Sint Maarten

Photobucket - Video and Image Hosting

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Sint Maarten

  1. Dinie zegt:

    Ja natuurlijk wel! Is dat bij julli eigenlijk ook? Ik dacht vroeger dat dat iets typisch noordhollands was, maar hoorde vorig jaar dat ze dat in Gelderland ook deden (geloof ik)
    Ik had vroeger een vreselijke hekel aan dat leuren (nog steeds voor mezelf) maar ik vind die zingende kleintjes geweldig. Alleen die grote knullen met die ellenlange liedjes hou ik met moeite vol. Ik ben nu al twee keer tussen het tikken door snoepjes wezen uitdelen.

  2. Dinie zegt:

    Jemig en ben ik zomaar de eerste, wat eng~!

  3. Emmelinda zegt:

    Hahaha gefeliciteerd met het bovenaan staan πŸ˜‰

    Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of het hier leeft. Op school hebben ze er niks aan gedaan en in al die jaren dat ik hier woon is er nog geen kind aan de deur geweest voor snoep. (Kan natuurlijk ook aan mijn blik liggen ghehehe). In Limbabwe echter, waar ik opgegroeid ben was dat (op het zingen na.) wel. Die lampionnenoptocht vond ik altijd geweldig. Op de hoek echter stond die van mijn broertje al in de fi…euh…brand. Ik heb ook jaren op gekeken tegen de fakkeldragers achterin. En het mooiste was natuurlijk alles verbranden op het laatst! Wow wat een joekel van een vuur!

  4. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; leg je zonnebril alvast klaar bij de deur…dat schrikt vast die grote knullen af, ghehehe πŸ˜›

  5. Alissa zegt:

    Haha, jij hebt er duidelijk GEEN zin in!

  6. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ik ben net bijgekomen van die kinderpostzegelterreur ;). Ik ga vanavond eens heerlijk genieten van al mijn snoep πŸ˜‰

  7. Bengeltjuh zegt:

    hier doen ze er niet echt aan….haha ja ben ook nog bij aan het komen van de kniderpostzegels haha…..en de rest van de acties waar ze mee langs komen.

    Snoepze ;-))

  8. Emmelinda zegt:

    Ik hoop alleen dat ik geen slapende hon…euh…kinderen heb wakkeer gemaakt met te verraden dat ik snoep in huis heb. Ik leg alvast mijn uzi klaar. Wil je mijn schilmesje lenen?

    Thanks, ik vrees dat dΓ‘t wel gaat lukken, ghehehe πŸ˜‰ *geeft snoepje aan Bengeltjuh*

  9. Natazz zegt:

    Hahaha, ik kan dat ook wel zeggen, ik weet dat er hier geen kind aan de deur komt vanavond!!!

  10. Dinie zegt:

    Haha die zonnebril schrikt ze echt niet af hoor! Ik was ooit eens in Maastricht en toen kregen de kinderen geld (wel in februari geloof ik) als ze zongen. Vonden we toen heel apart.

  11. Emmelinda zegt:

    @Natazz;Hoe komt het? Heb je schrikdraad in de tuin gelegd? Ghehehe πŸ˜‰

    @Dinie;Geld? GELD? Het spijt me maar ik moet snel de straat op. Mijn villa wacht!

  12. Hanny zegt:

    Vorig jaar kwamen hier 3 kinderen aan de deur. Dit jaar al 8. Wat moet dat worden over een aantal jaren. Help, heb ik wel genoeg snoep of centjes!

  13. Emmelinda zegt:

    Help, het lijkt wel een plaag. Ze vermenigvuldigen zich reeds! Oeps, dat betekent een ritje naar het dichtsbijzijnde tankstation πŸ˜‰

  14. epie zegt:

    ik hoorde vroeger altijd

    st maarten st maarten en dan een harde knal als de voordeur werd dichtgesmeten

    je raakt er dus gestoord door

  15. epie zegt:

    @ natazz t zal wel met drie koningen geweest zijn.
    zijn ze verkleed als de drie koningen

    mij hebben ze nooit gevraagd , maar kwas
    ook niet katholiek . k heb dus ook een jeugdtrauma omdat ik geen communiefeestje had.

  16. Yvonne zegt:

    Emmelinda. St. Maarten is hardstikke leuk.

  17. Youke zegt:

    Ik verwacht niemand aan de deur, net zoals met halloween.

  18. Emmelinda zegt:

    @epie;Whoeehaa, heb ik het dÑÑrvan? Ghehehe. Blijft leuk om aan terug te denken hahaha πŸ˜€

    @Yvonne;Ja tuuuuurlijk :P. Vooral nou ik dat kattengejank van x-factor beluister. Dan nog liever kindertjes aan de deur hahaha πŸ˜›

    @Youke;Dus bij jullie leeft het ook niet? Jammer, moeten we weer al dat snoep zelf opeten, ghehehe πŸ˜‰

  19. Emmelinda zegt:

    Pee-Es Epie; En bedankt. De gedachte aan dat communiefeest dat door mijn poezelige neusje is geboord verpest mijn hele avond. En nacht. En Zondag. Enzo.

    Zo. Schuldgevoel?

    GHEHEHE GEINTJUHHHH

  20. epie zegt:

    wees maar blij we hadden toen geld voor een fiets maar het zadel konden we niet betalen

  21. Miek zegt:

    Nop, hier geen sintermaarten. Vroeger wel, vaak op mijn verjaardag. Mijn vader zei dan altijd dat dat grote vreugdevuur speciaal voor mij was. Geweldig was dat!

  22. Hier stond weer een groepje kinderen voor de deur, en het regent nu pas.
    Slechte timing hahahahahhahaah

  23. Emmelinda zegt:

    @Epie;Grinnik…daar wist Sanneke ook raad mee πŸ˜› ghehehe

    @Miek;Dat geloof ik. Is net zoals die mensen die op 1 januari jarig zijn en al dat vuurwerk hebben hihi. Dat vreugdevuur vond ik overigens nog het allerleukste van St Maarten. Het was ZOOOOO koud buiten dat je je daar lekker kon opwarmen πŸ˜€

    @Leidse Glibber;Moeten ze maar niet het liedje “It’s raining men” zingen ” ghehehe. πŸ˜‰

    Maareh…dat is echt zielig. Moeten die kinderen trouwens niet naar x-factor kijken ofzo. De jeugd van tegenwoordig πŸ˜‰

  24. epie zegt:

    daarom stookten ze ook vuur om na het bedelen in de regen te kunnrn drogen

  25. Emmelinda zegt:

    Hahaha daar had mijn broertje wat op gevonden. Die had een doe-het-zelf-pakket. Op de hoek van de straat stond zijn lampion al in de fik πŸ˜›

  26. epie zegt:

    ja altijd wat abnormaals , kon niet eens zijn ijsje in de ijscup houden

  27. Emmelinda zegt:

    Of gewoon knikkeren zonder er eentje zijn huig af te werken πŸ˜‰

  28. Abby zegt:

    Hahaha, wij waren niet thuis πŸ˜‰

  29. Emmelinda zegt:

    Grinnik…was je de deuren langs? πŸ˜‰ Misschien mocht je die mooie lantaarn wel lenen? πŸ˜€

  30. kim zegt:

    gelukkig woon ik in een hele grote flat waar de bewoners vereninging het bestuur beneden snoep uit laat delen het enige dat de bewoners moeten doen is gedurende de week snoep doneren!

  31. marion zegt:

    hebbe we niet hier in ons dorp
    liefs van mij en dikke knuffel erbij πŸ™‚

  32. epie zegt:

    waarom kinderen , je kunt met rolator toch ook zingen en dan dat ding metteen volladen met snoep

  33. epie zegt:

    waarom kinderen , je kunt met rolator toch ook zingen en dan dat ding metteen volladen met snoep

  34. Emmelinda zegt:

    @Kim;Hihi dat is inderdaad heel handig. Al volstaat uit het raam gooien ook vast wel hahaha πŸ˜‰

    @Marion; Zelfs niet in deze stad. Mooi zo. Is al het snoep van mij, ghehehe. Dikke knufff en veel liefs!

    @epie;Whaahaa, dat kan inderdaad. Wanneer je rond een uur of 7 gaat kijken de eigenaars van die rollators toch naar Lingo ghehehe.

  35. remco zegt:

    waarom na afloop de brand erin kan dat niet gewoon vantevoren das toch veel beter πŸ˜‰

    en hier hadden ze pech ik zat lekker zelf te snoepen…….. op een feestje πŸ˜›

  36. He Emmelinda leg eens uit, ik krijg net een reactie van remco (lossepols) dat hij onder “dwang” van jou op mijn log is komen kijken.
    Lief dat je reclame voor me maakt, maar over het gebruik van die uzi hadden we het toch niet gehad hahahahhhahhhh

  37. marion zegt:

    wach tmaar kom wel ff loang hor πŸ˜›
    heb net een zak strooigoed mee genomen
    haha
    liefs en knuff van mij

  38. Emmelinda zegt:

    @Remco;Hahaha dat gebeurde ook bij een boel lampionnen onderweg. Mijn broertje haalde net de hoek van de straat en whoesjjjjj weg lampion πŸ˜‰

    Kijk…dat zijn nou de beste evenementen. Niks bedelen langs de deur. Gewoon kanen waar het al kant en klaar aangeboden is. O zo πŸ˜›

    @Leidse Glibber;Onder dwang? Ikke? Welnee *verstopt uzi achter rug*. Wie weet was het beter om zijn sporen zou uitwissen als hij op de foto’s te zien was :P. Maar ik ben braaf geweest en heb jou er niet bij betrokken. Oeps…verraad ik het nog πŸ˜› geintjuhhh

    Wat vang ik trouwens voor de marketing? Ghehehe πŸ˜›

    @Marion;Hihi, dat was ook leuk geweest; wanneer die kids stonden te zingen om dan het strooigoed uit te strooien. Kunnen ze alvast wennen aan het SInterklaasgebeuren, ghehhee πŸ˜›

    Fijne zondag! Dikke knufff en veel liefs!

  39. marion zegt:

    haha ja maa rbijons doen ze dat helemala niet
    jij ook fijne zondag
    en natuulijk kmuff

  40. Roelof zegt:

    Hij is leuk.

    Groetjes Roelof

  41. Bengeltjuh zegt:

    *Bedankt emmelinda voor het snoepje*

    Met die uzi geef je me wel ideeen…..koopzondag vandaag.uzi scoren voor al die aan de deur hangende kinderen/grote mensen die wat van je willen ;-))

    En heb je nu buikpijn??

  42. Annemarie zegt:

    Lekker puh, ik was aan het feesten!:D

  43. remco zegt:

    *ziet weer een paar uzi’s onder de toonbank liggen πŸ˜› *

    maar schuift dat nog een beetje Emmelinda dat reclame maken voor anderen πŸ˜‰

  44. Emmelinda zegt:

    @Marion;Hier ook niet hoor. Althans, hier in de wijk heb ik geen kinderen aan de deur gezien.

    Thanks! Knufff trug!

    @Roelof;Thanks ;)Ennuh..natuurlijk groetjes terug! πŸ˜€

    @Bengeltjuh;
    Graag gedaan, wassie lekker? Wel tandjes goed poetsen he πŸ˜‰

    Hahaha zo’n uzi is superhandig op koopzondagen. Zeker weten dat je dan vooraan mag sluiten in de rij bij de kassa ghehehe.

    Buikpijn? Ikke? Welnee, ik ben een Kliko πŸ˜€

    @Annemarie;Da’s het betere werk natuurlijk πŸ˜‰

    @Remco;*legt doek over uzi’s*

    Ha nee…ik denk dat ik iets agressiever te werk moet gaan. Zo krijg ik nooit die villa bij elkaar *sjugt*

  45. Ans zegt:

    Hier is het wel altijd en ik vind het leuk!!!! We hebben hier geen optocht en ook geen vuur na afloop. De echte kaarsjes worden niet meer gebruikt, dat de fik gaat er niet meer in (vond ik altijd zo sneu), maar gisteren stormde het zo hard dat er ook niet veel meer van overbleef. En dan af en toe nog een buitje er overheen, jammer. Maar hier is het niet zo heel druk de laatste jaren (ik had er 25), wel in het oude centrum. Vroeger was het hier drukker en één keer was het zo druk dat mijn buurvrouw bang was niet genoeg te hebben, ze had toen kabeldroppen en die is ze maar doormidden gaan knippen, hahah, dat is haar daarna nooit meer gebeurd, ze heeft nu altijd over.
    Ennehh, ik ben behoorlijk opgeknapt, wel flink verkouden, maar dat is geen ramp, niet echt ziek meer.

  46. Emmelinda zegt:

    Het is ongelooflijk; we hebben het mooiste weer gehad de laatste tijd en juist op zo’n dag van gisteren moet het dan in het water vallen. Ik hoop dat de meeste mensen op tijd weer thuis waren.
    Gek he dat het minder druk is aan de deur. Misschien dat ze vanwege het weersbericht binnen zijn gebleven? Of dat het nu minder leeft? Eigenlijk wel jammer. Ik weet niet wat ze nu in het dorp doen waar ik altijd met de optocht meeging. Toch eens navragen πŸ˜‰

    Ha fijn. Een verkoudheid is nog wel te doen he? Al had je ‘m de vorige keer flink te pakken he? Als ik het me goed herinner???

  47. Ans zegt:

    Ik woon in een straat waar voornamelijk kinderen uit onze straat en de straat ernaast komen en blijkbaar zijn er niet zo heel veel kinderen meer in de lampionnenleeftijd.
    Ja, de vorige keer had ik het steviger te pakken, nu ben ik maar één dag tamelijk ziek geweest en paar dagen niet zo erg fit, de verkoudheid is wel stevig, maar tot nu toe hoest ik er niet bij n dat was de vorige keer juist zo erg, echt de hele dag (en nacht) en dat dagenlang, daar heb ik nu geen last van, dus ik mopper verder niet, bovendien was ik ook net op tijd voldoende opgeknapt.

  48. Emmelinda zegt:

    Ah dat verklaart natuurlijk een boel. Hier wonen heel veel culturen bij elkaar. Er zijn dus een heleboel kinderen maar misschien leeft dat bij hen al helemaal niet? Ik heb geen flauw idee eigenlijk.

    Ha, dan had ik het toch goed gedacht. Dat kon ik me nog herinneren (volgens mij was die doos met tissues ook van partij op je log (die animatie) hihi). Gelukkig maar dat je nou niet hoeft te hoesten. Je blaft jezelf zo wakker snachts he?

  49. Belinda zegt:

    Ik heb hier geen k*tkindje gezien met zo’n brandbaar projectiel in zijn/haar handen! Het leeft hier helemaal niet!
    (Maar goed ook want had ook geen snoep in huis en ik denk dat ze geen liedje voor een hondenbrokje willen zingen…)

  50. Emmelinda zegt:

    Hahaha wie het kleine niet eert πŸ˜› Ghehehe

    Nope, het leeft hier ook niet. Op school hebben ze er nog nooit iets aan gedaan en in winkels zag ik ook niets van lampionnen. Mooi zo, was lekker rustig zo πŸ˜› geintjuhhh

  51. Morrison zegt:

    het liefst wil je ze niks geven, maar er staan ook steeds van die *****ouders bij te staan om te controleren of ze wel wat krijgen of zo

  52. Emmelinda zegt:

    Je had ze moeten verrassen en achter de deur uitspringen met je gitaar. Eens kijken of JIJ dan snoep gekregen had ghehehe πŸ˜‰

  53. Morrison zegt:

    πŸ˜„ whah ja. πŸ˜› Zal het uittesten bij m’n buurjongetjes volgend jaar

  54. Emmelinda zegt:

    Goed idee…vergeet geen foto’s te laten maken van het resultaat πŸ˜‰

  55. Emmelinda zegt:

    Jippieeee! Tjemig wat duurt zo’n jaar soms lang…. πŸ˜‰

  56. epie zegt:

    in het karel utrecht teodoor dorp waar ik woon
    waren gelukkig geen k kinderen aan de deur
    geen brandweer gezien dus ook geen lampionnen

    heb er ook weinig batterijen voor geleverd ,want niet iedereen loopt met een plof lampion.
    wellicht zitten ze st maarten te msnnen , moeder blij alleen wat snoep neerzetten

  57. Emmelinda zegt:

    Hahaha dat is ook een idee; om per msn te zingen ofzo. Lekker droog, geen fik in de lampion en nog virtueel snoep ook. Kan de tandarts blij mee zijn. Of juist niet. Kan ie zijn stulpje op de Bahama’s wel vergeten πŸ˜‰

  58. Kims zegt:

    heb ik nou nog nooit in me leven gedaan!?
    wij deden dat hier niet!
    lol

  59. Emmelinda zegt:

    Hier is het ook niet. Waar ik opgegroeid ben wel, al gingen wij niet langs de deuren maar met lampionnen in een optocht naar het vreugdevuur. πŸ˜‰

  60. epie zegt:

    in ons dorp heb ik door overlevering iets gehoord

    daar liep rond 198o een meisje met haar broer te collecteren voor
    een lepra actie voor africa

    als er iemand geen duit in het zakje deed , kregen ze naar hun hoofd geslingerd “krijg de lepra”

    Kijk en daar zijn balkies normen en waarden goed voor

  61. Emmelinda zegt:

    Ohhhooo in wat voor een dorp woon jij???? Schandalig zeg! :P:P

    Balkie? Heeft die ook lepra dan? WHaahaa πŸ˜›

  62. Aletta zegt:

    Lisa en Twan hebben met heel veel plezier Sint Maarten gelopen. Voor Twan was het de eerste keer.Veel plezier met carnaval!
    Veel liefs Aletta.

  63. Emmelinda zegt:

    Was het trouwens druk bij jullie? Hebben ze lief hun best gedaan? Zal er wel schattig uitgezien hebben als je eigen kids daar dan zo staan πŸ˜€

    Hahaha van carnaval zie ik gelukkig alleen maar dingen op tv. Die kun je wegzappen ghehehe πŸ˜‰

    Dikke knufff

  64. Nicky zegt:

    Omdat de stoet kids niet ophield, hebben wij de bel uitgezet. Jammer alleen dat we daardoor later op de avond de pizzabezorgen ook niet hoorden bellen…
    God straft onmiddelijk en ter plekke!

  65. Emmelinda zegt:

    Whoeehaa…dat is vet balen zeg. Die kids allemaal een goed gevulde buik van het snoep en die van jullie maar rammelen πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

