Limerick

staken

Het personeel van ’n fruitteler te Herpen
besloot hun acties een boel te verscherpen.

Dit zaaide bij de boer kwaad bloed.
Hij besloot verder te gaan op oude voet.

Zo bleek "muiterij" geen vruchten af te werpen!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Zelfgeschreven limerickjes. Bookmark de permalink .

0 reacties op Limerick

  1. Belinda zegt:

    Zo zie je maar dat staken geen vruchtbare zaak is! πŸ™‚
    Hij is weer leuk Em!

  2. Emmelinda zegt:

    Oh hihi die was ook leuk geweest! πŸ˜€

    Dank je wel πŸ˜‰

  3. Yvonne zegt:

    (Toch weer gelukt!)

    Herpen? Dat las ik eerst te snel … πŸ™‚

  4. Abby zegt:

    Jij bent ook van alle (creatieve)markten thuis he! πŸ˜‰ Leuk!

  5. Ans zegt:

    Hij heeft vast nog vruchteloze pogingen gedaan om ze weer aan het werk te krijgen.

  6. * Garfield * zegt:

    Fijne dag en geniet van het lekker zonnetje.

  7. Youke zegt:

    Hij is weer leuk. Moet het htm-personeel ook een boodschap aan nemen.

  8. Emmelinda zegt:

    @Yvonne;Heeej welkom terug!
    Hahaha ja het bestaat Γ©cht. Ik kom even geen andere plaatsnaam dan Antwerpen vinden (dat klinkt niet mooi met vruchten afwerpen) buiten Kerpen (Duitsland) dan. Dus nam ik Herpen (NB). Zoooo weer een lesje Aardrijkskunde ghehehe. πŸ˜‰

    @Abby;Thanks, ja met woorden spelen vind ik heerlijk πŸ˜€

    @Ans;Hij zei uiteindelijk:”Gaan met die banaan” ghehehe

    @Garfield;Jij ook een hele fijne dag, is het bij jullie ook zo lekker??

    @Youke;Thanks! Nou inderdaad, de reizigers zitten met de gebakken peren

  9. Ans zegt:

    Maar hij heeft nog wel een appeltje met ze te schillen!

  10. Alissa zegt:

    Haha, leuk bedacht!

  11. Emmelinda zegt:

    @Ans;Ja dan is ie niet te pruimen!

    @Alissa; Hihi, dank je wel πŸ˜€

  12. Ans zegt:

    Het is kwaad kersen eten met een nijdige boer, maar je moet geen appels met peren vergelijken.

  13. Emmelinda zegt:

    Whoeehaaa die laatste schoot me zelf net te binnen (alvast voor als jij er nog een wist). Nou weet ik er even geen geloof ik hahahaha. Of krenten moet ook mogen…dan is de boer niet gevoelig voor opslag want daar istie vééls te krenterig voor, ghehehe

  14. Ans zegt:

    Die boer is vast de rotte appel in de mand. Zou hij ook een pruimenmondje hebben? Als ze alles uitgepraat hebben gaan ze vast weer fris en fruitig aan het werk. Of gaan ze dan ouwe koeien uit de sloot halen? Ik begin vervelend te worden, ik stop maar.

  15. Ans zegt:

    Nou, nog ééntje dan: Die boer moet wel even door de zure appel heenbijten

  16. Emmelinda zegt:

    Hahaha bij deze diskwalifiseer ik die koeien. Die groeien niet aan de boom of struik hahaha πŸ˜›

    Als de vrouw van de boer maar zijn oogappeltje is!

  17. Ans zegt:

    Hahaha, de druiven zijn zuur

  18. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ach ja, alstie zijn personeel maar egeen muilpeer gegeven heeft πŸ˜‰

  19. Elmo zegt:

    Jajaaaaaaaa, de appel valt niet ver van de boom…;-)

  20. Emmelinda zegt:

    Hahaha werkt aanstekelijk he? πŸ˜‰

    ALs de boer zijn appels maar niet voor citroenen verkoopt!

  21. Ans zegt:

    Die boer heeft vast nog wel een appeltje voor de dorst

  22. Emmelinda zegt:

    En zijn triomf is vast de kers op de taart!

  23. Ans zegt:

    En zijn moeder is een ouwe bes met appelwangetjes. Maar nu ben ik er denk ik echt wel doorheen.Hahaha, die kers op de taart vond ik ook mooi.

  24. Emmelinda zegt:

    Hihi die schoot me ineens te binnen. En nog eentje (een combi):

    Van zo’n droogpruim krijg je appelflauwte!

    Wat zijn er veel spreekwoorden met fruit he? Hahaha

  25. Ans zegt:

    Dat is de mooiste, hahaha!!!!!

  26. Emmelinda zegt:

    Ik vond fris en fruitig ook een hele sterke. Ik had niet eens aan het woord fruit zelf gedacht hahaha

  27. Elmo zegt:

    Geweldig trouwens, die warning voor de geachte lezers in de linkerkolom! Hoezo blablablabla! Hahahahaha!

  28. Emmelinda zegt:

    Blablabla? Maar dit is een serieuze zaak hoor. πŸ˜› Geintjuhhh. Ik moest ze op een of andere manier toch iets laten weten. Voordat ze me bij web-log aangeven omdat ze denken dat ik ze een ban gegeven heb ofzo :P.

    Daar stond er trouwens ook nog eentje in zag ik: PRUIMENtijd hahaha.

  29. Sjoukje zegt:

    Geweldig weer, Emmelinda. Leuk zoals er op gereageerd word, ik kan er weinig aan toevoegen wat spreuken betreft. Volgen mij is alles wat met fruit te maken heeft al genoemd.
    Groetjes Sjoukje

  30. Hanny zegt:

    Maar de boer is zo gezond als een rotte appel. En wat als hij besluit al zijn fruit voor een appel en een ei te verkopen?

  31. Emmelinda zegt:

    @Sjoukje;Dank je wel. Ja is super he? Van een limerick naar het spreekwoordenboek hihi. Ik weet er ook geen meer te verzinnen πŸ˜‰

    Fijne avond en veel groetjes!

    @Miek;Grinnik

    @Hanny;Dan verbouwen ze hem tot appelmoes. Hahaha sollie, die telt niet maar ik weet er nou Γ©cht geen meer πŸ˜€

  32. marion zegt:

    Ik staak mee ;)Lo!!!!!!!!!!!!!!!L

  33. marion zegt:

    sorry emm. 😦 kon niet anders

  34. Ans zegt:

    DADELijk gaat hij nog oorVIJGEN uitdelen. Is zijn oma Granny Smith?

  35. Ans zegt:

    En zijn zoon heet Flipje

  36. Hij is weer mooi je limerick, was alweer een tijdje geleden.
    En wat betreft het plotseling opduiken van die Pietermannen, ze zijn vrij snel herkenbaar.
    Zijn over het algemeen zwart en zien er een beetje raar uit.
    Wat,….zeg je???? LOpen ze bij jullie het hele jaar zo hahahahahahh

  37. Lette zegt:

    Ik vraag me af hoe lang je nou op zo’n limmerick zit tebroeden.

  38. Annemarie zegt:

    Jeuj, je inspiratie is weer terug!
    Hij is weer helemaal geweldig!

    Kniefs πŸ™‚

  39. Emmelinda zegt:

    @Marion;Ja heee wat is dat nou? Ghehehe. πŸ˜‰

    @Ans;Whoeehaa…dat ik niet aan Flipje gedacht heb zeg! Ik heb nog in zijn stadje gewoond πŸ˜‰

    @Leidse Glibber;Dank je wel, ja het was inderdaad een poos geleden. Deze is uit “nood” geboren. Ik was aan het denken over een log over de boom uit de tuin van een van mijn buurmannen waar de bessen van in mijn tuin vallen en nogal een zooitje geven (vooral op vloerbedekking wanneer het onder je schoen blijft zitten). Maar ik kwam niet heel erg ver. Dus heb ik het zo gedaan hihi.

    Grinnik…nou hier tegenover wel. Ik weet niet waar ze vandaan komen maar tjemig, hoe ze er dikwijls bijlopen. Een soort van moderne Pietermannen zeg maar πŸ˜‰

    @Lette;Meestal is ie zo af. Nog geen 10 minuten.Wanneer ik een spreekwoord of gezegd hoor zie ik er beelden bij. Dan is het meeste werk nog het zoeken naar een geschikte plaatsnaam πŸ˜‰ Nu was het geen gezegde maar de boom van een buurman die me hierop bracht πŸ˜‰

    @Annemarie;Thanks πŸ˜€ Ja, op de logjes na, was het een beetje ingedut. Ik zag ook geen dingen meer waar ik doorkliklogjes van kon maken. Dat komt vast weer binnenkort πŸ˜‰

    Kniefs!

  40. Precies wat ik bedoelde maar netjes omschreven he hahahahahah
    Die politie auto hoorde er niet bij, was voor zo’n verklede pieterman hahhahahahah, maar kwam wel leuk uit natuurlijk in mijn verhaal.

    Enne,…..zijn er geen lieve (baldadige) buurkinderen die besjes schieten leuk vinden, wedden dat die boom volgend jaar weg is.

  41. christa zegt:

    gave limerick hoor!

    Oftopic.. ik heb niet het filmpje.. maar wel een audio fragment gevonden van het bewuste stuk van brigitte kaandorp.
    veel luisterplezier πŸ˜€
    [audio src="http://www.gerooide.com/mp3/cabaret/Brigitte%20Kaandorp%20-%20Neem%20geen%20kind.mp3" /]

  42. marion zegt:

    uuhmmm geen idee πŸ˜‰

  43. rietepietz zegt:

    Je bent op dreef Emmelinda , waanzinnig goed is tie! Ik heb er ff geen antwoord op maar natuurlijk blijft het onder het ramenzemen in m’n kop zeuren dus je wéét maar nooit!
    fijne dag en liefs van Riet

  44. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber;Hahaha ik moest wel effies nadenken hoe ik het er netjes neer moest zetten hoor hahaha πŸ˜›

    Jaaa dat was ff supermazzel hebben dat die politie ter plekke was hahaha. Leek nu net echt πŸ˜‰

    Grinnik…wanneer ze dat ontdekken weet ik zeker dat die boom zo weg is. Omdat die vlakbij onze tuin staat zullen wij wel het doelwit worden. Dan trek ik er toch meteen aan de bel. O zo πŸ˜‰

    @Christa;Dank je wel
    Ooooh je was nog steeds voor mij aan het zoeken? Wat lief! Ik had ‘m dinsdag gevonden en heb er van genoten. Die kende ik inderdaad nog niet. Maar zo herkenbaar hahaha.

    @Marion;Is ook prima. Sommige dingen kun je beter niet weten hihi πŸ˜‰

    @Rietepietz;Dank je wel πŸ˜€
    Hahaha dat vind ik dus wΓ©l leuk aan huishoudelijke klusjes; je hebt zoveel tijd om tussendoor dingen te verzinnen he? Strijken vind ik ook altijd een stuk prettiger wanneer ik 20x van mijn plank weg moet om een log te noteren hahaha πŸ˜›
    Ik ben benieuwd wat je vandaag misschien nog weet te bedenken πŸ˜€

    Veel raamlapdenkplezier (hahaha wat een woord), een fijne dag en een hele dikke knufff

  45. marion zegt:

    ghegeh he jij heb jij me geblokt of zoo
    mmmmmmmmmmm ik mag helemaal nie tmeer langskomen 😦
    hihi kom wel wee rgoed
    doei doie
    fijne dag kus marion

  46. Emmelinda zegt:

    Euh..je bedoelt op MSN? Ja, is een schandalige gewoonte van mij. Iedereen staat geblokt. Komt omdat MSN soms opent met online staan. Dan heb ik ineens allemaal blauwe knipperende balkjes onderin mijn scherm. Tsja en omdat ik mezelf ken en het sneu vind om ze weg te wimpelen zet ik alles maar op blokkeren. Dan kan ik kleppen wanneer ik dat wil. Erg he?

    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Dikke knufff en veel liefs!

  47. marion zegt:

    haha nee bedoelde niet msn ;;)
    word wel eens tijd dat je weer een s kom joh
    maar bedoelde op je site
    hij gaf aan dat i kniet in staat was om te ereageren maa rnu weer wel

  48. Emmelinda zegt:

    Ja pfff hou op; schei uit…het is verschrikkelijk. Soms moet ik wel 5 minuten klikken om er op te kunnen komen. Houdt mijn vinger natuurlijk wel enorm in vorm ghehehe

  49. marion zegt:

    gheghe jaahaa πŸ˜‰ maar this wel lastig maja want hij geeft aan dat JIJ MIJ geblokt heb
    tssssssssssssssssssssssssss hoe durf tie

  50. Emmelinda zegt:

    Wie geeft dat aan? Mijn log? De brutaliteit! Hoekandatnou?

  51. marion zegt:

    ik weet ook niet vond echt faag

  52. marion zegt:

    ja jou log gaf dat aan

  53. Emmelinda zegt:

    Heb je dat vaker gezien?

  54. marion zegt:

    nee vanochtend voor het eerst

    zat je eerst ff de gron din te vloeken en toen heb ik afgesloten nen nu doettie het weer

  55. Emmelinda zegt:

    DΓ‘s lekker dan…pfff ik hoop dat mijn log zich voortaan zal gedragen. *spreekt log ernstig toe*

  56. marion zegt:

    ja ik hoop het ook maar mijn pc loopt ook eerst vast voor ik kan komne
    maar da was eerst helemaal niet :S
    dus als ik een tijdje niet kom kan ik er niets aan doen

  57. Emmelinda zegt:

    Heb je dat op meer sites dan, dat je pc vastloopt? Of alleen op deze?

  58. Dinie zegt:

    Goh deze gaat nu snel even, schrik ervan.
    OK reactie:
    geen appeltje voor de dorst dus!

  59. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja…ik hoef ook maar 1 keer te klikken πŸ˜‰

    Hahaha nee dat kun je wel zeggen (sollie, mijn spreekwoorden zijn op, zie reacties hierboven hhi)

  60. Emmelinda zegt:

    Ja die log loopt bij mij ook vreselijk vast. Er zijn d’r nog een paar waar ik net zo moeilijk/makkelijk op kan als de mijne maar juist Knovos is héél hardnekkig…:(

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

