Watgymjemenou?

Pufpuf

Twaalf jaar geleden voorzag ik zorgvuldig de desbetreffende vakjes op het formulier van gegevens zodat we (Marc en ik) mee mochten doen met de gym. Nee, lieve surfbuiskinderen, geen gewone gym. Zo sportief waren (en zijn) we nou ook weer niet.

Nee, in een vlaag van verstandsverbijstering zwangerschapshormonen en nogal onder invloed van sterke drank bevallingsdocumentaires (wow, da’s vast vette woordwaarde bij Scrabble!) vonden we dat ook wel iets voor ons, zwangerschapsgym, ter voorbereiding op de naderende uitdrijving bevalling.

Na ongeduldig iedere dag afgestreept te hebben mochten we dan eindelijk op pad. Het pad van de gevorderde zwangere welteverstaan. Door de openstaande ramen van het clubhuis wijkgebouw klonk het opgewonden gekakel van de aanwezigen. We wreven in onze handen van plezier en stapten naar binnen.

Bij het betreden van de ontmoetingsruimte verstomde het vrouwengekakel op slag. Het werd stil. Doodstil. Het afgrijzen was gewoon van de gezichten af te lezen (nou ja, ik moest er wel moeite voor doen met dat Eindhovense dialect, ghehehe). “Ieh! Een man! Een indringer!” las ik.  Alsof ze zelf onbevlekt ontvangen waren zeg. Tsss. Om hun ogen niet uit hun kassen te laten puilen koos Marc eieren voor zijn geld (tsja, snel tevreden he *denkt aan allerlei nuttige dingen die broodnodig zijn*) en daarna het hazenpad. Bij wijze van spreken dan he…hazenpaden zijn immers zeer zeldzaam in de binnenstad!

Terwijl Marc neerdaalde op het terras van een dichtbijgelegen cafe (ja sjielug he? Wat een straf!) haalde ik mijn handdoek uit de tas, drapeerde deze over het matras en was er helemaal klaar voor. Dacht ik. Want dat ik er te licht over dacht bleek wel bij de blikken die me toegeworpen werden *haalt blikopener uit sporttas* nadat ik het gore lef had om de slappe lach te krijgen tijdens het omrollen van rug naar buik. We leken wel walrussen op het droge. Potvissierlijk vond ik het. Vooral bij het opgedragen potje kwispelen had ik het gevoel in Artis o.i.d. terecht gekomen te zijn. Fout. Helemaal fout. Zwangerschapsgym hoor je serieus te nemen. Ik lag nu al buiten de groep *rolt met ogen*.

Ik hoef jullie vast niet te vertellen dat ik die weken niet helemaal volgemaakt heb. Wel de zwangerschap natuurlijk maar dit samenzijn was echt niks voor mij….

Dat was op zich al een zware bevalling!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Watgymjemenou?

  1. Natazz zegt:

    Voelde je je niet ontzettend eenzaam op dat moment?
    En volgens mij is dat ook helemaal niets voor mij dat gepuf. hihi

    Fijne woensdag

  2. Emmelinda zegt:

    JAAAAAAAAAAAAAAA ontzettend. Gek eigenlijk want ik voel me wel vaker een buitenbeentje. Op de een of andere manier had ik verwacht collega’s te treffen. Was dat ff vette pech 😉
    Nope, dat gepuf werkte me ook nogal op de lachspieren. Ik moet zeggen dat ik het op mijn eigen manier wel geinig gevonden heb. Maar schijnbaar mocht dat niet 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne woensdag!

  3. Natas1970 zegt:

    Oooooooooooooooooh, snap je nou waarom ik daar met Tycho niet eens aan begonnen ben en ik dit keer ook met een grote boog om dat soort cursussen heen zal lopen???? Vre-se-lijk lijken mij dit soort bijeenkomsten. Toen ik zwanger was van Tycho vroeg ik de dokter of ik dat MOEST doen. Hij vroeg mij: “Heb je het al eens geprobeerd?” Mijn antwoord was nee. “En waarom wil je dat niet doen?” vroeg hij weer. Ik:”Omdat ik denk dat het kind er heus wel uit zal komen, en dat zal vreselijk pijn doen, maar daar komen we dan ook wel weer overheen!!”
    “Goed” zei hij. “Maar er zijn vrouwen die het heerlijk vinden om een uurtje per week puur en alleen met de baby bezig te zijn.” Waarop mijn antwoord was:”Ik zou het prettig vinden 1 uurtje per week eens ergens anders aan te kunnen denken hahahahahaha”.
    Gelukkig is dit een huisarts die in allerlei landen is geweest, o.a. waar de vrouwen achter een boomstam bevallen en verder werken op het land bij wijze van spreken. Dus hij is nogal nuchter en vond het wel lachen hoe ik er over dacht geloof ik.
    Afijn, dit is bijna een log in een log geworden hihi. Maar nu weet je hoe ik er over denk hahahaha. (weer een overeenkomst dus!)

  4. Ans zegt:

    Ik had gelukkig meer geluk. Wij waren maar met 5 zwangeren en hebben eigenlijk wel veel lol gehad. (Tsja, maar wel zonder mannen, die waren welkom op één van de laatste keren, dan werd er ook een film van een bevalling vertoond). Ja, HELLUP!, dat kwispelen, dan lig je toch in een deuk? En billenlopen (klinkt al zo lekker), dat kon ik dus absoluut niet, ik was druk bezig, maar als ik een meter achter de rug had, was de rest al heen en weer geweest, en dan lach iedereen weer in een deuk als ze mee zagen zweten. Eigenlijk heb ik er niet zo heel veel aan gehad, want het werd uiteindelijk een keizersnee. Oke, ik had wel weeën dankzij de bevallingopgangwekkende medicijnen, maar die heb ik op mijn eigen manier “opgevangen” en niet zoals ik het geleerd had. Fantastisch hoor die medicijnen, weeën genoeg, maar na twee dagen was ik nog niet verder dan 2 1/2 cm, dus dat schoot niet echt op, vandaar de keizerlijke behandeling. Ik had ook al gevraagd of ik het met dat tempo nog voor kerst zou redden (Edwin is 7 nov. geboren).
    Maar de gym was bij ons dus best gezellig. (Misschien kwam dat wel door mij, haha, het zonnetje in huis)

  5. Emmelinda zegt:

    @Natas1970;Naaaa da’s toch óók wat. Dat roep ik dus ook altijd; dat men in andere landen tussen het werken door een baby uitpoept en dan weer vrolijk verder gaat. Sterker nog…ik had het eerst in de log willen verwerken maar dacht dat ik dan heel wat uit te leggen had hahaha. En dat ik zoiets heb van ach ja het zal best pijn doen maar als het werkelijk zo’n ellende is waren we al lang uitgestorven. Toch? 😉

    Ik begrijp je helemaal. Waarom ik ons daarvoor opgegeven had snap ik ook niet. Waarschijnlijk omdat het er op tv zo gezellig aan toe ging. Maar ja, die zijn natuurlijk gescreend van tevoren. Ik vond het op de gym sowieso raar want die waren allen al aan de tweede worp toe. Dan is zoiets toch al heel anders? Toch? Ik voelde me ook een groentje hahaha. Dit is me echt heel erg tegengevallen. Leek me voor Marc ook wel fijn. Hij moet immers maar afwachten, al die maanden en zo kon ie alvast iets “doen”. Enfin…dat kon ie ook. Hij is reuze goed geworden in bier drinken hahaha 😛 😉

    @Ans;Ja dat is echt mazzel hebben. Leek me ook wel wat; samen giebelen over de bevalling en over die rare kunstjes die ze ons lieten doen op de mat.
    Gelukkig hadden we stencils mee naar huis gekregen hoe je een wee kon opvangen dus hoefde ik mooi niet meer te gaan. Niet dat het geholpen heeft. Ze kwamen namelijk in mijn rug en dát stond niet op het papiertje 😉

    Weet je wat het ook is met die dingen die ze dan vertellen? Die wil je dan ook zo goed mogelijk doen. Ze hadden verteld dat je tijdens het bevallen je ogen niet moet dichtknijpen omdat je dan op je kraambed ligt met rode ogen. Belachelijk dat ik daar dus aan lag te denken terwijl ik die olifant…euh…Mies aan het uitdrijven was hahaha. Ik denk achteraf dat het maar goed was dat ik niet meer gegaan ben…wie weet waar ik nog meer op gelet had 😉

    Zie je die vrouwen van de gym nog wel eens???

  6. Tagrijn zegt:

    Met deze discussie ga ik me dus ff niet bemoeien. Ik weet alleen dat ik wél mee moest om ‘mee te puffen’. Maar zo’n terrasje is natuurlijk wel leuker.

  7. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja dat vond Marc uiteindelijk ook. Jammer voor hem dat ik bij de zwangerschap van Stef helemaal niet aan die gym dacht 😉

  8. Belinda zegt:

    Vreselijk die zwangerschapsgym met al die kreunende madammen! Geweldig verhaal weer Emmelinda en zo herkenbaar!

    Ook ik heb het niet lang uitgehouden op die gym (kreeg Jan al zowieso niet mee naar die onzin). En ook ik heb gekwispeld en gezucht en gepuft maar of ik er nou wat aan had tijdens de bevalling? (niet dus).
    Maar je moet alles een keer meemaken en dus ook zo’n gymcluppie (om te beseffen dat je dat bij een volgende zwangerschap nooit meer doet). 😉

  9. Ans zegt:

    Sommigen van de gym zie ik nog wel eens. Het waren er maar weinig natuurlijk, maar één zie ik regelmatig, we sturen ook nog altijd kerst en verjaardagskaarten enzo, maar we komen eigenlijk verder niet bij elkaar thuis, als we elkaar tegenkomen staan we wel uren te kwekken. De tweede kom ik ook nog wel eens tegen en dan maken we ook altijd een praatje, haar kende ik al heel lang. Nummer drie is naar Wageningen verhuisd, maar haar schoonmoeder woonde een paar huizen bij mijn moeder vandaan en die waren bovendien bevriend met elkaar, dus zo af en toe zag ik haar wel eens toen mijn moeder daar nog woonde en ik hoorde regelmatig hoe het met haar ging. De vierde zie of hoor ik nooit meer. En de gymjuf had op de basisschool een zoon bij Edwin in de klas, zij was in die tijd dus ook zwanger (nog maar net, dus we hoorden dan pas één van de laatste keren).
    Bovendien heeft Edwin van haar een tijdje therapie gekregen om zijn motoriek te verbeteren. Nu zie ik haar weinig meer. In een kleine plaats is de kans natuurlijk ook groter dat je elkaar nog wel eens ziet.

  10. Emmelinda zegt:

    @Belinda;Hihi, dank je wel 😀

    Whaahaa jaaa en vooral omdat het de eerste bevalling was wilde ik eens NIET eigenwijs zijn en alles volgens het boekje doen. Wie weet wat voor een nuttige tips ik daar te horen kreeg? Niks dus, dat had ik allemaal al gelezen in die tijdschriften enzo. Maar goed, Marc had het in de tussentijd gelukkig wél naar zijn zin hahaha 😀

    @Ans;Ja dat is natuurlijk wél weer zo. Al lijkt Eindhoven soms ook een klein dorp. Net alsof je steeds in een kringetje om elkaar heen danst en leeft. Wat grappig hoe zoiets kan lopen he? Dat je zo niet op bezoek gaat maar als je elkaar tegenkomt niet uitgekletst raakt hihi

    Het leek me wel handig om naderhand die meiden terug te zien om tips enzo uit te wisselen. Is toch anders dan lezen in zo’n tijdschrift. Maar ik kreeg twee vriendinnen in die tijd waarvan de baby’s ongeveer van dezelfde tijd waren. Ik werd echt gek van die onbedoelde raad en natuuuuurlijk had ik weer een eigenwijze baby waar al die tips niet bij hielpen of zelfs geen tips voor waren. Ik werd er echt onzeker van. Had ik vast helemaal gehad met die vrouwen van de gym (het waren er écht veel) hihi…

    Eentje er van is een dag voor mij bevallen en heeft een doodgeboren kindje gekregen. Ze heette Michelle, net zoals Mies. Daar was ik heel lang stil van. Vond ik verschrikkelijk.

  11. Pffffff daar heb ik me gelukkig nooit druk over hoeven maken …. inderdaad wrijwillig kinderloos (:

    p.s het erotisch dineren was ergggg gezellig , ik plaats straks een logje en de foto`s

    Fijne avond en een dikke knuf liefs Ylone xxx

  12. Emmelinda zegt:

    Hihi dat scheelt weer een boel denkrimpels ;). Ik was er na deze ervaring meteen klaar mee 😀

    Jaaaaaa ik wacht geduldig af *trommelt op bureaublad* en kom straks spieken! 😀 Ik ben benieuwd.

    Ik wens jou ook een hele fijne avond!Dikke knufff en veel liefs!

  13. Ans zegt:

    Dat laatste is heel moeilijk, dat is heel triest. Ja, mijn kind was ook anders dan anderen, als hij niet wilde eten zei iedereen dat elk kind dat heeft. Tot ik een tijdje bij mijn moeder in huis was, die zag toen ook dat dit anders was (nadat hij een keer wakker werd met een laken en mond vol bloed is het beter gegaan, hij heeft waarschijnlijk een abces in zijn keel gehad) en welk kind is nou bang voor zand en modder en alles wat “vies” is? Daar heeft niemand echt goede adviezen voor hoor (het is gelukkig over gegaan). En zo waren er veel meer dingen. Het is duidelijk: Geen kind is hetzelfde en kan je volgens het boekje opvoeden!!!!

  14. Emmelinda zegt:

    Welk kind? Hahaha MIJN kind. Oh hihi daar kan ik ook eens een log over schrijven. Ik zie haar nog zitten met een croissantje in de buggy. Hoe vies ze naar de kruimels op haar broek keek! Hoe vies ze vingerverf vond (gelukkig hahaha) en slaan in de taart toen ze jarig was kon ik wel vergeten. (gelukkig maar…is zoooo orgineel hahaha). En lekker naar de speeltuin om haar in de zandbak te laten spelen? Vergeet het maar…ze bleef haar kleertjes afkloppen en handen wassen whaahaa. Ja erg he? Steffie is overigens het tegenovergestelde. Da’s een varkentje af en toe 😛

    Maar tjemig, daar schrik je je toch rot van als je er achter komt dat die kleine een abces gehad heeft? Mies had het tegenovergestelde. Die wilde altijd eten maar dat mocht dan niet van het cb. Zat ik dus met een huilend kind. Vooral omdat je het zo braaf volgens de regels wilt doen en bang bent dat je je kind verpest. Stef deed het anders. Die sloeg alle maaltijden over en de fles bliefde ze ook zelden.

    Nou inderdaad…dat is de beste tip die je jonge ouders kunt geven! Het is inderdaad zo! 😉

  15. Pasula zegt:

    Heerlijk gegierd om je verhaal! Arme hij…helemaal buitengesloten en tja, ik vind die zwangerschapsgym ook helemaal niks voor jou maar je hebt het wel geprobeerd. Ik ben trots op je! Hahaha, wat erug, ik zou ook de slappe lach krijgen hoor.

  16. Ans zegt:

    Edwin net zo, vond alles vies, kwam huilend thuis als hij een spatje modder op zijn broek had, zucht. Je hoort het niet vaak, toch wel bijzonder dat Mies dat ook had.
    Dat abces is niet zeker, de huisarts haalde zijn schouders op, het kon ook uit zijn neus komen! Toen ik het er jaren later nog eens over had en zei dat hij toen wel beter was gaan eten, haalde hij weer zijn schouder op: “Ach, mensen voelen zich vaak beter als ze bloed zijn kwijtgeraakt”. Ik kan verder goed met die man opschieten, maar hier heeft hij volgens mij toch echt ongelijk, ik ben er van overtuigd dat het een abces is geweest. En doordat hij ineens ging eten (hij was toen 5 en altijd al een abnormaal slechte eter geweest), werd hij ook actiever, want hij was altijd heel traaaaaaag geweest en nu ging hij ineens rennen hahah. Ik denk wel dat ik hem met eten teveel verwend heb doordat hij zo slecht at, ik hield veel te veel rekening met hem, het gevolg is dat hij niks lust. Maar ach, door Karin komt daar wel verandering in, zei is (half-)Indisch en hij lust ineens Indisch eten haha. Bij mij wil hij veel niet eens proberen, maar bij haar wel (tsja, wat liefde al niet kan doen).

  17. Emmelinda zegt:

    @Pasula;*grinnikt*. Ik had beter moeten weten toen het doodstil was. Marc heeft zich enorm geamuseerd op het terras (had hij ff mazzel dat het niet hartje winter was, ghehehe). Je begrijpt wel dat ik een slechte adviseur ben wanneer ze mij vragen of het raadzaam is om naar de gym o.i.d. te gaan??? Daar had ik al heel snel mijn buik van vol. Oeps…dat was ie al 😛 ghehehe

    @Ans;Even denken, er was een tijdje geleden ook iets wat je over Edwin vertelde en ik herkende bij Mies. Euhm…was dat niet iets met rekenen of taal? Hmmm ja ik geloof het wel maar wat psies??? Wat betreft die smetvrees was ik ook wel weer blij (op de vragende blikken van andere ouders na, die dachten waarschijnlijk dat ik dat kind drilde hahaha) want de kleertjes konden later mooi de kast van Stef in 😉 Zo goed als nieuw. Andersom was dat vast niet zo vaak mogelijk geweest hihi.

    Weet je, ze zeggen het wel vaker maar het ging er bij mij eerst niet in; als ouder voel je zulke dingen gewoon aan. Mijn gevoel zei andere dingen dan die arts van het cb. En had ik er maar meteen op durven vertrouwen…maar goed, dat weet ik nu. Nou ja al een poosje hihi.

    Grinnik…de liefde van een man gaat…juist! 😉 Maareh…dat herken ik maar al te goed. De kids aten eerst ook niks. Met lange tanden zaten ze aan tafel. Gek werden we er van. En dan ga je inderdaad alternatieven bieden zodat ze maar eten. Totdat we hier eens een man op bezoek kregen die niks lekker vond. Nou ja bijna. Bij McDrek moest er dit en dat af (bleef niks over) en de Thai konden we met hem wel helemaal vergeten. Dat was de druppel. Ik maakte geen drie potjes meer. Vreten wat de pot schaft. En zie hoe ze er op vooruit zijn gegaan. Natuurlijk vinden ze nog niet alles lekker (en dat houden we zo. Het is al duur genoeg en zo hebben wij ook nog een bord extra 😛 ghehehe grapjuhhh). Maar ze kunnen nu al een flink menu mee-eten ;).

  18. Ans zegt:

    Nu je het zegt….. volgens mij was dat met taal, Edwin is (en was) altijd met taal bezig, reageert op ontkennende vragen anders dan de mensen verwachten, is gek op woordspelingen enz. Rekenen was juist een probleem. Hihi, het hadden broer en zus kunnen zijn. Karin kon wel lachen om haar muizenvalbord, al probeerde ze wel verontwaardigd te kijken, haha. Ze wil hem ophangen in haar keuken.

  19. Ans zegt:

    Nu je het zegt….. volgens mij was dat met taal, Edwin is (en was) altijd met taal bezig, reageert op ontkennende vragen anders dan de mensen verwachten, is gek op woordspelingen enz. Rekenen was juist een probleem. Hihi, het hadden broer en zus kunnen zijn. Karin kon wel lachen om haar muizenvalbord, al probeerde ze wel verontwaardigd te kijken, haha. Ze wil hem ophangen in haar keuken.

  20. Emmelinda zegt:

    Jaaaa dát was het! Goed zo *geeft Ans schouderklopje*. Ik zat maar te denken (wat Sint zou schenken maar goed, die is afgetaaid hahaha ;)). Dat van die ontkennende vragen! Dat was het. Wat woordspelingen betreft heeft Mies dat weer absoluut niet. Dat is echt iets van Stef. Mies is er te serieus in. Gebruik ik een woordspeling dan denkt ze dat het echt is. Zeg ik bijvoorbeeld :”Ja dás lekker zeg!” dan denkt ze dat ik het leuk/lekker vind. Stef hoef ik maar aan te kijken (nog niet eens hahaha) en ze weet al hoe ik dat bedoel. Rekenen is voor beiden een probleem. Terwijl ik bij Stef thuis niks merk. Vaag he?

    Hihi, dat was dus een geslaagde surprise! Leuk wanneer ze hem écht ophangt. De meeste surprises verdwijnen toch een week later op zolder (als ze geluk hebben…soms ligt het al de dag er op bij de vuilnis ;))

  21. It is me! zegt:

    Whahaha, Super geschreven weer.

    Je hebt twee soorten aanstaande moeders…

    1.) Zwangerschapsgym is “zwaar” noodzakelijk, kan niet gemist worden want hoe weet je anders bij de bevalling hoe je moet ademen.

    2.) Zwangerschapsgym word je niet moe van, het is gezellig (voor de liefhebbers) en je moet tegen roddels en onzin kunnen. Je hebt er niet zo veel an, maar goed je maakt dapper je tijd vol.

    Vraag ik me wel af waarom bij een tweede kindje de dames uit de categorie 2, nog steeds in grote getale aanwezig zijn….
    Ik hoop dat ik ooit ook een oordeel kan vellen…

  22. remco zegt:

    er gaat een wereld voor me open *jaja ik kan niet zwanger raken 😛 *

    maar ik dacht altijd dat je juist om zwanger te worden veel gymnastiek moest doen en daarna kon gaan uitrusten 😉

  23. Emmelinda zegt:

    It is me;Hihi, dank je wel. Het leek me in beide gevallen leuk. Fijn om te weten hoe of wat tijdens het bevallen (nonsens eigenlijk want ik verslond die tijdschriften gewoon. Er zou bijna niks nieuws onder de zon meer zijn. Alleen zit er geen geluidsfragment in die boekjes hahaha). De tips leken me ook leuk en vooral die saamhorigheid. Nouuuuu die was ver te zoeken. Wat je zegt…dat begreep ik dus ook niet. Wat zoeken die daar? Al zullen zij het op hun manier wél gezellig gevonden hebben? Anders weet je je tijd toch beter in te delen als je het al eens meegemaakt hebt dacht ik zo?Ik was in ieder geval genezen. meteen.

    Weet je…dan hoop ik met je mee! 😀

    Remco;Gaat er een wereld voor je open? Tjemig het is nog rottiger gesteld met die ozonlaag dan ik dacht 😛 😉

    Hahaha, dit hierboven is ook maar een smoesje. Ze hadden het in de folder over matrassen en ik dacht hier op mijn gemak een welverdiend tukkie te kunnen doen. Viel dat ff tegen dat er zoveel hijgers en puffers in die zaal waren 😉

  24. Wanda zegt:

    Zwangerschapsgym, gelukkig nog geen last van.
    Pijn wegpuffen werkt bij mij toch niet… zie log.

  25. Emmelinda zegt:

    Het is jammer dat die pijn van jou niet weg te puffen is :(. Is het nog steeds zo hevig?

  26. Miek zegt:

    Ojeetje ja, die gym. Nou die had ik wel afgemaakt, maar die zogenaamde nummers uitwisselen en:”we houden contact” gekir, had ik na twee bijeenkomsten wel bekeken. Iedereen showde zijn schattige dikkop aan de andere net bevallen vrouwen. De hele ochtend gestamel over welke luiers, wat doe je wanneer enzo. Ik wilde gewoon met een stel vrouwen aan een bar hangen of lekker een filmpje pakken in de avonduren wanneer al die kids op bed lagen. Heerlijk, maar owee wat een slecht plan. Ze vonden me vast en zeker na dat voorstel een vreselijk ontaarde moeder ;o)))

  27. Emmelinda zegt:

    Whaahaa jaaaa zooo herkenbaar! Ik heb dat ook op feestjes waar ik niemand ken. Omdat mijn meiden af en toe naar me toe komen denken ze een soulmate gevonden te hebben waar ze tegen kunnen babbelen over darmkrampjes en luieruitslag. Stoppen ze een kwijlende baby in mijn armen (pas op! Mijn nieuwe shirt!) omdat ik dan ook dol op klein gespuis…euh..kinderen moet zijn. YAK.

    Je ontkomt er niet aan om het over de kids te hebben en in zekere zin is dat op zijn tijd (vooral met mate) leuk. Maar wanneer het gesprek aan de overkant van de tafel véééél leuker, stoerder en geiniger is voel ik me sjoooo sjielug 😦

  28. Hanny zegt:

    Ben wel naar dit soort sessies geweest. Jan “mocht” ook 2 keer mee om te puffen (wat een onzin toch, want wie moet er nu puffen).
    Toch blijf ik me afvragen voor wie die gym nu eigenlijk is. Voor degene die hem geeft, want die verdient er iets mee. Of voor de zwangere, want die verdient er niets mee, maar krijgt op eigen houtje wat. Want is het moment surprême daar, loopt alles toch anders dan aangeleerd is.

  29. Miek zegt:

    Zit jij op feestjes dan ook altijd verkeerd???? Erg hé!! ;o))

  30. Emmelinda zegt:

    @Hanny;Hahaha da’s een goeie vraag. Zou het zijn om het cb te ontlasten? Omdat men later (na de gym) de ukkies gaat showen en dan de eerste problemen al oplost onder elkaar??? Hihi. Verzinnen ze gewoon wat rare oefeningen (altijd goed voor een leuke bloopervideo/dvd) om de boel te camoufleren. *grinnikt*. Maar je hebt gelijk…als bevallingen zo standaard gaan als ze je daar aanleren hadden we die hele gym niet nodig. Euhm…nu eigenlijk ook niet hahaha 😉

    @Miek;Jaaaa verschrikkelijk! Zoals de meeste mensen altijd de verkeerde kassa uitzoeken heb ik op feestjes altijd de verkeerde plek. Afschuwelijk gewoon hahaha.

  31. Gelukkig ik was dus niet de enige die het belachelijk vond hhahahahhahah
    Heb er ook leren puffen, maar in het ziekenhuis was een co assistent en die kon het veel beter vond ik.
    Die vent heeft zich rot gepuft en ik kon mijn adem sparen om het goed te bekijken naderhand hahahahahahha

  32. Emmelinda zegt:

    Hihi nee ik vond er geen klap aan. Werkte op mijn lachspieren. Misschien dat het juist de bedoeling was?? Hahaha.

    Ik kan me ook niet herinneren dat ik op het moment zelf gepuft heb. Vond ik zooo stom. Marc in ieder geval niet. Dát weet ik zeker hahaha *noteert nalatigheid Marc bij bevalling*

  33. Annemarie zegt:

    Nou je leeft nog en je hebt je humor nog… Dus die gym, nee nergens voor nodig!
    Ik ga wel zwemmen 😉

    Fijne avond!

  34. remco zegt:

    @Emmelinda was je dan in t callcenter beland van de 0900- hijglijnen 😉

  35. Nicky zegt:

    Ha! Zie je wel! Ik wist wel dat het verschrikkelijk zou zijn! Ik ben blij dat ik er destijds niet ingetrapt ben!

  36. Emmelinda zegt:

    Annemarie;Zo is dat. Gelukkig maar 😉
    Ja misschien moeten ze zoiets uitvinden. Zwangerschapsgym ofzo 😉 Je een voelen met je baby ghehehe.

    Jij ook een fijne avond!

    Remco;Nou je het zegt…ze hadden er een aardige carriere op kunnen bouwen ghehehe. 😉

    Nicky;Hihi goed zo. Al was die slappe lach wel leuk. Vond ik. Ehm…

    Zulke gymkandidaten moeten ze gewoon screenen. Serieuze typjes bij elkaar. En voor mij een apart hok. O zo. 😉

  37. Youke zegt:

    Ik begrijp zoiezo het nut niet van zwangerschapsgym, maar ik ben dan ook nog nooit zwanger geweest (en wil dat graag zo houden)

  38. Bengeltjuh zegt:

    Zwangerschapsgymnastiek….mij ook niet gezien…..ben er ook niet geweest.

    Ik zei altijd…..ja tuurlijk en als ik moet bevallen weet ik het toch niet meer….net of iedereen op dezelfde manier bevalt hahaahah

    En ik had het geloof ook niet serieus genomen hoor….zoals je zegt over die walrussen op het droge….mens ..dat is toch lachwekkend…ik had echt meegelachen en niet meer bijgekomen hahaha

    Iedereen bevalt toch op haar manier en hoe…dat is net zo onvoorspelbaar als het weer *het regent, het regent*

  39. Emmelinda zegt:

    @Youke;Hihi maar dat had ik dan ook terwijl ik wél zwanger was. Waarom we ons dan tóch opgegeven hadden? Hmmz, ik denk omdat ze op tv net deden alsof het iets voor beiden was. Blijkt dat de man alleen bij de conceptie mee mag doen (niet ter plekke dan hahaha)*grinnikt* en dan later een keer meepuffen aan het eind van die gymwekentoestand. Dat was eens maar nooit meer 😉

    @Bengeltjuh;Hahaha ja dat was zo mooi…al die kreunende lijven. Géén gezicht. Maar die blikken…OEH! Ook al die blikken toen Marc binnenkwam. Zo heee. Hij kwam duidelijk iets verstoren.

    Bij de verloskundige hadden ze het over tips en blablabla en om de een of andere manier hebben ze me toch zo ver weten te krijgen. Dat was gelukkig maar van korte duur.

    En inderdaad…ik heb er geen fluit aan gehad bij de bevalling. 😉

  40. Alissa zegt:

    O jee, kon je de uitdrijving zoals je het noem dan wel goed voltooien zonder alle pufoefeningen? Het lijkt me best lastig!

  41. Emmelinda zegt:

    Nauwelijks. Hahaha nee geintje. Dat zijn oerinstincten volgens mij. Oerinstincten die uitgebuit worden door peoples van zwangerschapsgymnastieken 😉

  42. Yvonne zegt:

    Ik deed zwangerschapsyoga. Dat was omdat ik al een klein vermoeden had bij wat voor een types ik terecht zou komen als ik voor gym zou kiezen. Ik ben de laatste weken ook niet meer naar die yoga geweest. En bovendien bleek dat ik er tijdens de bevalling he-le-maal niets aan had.
    Pfft, behalve dan die puf-oefeningen 😉

  43. Emmelinda zegt:

    Waren de types bij Yoga minder serieus? Aaargh vreselijk zoiets. Eigenlijk ben ik er van overtuigd dat die puf-oefeningen bij de oerkracht horen. Als het nodig is gaat dat vast vanzelf???

  44. Gonny zegt:

    Jammer dat wij niet tegelijk zwanger waren….hahaha ,..maar ik was 9 jaar eerder, anders hadden we nooit meer gestopt met die gym….whahahahaha…ik ben ook maar een keer geweest vond het echt niks…je moet wel kunnen lachen hé.

  45. Emmelinda zegt:

    Vind ik dus ook. Het leven is al zo serieus (hahaha hoor mij :P). Daarbij wás het gewoon geen gezicht. *grinnikt*

    Ja hahaha dát was wel iets geweest; wij samen daar. Dan was ik helemaal niet meer bijgekomen van de lach; hoe ze ook keken! 😉

  46. Hahahaha leuk geschreven en daarom wilde ik niet aan zwangerschapsgym meedoen…
    Ik zou alleen maar in een deuk liggen!

  47. Emmelinda zegt:

    *grinnikt* Dank je wel.
    Die zoetsappige filmpjes op de buis geloof ik ook nooooooit meer. Dat was echt de laatste keer dat ik in zoiets getrapt ben 😉 Alhoewel… de hele tijd in een deuk liggen heeft eigenlijk ook wel iets. Toch? Hahaha

  48. Lette zegt:

    Druk ik twee weken lang iedere dag op het linkje van jouw log … maar nietsssss!
    Heb ik het een paar dagen te druk om te loggen en dan plaats jij er meteen 2 nog wel!
    Volgende keer wel even komen vertellen he!

    Maar goed, deze log dus.
    Ik was al verbaasd te lezen dat jij je met zoiets als volksgewoonte inliet. Gelukkig maar dat ik lees dat je er niet paste. Klopt mijn beeld uiteindelijk toch nog. Haha! En zonder gym is er toch nog een gezond nummertje 2 gekomen dus dat bewijst genoeg.

  49. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja dat zal ik volgende keer doen (al hoop ik dat er geen volgende keer komt maar je weet nooit natuurlijk). Ik was er zelf ook verbaasd over hihi.

    Hahaha ja het moet echt een vlaag van verstandsverbijstering/hormonen geweest zijn. Anders begrijp ik het ook niet. Maar het is goed gekomen. Ik zou jullie nooooit willen teleurstellen. Al die beelden in de war. Ghehehe.

    Maar psies…het is gewoon weer zo’n soort van handwerkcluppie maar dan zonder handwerk 😛

  50. Rietepietz zegt:

    O ja , zwangerschapsgym dat kwam in “de mode”toen ik voor het eerst zwanger was ( 1962) .Ik dacht dat ik wel ongeveer vergelijkbare reacties zou hebben als jij dus……. ik ben er niet eens aan begonnen .Mijn schoonzus een paar maanden na mij moest bevallen deed braaf aan de nieuwe soort gym mee .
    Ik had geen problemen , mijn schoonzus had bloeduitstortingen in haar hals van het verkeerde persen ……
    Nou ja , ik ga nu braaf naar de bejaardengym dat is óók een bevalling hoor!
    fijne avond en liefs Riet

  51. Emmelinda zegt:

    Toch is het typisch he…bijna allemaal (zie reacties) denken we er hetzelfde over. Wat zijn dat dan voor een typjes die er wél naar toe gaan? Waarom zitten die niet te webloggen en vertellen dat het zo’n waanzinnig leuke tijd was? O wacht us…die zijn nog aan het herstellen natuurlijk ghehehe. Of aan het beppen bij de wekelijkse meeting 😉

    Hihi, dat ga ik later als ik groot ben ook doen. Eens kijken of ik er dan ook een log over weet te schrijven 😉

    Jij ook een hele fijne avond Rietjuh! Dikke knufff

  52. Wanda zegt:

    De pijn is nog niet minder nee. Hopelijk na de opname met het gifinfuus wel.

    Je hoort nog van me! Tot maandag val ik je gewoon lastig. Ghegheghe

  53. Sjoukje zegt:

    Ik heb ook zwangerschapsgym gehad en heb het toen echt getroffen met een leuk groepje meiden. Wij hebben wat afgelachen met zijn allen. Ik vond het een leuke ervaring maar geholpen heeft het volgens mij niet, ik heb 3 dagen over de bevalling gedaan.
    Groetjes Sjoukje

  54. Emmelinda zegt:

    @Wanda; Daar hou ik je aan! 😉 Maareh…ik hoop echt dat de pijn over zal gaan!

    @Sjoukje;OMG, 3 dagen???? Tjemig. Dan heeft die kleine uk slecht geluisterd vanuit de buik zeg! Kon misschien ook niet met al dat gegrinnik en gelach om zich heen ;). Maareh…fijn dat jouw cluppie zo leuk was. Het bestaat dus tóch! 😀

    Groetjes terug!

  55. Sally zegt:

    Nou blijkbaar is het met die zwangere vrouwen in Ede precies het zelfde als in Eindhoven. Die mutsen waren ook niet in voor een lolletje. Die keken mijn eega ook weg. En ik had mijn hele lijf (en dat was een aardig gewicht met al die kilo’s en vocht) in de strijd gegooid om hem eens mee te krijgen. Ik dacht toen nog zoiets van zwanger ben je samen. Nou daar was ik snel van genezen. Ook ik heb die lessen nooit helemaal afgemaakt.

    Off topic: woon je nu nog steeds in Eindhoven, heb er nl ook jaren gewoond.

  56. Emmelinda zegt:

    Hahaha da’s toch toevallig! Dan weet je dus psies wat ik bedoel. Ongelooflijk dat ze daar zo serieus over doen he? Het leek me ook wel gezellie om na de lessen misschien wel eens bij elkaar te komen (ik kende nog haast niemand hier) maar goh…ik was meteen genezen hihi.

    Ja echt? Hahaha wat grappig! Ja ik woon er nog steeds. Met veel plezier eigenlijk 😉

  57. dinie zegt:

    Nou “zus” ik kan je alweer een handje geven. Ook echt niks voor mij. Sommigen hadden dan het gevoel er lekker een “avondje uit” te zijn. Nou mijn iedeeën van een avondje uit waren toch iets rooskleuriger. Wat een dom gedoe en na mijn opmerking dat we wel een stel bejaarde hippo’s leken maakte ik ook niet echt vrienden. Al is het me wel vergeven na de “dramatische afloop” destijds. Tot vorig jaar waren er nog steeds jaarlijkse bijeenkomsten waarvan ik er toch een aantal heb bijgewoond, maar op éen of andere manier klik ik niet zo met collega moeders die verplicht naast elkaar zijn gezet. (waarschijnlijk dezelfde die later op het schoolplein staan;) hahaha. Bij Laura ben ik dus écht niet meer heengegaan. Ik heb kennissen zat en nog meer sociale verplichtingen naderhand zat ik niet op te wachten. En ik had trouwens ook geen zin om in de “kring” mijn verhaal; te vertellen en al die geschokte medehippo’s te zien dus….

  58. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ik lig helemaal in een deuk. Zoooo herkenbaar! Wat is dat toch he? Waarom kan ik niet gewoon een keer gewoon meehuppelen met de meute? En hahaha dat van die bejaarde hippo’s…geweldig. Dat is misschien nog beter dan walrussen hahaha.

    Ik weet ook niet wat me bezielde. We woonden hier pas en het leek me leuk om zo mensen te leren kennen. Nou dat was snel over ghehehe. Iets later kreeg ik per teoval twee vriendinnen met de oudste van dezelfde leeftijd. Ik werd gék van dat bemoeien. Ik dacht overal anders over. Ja dwarsligger ben ik he? Pfff. Wat moet dat dan zijn met zo’n dozijn ex-zwangeren?

    Soms vind ik het wel lastig om niet meteen met iedereen overweg te kunnen (nou ja dat kan ik wel maar soms kost het gewoon moeite en als ik het voor het zeggen had wist ik het wel hihi). Maar ik moet er ook vaak om lachen. Echt weer iets voor mij denk ik dan. Herken je dat een beetje?

  59. Geertje zegt:

    Hahahahhaaaaaaaa!
    Inderdaad, wat een opgeblazen gedoe was dat!
    En je bent dan al zo opgeblazen 😉

  60. Emmelinda zegt:

    Oh hahaha dát had ik óók nog in de log kunnen verwerken! Maareh…inderdaad een opgeblazen gedoe. Fijn voor degene die zich er thuis voelde maar geef mijn portie maar aan Fikkie (arme hond! Da’s dierenmishandeling!)

  61. dinie zegt:

    nou ik herken alles….op één of andere manier moeten vrouwen (want met mannen heb ik er minder moeite mee;) ) altijd aan mij wennen. Op den duur gaat het vaak wel goed, hahaha! Ik denk dat veel zwangere vrouwen last hebben van humorgebrek. Misschien hebben wij wel het verkeerde soort humor. Ik kan er ook nooit zo goed tegen vrouwenpraat, kan niet uren praten over die ene blauwe broek van merk x en heb meestal ook weinig zin om daarna te luisteren. Het ligt vast aan ons we hebben een te hoge verwachting (hihi) van onze medemensen. En dat bevalt (ohoh) hun niet zo.

  62. Emmelinda zegt:

    Jaaaaaaa en weet je ik heb ook nog eens een bizar gevoel voor humor. Galgenhumor vind ik heerlijk. Kun je bij hunnie écht niet mee aankomen. Prachtig om die gezichten dan te zien. Zo geschokt. Ook wanneer ik zelfspot toepas schijnt dat niet te mogen. Waarom niet? Ach ja…ik ben al lang blij dat er ook mensen zijn zoals jij en ik. Dan ga je niet zo aan jezelf twijfelen he?

    Brrr…ja dat babbelen over die broek herken ik wel maar dan vraag ik me ook meteen af of ik dat zelf ook niet doe maar dan met andere onderwerpen? Geen flauw idee eigenlijk hoe een ander dat dan weer ziet. Ik weet wel dat er een boel onderwerpen zijn die me geen ruk interesseren. Als het ff kan wil ik daar onderuit zien te komen hihi. Vooral op feestjes. Wanneer het aan de overkant harstikke gezellie is en haast dijenkletsend bezig is zit ik natuurlijk weer vast in een hoek met praatjes over waspoeiers en huishouddoekjes. Vooral wanneer er ontdekt is dat ik kids heb lijkt dat hét gesprek van de dag te moeten zijn. Yak. En eerlijk is eerlijk…bij feestjes waar ik veel kleine kinderen zie duik ik meteen vlakbij de mannenhoek. Zeker weten dat mijn avond dan geslaagd is 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

