Speciale aanbieding???

Het hoogtepunt van de zondagavond (he nee viespeuk, dàt hou ik privé, ghehehe) vond ik altijd het openrukken van het plastic waarin een half bos aan reclamefolders verstopt zat. Zorgen dat je als eerste bij de brievenbus bent (hierbij om je heen slaan zodat je je missie zo snel mogelijk kunt voltooien), weg met de bouquet-reeks en de Ikea-gids…snuffelen maar. Terwijl Marc alsmaar benauwder ging kijken bij alles wat ik omcirkelde of uitscheurde (want; kost poen of metamorfosepraktijken) bedacht ik wat nu toch weer eens héél erg nodig aan vervanging toe was.

Echter, op maandagmorgen nam ik het stapeltje scheurwerk nog eens door en bedacht me dat het douchegordijn best nog wel even meekon (als je niet let op die ingevreten vochtplekken die eigenlijk best een leuk origineel accentje aan het geheel geven) dus er tevens geen nieuwe bijpassende badmat (hoe leuk ie ook was) en/of handdoeken ingeslagen hoefde te worden (nope, geen roze wc-bril. Er is geen 2e toilet aanwezig). Het stapeltje slankt zo hard af dat dieet-goeroe Sonja Bakker er spontaan van zou gaan stotteren. Maar mijn geldbuidel blijft er goed gevuld door.

Op de een of andere manier heeft de commercie er lucht van gekregen (eau-de-toilette? 4711?). Sinds kort vallen de felbegeerde krantjes op maandag in de brievenbus. Heel slim want dan zijn de winkels weer open en staat men meteen met een stapeltje gesorteerde briefjes op de winkelmat. Speciaal voor de impulsaankooplustigen.

Ik trap er niet in hoor. Ik kijk op zondag gewoon op internet. O zo! *trekt triomfantelijke grimas* Daar staan alle aanbiedingen keurig op een rij. Scheelt nog plastic ook *kijkt milieubewust*.

Alleen blijft het zo verdomd lastig…

…stapeltjes scheuren met zo’n beeldscherm!*

*Tuurlijk, ik kan eventueel ook de boel uitprinten of ouderwets opschrijven. Maar dat staat toch minder grappig?

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Speciale aanbieding???

  1. Ans zegt:

    Kreeg ik ze maar op zondag, ik krijg ze meestal pas op dinsdagavond of woensdag!!! Als je dan nog naar de winkel wil bellen voor een leuke aanbieding ban je te laat, uitverkocht. Vooral Blokker is al vaak uitverkocht voordat het in de winkel ligt volgens mij (het lokkertje van Blokkertje) en op internet zijn sommige winkels ook niet zo snel. Ik probeer het wel eens bij de Wibra, maar als dat er op maandagochtend nog niet op staan dan hoeft het voor mij al niet meer. Tegen de tijd dat dat op internet staat had ik al in de winkel moeten zijn. Ik lees dus vaak achteraf waarvoor ik een paar dagen eerder naar Purmerend had moeten rijden, jammer. Maar ik vind zo’n pak folders nog steeds leuk!

  2. Rianne zegt:

    Hahaaaa! Ik krijg een stapeltje op zaterdag en een atapeltje op maandag.
    De Oud papierbak is blij met mij.. 😉

  3. Alissa zegt:

    Haha, herkenbaar! Als je een tijdje zuinig aan wil doen, dan moet eigenlijk de folders ongelezen in de kliko gooien. Scheelt kapitalen!

  4. Natas1970 zegt:

    Op zondag??? Nee, dat komt hiet niet voor. Schande…..FOEI!!! hahahahaha.

    Hier komen ze in bakken tegelijk op dinsdag en woensdag. Te laat dus, want de Kruidvat (bijvoorbeeld) wordt op dinsdagmorgen volgestopt met de aanbiedingsartikelen. Niet verder vertellen hoor!!!

  5. Emmelinda zegt:

    @Ans;Het gemene van die lokkertjes is dat ze die dingen zelfs niet op maandag hebben. Heb ik al vaker bij de Wibra en Blokker gehad. En toch ga je niet met lege handen naar buiten. Zo slim. En dan kijk ik op zondag. Wanneer we op zaterdag naar de markt gaan ligt het al bij de Wibra in de winkel. Zou je op maandag gaan is het dus of niet geleverd of al uitverkocht. Is ook bij Tchibo (een koffiewinkel uit Duitsland die ook leuke hebbedingetjes heeft, die vullen de winkel de dag ervoor al.

    Ik vind zo’n pak ook nog steeds het leukst. Lekker nestelen in de bank en dan maar speuren 😉

    @Rianne;Ja pfff het is echt ongelooflijk wat er zoal in de bus valt. Eerst kregen we dus twee pakketjes op zondag. En dan doordeweek nog een boel zooi. Het is vast neit voor niets dat het oud papier hier nu om de twee weken opgehaald wordt 😉

    @Alissa;Hahaha jaaaa dat is echt zo. Als ik zie wat ik beslist/perse/ongetwijfeld nodig heb op dat moment wanneer ik het zie…en later toch eigenlijk best tevreden blijk met mijn “oudjes”….

    @Natas1970;Hihi ja hier is dat al op maandagmiddag. Rond een uur of vier. Niet alle Kruidvatfilialen geven het meteen mee, ik weet er echter een die niet moeilijk doet en het meegeeft op de dag zelf.

  6. Wanda zegt:

    Ik vind het ook altijd zo heerlijk neuzen. Maar als ik dan iets zie, waar ik echt niet buiten kan (tuurlijk wel, maar op dat moment niet) dan is het of hier in de stad niet te koop, of het is al uitverkocht of de winkel is ineens dicht i.v.m. verbouwingen…
    Heb ik weer hoor.

  7. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja dan begint het te kriebelen he? Dan ben je gewoon in staat om het halve land af te gaan (hahaha erg goedkoop zal het dan niet meer zijn uiteindelijk). Ik heb ook al vaker gehad bij het Kruidvat dat de aanbieding zo geweldig was dat ik er al stond voordat de winkels opengingen hihi. En dan staat er al een rij! Kom je dan binnen, blijkt het niet geleverd te zijn. Aaaargh. Is wel goed voor mijn lijn want dan sjees ik de stad af naar een ander filiaal hihi 😉

  8. Youke zegt:

    Dan ben je vast al op de hoogte van deze link: http://www.e-folders.nl/nl-Home.php
    (alle reclame folders aanbiedingen van deze week)

  9. Emmelinda zegt:

    Jaaaa! Da’s een goeie he? Die ken ik inderdaad! 😀 Die staat bij mijn favorieten 😉

  10. remco zegt:

    oooooooo leuk reclamezooi kom maar op 😀 heerlijk ff doorspitten en kijken wat ik moet hebben en t vervolgens vergeet te halen 😦 *meestal*

    maar t blijft een leuke tijdvulling zeker nu de sint en de kerst er weer aankomen 😀

    ps.

    wanneer verstrek je nou eens lekbakjes ????
    ik wordt het dweilen na het bekijken van je weblog nu wel een beetje zat!!!
    en als je t niet snapt die smilie die zn koppie draait met zn vingers in zn oren en zn tong uit zn mond …. die spetterd dat wil je niet weten de niagara watervallen zijn er niks bij 😛

  11. Emmelinda zegt:

    Jaaaa hahaha dat is ook zo, die was ik vergeten; dat ik de week er op er achter kom dat ik het vergeten ben te halen (en ooooo wat had ik dat toch zo nodig ghehehe)

    Hahaha ja die blijft lekker bezig he? Ik zal eens voor je kijken of er lekbakjes in de aanbieding zijn ghehehe

  12. Pasula zegt:

    Ik kan het me zo levendig voorstellen! Expres heb ik er dan ook voor gekozen om zo’n sticker op de deur te hebben. Het kostte me heel wat moeite en nagelbijten maar scheuren hoeft nietmeer en internet? Ach ik doe alleen maar webloggen, lekker simpel. 😉

  13. Pasula zegt:

    Jee Emmelinda!! Ik realiseerde me dat ik jou geen prettige zondag wenste (foei Pasula!) en dat doe ik in het weekend wel bij iedereen. Nou ja, jij bent niet iedereen. 😀

  14. Emmelinda zegt:

    Hahaha ik kan ook een weblog beginnen met alle aanbiedingen van deze week er op? Kun je webloggen én advertentie bekijken hahaha.

    Maar Pasuultje toch…eens even kijken hoe dat ook weer moet; dat bannen 😛
    Geintjuhhh…Jij ook een hele fijne zondag! 😀

    Dikke knufff

    Pee-Es; Kon je nou makkelijk op mijn log? En met een paar keer op verschillende berichten klikken, lukt dat ook makkelijk?

  15. marion zegt:

    hey jij de ikea mag je niet weg dooen hoor das belangrijke krant gheghe

  16. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ik heb gelezen dat het inderdaad door bijna iedereen bewaard blijft ipv de papierbak in te verdwijnen hahaha

  17. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; kun jij nu ook makkelijker op mijn log komen? Ik heb een teller weggegooid en nou gaat ie ineens een stuk makkelijker (zonder te klikken) open!

  18. Liesbeth zegt:

    Ik kan weer op je weblog! Yihaaaaaa *doet vreugdedansje*

  19. Emmelinda zegt:

    Jaaaa ik heb een teller weggehaald. Die zal op een verkeerde server gezeten hebben. JOEPIEDEPOEPIEEEEEE *danst mee*

  20. Liesbeth zegt:

    Tellers zijn ondingen, heb ik altijd al gezegd =)
    Dus je hebt eerst web streepje log de schuld gegegeven, terwiwjl het eigenlijk aan je eigen teller lag? Goeie actie Em 😉

  21. Emmelinda zegt:

    Hahaha nee hoor was het maar waar. Dat anderen psies hetzelfde euvel hadden op hun eigen log kan echt niet aan mijn teller liggen ghehehe 😛

  22. remco zegt:

    een teller weggegooid zeker nedstat ???

    de ikea-folder gaat hier ongelezen de papierbak in 😛

    enne die lekbakjes zijn niet groot genoeg om die lekkende smilie aan te kunnen 😛

  23. Emmelinda zegt:

    Yep, die was niet meer zichtbaar op mijn log omdat ik die er wegens die popups afgegooid had maar die was nog wel aangevinkt. Ik ben blij dat hier het euvel opgelost is (hopelijk blijft het zo) al werkt het nog steeds niet zoals eerst. Maar sinds ik eelt op mijn vingers heb van het klikken geef ik er helemaal niks meer om hahaha. Ik hoop dat anderen ook snel het probleem op hun weblog vinden (die dingen in de kolom schijnen weer op andere servers te kunnen draaien bij weblog en omdat er juist in een bepaalde server een probleem zit….)!

    Ik ga liever zelf snuffelen bij Ikea. Eerst bij het restaurant ballen eten en als er dan nog tijd over is (he jammer, tijd is op…volgende keer beter…ghehehe)een rondje gymmen door de zaak.

    Ik zal ‘m z’n handjes ombuigen. Kan ie zelf zijn kwijl tegenhouden ghehehe

  24. Hanny zegt:

    Niets is leuker dan door geheel overbodige reclamefolders te bladeren. Een heel enkel keertje zie ik iets wat ik wel kan gebruiken en, zoals meer mensen overkomt, is het artikel uitverkocht als ik eindelijk naar de winkel ga. Tenminste dat was in ons vorige huis zo waar de folders of op dinsdag of zelfs ’s woensdags pas kwamen. Nu komen de folders op maandagochtend en zodra ik heb gebladerd zit ik op mijn fiets (uiteraard alleen als ik echt iets nodig heb). Meestal heb ik dan geluk en is het nog te krijgen.
    Ik kijk nu al weer uit naar morgenochtend.
    Fijne avond nog!

  25. hook zegt:

    Wij krijgen gewoon de hele week door reclame in de bus!! dus ik kan wel blijven omcirkelen maar daar ben ik maar mee gestopt!

  26. Emmelinda zegt:

    @Hanny;Hihi het brengt wat teweeg, die reclamefolders he? Het lijkt wel een soort van sport. Niet alleen omdat je op de fiets springt maar ook omdat je probeert om het zo snel mogelijk in huis te hebben hahaha. Ik moet er vaak om lachen dat ik er zo veel moeite voor kan doen. Maar als ik het wil hebben dan zal ik het ook krijgen ook, al moet ik de hele stad doorfietsen hihi 😉

    @Hook;Grinnik…ja dan krijg je straks nog een cirkel-arm van al dat omcirkelen 😉

  27. Annemarie zegt:

    Hier komen ze nu juist op de zondagavond! Zouden wij jullie bezorger hebben gekregen??
    Heerlijk he die reclames door kijken?
    Have fun 😀

  28. Emmelinda zegt:

    Hahaha dan moet die persoon wel verhuisd zijn, anders is het me toch een stuk fietsen! 😉 Ik mis dat wel hoor, op zondagavond. Via internet is toch heel anders. Maar goed, dan doe ik het morgen gewoon nog eens dunnetjes over 😉

    Ja heerlijk; ik wil ook geen sticker op de deur. Misschien moet ik er een maken dat ik op zondag krantjes wil :p ghehehe

    Hoe was het vandaag? Genoten? Enfin, dat zal ik straks wel lezen 😉

    Kniefs!

  29. Yvonne zegt:

    Na-na-nana-nah, ik kreeg ze vandaag! 😛

  30. Ans zegt:

    Hahaha, bij Wibra hebben ze vast meegelezen, want de aanbiedingen van morgen staan al op internet en het lijkt erop dat ook de folderbezorger fan van deze site is en het dus gelezen heeft, want een uurtje geleden vielen twee dikke pakken folders in de bus. Mijn avond is weer goed en ik heb helemaal niks te mopperen!!!! Ik ga morgen naar Purmerend, joepie!!!!!!Lekker winkelen! (Maar dat zou ik toch al, want ik moet morgenochtend voor Edwin iets bij de Lidl halen, maar nu is het veel leuker!).

  31. Emmelinda zegt:

    @Yvonne;Whaahaa bofkont. En? Nog leuke dingen gezien die deze week beslist in huis gehaald moeten worden? Hihi.

    @Ans;*proest* Hahaha da’s toch ook toevallig. Eerst lingo, nou reclamefolders. Wat denk je Ans, waar zal ik de volgende log eens over laten gaan? Wie weet wat ik nog meer kan oplossen ghehehe 😉
    Ik wens je ontzettend veel plezier bij het winkelen! Neem maar een kruiwagen mee ofzo hihi 😉

  32. Ans zegt:

    Ik heb nog een rollator van mijn moeder, lijkt mij ook wel handig bij het winkelen, gewoon inladen en aanhangen, geen gesjouw meer en de mensen gaan nog voor je opzij ook hahahaha

  33. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja die zijn zuinig op hun enkels hahaha. Is wel handig zo’n ding. Kun je onderweg ook nog effies op uitrusten. 😀

  34. Anoniem zegt:

    Haha, dat uitrusten lukt niet, ik ben te breed en pas er niet tussen, en als het wel lukt zit de kans erin dat ik klem kom te zitten, dat risico neem ik toch maar niet. Voorheen wilde Edwin altijd met mijn moeder naar de markt, als dat een paar keer per jaar hier was, zij zat dan in een invalidewagen en Edwin duwde, hij kon daardoor altijd heel makkelijk vooraan komen bij de kramen, want iedereen maakte plaats voor ze (jaja, ze zijn hier wel beleefd haha)

  35. hehehheheh met een beetje gooceltrucs kon ik eindelijk reageren.
    Maar wat wilde ik ook alweer zeggen, nee schrijven bedoel ik natuurlijk.
    Oh ja, pas maar op eerdaags komen de sinterklaas en kerstfolders en die zijn helemaal onweerstaanbaar.
    Vooral die kerstfolders ik zie altijd weer versiering die ik nog niet heb, snap niet hoe het kan, maar ze verzinnen sneller iets nieuws dan ik kan kopen.

  36. Emmelinda zegt:

    @Ans;Dat blijkt want ik vraag me af of ze hier op de markt voor je aan de kant gaan. Schandalig eigenlijk…

    Hahaha ik zie het helemaal voor me dat je dan opstaat en die rollator mee de lucht in neemt 😉

    @Leidse Glibber;Oh nee he, je meent het toch niet? Nou heb ik iets veranderd en kan ik eindelijk op een gewone manier op mijn log en nou heb jij er moeite mee? Het is toch niet te geloven he.

    Hahaha dat snap ik nou ook nooit. De halve zolder ligt vol met kerstspullen en toch liggen de winkels weer vol met prullaria wat er absoluut bij moet omdat ik anders geen fijne kerst heb hahaha 😛

  37. Abby zegt:

    Hier komen ze pas op dinsdag soms op donderdag. Volgens mij ligt het er net aan of ze een scholier hebben die een zakcentje wil verdienen 😉 Maar de blokkerfolder krijg ik tegenwoordig per email, lekker snel maar toch is bladeren in écht papier makkelijker hoor (én het scheuren hahaha) Op het scherm moet ik steeds inzoomen om goed te kunnen kijken. Scheelt wel weer geld op die manier 😉 Dat xenoskrantje is ook zo’n lekkere scheurfolder! ghehehe

  38. Emmelinda zegt:

    Hahaha jaaa die xenosfolder moesten ze eigenlijk maar niet meer dubbelzijdig bedrukken. Iedere keer neem je ongewild de achterkant mee (waarop een artikel staat. Eentje die broodnodig is in huis) en vergeet dat je die om moest draaien. Het zou verboden moeten worden! Hihi.

    Disndag en donderdag is meestal te laat. Toch? Als je ziet wat er op dinsdagmorgen al een flinke rij voor het Kruidvat staat wanneer het boekje uit is! Ongelooflijk gewoon hihi.

  39. Anet zegt:

    Heerlijk ja die folders..snap de mensen niet die ze niet willen hebben..heerlijk neuzen..alleen dat ik er daardoor ooit iets van gekocht heb..nee…ik kijk toch altijd pas in de winkel..wat ik wil hebben..vind het altijd wel gezellig moment..
    Groetjes en een fijne avond verder..Liefs, Anet

  40. Natazz zegt:

    Jaaaaaaa ik kan weer reageren, misschien maar eenmalig maar dat mag de pret niet drukken.

    En wij zijn gek op folders, Kees en ik verslinden ze. hahaha.

    Fijne maandag vast
    liefs Natazz

  41. Emmelinda zegt:

    @Anet;Soms ga je ook naar de winkel en dan blijkt het in het krantje toch mooier dan in het echt. Dat is dan weer vet balen. Dan is gewoon winkelen weer veel fijner 😉 Maar zo lekker op de bank folders bekijken…héérlijk!

    Ik wens jou ook een hele fijne avond! Dikke knufff

    @Natazz;Ik las op een log dat Het WIE-blok lastig viel. En inderdaad…bij zijn log had ik problemen maar kan er nou ook gewoon op. Op mijn log had het geen resultaat. Wel het verwijderen van een “dode” teller. Ook al beteknt het dat ik na vandaag weer drie weken mezelf sufklik…dan kijk ik terug op deze mooie klikloze (nou ja bijna) zondag in november hahaha 😉

    Ja samen snuffelen is super he? Al rennen we om het hardst naar de deur. Ik wil ze het eerst hebben en inzien natuurlijk 😛 Marc treuzelt zo (zegt ie ongetwijfeld ook van mij ghehehe)

    Ik wens jou ook alvast een fijne maandag!
    Knufff

  42. Jaap zegt:

    hahaha… digitaal scheuren: zeer milieuvriendelijk, want er is geen restafval. Doe je de spontane aankopen van de virtuele aanbiedingen ook online via internetbankieren? Want in dat geval kan het best link zijn…. 😉

  43. Emmelinda zegt:

    Grinnik…nope, dat laat ik lekker nog ouderwets via de post lopen. Scheurt zo lekker 😛

  44. Anet zegt:

    Dank je..Slaap lekker voor straks, Liefs van mij..doeii

  45. Emmelinda zegt:

    Dank je wel, jij natuurlijk ook een fijne nachtrust he! Dikke knufff

  46. Ja dat heb ik nou ook een zolder vol kerstspullen, zeven verhuisdozen vol en het moet elk jaar weer naar beneden en nog erger ook weer naar boven.
    En die sloffen, Hill is er helemaal gek van gooit ze om het uur in de magnetron hahhahahhaahh, zitten een soort pitten in schijnt nog gezond te zijn ook hahahhhahahahh

  47. Nicky zegt:

    Ik kijk nooit in reclamefolders. Michelle wel; die knipt en scheurt er allemaal leuke dingetjes uit. Die gooi ik dan vervolgens per ongeluk in de papierkliko, waarop dat ding weer op zijn kop moet om de leuke aanbiedingen er uit te vissen. Het houdt ons dus wel bezig…

  48. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber;Het is dus ook vooral ONZE schuld niet dat die zolder volligt met kerstspullen maar van al die vervelende warenhuizen die zo nodig ons gek moeten maken ghehehe. Ik sleep me ook gek met al die dozen. Eigenlijk zie ik er steeds meer tegenop om de boel te versieren hahaha. Maar als het dan weer allemaal klaar is kan ik zo genieten. Hmmmz…dus maar weer braaf de zolder uitgraven, dit jaar 😉

    Van die kerssenpitten ofzo? WIj hebben er zo’n zakje van. Dat blijft lang warm he? Moet ik ook maar weer eens opgraven hihi 😉 Misschien is het van de winter iets om oorwarmers te ontwerpen waar die pitten ingaan. Ssst de concurrentie luistert mee 😉

    @Nicky;Grinnik…dat kun je wel zeggen. Zo zie je stiekem toch nog meer aanbiedingen dan je van plan was he? 😉

  49. aron zegt:

    HAHAHAHA leuke afloop!!!! 😉

  50. Emmelinda zegt:

    Grinnik…thanks 😀

  51. marion zegt:

    soms nog maar nu gaat beter… gisteren niet knik er helemaal nie top komen :S
    hihi kom wel goed misschien moetje wat ordennen weet j wel 😉

  52. Emmelinda zegt:

    Uh nee? Wat moet ik dan ordenen? De log is al haast zo kaal als wat. Duidelijk is nu wel dat een groepje dat er eerst niet op kon er nu wel bij kan en nu problemen geeft bij anderen. Tsja zo blijf je aan de gang. Misschien moet ik roosters maken. Zet ik op bepaalde tijden die teller er weer op ghehehe 😉

    Het is een vaag probleem al was ik helemaal in mijn nopjes natuurlijk dat ik niet meer zo veel hoefde te klikken! Yihaaaa

  53. Dinie zegt:

    hahaha dat doe ik nu met de speelgoedgidsen, ik scheur niet meer (mag niet van de lezertjes) maar maak foto’s voor de Sint!!
    En die folders belanden vaak zo de papierbak in!!!!

  54. Emmelinda zegt:

    Gek he, dat vind ik dus wel jammer. Hier geloven ze niet meer dus wanneer die boeken binnen komen (die overigens door Stef nog gretig uit mijn handen getrokken worden hahaha)is dat heel vreemd. Ik heb er nog op zolder liggen waarin alles aangekruist is en briefjes voor Smikkelaas bij liggen ghehehe. Leuk voor later???

  55. geertje zegt:

    Die vakanties verpesten mijn maandagmorgenzwitserlevengevoel!
    Altijd ruzie wie het eerst ou net die folder wil bekijken die ik ook wil zien!
    Nee, voor mij (nog) geen internet; het staat toch zo mooi in die folders?! 😛
    (Hoewel, wat baalde ik vanmorgen dat de vakantie voorbij was! Die folders is eigenlijk het enoge voordeel van school ;-). Zo’n vakantie is veeeel te kort; zeker met dat grmbl uur)

  56. bettine zegt:

    Heerlijk he zo’n pak folders , hier komen ze op maandag en dinsdag dus dat is extra genieten en vooral in deze (sinterklaas) tijd.
    Ik ga er dan ook altijd even heerlijk voor zitten met een bordje om mijn nek met, (vooral niet storen) groetjes Bettine

  57. Emmelinda zegt:

    Hahaha dat bordje moet ik ook eens aanschaffen. En trimschoenen. Want Marc is vaak eerder bij de voordeur en grist ze net voor mijn neus weg. Dan zijn ze al 2e hands wanneer ik ze krijg 😉

    Groetjes terug!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

