Vlekkeloos??

Photobucket - Video and Image Hosting

Een paar weken geleden dachten wij onszelf ernstig gelukkig te maken met de aanschaf van een nieuw bankstel. Nadat de verkoper mijn ernstige twijfels wegnam (dief!) ging ik akkoord met een stoffen exemplaar. Weliswaar voorzien met zo’n extra laagje prut om de boel tegen vlekken te beschermen. Sinds anderhalve week zijn die vierpoters dan eindelijk in ons bezit. Tijd om er van te genieten!

Fout! Niks is minder waar. Je kent mijn motto inmiddels;”Wat nieuw is moet ook (zo lang mogelijk) nieuw blijven". Dus niet uitproesten van de lach (denk aan rondvliegende spetters), niet in slaap vallen (wegens kwijlgevaar), weinig doen (vanwege overmatige transpiratie), geen sex op de bank, geen vieze praat, verbod op drank en voedsel in een straal van (het liefst) een kilometer zijn enkele huisregels die toegevoegd werden. En vooral nageleefd. *zet mattenklopper klaar *

Toch bleken deze inspanningen niet voldoende. Er zat namelijk na twee dagen ineens een vlek op de bank. Natuurlijk hadden de marsmannetjes dat gedaan. *zucht en draait met ogen* Helaas waren die ‘m alweer gesmeerd (schijtlijsters!) en stonden wij, Marc en ik, met een natte doek en de gebruiksaanwijzing* in de hand gebogen boven de vlek. Tot onze grote opluchting verdween de vlek als sneeuw voor de zon. En zeg nou zelf…zon was er genoeg.

Alsof het ons niet gegund is verscheen er twee dagen later een nieuwe vlek. (*hoort in achterhoofd jingle:”Nieuw,nieuw,nieuw”*) De vriendin van Mies stond op om samen boven hun vertier te zoeken. Daar waar haar achterwerk net het pluche geplet had bleef een aandenken achter. Midden op het zitgedeelte. Ik rende naar de keuken om een doek te halen. Maar helaas. Het mocht niet baten. Ik voelde me helemaal ziek worden; mijn eigen kids moeten elders hun eten nuttigen en vooral bij de bank uit de buurt blijven. Wijzen is zelfs alleen maar toegestaan wanneer de vingers schoon zijn. En dan verziekt het broedsel van een ander ons nieuwe bankstel. *haalt voodoo-poppetje uit en prikt als een bezetene in lijfje*

Het bleef niet bij deze poetsbeurt. Ik was gewoon niet meer te stoppen. De vlek vond het waarschijnlijk aangenaam want die bleef waar ie was. Ineens had ik een briljant idee (tsja, komt zo eens in de 10 jaar voor). Wanneer we de kussens nou omwisselden kwam de vlek nét onder het losse sierkussen terecht. Zo gezegd. Zo gedaan. Er was niks meer van te zien.

In het vervolg wordt er dus niet meer gegeten en/of gedronken aan die kant. Bezoek dient van te voren aan te geven wat men graag wil nuttigen. Aan de eettafel kan men een bak koffie naar binnen slurpen en voor bier hebben we een tuin. Kunnen ze meteen de slakkenvallen aanvullen, ghehehe. Water drinken mag natuurlijk wel. Tenzij men van plan is dit meteen het bankstel in te transpireren.

Want wanneer er weer iets dergelijks gebeurt sta ik niet voor mezelf in.…

… dan zie ik vast en zeker vlekken voor mijn ogen!

*De vlekkenwijzer natuurlijk. Duh, ik weet wel hoe je een doek gebruikt. *knikt*

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Vlekkeloos??

  1. Elmo zegt:

    Haha! Herkenbaar!
    Ik bedacht me dat een oranje velourse bekleding in mijn auto wel leuk zou staan. Leuk staat het inderdaad, maar praktisch is het niet! Alles blijft er aan kleven, errug! Gelukkig is de bekleding nog wel schoon, maar ik heb dan ook geen kinderen;)

  2. Emmelinda zegt:

    Ohhh balen want dat lijkt me inderdaad heel leuk staan! Helemaal tegenhouden is waarschijnlijk niet echt mogelijk en m’n kids hebben nog nooit zo vaak hun handen en voeten gewassen hahaha. Maar ik heb wel door dat ik ook het bezoek eerst in bad moet doen 😛

  3. buuf nr 15 zegt:

    Bier vlekt niet hoor! 🙂

  4. Emmelinda zegt:

    Oke…dan krijgen de kids in het vervolg smorgens bier 😛 😀

  5. Elmo zegt:

    Bij the nanny heeft haar moeder het bankstel in plastic hoezen ingepakt. Ideetje?

  6. Emmelinda zegt:

    Hahaha daar had ik ook meteen aan gedacht. Of ik pak het bezoek in met vuilniszakken enzo hahaha.

  7. Leejo zegt:

    Daarom willen wij alleen maar leer, wij hebben dan wel geen kinderen meer thuis, maar wat dacht je van die 2 boeven, die springen nadat ze in de stromende regen uit gelaten zijn, net zo vrolijk op de bank, we hebben er al over nagedacht om ze op te zetten dan hoeven ze niet meer naar buiten, en hoef je ze maar 1 x in de week eens af te stoffen, en blijft de boel hier schoon.Trouwens nit leren bankstel is na 2 jaar hond alweer aan vervanging toe :-((

  8. Emmelinda zegt:

    Nou inderdaad, ik geloof het goed. Ik wilde eigenlijk ook het liefst een leren bankstel omdat dat zo goed bevallen was. Maar vanwege Sam en zijn nageltjes is dat ook weer niks. Dat zagen we dus bij ons oude bankstel. Het is toch wat he…zijn het de kids niet dan zijn het de viervoeters wel 😉

  9. Jaap zegt:

    Hahahaha.. Wat kunnen we toch een hoop doen met een bank… Het is niet te overzien. Sommige bankfuncties moeten gewoon maar worden afgestoten: ‘erop zitten’ bijvoorbeeld. Alleen maar lastig en bewerkelijk! Gebruik de bank simpelweg als tribune voor de ballenverzameling! *brandend gloeilampje* 😉

  10. Emmelinda zegt:

    Grinnik…alleen maar wanneer die ballen goed zijn schoongewassen Jaap hahaha 😉

    En weet je…als ik niet snel ophou met me gek te maken over die bank beland ik nog op een bank…die van de psych hahaha 😉

  11. Elmo zegt:

    Een ander kleurtje wil ook nog wel eens helpen, op die van mij zie je niet zoveel:-)

  12. Jaap zegt:

    hahaha, als je maar niet in slaap valt dan! (wegens voornoemd kwijlgevaar 😛 )

  13. emmaly zegt:

    hahaha ik vind het altijd zo leuk hoe jij dat vertelt he..geweldig..maar alles wat nieuw is moet bij mij ook nieuw blijven hoor is ook zonde als je iets nieuw heb en naar een paar dagen er iets mee is..maar hopelijk blijft het bij een vlekje ..dat had ik ook toen ik 7 jaar geleden op me eigen ging wonen een nieuw grote hoekbankstel ow wat was ik trots joh dat wil je niet weten na een dag had 1 van de katten lekker de nageltjes erin gezet grrr kon wel janken toen..en als je nu kijk ziet tie er niet meer uit..neem ook nooit geen duur bankstel hier zolang ik van die kleine bouwvakkers heb haha.

    nou weet je emm je wilt het niet geloven he ik ben echt iemand die altijd iets aparts heeft of alles komt tegelijk zoals nu of ik heb iets wat gelijk geopereert moet worden ofzo haha nee ben echt een ongeluk persoontje al zeg ik het zelf..maar hoop toch echt dat er morgen iets gedaan word zodat ik is een keertje rust krijgt.
    jaaa ik heb hem in mijn bezit hoor de grote wuppie hij is zooo leuk joh..tis zonde dat ze hem hier niet meer hebben anders had ik erachter aan gegaan voor je..maar mocht ik wat horen dat ik er 1 in mijn bezit kan krijgen voor je denk ik aan je..deal!! 🙂

    Liefs en een dikke knufff

  14. Natas1970 zegt:

    Goh, waar ken ik dat van???? Hier precies hetzelfde. Bank ook met dat speciale goedje bewerkt zodat de vlekken “er zo af glijden hoor mevrouwtje!!” Ja, ja, inmiddels glijden ze er niet meer af dat snap je! Toen ik de stoelen een dag of 2 had staan ging een vriend van ons in korte broek op de stoel zitten. Bleek dat hij smeer aan zijn been had zitten (net een klusje gedaan of zo) dus toen hij opstond……ik dacht dat mijn hart ophield met kloppen!!! Gelukkig kregen we het er af. En ik moet zeggen dat het met de tijd minder pijn doet bij elke vlek hahahaha. Kan ook niet anders als je een klein kind in de rondte hebt lopen…

  15. Marion zegt:

    hahahahahahhahaha hahahahhaha
    lol hihi wij hebben een lere bankstel niet van dat stof
    hihi me ouders waren zo slim omdat te doen, van wege ons en me neefje (a)
    gheghe vooral voor me neefje *knik heftig*
    nou succes met je bankstel 😉
    liefs en knuffiees

  16. remco zegt:

    ik ben ff een vlekje aan t wegwerken 😛

  17. Belinda zegt:

    *ik heb met een big smile je logje gelezen*

    Die nieuwe spullen leveren vaak alleen maar meer stress op!!
    Alleen al daarom hoef ik nooit meer een stoffen bank! Maar zelfs leer (we hebben hier een tuigleren bankstel staan waarvan wij dachten dat íe een leven mee zou gaan) is aan slijtage onderhevig. De driezits staat inmiddels buiten op het terras (hebben we dus omgetoverd tot loungeterras *smile*) en de tweezits staat nog van narigheid binnen maar is ook drastisch aan vernieuwing toe.
    Zeker met huisdieren is het niet te doen om spullen heel en nieuw te laten.

    Maar kan me voorstellen dat je vlekken voor je ogen krijgt wanneer “het broedsel van een ander” hahahaha je mooie nieuwe bank vervuild!! Ik zeg nooit meer binnen laten dat kind! ;-)))

  18. sierconflex zegt:

    wederom een geweldige log! Wij hebben gewoon een bank met verwisselbare hoes gekocht…die zogenaamd in de was kan en zéker niet krimpt, maar vervolgens krijg je hem er nooit meer om. Nu vinden we de hoes niet duur en dus kopen we gewoon ieder jaar een ander. In een ander kleurtje…goh wat een verfrissing! 😉

  19. Annemarie zegt:

    Whahaha 😀
    Weetje! Ik moet straks ook een heerlijke bank aanschaffen!! Voldoende ruimte voor!!

    heerlijke kamer wordt het! Met apart gedeelte om te maffen! Mjammie!!!! 😀

    Ennuh about Pooltje.. *zucht* Is me vandaag niet gelukt 😦 BOehoe snik snik…
    Nieuwsgierig? mail me:P whahaha

  20. Miek zegt:

    Ojeetje, ik ken het, ons nieuwe bankstel kwam ook binnen met een hele hoop regels!! Kids hielden zicht er netjes aan en uitgerekend vriendin knoeit een flinke klots koffie (ja, moet ik maar niet zo grappig zijn). Wij hebben hem ook omgedraaid (het kussen) maar toen was er geen houden meer aan. De een na andere vlek viel ons ten deel. Nu is ‘ie versleten, maar ik vertik het om weer met een nieuwe te beginnen hoor, dan krijg ik weer twee extra rimpels erbij!!

  21. Pasula zegt:

    Tis ook echt zo, als er iets nieuw is dan moet het zo snel mogelijk afgeleefd eruit zien. Had ik laatst ook met een paar leuke laarzen. Even niet eraan denken dat je in een bos wandelt waar het net geregend heeft (+ de dag ervoor gras gemaaid) en ja hoor…schoenen zijn ingewijd (mooie gelegenheid om extra te gaan shoppen) 😉

    Voortaan gewoon een bank voor de sier kopen ja? 😉

  22. Natazz zegt:

    Ik zou er een stuk plastic omheendoen voor het eventuele vuil. *gniffel*

  23. Aletta zegt:

    Erg he, als iets kostbaars als een mooie nieuwe bank meteen vervuild wordt! Het zou verboden moeten worden!!!!!!!!

  24. nieta zegt:

    @Annemarie'”Ahhhh,word daar geen logje aan gewijd??? Ben al zo nieuwsgierig aangelegd!!

  25. Annemarie zegt:

    @ Nieta; Nee is geen stof voor een log! *grinnik*
    Ik zeg toch: Nieuwsgierig, mail me! Dan krijg je het verhaal wel te horen!;)

  26. Emmelinda zegt:

    @Elmo;Weet je wat? Wanneer de eerste flinke vlek verschijnt en zich niet meer het land uit laat jagen gooi ik er allemaal vlekken op. Doe ik net alsof dat de laatste trend is 😉

    @Jaap;Grinnik…ik hoop het niet voor die psych. Wanneer hij net een nieuwe bank aangeschaft heeft…waar moet hij dan naar toe? Ghehehe

    @Emmaly;Hihi thanks 😀
    Ja dat doet pijn he? Natuurlijk kan niks nieuw blijven wanneer het in gebruik is maar meteen de eerste week al? Dat doet pijn.
    Deze stof is heel sterk. Die man heeft in de winkel laten zien met allerlei spullen dat het krasvast (krabvast) is. Waren we dus helemaal blij. Totdat die vriendin kwam. Aaargh. We hebben een hobby gekocht geleuf ik 😉

    Ja ik hoop ook dat je nou een keertje rust krijgt. Zou wel zo fijn zijn! Ik vind het sneu dat je vaak pech hebt. En vooral met pijn… (((hug)))

    Hihi ja ik zie ze overal, die grote wuppies. Ik heb begrepen dat vader Abraham ook geld geroken heeft en zijn oude hit nieuw leven inblaast. Pfff. Dat vind ik dan weer minder 😦
    Het is lief van je dat je aan me denkt 😀

    Dikke knufff en heel veel liefs!

    @Natas1970;Jaaaa ik kan het me zooo goed voorstellen! En dan weet je ook even niet wat je moet doen he? Ik bedoel…ik had zin om vriendinlief met haar neus in die vlek te houden zoals je dat met dieren ook doet bij poepen in de kamer e.d. maar goh…daar krijg je de vlek er niet mee uit. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik blij was dat ze de kamer uitging want tjemig…dan moet ik echt even tot 157782 tellen 😉

    @Marion;Ja dat is ook heel slim. Alleen hadden wij een probleem met Sam. Ons oude bankstel was van leer en dat had hij met springen helemaal opengehaald. Nu hebben we dus krasvaste stof. Maar helaas geen knoeiloze vriendinnen hahaha 😉
    Thanks…hij slaapt in ieder geval heeeeerlijk! Een hele verbetering ghehehe 😉

    Liefs en knuffies!

    @Remco;Oeps… *geeft slabbertje aan tegen volgende knoeipartij*

    @Belinda;Yep klopt helemaal. Net zoals mijn nieuwe fiets. Die is nog steeds nieuw. Maar pfff hoeveel smerige blikken ik al geworpen heb omdat er iemand op het schoolplein zijn of haar fiets tegenaan smeet?

    Maareh…dat stof op het bankstel heeft heel wat praten gekost. Ik zag het helemaal niet zitten omdat we al eens een stoffen bankstel gehad hebben. Maar leer krabt Sam zo de vuilnisbelt op. Dus hebben we nou zogenaamde krasvaste stof. Nu nog knoeiloze visite hahaha 😉

    Ik ga een bordje laten maken dat toegnag verboden is voor dat vriendinnetje ghehehe. Met een doodskop erop enzo.

    @Sierconflex;Ja dat had ik eigenlijk gewild met zo’n bank van de Ikea. Lijkt me heerlijk. Maar die afmetingen zijn zo groot, dat past hier helaas niet in de kamer.
    Al weet ik dat ik me volgende keer niet meer laat ompraten 😉 Dan maar iets meer betalen. En nageltjes van Sam knippen 😉

    @Annemarie;Wat lekker dat je voldoende ruimte hebt. Wees gewaarschuwd en neem er een met leer of een afneembare hoes ghehehe 😉

    Wel een luxe zeg; dat je een apart slaapgedeelte hebt. En de keuken enzo? Is dat gezamelijk?

    Was het briefpapier op of wist je je telefoonnummer niet meer? Geintjuhhhh.

    @Miek;O verschrikkelijk! Dan weet je ook even niet waar je moet kijken! Ons vorig bankstel was dus van leer maar daar heeft ons vorige konijn een paar gaten in de zitting gebeten (zijn het de kids niet, dan wel de huisdieren). Toen was de bank nog maar een paar jaar in huis. Het heeft me altijd gestoord. En nu…een schone bank. Maar *sjugt*…

    @Pasula;Hahaha ja ik zal je tip onthouden! In het vervolg maar op de grond eten en drinken en tv boven kijken.

    Maareh…dat overkomt mij nou ook altijd. Doe ik mijn nieuwe jurk aan en moet dan perse gaan verven ofzo…aaargh

    @Natazz;Minstens! En zeiltjes plus slabbertjes aanschaffen 😉

    @Aletta;Vréselijk! Ik had ook beter moeten weten en haar meteen naar de eettafel sturen. *sjugt*

  27. Annemarie zegt:

    Haaai!
    Eigen keuken, eigen douche! En gedeelde wc! (anders is het geen studenten kamer meer!!) RELAX!!!

    Ennuh.. Nee alles lag in de auto.. Was vanochtend beetje laat.. Want wilde perse voor het werk de column van Gordon lezen in de Telegraaf.. Alleen de Telegraaf was laat!

    Maaaaarrrr wel weer hevig geflirt!

    Kniefs!

  28. Ans zegt:

    Je kan er ook een berdje bijzetten: “Deze bank is alleen om naar te kijken”, dat helpt vast wel.
    Maar het is natuurlijk heel vervelend. Zit er geen garantie op dat antivlekspul? Dat heb ik eens gehad, als ik binnen zoveel jaar vlekken er niet uitkreeg kon ik ze bellen en dan zouden zij het proberen. Natuurlijk kwamen de ernstige vlekken vlak nadat die garantie verlopen was. Maar misschien heb jij er ook wel zo’n garantie bij. Je kan ook die zaak bellen, daar hebben ze gezegd dat je vlekken er zo afwast, mag die man het proberen. En zweepslagen als hij niet hard genoeg werkt, net goed, moet hij je maar niet iets aansmeren.

  29. Ans zegt:

    berdje is natturlijk bordje

  30. It is me! zegt:

    Hhmmmmm, over drie weken (terwijl we er al 14 weken op wachten en het *echt* binnen 10 weken binnen zou zijn) komt ons nieuwe goed… Een bank, twee stoelen en twee hockers..

    Je begrijpt dat ik na het lezen van jouw verhaal er echt naar uitkijk!

  31. Lette zegt:

    Gefeliciteerd met jullie nieuwe bank.
    En maak gelijk zelf maar op ieder kussen een vlek. Dan heb je het tenminste zelf gedaan en ben je meteen van die fobie af. Mogelijk is ie met meer vlekken zelfs nog mooier.
    En je valt me tegen hoor, ik had je slimmer ingeschat om gewoon iets afneembaars te nemen. Of om alvast dwangbuisjes klaar te leggen voor wie in de buurt van de bank wil komen. Zie dan nog maar ’s wat te eten of te drinken. Haha!

  32. Pasula zegt:

    Hahaha die drang heb ik ook altijd met iets nieuws!
    Dat shirt met Bite me…je verwacht toch niet dat ze echt bijten??? 😉
    Slaap lekker voor zo!!

  33. Emmelinda zegt:

    @Annemarie;Een heerlijk vooruitzicht dus! Nu maar lekker spullen uitzoeken he? 😀

    He foei toch…stuurt die Gordon zo maar roet in het eten ghehehe. Nou goed…vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen!

    Slaap lekker! Kniefs 😀

    @Ans;Ik ben er wel toe in staat ghehehe. Afblijven!
    Yep er zit garantie op. We hebben ook meteen naar dat nummer gebeld maar die hebben pas vandaag teruggebeld. Ze komen maandag kijken naar de vlek. Ergens vind ik het ook een hele vertoning…even kijken naar een vlek die nou onder het kussentje zit. Maar goed…wanneer ie er uit kan hebben we weer mogelijkheid om de kussens te draaien in geval van een andere vlek.
    Goed idee, ik zal de zweep van Mies effies inpikken ghehehe.

    @It’s me;Oeps, sollie. Wil je mijn voodoo-poppetje lenen?

    Maareh…wat belachelijk dat jullie er zo lang op moesten wachten zeg! En dan heb je’het nog niet…pffff

    @Lette;Hahaha ja ik denk dat ik dat maar doe; zelf te keer gaan en vlekken produceren. Dan doet het wat minder pijn. En misschien wordt het wel een nieuwe rage?
    Maareh…die dwangbuisjes vind ik een prima idee! *schrijft op boodschappenbriefje*

    @Pasula;Gek is dat he? En dan raar staan kijken wanneer je het daarna niet meer aankan hahaha.

    Die beesten van tegenwoordig ook! Kunnen ze zo maar lezen! Tsss het moet niet gekker worden!

    Welterusten. Ennuh…shirt uit hoor 😉

  34. alinda zegt:

    goeiemorgen
    nou met een bakkie leut lees ik weet je log hoor maar dan op een stoel achter de pc, jeetje meid wat een ellende zeg.
    nu heb je die plek wel verstopt maar die gaat dus nooit meer weg.
    het gebeurd verdikke meestal door een ander hoor.
    wij hebben hier zo,n oranje je raad het al wuppie op de kast staan, buurkids pakken dat ding terwijl die hoog op me kast staat kids zijn net 6 jaar en lang genoeg voor het oranje schattige ding lag de mob.foon van lieffie je raad het al knal op de grond net 2 weken oud nu zit er een flinke kras op en lieffie is dus behoorlijk pissig.
    buurkids je zou ze toch …..

  35. jacqueline zegt:

    Heel herkenbaar. heb ook nog niet zo lang een nieuwe bank. En wou die ook graag schoon houden. niet dus. Maar ik heb hem bij zo’n deens bedrijf gekocht. En daar kan je er een extra hoes bij kopen. Dus dat is erg handig. En dan istie weer picobello

  36. Elmo zegt:

    En net als je overdag zo’n logje hebt gelezen, zit je ’s avonds op je net nieuwe stoeltje. Rara? Nee, geen vlek, maar wel een bedel van mijn pandora-armband in de leuning geboord zonder dat ik er erg in had, en toen ik opstond haal ik zo de stof van de leuning open. Aááárgggg!!! :S (Ik moest gelijk aan je log denken)

  37. Emmelinda zegt:

    @Alinda;Tjemig…waar is die tijd gebleven dat je braaf opzat en vroeg wanneer je iets wilde hebben? Nee nu pakken ze gewoon maar. *sjugt*
    Bah, ik zou er ook flink van balen wanneer er door toedoen van een ander een kras op zit!

    @Jacqueline;We hebben er wel over gedacht om extra hoezen te laten maken voor de bank. Maar misschien krijg je dan weer kleurverschil? Stom he, die zitkussens zijn niet eens om te draaien! Nou ja…kan wel maar daar zit maar voor de helft van dezelfde stof.

    @Elmo;Ooooh sjielug! Dat is vet balen zeg! Dan moet die bedel er wel flink ingezeten hebben he? Is er nog iets aan te doen? Te maken ofzo?

  38. Goedemorgen Emmelinda

    !@#^%$& je zou ze toch he ! inderdaad maar dwangbuisen klaar leggen voor die knoeimonsters ……..

    Fijne dag knuf Ylone xx

  39. Youke zegt:

    haha dit doet mij denken aan mijn ouders. Dat was een leren bank maar met speciaal reinigingsspul ervoor om het schoon te maken. Na een aantal vlekken de hoop opgegeven en toen kwamen er ook allemaal zit plekken in de bank, een grauwige aanslag. Veel succes en ik nuttig thuis wel eten en drinken… ja, op de bank!

  40. Elmo zegt:

    Het was een bedel van een slag, met uitstekende kop…
    Ik heb een hele lus eruit gehaald, ik ga kijken of ik het er weer tussen kan duwen met een naald en dan met een beetje lijm ertussen o.i.d., beetje creabea en dan komt het wel goed hoop ik:)

  41. Elmo zegt:

    slag=slang

  42. Emmelinda zegt:

    @Rhodosfriends;Ja grrr. En het ergste is…ze zal het echt niet expres gedaan hebben. Dus mopperen is er ook niet echt bij 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Dikke knufff

    @Youke;Ohhh dat is ook erg…ben je van de vlekken af, krijg je dat! Pffff
    Eerst was er nog stoffen bekleding met een printje. Dat scheelt echt een boel. Maar goed…straks hebben we die zelfgemaakt 😉

    @Elmo;Doet me denken aan onze vloerbedekking. Daar is ook een lus los in de naad (daar waar de hal en kamer bij elkaar komen). Moet ik snel maken voordat Sam het ziet. Anders heb ik binnenkort ook een vloerbedekkinglog 😉 Ghehehe
    In ieder geval hoop ik heel erg voor je dat je het kunt maken!

  43. Anoniem zegt:

    O…..erg he?
    Onze banken zijn nu, denk ik, twee jaar oud, en er zitten vlekken in waar ik de herkomst niet meer van weet. Ik denk dat ik binnenkort maar es zo’n apparaat huur waar stoom en ander krachtig spul uitkomt….;-)

  44. Emmelinda zegt:

    Vreselijk! Wat zijn bankstellen dan vlekkenvreters he? Kun je wel zien waar we het meest uithangen he? 😉
    Dat zou een hele goeie zijn. En op internet staan ook een boel tips 😉

  45. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; zoveel tips dat je er vlekken van voor je ogen ziet ghehehe

  46. Marion zegt:

    PARDON en je regel geloof nr 4:Niet in slaap vallen wegens kwijl gevaar?
    naja haha je houd toch niet tegen. wahaha
    dan zou k het wel doen als je kids niet thuis zijn en misschien ook je man niet’;)
    fijne dag vandaag liefs en dikke knufff

  47. Emmelinda zegt:

    Hihi, ik zal een slabbertje op het kussen leggen. Kan ik onbezorgd in slaap vallen hahaha.
    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Geniet er lekker van! Dikke knufff en veel liefs!

  48. ~Tina~ zegt:

    Tsja, elke eerste vlek en eerste krasje op je nieuwe spullen doet pijn…..
    Ik kijk ook wel eens rond in onze nieuwe woonkamer en zie het met lede ogen aan.
    Maar het is niet anders!
    Iedereen mag voorzichtig doen, maar voorkomen kun je het nu eenmaal niet.

    Het is inderdaad heerlijk in de tuin en het wordt met de dag mooier. Wij genieten er volop van en de katten ook. Barney heeft al een vast plekje op het gras gevonden en staat alleen op als we gaan sproeien….

    Fijne dinsdag!
    Groetjes en liefs van Tina 🙂
    P.S. jij bent ook goed in het knutselen op de weblog, enig idee hoe we de balk boven mijn kopfoto weg kunnen krijgen?
    De kopfoto al groter gemaakt, maar dat helpt helaas niet.

  49. Emmelinda zegt:

    Klopt…voorkomen kun je het niet. Daar ben ik me heel erg van bewust. Maar ik vind het zo jammer dat het dan al meteen de eerste week flink raak moet zijn. Die eerste vlek ging er nog uit. En dan blijft het bankstel goed, gaat die maffe kat aan de tafelpoten krabben. AAARGH allemaal de deur uit 😛

    Je bent ook echt in het perfekte seizoen beland he? Eerst het huis aan kant en dan loopt het meteen door in het tuinseizoen. Heerlijk! Ik ben ook dol op m’n tuin dus ik weet wat je bedoelt 😀
    Hahaha die Barney, ik geef hem groot gelijk en vooral met dit weer 😉

    Voor je ps heb ik gekeken en er staat een berichtje op je log. Ik hoop dat je er iets aan hebt?!?

    Fijne dinsdag! Dikke knuffff

  50. ~Tina~ zegt:

    Jaaaa, het is gelukt!
    Dom dat ik dat niet eerder heb gezien, heel erg bedankt!!!!
    Liefs van Tina 🙂

  51. Emmelinda zegt:

    Hihi graag gedaan. Ik ben blij dat het nou opgelost is! Heerlijk 😀

    Knuffff

  52. Yvonne zegt:

    Ik zit op een grote vlek. Hé, het is mijn bank! 😉

  53. Emmelinda zegt:

    Hahaha. Een applaus voor de vlekkenkampioen 😀

  54. Dinie zegt:

    Je zou voor de gein onze (stoffen) bank eens moeten zien. Daar word je doodziek van ;). Maar er wordt wel lustig op rondgeleefd en gegeten en gedronken. 😀

  55. Emmelinda zegt:

    Ja en dan vraag je je achteraf ook niet af wat nou het fijnst is 😉
    Al moest ik nu wel effies slikken…

  56. Hoe was ’t ook al weer??? “Handjes op de rug en met de oogjes kijken… EN NIET OP DE NIEUWE BANK GAAN ZITTEN!!!”
    Veel poetsplezier met je nieuwe bank!

  57. Marika zegt:

    Oooh krasvaste stof lijkt mij ook wel wat voor als deze bank uit de tijd is, was ie eigenlijk al na 2 weken Tootsie maar ach. En dan extra bussen vuilafwerende spray aanschaffen om elke week in te spuiten whahaha. Spuit ik de visite er ook mee in zodra ze binnenkomen, probleem opgelost. Oh nee, kattenharen… die stof is vast niet kattenhaar afwerend? :-/

  58. ik zou bij de deur vuilniszakken aan de visite uitdelen

    met een vuilniszak tussen kont en bank blijft je bank schoon

  59. Emmelinda zegt:

    @Nicky;Toch belachelijk dat ze dat niet op de gebruiksaanwijzing vermelden he? In de USA had ik ze allang een proces aan de broek gehangen ghehehe 😉

    @Marika;Nou het gekke is dat Sam niet meer op de bank komt. Hij moet er niks van hebben. Houden zo. Dan weten we tenminste wie er onschuldig is ghehehe.
    Vorige week zag ik Martin Gaus op tv en die vertelde toevallig dat wanneer je een partner meebrengt of een nieuw bankstel dat ze daar van slag van kunnen zijn. En weet je wat ze dan doen? Dan gaan ze in de kamer plassen. Tjemig…ik bedenk me nog wel eens 46562 keer voordat ik een nieuwe bank koop hahaha 😉

    @Miss is Siepie;Grinnik…ja en Komo kan meer hebben. Dat scheelt een boel 😉

  60. Abby zegt:

    “Vooral doorgaan” (met vlekken verwijderen) Ik heb het op een gegeven moment opgegeven en het is inmiddels één grote vlek, de 1e vlekken waren ook van de visite :S
    Leef je lekker uit op die bank, dan heb je het in ieder geval zélf gedaan 😉

  61. Geertje zegt:

    We hebben nieuwe bankstellen opgegeven (natuurlijk om dezelfde reden).
    Mijn devies: Een prachtig bankstel via Marktplaats 😉
    Scheelt bij ons frustraties, minder duur, wel mooi natuurlijk!
    Ehm…. maar het waarschuwen is er niet minder om hoor *schraapt de rauwe keel even*
    Liefs en dikke knuffel!!!

  62. Bianca zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,
    Je had ook een leren bankstel moeten kopen(grapje)Akelig dat we geen smylies kunnen plaatsen.Maar goed.Dus als ik jou verhaal goed begrijp sta jij albijvoorbaat klaar met een lapje om de bank aftenemen als er wat op gemorst is?ha,ha.Maar het is inderdaad storend als je wat nieuws heb en er is op gemorst.Ik heb dat met mijn eethoek gehad nog geen maand oud de buurvrouw kwam koffie drinken en die rookte een sigaret en er viel een stukje vuur op tafel niks in de gaen en een paar uur later zag ik dat er een brandgaatje in de tafel zat jammer maar helaas.Nu staat er wat op het verbrande plekje niemand die het ziet.Maar het mooie is eraf.ik wens jou een fijne dag.
    liefs bianca

  63. Marion zegt:

    gheghe kun je de bank beter in pakken in doorzigtig plastic
    zo kunne we wel zien welke kleur die heeft en is het vlek bestendig 😉
    liefs en knufff

  64. Gonny zegt:

    Hahahahaha…moet je flesjes water geven met zo`n dopje kan je bijna niet mee knoeien….en bankstel helemaal inpakken met plastic??? Was ook een goeie tip…hebben die kampenelly`s ook allemaal whahahahaha….Nee maar is kei klote as er zoiets gebeurt, en dan zo snel al….

  65. emmaly zegt:

    hai emm

    Ik kom je even een hele fijne avond wensen..gaat het nog steeds goed met je hoofdje?

    Liefs en een dikke knuffffie

  66. Belinda zegt:

    Ik kan me voorstellen dat je dan geen leren bankstel aanschaft als je katten daar gelijk serpetine van maken! *grijns*

    Ik ben bang dat wij toch maar weer voor leer gaan want ik ben zelf zo ongelofelijke knoeipoets dat ik nooit de schuld aan een ander kan geven over de eerste vlek (en alle daaropvolgende).

    Zo hadden wij jaren terug (in een ander huis) net nieuwe plavuizen en waren zo trots als wat! Wilde Fabs ons de asbak komen brengen (was een jaar of 3, 4 toen) dus ze huppelde met de asbak naar ons toe en ja hoor… ze liet hem vallen. Een heel stuk uit de plavuizen *zucht*. De eerste keer is altijd het ergst, de vlekken (of stukken plavuis) daarna zijn veel minder erg!
    Dus eigenlijk moet je blij zijn dat het is gebeurd! Nu kan je tenminste zonder schuldgevoel je eigen vlekken kwijt op je nieuwe bankstel! *smile*

  67. Belinda zegt:

    Ennuh… nog vergeten je een fijne, vlekloze avond te wensen vanavond! (ook niet onbelangrijk, toch?) 😉

  68. Spinnetje zegt:

    En dat is dus nu precies waarom we van die goedkope Ikea banken hebben met…juist ja…verwisselbare kussenhoesjes.
    Natuurlijk met een tweede stel hoesen zodat wanneer de bank er weer niet uitziet door kattenkots, chocoladevingers, chipskruimels, wijnvlekken van manlief en zo kan ik nog wel een uur doorgaan, ik gewoon de bank “verschoon”.

    En scheelt mij, de inmiddels bij jou bekende, vlekken voor de ogen. 😉

  69. rietepietz zegt:

    Ja érg he nieuwe spulletjes ………maar pas op hoor , je zegt nou wel dat water drinken wél op de bank mag maarrrrrr op nieuwe stof maakt zélfs water vlekken !
    Wel toevallig dat “meneer niemand “ook bij jou op bezoek was ………..zelfs zonder kinderen in huis richt “niemand “hier nog wel eens wat van dat soort schade aan !
    Maar voorlopig is hij dus wel zoet bij jou en heb ik niets van hem te vrezen !
    sterkte en liefs van Riet

  70. Geertje zegt:

    Vroeger vertelde mijn vader het verhaal van een collega, die bij een nieuwe auto altijd zelf een deuk in het blik schopte. Hij zei, dat hoef ik neit belachelijk voorzichtig te rijden om hem gaaf te houden, en als er wat gebeurt, dan baal ik niet zo!
    Eigenlijk heeft hij nog gelijk ook!
    Liefs en dikke knufff!!!

  71. Ik lig dubbel want dit herinnert me aan een leuk verjaardagsfeestje bij kennissen.

    Ik weet dat jij ook dingen voor je kan zien, dus wat dacht je van deze.

    Zit iemand op de bank en laat een stuk gebak vallen op het vloerkleed, pakt het eraf en zegt “hee lies ik zie dat je en ieuw vloerkleed hebt”.
    Kan je je indenken dat ze mij ook gelijk van dat kleed konden oprapen.

  72. Emmelinda zegt:

    @Abby;Zie je nou; visite moet verboden worden! Ik zal straks een bord laten maken zodat het voor eens en altijd duidelijk is ghehehe 😉

    @Geertje;Heeeej ja…da’s een goed idee. Ik hoop dat het nog lang duurt dat ik ‘m kan gebruiken hihi. Het doet me op een bepaalde manier goed om te lezen dat bankstellen overal problemen geven, ghehehe.

    Hihi ja ik kan me voorstellen dat die collega zelf een deuk in zijn auto schopt. Al zou ik het zelf niet voor elkaar krijgen. Dan zou ik het iemand anders laten doen. Waarop ik natuurlijk meteen boos word omdat de kras/vlek te groot is hahaha 😉

    Dikke knufff en veel liefs!

    @Bianca;Grinnik…ja dat had ik ook het liefst gewild maar ons vorig bankstel was van leer en daar heeft Sam vakkundig zijn nageltjes aan geslepen. Nu hebben we krasvaste stof…maar helaas geen vlekloos bezoek hahaha 😉

    Aaargh! Da’s ook erg. Net wat je zegt;Het mooie is er af. Net zoals die vlek onder het kussen. Zie je niks van maar het idee… 😦
    Ik wens je een hele fijne donderdag! Dikke knufff en veel liefs!

    @Marion;Ik heb gisteren tegen Marc gezegd dat we van dat schildersplastic moeten aanschaffen. Vooral wanneer Sam weet aan de poep en plas gaat wanneer wij iets langer dan normaal weg zijn 😉

    Dikke knuffff

    @Gonny;Da’s ook een goeie! Mies had het gisteren nog over die flesjes en dat ze zo leuk zijn! Zou daar ook koffie in gaan denk je? Hahaha 😛
    Ja egwel…vlekkeloos zal het niet blijven. Maar dat het meteen de eerste week al flink raak is?? Gisteren was een vriendin van Stef hier. Je begrijpt wel dat ik het met argusogen bekeken heb? 😉 Dwangbuis aan én aan de eettafel drinken 😛 O zo!

    @Emmaly;Haaai meissie,
    Met grote blijdschap kan ik vertellen dat het al een hele poos prima gaat. Ben ook niet meer dizzy. Nog wel moe maar daar hoor ik meer mensen over. Dus heeeeeeeerlijk!
    Fijne donderdag vandaag! En natuurlijk een heeeele dikke knuffff

    @Belinda;Serpentine! hahaha dat ik daar niet opgekomen ben. Dat had ook mooi in de log gepast hihi.

    Jaaaaaa dat herken ik dus. Het zit helemaal niet makkelijk op die banken terwijl ze toch alle zitcomfort hebben. *sjugt*.

    Aaahhh ik zie het helemaal gebeuren! En omdat ze het niet expres doet kun je eigenlijk niet eens boos worden. Al is dat heeeel moeilijk. Je hebt gelijk…de eerste keer is het ergst. Zie ik ook aan onze auto. We zijn er zelf zuinig mee maar helaas andere mensen niet. Bij iedere nieuwe kras baal ik wel maar het voelt stukken minder erg aan dan die eerste krassen 😉

    Grinnik…nou inderdaad. En het mooiste is dat het gelukt is! Dan haast ik me om jou een vlekkeloze dag toe te wensen. Niet erg orgineel maar wel heel erg gemeend 😉

    @Spinnetje;Jaaaaa en die zijn zo mooi!!! Die had ik ook graag gewild. Maar de huiskamer is te smal. Die banken passen niet. Helaas. Ik had er wel nog aan gedacht om extra kussens te laten maken. Maar zul je zien dat er dan aan de onderkant een flinke vlek komt :$

    @rietepietz;Jaaaa daar zeg je zoiets! Ik had die vlek van die vriendin behandeld met water zoals op de gebruiksaanwijzing stond en er verschenen flinke kringen. Aaargh…ik had al spijt. Die kleine vlek was al erg genoeg maar nu was het helemaal een ramp! Gelukkig heb ik het nog weg kunnen werken.

    Grinnik…dus “meneer Niemand” is bij jou ook al flink bezig geweest? Ik denk dat ik hém i.p.v. de bank eens (de oren) ga wassen!

    Dikke knuffff

    @Leidse Glibber;Whaahaa nou inderdaad…ik zie ook de gezichten van je kennissen hahaha 😉 Ik kan me goed voorstellen dat ze je ook van het vloerkleed konden rapen. (stoer he, nou durf ik wel te lachen omdat het bij een ander is ghehehe. Maareh…je had het (het gebak?)toch niet uitgeproest van de lach hoop ik? 😉

  73. Leonie zegt:

    Grrrrr…lekker is dat ja…anderen die je spullen om zeep helpen…ben je zelf altijd uitert voorzichtig…..jaaa..ik ken het…hopeloos..nou ja..ik hoop dat de ergste pijn al een beetje weg is..ene de eerste vlek is altijd het ergste! Groetjes, Leonie

  74. Emmelinda zegt:

    En dan durf je er ook nog niks van te zeggen om geen zeur te lijken he? Hihi. Erg hoor.
    Maandag komen ze naar de vlek kijken. (hahaha dat klinkt.) Ik hoop dat ze ‘m er uit kunnen krijgen. Het ergst is dat het nog steeds een vlek is maar vervaagd vanwege het poetsen en het opdrogen ervan. Ben ik bang dat ze me een zeur vinden hahaha.

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

