Emmelinda ziet ze vliegen

PH 123

Zo af en toe bezoeken wij de spottersplek van het vliegveld hier (nou ja, meer dáár *wijst naar andere kant*). Het is natuurlijk niet te vergelijken met Schiphol maar ach, het vliegt en het daalt. En daar komen we voor. De spotters duidelijk ook. We delen de passie van de parkeerplaatscollega’s (wow, mooi woord voor scrabble) niet in die zelfde mate maar kijken wel vol ontzag naar de omvang van de luchtbussen die over onze hoofden scheren. Ik zou liegen als ik zei dat ik er apatisch* onder kon blijven.

Wanneer onze collega’s-voor-een-half-uur met een gelukzalige glimlach terugzakken in het heerlijke pluche van hun autostoel knagen wij verder aan de rest van het culinaire pakket afhaalspul dat we bij de drive-inn (ja die van die kleffe tent met die grote M, ghehehe) op onze schoot geworpen kregen terwijl onze favo muziek uit de woofers boxen schalt.

Natuurlijk missen wij de wetenschap van welk type vliegtuig nét niet neergestort is ons net gepasseerd is doch het plezier is er niet minder om. Wie weet nemen we een volgende keer wel een superverrekijker mee. En een servetje notitieblokje om gegevens te noteren (juist! Dat met die PH enzo). Dan tellen we helemaal mee in het wereldje. Euhm…of niet natuurlijk. Ach maakt ook niet uit…

Met ons valt namelijk niet te spotten!

*Ja kijk je van op he; Emm kent een paar moeilijke woordjes. Kan die Dikke van Dale gezette/mollige/volslanke woordenverzamelaar nog wat van leren. Al zal die er wel apatisch onder blijven dat dit woord ontbreekt in de online bundel.

Oke, oke, omdat jij het bent; de uitleg (niet zeggen dat je het van mij hebt he, anders verwachten ze nog véél meer van me):

Apatisch; Gevoelloos; onverschillig

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Emmelinda ziet ze vliegen

  1. Bengeltjuh zegt:

    Haha je bent weer even van de straat af..en mag nog spotten ook ;-))

    Ben wel paar keer op schiphol geweest en dat is best gaaf om te zien…..al die vliegtuigen…..nou nog een keer er in stappen ;-))

  2. Emmelinda zegt:

    Grinnik en de buik gevuld ook nog…wat willen we nog meer? 😉

    Jaaaa dat IS ook gaaf. Al waren we er van de zomer en viel het tegen. Oke, nou waren we niet zo lang gebleven omdat je er zowat van het dak waaide ghehehe 😉

    Ik ben er ook nog nooit mee weggeweest. Misschien nog wel een keer, later als ik groot* ben 😉

    *en rijk natuurlijk hahaha

  3. Natazz zegt:

    Ik zou ook liever met mijn vette M hap zitten dan met mijn notitieblok. hahaha.

  4. Ans zegt:

    Het is een mooi gezicht, zo groot, zo dichtbij. Verstand van vliegtuigtypes heb ik ook niet. Een paar keer heb ik gevlogen, lang geleden. Die laatste vlucht ging niet helemaal goed, werd een soort noodlanding. Alle losse bagage moest opgesloten worden in de WC en ons hoofd moest tussen onze knieën. Heel leuk was de mededeling dat haarspeldjes en brillen af moesten (de kunstgebitten vergaten ze), maar pas daarna zeiden ze dat we de instructies moesten doorlezen (zonder bril?). We kregen ook instructies hoe we vie da glijbann naar buiten moesten. De zwaailichten van de brandweer en ambulance stonden ons al op te wachten. Hoewel we geen losse spullen mochten hebben had ik mijn (super8-)filmcamera bij mij gehouden en ik heb uit het raampje de zwaailichten gefilmd. Ik eigenwijs????? Nee toch???? Het ergste is dat ik het leuk vond, maar het niet durfde te zeggen omdat ik allemaal angstige gezichten zag, ik denk dat ze mij zouden aanvliegen als ik gezegd had dat ik het allemaal heel leuk en interessant vond, hahaha. Ach, het was op Schiphol en ik had een vriend gehad die daar bij de brandweer gewerkt had, daar had ik zoveel verhalen van gehoord van vliegtuigen zonder landingsgestel e.d. die toch goed op de grond kwamen, dat ik mij niet kon voorstellen dat die vermoedelijk lekke band van ons toestel ons zou doen verongelukken.

  5. Emmelinda zegt:

    @Natazz;Hahaha mijn idee 😉

    @Ans;Hihi je lijkt mij wel. Ik reageer ook altijd anders dan alle anderen. Wat ik gedaan had in jouw situatie weet ik natuurlijk niet want je ziet toch wel een boel ellende met die vliegtuigen gebeuren. Dat hou ik toch stiekem in het achterhoofd denk ik.

    Maar dat is ook een boel wat je dan in de gaten moet houden terwijl je een noodlanding aan het maken bent. Stel dat je een ingewikkeld kapsel iclusief dito haarspeldjes hebt…dan moet je zowat om verlenging vragen ghehehe 😛

  6. Ans zegt:

    Hahaha, heel dat kapsel naar de maan, had ik nog niet aan gedacht. Schoenen met gespen moesten ook uit. Alles wat scherp was of los zat moest weg. We kwamen iets harder neer dan normaal omdat hij op alle 4 de wielen tegelijk landde, maar verder was er niks aan de hand en die band was ook niet lek, de piloot dacht dat omdat hij met opstijgen geslipt was, maar dat bleek achteraf een olieplasje te zijn, daar hebben we later van Martinair keurig bericht over gehad. De opluchting van de mensen toen we stilstonden was duidelijk zichtbaar en hoorbaar, hahah en ik maar grijnzen.

  7. Mickey zegt:

    Vliegtuigen kijken is best leuk, maar erin zitten is nog veel leuker =) Zodra ik een vliegtuig laag zie vliegen krijg ik spontaan kriebels in mijn buik en heb ik de behoefte om de dichtbijzijnde PC op te zoeken om snel een last minute te boeken zodat ik even fijn kan gaan vliegen =) Dat is best een lange zin die je wel een paar keer moet lezen vroodat je ‘m begrijpt volgens mij =P

  8. Abby zegt:

    Wat mij betreft tellen jullie hélemaal mee hoor! Wij “spotten ” ook met een mealtje van die M op schoot ghehehe! Dat is pas lekker spo(r)tten 😉

  9. Sally zegt:

    Nou ik kijk liever ook vanaf de vaste grond, in mijn comfortable kuipstoeltje met een lekkere vette hap onder het genot van goede muziek naar de vliegtuigen dan dat ik opgevouwen, met het opklaptafeltje in je giechel omdat die aso voor je z’n stoel naar achteren heeft gezet, en onder het gejank van kinderen zo’n droge smakeloze ‘air’maaltijd naar binnenwerk. ‘T is dat het zo ver varen is naar Brasil want ik heb echt de schurft aan vliegen. Met mij valt ook niet te spotten na zo’n radbraking, euh ik bedoel vliegreis haha….

  10. Emmelinda zegt:

    @Ans;Hahaha heerlijk! Oh en al die commotie voor niks. Nou ja goed, het is natuurlijk fijn dat ze het zekere voor het onzekere nemen. Daar kunnen een paar andere maatschappijen nog een voorbeeld aan nemen (nou ben ik ff de naam kwijt; die Turkse maatschappij??).

    Grinnik…ze mogen blij zijn dat alleen het kapsel naar de maan is hahaha. Ai…bedenk ik me net; ALS ik een keer ga vliegen moet ik zorgen dat ik schoenen aantrek zonder gespen ofzo. Stel je toch voor dat ik die uit moest trekken….denken ze meteen dat het een chemische bom is ofzo 😛

    @Mickey;Hahaha valt dat ff tegen…terwijl mijn ogen vliegensvlug (goeie woordspeling he? hahaha) over de regels gaan begreep ik ‘m in één keer *geeft applaus voor mezelf*. 😉
    Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat je dan de kriebels krijgt. Ik heb nog nooit gevlogen (niet uit angst maar het is er nog niet van gekomen) en ik heb dat al. Lijkt me zoooo mooi! 😀

    @Abby;Hahaha ja fijne kaakgymnastiek he? Dát is echt hard spo(r)ten. Ik vind die spottersplek 45878551 keer beter dan op de parkeerplaats van die tent 😉

    @Sally;Whaahaa heerlijk die eerste zin! Ik zie het al helemaal voor me. O jaaa dat met die stoel achteruit zetten is ook altijd in zo’n reisbus. Echt vervelend! Ik denk dat ik maar doorspaar en luxe ga zitten 😉

  11. Wanda zegt:

    Wel eens zweefvliegtuigje gespot? Ikke heel vaak. Maar het erin zitten is nog leuker. Helaas nog geen kennis mogen maken met het binnenste van een jumbootje. Weet wel dat dat het niet zal halen bij zweefvliegen. Lekker zonder motoren rondzweven, HEERLIJK!

  12. Wanda zegt:

    En nee, neerstorten doe je echt niet zomaar.

  13. Emmelinda zegt:

    Ja die zitten ook bij het vliegveld in de buurt (cirkelen ook vaak hier boven het huis, maar ja dan zijn ze stukken moeilijker te zien omdat ze zo hoog zitten). Wat zijn die dingen eigenlijk gróót! Dat zou je zo niet zeggen he? Hoe komt dat zo, dat je er al vaker ingezeten hebt? Ken je iemand die dat regelmatig doet?

  14. j@cqueline zegt:

    Ik vind het ook geweldig om naar te kijken maar dat gebeurd dan wel toevallig. Ik zal nooit naar van die opendagen etc… gaan. Maar het blijft een machtig wonder om zo’n ding heel neer te zien komen

  15. Emmelinda zegt:

    Ja gek he…je weet dat er dagelijk zoveel de lucht in gaan en veilig landen en tóch blijft het wonderlijk. Ik vind het zoooo waanzinnig mooi wanneer die zo laag over je hoofd vliegen. Je kunt bijna de pukkels van de piloot tellen hihi.
    Die open dagen zou ik best wel eens willen zien. In Volkel is er altijd eentje. Maar ik krijg Marc er niet naar toe. Ergens begrijp ik dat wel. Ik zie de beelden voor me van die keren dat er iets misging bij die stuntshows. Oke…gelukkig gaan er heeeeeeeeeeeeeel veel wél goed 😀

  16. Belinda zegt:

    Grappig dat je vliegtuigspotten als hobby hebt (ach… zo hebben we allemaal onze eigenaardigheden *gemeen lachje*). 😛

    Ik vind het zelf ook altijd wel indrukwekkend om zo’n gevaarte onder een hoop aandrijvingsgeweld en lawaai, de lucht te zien ingaan maar om daarvoor in de kou te gaan zitten, NO WAY! 🙂
    Op een lekker zomerdag zou ik er best nog wel in kunnen trappen hoor! 🙂

    Die vette hap van dat restaurant met die grote M… mmmmmmm dat zou nou weer wèl een heel grote hobby van me kunnen worden! 😀
    (tis maar goed dat die M -of liever nog de B want die vind ik nog lekkerder!- een eindje rijden is anders zat ik er een paar keer in de week.) 🙂

  17. Annemarie zegt:

    Ghehe ik spot altijd de blaadjes die vliegen! 😀 Doe ik nu ook mee?

  18. Belinda zegt:

    Trouwens: het reageren gaat weer als vanouds! Geen problemen meer dus?

  19. marion zegt:

    heloo kittyyyy
    *donder en flits**
    woeeeehoeeeeeeeeee
    *kucht*
    fijne avond emm
    liefs en knuff van mij

  20. Emmelinda zegt:

    @Belinda;Hahaha eigenaardigheden of goeie smoezen om buiten te kunnen bikken en niet hoeven te koken? Ghehehe.

    Grinnik…in de winter gaan we ook niet. Dat is echt iets voor de zomer. Dan drijf je de auto uit omdat het zo heet is. En als het iets frisser is (lente, herfst) dan zetten we de verwarming aan ;)Het is eigenlijk zo geregeld (afhankelijk van de file bij de drive). Even spotten op teletekst hoe laat er een komt en dan uitrekenen hoeveel tijd we hebben en wegwezen maar. 😉

    Oke, als we dan toch met letters gaan gooien, gooi ik de Q in de groep. Da’s een hambo-keten in België en Frankrijk. En echt…als je daar eentje van gehad heb wil je geen MekDrek meer. Okeoke…wij doen het voor de kids 😛

    Nope, gelukkig geen problemen meer *klopt af*. Daarom heb ik een paar oude instellingen/ scriptjes teruggezet. Maf he, dat het dáár aan lag. (aan afhalen en terugzetten van de WIE én het verwijderen van een oude teller).

    @Annemarie;Hahaha nou goed, omdat jij het bent. 😉

    @Marion;Oh hahaha, mafkees.
    Had je nou vandaag je eerste stagedag? Of vergis ik me nou? Hoe is het gegaan??Jij ook een hele fijne avond! Dikke knufff en veel liefs!

  21. Miek zegt:

    Spotten…ik hou van spotten!!!
    Ohhhh je bedoelt vliegtuigen. Mmmm, hier vliegen met regelmaat straaljagers over het huis….die van en naar Volkel vliegen. Ik kijk wel altijd even omhoog, maar zonder kleffe hambo!!

  22. Emmelinda zegt:

    Ohhh die zitten zeker heel laag? Wat een pokkenherrie moet dat zijn zeg! Zo af en toe heb je dat hier ook wel eens extreem veel maar die zitten niet laag.

    Het is dan maar goed dat je niet bij iedere straaljager een kleffe hambo bij de hand hebt hihi…ik denk niet dat de weegschaal daar blij mee zal zijn 😉

  23. Natas1970 zegt:

    Jaaaah, dat doen wij ook wel eens, alleen dan bij Schiphol. (jullie kant op rijden is voor ons weer zo ver weg hahahaha) Wel heel gaaf hoor. Maar ik snap die echte spotters ook nooit helemaal. Staan ze daar met camera’s met mega-telelenzen te wachten. Precies wetend wanneer en welk vliegtuig binnenkomt en dat er dan geen grotere komt dan die???? Maar ja, ieder zijn hobby en hier heeft niemand last van toch?? Maar al die foto’s dan……wat MOET je ermee??
    En die spottersparkeerplaats bij Schiphol is redelijk in de buurt van de gele M, maar op de parkeerplaats zelf kan je ook vette hap krijgen hoor. Of van dat lekkere softijs tussen twee van die wafels hmmmmmmmmmmmmm *veegt kwijl van toetsenbord hihihi

  24. remco zegt:

    pfff ik vind dit maar een laagvlieger maar goed dat mag ook wel eesn met al die logjes die al hoogvliegen 😛

    nu nog wachten op t neerstortend logje 😀

  25. Youke zegt:

    Dat is wel leuk ja. Al ging ik pas voor het eerst vliegtuigjes kijken 3 jr geleden op schiphol. Erg leuk!

  26. Rietepietz zegt:

    Nee nee , Riet gaat niet mee ze ziet ze niet vliegen ! Véél te veel herrie bij die laagvliegers en met zo’n kleffe hap ben ik ook al niet te verleiden , nee …niet zeuren ik kom niet, basta!
    Maar jij mag hoor…….veel plezier volgende keer , liefs Riet

  27. Wanda zegt:

    Nou de man die zich mijn vader noemt (heel andere kwestie) doet zweefvliegen. En ik mocht wel eens *vaak* mee. Hoewel meevliegen voor mij niet het belangrijkste was. Ik was meer van het biertappen. Dat stelletje mafkezen wist niet hoe ze moesten tappen *er zat een vergrendeling op de tap, gheghe*.

  28. Aletta zegt:

    He, je brengt me op een idee. Misschien moeten wij met de kids maar eens een kijkje gaan nemen bij het vliegveld in Eelde. Vinden ze vast wel interessant.
    Veel liefs Aletta.

  29. Volgens mij is het gewoon een mooi excuus om die vette M hap naar binnen te werken.
    Mar ik ga ook wel eens in de buurt van Schiphol kijken als ik er ben want het is wel mooi.
    Of je nou bij jullie kijkt of bij ons volgens mij is het bij allebei hetzelfde.
    Maar voor de zekerheid even checken, als ze vanaf Schiphol komen gaan ze omhoog en als ze richting Schiphol vliegen dan gaan ze omlaag.
    Mocht het en keer anders gaan bij jullie, dan moet je je vette hap laten liggen en hard wegrijden, maar nog wel snel een fotootje nemen natuurlijk.

  30. Jeroen zegt:

    Spotten daar bij jou in de stad? Landt en stijgt daar dan wel eens wat? 10 per dag toch ofzo?

  31. Dinie zegt:

    Hee is dat ook bij jullie vliegveld de big M?
    Daar heb je dan weer even spotgoedkoop gegeten ook. Mmmm Je inspireert me 😉
    Mooi hè die vliegende apparaten. Heel fascinerend maar ik herken ook slechts de (een paar maar) “merken”(KLM, Martinair(bestaatdienog?), Easyjet etc..)

  32. Emmelinda zegt:

    @Natas1970;Whaahaa is je toetsenbord nou eindelijk schoon? Ghehehe.

    Hahaha jaaa die spotters zijn mafkezen hoor. Ik moet ook altijd zo lachen bij die vogelspotters Wanneer er een zeldzame vogel is gesignaleerd worden ze helemaal gek. Dat is eigenlijk nog mooier dan vliegtuigen spotters spotten denk ik. Want zoiets kun je op teletekst opzoeken. Met een beetje geluk landen ze nog waar de bedoeling is ook. Dat moet je bij vogels nog maar afwachten ghehehe 😉

    Ik denk dat de spottersplek bij Schiphol véél mooier is. Niet alleen om naar de vliegtuigen te kijken maar ook om de spotters te begluren. Dat valt hier wel tegen vind ik. Ben je zo uitgekeken hihi. En eten? Tsja dat moet je hier dan ook zelf meenemen. Maar goed, dat vinden we geen probleem, daar vinden we wel een oplossing voor 😉

    @Remco;Hahaha die is al geweest. Toen ik aankondigde te stoppen en jullie allemaal blij waren. Tsja en toen moest ik zo nodig een doorstart maken 😛

    @Youke;Vroeger gingen we wel eens op vliegveld Beek kijken met mijn ouders. (Maastricht Aachen Airport heet dat nu. Euh…al een poosje hahaha)Vooral wanneer er zo’n dikke rus gearriveerd was. Prachtig om te zien!

    @Rietepietz;Hahaha nou ik hoor haast niks meer als ze boven mijn hoofd scheren. Niet omdat ik dan doof ben maar zoooo onder de indruk dat ik dat gewoon vergeet ofzo.
    Maareh…je wil me niet zien he? Eerst met de trein in Eindhoven aankomen en nou ook al niet met mijn vliegtuigjes spotten…het is nu wel duidelijk 😛 *snikt*
    Maar goed, dan ga ik wel weer alleen met mijn kids en mijn mannetje. 😉

    Fijne avond Rietjuh! Dikke knufff

    @Wanda;AHHHH daar komt de aap uit de mouw hahaha. Dacht ik dat het om het zweefvliegen ging maar dat moet je eerst uitzitten om daarna de tap te kunnen bedienen. Jaja ik heb je wel door :p Geintjuhhh
    Het was voor hen dus noodzakelijk dat jij meeging…anders kregen ze een droge strot hahaha 😉

    @Aletta;Mag ik dan even afrekenen voor het idee? Da’s dan 12.50. Hahaha 😛
    Maar echt…ik denk dat de kids zwaar onder de indruk zullen zijn! En voor jullie is het ook mooi om te zien natuurlijk 😀
    Veel liefs terug!

    @Leidse Glibber;Hhahaha heppie um door? 😛 Ha nee, het is vanwege de kinderen he hahaha. (ff serieus; is echt zo…voor Marc is het bijna een straf hihi)

    Maareh…het is prachtig om te zien he? Ik weet niet of je op Schiphol zelf ook de luchtbussen over je hoofd ziet scheren. We waren er van de zomer en dat viel een beetje tegen omdat ze zo ver weg waren. Nou ja, in vergelijking met de spottersplek hiero dan he.

    Hahaha je bedoelt wanneer ze gevaarlijk dicht bij mijn oor zijn? Wegblazen helpt dan zeker niet meer? Of mijjn uzi laten zien? Die foto maken is wel gevaarlijk. Denken ze dan bij de flits dat het een lamp van de landingsbaan is. Hebben we wél een ander model auto ghehehe. En misschien zit mijn haar dan eens helemaal wild 😛

    @Jeroen;Ja stel je toch voor dat er meer komen? Dan vreet ik mezelf helemaal stijf joh…hahaha 😛

  33. Emmelinda zegt:

    @Dinie;OHHHHH die was óók leuk geweest! *verzwijgt dat die eigenlijk leuker is dan de mijne* Valt trouwens vet tegen, dat spotgoedkoop eten bij de gele M hahaha (wél weer leuk met VET als woordspeling hé? Ghehehe :P)De kids eten tegenwoordig net zoveel mee. Pfff

    Hahaha ik herken er ook maar een paar. En onur Air. Die hebben een paar “mankementjes” achter elkaar gehad…die vergeet ik niet gauw ghehehe. Marc dacht dat Martinair nog bestond (hebikffnagevraagd hihi).

    Nou inderdaad…écht fascinerend. Ik word er dan echt even stil van. *kwartje valt* O jeeee…gaan we dáárom zo vaak naar de spottersplek??? MARRRRRRC!!!!

  34. remco zegt:

    @Emmelinda ja dat waren nog mooie tijden…………..*denkt met weemoed terug aan de gebak; het feest en de drank…… 😉 *

    maar t neerstortend logje moet echt nog komen *pakt de zak chips erbij en gaat wachten…… 😀 *

  35. Emmelinda zegt:

    Hahaha als je dan nog maar ff blijft wachten op de aftiteling. Die is VAST het allermooist, ghehehe

    *krijgt ineens erge zin en inspiratie om er aan te beginnen* *pikt snel een handjevol chips van Remco*

  36. Anet zegt:

    Hoi..ben ik weer..
    Leuk he dat vliegtuigjes kijken..
    Doen wij ook soms (vliegveldje Teuge)

    Hoe krijg je die plaatjes er toch altijd weer zo passend bij, heel leuk!

    Groetjes en voor morgen vast een fijne dag, Liefs van Anet

  37. Emmelinda zegt:

    Heee meissie! Gaat het weer een b-tje?

    Jaaa ik vind dat echt geweldig. Zo geweldig dat ik dat zelf wel zonder MekDrek wil proberen hahaha. Zoals ze dan ook over je hoofd scheren. Te gek! Mooi he?

    Hihi dank je wel. Weet je, mijn pc zit helemaal vol met allerlei plaatjes en gifjes. Dan maak ik er met psp iets anders van of gebruik ze zo. Met zoveel frutsels op de pc zit er altijd wel iets bruikbaars bij. Of ik jat het op het grootste plaatjesmagazijn; Internet! 😉

    Ik wens jou ook alvast een hele fijne dinsdag! Dikke knufff en voor straks; Lekker slapen!

  38. Wanda zegt:

    Ja tuurlijk, wat dacht je dan. Dat vliegen was wel leuk maar leuker is het om een stelletje *ouwe lullen* midlifecrisis mannen te plagen met een volgens hen niet werkende tap… Gnagnagna

    Of kom ik nu heel gemeen over???

  39. Emmelinda zegt:

    Hahaha ik heb geen flauw idee, ik kan er net zo hard om lachen, ghehehe. Zijn we samen gemeen. Ook goed 😉

    Vonden ze dat dan niet lullig…dat ze het iemand anders moesten laten doen???

  40. Anet zegt:

    Ah, dank je wel!

    Ik zal ook eens kijken wat psp precies is..ben er nog niet in thuis.
    Groetjes en lekker slapen ook straks! Anet

  41. Morrison zegt:

    zocht ook ooit een logisch woord, stond er ook niet in 😦
    Maar ik ging vroeger altijd ‘dierspotten’ (Stuk minder boeiend, poepende geiten kijken)

  42. Emmelinda zegt:

    Geen Dank!
    Super de Boer! 😉

    Ken je photoshop? Of een ander fotobewerkingsprogramma? Zoiets is dat. Je kunt er stukkies uit foto’s mee knippen en ergens anders op plakken. Of opleuken. Pas maar op…da’s zeeeeeer verslavend. Ik had (heb) een knutselkast. Boordevol spullen. Sinds ik psp heb kijk ik daar nog nauwelijk naar om. 😉

    Dank je wel. Zal ik doen 😉 Groetjes terug!

  43. kim zegt:

    grappig ik kom daar ook nog wel eens….
    mijn zus is dus wel z’n figuur die al die codes opschrijft enzo en precies weet wat voor toestel het is.
    ze heeft daar zelfs haar man leren kennen 😉

  44. Emmelinda zegt:

    @Anet;
    Geen Dank! Super de Boer!

    Maareh…oppassen hoor. Voordat ik psp kreeg had (heb) ik een knutselkast boordevol leuke spulletjes. Die heb ik sindsdien niet meer aangeraakt; zo verslavend hahaha. Je kunt er foto’s mee bewerken. Stukjes uitknippen, stukjes van andere foto’s opplakken…teveel om op te noemen. geweldig. Net zoals Photoshop.

    Dank je wel. Ga ik zeker doen 😉
    Groetjes terug!

    @Morrison;Is best vaak. En dan ga ik aan mezelf twijfelen. Nou doe ik dat wel vaker ghehehe :P. Maar dan blijkt het bij een ander online woordenboek tóch te bestaan. (nee heb ik niet zelf opgericht hahaha)

    Grinnik…behalve als er een zeer zeldzame is. Euh…is dat wel mogelijk bij
    (poepende) geiten? hahaha

  45. Emmelinda zegt:

    @Kim;Hahaha nou dát is nog eens leuk! Zie je nou wel dat spotten zin heeft? Is het niet om het eten dan wel om op anderen te letten ghehehe. Gaan ze nou vaak samen spotten trouwens?

  46. Morrison zegt:

    nee, alle geiten poepen dus er zit niet echt iets aparts bij (poeploze geiten?¿) 😛

  47. Nicky zegt:

    Als ik geen vliegvakantie in het verschiet heb, kijk ik ademloos naar die vliegtuig en denk heel relaxed “hoe is het toch mogelijk dat ze in de lucht blijven?”
    Als ik wel een vliegvakantie in het verschiet heb, kijk ik met bibberende knieeen en denk hetzelfde terwijl ik een schietgebedje doe…

  48. Emmelinda zegt:

    @Morrison;Ik spot wel schapen. Bij de shoarmatent 😛

    @Nicky;Whaahaa 😉 Wel uitkijken met schietgebedjes wanneer je op het vliegveld bent he…je weet maar nooit 😉

  49. remco zegt:

    heeeeeeeeeee neem je eigen zak met chips 😛

  50. Emmelinda zegt:

    Ja heee en Marc dan? 😛

  51. kim zegt:

    ik heb geen idee eigenlijk
    mijn zus en ik leven neit echt op goede voet met elkaar.
    ik weet wel dat ze bijvoorbeeld standaard een verrekijker op de vernsterbank hebben staan voor als er 1 overvliegt. en aangezien ze in amsterdam wonen komt dat nog wel vaak voor!

  52. Emmelinda zegt:

    Grinnik…dus als je een glimp van haar wil zien kun je het beste even teletekst raadplegen. Kans is groot dat ze voor het raam staan 😉

  53. Emmelinda zegt:

    euh…raadplegen voor vluchtschema’s….ik was wazig geleuf ik hahaha

  54. Hanny zegt:

    Wij wonen hier onder een vliegroute naar en uit het noorden. Helaas vliegen ze te hoog om ze te kunnen spotten. En om dat nu bij Eelde te gaan doen (Schiphol is me te ver hiervoor), zie ik niet zo zitten. Dan mis ik maar dat heerlijke vette eten van M.

  55. Emmelinda zegt:

    Grinnik…dat is misschien ook beter voor de lijn wanneer je niet naar lijnvluchten kunt kijken? 😉

    Maar het is wel jammer inderdaad dat je ze niet goed kunt spotten. Hier zijn ze ook niet altijd goed te zien. Helaas. Zo ontzettend laag is waanzinnig mooi. Daar moeten we dus écht even voor naar het vliegveld. Ik kan er bijna met de fiets naar toe 😉

  56. Nee die uzi zou ik zo wie zo maar niet laten zien, voor je het weet kunnen we je opzoeken in Schevingen, ok dan zit je wel dicht bij het strand maar zeker niet op het strand.
    Alhoewel voor de kinderen misschien wel leuk, we gaan lekker een maand met zomervakantie naar Scheveningen en elke dag bij mama op bezoek.
    Nou nee, lijkt me toch geen goed idee eigenlijk.
    Enne,.. dat carnaval, ik vier het hier nooit het is dat ik vorig jaar voor het eerst naar Toilburg ben geweest maar verder nou weet het niet eigenlijk hahhahahahah

  57. Emmelinda zegt:

    Grinnik…als ik maar een kamer met uitzicht op zee krijg :p Of in ieder geval richting zeelucht. Maar goed, het is te laat. De motorraces zijn net geweest. Wanneer de kids bij het strand komen hebben ze alleen nog maar oog voor de schelpjes. Ik sla wel ff over. 😉

    Ben je wel nieuwsgierig dan, hoe het bij jullie is? Of sla je het ’t liefst helemaal over?

  58. Anoniem zegt:

    haha mafkees jij durfd:P

    ja ik had me eerste stage dag het was wel okee
    he tis mijn doelgroep nie tmaar kan er wle mee door
    vind jammer had wel graag in 4 5 willen zitten ipv 1 2 maja
    je kunt niet alles hebben
    ik gagouw weer
    liefs en dikke knuff van mij

  59. Emmelinda zegt:

    Stoer he? Hahahaha 😉

    Ha gelukkig, dus op de doelgroep na is het wel oke? Dat is echt fijn! Was je moe naderhand?

    Ik wens je een hele fijne dag vandaag! Dikke knufff en veel liefs 😀

  60. Rianne zegt:

    Je lijkt me meer iemand die de ‘parkeerplaatscollega’s’ aan het spotten was! 😉

  61. ~Tina~ zegt:

    Stoere hobby hoor! Vinden de meiden dat ook echt leuk?
    Wij wonen niet in de buurt van een (groot) vliegveld, dus die hobby is niet echt wat voor ons maar het lijkt me wel eens leuk om te gaan kijken.
    Zal ik nog even vertellen dat ik vroeger aan zweefvliegen heb gedaan en mijn ex-man aan parachutespringen? We hebben elkaar op het vliegveld (klein vliegveldje, maar toch) leren kennen.

    Fijne dinsdag!
    Groetjes en liefs van Tina 🙂

  62. Emmelinda zegt:

    @Rianne;Ssssst, niet doorvertellen hoor 😉

    @Tina;Hahaha ja heavy he? 😉 Maareh…de meiden vinden het nu zo gewoon. Het is dat we ze omkopen met hambo’s hahaha…

    Wow da’s gaaf!Hoe komt het dat je daar niet meer aan doet dan? Woon je te ver van het vliegveldje of ontbreekt de tijd enzo?

    Ik wens jou ook een hele fijne dinsdag! Dikke knufff en veel liefs!

  63. Pasula zegt:

    Met dit logje valt zeker niet te spotten! En met jou ook niet, Emmelinda geeft je vleugels hehehe 😉

  64. Emmelinda zegt:

    Grinnik, als men dan maar geen hoogvlieger wordt 😉

  65. Anet zegt:

    Wat gebruik jij dan..kun je een link geven ofzo..ben een echt “groentje” daarin..whahahaa..Groetjes Anet

  66. alinda zegt:

    ik vlieg even voorbij om je een fijne dag te wensen druk druk druk
    morgen is me mannetje jarig dus het huisje moet nog meer blinken haha
    verjaardag stress je kent het wel
    dikke knuffs

  67. Emmelinda zegt:

    @Anet;
    Ik heb zelf een schijfje (legaal zelfs hahaha). Een oudje (psp7). Ik geloof dat ze nou op versie 10 zitten? Hier kun je een gratis probeerversie downloaden. Het is namelijk peperduur in de winkel. Je kunt hier 30 dagen bekijken of het iets voor je is. Het is ook via internet te kopiëren op de jeweetwel manier 😉

    Veel sukses en veel plezier ermee. Ik heb je gewaarschuwd he; het is nogal verslavend hahaha 😉
    Groetjes terug!

    @Alinda;Ik ruik allesreinger geloof ik. Oooh het is Alinda die stevig aan de poets is! Sukses met poetsen 😉

    Dikke knuffff

  68. Wanda zegt:

    Nee heel erg vonden ze het geloof ik niet.

    PSP is inmiddels al aan versie 11 toe. Ik persoonlijk heb 9, 10 en 11. Hoezo verslaafd…

  69. Wanda zegt:

    Pee-Es : ik heb ze alle 3 helemaal legaal. Soms kan je als student nog wel eens ergens goedkoop aan software komen… Erg fijn voor de *lege* geldbuidel.

  70. Emmelinda zegt:

    Hahaha gelukkig maar, die waren natuurlijk veels te blij dat die tap eindelijk open ging 😉

    Grinnik…nou inderdaad. Ik heb 8 nog geïnstalleerd maar ik kon bepaalde knopjes niet vinden met de ogen dicht. Dus blijf ik maar bij 7 😉

  71. Emmelinda zegt:

    Hahaha jaaaa en niet alleen fijn voor de lege geldbuidel maar óók voor de anti-virusscanners 😉

  72. Lette zegt:

    Als het droog is, is het voor een keertje best een leuke bezigheid.
    Wij reden in onze Engelandvakantie door een mooi natuurgebied. Bij een ruig schapenveld tussen de bergen wilde ik graag even gaan fotostruinen. Ik het veld in met mijn tele en mijn partner onderweg naar de top van de hoogste berg. (Vind ie leuk … gelukkig ook in zijn eentje. Hihi) Al die tijd zat er een man op een rotsje met verrekijker te wachten. Toen de schaapjes er op stonden ging ik een praatje maken, want wederhelft was nog een stipje. De man bleek met slaapzak daar drie dagen met compactcamera te bivakkeren. Dit natuurgebied was oefenroute voor nieuwe F16 stunters. Als ze oefenden kwamen ze laag en schuin tussen de bergen door. Het was niet zeker dat er ook deze week oefeningen zouden zijn, maar zo spendeerde hij zijn vrije dagen. Ik zeg tegen hem dat ik vaak de ongebruikelijke dingen voor m’n camera krijg en dat er zo wel (oren dicht straalgeluiden!) … dat was er dus al 1. Ik had ‘m niet want hij was al voorbij eer ik er erg in had. Als er eentje komt, komen er wel altijd meer. En dat voor hem gelijk al op dag een. Mijn stipje was weer ware grote en wij vertrokken. Nog steeds ben ik verbaasd dat die rare Engelsen daar een natuurgebied voor uitkiezen. Maar thuis op internet blijkt die stek het Walhalla voor straalspotters te zijn. Het was inderdaad wel machtig om te zien, horen en voelen, maar doe mij maar een bed ipv een slaapzak op een rotsje.

    Dankjewel voor je reactie vandaag op mijn log. Wanneer ik die puzzel bij jou terug zou zien zou ik er totaal geen moeite mee hebben. Maar de zes van gisteren verdenk ik wel vaker van erg gelijkende opbouw. 1tje was er zo stom om eerst bij mij te reageren. De andere 5 zag ik op mijn IPlezer met tijden van bezoek aan mij. Binnen een paar uur hadden ze niet alleen ook een puzzel, maar zelfs mijn tekst en een moeilijker puzzel eronder net als ik. Wat mij niet lukte om ‘m kleiner te krijgen hadden zij dat wel. Wel jatten en niet mij informeren (ook allemaal leuke reacties die bij mij hadden moeten staan) was goed voor stoom uit mijn oren. Eerst ben ik stuk voor stuk lekker vervelend gaan reageren en vervolgens allemaal een bannetje. Daar overheen mijn niet-welkom-meer-log. Ze hebben het wel begrepen, want mijn reacties waren mooi verdwenen vandaag en geen van allen heeft mijn linkje nog in hun rijtje. Goedzo!

  73. Emmelinda zegt:

    Je méént het…wat gaat die liefde voor het spotten dan ver zeg! Ik bedoel; het is echt waanzinnig. Zeker weten. Maar om er mijn vrije tijd aan op te offeren door alleen af te wachten?
    Maareh..je vertelt dat je tijdens het praten met hem die straaljagers hoorde en dat ze zo voorbij waren. Heeft die man ze dan wél nog kunnen spotten met zijn verrekijker tijdens het babbelen? Hihi anders zat ie daar al die tijd en had ie nog niks gezien. 😉 Ik denk dat het een onvergetelijke -streep door-pokkeherrie-streep door- ervaring is geweest om die zo dichtbij te zien???

    Oh ik voelde zo met je mee. Als er dan een paar dagen tussenzitten is het nog vervelend maar irriteert het minder dan dat je ze meteen overal terugziet. Ik weet het, ik heb zelfs een disclaimer gemaakt in de kolom hiernaast omdat ik vanalles terug zag op andere loggen. Je ontkomt er natuurlijk nooit aan dat iemand hetzelfde idee op hetzelfde moment heeft. Komt natuurlijk niet zo vaak voor en dit met die puzzel was wel duidelijk. Aaargh dan komt me de stoom uit de oren hoor. Daarom begreep ik jou zo goed. Ik vind dat je het goed opgelost hebt. Zulke mensen kun je beter kwijt dan rijk zijn. Maar heb je dan een totale ban? Want die bannen zijn niet meer zoals voorheen heb ik begrepen he? Al kun je er via een omweg wél eentje aanmaken. Misschien heb je dát wel gedaan. Het zou anders jammer zijn, dan denk je dat ze het niet zien en dan behangen ze hun eigen log met jouw spullen. Ik snap het gewoon niet. Wanneer ze het willen hebben vragen ze toch gewoon of je het goed vind? Vooral als ze regelmatig op jouw log komen en jij op die van hen….

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

