Limerick

pot-verdorie

Een ontevreden pottenbakker te Aken,probeerde zijn baas steeds af te kraken.
Hij verloor hierdoor zijn baanen snikte toen ie moest gaan:
"Ook nu wist ik er een potje van te maken!"

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Zelfgeschreven limerickjes. Bookmark de permalink .

0 reacties op Limerick

  1. mama muis zegt:

    haha, je kan wel stellen dat ie talent heeft!

  2. Emmelinda zegt:

    Grinnik…dat wel he? Van alle markten thuis πŸ˜‰

  3. Jammer dat hij geen potje kon breken bij zijn baas.
    Off-topic, het zal niet het laatste logje worden over de Rijn Gouwelijn hahahahahah
    Eerdaags gaat een leidse ondernemer een collonne jeeps laten rijden om aan te geven hoeveel ruimte die stomme lijn in beslag neemt. En er zal nog wel veel meer volgen hahahahahah

  4. remco zegt:

    vandaar de scheuren in mn vazen πŸ˜‰

    hij si weer goed πŸ˜€

  5. Emmelinda zegt:

    Potverdorie…dat was ook een goeie geweest voor die limerick hahaha πŸ˜›

    Ik vrees het ook. Het is zonde dat er gebouwen voor afgebroken moeten worden. Is die lijn nou echt zo noodzakelijk dan???

  6. jell zegt:

    Hehe waar haal je het toch vandaan.

  7. Emmelinda zegt:

    @Remco;Dat komt door de baas; omdat ie zich bescheurd heeft πŸ˜‰

    Dank je wel πŸ˜€

  8. Emmelinda zegt:

    @jell;Teveel fantasie vrees ik πŸ˜‰

  9. Natazz zegt:

    Hahaha hij is weer super

  10. Emmelinda zegt:

    Dank je wel πŸ˜€

  11. Ans zegt:

    Als hij maar niet de hond in de pot vindt. Maakt hij ook kleine potjes met grote oren?
    Waarschijnlijk heeft hij toch een keer buiten de pot gepiest. Maar hij is weer leuk!!!!!!!!!

  12. Emmelinda zegt:

    Als hij maar geen potentiΓ«le leugenaar is ;).

    Misschien kan ie nu op zoek naar een vrouw: Ik hoop dat voor hem op ieder potje een dekseltje past πŸ˜‰

    Misschien dat zijn ex-baas het in de doofpot wil stoppen πŸ˜‰

    Dank je wel πŸ˜€

  13. Ans zegt:

    Maar de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, die baas maakt ook heus wel fouten hoor!

  14. Emmelinda zegt:

    Dat is waar! Het is gelukkig één pot nat πŸ˜‰

  15. Ans zegt:

    Hij is waarschijnlijk te lang bij moeders pappot gebeleven en daar was het geen vetpot!

  16. Emmelinda zegt:

    Als moeder maar geen pottenkijkster was :P. Daarbij moest ie niet zeuren maar eten wat de pot schafte πŸ˜›

  17. Ans zegt:

    Was het ook nog mistig, het zat potdicht!

  18. Emmelinda zegt:

    Dat weet ie niet meer; drank maakt meer kapot dan ‘m lief is πŸ˜‰

  19. Ans zegt:

    Hahaha, nou ben ik uitgepot, ik weet er geen één meer! Volgens mij hebben we er nu zelf een potje van gemaakt.

  20. Emmelinda zegt:

    Whaahaa laten we het daar bij houden; da’s een mooie afsluiter, ghehehe πŸ˜€

    (ik weet er ook geen meer, alleen nog iets met hypotheek :P)

  21. Annemarie zegt:

    Ik hou niet van pottenbakkers!
    en dat vooroordeel wordt hier maar weer bevestigd! πŸ˜‰

    Kniefs!

  22. **JANS** zegt:

    Off topic:

    Ik zag je reactie bij Youke op de kart
    je adres blijft geheim
    natuurlijk blijft hij geheim
    ik zou zelf ook niet willen dat iedereen mijn adres weet

  23. Emmelinda zegt:

    @Annemarie;Hahaha, lastige lui he? πŸ˜‰
    Kniefs!

    @**Jans**;Yep dat stond er bij Youke ook bij. Maar ik heb jouw idee ook ergens anders gezien op weblog en daar heb ik vriendelijk bedankt omdat het niet duidelijk was of het adres geheim bleef, snappie???

  24. Pasula zegt:

    Hij is weer leuk, ik zat zelf al te bedenken wat ik verder kon rijmen op aken -knaken -blaken -raken -daken eh toch meer dan je je kunt voorstellen.

    Je snapt wel dat een boekje met limericks nu steeds DICHTERbij komt he… πŸ˜‰

  25. Emmelinda zegt:

    Ja egwel! Gelukkig maar. Er zijn wel eens woorden die ik persΓ© wil gebruiken maar geen rijmwoorden op te vinden zijn. Of plaatsnamen. Ook zoiets :$

    Hahaha ja ik heb bijna geen excuus meer he? πŸ˜‰

  26. Tagrijn zegt:

    Of zoals een vrouw eens tegen me zei: Ik ben de vijfde dochter van het gezin. Em toen hebben mijn ouders er een potje van gemaakt.

  27. Youke zegt:

    Goeie limmerick!
    Heb je dat wel eens gedaan, poten bakken? Dat is moeilijk!

    hΓ©, ik kom voor in de reacties!

  28. remco zegt:

    ik vind nu wel dat je er een potje van maakt met al die rondslingerde potjes in de reacties je moet hier echt uitkijken dat je voet niet in andermans pot staat πŸ˜›

  29. Emmelinda zegt:

    @Tagrijn;Hahaha, in ieder geval is zeker; die vader was zéér potent!

    @Youke;Thanks :D.
    Jaaaaaa dat valt vies tegen he? Op een schoolreisje mochten we dat eens proberen. Ik heb mijn kunstwerk niet mee naar huis genomen, ghehehe.

    Hahaha betrapt. πŸ˜‰

    @Remco;*grinnikt*. Hahaha maar rondslingerende potjes geven scherven en je weet wat ze daarvan zeggen πŸ˜‰ Al zal ik uitkijken; misschien ben ik niet verzekerd voor zulk soort schade. Ik hou mijn mond wel @pot;dicht! *kijkt naar opgeluchte gezichten van familieleden*

  30. Belinda zegt:

    Hij is weer leuk!!

    Hij maakt er zeker een potje van die pottenbakker uit Aken. Hij zou wat minder zijn baas af moeten kraken. Maar ja, het is nu te laat voor goede raad. Hij moest zijn werkzaamheden staken!

  31. Emmelinda zegt:

    Kijkkijkkijk…zo maar een limerick af! Goed hoor πŸ˜€

  32. Abby zegt:

    En ik verwachtte een limerick aan de hand van dat vorig logje, maar ik haal het er niet uit hahahaha Maar deze is ook weer leuk hoor!
    En doe je ook mee aan die kaart??! Leuk, misschien moet ik hem wel naar jou sturen, heb ik gelijk je adres, whahaha, neehoor, geen POTtenkijkers πŸ˜‰

  33. Abby zegt:

    Oh nee! Ik zie inene links staan “geen doorgeefstokjes”, daar zal die kaart dan ook wel onder vallen hahaha

  34. Emmelinda zegt:

    Grinnik…nee daar moet ik nog eens voor gaan zitten. Is altijd zo wanneer ik me iets voorneem dan lukt het niet meteen. Dan komen er allerlei andere dingen tussendoor πŸ˜‰

    Hahaha wil je dat hebben dan? nee, ik denk niet dat ik aan die kaart meedoe al vind ik het wel weer een heel leuk idee. Flauw ben ik he? Pfff

  35. Pasula zegt:

    Ik had nog een leuke oneliner in m’n hoofd en wilde al driftig gaan typen maarik kreeg telefoon en ik had een vervelend mannetje die je allerlei vragen stelt. Geen zin in, en ik ben de oneliner kwijt! Hopelijk vind ik ‘m terug… (gaat bedeesd weer van je potjeslog af, maak ik er nu een potje van??)

  36. Emmelinda zegt:

    Aaaargh…misschien is dat ook een oneliner….vervelende mannetjes zolang aan de praat houden totdat de sportschool dicht gaat???

    Maareh…ik hoop ook dat je ‘m terug kunt vinden…tot nu toe zijn ze heel herkenbaar hahaha.

  37. Miek zegt:

    Och arm, ik zie hem al voor me!!!

  38. Emmelinda zegt:

    Is zwaar bestraft he? Gemene limericken van mij ook πŸ˜›

  39. chavalbueno zegt:

    Zo was er een vrouwtje uit Drachten,
    die stond op de metro te wachten.
    Maar wat ze niet wist,
    ze had ‘m gemist.
    En de volgende komt pas na achten.

  40. emmaly zegt:

    Hai emm

    Jij ook nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar he.Dus het was niet alleen rotherrie hier.
    Klopt ben het nieuwe jaar ingegaan om nummertjes te maken haha ;P….nou ik moet zeggen het zijn zoveel schilderijen dat ik echt binnenkort moet gaan zoeken voor een nieuw plekje…ik heb ze namelijk allemaal in de wc hangen maar raakt een beetje vol..

    knuffff

    emmaly

  41. Emmelinda zegt:

    @Chavalbueno;Wow *geeft applaus*, wΓ‘t een talent! Goed hoor πŸ˜€

    @Emmaly;Haaai Emm πŸ˜€

    Dank je wel meissie! Nope, het was hier ook heel erg. Zo erg dat Sam niet eens bang weer was op het moment tussen oud en nieuw!

    Hahaha dat zit er dik in want je had er ook al een heleboel he? Doe je ook nog een beetje met psp of ben je nou echt helemaal verslaafd aan het schilderen??

    Dikke knufff van mij!

  42. * Garfield * zegt:

    Wawh, je hebt talent hoor. πŸ™‚
    Fijne week.
    Groetjes.

  43. Yvonne zegt:

    Was ’t een man of een potje?

  44. Emmelinda zegt:

    @Garfield;Dank je wel πŸ˜€
    Ik wens jou ook een hele fijne week!
    Groetjes terug πŸ˜€

    @Yvonne;*doet “tssk tssk”* Een man natuurlijk.Vrouwen kraken toch noooooooit iets af? πŸ˜›

  45. Abby zegt:

    Neehoor, niet flauw, ik wilde eigenlijk ook niet meedoen, maar ik zei dat ik wel nieuwsgierig was wat er inmiddels op die kaart zou staan en toen stelde ze voor hem ook naar mij te sturen. En het is ook dat jans (toen ze nog niet zo heette hihi)altijd 1 van mijn 1e bezoeksters was toen ik mijn log begon, dus ik vertrouw dat wel, misschien geen goeie reden maar toch πŸ˜‰

  46. *lachuh*
    Verzin je ze echt zelf? Knap hoor! πŸ˜‰

    Ik heb er ff geen energie voor nu, na een dag heel hard werken, maar die hou je tegoed πŸ˜‰

    trustuhhh voor strakjes allemaal!!!

  47. Emmelinda zegt:

    @Abby;Hahaha dat heb ik dan weer wΓ©l inderdaad. Ik zou ook best wel willen weten wat er op staat. Op die foto leek het al een heleboel.
    Ahhhhh oke, dat verklaart een heleboel. Ik denk dat ik het om diezelfde reden dan ook zou doen πŸ˜€

    @Beetje Greetje;Ja hoor *laat mouw zien waaruit ze geschud worden* πŸ˜‰ Dank je wel.

    Grinnik, is goed hoor. Is ook niet verplicht. Maar is natuurlijk wΓ©l heel erg leuk! Ik ben dan ook benieuwd naar jouw inzending πŸ˜‰

    Slaap lekker!!! πŸ˜€

  48. Dinie zegt:

    Hmmmm hij had zeker ook zijn pottenbakkersschijf in de speelgoed winkel gekocht. Kan je alleen piemels mee kleien.
    Staat hij ff voor ***.
    Maar ik vraag me wel eens af. Gaat dit allemaal door jouw koppie terwijl je winkeldeuren open”trapt”? Of rustig met een bakkie koffie (nee dat lustte je niet a.i.m.g.h.)? Hoe is het met jouw limerickensite eigenlijk of is die opgeheven?

  49. Emmelinda zegt:

    Piemels kleien? Whaahaa daar zal d’n PABO blij mee zijn. Meteen de hele klandizie naar de maan (Of Mars? Hebben de marsvrouwtjes er ook iets aan, ghehehe).

    Hahaha vandaag was het weer zo ver; ik mocht weer langs het reisbureau. Ik heb het al gezien; de uitvoering is inmiddels geweldig en niet meer te verbeteren. Jammer dat ik er geen baan in kan vinden πŸ˜›

    Maar inderdaad…zulke dingen verzin ik vaak op de fiets. Of in bad. Of tijdens het strijken. Eigenlijk strijk ik te weinig. πŸ˜‰

    Hmmzzz, tsja daar zeg je zoiets. Ik zag laatst een verwijzing op mijn teller dus ik neem aan dat ie nog bestaat. Het is een samenwerkingsverband tussen Liesbeth en mij maar ik heb er geen meer opgezet. Vergeten. Erg he? *schaamt*

  50. rietepietz zegt:

    Tja wat moet zΓ³’n man dan ,een nieuwe baan zoeken natuurlijk .

    Hij “bakt nu pot” voor een vrouw in ter Aar
    en geloof me al klinkt het wat raar
    hij vroeg thuis zijn vrouw
    blijft me alsjeblieft trouw
    al kan je een potje breken bij haar !

  51. rietepietz zegt:

    Solly , hΓ©lemaal vergeten knuffie uit te delen , knuff Riet

  52. Emmelinda zegt:

    Hahaha hij is weer geweldig Rietjuhhh :D. Gelukkig brengen scherven geluk dus leven ze nog lang en gelukkig πŸ˜€

    Grinnik…krijg jij er ook een van mij! Knufff

  53. Abby zegt:

    Ik zou hem natuurlijk even stiekum naar je kunnen sturen om te lezen ghehehe
    Nee dat zou lullig zijn, ik mail je wel wat er op staat, whawhaha

  54. Emmelinda zegt:

    Grinnik…weet je wat? Vertel maar of het de moeite waard was. Dat is dan mijn straf omdat ik zo eigenwijs moest zijn door er niet aan mee te willen doen πŸ˜‰

  55. POTverdorie! Ik kan het ook (denk ik):

    Er was eens een vrouwtje in Loenen
    Die kocht een stel snoeihoge schoenen
    Ze maakte een smak
    Het hakje dat brak
    Nu kon ze “die lange” niet zoenen!

  56. Emmelinda zegt:

    Ik vind hem gaaaaaaf! Ja je hebt het bewezen! Jij kan het ook! Super!!! πŸ˜€

  57. Lette zegt:

    Hij zit wer knap in elkaar.
    Dat doe ik je niet na hoor.

    Nou is natuurlijk zijn inkomstenbron weg dus vindt ie binnen no-time de hond in zijn pot(je).

  58. Emmelinda zegt:

    Dank je wel πŸ˜€ Maar jij maakt prachtige foto’s…. πŸ˜‰

    Dat vrees ik ook. Is nog geen ramp. In sommige landen is het een lekkernij. Dan moet ie gewoon eten wat de POT schaft πŸ˜›

  59. emmaly zegt:

    nee op dit moment ben ik weer ff aan het schilderen haha..een beetje afwisseling he

  60. Emmelinda zegt:

    Groot gelijk! Lekker kliederen πŸ˜‰ Vele plezier!

  61. Dinie zegt:

    Hahaha piemels ja, je geheugen laat je dus voor één keer in de steek!!!
    Ik heb de link van dat bewuste logje als URL ingevoerd

  62. Emmelinda zegt:

    Ja, wel vaker. Vooral als ik moet nadenken wat we gisteren gegeten hebben πŸ˜‰

    Ahhhhh was jij dat? Ghehehe. Dat had ik dus gezien πŸ˜‰

  63. Dinie zegt:

    Dus jij eet 5 dagen achter elkaar pizza.
    Werd wel weer eens tijd…selectief geheugen….

  64. Emmelinda zegt:

    Hahaha daar zou ik natuurlijk flink misbruik van kunnen maken. Alleen…dat hoeft niet want Marc zou het niet eens erg vinden:D. Er zijn gelukkig pizzavarianten genoeg om het niet eentonig te vinden ghehehe πŸ˜›

  65. Er was eens een dom wicht op school
    Die kreeg thuis alleen maar bloemkool
    Dat smaakte haar niet
    dus at ze veel friet
    en werd net zo groot als Viool (a holt)

    hoe fin ie die??

    πŸ˜‰

  66. Emmelinda zegt:

    Whoeehaa…briljant! (bloemkool IS ook vies, ghehehe)

  67. precies… maar dan moet je natuurlijk niet altijd frietjes kiezen want dan wordt je te dik WHAHAHAH *lol*
    ik hoop dat deze gekke limerick een beetje helpt… *knuffel erbij*

  68. Emmelinda zegt:

    Whaahaa..nee laat ik dat maar niet doen, al is dat wel HEEEEERLIJK. Oke…dan eet ik 6 dagen friet en dan ga ik op zondag naar McDrek :p ghehehe.

    Je bent een schat Dank je wel *smak*

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

