Klikkerdeklik*

Photobucket - Video and Image Hosting

Een paar jaar geleden besloten we de bovenverdieping eens grondig aan te pakken. Bij die bodem beginnen hé** (vandaar grondig, heb-ju-úm?). Weg met het Mondriaan-effekt op de grond van verschillende kleuren vloerbedekking die van alle kamers samenkwamen op de gang. Een eenheid moest het worden.

Nadat we in de handen gewreven hadden (* blaast rook van handen wegens te hard wrijven en brandgevaarlijke omstandigheden*) om aan de klus te beginnen werd ons pijnlijk duidelijk dat laminaat leggen beter gaat in een leeg huis. Twaalf jaar spullen verzamelen eist zijn tol*** en betekent dat er bijna geen leeg plekkie meer in huis te vinden is. Dus improviseren en spullen slepen van kamer naar kamer leek op de vuilnisbelt na de beste oplossing.

Nou speel ik in mijn logjes vaak de vermoorde onschuld maar ik kan natuurlijk zelf ook het een en ander *knikt vol enthousiasme*. Zoals…euh..euh…(Zit me niet op te jagen joh, ik kom er zo zelf wel op!). Ondanks mijn ancalcubetisme (zoiets als analfabetisme maar dan met rekenen, red.) gingen we aan de slag. Omdat ik wel over inzicht beschik (ha! Dát was het! Inzicht!!! *kijkt verwonderd naar ongelovige blikken van watzegjemenoulezers*) en Marc over een inwendige rekenmachine en een waterpas zouden we de klus wel klaren!

Zoals het perfectionisten betaamt hadden wij ook wat te zeiken mopperen nadat alles op zijn plek stond en het gereedschap de kist in verdwenen was. Ook al was er zo op het oog niks te zien, tussen gang en onze slaapkamer zit een vage ruimte onder de planken die zorgt dat bij betreden van het gewraakte gebied het zaakje omlaag veert en er luidruchtig bij kraakt.

Nou ben ik –vooral met het oog op nieuwe zooi- nogal ruimdenkend, doordevingerszienerig en praktisch ingesteld. Immers, zo horen we ruim op tijd indringers in de vorm van de meiden onze slaapkamer betreden. Errug handig in sommige gevallen (welnee…ik bedoel wanneer we een spannende film bekijken, ghehehe).

Helaas bezit Marc een ietsepietsie minder relativeringsvermogen (*plaatst woord op scrabblebord en incasseert driedubbele woordwaarde*) en dreigt om de zoveel tijd met harde maatregelen. Tot nu toe heb ik hem er nog van weten te weerhouden om alles uit te halen en opnieuw te leggen al begrijp ik hem natuurlijk maar al te goed.

Kans is groot dat de vloer in de kamer gewoon scheef is, net zoals de rest van het huis, en dat opnieuw leggen hetzelfde resultaat geeft. Eerlijk gezegd, maar dat had je vast wel door, zie ik er als een berg tegenop (offe…doe maar twee bergen, het grootste formaat graag).
Tjongejonge…denk je van het gesodemieter af te zijn met die laminaat…

..brengt het me nog in een lastig parket!

*Hahaha had ik jullie beet he? Nou eens geen doorklikgeintjuhhh  maar gewoon een log over kliklaminaat!

**Gebaseerd op pizzareclame uit tijd van Ben Hur.

***Nope, geen speelgoed uit de tijd na Ben Hur (scheelt niet veel overigens, ghehehe)

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Klikkerdeklik*

  1. marion zegt:

    hahahahah lol
    en j aik weet wat je bedoel ik heb dat met mijn broer ook freselijk aan de alcohol vervelend en erg irritant
    maar wens jou een fijne avond toe en nu ga ik ff grondig lezen 😉
    knuff en veel lief s van mij

  2. marion zegt:

    gheghe hoe verzin je het toch iedere keer weer
    machtig gewoon 🙂
    dikke knuff en veel liefs van mij

  3. Emmelinda zegt:

    Daarom 😉 Ik zal er hier niet over in details treden maar door mijn omgeving heb ik er genoeg van gezien om mijn hele leven geen drup aan te hoeven raken 😉

    Hahaha Dank je wel. Het kwam zo uit mijn vingers hahaha. *blaast rook van vingers wegens lang en vlug typen*

    Jij natuurlijk ook een hele fijne avond meissie! Dikke knufff en veel liefs!

  4. marion zegt:

    haha ja ik merk het en stink hier nar verbrand vlees en rook
    nee maar ik lust ook geen alcohol omdat ik het buiten heb gesloten

  5. Emmelinda zegt:

    Ja ik denk dat je psies hetzelfde hebt gedaan als ik. Ik moet er niks van hebben. Daarbij ben ik maf genoeg van mezelf, daar heb ik die drank niet voor nodig ghehehe 😉

    *wappert rook andere kant op*

  6. marion zegt:

    haha nee zeker niet geef mij maar cola daar raak ik helemaal van slag om zo maar te zeggen van. das echt lol.
    wapperd terug want toetsenbord hier begint ook al te roken 😛
    oooooo leuke laminaat trouwens 😉 beter als vloer bedekking geloof me

  7. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja cola is lekker. Light dan het liefst voor mij 😉
    *gooit water over toetsenbord* *schrikt en begint als gek te deppen op toetsenbord*

    Vind ik ook. Vloerbedekking is wel lekker warm aan de voeten wanneer je in de winter uit bed springt (nou ja goed, gaat dan…dat springen komt dan zelden voor hahaha). Maar laminaat is veeeeel fijner!

  8. marion zegt:

    hahaha springen uti bed geloof je het zelf??? haha ik niet hhaa
    nee maar je kunt wle lekker ff alle vlekken eruit halen enz. dat kunje bij vloerbedekking niet
    dus ja je bent wel slimmer dan je zelf dahct ;):P
    light doe maar water voor mij das nog beterder. maar this cola of water maar dan wel light. wat je zegt ja .
    gooit water op de vingers avn emm en ga als een gek met verband aan de slag 😀

  9. Emmelinda zegt:

    Grinnik…nee in de winter trek ik alle smoezen uit de smoezendoos om maar zo laat mogelijk uit bed te hoeven. En dat alles in slowmotion. Ik heb wel gave sloffen. Van die roze onvrouwelijke honden met zilveren draadjes hahaha. Lijken m’n voeten nóg groter.

    Hahaha ja soms he, soms ben ik nog niet zo stom als ik mezelf voordoe. Dat is zelfs slim. Als het opvalt ben ik de pineut. Dan weten ze dat ik het wel kan :p ghehehe.

    Yep water is ook goed. Met ijsblokkies. Of cola lemon. Light dan.

    *probeert verband losser te maken ivm typproblemen*

  10. Rietepietz zegt:

    ben je alweer met beide benen terug op de ( laminaat) vloer? waar háál je het weer vandaan zeg !
    ik hoop dat de vloer blijft kraken want je wilt toch niet betrapt worden door de kindern als je samen met Mark “een zwoele film zuchtend tot de laatste “movement “wilt volgen ?
    welterusten voor straks en liefs ,Riet

  11. Natazz zegt:

    Wauw wat knap dat je zo kan helpen, Keezz zegt tegen mij altijd rot maar een dagje op ik kan het nog beter alleen af. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik daar dankbaar gebruik van maak samen met zijn portomonee red ik het wel een dagje!

    Natuurlijk kan ik hem wel helpen maar als je vanaf de eerste kennismaking je eigen gewoon dom houd hoef je zulke klusjes natuurlijk nooit te doen. *gniffel*

  12. Hanny zegt:

    Wij hebben net zoiets, alleen hebben wij het laminaat niet zelf gelegd. Niet grondig aangepakt dus. Nu lijkt het net of we door de grond zakken. Maar gelukkig, de bodem is nog niet in zicht (van mijn waterglaasje wel te verstaan).

  13. Emmelinda zegt:

    @Rietepietz;Hahaha ja hoor, ik ben weer met beide beentjes op de (laminaat)vloer. Het is nou weer net zoals vroeger. Als ik stiekem alleen naar beneden wil moet ik die krakende plekken (nee dan heb ik het niet over mijn botten ghehehe) vermijden 😉
    Ja ik probeer Marc zo lang mogelijk tegen te houden. Mocht dat niet lukken dan kan ik nog eens proberen zo’n laserstraal aan te schaffen 😉 Ghehehe

    Jij ook een fijne nachtrust Riet! Hoe is het met je voetjes inmiddels?
    Dikke knufff!

    @Natazz;Whaahaa…dat schreef ik om 20:47 uur ook al tegen Marion. Zulke momenten moeten ook niet te vaak en te grondig voorkomen. Daar gaan ze aan wennen. Is helemaal verkeerd natuurlijk. Maar zoals je wel weet gaat het met onze hulpe natuurlijk wél een stuk sneller 😛 Maareh…die tip van die portemonnee hou ik er in! Je weet bij zo’n klusjes immers nooit wat er nou weer niet bij het interieur past 😛 ghehehe

    @Hanny;Ik heb het bij meerdere mensen waargenomen, zelfgelegd of laten leggen. Waar het nou aan ligt? Geen flauw idee. Wat mij betreft mag het hier zo blijven liggen. Die ene kraak op die hele bovenverdieping is peanuts. Maar goed…ik moet Marc natuurlijk blijven overtuigen. 😉 Is dat bij jullie een flinke bobbel dan?

    *schenkt glaasje van Hanny nog eens vol*

  14. Annemarie zegt:

    T is wel een goede reden om opnieuw op te ruimen!

    Ennuh het is dan misschien wel een goede reden, maar wil je je dochters echt controleren? Vertellen ze het niet zelf. Dan is het allemaal irritant *grinnik*

    Fijne avond!

    p.s. mijn log over Leiden staat er ook op!

  15. Emmelinda zegt:

    Opnieuw beginnen? *valt achterover van schrik* Ja in mijn villa 😛 ghehehe

    Mijn dochters controleren? Het is hier vaker andersom ghehehe. Alles willen ze weten. Nieuwsgierig volkje dat het is 😛 *grinnikt*

    Dan zal ik us effies komen neuzen *verwijgt nieuwsgierigheid*

    Jij ook een hele fijne avond! Kniefs!

  16. Lette zegt:

    Ja, ja vloerbedekking was zo onpraktisch nog niet dat egaliseerde lekker mee met de ongelijke bodem. Ik heb zelf zo de schurft aan krakende vloerdelen. Woon sinds 6 jaar op gestorte betonvloeren en vind het echt een rust.

  17. Emmelinda zegt:

    Daarom begrijp ik Marc zo goed. Ik heb er een hekel aan dat het niet goed ligt. Al zitten er geen spleten tussen. Het moet iets van een scheve vloer zijn. Maar laat maar lekker zo, het poetst lekker (euh…watzegiknou?) al lijkt me betonvloeren ook wel een superhandig idee ghehehe

  18. Miek zegt:

    Wij hebben hier ook ongelijke vloeren. Manlief dacht ooit eens alle planken op dezelfde lengte af te zagen…….was namelijk handiger omdat je dan door kon dagen! je snapt hem al hé??? Precies, een grote gleuf over!

  19. Emmelinda zegt:

    Niet te g(e)leuven zeg!Heb je daar een vloerkleed over gelegd?

  20. Ans zegt:

    Als het al een tijdje kraakt wil je het toch niet meer missen? Dan hoort het gewoon bij het huis. En inderdaad is het ook een soort alarm (net als je grind buiten, daar houden inbrekers niet van). Alle kamers leeghalen? Ik moet er niet aan denken!!! Nou heb ik altijd gedacht dat Edwin dyscalculie had, maar ik vind ancalcubetisme ook wel een erg mooie term.
    Nee, ik heb geen foto’s gemaakt, ik had geen camera bij mij, ik had geen zin om naar huis te gaan met dat mooie weer, dus dat ritje was onverwachts.

  21. Emmelinda zegt:

    Zo is het, dat probeer ik mezelf ook steeds wijs te maken. Het irriteert me af en toe en ergens heeft het ook wel iets. Ik wil eigenlijk best graag weten wat het probleem is. Stel dat het straks kapot gaat…dan hebben we alsnog een probleem. Maar van de andere kant…er ligt nog reserve op zolder (hahaha ja waar anders…bij de andere meuk). Ik moet er ook niet aan denken om alles weer leeg te halen. Gelukkig is dit wel de laatste kamer dus waarschijnlijk hoeven we dan alleen hier te klussen. Maar laat maar zo…

    Groot gelijk. Daar moet je meteen van profiteren! Vooral als het licht zo mooi is vanwege de zon!

  22. geertje zegt:

    Hm…..
    Mijn kinderen kennende; laat de kraak maar lekker zitten!Hahahahaaaaaaaa!
    Sterkte met de klikken en kraken 😉
    Liefs en een dikke knufff!!!

    Het kamp? Ze heeft het waanzinnig gehad!
    Zo naar haar zin, ze kwam helemaal opgetogen thuis, en bleef praten en vertellen. Geweldig! (wat kan je dan een blije moeder zijn he? hahahaha!)
    Dinsdag gaat mijn oudste naar Londen, die heeft totaal geen zin; ben benieuwd hoe hij thuiskomt, al heb ik daar een hard hoofd in; kamp en dergelijkvond hij altijd vreselijk (het is een eigenwijsje ;-))

  23. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja ik laat het ook zitten. Denk ik. Ik kan nu mooi net zoals vroeger stiekem naar beneden lopen. Even uitkijken met die plek om niet betrapt te worden hahaha.

    Jaaa dat is heerlijk wanneer ze zo enthousiast zijn! Van Mies krijg ik geen hoogte. Zoals jouw zoon heeft Marc ook altijd een hekel gehad aan zulke uitstapjes. Hij geeft niks om verplichte nummers. Ik heb zo het vermoeden dat Mies dat enigzins van hem heeft. Maareh…zul je zien dat hij nou superenthousiast terug komt 😉

    Fijne avond nog! Dikke knufff en veel liefs!

  24. Annemarie zegt:

    Van wie zouden ze dat nieuwsgierige toch hebben? 😉

    Maarre volgende keer wel erbij zijn hoor! 😛

    Heb je gemist, zeker toen Emile zei dat je mssn ook wel wilde komen;) Was je dan ook gebleven tot half 12 *grinnik*

  25. Annemarie zegt:

    Ohh ik vergat wat:

    KNIEFS!

  26. remco zegt:

    als het toch veert …… kan je het net zo goed als springplank gebruiken whahahaahahahahhaha

    ps.

    ff zere neus de vloer si niet helemaal vlak op dat plekje 😉

  27. Fijn he krakende vloer en scheef huis.
    Bij ons ook hoor.
    We moeten ( vind ik) al twee jaar een nieuwe vloer leggen in de woonkamer maar heb niet zo’n zin alles te versjouwen, ach kan nog wel ( weer) een wintertje.
    Volgende keer ben je er ook bij hoor, plannen gewoon een goede datum hahahahahhaha

  28. Emmelinda zegt:

    @Annemarie;Euhm…van Marc natuurlijk! 😛

    Hahaha ja ik vrees dat ik niet voor die tijd weg te krijgen ben. 🙂 Ja ik vind het ook heel jammer maar ik vond het ook sneu voor Mies om de verjaardag nóg een dag uit te stellen 😉 Pfff wat ben ik toch aardig he? Ghehehe 😛

    Kniefs! 😉

    @Remco;Hahaha daar lijkt het inderdaad op…een soort van trampoline ghehehe

    Lijkt mij dus ook. Al weigert Marc dat meteen van me aan te nemen (is ook niet slim…dan moet je het nog teruggeven ook nog ghehehe). De rest is keurig recht en sluit goed aan. Dan kan het toch niet anders dan een nietvlakke vloer zijn?

    @Leidse Glibber;Verschrikkelijk is dat he? Klinkt zo goedkoop. Ik ben trots dat we het zelf hebben gelegd maar dat kraken op die ene plek kraakt het zo af 😛 😉 Nou ben ik toch niet helemaal tevreden zoals het eigenlijk zou moeten. Al zie je er gewoon niks van. *sjugt*

    Aaargh ja ik weet psies wat je bedoelt! Dat slepen enzo staat zo tegen he? In de zomer kan nog alles naar buiten. Alhoewel…stel dat je dat besluit op het moment dat moeder natuur slechte zin heeft…pffff

    Hahaha ja goed idee! De afstand maakt mij niks uit. Alleen deze datum kon ik niet maken tegenover Mies. Ze kon al niet thuis zijn op haar verjaardag wegens kennismakingskamp. Om de boel dan nog een dag uit te stellen vond ik ook zo sjielug 😉 Maar goed…nu zijn de meiden alletwee jarig geweest dus het kan weer, ghehehe 😉

  29. Marika zegt:

    Ancalcubetisme…ooooh heet dat zo! ;o)

    Wij hadden vroeger thuis ook zo’n krakende vloeren, geen laminaat o.i.d. gewoon een oude houten vloer onder de vloerbedekking. Ik wist op een gegeven moment precies waar ik wel en niet kon gaan staan om ongemerkt in de keuken te komen ’s avonds. Of om ongemerkt de vrieskist te bereiken (ijsjes!) zonder dat die krakende vloer mij zou verraden. hehehe 😉

  30. Emmelinda zegt:

    Hahaha vanaf vandaag wel (euh..gisteren, ik zie dat het twaalf uur is geweest ghehehe). Ik kwam even niet op de juiste naam en vond dit ook wel geslaagd ghehehe.

    Jaaaa hahaha, wat dat betreft hebben de grietjes hier geluk dat de bewuste plek niet midden op de overloop zit. Al durven ze toch niet in het donker naar beneden ghehehe. Bij ons thuis waren er een paar traptreden die kraakten en zelfs twee achter elkaar. Dan moest je echt de armleuning goed gebruiken om goed beneden te komen. En hahaha…dan waren we eindelijk geruisloos beneden aangekomen, kwam mijn vader op rooftocht. Zaten we heeeeel lang onder de tafel te wachten totdat ie eindelijk naar boven ging. Grinnik…moet ik ook eens een logje over schrijven hahaha 😛

  31. christa zegt:

    Zo af en toe.. (nou nee,. eigenlijk iedere keer dat ik hier kom 😀 ) ben ik heeel erg blij dat je besluit om te stoppen niet definitief was!!
    Wat kan jij toch heerlijk schrijven zeg!
    In ieder geval zodanig dat je stukjes mij weer even laten lachen (zeker na zon crisisdag als vandaag)

    Van laminaat (of parket) heb ik geen verstand.. van leggen evenmin trouwens.
    Maar over de hele bovenverdieping dat neerleggen en dan maar 1 kraakplekje hebben neem ik mijn hoedje (petje) af. 😀
    Wij doen het hier nog even met het mozaiekvloerbedekking die bij ons zelfs eindigt met een stuk kaal beton omdat
    de kamer iets breder bleek te zijn dan wij vloerbedekking hadden 😀 😀

  32. Emmelinda zegt:

    Oooh hihi wat lief van jou! Jij mag blijven! 😀 😉 Ik ben blij dat ik met die maffe verhalen een lach tevoorschijn kan toveren. Heerlijk!

    Oh tjemig toch…dat heb ik wel eens vaker gehoord maar dan in de richting van de andere kant van de kamer zodat je het nog kunt verstoppen onder een bed ofzo.

    Toch valt laminaatleggen best mee. Hier zitten er veel van die vervelende hoekjes zodat je veel tijd aan het zagen kwijt bent. Maar dat klikken is zelfs heel leuk hahaha. Was jammer dat we niet al een villa hadden en we na anderhalve dag al klaar waren ghehehe. 😉

  33. christa zegt:

    Jaaa ik mag blijven *doet vreugde dansje*

    Nee maar serieus.. ik ontdekte jouw log een week voor je besloot ermee te stoppen..
    Ik heb toen geloof ik je halve log uitgeplozen om toch nog maar wat van je echt super geschreven verhalen te lezen.
    Vond het echt jammer dat je zo snel nadat ik je log gevonden had ermee stopte.
    En gelukkig ben ik een erg volhardend persoon dus je linkje bleef in mijn favorieten staan en elke week keek ik stiekum even of er iets veranderd was..
    Tot mijn vreugde kwam je op je besluit terug en kan ik en heel veel anderen nu weer genieten van je mooi geschreven belevenissen.

    Bij ons zit het idd aan de kant van de gang.
    Gelukkig gaat er eerdaags (als de bouwvakkers ooit nog eens aan ons huis toe komen tenminste) precies aan die kant 50 centimeter van onze kamer af en krijgen we een grotere douche..
    Dat is pas een makkelijke oplossing voor ons tapijt tekort 😀 😀

    ps.. mag ik je link op mijn log neerzetten zodra ik het beheer daarvan weer open heb?

  34. Hanny zegt:

    Wij stijgen niet, maar dalen af (put dus).

  35. Emmelinda zegt:

    @Frans[eslag];Hahaha ja misschien stond dat wel op de verpakking

    @Christa;Yihaaaa, ze vindt mijn logjes leuk *danst vrolijk mee*

    Hihi ja ik heb in mijn teller (en via reacties) gezien dat er loggers terug bleven komen. Waarschijnlijk kennen zij mij beter dan ikzelf. Ik kan gewoon niet stoppen. Ik had beter moeten weten. Op school bleef ik ook schrijven wanneer we opstellen moesten maken. Wanneer de helft nog op het potlood aan het knabbelen was bracht de leerkracht me een extra vel papier hahaha.

    Wow maar dat is nog eens een mooie oplossing! Wat een luxe! Vergeet dan niet genoeg tegels te bestellen anders heb je daarna wéér zo’n probleem hihi 😉

    Ja natuurlijk mag dat. Ik heb jou al een poosje geleden in mijn reader gezet. Ik zal binnenkort mijn linkjes op de log eens updaten. *schaam* Dat had ik sinds de verhuizing van web-log nog niet gedaan. Dan mag jij er ook tussen als je dat wil???

    @Hanny;*leent parachute aan Hanny*

  36. christa zegt:

    Tegels voor de douche hoef ik gelukkig niet te bestellen (tis een renovatie van de woningbouw waar we middenin zitten) Dus dat scheelt ongetwijfeld een tekort aan tegels straks 😀

    Ik ben jaloers op je schrijven hoor..
    Ik ben meestal niet zon schrijver.
    Vergeet zelfs briefkaarten te schrijven cequ ze komen te laat aan omdat ik niet weet wat erop te schrijven 😀 😀

    Een linkje bij jouw lijkt me ook leuk!
    Dusse.. graag!!

  37. Youke zegt:

    Laminaat is wel beter tegen de huisstofmijt maar vloerbedekking vind ik toch fijner met mijn blote voeten.
    Als je na het opnieuw leggen het probleem nog heb maak dan je borst maar nat. Dan moet je gaan egaliseren. Wat betekend dat echt alles van de vloeren af moet.

  38. Pasula zegt:

    ancalcubetisme, dat woord houden we erin, heeeeerlijk geschreven, ze lijken wel op Rolletjes te lopen, nee, op maat te zijn gemaakt, nee dit is gewoon een rolmaat-log!

    Als het klaar is, please een foto ervan Emmelinda, kunnen we lekker oh en ah gaan roepen, ik weet zeker dat het mooi wordt!
    X

  39. Diary zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,
    Jij weet ook altijd van je verhaal een comische noot neer te zetten hé.Schiterend om te lezen.Dus als ik je goed begrijp ga je weer opnieuw kliklaminaat leggen maar dan recht.Toen je het de eerste keer legde was je toen mischien een beetje tipsie(grapje)Maar als ik je verhaal zo lees zie je de humor er wel van in grrrrrrrrrrrrrr.Ik hoor je al.
    ik wens je een fijne dag.
    Liefs Bianca en een knuf

  40. remco zegt:

    die trampoline heeft ook wel zn voordelen …….

    jullie kunnen nu zo je bed induiken 😉

  41. Emmelinda zegt:

    @Christa;Hahaha ja dat is inderdaad een geluk. Dan kun je er tenminste iemand op aanspreken hihi. 😉 Hebben ze grote plannen met jullie huizen voor die renovatie? Ik wou dat ze hier die vieze donkerbruine tegels eens kwamen vervangen op de grond. Op de badkamer dan he…en een nieuwe wcpot. Verder zou ik het even niet weten 😉

    Hihi hoeft niet hoor, misschien kan jij weer beter punniken ghehehe. Geintjuhhh. Ik schrijf zoals ik klets. Mogen jullie nog van geluk spreken dat er maar 1 log per dag komt hahaha 😛 😉 Ik zie wel duidelijk verschil tussen mijn eerste logjes en die van nu. Dat is geinig.

    Hahaha maar briefkaarten is ook een ramp. Ik heb een hekel aan verplichte nummers zoals kerst en vakantie. Maar Marc doet het niet. Het ligt er ook aan wie ik “moet” schrijven. Bij de een knabbel ik een poosje op het uiteinde van de pen en bij de ander heb ik te weinig briefkaart hahaha.

    Doen we. Misschien dat ik er vandaag eens braaf mee aan de gang ga 😉

    @Youke;Yep dat mis ik in de winter ook. En van die leuke hippe vloerkleedjes zijn niks voor mij. Zul je zien dat ik er mee uitglij ofzo.
    Ja brrr daar ben ik ook bang voor. En ook al kun je dat zelf doen…ik denk dat we dat moeten uitbesteden. We blijven aan de gang om alles recht te strijken, ik ken ons hahaha. Nee laat maar lekker liggen zo. Ik spring er wel overheen 😉

    @Pasula;Hahaha ja bekt wel lekker he? Ik wist dat andere woord even niet meer en dit klinkt eigenlijk leuker 😉
    Hahaha een rolmaatlog. Oh jeetje ik zie weer iets in dat woord. Een maat (vriend) die zoveel gegeten of gedronken heeft dat ie naar rolt ghehehe 😛 Maareh…dank je wel *glimt van trots* *doet zonnebril op wegens hinderlijk schijnen*

    Hahaha nou ik weet nog niet of het ooit écht afkomt. Het ligt al jaren zo. Met kraakplek. Op zich is er niks aan te zien. Geen spleet, geen oneffenheden. Maar alleen als je op die plaats er overheen loopt is het mis 😉
    Fijne kraakloze dag Pasula 😀 Dikke knufffff

    @Diary;Goeiemorgen meissie! Hahaha dank je wel 😀 Ik had me even laten gaan ghehehe.
    Grinnik…misschien was ik op dat moment wel kippig ofzo. Nope, ik stel het zo lang mogelijk uit. Ik zie zo op tegen die meuk en eerlijk, het kán bijna niet dat het scheef ligt. Klinkt eigenwijs he? Ja vindt Marc ook. Hahaha ja hoor…laat maar lekker kraken die toestand. Eigenlijk wil ik dat weg omdat het niet helemaal af is zo maar ach…je ziet er niks van. Laat maar zo
    Ik wens jou natuurlijk óók een hele fijne dag! Dikke knufff en veel liefs!

    @Remco;Hahaha ja dat is waar. Het is er vlakbij (nou goed, op zulke kleine hokjes is alles dichtbij ghehehe). Het nadeel is dat het bed sinds kort ook kraakt. Tjemig, het lijkt hier wel een KRAAKpand ghehehe 😉

  42. marion zegt:

    krjig het verband niet los zuster klivia heeft goed vast gemaakt.
    haha ik heb gen sloffen meer alleen slippers
    ik had eers fel oranje
    kus en knuffel veel liefs van mij en matthie 😉

  43. marion zegt:

    haha trouwens 1 goedemorgen !!!
    this is youre wake up call

  44. Emmelinda zegt:

    Grinnik..da’s service; zo’n virtuele wekker hahaha. Jij ook een hele goeie morgen 😀

    Oh hahaha dus je bent vandaag een soort van mummie? Met al dat verband ghehehe

    Feloranje? Dat kan niet missen bij jou he? Dat is toch wel je lievelingskleur he? Is ook een hele mooie kleur!

    Ahhh dus je past vandaag op je neefje? Heb je ook school vandaag? Of lekker vrij?

    Geniet er maar lekker van! Maareh…rustig aan doen he? Fijne dag! Dikke knufff en veel liefs!

  45. Nicky zegt:

    Krakend laminaat voor de slaapkamer deur! Wat een briljant idee! Je zult zien dat ik dat perongeluk niet voor elkaar krijg…

  46. Emmelinda zegt:

    Heeej daar breng je me op een idee! We gaan het laminaat EXPRES verkeerd leggen! Hahaha

  47. Belinda zegt:

    Ik ben gek op krakende en scheefliggende vloeren! Recht?? Wat is dat? Maar het schiet natuurlijk niet op als je net de hele vloer hebt gelegd (en de hele handel uit en in de kamer hebt gesjouwd) en het resultaat is niet wat het is…
    Zelf doe ik altijd alles in drieen (bij de derde keer begint het erop te lijken, nog steeds niet perfect maar voor mij voldoende).

    Ik begrijp er dus uit dat jullie een steunbalk opnieuw moeten leggen (bij een houten ondervloer) en de hele handel er dus weer uit moet…

    Ik zou het nog een jaartje of wat aankijken… 😉

  48. Emmelinda zegt:

    Ik denk dat ik het wel langer aankijk hihi. Ik hou in de gaten of het laminaat niet breekt bij die “klik” en dan vind ik het eigenlijk best. We hebben geen houten ondervloer, helaas, het zal wel aankomen op egaliseren. En zelfs dat is niet zeker. Voor de rest ligt ie er keurig bij, je ziet er echt niks van. Want dan had ik het er eigenhandig meteen weer uitgerukt! 😉

    Verder heb je gelijk; een scheve of krakende vloer heeft wel iets. In een sfeervol oud huis. Maar dan alleen als het orgineel en oud is. Niet zoals hier en ook niet als we het zélf gedaan hebben. Net alsof we ook wel ff dachten zelf te kunnen leggen. Is natuurlijk ook zo 😛 Maar ja, die vloer he 😉

  49. Anet zegt:

    Geweldig geschreven Emmelinda..lach met slap steeds en zie het helemaal voor me..hiihihiihi..maar is wel lastig he..als het niet helemaal naar je zin is..zit er trouwens wel een ondervloer onder..kan ook helpen..Groetjes Anet(@Leonie)

  50. Emmelinda zegt:

    Grinnik…dank je wel :D. Oooh zo erg he…wij helemaal trots dat het zo snel en vakkundig gelukt is…blijkt dat alleen op het oog te zijn. Of ja…als het idd aan de vloer ligt dan wás het ook vakkundig gelegd. Grrrr zo onuitstaanbaar! Ja we hebben er een ondervloer onder liggen. Een hele dure nog wel (heb wel een paar keer moeten slikken toen ik die prijs zag hahaha). Misschien moeten we daar extra onder leggen…maar zul je zien dat het dan weer ergens anders gaat kraken. Het huis hier is ook scheef. Ik moet eens kijken of ik er een log over kan schrijven…we hebben namelijk eens staan zweten op een behangrandje 😛

    Groetjes terug! Fijne dag vandaag!

  51. emmaly zegt:

    ow ik vind het verschrikkelijk als er wat nieuw in het huis gedaan moet worden.Laatste keer is er hier ook laminaat gelegt en alls zat in en op elkaar dacht dat ik gek werd haha kan er echt niet tegen hoor.Nu is het de bedoeling dat er ook nog in de hal gedaan moet worden maar dat word denk ik echt een jarenplan 🙂
    Fijne maandag emm

    Liefs emmaly
    xx

  52. Emmelinda zegt:

    Hahaha zelfde probleem dus. in de huiskamer willen we het eigenlijk ook wel maar daarvan weten we ZEKER dat die vloer ge-egaliseerd moet worden. Laat maar lekker liggen zo, de vloerbedekking is nog goed hihi. Ik zie me al met die meubels slepen enzo. Aaaargh.

    Ik wens jou een sleepvrije maandag hihi!
    Dikke knufff

  53. * Garfield * zegt:

    Ik vind al die klusjes best vervelend hoor. Resultaat kan natuurlijk (liefst toch) heel mooi zijn.
    Wij hebben laminaat boven. 🙂

    Fijne week.

  54. angel zegt:

    niets doen aan dat gekraak… * grijnzz* dat begrijp je wel als de meiden een vriendje krijgen wat blijft slapen.. 😀 altijd handig.. hier kraakt de 4 e tree van de zoldertrap…en dochter slaapt op zolder.. vriendje bleef slapen verdieping lager..hij naar boven sluipen.. * kraak* .. mams wakker..denk dat zn haar nu nog overeind staat van de schrik 😉

  55. Emmelinda zegt:

    @Garfield;Ja het is dat het moet en dat de vloerbedekking toch wel te lijden had gehad. Het moest echt vervangen worden. Op het oog is het ook zeer mooi geworden. Echt. (ik heb zelfs op mijn knietjes gelegen om alles af te speuren naar oneffenheden bij het leggen ghehehe). Alleen die ene plek he…maar goed, laat maar liggen 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne week!

    @angel;Hahaha dat zou een uitkomst zijn ware het niet dat het op ONZE slaapkamer is. Ze gaan maar op hun eigen kamers flikflooien hahaha 😛
    Whaahaa ja dat zijn van die dingen die eigenlijk van te voren besproken moeten worden maar nooit aan gedacht wordt. Die gemene traptreden! Vroeger bij mijn ouders wist ik ze goed te vinden. Maar bij Marc thuis was dat ook even wennen hahaha :P. Maareh voor vriendje is het ook weer gunstig dat zijn haar nog overeind staat; scheelt weer gel 😛

  56. remco zegt:

    *vraagt zich nu af hoe t komt dat t bed zo kraakt 😉 *

  57. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja ik ook. Het is alleen aan Marc’s kant, bij mij niet. Tsja verderlicht ook he 😛 hahaha

  58. ~Tina~ zegt:

    Tsja, elk voordeel hep ze nadeel natuurlijk!
    Wij hebben op de gehele bovenverdieping linoleum liggen dat enorm veel op parket of laminaat lijkt, inclusief groefjes. Het is dus niet superglad.
    Wij hebben daar dus in elk geval geen gekraak!

    Fijne maandag, groetjes en liefs van Tina 🙂

  59. Emmelinda zegt:

    Yep, dat heb ik wel eens gezien. Dat is nog niet zo heel lang of vergis ik me nou? Het is dat het maar op één plekkie kraakt anders zou ik nog overwegen om er iets anders in te gooien. Maar goed, van het geldboompje valt ook nog niet genoeg te oogsten ghehehe 😉

    Jij ook een hele fijne maandag! Dikke knufff

  60. Abby zegt:

    Het zal wel eerder gezegd zijn in 1 van de voorgaande 60 reacties, maar die ga ik niet allemaal lezen, hahaha
    Maar wij hebben een ondervloer van die groene platen, maarja dan moet wél alles er weer uit :S Of leg ze er bovenop ghehehe, flauw sorry, ik ben bang dat je echt een probleem hebt…

  61. Abby zegt:

    Of prop er een stukje kauwgum onder 😉 (wel eerst uitkauwen he)

  62. Emmelinda zegt:

    Hahaha ik heb wel meerdere problemen. Offe eerlijk gezegd mijn omgeving ghehehe. Nee even zonder gekheid, het ligt me ergens ook weer best. Die onzin heb ik er niet voor over. Er ligt goed spul onder, dat even dik is gelegd. Het moet echt aan de vloer liggen. Het is ook geen flink stuk waar het mis is.

    Hahaha Hubba Bubba zeker…is Marc zo dol op (op die geur) Maar niet heus ghehehe 😉

  63. marion zegt:

    ho ho ho haha veel vragen
    uhm ja is me lieveings kleur
    nee ik pas nie thele dag op hem
    ja ik moet naar school
    mummie viel wel mee
    heb ik z enu gehad?
    fijne dag knuffie en heel veel liefs van mij

  64. Yvonne zegt:

    Een plek maar? Bij kraakt de hele vloer, overal. Egaliseren werd mij een beetje te duur. Maar dat gekraak is eigenlijk best gezellig. Nou lieg ik.

  65. Dinie zegt:

    Ben benieuwd of het er over een half jaar nog ligt. 😀 😉

  66. Liesbeth zegt:

    Het leukste kluswerk is het kluswerk dat je kan laten doen………Of ben ik nu erg lui? =)
    (Jaja, ik ben weer in het land!)

  67. Emmelinda zegt:

    @Marion;Yep je hebt ze gehad en ze zijn goedgekeurd. Je hebt een virtuele tv gewonnen 😛
    Fijne avond! Dikke knufff en veel liefs!

    @Yvonne;Hahaha het geld dat je overhoudt is gezellig. Toch? 😉

    @Dinie;Ikke ook. Ik hoop dat er geen barst inkomt want dan moet ik op zolder de overige pakken uitgraven en moet ik er echt aan geloven 😉

    @Liesbeth;Heeeej vakantieganger!
    Lui? Welnee, gewoon slim. ;)Hadden wij ook moeten doen, hadden we tenminste iemand de schuld kunnen geven ghehehe

  68. En al besloten ondertussen opnieuw leggen of nog even doorkraken.

  69. Emmelinda zegt:

    Het bed heeft zich al aan het laminaat aangepast. We gaan nu door voor het kraakpand 😉 Ghehehe

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

