Potverdik…euh..DUNneme!

Photobucket - Video and Image Hosting

In juni dacht ik dat mijn wasmachine een spelletje met me speelde. Een spelletje waarvan ik duidelijk de spelregels niet begreep. Want mijn kleren en die van mijn meiden waren zo maar van maat veranderd. Die van Marc echter bleven zoals dat de bedoeling was *gromt*.

Alvorens de wasmachine van kwaadheid uit het raam te gooien* bedacht ik me wat het euvel zou kunnen zijn. Bij de meiden was ik zo klaar. Het viel me laatst al op dat hun haar nu onder mijn neus kriebelde bij het omhelzen dus die moesten warempel gegroeid zijn. Dat was ook mijn excuus. Helaas niet in de lengte maar in de breedte. Tsja, Emmelinda weet wat vraatzucht Bourgondisch leven is (Men trekke een pak koeken open en nuttigt ze allemaal i.p.v. ééntje. Stel je voor dat ze over de datum raken, ghehehe).

Meteen schoof ik de inhoud van de chipsdoos de vuilnisbak in *negeert klagende kinderstemmetjes* , vulde mijn winkelkarretje met groenvoer *negeert piepende Marc*,  telde keurig calorietjes *negeert krakende rekencellen in eigen hersenpan*, meed de friettent *jankt* en liet de fiets wat vaker staan *wrijft over pijnlijke voetjes*. Eraf moest het. *stampvoet* (is goed voor de broodnodige (mjammie) beweging, dat stampvoeten, ghehehe). En iedereen moest meelijden. (oke, oke…dat is niet zo. Maar het klonk wel lekker stoer.). Weliswaar op mijn eigen tempo (lees; smoesje om zo af en toe een lekker hapje richting huig te werken). Ik ben namelijk niet helemáál van gisteren (eergisteren, maar dat terzijde).

Inmiddels lijkt het wéér alsof de wasmachine een spelletje met me speelt. De kleren van de kids blijft natuurlijk een verhaal op zich. Die ettertjes grieten blijven maar groeien. (helaas het geldboompje niet, ghehehe). Maar mijn kleren lijken door het warme waswater uitgezet. Broeken glijden nu zo van mijn poezelige *kucht zenuwachtig* achterwerk en truien zijn duo-kledingstukken geworden.

Zoals een boel andere vrouwen verzucht ik nu voor mijn kast dat ik niks heb om aan te trekken. Oke, weliswaar om een andere (geldige) reden. Maar toch. Even op de naderende opruiming wachten (opruiming in de winkels natuurlijk, mijn kast is hiervoor al lááááng opgeruimd!) en dan kan ik mijn slag slaan. Tsjongejonge wat een straf, wat een vette dunne pech. *kijkt gelukzalig*. Het kan Mies waarschijnlijk niet snel genoeg gebeuren want ik kan nu enkele exemplaren van haar pubertruien aan.

De wasmachine mag blijven. Natuurlijk. In spelletjes geloof ik inmiddels niet meer. Aan het lijntje houden kan ie ook niet meer *knort tevreden vanwege toepasselijk spreekwoord/gezegde*. De bedoeling is namelijk om op dit gewicht te blijven. Dat zal ongetwijfeld lukken. Ik ben er namelijk zoooo ongelooflijk blij mee…

…dat ik me daar niet dik over hoef te maken!

* Duh. Natuurlijk was dat geen optie. Ik kan me nog goed herinneren hoe blij (NOT) de mannen van de witgoed-winkelketen waren TOEN  ze hier dat loodzware kreng de trap op probeerden te krijgen, op weg naar zolder. Daarbij weet ik heus wel dat een vierspandakraampje te klein is. Moet ik eerst de boel verbouwen *bladert in doe-het-zelf-gids* en dan een flinke portie spinazie eten *gruwelt*.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Potverdik…euh..DUNneme!

  1. Abby zegt:

    Hee leuk je bent er weer! En ik snap nu waar je zat … uh liep/rende/sportte! hahaha Gefeliciteerd!! Genietse!

  2. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja ik was de kilo’s aan het zoeken die ik ineens kwijtgeraakt was 😉 Dank je wel. Dat genieten doe ik zeker! Heerlijk 😀

    Fijn je weer te zien…euh…te lezen. Ik kom héél snel weer bij je spieken! 😀

  3. Ans zegt:

    Haha, het is dus gelukt, helaas zal ik ook moeten. Ik was al begonnen (11 kilo!!!) maar moest toen naar de diëtiste van de huisarts (pfff, ik heb mijn diploma voedingsleer, al is mij dat niet aan te zien, haha). Daar werd ik gestoord van al dat wegen (o, een ons erbij, wat heb je gegeten?) Van ellende waren alle 11 kilo’s er snel weer aan. Nu weiger ik om gewogen te worden en nu gaat het ook weer beter, de eerste 5 kilootjes zijn er weer af(ik ben 40 kilo te zwaar, dus ik moet nog even door). Deze maand zal er niet veel af gaan, maar als ik op peil blijf ben ik ook tevreden, in januari gaat er wel weer af. Karin is net als ik ook veel te dik en die krijgt van de Sint (hij vertelde het mij zelf) een etensbord met opschrift: “’s werelds snelste diëet” en in het midden zit een echte muizenval, hahah, ik vond hem te leuk om niet te kopen. Dat vind ik zo leuk van het Sinterklaasfeest, even lekker elkaar pesten, haha.

  4. Wanda zegt:

    Blij je weer te zien!

    Ik moet zeggen, bij mij zorgt de wasmachine op onverklaarbare wijze voor te grote kleding.

  5. Mickey zegt:

    Gelukkig hoef ik nooit te lijnen, ik zou het niet overleven denk ik. Knap dat het lukt hoor! En als je nou nog eens lang gaat shoppen, val je ook nog eens goed af van al dat geloop, weer een excuus om nóg meer te kopen =P

  6. Emmelinda zegt:

    @Ans;Ik begrijp je helemaal. Een vriendin van ons is via een club aan het lijnen. Reuze knap maar ik moet er niet aan denken! De weegschaal bij de verloskundige (en de norse blik van de assistente bij iedere overtollige kilo) staat me nog te vers in het geheugen hihi.

    Hahaha jaaa heerlijk he? Dat vind ik ook zo leuk aan die surprises maken! Jammer dat het maar één keer per jaar mag. Maar goed, daar wijk ik graag zo nu en dan van af hahaha 😉

    @Wanda;Dank je wel 😀
    Hihi zo lang je er geen problemen mee hebt zou ik die wasmachine niet de deur uit doen. 😉 Offe…zet ‘m op e-bay. Met die beschrijving weet ik zéker dat er als een gek op geboden gaat worden ghehehe 😉

    @Mickey;Héérlijk wanneer je er niet op hoeft te letten. Vond ik het laatste jaar ook. En ik had een mooi excuus; mijn favo spijkerbroek paste toch nog steeds? Oke, oke…het is wel een stretch-geval hahaha. 😉

    Jaaaa jij begrijpt het! (denk ook aan powerliften met de gekochten spullen onderweg) Laat het Marc maar niet lezen…ik vrees dat hij er minder blij mee zal zijn ghehehe 😛 😉

  7. Natazz zegt:

    He gefeliciteerd, wat goed zeg dat je zoveel kwijt bent.

  8. Emmelinda zegt:

    Dank je wel, dat voelt ook écht super! Maareh…jij bent er toch ook al zoveel kwijt he?

  9. Youke zegt:

    Goed hoor! Ik ken gelukkig dat probleem niet. Zet hem op zou ik zo zeggen!

  10. Emmelinda zegt:

    Dank je, het zal ook ongetwijfeld lukken. Normaal let ik er ook beter op maar ik was effies ontspoord denk ik. 😉

  11. marion zegt:

    ooo je mag niet dunner worren hor

  12. Gonny zegt:

    Hahahahaha…..goed van jou hé….al was het alleen al voor de nieuwe kleding….hahahahaha….ja veel geld kost het wel, en jij bent gelukkig al op je gewicht…ik moet nog een aantal kiloos, maar ik heb besloten om nog 8 kilo aftevallen…en dan stop ik ermee…
    Ik heb er genoeg van .

  13. Gonny zegt:

    Hahahahaha…..goed van jou hé….al was het alleen al voor de nieuwe kleding….hahahahaha….ja veel geld kost het wel, en jij bent gelukkig al op je gewicht…ik moet nog een aantal kiloos, maar ik heb besloten om nog 8 kilo aftevallen…en dan stop ik ermee…
    Ik heb er genoeg van .

  14. Gonny zegt:

    Whahahahahaahahahahaha 2 keer.

  15. Marika zegt:

    Ooooooooooh wil ik ook *kijkt schuldig naar bijna lege chipszak*…
    Ik moet een kilo of 5 kwijt zien te raken. Maar ja daar moet ik dan wel wat voor doen hè, of eigenlijk voor laten. :-/
    Ik heb in het voorjaar 3 maanden gelijnd, was een paar kilo kwijt en toen begon die renovatie met alle stress er omheen en toen hield ik het niet meer vol whèèèèh… Ik wacht nog wel even tot na de feestdagen… ;o)

  16. Emmelinda zegt:

    @Marion;Grinnik…hoeft ook niet. Zo is het prima. 😉

    @Gonny;Oooo jaaa maar dat begrijp ik maar al te goed. Ik vind het nog steeds fantastisch wat je voor elkaar gekregen hebt! Maar dat je het ondertussen zat bent geloof ik graag. Als je klaar bent gaan we het vieren bij mcDrek hahaha 😛

    @Marika;hihi ja dat lijkt mij ook beter. Anders zit het er na de kerstdagen en zo weer aan. Ik ga heel erg mijn best doen om braaf te blijven met die dagen. Dan hoef ik niet al die lijnspecials op tv te volgen in januari 😉 Het is ook allemaal zo @$#@$ lekker he? Grrrr. Het zou verboden moeten worden! O zo!

  17. Hanny zegt:

    Ik ben blij dat je weer terug bent in logland.
    Wat goed van jou om een nieuwe garderobe te moeten aanschaffen. Zou ik ook moeten, maar ik “heb er de kracht niet voor”, of te wel, het kost me teveel energie die ik voor mijn hoofd nodig heb. Daarom hou ik me bij mij oude kleding (is niet zielig hoor).

  18. Emmelinda zegt:

    Dank je wel 😀

    Ohhh maar ik kan me daar óók heel goed in vinden. Op de een of andere manier doet het me ook pijn om de kleren uit de kast te verwijderen waar ik nou echt voor gek in loop. (Stiekem heb ik die elders op zolder verstopt…je weet maar nooit hahaha).Ik vind ze zo móói! 😉

  19. christa zegt:

    haa emmelinda is weer terug!!
    Fijn weer iets van je te lezen!

    Ik word altijd een beetje jaloers van die afval logjes..
    A) omdat ik zelf dus echt geen zin heb om af te vallen maar het wel eigenlijk zou moeten.
    En B) op jullie doorzettingsvermogen.

    Ik neem mijn petje dan ook voor je af hoor!

    Mijn man heeft trouwens ook tijden lang beweerd dat ik zijn broeken toch echt te heet waste..
    Totdat de nieuw verkregen weegschaal in ene een toename van gewicht aangaf die er niet om loog 😀 😀
    Sindsdien hoor ik hem niet meer klagen.
    Maar dat komt ook omdat hij de kilos er blijkbaar weer net zo hard aftovert zonder ook maar 1 dag op dieet te gaan.. 😦 (nog jaloerser is)

    Fijne avond gewenst.
    Groetjes christa

  20. remco zegt:

    nounou dit si op zeker geen dikmakend logje geworden laat staan een berelog.
    sterker nog nu ik beter kijk zie ik alleen maar slanke dennen *jaja ik leef al in de kerstsfeer*

    ik vind het wel triest dat je zo’n zwaargewicht als de wasmachine gelijk maar de schuld moet geven. echt je tilt er veel te zwaar aan 😉 ik hoop wel dat je je verontschuldigd heb tegen hem 😀

    in ieder geval gefelicidingest met je afslankkpoging die ook nog es geslaagd schijnt te zijn 😉 enne nu voortaan van de snoeptrommel afblijven!!!

    een ding heb je wel weer bereikt en dat is het aankomen en afvallen goed is voor de economie *helaas minder goed voor de portemonnee van je man 😉 *

  21. Emmelinda zegt:

    @Christa;Haaaai meissie! Dank je wel 😀

    Ja ik begrijp dat wel. Eerder las ik ze wel maar dacht er niks bij. Tsja toen was het ook niet nodig. Nu had ik bij iedere log zoiets van wegklikken. Beetje struisvogelpolitiek. Zo van als ik het niet kan lezen bestaat het ook niet. Maar het was gewoon nodig. Een paar kilo extra kunnen wel maar het gaat al snel de verkeerde kant op als ik het laat gaan. Daarom moest ik nu streng op mezelf zijn (hahaha eens in de tien jaar kan ik dat wel ;)).

    Grinnik..oneerlijk is dat he? Die gespierde spijker hier in huis kan er ook wat van. Het is gewoon niet aan te slepen aan voedsel. En bijkomen? Vergeet het maar. Maar goed, ik blijf mijn best doen 😉 ghehehe.

    Ik wens jou natuurlijk óók een hele fijne avond! Dikke knufff

    @Remco;Hihi hou op over de kerstsfeer. Het was dat Marc het nog te vroeg vond anders had ik die boom al lang van zolder gesleept hahaha. *denkt aan gevaarte helemaal achterin en zucht*.

    Ja hoor, wees gerust. Ik was ZWAAR OP DE HAND maar heb mijn verontschuldigingen meteen aangeboden aan het wasmesjien en we zijn nou weer DIKKE vriendjes hahaha 😛

    Dank je wel 😀 Ik ben er ook superblij mee. De kids ook want sinds ik iets vaker van de snoeptrommel af blijf hebben zij ook eens kans op een babbelaartje hahaha 😉

    Grinnik…jij snapt het. Afvallen is niet egoïstisch maar helpt het land opbouwen. Al denkt Marc er inderdaad even heel anders over ghehehe.

    Mijn complimenten trouwens voor al die woordspelingen/woordgrapjes. Da’s dikke pret om te lezen 😀

  22. irma zegt:

    * irm heeft de wasmachine uit elkaar gehaald, al lange tijd, komen ook hier de kleding gekrompen uit de strijd!!!!*

  23. Tagrijn zegt:

    Dus daar was je al die tijd mee bezig! Maar het is goed gelukt, dus is er misschien een tweede Sonja Bakker aan je verloren gegaan. Ga eens een boek erover schrijven, schijnt lekker te scoren. In iedere geval schrijf je wel een stuk humoristischer dan zij. En van hard lachen val je ook af.

  24. Moet je natuurlijk wel je foto vernieuwen of is dat een tussenmaatje hahahahah.
    En maak je niet dik, dun is de mode, oh nee dat ben je alweer.
    Wel oppassen dat het niet te ver gaat he, anders mag je niet meer aan miss verkiezingen meedoen en dat zou zonde zijn.
    Maar het belangrijkste is , je bent weer terug in weblogland en dat ios toch een heel dik cadeau nou ja in afgeslankte vorm dan.

  25. Emmelinda zegt:

    @Irma;Ongelooflijk he? Geven we ze altijd vers water en dan is het nóg niet naar hun zin! Muiterij. Dat is het! 😉

    @Tagrijn;hahaha (ha! weer een paar grammetjes!) ja nou inderdaad…ongelooflijk gewoon hoe die boeken van haar scoren. Het schijnt dat het nog info van anderen is ook nog. Eigenlijk best een goed idee van je om er eens een exemplaar bij te verzinnen die een komische noot heeft. Kan ik daarna lekker luieren op het teraas van de villa die ik van de opbrengst heb kunnen kopen 😉

    @Leidse Glibber;Hahaha ja daar had ik ook aan zitten denken. Dat zal wel een 10-jarenplan worden vreesch ik (hahaha en dan ben ik misschien weer op hetzelfde gewicht dus laat die foto maar ff plakken zo hahaha).

    Grinnik…nee wees gerust, ik ben klaar met mijn lijnaktie. De kinderen zijn nou zo dun dat ze met de eerste de beste storm wegwaaien ghehehe 😉

    Dank je wel. Gelukkig is het een virtueel kado. Die zijn moeilijk te ruilen ghehehe. Dus ik blijf nog ff hahaha. Is dat dikke pret of niet? 😉

  26. Alida zegt:

    Heel goed. Zeker omdat je je er zo fijn bij voelt. Ik moet nog 11.5 kilo eraf voor ik tevreden ben. Ben er al 11.5 kwijt, het gaat langzaam maar eraf. Heb er best wel moeite mee. Ik snoep niet maar kan gewoon erg veel eten, brood en warm. Ik ben nu al erg blij dat ik gewoon makkelijk kleding kan kopen en dat de mensen om me heen complimentjes geven. Dus al gaat het langzaam, ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het goed gaat komen. En dan wel voordat ik oma ofzo wordt, ha ha.

  27. Emmelinda zegt:

    Dat is super! Ik denk dat het op de ene manier frustrerend is dat het langzaam gaat maar ondertussen lijkt me het heel goed. Je lichaam kan er aan wennen en zoals ik laatst las heb je dan straks, als je klaar bent met lijnen, weinig last van een jo-jo-effect omdat je geen kilo’s per week kwijt raakt. Nog even volhouden dus! Je kunt nu al trots op jezelf zijn 😉

  28. remco zegt:

    heb jij een gevaarte als boom kan je niet beter zo’n afgeslankte den nemen das minder zwaar tillen 😉
    maarja aan de andere kant zo’n boom kan wel zware ballen dragen…..

    geen wonder dat jullie zoveel klets*majoors*en met al die babelaars die jullie eten.
    laat ze maar ff flink eten want anders moet je ze als ballonnetjes aan touwtjes naar schoolvervoeren en aangezien je zelf geen zwaargewicht meer bent moet je dus op een andere manier gewicht in de strijd gooien 😉

    woordspelingen/woordgrapjes hmmm ik weet niet waar jij ze ziet maar ze zijn mij niet opgevallen of was t ontvallen 😛
    thx 😀

  29. Emmelinda zegt:

    Die hebben we helaas niet meer. Ik moest zo nodig een grotere boom. *sjugt*. En natuuuuuuuurlijk ligt ie helemaal achterin. Ik ga ‘m woensdag uitgraven. Al heb ik er best een zwaar hoofd in 😉

    Grinnik…gelijk heb je. Ik voel me toch wel wat schuldig van al dat groenvoer. Dat ligt me toch wel zwaar op de maag 😉 Maar goed, eigen schuld, dikke…euh…dunne bult 😉

    Ah misschien is het mijn fout. Zag ik weer dingen die er niet zijn. Een soort van koffieDIKkijken 😉

  30. Sally zegt:

    Wouw wat knap (typt ze jaloers). Is het je alleen door minder eten gelukt? Wat een doorzetter ben je. Wat zal je familie (en jijzelf) trots zijn.
    Ik krijg de kilo’s er maar niet af. Ik sport behoorlijk, maar wat er afgaat eet ik er ook weer aan. Discipline he…. En weet je wat zo vreselijk is, hier zijn al die Braziliaanse types van die slanke (zeg maar ultra dunne) dennen. Kom ik aanzetten als hollands welvaren….
    in elk geval gefeliciteerd. Je hebt het hem maar mooi geflikt.

  31. Emmelinda zegt:

    Dank je wel Sally :D. Ja ik weet het, het IS ook moeilijk. Daarom heb ik mijn eigen dieet samengesteld. We houden van lekker eten en vooral van VEEEEEL eten. En tsja dat zie je dan ook weer terug (niet bij Marc, oneerlijk he? Tsss). Dus dat moest drastisch minder. En Braziliaanse typjes moeten verboden worden. O zo! 😉

  32. Ans zegt:

    Maar een slanke den is ook net alles met al die naalden in bed (het is een ouwe, ik weet het, maar ik kon het niet laten). Ik heb het Edwin doorgegeven, wat hij ermee doet weet ik ook niet (meestal moet ik hem alles een keertje of 26 helpen herinneren), maar in elk geval bedankt voor het aanbod. Hij woont tegenwoordig in Arnhem, dus het gaat mij eigenlijk niks meer aan (hahaha), maar ze zijn 2 dagen hier i.v.m. de Sint. De zakken cadeautjes staan al klaar!

  33. marina zegt:

    Ik was ineens een paar kilo kwijt. Die bleken naast al die zoekgeraakte enkele sokken te liggen…
    Dat ik dit nog mag meemaken…

  34. dinie zegt:

    Zo zo dus daarom was je even weg. Op je kont achter de pc zitten werkt natuurlijk niet als je je wasmachine wilt repareren zodat hij je kleding oprekt. Hahaha, glad to have you back, skinny one. (en nou ik nog ;))

  35. Emmelinda zegt:

    @Ans;*grinnikt*

    Geen dank hoor, als ik hem er zo mee kan helpen graag. Ligt er natuurlijk wel aan wat voor vragen het zijn 😛 ghehehe. Ik hoor het wel 😉 Of niet 😉

    Ik wens jullie ontzettend veel plezier morgenavond! Ik ben benieuwd wat voor een surprises jullie allemaal in elkaar gedraaid hebben 😀

    @Marina;Oeps, zo’n bergje heb ik ook nog in de buurt van het wasmachine. *weigert pertinent de zolder op te gaan*

    @Dinie;Wil je mijn wasmachine lenen? 😉 Maareh…dank je wel :D. Als het toch mis gaat geef ik gewoon de droger de schuld *verzwijgt dat die al minstens een half jaar kapot is*

  36. Hoi Emmelinda gezellig dat je er weer bent !

    Whoow goed hoor ! gefeliciteerd , en nu vol blijfen houden in deze vreet ohhh nee feestmaand …………

    liefs Ylone xx

  37. Emmelinda zegt:

    Dank je wel 😀 Dat is lief 😉

    Ja grinnik…daar zit ik wel een b-tje over in. Komt slecht uit. Slechte timing. Maar goed, gewoon tijdens het kerstdiner op een slablaadje knabbelen dan maar 😉 (Gevuld met vette hapjes natuurlijk hahaha).

    Dikke knuffff XxX

  38. Jaap zegt:

    ach… wij zijn er niet voor het eten… het eten is er voor ons… 😉 (dat houdt mij tenminste op de been … 🙂 )

  39. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…zoiets riep ik ook altijd; ik eet niet om te leven; ik leef om te eten 😉

  40. Nicky zegt:

    Oh jubel, jubel! Ik ken dat! Mijn kleertjes worden ook te groot! Het enige wat bij mij nu nog groeit is mijn ego!

    Hartstikke goed van je! Helemaal super!

  41. Emmelinda zegt:

    Jaaaaa ik ben ook naar de kapper geweest. Flink wat geld er tegen aan gesmeten. Ik voel me echt herboren hahaha. Lekker is dat he?

    Dank je wel…en natuurlijk ook super van jou! Want het is echt moeilijk he?

  42. Ruud zegt:

    Ik weet nog wel een goede vorm van bewegen die aardig wat calorieen verbrand en waar je man ook nog eens heel blij mee is…. 😉

  43. Natas1970 zegt:

    Je bent terug!!!!!!!!!!!!! En hoe! Meteen een stevige log, oh nee, niet zo stevig meer hahahaha. Goed van je zeg! Dat wordt dus met een boog om de pepernoten, banketstaven, gevulde speculaas, borstplaat (kwijl je al??), kerstkransjes, gourmetschotels enz. enz. heenlopen hahahaha

  44. Belinda zegt:

    Dus er is een andere Emmelinda teruggekomen dan die ons ‘verlaten’ had!! Jij bent goed bezig Girl!!!

    Heerlijk om af en toe eens een truitje van je dochters aan te kunnen en houden nu hè dat gewicht. Oke… er komen een paar dagen aan waarvan je weet dat dat weer een paar kilootjes gaat opleveren maar die zijn er ook binnen no-time weer af na die dagen! Toch?

    Ben trots op je dat je hem dat maar ff geflikt hebt!

    Ik weet niet of je Sinterklaas gaat vieren vanavond (wij niet) maar ik wens je veel plezier daarbij!

  45. ~Tina~ zegt:

    Dat klinkt goed, hoeveel kilo ben je kwijtgeraakt?
    En dat net voor de feestdagen.
    Wel een hele verleidelijke tijd om het er niet meteen weer aan te gaan eten….

    Fijne Sinterklaas, vieren jullie het nog of heb je dat al gedaan?

    Groetjes en liefs van Tina 🙂

  46. Miek zegt:

    Pffffff, en het is allemaal zo lekker.
    En zeker in deze dagen, allerlei lekkers wat me toeroept…
    eet me eet me!!!
    En dat ene wijntje ’s avonds, mmmmm, lekker opgerold in een hoekje van de bank. Het is tenslotte december, veel te koud om te sjokken!!! ;o))))
    Kanp gedaan!!!!

  47. Emmelinda zegt:

    @Ruud;Hahaha waar dacht je dat ik zo van afgevallen was??? Mijn man was er minder blij mee. Die wil ook wel eens slapen 😛

    @Natas1970;Yep, ik ben er weer 😀
    Grinnik…ja dat is echt erg; al die lekkere dingen. Ik eet ze ook wel. Maar met mate. Niet meer 3 pakjes gevulde speculaas zoals eerst maar gewoon een brokje. *veegt kwijl van toetsenbord*. Holle Bolle Gijs kon nog veel van mij leren hoor hahaha.

    @Belinda;Ja grinnik…er zit hier nou een miezerig dun aftreksel van haar. Hahaha geintjuh. Het grootste deel was ik van de zomer al kwijt. Stiekem tijdens het loggen hahaha.

    Yep, dat is ontzettend moeilijk. Het is dat ik in juni al begonnen was anders was ik per januari misschien gaan lijnen. Maar ach…ik ken mezelf. Dan heb ik er een hekel aan omdat een boel mensen dan gaan lijnen. Een geschikte tijd is er toch niet. Na januari beginnen hier de verjaardagen in de familie enzo. Dus met kerst een beetje dimmen. 😉

    Dank je wel *glimt*. Ik ben er ook zo blij mee. *doet vreugdedans*

    Nee, wij vieren ook geen sinterklaas maar maken er wel een speciaal avondje van (met snoep, chips, hapjes…geintjuhhh). Ik wens je een fijne middag en een hele fijne avond!

    @Tina;Ik ben nou 15 kilo kwijt. Ja de timing is niet zo geweldig maar goed, ik was al vanaf juni begonnen. Daarbij komt het eigenlijk toch nooit ideaal uit. Dus oppassen met de kerst 😉 (doen we overigens toch nooit zo uitgebreid ;)) Maar alles er weer aan eten…no way. Ik ben net zo blij dat ik het kwijt ben 😉

    Nee we vieren dit jaar geen sinterklaas. Jullie wel? Dan wens ik jullie een hele fijne pakjesavond!

    Groetjes en een dikke knufff

    @Miek;Hahaha ja het zou verboden moeten worden! Ik heb dat steeds als ik het gezellig vind. Dan hoort er iets lekkers bij. Een ZAK chips bijvoorbeeld. Of een DOOS koekjes. En niet dat er iets van overblijft hoor hahaha. Ik kan Emmelinda beter veranderen in Klikolinda. Maar goed, ik ben niet alleen afgevallen maar bewuster gaan eten. En dat voel je.

    Dank je wel 😀

  48. rietepietz zegt:

    Je bent een kanjer Emmelinda , en natuurlijk juist geweldig vóór de feestdagen , wie maar blijft wachten tot erná moet er nog een aantal kilo’s extra af zien te krijgen .
    ( natuurlijk was je gewoon niet in een humeur om leuke logjes te schrijven bij de laatste kilootjes .)
    Maar nu oppassen bij de wasmachine hé , voor je het weet ben je zélf achter het deurtje verdwenen , dat zal wel bijna passen !
    liefs Riet

  49. epie zegt:

    nou dat noem je met reden een big diet

    gooooooooooooooooooooooie murge

  50. denise zegt:

    Fijne sinterklaas! pas op met de chocolade letters en strax met kerst… 😉
    Groetjes Denise

  51. Emmelinda zegt:

    @Rietepietz;Dank je wel Riet 😀 *kleurt rood*.
    Grinnik…ja klopt, die hebben nog een boel voor de boeg. Dan kan ik in een luie stoel gaan zitten en een zak chips naar binnen proppen. Geintjuh dus.

    Hahaha het is dat ik beter weet anders ging ik NU passen en meten ;). Zou wel handig zijn; zwemmen, douchen en wassen tegelijk. Tjemig wat zou ik een tijd besparen 😉

    @epie;Hahaha nou zeg dat wel. Nu mag ik weer flink te keer gaan bij de Quick he? Ghehehe

    @Denise;Hahaha maak je niet ongerust, het zou zo zonde zijn 😉 Ik wens jou ook een hele fijne sinterklaas!

    Groetjes terug!

  52. epie zegt:

    was gisterbij de dependance met diegele
    bogen , wat een smakeloos geheel.

    zat er bijna alleen
    dan is het er nog ongezelliger

  53. epie zegt:

    was gisterbij de dependance met diegele
    bogen , wat een smakeloos geheel.

    zat er bijna alleen
    dan is het er nog ongezelliger

  54. Morrison zegt:

    ik kom nooit echt wat aan *mijn reet wel maar goed*…. die hoort niet bij me 😄

  55. Gonny zegt:

    Ja zeker weten….heb ik nu al zin in….enne ik heb van de week lekker een puntje van jou speculaastaart gegeten …mmmmmm…

  56. Sjoukje zegt:

    Geweldig dit logje, de kilo`s vliegen er dus bij je vanaf en die meiden groeien maar. De uitverkoop is al begonnen hoor, wil je nog iets leuks op de kop willen tikken moet je er snel bij zijn.
    Groetjes Sjoukje

  57. Wanda zegt:

    Ik zou er misschien heel veel mee kunnen verdienen maar weg doe ik ‘m niet… Ik ben veel te blij dat ik kan zeggen dat iets me te groot is geworden…

  58. Yvonne zegt:

    Je helpt mij pijnlijk herinneren aan mijn eigen buik die bol zit met boter- en chocoladeletter. Sporten doe ik al maaaaaanden niet meer. Maar ik moet. Ik moet. Ik moet.
    Ik pas niet meer in mijn favoriete spijkerbroek.

  59. Annemarie zegt:

    Whaha, tsja… Ehmmm…
    Ga zo door? Dan kun je van de zomer weer een nieuwe collectie aanschaffen *gniffel*

    Fijne avond!

    Kniefs!!!

  60. Emmelinda zegt:

    @epie;Toch niet die bij de zaak in de buurt? Die is helemaal erg. Het is dat ze er met de inrichting nog iets van proberen te maken 😉

    @Morrison;Hahaha dat geeft niks nee, die zie je tognie :p hahaha

    @Gonny;Jaaaaa die was lekker he? Er liggen hier nog twee stukkies in de koelkast. Volgens mij al haast over de datum. Als ik die opeet val ik daarna vast weer een kilo af ghehehe 😉

    @Sjoukje;Ja klopt, dat is ook steeds vroeger he? Misschien moet ik mijn naaimachine maar weer eens uitgraven en kijken of er iets van mijn oude kloffies te maken valt 😉

    Groetjes terug!

    @Wanda;Jaaaa ik begrijp wat je bedoelt! Weet je wat? Zeg het nog een keer hier. Je kunt zulke dingen niet vaak genoeg roepen/zeggen 😉

    @Yvonne;Vreselijk he? Bleergh…als sporten moest was ik wel met gympies aan geboren. Vooral dat moeten. YAK. Ik moet (ja pfff) binnenkort op zolde rook eens de sportspullen afstoffen… *sjugt*

    @Annemarie;Heeej ja! Daar had ik nog niet aan gedacht! Die moet ik dan ook vervangen! Yihaaaaa…wat een straf, wat een straf 😉

    Fijne dag vandaag!

    Kniefs!

  61. Wanda zegt:

    @ Emm: mijn kleren zijn te groot. *springt met bed en al een gat in de lucht (nee het plafond* *AUW*

  62. Emmelinda zegt:

    Hahaha klinkt heerlijk he? Ik moet er steeds aan denken. Ik heb mijn oude” spijkerbroek aan. Zonder riem. Zodat ik ‘m extra veel kan optrekken. Héérlijk.

    *maakt meteen een pakje Alabastine aan om gat in plafond te repareren*

  63. epie zegt:

    nee geleen ziet er beter uit maar leeg is het een ramp.

    ben vanavond bij de buffalos geweest met schransvriendin uit maastricht , was gezellig

  64. epie zegt:

    iike dus oude broek met riem aanmoeten
    oude broek was maatje meer es ha ie tee

  65. Emmelinda zegt:

    Klopt. Al is het bijna een standaard-geval. En leeg is nooit leuk. Hebben ze daar geen mcDrive? Tsja is ook zoiets he?

    Ja da’s jammer van die broek, maar goed je hebt het tenminste wél naar je zin gehad.

    Goh ik geloof dat ik maar geen dieet-goeroe moet worden met mijn opvattingen 😉

  66. Lette zegt:

    Gefeliciteerd hoor.
    Ik vind het vooral knap om er niets over te schrijven en zomaar ineens met wervelende resultaten te komen. En zoals ik ven je gewend ben is het weer heel erg leuk geschreven.

  67. Emmelinda zegt:

    Dank je wel 😀

    Ja vaag mens ben ik he? Was ook met de zwangerschap van Mies. Wist niemand iets van (dat we plannen hadden) en plots wist ik te vertellen dat ik 3 maanden zwanger was. Mensen zijn vast bang van me. Waar zou ze nou weer op zitten te broeden/mee bezig zijn? Hahaha 😛

    Dank je wel. Daar ben ik blij om. Ik had nogal een flink logdipje 😉

  68. Wanda zegt:

    De Alabastine heeft gewerkt, het dak lekt niet.

  69. Geertje zegt:

    Geweldig zeg!
    Beter kleren te klein dan te groot 😉
    Gefeliciteerd!!!
    En de kleren van de kinderen zullen wel blijven krimpen (de voorraad bij die van mij slinkt gelukkig ook. Gelukkig omdat het al van die kleintjes zijn!)

  70. Emmelinda zegt:

    Jaaaa ik snap wat je bedoelt! Ik wil daar nog eens een log over schrijven. *zoekt naar lijstje*. Voor de kids ook frusti he, wanneer ze maar niet lijken te groeien 😉

    Maareh…dank je wel, ik ben er zoooo blij mee. Ik draai nu vaak voor de spiegel. Word nog eens ijdel op m’n oude dag zeg hahaha 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

