Vervelend wonderlijk!

Bij Stef in de klas zit een vervelend mannetje. Dat is geen wonder want zijn moeder is ook vervelend. Het állervervelendste is dat ze bij ons in de buurt wonen.

Om de een of andere vervelende reden hangt die moeder graag met haar fiets in mijn achterwiel. Dat is geen wonder (eigenlijk wel. Ik fiets nogal hard!) want zoonlief fietst ook als een ongeleid projectiel over het fietspad. Vliegt te pas en te onpas van de ene kant naar de andere kant en gaat dan voor mijn voorwiel rijden nadat ie me bijna afgesneden heeft en ik dus moet remmen.

Moeder zegt er niks van. Geen wonder. Had ik al gezegd dat ze vervelend is? Die maakt zelf blunders in het verkeer. Van de verkeerde kant inhalen, rakelings langs auto’s afrijden, je kunt het zo gek niet bedenken of het zit in haar pakket.

Ik zeg niks. (nee, helemaal niet wonderlijk, ghehehe) Ik kijk wel uit. (nope, daarom niet…ik kan wél uitkijken en netjes fietsen). Omdat zoontje, vervelend genoeg, bij Stef in de klas zit zal het hoogstwaarschijnlijk daarna een vervelende tijd voor haar worden. Het is eigenlijk van de zotte. Daarom fietsen we heel snel van het schoolplein naar huis. Halen ze toch niet in. Het is vervelend maar ja om vervelende situaties te vermijden moet het.

Deze week is een wonder geschied. (Nope, geen Stevie Wonder). Vervelende zoon en vervelende moeder waren te laat op school. Sterker nog… toen ik helemaal in mijn uppie naar huis ging, zag ik de fiets van vervelend ventje op de grond liggen. Moeder stond er naast met de fiets in de hand. Bleek dat hij een botsing heeft gehad met zijn moeder op de heenweg.

Wonderlijk genoeg hadden zij maar een schrammetje…

Vervelend genoeg (voor hen) is er eindelijk gerechtigheid.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Vervelend wonderlijk!

  1. Abby zegt:

    hahaha, dus zij gaan in de soep 😉

  2. Emmelinda zegt:

    Jaaaa goed idee! *zoekt hakbijl*

  3. Anet zegt:

    Net goed…moest er een keer van komen he..jij moest denk ik wel je lachen in houden…whahaha..

  4. Emmelinda zegt:

    Hahaha dan heb je het nog zwak uitgedrukt! En weet je dat ik me nog schuldig voelde ook. Omdat ik doorfietste en geen hulp bood. Maar goed, er stond al iemand bij. Wonderlijk genoeg 😛

  5. Dinie zegt:

    Nananananana, wat een heerlijk leedvermaak.

  6. Anet zegt:

    ah..jij balen ..dat je geen hulp kon bieden..*gniffel*

  7. Emmelinda zegt:

    @Dinie;Jaaaa ik moet er iedere keer aan denken als ik ze zie! En ik heb er écht niks mee te maken hahaha. Het gekke is dat ze sindsdien niet meer in mijn wiel hangt 😛

    @Anet;Hahaha ja daar baal ik nog steeds van als een doos vol stekkers. NOT 😛

  8. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; en dan moest ik me nog inhouden bij deze log ook. Ik had heel wat andere woorden voro haar in petto 😛

  9. remco zegt:

    volgens mij heb je gewoon een spaak in t wiel gestoken 😛

  10. Annemarie zegt:

    Ohoh! Je bent gemeen!!!
    Maar wat je zegt, inderdaad gerechtigheid!
    Volgens mij kun je dat gedrag nog hebben op het platteland, maar in de stad is wat anders… *zucht*

    Kniefs!

  11. Emmelinda zegt:

    @Remco;Hahaha sssst niet verraden joh 😉 (heej die zag ik niet aankomen, ghehehe)

    @Annemarie;Ja gemeen he? Maar oooh wat is dat lekker! Tjemig wat een vervelend mens is dat zeg! Ik had al een paar keer achterom gekeken maar ze bleef aan de gang. Leek wel pesten.

    Ja wat het in de stad is weet ik niet. Wat een aso’s. Als je toch niet oplet! Je gaat bijna aan hezelf twijfelen. BIJNA 😉

    Kniefs!

  12. Ans zegt:

    Als kinderen zich niet gedragen (in het verkaar of waar dan ook) is nog tot daar aan toe, maar dat ouders er niets van zeggen vind ik nog veel erger. Edwin haalde op een fietspad eens een jongetje in en dat kind sloeg ineens linksaf zonder te kijken of hand uit te steken. Toen ze samen op de grond lagen kwam moeder erbij en kreeg Edwin de schuld, want volgens haar had hij niet mogen inhalen (dat staat nergens). Ze vroeg nog niet eens of hij ergens last van had. Wat heb ik een hekel aan zulke mensen. En die moeder en zoon die jij languit zag: “Lekker puh”. (Dat zou vaker moeten gebeuren, misschien leren ze het dan)

  13. Ans zegt:

    Verkaar is natuurlijk verkeer hahaha

  14. Emmelinda zegt:

    @Ans;Aaaargh verschrikkelijk zoiets! Die moeder moet haar kind leren om goed deel te nemen aan het verkeer! En dan nog niet eens kijken hoe het gaat! Pfff. Ik kan me ook altijd zo ergeren aan ouders die meters voorop fietsen en die hele kleintjes achter hen. Zo kun je toch niet op tijd ingrijpen? Het zal wel aan mij liggen hoor 😉

    Nou inderdaad lekker puh! Ik weet niet of het toeval is maar sindsdien heb ik geen last meer van ze (of ik fiets nóg sneller dan voorheen, kan natuurlijk ook hahaha)

  15. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; Weet je wat nou zo wonderlijk is? Op datzelfde kruispunt heb ik nog eens zo’n lekker puh-moment gehad. Heb je die log wel eens gelezen? Van die drie “stoere” meiden??

  16. Ans zegt:

    Er gaat nog geen lichtje bij mij branden (en dat terwijl ik meestal toch een groot licht ben, ahum) Dat kruispunt wordt vast je favokruispunt.

  17. Hanny zegt:

    Als ze nou toch nog eens aan je achterwiel hangt, moet je weer eens naar die schuifdeuren fietsen en dan pas op het allerlaatste moment afslaan, waardoor zij niet anders kan dan naar binnen fietsten. Wie weet gebeurt er dan een wondertje en ben je van haar af.

  18. Emmelinda zegt:

    @Ans;Grinnik; groot licht? Pas maar op met de energierekening hahaha.
    Ik kan de log door dat vervelende nieuwe zoeksysteem niet zo snel vinden. Ik blijf proberen 😉

    @Hanny;Hahaha…dat was nog niet eens zo’n slecht idee. Moet ik wel even wachten want de laatste tijd (wegens warmte) staan die deuren standaard open. Ja balen he? Hoe moet ik nou oefenen? *schrijft klacht naar reisbureau*.

  19. angel zegt:

    Eigen schuld… toch? en jij mzzl dat ze nu niet meer in je achterwiel hangt 😉

  20. Youke zegt:

    Hopelijk hebben ze ervan geleerd

  21. remco zegt:

    YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS maakt vreugdedansje 😀

  22. Emmelinda zegt:

    @angel;Psies! Niemand mag in een straal van 10 km in de buurt van mijn (nieuwe) omafiets komen 😉

    @Youke;Dat hoop ik dus ook. Ze gaat de laatste tijd verdacht veel met de auto???

    @Remco;Hahaha pas maar op, morgen heppie spierpijn 😉 Ghehehe

  23. Miek zegt:

    Ghehehehehe, zal je wel gedacht hebben…….
    of….
    nananana nananana……

  24. Natas1970 zegt:

    Ik had precies hetzelfde gedaan waarschijnlijk. Gewoon lekker langsfietsen. Misschien hebben ze er eindelijk iets van geleerd???

  25. Bengeltjuh zegt:

    owww wat een heerlijkheid dat jongetje eindelijk eens op grond lag hahahaah…..ik was ook doorgefietst hoor…bij zo een moeder.

    Irrante mensen zijn dat die zeggen dat hun kind nooit wat doen…pf

  26. Emmelinda zegt:

    @Miek;Allebei! En zo veel mogelijk hahaha 😉

    @Natas1970;*verzwijgt dat ze eerst goed gekeken had of het niet ernstig was* Ja pfff ze denkt toch niet dat ik voor háár de straat oversteek? Veel te druk en te gevaarlijk! 😉 Mijn kids roepen al wanneer ze die twee zien aankomen, zegt toch genoeg he? 😉

    @Bengeltjuh;Ze had gelukkig hulp. Anders was ik nog gaan twijfelen ook hihi. Bah als je ziet wat zij zelf voor een enge beslissingen neemt op de fiets…dan begrijp ik wel dat men zo moppert op fietsers!

    Yep en zij is dubbel erg want ze is zelf ook vervelend 😉

  27. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; heerlijk zo’n weblog. Kan ik nog eens even nagenieten ghehehe 😛

  28. Liesbeth zegt:

    En nu maar hopen dat ze ervan geleerd hebben…

  29. Emmelinda zegt:

    Yep dat hoop ik dus ook. Ze gaan nu overigens steeds met de auto 😉

  30. Natazz zegt:

    Ohh wat zul je gelachen hebben daar op die fiets, ik zie het helemaal voor me. Ik ben benieuwd wat moeder tegen dat ventje gezegt heeft.

    Fijne dag
    liefs Natazz

  31. Emmelinda zegt:

    Hahaha jazeker. Natuurlijk niet zodat ze het konden zien, zo’n schijterd ben ik natuurlijk wel. Wat ze tegen hem gezegd heeft? Hmmz ik denk dat het een vraag was; “Hoekandatnou???” hahaha 😛

    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Knufff

  32. Monique zegt:

    Ik kom je even snel een fijne dag toewensen

    *Fijne dag vandaag*

    Liefs Monique en Giovanni

  33. Emmelinda zegt:

    Dan maak ik van de gelegenheid gebruik en wens jou ook een hele fijne dag vandaag!

    Dikke knufff

  34. * Garfield * zegt:

    Ja, niet leuk voor hen, maar waarom moeten die mensen zo roekeloos omgaan met het verkeer ? Je leert je kinderen toch om net veilig met verkeer om te gaan en zeker rekening te houden met anderen.

    Fijne dag.

  35. marion zegt:

    haha zal maa rniet beschrijven hoe ik fiets en scoterd???
    nee maar this wel vervelend
    haha
    ik vind wle een gooeie
    mwoaaahahaha
    fijne dag vandaag
    knuffele en veel liefs van mij

  36. Emmelinda zegt:

    @Garfield;Psies! Dat ze zelf overal tegenop knallen enzo vind ik nog het minst erg. Maar dat ze er onschuldige mensen mee in gevaar brengen (als ik per ongeluk moet remmen hangt ze op mijn bagagedrager). Ai als ik haar zie fietsen hou ik mijn hart vast (is wel bloederig maar goed)…da’s écht een gevaar op de weg 😦 Met die zoon wordt het ook niks op deze manier 😉

    Ik wens jou ook een fijne dag!

    @Marion;Hahaha gelukkig woon je dan niet hier in de buurt. Al geloof ik niet dat het op zou vallen in het stadsverkeer want ik zie toch een boel gekke dingen!
    Ik vond het ook een goeie. Ben snel een stuk doorgefietst waar ik kon lachen zonder dat ze het zag 😛 hahaha

    Jij ook een fijne dag! Voorzichtig scooteren he? 😉 Dikke knufff

  37. marion zegt:

    haha ja ik moet vanmiddag pas naar school
    this wel faag
    haha hoe hard moest je lachen
    zijn je stembanden al gescheurd of zit daar ook eeld op 😉

  38. buuf nr 15 zegt:

    Ha ha ha dat je de weg ook niet gewoon voor jezelf hebt hè? Zooo vervelend… 🙂

  39. Emmelinda zegt:

    @Marion;Hoe bevalt het je nou op school meis? Heb je het er naar je zin?

    Grinnik…ja ik denk wel dat daar een dikke laag eelt op zit 😉 Maar ik heb het uitgeproest van het lachen.

    @Buuf nr 15;Het is gewoon ronduit schandalig! Ghehehe.

  40. marion zegt:

    haha ja snap ik
    ja gata steed sbeter we zijn u echt begonnne en uhm haha ik heb de leiding van die groep meiden haha zonder dat ik zelf beslist hebben ik was aant schrijven en schreef dus op bord en haha iedereen luisterede naar MIJ :D:D:D

  41. Emmelinda zegt:

    JAAAAA zie je wel! Ik heb je al eens gezegd dat het wel goed zou komen. Geeft een goed gevoel he?

  42. marion zegt:

    hm nee voel em echt debitch 😛
    eiegenlijk heel ongemakkelijk want ik weet helemaal niet wat zij er van vinden
    het ging helemaal van zelf :P:S:S

  43. Diary zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,
    Eindelijke gerechtigheid tussen die twee.
    Jij stond zeker wel in je fuisje te lachen.
    ik zal me eigen ook bescheuren.boontje komt om zijn loontje.En hoe fietsen ze nu?Of zijn ze hard leers.ha ha
    Ach sommige zullen het nooit leren toch.
    Ik wens je een fijne dag.
    Liefs Bianca en een knuf

  44. Emmelinda zegt:

    @Marion;Niet over nadenken! Ik denk dat ze het je vanzelf wel hadden laten merken wat ze er van vonden. Toch? Goed hoor!

    @Diary;Ze gaan met de auto hahaha. Ik heb een hekel aan zo’n gedrag. Er is fietspad genoeg. En anders haalt ze maar in. Dus het moest wel een keer misgaan. Die fietsen echt als gevaarlijke gekken, ik kan zo al een A4-tje volpennen met wat ik ze heb zien doen hahaha.

    Jij ook een hele fijne dag meis! DIkke knufff en veel liefs!

  45. marion zegt:

    haha makkelijk zeggen niet over nadenken 😛
    maja ik wahct wel weer af joh haha
    we hebben toch niets beters te doen haha

  46. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja ik weet het; voor een ander weten we het altijd zo goed he? Maar toch…

  47. abitch zegt:

    Zouden ze er van leren?
    tis vervelend voor je maar ik betwijfel het 😉

  48. Kattenhuis zegt:

    Beter dat ze elkaar van de fiets hebben gereden(ghegheghe) , dan jou of een andere weggebruiker !!!
    Heb alleen mijn twijfels of ze er wat van geleerd hebben.

  49. Emmelinda zegt:

    @abitch;Ik weet eigenlijk zeker van niet. Ik heb vaak genoeg achterom gekeken. En wel zodat ze begreep dat het niet was om goeiedag te zeggen. Ik heb het vermoeden dat ze oostindisch blind is ghehehe

    @Kattenhuis;Ben ik het helemaal mee eens! Dat ze ons nooit geraakt hebben komt waarschijnlijk ook omdat we zelf zo goed opletten. Dat jong..eh die zoon komt van rechts over de stoep ingehaald en knalt de fiets recht voor mijn wielen op het fietspad. Dat MOET zij toch gezien hebben. Daarom denk ik ook niet dat ze er wat van geleerd hebben. Al blijf ik wel hopen hihi.

  50. marion zegt:

    haha ja ja ik zal er aandnekn MAM!!! 😛

  51. jacqueline zegt:

    Jammer dat er niet meer kreukels waren. Dus waarschijlijk hebben ze er niks van opgestoken. Echt jammer dat ouders niks zeggen als hun kind een *****kind is. Maar jah wat wil je met zo’n *****moeder. Laat staan hoe die vader dan wel niet is. Niet te hopen voor jouw dat die ooit zijn kind op de fiets naar school brengt.

  52. Belinda zegt:

    Eindelijk gerechtigheid! *lacht gemeen*
    Jammerlijk dat er maar een paar schrammetjes waren (beter had een gebroken been geweest want dan was je ff van dat vervelende mens afgeweest op de fiets). Hopelijk heeft ze er nu van geleerd, maar dat zal wel niet (vaak gaat het bij dit soort mensen altijd goed, maar als jij een foutje maakt dan hang je!)

  53. Emmelinda zegt:

    @Marion;Hahaha bráááááf! 😉
    Fijne avond meis! Dikke knuffff

    @Jacqueline;Om eerlijk te zijn heb ik die vader zelden of nooit gezien op school. Ik weet dat er een vader is maar die heb ik pas 1 of 2 keer gezien. Zegt genoeg…die maakt dat ie uit de buurt van zijn zoon en vrouw blijft hahaha 😉

    @Belinda;Heerlijk zoiets he? Gelukkig dat ik het mocht zien. Stel dat ik via de andere kant gefietst was…had ik dat mooi gemist ghehehe 😉
    Ik hoop natuurlijk dat ze nou inziet dat het ventje niet kan fietsen maar we weten eigenlijk wel genoeg he? Psies wat je zegt; dat soort kan alles uitspoken (écht, ze is levensgevaarlijk op d’r tweewieler) en het levert maar een schrammetje op…

  54. Jaap zegt:

    spreken is zilver…. 😉

  55. Eigenlijk ben je toch wel een schatje he.
    Bij mij zouden de laatste zinnen van de log toch net iets anders geweest zijn.
    Of,………………..zit er verschil tussen wat je schrijft en denkt haahhahahahhhah

  56. christa zegt:

    Goeienavond emmelinda,

    Geen beter vermaak dan leedvermaak he?
    Kan me helemaal voorstellen wat voor een grinnik jij gegeven heb toen je ze zag.
    En maar goed ook dat je niet geholpen hebt, want dan had je vast noooooit meer van ze afgekomen 😀 😀

  57. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber;Hahaha, dan heb je de orginele versie nog niet gezien. Nee even zonder gekheid. Weet je dat ik het nog zielig vond ook? Al ging dat samen met een proestbui. Aaargh dat staat raar. Maar zo was het wel hihi 😉

    @Christa;Haaaai meissie@ 😀

    Oh ja egwel! Heerlijk! Al gebied de eerlijkheid me te zeggen dat ik echt goed gekeken had of ze juiste hulp hadden. Ja ik ben een watje he? Hihi. Meteen daarna kon ik er om lachen.
    Wie weet, dat wanneer ik ze geholpen had ze besloot me niet meer zo te vervelen met haar fiets? 😉 Ach ja…ze gaat nou met de auto. Nog beter ghehehe 😉

  58. Abby zegt:

    Heb jij thuis soms van die kleine poppetjes waar je in prikt enzo? hahahaha (ik ben de naam ff kwijt van die dingen)

  59. Emmelinda zegt:

    Die voodoo-poppen? Hahaha was het maar waar, ik blééf prikken ghehehe

  60. Abby zegt:

    Dit keer heb je ze gewoon tegen elkaar aan gegooid he 😉 hehehe

  61. Emmelinda zegt:

    Ik geef het toe, die laatste toverspreuk was écht geweldig hahaha 😉

  62. rijdt zij ook auto?
    dan wil ik dr nl niet tegenkomen op de snelweg

    trouwens
    als ze zo fiets wil ik dr ook niet tegen komen in de bebouwde kom
    gelukkig zal dat ook niet snel gebeuren
    (of ze moet gaan verhuizen naar NH)
    (om precies te zijn, naar HHW)

  63. Emmelinda zegt:

    Kan ik ook klinkers kopen? Ghehehe

    Yep ze rijdt ook auto. Tenminste…zo ziet het uit. Het is meer scheuren. Gaat iets voorzichtiger dan op de fiets overigens. Ik ken wel een of ander monster die écht een gevaar op de weg is met de auto. Brengt iedere dag haar zoontjes met de auto naar school en sjeest als een gek door de straten bij school. Levensgevaarlijk. Die troel spreek ik binnenkort wél aan. Die gaat iedere keer rakelings langs m’n kids (die wél netjes aan het verkeer deelnemen)

    Ik wil je dat niet aandoen hoor maar van mij mag ze inderdaad verhuizen. Of een flinke lekke band krijgen ghehehe 😛

  64. Lette zegt:

    ‘T jochie mag van mij wel met de schrik vrijkomen. Hij kan er tenslotte ook niets aan doen dat ie zo’n vervelende (slecht voorbeeld ook) moeder heeft. Maar als je het hebt over gerechtigheid dan zou zij wel een gekneusde knie of enkel (veel vervelender dan breken) mogen hebben en een total-los-fiets. Maar goed dit is ook wel een leuk begin. Hoop doet leven toch.
    Wat zal jij een zalige (grinnik) dag gehad hebben.

  65. Emmelinda zegt:

    Hahaha en nog steeds want iedere keer als ik haar zie moet ik er op letten om niet heel hard te gaan grijnzen ghehehe. Maar inderdaad…dat jong kan er niks aan doen. Al is het zo’n ettertje. Die weet niet beter. En zij is oostindisch blind want ze negeert me totaal als ik van mijn achterwiel recht in/naar haar smoel kijk.

  66. rietepietz zegt:

    kinderen zouden zeggen “Boontje komt om z’n Loontje” …toch?
    Is geweldig natuurlijk als ze proefondervindelijk mag ontdekken dat ze een gevaar op de weg is !
    liefs Riet

  67. Emmelinda zegt:

    Ja en niet alleen de kids…ik dacht het ook meteen ghehehe.

    Ik zag haar vandaag via een omweg fietsen. Zo vaag. Zou ze zich aan die kant niet meer durven te vertonen? Ghehehe

    Dikke knufff

  68. Marika zegt:

    Gna gna gna… 😉 Er fietste laatst ook een moeder met 2 irritante kinderen voor me. Die kinderen konden ook niks anders dan heen en weer over het fietspad zwalken zodat je er met geen mogelijkheid langs kon, en moeder vond alles best. En elkaar duwen op de fiets, dat soort dingen. Tot ze bij de rotonde kwamen en het niet zo slim is om daar te gaan zwalken, hij knalde met zijn fietske over een opstaande rand naast het fietspad, daar lag ie dan op de weg over zijn fiets heen. Mooi dacht ik eindelijk de weg vrij. (maar hij had niks hoor, nou ja op wat blauwe plekken na *hehehe* net goed). ;o)

  69. Emmelinda zegt:

    Ghehehe mooi zo, toch nog gestraft! En eigelijk is het dan ook weer sjielug. Die moeder had moeten opletten en hen corrigeren. Maar dat hoort er niet meer bij geloof ik. Tsja dan zullen ze het op een andere manier moeten leren ghehehe 😛

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

