Watkloonjemenou?

XxY

De natuur weet het zo mooi te verdelen bij de conceptie; een goocheltrucje met genen en chromosomen. Zorgen dat er een beetje van erfelijkheidsbouwstenen uit bakje X en een beetje van bakje Y samengevoegd worden. Dan een toverstaf erboven zodat 9 maanden later de keuringsdienst van waren kraamvisite boven de wieg kan kirren van wie de spruit die gok poezelige neus heeft en dat het mondje psies dat van paps is. Zo voelen de nieuwbakken ouders zich allebei trots en ontfermen zich over het kind dat een paar jaar later net zo muzikaal is als paps en zo intelligent als mams.

Bij ons ging het de tweede keer anders. Noem het een speling van het staatslot of een grapje van de natuur. Voor mij een lot uit de loterij want het betreft hier een mini-Emmelindaatje*. Ja, lieve watzegjemenou-lezers, berg je maar, het is nog lang niet afgelopen met de plageritus. Moeder Natuur (tsja, ik moet toch íemand de schuld geven. Anders denkt men straks nog dat we aan het doe-het-zelven-geslagen waren!) heeft op de een of andere manier meer uit het rechterbakje genen gegraaid en er zo voor gezorgd dat er thans een nieuwe generatie klaargestoomd wordt om t.z.t het stokje over te nemen *negeert anti-stokjes-teken in linkerkolom*.

Steffie, want over haar heb ik het, lijkt niet alleen qua uiterlijk verdomd veel op mij, ook qua karakter zijn er ongelooflijk veel overeenkomsten. Echt bizar (ohgutohgut, arm kind). Een boel overeenkomsten meer dan bij Mies en mij terug te vinden zijn.  Voor Stef is het echter niet altijd fijn. Wel dat ze al onder de tafel ligt van de lach wanneer ik een geintje maak maar Mies haar wenkbrauwen fronst en een dozijn denkrimpels op het voorhoofd tovert. Doch niet fijn wanneer ze iets aan het uitvreten is en ik al lang ontdekt heb waar ze mee bezig is (*doet “NANA nana NA*).

Voor mij is het heel handig. Niet alleen om bovenstaande redenen maar ook vanwege waarschijnlijk meegebakken ingewikkelde gebruiksaanwijzing (zo moeder, zo dochter?). Dat herken ik natuurlijk meteen en kan problemen iets makkelijker aanpakken dan bij Mies. Scheelt bloed *verstopt pleisters*, zweet *haalt neus op* en tranen *gooit pakje zakdoeken achterin kast*. Immers, zij is als een stripboek dat ik al eens gelezen heb. Onhandig is natuurlijk wel dat hoofdstuk waarin ik puber was *maakt borst alvast nat*.

Alles bij elkaar vind ik het tot nu toe errug grappig** zo’n kloon in huis. Het is meer regel dan uitzondering dat we psies hetzelfde tegelijkertijd zeggen *souffleert vanuit hokje*. Typisch eigenlijk dat wetenschappers zoveel tijd nodig gehad hebben om klonen te bewerkstelligen…

…wij realiseerden dit in een wip!

*Tsja, wanneer een product zo perfect is moet je niet meer aan het ontwerp sleutelen, nietwaar?

**Marc iets minder; heeft ie net ontdekt hoe ie met mij om moet gaan, komt daar een kleine versie binnenwandelen, ghehehe

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2007. Bookmark de permalink .

0 reacties op Watkloonjemenou?

  1. Marika zegt:

    Oh neee nog een!! 😛
    Lijkt me wel heel raar ja om een kopie van jezelf rond te hebben lopen. Erger is het natuurlijk dat je nu al weet wat je straks te wachten staat oei oei. :o)

  2. Emmelinda zegt:

    Hahaha het lijkt wel een virus he? 😛

    Ja dat is ook heel erg raar. En heel erg leuk. Vooral wanneer we (zoals vanmiddag) iets heel onbenulligs op hetzelfde moment voor de gein zeggen.

    Grinnik…dás waar. Al kan ik nu alvast voorzorgsmaatregelen nemen 😛

  3. Belinda zegt:

    Dat was dus een gevaarlijk goede wip! 😉

    Leuk om zo’n kloontje van jezelf te hebben rondlopen. Onze drie dames zijn wat dat betreft meer mengelmoesjes van ons (en wat van de melkboer). Ook niet te versmaden moet ik zeggen (nee niet die melkboer maar de dames). 😉

    Nu maar hopen dat tijdens het door jullie zorgvuldig uitgevoerde kloonproces de eventuele foutjes (die je geheid ook zal hebben) er uit gemanipuleerd zijn. Waardoor er een soort van perfecte DNA-molecuul ontstaat waar Steffie (later hè) weer perfecte Steffies mee kan produceren!

  4. Emmelinda zegt:

    Grinnik…doen we ook niet meer over 😉

    Ja ik vind het echt heel speciaal. Wildvreemde mensen komen me vaak vertellen dat we zo op elkaar lijken. EN dan hebben ze nog niks van haar karakter gehoord/gezien/meegemaakt.

    Hahaha misschien is er inderdaad een filter opgezet en is de produktie geperfectioneerd. Het zou me werkelijk niks verbazen wanneer Stef óók weer kleine Steffies op de wereld zet.Maar goed…ze moet nou nog niet aan een bevalling denken zei ze laatst 😛

  5. Youke zegt:

    hahah en Mies, presies d’r vader?
    Ik denk niet dat ik op maar 1 van de 2 ouders lijk. Mijn zusje en ik lijken dan wel weer veel op elkaar. En nee wij zijn geen tweeling.

  6. Emmelinda zegt:

    Hihi nee toch niet helemaal. Wel qua gezicht maar niet van karakter. Waar dat nou weer vandaan komt? *verzwijgt melkboer*.

    Ik heb eigenlijk ook geen flauw idee. Steffie leek ontzettend veel op mijn moeder. Maar of ik nou op mijn moeder lijk? Hmmmz vind ik nou ook weer niet. Vaag he?

    Hahaha dat horen jullie dan vast vaak of jullie een tweeling zijn? Vragen ze ook aan Mies en Stef. Maar die lijken dus Totaaaaaaaaaaal niet op elkaar. Ja qua achternaam 😛

  7. Ans zegt:

    Hahaha, leuk!!!!!! Ik had dat met mijn vader, uiterlijk waren de verschillen natuurlijk wel duidelijk (al scheen ik wel op hem te lijken), maar innerlijk waren de overeenkomsten heel duidelijk. We hoefden elkaar maar aan te kijken om elkaar te begrijpen en kwamen ook vaak tegelijkertijd op hetzelfde rare idee. Hij was ook net als ik een avondmens (mijn moeder was meer een ochtendmens) en wij zaten samen vaak tot diep in de nacht te kletsen terwijl mijn moeder dan als sliep, als zij dan wakker werd en merkte dat we nog aan het praten waren tikte ze nijdig op de grond dat ik naar bed moest omdat ik de volgende dag naar school moest, waar mijn vader en ik dan weer om moesten lachen samen.
    Met Edwin heb ik het ook wel, iets minder, maar toch hebben we vaak dezelfde dingen dóór e.d..
    Ook hij schijnt uiterlijk weer op mij te lijken (hoewel ik vind dat hij meer op zijn vader lijkt), veel mensen zeggen dat hij sprekend op mij lijkt (misschien lijkt hij dan zwijgend wel op zijn vader).

  8. Emmelinda zegt:

    Hahaha prachtig verhaal. Ja sommige dingen herken ik wel. Mijn moeder had opstartproblemen smorgens. Dus zaten wij met z’n drietjes (Mijn broer, mijn vader en ik) ons stil te houden aan tafel smorgens. Totdat we verteld hadden dat we ook wel alleen op school kwamen (we zaten toen al op de middelbare school). Was een stuk makkelijker. Voor haar én voor ons. Wat betreft avondmens denk ik dat ik dat ook van mijn vader heb. En nou zou ik bijna zeggen dat Mies dat van mij heeft maar verdraaid…Marc heeft dat dus ook. Wat betreft die gekke dingen…ja ik denk ook dat ik daarin meer op mijn vader lijk. Mijn oma, zijn moeder, had het ook. En natuurlijk de koelkast en voorliefde voor lekker eten. (Daar moet ik nog eens een logje over schrijven). Die heb ik ook van hem. Zeker weten. Seffie heeft dat dus ook. Die snaait ook stiekem uit de koelkast. Wat mijn moeder betreft hadden we een heel apart level qua voorgevoel. Ze begreep me heel goed wanneer ik vertelde iets aan te voelen wat er te gebeuren stond. Wat betreft humor denk ik dat het van mijn vaders kant kwam. Mijn moeder had ook gevoel voor humor maar ze was rustiger en meestal geen galgenhumor. Dat laatste herken ik dus ook heel erg bij mijn vader 😉

    Geinig eigenlijk he, kijken waar wat vandaan komt 😉 Ja mensen blijven gewoon vergelijken. Terwijl je duidelijk iets van zijn vader terugziet. Of zou het zo zijn dat je sommige dingen gewoon niet ziet??

  9. Rianne zegt:

    Toverstafje? Ik heb beide keren echt niets gezien…
    Kan wel kloppen; ik had mijn ogen dicht ;-P

  10. Emmelinda zegt:

    Was de lamp te fel?? 😛

  11. Occcchhhhh arm kind ….gna gna

    Nee hoor het lijkt me best leuk om zo`n klein kloontje te hebben rondlopen !

    Fijne avond liefs Ylone xx

  12. Emmelinda zegt:

    Grinnik…tot nu toe moet ze er om lachen. Eens kijken hoe dat over een paar jaar is 😉

    Ja is echt heel geinig. Ik hoef ook niet veel uit te leggen, ze snapt wat ik bedoel (van gevoelens ofzo).

    Ik wens jou ook een hele fijne avond! Dikke knufff en veel liefs!

  13. epie zegt:

    ja die foto hier van steffie en je moeder
    een gezicht , maar vind ze tegenwoordig
    wel heel sterk op je lijken.

    hahahah jij hebt sorry ook wat van de andere kant meegekregen

  14. epie zegt:

    en wat een geluk dat je niet de neus hebt
    die je broer heeft meegekregen hahahah

  15. Anoniem zegt:

    bednakt emm bedankt (K)

  16. Emmelinda zegt:

    Ja he? Ik zie het nou zelf ook heel goed.

    Whaahaa, daarom heb ik deze weblog. Kan ik me afreageren 😛 ghehehe

    Nee dan had ik er nu twee…da’s wel errug veel van het goeie 😛 (jaaaa ik snap wel wat je bedoelt :P)

  17. Natazz zegt:

    Gezellig zo’n miniEm, nou wil ik natuurlijk wel graag een foto van jullie samen zien want dan kan ik ff zelf oordelen. *gniffel*

  18. Emmelinda zegt:

    Is eigenlijk best een goed idee Natazz! Ik heb er alleen nog maar waarop ze stukken kleiner is (al is het daar ook al te zien ;)). Het is inderdaad gezellig (voor mij ghehehe), hoef ik niet zo tegen mezelf te l*llen en doe ik dat op een bepaalde manier weer wél 😉

  19. Emmelinda zegt:

    @???;Graag gedaan maareuh…wie is u? 😉

  20. Chantie zegt:

    Hierbij wilde ik je even een geweldig gezond en gelukkig 2007 wensen!!

    Heel veel liefs, Chantie
    (voorheen ooievaargezocht)

  21. Emmelinda zegt:

    Dank je wel Chantie! Natuurlijk wens ik jullie ook meteen een heel gezond en gelukkig 2007! Maak er iets moois van!

    Dikke knuffff

  22. Wanda zegt:

    Ik krijg gelijk medelijden met Marc. 2 Emmetjes in 1 huis… *probeert gezicht in de plooi te houden*

    Voor jou wel heel lekker. Zelf schijn ik heel erg op mijn moeder te lijken, zelf zie ik dat alleen niet. Ook qua karakter kan ik niet echt overeenkomsten ontdekken. Het kan wel behoorlijk botsen. 🙂 Ach je bent Ram of je bent het niet (zij dus niet).

  23. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja wat zou hij gedaan hebben om zo gestraft te worden? 😛 ghehehe

    Ja ik vind het heel handig. Net zoals bij Marc hoef ik niet veel uit te leggen. Ongelooflijk he? Hihi. Bij Mies is dat dan weer wel.

    Zoals ik hierboven in een reactie opsomde leek het er sterk op dat ik het meest van karakter op mijn vader lijk. Toch kunnen zulke dingen ook weer botsen. 😉

  24. remco zegt:

    ik denk juist dat Marc erg blij zal zijn want nu herkent hij t al en weet dus al hoe te reageren. veel verstandiger zou zijn als Marc alvast op zoek ging naar zn toekomstige schoonzoon zodat die ook al kennis kan maken met de gebruiksaanwijzing die Marc in elkaar heeft gedraaid :p

  25. Emmelinda zegt:

    Ja misschien maakt het ’t allemaal een beetje makkelijker voor hem *vraagt zich af waarom hij dan zo wanhopig kijkt*.

    Hahaha die schoonzoon moet in ieder geval kunnen zwemmen. Vanwege de slotgracht die ik om onze 14-onder-1-kapper gegraven heb. Maar goed, dat is een eis van mij. Eens kijken of we een soort van kloon van Marc kunnen kidnappen 😉

  26. marion zegt:

    gheghe dat was ik,
    hij haalt mijn naam steeds weg

    maja
    nu ff optopic 😉
    ik heb ook zon kloon thuis lopen mijn moeder en me broer alleen niet qua uiterlijk maar alleen qua innnerllijk 😕
    maja
    bijjou als ik het zo leest is het wel grappig. buiten andere dingetjes om 😉

    veel liefs van marion

  27. Dinie zegt:

    Gek hè dat er nog zo eentje op de wereld is. Ik heb het ook wel maar niet zo erg als bij jou. Arme Mies en Marc. En arme Steffie want ze kan niks doen wat jij niet allang weet dat ze gaat doen. Maar het is wel heerlijk om de zelfde humor te hebben. Nou nog een illustratiefoto :D:D:D:D.
    Heb je in een flits gemaakt met dat mooie toestel van je!

  28. Emmelinda zegt:

    @Marion;Hihi ik had het kunnen weten, was laatst ook al 😉

    Lijk jij dan een beetje op je vader of helemaal niet? Ja ik vind het echt super. Het komt niet vaak voor dat iemand psies zulke humor heeft (ja Marc). Ze begrijpt voor zo’n ukkepuk ook verdacht veel. Is echt geinig.

    Heb je een fijne verjaardag gehad meissie? Of moest je naar school enzo?

    Fijne avond! Dikke knufff en veel liefs!

    @Dinie;Gelukig heeft Stef nóg een zelfde eigenschap; ze is zeer vindingrijk. Ze weet dus best goed hoe ze ondanks alles dingen kan uitspoken ;).

    Ja, ik had dat al met Marc en dan komt er ineens zo’n ukkie bij. Dat is heel grappig.

    ik zal Mies eens vragen om er iets moois van te maken, dan kun je keuren of ik in ieder geval qua uiterlijk gelijk heb 😉

  29. Jaap zegt:

    Aha! * wijsvinger in de lucht* Een typisch gevalletje van X-factor! Maar: (ondanks een nijpend gebrek aan y-chromosoom) de y – invloeden komen ook nog wel. Wacht maar af. 😉

  30. Emmelinda zegt:

    Jaaa hahaha tijdens het schrijven moest ik aan jouw log denken! 😉

    Oke, ik wacht af. Ik ben benieuwd wanneer ik een typisch Marc-achtig trekje zie! Dan maak ik er vast wel weer een log over! 😉

  31. mama muis zegt:

    haha mooi beeld schets je daar… (ook wel wat verontrustend.. wat en energiebommen in jullie huis), maar uhm….mooi nog van een generatie logplezier verzekerd dus…

  32. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja dat kun je wel zeggen, dat van die energiebommen, ghehehe. Wat dat logplezier betreft moeten we nog even geduld hebben. Na die paar logjes op haar weblog was het over. Oke, ze oefent nu op papier. Dus de kans is nog steeds aanwezig 😉

  33. Mickey zegt:

    Ahh, ik heb medelijkden met haar op het moment dat je ontdekt wat ze uitvreet.
    Ach, er zit dus een begin in om een web-log te gaan maken. Niet alles lukt in een keer hè, dus dit heeft misschien ook nog wel even tijd nodig. We horen het van je wanneer ze net zulk schrijftalent als dat van jou heeft =P

  34. Emmelinda zegt:

    Ik knijp wel eens een oogje dicht. Of nog beter; ik doe gewoon met haar mee 😛

    Hihi ja hier is ze begonnen. Maar het is bij het begin gebleven. Ik weet zeker dat wanneer ze er voor ging zitten er leuke dingen uitkomen. Maar ik moet niet pushen (al wil ik dat natuurlijk heel graag) want tsja…daarin lijkt ze ook op mij; dan gooit ze de kont tegen de krib 😉

    Maareh…dank je wel voor het compliment! (dat van het schrijftalent ;))

  35. remco zegt:

    neeeeeeee niet nog steeds die schuifdeur

  36. Emmelinda zegt:

    Hahaha vandaag ging ie vanzelf open. Nou ja, ik fietste er natuurlijk wel langsaf maar niet eens met dat doel. Misschien deden ze dat daar wel expres 😛

  37. Miriam zegt:

    Misschien gaan ze later wel vragen of jullie zussen zijn…..:-)

  38. Annemarie zegt:

    als je haar zo goed kent, heb je dan al een handleiding geschreven? 😉 *Grinnik*

    Kniefs!

  39. Emmelinda zegt:

    @Miriam;Laten we het hopen. Dan is de ouderdom op een milde manier met me omgesprongen 😉

    @Annemarie;Tuurlijk…hoe ze moet omgaan met de rest van de wereld 😛 Ghehehe

    Kniefs!

  40. peet zegt:

    Geweldig geschreven em enne wees blij dat er een tweede em is lijkt me geweldig om een dochter te hebben en dan nog een die in alles op je lijkt? Maar is het bij jullie niet zo van als ze iets verkeerd doet dat je tegen manlief zegt jou dochter heeft dit of dat gedaan en als het goed is is het jou dochter ha ha dat hoor ik vaker in gezinnen, als het fout gaat krijgt pa de schuld hi hi

  41. Geertje zegt:

    Lachen is dat he? Mirjam is in een hoop opzichten ok sprekend mij; zalig om te zien en puur genieten. We hoeven elkaar maar aan te kijken en we weten gewoon wat we willen zeggen 🙂
    Ook ik maak mijn borst vast nat :-S

    Anne niet; die is totaal anders. Zij is veel pittiger (okee, kattiger en pinniger). Maar ook heerlijk om te zien dat kinderen zo kunnen verschillen 😉

    Tja….. die lieveheersbeestjes *schaam*.
    Ik denk dat ik er een paar duizend foto’s heb. En dan heb ik nog geeneens alle soorten gevonden 😀

    Fijne avond nog Emelinda! Liefs en dikke knufffff:-)

  42. Emmelinda zegt:

    @Peet;Dank je wel :D. Ja het IS ook geweldig. Mies is ook wel grappig maar stukken serieuzer. Ze vind ons ook altijd grof. (Wie wij???). Het is heel raar wanneer we weer iets ontdekken dat we allebei hebben. Denk je alles gehad te hebben, vinden we nóg iets.

    Whaahaa ja dán is ze natuurlijk wél zijn dochter. Men weet wel beter ghehehe.Ligt er trouwens aan wát ze heeft gedaan. Soms ben ik wel eens eenheelietsiepietsietrots ;). Stef moet alleen nog oefenen op schijnheilig kijken. Kijk…daarin lijkt ze dus niet op mij. Ik kan dat van nature 😛

    @Geertje;Jaaaaa dát is zo leuk; dat alleen maar aankijken en dan al moeten lachen of weten wat de ander bedoelt. Leuk dat jij dat ook herkent in Mirjam.

    Ja dat is hier dus met Mies ook. Die is weer op andere momenten pittiger dan Stef. Omdat ze ouder is wil ze dat ook vaak laten merken. Mies is stukken serieuzer al is het ook een lachebekkie ;). Jazeker vind ik dat leuk dat de kids zo verschillen. Bij Mies kan ik weer met hele andere dingen terecht.

    Hihi gekkie, dat is toch leuk? Ik vond het wel grappig dat je in de winter nog een foto kon scoren! Hebben ze vast voor jou gedaan, die beessies :D. Groot gelijk, gewoon fotograferen. Wat bestaan er ontzettend veel soorten he?

    Jij ook een hele fijne avond! Veel liefs en een dikke knufff

  43. Snap niet dat ze zo moeilijk doen over dat klonen, bij jullie was het in een wip gebeurd.
    Er had een wereld in de wetenschap voor je open gelegen.

  44. Emmelinda zegt:

    Ja zonde he…iedere keer is er wel een gat (euh) in de markt en ik zie het niet.

    Maareh…wat ik wél zie is iets wat me al vaker opgevallen is. Hoe is het namelijk mogelijk dat wij vaker tegelijkertijd op elkaars log aanwezig zijn??? Spooky hoor. Of gaan bij jou alarmbellen rinkelen??? 😉

  45. Tagrijn zegt:

    Dus over een jaar of dertig krijgen we weer een watzegjemenou weblog. Ik verheug me er nu al op…

  46. Emmelinda zegt:

    Hahaha ik zal het haar doorgeven. Kan ze alvast oefenen op het typen 😉

  47. epie zegt:

    kloon en clown ligt heel dicht bij elkaar
    soms.

  48. Emmelinda zegt:

    Hahaha ik had er zelfs eerst aan gedacht om dat als titel van de log te gebruiken. 😉

  49. epie zegt:

    dus dat worden 4 generaties die kunnen schrijven en de kwaliteit wordt steeds beter

    zet hem op steffie met je woordenschat

  50. epie zegt:

    dus dat worden 4 generaties die kunnen schrijven en de kwaliteit wordt steeds beter

    zet hem op steffie met je woordenschat

  51. epie zegt:

    ga naar huus scheuren doeiiiiiiiiiii

  52. Emmelinda zegt:

    Dan moeten we haar eens heel gauw aansporen. Jammer dat ze op school nou nooit opstellen hoeven te maken ofzo. Kon ze alvast oefenen.

    Scheur ze!

  53. epie zegt:

    jullie zijn allemaal wel modern , in een wip
    klaar.
    kan me voorstellen dat aan jou langer is gebouwd

  54. epie zegt:

    jullie zijn allemaal wel modern , in een wip
    klaar.
    kan me voorstellen dat aan jou langer is gebouwd

  55. Emmelinda zegt:

    Whaahaa tuurlijk. Een prototype duurt nou eenmaal langer 😛

  56. Ff geen tijd om al de reacties te peilen… maar toch reactie… heb dat hier ook wel… maar idd puberteit en weet ik wat gaat toch dwarsliggen ook… dan nog heb ik er ook een zoon bij… pfoei…
    ZOOOO moeilijk als je ze ALLEBEI begrijpt en het aan hen apart niet kan duidelijk maken aiaiai

  57. Emmelinda zegt:

    Jaaaa dat probleem heb ik dus vaak met Mies. Ik moet haar anders benaderen. Marc heeft aan één woord genoeg, Steffie ook (oke, soms anderhalf hahaha) maar Mies is een ander verhaal. Het scheelt wel dat ik in het dagelijks leven, tegen anderen, ook 36465 keer moet uitleggen wat ik bedoel :P..

  58. ~Tina~ zegt:

    Wat bijzonder dat je dochter zo precies op je lijkt. Kan makkelijk zijn, maar in de puberteit ook de nodige strubbelingen opleveren.
    Het is niet altijd fijn als mama precies denkt te weten wat jij voelt en denkt….
    Succes ermee!
    Maar ik begrijp wel dat dit soort logjes nog jaaaaaren gewaarborgd zijn!

    Fijne woensdag, groetjes en liefs van Tina

    P.S. ik heb sinds gisteren IE7 en ik kan je logje nu weer helemaal normaal zien!

  59. Emmelinda zegt:

    Ja ik denk dat het voor haar ook niet altijd makkelijk is. Maar wie weet slaat het straks totaal om? Komen de genen van Marc eindelijk in aktie?? ;).
    Hahaha ja wanneer ze haar verhalen in logjes wil omzetten zeker 😉

    Wow…dat is nog eens super! Wat maf he? Heeft het toch al die tijd aan de instellingen gelegen. Gelukkig dat het opgelost is. Ik moet ‘m nog installeren. Zul je zien dat ik dan mijn log niet meer kan bekijken 😉 *klopt snel af*

    Ik wens jou ook een hele fijne woensdag! Waai niet van je fiets 😉
    Veel groetjes en een dikke knuff

  60. MARION zegt:

    ik had stage en volgende week ga ik het op me stage vieren met d kleuters heb er echt veel zin in 😀

  61. * Garfield * zegt:

    Hahaha, leuk hoor, dat je dochter zo op jou lijkt. Super toch.
    Ik wens je een heel fijne woensdag toe.

  62. Emmelinda zegt:

    @Marion;Ohhh dat lijkt me echt geinig met die kleuters! Heb je al traktaties gemaakt??

    @*Garfield*;Ja dat is echt heel grappig. Voor onze omgeving is het iets minder :p ghehehe.
    Ik wens jou ook een hele fijn woensdag!

  63. Colinda zegt:

    Goedemorgen,…

    Alles gaat her goed hoor,….
    Maandag is bij Bryan het gips eraf gegaan en hij kan er weer aardig oplopen,..soms heeft hij nog wel pijn maar niet zo erg meer als daarvoor,….En maandag heeft hij ook te horen gekregen dat hij mag testzwemmen voor zijn A-Diploma,….joehoeeeeee,….

    En met Saskia gaat het heel goed op school,..alleen het afscheid nemen vind ze maar niks,..maar zodra ik weg ben gaat alles piccobello,…hahahahaha,…
    Het is vandaag haar 3de dag en je merkt wel dat ze moe is ,..maar toch probeer ik haar deze hele week te brengen,…want dat vind ik zelf wel belangrijk ,..maar goed we gaan het zien hé,….en anders blijft ze een keertje een dagje thuis ,….

    Het is wel gek hoor zo zonder kids thuis ,…hahahaha,..ik heb ineens meer vrije tijd,..dus ik heb nu ook besloten om mijn huis weer eens van boven tot onder te soppen,..even lekker opruimen en alle oude kleren en speelgoed uitzoeken,…kortom een grote schoonmaak ,…hahahahaha,..

    Ik heb zelf net een sollicitatie formulier op de bus gedaan voor de thuiszorg,….en nu maar afwachten wat er gaat gebeuren ,…spannend een extra zakcentje kan geen kwaad toch ,…..hahaha,..

    Nou ik ga beginnen aan de Grote Schoonmaken even kijken hoe ver ik vandaag ga komen ,…hahahahaha,…

    Groetjes en een Dikke Knufff,….
    Colinda.

  64. Bengeltjuh zegt:

    toch wel handy zo een kloontje die in een wip gewipt is ;-))

    Ik ben meer een kloon van mijn vader….tenminste vroeger wel……..en Ratjuh weer de mijne meer…hoewel hij toch ook hier en daar gemengde dingen laat zien (en dan ook gemengd uit genen daarvoor)

    Nou was ik wel lief in de pubertijd…..

  65. Anoniem zegt:

    nee maar heb al wel wat ideetjes 😀

  66. Emmelinda zegt:

    @Colinda;Heeej goeiemorgen!

    Hahaha dat idee had ik al, dat je de vrije tijd aangegrepen had om de handjes eens flink te laten wapperen. Lekker he, dat je door kunt gaan zonder steeds van je werk afgehaald te worden. Ook al zjn ze niet vervelend, ze moeten toch op z’n tijd aandacht en een hapje ofzo. Toch? 😉

    Bryan heeft dus nog pijn? Dan had ie dus toch gelijk? Of is het omdat ie moet wennen dat het gips er af is? Oooh wat zal ie trots zijn dat ie mag testzwemmen. En mams ook natuurlijk 😉

    Ja ik herken dat. Mies had er ook moeite mee als ik wegging. Ze zijn ook nog zo klein eigenlijk he? Maar ik heb vaak staan spieken en luisteren en dan hoorde ik haar al niet meer. Ik heb een log op klad liggen…eens kijken of ik die af kan maken ;). Bij de meiden merkte ik inderdaad na de helft van de week dat ze moe werden. Dan was woensdagmiddag echt welkom. Op vrijdag waren ze gewoon kriegelig van vermoeidheid. Dat is veranderd. Nou zijn ze het elke dag. Nee geintjuh 😛

    Groot gelijk, wanneer je het goed kunt regelen met school en opvang is een extra zakcentje mooi meegenomen. Ik ben benieuwd wanneer je er iets van hoort 😉

    Okidokie…sukses met de schoonmaak! Niet teveel weggooien he? Anders hebben de kids straks geen speelgoed meer 😛

    Fijne dag vandaag en een hele dikke knufff

    @BengeltjuhHahaha ja klaar terwijl u wacht 😉

    Grappig is dat he, wanneer je dingen van je eigen kind herkent? Dat is altijd weer een verrassing. Dat heeft de natuur toch mooi geregeld he? 😉

    Hahaha ja ik ook. ALs ik sliep 😛

    @Marion;Dat scheelt alweer, da’s toch al een begin. Lijkt me leuk met die kids, die zijn tenminste nog superenthousiast. Toch? 😉

  67. Anoniem zegt:

    jawel het is dan wel niet mij doelgroep maar het is wel ontzettend leuk hor :D:D
    zo nu even wat uti werken dan tandarts en dan school
    ghegeh moet verstandkiezen trekken

  68. Pasula zegt:

    Ik heb het 2x gelezen en er komt geen zinnig woord meer bij me uit…verlaat grinnikend Emms + kloons weblog. 😉

  69. Abby zegt:

    Kende Marc jou al als puber? Dat zou hem een hoop verrassingen besparen 😉
    Ik wilde het zeggen maar je zei het zelf al, maak je borst maar nat hahaha. En hou er rekening mee dat de pubers van tegenwoordig nog véél mondiger (lees: brutaler) zijn dan wij toen waren! hahahaha

  70. Emmelinda zegt:

    @Marion;Ai, Hoe laat moet je? Ik zal aan je denken! Sterkte bij de tandarts!

    @Pasula;*grinnikt*….nou dat was toch behoorlijk zinnig 😛 😉

    @Abby;Hahaha nee, ik heb hem daarna pas leren kennen. Al is Marc ook een boefje. Dus wie weet komen die streken straks nog wel naar voren ;). Kunnen we helemaal onze lol op 😛
    Grinnik…da’s waar. Waarom hebben we die kids ooit leren praten??? 😉

  71. Anoniem zegt:

    nouik ben bij de tandarts geweest
    net een kwatier geleden doet een beetje zeer
    mar hij trok met grof geweld zonder iets te zeggen
    maja
    alles goed gekomen en ben er nog steed snietbang voor 😀
    doei doei ga nu naar school ks marion

  72. Emmelinda zegt:

    Misschien maar beter ook dat ie niks zei van tevoren. Anders zit je er supergespannen ofzo. Gelukkig maar dat je er nog steeds niet bang voor bent. Ik beval nog liever dan dat ik naar de tandarts moet.;)

    Fijne dag vandaag! Veel plezier op school!

  73. Nicky zegt:

    Mijn Michelle en ik lijken ook erg op elkaar wat karakter betreft. Maar misschien komt dat ook wel omdat we maar met z’n tweetjes zijn en er dus geen ‘invloed’ van een derde is.

    Overigens altijd leuk om te zien hoe Frank tot haar vader gebombardeerd wordt door vreemden. Dan zeggen ze doodleuk tegen hem “wat een leuke dochter heb jij!” Gaat hij trots zitten glunderen terwijl ik vroeger, in mijn eentje, alle poepluiers verwisseld heb! 🙂

  74. Emmelinda zegt:

    Hihi ja ik heb op internet zitten lezen over karatereigenschappen enzo. Daar stond ook iets bij dat invloeden natuurlijk ook kunnen meetellen. In dat geval zou je gelijk hebben. Hier is het typisch dat juist mijn eigenschappen van invloed zijn op Steffie terwijl ik net zoveel in Michelles gezelschap verkeer. Vaag is dat he?

    Whaahaa, de mazzelaar. Krijg ie zo maar een kant-en-klaar-afgeleverde dochter ;). Maar papa’s geven toch ook altijd zakgeld??? :P:P;)

  75. Hanny zegt:

    Sorry, sorry. Eindelijk ben ik dan bij jou op bezoek. En hoewel laat, de allerbeste wensen voor 2007. Een heel gelukkig, liefdevol en gezond jaar voor jou en je familie.
    Inmiddels heb ik alles bij je gelezen. Daar moest ik echt de tijd voornemen. Want er is zo veel te lezen, ook al die reacties. Ik lag af en toe in een deuk.
    Je hebt weer mooie logs in elkaar gezet. Ik verwonder me er altijd over hoe je het voor elkaar krijgt. Al die woordgrappen. Overal weet je iets op te verzinnen. Prachtig.
    Ik reageer nu alleen hier. Vanaf vandaag kom ik weer dagelijks langs.
    En een vakantiewas en een pc die niet naar behoren functioneerde waren niet de allerbeste start van het nieuwe jaar. Maar alles is opgelost.
    Nog bedankt voor de tip over mijn hoofdpagina. Die log bleef moeilijk doen en blokkeerde de rest. Heb hem vandaag opnieuw geplaatst (met alle reacties) en de oude weggekieperd. Hopelijk blijft het in de toekomst goed gaan.

  76. Sjoukje zegt:

    Vreemd hoor dat de wetenschap er zo lang over doet om te klonen, bij jullie was het in een wippie gebeurd….hahaha. Wel grappig dat ze zoveel op jou lijkt, voor jou is het een geschreven boek wat je al gelezen hebt. Mijn jongste zoon lijkt uiterlijk en karakter precies op mij, de jongste op mijn man.
    Groetjes Sjoukje

  77. marion zegt:

    haha beval jij maar liever 😉 ikke niet hoor
    nee maar er zitte nu 2 hechtingen in…

    maja
    trouwens wat vind je van de naam Noah??

  78. Emmelinda zegt:

    @Hanny;Heeej vakantieganger ;). Dank je wel, ik wens jou en je mannetje natuurlijk ook de allerbeste wensen voor dit jaar! Dat het maar veel goeds mag brengen 😀

    Hahaha heb je ook alle reakties gelezen? Ai, dan moet je inderdaad lang bezig geweest zijn. Gelukkig maar dat ik tijdens jullie vakantie niet iedere dag iets geplaatst heb, ghehehe ;). Het doet me veel plezier dat je er lol aan beleeft. Ik vind het ook leuk om mijn hersenspinsels met jullie te delen. Heb ik er niet alleen last van hahaha 😛

    Ja ik las het op jouw log. Ik ben blij dat die tip geholpen heeft want ik heb er toen heel lang last van gehad (weet je die ene log nog dat men bij het forum beweerde dat het aan mijn provider en mijn pc lag? Dat was dát probleem namelijk.). Hopelijk ben je er nu helemaal vanaf. Net alsof je log je miste want je was net weg en het ging mis. Vaag he? 😉

    @Sjoukje;Ahhh dus je begrijpt helemaal wat ik bedoel? Bij jou is het nog mooier; bij jullie is het dubbel zo. Wat Mies van mij heeft is op één hand te tellen (nee, geen geld, ghehehe). Dat is zo typisch. Ze lijkt qua uiterlijk wel op Marc maar qua karakter niet echt.

    Groetjes terug 😀

    @Marion;Kunnen we meteen de krant bellen want als ze het in het ziekenhuis goed gedaan hebben is de fabriek gesloten 😉 Dat zou een wonder zijn 😉

    Hoe is het nou? Heb je er last van?

    Dat vind ik best een mooie naam. Moest je er een verzinnen?

  79. marion zegt:

    die gaten gaat alles inzitten echt ranzig maar verder gaat wel met depijnn
    irritante k**** hechtingen

    nee ik wilde een naam jesnapmewel 🙂

  80. Emmelinda zegt:

    Ja getver, dat heb ik ook gehad. Die bleef ik schoonpulken met mijn tong. Deed pijn omdat ik bleef friemelen. Ik heb alleen nooit hechtingen gehad, waren het zulke grote gaten dan? Hebben ze een slachttand verwijderd ofzo? 😛 Ghehehe

    Dan weet ik genoeg. Dan snap ik je helemaal. Ik vind het een hele lieve naam.*steekt duim omhoog*

  81. Anoniem zegt:

    dank u

    haha ja maar het is uit gesceurd door de wortels:S ech irritant maja

    moet nu hw maken

  82. marion zegt:

    doeggies(K)
    ennu fijne avond 😉

  83. Emmelinda zegt:

    Ai, heeft ie grof geweld gebruikt? Klaag ‘m aan joh 😛 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne avond! suk6 met huiswerk maken! Dikke knufff en veel liefs! Ik ga een log plaatsen (nou ja, eerst een plaatje maken/zoeken voor erboven 😉

  84. Natas1970 zegt:

    Ik had het al eens op een foto gezien, maar als ze qua karakter ook nog eens hetzelfde is…..kan ik me voorstellen dat dat wel eens lachen is. Jij weet precies hoe ze zal reageren. Voor haar alleen jammer dat jij bij voorbaat al weet welke trucjes ze uit zal halen hahahaha.

  85. Emmelinda zegt:

    Typisch he? Ik vind het zoiets mafs. Ze gebruikt het ook tegen me. voor de gein dan. Dan zegt ze dat ze er niks aan kan doen,dat het mijn schuld is omdat we hetzelfde zijn ghehehe…

    Ja grinnik…dat is voor haar dikke vette pech 😛 Maar goed, ik zie wel eens iets stiekem door de vingers. Nou hoop ik niet dat ze dit leest natuurlijk (de reactie) hahaha

  86. Annelinde zegt:

    Hahaa, herkenbaar! Hoewel dochterlief nog maar net de ‘ik ben twee dus ik zeg nee’ leeftijd heeft bereikt, zie ik ook bij haar de leuke en (helaas toch ook wel) minder leuke eigenschappen van mij met perfecte nabootsing de revue passeren.
    Zou het andersom ook zo werken? Dat haar uiterst positieve en vrolijkheid zelve (die bij mij heel soms nog wel eens ontbreekt, hmm) als een terugslaand gen, de overstap naar mij maakt?

  87. Emmelinda zegt:

    Ongelooflijk hoe vroeg je dat al kunt zien he? Dat was dus bij Stef ook al. Natuurlijk niet alles maar toch al veel. Geinig ook hoe dat verdeeld is he? Soms is het net of je in de spiegel kijkt.

    Hahaha nou ik weet wel dat toen ik een burn-out had ik heel veel aan die kleine griet gehad heb. Zij is zo’n vrolijkerd en zo lekker ondeugend. Ze was toen 4 jaar maar ze heeft me wel opgevrolijkt. Zeker weten! 😉

  88. Lette zegt:

    Toch heb je eerst op Mies moeten oefenen dus klonen was om precies te zijn dan toch in twee wippen en niet in eentje. Haha!

  89. Emmelinda zegt:

    Whaahaa…wat was jij nog wakker rond dat tijdstip zeg ;). Ja ziet het maar weer…oefening BAART kunst. 😀

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

