Watverhuisjemenou?

Photobucket - Video and Image Hosting

Ergens is het vaag; een heel schoolplein vol ouders maar ik kan geen aansluiting vinden (ja die van het scartsnoer in de pc, ghehehe). Ik heb het wel geprobeerd hoor. Helpen op school, goedendag wensen en vriendelijk lachen, het mocht niet baten. O ja, ze praten wel maar het is niet wat ik me ervan voorstel. Ligt ook aan mij.

Het interesseert me namelijk voor geen meter (nee ook voor geen centimeter!) wie er aan de schoonmaak is, welke darmflora nou weer overstuur is en welke sterren ineens gescheiden zijn van peperdure tafel en dito bed. Niet dat het nou persé over de AEX-index, Mulisch* of de politiek hoeft te gaan. Op de een of andere manier is het gewoon niet leuk wanneer ik telkens de clou van mijn geintjes moet uitleggen (ja,ja ik weet dat ze niet van universitair niveau zijn) of bevestigen dat het écht maar een grapje is (tsja, dat krijg je wanneer je zelfspot toepast.) en wanneer zij op de dijen kletsen van de pret kan ik alleen maar glimlachen. Uit fatsoen.

Zo eens in de zoveel tijd blijkt dat ik niet goed genoeg mijn best gedaan heb. Dat er tussen al die ouders tóch mensen zitten die de 10 minuten (per keer) op het schoolplein aangenaam maken. Of te kort. We lachen (lees; rollen haast het bankje af van de lach en vegen de mascara-sporen van het gezicht) en blijken dezelfde ideeën te hebben over vanallesennogwat.

Maar hoe ik het voor elkaar krijg is een raadsel; die tijd gaat ook voorbij. Niet omdat die 10 minuten om zijn (hé shit, zijn die kids nu al uit school?) maar omdat ze na verloop van tijd voor een andere school kiezen, verhuizen of dat het kind naar de middelbare school gaat *tsjekt geur van adem en schrijft mondwater op boodschappenlijstje*. Zit ik weer alleen. Nou bevalt dat ook heel goed, ghehehe.

Dan kijk ik het schoolplein rond en zie er mensen bij die ongelooflijk hun best doen om irritant te schreeuwen en op te vallen. Daar erger ik me aan. Juist die mensen mogen van mij de verhuisdozen eens afstoffen. Ik denk dat het dit schooljaar tijd is…

…om met hén eens een praatje te maken!

*Die stukadoor van hier achter met die blonde vrouw natuurlijk, ghehehe !

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Watverhuisjemenou?

  1. Hanny zegt:

    Zo voelde ik me ongeveer 14 jaar geleden ook op het schoolplein. Alleen er was een verschil. Ik was een “stadse” in een zeer gesloten dorpsgemeenschap en daarvan hield men afstand, hoezeer ik mijn best ook deed om van dat stadse imago af te komen. Is helaas nooit gelukt.
    Veel plezier op het schoolplein!

  2. Emmelinda zegt:

    Gek is zoiets he? Bij ons vroeger in het dorp was dat ook! Wat het hier nou psies is weet ik niet. Maar goed, ik hoef (als alles goed gaat) nog maar twee jaar. Die zit ik nog wel uit ghehehe 😉

    Welterusten voor straks!

  3. Annemarie zegt:

    *grinnik* niet al teveel vriendinnetjes van je dochter wegjagen he? Dat die ene weg is gegaan is al erg genoeg… Hihihihihi…

    Maarre.. Ik herken het wel een beetje! Zo gaat dat onder studenten ook..

    I’m gonna take a shower… En dan ga ik nog ff een logje pennen! Genoeg inspi op dit moment 😀

  4. Jaap zegt:

    469,01 he? Gisteren… Tóch nog onder de 470 geëindigd.. Rentedreiging? Berichten over Duitse economie? Corus jaarcijfers? Of is het toch de olieprijs?
    Op het schoolplein kwam bij soms dat oude gevoel weer boven van mijn middelbare schooltijd: al die groepjes bij elkaar, en ik zoeken naar aansluiting. d’r is altijd wel een groepje waar je bij kan gaan staan. Maar dat is alleen maar fysiek. Soms is dat ook genoeg, want de koffie is al bijna op en het volgende lesuur begint weer… Maar soms ook kon het knap eenzaam voelen hoor.

    Aansluiting jah… ’t is net de NS. 😉

  5. Youke zegt:

    Zo voelde ik me op het schoolplein toen ik al ruim op de middelbare school zat en mijn zusje ging afhalen van de basisschool. Groepjes mensen waar je niet tussenkomt…

  6. Pasula zegt:

    Ja joh dat merk ik ook weleens, de ene humor is de andere niet. Het is al bijzonder als je echt met een ander kunt praten en kunt begrijpen wat de humor is, da’s tegenwoordig ook moeilijk. Toen ik dat grapje maakte over dat ik 7000 euro zou verdienen werd ik alleen maar glazig aangestaard. Tsja en het was toch echt een grapje! Maar vortaan zeg ik het pas bij honderduizend euro, dan is het pas echt geloofwaardig Als grapje dan hè…

    Lekkere dag gewenst Emmelinda en vergeet je humor vandaag niet mee te nemen 😉

  7. remco zegt:

    ooooooooooo is dat jouw vorm van humor?????? ik snapte het soms 😉
    mmmmm kliekjes *nee geen overgebleven etensresten 😛 * vormen is van alle tijd, maar wie is er nu beter af jij of de kuddedieren 😛

  8. Aletta zegt:

    Zucht… vanaf maandag ben ik ook een meoder op het schoolplein… dan gaat Lisa namelijk voor het eerst voor het echt naar school!! Ik ben erg benieuwd en zie er ook wel tegenaan. Mijn kleine meissie…!
    Veel liefs Aletta.

  9. Emmelinda zegt:

    @Annemarie;Grinnik…toch zijn het vaak juist ouders van vriendinnetjes waar je dan mee in gesprek komt. En helaas vertrekken ze ook weer. Iets met voodoo ofzo? Ghehehe 😛

    Dan kom ik strakkies ff neuzen, eerst Stef naar school brengen 😉

    @Jaap;Waaaat? Onder de 470. Kijk ik een dag niet! Pffff. hahaha stiekem vind ik dat echt leuk om te bekijken. Niet dat ik er veel van onthou maar dat geeft niks 😉

    Ja klopt. Dat heb je mooi onder woorden gebracht. Het stomme is dat ik toen al van ieder groepje iets had. Dit vond ik leuk aan dit groepje, dat weer aan een ander groepje. Maar echt ergens bijhoren? Nope. Is hier ook lang met verjaardagen geweest. Allerlei pluimage zat hier. Reuzegezellie. Voor mij. Want onderling hadden ze totaal geen raakvlakken hahaha 😉

    @Youke;Hahaha ja psies…en dan die smoelen. Alsof je hun beste vriendinnen komt kapen. Nou die mogen ze houden hoor. Een praatje maken of een geintje maken is goed genoeg 😉

    @Pasula;Jaaaa en dat vond ik nou juist zo’n leuk geintje van je! Maar dat is psies wat ik bedoel. Het is net alsof je iets zegt wat helemaal niet klopt ofzo. Dan ga je nog bijna aan jezelf twijfelen ook.
    Heb je ook dat je een soort van verlichting ontdekt wanneer je iemand ontmoet met dezelfde humor? Dat is écht geweldig he?

    Ik wens jou ook een humorrijke dag vandaag! Mijn pakketje zit al onder de snelbinders ghehehe 😉

    @Remco;Whaahaa…ik vind het super van je dat je je verlaagt tot mijn niveau humor om me te begrijpen ghehehe 😛
    Dat is een goeie vraag (maar dat wist je al).. ik weet voor mezelf het antwoord al. Ik zou niet zo willen zijn. Soms is het makkelijker omdat je dan niet alleen staat maar het is zo onecht…je mist er iets aan. 😉

    @Aletta;Ik ben benieuwd hoe het je afgaat. Zowel voor je kleine meid als voor jou. Ik tel af, ik heb het wel gehad op school. Volgend jaar kan Stef alleen naar huis fietsen. YIHAAAAAA. Dat ze het niet waagt om te blijven zitten 😉 Ghehehe
    Dikke knufff en sukses maandag! Spannend he? 😉

  10. rietepietz zegt:

    Nee natuurlijk , als je geen “kuddedier “bent is aansluiting vinden “soms moeilijk .
    * probeert zich nog wat verder in het loggerswereldje te slijmen door bij Emmelinda te reageren*
    Het leuke in het weblogwereldje is dat je eigenlijk redelijk vrijblijvend naar “passende zieltjes “kunt zoeken . Ook op de logs zie je wel eens mensen die álleen maar veel reacties willen , en vooral véél linkenruil .Ik vind het belangrijker dat de loggers “me iets zeggen ” wát ze zeggen kan héél verschillend zijn hoewel ik wel váák voor humor ga .En ja ,hier kom ik natuurlijk alleen omdat het zo zielig is dat jij helemaal geen contacten hebt !dikke knuf van Riet

  11. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ben ik blij dat je hier niet komt vanwege mijn poen 😛 hahaha

    Maareh, dat ben ik helemaal met je eens; loggers die alleen linken komen ruilen hoef ik niet. Zonde van de moeite. Toch? Het is wat ik net in een reactie vertelde; Ik kan me in veel groepjes thuisvoelen. Bij het ene groepje om de wetenschap, het andere voor de humor en het andere weer omdat ze zo “apart” zijn. Er is zoveel te koop in de wereld dat het gewoon moeilijk is om één hokje uit te zoeken om in te passen.

    Dikke knufff terug!

  12. rietepietz zegt:

    Helemaal mee eens , je mist een hoop als je alléén maar in je eigen kringetje blijft hangen.Ik krijg altijd meteen de kriebels als iemand duidelijk alléén maar reageert om te vragen of je bij hem/haar komt kijken .
    Ik ga áltijd kijken bij iemand die bij mij reageert maar knap meteen af als dat blijkbaar de enige reden is om een reactie te zetten ben ik weg .
    fijne dag , knuf

  13. Emmelinda zegt:

    Oh bleergh ja. Ik kan het dan ook niet laten om er een stomme opmerking over te maken op mijn log. Als er staat: “Wat heb je een leuke log” dan zeg ik wel eens “Dat weet ik ja”. Klinkt wel arrogant maar zo bedoel ik het niet. Moet ik dan gewoon ff kwijt. Het stomme is dat ik ze ergens wel begrijp maar kleed het dan beter aan…dan prik je er niet meteen doorheen ghehehe. Toch?

    Soms is het ook andersom…dan zie ik op portal iets leuks staan en als ik dan een reactie plaats vraag ik me wel eens af of ze dan niet denken dat ik aan het spammen ben hihi. Al zet ik maar bij hoge uitzondering neer dat het een leuke log is. Dat merken ze wel als ik steeds terug kom 😉

  14. rietepietz zegt:

    Nou ik wil bést een complimentje uitdelen als het verdiend is maar vrágen of ze bij mij komen kijken…….ik zou het een vernedering vinden ! Wie het leuk vindt komt vanzelf wel en de rest komt óók niet meer dan één keer als ik het zou vragen ,en zó hoort het ook
    Je zal maar voor straf moeten komen op een site die je niks te zeggen heeft…..misschien iets om hangjongeren te straffen en ze daardoor van de straat te houden !

  15. Emmelinda zegt:

    Hahaha dan krijg je hangloggers 😛

    Ja tuurlijk, een compliment uitdelen als ze het verdienen is niet erg. Toevallig vandeweek kwam ik via het portal uit op een log die zo leuk en orgineel verzorgd was. Ik was er gewoon van onder de indruk. Dat schreef ik dus ook. Leek wel spam hahaha. Maar bedelen wil ik ook niet. Het heeft ook geen zin. Dan komen ze een keertje en daarna zie je ze niet meer. Ik vind het persoonlijk veel leuker dat je je lezers een beetje leert kennen. Toch?

  16. Ans zegt:

    Een geintje moeten uitleggen? Verschrikkelijk! Dan is echt de lol er wel af. Of als ze na wat zelfspot van mijn kant heel serieus zeggen dat is mijzelf niet zo naar beneden moet halen, brrrrr. Ik had meestal wel aansluiting op het schoolplein, maar echt niet met iedereen en ik heb wel vaak genoeg met verbazing(en ergernis) naar andere gesprekken geluisterd die echt helemaal nergens over gingen. Niet dat ik altijd van de hoogstaande gesprekken had hoor, maar sommige mensen kunnen alleen maar echt roddelen, als er geen roddel is verzinnen ze hem wel. Ook die manier waarop ze met hun jongere kinderen die daar dan ook rondliepen ergerde mij vaak: Nooit zien was hun eigen kinderen doen, maar wel wat anderen doen. Zodra een kind zei: Pietje heeft me zand gegooid” of zoiets, werd zo’n kind erop af gestuurd om een klap te geven, terwijl dat kind soms zelf begonnen was met klieren. Vooral niet eerst even kijken wat er aan de hand is, want dan moet je je “interressante” gesprek onderbreken. Hoe kweek je ettertjes? Nou zo dus!

  17. Diary zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,
    Eindelijk kan i kweer eens reactie’s geven ook al is het via omwegen ik kan nu op mijn site komen en even bij de mensen langs gaan.Sorry dat ik de afgelopen dagen niet langs bent geweest maar ik kon niet op mijn site komen.Echt een ergenis.Gaat alles goed op school bij Mies.Heeft ze het erg naar haar zin?
    Ik wens je een fijn weekend .
    Liefs en een knuf Bianca

  18. bengeltjuh zegt:

    Schoolplein…groepjes….ken ik ergens van 😀

    Maar ik doe er ook niet echt aan mee…..nou zit mijn zoon in groep 8 dit jaar….en staan er ook niet veel ouders meer dit jaar (veel gaan er alleen)…..die van mij wil wel graag opgehaald worden dus doe ik dat braaf.
    Ik sta soms wel bij groepje moeders….en soms klets ik wel even…..ligt eraan wie er staat…..maar degene waar ik altijd mee stond…die is ook verdwenen (boehoe)

    Maar pf…..je hebt echt van die figuren die keihard op willen vallen ja…..en die totaal opgedoft het schoolplein op komen …

    Maar ach ik blijf liever mezelf….lijkt me fijner 😉

    Trouwens over webloggen…..daar doe i kook niet aan mee…je hebt echt die figuren die zich erin wentelen….veel linkenruil en veel reakties…ik kom zo nu en dan gewoon ergens langswaaien haha

    😉

  19. Emmelinda zegt:

    @Ans;[quote]Of als ze na wat zelfspot van mijn kant heel serieus zeggen dat is mijzelf niet zo naar beneden moet halen, brrrrr[/quote]

    Kijk…da’s nou psies wat ik bedoel! Het is maar een geintje. Ik ken mijn minder goeie/slechte kanten dus mag ik daar best een geintje van maken. (van mezelf hahaha)

    Nou inderdaad…natuurlijk ben je dol op je eigen kids maar je mag je ogen niet sluiten voor minder goeie kanten. Ik ken ze bij mijn kids ook. Zeker weten. En weet je waar ik ook zo moe van word? Van die ouders die aan de gang blijven over kids. Iedere keer weer. Ophemelen en ophemelen. Of die alwéér hetzelfde verhaal tegen je staan te vertellen. (Is jammer dat ik vaak zo’n goed geheugen voor die dingen schijn te hebben).

    @Diary;Heeej meissie! Goeiemorgen! Leuk je weer te zien! Wat een ellende. Ligt het aan je pc of is punt.nl nog steeds zo langzaam?

    Tot zover gaat het wel met Mies. Ik vrees dat ze erfelijk belast is (zie log hierboven) en dat ze een weg moet zoeken hoe ze er mee moet omgaan. Maar daar schrijf ik misschien nog wel een keer over;) Is bij Roy ook alles kits op school? Al veel geleerd?
    Ik wens jou ook alvast een fijn weekend en natuurlijk een hele fijne vrijdag 😀
    Dikke knufff

    @Bengeltjuh;Oh heerlijk he, als je niet meer hoeft. Ik tel echt de dagen af. We wonen niet naast de school en moeten met de fiets een heel eng kruispunt over dus het liefst fiets ik nog een poosje mee. Maar wanneer de dag aanbreekt dat ik niet meer hoef hang ik de vlag uit!
    Yep, er valt altijd wel wat te kletsen maar het is het toch niet helemaal. Dus jij hebt hetzelfde als ik…je jaagt ze op de een of andere manier weg? Hahaha geintjuhhh.

    Zo is dat, ik blijf ook liever mezelf. Het is toch nooit goed. 😉 Hoe gaat dat gezegd ook weer; “blijf jezelf, er zijn al anderen genoeg” hahaha.

    Veel reakties vind ik ook altijd leuk maar dan moeten ze om mijn tekst komen en niet om te spammen. Dan is het zo afgelopen. Zo nu en dan aanwaaien is leuk en het vaste groepje lezers/loggers bezoeken vind ik ook altijd leuk. 😀
    Groetjes en misschien zie ik je wel weer een keer aanwaaien hihi 😉

  20. Belinda zegt:

    Die Mulisch is zeker een broer van die man met die ventilatienokken? 😉

    Ik ben zo blij dat mijn dames ouder zijn. In de tijd dat ik ze nog naar school bracht (dat is echt wel een hele tijd geleden maar het levert nog steeds trauma’s op) *grijns* stonden er altijd kliekjes. Een klein kliekje High Society (met Olily kleding voor klein en groot) en een grote kliek Klootjesvolk en ik (zei de gek). Ik stond er een beetje tussen in, had wel praatjes met ouders maar echt rollend van het bankje af was er duidelijk niet bij!

    De oplossing voor mij was zorgen dat de kids zo snel mogelijk zelfstandig naar school konden gaan en het leed was snel geleden! (maar ik woon in een dorp dus dan is dat makkelijker te verwezenlijken)

  21. Emmelinda zegt:

    Jaaaa die met dat bouwvakkersdecolleté! ;( ghehehe

    Dat is hier dus ook de pech. Die basisschool ligt in een andere wijk dus moeten ze een drukke weg over. Een weg waar wij, volwassenen (nou ja, zullen we maar zeggen ghehehe) al oren en ogen te kort komen. Laat staan dat speelse kids er veilig over kunnen steken. *sjugt*. Maar goed, ik tel af. Gek he maar ik wist op de eerste dag dat ik dit nooit leuk zou gaan vinden. En ik had gelijk al heb ik het geprobeerd 😉

    Jaaa gatverdegatever, die olily-kliekjes. Zoiets is er nog steeds.
    Weet je, ik kan het ook errug goed met mannen vinden. Maar hahaha de blikken die je dan toegeworpen krijgt. Alsof ik iedere man mee sleur zeg (nou goed, op eentje na bijna allemaal:p hahaha).

  22. bengeltjuh zegt:

    Psst ik waai weer even aan 😉

    En tuurlijk jaa ik ze weg..ga gewoon stug voor me uit kijken ofzo…hahaha..zo doen we dat toch…..

    Psst….ik waai weer even weg…….

    😀

  23. Belinda zegt:

    Zo’n decolleté die toch ergens anders hangt dan je verwacht *grijns*

    Ja dat is duidelijk een gevalletje jammer die drukke weg! Je zou het jezelf nooit vergeven wanneer je je kids alleen naar school laat gaan en er gebeurt wat!
    Ach nog ff en je bent er van af (en dan kijk je met tranen in je ogen terug naar die goede oude tijd op het schoolplein) Hahahahahaha

    Ik ben ook meer een mannenvriendin dan een vrouwenvriendin maar hou het ook altijd bij mijn eigen mannetje! (daar heb ik mijn handen al aan vol!) 😉

  24. Emmelinda zegt:

    @bengeltjuh;Hihi zo waai je wat af op een dag he? Waaiden die wolken maar eens definitief voor de zon weg 😀 😉

    Grinnik ja en hard over ze roddelen. Werkt ook altijd prima averechts 😉

    Waaize! 😀

    @Belinda;Hahaha ja en die je eigenlijk liever niet ziet maar ze blijkbaar graag tentoonstellen. 😉

    Juist! Daarom fiets ik maar weer heen en weer. Voor het goeie doel he? 😉
    Grinnik…ergens is het ook wel; nu kan ik een beetje in de gaten houden wat er zich op school afspeelt. Bij de middelbare school moet ik er maar naar gissen 😉

    Gek is dat he? Ik weet niet psies waar dat aan ligt en Mies heeft hetzelfde. Die kwam hier gisteren huiswerk maken met twee jongens uit haar klas. Onnodig om te vertellen dat ze er in de klas mee gepest is? 😦
    Hahaha ja hier nog zoeentje. En wat dacht je…kan ik zeker steeds helpen een eigen weblog op te zetten. Zo blijf je bezig 😛 hahaha

  25. 10eke zegt:

    Ik vond dat ook altijd vreselijk. Daarom ging ik altijd zo laat mogelijk naar de school van mijn kids. Hoefde ik niet “gezellig” te kletsen met mensen waar je niks mee hebt. Gelukkig ligt die periode achter me en hoef ik niemand meer naar school te brengen of te halen.
    Fijne dag, groetjes 10

  26. * Garfield * zegt:

    De ene mens is inderdaad interessanter dan de ander, maar ik stoor mij daar niet aan. Als bepaalde mensen hun mond opendoen op het schoolplein en het is niet de mooiste praat die eruit komt, weet ik van welk niveau ze zijn. Veel van die mensen zijn er gelukkig nie bij ons op school.

    Fijn weekend.

  27. marion zegt:

    heey emm
    ik kom je alleen ff een fijne avond wensen
    ik heb helemala gene puf meer sorry
    knuff en veel liefs vanmij

  28. Natas1970 zegt:

    Ik stoor me daar ook altijd aan op het schoolplein. Het zijn altijd dezelfde die met veel “lawaai” dat schoolplein opkomen. Die ook altijd vooraan staan als er hulp nodig is, dat is ook wel te prijzen natuurlijk. Maar ze hebben niet door dat het de “nieuwe” moeders wel eens tegen zou kunnen houden om zich aan te bieden voor hulp. Snap je het nog?? Hahahahaha.

  29. Miek zegt:

    Ojeetje Emmelinda, bedoel je van die tegen-de-veertigers-zo-had-ik-er-ook-uit-kunnen-zien-types?????
    Die van die verkeerd-permanentje-met-de-enorme-harde-stem vrouwen???
    Die, waarvan-het-kind-zich-eigenlijk-het-liefst-wil-omdraaien-als-ze-hun-moeder-horen-mensen????
    Die ken ik ook, en mij snappen ze vaak ook niet, maar maakt me niet zoveel uit, het handjevol wat mij wel snapt, en ik hemn, is veel waardevoller dan zo’n schoolplein vol!

  30. Geertje zegt:

    Stomme schoolplein!
    Heb het jaren geprobeerd (ook met vriendelijke praatjes of netjes glimlachen en zo), maar ben er mee opgehouden; de meeste mensen mag ik gewoon niet (Nederlanders die alleen maar schreeuwen en kijven), en de anderen verstaan mij niet hahahaa, of ik hun niet natuurlijk 😉
    (ik praat Nederlands (of een woordje Fries) en zij praten Turks of zo iets dergelijks…)
    Als ik de kinderen ophaal, kom ik gewoon precies op tijd, en praat dan gewoon gezellig met hun 😉
    Veel leuker!

  31. Sjoukje zegt:

    Voor mij is het heel lang geleden dat ik op het schoolplein stond. Maar het is wel herkenbaar die hangmoeders.
    Groetjes en een fijn weekend!
    Sjoukje

  32. Dinie zegt:

    Auwwww wat akelig herkenbaar! Gelukkig kan ik dan ws naast jou op een bankje gaan zitten hahaha maar ik verhuis niet naar ZH hoor 😉
    Ik heb dat bij de PSZ, gedag zeggen is al moeilijk gaat wel al beter maar ws omdat ik hardnekkig vriendelijk lach en hallo zeg.
    Ik probeer ook altijd idd met een lach en een (stomme?) opmerking het ijs te breken maar werkt vaak niet.
    Denk ook altijd dat het aan mij ligt. Gelukkig lijk jij ook niet op de doorsnee nederlandse (huis)vrouw hahaha. Maakt ons misschien tot paria’s maar ik vind het een stuk minder saai.
    Merk wel dat akelig weinig mensen lachen zonder dat ze er persé een reen voor hebben.

  33. emmaly zegt:

    hee emm

    Ik kom je eventjes een heel fijn weekend wensen ;-)met hopelijk een beetje mooi weer

    Liefs Andere Emm 🙂

  34. Dinie zegt:

    Ik lees nog even verder en trek nu eigenlijk mijn conclusie dat het de zelfspot is wat dus ons struikelblok is. Veel mensen (lees vrouwen) hebben géén onsje zelfspot. Ws vinden ze het raar dat een ander dat wel heeft of snappen ze het gewoon niet. Ik ben ook meer een “mannenmens” en lees dus ook dit bij de meeste “herkenners” hier, grappig, ik heb hier nooit zo bij stil gestaan. Kun je ze volgende keer dan niet gewoon beter het linkje geven van je Biotextip? 😉 (en nu doe ik weer eens mijn zonnebril op, heb geen paraplusmiley helaas 8))

  35. Jeroen zegt:

    Hoi hoi. ik ben weer terug van vankantie.
    Wil je dat nog van de html weten, mail dan op: jeroen0772@hotmail.com

    gr Jeroen

  36. nieta zegt:

    Haha,ik sta altijd bij de pappa’s!! Veel gezelliger en deze mannen houden ook van mijn soort humor,en wij hebben dan ook vaak de dikste lol!! Moet je de kliekjes dan zien kijken en smoesen! Lachen!!!

  37. volgende week beginnen hier de scholen weer
    en aan de ene kant verheug ik me op de praatjes die ik 6 weken lang hen moeten missen
    aan de andere kant zal ik de rust missen
    (shoot man (vrouw) ik sta in dubio?)
    (hahahahhhaha..right)

  38. Nicky zegt:

    Whaha! Wat een herkenning! Ik hoorde er ook nooit bij, maar ik was daar stiekem wel blij om. Laat maar, dat oeverloos geOH. Mijn schoolpleintijd ligt inmiddels gelukkig achter me en ik heb ’t nooit gemist!

  39. Emmelinda zegt:

    @10eke;Hahaha jaaaa doe ik dus ook. Zo laat mogelijk vertrekken. Nadeel is wel weer dat ik dan mijn fiets nergens kwijt kan. Maar dat heb ik er vaak voor over. Blijf ik lekker bij het hek op mijn fiets zitten en leun er tegenaan hahaha 😉
    Jij ook een fijne dag!

    @*Garfield*;Ja psies…vaak hoef je ze alleen maar te zien om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Toch? Daar hoef ik geen moeite aan te verspillen. 😉
    Ik wens jou ook een heel fijn weekend!

    @Marion;Heeej meissie toch, hoekomut? Heppie het zo druk? Probeer af en toe maar te ontspannen oke?
    Fijn weekend! Dikke knufff

    @Natas1970;Whaahaa weet je dat ik je supergoed begrijp? Dat zijn nou net die vrouwen die ik bedoel. Op de een of andere manier zien ze de school als een 2e huiskamer ofzo? Omdat ze er zowat wonen? Hahaha. Nou goed, ik ben blij dat ze er zijn want daar is de school natuurlijk mee geholpen. Maar ik pas 😉

    @Miek;Yep…dat soort typjes!Hahaha ik moet wel lachen om jouw “Die, waarvan-het-kind-zich-eigenlijk-het-liefst-wil-omdraaien-als-ze-hun-moeder-horen-mensen????”
    Das namelijk psies wat ik me altijd afvraag!
    Ja tuurlijk, dat groepje is veel belangrijker. Maar daar zit net mijn probleem. Die gaan steeds weg. Het is al minstens 8 keer voorgekomen!

    @Geertje;Gek he, wat is dat toch? Als wij allemaal zo’n ervaringen hebben wat denkt die andere rest van het schoolplein dan? Als ze al denken? Ghehehe. Op deze school is het sinds vorig jaar ook zichtbaar druk geworden met Turken. Dat was eerst niet. Die staan natuurlijk ook in groepjes waar je absoluut niet tussenkomt. Maar goed, zij hebben ook hun eigen regels want ze komen wanneer het hen uitkomt (meestal veel te laat) hahaha.
    Yep dat is ook veel leuker hihi. Ik ga dus heel laat zodat ik nog net op tijd ben ; Scheelt een boel!

    @Sjoukje;Ja daar zeg je het goed; hangmoeders. Tjemig het is wel een apart volkje. Enniewee..ik tel af. In 2008 ben ik er vanaf! Jihaaaaa
    Ik wens jou ook een heeeeel fijn weekend! Groetjes terug!

    @Dinie;Grinnik hoeft ook niet; ik woon in NB ;). Maar ik ben ongelooflijk blij dat ik deze log geplaatst heb. Ik had altijd het idee dat ik me er alleen aan stoorde. Blijkt nu dat meer mensen er last van hebben! Dat is wel een opluchting. Het maakt het wachten op het schoolplein nu wel iets draaglijker hahaha. Ja dat gedag zeggen in moeilijk he? Nou heb ik ook geen zin om tegen 300 ouders iedere dag iets te zeggen hahaha. Maar het stomme is ook dat ze je zo negeren en als je ze op straat tegenkomt roepen ze heel vriendelijk gedag. Dan kan het ineens wel 😉

    Laatst las ik een artikel dat onderzocht is dat vrouwen geen humor hebben. Nou vind ik het vervelend dat het over een kam geschoren wordt want hier op weblog blijkt het tegendeel waar. Of juist die vrouwen met humor webloggen hahaha. Maar op het schoolplein ben ik het er helemaal mee eens. Waarschijnlijk is die enquête ook daar opgesteld hahaha. Ik doe mijn best maar ik vind ze echt niet leuk. Ik ben het ook zelden met hen eens. Nou ben ik natuurlijk wel ontzettend eigenwijs. Dat scheelt 😛

    @Emmaly;Haaai meissie! Ja pfff daar zijn we wel ontzettend aan toe he? Jij ook een heel fijn weekend! Heppie nog plannen?
    Dikke knuffff

    @Jeroen;Heeej vakantieganger!
    Dank je wel maar op de een of andere manier had ik het niet goed gedaan. Het lukt me wél. Thanks!
    Groetjes en een fijn weekend!

    @nieta;Zie je nou wel! Ik wist het stiekem wel. Het is gewoon die humor! Vroeger als kind speelde ik al voornamelijk met jongens. Als ik zie hoeveel (zie reakties in log) mensen er last hebben is het eigenlijk best fijn een comunne op te richten hahaha. Kunnen we eindelijk eens lekker op het schoolplein lachen en kleppen hahaha 😛

    @Miss is Siepie;Hahaha ja dat is vervelend, die dubio. Ik had er geen last van. Ik vond het jammer dat de school begon omdat het hier gezellie was en op het schoolplein hoefde ik me sowieso al niet te verheugen hahaha 😛

    @Nicky;Hahaha ja dat kun je wel zeggen dat je daar blij om mag zijn. Waar komt dat ras toch vandaan? En waarom zijn wij niet zo? Uit welke Ufo hebben ze mij gedumpt? Hahaha
    Ik geloof ook niet dat ik dat schoolpleingebeuren ooit ga missen. Vanaf dag 1 vond ik er niks aan. Ik tel dus ook braaf af. In 2008 ben ik vrij! JIHAAAAAAAAA

  40. marion zegt:

    er is zoveel gebeurt al sik tijd heb zal ik je het vertellen
    maar moet nu weer gouw gaan
    soreek je snel weer
    knuff marion

  41. remco zegt:

    *vraagt zich af of de dozen al ingepakt zijn voor de verhuizing naar verwegistan door deze mensen 😉 *

  42. Yvonne zegt:

    Je kent mijn verhaal, het is ongeveer hetzelfde. Ik heb er alleen nog geen log over geschreven. Maar volgende week beginnen hier de scholen weer, dan zal ik vast inspiratie op doen. Niet in de zin van praten, denk ik 😉

  43. Marika zegt:

    Ik glimlach ook wat af….uit fatsoen. hihihi herkenbaar alleen niet van het schoolplein. 😉

  44. Leonie zegt:

    Hoi..ik heb een andere weblog..bij punt.nl..Groetjes Anet

  45. Miek zegt:

    Weg hoeft toch niet te betekenen dat ze uit je leven verdwijnen??? Of is het echt weg van ver weg???

  46. Emmelinda zegt:

    @Marion;Is goed ik zie je snel weer! Rustig aan proberen te doen he?
    Fijne zondagavond! Dikke knuffff

    @Remco;Nog niet…ik heb een mega-bestelling verhuisdozen geplaatst hahaha. 😉

    @Yvonne;Yep we hebben het er vaker over gehad. Ik zal aan je denken morgenvroeg oke? 😉 Eens kijken of er iets gebeurt waar je een logje over kunt schrijven 😉

    @Marika;Je hebt gelijk. Ik heb het ook niet alleen op het schoolplein. Je zou er bijna glimlachrimpels van krijgen he? 😉

    @Leonie;Ik heb het gezien en heb al een bezoekje gebracht 😉 Greetz!

    @Miek;Nee daar heb je gelijk in. Toch is het vaak uit het oog uit het hart. Daar liggen die scholen vaak te ver voor uit de buurt. Er zijn d’r ook een paar naar de andere kant van het land gegaan. Helaas. Volgende keer wanneer ik een leuk iemand ontmoet op het schoolplein vraag ik eerst naar de verhuis/schoolplannen hahaha 😛

  47. Alida zegt:

    Altijd leuk zo’n schoolplein. Wat je er allemaal niet aan mensen ziet. Van aso (ruim begrip maar goed wat ik dan aso vindt?)tot kak (net zo’n ruim begrip als aso). Laat ik het er maat op gooien dat er leuke en niet leuke mensen op zo’n schoolplein te vinden zijn. Beide groepen kan ik mee leven, zolang ze me niets verkeerd doen. Waar ik echt niets mee kan zijn die mensen die de ene keer wel gedag of zoiets zeggen en je de volgende dag straal voorbij lopen. Volgens mij zijn die mensen pas echt asociaal. Die mogen ze van mij zo het plein afblazen.

  48. Emmelinda zegt:

    Ja psies…die mensen hoef ik ook niet. Kan ik toch niks aan doen dat ze een ongelooflijk ochtendumeur hebben ofzo? Meestal spreken ze je aan als ze iets moeten. Ongelooflijk dat ze zelf niet doorhebben hoe opvallend dat is 😉

  49. Abby zegt:

    Gelukkig heb ik die fase al gehad met Nikita. Vreselijk dat slappe ge*** Maar Jens is nu 1 dus ik kan me weer gaan voorbereiden over een paar jaar …. Met Mika is dat anders, met die ouders heb je in ieder geval niet dat geleuter 😉

  50. Emmelinda zegt:

    Vreselijk he? Al ga ik na het publiceren van deze log met minder tegenzin naar het schoolplein. Omdat er zoveel lotgenoten blijken te zijn is het draaglijker geworden hihi 😉

  51. Abby zegt:

    Hahaha, maar weet je wat me wel zorgen baart, dat ik me het ooit liet ontglippen in een onbewaakt moment tijdens het wachten op school (ooit bij Nikita) tegen zo’n ‘doos’moeder, dat ik er nooit zo gek op ben dat wachten bij school. Zegt ze tegen me dat andere altijd praten over dingen die ze niet volgt en die ‘anderen’ dus saai vindt… Ze had niet eens door dat .. of zou ik zelf soms …neuuu …. toch? whahahahahahha

  52. Emmelinda zegt:

    Whaahaa daarom durfde ik deze log dus nooit te plaatsen. Ik had zoiets al véél eerder willen schrijven ghehehe. Misschien vinden ze mij ook wel zo’n doos hahaha 😛

  53. Abby zegt:

    Whahaha, ik had jou wel eens willen tegenkomen op het schoolplein. Echt één keer in de tig jaar kom ik iemand tegen die ik alleen maar hoef aan te kijken tijdens zo’n ‘dameskringgesprek’, kan ook heel genant zijn trouwens als je dan met zn 2en in een deuk ligt terwijl de rest een beetje suffig staat mee te lachen! ooo slecht eigenlijk he? Maar wel lachen!

  54. Emmelinda zegt:

    Jaaaa hahaha het is ook heel genant. Dan veeg ik de tranen van mijn gezicht en dan staan hunnie daar maar wat schaapachtig te lachen terwijl het toch zoooo leuk is. Het is écht een andere golflengte. Maar ik zet mijn zender mooi niet op die van hunnie hahaha 😉

  55. christa zegt:

    zo.. dit is voor mij wel een heel herkenbaar logje.
    Ik ben ook zon alleen sta moeder.
    Ik heb het vorig jaar wel geprobeerd hoor..
    Maar het blijft bij een occasional hallo en doeg helaas.

    Nu het nieuwe schooljaar is begonnen zag ik bij voorbaat al als een blok tegen dit haal en breng ritueel op.
    Aan alle kanten word je duidelijk gemaakt dat je er eigenlijk niet bij hoort. (lees hoe duidelijk kan je een mens negeren)
    En waarom nou eigenlijk?
    Omdat ik niet mee kan/wil roddelen?
    Of omdat ik gewoon mijn eigen leven leid in een toch wel hechte wijk?
    Geen idee.
    En eigenlijk boeit het me ook niet zo heel erg.

    Wel heel apart om hier te zien dat er toch nog heeel veel moeders met hetzelfde zitten.
    Als we nou toch eens allemaal op de zelfde school onze kinderen hadden zou het er vast heel anders uitzien 😀 😀

    Groetjes christa

  56. Emmelinda zegt:

    Ja bleergh ik keek er ook zo tegenop, tegen dat haal en breng-gebeuren. Ik verheug me dan ook ontzettend op het moment dat het niet meer/minder hoeft. Dit jaar begin ik al eens met Steffie alleen naar huis te laten komen. 😉

    Geinig om te lezen dat er meer moeders mee te maken hebben he? Want als ik ons schoolplein zo bekijk lijk ik echt een buitenbeentje te zijn. Ik vraag me dan ook af wanneer het zo zou zijn en wij (zwarte schaapjes van het schoolplein) bij elkaar op één school zaten of er dan ook verschil zou zijn???

  57. christa zegt:

    Ik zit er helaas nog wel een paar jaartjes aan vast (De jongste is bijna 3)
    Maar ohoh.. wat verlang ik naar die tijd dat ik niet meer hoef 😀 😀
    Tis bijna nog erger dan zelf naar school moeten 😀

    Ik vrees dat als we met zijn allen op een schoolplein zouden staan je het ook zou houden.
    Want er zijn altijd mensen (ik inclusief) die toch best wel te verlegen zijn om zich ergens tussen te mengen.
    En niemand, maar dan ook niemand zal op zo iemand afstappen om die in de groep te betrekken vrees ik.

  58. Emmelinda zegt:

    Ik denk het ook niet. Of het moet juist zo zijn dat we het herkennen dus meteen elkaar in de groep opnemen? Hmmzz, geen flauw idee 😉

    Ja pfff ik wist op de eerste dag al dat ik het nooit leuk zou gaan vinden. In feite hoeft het ook niet want ik hoef er geen vriendschappen uit te krijgen. Maar ik heb het geprobeerd en nu doe ik er geen moeite meer voor. Dan maar niet 😉 Soms is het ook wel heerlijk rustig zo in mijn eentje ghehehe 😉

  59. christa zegt:

    Ik denk wel dat er een bepaalde herkenning plaats zal vinden..
    Als is het maar de afkering van het roddelvolk en dergelijke uitdrukkingen op ons gezicht 😀

    Ach.. het blijft bij dromen vrees ik.
    We worstelen ons nog wel door de jaren haal en breng ellende heen.
    Maar als het niet meer hoeft.. vier ik een feestje 😀

    Vriendschappen hoef ik er ook niet van hoor. Maar alleen is ook maar alleen op het schoolplein.
    Oh men.. ik haat het echt.
    Voel me dan net weer als vroeger.
    Het jij hoort er niet bij gevoel..

  60. Emmelinda zegt:

    Yep, juist dat gevoel waar ik op de middelbare school tegen gevochten heb omdat ik dat op de basisschool zo vreselijk vond. En daar is het me gelukt. Maar op de een of andere manier zie ik het nou niet zitten. 😉

    Jaaaa hihi ik hang hier ook de vlag uit en vier een feestje. Waarschijnlijk gaan we het nog op een bepaalde manier missen, dat schoolplein omdat je op de middelbare niet meer in de gaten kunt houden wat er zoal voor een soort mensen staan hahaha 😉

  61. christa zegt:

    Naah missen??
    Echt niet!!
    Maar dat in de gaten houden dat blijf je vast op een andere manier dan wel doen.
    (Geen idee nog hoe hoor :D)

    Dat gevoel heb ik dus op alle scholen enorm gehad..
    En ik kon vechten tegen de bierkaai wat ik wilde.. ik hoorde er gewoon niet bij.
    En nu.. ach… Erbij horen wil ik ook niet echt.
    Maar zo af en toe eens aangesproken worden is ook wel eens leuk.

  62. Emmelinda zegt:

    Grinnik…nee ik geloof ook niet dat ik het zal missen. Mies is sinds dit schooljaar van de basisschool af. Ik mag me nu niet meer laten zien op het schoolplein. Niet van andere ouders maar van de pubers hahaha 😛 Tistogwat he? 😉

    Neeeej dat IS ’t ‘m ook. Eigenlijk dubbel; want wat ik op het schoolplein zie WIL ik ook niet eens. Al voelt het wel heel goed wanneer er dan iemand hetzelfde lijkt te vinden als ik. Maar goed, op de een of andere manier verhuizen die mensen ook weer. Het zou verboden moeten worden! 😉

  63. christa zegt:

    Hier is het op de peuterspeelzaal (die naast de basisschool staat) verplicht om een half uurtje te blijven bij je kind.
    (Trouwens ook in de eerste twee groepen van de basisschool maar dat werkt toch anders)
    Lekker bakje thee of koffie erbij en al gauw zit je wat te teuten met de ouders over de opvoeding van de kinderen.
    Op die manier had ik dus leuk contact met een paar moeders.
    Maar helaas helaas..
    De halve wijk gaat plat hier en de helft word gedwongen tot verhuizen.
    Weg leuk contact..
    Weg leuke vriendjes van de kinderen.

    Idd ze moesten het verbieden dat verhuizen.
    Tenminste.. van die leuke ouders..
    Die roddel en achterklap bende kan ik wel missen 😀 😀

  64. Emmelinda zegt:

    Oh vreselijk! Die leuke contacten die je daar had kwam je anders later ook weer op de basisschool tegen. Jammer dat ze nu gedwongen moeten verhuizen.

    Hahaha ja die moesten ze eigenlijk geld toe geven om te kunnen verhuizen, nietwaar? Wat zal het lekker opgeruimd zijn op het schoolplein ghehehe 😛

  65. christa zegt:

    hihi ik vrees dat het dan zelfs heeel erg rustig zou worden hahaha

    Ja idd het is echt jammer dat die nu idd gedwongen verhuizen moeten.
    Maar ach.. wie weet wat het leven nog in petto voor ons heeft.
    Vond het trouwens voor de meiden erger dan voor mij hoor.
    Hun zijn nog bezig hun vriendenkring op te bouwen en voor ze goed en wel iets hebben raken ze het al weer kwijt.

  66. Emmelinda zegt:

    OOOOH wat zou het héérlijk zijn he? Maar goed. Het is niet anders. Morgen mag ik er weer van genieten 😦

    Klopt, al vind ik kinderen een stuk flexibeler dan volwassenen. Meestal dan want zelfs daar zitten kids bij die het liever zo houden. Voor die kids is het inderdaad héél erg sneu! Maken ze bij jullie snel vriendschappen of kijken ze de kat een beetje uit de boom?

  67. Tyla zegt:

    IK, ben zo’n moeder die haar kind van school heeft gehaald……..
    En daarmee een van de bank afrollend contact heeft verbroken……..
    (zonder druipende mascara overigens….)
    Dat contact wordt nog steeds gemist op het nieuwe schoolplein…..zucht!

    Misschien moet ik een bord ophangen op het schoolplein: Interessante mensen hierheen!!!
    Ach ja………Montesorri onderwijs schijnt open te staan voor verfrissende ideetjes…..

    Ouders op het schoolplein ook????

    Groets

    Tyla

  68. Emmelinda zegt:

    Kijkkijk…daar heppie zo’n boosdoener hahaha :P. Saai hoor, zo zonder jou. Nou moet ik de dagen aftellen totdat Stef eindelijk alleen kan fietsen of helemaal van school is *streept driftig de dag van gisteren af op kalender*

    Ik weet niet wat het is met ons hoor…*sjugt*

    Greetz!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

