Watzuigjemenou?

What’s next??

Ook al doet de titel anders vermoeden; dit is géén 18+-log *ziet helft bezoekers teleurgesteld vertrekken*. Nee, ik gebruik ‘m om een heel andere reden. Ik zuig namelijk indrukken op. Bewust of onbewust. Bepaalde gebeurtenissen uit de geschiedenis trekken mijn aandacht. Het is dat ik niet zo’n globetrotter ben anders was ik overal “even” gaan kijken. Nee, niet als ramptoerist na dato maar gewoon om de sfeer te snuiven (is weer eens iets anders dan lijm en ander soort spul dat via de neus het lichaam indringt om de boel in vervoering te brengen, ghehehe).

Ik heb jaren geroepen dat ik graag eens naar de Berlijnse muur wilde. Ergens moeten ze er lucht van gekregen hebben, die maffe Duitsers, want toen ik Marc leerde kennen en hij er ook wel voor te porren bleek hebben ze ‘m (de muur, niet Marc) weggehaald. Scheisse.

Ook wilde ik dolgraag naar New York. Mezelf een nietige mier voelen tussen al die wolkenkrabbers. Sfeer snuiven. En natuurlijk even naar de Twin Towers. Tsja, ik hoef je niet uit te leggen wat er gebeurd is. Dat kan ik voor eeuwig op mijn buik schrijven *pakt pen en trekt vest omhoog*. Shit.

Een jeugdwens van mij was altijd om eens naar het Anne Frank-huis te gaan. In mijn familie (oke, oke ook in families van andere maar het is MIJN log ja!? Mooi! Ghehehe) is er nogal een ellende veroorzaakt en om me helemaal in te kunnen leven wilde ik er zelf even kijken. Het boek had ik als kind verslonden  (het lag als een baksteen op mijn maag). Omdat Mies na een geschiedenisles uit zichzelf (neenee, ik heb het niet aangemoedigd, *spuugt tussen twee vingers om te zweren* erewoord! *veegt beeldscherm schoon*) internet geraadpleegd had over het waarom en zo, besloot ik (met die muur en de torens in mijn achterhoofd)(groot hoofd, dan krijg je dat) dat het tijd was om te gaan.

Afgelopen augustus was het dan zo ver. Al bij de eerste stap die ik over de drempel gezet had voelde ik het. Ik snoof en ik zoog. Ik was gewoon even in die tijd. Gevoed door bordjes met tekst, originele spullen in vitrines en filmpjes op televisieschermen liep ik door het huis. Voelde me indringer. Ik hoorde er niet. Maar wilde wel álles bekijken. Op de kamer van Anne zelf wilde ik de kastanjeboom zien die ze zo mooi beschreef in haar boek. Maar ze (de beheerders van het museum ofzo) hadden er een gaasachtig groen doek voorgehangen. Stiekem heb ik het eventjes een paar millimeter opzijgeschoven. Voorzichtig. Heus. Met één vinger *laat wijsvinger zien*. Daar was de boom dan. Ik stond op de plek waar Anne moet hebben gestaan, genietend van dat kleine stukje natuur dat voor haar nog te zien was. Wáánzinnig *zuigt*.

En nu, lieve surfbuiskinderen, nu moet de boom weg. De kastanjeboom blijkt voor 40% verrot. Jammer dat er geen compromis te sluiten is met Moeder natuur. Het Achterhuis zal nooit meer hetzelfde zijn. Natuurlijk nog steeds waardevol en boordevol sferen die op te snuiven zijn. Ik ben zó blij dat ik geweest ben. Wat er ook gebeuren zal in de toekomst, welke aanslagen er nog volgen *klopt snel af * of welke oorlogen nog zullen woeden….

Dit nemen ze me nooit meer af!*

*Ik wil nog naar de Tai Mahal, De piramides in Egypte, De Chinese Muur en Paleis Soestdijk. Mocht je van plan zijn om in de toekomst een van deze bezienswaardigheden te gaan bezichtigen, laat dit dan een waarschuwing zijn! Ga voordat ik mijn koffer kan pakken het te laat is, ghehehe.

Noot Emmelinda;

Vanwege het feit dat alles verdwijnt voordat/nadat ik geweest ben, kunt u mij boeken voor feestjes en partijen.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Watzuigjemenou?

  1. Mickey zegt:

    Je kan het ook positief bekijken… Uhm… Oh ik weet iets ^^ Misschien moet je maar blij zijn dat je er niet was, want voor hetzelfde geld ben je er op het moment dat je er helemaal niet wilt zijn (wanneer dat vliegtuig erin vliegt, ofzo) Maarja dan kun je eigenlijk altijd wel thuis blijven… Enfin, er zijn alijt vast wel positieve kanten aan. Hebben is het einde van het verlangen (zoals mijn ouders dat altijd zeggen wanneer er een kadootjestijd aankomt en ik dan probeer wat meer informatie los te trommelen)

  2. Sjoukje zegt:

    Je hebt in iedergeval een glimp van de boom kunnen zien. Ik las dat ze er een stek vanaf nemen en die weer gaan planten. Ik wil ook naar de pyramides voor het te laat is.
    Groetjes Sjoukje

  3. Emmelinda zegt:

    @Mickey;Hahaha ja dat zei mijn opa altijd:”Bezit van de zaak is het eind van ’t vermaak”. Nou ben ik het daar niet helemaal mee eens omdat ik graag herinneringen ophaal om eens lekker te mijmeren. Maar ik ben het helemaal met je eens dat ik blij ben dat ik ergens anders was op die tijden. Toch is het raar…ik ben al verschillende keren in Parijs geweest en die Eifeltoren staat nog stééds…hmzzz.

    @Sjoukje;Ja klopt, dat heb ik ook gelezen en dat is fijn. Dan is het toch nog een beetje de boom van Anne, al vind ik dat persoonlijk niet genoeg hihi.
    Hahaha wees gerust…het duurt nog effies voordat ik naar de pirmaides vertrek dus je kunt nog wachten met boeken 😉

  4. * Garfield * zegt:

    Leuk beschreven hoor meid.
    Zo zou ik graag Nieuw Zeeland zien, Australië, London, Scandinavië, Lapland (middernachtzon en zo), …
    Hopelijk komt het ooit zover hé.
    Maar ondertussen blijven wij rustig verder dagdromen… 🙂

    Fijne dag.

  5. Tagrijn zegt:

    Kan ik je dan boeken om een bijeenkomst van een paar politieke partijen te bezoeken?
    Als dat allemaal bekend wordt, krijg je echt geen visum voor India, Egypte of China.

  6. Anoniem zegt:

    Zo, ik ben blij dat ik Parijs al ken, Londen al gezien heb en , en en en… =)
    Ik boek wel snel een ticket naar Australie, je weet maar nooit 😉

  7. Liesbeth zegt:

    (Die laatste, die al in Parijs enzo was geweest, dat was ik =) )

  8. Liesbeth zegt:

    (Die laatste, die al in Parijs enzo was geweest, dat was ik =) )

  9. Morrison zegt:

    heb dat 11-septembergedoe zien gebeuren 😮
    Heavy… Ik stond er 3 straatjes vandaan. (Zie je wel, Californië is wel wat veiliger… Voor zover JIJ er niet komt XD) (geintje…)*bloos*

  10. remco zegt:

    met die mijard chinezen moet je wel erg snel zijn om die muur daar te kunnen zien

    volgens onbevestigde geruchten wilde Al-dinges de pyramides onder zand bedelven en gezien hun aanhang moet ook dat wel erg snel kunnen lukken

    ik denkd at paleis soestdijk wel gaat lukken die willen ze juist open gaan stellen voor publiek *of loop ik achter en is het al geopend*

  11. Emmelinda zegt:

    @Garfield;Dank je wel *glimt*
    O jaaaa daar had ik nog niet eens aan gedacht. En Schotland ook. Of Ierland. Goh eigenlijk wil ik best veel zien. Gelukkig heb ik internet, kan ik dáár sfeer snuiven en opzuigen 😉 Kan ik ondertussen het geldboompje water geven 😀 Zal ik je een stekje opsturen? 😉

    Fijne avond!

    @Tagrijn;Oh hahaha ja dan moeten we snel wezen *bladert in agenda*. Kunnen we misschien nog net een fiasco voorkomen 😉

    Da’s waar. Hmmz…dan hoop ik dat ik geen bezoekers uit die richtingen krijg 😉

    @Liesbeth;Hahaha zeg dat wel. Al ben ik al een paar keer in Parijs gewerest en verhip…die eifeltoren staat nog stééds! 😉

    @Morrison;Ajakkes, is het heus. Dat moet ongelooflijk dramatisch zijn geweest! Dat vond ik hier al, veilig voor de buis :$

    Grinnik…ik ga NU mijn koffers pakken en een last minute boeken 😛 😉

    @Remco;Ik kan ze ook een mailtje sturen, kort voordat ik afreis. Kunnen ze nog snel een stuk bijbouwen 😉

    Tjemig, kunnen die niet ergens anders met zand gaan spelen of hoe zit dat. Ik geloof dat ik écht snel een reis moet boeken die kant op. Bespaar ik hen veel werk 😉

    Ja nou je het zegt. Ik meen dat ik tijdens het surfen op weblog ergens foto’s heb gezien inderdaad. Nou goed. Dat is dichterbij en snel geregeld. Ik zal het maar niet melden van tevoren. Dan staat het zo zwart op geel mocht de politie naar complottheorieën gaan zoeken 😛

  12. katt zegt:

    Ik mag weleens snel al die piramides gaan bekijken dan voordat jij op hetzelfde idee komt
    *mocht dat zo zijn waarschuw me dan *ghehehehe**

  13. Emmelinda zegt:

    Ga je koffers maar pakken wie weet ben ik al half onderweg hahaha *jaagt katt stuipen op het lijf* 😉

  14. Youke zegt:

    Ik zal het zeggen tegen mijn vriendin, die wil naar Egypte.

    Zouden ze geen nieuwe (volwassen) kastanjeboom op dezelfde plek planten?

  15. Emmelinda zegt:

    Grinnik…laat dit dan een waarschuwing zijn 😉 Boeken die hap 😛 geintjuh

    Ja een stekje had ik gelezen. Ik hoop natuurlijk op een boom want eer die de afmeting heeft van toentertijd (oeps…wéér toen) gaan er heel wat jaren voorbij 😉

  16. katt zegt:

    Trouwens watzegjemenouers wat zag ik nou op de site van bnn?
    http://cgi.bnn.nl/cgi-bin/bnn//alle_blogs.cgi?letter=w&start=0
    kijk maar eens onderin:P

  17. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja dat was in het kader van mijn eigen marketing whaahaa 😛

  18. jell zegt:

    naah van mij heb je die 10 hoor 😉

  19. Emmelinda zegt:

    Hahaha dank je wel. Jij mag blijven 😉

    Ik heb overigens ook een boel keren op mezelf gestemd. Een vette 10 natuurlijk 😛 Ik had het ook nog met een proxy geprobeerd maar die van mij deed dat niet. Helaas hahaha.

  20. Yvonne zegt:

    Nou ben ik zo vaak in Amsterdam. Maar het Anne Frank Huis, daar ben ik nog nooit geweest. Ik zou beter daar eens heen kunnen gaan dan naar mijn werk 😉

  21. Emmelinda zegt:

    Behalve als je binnenkort alleen voor de kastanjeboom gaat 😉 Ghehehe

  22. Annemarie zegt:

    Jij bent er in elk geval geweest! Ozo, dat neemt idd niemand je meer af!!!!
    Kniefs!

  23. Emmelinda zegt:

    Ja psies…nou het volgende projekt hihi.

    Kniefs!

  24. Morrison zegt:

    Ja heb ’t zeker meegemaakt :O
    *oei, daar gaat Californie* XD

  25. Natazz zegt:

    Ohh dan ga ik mooi voor jou daarheen want als jij het in je koppie haalt is het mooi weg…

  26. Emmelinda zegt:

    @Morrison;Wow heftig hoor. Maareh..ik had er echt niks mee te maken *zweert* hihi 😉

    Arme Arnold… 😉

    @Natazz;Grinnik…eerst moet ik het geldboompje eens goed toespreken. Dus je hebt de tijd 😉 Oef, straks is dat ook voor 40% verrot 😦

  27. Ans zegt:

    Klinkt toch wel bekend, in Amsterdam is een paar keer achter elkaar iets afgebrand NADAT Edwin en ik er geweest waren. Heel raar. Er zijn nog zoveel plekken op aarde waar ik wel eens zou willen rondneuzen, maar ik weet nu dat ik rekening met jou moet houden. Ga nooit gelijk met mij, want dan word je nat!!! Waar ik ook kom en in welk jaargetijde dan ook, als ik met vakantie ga dan regent het en niet zo’n beetje ook. Volgens mij kan ik het in de Sahara nog laten regenen. Zelfs in de lange hete zomer van 1976 had ik pech: Ik ben toen 2 keer met vakantie geweest met een boot, allebei keren regen, maar ertussenin een langdurige hittegolf, hahaha. Jammer van die kastanjeboom, maar jij hebt hem nog gezien!
    Ik hoop dat ze wel een flinke stek ervan nemen, want anders duurt het wel erg lang voordat het op een boom begint te lijken.

  28. Emmelinda zegt:

    Ohhh wat erg… zo’n verhaal heb ik eerder gehoord dat het altijd regent als men op vakantie gaat. Wat ongelooflijk sneu is dat! Hoe is het mogelijk he? Vooral als je vertelt van die hete zomer.

    Hahaha dus je herkent het wel. Goh dan moeten we niet op een schip gaan. Dat is later schepen achter ons verbranden als we van boord gaan hahaha 😛

    Ja dat hoop ik ook. Ze zullen er wel goed naar gekeken hebben maar als er 40% rot is kunnen ze dat toch vakkundig weghalen? Tenzij het natuurlijk de stam is hihi..dan helpt niet veel meer 😉

  29. Uhhhhhhhhh staat Rhodos nog op je verlanglijstje ….. dan zoeken wij vast dekking !

    Ha ha nee hoor je bent van harte welkom liefs Ylone xx

  30. Emmelinda zegt:

    Whoeehaaa nou eerlijk gezegd heb ik wél hele mooie foto’s op jouw log gezien dus zeg nooit nooit hihi 😉

    Dank je wel! Zet de zandzakken maar vast voor de deur. Je weet nooit waar het goed voor is hahaha 😉

    Dikke knufff

  31. kim zegt:

    het is inderdaad wel een heel raar soort toeval….

  32. Hanny zegt:

    Het is wel een beetje griezelig. Als je onze logs nu wil bezoeken, verdwijnen die dan ook?!

  33. Emmelinda zegt:

    @Kim;Ja bizar he? Eens kijken of ik dat ook kan manipuleren ghehehe. Lijkt me handig, blaas ik het psv-stadion op. Hoef ik niet meer iedere ochtend om te fietsen :P. Oeps kannie…daar ben ik al geweest. Dan maar omfietsen. 😦

    @Hanny;Daarvraagjemewat. De garantie dat het niet zal gebeuren kan ik niet geven. Tot nu toe lijkt alles goed te gaan 😉

  34. Ans zegt:

    Kijk uit wat je zegt, als morgen het PSV-stadion afbrandt krijg jij de schuld! Word je nog geboeid afgevoerd terwijl de buren geboeid kijken.

  35. Ans zegt:

    Kijk uit wat je zegt, als morgen het PSV-stadion afbrandt krijg jij de schuld! Word je nog geboeid afgevoerd terwijl de buren geboeid kijken.

  36. Ans zegt:

    Haha, das dubbelop!!!!! Ik moet de laatste tijd ook weer steeds zo’n slecht eesbare code intikken, als dank sta ik er nu dubbel op!

  37. Abby zegt:

    Gelukkig heb ik die al gezien!! hahaha (alleen dat paleis soestdijk dan ;)) Maar ik weet precíes wat je bedoelt! (pfff alwéér ja) Toen we naar Amerika gingen heb ik niks anders gedaan .. Las Vegas, Grand Canyon, Hollywood, Oakdale (ATWT ;)) en nog véél meer! Ik teer er nu nog op als ik de foto’s kijk! En natuurlijk hoop ik dat daar geen rampen plaatsvinden! (niet in mijn fotoboek maar … je snapt wel..)
    En grappig ook, ik heb ook naar die boom voor dat raam staan kijken, toen was hij niet verrot denk ik 😉

  38. Ans zegt:

    LLLLLLLeesbaar natuurlijk, moeilijk hoor, op de vroege morgen

  39. Bengeltjuh zegt:

    Er zijn nog genoeg dingen die ik wel zou willen zien….de piramides lijkt me ook wel wat!

    In Parijs al paar keer geweest..zelfs de eiffeltoren beklommen 😉

    *pakt agenda en boekt snel reisje om de wereld*

    (Even alles snel zien voordat jij daar terechtkomt)

  40. Emmelinda zegt:

    @Ans;Hahaha da’s waar. Alles wat je zegt kan en zal tegen je gebruikt worden. Maar als de buren geboeid toekijken zijn ze vast betrapt tijdens snode plannetjes? Ghehehe.

    Ja da’s echt een ellende. Ik heb het bij meer webloggen sinds de nieuwe aanpassingen van weblog.

    Viel me laatst van mezelf op dat het typen smorgens echt een ramp is. Te lam om de toetsen goed in te drukken ofzo hahaha. 😉

    @Abby;Hihi heb je ook stiekem achter het gaas gespiekt om naar die boom te kijken? Ik vond het zo jammer dat je hem niet gewoon kon bekijken. Daarom deed ik het maar zo.
    Wow ben je daar geweest? Lijkt me écht machtig! Hahaha en Oakdale zou ik ook wel willen zien. Al denk ik niet dat er veel bekends te zien is van ATWT?? Ai, daar zal ik dan maar niet naar toe gaan. Zitten we straks rond 5 uur met een gat in de planning hahaha 😛 😉

  41. ~Tina~ zegt:

    Ik hoorde inderdaad op het nieuws dat die boom moet verdwijnen. Ze gaan een stekje van de boom planten op de plaats waar hij heeft gestaan. Dus dan moeten we weer 160 jaar wachten tot er een fatsoenlijke boom staat?

    Wij hebben een paar jaar geleden het Achterhuis bezocht, we waren er vroeg en hadden alle tijd en ruimte om rustig rond te kijken. Je hoort soms dat er enorme rijen buiten staan, dat lijkt me helemaal niets om daar dan achteraan te moeten sluiten.

    –> Gisteren kon ik thuis weer eens niet op je log komen. Maar wat toevallig dat 14 november ook de verjaardag van jouw moeder was. Jij moet haar dus ook al een hele poos missen, heel jammer…… Jij hebt vast ook dat je haar nog van alles had willen vragen, vooral als je zelf kinderen hebt….

    Voor vandaag wens ik je een fijne dag toe.
    Groetjes en veel liefs van Tina 🙂

  42. Emmelinda zegt:

    @Bengeltjuh;Jaaa die piramides vond ik als kind al zo fascinerend. Daar moet ik eigenlijk toch écht eens heen. Hahaha ik heb ook nog bij DELA gewerkt, die hadden toentertijd reclames met piramide. Toch nog pirmaides gezien hahaha.

    Práchtig he, de eiffeltoren. Hoewel ik stik van de hoogtevrees ben ik er toch op geweest. Een keer op de derde verdieping. Een andere keer ben ik te voet naar beneden gegaan. Dat doe ik dus nooooooit meer. Brrr wat eng!

    Hahaha *belt reisbureaus voor provisie* opschieten dan, als ik de oogst pluk van m’n geldboom ben je te laat 😉

    @Tina;Ja dat bedoel ik dus. Oke, het is een stekje dus tóch nog van de oude boom. Maar voor mij is dat niet hetzelfde. Ook al omdat ie dan niet zo groot en dik is.

    We waren er ook vroeg. Stond op de site dat het aan te bevelen was. Helaas hadden dat meer mensen gelezen hahaha. Het was ook nog pokkenweer dus dat was flink balen in de rij (zo’m 20 minuten) al is er maar een beetje regen gevallen in die tijd. Hahaha en het mooiste is dat wanneer je bijna aan de beurt bent nog eens lekker achterom kijkt naar die heeeeeele lange rij die nog moet wachten 😛

    Ja zeker weten dat ik dat heb. Je gaat nu je moeder ook heel anders zien en dingen begrijpen. Ik ben wél ontzettend blij dat ze mijn kids nog heeft mogen meemaken! En andersom ook..al waren de meiden toen nog heel klein!

    Ik wens jou ook een hele fijne donderdag!

    Veel liefs en een dikke knufff

  43. Belinda zegt:

    Had je niet het idee om ooit eens naar het torentje op het Binnenhof te gaan? Zijn we eindelijk eens van die Balkie af! 😉

  44. Emmelinda zegt:

    Helaas…ik bén er al geweest. Niet er in. Misschien moet ik dat eens proberen 😉

  45. Miek zegt:

    Stel dat ik zo’n moet-feestje heb…..en stel dat ik zo’n net-iets-te-leuke-oom-met-borrel-op heb……dan neem ik je mee en kan jij hem dus laten verdwijnen!!!! Super, of is dat nu teveel gevraagd???? ;o))))

  46. remco zegt:

    @Emmelinda wilde jij toendertijd ook de DODO gaan bekijken ????

  47. Emmelinda zegt:

    @Miek;Welnee, leuk juist! Alleen bieden behaalde resultaten nooit garantie. Maar goed, dan amuseren we ons volgens mij best wel 😉

    @Remco;Whaahaa nou, dat vond ik sjielug voor Boudewijn Buch. En zie wat er met hem gebeurd is 😛 😉

  48. Pasula zegt:

    Toevallig zag ik een item erover bij man bijt Hond, een vrouw die die boom omarmde en vertelde dat de boo aan haar doorgaf dattie buikpijn had. Toen ben ik weggezapt, ik kreeg ook buikpijn. Van het lachen.

    Mieters geschreven weer Emmelinda, nog even en ik boek een one-woman-theatershow voor je, mag ik dan gastoptreedster zijn?

    (Wilde fantasie, niet zo op letten hoor ;-))

  49. Wanda zegt:

    Geen wonder dat ik me gesloopt voel als ik hier vandaan kom, het zijn niet de vele reacties die me moe maken maar jijzelf.

  50. Bengeltjuh zegt:

    @emmelinda: Ik ben met mijn hoogte vrees dus gewoon op de hoogste verdieping belad…..vraag me niet hoe het me toen vergaan is….ik heb namelijk geen idee meer….weet wel dat het uitzicht het dubbeldwars waard was…..maar of ik dat ooit nog doe….

    *Geldboompje al geplukt?……….de mijne wil niet zo groeien ;-)*

  51. remco zegt:

    @Emmelinda was jij soms in de buurt toen BB er was 😉

  52. marionn zegt:

    hmmmmmmmmm nu weet k niet meer zeker of ik gereageerd had maar zi eme reactie niet meer 😦
    bij Levi wa sik laatst ookal me reactie kwtijt

  53. Emmelinda zegt:

    @Pasula;Whoeehaaa ja dan zou ik ook buikpijn van het lachen hebben. Heb jij die babyfluisteraar al gezien? Whaahaa ook zoiets. Jammer dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om mensen zo te bezeiken anders was ik nou stinkend rijk (VILLA!)

    Nee nee Pasuultje…die show doen we gewoon samen. Hoe heten die twee ook weer Plien en Bianca? Maar dan zijn wij natuurlijk leuk. Maareh…dank je wel 😀

    @Wanda;Whaahaa. Goh dat zegt Marc nou ook altijd 😛 ghehehe. oh doet me er aan denken dat ik mijn disclaimer meteen moet aanpassen. Was ik vergeten. Thanks! *gaat snel verzinnen*

    @Bengeltjuh;Jaaaaa da’s superdapper! Heb ik ook gedaan.Wat is het waanzinnig de moeite waard he? Ik bleef maar foto’s maken. Ik heb het wel hééééél benauwd gehad en bijna in mijn broek gepiest van de angst maar ik moest en zou er gaan kijken. Hoe ik beneden gekomen ben weet ik niet meer. Of ik nog eens zou gaan? Hmmm, iedere keer wanneer we gaan is de bovenste verdieping dicht (hahaha zouden het voorzorgsmaatregelen zijn? Zie log :P).

    *gaat meteen geldboom bemesten*

    @Remco; Misschien in gedachten hahaha 😉

    @Marion;Je reactie kwijt? Meissie toch..ruim je spullen dan toch ook op 😛 geintjuhh
    Nee foei, je had hier nog niet gereageerd 😛 Nu wel! Oh bah ik ben flauw, ik ga in bad zitten hihi.

  54. Natas1970 zegt:

    Ok, Paleis Soestdijk is hier bijna om de hoek. Dus dat komt dan wel erg dichtbij ja! Maken we een afspraak: of we gaan samen kijken, want ik wil het ook zien en niet het risico lopen dat het weggevaagd is als jij je hielen licht, of je wacht tot ik geweest ben. Deal???? hahahahahaha.
    En mocht het echt een gave zijn en niet op toeval berusten……kom eens bij ons op het werk kijken whoehahahaha

  55. Emmelinda zegt:

    Whaahaa zijn ze daar inmiddels nog niet allemaal weggerend? Nou dan wordt het inderdaad de hoogste tijd om in te grijpen inderdaad! 😉

    Hahaha en Soestdijk is een deal. Ik heb dat altijd een waanzinnig paleis gevonden. Alleen de buitenkant al, laat staan de binnenkant. Daar heb ik altijd al een kijkje willen nemen. Oeps…eh…ze waren toch écht oud he? Het was toch hopelijk niet vanwege mij????

  56. Sally zegt:

    Pfff ben ik blij dat ik al op paleis Soestdijk ben geweest. De rest staat (nog) niet op mijn lijstje. Althans niet in de top 10.

  57. Ik mail eerdaags even een lijstje door met plekken die je zeker moet bezoeken of er op zijn het plan voor moet maken.
    De uitnodiging als jullie ooit in Leiden zijn om dan eens bij ons langs te komen was een verschrijving was ZEKER NIET voor jou bedoeld.
    Ik ben trouwens blij dat mijn log het nog doet na al jou bezoekjes.hahahahahahahahh

  58. Emmelinda zegt:

    @Sally;Hihi dan hou de rest maar geheim…je weet maar nooit of je me op gedachten brengt om daar eens heen te gaan 😉 Ghehehe

    @Leidse Glibber;Hahaha ja mail maar, je weet nooit of we er met z’n allen beter van worden? Dan krijg ik misschien nog een lintje óók? 😉

    Oeps, te laat. Ik bén er al eens geweest. Ai, ik durf niet te vragen wat er sindsdien allemaal uit/in de stad verdwenen is???

    Grinnik…nou krijg ik zeker een ban? 😛

  59. Abby zegt:

    Toen ik daar was zat dat hele gaas er nog niet omheen. (is alweer een paar jaar geleden hoor) En ik had in de usa steeds het gevoel of ik zélf in een film zat! Al die bekende plekken, alleen Oakdale bleek achteraf de verkeerde te zijn, die van ATWT ligt in Illinois en niet in California 😉 Toen begreep ik ook dat ze op het politiebureau Hal Munson niet kenden en dat er geen bedrijf Worlwide was hahahahaha (ik zal binnenkort een foto van mij in oakdale op mijn logje zetten, hahaha, niet doorvertellen dat het niet de goeie was he! ghehehe)

  60. Dinie zegt:

    Hahaha ons reismonstertje, dus het is jouw schuld???…..
    (tja had al bij Abby uitgelegd dat ik vervelend ben vandaag.)
    VOnd jij het Anne Frankhuis niet een beetje tegenvallen? Ik had het veel mythischer (schrijf je dat zo) verwacht. Maar goed ik was toen een jaar of 13 geloof ik. Alleen die boekenkast vond ik fascinerend.
    En jemig Abby, was jij ook een ATWT-er.Ik heb destijds in Amerika ook stukjes gezien die pas jaren later in Nl op de tv waren. mAar goed we dwalen af.

  61. Ans zegt:

    Ze willen de kastanjes over de hele wereld verspreiden.
    http://www.parool.nl/nieuws/2006/NOV/16/p1.html

  62. Emmelinda zegt:

    @Abby;Whaahaa (oeps…neuh ik lach je niet uit hoor ;)) dat zou mij ook kunnen overkomen. En dat ik naar bekende plekken ga zoeken ofzo. Terwijl het vast allemaal studiowerk is hahaha 😉
    Ik heb zo het vermoeden dat ze daar wel vaker toeristen krijgen die Barbara eens de waarheid willen vertellen ghehehe 😉

    @Dinie;Ssst niet doorvertellen he? 😉 Je weet maar nooit waar ik anders aanbiedingen voor krijg 😛

    Da’s wel waar, ik vond het “fijn” dat op op haar kamer kon rondwandelen maar ik had liever gehad dat alle meubels enzo er nog instonden. Dat kan natuurlijk niet vanwege poetsen en slijtage (vandalisme) maar met zo’n museumhekken ofzo? De boekenkast vond ik inderdaad fascinerend. Wat ik wel gek vond was dat er gekleurde ordners in stonden. Die boekenkast kende ik alleen maar van zwart-witfoto’s.

    @Ans;Wow, dat vind ik écht een heel goed idee. Dat had ik nog niet gelezen. Dank je wel, da’s leuk om te weten!

  63. Geertje zegt:

    Ja, raar is dat.
    Anne Frank verslond ik ook; balen dat die boom weggehaald moet worden. Jammer dat velen dat niet meer kunnen zien. Gelukkig jij nog wel!
    Voor de muur moet je nu maar naar de VS gaan! Toch nog een reden daarheen te reizen 😉
    Fijne dag rijke!!!!
    (Veel plezier in je villa hahahahahaaaaaaa!)
    Liefs en dikke kuffff!

  64. Emmelinda zegt:

    Ja balen he? Wat ze er ook neerzetten of hoe ze het ook oplossen, het is toch nooit dezelfde boom. Niet dat iedereen zich daaraan stoort maar voor mij zou het niet hetzelfde zijn. Inderdaad mocht ik ‘m gelukkig nog zien 😀

    Oh jaaa da’s waar. Dat is een optie! Eens kijken wat ik nog meer voor een schade kan aanrichten daar hahaha 😉

    Grinnik…*trekt nog een baantje in zwembad vol poen* dank je wel collega-rijke! (dank je wel..het uitzicht hier is prachtig! ;)) Wat heb jij al aangeschaft? Hihi. Jij natuurlijk ook een hele fijne dag! Dikke knufff en veel liefs!

  65. Rianne zegt:

    Nondeju zeg…..dat wist ik helemaal niet….
    Is er niet ergens een stichitng in het leven geroepen voor het vervangen van die kastanjeboom?
    Kom, we beginnen er eentje!!

    Ik ben er ooit als kind geweest en ik weet nog dat mijn verbeelding iedere ruimte daar vulde.
    De muur met Anne’s filmsterrenfoto’s heeft toen het meeste indruk gemaakt.
    Hoe kan het mogelijk zijn dat er ooit is getwijfeld aan het waarheidsgehalte van Anne’s dagboeken. Ik werd daar toen zo pissig om!!

  66. Lette zegt:

    De hamvraag is, waar gaat het allemaal heen dan als ’t verdwijnt?

    Waarschijnlijk ben ik wat meer globetrotter dan jij, maar dat Anne Frank huis ben ik nog niet geweest. Nog even laten bestaan dus, want ik wil er wel ook heen.

  67. Nicky zegt:

    Oei! Ik ben zeer, zeer regelmatig in Amsterdam, maar nog nooit in het Anne-Frank-huis geweest (staat ook op ons lijstje!) Te laat dus… de boom is weg.. Maar de rest is vast ook de moeite waard.
    Enne.. ik weet nog wel wat andere plaatsjes die weg mogen. Dus als je tijd hebt?…

  68. Emmelinda zegt:

    @Rianne;Ze zijn er gelukkig mee bezig maar anders zou ik het nog doen ook! Die boom hoort er net zo goed bij.

    Ja fascinerend is het he? Had ik dus ook. Ik had er het liefst een stoel willen pakken en gaan zitten opsnuiven. Ik vond het jammer dat de inrichting weggehaald was (al is het begrijpelijk natuurlijk) maar met de foto’s had je toch genoeg indrukken om die er bij te denken. En inderdaad…die filmsterrenfoto’s. Ik herinnerde mijn eigen muren die volhingen in mijn zorgeloze jeugd (al vond ik dat toen niet hoor hahaha) en voelde me bijna schuldig.

    Ja dat zijn dingen…als ik dat hoor (helaas zijn er nog steeds randdebielen die dat beweren) gaan me de nekharen overeind staan. Daar kan ik nog steeds pissig om worden!

    @Lette;Hmmmz, daar vraag je me wat. Ik weet wel waar een gedeelte van de muur gebleven is. Dat staat nou bij een boel mensen op de schoorsteenmantel ;). Maar verder???

    Nou oke, omdat jij het bent. Maar wel opschieten hoor ;).

    @Nicky;Misschien is het nog niet te laat. De boom moet weg. Ik heb geen flauw idee of de uitvoering zo snel al in werking gezet wordt. Meestal plannen ze wat en begint het echte werk pas véél later. Die boom staat al zo lang, die paar weken kunnen er vast nog wel bij. Dusssss…jas aan en in de rij gaan staan ;).

    Whaahaa ik zal eens in mijn agenda bladeren oke? 😉

  69. Rietepietz zegt:

    Té laat Emmelinda , ik wéét dat je dolgraag de Jenaplan school had willen bezoeken die bij ons op de hoek van straat stond ……… jammer , die is vorige maand hélemaal afgebroken !
    Je beloofd me toch wel dat je nóóit het plan maakt eens te komen kijken hoe mijn huisje er in real-live uitziet!!!!Pas op hoor!
    fijn weekend en liefs Riet

  70. Marika zegt:

    Wat jammer van die boom… wat raar dat ze dat raam afgedekt hadden. Iedereen die het dagboek gelezen heeft wil dat toch zien? 😉
    Maar ehh was die boom al aan het rotten voordat jij langskwam of begon het na jouw bezoekje? *hehehe* 😛

  71. Aletta zegt:

    Wat trouwens een prachtig huis, dat heb jij mooi gezien, super!! jammer idd van ie boom, maarja, als ie straks omvalt… Je bericht zit weer boordevol humor en gevatte teksten, geweldig!! Super om te lezn!!
    Veel liefs Aletta.

  72. Emmelinda zegt:

    @Rietepietz;Hahaha…oke. Beloofd. Bij deze. Je geeft maar een gil wanneer je weer tegels wil gaan gooien. Misschien kan ik een steentje bijdragen 😉

    Dikke knufff

    @Marika;Kijk…dat dacht ik nou ook maar misschien zijn ze niet zo veeleisend als ik. Door het gaas was ie wel te zien maar daar neem ik natuurlijk geen genoegen mee 😉

    Hahaha geen idee…al begin ik nou wel ernstig te twijfelen 😉

    @Aletta;Ben je ook geweest? Waanzinnig he? Maar je hebt gelijk…als ie omvalt zijn we verder van huis. Euh…het AnneFrankhuis 😉

    Dank je wel *glundert* da’s een supercompliment! 😀

    Dikke knuffff

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

