Het cassettebandje

cassettebandje

Het dorpje waar ik opgroeide was vredig. Alles ging zo zijn gangetje. Tenminste..bij ons, kinderen, wel. Braaf naar school, braaf samen spelen en vooral samen delen. Ja héél braaf *gaapt*. Plots, als een donderslag bij heldere hemel kwam er leven in de brouwerij (nee, geen Heineken/Amstel/Grolsch). Leven in de vorm van een nieuwe klasgenoot. En wát voor eentje! Hij kwam van boven de rivieren. Oelala, het was me (op die leeftijd al) meteen duidelijk dat er in Gouda meer mooie produkten afgeleverd werden dan kaarsen en kaas! 

Daar waren mijn klasgenootjes het roerend over eens *neemt roerstaafjes af* . Alle jongens deden hun best om vrienden met hem te worden en meisjes werden op slag verliefd. We, meiden, vochten om zijn aandacht. Deden we tikkertje (meisjes moesten dan achter de jongens aan) dan renden zo’n 40 benen zijn kant op om maar aan hem te kunnen zitten. We maakten ruzie met de meisjes uit de andere klas want hij was immers van ons? Afblijven! Na school speelden we massaal bij hem in de straat (ineens, voorheen was die straat niet eens opgevallen). Zogenaamd vanwege het asfalt waarop je zo heerlijk kon rollerskaten. Dat de straat bij ons achter nóg beter was deed er niet meer toe. Duhh.

Om aandacht van hem te kunnen krijgen bedacht ik een slim plan. Zo wist ik hem mijn kamer op te krijgen. Neuh joh, viespeuk, niet voor “van dattem”. *doet “tssk tssk”*. We moesten oefenen voor het playbacken om tijdens het klassefeest geen flater te slaan. Samen met een vriend en mijn vriendin kozen we uit Abba/Bucks Fizz en Guys & Dolls. We hadden dikke pret en vooral vieze praatjes. Die nam ik met mijn cassetterecorder op. In bed mijmerde ik voor het slapengaan over hem en beluisterde keer op keer het bandje. Het was goud waard!

Hij is een paar jaar later overleden aan leukemie. Ik zat op een andere school en was hem alweer vergeten. Destijds heb ik getwijfeld of ik het bandje aan zijn ouders zou geven maar het leek me, vanwege de inhoud, niet erg gepast. Die vieze praat hadden ze vast liever niet.

Ik kreeg er spijt van. Later. Zijn ouders en broer zijn namelijk niet in het dorp gebleven. Niemand wist waar ze heengegaan zijn. Ook al wonen we in zo’n klein landje, het is toch verrekte groot wanneer je iemand zoekt. Het bandje besloot ik toch maar te bewaren (túúrlijk, Emm gooit zelden iets weg. Dit dus ook niet). Je weet maar nooit.

Op nieuwjaarsdag bracht ik de kerstspullen terug naar zolder en stootte mijn teen *verzwijgt scheldpartij* tegen het kastje met cassettebandjes (nee gekkerd, niet met allemaal “vriendjes” die ik mijn kamer op gelokt had. (Die heb ik op film. Geintjuh), gewoon top40-muziek. Zelf getaped ondanks Buma-Stemra, ghehehe). Ik moest denken aan het bandje waar ik nooit meer naar omgekeken had.

Nu verwacht je natuurlijk een happy end. Dat zou te snel zijn (ja duhhh, ik heb vakantie hoor). Ik ga er binnenkort eens goed voor zitten. We hebben inmiddels (bijna) allemaal internet en wie weet kan ik op deze manier hun woonplaats achterhalen (daarbij weet je als kind ook niet psies welke wegen je kunt bewandelen om daar achter te komen). Zeker omdat die ouders inmiddels ook al een behoorlijke leeftijd zullen hebben. Hopelijk lukt het me en kunnen ze het bandje in ontvangst nemen.

Dat zou me nou écht goud waard zijn!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2007. Bookmark de permalink .

0 reacties op Het cassettebandje

  1. Natazz zegt:

    Ik hoop echt dat je die mensen nog kan vinden en nog belangrijker dat ze nog een cassette recorder hebben. Heb je het bandje nog geluisterd, ik had oude bandjes die waren heel vaag geworden.

    Fijne avond ene leuk achtergrondje heb je

    liefs Natazz

  2. Wanda zegt:

    Ik hoop voor je dat het gaat lukken.
    Zelf weet ik niet wat er van mijn beste basisschoolvriendje is geworden. Ik heb wel vermoedens welke kant hij is opgegaan..
    Verpleger zou wel heel goed bij hem passen.
    Hij de poppen ik de auto’s, dat verhaal…

  3. Emmelinda zegt:

    Ja ik heb er gelukkig naar geluisterd. Het is nog goed te horen. Eventueel kan ik het wel omzetten om cd, mochten ze geen cassetterecorder hebben 😉

    Dank je wel, vrolijk zo he? :D. Ik wens jou ook een hele fijne avond!

    Dikke knufff

  4. Ans zegt:

    Dat is een heel bijzondere jeugdherinnering. Maar wat je nu vieze praatjes vond is nu misschien helemaal zo gek niet meer. Ooit kocht ik een Bargoens woordenboek, dat was toen net uit (honderd jaar geleden of zoiets haha) en ik vond daar wel heel rare woorden in staan. Een paar maanden geleden keek ik er eens in en veel van die woorden zijn nu heel gangbaar!
    Ik hoop dat je de familie kan achterhalen, dat zou toch wel heel leuk zijn. Is het bandje nog een beetje goed? Want die dingen willen weleens gaan plakken en raar doen na jaren.
    Succes met je speurtocht!!!!!!!!

  5. Emmelinda zegt:

    @Wanda;Ik heb al voorzichtig op naam gezocht maar dat valt niet mee. Denk je ook dat ze het fijn zullen vinden?

    Heb je je al eens aangemeld op schoolbanken ofzoiets? Misschien dat hij er ook geregistreerd staat???

  6. Emmelinda zegt:

    @Ans;Jaaaa dat bedacht ik me dus later ook. Het is zo braaf hihi. Mijn buurjongetje gooit er al jaren viezere woorden uit 😉

    Dat verbaast me niks, dat sommige woorden heel gangbaar zijn nu en die vroeger opgenomen waren in het Bargoens boekje. Ik zie bij van dale ook veel woorden staan waarbij ik rode koontjes krijg 😉 (ben nog een beetje ouderwets denk ik, hihi)

    Ja toevallig is dit bandje in prima staat. Nou ja goed, het is niet meer zoals toen (komt misschien door het “grijs” draaien? Hihi) maar gaat nog uitstekend. Net alsof het de tijd heeft afgewacht. Ik vind het wel heel spannend. Straks nog maar even speuren 😉 Dank je wel 😀

  7. epie zegt:

    wat heb jij allemaal uitgevreten ?

    jij had een heel lieve moeder en toch
    heb ik een bandje , waar jij als kleine meid
    kennelijk een vervelende bui had en waar ze op zegt.
    “dadelijk schop ik je onder je kont ”

    hebben ? even opsporing verzocht bellen voor je huidige adres

  8. Emmelinda zegt:

    Hahaha wil je dat wel weten? 😛 *laat andere cassettebandjes zien*

    whaahaa ja dat is een fantastisch bandje! Wat zijn die banden trouwens goed he, die zullen vast nog steeds van uitstekende kwaliteit zijn. Dat kun je van cassettebandjes niet altijd zeggen 😀

  9. Ik hoop echt dat het je lukt Em, weet zeker dat zijn familie dat enorm leuk zal vinden.
    Je zou denken het moet toch te vinden zijn als je de naam etc nog weet.
    Hoop het en ben benieuwd, ik ga vast nadenken wat voor mogelijkheden je hebt om het uit te vinden.

  10. Emmelinda zegt:

    Dat zou ik heel fijn vinden, ik heb geen ervaring met mensen opsporen eigenlijk. Misschien zijn die mensen wel teruggegaan naar Gouda? Zou best kunnen.

    Ik hoop ook dat het lukt. Nu snap ik ook niet dat ik het niet meteen gedaan heb maar goed,als puber kijk je er dan toch anders tegenaan. 😉

  11. Miek zegt:

    Zou helemaal te gek zijn wanneer je ze vind. Al gedacht om naar het gemeensthuis te gaan van dat dorp??? Daar weten ze vast en zeker meer. Of ze het je vertellen weet ik niet?
    Succes

  12. Emmelinda zegt:

    Ik heb ook geen flauw idee of die regeltjes veranderd zijn. Ik kan natuurlijk wel eens bellen (het is hier 60 km vandaan) om te vragen wat ze kwijt willen. Dan kan ik er altijd nog even heen.

    Dank je wel, ik vrees dat ik dat nodig heb hihi 😉

  13. epie zegt:

    emmelinda , geef per mail eens wat gegevens
    ben toch al zoekerig nu

  14. Dinie zegt:

    Poeh da’s wel een heel bijzondere herrinnering. Zeker in dit geval. Lijkt me voor die ouders heel mooi om nog iets te kunnen beluisteren want die generatie had nog niet zoveel “materiaal” als wij. Ondanks de vieze praatjes.

    PS leuk achtergrondje. Kun je nu ook achtergrondplaatjes doen? Was ik nog niet achter.

  15. Emmelinda zegt:

    Jaaaa dat bedoel ik. ze hadden toen niet zo’n gsm met filmfunctie zodat je iedere keer kleine filmpjes kon maken en die camera’s die er wel waren hadden een afmeting dat je het wel liet hahaha.

    Dank je wel, vrolijk he? Had ik in elkaar zitten psp-en 😀
    Achtergrondplaatjes? Je bedoelt foto’s van de kids enzo? Ja lijkt me wel. Hoe psies weet ik nog niet helemaal, ik denk dat je dan met 20/20 (een programma) eerst moet overlappen zodat de foto doorlopend getoond wordt. Aj, moeilijk uitleggen hihi. Kan er wel eens een mailtje mee vullen als je er interesse in hebt 😉

  16. Tagrijn zegt:

    Misschien gewoon in Gouda iemand bellen met dezelfde achternaam. Misschien is het familie. Wel lastig als hij v.d. Berg of De Vries heette natuurlijk.Zou wel mooi zijn die mensen te vinden.

  17. Emmelinda zegt:

    Ik heb gekeken in het telefoonboek. Er zijn er inderdaad een paar met dezelfde achternaam. Ik moet alleen nog verzinnen wat ik psies ga zeggen 😉 Ben wat dat betreft niet zo’n held 😉

  18. peet zegt:

    Goh meid wat een verhaal, kun je de vieze praat niet op de een af andere manier verwijderen met de huidige technieken? Maar ja aan de andere kant staat hij erop zoals die was, gewoon natuurlijk.Ik hoop dat het lukt, Ik heb ooit een reunie georganieseerd en moest ook mensen na 26 jaar weer opsporen, probeer het ook bij oude buren die hebben misschien nog contakt en telefoongids dezelfde achternaam soms is het familie. en op marktplaats kun je ook een bericht zelfs met foto plaatsen. Succes ermee

  19. Emmelinda zegt:

    Hihi ja ik denk dat die vieze praat wel te verwijderen is maar dan blijft er niks meer over hahaha. Ik heb het bandje beluisterd en het was brave smerige praat. Nou ja, daar staat bijna niemand meer van te kijken tegenwoordig 😉
    Bedankt voor de tips, eens kijken hoe ver ik er mee kom. Wanneer ik weer in het dorp ben ga ik toch eens vragen inderdaad. Al weten ze een woonplaats, dat is al heel wat. Van zijn broer weet ik heel weinig. Dat is jammer, daar had ik misschien ook iets aan gehad?

    Nogmaals bedankt voor het meedenken 😀

  20. Tagrijn zegt:

    Heb al een van je reacties weggehaald! Jij dacht natuurlijk: prijzen verdubbeld, reacties ook verdubbeld!

  21. Emmelinda zegt:

    Whaahaa, ja psies! Kan ik eindelijk mijn frustratie kwijt…even misbruik maken van de zendtijd, ghehehe 😉

  22. Emmelinda zegt:

    @epie;Oeps, sollie. Ik zie je reactie nu pas. Beetje kippig geweest geloof ik. Ik zal je morgen (euh vandaag) een paar gegevens doorgeven 😉

  23. Haha… Gouda’s Glorie dus. Hadden ze daar toen ook al zegeltjes voor?
    Nou ja, zet het geluid van dat bandje eens op je log…. misschien kunnen wij dan met zijn allen wel beoordelen of het nog “gepast” overhandigd kan worden…. ???

  24. Emmelinda zegt:

    Oh jaaaaa. Die was ik helemaal vergeten. Foei Emm, de kast staat er vol mee 😛

    Whaahaa, dan is het maar goed dat het gesprek niet in het limburgs is ;). Maareh is nog niet eens zo’n gek idee…al vrees ik dat mijn weblog meteen naar de 18+ -rubriek kan 😛

  25. Youke zegt:

    Ik hoop dat je ze kunt vinden. Ik denk dat ze het toch leuk vinden om zijn stem te horen, net als jij destijds. Wat er gezegd wordt maakt niet veel uit. Moet je ze wel voorbereiden.

  26. Emmelinda zegt:

    Ja hihi, daar ben ik van overtuigd. Oke, die mensen zijn vast wel wat gewend, nu er zoveel “vieze” woorden gewoon lijken op tv. Maar toch.. ik moet er ook nog eens goed over nadenken hoe ik ga vragen of zijn het zijn wanneer ik de telefoonlijst tsjek. Ik hoop dat ik binnenkort een mooie log er over kan schrijven 😀

  27. Pasula zegt:

    Ik kreeg dus een brok in mijn keel van je verhaal…ik hoop dat je ze kan achterhalen en een duplicaat van het bandje aan ze kan geven (je houdt toch nog wel zelf een kopie?).

  28. angel zegt:

    mogguhh em.. dat zou leuk zijn voor die mensen.. letterlijk een stem uit t verleden.. ik wens je succes met je zoektocht..alle ideeen waarik op kom zijn al aangedragen… heb je al op naam gegoogled? zal best wel..
    en jij enje gezin ook de allerbeste wensen vor een heel gezond en gelukkig logvol 2007 😉

  29. remco zegt:

    het gebaar is heel mooi en ik hoop dan ook dat je er in slaagt.

    succes!!!

  30. Geertje zegt:

    Ik weet zeker dat zijn ouders het dolgraag willen hebben. Alles wat een tastbare herinnering aan je kind geeft, en zeker een stem, is zo waardevol!
    Ergens hebben we nog een cassettebandje liggen van mijn mans overleden vader; blijft waardevol! Met een kind is dat veel sterker.

    Ik denk dat een manier is een advertentie op Marktplaats te zetten; veel mensen lezen dat; wie weet zijn er kennissen die het herkennen!
    En ik geloof dat in de Libelle of de Margriet (weet niet welke; lees ze nooit :?) is de mogelijkheid een oproep te plaatsen.

    Fijne dag Emmelinda!
    Liefs en dikke knufffff!!!

  31. Miriam zegt:

    Al het goeds komt uit Gouda (zoekt teiltje). Als ik nog wat voor je kan doen…ik woon in Gouda! Succes met je zoektocht

  32. Emmelinda zegt:

    @Pasula;Aaaah da’s lief!!!Doet me goed, ik was ietwat onzeker maar weet nu dat het goed is om te doen. Yep, ik heb gelukkig nog zo’n midiset (bewaard hahaha) met dubbele cassettedeck dus die kopie is snel gemaakt. Eens kijken of ik nog weet hoe het moet 😉

    @Angel; Heeeej Angel 😀 Long time no see 😉 Ik wens jou en de jouwen natuurlijk óók het allerbeste! Dat het een geweldig jaar voor je mag worden!

    Yep, ik heb de naam al geprobeerd. Is moeilijk omdat ze overal kunnen zitten. In Gouda zelf is de naam ook aanwezig volgens google en het telefoonboek. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze terug zijn gegaan naar Gouda. Ik ga gewoon bellen 😀

    @Remco; Ja he? Ik zou het zo fijn vinden. Reuzespannend hoe ze reageren. Niet vanwege die vieze praat dan maar gewoon omdat het zo onverwachts is. Dank je wel,zal ik nodig hebben 😉

    @Geertje;Dank je wel, de twijfels die ik nog had zijn nu wel helemaal verdwenen. Ik ken die mensen verder eigenlijk niet maar dat lijkt mij dus ook. Ik zie het ook met videobeelden die ik gemaakt heb van mijn moeder. Oooo wat ben ik blij dat ik die heb! Was dan geen vieze praat, maar toch 😛

    Dank je wel voor het meedenken, ik ga eerst eens bellen en daarna overweeg ik eens wat ik kan doen met de Margriet en Libelle (hahaha zijn ze toch nog ergens goed voor :P)

    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Dikke knufff en veeeel liefs!

    @Gouda; Oh hahahaa…kijkkijkkijk, da’s nog eens toevallig! Grappig. Weet wat je zegt want als het nodig blijkt te zijn maak ik daar dankbaar gebruik van ;):P. Dank je wel voor het aanbod! Is super!

  33. Bengeltjuh zegt:

    Wat een verhaal…best ontroerend en mooi dat je ze wil opzoeken na al die jaren om dat bandje te geven aan de familie (ouders).

    Prachtig!

    Ik hoop echt dat het lukt…….U is een nobel mens 😉

  34. Natas1970 zegt:

    Ik hoop ook dat het lukt om die mensen te vinden, en ik ben dan zeer benieuwd hoe ze zullen reageren. Maar tegen die tijd schrijf je er vast een mooi logje over.
    Toch soms maar goed dat jij zoveel dingen bewaart!!

  35. Emmelinda zegt:

    @Bengeltjuh;Ja het lijkt me echt fantastisch. Vooral omdat je nu veel sneller opnames maakt van je kind, in een gsm zit vaak een functie om te filmen enzo.

    Hihi na al die lieve reacties moet het zeker weten lukken. Dank je wel *kleurt rood*

    @Natas1970;Ja die reaktie vind ik zo superspannend. Ik lees wel eens vaker over vreemde reakties en dat vind ik extra spannend. Maar omdat het hier om hun overleden kind gaat zal het vast wel meevallen. Denk ik. Hoop ik. Wanneer het me lukt om ze te achterhalen laat ik het inderdaad weten.

    Hahaha, dit laat ik Marc lezen. Weet ie ook meteen dat het de moeite waard is 😛

  36. Emmelinda zegt:

    @Dit is bijvoorbeeld een versje dat hij opdreunt:

    Ik ben Janus van Kantier
    Ik kan n**ken als een stier.
    Kom maar binnen, lieve schat
    Trek je broek maar van je gat
    40 graden onder nul
    Krijg je een lekkere stijve l*l

    Naaaaah, dat kan best. Toch? Oh hihi ik kan het nóg zo opdreunen. Dat bandje heb ik écht vaak beluisterd hahaha

  37. Spinnetje zegt:

    Het zou een grote verrassing voor ze zijn, als je ze vind….hopelijk krijgt dit log dus een vervolg.

    Ook ik heb zo’n casettebandje liggen. Hierop staat de laatste uitzending van een lokaal radiostation voor het ter ziele ging (ergens begin jaren 90). De DJ, destijds een vriend van me, wilde het bandje wel hebben.
    Maarja, dan moet je dus een copie gaan maken….enfin je begrijpt het al, het bandje is nooit meer bij de desbetreffende vriend terecht gekomen.

  38. Spinnetje zegt:

    P.S. Gaaf die streepjes!!

  39. Belinda zegt:

    Ondanks die vieze praatjes die op dat cassettebandje staan, zou ik zelf ook hemel en aarde bewegen om dat bandje aan zijn ouders te kunnen geven!

    Misschien moet je eens naar de gemeente gaan en daar informeren naar het adres waar ze heen verhuisd zijn. Ben benieuwd of het je lukt!!

  40. Emmelinda zegt:

    @Spinnetje;Dat is het ‘m ook vaak…dat zoeken naar een cassettedeck en iemand die het voor je wil doen. Ik heb hier wel een dubbele staan (tsja ik bewaar nogal eens wat hahaha) maar de vraag is of je in de buurt woont? Opsturen vind ik riskant. Issie straks pleitos. Gek he, waarom bewaart een mens zulke dingen?? 😉

    Ja vrolijk he? Ik ben er zo blij mee. Sinds de verhuizing van weblog was ik niet helemaal tevreden met de lay-out (hahaha zelfs die heb ik bewaard, ik heb er nog snel een printje van gemaakt voor het overzetten ;)). Nu wel 😀

    @Belinda;Ja het lijkt me heel fijn om ze dat te kunnen geven. Ook al geven ze er niks om, dan weet ik gewoon van mezelf dat het goed is zo.

    Ja, wanneer ik weer in die gemeente ben zal ik eens informeren. Ik bel eerst wel van tevoren of ze zulke gegevens verstrekken. Wanneer we daar normaliter komen is het weekend of rond de avond. Dan valt er niet veel meer te babbelen daaro ;)Ik ga er in ieder geval aan werken 😀

  41. Rianne zegt:

    Dat moet voor die mensen iets waardevols zijn. Het is een lief gebaar. Misschien nog oproepjs in de Margriet of zoiets?
    Ik heb laatst veel van die bandjes weggegooid, nadat ik er wat had afgeluisterd. Toch wel leuk. Ik fantaseerde altijd dat ik zelf bij de radio werkte….ach ja….

  42. Barbara zegt:

    Wat een mooi verhaal! Ik hoop met een happy end…

    Liefs Barbara

  43. Emmelinda zegt:

    @Rianne:Ja denk je ook? Ik heb ook zo het vermoeden. Als ze het niet willen heb ik mijn best gedaan en is dat gevoel tenminste weg.
    Hahaha ja leuk is dat om terug te horen he? Ik zong ook zo mooi mee met liedjes hahaha. Gelukkig had ik snel door dat ik geen idol was 😛 Moesten meer mensen *wijst naar x-factorvoorrondes* een voorbeeld aan nemen hahaha.

    @Barbara:Jaaa ik hoop het ook zo. Ik ga er hard aan werken.

    Liefs terug 😀

  44. Mickey zegt:

    Dat is echt geweldig ^^ *pakt voicerecorder en neemt alles op wat er in de omgeving gebeurt* Ik hoop voor je dat je ze vind, al zal het wel heel moeilijk worden, denk ik.

  45. Emmelinda zegt:

    Hahaha wie weet kun je er vet geld mee verdienen *denkt aan chantagepraktijken* 😛

    Ik vrees het ook maar als ik er niet aan begin zal het er nooit van komen 😉

  46. marion zegt:

    Ja dat zou goud waard zijn

  47. Emmelinda zegt:

    Egwel 😉 Snel mee beginnen dus 😀

  48. Emmelinda zegt:

    Egwel 😉 Snel mee beginnen dus 😀

  49. rietepietz zegt:

    Spannend zeg !áls je de ouders kunt vinden kun je toch vertellen dat het bandje “schokkende “( nou ja uitleg natuurlijk )verhalen bevat en de keus aan hen laten of ze het willen hebben ?
    Maar inderdaad , wat destijds écht erg was hoor je tegenwoordig iedere avond op T.V.
    Ik hoop dat het lukt , fijne avond en liefs Riet

  50. mama muis zegt:

    mooi verhaal joh en bijzonder bezit. Ik denk dat ik het wel prachtig zou vinden om zo een klein stukje van mijn kind terug te krijgen. Het plezier dat hij ongetwijfeld had bij het maken van het bandje zal toch een genot zijn om naar te luisteren, al is het misschien wat schunnig op z’n tijd. en idd. je kan die mensen erop voorbereiden he?

  51. Geertje zegt:

    Leuk zijn video’s dan he? 🙂
    Wij hebben ook een trouwvideo; zoveel familieleden staan er nog op; eigenlijk op dit moment teveel om lang te kunnen kijken (veel familieleden zijn bij ons de afgelopen tijd overleden) Maar hij is echt goud waard!

    Hoop dat je de mensen zal vinden!
    Ach, ze zullen het wel snappen (welk kind heeft dat neit gedaan 😉 :8)) De stem te horen is al kapitalen waard 🙂

    Gelukkig ben je ook geen fan van Margriet en Libelle hahahahhaa!

    Jij ook npg een hele fijne avond!
    Liefs en een dikke knufffff!!!!

  52. Lette zegt:

    Ik weet niet of je hen daar een plezier mee doet. Ik kwam een jaar geleden een bandje van een overleden familielid tegen met een heel normaal tekstje. Maar wat het horen van een bekende stem met je doet is enorm. Bij die ouders brengt het vast een gevoel van onmacht en verdriet mee.

    Ik vind het wel een erg mooi verhaal. En jou kennende twijfel ik een beetje of het waargebeurd is of uit je duim komt. Al denk ik wel dat het op echt gebaseerd is.

  53. Aletta zegt:

    Dat zou natuurlijk helemaal te gek zijn voor zijn ouders, ondanks de “vieze”praatjes. Wat erg zeg van die jongen.
    Ik heb zelf ook nog een koffertje vol cassettebandjes, vele ook met geklets enzo, leuk man!!
    Veel liefs Aletta.

  54. Wanda zegt:

    Emm, als het van oorsprong Gouwenaars zijn gaan ze dit echt wel super vinden.

    Ik sta idd al op schoolbank geregistreerd, heb al wel een vriendin gevonden, alleen nog geen contact opgenomen (moet je voor betalen). Maar hij staat er niet tussen.

    @ Miriam : Ik woon vlak bij Gouda : Schoonhoven.

  55. En ben je al begonnen met je zoektocht, tips genoeg zo te zien hahahah

  56. Emmelinda zegt:

    @Rietepietz;Ja daarom, waarschijnlijk zijn ze ook met de tijd meegegaan. Als ze maar niet naar Staphorst of Kampen verhuisd zijn ghehehe 😉

    Ik hoop ook dat het lukt. Het zal niet meevallen maar goed, als ik er alles aan gedaan heb, is het voor mij goed.

    Dikke knufff

    @Mamamuis;Ja klopt, dat plezier is er zeer zeker op terug te vinden. oooh ik twijfel zo he. Het ene moment denk ik dat ik het beter niet kan doen omdat ik misschien oude wonden opentrek (maar ja, in het geval van een kind dat je verliest zijn die wonden toch nooit geheeld…toch?) ofzo. Maar stel dat ik het achterhou en ze er eigenlijk heel veel om zouden geven? Ik ga er gewoon voor. Dan hoor ik het vanzelf wel 😉

    @Geertje;Ja ik koester die videos echt. Ze komen maanden niet uit de kast hoor maar als ik er naar kijk voelt het goed. Jaaaa wat je zegt…dat is bij ons trouwen ook zo. Ik heb dan geen video maar wel veel foto’s. Te gek dat we zo jong (nou ja..) getrouwd zijn en dat iedereen er bij was. Ook dat mijn moeder de kinderen nog heeft meegemaakt enzo. Die foto’s koester ik. Er zijn bij ons ook mensen overleden die bij de bruiloft waren. Als ik de foto’s bekijk zijn we weer even met zijn allen bij elkaar 😉

    Ja dat denk ik het ene moment ook, dat die stem horen veel waard is en het andere moment vraag ik me weer af of ik er goed aan doe. Tsja dat zal ik alleen weten als ik er iets mee doe. Bereid ik die mensen toch voor? Kunnen ze zelf een keuze maken. Nu vind ik het een vervelende gedachte dat ik dat bandje hou terwijl ze er misschien dolblij mee zijn???

    Hahaha nee die komen er hier niet in. Tenminste…pas nadat ik een permanentje en groengrijs haar heb hahaha 😛

    Dank je wel 😀 Dikke knufff en veel liefs!

    @Lette;Dat is een van de redenen waarom het zo lang geduurd heeft. Ik ben zo bang om wonden open te trekken. Maar goed, als het om een kind of geliefde gaat geneest zo’n wond nooit. Denk ik. Het ene moment ben ik heel zeker van mijn zaak. Ik weet ook dat wanneer ik denk dat die mensen er misschien heel erg blij mee zouden zijn en ik het achterhou, ik me altijd schuldig zou voelen. Snap je wat ik bedoel? Maar goed, of ze er blij mee zouden zijn weet ik alleen als ik tot aktie overga.

    Hihi ik begrijp je wel hoor maar het is écht helemaal waar *zweert*. Erewoord. Niet eens gebaseerd. Ik heb zelfs dingen weggelaten zoals het haren uittrekken. Een vriendin van mij deed dat omdat iemand achter hem aan rende en zij vond dat zij er alleen recht op had. Erg he? 😉

    @Alette;Ja hij was nog zo jong. Hij moet een jaar of 16 zijn geweest toen ie stierf. Vreselijk!
    Ja hihi da’s zo leuk om terug te horen he? Ook die liedjes die ik toen leuk vond. Hahaha echt om te gillen. Jantje Beton van Willeke Alberti enzo hahaha.

    Dikke knufff

    @Wanda;Hihi of ze dat helemaal van oorsprong waren weet ik niet maar tussen de limburgers klonk alles “Hollands” hahaha.

    Ze hebben mij van schoolbank afgegooid. Ik wilde namelijk niet betalen en bedacht dat het slimmer was om mijn webloglink er bij te zetten. Zo kon ik gratis contact houden. Het is een paar maanden goed gegaan maar uiteindelijk hebben ze het ontdekt ghehehe.
    Ik heb nog niemand geschreven ofzo. Moet eerst nog bedenken of ik dat eigenlijk wel wil 😉
    Zijn er ook mensen die hem kennen/gekend hebben aan wie je kunt vragen of ze weten waar hij naar toe gegaan is enzo?

    @Leidse Glibber;De kids hebben nog vakantie. Eerst flink misbruik daarvan maken hihi. Vlgende week ga ik eens flink zoeken 😉

  57. Dinie zegt:

    @Emm- nee ik bedoelde dat achtergrondje dat je in elkaar hebt zitten psp-en. Ik neem aan dat dat een “plaatje” is. Ik dacht dat er alleen een achtergrondkleur gekozen kon worden. Dat bedoelde ik dus. En dat “vullen” ken ik wel ja. Alleen ben ik weer meer bedreven in Photoshop terwijl ik van PSP zelfs een legale versie heb. Daar mis ik toch wel een aantal mogelijkheden die ik veel gebruik (of ik heb ze daar nog niet gevonden, zou ook kunnen) Zoveel te doen zo weinig tijd, slik!

  58. Emmelinda zegt:

    Deze achtergrond is inderdaad een plaatje dat via photobucket gelinkt is. Met een html-code kun je hem dan op je log plaatsen. Die code moet dan in je typlist. Mocht je interesse hebben dan geef ik je die code wel door 😉

    Ja dat begrijp ik. Het is ook vaak dat wat je gewend bent ook prima is. Ik heb nog steeds psp7 terwijl ze nou al op 11??? zitten. De rest hoef ik allemaal niet. Heb ik toch geen zin in om uit te vinden. Wat ik nodig heb zit hier al op 😉

  59. Dinie zegt:

    Oh je hebt gewoon het plaatje zo breed als je kolom en elelnlang gemaakt met repeat. Die code ken ik wel. Maar het lijkt net alsof je een achtergrondimage hebt zo. Grappig. Soms kom je er via andere wegen ook wel.

  60. Emmelinda zegt:

    het is een klein plaatje en met die code herhaalt ie zichzelf. Ik zal het plaatje ff opzoeken…ogenblikkie

  61. Dinie zegt:

    Ja ik snap de intentie, ben gelukkig aardig thuis op html (e.d.) gebied, maar wat mij wel verbaast is dat jouw kopfoto “kamerbreed” is. Dat is mijn iet gelukt. Al moet ik wel bekennen dat ik me nog niet helemaal heb verdiept in alle duistere wegen van het web-logbeheer. Ben nog steeds bezig met het verbeteren van mijn pivot en wordpress logje. Als ik op een of andere manier mijn oude logjes kan importeren dan ga ik zo over naar mijn eigen domeintje. Anders ben ik bang dat alles over een tijdje foetsie is.

  62. Emmelinda zegt:

    Mijn kopfoto is een gifje. Ik denk dat het daar aan ligt? Als ik op diezelfde afmeting meer kliederde klopte het niet helemaal.

    Kan me voorstellen dat je je daar ook niet meer in verdiept wanneer je zoiets heerlijks als een eigen domeintje achter de hand hebt. Ik wil dat ook nog een keer. Zodat ik zelf kan uitmaken wat er met mijn logjes gebeuren gaat en met mijn lay-out. Ik baal alleen dat dan ook alle reacties weg zijn. Er zitten halve logjes tussen en sommige reacties zijn nog leuker dan de log zelf. Die horen er ook gewoon bij. Of ik moet die aan een stuk ook er bij kunnen zetten??/ Ach ja,dat komt nog wel een keer. 😉

  63. Dinie zegt:

    Ja die reacties is mijn struikelblok. Ik heb in mijn wordpressje oude logjes geïmporteerd maar die worden niet goed geconverteerd van mijn oude weblogback up en nu kan je al helemaal niet meer backuppen. Grrr…Ik heb in mijn pivotlogje een aantal oude logjes gekopieerd en dan de reacties gewinsnapt eringezet maar dat is zóveel werk. Misschien dat ik ooit nog eens elke dag de logjes van die dag van de voorgaande jaren ga kopiëren oid. Maar dat is voor jou helemaal nachtwerk, vooral al die reacties hahaha.
    En een eigen domein/hostingpakket is niet eens meer zo heel duur hoor. Ik heb een best prijzige 10 euro per maand maar dan heb je ook wel wat maar je hebt ze ook al van 3 per maand geloof ik.

  64. Emmelinda zegt:

    Ik vind het nog meevallen. Wanneer je hier dat pakket neemt ben je ook veel kwijt. Tenminste..vind ik wel. En dan moet je nog mee wanneer ze een versie 3 verzinnen. Denk ik tenminste.

    Aaargh dat is ook vet balen dat je die reacties niet mee kunt nemen. Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een log te maken met de bijbehorende reakties en die dan te linken in de log? Is wel omslachtig maar goed, dan staat het wel bij elkaar? Dan is misschien ook alles te selecteren en zo over te zetten??

    Ja er gaat echt ongelooflijk veel tijd inzitten. Hier inderdaad. Ik heb eens alle foto’s op photobucket moeten overzetten, dat was met dat doorlinken al een hels karwei. Laat staan alle reacties. Maar die wil ik gewoon niet loslaten. Die horen er gewoon bij. 😉

  65. Spinnetje zegt:

    Een dubbeldek…dat je het nog hebt..hihi.Dat bandje ligt ergens ver weg in een doos op zolder, zal nog een hele zoektocht worden!!

    Ik gebruik zelf psp8, dat gaat nog steeds goed. Begin ook steeds meer in alle codes en trucjes te komen.
    Wat ik alleen nog niet uitgevonden heb is hoe je een plaatje of patroon in je zijkolom kan plaatsen als achtergrond over de hele kolom. (dus de tekst valt er overheen. Heb het op een paar logs gezien dus het moet kunnen.

  66. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…erg ben ik he? Hij doet het nog prima. Ik heb hem destijds van mijn moeder gehad en dat vond ik zoooo lief! Mocht je het bandje ooit eens terugvinden, geef maar een gil. Het is zo gekopieërd! 😉

    Psp 8 is ook prima. Dat heb ik toen als proefpakket gedownload maar ik was al mijn icoontjes kwijt. Wat ik eerst met de oogjes dicht deed was nu zoeken geblazen. Ik hou het maar bij 7 😉

    Yep, dat heb ik ook gezien. Dat lijkt me geweldig op je log! Ik neem aan dat het een script is. Mocht je zo’n log zien laat me de url even weten. Dan zoek ik ff in de bron hoe dat scriptje heet. Heb je het ze wel eens gevraagd? Vaak willen ze die code graag met je delen 😀 😉

  67. Volgens mij lopen we achter elkaar aan te hollen langs de logs, zie je elke keer net boven onder mijn reacties staan hahahahahh

  68. Emmelinda zegt:

    Hahaha, heb je last van het vuur dat ik uit mijn sloffen loop? 😉

  69. Spinnetje zegt:

    Kan het nog net bijhouden!! Zal morgenavond even op zoek gaan naar zo’n log (heb het gisteren nog ergens gezien, maar kon zo gauw niets in de codering vinden)
    Moet nu echt echt echt naar bed, straks een dagdienst en dus een vroege wekker!

  70. Colinda zegt:

    Goedemorgen,…

    Om te beginnen wil ik jouw een heel Gelukkig en Gezond 2007 toewensen.

    Zo dat is eruit ,.hahahaha,…
    Het is een tijdje geleden dat ik bij jouw langs ben geweest.
    Dus ik vond het echt tijd om weer eens langs te komen ,..hahaha,….
    Hoe gaat het met je?
    Hier gaat alles wel z’n gangetje,..buiten dat Bryan op 1 januari door z’n enkel is gegaan en nu met een gipspootje zit ,…
    Maandag mag het gips eraf en dan maar hopen dat hij er weer op kan staan,..het was namelijk niet gebroken maar uit voorzorg hebben ze er toch maar gips omgedaan omdat hij weigerde erop te staan omdat het zo’n pijn deed.
    Wat het nu wel is kon de arts niet zeggen,..hij begreep er eigenlijk zelf niks van ,…hahahahaha,..handig hé zo’n arts ,..hahahaha,…
    Maar goed we hopen dat het maandag weer goed gaat en dat bryan gewoon weer lekker kan lopen want met krukken lopen is nu ook niet meer zo leuk ,…begin vond hij het wel stoer maar nu begint het wel vervelend te worden.

    Nou nog 3 dagjes en mijn kleine meid gaat ook naar de kleuterschool,..dat betekent dus dat ik wat meer vrije tijd krijg en dus na een lange tijd weer even alles op orde kan brengen in mijn huisje en ook weer op zoek ga naar werk ,…hahahahaha,…wel een gek idee hoor ,…maar aan de andere kant heb ik daar ook wel weer erg veel zin in.

    Ik ga proberen weer wat vaker bij jouw langs te komen nu ik toch weer wat meer vrijheid heb ,…hahahahaha,..

    Een hele fijne dag,…
    en een Dikke Knuf,..

    Liefs Colinda.

  71. Emmelinda zegt:

    @Spinnetje;Is goed, ik zal ook opletten. Ik heb het ook gezien maar omdat ik veel plaatjes een gele achtergrond gegeven heb tegen het jatten zit ik er toch een beetje aan vast.Daarom ben ik ook niet verder gaan kijken. Ik zie de url wel verschijnen 😉

    Werkze vandaag!

    @Colinda;Heeej meissie! Dat is leuk! Natuurlijk wil ik jou en je gezinnetje ook een heel fantastisch 2007 toewensen!

    Tjemig, wat vreemd dan dat de arts ook niet wist wat het was. Nou kunnen kinderen wel heel hardnekkig zijn (ik weet niet of het bij Bryan ook zo is) en volhouden dat ze er last van hebben. Stef doet ook altijd alsof ze met spoed naar intensive care moet ;
    Hopen maar dat na maandag alles over is. Als het een spelletje was is ie er nu wel achter dat het vervelend is met die gips 😉

    Wow wat is dat snel gegaan he. Is ze al wezen oefenen? Zo ja, ging het goed? Ja dan heb je inderdaad iets meer vrije tijd. Raar idee na al die jaren he? Weet je al wat je wil gaan doen eigenlijk?

    Ja gezellig, je bent van harte welkom natuurlijk. Ik zal jouw link in mijn reader zetten, dan kan ik ook bij jou komen buurten 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Dikke knuffff en veel liefs!

  72. Wat mooi dat je dat bandje nog hebt , ik hoop dat je zijn ouders vind , ik weet bijna zeker dat ze er dolblij mee zullen zijn !

    Fijne dag liefs Ylone xx

  73. Emmelinda zegt:

    Volgende week zal ik er eens achteraan gaan wanneer de meiden weer naar school zijn. Ik vind het heel spannnend 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Dikke knufff

  74. Jaap zegt:

    mooi verhaal, Emm. Ergens ook ontroerend. Het zou heel mooi zijn als je de familie kan achterhalen. Googlend misschien; hopelijk wordt dat dan geen ontgooglende ervaring. 😉

  75. maria zegt:

    Hoi Emmelinda, (eerst even off topic) altijd grappig om een heel onbekende naam opeens op m’n log te zien verschijnen, nieuwsgierig hoe je dan er terchtkwam. (ik zie twee reageerders bij jou staan die ik ook zie bij ‘Neus’ en Polle. via één van hen?).

    Ik kom ook uit een dorpje(bovende rivieren) en herinner me ook dat op de lagere school op een jaar een ‘vreemd’ kind in de klas kwam. in ons geval een meisjes. Ze praatte anders wij meiden wilden niet zoveel van haar hebben, we waren zeker jaloers omdat de meester zoveel aandacht aan haar besteedde, ze had bijzonder haar.

    Wat de jongens van haar vonden weet ik niet meer.

    Jij succes met speuren, door internet zijn mensen gemakkeijker op te sporen dan ‘vroeger’. (al aan ‘adres onbekend’, op radio 2, gedacht?)

  76. Nicky zegt:

    Ah, die Emm! Een hartje van Goud! Ik denk dat die ouders er vast heel bij mee zullen zijn. Ik hoop dat het lukt om ze te vinden!

  77. Wanda zegt:

    Degenen die er verder opstaan zijn van andere jaren. Helaas. Dus ik kan het ook nog eens niet navragen.
    Ik wil het nu 1 jaar betalend met schoolbank proberen en anders is het over en ga ik gekke dingen doen om eraf te komen. Log adres is wel een goeie!

    Als het trouwens aan wat huidige Gouwenaars ligt is het eens een gouwenaar altijd een gouwenaar. Dus dat komt wel goed.

  78. Emmelinda zegt:

    @Jaap;Ja ik vind het ook een beetje ontroerend. Ik ga er volgende week eens goed voor zitten ;). Niet meteen handelen maar de boel eerst eens goed overdenken 😀

    @Maria;Hihi, ja dat vraag ik me ook altijd af. Neus en polle ken ik volgens mij niet maar ik was via via aan het neuzen en kwam op http://www.eeelise.nl/ uit. Daar stonden een boel leuke linkjes bij, waaronder die van jou 😉

    Whaahaa oooh ik kan het me zo goed voorstellen! We hebben alleen maar “nieuwe” jongens in de klas gehad maar ik weet zeker dat het bij ons ook haat en nijd zou zijn als er een meisje bijgekomen was. Grinnik…ook zoals je schrijft over haar haar. Wat zullen jullie je ge-ergerd hebben. 😉 Heb je haar later nog wel eens gezien?
    De jongens zullen haar waarschijnlijk niet zo interessant gevonden hebben, ik neem aan dat je het onthouden had wanneer die jongens de hele tijd achter haar aanliepen en aardig voor haar waren hahaha.

    Ja dat denk ik dus ook. Lang leve internet! Dat programma op radio 2 ken ik niet maar ik wil het eerst “anoniem” proberen zodat die ouders zich niet rotschrikken 😉 Maar bedankt voor de tip. Kan ik goed gebruiken 😉

    @Nicky;*bloos* Dank je wel meissie. Ja het zou me goed doen. Willen ze het niet hebben dan vind ik dat ook oke. Ik moet het alleen voorzichtig aanpakken om ze niet te laten schrikken. Waarschijnlijk denk ik daar nog steeds hetzelfde over als toen ik 15 was hihi 😉

    @Wanda;Ik sta nu ook op een andere pagina. Ik vergeet steeds hoe ie heet en kijk er eigenlijk ook weinig op. Alleen als er een mailtje komt dat er een nieuwe aanmelding is gekomen. Misschien is dat iets voor jou? Die is overigens wel gratis. Misschien dat er daar mensen op staan die niet bij schoolbanken geregistreerd staan?Als ik de url vind zal ik ‘m je dan sturen? Kun je ff kijken of het iets voor je is 😉

    Wat die Gouwenaars betreft heb ik geen flauw idee hoe ze over het algemeen zijn maar zoals ik onwetend al in de log beschreef was die jongen echt heel bijzonder. Waar het nou precies aan lag? Ik heb werkelijk geen flauw idee. Het was niet eens alleen omdat ie nieuw was want een jaar eerder kwam er ook een nieuwe knul en daar hadden we het snel bij gezien hahaha 😉

  79. Pasula zegt:

    Gelukkig dat je een kopie houdt. Het was even scrollen maar ik las mijn antwoord ertussen. Wat een massa fans heb je op je log, mag ik ze voor 1 dag inhuren?? 😛 😛

  80. Emmelinda zegt:

    Oh haha lieverd toch, jij hebt ook zo’n heerlijke trouwe schare op je log! Zullen we ze mixen? Ghehehe 😀

  81. nieta zegt:

    Ik denk dat die mensen het super vinden zo’n bandje met de stem erop van hun zoon!
    Ik vind het zelf al gaaf als vriendinnen fotos van m’n kids vinden van een paar jaar terug die ik nog nooit gezien heb!

  82. Emmelinda zegt:

    Ja geinig is dat he? Ik kreeg zelfs eens een foto waarvan ik het bestaan niet wist en ik mijn kind niet herkende hahaha. Is dat nou niet erg? Was ook wel een slechte foto hoor *smoest ze snel*.

    Ik hoop ook dat ze er blij mee zijn. Ik vind het heel spannend. Eerst even rustig een plan maken hoe ik het ga brengen enzo voordat ik contact opneem 😉

  83. Wanda zegt:

    Die url wil ik wel heel graag ja. *knikt heftig*

  84. maria zegt:

    Ze is na twee-en half jaar weer verder verhuisd, ik heb haar nooit meer gezien.

  85. Emmelinda zegt:

    @Wanda;Goed, krijg jij die van mij! Klikkerdeklikkk Zie je, die naam is zooo simpel dat ik dat gewoon niet kan onthouden ;). Ik ben benieuwd of je er iets aan hebt! 😀

    @Maria;Jeetje, wie weet had ze al een hele reeks verhuizingen achter de rug voordat ze bij jullie kwam. Maar goed, jullie zullen zonder meer opgelucht adem gehaald hebben 😉

  86. Geertje zegt:

    Groen-grijs Emmelinda?
    Waarom niet prachtig paars-grijs!:-)
    ALs ik daraan denk moet ik altijd aan “Are you being served”denken!
    Echt mijn vroegere favo serie (schaam me nu wel een beetje…..)
    En ja, jouw reactie op mij log kan ik me helemaal voorstellen. Heb hetzelfde; geef iedereen de vrije keuze; je bespaart er zoveel leed en verdriet mee.

    Liefs en dikke knufffff!!!!

  87. Abby zegt:

    Ik ben nu wel heel erg nieuwsgierig naar dat bandje… Maar zo was ik dus ook op zoek naar iemand van vroeger, nog levend dat wel. Maar via google kwam ik bij zijn naam en via via toch gevonden! Gewoon blijven zoeken! Ik hoop dat het je lukt!

  88. Emmelinda zegt:

    @Geertje;Misschien past dat inderdaad beter bij me wanneer de Hulk in mij vrijkomt ;). Welnee, ik geloof niet dat het iets is om je over te schamen. Ik heb er zelf weinig van gezien maar weet dat mijn ouders altijd met ontzettend veel plezier daarna keken.

    Juist! Dat vind ik dus ook.Het moet natuurlijk wel zwart op wit staan om rare praktijken te voorkomen (zodat je weet dat de patient er zelf achter stond). Maar wanneer men toch zeker van de zaak is moet je daar niet over doorgaan.

    Dikke knufff en veel liefs!

    @Abby;Grinnik…het lijkt misschien spannender dan het is (hierboven ergens tussen de reakties heb ik een fragment beschreven…dikgedrukt)(pas op voor scrollarm ;)). Valt best mee he?

    Ik heb sterk het vermoeden dat ze terug zijn gegaan naar Gouda. Ik kan me niet voorstellen dat ze in het dorp veel aansluiting gevonden hebben. Marc’s ouders kwamen destijds ook uit een andere provincie en de dorpelingen gluurden gewoon onder het gordijn door om te zien hoe zij leefden. Wij zelf woonden in een later-aangebouwd-stukkie wijk en de mensen daar zijn nooit opgenomen in het dorp. Waar die jongen woonde was het ook ongeveer zo. Dan wil je na al dat verdriet toch niet meer daartussen zitten??? Maar goed, misschien denk ik verkeerd en zijn ze gewoon een dorp opgeschoven 😉

  89. Spinnetje zegt:

    Ik heb hier en daar gekeken maar kan het desbetreffende log welke ik gezien had even niet vinden (er zijn iets meer weblogs dan ik kan hoppen). De links die je gegeven heb ga ik me dadelijk in verdiepen, als ik eruit ben hoor je het!

  90. Emmelinda zegt:

    Zul je altijd hebben! En heb je het niet meer nodig omdat je het al uitgevonden hebt dan kom je ze achter elkaar tegen.

    Ik heb nog niet helemaal goed naar die links gekeken en hoe die codes in elkaar zitten. Het gaat er een beetje om of ik aan hetzelfde denk als jij?? Maar dat is goed, dan hoor(en zie) ik het wel 😀

  91. Henriette zegt:

    Dit is een mooi verhaal.
    En het zou geweldig zijn als je de mensen kon achterhalen om een stukje zoon terug te geven. Misschien hebben ze zijn stem zelf niet eens op een bandje en zijn ze het geluid va zijn stem vergeten.
    Jee….het zal in ieder geval een grote impact op ze hebben.
    Als ik ouder was……zou ik er mijn ziel en zaligheid voor over hebben het te kunnen horen.

    Tips: navraag doen bij de Gemeente.
    Bewoners in de straat vragen. Soms wil er nog wel eens contact zijn.
    Dorpsbewoners weten heel veel van elkaar.
    Achternamen in telefoonboek achterhalen. ls je de achternaam niet meer weet kan je oude school wellicht nog de naam achterhalen.
    Oproep doen via een log met naam, straat en woonplaats.

    Heel veel succes!

  92. Emmelinda zegt:

    Ja wat die impact betreft vind ik het best griezelig. Ik moet van tevoren een goed plan hebben. Daar ga ik volgende week eens rustig over nadenken. Misschien dat ik contact kan opnemen met een oude vriendin van mij, volgens mij kwam zij wél bij hen thuis en weet zij meer. Ik persoonlijk zou het ook graag willen hebben. 😉

    Dank je wel voor de tips. Ontzettend lief dat jullie zo meedenken. Ik kan dat heel erg gebruiken. Hopelijk kan ik dat bandje snel doorgeven. Zou ik echt geweldig vinden.

  93. Edwin zegt:

    Navraag doen bij de gemeente zal schriftelijk gedaan moeten worden en met redenen omkleed zijn. Vervolgens is het aan die gemeente om te bepalen of zij het verzoek inwilligen of niet. Als ze het inwilligen kunnen ze niet verder gaan dan de woonplaats noemen waar die mensen naartoe verhuisd zijn, waarop voor jou de zoektocht verder gaat bij die gemeente.
    Gemeenten, met name de afdelingen Burgerzaken mogen c.q. kunnen niet veel vanwege de wet op de privacy. Wellicht een idee om in de landelijke dagbladen een oproep te plaatsen, maar dat kost niet weinig.
    Ik wens je in ieder geval veel succes toe, want het idee spreekt me zeer aan.

  94. Emmelinda zegt:

    Ah, dank je wel voor de info. Ik was er al bang voor dat het bij de gemeente problemen kan opleveren. Ik weet niet of dit een reden is om het verzoek in te willigen. Vind ik natuurlijk wél hihi. Maar goed, daar kom ik niet ver mee.

    De dagbladen kan ik later nog raadplegen. Ik vind het een beetje eng. Misschien gaat hen het te ver om die advertentie te zien staan? Kan ik me best voorstellen. Als ik het er niet bijzet overrompel ik ze zo. Ik dank dat ik eerst eens in de straat ga vragen en misschien hebben de huidige bewoners wel een idee?

    In ieder geval bedankt voor de info en voor het meedenken! Super 😀

  95. Edwin zegt:

    Als je in jouw brief aan de gemeente vooral benadrukt dat het om een aan leukemie gestorven zoon is waar die ouders het misschien zeer zouden waarderen om zijn stem nog eens te kunnen horen, dan moet die ambtenaar burgerzaken wel van steen zijn, om daar niets mee te doen. Ik heb zelf op een afdeling burgerzaken gewerkt in mijn woonplaats en weet dat in sommige, uitzonderlijke, gevallen de vervolgwoonplaats wordt gegeven. Adressen mogen nooit worden doorgegeven aan derden, tenzij Belastingdienst, Pensioenfondsen, Energiebedrijven en nog een paar overheidsinstanties. Maar als je eenmaal in de gemeente bent aanbeland waar die ouders wonen, dan kun je vragen of de afdeling burgerzaken als tussenpersoon kan optreden. Zij sturen jouw brief dan door aan die ouders en dan is het aan hen (die ouders) of ze contact opnemen met jou of niet.

  96. Emmelinda zegt:

    Dàt is natuurlijk ook een idee! Wanneer zij dan wel als tussenpersoon willen fungeren is dat ook prima. En wat je zegt is natuurlijk ook zo, ze moeten inderdaad wel een hart van steen hebben willen ze daar niet gevoelig voor zijn. Maar goed, soms zijn regeltjes helaas regeltjes 😉

    Alweer bedankt voor je tip! Die zijn ook goud waard, net zoals het bandje 😉

  97. Edwin zegt:

    Bijzonder graag gedaan, Emmelinda.

  98. peet zegt:

    Oh ik lees net over de dagbladen je kunt wel in het plaatselijke krantje een oproep doen als je de redactie een mailtje stuurt of belt en uitlegt waar het over gaat! Ik heb toen met die reunie in doetinchem en duiven en Arnhem een gratis oproep mogen plaatsen, je kunt het proberen?

  99. Emmelinda zegt:

    Dank je wel voor de tip! Het is echt hartverwarmend om te lezen hoe er meegeleefd en nagedacht wordt. Voor mij is het heel fijn om te zien wat voor een gave hulplijnen ik aan de andere kant van het beeldscherm heb! 😉 😀

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

