Watfietsjemenou?

Menigmaal heb ik me afgevraagd of het niet raadzaam was om te verhuizen voor de kids naar een rustig dorpje (maar nee, hier hadden ze een heerlijk stukje gras ghehehe dus dat was eigenlijk geen optie). Het verkeer hier in de stad maakt op straat spelen onmogelijk en zelf leren fietsen zoals wij dat vroeger in een dorp deden is ondenkbaar. Of je moet natuurlijk vroegtijdig van je kids afwillen *mept duiveltje van schouder wegens fluisteren van zulke uitspraken.*      

Met een beetje vooruitdenken leek het beter om hier te blijven wonen (middelbare scholen en winkels zijn immers binnen handbereik). Dat was mooi want het bevalt goed. Iedere schooldag manoeuvreer ik de kids en mijzelf door het verkeer en lap soms wat regels aan mijn laars *hangt gympies aan de wilgen*. Noodzakelijk want andere weggebruikers doen dat ook (helaas) en om die dag niet als vloerkleed te eindigen zul je moeten aanpassen. Ogen en oren kom je te kort om je kids de spelregels te leren.

Dat het zijn vruchten afwerpt *wrijft op pijnlijk voorhoofd na ontvangst appel uit boom* merk ik wanneer ik Mies ver voor me uit zie fietsen. Ze weet waar ze op moet letten, het is gesneden koek (Peynenburg, red.). Daarom kwam ze al geruime tijd alleen naar huis gefietst.

Maar sinds gisteren is het toch anders. Ze is een andere weg ingeslagen. Nope, niet qua rijstijl maar enkel en alleen omdat ze nu een andere route moet volgen. Ze gaat namelijk naar de middelbare school. Gelukkig heeft ze een school gekozen die vrij dichtbij huis ligt. Klein kwartiertje trappen maar. Goed, er liggen nog altijd twee (drukke en enge) straten tussen. Offiesjeel* heb je daar voorrang maar je schiet er gewoon wortel (handig in de winter tijdens hutspottijd).

Gistermorgen moest ik Stef naar de basisschool brengen en Mies ging met een vriend richting school op hetzelfde tijdstip. Vet balen want ik had natuurlijk stiekem om de hoek willen gluren hoe het oversteken hen afging. Voor m’n gemoedsrust/toestand. De zenuwen gierden door mijn lijf en het angstzweet gleed langs mijn rug af. Had ik…zal ik…moest ik niet… allerlei vragen gingen er door me heen.

Mijn gedachtestroom werd bruut onderbroken door mijn mobieltje. Het was Mies. Ze belde om te zeggen dat ze veilig op school was aangekomen. Snel onderdrukte ik een traan….

…sterk spul he, dat Fisherman’s friend!

*Officieel. In navolging van het groene en witte boekje heeft Emmelinda nu ook een eigen roodblauwpaarsgeellimezwartoranjeroze editie, ghehehe!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Watfietsjemenou?

  1. Annemarie zegt:

    Lief van je dochter dat ze je daarover belt!! Hihi die begrijpt mams natuurlijk heel goed *gniffel* Of zijn alle mams zo? *grijnst breed*

    Maarre dus je dochter wordt groot? Haha, dat is een verandering voor jou *grijnst nog weer breder*

    Weltrusten!

  2. Emmelinda zegt:

    Hihi ja ik denk dat het er ondertussen ingestampt is…al was ze het op de terugweg vergeten. Maar goed, toen had ik er speciaal om gevraagd. Is toch weer anders zeker? Hahaha

    Jaaaa ze wordt echt groot. Ik vind het heerlijk. Niet dat ik ze eerder niet leuk vond hoor hahaha maar ik ben nou eenmaal geen baby-mens. Deze leeftijd is moeilijk maar ook o zo leuk! Eens kijken of ik dat volgend jaar nog van mening ben ghehehe 😉

    Slaap lekker!!!

  3. Hanny zegt:

    Mijn dochter heeft ook vaak gebeld als ze ergens was aangekomen (toen ze uiteindelijk haar mobiel had). Het blijft spannend om je kind de grote boze wereld in te laten gaan, maar meestal komen ze op hun pootjes terecht. Succes met het loslaten!! 🙂

  4. Emmelinda zegt:

    Hoe hebben onze ouders dat vroeger toch zonder mobiel gedaan he? Hihi. Nou goed, toen was dat er ook nog niet. Ik vind het in dit geval een heerlijke uitvinding! Pubers natuurlijk niet hahaha. Is toch een beetje een verlenging van de navelstreng he? Ghehehe.
    Maar inderdaad…het is superspannend. Ik vind het van de ene kant doodeng maar ook weer harstikke leuk en handig! Zeg ik nu 😉 hahaha.
    Dank je wel…ik ga mijn best doen 😉

  5. Pasula zegt:

    Ik zit me net te bedenken wanneer mijn ouders me “loslieten”. Er waren toen nog geen mobieltjes…djiez, ben ik al zo oud???
    Emmelinda ik word niet vrolijk van dit logje hoor hahaha 😉

  6. Annemarie zegt:

    Ghehe wijze woorden van mijn moeder 😛 Whahahaha.

    Ik herken het van me nichtje. Is ook zo op die leeftijd.. Hihi. Die gaat nu naar de 2e! Hoe die verandert is.. *grinnik*

    maarre.. Eigenlijk dus eigen schuld, dikke bult? Had je maar moeten verhuizen!

  7. Emmelinda zegt:

    @Pasula;Hahaha, toen ik mezelf losgerukt had waren ze er ook niet. Ongelooflijk dat we het al die tijd zonder aangekund hebben he? Wat een verschil met nu, nou het lijkt alsof die mobieltjes vastgegroeid zijn aan de hand hahaha.

  8. Emmelinda zegt:

    @Annemarie;Ja grinnik…moeders zijn toch wel wijs he? 😛 ghehehe.

    Ik heb het van meer mensen gehoord dat het nou hard gaat. Ik zie het al een half jaartje bij Mies. Leukleukleuk hihi. Er zit maar twee jaar verschil tussen Stef en Mies in leeftijd maar als je ze nu meemaakt is het veeeeel meer. Grappig.

    Hahaha ja misschien wel. Dan hadden ze nu geweten wat stoeprandje spelen is. Maar goed…dan gingen ze later naar de stad om te studeren en dan moesten ze nog aan het verkeer wennen terwijl ze dat nu wel weten. Het heeft alletwee z’n voor en zijn nadelen denk ik??? hihi

  9. quidam zegt:

    ik moest ook bijna huilen…

    dank u dank u!!!! voor je reaktie bij glibber

  10. Ans zegt:

    Ooooo, wat herken ik dit, Edwin is nu 21 en ik ben nog steeds zo! Gelukkig belt hij ook vaak, als hij ’s nachts weg is of van een verre rit belt hij meestal als hij vertrekt, dan hoef ik tenminste niet ongerust te zijn terwijl hij nog gewoon ergens binnenzit.
    Lang leve de gsm, die neemt soms zoveel ongerustheid weg! Maar ik ben pas echt erust als hij weer het veilige nest binnengevlogen is en onder moeders vleugels zit (wel wat moeilijk met die vleugels, want hij is een stuk langer dan zijn moeder). Hij is echt te oud om achter hem aan te lopen om hem in de gaten te houden, maar diep in mijn hart zou ik da vaak heel graag willen.

  11. Youke zegt:

    Waar de technologie tegenwoordig niet voor staat. Ik kon niet naar huis bellen vroeger. Misschien een gpsje op haar mobieltje monteren?

  12. Emmelinda zegt:

    @Quidam;Erg is dat he? Je wil zo graag mee. Voor de zekerheid. Maar je wil ze ook de vrijheid geven. Aaargh.

    Graag gedaan…je hebt terecht gewonnen! 😀

    @Ans;Wat zouden we graag als een bromvlieg op hun schouder meeliften he? Of een megabumper om ze heen bouwen zodat ze al het gevaar van zich af kunnen weren.
    Ook al weten we dat ze niet in 7 sloten tegelijk lopen (3 is al genoeg hahaha) het blijft toch het fijnst wanneer ze weer huiswaarts keren 😉

    @Youke;Ja ik ben er echt heel blij mee. Pubers zijn er natuurlijk een stuk minder blij mee hahaha. Wij konden nog een half uurtje smokkelen ofzo. Nu kun je ze a la minuut bereiken hahaha.
    Grinnik…ja een gps is een goed idee. Maar ik wil ook zo’n electronisch bewakingssysteem om haar enkel zoals bij gevangenen hahaha 😛

  13. remco zegt:

    je blijft er van eten he ….. die Fisherman’s 😉

    goh wat is ze aardig dat ze ff belt *sadist als ik ben had ik dat niet gedaan :P*

  14. Emmelinda zegt:

    Ja hihi, vooral als ik niet weet hoe ik de log moet afsluiten hahaha 😉

    Ghehehe…nou smiddags was ze het vergeten. Ze zou bellen als ze bij dat vriendje aangekomen was. Gelukkig kom ik daar langs als ik terugkom van de basisschool. Jammer genoeg voor haar. Lekker puh

  15. Marieke zegt:

    Loslaten… het blijft verdomde moeilijk, of ze nu 12 weken oud zijn 2,5 of 12 jaar, het maakt volgens mij niets uit *wink*

  16. Miek zegt:

    Of ze kent je inmiddels (verontruste moederhart enzo) of ze miste je toen al!!!
    (ik denk het eerste)

  17. Emmelinda zegt:

    @Marieke;Grinnik…ja ik vrees het ook. Ik hoorde het laatst op tv. Die zoon was al 43 ofzo. En ging eindelijk op zichzelf wonen. Moeder vond het toch nog moeilijk. 😉

    @Miek;Ja zeker weten het eerste. Komt omdat ik ze gedrild heb. Niet de deur uit zonder eerst 4585 waarschuwingen op haar af te vuren. Ik denk dat er toch iets van is blijven hangen ghehehe 😉

  18. Natas1970 zegt:

    Je kleine meisje is dus groot geworden! Weer een nieuwe fase. Ik geloof je meteen als je dat spannend vond. Wel heeeeeeeel lief dat ze belde. Dat blijft ze niet elke dag doen natuurlijk hahahaha, maar om jouw moederhartje te laten wennen aan deze grote dochter was het een goede zet van haar!

  19. Emmelinda zegt:

    Ja goed van haar he? Ze weet wat voor een zenuwpees ik daarin ben. Was vast een beloning van haar voor mij omdat ik nu maar 1245 regels voor onderweg meegegeven heb hahaha.
    Brrr ik vind het zo spannend. Vandaag is ze voor het eggie dan. Gisteren was introduktie. Begon al goed vanmorgen…vriendje was al weggefietst (stomme *piep*) en kwam Mies te laat. Nou ja, het was nog geen ramp. Gelukkig maar. Ze huilde aan de foon. En dan zit je hier maar. Hou ik dat vol? Kan ik een baantje krijgen op die school? Hahaha 😛

  20. Natas1970 zegt:

    Wat een …..!! Waarom had hij dat nou gedaan? En dan een huilend kind aan de telefoon, rotter kan je je niet voelen op zo’n moment. Maaaaarrrrrrrr je krijgt straks vast nog een telefoontje dat het helemaal goed gekomen is! Het is voor haar ook superspannend natuurlijk!

  21. Emmelinda zegt:

    Dat is ’t ‘m ook…er zijn zoveel indrukken zo meteen…dat is ze vast weer snel vergeten. Vroeger had ik ook zo’n vriendin. Als die haar bui had ging ze alvast naar school. Daarom raakt het me nu dubbel. l’histoire ce repête (als ik het goed schrijf hihi). Ik heb mijn jachtgeweer al uitgehaald voor als ie hier aan de deur komt hahaha. Geintjuhhh

  22. Natazz zegt:

    Kleintjes worden groot mama. En wat ontzettend lief dat ze je even heeft laten weten zonder kleerscheuren geariveerd te zijn op der school. Maar nu mijn vraag? Wat ging er door je heen toen ze belde? Ohhh mijn god mijn kind ligt in de kreukels of viel het mee?

    Fijne dag en ik hoop dat ze het vandaag (en de rest van alle schooljaren) net zo netjes doet als gisteren.

    Liefs Natazz
    Xx

  23. Emmelinda zegt:

    Hihi goeie vraag. Dat wat je aangeeft had ik al allemaal gedacht. Ik heb ieder rampscenario wel gehad vrees ik. Toen ze belde was ik alleen maar opgelucht en kon wel een potje janken hihi.

    Dank je wel, dat is lief van je. Ik hoop het ook. Een heleboel hahaha. Ik wens jou ook een hele fijne dag! Geniet maar lekker van je vakantie en van je aankomend feestje!
    Dikke knufff voor jou!

  24. Belinda zegt:

    Duidelijk dat kleine meisjes groot worden en dat loslaten dan niet altijd meevalt! Maar Mies redt zich prima en neemt ook nog eens haar verantwoordelijkheid door netjes naar huis te bellen!!

    Wij wonen in een dorpje langs een snelweg (volgens Eddy Zoëy toen hij de gastvrijheid hier kwam meten, die overigens gevaarlijk goed was *nee niet Eddy maar de gastvrijheid*) 😉 dus stad of dorp… het verkeer is overal opletten geblazen!

    Voordeel van de stad is weer dat je overal snel bent en dat er altijd genoeg vertier te vinden is voor de jeugd! Alles heeft zo zijn voordeel!

    Heeft ze het trouwens goed naar haar zin op de Middelbare? Je ziet ze dan groeien hè! 🙂

  25. Emmelinda zegt:

    Nee loslaten is niet een van mijn sterkste punten voel ik hahaha. Alhoewel…we zijn net twee dagen onderweg. Eens kijken hoe belabberd ik me volgende week nog voel ghehehe. Neuh geintjuh, zo erg is het nou ook weer niet.

    Hihi leuk is dat programma he? Heb ik toevallig pas geleden ook een keer gezien. Maar je hebt gelijk…het is overal uitkijken geblazen. En nu doet ze nog braaf wat ik haar geleerd heb maar hoe lang zal het duren voordat ze stoplichten negeert? 😉 Niet omdat ik haar daarvoor aanzie maar omdat ik het om me heen zie 😉

    En weet je, je kunt wel in een dorp gaan zitten maar de meeste dingen zijn toch in de stad. Moeten ze alsnog door het drukke verkeer. Ik hoor dat van kennissen. Die dochters zijn vorig jaar naar de middelbare gegaan. In de stad hiero. Die waren eerst ook niks gewend op de fiets 😉

    Jaaa dat gaat verschrikkelijk hard ineens. Niet alleen in lengte maar ook in haar houding. oooh ik vind dat écht leuk. Nog wel natuurlijk, wie weet wat we nog te verduren krijgen. Ze is pas twee dagen onderweg. Eens zien hoe het verder gaat ;)Enfin, je weet er immers alles van he? 😉

  26. Miek zegt:

    Voordat ik tegenwoordig iets kan zeggen voordat ze deur uitgaan zeggen ze”
    Ja mam, ik kijk goed uit….
    Nee mam, ik ga niet met vreemde mee, als ik met iemand mee wil kom ik eerst naar jou…..
    Ja, ik bel wanneer ik later kom….
    enzovoort, en soms, Emmelinda, heel soms wil ik echjt alleen maar zeggen: “Veel plezier”

  27. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…en dan staan ze zo te kijken waar de rest van de riedel blijft ghehehe.

    Stiekem weten ze toch wel wat je altijd naroept. Het is ook net alsof ik mijn geweten wil sussen. Een soort van afkloppen. Snap je wat ik bedoel? Vroeger werden ook al die dingen gezegd als ik wegging. Ik hoor het nóg zeggen hahaha. Dus die dingen komen echt wel aan 😉

  28. remco zegt:

    ik heb meelij met je dochter die is helemaal bedolven onder 4585 waarschuwingen en je hebt haar niet eens bevrijd ik hoop dat ze nog een beetje kan ademhalen 😛

  29. Emmelinda zegt:

    Oeps..was het daarom dat ze me belde? Nou je het zegt..ik had ineens een bordje over bij het avondeten 😛

  30. Sjoukje zegt:

    Wat een opluchting toen je dochter belde. Ik kan mij voorstellen dat je hem kneep. Mijn kids zaten op loopafstand op school, dus heb ik dit probleem gelukkig nooit gehad. Eigenlijk zat hun school een straat verder, wij woonden toen ook in een drukke stad. Nu wonen wij in een dorpje, maar daar kunnen ze ook scheuren hoor. Gelukkig dat er nu mobieltjes zijn, wij hebben het nog zonder moeten doen.
    Groetjes en een fijne dag!

  31. Belinda zegt:

    Weet je, als je de eerste achter de rug hebt gaat de tweede een stuk makkelijker (qua loslaten dan hè) 😉
    ’t Zal voor Mies ook wel ff wennen zijn om ipv de oudste (op de basisschool) de jongste van de middelbare te zijn. Aan de ene kant supergroot en aan de andere kant een echte brugpieper!

    Het zal geheid gaan gebeuren dat ze rode stoplichten gaat negeren op haar vaste route van school, maar zelfs als de stoplichten op groen staan wil dat niet altijd zeggen dat je veilig over kan steken. Gelukkig weet je als moeder niet 100% alles wat ze uitvreten en dat is maar goed ook!

    Ik ben duidelijk een oude rot in het vak *grijns* en gelukkig gaat alles met mijn dames goed en hebben ze leuke vrienden. Ze vertellen me ook echt alles (zelfs dingen die ik eigenlijk niet wil weten) maar ik vind het heerlijk dat er zo’n vertrouwensband is!

  32. Rianne zegt:

    WoW! Das lief van Mies!
    Ik kan er ook al tegenop zien, dat moment waarop ze helemaal alleen naar de middelbare gaan.
    Helemaal als ik zie dat al die pubers onder het mom van; ‘ik ben stoer’ in groepjes gaan fietsen…

  33. Emmelinda zegt:

    @Sjoukje;Ja dat was nog het allerfijnste geweest; op loopafstand. Heerlijk veilig idee.Maar helaas. Ah misschien went het nog wel een keer. Later als ik groot ben ;).
    Ik zal morgen flink beltegoed gaan halen voor haar mobieltje. Ik kan nu in ieder geval niet meer zonder ghehehe 😉

    @Belinda;Ja dat heb ik met andere dingen inderdaad gezien. Bijvoorbeeld het worstelen met flesjes en dat ze psies genoeg moeten hebben want anders wordt het CB boos…terwijl je met de tweede denkt:”Laat ze toch door de jeweetwel zakken, als dat kind niet wil, wil ze niet”. Om maar een voorbeeld te noemen. Toen Mies alleen van de basisschool naar huis ging had ik er ook het volste vertrouwen in. En nu moet ik effies wennen. Komt wel weer goed. Over tien jaar ofzo hahaha 😉

    Tot nu toe voelt ze zich al een hele piet. Maar goed, ze is dan ook pas twee dagen op weg. Eens kijken hoe klein ze zich over een paar dagen voelt hihi.

    Psies…dat is ook wat ik in de log bedoel met regels aan de laars lappen. Hier heb je genoeg wegen waar het gewoon link is om met groen door te rijden. En andersom. Het stuk naar school hebben we voor de helft al jaren samen gedaan. Het laatste stuk heeft geen stoplichten maar wel die gevaarlijke wegen.
    Hihi nee groot gelijk…ik denk dat ik ook niet alles wil weten. Dan slaap ik niet meer hahaha.

    Heerlijk he dat je die dingen al achter de rug hebt. Al blijven er natuurlijk steeds weer dingen opduiken die nieuw zijn. Zal per kind ook weer verschillen. Die gaan er per geval weer anders mee om.
    Wat betreft die vertrouwensband…tot nu toe was die er inderdaad. Daar ben ik ook heel blij mee. Ik zal er ook alles aan doen om die in ere te houden.

    @Rianne;Ja super he? Gered door de bel zal ik maar zeggen ghehehe.
    Bah wat kun je je dan misselijk voelen van bezorgdheid. Vandaag ook weer. Ze kwam een half uur later uit school dan eigenlijk de bedoeling is. In gedachten heb ik die weg al 45x gefietst. Wat was er nou gebeurd? Haar vriend (gewoon vriend) was zijn sleutel kwijt en zijn pasje dus wilde ze hem helpen en wachten totdat zijn vader er was. Ze had er niet aan gedacht om me ff te waarschuwen. Ik snap het ergens wel…dat is ze nooit gewend geweest. Maar pffff.

    Ja en dat helemaal! Verschrikkelijk. Ook die meisjes die zekerweten apart heel erg lief zijn..wanneer die samen zijn, zijn ze zo ongelooflijk stoer (not)

  34. remco zegt:

    @Emmelinda alleen een bord over of ook nog eten ??

  35. marion zegt:

    wel zo sociaal van Mies da ze gebeld heb
    enne ja fisherman is sterk spul
    woeeh haaa
    fijne avond
    liefs marion en een dikke knuffff marion

  36. Emmelinda zegt:

    @Remco;Remco toch…eten is hier nooit over ghehehe 😛 Dat weten we wel weg te krijgen 😉

    @Marion;Ja psies…ze had me op dat moment niets liever kunnen doen. Dit was perfekt.
    Hahaha ja is echt sterk he?
    Ik wens jou ook een hele fijne avond! Dikke knufff en veel liefs!

  37. emmaly zegt:

    haaaai emmmm 🙂

    Nou toch maar goed dat ze je heeft opgebelt dat goed was aangekomen op school he weer een hele geruststelling voor jou natuurlijk en denk ook wel dat je was opgelucht 🙂

    Marre ik heb ook wel goed nieuws kijk maar is een keertje op me log

    Liefs en een dikke knuffel
    en als je zo gaat slapen wens ik je weltrusten

  38. Ja ze worden poder he en dan moet je bepaalde dingen overgeven, maar wel leuk dat ze belde. (goede invloed van ma he hahahaahha)
    HIer kunnen de kinderen gelukkig nog (leren) fietsen in de straat, zoalng ze in de straat blijven hahahahahha anders zijn het vloerkleedjes.
    Enige nadeel regelmatig als ik thuis kom staat er een kinderfietsje op parkeerplek met een kleintje die zegt dit is mijn parkeerplaats.
    Ach dan zet ik de auto toch stukje verder of in andere straat hahahahahh

  39. Emmelinda zegt:

    @Emmaly;Ja pff…en vooral omdat het de eerste keer was dat ze alleen gingen. Tsja en ik kon en mocht niet meer natuurlijk anders waren ze nog niet alleen hahaha.

    Dan kom ik snel een keertje bij je langs. Ik heb wel een vermoeden hihi 😉

    Voor jou ook een hele dikke knuffel! Slaap lekker! 😀

    @Leidse Glibber;Hahaha pas maar op…nou geef je ze een vinger…straks nemen ze je hele straat ghehehe.

  40. marion zegt:

    man je logt te snel
    haha
    hey heb je gezien de reacties zijn ook weer veranderd ipv DIE is OP dat logje
    nee DIE met beginning van reactie
    grrrrrrr nou ja
    fijne dag nog
    liefs en knuff marion

  41. Emmelinda zegt:

    Hahaha dat komt omdat ik zo goed kan tiepen 😛 ghehehe

    Ja bleergh, dat hadden ze van mij niet hoeven doen hoor..ik vond dat andere veel beter. 😦 Maar goed, doen we niks aan he?

    Ik wens jou ook nog een hele fijne dag!
    Dikke knufff en veel liefs!

  42. Rietepietz zegt:

    En maakt je borst maar nat , ook als de kids volwassen zijn kunnen ze je nog aardig in spanning houden !
    Maarhe……..heb je voor mij óók een “regeboogkleuren spellingboekje boekje ? Ik ga toch niet nóg een keer een nieuwe spelling in m’n kop stampen !
    liefs Riet

  43. Emmelinda zegt:

    Ik heb de ander ook maar meteen natgemaakt ghehehe want pfff ik heb het in de smiezen. Dat blijft gewoon afzien. 😉

    *reikt versgedrukt boekje aan* Veel plezier ermee! 😉

    Een megadikke knufff

  44. Marika zegt:

    Gelukkig maar dat ze gebeld heeft, was anders een heel lange dag geworden voor jou. 😉

  45. Emmelinda zegt:

    Ja egwel! Dat heb ik gisteren wel ervaren…toen was ze me zo maar vergeten *jank*

    En vandaag was ik boos omdat ze een sms zou sturen. Bleek dat ze het ook gedaan had maar dat die sms niet doorgestuurd is door haar mobiel. Aaargh
    Maar goed, ik heb er eens over nagedacht (ja kan ik soms ghehehe). Op school bellen ze als het kind een kwartier na begin school nog niet gearriveerd is. Dan hou ik me daar maar aan vast 😉

  46. Jetty zegt:

    Erg goed idee van die school zeg. Mijn kinderen reden gelukkig altijd met een sliert vriendinnen/vrienden maar ja, dan dacht ik weer (zal eens niet bezorgd zijn..): Stel je voor dat ze met al die vriendinnen op het fietspad, lekker naast elkaar fietsend, niet goed opletten en met de sturen in elkaar raken en zo een dikke smak maken?
    Is ook wel regelmatig gebeurd hoorde ik later. Ze lagen dan met een stel in een droge sloot en hadden de grootste lol….:/
    Geweldig leuke weblog heb je trouwens. Kom hier zeker vaker terug.

  47. Emmelinda zegt:

    Hahaha ik kan het me voorstellen dat ze dan de grootste lol hadden. Het liefst had ik ook gezien dat Mies met een flinke groep mee kon fietsen maar er gaan zo weinig kids die kant op. Het is gelukkig niet ver, dus ze is er zo. Maar als moeder denk je al weer te snel aan wat er had kunnen gebeuren he? 😉

    Dank je wel 😀 Je bent natuurlijk van harte welkom!

  48. Jetty zegt:

    (ot) Je hebt net mijn jongste dochter gefeliciteerd met haar 22e verjaardag. Bedankt 🙂

  49. Emmelinda zegt:

    Oh hahaha dan mag ik mams ook snel feliciteren! Van harte dus *strooit ook voor Jetty confetti (dat rijmt, ghehehe) en blaast nogmaals op feesttoeter*

  50. Jetty zegt:

    * Wentelt zich in de aandacht èn de confetti ;o)) *

  51. Emmelinda zegt:

    Hahaha dat voelt vast behaaglijk 😉 Vooruit…dan ruim ik straks de zooi wel op hahaha

  52. Jeroen zegt:

    Hmmm leuk voor je, je logje staat vandaag prominent op de voorpagina van web-log.

  53. brugdebiel zegt:

    * Pakt alvast bezem en begint alvast met vegen *

    Leuke log, je hebt een goed gevoel voor humor hoor :)!
    Haha, voor haar zal het ook wel spannend zijn geweest denk ik :)!

  54. brugdebiel zegt:

    * Pakt alvast bezem en begint alvast met vegen *

    Leuke log, je hebt een goed gevoel voor humor hoor :)!
    Haha, voor haar zal het ook wel spannend zijn geweest denk ik :)!

  55. Emmelinda zegt:

    @Jeroen;Jaaaa hihi, ik had het gezien! Gelukkig maar dat het een nette log was ghehehe 😉

    @Brugdebiel;Zo heee, dat zijn 2 bezems…zal dat lekker snel schoongeveegd zijn hahaha 😉

    Ennuh..brugdebiel..ga je moeder voor de gek houden ja 😛

  56. Pasula zegt:

    Ah ik wist niet dat Peynenburg ook gesneden koek had, ik haal altijd het huismerk van AH, nog geen euro en ook gesneden! 😛 😛

  57. Emmelinda zegt:

    Ah kiek us…weer een item voor je log metdingen die nog voor een euro te krijgen zijn ghehehe 😉

  58. geertje zegt:

    Eng he? Ik zit ook al met angstzweet bij de gedachte dat mijn oudste dochter vor het eerst alleen naar haar school gaat fietsen. Ben niet onder de indruk van haar fietsprestaties…
    Zucht.
    Loslaten gaat niet altijd over rozen! *haalt een paar doorns weg*

    Gelukkig heb ik nog een paar dagen! 😀

  59. Emmelinda zegt:

    Op een bepaalde manier blijven het toch kinderen he, hoe groot ze zich ook voordoen. Als ze even afgeleid zijn, zijn al die verkeerslessen voor niks geweest. Maar misschien moet ik gewoon leren om haar te vertrouwen. Er zijn nog meer dingen waar ik ineens bij zie dat het allemaal veranderd is. Ergens vind ik het leuk maar het is ook weer heeeeel spannend.

    Geniet nog maar heerlijk van die paar dagen! 😀

  60. Geertje zegt:

    Doe ik zeker! 🙂
    Goed plan trouwens van je (lacht al bij het idee).
    Vanaf woensdag mag ik eraan geloven, maar je snapt dat zij de eerste was die een ander mobieltje kreeg na de inbraak! 😉 (de reden heb ik haar natuurlijk verzwegen….)
    Jij ook nog een hele fijne avond en dikke knufff!!!

  61. Emmelinda zegt:

    Grinnik ja goed gedaan hihi, als surrogaatnavelstrengindegatenhouder! …De tweede dag kreeg Mies een nieuwe gsm (kon op Marc’s abo voor maar 2 euro nogwat meer) zodat ze niet met beltegoed hoeft te klooien (MAAR WEL TE TSJEKKEN VALT, ghehehe).

    Dikke knuffff

  62. Wat een lief brugwuppie heb je! (denk je er zelf even de knipoogsmiley bij?)

  63. Emmelinda zegt:

    Hihi ja een scheetje he? (oke, de volgende dag was ze me glad vergeten maar goed, dat hebben we rechtgezet ghehehe)

    (doe ik ;))

  64. Xiwel zegt:

    Leuk dat je al meedeed aan de actie ‘Denk vooruit’ die op 25 september begint. 🙂

    Ik woon in een stad met redelijk wat speelstraten. Daar zag ik pas nog 2 meisjes van een jaar of 7 heel resuluut voor een moeder uitfietsen op van die kleine fietsjes. Een meisje zei heel netjes: “Pas op hoor een meneer”. Dat was ik dus. Meer als fietsen en voetgangers kunnen er niet door dat straatje. Die moeder moest vreselijk lachen, en ik niet minder. 🙂

    Overigens ben ik opgegroeid in een dorp. Daar ben je tegenwoordig gedoemd om rond je 12de 12km te fietsen naar een stad waar een vervolgschool staat. Dat is een stuk linker zo’n dorp.

  65. Emmelinda zegt:

    Ja psies. Daarom dacht ik een paar jaar geleden al dat het voordeel vanzelf wel kwam. De jeugd zoekt zijn weg toch wel naar de stad. Vooral als ze er naar school moeten.

    Hahaha die meisjes namen het verkeer héél serieus! Keurig! Al zal het op dat moment heel grappig geklonken hebben!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

