Sportief?

Photobucket - Video and Image Hosting

Dat de wintermaanden wel héél gezellig waren geweest zag ik toen het tijd voor mijn zomerkleren werd. Ik zat duidelijk lekker in mijn vel. Maar helaas niet op de manier waarop ik dat het liefst zag, ghehehe. Kleine mankementen, dat wel. Maar groot genoeg om niet meer zo elegant rond te hupsen in mijn jurkjes. *Denkt aan bikini en zucht*. Tijd om iets aan mijn algemene fysieke ontwikkeling te doen voordat het onherstelbare verval toeslaat dus. *kreunt*

Omdat we hier wel weten dat een abo van de sportschool ongebruikt blijft, hadden we een martelwerktuig in de kamer gezet waarmee bepaalde spieren uit de winter/lente/zomer/herfstslaap* gehaald kunnen worden. Helaas moet je er wel voor bewegen *sjugt* dus als lectuurbak voldeed ie ruime tijd ook heel goed. En om schone, gestreken was op te leggen totdat ik zin had om het op te ruimen. Of als plantentafeltje. Multifunctioneel! Doen we niet moeilijk over. Maar toen een hometrainer de kamer nog meer kwam verkleinen werd het tijd de boel naar zolder te verkassen.

Dat kwam heel goed uit. Dan hoeft niemand te zien dat je je daar in het zweet aan het werken bent. (Niet dat er iemand naar zolder ging, maar goed, het staat wel leuk.).  Maar sinds een paar weken slepen Stef en ik ons lijf braaf de zoldertrap op om het luie zweet er uit te trainen. Oke, zoals het hier staat lijkt het allemaal heel makkelijk maar er gaat nogal wat gesmoes aan vooraf. Je kunt het zo gek niet bedenken of het passeert de revue. Over nagels die breken, de temperatuur op zolder, over kapsels die nou net zo leuk zitten en na het sporten ingezakt zijn, de was die in de weg hangt, over het bewegen van onze slome lijven dat eigenlijk het aanzien niet waard is, dat het omkleden eigenlijk al een sport op zich is, etc.

Wat van dat uurtje sporten overblijft is net genoeg om je voldaan te voelen. Maar gelachen hebben we wel. Zo erg…

Dat ik wel weet welke spieren het meest getraind zijn

*Doorhalen wat niet van toepassing is. *geeft setje viltstiften*

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

0 reacties op Sportief?

  1. ~Tina~ zegt:

    Hahaha, met je lachspieren is dus niets mis!
    Maar heeft het trainen al het nodige resultaat opgeleverd?
    Helaas staat mijn stepapparaat ook nog steeds op zolder, die zal ik ook maar weer eens uit gaan pakken…..

    Fijne donderdag, groetjes en liefs van Tina 🙂

  2. Emmelinda zegt:

    Grinnik…nee DIE zijn in prima vorm 😉

    Hmmzz, dat valt nog tegen. Zou dat komen door al die lekkere koekjes en snacks? Ghehehe.
    We hijgen in ieder geval niet meer zo bij het sporten, hahaha. Dat is al heel wat. En vanaf deze week gaan we serieus proberen op het eten te letten 😉 Moeten we natuurlijk wel mee oppassen. Als we te mager worden moeten we nieuwe kleren aanschaffen 😛 (smoesjes)

    Ik wens jou ook een hele fijne donderdag! Step ze 😉
    Veel liefs en groetjes!

  3. Ans zegt:

    Ach, ik ben maar 40 kilo te zwaar, das toch niet zoveel? Maar lachspieren trainen is ook heel belangrijk hoor. En als je flink verkouden wordt train je je hoestspieren, echt, je traint dan spieren waarvan je niet wist dat je ze had. Mijn kaakspieren train ik ook geregeld (ik moet de chips toch kauwen voor ik ze doorslik). Nu train ik mijn vingers tijdens het typen, training genoeg dus! En af en toe ga ik ook nog wel eens op het stepgeval, tijdens het tv-kijken (tevens oogtraining).

  4. Emmelinda zegt:

    Hihi zo zie je maar weer dat je stiekem genoeg traint he? Maar vooral wat die hoestspieren betreft weet ik wat je bedoelt. Dat voel je op de gekste plekken hihi. Vooral in de buikzone 😉

    Maar pas op dat je niet naar het journaal kijkt tijdens het steppen. Al dat tenenkrommend nieuws zou blessures kunnen opleveren 😉

  5. Ans zegt:

    Nou je het zegt: Dat tenenkrommen is ook een goede training! Misschien moet ik vaker naar slechte tv-programma’s kijken, met gefronsd voorhoofd (weer een oefening).

  6. Natazz zegt:

    Je kan hem zomers beter in de tuin zetten, op zolder hier is het niet te harden zo heet. hahaha.

    Fijne dag en train ze

    liefs Natazz

  7. Youke zegt:

    lachen traint je buikspieren en dat is meestal het grootste probleemgebied. Ikzelf heb een abo op de sportschool en ik ga ook nog.

  8. Emmelinda zegt:

    @Ans;Nou inderdaad! Vooral die programma’s zijn goed voor je hoofd; daar ga je vanzelf weer van hoofdschudden. Ben benieuwd hoeveel spieren je daar weer mee kunt verwennen 😉

    @Natazz;Daarom hadden we ook een hele korte pauze ingelast hihi. Ik denk dat de makers van dat ding al wisten dat we ‘m de tuin in wilden slepen want in de gebruiksaanwijzing staat dat ie niet in bad geplaatst mag worden ghehehe…

  9. Emmelinda zegt:

    @Youke;Dat is helemaal braaf! Ik weet van mezelf hoe ik mijn best doe om maar te kunnen spijbelen. Vandaar deze oplossing 😉
    Maar inderdaad…lachen is gezond. Niet alleen vanwege het trainen van bepaalde spieren maar ook vanwege stofjes die aangemaakt schijnen te worden. Nog gratis ook ghehehe 😉

  10. emmaly zegt:

    makkelijk toch als je je eigen sportschooltje heb 🙂

    nee ookal zit lucy 5 uur opgesloten zou maar zeggen dan plas en poep ze niet..heeft ze trouwens nog nooit gedaan in huis.Tja ziekenhuis haha heb het er niet zo op hoor emm..ik wacht nu wel geduldig af of het vanzelf weggaat want het is er ook gekomen :p

    Liefs emmaly

  11. Emmelinda zegt:

    Ja egwel he? Hoe ik niet met de bus ergens naar toe of met een zware sporttas te slepen. Goed geregeld he? Hihi

    Wat goed van Lucy! Moest Sam eens een voorbeeld aan nemen. We waren van het weekend weggeweest (langer dan toegestane tijd, volgens Sam dan) en het was weer raak. In zijn mand. Mafkees. Gisteren maar een nieuwe mand gekocht. Hij vond de kleur zeker niet mooi? Hahaha

    Goh waar ken ik die regel van? Dat zeg ik namelijk ook altijd! Nope ik begrijp dat je niet zo dol op het ziekenhuis bent maar dit moet toch echt weg. Ik hoop echt dat ze het snel vinden en dat je nou eens zonder pijnstillers kunt!

    Dikke knufff

  12. Aletta zegt:

    Beginnen met trainen is een stap, maar het ook daadwerkelijk volhouden… zucht!! Op zolder staat hier ook een hometrainer, maar het is daar altijd zo warm En beneden onder de trap staat een stepper. Misschien moet ik die er maar eens onder weg halen.
    Je bent trouwens wel inventief, dat werktuig is inderdaad multifunctioneel!! Succes nog!!
    Liefs Aletta.

  13. Emmelinda zegt:

    Ja dat is inderdaad zo…het volhouden is al een sport op zich. Een uurtje is zo om. Maar eer je er dan aan begint!

    Hahaha wie weet wat voor een mooi bijzettafeltje je van je stepper kunt maken 😉

  14. Lette zegt:

    Hier is om diezelfde reden wel een abo op de sportschool gekomen. Inmiddels al een paar maanden verder en braaf 2 of 3 maal per week die gang gemaakt. Tot nog toe alleen nog maar conditie opgebouwd (was ook nodig, want van drie traptreden werd een hijger al jaloers op me) maar er is nog geen milimeter af. Das pas zucht! En dan zeggen ze tegen je dat je het vanzelf leuk gaat vinden. Het enige wat er leuk aan is, is thuis komen, op de bank ploffen en 2 of 3 dagen niet te hoeven. Dat is pas een echt lekker gevoel!

  15. Emmelinda zegt:

    Ja hihi dat herken ik. Ik heb, voordat de kids er kwamen, een abo gehad. Marc ook. Maar omdat we 40 uur per week aan de slag waren was het zo heerlijk om lekker op de bank in slaap te vallen. Een ander soort van betaald verlof ghehehe.

    Grinnik…ik zie die hijger al kijken! Concurrentie! Die weer op les. hahaha
    Maareh…Ik merk inderdaad ook dat de conditie al iets beter is. Tjemig wat was ik wat dat betreft oud! Als ik mee moest doen met hoe je werkelijke leeftijd is kon ik meteen een rollator aanschaffen 😉

  16. nieta zegt:

    Waarom is sporten nou niet gewoon leuk om te doen?? Ik vind er echt geen hol aan,dat gehardloop ook altijd…!Maar na het in het zweet werken voel je je toch weer ontzettend lekker!! Pffff…maar om te beginnen is altijd zo moeilijk,ik moet echt een schop onder m’n kont!!

  17. Emmelinda zegt:

    Grinnik…en als je dan iemand laat schoppen is DIE persoon weer aan het sporten.
    Ik vind er ook niks aan. Bankhangen is al vermoeiend zat. Euh…behalve wanneer je in het bezit bent van een nieuw bankstel hahaha.
    Hardlopen lijkt ook altijd een makkie. Om de een of andere reden ben ik zo op het einddoel. Het omkleden duurt bij wijze van nog langer. (grinnik…nee het einddoel was niet om de hoek…)

    Maar je hebt gelijk…zo voldaan als je je voelt als je braaf geweest bent! Heerlijk!

  18. Miek zegt:

    Heerlijk hé, ik ga tegenwoordig met een stel mannen fitnissen. Dat is ook erg lachen. Bijvoorbeeld bij het apparaat dat erectus heet. Tja, toen vroeg ik me dus hardop af welke spieren hier getraind werden!! ;o))

  19. Marion zegt:

    ik ken het,
    gistere wezen hardlopen eerste x maar die dag ervoor lachen goeren brullen van de oefeningen die we gedaan hebbe
    vind sporten altijd wel erg leuk
    maar blijf bij mij erg minimaal omdat ik met me schouder zo weinig kan
    wens je een fijne dag
    liefs en knufff marion

  20. Emmelinda zegt:

    @Miek;Hahaha en? Hadden ze er een passend antwoord op? of lieten ze het in het midden hangen? *giechelt*

    @Marion;Hahaha ja ik heb een paar bladzijden met oefeningen uit tijdschriften gescheurd. Hylarisch! Gewoon geen gezicht. Op tv gaat dat altijd zo soepel he?
    Jammer dat je last hebt van je schouder. Juist wanneer je sporten leuk vind is dat balen. Ach ja, ik heb Stef en ik amuseer me wel heel kostelijk op deze manier, ghehehe

  21. Emmelinda zegt:

    Oeps, en natuurlijk een dikke knufff en veel liefs meissie!

    Jij ook een hele fijne dag! (kwasweertesnel)

  22. Ans zegt:

    Als je nou morgen je hometrainer weer beneden zet en overmorgen weer boven, dan is dat ook een goede training en dan is het ook lekker ruim in huis (de ene keer op zolder en de andere keer beneden) Ideetje??
    Een andere log bij punt (verhalenverzinner) heb ik al, daar ben ik minder vaak op, maar heb ik het ook al mee gehad, wilde ik een verhaaltje plaatsen,floep……weg….spoorloos en de site voor een tijdje ook. Mijn enige troost is dat ik niet de enige ben, ze zullen wel overbelast zijn door al die overlopers.
    Ja, je hebt wel bijzondere gaven, brrr engerd, door van te voren al te reageren op mijn log. Ik zat weer raar te kijken hoor, verbaasd dat je reactie weer precies hetzelfde was, door het woord pinksterweekend werd ik pas wakker en had ik door dat die er natuurlijk nog bij stond. (ik heb nooit gezegd dat ik snel van begrip ben hoor).

  23. Hoi Emmelinda

    Pfffffffff alleen van het woord sporten wordt ik al moe ………

    Fijne avond en een dikke knuf Ylone xx

  24. Annemarie zegt:

    Ben ik blij dat ik genoeg heb aan zwemmen! En dat mijn werk nu ook veel goed doet!! *grinnik*

    Maarre die spieren zijn toch ook het belangrijkste??:)

    Fijne donderdag verder!
    Kniefs!

    psssssss. ja heb alles gegeven…. phone en mail… ghehe hij heeft het gelijk doorgebriefd aan alle andere polen…:P

  25. Marion zegt:

    this lachen we lagen op de grond eerst de bekken buik en beenen hahah toen lachen wel dubbel van het lagen.
    haha das was echt leuk toen opdrukken haha ik kon het wel vroeger maa rnu zakte ik door me schouder heen
    ach ja kleinig heid je houd je toch
    ga zo naar de diploma uitreiking
    fijen avond leifs en dikke knufff marion

  26. Belinda zegt:

    Dus na al die lachsalvo’s zijn in iedergeval jullie buikspieren getraind!!! (en dat is ook niet onbelangrijk!) Extra veel naar boven en lekker lachen en voordat je het weet heb je een strak blokjesbuikje! 😉

    Zelf loop ik nog wel eens een paar keer extra de trap op en af in een hoger tempo dan normaal waarna ik van narigheid een halve dag op de bank moet gaan liggen om bij te komen van deze lichamelijke inspanning… *errug hè*. Ik heb echt de conditie van een (tja… van wat eigenlijk…) ik zeg een slak maar dan zonder huisje want dat zou ik al niet trekken om die constant mee te moeten slepen.

    Maar op mijn gewicht probeer ik altijd wel te letten! (Knap hè!)

  27. juist zegt:

    dat is ook heel belangrijk, de lachspieren! extreem belangrijk zelfs! Dat heeft ook nog uitwerking op de spieren in het gezicht die je hele toet weer een gezonde uitstraling geeft.
    Ja wees maar blij met de lachspieren, anders zat je straks nog serieus aan een eierenontbijt om daarna al je spierballen te trainen… Dan zien we je wel weer terug op tv, als overgetrainde emmelinda!

  28. Emmelinda zegt:

    @Ans;Hahaha het zou niet gek zijn. Dan kan ik mijn k*nt op zolder ook een keer keren. Niet dat die omvang nou zo gigantisch is hahaha 😛 De zolder is gewoon klein hahaha 😉
    Hier op weblog heb ik dat overigens ook vaak gehad voor de verhuizing. Op de nieuwe versie zijn veel bemerkingen maar dát is weg. Al blijf ik lange reakties (zoals deze) altijd even kopiëren. Jeweetmaarnooit 😉
    Grinnik…nou om eerlijk te zijn moest ik ook even kijken bij die log. Ik had zoiets van heeej die heb ik toch al eens gezien? Ghehehe. Tsja het was nog vroeg he? Snachts begint het pas te werken in mijn bovenkamer 😉

    @Rhodosfriends;Hoihoi,
    Hahaha ja supervermoeiend he? Het zou zelfs verboden moeten worden, ghehehe 😉

    Ik wens jou natuurlijk ook een hele fijne avond! Dikke knufff en heel veel liefs!

    @Annemarie;Zwemmen! Jaaa dat is het! *kijkt Marc lief aan en smeekt om een zwembad op zolder* Dat vind ik nog het allerleukst! Hmmzz dus kan sporten tóch leuk zijn 😉
    Maareh…je hebt gelijk hoor…wat heb je nou aan een afgetraind lichaam wanneer je niet weet waar of hoe je je lachspieren moet gebruiken? 😉 Lachen is gezond.

    Oei oei, en wat betekent dat? Hebben ze er om gelachen of is het juist heel speciaal?

    Ik wens jou natuurlijk óók een hele fijne avond! Kniefs 😀

    @Marion;Dát vind ik het ergste van het ergste; opdrukken. We hebben het wel in ons trainingsschema staan en het gaat ook wel maar pffff….meestal moeten we er gewoon om lachen. Stelletje Houten Klazen dat we er zijn 😉
    Aaaah da’s leuk! Dan wens ik je heel veel plezier bij de uitreiking!
    Fijne avond! Dikke knufff en veel liefs 😀

    @Belinda;Grinnik…ja zeker weten. De buikspieren hebben na een uur echt rust nodig 😉
    Stef is ook echt een mafkees. Die kan zo lekker droog uit de hoek komen. Dat wordt nog wat als zij een paar jaar ouder is ghehehe 😉

    Oh pffff alleen van het idee al graai ik naar beademingsapparatuur! Verschrikkelijk. Mijn conditie is al ietsiepietsie beter. Was echt schandalig.

    Hahaha ja dat vind ik inderdaad knap. Ik breng het altijd anders; ik probeer op mijn lijn te letten. Of deze: Ik denk wel eens aan mijn lijn. Die laatste is mijn favo. Er aan denken en dan sjips de huig afwerken hahaha 😉

    @Juist;Ja egwel he? Het is ook aangetoond dat lachen gezond is. Niet alleen wegens de spiertjes op je gezicht die meedoen maar ook wegens bepaalde stoffen die je aanmaakt. En natuurlijk het heerlijke gevoel van lol maken.
    Grinnik…dat zijn rauwe eieren he? Getver…nee laat maar. Ik blijf wel lachen 😉

  29. remco zegt:

    als je nou eens in plaats van 10 keer alle trappen op en afloopt dat 20 keer doet en als je op de fiets zit naar school ff een omweggetjhe nemen doe je toch ook aan je conditie *zeg ik onder het nuttig van een lekker ijsje 😛 *

  30. Emmelinda zegt:

    Hahaha de weg naar school IS al een omweg. Er staat zo’n maffe voetbaltempel in de weg 😉
    *pruilt vanwege ijsje*

  31. buuf nr 15 zegt:

    Ik heb ooit ook eens zo’n “ding” in de kamer gehad. ideaal om als tassen rek te gebruiken! handtassen, schooltassen, zwemtassen alles hing er op een gegeven ogenblik aan. Nu staat hij troosteloos in de schuur te wachten op een nieuwe sportieve ingeving. Ben bang dat hij alleen lang kan wachten…

  32. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ik denk dat in menig schuur een exemplaar te vinden is. De onze staat op zolder. Nog wel om te gebruiken. Wanneer dat niet meer het geval is hoef ik ‘m niet meer naar zolder te slepen hahaha 😉

  33. Liesbeth zegt:

    lachspieren zijn de belangrijkste spieren in je lijf!

  34. Emmelinda zegt:

    Zeker weten! Onmisbaar gewoon 😀

  35. Ik zou gewoon de trap naar zolder afsluiten als ik jou was en vervolgens de spiegels de deur uit doen.
    En natuurlijk heel snel de maat uit de kleding knippen.

  36. Emmelinda zegt:

    Grinnik…wanneer ik de trap afsluit kán ik niet eens meer bij m’n kleren. *denkt na en ziet het licht* Ah!!! (dat was het sein dat het licht gezien is) Is dat ff een goed idee! Kan ik, zonder smoesjes, lekker gaan winkelen omdat ik niks heb om aan te trekken, ghehehe 😉

  37. remco zegt:

    @Emmelinda dat ijsje was absoluut niet lekker en ik heb er nog 5 liggen 😛

    oooooo je gaat me toch niet zeggen dat je een tempel in je achtertuin hebt 😀

  38. emmaly zegt:

    haha wat gek dat tie steeds in zijn mandje poept..zal je is wat vertellen he..vanavond ben ik gemasseerd :-)op die zere plek nou daar zit een spier die helemaal opgezet is en dat was niet zo prettig gevoel maar ze hadden spul gebruikt dat werd lekker warm..nu gaat het wel..probeer is dat hoor emm en dan kan ik altijd nog gaan

    Knuff

  39. Emmelinda zegt:

    @Remco;Ooh sjielug! Zal ik er eentje van je overnemen dan? Ben je daar al mooi van af? 😉

    Nee dat ga ik niet zeggen. Ik tiep het je 😛 😉

    @Emmaly;Nou meneer zoekt steeds een nieuwe plek op. Niet iedere dag maar wanneer we eens lang weg zijn.

    Groot gelijk meis. Wanneer je er nou overdag niet zoveel last van hebt na zo’n massage is dat natuurlijk heerlijk! Doet trouwens pijn, dat knijpen/masseren he?

    Dikke knuffff en voor strakkies; lekker slapen 😀

  40. jacqueline zegt:

    Ik had eerder op deze avond je stukje al gelezen, maar moest hier even lang over nadenken. ja ik zou ook op zo’n ding moeten gaan staan. Grrrr. Steekt nog een tofee in haar mond. Misschien een idee om er één achter/voor de computer te zetten en dan het toetsenbord erop. Als ik al die uren die ik computer zou sporten dan kon ik door een sleutelgat

  41. Emmelinda zegt:

    Hihi…dat was dan even denksport he? 😉

    Maar inderdaad…eigenlijk moesten we een soort van trilplaat uitvinden (waarop je kunt zitten uiteraard. Moet wel leuk blijven hahaha) met allerlei andere sportfuncties om tegelijkertijd ook te kunnen computeren.

  42. jacqueline zegt:

    Gat in de markt dus. Kom op verkopers begin maar met produceren

  43. Emmelinda zegt:

    Oeps, eigenlijk moesten we zo snel mogelijk octrooi aanvragen. Zo krijgen we anders nooit een villa bij elkaar 😉 Ghehehe

  44. jacqueline zegt:

    OOww vandaar dat wij hier nog altijd in ons te kleine huurhuisje zitten. Ik laat altijd een ander er met de centen vandoor gaan.

  45. Emmelinda zegt:

    Vanaf nu gooien we het roer om! Hier met die poen. Tjemig…eens denken waar ik eigenlijk wil gaan wonen?

  46. jacqueline zegt:

    Dat weet ik al staat op dit moment te koop en kost maar 750000 valt best mee toch.

  47. Emmelinda zegt:

    Ja hoor…peanuts! *verslikt zich in snoepje*. Is wel zonde van je prachtige tuin! (Had eens op je site gesnuffeld) Al heb je dan geld genoeg om er een mannetje (of drie) voor in te huren 😉 hihi

  48. jacqueline zegt:

    Dan begin ik gewoon opnieuw. Hier was eerst ook alleen maar gras. Enja een tuinmannetje voor de rot klusjes is niet overbodig. Jij houd toch ook van tuinieren ?¿

  49. Emmelinda zegt:

    Jaaa heerlijk! Daar geniet ik echt heel erg van! Ik denk dat ik het tuinmannetje het onkruid tussen de tegels laat halen. (haat ik) De rest doe ik het liefst zelf. Al zal er dan een joekel van een lap grond om het huis liggen. Komt niks meer van m’n weblog terecht ghehehe.

  50. jacqueline zegt:

    Dan word het een winterlog.

  51. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja dat denk ik ook 😉

  52. remco zegt:

    @Emmelinda ik denk niet dat je die ijsjes lekker vindt 😛

    wahahahahahahaha zeggen of tiepen t blijft t zelfde je deelt het mede 😀 😛

  53. Bianca zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,
    Ik wil nu wel weten welke spieren je getraind heb?(ha,ha)of is dat geheim van de smit?En Emmelinda zijn we als vrouwen al niet goed getraind we lopen en fietsen wat af op een dag(grapje)Waar zijn die smylies.Ik mis ze.
    Ik wens je een fijne en zonnige dag.
    Liefs en een knuf van bianca

  54. Pasula zegt:

    Héél belangrijk om die buikspieren in conditie te houden en de rest…ach ze zeggen dat een trilplaat werkt. Nou, dus ik gewoon in de auto bij wat goede vrienden gezeten die alle hobbelweggetjes nemen, dat volstaat ook wel.
    Lekkere dag gewenst Emmelinda!

  55. Marika zegt:

    Ik heb ook van die martelwerktuigen, stonden eerst op zolder, maar ja daar is het zo warm hè dus nu staan ze al een tijdje op de kleine slaapkamer. En ik gebruik ze zelfs ook nog af en toe. En niet alleen om de gestreken was op te leggen. :o) Ik heb een crosstrainer (Orbitrek) en een buikspier apparaat (Ab King Pro). 😉

    ZZzzzz… vanmorgen om 10 over 7 stonden ze naast mijn slaapkamerraam te zandstralen *sjucht*…

  56. Belinda zegt:

    Heerlijk toch die qualitytime gesprekjes met Stef! Ik zeg ze heeft een aardje naar haar moeder (zonder Marc te kort te doen hè!) *smile*
    Die ‘trainingssessies’ moet je er gewoon inhouden tot ze het huis uitgaan! 😉

  57. Marion zegt:

    ik heb een traantje gelaten.
    gelaten om jou.
    ik ken je al vier jaren
    en ik wou nog zeggen dat ik van je hou

    ja net op het eind een schat van een docente(meer vriendin)ging weg
    en saampjes moesten we huilen in de gang en zijn we omhelsd naar buiten gelopen en heb ik dr uitgezwaaid. verder was het een supper leuke avond.
    kwas pas om 0:00 uur thuis zoals altijd de laatste die weg gingen hihi

    ik ben wel verdrietig om me twee schatjes. om de een of andere manier mis ik ze. van de eerste miskraam wis ik pas gisteren, nadat de tweede miskraam was geweest. 😦
    we zullen nooit weten hoe ze eruit gezien hebben.

    moet gaan moet me kamer opruimen (alweer)
    liefs en dikke knuffff marion

  58. Natas1970 zegt:

    Dus je bent ook al aan het fietsen geslagen?? Ik ben er achter gekomen dat je zoiets op moet bouwen. Zondag ging ik meteen fanatiek van start maar dat beviel me achteraf niet zo goed. Lag totaal uitgevloerd op mijn bed later hahahaha. Gister kwam een oud-collega langs die al langer fanatiek is op de hometrainer. Zette ze dat ding even 4 standen hoger dan dat ik hem had staan. Zo!!! Ik stond vol respect te kijken, duurt wel even voor ik zover ben (heeeeeeeeeel lang denk ik 😉

  59. Emmelinda zegt:

    @Remco;Grinnik…dan ben ik wel héééél benieuwd ghehehe 😉

    Grinnik…shit weer niet gelukt 😀 Wat was je vroeg wakker 😉 hihi

    @Bianca;Goeiemiddag Bianca 😀
    Euhm…weet je wat? Ik zal je de aanwijzingen voor die oefening eens opsturen ghehehe 😉 Maar ik denk wel dat je er zo al dagelijks mee werkt 😀
    Hihi ja nou, en winkelen niet te vergeten. Weet je dat het op powerliften lijkt zo af en toe? Ghehehe 😉 SPaar je toch mooi een sportschool mee uit (goeie smoes he? ;))
    Yep die smileys mis ik ook. Gelukkig zijn er ook codes voor. Dat scheelt 😉
    Ik wens jou natuurlijk óók een hele fijne dag! Dikke knufff en veel liefs!

    @Pasula;Grinnik…da’s ook een goed idee. Kun je tenminste een beker melk en extra’s meenemen waar je dan tegelijk een milkshake van maakt 😉 Wel een sportbeha aantrekken dan he? Ghehehe
    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Geniet er maar lekker van!

    @Marika;Ik heb even opgezocht wat een crosstrainer ook weer is (die namen he? *sjugt* ben er nog niet zo in thuis ghehehe). Maar zo’n ding wil Stef ook. En een trilplaat. Jajaja Stef is helemaal op de hoogte. Helaas niet van bankzaken en ruimteinzicht ghehehe.

    Tjemig…het is écht heel erg vroeg he? Ik mag hopen dat ze in het weekend wegblijven?

    @Belinda;Jaaaa is echt heerlijk met die griet. Grinnik…en nee, je doet Marc niet te kort. Iedereen zegt het. Ze lijkt niet alleen qua uiterlijk op mij maar ook veel van karakter (arm kind). We hadden woensdag zoveel lol dat Mies zelfs even mee kwam doen. En zij is echt niet weg te slaan bij haar pc 😉
    Wat betreft die trainingsessies…is een goed idee. Alleen zijn we natuurlijk over een half jaar zo ongelooflijk afgetraind dat we het maar vervangen in snoepsessies ghehehe 😉

    @Marion;Ai, dan is het even heel moeilijk he? Al zag je haar waarschijnlijk hierna toch niet veel meer??? Of heb ik het mis?
    Maareh…als je inderdaad pas zo laat thuiskwam moet je het echt naar je zin gehad hebben. Hoe is het trouwens met die meiden uit je klas?

    Nee moeilijk is zoiets he? Dat grijpt gewoon aan. Je hebt dan ook heel snel de juiste woorden weten te vinden op je log. Ik hoop dan ook, zoals ik al zei, dat je het een plekkie kunt geven binnenkort.

    Hihi die kamers ook altijd 😉 Sukses met opruimen! See you!
    Dikke knufff en veel liefs 😀

    @Natas1970;Ja ook fietsen. We hebben een soort parcours gemaakt. De ene keer doen we alles achter elkaar. Dus niet alleen maar fietsen ofzo. Moet wel afwisseling inzitten. Ik ken mezelf. Anders heb ik er al snel geen zin meer in 😉
    Oh hahaha, dat voel je inderdaad meteen he? Ik blijf gewoon fietsen wel leuker vinden eigenlijk. Dan zie je nog eens wat. Nu zit je maar 😀 Het is wel stukken droger bij vies weer hahaha. Alhoewel…droog? Het zweet behoorlijk 😉
    Dat fanatieke herken ik heel goed. Dan denk ik dat het beter is om meteen volop er tegen aan te gaan. Mis. Helemaal mis. 😉

  60. Belinda zegt:

    Dan heb ik het goed begrepen! 😉 En logisch dat Mies toch ook af en toe eens achter de PC vandaan gaat als ze al die lachsalvo’s boven hoort! 😉

    Dat is toch een prima afwisseling? Eerst (lach)trainingssessies, dan snoep en taart trainingssessies(ook niet onbelangrijk) om dan weer op te gaan voor de (lach)trainingssessies! Klinkt mij goed in de oren! 😉

  61. Colinda zegt:

    Hallo,…

    Nou ik ga sinds 29 mei braaf 2 keer in de week naar de sportschool en ik moet je zeggen ik begin het al een beetje te zien,..joehoeeeee,…mijn gewicht blijft netjes hetzelfde,..maar mijn extra aanhangsels beginnen minder te worden,…dus als ik straks op vakantie ga zit ik behoorlijk strak in mijn velletje ,….hahahahahaha,….

    Maar je hometrainer op het zolder is dat niet harstikke warm ,..of valt dat bij jullie wel mee??

    Fijn weekend en een dikke knuffffffffffffffff,….

    Liefs Colinda.

  62. dus
    kort samengevat
    het hele sportavontuur heeft opgeleverd dat je een lading nieuwe lachrimpels hebt
    je buispieren getraint raken door het lachen
    en dat je hersengymnastiek hebt gedaan ivm alle smoesjes om maar niet te hoeven sporten
    kortom..dat ding kan wel weer weg, bovenstaande dingen red je ook zonder thuistrainert?

  63. emmaly zegt:

    Hai emm

    Ja het is vannacht goed gegaan en vandaag op de dag ook…voel nog wel heel ietsjes maar geen heftige pijn meer dus ik denk dat ik gewoon een spier of wat dan ook goed heb verrekt…als dat het is ben ik natuurlijk wel blij..maar dat zal wel zo zijn want naar die massage is het eigenlijk een beetje goed gegaan….maar dat doet zeker zeer joh haha

    Fijn weekend..liefs en een dikke knufff

  64. Marion zegt:

    Ik zie haar niet zoveel meer nee, maar ze is zo’n schat heeft heeel veeel voor me betekeend nu nog eigenlijk. twas supper gaaf t was eigenlijk om 22:30 afgelopen :$
    4 jaar this super snel gegaan. met de meidenn van me klas gaat wel. 5 meiden 1 5e rat aan dewagen (snap je wat bedoel) helaas,.

    ja het grijpt heel erg aan, maar ikmoest van me pa zo denken: ze waren nog geen wezen dus ook geen pijn. ze waren in het eerste stadium 4 – 5 weken. ik moet gewoon ff verwerken en veel knuffelen met Matti.

    verder gaat wel goed met me. hihi zover als denken kan. kom wel goed denk

    haha ja de kamers 2x puhhhh geen zin in eentje helemaal af andere voor 3 kwart :D:D:D
    ben trots op me zelf hihi haat opruimen en schoonmaken lente is voor bij in de lente heb ik nog wel eens zo piek in me hoofd dat ik alles schoon moet maken van me zelf hihi maar nu niet meer. Matti loopt met de strijkbout te slepen alsof tie wil zeggen dak me kleren moet strijken hahaha
    schattebout!!!!!!!

    wens je een fijne avond en dikke knufffff marion
    gheghe je hebt weetr wat te lezen ziek al weer bij mij 😉

  65. Leonie zegt:

    Hallo..daar ben ik weer eens even..heb wat gemist hier…maar eh ik ben ook druk bezig met m’n lijfje hoor…ik ren de trappen op en af..sjees steeds naar school en weer terug..ene ik snoep gewoon niet..t’lukt al aardig…Ik hb niet zoals jullie een home-trainer..lijkt me wel lekker..maarja..waar zet je zoiets neer he…Succes met het trainen en lachen..Groetjes en een fijn weekend! Doeidoei, Leonie

  66. Annemarie zegt:

    Volgens mij is het wel speciaal…
    maar hij doet er verder niks mee.. Dus ben benieuwd.
    Ik ben inmiddels weer blont.. dus benieuwd naar de reactie op het werk maandag!
    Ennuh.. Heb collega op msn. En die zegt: hij zit achter veel meiden aan.. Waarschijnlijk sex tekort ofzo..
    *grinnik van mijn kant*

    En 1 van die Polen. Je weet wel.. Duimmans die kwam donderdag naar me toe: jaaa we hebben je adres he? Nou dan spreken we zaterdag om 7 uur af. Ik zo: is goed, waar? (ging ff meegeinen..) maar hij haakte gelijk al af: hooo laat maar, was maar een geintje..
    Ik; ja dat weetik, drom doe ik ook zo terug. *grinnik* Dus wat dat betreft positief! Ach ik doe wel adresdump van groningen strakkies! wil toch na mijn vakantie nog een paar weekjes terug daarnaartoe!:)

  67. alinda zegt:

    nou bij mij mag er ook wel wat af hoor maar ook ik vlieg me rotje
    trappen lopen in huis de hele kamer stofzuigen en dan boven ook nog en de trappen sjouw sjouw was hangen trillen van de manden wegen heel wat hoor, fiets naar de winkels en terug oke af en toe op scooty maar moet je ookgas geven lol.
    mens we sporten wat af toch hahaha

    en dan savonds lagn uit op de bank met een zakje chips voor al het goede werk zou dat het zijn dan dat de kilotjes eraan blijven zitten??

    fijn weekend meid dikke knuffs van mij

  68. Jaap zegt:

    Volgens mij is de lichaamsbeweging via het langdurig (en nauwgezet doch langzaam opbouwend)lachen heel goed voor de spieren! De lachtherapie is niet alleen ontstressend en opluchten, maar ook nog eens slank je er vanaf!

    Je begint gewoon langzaamaan: huh huh huh huh…..

    en dan: hah hah hah
    ..
    Ha haaaaaaaaaaaaaaaaaahahahaha haaaaaaaaaaaaaaaaaaa haa haa haa

    opbouwen met whoeeeeeeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ha ha ha ha en pffffffffggggggggggggggggggggggggggggggggggghi hi hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

    hoppa.. 250 calorieën kwijt! 😛

  69. Yvonne zegt:

    Een wasbord van het lachen! Prima! 🙂

  70. remco zegt:

    @Emmelinda tja moest naar mn werk 😦

    enne t ijsje was een cornetto en die zijn noooit lekker net als raketjes en magnums 😛

  71. Pasula zegt:

    Milkshake erbij klinkt goed Emmelinda maarreh, hoeveel calorien??
    Geniet lekker van je zondag !!!!! 😉

  72. rietepietz zegt:

    Volgens mij ben je goed bezig Emmelinda ,
    1. lachspieren trainen
    2. je móet toch de trap op naar zolder =trainen
    3. het is warm op zolder = transpireren= vocht verliezen=afvallen
    ik heb zelf géén abo, geen martelwerktuig en ben dus gewoon , pakumbeet, 10 k.g. te zwaar .Met de juiste kleding is dát nog te verbloemen en op mijn leeftijd moet dat maar mogen vind ik ! Het verhaal is weer toppie , fijne zondag en knuf van Riet

  73. Alida zegt:

    Heel goed dat je je zo sportief gaat bezighouden, nou ja voor zo lang dat het duurt dan hé. Maar ja, als je weer super strak in je bikini wilt huppelen, moet je er wel wat voor over hebben. Helaas waar. Ik heb ook altijd zo’n moeite met het sporten gaan. De sportschool ligt zo’n 200 meter bij mijn voordeur vandaan, maar wat kan dat een martelgang zijn. Dan nog maar te zwijgen over wat je daar dan nog moet doen. Zucht.

  74. Emmelinda zegt:

    @Belinda;Hahaha ja al is het maar om te komen reanimeren vanwege zuurstoftekort bij het ginnegappen 😉

    Mijn ook! Daar teken ik voor! *haalt snel pen*

    @Colinda;Heerlijk he? Dan weet je ook meteen waarvoor je het doet. Toch? Ik vind het begin gewoon iedere keer vervelend. Gelukkig heeft Stef hetzelfde hahaha. Maar daarna zijn we ook behoorlijk fanatiek. 😉

    Yep het is, wanneer het de hele dag buiten heet geweest is, behoorlijk heet. Als het buiten een paar dagen minder warm is merk je dat op zolder ook.

    Ik wens jou alvast een hele fijne maandag! Dikke knuffff

    @Miss is Siepie;Je hebt helemaal gelijk! *plaatst advertentie op marktplaats en gooit zich smaen met Stef op de bank* Thanks 😀

    @Emmaly;Ah dat klinkt al stukken beter! Ik hoop met je mee dat dit het was. Dan ben je er goed vanaf gekomen. Oke dat masseren is geen pretje maar als je er daarna weer een hele poos tegenkunt…doe dan nog maar een portie. Maar goed…eerst even hopen dat het niet meer nodig is 😉
    Dikke knufff

    @Marion;Yep ik snap wat je bedoelt. Jammer is dat. Ik zou zeggen; meer zielen, meer vreugd. Maar helaas werkt dat niet bij iedereen zo. 😦

    Zo is het. Geef het tijd en probeer het een plaatje te geven meissie. En knuffelen is altijd heerlijk. Voor jou én voor hem 😉

    Nou kijk…dat klinkt toch behoorlijk positief? Beter dan een paar maanden geleden. Waar of niet? 😉

    Grinnik…nou ik heb ook een hekel aan opruimen. Het zal wel moeten. Vooral met die grieten. Die zijn ook al erfelijk belast en slaan opruimen het liefst over 😉

    Ik wens jou een hele fijne avond en anders alvast een hele fijne maandag!
    Dikke knufff en veel liefs!

    @Leonie;Grinnik…ja je hebt gelijk, zo stiekem ren je toch heel wat bij elkaar he? Vergeet dat powerliften met de zware tassen boodschappen inderdaad niet. Maar goed…volgens mij vond ik dat een excuus om dubbel zoveel mijn huig af te mikken ghehehe 😉

    Ik ben een beetje laat maar dan wens ik jou gewoon een fijne avond en alvast een hele fijne maandag! Dikke knufff

    @Annemarie;Haaa blondje! 😀 hihi.
    Nou inderdaad…dan ben ik ook benieuwd! Hij heeft dit weekend geen contact met je opgenomen?

    Hahaha had ie niet van terug dus? Die dacht even iets te kunnen zeggen. Jammer eigenlijk want misschien was het heel gezellie geweest met z’n allen om even te gaan stappen? Hoe lang werk je er eigenlijk nog? Je vakantie komt er ook bijna aan he?

    @Alinda;Grinnik…ik vrees dat het bij mij hetzelfde gaat alleen dat ik het als excuus zie om twee keer zoveel mijn huig af te mikken hahaha. Dan schiet het niet erg op. Maar nu met dat trainen gaat het al een stukkie beter. Ik probeer nou ook stukken minder te snoepen want daar kreeg ik zowat een tennisarm van hahaha 😉

    Ik wens jou alvast een hele fijne maandag! Dikke knuffff

    @Jaap;Grinnik…doet me meteen denken aan die mensen die er therapie in geven. Ja is echt waar. Dat bestaat dus echt. Die doen dat op dezelfde manier. Ik heb het een paar keer op de buis gezien. 😀

    @Yvonne;Yep, is dat ff handig he? 😉

    @Remco;Heppie trouwens bijna vakantie of heb je dat pas na het seizoen?

    Jaaaa daar zeg je zoiets! Ik kan me nog herinneren dat die ijsje je-van-het waren vroeger. Duur maar iedere cent waard. Nu koop ik die nog nauwelijks. Al heb ik een prima alternatief ontdekt bij d’n Lidll. Héérlijk. 😀 Die zijn écht zo op!

    @Pasula;Oeps…ja bleergh dat is toch ook irri dat die dingen er steeds bij komen kijken! Maar goed, eentje tussendoor mag wel? Toch? 😀
    Ik wens jou een hele fijne avond en alvast een hele fijne maandag!

    @rietepietz;Grinnik…ja vooral als het warm op zolder is scheelt dat enorm. Dan hebben we vanzelf een zwembad (van het zweet) 😉

    Ik wens jou een hele fijne avond. Dikke knuffff

    @Alida;Ja erg he? Ik moet me er ook echt toe zetten. En dat kost al zoveel energie. Maar als je dan eenmaal aan de slag bent geeft dat een lekker gevoel en helemaal als je een uur verder bent. Ik geef het helemaal toe; ik ben afgelopen winter zo ongelooflijk lui geweest. Dat moet ik echt niet meer doen. Al is zo’n soort van sabbatical wel eens lekker op zijn tijd hihi 😉

  75. Annemarie zegt:

    Officieel nog 3 week.. Alleen ik wil daarna nog 4 weken.. omdat ik dan toch moet werken.. En in mssn in Groningen nie tgelijk een baantje kan vinden fulltime! En omdat het er toch wel leuk is…!

    Ach er komt wel schot in de zaak! Heb een collega op msn.. En die weet er vanaf dus die zou ff lobbyen;) *grinnik*

    Fijne avond!

  76. Annemarie zegt:

    Psst. Zo kijk ik heel vaak daar!! *grijns* Smelten… Nee dat doet ie gelukkig niet! 😛 *letterlijk dan*

  77. Emmelinda zegt:

    Ja groot gelijk. Je weet ook nooit hoe de sfeer is wanneer je er wél een baantje kunt vinden. NU weet je wat je hebt. (een boel leuke Polen hahaha)

    Grinnik…eigenlijk had ik dat wel kunnen weten hahaha. Ennuh…nee aan smeltende Polen hebben we niks. Daar vullen we geen logjes mee 😉

  78. Annemarie zegt:

    *grijns* DAt bedoel ik! Maarrr ook nog leuke andere collega’s!

    Ik = sneaky.. Richard, collega die weet dat ik die ene pool wel zie zitten noemt het: zaadvragende oogjes.. *grinnikt*

    Trusten! 🙂 Ik ben nog ff hier te vinden.. pff ik ga maar telkens niet dood in me spelletje…!!!
    Kniefs.

  79. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja gelukkig maar. Al is die ene natuurlijk het leukst 😉

    Grinnik…zoiets roep ik ook altijd maar ik durfde het in dit geval niet te zeggen hahaha.

    Wat voor een spelletje ben je aan het doen dan? Irritant is dat he? Was laatst ook. Ik was in level 72 aangekomen maar het was toch al 1 uur. Heb ik het maar afgezet. Ik wilde het eerst in de scorelijst zetten. Had ik er toch nog iets aan. DEED die site het niet! Aaaargh!

    Sukses met je spelletje dus! En voor straks welterusten!

    Kniefs!

  80. Annemarie zegt:

    *grinnik* Zoiets had ik ook wel van jou verwacht idd! 😛 Whahahahahahaha

    MAar goed.. ben bubbels aan het doen… En zolang je daar de bubbeltjes laag houdt.. Ga je niet zo snel dood.. Dus dat duurt nog wel ff…

    Nouja ben toch te hyper…

  81. Emmelinda zegt:

    Jaaaaaa bubbels is leuk! Speel ik ook regelmatig! En balen als ik iets verkeerd doe! Hahaha

    Hihi ben jij ook al hyper? Pfff ik word er helemaal gek van. Nou ja niet van jou maar van mezelf. 😉

    Grinnik…je kent me dus onderhand wel? Hahaha. Eigenlijk moest ik er ook sch**t aan hebben en gewoon schrijven wat ik denk. Heb ik ook vaak met mijn logjes. Daarom belanden er ook zoveel in de prullenbak 😉

  82. Dinie zegt:

    Zooooo dus jij hebt ook lachspierballen. Dat zijn ook mijn meest ontwikkelde spieren hahaha. Hoewel mijn biceps tegenwoordig ook niet misselijk zijn. 😉 Nou de rest nog. Wij gaan ook een hometrainer kopen maar ik hoop niet een multifunctionele. Liefst films kijken tijdens het fietsen, duofunctioneel mag wel (of kun je ook weblogs lezen tijdens het fietsen? Triofunctioneel dan maar)

  83. Emmelinda zegt:

    Ja hihi ik geloof dat ik onze sporthal nog een beetje moet aanpassen. Leuk schilderijtje aan de muur in de vorm van een plasma-tv, een bijzettafeltje in de vorm van een minibar. Hmmz, volgens mij is het dan wel prettig vertoeven daar hahaha. En nog iets met een laptop vanwege het webloggen. Daar moet ik nog iets op verzinnen 😀

  84. Nicky zegt:

    En je hebt zo’n mooie echte fiets… Maar ik snap het wel; op zolder heb je geen tegenwind!
    (overigens; je haalt me de woorden.. euh.. log uit de mond. Ik lijd met je mee, logje volgt binnenkort)

  85. Emmelinda zegt:

    Grinnik…en weet je..eigenlijk is dat soort fietsen véél leuker. Nou zit ik maar tegen die kast op te fietsen en verder is er niks te zien.

    Hihi nou dan ben ik benieuwd! Hup schrijven dan! 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

