Limerick

No drugs!

Een verslaafde in het drentse DalenStond bij de bank stevig te balen.
Hij was toe aan een shotMaar de pin was kapot
Waar moest ie nu z’n gram gaan halen?

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Zelfgeschreven limerickjes. Bookmark de permalink .

0 reacties op Limerick

  1. Emmelinda zegt:

    Service van de zaak:

    Ja, deze uitdrukking bestaat. Van Dale (1999) vermeldt haar en geeft als betekenis ‘zijn woede koelen’. Volgens het Woordenboek der Nederlandsche Taal (deel V, 1900) betekende zijn grande halen oorspronkelijk ‘naar hartelust te werk gaan’, ‘zijn hart ophalen’, en kreeg het later de betekenis ‘de lust om zich te wreken bevredigen’. Het zelfstandig naamwoord grande (ook gespeld als grand, grant, granje en gram) betekent ‘rechtmatig deel’, ‘het iemand toekomende deel’. Tegenwoordig komt de uitdrukking het meest voor met gram: zijn gram halen

    En de verslaafde is toe aan een gram coke o.i.d. maar dat begreep je natuurlijk al lààààààng 😛

  2. alinda zegt:

    nou ik heb er geen moeite mee hoor mijn gram halen
    tot ergenis van mij naaste soms maar ja……. ze kennen mij
    grappig ik heb ook iets met gram op me log staan maar dan eten
    staat precies erbij hoeveel gram je nodig hebt.
    hey maarre moet je toch niet aan denken pin kapot,zou het hele dorp af lopen voor een andere want zonder pin.zou ik ook balen hoor.
    enne wat fijn die uitleg van jou uit de van dale we leren gelijk van je log haha
    hey fijne weekend knuff knuff

  3. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja soms weet ik ook mijn gram te halen…wat zeg ik? Wel een ons! hahaha 😛

    Mmmm dat is een lekkere vorm van gram. Dan kom ik straks eens kwijlen…euh…lezen! 😉

    Ja wat zouden we zijn zonder de trei…euh…geldautomaat he? In de stad heb je meer keuze, dat scheelt. Ik kan me het begin nog goed herinneren. Dan lagen die krengen er om de haverklap uit. Aaaargh!

    Goed he? Ik ben in een goeie bui 😛 Er moet eigenlijk nog een verklaring bij, zal het zo ff aanpassen 😉

    Hadden jullie nog goed gefeest van de week?
    in ieder geval wens ik je een hele fijne vrijdag en alvast een gezellig weekend!

    Dikke knufff

  4. Ans zegt:

    Hij is goed!!!!!!!!! De uitdrukking kende ik, maar de oorsprong niet, ik dacht altijd dat het met gramstorig te maken had (ook zo’n prachtig woord).
    Maar wel een bescheiden gebruiker, als hij aan een gram genoeg heeft.

  5. Ans zegt:

    Hij is goed!!!!!!!!! De uitdrukking kende ik, maar de oorsprong niet, ik dacht altijd dat het met gramstorig te maken had (ook zo’n prachtig woord).
    Maar wel een bescheiden gebruiker, als hij aan een gram genoeg heeft.

  6. Emmelinda zegt:

    Hihi dank je wel 😀

    Daarom ging ik op zoek, ik kende de oorsprong ook helemaal niet.Vind ik altijd leuk om te zien waar die spreekwoorden/uitdrukkingen vandaan komen.Maar nou moet ik toch echt even gramstorig opzoeken *schaam* 😉

    Misschien was het een dwerg, dan slaat ie daar wel van op tilt 😉

  7. Wanda zegt:

    Zo leer ik weer wat.

  8. Wanda zegt:

    Ik word trouwens knetter van die codes intikken om een reactie te kunnen plaatsen.
    Pffff. Ik ga maar weer gauw aan de studie.

  9. Emmelinda zegt:

    Graag gedaan!

    Super de Boer 😉

  10. Emmelinda zegt:

    Gek is dat…dat heb ik helemaal niet. Ans had dat ook al…vaag zeg!

  11. Wanda zegt:

    maak dat maar : elke reactie die ik vandaag geef of al gegeven heb…. 😦

  12. Wanda zegt:

    de teller staat op 5/6

  13. Emmelinda zegt:

    @Wanda;Ik heb wel dat mijn reactieveld de hele tijd weg is 😦

    Is iedere keer zo vervelend wanneer weblog iets aanpast…dan loopt dát gesmeerd maar andere dingen helemaaaaaal niet meer. Grrrrr. Heb je dat alleen hier of op heel web-log?

  14. Wanda zegt:

    he, ik heb de oplossind gewoon de url weghalen

  15. Wanda zegt:

    was niet de oplossing….

  16. Emmelinda zegt:

    Jammer…dit vind ik toch wel vet balen hoor. Vaag dat ik er helemaal geen last van heb??

  17. Wanda zegt:

    Op alle weblogs van weblog

  18. Wanda zegt:

    Ikke ook niet weten.
    Ikke leren over bedrijfswetgeving maar niet reacties op weblog.
    Ikke nu toch echt aan de slag moeten. Solly!

  19. Emmelinda zegt:

    Dat is echt vervelend. Gelukkig is het dan overal; ik was al bang dat IK alleen weer iets aparts had. Pfff *zucht zweet van voorhoofd en dept oksels*

    Mijn rss-reader is sinds die aanpassingen ook helemaal van slag @$#$@

  20. Emmelinda zegt:

    Pee-es; Hihi okidokie…veel sukses met leren! 😉

  21. Emmelinda zegt:

    Graag gedaan!

    ….. .. …. 😉

  22. Bengeltjuh zegt:

    Ik kende de uitdrukking wel….hij is goed!!

    en soms is dat even lekker…..je gram halen….

    😀

  23. Emmelinda zegt:

    Dank je wel 😀 Hihi

    Ja heerlijk he? Gelukkig is het niet vaak nodig, maar áls het dan zo ver is…. 😉

  24. irma zegt:

    hahahaahaha hij is leuk emmelinda, heb je hem zelf verzonnen?

    leuke site heb je!!!!

    fijn weekend, irm

  25. Hanny zegt:

    Ik hoop niet dat hij zijn gram gaat halen bij onze dochter die ook in Dalen woont.
    Gezellig weekend!
    liefs Hanny

  26. Tagrijn zegt:

    Leuke limerick. Als ik die verslaafde was zou ik me tot het Gramschap wenden.

  27. Tagrijn zegt:

    Een verslaafde uit Belgisch Oostende,
    kreeg geen grammetje, wat een ellende.
    De nood was heel groot
    totdat hij besloot
    zich maar tot het Gramschap te wenden.

    Als aanvulling op mijn vorige reactie…

  28. Emmelinda zegt:

    @Irma;Dank je wel Irma :D. Yep die is in mijn brein (of wat daar voor doorgaat) geboren! 😉

    Dank u dank u 😀 😉 Ennuh…ik wens jou natuurlijk óók een heel fijn weekend! 😀

    @Hanny;Oh hahaha…dat méén je niet. En ik maar zoeken naar een plaatsnamen met alen op het eind 😉 Is dat ff toevallig 😀
    Ik wens jou ook een heel gezellig weekend!
    Dikke knufff

    @Tagrijn;Dank je wel :D.
    Lijkt mij ook een goed idee. Ook Grammatisch gezien hahaha 😉

    Maareh…jouw limerick is grote klasse! Hulde!

  29. Abby zegt:

    Tja, wie zal dat bepalen?

    Geen hond die ernaar zal talen!

    …kreeg opeens inspiratie hahahahahaaha

  30. Abby zegt:

    volgens mij probeert web-log mij nu helemaal te bannen 😦 ik moet constant een code invullen bij reacties …

  31. Emmelinda zegt:

    Hahaha…bijna een limerick af 😉 Ghehehe

    Ja ik las dat Ans en Wanda daar ook last van hadden. Ik nu eene een keer niet. VAAAAAAAG

  32. Emmelinda zegt:

    Ans, Abby en Wanda: Als het goed is moet het nou weg zijn. Ik las net dat het nieuw is dat niet geauthenticeerde reageerders een code invullen om te bewijzen dat ze een persoon zijn en geen machine. Zou het er mee te maken kunnen hebben dat jullie op punt.nl zitten? Hihi…lijkt wel een boycot ofzo. Ik ben benieuwd of het nou opgelost is????

  33. ha ha hij is weer goe Em !

    Pfffff wat een gedoe met web-log he ! ik heb jou logje(en af en toe ook die van mij ) wel 4x moeten verversen voor ik iets zag …….en inderdaad heeeeeel erg traaaaag allemaal

    Fijne vrijdag liefs Ylone xx

  34. Abby zegt:

    …ik dacht nooit dat ik het zou zeggen, maar ik ben blij dat mijn puntlog (nog) zo snel is 🙂 (sst niet te hard zeggen…) en wat een gedoe met die codes :S

  35. Emmelinda zegt:

    @Rhodosfriends;Hihi dank je wel 😀

    Is het heus? Goh en nou loopt deze log eens gesmeerd bij mij. Op die van jou had ik ook geen problemen net. Vaag hoor, de ene heeft dit wel en de andere weer niet. Fijn hoor, al die veranderingen…het liep nét lekker 😦

    Ik wens jou ook een hele fijne vrijdag! Dikke knufff

    @Abby;Hihi snel afkloppen hoor 😉 Het gekke is dat ik nergens last van heb. Ja dat de reacties traag wegschrijven maar dat heb ik bij punt ook altijd. Ik hoef geen codes in te vullen ofzo. SNap er maar eens wat van. Waarschijnlijk vinden ze dat ze me genoeg gepest hebben met die server van pas geleden 😉 hihi

    Maareh…die codes zijn nog steeds niet weg??? Mijn log is nou aan het herpubliceren, misschien is het zo meteen over???

  36. Emmelinda zegt:

    (Klaar, misschien is het nou over??)

  37. Ans zegt:

    Nou eens kijken of ik weer een code krijg. Ja, misschien moet ik dat wel omdat ik een “overloper” ben. Meestal is het niet zo erg, maar soms zijn die codes wat slecht te lezen, staat zo’n cijfer of letter net op een donker stukje en opoe wordt een daggie ouwer, maar leest (meestal) nog zonder bril.

  38. Ans zegt:

    Hahaha, ik kreeg echt weer een code!!!!!!!!!!!!!

  39. Emmelinda zegt:

    Oh hahaha ik dacht dat ik alleen dat probleem had dat ze soms zo onleesbaar zijn. Dan krijg ik ook nog op mijn kop door een nieuwe neer te zetten hihi.

    Jammer dat het niet gelukt is. Ik heb begrepen dat het op alle webloggen is? Vaag hoor, ik kan overal gewoon gekke dingen roepen zonder codes te hoeven intypen???

  40. Rianne zegt:

    Das een strakke limerick Emmelinda.
    Je bent een knapperd!

  41. Emmelinda zegt:

    Heb je naar mijn foto zitten kijken? 😛 Geintjuhh..dank je wel 😀

  42. Abby zegt:

    Neehoor, nog steeds codes 😦 Ze zijn me echt aan het blocken he??! Gaat ze echt niet lukken! ghehehe

  43. abbytje zegt:

    Eens even kijken onder een andere naam …. hmm zouden ze dat door hebben….

  44. abbytjea zegt:

    Waaaaah dit gelóóf je gewoon niet!! Onder een andere naam hoef ik geen codes meer te typen!! Ze zijn écht aan het zieken, hahahaha

  45. Wandaatje zegt:

    Nou nog maar eens proberen. Zelfs mijn ouwe blog adres tevoorschijn getoverd…

    Ik kan alleen maar hopen dat het helpt!

  46. Wandaatje zegt:

    met punt weer code. nu zonder url

  47. Wandaatje zegt:

    zonder url geen probleem, hou het daar dus maar even op.

  48. Emmelinda zegt:

    @Abby;Whoeehaaa…dus als je ineens een meervoudige persoonlijkheid blijkt te zijn geeft het geen enkel probleem? Hahaha. Heb jij dit bij Dinie ook?

    @Wanda;Vaag he, ik heb nog steeds nergens last van *afkloppen*. Was ik net op een log waar de beheerder ook last er van had. En ik kon gewoon zonder code iets plaatsen. :$

  49. Alissa zegt:

    Ik kom je even een heel fijn weekend wensen!

  50. Emmelinda zegt:

    Dank je wel…jij ook een heel fijn weekend!

  51. Belinda zegt:

    Hahahahahahahahaha *rolt hier om van het lachen en laat limmerick aan iedereen lezen* 🙂

    Deze is echt een meesterstukkie Em!! Hij is helemaal top!

  52. Emmelinda zegt:

    Whaahaa da’s gaaf 😀

    Dank je wel hihi. Ik was wakker vanmorgen he? hahaha 😉

  53. Natazz zegt:

    Jij bent goedgelovig. hahaha. Meestal stelen ze hoor.

  54. remco zegt:

    laat deze verslaafde maar schuiven
    anders blijft hij snuiven

    das voor eens een keer
    maar daarna nooit meer

    laat mij maar lekker spuiten

    😉

  55. Youke zegt:

    Ik ben eens in Dalen geweest. Daar heb je een centerparcs complex
    Maar de limmerick is weer goed!

  56. jell zegt:

    Sinds wanneer hebben junkies geld:P

    Maja wat zal ik zeggen…..
    Erg vervelend voor hm:P

    Fijn weekend nog
    Jell

  57. Hij is weer mooi.
    Maar belangrijker, HET IS WEEKEND, was er wel aan toe deze week.
    Net zoals als alle andere weken hahahaha.

  58. abbytje zegt:

    Ik heb het bij Dinie ook idd :S Daar duurt het opslaan nu helemaal een uur @#$%^&*()Dat is dan ná het intikken van die code

  59. Pasula zegt:

    Geweldig weer, ze worden echt steeds scherperderder!!! 😉

    Goed weekend Emm!

  60. Lette zegt:

    Heel erg leuk gevonden.
    Deze loopt erg lekker.

  61. Annemarie zegt:

    Je bedoelt toch hopelijk niet mijn zwager of mijn neefje? 😉 *grinnik*

    Dalen doet me denken aan Geer en Goor: De huttekuttevreugde… whahaha…

    Fijne avond! En weltrusten voor straks!

  62. Sjoukje zegt:

    Leuke limmerick, je gram halen die uitdrukking ken ik wel.
    Fijn weekend!
    Groetjes Sjoukje

  63. Jeroen zegt:

    Hoezo moet een verslaafde aan zijn gram komen?
    Moet de staat daarvoor zorgen?
    Dumpen die gasten.

  64. OmaBommel zegt:

    mijn gram halen, dat ga ik maandag echt doen!
    Waar, doet er niet toe, maar geloof maar dat ik het ga doen!

  65. Nicky zegt:

    Mijn gram halen? Echt niet! Ik probeer er juist een paar kwijt te raken!

  66. marionn zegt:

    wahaha niet…
    laat maar afkicken hahaha
    ik weet dat da moeilijk is
    fijne dag hor doeidoei
    liefs en dinkke knufffffff van marion

  67. Emmelinda zegt:

    @Natazz;Misschien moest deze de kneepjes van het vak nog leren? 😉

    @Remco;Whaahaaa briljant! Met de tuinslang hoop ik toch???

    @Youke;Dank je wel :D. Ik had er nog nóóit van gehoord. Gelukkig is er een site met woonplaatsen hihi. Anders was de limerick nu nog niet af 😉

    @Jell;Maar dit was gewoon een huis-tuin en keukenverslaafde :P. Die hebben gewoon nog geld hahaha.

    Ik wens jou ook een fijn weekend!

    @Leidse Glibber;Dank je wel 😀
    Jaaaaaa heerlijk! Al is de week wel weer omgevlogen. Het nadeel is dat het altijd zo kort is he? Maar goed, er volgen gelukkig nog meer weekenden ;). Geniet er maar lekker van!

    @Abby;Ja zie je, ik las al dat het bij heel weblog is. Vaag want ik kan wel overal gewoon plaatsen zonder moeilijkheden. Alleen inderdaad dat plaatsen…in de tussentijd kun je ff een plaspauze doen hahaha 😉

    @Pasula;Dank je wel, ik was goed wakker he? Hahaha.

    Jij ook een heerlijk weekend! Veel plezier!

    @Lette;Dank je wel :D. Ja egwel he? Hij was in nog geen 5 minuten klaar. Vaak zoek ik het te moeilijk 😉

    @Annemarie;Hahaha het is toch ook sterk zeg, ik had er nog nooit van gehoord en nou heb jij daar familie hahaha.

    Grinnik…geen flauw idee wat dat voor een vreugde is maar het klinkt geinig 😉

    Ik wens je een hele fijne dag! Kniefs!

    @Sjoukje;Dank je wel 😀
    Ja ik ook, maar de herkomst wist ik niet. Dat vind ik ook altijd grappig om te weten 😉
    Ik wens jou natuurlijk óók een heel fijn weekend! Dikke knuff

    @Jeroen;Welnee, dit is nog maar een huis-tuin en keukenverslaafde. Die werken nog en hebben gewoon poen op de bank :P.

    @OmaBommel;Oeps dat klinkt serieus. Of ga je een taart bakken en dus ingrediënten inslaan? 😉

    @Nicky;Whaahaa nou dan moet je wachten tot je een ons weegt 😉

    @Marion;Vind ik ook. Ze zijn niet geboren met die flauwekul in hun lijf dus…
    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Dikke knufff en veel liefs!

  68. remco zegt:

    @Emmelinda thx maar ik werd geinspireerd door jou 😀

    tuinslang???? 😉 whahhhahaahha

  69. Emmelinda zegt:

    Ha kijk…ben ik toch nog ergens goed voor 😛 hahaha

    *grinnikt*

  70. remco zegt:

    @Emmelinda [slijmmodus] jij bent altijd goed voor een lach 😉 [/slijmmodus]

  71. Sally zegt:

    Hij is goed.
    Ben je vast aan het oefenen voor sinterklaas?
    Fijn weekend…

  72. Yvonne zegt:

    Haha! Hijs weer goed.

  73. Yvonne zegt:

    O nee, jij drinkt niet 😉

  74. epie zegt:

    een jonge man in sittard
    had een vreemde creditcard
    telkens als hij betalen wou
    had het ding een vreemde vouw
    de achtergrond was echt wel hard

  75. Hahahahaha! Heel erg grappig! 🙂

  76. marionn zegt:

    alik jouiets vertellen emmm?
    nou kijk alsik op een link klik van web log naar web log dan moet ik eerst ff wachten met de woorde: click here bla bla bla alleen heb ik dat niet bij jou…faaaaaaaaaaag:P
    dikke knuff van mij en fijne zondag

  77. Geertje zegt:

    Hij is weer waanzinnig Emmelinda!
    Gelukkig kan hij bij mij niet zijn gram halen!
    Drente is te ver weg, en mijn portemonnaie (jaja, ik begin het Groene boekje te leren….. :-S) is leeg!
    Fijne zondag nog!
    Liefs en dikke knufffffff

  78. Wandaatje zegt:

    ‘S kijken of het nog steeds lukt.

    De studie gaat trouwens langzaam maar zeker de goede kant op. Weet je dat ook vast weer. 😉

  79. Wandaatje zegt:

    Is weer gelukt zonder K**code in te moeten vullen….

  80. Jaap zegt:

    hahaha, een leuke limmerick! Bij de douane halen ze tegenwoordig kilo’s in plaats van grammen…. Zal deze Drent ook nie blij mee weze… 😉

  81. Rietepietz zegt:

    tjé wat een goeie , héél knap zeg! Ik doe even mee!

    een andere verslaafde in Roode
    had een veel modernere methode
    hij bewerkte z’n PC
    om in de schuif van de CD
    het spul bit voor bit te downloaden

  82. Rietepietz zegt:

    sorry………lieve groetjes van Riet natuurlijk

  83. marionn zegt:

    = JIJ ZIEK????????????????????????????????????????

  84. Wat krijgen we nou??
    Heb je een overdosis, ben je ziek of gewoon even er tussen uit.
    Hoop dat alles goed gaat.

    XXXXX Leidse Glibber.

  85. remco zegt:

    volgens mij vechten ze om de computer 😉

    of de internetverbindng ligt plat 😀

  86. Dinie zegt:

    Wat moest jij nou in Dalen???????

  87. ~Tina~ zegt:

    Leuk!!
    Volgens mij moet alleen “Drentse” ook met een hoofdletter…..

    De laatste paar dagen is het me thuis weer niet gelukt om op je log te komen. Ik heb geen idee waar dat nou aan ligt hoor.

    Fijne dinsdag!
    Groetjes en liefs van Tina

  88. hook zegt:

    Dalen?? heb ze daar junks dan?

  89. Aletta zegt:

    Weer een supergoeie limerick!! Waar haal je het toch vandaan!!
    Liefs Aletta.

  90. Morrison zegt:

    oeh deze heerst echt de pan uit. I like it!

  91. Emmelinda zegt:

    @Remco;*grinnikt* uitlachen zeker? 😛

    @Sally;Je zou het bijna zeggen he?
    Maareh…dank je wel 😀

    @Yvonne;Whaahaaa no thanks 😉 Maareh..bedankt! 😀

    @epie;Whoeehaaa…briljant! De achtergrond is inderdaad hard maar de limerick steengoed! 😀

    @Stoere schrijfster;*grinnikt* Dank je wel 😀

    @Marion;Het blijft vaag allemaal. Ik durf verder niks te zeggen. Is als de goden verzoeken hihi. Heb IK straks natuurlijk weer iets *klopt snel af*
    Veel liefs en een dikke knufff

    @Geertje;Hihi ja dat van die lege portemewattes (kijk da’s Emmelinda’s boekje. Reuzehandig ;)) herken ik maar al te goed dus bij mij kan ie ook wachten totdat ie eens ons weegt 😉

    Dikke knufff en veel liefs!

    @Wanda;Ha mooi. Is het wat je ervan verwacht had???

    @Jaap;Dank je wel :D. Nee, ik denk ook niet dat ie er blij mee zal wezen. Gelukkig kan ik deze Drent deleten. Hahaha 😉

    @Rietepietz;Ohhhh Riet! Die is écht geweldig! Ik zie het gewoon voor me hahaha. Superrrrr!

    Dikke knufff

    @Leidse Glibber;Hahaha *rolt van stoel af* overdosis….ja zo kun je het eigenlijk wel noemen ja *grinnikt*. Een overdosis aan energie 😀

    @Dinie;M’n gram halen. 😛 ghehehe

    @Tina;Klopt. Maar vond ik lelijk hahaha. Dus maar lekker zo.

    Vaag he, dat je dat thuis steeds hebt. Gelukkig kun je nog via een andere manier op mijn log komen he 😉

    Groetjes en een dikke knufff

    @Hook;Blijkbaar 😉 ghehehe

    @Aletta;Geen flauw idee. Ik was eigenlijk met een log bezig en ineens had ik het hahaha 😉 Dus wil ik een log? Dan ga ik een limerick schrijven 😉
    Dikke knufff

    @Morrison;Heeej een fan! 😉 Dank je wel 😀

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

