhododendron* Vriendelijk kijken kan ik ook niet meer wanneer ze aanbellen omdat er een nieuwe bal in de tuin gevlogen is.

Denkend aan dat vrouwtje van vroeger slijp ik alvast mijn messenset.*laat tong uit mond hangen tijdens bezigheden*. Vlijmscherp zullen ze worden. O zo!
Wat zeg je me nou? Zielig voor die kids?

Eerlijk gezegd kan me dat geen BAL meer schelen!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Ballorig?!?

  1. Marion zegt:

    ghe ghe en weer een top logje emmelinda!!!!
    hihi hoe lrijg je het voor me kaar
    supper gewoon
    wens je een fijn weekend en heel vee lliefs en dikk knufff marion

  2. Emmelinda zegt:

    Heeej meissie! Thanks! Ik wist eigenlijk niet of ik hem wel moest plaatsen :$ Maar goed, dan heb ik er alvast 1 iemand mee blijgemaakt hihi.

    Ik wens jou ook een heel fijn weekend! Dikke knufff en veel liefs!

  3. emmaly zegt:

    achh wat heb je dat goed onthouden emm dat ik vandaag naar de tandarts moest hihi…dat klopte ook hoor ik moest vandaag ook..maar was gisteren ochtend boodschappen gaan doen ennu dacht dat ik onderweg gek werd had ineens zo kiespijn het was niet uit te houden…dus kom gisterenmiddag gelijk terecht om die laatste kies eruit te laten halen…nu is het weer een beetje rustig kan in iedergeval geen kiespijn meer krijgen haha…..heb wel veel aan je gedacht hoor van waat zit ze nu weer haha maar denk lekker van het zonnetje genoten ofniet? of heb je weer last van hofdpijn ik hoop het niet.Marre heb ook gisteren de schilderijtje gekocht er lagen nog genoeg dus keuze’s zat….Ga je nog voetbal kijken? wens je dan heel veel kijk plezier en een heel goed weekend

    Dikke knuffff

  4. Natas1970 zegt:

    Hahahaha, ik weet precies wat je bedoelt. Ik woonde ooit eens in een appartementje en telkens voetbalden de buurtjongens tegen de schuurdeur aan wat vreselijk doordreunde naar boven. Er stonden daar ook auto’s, waar onder de mijne. Hun eigen ouders parkeerden hun auto al niet meer in de buurt. Ik had ze al 100 keer gewaarschuwd en was het zo zat, dat ik mijn raam opentrok en schreeuwde dat als ze het nog een keer flikten ik naar beneden zou komen en die bal aan stukken zou snijden!! Meteen de hele oudercommissie op mijn dak dat die opmerking psychologisch niet verantwoord was!!!! Toen ik zei dat ze expres tegen auto’s aanschopten ontkenden alle kids dat natuurlijk en die ouders dus:”Zie, hij zegt dat hij het niet doet”. Het is een hele discussie geworden, dat snap je. Dus slijp de messen Em!!!! En rijg die ballen aan je mes. (dit klinkt wel heel erg dubbelzinnig, sorry mannen) hahahaha

  5. Ans zegt:

    Bekend probleem. Hier is een gezin waarvan de jongste een tijdlang met Pa trainde. Natuurlijk niet op het grasveldje 5 meter verderop, maar tussen de auto’s. Omdat er echt fanatiek getraind werd (ik denk dat hij bij Ajax wilde, hij liep ook vaak in Ajax-shirts), kwam die bal ook telkens keihard tegen de auto’s. Een buurman die er wat van zei werd uitgescholden voor ouwe zak. Een keer zag ik boven vanuit het raam een paar kleine kinderen spelen met een schuimrubber bal, Pa komt thuis, zet zijn auto naast die kinderen, stapt uit en vervolgens hoorde ik hem zeggen: “Denken jullie wel om mijn auto?” Mijn mond heeft drie dagen opengehangen van verbazing. Zoonlief is niet aangenomen voor Ajax (gelukkig) en ik zie hem nooit meer voetballen.

  6. Marion zegt:

    knijpt ogen dicht en steekt tong uit** iedereen zegt het!!!!
    gheghe this misschien ook wel een bbietjuh waar :$
    gaaf he die bril hij zit heeerlijk 😛
    ik ben in walibi worl overal ingeweest ookal had ik h=me tere kleine hartje in me keeltje zitte gheghe
    this gewoon de kik!!!!!
    hihihi
    liefs en knufffffffff marion

  7. rietepietz zegt:

    Heb je al gekeken of er een krulstaartje groeit? De kids vinden nu jou natuurlijk knorrig .
    Feit is dat er tegenwoordig overál auto’s staan dus op straat met een bal spelen kan eigenlijk gewoon niet meer en meestal is er verder véél te weinig ruimte om op straat te spelen Natuurlijk hebben de omwoners er last van en ik denk véél meer dan vroeger .
    Misschien even” met je tijd meegaan “en met de videocamera op de loer gaan liggen zodat je aan de bewuste ouders kunt laten zien dat het écht expres gedaan wordt .goeie vangst ! knuf van Riet

  8. Emmelinda zegt:

    @Emmaly;Ha gelukkig! Had ik het toch goed. Ik was al zo aan mezelf aan het twijfelen hihi. Maareh…wat vind ik het sneu dat je er zo’n last van hebt gehad! Gelukkig kon je meteen terecht en ben je er een dag eerder vanaf. Da’s dan een geluk bij een ongeluk he? Ik hoop dat je nou echt van alles af bent!

    Wat lief dat je aan me gedacht hebt! Ja ik heb genoten van het heerlijke weer. Mijn velletje heeft al een mooi kleurtje en de rest van de tuin ook. Dit laatste natuurlijk door de verfkwast hihi. Ik wilde een paar dingen weggooien maar bedacht me dat een likje verf wonderen kan doen. En inderdaad! 😀

    Gelukkig heb ik steeds minder hoofdpijn en het is een paar dagen weggeweest. HEERLIJK!

    Heb je het schilderijtje al af of heb je nog even kunnen wachten? Hihi. Met zo’n warm weer als vandeweek is het zo opgedroogd he? Krijg je het niet eens van de penseel af hihi.

    Nope, ik ga geen voetbal kijken. Mies moet paardrijden en dan ga ik effies alleen met haar heen en weer. Ik geef er toch geen bal om, om dat voetballen ;)Ga jij wel kijken? In dat geval wens ik JOU veel kijkplezier hihi.

    Fijn weekend en een hele dikke knuffff!

    @Natas1970;Oh hihi ik zit hier heel hard te knikken. Zoooo herkenbaar! En weet je, die ouders verstaan me toch niet als ik er wat van zeg. Die zijn allang blij dat ze de straat uit zijn natuurlijk. Mijn buurman zal er ook niet veel van zeggen. Die is veel te bang dat ze weer tegen zijn schotel trappen. En eerlijk is eerlijk…ik heb een megavette grijns op mijn smoel wanneer ik hem hoor vloeken omdat het weer zo ver is. 😛

    Hahaha, dat klonk inderdaad heel dubbelzinnig 😀 Vooral met dat BBQ-weer in aantocht 😛
    Fijn weekend meissie!

    @Ans;Aaargh, die @$#$@ mentalileit he. Ik begrijp het gewoon niet. Zoals er dan gescholden wordt brengt het je nog aan het twijfelen ook. Is het dan zo raar dat je je spullen netjes wil houden? Als ik naar mijn buurman kijk met een auto onder de deuken, een tuin die meer weg heeft van een vuilnisbelt en noem maar op…dan begrijp ik dat ze zich afvragen waar ik me druk om maak. Maar die schotel…die is heilig.
    Maareh…belachelijk van die pa zeg…ze hadden nog wel een schuimrubberen bal! Daar heeft hij vast toentertijd NIET mee gevoetbald he? Pffff :$

    @Marion;Jaaaa die bril is echt leuk! Is een geluk bij een ongeluk dan dat je die andere verloren was he? Heb je later nog gebeld of ze er een gevonden hadden?

    Yep, ik geloof het goed, maar ik ken mezelf. Pas geleden was ik met Mies in de octopus (spin?) gegaan. Tjemig wat duurt zo’n rondje dan lang. DOE IK NOOOOOIT MEER. Ongelooflijk trouwens want als tiener was ik er niet uit te krijgen 😉
    Fijne avond! Dikke knufff en veel liefs!

    @rietepietz;Ja dat is dus ook waar ik enorm van baal. Dat ze me nu zo zien. Maar geloof me, ik heb mijn best gedaan om het netjes op te lossen. Maar als ik ipv praten een grote mond krijg heb ik het wel gehad. Die kids mogen bij hunnie ook niet voetballen. Er is zelfs een peperduur trapveldje hier in de buurt. En de brutaalste kids kom ik overal tegen dus die mogen heus de straat wel uit. Op de een of andere manier pest het lekker denk ik? Maar wie het laatst lacht…Marc zit namelijk in een of andere commissie die de buurt aantrekkelijker moet maken en hij heeft een idee ingediend om er parkeerplaatsen te maken. Lekker puh 😉

  9. remco zegt:

    yesssssssssssss het moet maar es afgelopen zijn met dat voetballen ze verdienen topsalarissen en komen tegen jouw plantjes aanschieten ik zou een fikse schadeclaim indienen 😉

  10. Rianne zegt:

    Gelukkig hebben we hier achter een prachtig veld met doelen. Dus ik heb er hier niet veel last van. Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen.
    Wij hadden vroeger een buurman die de ballen lek stak. Ideetje? 😉

  11. emmaly zegt:

    nou emm..ik ben er nog niet helemaal vanaf hoor er zitten er nog 4 in want dat blijf wel ff zitten anders heeft mijn onderkaak geen steun meer..maar dat het niet meer lang is dat is wel zeker, ik hou je gewoon op de hoogte :-)Ik had 2 schilderijen gekocht 1 die je kan schilderen en 1 die je moet krassen..daar ben ik nu mee bezig maar wat een takkebaan joh haha..ach ja zo heb ik wat te doen he en ik vind het leuk om zulke dingen te maken.Het verf is nu zo droog als je wat in de tuin schildert..heb je de schutting gedaan ofzo?
    Nee ik ga ook geen voetbal kijken hoor geen geduld voor en ik hoor hier toch wel aan het geschreeuw dat er een doelpunt is gevallen haha

    Liefs en een dikke knuffel
    P.S is het paardrijden weer goed gegaan?

  12. sierconflex zegt:

    vanavond nu wel of geen voetBAL gekeken? ghegheghe

  13. Emmelinda zegt:

    @Remco;Hahaha ow ja, da’s waar ook. We hebben hier ook nog last van zo’n zooitje goedverdienende voetballers. Gelukkig dat het seizoen nou afgelopen is 😛

    @Emmaly;Gaan die 4 er nooit uit dan? Of kunnen ze daar over een poosje iets anders mee doen?
    Die je moet krassen, is dat zo’n zilverachtig ding? Dat hebben de meiden ook eens gehad. Dat lijkt zo snel af maar dat valt nog mee he?
    Weet je, dat zou ik zo graag doen, de schutting verven. Maar ik weet niet welke kleur ik het zou doen en omdat het zo’n dubbele is valt het nog niet mee om ‘m heel mooi te krijgen. Zachtgeel lijkt me heeeeel erg mooi maar warmoranje ook. Ik denk dat ik het maar niet doe hihi. Ik heb nu een gietijzeren rekje geverfd. Dat was roestig. Nu is het knaloranje. En bloempotten enzo. Ziet er echt gezellie uit zo 😀
    Hihi klopt en daarbij hoor je toch overal wat de stand is. Daar hoef je niet voor bij de tv te hangen ghehehe.
    Yep het paardrijden is goed gegaan. Ze hadden een buitenrit dus ik heb er niet veel van kunnen zien. Ze is nu weer naar een fuif. Tjemig wat hebben die kids het toch slecht he? 😉
    Dikke knufff en veel liefs!

    @sierconflex;Whaahaa watdenktegij? Ik wil geen bal meer zien! 😉 Nou goed, ik was net te vroeg thuis. Ik zag nog net het einde van de wedstrijd 😉

  14. Leejo zegt:

    O wat herkenbaar, ze hebben hier kapitalen uit gegeven voor een veld met 2 goals, en wat doen die verrekte jong, tegen de garagedeuren schieten, en idd durf maar wat te zeggen, dan kan je alle bestaande ziektes krijgen.
    Maar ja opvoeden schijnt tegenwoordig iets anders te zijn dan vroeger, dus zal het wel zo moeten.

    fijne avond Emm.

    knuff

  15. Emmelinda zegt:

    Verschrikkelijk is dat he, ik denk dat die ouders al lang blij zijn dat die knullen ergens anders de boel op stelten zetten. Je gaat gewoon aan jezelf twijfelen als ze zo’n grote mond tegen je op zetten.

    Ik wens jou ook een hel fijne avond Leejo 😀

    Dikke knuffff!

  16. Emmelinda zegt:

    Oeps, maak er maar een helE fijne avond van. Is iets minder heet ghehehe 😉

  17. Leonie zegt:

    Ohhh Emmelinda…ben het als moedertje helemaal met je eens..wat een rotballen he..soms…ik heb ook van die hard-horende buurjongens naast ons wonen..al 1000 x gezegt dat ik het niet leuk vind..an dan een mond ja…zo he..wat een brutaaltjes…Maarja..Liefs, Leonie

  18. Emmelinda zegt:

    Verschrikkelijk he? En ik voel mezelf zo oud als ik er om zeur maar een beetje begrip kunnen ze toch wel hebben? Heb ik immers ook voor hen. Ze mogen van mij best voetballen op het plein maar waarom expres tegen die auto’s trappen? De bal komt vaak zo ontzettend hoog…dat is niet gewoon voetballen meer. Wanneer ze dát nou eens NIET deden kwam die bal ook niet steeds in onze tuin en had ik nergens problemen mee.

    Je voelt je zo machteloos he? Nou goed, dat klinkt wat overdreven. Tis maar een bal. Maar toch…en om de politie nou te bellen vind ik ook zoiets. En toch he…waarom moeten we dat toelaten? *sjugt*

    Dikke knufff

  19. Pasula zegt:

    Hahaha gewaagd logje in deze barre tijden van voetballeed (jaja ik kijk die wedstrijden niet!) op tv… 😉
    Lekker weekend Emmelinda, ik zou zeggen: prik die ballen helemaal lek! (te enthousiast weer zeker….)

  20. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja ik durf wel he? Ghehehe. Ah weet je, op zich heb ik niks tegen voetbal. Er zijn dingen waar ik wel om moet lachen. Dat de drukke straten van de stad helemaal leeg zijn rond voetbaltijd. De saamhorigheid. Ja dat vind ik allemaal wel oke. En die knulletjes hier op het plein mogen van mij best voetballen. Ieder zijn hobby. Maar dat ze dan mijn tuin met rust laten? ;)En anders ga ik me eens lekker afreageren op die ballen. Ik kan al een heel eind vooruit met mijn verzameling hahaha 😉

    Voor jou ook een lekker weekend! Geniet er maar lekker van!

  21. Geertje zegt:

    Je schrijft altijd van die herkenbare logjes!!!
    Als ik zie dat door een bal, of blikje, of steen een plant die je bijna omhooggekeken hebt, vertroeteld hebt, omdat die nou net zo bizonder is, er helemaal geknakt erbij staat, dan krijg ik soms moordneigingen! :S
    Nee, ik snap mijn buren van vroeger nu ook veel beter….

    Liefs en dikke knuffff!!!!

  22. Geertje zegt:

    Hahahahahaaaaaaa!
    Zaten we tegelijk op elkaars log!!!
    Das ook toevallig!

  23. Emmelinda zegt:

    Hihi thanks! Jaaaa en dan voel je je ineens zo…zo…goh…anders. Ik wil eigenlijk helemaal niet op de buurman of buurvrouw van vroeger lijken. Maar ze halen het kwade gewoon in me boven wanneer ze mijn spullen vernielen. Doe ik toch ook niet bij die kids? En dan die grote monden. Vreselijk! Ik ben overigens wel blij dat het niet alleen hier is hihi 😉 Gelukkig herkennen jullie het. Delen we het leed gewoon samen 😉

    Dikke knufff en veel liefs!

    Pee-Es; is het heus? Hahaha da’s nou telepathie! Gaaf zeg hahaha 😀

  24. Lette zegt:

    Zeker met mooi weer wanneer je zelf lekker in de tuin bent. (Natuurlijk met snoeischaar want dat hoort erbij.) En laten nou net al die ballen op de punt van je snoeischaar landen als je even je rug recht. Gut, wat toevallig nou! Wedden dat ze het dan zo door hebben.

    Ik had pas van die jokers die zelf wel even die bal kwamen halen (tuin is 2 meter hoog compleet ommuurd). Alsof de duvel er mee speelde bleek op hun klimplek de betonband op de bovenlaag niet goed vast te zitten en kreeg 1 van hen ‘m op z’n knie. Schoorvoetend kwamen ze aanbellen. Nee, geen preek. Ik heb ze uitgelachen dat doet veel meer zeer dan die knie. Sindsdien ballen ze op het schoolplein. En die muur … ach daar moet ik nog een mannetje voor bellen, maar dan wordt die betonband (mist maar een klein hoekje, knietje had ‘m zachtjes begeleid, haha) er gewoon weer opgeplakt.

  25. Emmelinda zegt:

    Whaahaa dat is een goeie. Ik zal een boel extra snoeischaren ed aanschaffen. En wacht eens…dan kan mijn spijkerbed ook naar buiten?

    Grinnik…jaaaa dat is psies de juiste reaktie! Dan weten ze het goed.
    Maar weet je wat het ook nog is? Wanneer ze hier het muurtje opklimmen hebben ze best kans dat het geval ineenklapt. Er zitten een paar scheuren in namelijk. En ik ken mezelf…dan voel ik me ook nog schuldig. Het is maar goed dat ik niet alles zie wat er zich zoal in de tuin afspeelt 😉

  26. Miek zegt:

    Ik vind het een heerlijk verhaal, maar *gelukkig* absoluut niet herkenbaar. Wij wonen in zo’n klein dorp, dat, ook al zou je willen, je die ballen absoluut niet over de schutting krijgt!!
    Er is plek genoeg om te voetballen op veldjes.
    Waar ik me wel aan stoor is dat we hier mensen hebben die ontzettend hard schuren door een 30 kilometer zone.
    Dan ga ik dus samen met de kids juist midden op straat een balletje trappen, touwtje springen of wat dan ook. Dat moeten ze in mijn straat dus niet doen!!

  27. Marika zegt:

    Gelukkig zijn de voetballende etterbakjes hier uit de buurt een paar jaar geleden verhuisd, de overige kinderen zijn vooral meisjes en die heb ik nog niet zien voetballen. 😉
    Maar ik ken de ergernis nog wel, steeds die ***bal dwars door mijn nieuwe plantjes. :-/

  28. Emmelinda zegt:

    @Miek;Ik ben superblij voor je dat je dit niet herkent! Wat dat betreft zou ik zo in een dorp willen gaan wonen.

    Groot gelijk. Hebben ze nog een beetje respect om te stoppen? Weet je, hier is het zo triest dat ze volgens mij gewoon doorrijden. Ik denk niet dat ik dat dus ga uitproberen hihi 😉

    @Marika;Het gekke is dat we hier eerst ook een groep van die etters gehad hebben. Maar die zijn inmiddels verhuisd om een gezin te stichten enzo. Nu is er een nieuwe groep. Helaas zijn het nog jonge gastjes. Misschien moet ik eens wat flyers in de brievenbussen gaan doen van die ouders van nieuwbouwprojekten die binnenkort starten? Kunnen ze daar een huissie kopen? Ghehehe 😉

  29. jacqueline zegt:

    wow heftig verhaal. Moet hier even overnadenken wat ik hier van vind. En wat vinden je kinderen hiervan. Al die nieuwe ballen die ze van jouw krijgen. haha. Ik zou me ook blauw ergeren als dat bij mij gebeurde. Zelf hebben we een mega hoge heg voor het huis. Dus er kan geen bal in. eeeh over dus. verder word er hier in de straat ook niet met de bal getrapt. Doen ze op het voetbalveld wat in zo een klein dorpje altijd vlakbij is. Als het hier wel zou gebeuren zou ik ook flippen als mijn plantjes knakten en de auto gedeukt op het erf zou staan. Jammer dat je vaak de ouders er ook niet op aan kunt spreken. Want die zijn al lang blij dat ze bij jouw ballen en niet bij hun tuin en auto

  30. Ha ha gewoon een kopje kleiner maken die etertjes ……..

    Fijn weekend ennne gezellig dat je er weer bent !
    xx liefs Ylone xx

  31. Emmelinda zegt:

    @Jacqueline;Juist! Dat zie ik dus al bij mijn buurman. Wanneer ik hem hoor schelden als ze weer tegen zijn schotel aangetrapt hebben weet ik dat ik heel snel de bal in onze tuin kan verwachten. En ja hoor. Of met hem praten zal helpen? Hmmpf ik vrees het ergste. Met mijn achterbuurman weet ik al wat voor een antwoord ik krijg. Die zijn allang blij dat ze uit het gangetje zijn! Terwijl die knul de halve stad onveilig maakt. Die kan dus heel makkelijk naar het veldje. Zo ver is het niet. Die extra beweging kan ie makkelijk hebben ghehehe.

    Grinnik…overigens hou ik die ballen zelf. Als een soort van troffee. Eerlijk gevonden. Er groeit zo maar vanalles in mijn tuin 😛 hahaha

    @Rhodosfriends;Heeej da’s geen slecht idee! Dan kunnen ze in ieder geval de bal niet meer over de schutting koppen hahaha 😛

    Thanks 😀 Dat is lief van je! Is het nu fris bij jullie of hebben jullie een zwoele avond?

    Ik wens jou ook een heel fijn weekend!
    Dikke knuffff

  32. Annemarie zegt:

    *grinnik* Ben ik blij dat jij niet op het pleintje woont waar wij vandaag hebben staan voetballen!!! Nouja dat was meer een veldje!! Maar wel super cool!!!

    Succes met leksnijden.. Ennuh binnenkort heb je die rimpelcreme nodig.. Je begint op een oude zeur te lijken *grinnik* (A)

  33. emmaly zegt:

    Die 4 die er nog in zitten gaan er als laatste uit als helemaal die prothese klaar is :-)tenzij ze weer zeer gaan doen natuurlijk maar daar ga ik nu niet meer vanuit.Ow ja dat lijkt me zeker moeilijk om een dubbel hek te gaan schilderen…maar je heb voor dat rekje wel een originele kleur uitgezocht oranje haha..is het al gedroogt? zal wel he…ja klopt emm dat schilderij is zwart en als je met zo mesje langs gaat word het zilver.als je het zo ziet dan denk je van ow die is zo klaar..nou echt niet dus..als tie klaar is laat ik hem wel zien 🙂
    Nou (mies geloof ik he die op paardrijden zit?)Haar vrijdag avondje was zo om natuurlijk eerst naar paardrijden en dan naar een fuif toe haha ach dan hebben ze wat te doen toch

  34. Hee STUK je bent er weer, ik heb niemand beantwoord vanavond wegens tijdgebrek, maar ik zag je reactie en dacht yessssssssssss, heb geen tijd gehad om je log te lezen, doe ik van de week wel.
    XXX leidse Glibber.

  35. Youke zegt:

    Ik ken het wel. Vroeger hebben we eens in een keer ‘ingebroken’ om uit iemands tuin de bal te halen. Over een betonnen muur van 1,5 m moest er geklommen worden. Nu zie ik het ook wel van de andere kant, al heb ik er gelukkig niet dagelijks mee te maken!

  36. Emmelinda zegt:

    @Annemarie;*legt Annemarie over de knie*
    Heb je ook ballen in de tuinen staan schieten? Ghehehe 😛

    Whaahaa maar dat mag ook, broekkie dat je er bent, ik ben immers al bijna bejaard 😛 *giechel*

    @Emmaly;Ah op die manier. Nou dan hoop ik heel erg voor je dat het nou afgelopen is met dat gezeur totdat je de prothese geplaatst hebt.
    Hihi ja ik mag blij zijn dat het rekje niet achteraan in de tuin staat. Met deze dagen kunnen ze het vast ergens goed gebruiken ghehehe 😉
    Wat voor afbeelding heb je trouwens genomen? Van die schilderijen? Ik denk poezen hihi 😉
    Yep klopt, de avond was voor haar ook zo om. Wij lijken soms net een taxibedrijf. Dan hier heen , dan daar heen. Pas na elf uur hadden we weekend 😉 ghehehe.
    Fijne dag vandaag meissie! Knufff

    @Leidse Glibber;Hahahaha dat is nog eens een mooie begroeting 😀
    Wat lief dat je toch even bent komen buurten hier. Hoe is het met je nieuwe pc? Alles naar wens? Lekker he, die schone toetsen enzo hahaha 😉
    Fijne dag vandaag! Dikke knufff voor jou!

    @Youke;Dat is dus ook waarom ik hen zo goed begrijp. Behalve die grote mond dan. Zelf heb ik natuurlijk genoeg uitgespookt. En ineens sta je aan de andere kant. Dan is belletje trekken ineens helemaal niet zo leuk (hahaha en oooh wat heb ik dat vroeger veel gedaan! Ik wist psies welke huizen ik moest hebben om snel en haast onzichtbaar weg te komen ghehehe).

  37. Natazz zegt:

    Ik woon op een rustig pleintje waar alleen een parkeerplaats is. Toch zijn er altijd van die etters die er gaan voetballen maar er staan wel nieuwe auto’s tussen. Ik hoef er eigenlijk maar zelden wat van te zeggen want mijn buurvrouw heeft een (nog) grotere slabek dus die regelt het allemaal wel ff. *gniffel*
    In de achtertuin daarintegen moet ik het wel zelf regelen want onze naaste buurmeisjes hebben de voetbal ontdekt. Heel fijn maar niet heus. Nu beland hij zo’n 10 keer per week in onze tuin en elke keer staat ze voor de deur te bellen. Ik heb al gezegt zodra hij een keer tegen mijn raam aankomt krijgen ze hem niet meer terug. En dat meen ik. Ik snap ook niet dat vader en moeder (eigenlijk snap ik het wel want ze luisteren toch niet naar ze) het toelaten dat ze in de tuin voetballen. Misschien een idee om al die ballen nu met de voetbal eens als slinger aan je huis vast te maken. *grin* Wat zouden ze zuur kijken…

    Ik wens je een heel fijn weekend, geniet van het mooie weer
    liefs Natazz

  38. emmaly zegt:

    Hoi Emm

    Ja dat hoop ik ook dat het is afgelopen is..maar dit zijn nog tanden en daar heb ik niet zoveel last van …nou gelijk heb je dat je het rekje niet voor heeft staan je weet het maar nooit en dat zou zonde zijn toch?
    Dat heb jij goed geraden 🙂 als ik iets neem of om te schilderen of krassen dan zijn het altijd katten teminste als die er dan zijn he
    Nou je weet in iedergeval 1 ding zeker je meissie komt wel veilig thuis als je der op haalt en weg brengt
    Ga je vandaag nog wat doen? hier is het al weer heerlijk weer

    liefs en een dikke knufff

  39. Emmelinda zegt:

    @Natazz;En het ergste is dat het niet eens uitmaakt welke leeftijd ze hebben. Er staan hier dagelijks ook een paar knullen van rond de twintig te voetballen. Ook tussen de auto’s. Wacht maar, over een paar jaar zijn ze zelf de trotse bezitters van een auto. Dan ga IK eens voetballen ghehehe 😛

    Die ballenslinger is nog niet eens zo’n gek idee.Straks even een lang touw aanschaffen 😉

    Thanks! Jij ook een heel fijn weekend! Maak er wat moois van! Dikke knuffff

    @Emmaly;Wanneer moet je nou terug of is er nog geen afspraak gemaakt en bellen zij wanneer de prothese klaar is?
    Ja psies…het rekje is veel te mooi om te laten jatten ghehehe 😉
    Hihi ja kon ook niet missen he? Net zoals Mies meteen naar paardenafbeeldingen grijpt 😀
    Ja grinnik…daar heb je gelijk in! Daar mogen we dus niet over klagen want er komen vast nog wel tijden waarin we met heimwee terugkijken naar deze tijd hahaha 😉 Als ze straks uitgaan bijvoorbeeld 😉
    Vandaag gaan we shoppen. En morgen heerlijk zwemmen! YEAH! lekker lekker. Was het maar alvast morgen ghehehe. En jij? Heb jij plannen? Geniet er maar lekker van!

    Dikke knufff en veel liefs!

  40. Leejo zegt:

    Hoi Emm
    Nee ik ga niet naar de Pro toer kijken hé, hoewel ik ze wel voorbij zie komen hier want ik kijk op de Helmondweg als ik uit het keukenraam kijk.

    fijne zaterdag.

    dikke knufff

  41. Emmelinda zegt:

    Hihi dus uit de keuken blijven 😉
    We gaan morgen zwemmen dus ik ga ook niet kijken. Ik geef niks om wielrennen maar als het dan in de buurt is vind ik het wel grappig om te bekijken 😉

    Jij ook een hele fijne zaterdag! Dikke knufff

  42. Leejo zegt:

    De keuken is zowiezo verboden terrein voor mij, en vooral als er afwas staat :-))

  43. Belinda zegt:

    Zo herkenbaar Emmelinda!

    Wij wonen aan een drukke straat waar aan onze kant weinig (lees: geen) speelgelegenheid is dus wij hebben dat probleem niet meer, gelukkig.

    Maar hiervoor woonden wij in een woonwijk met overal speeltuintjes en achter ons bosjes waar van alles werd uitgevreten behalve gezellig spelen.
    Terwijl je dan lekker van je rust in de tuin aan het genieten was vlogen de ballen je om je oren (en dat was eigenlijk nog niet eens het ergste want als die vaker dan 4 keer over het schuurtje kwam werd dat ons eigendom, vonden wij!) Maar in die bosjes werd er van alles verstopt, waar onze dochters dan ineens mee boven water kwamen. Messen en zelfs een pistool werd daar gevonden! >:-(
    Toen konden we het nog af met een geslepen tong maar tegenwoordig (jaja hier praat ook een soort oma ;-)) redt je het niet meer met dat soort tactieken…

    Heel triest!

  44. gelukkig wonen er bij ons geen kinderen

    hahahhhahahahahahahahahahhah

  45. Marion zegt:

    en ik als tiener:P ben er ook niet uit te slaan gheghe
    ik was wel op me bril ietsjes uitgekeken maar wilde nu noggeen nieuwe maar nu heb ik een supper bril
    nee heb niet meer gebeld omdat ik wis dat ze hem toch niet vinden hij ligt in water :S:S
    nou jaa das verleden tijd hoor!!!!!!
    hihi liefs en dikke knufffffff van mij natuurlijk :D:D:D

  46. remco zegt:

    zouden ze nog ballenjongens nodig hebben 😉

  47. Baalen van die ballen he, hahhahhah
    Waarom begrijpen we onze ouders eigenlijk pas op latere leeftijd, valt steeds vaker op he hahahha.
    See you.

  48. Marika zegt:

    @Emmelinda… ik riep te vroeg, zag vanmiddag 3 meisjes in oranje shirts mét voetbal. Oh nooooo…!

  49. Jaap zegt:

    uhm… ik ben ooit een jongetje geweest dat op mijn verjaardag voor het eerst een leren bal had gekregen… en als je dan toevallig woont waar je woont (dat heb je als jongetje niet voor t kiezen) dan ga je een balletje trappen. Daar heb je dan andere jongetjes (of meisjes) vaak wel bij nodig.. En muurtjes. Obstakels. (tenzij je en Kingsize voetbalveld bij de kand hebt) Die dag (één dag na mijn verjaardag) ging mijn nieuwe rode bal door zo’n ander jongetje over de garagemuur heen, en belande bij een mevrouw knor in de tuin… Hoe wij ook vroegen, ze gaf de bal niet terug….
    Dat is mijn eigen droeve ervaring met tuinen en ballen en vrouwelijke knorretjes. 😦

    Heb inmiddels ook een tuin, en een auto, en andere kwetsbaarheden, kan me ook irriteren aan rondfladderende en bonkende ballen..zal misschien wat traaaaaaaaag reageren op de vraag om de bal….

    …maar ik geef ze altijd een keer terug! 😉

  50. Geertje zegt:

    Vandaag weer 2 voetballen in mijn tuin, en niet even vragen of ze hem mogen pakken, maar gewoon over het hek klimmen (net een nieuw hek grmbl) en door de planten de bal pakken. Zelfde weg terug.
    Toen ik (heel vriendelijk zelfs) zei, doe dat even anders, zo vertap je alles, liep hij gewoon weg, alsof hij me niet eens hoorde!
    Mijn bloed kolkte gewoon!
    Inderdaad, het komt overal voor….
    Wens je vast een fijne maandag!!!!
    Liefs en een dikke knufffff

  51. Bianca zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,
    Dat is zeker een ergenis als die ballen steeds in jou tuin komen en vooral als je dan aan die kopjes ziet dat ze nog staan te lachen ook.Dat het een keer gebeurd oké maar op een gegeven moment is het natuurlijk ook wel eens een keer afgelopen.En Emmelinda dat is toch makkelijk als jij ze kan verzamelen.
    Dan kan jij straks je tuin een naam geven en wel “De Ballen Tuin”.Ik wens je een fijne en zonnige dag.
    Liefs Bianca
    Ps heeft Mies al afscheid genomen van groep 8?

  52. ~Tina~ zegt:

    Wat vervelend dat die kinderen niet een andere plek hebben om lekker te voetballen. Wij hadden vroeger een enorm grasveld tegenover ons huis, dat was nog eens prettig.
    Maar ik kan me goed voorstellen dat je je er aan ergert.

    Hoe is het verder?
    In ieder geval een fijne maandag hoor.
    Groetjes en liefs van Tina 🙂

  53. Emmelinda zegt:

    @Leejo;Whaahaa, dan moet je dat maar ook zo laten ghehehe 😉

    @Belinda;Ieeeh dan weet je ook niet waar je het zoeken moet (of juist wel *grinnik*) wanneer de kids met zulk spul binnenwandelen. Dat valt hier, op de puinzooi en zo heel af en toe een gestolen attachékoffer, wel mee.
    Maar ik ben blij om te lezen dat jullie die maatregel van ballen niet meer terug te gooien ook hebben ingevoerd. Ik voelde me iedere keer zo schuldig. Helaas hebben zij er geen enkel probleem mee want de dag erop hebben ze alweer een nieuwe 😦

    Ja triest he? En dan is de helft nog maar rond de tien jaar. Wie weet hoe ze zich over een paar jaar gedragen :$

    @Miss is Siepie;Is er bij jullie nog een woning vrij? 😉

    @Marion;Oh grinnik…in het water? Hoe heb je DAT voor elkaar gekregen dan?
    Dikke knufff en veel liefs 😀

    @Remco;Grinnik…nee, dan wordt het zo’n ballentent 😉

    @Leidse Glibber;Hahaha ja daar zeg je het goed. Soms sta je er toch wel van te kijken. En soms kan ik het moment niet afwachten tot mijn kids begrijpen waarom ze sommige dingen niet mogen 😉

    @Marika;*overhandigt Marika een vlijmscherp mes*
    Tjemig…waar is de tijd van de barbies gebleven? *sjugt*

    @Jaap;Ahhhh dat klinkt ook weer ontzettend sneu. Maar weet je, ik begrijp die jongens hier ook wel. Al hebben ze voorzieningen genoeg om een balletje te trappen. Maar waarom moet die bal huizenhoog getrapt worden? We kunnen allemaal wel een beetje water bij de wijn doen. Maar ik heb zo het gevoel dat ik blijf gieten 😉

    @Geertje;Dat is weer het mooie van zo’n log. Dan zie je dat je niet alleen zo’n probleem hebt.
    Het is maar goed dat ik niet zie wat er in de tuin gebeurt wanneer we er niet zijn. Maar stel toch eens dat de muur omgaat…voel je je nog schuldig ook. *sjugt*

    Ik wens jou ook een hele fijne maandag! Dikke knufff en veel liefs!

    @Bianca;Goeiemiddag 😀
    Ja en weet je…ik heb het lang genoeg aangezien. Echt. Maar op een gegeven moment is het genoeg. Zeker wanneer je een grote bek krijgt. Ik snap ze heel goed dat ze hier leuk kunnen voetballen maar als je die kunstjes ziet…de poort van de buurman hebben ze al in stukken geschopt. En wedden dat wanneer ik verhaal ga halen het niemand gedaan heeft? 😉
    Hahaha ik denk dat ze die naam zelf al aan de tuin gegeven hebben. Of ballentent hahaha 😉

    Nope, Mies heeft nog geen afscheid genomen. Pas volgende week. Het gaat nu wel hard he? 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne maandag! Dikke knufff en veel liefs!

    @Tina;Ja dat is heerlijk; zo’n groot grasveld. Dat is hier in de buurt ook maar ze vertikken het gewoon om daar te gaan voetballen. Er is zelfs een voetbalvoorziening gemaakt. Wanneer ze daar zouden voetballen kunnen ze zelfs teams vormen!

    Het gaat hier prima. Ik geniet van het heerlijke weer. Er komt twee keer zoveel uit mijn handen hahaha. Helaas niet op m’n weblog maar goed…dat komt wel weer een keer 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne maandag!
    Liefs en veel groetjes!

  54. Dinie zegt:

    Hahaha, jij bent dus nu de pineut. Hoop voor jou dat je geen caravan voor de deur hebt met een open dakraampje. Edwin had bij “hun ballenvrouw/man” alle (wel droge geloof ik) drollen die ze te pakken konden krijgen met een hengel door dat raampje naar binnen gegooid. Wraak is zoet van die etterbakkies.
    De ballen….*met zonnebril*

  55. Emmelinda zegt:

    Grinnik…nee mijn buurman wel (waarvan dat zoontje driftig meevoetbalt). Zou ook een optie voor mij zijn om de kattenbak erin leeg te gooien 😛

    En die grote etterbakken krijg ik nog. Zodra zij een auto hebben ga IK voetballen, ghehehe *zet hele grote zonnebril op*

  56. Je hebt gróót gelijk! Ik sta in de buurt vast ook bekend als zeurpiet! Maar de vervelende kinderen heb ik gelukkig allemaal weggepest. (gewoon gezellig mee gaan doen, joh! Vinden ze niet leuk!) Nu spelen er alleen nog leuke, beleefde kinderen in de straat! En dat is best gezellig!

  57. Emmelinda zegt:

    Hihi dat is ook een goed idee! Kunnen ze vast niet uitstaan dat ik beter voetbal *neus groeit* hahaha.

    Ovrigens heb ik ze al een paar dagen niet gehoord *klopt gauw af*…zou het over zijn? Hmmz misschien te warm…

  58. Marion zegt:

    klijk ontzettend ontschuldig
    ik heb in de wildwaterbaan lopen klieren met water schud mehoofd weg bril:D:D:D

  59. Emmelinda zegt:

    Whoehaa…nou dan krijg je van mij volgende keer zo’n brillenkoordje mee 😛 O zo!

  60. Marion zegt:

    haha okeej deal 😉
    ga toch voorlopig niet meer this te ver weg.
    te lang rijden zoals bijna alles:(
    maja hihi wel lol heb nu een super bril de mooisye van allemaal’
    dan laat ik erongeluk dat koortje van me nekkie afgleiden
    zorry 😛

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

