Watspaarjemenou?

Money, money, money

Om de kids te leren hoe ze met poen moeten omgaan geven we ze iedere week boekjes vol foto’s van dure gadgets zakgeld. Omdat ze normaal gesproken maar met de vingers hoeven te knippen (wat zeg ik? Zelfs dat nog niet eens!) om iets te krijgen is het een klein bedrag. Leer maar eerst eens sparen *kruist armen over elkaar en knikt vastberaden*!

Aan het eind van de week is de balans snel op te maken; Steffies geld verdwijnt in haar spaarpot en Mies kun je op haar kop zetten (euh, dat van zichzelf, niet dat van Stef, ghehehe). Er zal geen rooie (ook geen blauwe, zwarte, gele of groene) cent meer uit haar broekzak vallen. Op zich is het niet zo erg. Daar is het geld voor. Ze weet na ontvangst van het geld niet hoe snel ze in de boekenwinkel moet komen. Dus dat geld is eigenlijk goed besteed. Toch? Maar wensen blijft ze houden. Nu al een chronisch geldtekort!

Toch is er iets eigenaardigs. Mies wilde een eurocollector. Zo’n map waar je de euro’s uit alle deelnemende landen in kunt bewaren. Toen ik uitgelachen was besloot ik over mijn hart te strijken *krabt verbrand vel van strijkzool* en er een voor haar aan te schaffen. Wanneer ze er niks mee deed kon ik ‘m altijd nog inpikken om er een vette surprise mee te maken, nietwaar?

Maar ze deed er warempel wél iets mee. Sterker nog, hij raakt voller en voller. Zelfs als het haar laatste euro is gaat die in de map. Regelmatig verzoekt ze ons om onze geldbuidels te doorzoeken naar munten die ze daarna blij in de desbetreffende vakjes doet. Wanneer ik er een heb krijgt Stef hetzelfde bedrag van mij of Mies koopt ‘m. Ondertussen zit er een flink bedrag in die map. Alleen om deze reden zou ik hopen dat er snel nog meer landen volgen in de ellende die euro heet.

Een effectievere spaarpot kan ik me op het moment niet wensen!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Watspaarjemenou?

  1. Natas1970 zegt:

    Het is me gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eindelijk een keer de eerste!!!!!!!!!

  2. Natas1970 zegt:

    Zo, die moest ff snel hoor! En nu een “normale” reactie hahaha. Ik probeerde te klikken op het plaatje om dat ding beter in beeld te krijgen maar dat ging niet hahahaha. Lijkt me toch wel een leuk ding en zeker als ze er zo spaarlustig van worden!!!

  3. Emmelinda zegt:

    Hahaha, gefeliciteerd 😀 😉

    Sterker nog, het zet de hele familie aan om muntjes te bekijken hahaha. Kijk Klikkerdeklikk zo kun je ‘m iets beter bekijken. Handig formaat spaarpot he? Ghehehe

  4. marion zegt:

    haha ahet is wel goed bedacht en zeker effectief!!!!
    fijne avond liefs van mij en dikke knuff

  5. Miek zegt:

    Wat een heerlijk verschil hebben die kids toch he?? Hier is het ook zo. Ik heb er twee in groep acht. De ene stuur ik weg met 10 euro’s om een cadeautje te kopen voor 5 euro, en een ijsje van 1 euro. Denk ik toch echt dat ik dan uiteindelijk 4 euro terug zou moeten krijgen. Nee hoor, gebrast voor snoep. De ander regelt netjes alle bonnetjes zodat ik alles kan nachecken, en ze zoekt het goedkoopste uit, zodat ik meer terug krijg dan ik eigenlijk denk!
    Dus laat haar inderdaad maar lekker die muntjes verzamelen, wie weet wat ze er later mee kan doen!

  6. Emmelinda zegt:

    @Marion;Ja he? En ze heeft er zoveel lol aan! Stef trouwens ook. Wanneer ik een muntje heb wil zij ‘m overkopen om ‘m maar aan Mies te kunnen geven (lees; verkopen) ghehehe
    Dikke knufff!

    @Miek;Hahaha ja is hier idem dito. Wanneer Mies met een vriendin de stad in gaat maakt ze de rest op aan oorbellen. Terwijl het helemaal de afspraak niet is. Maar goed, vrouwen snappen dat natuurlijk; je kúnt niet zonder oorbellen. Al is het je 45617e paar 😉 Ghehehe

  7. remco zegt:

    whahahahaahh ze spaart met een doel *neee niet van/voor voetbal 😛 *
    trouwens ik had juist gehoopt dat er wat landen van de euroladder af zouden vallen *jaja er ligt een matrasje op de grond ;)*

  8. Emmelinda zegt:

    Ja waaronder als eerste Nederland.*boink* Ik zou die gulden best terug willen hebben. Daarbij zijn er landen waarvan ik niet weet of het nou zo gunstig is om ze straks ook er bij te hebben???

    Maar goed, laat Mies nog maar effies sparen ghehehe 😉

  9. Natazz zegt:

    Wauw, zo word ze toch nog rijk. hahaha.

  10. Emmelinda zegt:

    Ja een wonder is geschied…euh…nou ja is gaande 😉

  11. rietepietz zegt:

    Ze is dus eigenlijk “op de penning” aan het worden ! Er zijn héél wat neveneffecten van de euro die ongunstiger uitpakken dan het spaar effect!
    Misschien moest ik óók maar zo’n map kopen …..
    fijne avond en liefs van Riet

  12. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja wie weet, dan hebben we tóch nog iets aan die euro he? Van mij mogen ze ‘m meteen weer omruilen naar guldens. Bleergh, stomme munten!

    Ik wens jou ook een hele fijne avond! Dikke knufff

  13. Hanny zegt:

    Hebben de kinderen dit spaarzame gedrag van jou? Prima toch dat ze het niet uitgeven aan snoep en dergelijke, maar in hun spaarpot of muntenboek stoppen, of boeken kopen. Ik denk dat vele moeders zouden willen dat hun kinderen zo met hun zakgeld omgingen (ik had ook niet te klagen hoor).
    Liefs Hanny

  14. Emmelinda zegt:

    Hihi nou ik wil niet met de eer gaan strijken. Marc is ook zuinig. We hebben alletwee zo nu en dan een moment van zwakte en kunnen dan flink met geld smijten wanneer het om iets gaat dat we persé willen hebben. Ik denk dat de kids dat ook zien. Bij Mies vind ik het geweldig dat ze zo blij is met boeken. Zelfs daarop leer ik haar bezuinigen door op de markt tweedehandsjes te kopen. Heb je meer leesplezier voor hetzelfde geld. Dat ziet ze zelf ook in. Het gekke is dat ik eigenlijk zo blij ben met dat lezen dat ik het zelf zou betalen. Zodat ze er iets anders van kan kopen. Maar ja, dan blijf ik aan de gang want dan rent ze snel naar de supermarkt om de Hitkrant te halen hahaha 😉

  15. Emmelinda zegt:

    Oeps, vergeet ik je veel liefs toe te wensen 😉 Bij deze 😀

  16. Annemarie zegt:

    Heel effectief inderdaad! Geloof dat wij ze allemaal hebben 🙂

  17. Emmelinda zegt:

    Oooh bofkont!!! Ik heb eens op marktplaats zitten neuzen of ik de ontbrekende munten niet kan kopen voor haar. Maar pfff die weten ook wat ze er voor willen hebben he? 😉

  18. Ans zegt:

    Wat een oplossing zeg!! Maar als ze er eerder boeken van kocht is het in elk geval ook niet slecht, dan heeft ze er nog iets voor. (Heerlijk rondstruinen bij “de Slegte”!)
    Bij sommigen verdwijnt het geld gewoon. Een keer een miskoop is ook wel eens goed voor ze, dat leert ze om beter op te letten. Ik mag met Edwin ook niet mopperen, want die kan heel redelijk met geld omgaan en als hij wat teveel uitgeeft is het in elk geval wel aan iets waar hij wat aan heeft. Hij koopt vooral veel licht- en geluidsapparatuur, wat hij dan als DJ gebruikt. Onzindingen koopt hij niet zo vaak en vermogens uitgeven tijdens een avondje uitgaan vindt hij ook zonde van zijn geld, het mag weleens wat kosten, maar hij maakt het niet te gek. Maar die muntjes sparen is echt een heel goeie oplossing, ze houden hun waarde, dus eigenlijk is het sparen. Maar als er niks nieuws meer bijkomt,gaat ze dan weer boeken kopen?

  19. Emmelinda zegt:

    Ja ik vrees (nou ja…) dat ze dan nog meer boeken gaat kopen. Ze heeft ze ook binnen no time uit. Herken ik van vroeger. Dan ging ik op maandag met een flinke stapel boeken onder mijn arm de bieb uit en op vrijdag ging ik weer voor nieuwe ;). Maakt niet uit of Mies naar de bieb geweest is, ze wil gewoon boeken kopen. Of tijdschriften. Maar je hebt gelijk…zo is het tenminste wel tastbaar he? Ze kunnen er wel snoep voor kopen of andere troep die de dag erop op de hoop komt te liggen. Da’s zonde.

    Het is fijn dat Edwin goed met geld weet om te gaan. Je hoort toch zoveel enge verhalen van kids (ook van zijn leeftijd) die diep in de schulden zitten omdat de handjes alles willen hebben wat de oogjes zien. Zonde is dat.

  20. Hanny zegt:

    Moet je eens voor haar op je log zetten welke munten ze mist. Misschien is er op die manier een ruilhandeltje mogelijk.

  21. Pasula zegt:

    Ja iedereen heeft zijn eigen manier om met geld om te gaan, leuk dat zo’n mapje ineens blijkt te werken.
    Ik heb zelf wel dat hoe meer geld er op de rekening staat, hoe zuiniger ik word, ook een soort sport. Maar ja, dan moet er ineens weer van alles aangeschaft worden en dan is er bijna niks meer over. Dan maak ik het ook op ook! 😉

  22. Youke zegt:

    Geweldig verhaal. Ik heb mijn schoonmoeder zo’n map cadeau gedaan. En wie heeft hem vol gespaard? Juist ja, Youke. Ik kreeg ook wel het geld weer terug in dezelfde waarde hoor.

  23. Goedemorgen Emmelinda

    Dat is een slimme manier om te sparen ! mist ze nog Griekse euro`s ? , dan kan ik haar waarschijnlijk wel helpen

    Fijne dag liefs Ylone xx

  24. Emmelinda zegt:

    @Hanny;Da’s niet eens zo’n gek idee. Eens vragen of ze dat wil. Ik kan me ook voorstellen dat ze het allemaal op het toeval wil laten afkomen 😉

    @Pasula;Ja hihi en juist dat is zo af en toe zo lekker; lekker alles opmaken. Al hou ik altijd nog een paar appeltjes voor de dorst. Voor het geval de diepvries stuk gaat ofzo 😉

    @Youke;Hihi geeft bijna net zo’n voldoening als je Mart-Smeets-verzameling he? Ik vind het ook leuk wanneer ik weer een muntje in mijn geldbuidel blijk te hebben.

    @Rhodosfriends;Hahaha ja en nog een overzichtelijke spaarpot ook, alles keurig in een rijtje 😉
    Yep, ze mist nog 5,2 en 1 cent 😉

    Ik wens jou een hele fijne dag vandaag! Dikke knufff

  25. Anet zegt:

    Prima toch..en dat zelfbedacht door haar..wat zul je trots zijn! Groetjes en een fijne dag, Anet

  26. Bengeltjuh zegt:

    Is wel slim he!

    Nou Ratjuh heeft periodes…nu is zijn spaarpot ook lekker gevuld door zijn verjaardagsgeld…..n hij wil een spelletje kopen dus komt hij daar niet aan.

    Maar stuur je hem wel voor boodschap…doet hij ook weleens aan eigen belang…….loopt langs snoepwinkel *Maar mam kijk speciaal voor jou ook dropjes meegenomen die je lekker vindt*

    Tsja…..;-)

  27. Abby zegt:

    Hahaha,wacht maar tot jullie laatste euro er één is die ze nog niet heeft…

  28. Emmelinda zegt:

    @Anet;Yep, het is gewoon maf dat ze het zo lang vol kan houden. Vooral omdat geld meestal lijkt te branden in haar zakken 😉
    Jij ook een hele fijne dag! Groetjes 😀

    @Bengeltjuh;Hahaha doet me er aan denken dat we vroeger ook psies wisten wat we mijn moeder voor haar verjaardag of voor moederdag moesten schenken. Bonbons natuurlijk…dan wisten we zeker dat we mee mochten snoepen ghehehe 😉

    Stef en Mies zijn ook pas jarig geweest en is de spaarpot lekker vetgemest. Om te voorkomen dat er iets mee gebeurd (het loopt nogal op) zullen we het binnenkort op hun rekening zetten. Da’s nog beter dan een eurocollector 😉

    @Abby;Grinnik…ik denk dat we er dan allemaal om vechten 😉

  29. Anet zegt:

    Mooi toch..ze wordt groot denk ik…whahahaa

  30. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja in alle opzichten 😉 Ghehehe

  31. Anet zegt:

    Lijkt me erg leuk..grote kids..worden ze ook iets van vriendinnen he..

  32. Emmelinda zegt:

    Psies! Ik ben sowieso niet zo’n baby-mens maar goed, gelukkig groeien ze niet in zo’n groot formaat in je buik hahaha :P. Ik vind het zo fijn dat ze nu uit kunnen leggen als er iets is en dat je ze dingen duidelijk kunt maken. Oke, er komen nou ook andere dingen bij kijken die iets meer aandacht vergen maar over het algemeen vind ik dit heerlijk 😉

  33. geertje zegt:

    Sparen kan alleen Mirjam, want die wil graag kleren ervoor kopen (in een winkeltje door haar gevonden), want die krijgt ze volgens haar veel te weinig (haar kasten puilen uit :S)
    De anderen wachten met smart op zaterdag, dan kunnen ze weer naar het PLein. Lief is dat ze vaak met een mooie roos voor mij terugkomen, en verder allerlei snoep waar ze niks aan vinden als ik het haal! Sparen kunnen ze alleen als ze hun zinnen ergens op hebben gezet; vooral mijn oudste is dan ineens heel creatief in geld Maken!
    Fijne dag!!!
    Liefs en dikke knuffff

  34. Emmelinda zegt:

    Hahaha willen ze dan ook ineens allemaal klusjes doen? Ik heb dat eens gedaan met in de tuin werken en sindsdien denken ze dat je voor alles poen kunt krijgen. Da’s dan vette pech hahaha…

    Maareh…Mies heeft ook zo’n kledingprobleem. Alles in de winkel is leuker en beslist noodzakelijker dan in die uitpuilende kast thuis 😉

    Het is wel schattig dat ze voor jou een roos meenemen! 😀

    Jij ook een hele fijne dag! Dikke knuffff

  35. ~Tina~ zegt:

    Hele leuke spaarpot inderdaad!
    Om dat het totaal nogal oploopt doen wij er niet aan mee (’t is me ook teveel moeite, hahaha), maar ik ken veel mensen die al die euromunten sparen.
    Na de vakantie worden we dan ook van alle kanten aangeklampt om te kijken of er nog wat interessant muntgeld in onze portemonnees zit….

    Maar leer ze inderdaad maar sparen voor iets, als ze alles vanzelf krijgen is ook niet goed.

    Fijne donderdag!
    Groetjes en liefs van Tina 🙂

  36. Emmelinda zegt:

    Daarom moest ik ook zo lachen toen Mies vertelde dat ze zo’n ding wilde. Ten eerste heeft ze nooit poen en ten tweede is het zo’n moeite. Maar het gekke is dat het haar zo gemakkelijk af gaat. Grappig gewoon. En het werkt aanstekelijk want ik kijk ook regelmatig in mijn geldbuidel. En inderdaad…wanneer het vakantietijd is extra. Je weet maar nooit met al die vakantiegangers 😉

    Vind ik dus ook. Leen van Frisia kan het dak op 😉 Zelf sparen dus 😀

    Jij ook een fijne dag vandaag! DIkke knufff

  37. It is me! zegt:

    Wat Gaaf!!!!!!!!!!!!!
    Grappig is dat he? Dat kinderen ineens blijken te kunnen sparen…. Als ze iets maar graag willen!
    Bastian en zakgeld bleek geen succes. Het slingerde door ons huis, werd niks van gekocht geen snoep of wat dan ook. Soms wilde hij graag iets hebben van de speelgoedwinkel Action, nou dan mocht hij het kopen van zijn zakgeld wat ie overal en nergens terug kon rapen. Drie spaarpotten op zijn kamer, maar nog neit erin doen. twee portemonnaies heeft ie ooknog trouwens. Nee hoor niks helpt. Volgende maand wordt hij 9, misschien dat dat helpt? Voorlopig geen zakgeld nog voor hem. Eerst leren gedragen. Laatste keer dat ie boos was heeft ie een gordijn kapot geknipt… Dus voorlopig geen zakgeld!

  38. Emmelinda zegt:

    Ai, tenzij je je gordijnen wil opleuken met een mooi motiefje is het inderdaad verstandiger om hem aan te pakken. Wat kunnen het driftkikkertjes zijn af en toe he?
    Maareh..is een eurocollector geen idee dan? Misschien is dat wel een leuke combi; sparen én verzamelen? Steffie heeft er overigens ook aan moeten wennen om alles in de spaarpot te doen. Ik vind het zonde als het allemaal rondslingert. Wie heeft het weer gedaan wanneer ze hun poen ineens nodig hebben en het spoorloos blijkt te zijn???? 😉

  39. remco zegt:

    *trekt bivakmuts over hoofd ………… *

  40. Emmelinda zegt:

    Ai is dit een overval? *geeft snel eurocollector aan Remco* 😛

  41. Emmelinda zegt:

    Je mag natuurlijk ook mijn theezakjescollectie hebben 😛

  42. remco zegt:

    overval ???? welnee weet jij hoe koud t buiten is 😛

    zeker de gebruikte ik ga toch liever voor de nieuwe 😀

  43. Emmelinda zegt:

    Koud? Het is hier heerlijk met die zon hahaha. 😉

    Grinnik…is het weer niet goed? Nou weet je tenminste wél dat ie het doet. Eh…deed 😛

  44. Abitch zegt:

    Alleen zonde om ooit de spaarmap in te wisselen
    dus houd je er ook rekening mee dat als het ooit toch ‘ingewisseld’ moet worden jij m waarschijnlijk gaat overkopen 😛

  45. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja dat is iets wat ik hier niet hardop durf te zeggen. Het is dat we er voor zorgen dat “groot” geld op de bank terecht komt. Dan hoeft ze niet meteen die eurocollector aan te spreken. Eigenlijk is dat ding wel handig. Wanneer de pizzacourier komt hoef ik hem die map alleen maar te overhandigen ghehehe 😛

  46. marion zegt:

    hmmmm van wie heben ze die intelligentie gromosomen toch :????:P

  47. * Garfield * zegt:

    Zoontje krijgt enkel zakgeld van oma, hij vraagt er nog niet echt naar, maar hij is dan ook nog maar 9.
    Dochter, 16, daarentegen heeft altijd geld tekort. Zij krijgt per week een bepaald bedrag en daar moet ze dan echt mee rondkomen, want meer kan/wil ik niet geven.
    Haar eurocollector heeft ze ondertussen al leeggehaald. 😦 Jammer hé.
    Nochtans hebben wij haar van jongsaf leren verantwoord omgaan met geld. Maar ja, puberteit is een “vreemde” periode….

    Fijne dag.

  48. Emmelinda zegt:

    @Marion;Van de ooievaar! Hahaha 😛

    @*Garfield*;Yep ik heb mijn borst ook al natgemaakt (allebei :P) voor de komende jaren. Eens kijken wat er hier allemaal gaat gebeuren. 😉
    Het is ook moeilijk wanneer ze kids in de klas heeft die vanalles en nogwat hebben. Vooral die gadgets die pas uit zijn (en een paar weken later al zwaar verouderd) en veel blingbling hebben zijn natuurlijk zeer gewild. En duur 😉

    Ik wens jou ook een fijne dag!

  49. marion zegt:

    hahah vandaar die opvliegers :O 😛

  50. nieta zegt:

    Toevallig komt mijn dochter net de kamer in sjesen,”Meeem,ik ga oorbellen kopen,betaal het van m’n eigen geld,hoor”!! Zal mij benieuwen met wat voor grote ringen ze nu weer thuis komt.
    Ze is best wel zuinig maar leuke oorbellen kan ze niet weerstaan,hoor! Van wie zou ze dat toch hebben.Ik hoop niet van m’n hubbie,gna,gna!!

  51. Liesbeth zegt:

    Tis weer eens wat anders dan zo’n roze spaarvarken ;=)

  52. LoveJoe zegt:

    Handig zo’n spaarpot, zo lijkt het ook een beetje een hobby om zoveel mogelijk euro’s te sparen. En het is een goedkope hobby ook nog in vergelijking met andere hobbies.
    Groetjes Alice

  53. Belinda zegt:

    Hahahahaha Geweldige oplossing voor het antispaarprobleem! Binnen no-time gaat Mies, Stef verslaan met haar verzameling euro’s!
    Die kids blijven vreemde apparaten! 😉

  54. Diary zegt:

    Hallo Emmelinda,
    Had jij het nog ontvangen van mij je weet wel wat ik bedoel.Ik hoor het wel.
    Liefs en een knuf diary

  55. Emmelinda zegt:

    @Marion;hahaha ja en de hoogtevrees 😛 ghehehe

    @Nieta;Grinnik..dáár kan ik nou eens niks op zeggen. Ik heb een halve oorbellenwinkel in huis maar toch zie ik er altijd nog die ik niet heb en persé in bezit wil hebben ghehehe ;). Mies troept ook altijd dat ze het van haar eigen geld zal terugbetalen (op de pof dus want ze heeft helemaal niks in huis ghehehe) 😉

    @Liesbeth;Grinnik…ja het spaarvarken heeft nou echt zijn beste tijd gehad…en dat terwijl het gisteren nog wel dierendag was 😛

    @LoveJoe;Juist! Het is een prima combi op die manier. Ik ben benieuwd hoe lang ze het nog vol gaat houden. Nu toch al een jaar of anderhalf.
    Groetjes terug 😀

    @Belinda;Ja grinnik…zeker wanneer er nog meer landen de euro gaan invoeren. Zit stiekem toch al een kapitaal in!
    Ja *sjugt*. Apparaten zijn vaak handiger. Daar zit tenminste een gebruiksaanwijzing bij ghehehe 😉

    Diary@;Ja hoor, ik heb je net een mailtje gestuurd. Kijk maar eens in je mailbox 😉
    Fijne avond! Knufff

  56. marion zegt:

    hahahha ahahahahahha okeej
    heb trouwens geellllllllllooooooooooooggggggggggggggdddddddddddd 😛

  57. Dinie zegt:

    Zo zo, dus het gat in haar hand is aan het dichtslibben? Gunstig, nu die van mama nog????
    Je hebt in elk geval een rijke dochter achter de hand 😉

  58. Emmelinda zegt:

    @Marion;Jaaaaa ik had het gezien. Ik was wezen snuffelen en kwam je logjes tegen 😉 Goed he? Hihi.

    @Dinie;Ja grinnik…misschien mag ik in de toekomst wel iets van mijn dochters lenen? (Hen kennende met rente ghehehe)

  59. Lette zegt:

    Das eigenlijk het mooiste sparen. Geld wat gewoon geld blijft en niet eerst uitgegeven hoeft te worden aan een collecters-item. Wel jammer dat ze er geen rente op krijgt. Haha! Maar aan de andere kant lees ik dat er ook wel eens niet geruild maar gegeven wordt. Het sparen op zich levert dus al rendement ten opzichte van gewoon zakgeld. Kien meisje.

  60. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja die komt er wel he? 😉 Het is ook dat we het zo leuk voor haar vinden dat ze er zo mee bezig is dat je wel eens het omwisselen laat zitten.;)

  61. Marika zegt:

    Mijn euro’s zitten niet lang genoeg in mijn portemonnee om te zien uit welk land ze komen. :o)
    Hoeveel is dat nou waard als ze de collectie compleet heeft? En is ze van plan om die munten weer uit te geven? Of wordt dat over een aantal jaren steeds meer waard? 😉

  62. Emmelinda zegt:

    Hihi behalve die centen. Ik gooi ze er iedere keer uit en toch zitten er steeds weer van die krengen in.

    Hahaha dat zou ik een keer uit moeten rekenen (oef…), dat weet ik zo eigenlijk niet.

    Wat ze met die munten gaat doen? Geen flauw idee. Opmaken vrees ik hihi. Tieners hebben veel geld nodig. Ook gespaarde euro’s hahaha. ;). Misschien maar goed ook want ik kan me niet voorstellen dat het meer geld waard wordt. Het zijn gewone munten, niet eens van een speciaal jaar ofzo. Maar goed, zeg nooit nooit 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

