Zo vlug als water?

Photobucket - Video and Image Hosting

Sinds kort schenk ik geen frisdrank meer bij het avondeten *kijkt streng en schudt opgeheven wijsvinger driftig naar links en rechts (of andersom)*. Ieder had hier zijn of haar favoriet en moesten de glazen dus gevuld worden uit vier verschillende flessen. Iedere keer bij het boodschappen doen tilde Marc zich een breuk (5/8ste) aan die zware krat. Achteloos klokken we het natte goedje de gekauwde etenswaren achterna om de keel te smeren of te blussen omdat ik me in de keuken heb laten gaan met mijn verzameling pepertjes. Eigenlijk best zonde van het geld. Toch? Daarom is dat feest in het water gevallen. Water is gezond. Dus staat er nou een kan met vers getapt gemeentepils op tafel. On the Rocks natuurlijk. Zelfgemaakt. *kijkt trots*

Maar ik had niet op de vindingrijkheid van mijn dames gerekend. Wanneer ik aanstalten maak om naar de keuken te gaan schenken ze een glas frisdrank in*. Daar nemen ze een slokje van en laten de rest staan zodat het daarna op tafel terecht komt. (Omdat ik geen zin heb om er een tweede glas voor uit de kast te pakken; scheelt weer afwas weetjewelweetjeniet.). Het is slim bedacht en ze doen het ook niet iedere dag. Ze denken zeker dat ik het dan niet doorheb *doet β€œtssk tssk”* (net alsof het niet opvalt dat ze ineens/plotseling/abrupt niet meer mopperen over dat water). Toch scheelt het een boel. Dus ik zeg er mooi niks van. Ik kijk wel mooi uit!

Scheelt weer ’n storm in een glas water!

*Ja hoor, daar hebben ze tijd genoeg voor. Die aanstalten moet ik vooral niet overhaasten. Er moet genoeg tijd zijn om overrompeld te worden door een aanbieding van Marc om chinees/pizza te laten bezorgen, ghehehe.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Zo vlug als water?

  1. Ans zegt:

    Vroeger dronk ik altijd water bij het eten, later dronk ik er lange tijd niets bij, maar sinds kort drink ik toch weer regelmatig water, best wel lekker eigenlijk. Frisdrank bij het eten vind ik te zoet. Maar ze zijn wel slim, die meiden van je, hahah, alleen bijtappen zal toch met water moeten, das pech voor ze.

  2. Emmelinda zegt:

    Ongelooflijk he, verzin je het een, hebben zij alweer een ander plannetje. Het is hier zo oppassen met die grieten hahaha. Hebben ze natuurlijk van Marc πŸ˜‰

    Ja is eigenlijk niks mis mee he, met water. We hebben in Tiel gewoond en pfff daar vond ik het water Γ©cht vies. Daar had ik zo’n filterkan maar dat was een gedoe iedere keer. Hier valt het goed te drinken. Jammer voor die grieten van ons πŸ˜‰

  3. Miek zegt:

    Bij ons heerst (ja ja echt waar) een regel, allen fris in het weekend en bij friet. Erg duidelijk, dus de rest van de dagen (huh….4) water!!

  4. Emmelinda zegt:

    Vind ik een goeie regel want eerlijk gezegd smaakt fris bij friet toch wel hééééél lekker he? πŸ˜‰

  5. bengeltjuh zegt:

    We drinken melk bij het eten……of eigenlijk is het eerst eten en dan de melk……maar dat gaat weleens verkeerd bij bepaald kleiner persoontje…..ik noem geen namen πŸ˜‰

    Water wordt veel gedronken bij ons……en dat scheelt weer frisdrank….hoewel ik alleen regel heb met cola….dat mag vooral niet sΓ‘vonds gedronken worden…tis al een stuiterbal….gaat hij nog meer stuiteren haha

  6. Emmelinda zegt:

    Ow ja melk! Moet ik ook nog eens iets op verzinnen. Dat drinken we hier ook veel te weinig. Komt ook omdat ik dat zo vies vind. Foei Em πŸ˜‰ Hahaha noem je geen namen? Dan doe ik net alsof ik het niet doorheb oke? πŸ˜‰

    Ja dat scheelt echt he. Ongelooflijk gewoon. Na een paar dagen waren alle flessen leeg. Braaf natuurlijk maar pfff dat kan echt niet gezond zijn. Vooral al die suikers die er in zitten. En nou drinken Stef en ik light maar wat er daar weer voor een troep in zit :(. Dan maar niet stuiteren he? πŸ˜‰

  7. Dinie zegt:

    Ja hoe ouder hoe vindingrijker. Die van ons krijgen ook alleen water bij het eten. En wij ook hoor!
    Maar jij kan goed koken zeg (ijsblokjes) knap!

  8. Annemarie zegt:

    Ik heb tegenwoordig verse jus d’orange bij het eten.. Want van groente hou ik niet, dus zo krijg ik toch mijn vitamientjes binnen!
    Maar water is net zo lekker eigenlijk! πŸ˜‰

  9. Emmelinda zegt:

    @Dinie;Doe je zonnebril eens af…dan laat ik je het recept zien *houdt verkreukeld briefje omhoog*. Maareh…alleen omdat jij het bent hoor πŸ˜‰

    @Annemarie;O jaaa dat vind ik ook lekker. Maar de meiden niet. Dan moet ik nog twee verschillende dingen op tafel zetten. Jammer eigenlijk. πŸ˜‰

  10. remco zegt:

    kan marc niet eens voor mij de krat komen sjouwen πŸ˜‰
    want voor een één-persoonshuishouding jaag ik er aardig wat flessen spa blauw doorheen zeker met dat warme weer :p

  11. Emmelinda zegt:

    Hahaha eens kijken of ik nog wat breuken kan opsommen πŸ˜‰

    Dat vind ik met dit weer wel weer een uitkomst. Normaal krijg ik niet zoveel glazen water weg. Nu liters achter elkaar. Wanneer we straks een waarschuwing krijgen dat we niet meer mogen sproeien en van dat soort dingen weet je wiens schuld dat is πŸ˜‰

  12. OmaBommel zegt:

    Hier was ik weer even, lekker laat, kan weer eens niet slaaaaapen!
    Mart van mij drinkt altijd cola-light overal bij en ik drink niet bij mijn eten maar vlak daarna lekker senseo!
    Verder drink ik veel water.
    Doei truste. Maar jij slaapt natuurlijk al hihihi.
    Lia

  13. Youke zegt:

    Slim zeg.
    Ik kreeg nooit drinken bij mijn eten en die gewoonte heb ik er maar ingehouden.

  14. Colinda zegt:

    Goedemorgen,..

    Zo en daar ben ik weer ,..tijdje geleden hΓ©,..ik probeer van af nu weer vaker bij je langs te komen,..hahaha,..ben er ook even een tijdje tussen uit geweest,….maar goed ik ben er weer,..hahaha,…

    En wat dat water betreft ,..ja wij drinken zo af en toe ook wel water bij het eten maar dan moet het wel ijs-en ijskoud zijn hoor ,…hahaha,..
    En inderdaad die meiden van jouw zijn erg slim ,…hahahha,….en jij trouwens ook laat ze maar lekker denken dat je niks doorhebt anders heb je nog meer afwas ,..hahaha,…

    Nou ik wens je een hele fijne zonnig dag toe ,…..

    Hier komt hij weer: en een hele dikke knuffffffffffffffffffffff,….

    Liefs Colinda.

  15. Natas1970 zegt:

    Kreeg vroeger thuis ook nooit drinken bij mijn eten. Tegenwoordig drinken we melk. Is meteen een goed moment om die melk dus inderdaad binnen te krijgen, anders wordt het toch niet gedronken. We lusten het wel, maar ja…

  16. remco zegt:

    @Emmelinda ik zal de desbetreffende instanties alvast waarschuwen vanwege het hoge watergebruik πŸ˜‰

  17. Emmelinda zegt:

    @Oma Bommel;Ja hihi ik was al weg he? De laatste weken ben ik zo moe dus ga ik er voor 1 uur al in. Ik word oud geloof ik ghehehe πŸ˜‰

    Hahaha leuk eigenlijk hoe verschillend iedereen daar in is. De een drinkt wel, de ander niet. Na het eten een glas fris vind ik heel lekker, dan proef je tenminste was je drinkt. Toch? πŸ˜‰

    Fijne dag vandaag! Dikke knufff

    @Youke;Kijk..dat is nΓ³g goedkoper. Al moet ik het echt wel doen want zoveel liter verplicht drinken per dag is voor mij moeilijk πŸ˜‰

    @Colinda;Goeiemorgen Colinda πŸ˜€
    Gezellie dat je er weer bent hihi, da’s inderdaad een hele poos geleden he?

    Hahaha ja ik wil ook alleen maar ijsblokjes en een beetje water ghehehe. En dan op tijd opdrinken zodat je nog lekker op het kleine ijsblokje kunt bijten ghehehe πŸ˜›

    Grinnik…ja slim is dat he? Stelletje doortrapte grieten πŸ˜› Je komt gewoon ogen en oren te kort hiero hahaha.

    Ik wens jou natuurlijk Γ³Γ³k een hele fijne en vooral zonnige dag! Dikke knufff en veel liefs

    @Natas1970;Ja die melk *sjugt*…die vind ik alleen lekker als ie ijs en ijskoud is. Anders krijg ik dat echt niet weg. Gevolg is wel dat ik dat veel te weinig drink. Moet ik ook nog iets op vinden πŸ˜‰

    @Remco;Hahaha goed idee, dan kunnen ze me alvast afsluiten en kan ik aan de cola πŸ˜›

  18. Natazz zegt:

    Bij mijn ouders thuis kregen we pas na het eten wat te drinken. Mijn moeder zei altijd anders spoel je je eten weg. Kees en ik hebben altijd water, ik moet er niet aan denken om een glas cola erbij te hebben. Overigens drink ik bijna alleen maar water, ik klots de hele dag door.

    Fijne dag
    liefs Natazz

  19. marion zegt:

    hahahaha ja hoor
    lig helemaal dubbel van het lachen
    fijne dag vandaag knuffel e veel liefs van mij

  20. Monique zegt:

    Goedemorgen, hier valt de Cola en de 7up en de sinas ook niet aan te slepen,zo heb je net gehaald en zo is het weer op grrrr.. Ben ook al een beetje afgestapt, tenminsten GEPROBEERT ! Ja, je verstaat het goed, alleen nu is de kleinste overgestapt door school naar de wicky. Nee, geen wiskey ! wicky , die kleine pakjes drinken jeweetwel. Nu gaat dus de cola en die andere troep iets minder snel, maar nu vliegt de wicky weer de koelkast uit. Zucht… Ik zelf drink eigenlijk alleen maar koffie thee of water, ze moet gewoon meer naar mij kijken
    πŸ˜‰ haha.. Nou ja, hopelijk gaan ze de leven nog beteren *kijk bedenkelijk!* hahaha.. Fijne dag alvast enne een MEGA knuffel van mij !

  21. Emmelinda zegt:

    @Natazz;Ja en in feite is dat natuurlijk ook zo..qua smaak vind ik dan. Heb je zo je best gedaan op het eten en dan delete je meteen de smaak. Zonde. Maar soms (vooral bij droge rijst) krijg ik het de strot gewoon niet af ghehehe πŸ˜‰

    Hahaha als je maar niet zeeziek wordt joh πŸ˜›
    Jij ook een hele fijne dag! Knufff

    @Marion;Grinnik…pas op met je rug hoor…da’s gevaarlijk wat je doet πŸ˜› πŸ˜‰
    Fijne dag meissie! Veel liefs en een dikke knufff!

    @Monique;Jaaaa dat was hier dus ook. Belachelijk gewoon. En duur. Toch?
    Hahaha jaja geen whiskey he? :P. Ja ik ken die wicky…hier vinden ze dat gelukkig niet lekker, scheelt weer he? Hihi. Misschien moet je net doen alsof je het smerig vind, kids doen alles tegenovergesteld. Vinden zij het ineens heerlijk πŸ˜‰

    Ik wens jou ook een fijne dag! Een gigaknufff voor jou πŸ˜‰

  22. ~Tina~ zegt:

    De heren drinken bij mij melk bij elke maaltijd, dus ook ’s avonds. Zelf ben ik daar niet zo gek op en ik drink dan ook meestal water.
    Frisdrank ofzo bij het eten lijkt me ook niet zo’n combinatie….
    Goed idee om een kan water neer te zetten! En met dit warme weer zullen ze best dorst hebben.

    Fijne donderdag!
    Groetjes en liefs van Tina πŸ™‚

  23. Monique zegt:

    Ja klopt, al die troep is ook ontzettend duur en zwaar en je word er dik van en je kan er bij overmatig gebruik suikerziekte van krijgen,eigenlijk alleen maar last dus ! Nee geen Wiskey πŸ˜› Kan het natuurlijk wel eens proberen ! hahahaha.. En misschien moet ik dat eens gaan doen, net doen of het zo vies is. Ben alleen bang dat er niet ingetrapt word,ik ga zo alweer nieuw (verslavend) spul kopen voor de junkies in huis, voor ze afkick verschijnselen krijgen ! hahahaha… Knuff + Liefs Monique en Gio

  24. Emmelinda zegt:

    @Tina;Weet je wat ik alleen zo moeilijk vind? Ik heb met die bloedarmoede geleerd dat melk weer ijzer afbreekt. Mag ik het dan toch bij het eten of pas er voor of d’r na? Ach wat…het is een goeie smoes want ik drink niet graag melk. Moet ik toch eens aandacht aan besteden πŸ˜‰

    Yep met dit weer mopperen ze stukken minder en klokken ze liters water weg. Mooi verdiend weer πŸ˜‰ Ghehehe

    Jij ook een hele fijne dag vandaag! Dikke knufff!

  25. Emmelinda zegt:

    @Monique;Ja dat is echt he…wanneer je die scheppen suiker eens naast elkaar zou leggen schrik je. Dat besef je niet wanneer je snel je glas fris leegt of je pakje wickey leegzuigt! Stef heeft er nu kijk op. Dat scheelt al een boel. Komt ook omdat ze op school zo bezig zijn met dat voedingscentrumgedoe πŸ˜‰

    Whaahaa ze houden ons wel bezig he? We moesten eigenlijk een leiding aan laten leggen van de fabriek naar ons huis. Scheelt weer slepen πŸ˜‰

    Veel liefs en een handjevol knuffies!

  26. Monique zegt:

    Wat een goed idee zeg, een leiding. Maar ja dan komen ze helemaal de bank niet meer af natuurlijk. an is het mond open en zuigen maar ! hahahaha.. Ja jij heb dan weer geluk,die van mij krijgt verlopig nog geen voedingsgedoe op school. Dus ik moet er even mee leren leven.

    Knuffels en Liefs

  27. Emmelinda zegt:

    Ja je hebt helemaal gelijk. Maar dan kunnen we wel weer gaatjes prikken in de leiding. Hebben we meteen een mooie fontein in de tuin ghehehe.

    Mies heeft het ook gehad maar die trekt zich er niks van aan. Tsja ze kan het ook hebben, die spriet van ons πŸ˜‰

    Dikke knufffff

  28. Monique zegt:

    Word wel een kleffe boel zeg een prik fonteintje ! haha… Moet er niet aan denken, dan mogen we wel een wasmachine erbij nemen (en natuurlijk extra strijkwerk dan) Nou ik weet het al,in dat geval sla jij dat fonteintje af ! hahaha.. πŸ˜‰
    Dikke knuffels +liefs !

  29. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja daar heb je gelijk in. Ik heb al genoeg te wassen en te strijken. YAK. Maareh…buiten?? Hoef ik ook niet meer de planten te sproeien ghehehe

    Dikke knufff

  30. Monique zegt:

    Zouden die planten het doen op prik spul leven ? Worden ze vast ook verslaafd, en natuurlijk sterf je dan van de wespen en mieren :-S Nou alles behalve aangenaamt lijk me 😦 Nee ik doe het ook maar niet. hahaha, strijken enzo geen probleem maar insekten en ongedierte. 😦 Ik sla af ! hahaha

    Knufffiessss

  31. Emmelinda zegt:

    Ghehehe en niet alleen insekten…wat dacht je van vervelende buurtkinderen die de dorst komen lessen omdat ze thuis alleen maar water krijgen? WHaahaa ;P

    Knuffff

  32. Monique zegt:

    hahahah… Komen ze met al die scoorters en heb Gio gelijk een haarm van meiden. :-S Ja ik wil wel een fontein, maar dan eentje van water ! hahaha Dan groeien de planten ook, en heb ik nergens geen last van. hahaha… Geloof dat ik toch maar gewoon met flessen blijf sjouwen πŸ˜‰

    Knuffels

  33. Emmelinda zegt:

    Nou kijk eens aan…zijn wij ook weer tevreden met het slepen van flessen. Waar een log al niet goed voor kan zijn he? Ghehehe. Ik verheug me nou al op de volgende boodschappen! πŸ˜‰

    Knuffff

  34. Monique zegt:

    hahaha, zo diep kunnen we zinken dus. Leuk trouwens die plaatjes πŸ˜› hahahahhaha..

  35. Emmelinda zegt:

    Ja nog ff en we doen fluitend het huishouden ghehehe (Heb ik alleen mazzel; ik KAN niet fluiten ;))

    Welke plaatjes bedoel je? Die in de linkerkolom?

  36. Monique zegt:

    Al je plaatjes zijn weg bij jou,tenminsten bij mij dn ik zie ze niet. Zie alleen staan dat ze er tijdelijk niet zijn en dan photobucket eronder. hahaha, daarom zeg ik leuk die plaatjes.

    KNUFFIES!

  37. Emmelinda zegt:

    Ooooh ja ik zag het ook op andere loggen. Photobucket is aan het werk. Dat zal het wel zijn. Ik heb mijn cookies nog niet leeggegooid, daarom kan ik ze waarschijnlijk wΓ©l nog zien. Zo eens even doen πŸ˜‰

    Knufff

  38. remco zegt:

    goed beschouwd is dat logje gewoon water naar de zee dragen alwaar je dan weer spijkers op laag water kan gaan zoeken om daarna het water tot je lippen hebben staan omdat het eb door de vloed is verdrongen. om te voorkomen dat je door al di spijkers weer zinkt als een baksteen moet je ze snel illegaal dumpen in de zee waardoor green*peace weer in actie moet komen om je de oren te wassen πŸ˜‰

    maar ik voel aan mn water dat ik nu ff geen water meer kan zien; horen; ruiken of typen
    bye

  39. Emmelinda zegt:

    Whoeehaa…volgens mij ben je gewoon een spraakwaterval πŸ˜› ghehehe

    Ehmm..dat staat eigenlijk wel als een paal boven water πŸ˜‰

  40. Hoi Emmelinda

    Levensbehoefte nr 1 hier , dus omdat we de hele dag zoveel water drinken tracteer ik mezelf op een lekker glaasje wijn bij het eten !

    Fijne avond liefs Ylone xx

  41. Emmelinda zegt:

    Haaaai πŸ˜€

    Hahaha groot gelijk! Geniet er maar lekker van!

    Jij ook alvast een fijne avond! Dikke knufff

  42. Belinda zegt:

    Ja die meiden zijn slim! Voor het eten gewoon een lekker groot glas limonade inschenken en tussendoor geregeld even naar de keuken lopen en het effect van de kan water op tafel heeft dus eigenlijk alleen gevolgen voor de ouders (die het goede voorbeeld moeten geven en van narigheid aan het water zitten te nippen). πŸ˜‰

  43. Sjoukje zegt:

    Slimme meiden heb je , van wie zullen ze dat nou hebben hè.
    Groetjes en een fijne dag.
    Sjoukje

  44. Emmelinda zegt:

    @Belinda;Hahaha ja zie je ons al zitten? Zij de keel gesmeerd met lekker zoet spul en wij de keel met water smeren omdat het geld oplevert hahaha πŸ˜‰

    @Sjoukje;Hahaha ik denk van de ooievaar πŸ˜› ;). Ja doortrapt he? En al heel snel ghehehe. Eens kijken wanneer ze doorhebben dat ik ze wel in de gaten heb πŸ˜‰

    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Dikke knufff

  45. abitch zegt:

    Wij drinken graag water bij het eten.
    nou ja IK, de kids MOETEN en vaders weigert *tsk wat een voorbeeld*
    Hier hebben we een jaar of wat terug de frisdrank voorraad gehalveerd, afentoe water kan best.

    Onze ijskast produceerd ook ijsklontjes en kan in de crunchstand, dat is nu wel favoriet, gecruncht ijs met siroop (soort slush puppie) stukke goedkoper we hebben de ijskast er al bijna mee terug verdient πŸ˜‰

  46. Emmelinda zegt:

    Oehhhh *verdringt jaloers trekje* dΓ‘t lijkt me helemaal lekker. Aangezien ik kapitalen uitgeef aan mijn meiden in de stad aan die gekleurde drankjes met kapot ijs hihi. Ik geloof dat ik Marc vanavond eens lief aan moet kijken om ook zo’n ijskast aan te schaffen. Oeps…gaat wel de winst van de waterdrinkerij er aan he? πŸ˜› πŸ˜‰

  47. * Garfield * zegt:

    Ja scheelt ook een hoop suiker hΓ©. Suiker houdt de groei tegen en zo, dan nog maar te zwijgen van de calorieΓ«n.
    Hier mogen ze per dag beperkt frisdrank drinken.

    Over die welkom-Garfield. Een vriendin van mij heeft hem een jaartje of twee geleden op het net gevonden en heeft hem naar mij toegestuurd. Leuk hΓ©. Bedankt, ik vind hem mooi.

    Ik heb je gelinkt. Vind je dat goed ?

    FIjne dag.

  48. marion zegt:

    ja mem mond doet zeer πŸ˜•

  49. Hanny zegt:

    Geef mij maar water, maar dan moet het wel ijskoud zijn. Lekker neutraal bij het eten. Proef je tenminste alles (als er wat te proeven valt natuurlijk).

  50. Emmelinda zegt:

    @Garfield;Ja dat is echt schrikbarend hoeveel suiker je stiekem naar binnen giet. Dat wil ik toch heel graag beperken.

    Ja dat is echt grappig. Zo nu en dan kom ik hem tegen en dan moet ik lachen. Hij past goed bij je lay-out! πŸ˜€

    Tuurlijk, tegen jou kan ik toch geen nee zeggen? πŸ˜‰

    Fijne dag vandaag! Knufff

    @Marion;Grinnik…je trommelvliezen ook? Van het geluid van het lachen? πŸ˜‰

    @Hanny;Psies…dat is echt heerlijk. Het voordeel zag ik gistermiddag ook. Mies kwam van een paard af en na het drinken gutste ze een gedeelte over haar hoofd om af te koelen. Dat zie ik ons nog niet zo snel met cola doen ghehehe πŸ˜‰ En inderdaad…dan proef je tenminste alles. Daarvoor sta je toch ook zo lang in de keuken? πŸ˜‰

  51. bengeltjuh zegt:

    Het is bij ons ook een van de weinige momenten dat we melk drinken hoor…..bij het eten….en ik ben zelf ook niet zoho melkmonster (gut dat was ik wel toen ik zwanger van Ratjuh was trouwens hahah litersssssssss)…….maar ik vind wel dat hij melk naar binnen moet krijgen..want voor de rest (vr)eet hij toch al niet bijster veel (ok behalve de patatdingen enzo….spinazie)…dus toetjes en andere zuivelproducten is niet altijd in de smaak…dus kan het wel proberen in te proppen (komt een vliegggtuiggg…) maar daar trapt hij niet meer in zeg hahahaha

    En ik denk dat melk erna beter is dan ervoor..anders zit je al vol dan dat je nog eten moet……;-)

  52. Emmelinda zegt:

    Whahaaa dat met dat vliegtuig. Ikke maar proberen maar die grieten hier zijn er nooit ingetrapt. Maar een ellende was het wel. Ze eten nog niet zo lang goed en nog lang niet alles wat de pot schaft maar ik mag niet klagen. Het was eerst verschrikkelijk aan tafel.

    Is wel grappig wat je zegt; tijdens de zwangerschap sleepte ik me ook een breuk aan sinaasappels. Eet ik nu ook nog maar zelden. En melk drinken inderdaad..

    Ja wat dat betreft lijkt het me ook beter dan vΓ³Γ³r het eten flink drinken. Hier eten ze ook niet altijd even enthousiast en als ik ze dan al van tevoren flink laat drinken kan ik het wel vergeten. Alhoewel…dan blijft er natuurlijk wel weer meer voor mij over he? Ghehehe πŸ˜‰

  53. marion zegt:

    hahah nee die nite daar zit al eeld op πŸ˜‰

  54. Miek zegt:

    Emmelinda, bij friet hoort nu eenmaal cola wil je daarna die boerwedstrijd erin kunnen houden! ;o))

  55. Yvonne zegt:

    Ik geef helemaal niets te drinken tijdens het eten, dat is helemaal hartstikke goedkoop!

  56. Wat een slimme grietjes zeg..bij ons willen de meiden ook altijd drinken..en dan net als ik m’n eerste hap wil nemen..terwijl ik Sil ook altijd tussen door moet eten geven..*zucht*..misschien dat ik dat ook wel ga doen..gewoon een kan water op tafel zetten..Fijne avond nog verder..Groetjes

  57. Emmelinda zegt:

    @Marion;Oh hihi daar kun je zo lekker aan plukken πŸ˜› πŸ˜‰ GEintjuhhh

    @Miek;Whaahaa ik verlies het toch van Stef. Tjemig wat een vloume komt uit zo’n klein meisje! πŸ˜€ πŸ˜‰

    @Yvonne;Grinnik…oke jij wint πŸ˜‰ Maareh…dan niet met terugwerkende kracht volgieten na het eten he? πŸ˜‰

    @Anet;O ja hihi heb je dat ook altijd dat jouw eten koud is voordat je je eerste hap kunt nemen omdat de kids voorgaan? Het is al jaren geleden maar dat vergeet ik nooit meer hahaha.

    Ik wens jou natuurlijk Γ³Γ³k een hele fijne avond! Dikke knufff

  58. Van wie zouden ze die slimmigheid nou hebben.
    Komt het ergens in de familie voor?????

  59. Emmelinda zegt:

    Hahaha mijn naam is Haas πŸ˜› Alles wat ik zeg kan tegen me gebruikt worden ghehehe πŸ˜‰

  60. remco zegt:

    ik vind hier maar erg vochtig, kan iemand de kraan dicht doen πŸ˜›

  61. GekinblacK zegt:

    De tip van Gib: Water.. je kunt er ook wat in doen, Ranja is ook lekker !

  62. Emmelinda zegt:

    @Remco;*leent superabsorptiedoekje aan Remco*

    @GekinblacK;Heeee gekkie! Nais toe sie joe egin!
    Hahaha ja dat is ook een optie. Alleen vrees ik dat wéér iedereen zijn eigen smaak wil πŸ˜‰

  63. * Garfield * zegt:

    Ik zie nog geen nieuw logje maar kom je toch alvast een heel fijn weekend wensen.
    Geniet van je gezinnetje.
    Groetjes.

  64. Emmelinda zegt:

    Klopt…ik ben er nog mee bezig. Misschien verschijnt er vandaag we iets. Anders binnenkort πŸ˜‰

    Ik wens jou ook een heel fijn weekend! Maak er iets moois van samen πŸ˜‰

    Groetjes terug!

  65. Monique zegt:

    Hey Emmelinda… Ik kom je even een heeeeeel fijn weekend toewensen ! Oh ja,nog 15 dagen he… Hahaha.. zal je zien,op DE dag vergeet ik het ! whahaha.. Nou hoe staat het vandag met je drank voorraad ?

    Dikke knuff voor jou

    Liefs Monique en Giovanni

  66. Abby zegt:

    Hahaha, dat doe ik nou altijd zelf (dat glas van tevoren inschenken)in de hoop dat de rest mij na gaat doen…. niet dus :S

  67. Emmelinda zegt:

    @Monique;Heeeej meissie! Goeiemorgen!

    Hahaha ja het is bijna zo ver. Heb ik trouwens ook altijd…dagenlang van te voren heb ik kaarten al klaar liggen om te versturen en raad eens wat? Juist…op de dag zelf blijft dat ik ze vergeten ben te posten. AARGH

    Grinnik…met de drankvoorraad staat het goed, we hebben gisteren bijgetankt in de supermarkt. πŸ˜‰

    Jij ook een hele dikke knufff!

    @Abby;Hardnekkig zijn ze daarin he? Moet je eens aanbieden om spekkies bij het eten te doen…hebben ze geen enkele moeite mee πŸ˜‰

  68. Monique zegt:

    hahaha.. Nou lijk me sterk als ik je vergeet hoor, al m’n verjaardagen staan in me telefoon. En klokslag 08:00 uur in de morgen gaat er dan een alarm af. hahaha.. Zo ook al aan het bijvullen geweest? Ja de verslaving moet goed onderhouden worden hΓ¨, anders worden ze chagrijnig hΓ¨ πŸ˜‰ hahaha..

    Knuffels !

  69. Emmelinda zegt:

    Grinnik…dat is wel handig inderdaad. Ik gebruik mijn telefoon eigenlijk zelden. Zou voor mij geen oplossing zijn ghehehe. En briefjes opprikken heeft ook geen zin…daar loop ik straal voorbij ghehehe πŸ˜‰

    Nou inderdaad..al moet ik zeggen dat het nou twee weken geleden was dat we zoveel moesten aanschaffen. Het werkt dus blijkbaar wΓ©l hihi. Ik zal ze straks verwennen met een lekker glas koude cola πŸ˜‰

  70. Lette zegt:

    Ik zou die stiekeme glaasjes fris, mooi aanlengen met water voor een lekker vol glas bij het eten. ‘S kijken wie er dan nog ‘slim’ is. Een andere truuk is wel gewoon een extra glas pakken en de afwas door hen laten doen. Ben met je eens dat het onzin is om een smaakje naast je eten te drinken. Water is prima en gezond.

  71. rietepietz zegt:

    Oei…. ik val meteen door de mand als “oudje “, je eten wegspoelen met drinken? Werd van huisuit niet getolereerd , zelfs geen water . Je bent dus “goed bezig” om de oude normen en waarden te herstellen alleen …….. geloof ik niet dat dΓ‘t nou je uitgangspunt was !
    hahahahaha , tegen wil en dank dus aan “het moreel”werken .
    fijn weekend en liefs Riet

  72. Emmelinda zegt:

    @Lette;Whaahaa ja dat kan natuurlijk ook. Mies had al dubbelfris gepakt. Als je snel kijkt lijkt het ook water. Wanneer ik dat allemaal aanleng met water hebben we een goedkope light-variant ghehehe πŸ˜‰

    @Rietepietz;Hahaha nou weet je, mijn moeder had later ook een waterkan op tafel staan. Eerst hadden we er ook niks bij te drinken. Ik begon er zo van te balen dat we steeds zo moeten slepen als we boodschappen doen. En echt, je merkt het meteen. Als je nou in de kast grijpt voor een volle fles IS er ook een volle fles. Misschien dat het nΓ³g minder kan op tafel want wanneer we ergens een frietje pikken zΓ³nder (duur) drinken er bij kijken die meiden zo raar. Die zijn zo gewend om alles naar binnen te spoelen πŸ˜‰

    Ik wens jou ook een heel fijn weekend Rietjuhh…veel plezier in Leiden!

  73. Alida zegt:

    Ze weten nu waarschijnlijk wel dat je het weet. Ze lezen dit vast. Mijn kinderen drinken sinds ik de hele dag met zo’n flesje spa (lees kraanwater) loop, ook meer water. Is natuurlijk leuk uit zo’n flesje drinken. MIj hoor je niet klagen.

  74. Emmelinda zegt:

    Jaaaa hahaha dat werkt prima he? Hier hebben ze er zoeentje van Aquarius. Ik weet niet of dat een soortgelijk flessie is? Met zo’n doppie erop en daarna zo’n tuitje dat je omhoog kunt doen om te drinken. Kost maar een paar centen en ze zijn er zo blij mee hahaha. πŸ˜‰

  75. geertje zegt:

    Drinken bij het eten? Nee, daar doen wij niet aan!
    *Kijkt stiekum naar alle glazen die snel weggezet zijn voordat de tafel gedekt wordt* πŸ˜‰

  76. Emmelinda zegt:

    Hahaha *doet net alsof ze het niet gezien heeft* πŸ˜‰

  77. Nicky zegt:

    Zelfgemaakt gemeentepils ‘on the rocks’? Jeetje, Emmelinda! Je bent een echte keukenprinses! Overigens lust dochterlief geen prik… Raar kind!

  78. Emmelinda zegt:

    Grinnik…of ijskoningin πŸ˜› Ik had het moeten weten; je leest te goed hahaha. Of ik schreef te slordig. Zo kun je het inderdaad ook lezen hahaha.

    Snap ik ook nooit. Hier lusten ze het wel. Maar mijn jongste lust geen friet. GEEN FRIET? Wat een raar kind is dat. Het is dat ik ze thuis gebaard heb anders zou ik denken aan een verwisseling in het ziekenhuis πŸ˜›

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

