Hoe simpel kan ’t leven zijn?

Photobucket - Video and Image Hosting

Vanmorgen zag ik een documentaire over Nomaden. Julia Roberts (Ja die!) ging mét een filmploeg en zònder make-up op zoek naar hen. Nadat ze de omgeving uitgekamd hadden wisten ze een ger (tent/huisje, red.) te vinden waar ze hartelijk opgenomen werd(en) in de familie (moet je hier eens doen om onaangekondigd binnen te vallen, ghehehe). Geboeid *wrijft over pijnlijke plekken op pols* keek ik toe hoe ze er samen iets van wisten te maken zonder dat ze elkaars taal spraken of inburgeringscursus hadden moeten volgen.

Vragen wij ons af hoe we zoveel mogelijk in een dag kunnen doen en fronzen we onze voorhoofden in duizenden rimpels bij het zien van die overvolle agenda’s…daar hebben ze elkaar en hun paarden, kamelen en schapen. Oke, ze weten niet beter. Maar als ik, als westerling, met verbazing naar hen kijk word ik bijna jaloers. De verbroedering die er hier is wanneer er een WK/EK is (jaja we kunnen wel eens verdraagzaam zijn, ghehehe) is daar de normaalste zaak van de wereld. Zeuren wij na twee dagen Kerst dat we genoeg familie gezien hebben voor de komende tijd, daar genieten ze dagelijks van elkaars aanwezigheid.

Hoe het leven mooi kan zijn zonder al onze westerse troep werd gauw duidelijk. Primitief maar toch zo’n rijkdom. Niet je buurmans ogen uitsteken met een fonkelnieuwe BMW, imponeren met de nieuwste home-surroundset of om de zoveel minuten de laatste mail tsjekken (omdat je anders het idee hebt niet mee te tellen of iets te missen) was totaal niet mogelijk. Er was namelijk geen computer. (Hellup, hoe moet je nou webloggen???).

Hier worden we dagelijks met het bestraffende vingertje nagewezen door het voedingscentrum omdat we genieten van stoute dingen als donuts, friet en andere dikmakers. Foutfoutfout! En eenzijdig eten is zoooo verkeerd. Daaro leven ze op paardenmelk en het dagelijkse menu bestaat uit schapenvlees! Ik heb geen tekenen van overgewicht of ondervoeding o.i.d. gezien. *verzwijgt oost-Indisch-Blind-zijn*

De inrichting is zo praktisch mogelijk en van Ikea of welke woonboulevard dan ook of peperdure stylist is in huis niks te vinden. Alles speelt zich af in één vertrek. Privacy? Wás da? Geen zorgen over bacteriën op het sanitair *kijkt naar pakken Biotex in eigen keukenkastje* maar alles laten lopen (je weetwel…) in de wijde omgeving achter de ger. Plek zat. (Ik vraag me ineens af of nomaden ook wel last van smetvrees hebben, allergisch zijn voor dieren of wegens claustrofobie bij een hulpgroep om raad gaan???)

Hier wordt de technologie steeds beter. We kunnen steeds meer en alsmaar sneller. We verwennen ons met de duurste spullen (al dan niet via Frisia/Postkrediet) om het leven te veraangenamen. En dan nog van verveling rondkijken omdat we niet verder dan level 2 komen op de X-box. Wanneer ik zo’n docu zie kom ik toch weer even met beide voeten op de grond *boink* en weet wat écht belangrijk is:

Daarom spoel ik dus snel de videoband terug…

…Tijd voor As The World Turns!!!

Noot (cashewnoot) van Emmelinda:
Natuurlijk wil ik niet iedereen over 1 kam scheren *haalt plukjes haar en afgebroken tand uit kam*. Niet iedereen bulkt van de dure apparaten en natuurlijk zijn we niet allemaal onverdraagzaam en roeien de buurt uit wanneer er geluidsoverlast is. Daarbij ben IK natuurlijk hééééél goed in spelletjes, ghehehe

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Hoe simpel kan ’t leven zijn?

  1. Ans zegt:

    Je hebt wel gelijk, de mensen hier zijn over het algemeen veel te snel ontevreden,zeuren over alles. Natuurlijk zullen daar weer andere problemen zijn die je in zo’n docu niet te zien krijgt. Ruzie zal daar ook vast wel voorkomen en jaloezie waarschijnlijk ook wel, maar dan om heel andere dingen dan hier. Maar het is wel eens goed om te zien dat we het helemaal zo slecht nog niet hebben. We moeten eens tevreden zijn met wat we hebben (ik kijk nu even heel tevreden naar mijn bank met gaten in de bekleding). Groeten, Ans

  2. Emmelinda zegt:

    Jaaaa dat bedoel ik dus. Doorgaans ben ik ook best tevreden met alles. Natuurlijk blijf je wensen hebben. Mijn opa zei altijd;”Bezit van de zaak is het eind van het vermaak”. Gelukkig denk ik daar anders over want ik geniet nog altijd van alles wat ik om me heen verzameld heb.

    Yep, ik denk ook dat er daar ook onenigheden voorkomen. De rijkdom werd gemeten door de grootte van het vee. Kan bijna niet anders of er ontstaan problemen.

    Maar gelukkig kunnen we ons achterwerk op een comfortabele bank gooien. Of er nou gaten of vlekken in zitten, ghehehe 😀 😉

  3. Annemarie zegt:

    Haha, super goed geschreven weer!!!! Echt helemaal te gek!!!

    en hoe was atwt? vast langdradig.. Of je nou daar woont of hier, *grinnik*, langdradigheid heb je altijd!

    Fijn weekend!:)
    psst ik was er weer.. Er sliep er ff 1tje naast me:P En ik verveelde me.. zie je wel.. ik kan niet zonder weblogguh!

  4. Emmelinda zegt:

    Heeej een echte fan 😀 hahaha. Maareh…dank je wel *glimlacht*.

    We (ja is de schuld van Stef hoor…ik zou zelf nooooooooit alleen kijken *kijkt schijnheilig*) hebben genoten!

    Jaaaa ik vroeg me al af of ik me in de dag vergist had. Agossie, heb je hem vandaag zo afgepeigerd dat ie nou slaap moet inhalen of hebben jullie zo lang gewandeld (van het bijpraten hé :P)Ghehehe. *grinnikt*

    Leuk je weer ff gezien te hebben en nou hop…je vriendje wakker maken. 😉

    Kniefs!!!

  5. remco zegt:

    YES we gaan terug naar de nomaden terug naar de natuur *maar alleen voor diegene die van kamperen houden* ik ga wel lekker in dat luxe hotel of appartement zitten 😉

    het is een bewezen feit dat deze mensen ouder en gezonder leven en worden dan wij. zij hebben geen last van onze welvaartsziektes als K. en hart en noem er nog maar een paar op.

    wat wij vooruitgang noemen is op veel fronten *nee ik ga niet naar t midden-oosten voor oorlog* eigenlijk gewoon een achteruitgang.

  6. Emmelinda zegt:

    Psies! Dat bedacht ik me dus ook terwijl ik zat te kijken. Die docu was gewoon veel te kort voor al mijn gedachten hahaha. Net zoals in andere bevolkigsgroepen. Daar baren de vrouwen even tussen het rijst plukken een kind, bergen het op in de draagdoek en gaan weer verder met plukken terwijl we hier smekend om een ruggenprik vragen 😉

    Maar goed, ik hou niet van koude voeten (in de nacht) dus blijf ik maar hier wonen, ghehehe

  7. Emmelinda zegt:

    (Tis daar namelijk heeeel koud snachts.)*doet alsof ze er zelf geweest is*

  8. Jaap zegt:

    Heel goed logje Emm! Zoveel van onze sores is overbodig luxe sores he.. Tuurlijk hebben zij ook zo hun problemen… (je zal maar een schapenvlees-allergie hebben..) maar het is te overzien tenminste.. We moeten niet generaliseren uiteraard. Een belangrijke vraag borrelde wel bij me op (hips): hebben ze er ook Ger-aniums? En zo ja, zitten ze daar dan achter?

  9. Emmelinda zegt:

    Whaahaa briljant Jaap! Ik vrees ook geen rhododendrons om daar de overbodige westerse meuk achter te mikken 😉

    Het is echt frappant om te zien hoe gewoon “we” het eigenlijk vinden dat er gewoon water uit de kraan komt en blablabla. Iedere keer probeer ik me te verplaatsen naar zo’n cultuur (goedkoop uitje op deze manier he? Ghehehe. Het ergste is nog dat ik dan later weer blij ben dat ik aan deze kant van die droom leef 😀

  10. Diary zegt:

    Hallo Emmelinda
    Wat dacht je op mijn site die wil mij niet meer kennen.Ik moest dit wel doen ook voormezelf.Ik mail jou dat wel.
    Ik ben veelste blij dat jullie weer op mijn nieuwe site komen.Ik wil alleen niet dat je mij je weet wel noemt.
    Liefs en een knuf bianca

  11. Emmelinda zegt:

    Ik zal er op letten meis, wanneer ik per ongeluk wél mijn url op je log loslaat moet je de reaktie er maar afwippen hoor.

    Ik ga nu je url veranderen 😉 Dikke knuffff

  12. rietepietz zegt:

    Gelukkig ,ik kan me in je “noot” wel vinden . Er zit zóveel waars in je verhaal .Natuurlijk kunnen we best met wat minder en voor mij hoeft ook niet iedere nieuwigheid in mijn keukenkastje te staan . * moffelt snel de Lcd schermen van de slaapkamer en huiskamer t.v. in een ander kastje * maar zonder gekheid , ik koop alleen nieuw als het oude echt kapot is en laat veel apparatuur rustig in de winkel staan .
    ik hoef dus niet bij alles het nieuwste van het nieuwste , neem nou Henk , die gaat al 45 jaar mee ………… fijne avond en knuf , riet

  13. Miek zegt:

    Ja, dan wordt je weer effe teruggedonderd hé!! Dat had ik ook na mijn trektocht door Noord-Thailand. Slapen bij de bergstammen en douchen met een emmer koud water! Geen digitaal verkeer en geen stroom, onvoorstelbaar maar ik vond het er heerlijk!

  14. Emmelinda zegt:

    @Rietepietz;Whoehaaa wat ben je toch een heerlijk maf mens. Maareh…hier van hetzelfde laken een pak. Ik ruil ook niet zo maar in. Pas wanneer het écht niet meer kan. En zelfs dan vaak met pijn en moeite. Een echtgenoot kun je nog metamorfosen maar dat doe je met een LCD-scherm niet zo gauw. *ligt in een deuk* hahaha 😛 Geintjuhhhh

    Fijne avond en een hele knikke duffff!

    @Miek;Jaaaa ik geloof het meteen! Was ook bij die laatste foto’s op je log. Soms is dat even nodig. Het is allemaal even improviseren maar ik geloof dat je er best snel een manier voor gevonden hebt, is het niet?

  15. Lette zegt:

    Volgens mij was er vandaag geen ‘Ashe World…’.
    Maar goed dat neemt niet weg dat dit soort documentaires echte eye-openers zijn. Al heb ik er wel eens moeite mee, dat westerlingen zich van alles laten aanbieden (of zelfs vragen zoals in Peking Express)terwijl die mensen met het minimale leven.

  16. Natas1970 zegt:

    Je hebt natuurlijk best gelijk (tuuuuuuuuuurlijk!!! ;-)) maar zij weten ook niet anders natuurlijk. Wij kunnen nooit op die manier gaan leven, zij weten niet anders dan dat het zo is zoals het is. Wij zien op tv hoe het bij hun gaat, maar andersom?? Daar komen ze nooit achter. Het staat hier misschien wat krom, maar je begrijpt vast wat ik bedoel. En ooooooh, je weet niet half hoe blij ik was toen ik gisteravond na twee weken kamperen en klungelen in een douche met een p*sstraaltje weer onder mijn eigen douche stond te genieten!!!hahahahaha

  17. Leonie zegt:

    Helemaal mee eens…daar hebben ze alleen wat er echt nodig is om te leven…waar het uiteindelijk om draait…Mooi om te zien..hoe ze daar met elkaar omgaan..eigelijk kunnen we beter medelijden hebben met ons zelf..wij hebben het uiteindelijk veel moeilijker..het leven is daar veel simpeler…Groet en liefs van Leonie

  18. Emmelinda zegt:

    @Lette;Klopt, daarom spoelde ik de video ook terug. Omdat we visite hadden gekregen heb ik die aflevering opgenomen en vanmorgen bekeken 😉 Ghehehe. Maar ik zie inderdaad hoe de verwariing is ontstaan. Zo kun je het ook lezen. Foutje van mij 😉
    Yep dat is ook zoiets. Ze delen werkelijk alles en geven zo maar dingen weg.

    @Natas1970;Psies…daarom schreef ik dat ook, dat zij niet beter weten. Maar als je ziet HOE ze met elkaar leven, zo intens, dan is dat geen armoede te noemen maar rijkdom. Iets waar Westerse landen met hun hebzucht alleen maar van kunnen leren.Ik hoop dan ook dat die nomanden nooit, maar dan ook echt nooit, tv krijgen. Natuurlijk gun ik ze ATWT wel hoor hahaha maar laten ze vooral zo heerlijk puur van elkaar genieten. Hmmzzz..denk ik er ineens aan. Dat is voor hunnie natuurlijk de gewoonste zaak van de wereld. Pas wanneer ze zien hoe het verkeerd gaat kunnen zij zichzelf op de borst kloppen 😉
    Hahaha jaaaa ik kan het me helemaal voorstellen! Ook al is de camping van alle gemakken voorzien, niets is lekkerder dan je eigen bed en je eigen wc/badkamer. 😀

    @Leonie;Jaaaaa psies wat ik bedoel! Wanneer ik hier kids wel eens hoor mopperen omdat ze dingen niet krijgen omdat mams en paps het weigeren denk ik wel eens aan die kids in arme landen die hun vertier op de vuilnisbelt zoeken. 😉 Het zal wel altijd zo blijven zo niet verergeren. Gelukkig zijn er ook een heleboel mensen die waarderen wat ze bezitten. Zowel in goederen als in vrienden/familie 😉
    Een hele dikke knufff en veel liefs van mij!

  19. Dinie zegt:

    Back to basic allemaal (maar mag ik dan een ouderwetse pc (van 2004) asjeblieft houden????)
    Het is weer een pakkend stukje 😀
    Gelukkig kots ik van dure auto’s (een grote heb ik wel ;)) en kouwe kak, maar om nou de hele dag schapenvlees te eten en paardenmelk te drinken (van een merrie hoop ik) geef mij dan maar Sonja Bakker. Maakten ze daar hun huisjes ook van poep? En zo gezellig zijn ze niet allemaal. Wij zijn in Kenya in zo’n dorp geweest en ze proberen het geld uit je zak te kloppen war je bijstaat en dan word je als dank voor de gulle gift nog uitgelachen ook! Zo gezellig was het daar iig niet :(.

  20. Dinie zegt:

    En atwt daar ben ik sinds halverwege 2003 mee gekapt na (schatting) 13 jaar. Ik nam het altijd op (als ik live keek zat ik altijd te balen dat ik niet versneld vooruit kon spoelen) en ik zat op het eind meer versnled te kijken dan gewoon. Vooral met dat gezeik van Kim en Bob, en Lily werd ook zo’n tuttebol. Nou ja ik moet zeggen dat ik het niet heb gemist terwijl ik het vroeger zelfs opnam als ik op vakantie ging. 😉 (long play en om de dag hahaha)

  21. Miek zegt:

    @Emmelinda, die hutjes in Mississippi zijn dan luxe hoor in vergelijking met de hutten in Thailand. Het is een fractie van wat het toen was, nu waren ze geairco-ed, en er stond een koffiezetapparaat en een magnetron. Dus echt voor ons vakantiegangers. Het was vooral de sfeer die waanzinnig was. We zijn van plan om met zijn tweeen in mei terug te gaan, maar dan per motor (plannen zijn ook al erg leuk). Ik heb me wel voorgenomen om ooit eens de kids mee naar Thailand te nemen wanneer ze daar oud genoeg voor zijn. Want het leert je echt wel een lesje.

  22. Emmelinda zegt:

    Dat is minder. Hoe deze nomaden in werkelijkheid zijn weet ik niet. Zo met de camera op hun snufferds leken ze erg aardig hihi. Maar wanneer ze je voor de gulle gift ook nog uitlachen is dat ronduit schandalig zeg! Pffff

    Nope, deze huisjes waren van doek en van hout (zie foto bovenin log). Maar de poep lag wel rondom dat huisje omdat ze geen toiletten hebben. YAK.

    Hahaha van mij mag je je oude pc-tje houden hoor. Omdat jij het bent 😉

    Ik kijk ATWT sinds het zwangerschapsverlof van Mies. Dus zo’n 12 jaar. Al zijn er periodes van maanden geweest dat ik amper keek. En inderdaad…ook op de video. Lekker de reclame doorspoelen en vooral hele langdradige stukjes hahaha. Gelukkig kan ik heel snel lezen. Lily vind ik nog steeds een tuttebol. Ik ga voor die kattekopjes ghehehe. Heerlijk! De meiden kijken ook sinds kort. Samen na schooltijd even snel kijken en dan koken hahaha 😉

    @Miek;Wow jaaa dát zijn stoere plannen! Gaaaaaf zeg! Alleen de voorpret is al enorm! Yep, ik ben het met je eens dat het een lesje zal zijn. Vooral omdat ze het dan ook ondergaan. Ik bedoel..ik kan het mijn kids op tv wel laten zien maar na de aftiteling draaien ze zich weer om en gaan weer verder met de dagelijkse gang van zaken. Wanneer je het écht meemaakt blijft dat beter hangen. Eigenlijk zou het op recept van de dokter moeten he? Dan komen er minder mensen klagen over hoe moeilijk ze het eigenlijk hebben 😛 Geintjuuhh (want ik besef heel goed dat er ook echt mensen zijn die het moeilijk hebben…alleen in vergelijking met Thailand of die nomaden etc 😉

  23. De enige zekerheid in het leven is toch As ten world turns, tenminste dat zegt Hill hahahhahha’
    Nee hoor EM gewoon met onze beide voetjes op de grond blijven staan.

  24. Emmelinda zegt:

    Grinnik…zo is dat Emile! Met Hill kan ik praten 😉 Zo lang Rtl4 ons, fans, trouw blijft wel tenminste, ghehehe. En anders ga ik weer punniken.

    Zo is dat…het geeft zo’n deuken in het laminaat wanneer ik iedere keer terug op aarde plof, ghehehe 😀

  25. jacqueline zegt:

    ongelooflijk vind ik het ook hoe die mensen hun hele boeltje weer inpakken en het ergens anders dan ook zo weer opbouwen. Ze zijn met wel heel weinig tevreden. kunnen wij inderdaad nog een hoop van leren. waarschijnlijk hebben wij dat in onze vorige levens al gehad vandaar dat wij nu wat meer luxe mogen hebben.

  26. Emmelinda zegt:

    Nou inderdaad…en telkens weer (*mept microfoon Willeke Alberti weg*)! Ik moet er echt niet aan denken!
    Hahaha ja misschien heb je gelijk. Wie weet hoe rijk zij toen waren 😉 In de tijd van Dzjengis Khan (of hoe je het ook schrijven moet ;))?? 😀

  27. Pasula zegt:

    Tja je hebt helemaal gelijk met dit stukje, het haalt je uit de realiteit en zet je in ee andere realiteit weer neer. Mensen moeste eens meer waarderen wat ze hebben… 😉

    Slaap lekker voor zo!

    (een romantische grijze rok met stroken en een zwarte blouse met spiegeltjes 😉 )

  28. Emmelinda zegt:

    Yep en gelukkig zijn er genoeg die hun rijkdom wél waarderen maar toch he…
    Eigenlijk moesten ze zulke docu’s verplichten hahaha 😉

    Zijspiegeltjes? *grinnik*…klinkt goed maareh..ik wil natuurlijk foto’s 😀

  29. Pasula zegt:

    Nee, ze moesten mensen verplichten jouw logs te lezen Emm!

    (Enneh die foto’s, er liepen daar zoveel aparte en mooie figuren rond dat ik die natuurlijk log. Mij kent iedereen nu wel zo’n beetje 😛 )

  30. Youke zegt:

    Het allerergst vind ik dat wij als westerlingen met programma’s als leven in de rimboe en dit programma door jou aangehaald, hun leven kapot maken. Dan willen ze ook ineens spullen van plastic zoals een cola fles en dan willen ze ook ineens kleding aan en schoenen. Wij westerlingen roeien deze unieke culturen uit.

  31. Natazz zegt:

    Ik denk dat die mensen gelukkiger zijn met hun “troep” als wij met al onze luxe.

  32. Emmelinda zegt:

    @Pasula;Whoehaaa..arme mensen…moeten ze nou zo gestraft worden? 😛 Alhoewel…je hebt helemaal gelijk ghehehe 😉

    (Ah oke…daar ga ik mee akkoord (al had ik dat ook wel willen zien). Ik denk dat je je oogjes daar uitgekeken hebt he?)

    @Youke;Daar heb je een punt. Ze (Julia en filmploeg) Komen er aan met een busje (een krakkemikkig oud busje, dat dan weer wel. Voor zover het me opgevallen is zijn er geen dingen van haar kant cadeau gedaan. Maar ik ben ervan overtuigd dat natuurlijk niet alles gefilmd is. Terwijl ze van het volk wel zo’n soort Kimonodinges krijgt. Hmmmz. *denkt even na*.

    @Natazz;Yep, zoals ze zo innig met elkaar omgingen! Het is moeilijk. Zij weten niet beter. Wanneer zij een filmpje over onze “cultuur” zien en wat er fout is beseffen ze zich misschien pas wat rijkdom is. Zowel negatief als positief 😉

  33. Diary zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,
    Gelukkie je blijft gezellig op mijn site terug komen.Wat jij schreef op mijn site net zo zie ik het ook en daar ga ik mijn energie in steken.Ik ben met Ad net naar de dokter geweest die heeft spierverslappers gekregen voor zijn rug.En morgen begint onze vacantie.
    Wij hebben ook altijd wat.We blijven lachen dat is de beste medicijn.
    Maar Emmelinda is Gonny gestopt.Ik kon van de week niet op haar site komen.
    Ik wens je een fijne dag.
    Liefs Diary

  34. Emmelinda zegt:

    Haaai meissie! Goeiemorgen 😀

    Ja tuurlijk, no problemo. Voor mij is er niets veranderd, alleen de url. Ik hoop dat ze je nu met rust laat en niet zit te neuzen.
    Dat is zeker het beste medicijn. Dat heb ik wel geleerd in de loop der jaren. Zo lang je er nog om kunt lachen is er ook mee te leven. Toch?
    Yep, Gonny is gestopt met haar log, al een poosje geleden. 😉

    Natuurlijk wens ik jou ook een hele fijne dag! Dikke knufff

  35. Natazz zegt:

    Pssttt, ze is weer hoogzwanger Em, en weer huppelde ze vrolijk over het podium. Damn wat heeft zij een prachtige buik. *zucht*

  36. Emmelinda zegt:

    O jaaa da’s waar ook! Ongelooflijk he? Hier en daar zijn wat dingen aangepast om haar niet te veel te laten doen maar dan nog….echt knap

  37. Anoniem zegt:

    Julia Roberts is zelfs zonder make up mooi….
    😉

  38. Emmelinda zegt:

    Dat viel mij dus ook op! 😀

    Maareh…wie is u?

  39. Belinda zegt:

    Kan me voorstellen dat zo’n documentaire je weer even met bijde voetjes op de vloer zet! Het heeft ook zeker iets romantisch om te leven in een tent omringd door familie en vrienden en al het eten loopt rondom de tent.
    Toch zou ik neverst nooit willen ruilen met deze nomaden want ik ben verpest door de luxe om me heen (en dan heb ik niet over dure A merk spullen maar gewoon de basics zoals water uit de kraan, een toiletje met wc-papier en een ‘tent’ die -vooralsnog- blijft staan tijdens een storm.
    Daarnaast zou ik ook niet zonder mijn pc’tje kunnen met internetverbinding.
    Ik heb veel respect voor de nomaden omdat zij met zo weinig al tevreden en gelukkig kunnen zijn!

  40. Emmelinda zegt:

    Yep, helemaal met je eens. Ik heb ook respect voor de nomaden (al weten ze waarschijnlijk niet beter???)vanwege de cultuur. Maar ruilen? No way. Zo ben ik dan ook weer. Gelukkig besef ik heel goed hoe fijn we (nou goed, er zijn natuurlijk mensen die amper het hoofd boven water kunnen houden) het hier hebben. Alleen blijkt bij het zien van zo’n docu dat stiekem veel dingen toch wel heeeeel gewoon voor ons zijn geworden 😉

  41. Marika zegt:

    Dat vond ik zo mooi om te zien bij Groeten uit de Rimboe en Groeten terug. Die mensen waren blij dat ze uiteindelijk weer naar huis mochten naar hun ‘primitieve’ maar gelukkige bestaan. Wat wij hier allemaal hebben is voor hen zo chaotisch en vreemd alsof ze op een andere planeet terechtkwamen. Op een gegeven moment zaten ze in de auto op weg naar het huis van het gastgezin en de hele rit had men het maar over de auto en wat ie allemaal kon. Een van de vrouwen van het gezin uit ‘de rimboe’ weet ff de naam niet meer, merkte op…”ze geven meer om hun auto dan om hun vee”. Hehehehe geweldig, en zo ging dat vaak in dat programma. Ik was in het begin bang dat ze die mensen voor gek zouden zetten, maar in de praktijk bleek het dat juist de Nederlanders er slecht vanaf kwamen. 😉

  42. marion zegt:

    ff sst ik moet aandachtig lezen
    ..
    ….
    ……
    ….
    ..
    ….
    ……
    ….
    ..
    ….
    ……
    ….
    ..
    ….
    ……
    ….
    ..
    ….
    ……
    ….
    ..
    ….
    ……
    ….
    ..
    ….quote….
    Vragen wij ons af hoe we zoveel mogelijk in een dag kunnen doen en fronzen we onze voorhoofden in duizenden rimpels bij het zien van die overvolle agenda’s…daar hebben ze elkaar en hun paarden, kamelen en schapen. Oke, ze weten niet beter. Maar als ik, als westerling, met verbazing naar hen kijk word ik bijna jaloers. De verbroedering die er hier is wanneer er een WK/EK is (jaja we kunnen wel eens verdraagzaam zijn, ghehehe) is daar de normaalste zaak van de wereld. Zeuren wij na twee dagen Kerst dat we genoeg familie gezien hebben voor de komende tijd, daar genieten ze dagelijks van elkaars aanwezigheid.

    ben ik het zooo met je eens. kwou dat het bij ons zo ging qua omgang als daaro.
    ik wou ook weleens dak me fam. meer zag bijvoorbeeld. maar ja da doe je niets meer aan denk ik. word alleen maaar erger. tenzij je er zelf iets aan doet.

    ik wens je een hele fijne avond liefs en dikkkkkkke knuffff marion

  43. Emmelinda zegt:

    @Marika;Wat een mooi verhaal! Jammer dat ik dat niet gezien heb maar misschien herhalen ze dat nog?? Of is dat nog steeds op de buis? Ik geloof meteen dat het voor die mensen chaotisch is. In het klein is dat hier ook al met hoogbejaarden die ineens moesten gaan pinnen, computeren en van dat soort dingen. En die hebben toch al heel wat “luxe” dingen meegemaakt.
    Die opmerking van die vrouw is zowel briljant als schrijnend. En wij spreken hier van rijkdom? 😉

    @Marion;Jammer maar helaas. Ik vrees ook dat het er met de jaren niet beter op gaat worden. Drukdrukdruk…teveel te doen in weinig tijd. Triest. Maar goed. Ik blijf zelf ook niet achter de mensen aanrennen. Dat heb ik altijd gedaan. Leek Gekke Henkie wel :P. Nu komen ze zelf maar eens en anders blijf maar lekker thuis. Ghehehe. Klinkt vol wrok he? Misschien moet ik toch maar eens een jaartje bij de Nomaden gaan wonen hahaha 😀

    Jij natuurlijk ook een hele fijne avond! Wij gaan naar de kermis, hihi.

    Dikke knufff en veel liefs!

  44. Mooi he dat soort documentaires, je zou inderdaad bijna jaloers worden.
    Maar gelukkig ben je een realistisch mens dus gauw weer even de belangrijke zaken van het leven terug gespoeld en heb je niks van As the world turns hoeven missen.hahahahahahahahha

    Maar wat nou als de wereld echt draait en wij de komende jaren moeten ruilen, zij hier en wij daar.
    Ben benieuwd wat ze van je log zouden maken.hahahhahahahh

  45. Alida zegt:

    Ik vraag me ook wel eens af of we het niet ‘te’ goed hebben. We weten soms van gekkigheid niet meer wat we moeten doen of willen. Ook zeker de pubers hebben daar last van, ben blij dat die van mij nog klein zijn en al blij zijn met bij wijze een kartonnen doos.

  46. Pasula zegt:

    Oja zeker, het was echt een kijk (en schiet)show, volgedekeer ga je mee, ik vind ditook wel iets voor jou!

  47. het probleem is dat we onze luxe als ‘normaal’ beschouwen, terwijl dat helemaal niet zo normaal is.

    een paar weken op ‘droog brood en water’ zet ons terug met beide voeten op de grond; back to basic ..

  48. Rianne zegt:

    Hahahah sorry Emmelinda…..ik ben het Rianne, die Julia Roberts zonder make up ook nog mooi vind….

  49. Hee Em wat gezellig dat je er weer bent !

    Het is inderdaad hoog nodig om af en toe weer eens met beide benen op de grond gezet te worden met al die luxe die we hebben , maar ik denk dat vele het na een uurtje al weer vergeten zijn …….

    Ja ik heb al een naam voor ons nieuwe vriendje Jazzzzz

    Fijne maandag liefs Ylone xx

  50. Diary zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,
    Het is vandaag weer mooi weer hé.
    Heb je nog plannen voor vandaag of gewoon lekker niks doen.?Is ook wel eens lekker hoor.
    Ik wens jou in ieder geval een fijne en zonnige dag toe.
    Liefs en een knuf Diary

  51. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber;Gek he, dat we dat, met al die luxe om ons heen, nog eens zouden zeggen. Maar inderdaad…het belangrijkste is natuurlijk ATWT. Natuurlijk niet voor mij maar voor de kids. 😛 😉 Ghehehe

    Whaahaa dat is een goeie. Ik heb geen idee of ze wel kunnen schrijven enzo? In ieder geval heb IK een probleem. Waar kan ik daar mijn loggen kwijt? 😉

    @Alida;Jaaa zeker weten dat je daar blij om kunt zijn. Het is zo snel over. Helaas. Pas wanneer er iets stuk gaat beseffen we hoe handig dat ding toch eigenlijk is en rennen meteen naar de winkel om een nieuw exemplaar te kopen. Vraag ik me ineens af hoe zij een deurtje van de kast vervangen. Zouden ze ook een soort van Praxis hebben? ghehehe 😀

    @Pasula;Ik dacht dat je het nooit zou vragen! 😛 ;). Ff zonder gekheid…het lijkt me echt fantastisch! 😀

    @Curieuzeneuzemosterdpot;Yep, dat is zeker een probleem. Alleen beseffen we dat pas bij het zien van zo’n docu of het defect raken van een gebruiksvoorwerp o.i.d.

    Het zou inderdaad niet gek zijn om eens even te ontslakken. Niet alleen om het lichaam te reinigen maar ook het hoofd 😉

    @Rianne;Ghehehe, was je ff incognito? Nog helemaal in de mood van het stappen? hahaha 😀

    @Rhodosfriends;Haaai meissie, dank je wel 😀
    Ja da’s echt zo. Ik was inderdaad ongeveer een uurtje onder de indruk en toen riep het wasmesjien al, moest ik stofzuigen en de plee schoonmaken, hahaha.

    Ohhh dat vind ik écht een hele leuke naam! Ik wens je dan ook heeeeel veel plezier met jullie nieuwe vriendje 😀

    Ik wens jou ook een hele fijne maandag! Dikke knufff en veel liefs 😀

    @Diary;Goeiemorgen vakantieganger! Hoe is het met je mannetje? Gaat het een b-tje?
    Het lijkt inderdaad op een mooie dag. Eens kijken wat er uit komt van de voorspellingen ;). Vandaag gaan we eerst naar de verzorgpaarden van Mies. Dat is zo’n 20 minuten hiervandaan (met de auto) dus moeten we wel mee. En daarna? Geen flauw idee eigenlijk. En jullie? Ook nog plannen?
    In ieder geval wens ik jou ook een hele fijne maandag toe! Knuf en veel liefs!

  52. marion zegt:

    wooooo kermis haha lachuh man als je de rijnweek ken 😛 bij rhenen
    hahaha ja bij de normade. leuke vakantie:P
    wens je een fjine dag vandaag knuffffffffffffff en veel liefs van mij

  53. Emmelinda zegt:

    Hahaha nope, die ken ik niet. *schrijft op verlanglijstje* Maar dat komt er vast nog wel een keer van 😉

    Hihi ja lekker primitief. Eens kijken wat we het eerst missen 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Ga je nog iets leuks doen? Dikke knufff en veel liefs trug!

  54. marion zegt:

    uhm ne eik ga nu niets doen mischien wat plennne voor volgende wek maandag of donderdag want de rest moek werken. helaas.
    maja
    ik ben dit jaar voor t eerst bij derijnweek geweest. mocht noit naar kermis. maar twas echt suppperr

    dikke knufffff en liefs rterug:P

  55. Emmelinda zegt:

    @Marion;Heb je het wel naar je zin daaro? Je zit nu niet meer bij die C1000 he? Of nog wel?
    Gisteren was het druk op de kermis. En pfff wat een herrie hahaha (ja oma was ook op de kermis hoor). Ik heb wel genoten en flink gegokt 😉

    Knufferdeknuffff

    @Elmo;😉

  56. geertje zegt:

    He, wat heerlijk om weer bij je te lezen!
    Je logjes zijn weer geweldig 😉
    Heeft de biotex al zijn werk gedaan? Hoop het maar; een zweer is niet jedat 😦
    En ja, dat simpele leven wekt ook bij mij wel eens een gevoel van jaloezie (heel even dan) op. Kamperen is een mooie tussenweg; je kan ermee stoppen als je wilt, en je bent toch even dicht bij de natuur.
    Maar heb je meer luxe nodig, of een dokter of zo 😉 dan is alles zo ingepakt!
    Nog een geweldige vakantie!
    Dikke knufff en veel liefs!!!

  57. Emmelinda zegt:

    Hihi dank je wel *glimlacht*, ik ben blij dat jij ook weer van de partij bent 😀

    Psies! Vroeger gingen we kamperen en dan zo primitief mogelijk. Geen 10-delige tuinset mee maar op de grond (wel op een deken dan). We vonden het helemaal geen ramp. En bij thuiskomst was het bankstel zoooo fantastisch! hahaha. En inderdaad, net wat je zegt…een dokter is zo bezocht. 😀

    De Biotex heb ik ingepikt. Na de groene ook nog geraadpleegd te hebben zijn we overgestapt op badedas. Eens kijken of dat helpt. Mijn sanitair is in ieder geval blij met die dozen biotex ghehehe.

    Jij natuurlijk ook een hele fijne vakantie. Pas maar op, woensdag zijn we in Den Haag. 😉

    Veel liefs en een hele dikke knuffff

  58. Yvonne zegt:

    Een beetje teleurstellende tekst. Omdat er geen Bifi in verwerkt is. Hoe kan je die nou vergeten, ondanks dat je ze weeeeeken niet meer hebt gehad. (Weet je dat er ook mini’s zijn, handig voor de weinig-behoefte-aan-Bifi-weken). Verder natuurlijk weer een geweldige log. Overigens woon in zelf niet in een ger, maar ik heb erg weinig spullen. Die moet je namelijk ook allemaal schoonmaken en als je dat te fanatiek doet dan krijg je daar zweren van 😛

  59. Emmelinda zegt:

    Hahaha en niet alleen dat, wanneer ik ga schoonmaken zien ze hier dat ik het kan. Krijg ik alleen maar problemen mee 😛 😉

    Grinnik…sinds ik een paar vieze gehad heb ben ik van de verslaving genezen. Ik heb er twee (van die xl) in de koelkast liggen. Al van twee weken geleden. Bizar he? *voelt pols*

  60. geertje zegt:

    En? Hoe was het in Den Haag? 🙂
    Gelukkig is het vakantie, anders is er geen doorkomen aan 😦
    Hoop dat je het naar je zin hebt gehad!

  61. Emmelinda zegt:

    Heerlijk! Ik vind het een heerlijke stad. Het is dat ik hier goed zit maar anders was verhuizen geen straf hahaha. We zijn er wel vaker geweest maar nu beseffen de kids het iets meer.

  62. Emmelinda zegt:

    Er was een beeldententoonstelling. Ik heb nog gekeken of ik toevallig iemand met een fototoestel zag die op jou leek hihi 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

