POT…verdorie!

@$#@!

Ja hoor, het was weer eens zo ver. Terwijl het vlees in de pan pruttelde, deed ik verwoede pogingen om de pot rode kool (pot ja, ik ben soms lui bewust minder aktief) open te krijgen maar het dekseltje gaf voor geen meter toe. (En dat terwijl ik met een millimeter al tevreden zou zijn. Veeleisend gedrag is mij vreemd *delete snel alle logjes over villa’s*) Hoe kon dat nou? Normaal was ik toch sterk genoeg?? Waar zijn die mannen toch wanneer je ze nodig hebt (kijk, daar slaat de veroudering/ouderdom toe. Slap en nog dement ook? Marc had namelijk gezegd dat ie iets later thuis zou komen!). Ja *kucht zenuwachtig* soms is Emmelinda een stuk minder geëvrouwcipeerd  hoor.

Ik sloeg op de onderkant (*blaast op hand wegens rotribbelrand daar*), probeerde het deksel te forceren (*wrikt hand weer terug in oorspronkelijke positie volgens bouwtekening*), riep een paar krachttermen, klemde ‘m tussen mijn knieën en prikte er een paar gaten in (in het deksel, niet in mijn knieën. Duh!). Maar toegeven? Ho maar! @#$#. Mijn brein pruttelde met het vlees mee:

Brein:Weet ik nog een hulpmiddel of zal ik wachten op Marc?”

Duiveltje op linkerschouder: Neuh, dan denkt ie dat ik het zelf niet kan (is ook zo maar dat weiger ik toe te geven, red.) en begint ie te grijnzen”,

Engeltje op rechterschouder: Nou, het is anders best nobel om hem even de held uit te laten hangen!”

Ha! Daar had ze me. *mept engeltje van schouder* Wist ik meteen wat me te doen stond. Ik kijk wel mooi uit!

Ineens ging er een lampje branden (klopt, da’s van de afzuigkap) en wist ik dat het vlees wel errug vet was. Even handen wassen dus. Terwijl ik de ene hand onder de kraan hield kneep ik met de andere hand de halve fles Dreft leeg (kijk! Da’s stoere praat.  Het was een druppel. Ik ben namelijk zuunig. Nog zuuniger dan dreft zelf).

Met grof geschut (de dekseltang) ging ik de pot te lijf glas. Het lukte. Met de welbekende plof schoot de deksel los (nee, nee ramptoerist…al mijn vingers zitten er nog aan *verbergt grote gapende wond in buik wegens uitschieten tang*). Blijkbaar sta ik goed mijn mannetje. Tevreden warmde ik het zooitje op. Ik hoorde de sleutel in het slot omdraaien. Pfff was ik mooi nét op tijd…

Anders was ie getuige geweest van een POTsierlijk* tafereeltje!

*Is dat knap of niet? Zo hoor je dat woord jaren niet en zo gebruik ik het twee keer in één week.

Noot van Emmelinda; Toch erg eigenlijk dat ik een hele log weet te vullen over het openen van een pot rode kool. Ik beloof bij deze verbetering!

Morgen dus een log over een pot erwten, ghehehe!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op POT…verdorie!

  1. Yvonne zegt:

    Geniaal! Ik wou dat ik dat kon, een heel log vullen over het openen van een pot rode kool 😉 Maar eh. Dekseltang. Wat is dat nou weer?
    En hoe is het nou met die grote gapende wond?

  2. Emmelinda zegt:

    Grinnik…wacht maar of je dat nog zo geniaal vind als ik de rest van de maand mijn kookgave log hahaha 😉

    Een dekseltang? Tsja kweetniet. Het is een tang om deksels te openen. Ik kon geen plaatje ervan vinden op google. Wel andere dingen.

    De grote gapende wond is plots virtueel genezen ghehehe 😉

  3. Hanny zegt:

    Helaas heb ik daar een heel eenvoudig plastic apparaatje voor waarmee ik het dekseltje een heel klein eindje kan opwippen, waardoor er lucht in de pot komt en dan gemakkelijk open gaat (een mes er tussen zetten wil ook wel). Maar daarmee vul ik geen log. Terwijl het soms best lastig is om iets leuks te verzinnen. Moet het mezelf dus niet zo makkelijk maken, dan heb ik meer te schrijven.
    Eet smakelijk morgen van de erwtjes!

  4. Emmelinda zegt:

    Kijk…dat is het gewoon. Je keukengereedschap is gewoon te goed. Dan krijg je dat hihi 😉

    Ach ja, meestal krijg ik het wel open. Alleen met rode kool ben ik voorzichtiger. Dat erwten over de grond schieten als er iets mis gaat vind ik niet zo’n ramp. Maar die rode drap van de kool over mijn kleren vind ik toch stukken minder 😉 Vandaar dat gestuntel hahaha.

    Dank je wel. Ik ben bang dat de kids daar anders over denken hihi 😉

  5. Sally zegt:

    Tja en daarom koop ik altijd groente uit BLIK…..

  6. Emmelinda zegt:

    Whaahaa dát is ook een mogelijkheid 😀 Eens denken…hebben ze ook rode kool in blik eigenlijk???

  7. Annemarie zegt:

    Leuk! Misschien zo’n opener wat voor jou? Waarmee je lucht eronder kan wippen.. *grinnik*

    Succes met verbetering, maar eigenlijk he? hoeft dat van mij helemaal niet! Ik wil gewoon leuke logjes!
    Want ik heb een dip 😛

  8. Ans zegt:

    Hahaha, ooit heb ik een klein logje geschreven over een pot augurken die ik na dagen eindelijk open had. Ik ben de enige hier die augurken eet en ik vertikte het Edwin te vragen. Ik heb verschillende tangen om een deksel open te maken, maar de één krijg ik meestal niet op de juiste stand en bij de ander zijn bij een grote pot de handgrepen zo ver uit elkaar dat ik ze niet in één hand kan houden, dus dat is ook geen succes.
    Op mijn log kreeg ik toen toen veel adviezen, maar de meeste daarvan had ik al geprobeerd.
    Maar niet alleen potten zijn een ramp, er zijn meer verpakkingen die alleen met grof geweld open gaan. Maar rode kool geeft wel erg vervelende vlekken als het misgaat, haha.
    In die tijd dat je met dat potje bezig was (sorry, dat klinkt eigenlijk wel raar), had je een hele rode kool kunnen snijden.

  9. Ans zegt:

    Hahaha, ooit heb ik een klein logje geschreven over een pot augurken die ik na dagen eindelijk open had. Ik ben de enige hier die augurken eet en ik vertikte het Edwin te vragen. Ik heb verschillende tangen om een deksel open te maken, maar de één krijg ik meestal niet op de juiste stand en bij de ander zijn bij een grote pot de handgrepen zo ver uit elkaar dat ik ze niet in één hand kan houden, dus dat is ook geen succes.
    Op mijn log kreeg ik toen toen veel adviezen, maar de meeste daarvan had ik al geprobeerd.
    Maar niet alleen potten zijn een ramp, er zijn meer verpakkingen die alleen met grof geweld open gaan. Maar rode kool geeft wel erg vervelende vlekken als het misgaat, haha.
    In die tijd dat je met dat potje bezig was (sorry, dat klinkt eigenlijk wel raar), had je een hele rode kool kunnen snijden.

  10. remco zegt:

    hmmm ik had toch voor de pot doppertjes gekozen 😉

    maar wat dacht je ervan om voortaan de deksle warm te amken met heet water 😉

  11. Nee, helemaal niet erg een hele log over een pot rode kool.
    Er zijn weinig dingen die zo kunnen frustreren als het (bijna) niet open krijgen van een pot rode kool.
    En ze zeggen nog wel dat wij allemaal uit de rode kool komen, nu snap ik waarom sommige bevallingen zo moeilijk kunnen gaan.
    Hoe was het spreekwoord ook alweer, “het kind valt niet ver van het potje rode kool” of vergis ik me.
    Shit, jij kan een log schrijven over rode kool, ik kan er nog serieus op reageren ook.
    Wie moet zijn leven nou beteren.

  12. Nicky zegt:

    Zou mij niet lukken om een hele log te schrijven over een pot rode kool omdat:

    A: ik bij potjes altijd een gaatje in het deksel prik en ze dan zo open gaan.

    B: ik helemaal geen rode kool lust!*

    *of Michelle het lust weet ik niet; wat ik niet lust, kook ik niet!

  13. Emmelinda zegt:

    @Annemarie;Wat zegjemenou? Met lucht wippen? 😛 ghehehe. Ja eigenlijk wel. Volgens mij zit dat ook op die tang. Gelukkig hoef ik die zelden te gebruiken. Wanneer het weer eens zo ver is ben ik vergeten waar het allemaal voor dient (tsja dement hé ;))

    Oke. Afgesproken. Ik kan wel lullen over verbetering maar dat lukt toch niet. Gaan we op de oude voet verder. Ik hoop dat je snel uit je dip bent. Ik weet er alles van 😉

    @Ans;Hahaha dus jij bent al net zo erg? Mooi zo. Kunnen we elkaar tips geven bij het potten openmaken hihi. Die tang waar ik het over had heeft psies hetzelfde…die is ook niet te gebruiken bij alle potten. Normaal krijg ik ze gewoon open, met de hand. Maar deze was zo ongelooflijk hardnekkig. Is ook met colaflessen. Zo eens in de zoveel tijd zit er een dwarsligger tussen 😉

    Jaaaaa zo’n verpakking voor een simpele koptelefoon van 3 euro. Ongelooflijk, daar moet je de gereedschapskist voor tevoorschijn halen. En verpakkingen van Barbies zijn ook al zo’n ellende. Ben je een uur mee bezig. Bezigheidstherapie lijkt het wel 😉

    Hahaha ja dat had ik inderdaad kunnen doen. Had ik wel een fijn mesje moeten opzoeken. Was er vast een ander soort log uitgekomen ghehehe 😉

    @Remco;Deksels! Dat was ik inderdaad vergeten. Het komt namelijk niet zo vaak voor dat ik ze niet openkrijg. Ook niet dat Marc niet in de buurt is tijdens het koken hihi. Voortaan geen potten meer wanneer ie niet op tijd thuis is 😉 Of erwtjes idd. Uit de diepvries.

    @Leidse Glibber;Hahaha jaaaaa erg is dat he? Vooral wanneer Marc ‘m dan met één draai openklikt. Komt natuurlijk omdat ik het voorwerk al gedaan heb hahaha 😛

    Grinnik…nou inderdaad…zorgelijk hoor. Misschien kan ik daar morgen als soort van therapie wel een log over schrijven hahaha 😉

    @Nicky;Dit was een ongevoelige en ongehoorzame pot want ik had er al gaatjes in geprikt. Vaag he?

    Hahaha gaat hier net zo. Wat u niet wilt dat u geschied…toch? Hier komen geen spruiten in huis (of je moet het over kids hebben, ghehehe). Getverdegetver. Is altijd mooi hoe de kids dan wel eens zeggen dat spruiten vies zijn. Waar moeten zij dat nou van weten????? 😉

  14. Tagrijn zegt:

    En gelukkig zie je bloed niet zo erg in rodekool.

  15. Emmelinda zegt:

    POTjandorie…da’s nog waar ook, ghehehe :D.

  16. OmaBommel zegt:

    Poehee ik kan daar een hele dag mee volkrijgen. Met het openen van zo’n pot, niet met een log.
    Mijn zus heeft zo’n wippertje meegebracht voor mij, handig joh!
    Liefs

  17. Youke zegt:

    Ook ik wil het dan zelf openmaken. Zelfs met mijn slechte armen. Wat zijn wij vrouwen tch eigenwijs!

  18. Emmelinda zegt:

    @OmaBommel;Grinnik…misschien moeten we dan onze krachten bundelen hahaha. Gelukkig komt dit probleem maar eens in de zoveel tijd voor. Dit was een vervelend potje 😉

    Dikke knufff

    @Youke;Hahaha ja erg he? Alleen als het écht niet gaat en ik zowat naar de eerste hulp moet geef ik het af 😉

  19. Gonny zegt:

    Ja wat een ellende he’en dan sta je daar een uur al je kracht te gebruiken en dan komt je man en hupsakee hij is open….ik kan dat niet goed velen…..

  20. Natazz zegt:

    Ohh wat had ik je graag zien stunten. En de volgende keer maar rode kool uit de vriezer nemen, is makkelijker open te maken. hahaha.

    Fijne vrijdag
    liefs Natazz

  21. Emmelinda zegt:

    @Gonny;Jaaaaa @$#@(komt natuurlijk omdat wij al dat voorwerk gedaan hebben hahaha) en dan die blik van ze. Nou ja van Marc dan. Hij zegt niks. Maar toch….

    @Natazz;Volgende keer maak ik een filmpje. Service van de zaak hihi.
    Hahaha rode kool uit de dieprvries, dat ik daar niet aan gedacht heb. Maar heb je mij wel eens gezien met mijn ongeduld wanneer de verpakking vastgevroren zit aan de kool? (jaja, ik kan het natuurlijk eerder uit de vriezer halen maar dat vergeet ik altijd). Hmmmz da’s voer (rodekoolvoer) voor een nieuwe log! 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne vrijdag!
    Dikke knufff

  22. Bengeltjuh zegt:

    als het niet op de gewone manier gaat…heb ik altijd nog zo een tang die de deksel ietwat opwippen kan……zodat het (meestal) een makkie wordt……rode kool vind ik lekkerder dan die rollende erwten….maar wordt wel zo een zooitje he als het vlekken maakt….

    Ha ja….en dat niet toegeven aan de man dat ken ik …..dus meestal eten we dan stiekum iets anders dan potgroente hahahahha *hoewel vorige keer de pot sperziebonen wel lief meewerkte*

    Ik heb ook een hele tijd geen pot open kunnen krijgen en moest het wel hebben van die opwiptang :-D….want door te lang (of is dat te veel) peesontstekingen in mijn arm en iets in mijn hand wat niet meer meewerkt (nu vaak nog niet)….heb ik dus een probleem met dingen openmaken (en soms ook vastpakken)..moet ik me soms vermannen om een van de 2 mannen (er is er altijd wel eentjuh) knipperend met mijn ogen om hulp te smeken…moeilijk maar het moet …

  23. Emmelinda zegt:

    Ow jaaaa dat begrijp ik maar al te goed. Het blijft natuurlijk irri. Voor jezelf omdat je wil zien hoe ver je komt met die peesontstekingen en daarnaast nog eens omdat het zo vervelend is dat mannen sterker zijn.

    Ik kan er zo kinderlijk blij om zijn als ik de rest wél gewoon openkrijg zonder hulp. Op de een of andere manier ben ik sterk in armen en benen (kan ook fietsen als een gek bij tegenwind hahaha). Maar ja er zit wel eens een vervelend potje of fles bij. Komt ook omdat ik vette handen heb. Is eigenlijk heel fout want na het vlees pakken hoor je natuurlijk meteen de handen te wassen. Tsja, pietje Ongeduld he 😉

  24. Belinda zegt:

    hahahahahaha herkenbaar (jammergenoeg) 😉
    Ook ik krijg soms het dekseltje niet van een potje groenvoer af (jaja mensen er bestaan heerlijke potjes groenvoer die alleen maar even opgewarmd hoeven te worden scheelt een hoop tijd) en ik ben ook te eigenwijs om Jan zijn hulp in te roepen.

    Vaak kom ik er uit met de blikopener en dan die dingetjes aan de zijkant gebruiken waarmee je een biertje van het dopje kan ontdoen. Vaak zitten er twee op (een grotere en een kleinere).
    Daarmee wip je het dekseltje zo een stukje omhoog (en maakt ondertussen een gaatje in het dekseltje dus het mes snijdt aan twee kanten zullen we maar zeggen).

    Mocht dat allemaal niet helpen dan ga ik met de hete kraan het gevaarte bestrijden (de wet van uitzetten en krimpen enzo) maar ik zal en moet dat dekseltje in mijn eentje van die pot afkrijgen!! Desnoods reis ik af naar de supermarkt om een nieuw potje te halen maar aan Jan mijn -handen-zwakte laten blijken… dat neverst nooit!! 😉

  25. Belinda zegt:

    Vergeet ik nog helemaal naar de allernieuwste mode op grilbekkies gebied te vragen… 😉

  26. Emmelinda zegt:

    Whaahaa dan ben je sterker dan ik. Ik bezwijk omdat ik helemaal geen zin heb om terug naar de winkel te gaan (daar vertoef ik het liefst zo min mogelijk). Zwak he? Hahaha.

    Ik ga toch mijn tang eens beter bestuderen voor het geval dat het nog eens voorkomt. En ik maak mijn handen vaker schoon 😛

    Die grill? Ik ga eens even voor je googlen. Dan laat ik het je zien 😉

  27. dinie zegt:

    Ach zo praat je nog eens over gezonde dingen. 😉

  28. Emmelinda zegt:

    Ja dat is zo. Over gezond gesproken; hoe gaat het vandaag met je? 😉

  29. Natas1970 zegt:

    Da’s geen luiheid hoor Em, om een POT rode kool open te maken. Rode kool is één van de weinige dingen die uit pot beter te eten zijn dan als je het vers maakt. Tenminste, dat vind ik. Manlief hier dacht laatst dat hij wel eens verse rode kool kon maken (ik wist beter maar zei niets hahaha) want hij had dat in een restaurant zoooooooo lekker gegeten! Na het koken was hij met me eens dat het toch niet zo lekker was, pas na er een halve pot appelmoes ingegooid te hebben kwam het qua smaak een beetje in de buurt hahahahaha. Dus eh…..volgende keer gewoon weer een POT rode kool. Met de tang onder de deksel een kleine draai maken tot je een “plop” hoort, wachten tot Marc binnenkomt en met één vinger in je neus draai je zo die pot open hahahaha.

  30. Emmelinda zegt:

    Whoehaaa met één vinger in m’n neus….maar het is een goed idee. Nu moet ik zo’n moeite doen, wanneer het me weer overkomen is, om net te doen alsof het me helemaaaaaal geen moeite gekost heeft. Handen wassen is natuurlijk ook een optie.
    Maar ik begrijp je mannetje wel. Heb ik ook met komkommersalade. Die van mij zijn goed te pruimen (kersen, rode kolen) maar het smaakt nooit zoals in dat ene reatsurant. Maar goed, heb ik weer een mooie smoes als ik uit wil eten. Dan ga ik natuurlijk alléén voor de komkommersalade 😛

  31. Belinda zegt:

    Even offtopic: hij is leuk dat filmpje (kijk geregeld RTL Boulevard maar had deze toch gemist!)
    Ik kwam wel gelijk in mijn eigen archiefje een foto tegen van ook zo’n grillbekkie… Wat kunnen mensen zich toetakelen hè!

  32. Emmelinda zegt:

    Ja ontzettend he? Gisteren bij Editie Nl had die verslaggever er ook een aangemeten en ging er mee de straat op. Hij at er niet lekker mee en de mensen keken ook heel raar. Nou was ie er ook niet echt een typje voor. Schijnt bij rappers hot te zijn. Tsja eerlijk is eerlijk…bij hen staat het toch wel stukken beter. 😉

  33. Miek zegt:

    Vreselijk, manlief werken en kids eten alleen maar bloemkool MET appelmoes, en laat is, net als jij, die potten bijna nooit open krijgen. Helaas heb ik nog steeds geen dekselpotopener. Dus: nagel onder randje van deksel draaien, 1 rondje maar. Daan heet water erover heen en plop! (ahum, meestal)

  34. Emmelinda zegt:

    Hihi ja die verschrikkelijke appelmoes! (Gelukkig zit mayo om bepaalde smaken te camoufleren in een spuittube hahaha).

    Zou dat eigenlijk een échte naam hebben zo’n dekselpotopener? Of krijgen we daar ook nog eens een prijsvraag over, net zoals dat beurtbalkje (dat balkje dat je tussen je boodschappen legt bij de kassa om aan te geven welke spullen je wil kopen)???

  35. alinda zegt:

    hahaha nou je hebt het wel voor elkaar hoor vele lezen vol spanning af ik wel tenminsste over een pot die niet open gaat LOL
    heel simpel en toch een geweldig stukje om te lezen.
    nu op naar de pot doppertjes kijken of die wel openschiet maar kijk je uit dat ze er dan niet uit vallen word zo,n zooi joh.
    fijn weekend alvast enne bonapetit

  36. Emmelinda zegt:

    Grinnik, ja de inspanning was al in de pot gaan zitten dus heb ik het wat betreft de log mezelf iets makkelijker gemaakt hahaha.

    Helaas gaan we vanavond frietjes eten in de stad. Dus geen beloofde erwtjeslog. Maar wie weet valt over het frietavontuur ook nog genoeg te vertellen hahaha.

    Dank je wel, voor jou ook een fijne vrijdag en een gweldig weekend natuurlijk! 😀 Dikke knufff

  37. christa zegt:

    ah het was er zeker de dag voor gister..
    Want hier stond mijn man gister te worstelen met een grote pot kapucijners..
    Wat hij ook deed hij kreeg hem niet open (gna gna)
    Stoer als ik was nam ik de pot van hem over..
    Gaf een ram op de bodem, (je probeert het toch he 😉 )zette mijn hand op het deksel, draaide, deed de la open, pakte de blikopener,
    plopte er een gaatje in en draaide hem daarna probleemloos open.

    Ach ja.. hier keek ik dus even met zon blik naar mijn man.. 😀 😀

  38. Emmelinda zegt:

    Whaahaa waren die groenten soms in dezelfde fabriek in de pot/blik gestopt? Wat een dwarsliggers zeg! Maar wél mooi dat het nou eens andersom is met die deksels open krijgen! Ghehehe

  39. Miek zegt:

    …verbolletjesvogelhuisjehanger!!!
    offuh, had jij een betere naam??

  40. Emmelinda zegt:

    Hahaha nee. Totaal verslagen natuurlijk door deze geniale inzending 😉

  41. nieta zegt:

    Als je nou es verse rode kool maakt heb je ook geen last van deksels!!!*sprak ze wijsneuzig,gna,gna!*

  42. nieta zegt:

    Als je nou es verse rode kool maakt heb je ook geen last van deksels!!!*sprak ze wijsneuzig,gna,gna!*

  43. nieta zegt:

    nou ja,de eerste reaktie plaatst niet dus doe ik em nog es, staat ie er twee keer!!

  44. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja heee daar krijg ik vieze handjes van hoor 😉

  45. Emmelinda zegt:

    Meteen gestraft voor wijsneuzerigheid ghehehe 😉 Geintjuhhh.

  46. Geertje zegt:

    Ik neem ook altijd rode kool uit pot; het enoge wat te eten is!
    Ooit in een vlaag van verstandsverbijstering heb ik wel eens zelf gemaakt volgens het Margrietreceptenboek, maar die belandde in de vuilnisbak. ALsnog maar snel een Hak geopend! 😉
    Ik heb nog wel een tip om een pot te openen die onvermurwbaar is; gewoon een vork onder het deksel zetten en omhoogwippen tot het deksel klik zegt 😉
    Liefs en een hele fijne dag nog!!!!
    Knufffff….

    p.s.; leuk dat je er weer bent! 🙂

  47. Geertje zegt:

    Ehm…. natuurlijk wel met de onderkant van een vork he? (en mag natuurlijk ook een lepel zijn :P)

  48. Emmelinda zegt:

    Nee rode kool zelf maken lijkt me ook niet zo’n sukses. Het gekke is dat ik bijna alles kan koken maar geen wortelstamppot. Dat wordt soep (kan ik natuurlijk ook verkopen als culinaire nieuwigheid ofzo hahaha). Dus aan rode kool begin ik nog niet eens. Of zou het komen vanwege mijn voorkeur voor buitenlands eten??? 😉

    Bedankt in ieder geval voor de tip. Ik hoop dat ik het allemaal kan onthouden voor de volgende keer hihi 😉

    Ennuh…dank je wel, daar ben ik ook blij om 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne dag! En alvast een fijn weekend!

    Dikke knufff en veel liefs!

  49. Wanda zegt:

    Heerlijk die logjes van jouw. Kan gewoon de pijn ff vergeten door het lachen.

    Maar van die lastige potten ken ik wel. Daar heb ik een heel handig kunstof dingetje voor onder aan mijn keukenkastje hangen. Draai zelfs ik alles mee open.

  50. Jaap zegt:

    hahahaha wat een schitterend logje weer Emm!

    Nou, maar voor een volgende keer weet ik nog een truuk: met een stukje schuurpapier om het potdeksel heen (de schuurkant tegen het deksel dan he…;) ) heb je veel meer grip en gaat het deksel veel makkelijker open. (ook toepasbaar bij flessendoppen trouwens)

  51. * Garfield * zegt:

    Sorry dat ik wat minder vaak langskom tegenwoordig.
    Ik kom je toch een heel fijn weekend toewensen.
    Groetjes.

  52. epie zegt:

    eest even mijn verontrusting uitdrukken
    emmelinda jij en rode kool , heeft iets je gestoken ?
    dadelijk eet je nog spruiten en bloemkool , woon je ver van je geneesheer ?

    en dan de tip , die ook al min of meer is gezegd , in iedere keuken staat een wat verontrustend slagersmes met een punt.
    zet dese tegen de bovenkan van het dekstel geef een een zachte
    hengst met de vlakke hand op het handvat ,t geeft een klein scheurtje en ghet deksel vliegt open . en weet je niet wat zacht is ,
    bel dan een taxi en laat je naar de huisartsenpost brengen.
    veel succes van het team keuken verbouwens van de tros

  53. @ tuurlijk komt dat door jou voorwerk, anders had hij toch mooi de hulp van de kinderen moeten inroepen.

  54. epie zegt:

    en dan de groeten die je kunt eten
    van hak dus , spruiten uit de pot . tlijkt
    niet te kunnen , maar t is eetbaar.

    ach ja k heb wel eens trek in een paar spruiten
    en die stank die ik me nog van het koken herinner.

    ooit wel eens een rotte spruit geproefd ?
    dr zijn dingen die je nooit meer vergeet

  55. Mickey zegt:

    Ik weet nog dat me dat vroeger ook nooit lukte, en dat ik het dan eigenlijk weigerde aan mijn vader te vragen. Wij hebben ook zo’n rare tang =P Volgensmij ligt die al 20 jaar in de la en is hij pas 3 keer gebruikt.

  56. rietepietz zegt:

    Krijgen we dus volgende week een log over het openen van een pot rode kool én een pot bruine bonen . Bruine bonen is de enige groentesoort die ik ook altijd uit “glas “haal !
    Maar ik vind het niet erg hoor , zoals jij een pot openmaakt kun je rusig een flink log vullen !
    fijn weekend en liefs Riet

  57. Knap hoor een heel log EN ontelbare reacties vullen over het openen van een pot rode kool (:

    Fijn weekend Emmelinda liefs Ylone xx

  58. Emmelinda zegt:

    @Wanda;Wow dus dit is nog een soort van therapie ook? Ik mag wel eens geld gaan vragen voor m’n logjes ghehehe 😉 Maareh…zonder gekheid; ik ben blij dat ik je even op andere gedachten heb kunnen brengen. 😀

    Da’s ook een goed idee om het ergens te bevestigen. Dit zijn van die dingen die anders altijd achteraan in de keukenla blijven liggen!

    @Jaap;*grinnikt* Dank je wel Japie!

    Da’s ook een handige tip! Ik moet maar eens een andere weblog openen met al die tips hihi. 😉 Ik zal eens stiekem in de gereedschapskoffer van Marc duiken op zoek naar schuurpapier. Niet doorvertellen aan hem he…volgens mij heeft ie daar een hekel aan hahaha 😉

    @Garfield;Ach ja, ik denk dat je daar je redenen voor hebt? 😉

    In ieder geval wens ik jou natuurlijk óók een fijn weekend!
    Groetjes!

    @Epie;Hahaha ja je ziet; de wonderen zijn de wereld nog niet uit he? Is natuurlijk om de kids te plagen. Dat snap je natuurlijk wel. 😉
    Maareh…no way dat ik bloemkool of spruiten maak. Die komen er hier niet in. Ook niet rot. Hahaha. Zelfs niet in een salade! O zo. 😉

    Hahaha wat betreft je tip en het vliegen van het deksel…ik denk dat ik die kracht er op moet zetten wanneer ik een nieuwe laag verf op de keukenmuren wil hebben? Als hint ofzo? Hihi 😉

    @Leidse Glibber;Hahaha dat zou helemaal een ramp zijn. Al ben ik wél benieuwd wat zijn duiveltje en engeltje dan geroepen hadden hahaha 😉

    @Mickey;Stom he, die tang van ons ligt ook al jaren rustig op zijn beurt te wachten. (euhm..). Uiteindelijk lukt het wel met andere methodes voordat ik dat ding hoef te zoeken. 😉

    @Rietepietz;Welnee, volgende week krijgen we een log over de ontlasting/flatulentie na het nuttigen van rode kool en/of bruine bonen, ghehehe 😛

    Ik wens jou natuurlijk óók een heel fijn weekend! Geniet er maar lekker van!

    Dikke knufff en veel liefs!

  59. Emmelinda zegt:

    @Rhodosfriends;Hihi ja heb je gezien hoe dat werkt? Ghehehe. Eens kijken waar ik het nog meer over kan hebben 😉

    Ik wens jou natuurlijk óók een heel fijn weekend! Slaap lekker voor straks!

    Dikke knufffff

  60. Lette zegt:

    Ik blief geen rode kool dus die mag gewoon lekker dicht blijven.
    Ik heb het gelukkig nog niet bij de hand gehad dat de pot sterker bleek. Al komen er soms krachten op m’n pols vrij waar ik dan wel even mee moet wapperen nadien.

    En ja, erg knap om met dat vieze goedje een hele log vol te schrijven. Haha!

    Ik zag dat je bij mij wat ‘schade’ was komen inhalen. Dat je zoveel tijd overhad? Ooooh … ik zie het al. Zelf geen logje die dag. Hihi!

  61. sally zegt:

    Tja weet ik veel of rode kool in een blik verkocht wordt. Ik moet die troep niet. Heb een jeugdtrauma overgehouden na het eten van bietjes. Werd mijn plas rood. Voor mij geen rood voer meer. Rode kool, bietjes allemaal een POT nat. Geef mij maar groenvoer. Het heet toch niet voor niets GROENte, heheh. Alles wat een andere kleur heeft dat komt er bij mij niet in. Hoewel.. nu ik erover nadenk de kleuren geel (mais)en oranje (peentjes) die blief ik nog wel. En kijk… dat verkopen ze wel gewoon in blik.
    Fijn weekend!

  62. Rianne zegt:

    Ik heb ooit wel eens op het punt gestaan zo’n pot tegen de muur kapot te gooien en dan de scherven er maar uit te vissen. Maar vooral niet aan Henk vragen…..NOOIT! 😉

  63. Emmelinda zegt:

    @Lette;Whaahaa die krachten op de pols herken ik. Tjemig wat heb ik dan altijd spijt dat ik zo eigenwijs moet zijn hahaha.

    Grinnik…terwijl het toch eigenlijk makkelijker zou moeten zijn om een hele log te schrijven over een heerlijk etentje ofzo? 😉

    Jaaaaa hahaha nou ben ik weer helemaal bij. Ik was die weken weinig bij m’n pc geweest dus ik had nogal wat logjes in te halen 😉 Vandaar. Maar vandaag komt er weer een logje. Eerst effies de stad in en daarna??? 😉

    @Sally;Whaahaa waar zo’n log al toe kan leiden…hele jeugdtrauma’s komen er naar boven. Ik vrees dat ik mijn disclaimer aan moet passen hihi.
    Van mij hadden ze het eigenlijk best roodte mogen noemen want dat is mijn lievelingskleur hahaha 😉

    Ik wens jou uiteraard ook een héél fijn weekend!

    @Rianne;Whaahaa jaaaa het is dat het zulke vervelende vlekken op de muur geeft maar anders….
    Wat zijn we af en toe toch eigenwijs he? 😉

  64. jell zegt:

    Wij hebben zo’n heel handig Blokker-voor-1-euro-ding-een-keer-mee-ge-no-men-voor-mn-moeder-omdat-we-altijd-naar-de-buurman-moesten-met-onze-potten-om-dat-mn-pa-geen-enkele-kans-maakt-ding voor onze potten. Het duurde wel een half jaar voor we wisten hoe die werkte maar nu kunnen we niet meer zonder!

  65. jell zegt:

    Ow en dan vergeet ik nog helemaal te zeggen dat het hem in de pols zit;)

  66. marion zegt:

    emmm power

    hahha
    ja ik ben er weer

  67. Emmelinda zegt:

    @Jell;Hahaha heb jij ff lang over je antwoord gedaan met al die streepjes er tussen! Creatief hoor hihi. Maar tjemig waar zo’n Blokker al niet goed voor is. Al mist de buurman natuurlijk wel jullie bezoekjes…die voelt zich sinds die tijd geen held meer hahaha 😉

    De pols? De losse pols? Ghehehe 😉

    @Marion;Heeee ja, waar heb jij ondergedoken gezeten? Geintjuhhh. Hoe issie? Alles kits???

    Fijne avond meis!

  68. marion zegt:

    ja gaat wel
    beetje last van dippp/terugval
    jij ook fijne avond

  69. Emmelinda zegt:

    Oef, da’s vervelend. Gaat het nu weer beter of nog hetzelfde?

    Dank je wel 😀

  70. marion zegt:

    hetzelfde helaas:(((

  71. Emmelinda zegt:

    Wie weet is het morgen stúkken beter??? Ik hoop het in ieder geval voor je!

  72. Liesbeth zegt:

    Er bestaan hele makkelijke hulpmiddeltjes voor het openen van potten. Ik heb er ook een. Het heet geloof ik een Jar-key? ofzoiets. Vat te verkrijgen bij de Blokker, (piep) en werkt altijd!

  73. Emmelinda zegt:

    Klopt. Die wij hebben is eigenlijk ook niet eens zo vervelend. Het komt gewoon te weinig voor dat ik de boel niet open krijg. Dan ga ik stunten hahaha 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

