Prijs je rijk!

Prijs je rijk

Tijdens het naar huis fietsen zie ik dozen op de stoep staan. Nee gekkie, geen prostituees of roddelende buufjes. Het oud papier stond klaar om opgehaald te worden! Zo na Sinterklaas en de Kerst is dat leuk om te zien. Grote verpakkingsdozen van speelgoed. Barbies, Playmobil en Lego. Ik zie voor me hoe blij de kinderen het inpakpapier van deze dozen afgescheurd hebben en van blijdschap de lucht in gegooid hebben (het papier, niet de volle dozen, duh). Hoe ze gillend van pret de inhoud inspecteren en opgewonden roepen *stopt vingers in oren* dat ze er zo ongelooflijk blij mee zijn terwijl ze alweer naar het volgende pakje graaien.

Ergens anders op de wereld staan ook dozen. Niet omdat het met oud papier mee moet. Integendeel. Ze moeten niet weg. De eigenaren zijn er blij mee. Ze moeten wel. Ze hebben niks anders. Wanneer de zon ondergaat is dat hun slaapplek. Uitrusten om weer een lang dag tegemoet te gaan. Schuilen tegen de kou. Armoede. Echte armoede.

Terwijl ik verder fiets denk ik aan de barre omstandigheden waarin zij moeten leven. Dingen die ze nauwelijks of nooit gekend hebben. Wanneer zij sterven zal er amper belangstelling voor zijn. Kinderen die niks hebben om mee te spelen en van afval speelgoed maken waar wij onze verwende westerse neusjes voor op zouden halen. Ik denk aan mijn meiden die maar hoeven te knippen met hun vingers als ze iets willen hebben. Wat zeg ik? Nog voor ze kúnnen knippen hebben ze het al in huis. Ze zijn er blij mee. Dat dan weer wel. Ook al hoeven ze hier niet op hun verjaardag te wachten voor een nieuwe fiets wanneer ze te groot geworden zijn voor hun oudje, ze waarderen het wel. Al beland, eerlijk is eerlijk, ook wel eens iets op de hoop. Achteloos over de schouder geworpen omdat ze er mee uitgespeeld zijn. Ze hebben het goed, die meiden van ons.

Wanneer ik die avond onder een heerlijk warme douche vandaan kom, het licht aanknip van de slaapkamer, voor het in bed rollen de tv aanzet en een greep doe in de zak met luxe nootjes denk ik nog even aan die mensen die het zonder moeten doen. Ik kijk om me heen, geniet van wat ik zie en kruip behaaglijk onder het pas gewassen dekbed. Het is hier heus niet altijd een vetpot. Maar bij de gedachte aan hen…

…voel ik me rijk. Stinkend* rijk!

*Jaja ik voel ‘m al aankomen: “Stinken? Je was toch net onder de heerlijke warme douche vandaan?”  Klopt. Mét water en een lekker douchegeurtje. Zo.  Jammer he. Was ik je lekker voor, ghehehe.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2007. Bookmark de permalink .

0 reacties op Prijs je rijk!

  1. Pluisje zegt:

    tja het is zeker niet overal even eerlijk verdeeld het kan altijd nog slechter, maar laten we er maar gewoon van genieten en doen voor andere wat we kunnen

    liefs

    Ps heerlijk zo`n fris gewassen dekbedje

  2. Emmelinda zegt:

    Kijk…dat is een mooie gedachte! Laten we er inderdaad lekker van genieten en anderen bijstaan.

    Jaaaaaa heerlijk he? Het is dat het zoveel werk is anders zou ik echt iedere dag een schoon exemplaar opleggen! 😉

    Liefs!

  3. Wanda zegt:

    Emm ben je een beetje ziek? Een maatschappijkritisch logje schrijven?? *Grijns*
    Maar als je ziet hoe goed wij het hier hebben dan moet je soms wel ff slikken ja. *SLIK*

    Weltrusten alvast. Knuff

  4. Emmelinda zegt:

    Hahaha komt van de spanning van de laatste tijd vrees ik :P. *knipoogt*. Ik heb er de meeste toevoegingen bij weggelaten omdat het ineens helemaal niet zo gepast leek. Eens in de zoveel tijd komt het wel eens voor. Dan weet ik ook die gedachtes aan internet toe te vertrouwen ghehehe

    Ik slik met je mee *slik*. Het lijkt vaak zo gewoon he? Alleen al als ik op tv zie hoe mensen in Nederland naar de voedselbank moeten. *slikt nogmaals*

    Hihi, duurt nog wel effies maar dank je wel. Ik wens jou een hele fijne nachtrust! Maf ze!

    Dikke knufff

  5. Je hebt helemaal gelijk en het belangrijkste is, het wel blijven beseffen dat we rijk zijn.
    Goh jij serieuze log en ik serieus antwoord gaat niet goed met ons hahahahahh

  6. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber;Ja dat is eigenlijk een goed voornemen voor dit jaar he? Blijven beseffen dat we rijk zijn.

    Hahaha ja we kunnen het wel he? Frappant is ook dat we nou eens NIET tegelijkertijd op elkaars log hangen hahaha

  7. Sjoukje zegt:

    het is niet eerlijk verdeeld in de wereld. Wij kunnen dan weleens mopperen en klagen maar dat is onterecht. Als je naar die arme sloebers kijkt ben je toch een miljonair. Soms wou ik dat ik stinkend rijk was om die mensen te kunnen helpen.
    Alvast een heel fijn weekend!
    Groetjes Sjoukje

  8. Emmelinda zegt:

    Gelukkig helpen jullie al andere wezentjes.;) Maar het is inderdaad zo…wanneer de pc niet doet wat we willen schieten we uit de slof. Terwijl zij niet weten wat een pc is. En nooit zullen weten ook.

    Ik wens jou ook een heel fijn weekend! Groetjes terug 😀

  9. We zijn inderdaad stinkend verwent allemaal ! , maar gelukkig besef jij het en plemt het ook nog eens in een logje :)zodat we er alllemaal eens bij stil kunnen staan hoe verschikkelijk goed we het hebben ….

    Welterusten voor strakjes knuf Ylone xx

  10. Emmelinda zegt:

    Hihi ja en morgen zeuren we weer omdat we toch liever die nieuwe versie van Nokia gehad hadden 😉 Maar het is wel zo. Het is allemaal te vanzelfsprekend geworden vrees ik.:$

    Dank je, ik wens jou ook een hele fijne nachtrust! Slaap lekker! Dikke knufff XXX en een aai voor Sem!

  11. Abby zegt:

    Jahoor, jij hebt het nu ook het “weereenoverdosisdecembermaandachterderug-syndroom” hahahaha Maar wel goed van je hoor! Dat je daar af en toe eens bij stil staat 😉
    Ps: toen ik het over die “dozen” had, kreeg je toen inspiratie? ghehehehe

  12. Tagrijn zegt:

    Tja, we staan er niet altijd bij stil hoe goed we het eigenlijk hebben. Toch sprak ik onlangs een zwerver met zo’n doos, die me vertelde dat hij het zo slecht nog niet had, want hij had een tweede doos in Frankrijk.

  13. Emmelinda zegt:

    @Abby;Hahaha zijn daar ook medicijnen tegen? Het logt zo vreemd hahaha.
    Ja ik denk er vaker aan. Wanneer de kids mopperen dat ze schone theedoeken van zolder moeten halen. Zo veel vraag ik niet van ze. Die kinderen in arme landen hebben werkdagen waar wij niet aan willen denken en ons te goed voor voelen…

    Ik moest er wel aan denken tijdens het schrijven, hihi. Ook aan de bananendozen van hierbeneden ergens. Toevallig kwam ik nog ergens een log tegen over dozen. Het is wel een dozenweek hahaha.

    @Tagrijn;Whaahaa wat een ontzettende bofkont. Met al die rijkdom om me heen kan ik dát niet eens zeggen. 😉

  14. Heb even op de psycho site gekeken, krijg je dan automatisch een mailtje of heb jij je aangemeld haahh

  15. epie zegt:

    emmelinda je lijkt echt op je pappie

  16. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber;Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ze aan mijn mailadres komen. Waarschijnlijk hebben ze een teller waar mijn log op genoemd werd? Ik ben alleen maar gaan kijken maar moest er nog even over nadenken. En een uurtje ofzo geleden kreeg ik een mailtje met een uitnodiging. Lijkt het je ook wat? Ik ben wel benieuwd naar de resultaten. 😀

    @epie;Ssst, laat het hem niet horen. Straks slaapt ie er slecht van 😉

  17. remco zegt:

    na drie keer kijken/lezen ben ik er van overtuigd dat dit een logje van jouw hand is 😉

    ja we hebben t goed vergeleken met heel veelmensen in deze wereld.daar zouden we eens wat vaker stil bij moeten staan!!!

    mooi geschreven!

  18. epie zegt:

    nou ja ik kom ook regelmatig dozen te kort

  19. Emmelinda zegt:

    @Remco;Hahaha drie keer maar? Omdat het scheepsrecht is? ;):P Soms lijk ik net een mens he? Ghehehe

    Alles is zo vanzelfsprekend he? Da’s eigenlijk jammer. Natuurlijk kun je er niet altijd bij stil staan. Er zijn zoveel dingen die voorgaan. Maar soms, zo af en toe besef ik heel goed dat ik van geluk mag spreken dat mijn ooievaar (ja ouderwets he?) deze kant van de wereld opgevlogen is 😉

    Dank je wel 😀 (ineens besef ik me dat dat van die ooievaar leuker geweest was hahaha. Aaaaaargh)

  20. epie zegt:

    nou ja en nu zonder gekheid , vind het een
    goed stukje

  21. Emmelinda zegt:

    @epie;Niet zeuren. Dankbaar zijn voor al die dozen die je wél hebt 😛

  22. Emmelinda zegt:

    @epie;Dat dacht ik al te merken aan je eerste reactie ;). Dank je wel 😀

  23. epie zegt:

    was maar effe in s , ga naar huis maffen
    mocht je ook aan je bed toe komen wens ik je
    sweat dreams (dat is engels )

  24. epie zegt:

    was maar effe in s , ga naar huis maffen
    mocht je ook aan je bed toe komen wens ik je
    sweat dreams (dat is engels )

  25. Ans zegt:

    Best wel eens goed om bij stil te staan.
    Er zijn altijd mensen die het slechter hebben. Zolang de kachel mijn huis verwarmd, ik water heb om mij te wassen en ik dan ook nog eten kan kopen, heb ik het niet echt slecht. Natuurlijk mopper ik ook wel eens, maar vergeleken met heel veel andere mensen ben ik rijk!!!!!
    (Maar ik wil toch wel graag de hoofdprijs in de lotto winnen hoor! Dan huur ik iemand in om mijn huis helemaal op te knappen, want dat is echt wel eens nodig 😉 )

  26. Emmelinda zegt:

    Ohhhhh,ben ik blij dat je er bij zegt dat het engels is. Maareh…wat is het eigenlijk? Kun je dat eten? 😛

    Draif seef (da’s engels voor veilig rijden). Slaap lekker!

  27. Emmelinda zegt:

    @Ans;Hihi ja ik zou ook wel weten wat ik met extra poen moest doen. Maar goed, als ik dan op tv zie dat zelfs mensen uit ons eigen land moeten aankloppen bij de voedselbank word ik treurig. En dan, over de hele wereld gezien, hebben zij het nog altijd “beter” dan die arme kinderen op die vuilnisbelt 😉

    Weet je…eigenlijk beseffen we die rijkdom pas wanneer het kapot is he? Als je ineens geen water uit de kraan krijgt vanwege werkzaamheden in de straat (andere mensen moeten uuuuuren lopen om aan water te komen)weet je bijna niet hoe je de dag zonder koffie of thee doorkomt. 😉

  28. Hanny zegt:

    Weet je wat me wel eens beangstigt? De jeugd krijgt zoveel dingen zo maar in de schoot geworpen en weet amper wat het is om in armoede te moeten leven. Zouden zij, als ze volwassen zijn, ook beseffen hoe goed ze het hebben en oog hebben voor diegenen die het niet zo goed hebben. Hebben wij als volwassenen daar genoeg aandacht aan besteed bij de opvoeding van de jeugd? Ik weet het niet.
    Een heel gezellig weekend!

  29. Emmelinda zegt:

    Dat beangstigt mij dus ook. Als ik zie hoe vaak die kinderen wisselen van mobieltje. Alleen maar omdat ie “uit” is. Wij ruilen ze pas in wanneer ie écht niks meer doet. Toch? Er zijn kids bij Mies in de klas die sneller wisselen van mobiel dan van onderbroek (hahaha dat klinkt!). Wat kost dat?
    Ik denk dat die mensen zich in de schulden gaan steken. Wanneer ze uit huis zijn moeten ze zelf dokken maar zijn ze die luxe gewend. Dat kunnen ze niet bekostigen dus moeten ze Frisia raadplegen. Ik heb wel eens gelezen dat die jeugd van nu al torenhoge schulden heft. Dat is toch eng? Of wij er genoeg aandacht aan besteed hebben? Hmm…weet je, vroeger had je niet zoveel speelgoed. Er was al stukken minder en je was tevreden met wat je had. Zo zaten je vriendjes en vriendinnen er ook bij. Omdat we nou meer in de winkels hebben en we onze kids meer gunnen kopen we dus meer dan in vergelijking met vroeger. Omdat vriendjes en vriendinnen nog meer hebben ijkt het heel normaal dat je het krijgt. Zo verschuif je dat natuurlijk weer met de volgende generatie. Maar misschien zit ik wel helemaal fout hoor 😉 In ieder geval is het heel zorgelijk!

    Ik wens jou ook een heel fijn weekend!

  30. Youke zegt:

    Toen ik een week in Tsjechië had doorgebracht drong het bij mij ook goed door. Wat een luxe kleding hebben wij. En waarom moet er een speciaal tekentje op staan? We moeten het beste huis met het mooiste uitzicht en dicht bij werk/school enz. Wees idd blij met een dak boven je hoofd. We zijn verwend!

  31. Cissie zegt:

    Yep Emmelinda, wat ben ik het verschrikkelijk met je eens!

  32. Natazz zegt:

    Het is nou eenmaal heel erg oneerlijk verdeeld in de wereld, vroeger vond ik het raar want we leefde toch op de zelfde aarde en waarom hadden wij wel goed te eten en hun niet. Helaas heb ik er nu nog geen verklaring voor.

    En voor het oud papier hebben wij een kliko, word elke maand geleegd en ik vind het een mega uitvinding.

    Fijne zaterdag ene, je ruikt lekker.

    liefs Natazz

  33. Emmelinda zegt:

    @Youke;Jaaaa eigenlijk moest iedereen verplicht eens een jaar in zo’n land gaan wonen. Beetje afkicken van alle luxe. Maar ja…ik ben bang dat bij terugkomst ons mobieltje hopeloos verouderd is. Dat zou toch een schande zijn? :p 😉

    @Cissie;Dat we daar eens een speciale dag voor inrichten. We hebben nou zoveel dagen (zie secretaressedag), daar kan er best nog wel eentje bij. 😉

    @Natazz;Nee, en ik vrees dat we die verklaring ook nooit krijgen. We hebben mazzel gehad dat we aan deze kant van de aardbol in de wieg zijn gesmeten.

    Grinnik…we hebben geen plek meer over in de tuin om er nog een kliko bij te zetten. Daarbij is het jammer want dan kan ik na Smikkelaas en Kerst niet meer genieten van dat soort gedachten 😉 hihi.

    Ha jippie…eindelijk iemand die het ruikt! Heb ik niet voor niets de allerduurste badolie aangeschaft *ziet neus groeien* 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne zaterdag!
    Dikke knufff

  34. Belinda zegt:

    Goed logje Em! Ook ik waardeer alles wat we om ons heen hebben. Wij zijn geen rijke stinkerds maar hebben het zeker niet slecht.

    We wonen in een mooi huis (waar we ook bakken voor neer moeten leggen en dus eerst moeten verdienen) en als er wat kapot is kopen we gewoon een nieuwe.

    Het is altijd goed om te beseffen dat we eigenlijk rijke stinkerds zijn want het kan zo maar verkeren met je! En het is goed om juist die arme mensen (die we ook hier in Nederland hebben) eens een beetje te laten meegenieten van ‘onze rijkdom’ door middel van een gift of gewoon eens een gesprekje. Het hoeft niet groot te zijn maar die mensen verdienen ook een beetje rijkdomgevoel!

  35. Emmelinda zegt:

    Dank je wel :D.

    Wat dat laatste van je reacie betreft kan ik nóg wel een logje schrijven. Want zoals mensen met elkaar omgaan verdient vaak geen schoonheidsprijs. We zijn zogenaamd beschaafd. Maar je merkt er niks van. Wanneer een bejaarde ons tegemoet komt en ons groet (terwijl we hem helemaal niet kennen) vragen onze kids verbaasd wie dat was. Ik bedoel maar. Dat is ook een vorm van armoede. Toch? Wat vind ik het leuk wanneer een wildvreemde een praatje maakt (dan heb ik het niet over mannen die een lolly aanbieden of pikante voorstellen doen ghehehe). Het is zo erg dat je er zelfs van staat te kijken dat het nog kan. Ja ‘da’s gewoonweg triest.

    Maar inderdaad…een huis ophoesten is een zware taak maar je geniet er ook met volle teugen van. We mogen inderdad héééél dankbaar zijn dat we kapotte apparaten meteen kunnen vervangen!

  36. remco zegt:

    hmmmmm er zijn zat van die oudeijzerboeren rijk geworden van dat oud papier ophalen 😉
    nu snap ik gelijk die term *rijke stinkerds* 😉

    inderdaad als je ziet hoe luxe iedereen t tegenwoordig heeft en moet hebben ….. ik snap t niet zal wel aan mij liggen. soms denk ik wel eens er zou een ramp moeten plaatsvinden waardoor iedereen weer beseft hoe rijk we t hadden ….. maarja aan de andere kant ik gun niemand zo’n ramp!!!

  37. Colinda zegt:

    Hallo,..

    Nou,nou het gaat hier inderdaad weer lekker ,..ik hoop echt dat alles goed gaat komen hoor want al die zorg is niet goed voor je humeur hoor ,…

    Maar ik heb ook leuk nieuws ,…Bryan mag aankomende zaterdag echt afzwemmen ,….eigenlijk heeft hij nu zijn A-Diploma al ,….maar dat weet hij niet ,…hahahahahahaha,…
    Maar ik ben harstikke blij ermee echt waar eindelijk z’n A-Diploma ,…joehoeeeeeeee,…op naar z’n B-Diploma ,…hahahahhahaha,…Maar goed hij heeft z’n diploma nog niet in handen dus maar even zachtjes juichen hé ,….hahahahha,..

    Zal wel een leuk gezicht zijn al die dozen op straat ,….hahahahha,..bij ons liggen er meer kerstbomen ,….van die zielig uitgedroogde boompjes ,…hahahah,..met hier en daar nog wat van die gouden sliertjes ,..hahahahhaha,…altijd een heel zielig gezicht hoor ,…

    Maar goed ik wens jullie ook een heel fijn weekend en tot de volgende keer ,….

    Een Dikke Knuffel en een Kus terug ,…..

    Liefs Colinda.

  38. Emmelinda zegt:

    @Remco;Ja zeg dat! Ik vraag me altijd af of zich dat nou loont…maar anders gingen die heus niet de straat op 😉

    Ja brrr, maar het is wel zo. En weet je, dan kunnen mensen ook ineens lief en zorgzaam voor vreemden zijn. Onderdak is geen probleem. Moet je nou eens voor komen.:(

    @Colinda;Hoihoi,

    Dat hoop ik dus ook. Maar wie weet vinden ze het probleem nu wel??

    Heeej maar dát is mooi nieuws! Gefeliciteerd mams ;)Ja dat was hier ook dat ze het dan eigenlijk al hebben. Ik heb dat toen ook tegen Mies gezegd omdat zij zo zenuwachtig was die week. Gaan ze toch anders het water in.

    We reden net naar huis en zagen de straten ook vol met kerstbomen liggen. Zouden ze die nog komen halen dan? Is wel laat he? Ze zijn de deze week niet opgevallen. Zal tch wel errug toevallig zijn wanneer al die mensen op hetzelfde moment zo maar de boom op straat gooien?? Maar goed, wij hebben een nepperd dus ik heb ook net gekeken naar kerstboomophaaldagen 😉

    Jullie weekend kan in ieder geval niet meer stuk he? Hihi. Geniet er maar lekker van!

    Dikke knufff en veel liefs!

  39. Elsje zegt:

    Wat een vrolijke web-log!
    Fijn weekend!!

  40. Emmelinda zegt:

    Thanks 😀

    Ik wens jou ook een heel fijn weekend!

  41. Gonny zegt:

    Ja dat is zo …..ik denk dat ook zo vaak , ook als je eten weggooit….en ik ben aan het lijnen omdat ik teveel heb gegeten…nee het lijkt nergens op…

  42. Emmelinda zegt:

    Ja hihi dat riep mijn moeder altijd…dat het zonde was. Die maakte er ook vaak kliekjes van 😉

    Ook wanneer ik denk dat ik geen bijpassende schoenen heb bij mijn outfit…tjemig…ik héb tenminste schoenen 😉

  43. rietepietz zegt:

    “Wij oudjes ” hebben het makkelijk gehad , van helemaal niks naar het goed hebben is een prachtige tijd !
    Veel jeugd zal met de omgekeerde volgorde te maken kunnen krijgen en dát zal niet meevallen .
    Wij zijn inderdaad nog best zuinig , iets dat niet kapot is wordt niet vervangen maar ondanks dat voelen we ons super rijk .
    Ik probeer in m’n directe omgeving op te letten wie ik waarmee kan helpen inplaats van geld in bodemloze putten te storten bij “goede doelen ” !
    Ik denk dat jouw kids nu nog niet weten wat een geweldig cadeau ze nu al van jullie krijgen …… je verwent ze niet in materieel opzicht , je bent een kanjer !
    liefs Riet

  44. Emmelinda zegt:

    *bloos* Dank je wel Riet. Daar denken ze vaak anders over wanneer ze weer hebberig met de vingertjes naar een of andere prul in een folder wijzen. Ze lachen (net zoals ik vroeger) als ik het heb over de kindertjes in afrika en dat díe pas honger hebben.Maar ik weiger mee te doen met iedere week iets te vervangen omdat het niet meer “in” is. Ze noemen me maar ouderwets. Van dat geld kunnen we een boel andere dingen doen. Toch?

    Ja ik vrees ook dat veel jeugd straks terug naar af moet. Zeker wanneer ze op zichzelf moeten gaan wonen en ze merken dat geld oplost. Ik vind het zelf nu al moeilijker sinds we die @$#@-euro hebben gekregen. Kunnen ze wel roepen dat het niet duurder is geworden maar daar trap ik mooi niet n. Ik zie toch zelf dat ik minder kan doen met mijn geld?

    Ik hoop in ieder geval dat ik mijn kids kan klaarstomen tot tevreden volwassenen die waarderen wat ze hebben. Zo vanzelfsprekend is het immers niet 😉

  45. Emmelinda zegt:

    Oeps, ik was te enthousiast met wegklikken:

    Dikke knuffff!

  46. Annemarie zegt:

    Wat dat betreft zijn wij inderdaad heel luxe bedeeld!
    Maar ook de meeste in een doos… zijn ook heel gelukkig!

  47. Miriam zegt:

    Goed om daar bij tijd en wijle bij stil te staan. En te beseffen hoeveel geluk we hebben. Geniet van elke dag!

  48. Emmelinda zegt:

    @Annemarie;Ja we zijn echt aan de beste kant van de aardbol geboren. (alhoewel…niet in alle opzichten ;))

    Die hebben tenminste geen afrekening van gas, water & licht 😛 😉

    @Miriam;Ja en dat laatste is echt zo. Helaas staan we er pas bij stil als iets kapot is of iets vreselijks gebeurd is. Even met beide beentjes op de grond.

  49. epie zegt:

    en wat zou je kunnen doen met de kosten van al die wekelijkse rommel die door de brievenbus gejaagd wordt

    en dan als je ze leest al die rommel die je niet nodig hebt , die je moet gaan kopen

  50. Emmelinda zegt:

    Het is wel weer goed voor de broodnodige lichaamsbeweging, dat slenteren van winkel naar winkel omdat er iets in de aanbieding is, ghehehe 😛

  51. Lette zegt:

    Enof we ons rijk mogen prijzen. Zelfs al we ziek zijn staat er van alles voor on klaar om er weer bovenop te komen. Er zijn mensen die zich ziek melden omdat ze verkouden zijn. Schamen moeten die zich. Kon je voor zo’n karaktertrekje maar een receptje schuldgevoel uitschrijven.

  52. Emmelinda zegt:

    Jaaaaa Marc’s chef had zich laatst ook voor zoiets ziek gemeld. Keelpijn meen ik. En dat nadat ie de week daarvoor zijn werknemers op de vingers getikt had wegens verschillende ziekmeldingen. Is toch belachelijk?!

  53. epie zegt:

    bij ons is het gelukkig anders daar is
    de baas nooit ziek.

    hoorde laatst van een andere afdeling
    nadat iemand een week ziek was geweest
    dat zijn medewerker zei.
    ik heb me maar ziek gemeld omdat ik harder moest werken toen jij weg was

    wat een luxe he.

    emmelinda ik raad je aan dit onderwerp te sluiten ik verwacht 10000 reacties
    grapjuh

  54. Emmelinda zegt:

    Grinnik…daar heeft de baas gewoon geen tijd voor 😛

    Die moesten ze ook maar eens een vakantie in zo’n doos aanbieden. Tjongejonge…wat een aanwinst voor het bedrijf 😉 Ze hebben het gewoon veel te makkelijk. O zo.

    Hahaha kans is groot. we kunnen er natuurlijk ook een vreemde draai aan geven *haalt rad van fortuin uit mottenballen* ghehehe

  55. Ohh gaan we rad van fortuin spelen of kan je de doos niet vinden.
    Die staat natuurlijk ergens bij een station.

  56. Emmelinda zegt:

    Dank je wel Annelinde 😀

  57. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber;Whaahaa het wordt steeds gekker; zit ik niet op jouw log terwijl jij hier zit…plaatsen we tegelijkertijd een reactie *wijst naar tijd*

    Hihi nee ze hebben m’n doos (euh) laatst gevonden bij een supermarkt. Jammer van mijn poedersuiker 😛

  58. Abby zegt:

    Begin jij nu ook al met die …spelletjes, of heb ik het weer eens héél ergens anders over?? whaahahahaha

  59. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja ik ben een hele goeie kwizmaster hoor 😛 (ennuh..je zat nu goed 😉 Wil je eens draaien aan het rad?)

  60. Abby zegt:

    Jaaa altijd al eens willen doen! 😛
    Daar gaat ie dan 1, 2 … prrrrrrrrrrrrrrr
    en en ???? wat is het??

  61. Emmelinda zegt:

    Ohhhh Abby toch..hij slaat bijna op tilt! Maar eens kijken.. aaaaah het is de BONUS! (publiek klapt en joelt)

  62. Abby zegt:

    En dat is??? De reis?! Yes!! Waarheen??
    *ziet jou ondertussen druk heen en weer lopen om bordjes om te draaien Emmeleontien* whahahaha
    Ps: ik heb het geluid maar uitgezet, André vraagt zich af wat dat maffe geluid steeds is als ik de pagina ververs op je log 🙂

  63. Emmelinda zegt:

    De reis? Helaas Abby. Het geld is op. Ben John de Mol niet :P. Maaaaar *roept assistente* ik heb iets heeeeel moois voor je. (tromgeroffel op de achtergrond)

    Zie hier: Een gloednieuwe superdeluxe eenpersoons kartonnen doos mét oud papier! YEAH je dag kan zeker niet meer stuk? *houdt microfoon onder neus van Abby en kijkt vragend*

    Hahaha maf geluid? Noooooit gehoord 😛

  64. Abby zegt:

    *trekt gezicht als die mensen die 40.000 hadden kunnen winnen en met 20 naar huis gaan* ;( en zegt: geweldig! en ach, het gaat niet om de knikkers maar om het spel! toch?! *perst er nog een zuur glimlachje uit*

  65. Emmelinda zegt:

    Jaaaaaaa zo is het,lieve Abby (op een toon als de zogenaamd altijd vriendelijke en spontane Hans Kazan). Je bent met niks gekomen en je gaat met een doos weg. Wat wil je nog meer. Wat ga je met de doos doen? Een mooi plekkie voor uitzoeken? (publiek lacht en zoekt snel naar incontinentieluiers om druppelen te voorkomen op stoelen)

  66. peet zegt:

    Nou Em het is helemaal niet verkeerd om er bij stil te staan, ja zou er maar leven, En ik weet je kunt niet altijd alle ellende van de wereld oplossen maar bijv je tweedehands spullen aan een goed doel geven in plaats van de grof vuil hoop is niet verkeerd. Ik ken een gepensioneerde man die gaat langs het grof vuil en neemt de afgedankte kinderfietsen mee en knapt ze net veel liefde weer op en deze gaan naar Roemenië, daar zijn de kinderen er erg blij mee en zeuren niet welke kleur de fiets moet zijn.

  67. Emmelinda zegt:

    Kijk…zulke mensen moeten eigenlijk genomineerd worden voor een lintje! Geweldig is zoiets. Eigenlijk voel ik me schuldig dat het vaak alleen blijft bij waarderen. Ik geef wel eens wat weg aan mensen die het kunnen gebruiken maar dat zijn eigenlijk ook mensen die het best goed hebben. Misschien, da’s zeer tegen mijn principes maar goed, in principe heb ik het principe om principes te wijzigen, moet ik er maar een voornemen van maken dit jaar. Ik zag vanavond een kledingbank op tv. Zoiets als voedselbank maar dan alleen met kleding. Misschien moet ik daar eens wat gaan brengen 😉

  68. Abby zegt:

    Die doos gebruik ik om eens te kijken hoe het is om onder een brug te slapen …
    (en zo zijn we weer terug bij waar dit logje over ging :))

  69. Miek zegt:

    Tja, zolang je kan waarderen wat je hebt is het goed. En zo af en toe erbij stil staan is eigenlijk neit genoeg. Maar wat kun je doen tegen zoveel ellende?? Heel weinig, maar gewoon datgene doen wat je kunt.
    Toen ik uit Thailand kwam en een week in de jungle had geleefd, en thuis gewoon warm water uit de kraan kreeg (zowiezo een kraan) , je weet niet hoe heerlijk dat was!
    En waarderen doe ik het gelukkig nog steeds!

  70. Emmelinda zegt:

    Hahaha da’s briljant. En het oud papier gebruik je als leesvoer natuurlijk ghehehe.

    (ja briljant! nu kan het publiek vroeg naar huis, kunnen ze nog even webloggen als ze thuis zijn :D)

  71. Miek zegt:

    Hahaha, we zijn gebotst!!!!
    *wrijft over buil*

  72. Emmelinda zegt:

    @Miek;Niets. Helaas kunnen we er niets aan doen. 😦

    Ja ik geloof je meteen. Dat had ik vroeger al wanneer we thuiskwamen van kamperen met mijn ouders in het buitenland. Dat ging heel primitief. Dus geen stoelen om op te zitten enzo. Oke, dan is wel water in de buurt maar ik weet wel hoe heerlijk het dan was om thuis te komen en gewoon de kraan in de keuken open te kunnen draaien, gewoon in bad gaan liggen en op de bank zitten. Kan me dus goed voorstellen dat je het nog 2535 keer meer waardeert wanneer je net uit Thailand komt 😉

  73. Emmelinda zegt:

    *kijkt naar sterretjes boven hoofd*

    Wow, 2e keer vanavond al *haalt pleisters*

  74. Geertje zegt:

    Je hebt helemaal gelijk Emmelinda!
    En die dozen; niet eens zo ver weg….
    Ik ben zo blij met de kachel die nu staat te loeien! 🙂
    Sja, een vetpot hebben wij niet; maar wel een ongekende luxe vergeleken met heel veel anderen. En 4 machtige kinderen 😉
    Sja, ik ben heel dankbaar.

  75. Emmelinda zegt:

    Mooi om even over na te denken he? Morgen worden we wel weer hebberig ofzo 😉 Geintjuh.

    Het is inderdaad zo, ik zag vanavond dat er kledingbanken zijn. Net zoiets als voedselbanken. Het is toch verschrikkelijk dat zelfs landgenoten het maar net redden. Dan voel ik nog eens extra hoe goed we het hebben.

    Kijk…dat is zo’n ontzettend lieve reactie. Jouw kids hebben een machtige moeder. O zo.

  76. Pasula zegt:

    Heerlijke log Emmelinda,hier geniet ik echt van om te lezen. Ach weet je, de Story verveelt zo snel, ik kom de echte levensverhalen wel van je log plukken, wat maakt mij het nu uit wat Viola Holt weer doet?
    Ik wil liever weten wat Emmelinda allemaal uitvreet onder haar douche. 😛

    Leuk he als mensen nu gaan googlen op Viola komen ze bij jou uit. 😛

    Slaap lekker voor zo.
    X

  77. Emmelinda zegt:

    Dank je wel Pasuultje! Daar ben ik blij om.

    Hihi da’s waar. Ik lees die bagger alleen maar van de zomer aan het water omdat er maar een keer per week nieuwe tijdschriften komen en ik de rest (op Libelle en Margriet na want dat vertik ik) al doorgenomen heb, ghehehe.

    Wat ik uitvreet onder de douche? Oei, dan moet ik je naar mijn ero-log doorverwijzen hoor 😛

    Viola Holt en die ene…hoeheetdatmensookweer… Bonny stClair! Jut en Jul zeg maar hahaha. Zoooo nog meer hits op m’n log 😛

    Slaap lekker! Sweet dreams 😀

    Dikke knufff

  78. Nicky zegt:

    Doet me denken aan een enorme blunder die ooit maakte… Een vriendin van me is getrouwd met een vluchteling uit Georgie. Toen hun eerste kindje geboren werd, vroeg ik hem of hij zijn familie op de hoogte hield door foto’s te mailen of iets dergelijks. Hij antwoordde dat zijn familie geen computer had; ze hadden maar een paar uur per dag electriciteit… Ik kon wel door de grond gaan, zo stom van me!

    Anyway… wij zijn enorme bofferds! Om nog een beetje te helpen geven wij al onze oude spullen (kleding, speelgoed) altijd aan de crisisopvang! Alle beetjes helpen niet waar?

  79. Emmelinda zegt:

    Oh jaaaaaa maar zooo begrijpelijk! Omdat de gsm en de pc/laptop bij ons al haast vergroeid zijn met onze handen is het zo gewoon he? Hihi wat zul je het warm gehad hebben toen je het in de gaten had 😉

    Ja dat is heel mooi! Ik moest dat ook maar eens gaan doen met dat spul wat ik op zolder bewaar. Dan heeft er tenminste nog iemand iets aan. Of zou dat zooitje op zolder de boel goed isoleren? 😛 ghehehe

  80. Wat een mooie memoires! Als dingen op een hoop liggen, kun je mensen bij de maatschappelijke opvang er vast heel blij mee maken. Daar krijgen mensen twee euro per dag en daar moeten ze alles van doen. Er komen ook vaak vrouwen met kinderen, die reuzeblij zijn met wat speelgoed! O.a. het Leger des Heils wordt gefinancieerd uit Maatschappelijke Opvang, maar ook in jouw gemeente zit vast ook een andere instantie! Kun je via de gemeente navragen!

    Fijn weekend Emmelinda, heerlijk genieten van de vanzelfsprekende dingen in je leventje!!!

  81. Spinnetje zegt:

    En inderdaad, wat Geertje al zegt, die dozen staan niet eens zo heel ver weg.
    (En ook onze zolder staat vol met dozen, die de boel heel goed isoleren. Moet er toch maar eens iets mee gaan doen)

  82. Bengeltjuh zegt:

    Zekers weer een mooi logje van je hand..en zo waar.

    ik waardeer alles wat ik heb en wat ik kan…en mag ik mijn zegeningen tellen wat betreft dat het bijna allemaal kan tegenwoordig.
    En ik hoef niet alles te hebben of beter en groter te hebben dan anderen….en leer Ratjuh ook niet aan dat je alles maar moet hebben.

    Ik leer hem ook dat er andere omstandigheden zijn waaronder mensen leven….en dat je dan eigenlijk wel blij mag zijn dat je wieg hier staat….en ook al hoeft hij mss ook alleen maar een kik te geven en hij heeft het (bij wijze) al…ik vertel hem dat het niet overal vanzelfsprekend is.

    Zelf heb ik vroeger ook de andere kanten gekend..die van 6 keer een dubbeltje omdraaien voordat je het uit kon geven……later is het anders gelopen en kon er steeds meer….en dat doe je dan ook wel.

    En ach over mensen die zich absoluut beschaafd voor doen…..daar zijn Ratjuh en ik al een keer tegen aan geknald..en zo iemand is geen lekker gevoel…zie ik weet het nut van in om je zo mooi beleefd voor te doen…heb ik geen last van (meer)

    Ondertussen mogen wij echt wel genieten van de dingen die hier zijn en de dingen die wij kunnen…en onderwijl stilstaan bij het feit dat niet iedereen het zo heeft….

  83. epie zegt:

    haha emmelinda velen kamperen nu luxer als
    thuis , dat noemen ze kamperen .

  84. fijnegozer zegt:

    Als wij op vakantie gaan naar een ontwikkelingsland, lopen we alle kasten na op overbodig geworden spullen/kleding. Die delen we daar ter plaatse uit. Dus oproep: volg mijn voorbeeld. Voor ons is het niks, voor hun betekent het veel.

  85. epie zegt:

    tja maar waarom doen we dat met overbodig spul ?
    das toch ook geen liefdadigheid

  86. Emmelinda zegt:

    @Beetje Greetje;Ja het is een eigenaardig trekje van me. Het ligt op zolder om verkocht te worden. Dan moet ik er natuurlijk wel achteraan. Extra zakgeld. Worden we nog rijker ;$. Toch maar eens kijken waar ik iets kan schenken. Heb je een gum? Kan ik die dollartekens uit mijn ogen halen 😉

    Dank je wel :D. Dat ga ik zeker weten doen! Jij ook een heeeeeel fijn weekend!

    @Spinnetje;Yep, ik zag gisteren weer zoiets op tv. Je schaamt je bijna voor de (overigens kleine) wensen die je hebt. Eens kijken of ik iets met het zolderisolatiemateriaal kan doen 😉

    @Bengeltjuh;Dank je wel meis 😀

    Juist, dat probeer ik mijn meiden ook bij te brengen. Het is niet altijd makkelijk. Zeker niet wanneer kinderen in de klas met de grootste kado’s aankomen. Maar waarschijnlijk belanden die kado’s ook op de grote hoop omdat ze het niet waarderen. Ik zag een klasgenootje met een dvd-man. Zo’n walkman maar dan om dvd’s te bekijken. Tjemig…eigenlijk te triest voor woorden.

    Ja, als het op tv is druk ik de meiden ook met de neus op de feiten *veegt vetvlekken van beeldbuis*. Als ze in zo’n beschermde omgeving leven zullen ze anders nooit zien hoe het ook is in de wereld.

    Ik snap ook niet wat het nut ervan is om je anders voor te doen. Waarschijnlijk ben ik daar te stom voor. Ik heb eergisteren een verhaal zitten lezen over een vrouw in het gooi. Meid, wat een ellende. Het lijkt allemaal zo mooi. Maar die mensen zijn eigenlijk zo eenzaam. Moeten zich laten bijwerken wanneer er een rimpel ontstaat omdat ze anders gedumpt worden. Da’s toch triest? Dan slapen ze niet in een doos maar pffff ik zou ook niet willen ruilen. Egnie.

    Dat is een mooie afsluiter. Daar heb ik niks aan toe te voegen. Lekker blijven genieten en af en toe er bij stilstaan hoe “goed” (;)) we het hebben….

    @epie;Oh weet je…ik vraag me altijd af wat men zoals meesleept wanneer ik zo’n groot busje zie met een joekel van een caravan er achter. Dat lijkt toch niet meer op kamperen???

    Da’s ook toevallig. Ik bedacht me net dat het eigenlijk ook typisch is dat we alleen spullen wegdoen die we zelf niet meer nodig hebben. Oeh…hier zou ik nóg een logje over kunnen maken. 😉

    @fijnegozer;Dat is ontzettend mooi, fijnegozer! Daar moesten meer mensen een voorbeeld aan nemen. Ik zou je voorbeeld graag willen volgen maar dan moet ik mijn geldboompje bijmesten en flink water geven. Of heb je toevallig nog een donatie? 😉 Ghehehe

  87. chavalbueno zegt:

    In de tijd dat het geld er niet was, speelden kinderen urenlang met een luciferdoosje, wc-rolltje of blokjes hout. Nu is het nooit genoeg. En zelf fantaseren hoeven ze ook niet meer. Zucht. Chaval

  88. Emmelinda zegt:

    Ja en helaas zie ik het ook bij mijn eigen kids en hun vriend(inn)en. Ze missen hierdoor ook een flinke portie creativiteit. Wat was er nou leuker dan zelf een tent te bouwen van lakens en stoelen? Nu heb je superdeluxe tentjes voor in de slaapkamer….

  89. Marika zegt:

    Een mooie log! Ik besef me dagelijks hoe goed wij het hebben tegenover de echt armen die op straat moeten leven (die hebben geen joppiesaus hehehe). Waarschijnlijk komt dit ook omdat wij het vroeger nooit breed hebben gehad en mij al vroeg duidelijk werd gemaakt dat geld niet op de rug groeit enzo.

    Regelmatig sta ik erbij stil dat wij gewoon schoon water hebben dat uit een kraan komt, hoe geweldig dat eigenlijk is. Soms zie ik mijn kat in de gootsteen spelen met een straaltje water en voel ik me schuldig, mensen in Afrika moeten kilometers lopen voor een slokje water en hier zit de kat ermee te spelen. Dat soort dingen.

    Ik behoor tot de armen van Nederland hoorde ik laatst op tv. Nederland is een heel duur land om in te wonen. Dat merk je vooral als je niet veel centen te makken hebt. Mijn uitkering gaat volledig op aan vaste lasten, ik leef eigenlijk van de huursubsidie en de zorgtoeslag. Dat betekent dat er alleen geld is voor boodschappen al het andere luxe valt af. Kleding kan alleen gekocht worden als het vakantiegeld binnenkomt, maar dan moet er vaak al iets anders van betaald worden.
    Iedere keer als er weer bezuinigd wordt en de huursubsidie gaat omlaag en de zorgtoeslag stijgt niet mee met de premie, dan gaat dit letterlijk van mijn eten af.

    Nu houd ik alle in en uitgaven heel nauwkeurig bij, ik weet precies wat ik overal aan betaal, ook de meterstanden moet ik exact bijhouden zodat ik weet of ik straks bij moet betalen of niet. Dan is er net mee rond te komen. Dat betekent ook geen auto, geen vakantie, jaren met dezelfde kleding doen, geen feestjes of uitgaan. Allemaal dingen die veel mensen vanzelfsprekend vinden. En vooral geen geld lenen of op afbetaling kopen want dat kun je dan nooit meer terugbetalen. Tja is dit armoede… in een rijk land als Nederland wel denk ik.

    Veel hoeft er niet te gebeuren om vanuit de situatie waarin ik verkeer op straat te belanden met een daklozenkrant. Het is vaak dichterbij dan je denkt.

    Maar ik ben blij met wat ik wel heb. Het is financieel heel krap maar ik heb een dak boven mijn hoofd en hoef geen honger te lijden, heb familie die mij regelmatig helpt. Dus ik voel me eigenlijk ook nog best rijk. Dat heb ik al als ik aan de warme choco zit, of als ik eens rondkijk en besef wat een leuk huis ik eigenlijk heb. Je leert van de kleinere dingen te genieten en dat doe ik dan ook. Ik denk dat ik een stuk gelukkiger ben dan veel mensen die in het geld zwemmen. Geld maakt niet gelukkig (maar het leven wel een stuk makkelijker… ;o)

  90. Emmelinda zegt:

    Dank je wel 😉

    Zeker weten…ik sla een gaard met geldboompjes dan ook helemaal niet af. Het is inderdaad dichterbij dan je zo beseft. Wanneer men in de regering weer iets “leuks” verzint zodat je er weer op achteruit gaat, je flink bij moet betalen aan je ziekenfondspremie en de energierekening fors gestegen is omdat de olieprijzen stijgen (terwijl de olie minder duur schijnt te zijn maar die prijzen niet teruggedraaid worden) heb je er inderdaad ontzettende last van. We hebben kennissen gehad die met schulden zaten. Niet omdat de oogjes groter waren dan de bankrekening maar omdat hun banen wegvielen. Dan zit je daar ineens met je huis, je auto en je computer die je eigenlijk niet meer kunt gebruiken omdat internet te duur is en men (van de schuldsanering) vind dat je het niet nodig hebt, evenals je auto. Da’s verschrikkelijk. Vooral omdat je er niks aan kunt doen dat je wegens reorganisatie teveel bent geworden of je lichaam je in de steek laat en je niet of nauwelijks kunt werken.

    We mogen dan van geluk spreken dat we ondanks al die rekeningen, bezuinigingen en begrotingen van eigen huishoudboekje nog geld overhouden om dingen als Joppiesaus te kopen en inderdaad een dak boven ons hoofd hebben;)

    Hierboven in een reactie schreef ik over een artikel dat ik las over een gooise vrouw en wat het met zich meebrengt om in dat wereldje je hoofd boven water te kunnen houden. Niet qua geldzorgen maar omdat het gewoon inhoudsloos is. Nee, ik zou daar niet mee willen ruilen al is het wel fijn dat je niet telkens hoeft te kijken of er nog geld genoeg op je rekening staat 😉

  91. Marika zegt:

    Dat is vreselijk ja als je baan wegvalt en je zit dan met een auto en eigen huis e.d. Dan ben je echt zwaar de l*l. Bij mij ging het ook zo, ik raakte mijn baan kwijt vanwege ziekte en ging er in inkomen meer dan 20% op achteruit. Gelukkig had ik toen geen eigen huis en geen auto, dat scheelt. Wel moest ik een levensverzekering opzeggen want dat werd ook gezien als vermogen. Dat vind ik echt belachelijk, ik heb straks al geen pensioen dus dit was het enige waarmee ik iets kon opbouwen voor later. Maar dat mocht dus niet. :-/

    Gelukkig heb ik geen schulden, daar ben ik echt heel blij om. Maar dat komt ook wel omdat mijn ouders me zo nu en dan geholpen hebben. Zoals toen met de operatie en opname van Bonnie in de dierenkliniek, daar had ik anders echt geld voor moeten gaan lenen, maar gelukkig hielpen zij me uit de brand. Tja en verder… ik werk op een pc van mijn broer, typ op het toetsenbord van een vriend, kijk naar een monitor van mijn moeder, zit op een internetverbinding betaald door mijn moeder, kijk naar de tv van mijn broer hahaha. Maar wel zittend op mijn eigen bank, hè toch niet iets van mezelf hier in huis *lol*.

  92. epie zegt:

    geluk komt uit een ander vaaje
    iedereen die hoe moeilijk ook zichzelf
    kan bedruipen , mag daar beretrots op zijn.
    Ik bedoel hiermee duidelijk de mensen die
    met de overlevingspremie van dit land moeten
    rondkomen en waar het ook lukt.
    ik heb er erg veel respect voor
    epie

  93. Emmelinda zegt:

    @Marika;Grinnik…die je waarschijnlijk nog moet delen ook met Tootsie 😉

    Ja het is een geluk bij een ongeluk dat je geen schulden hebt. Vaak lopen die zo “gemakkelijk” op dat je ze nooit van je leven meer kunt aflossen. Het is erg dat je er op achteruit gaat omdat je ziek geworden bent. Je hebt er in feite niet om gevraagd. Het is echt superdesuper dat je mensen om je heen hebt die je willen helpen maar het is vaak voor jezelf zo rot om het steeds te moeten aanpakken terwijl je het zo graag zelf betaald had. Toch?

    Ja die dingen zoals die opname van Bonnie zijn nog onverwachts ook. Daar reken je niet op zodat je geld kunt opzij leggen. Als je dat al kunt doe je dat meer voor een koelkast wanneer je eigen exemplaar besluit er mee op te houden. We hebben voor de kids meteen een spaarrekening aangemaakt om geld veilig te stellen zodat ze straks kunnen studeren als ze dat willen. Je zal dat bedrag ineens moeten ophoesten..pffff

    @epie;Ja jij hebt het van dichtbij gezien. Het is voor volwassenen al niet makkelijk maar wanneer er kids bij zijn is het zo moeilijk omdat je die kids toch een mooi leven wil geven. Ze mogen inderdaad beretrots zijn (mensen mét en zonder kids) dat ze rond kunnen komen! Het wordt ze niet gemakkelijk gemaakt! 😦

  94. Dinie zegt:

    Ja dan hebben we het allemaal maar goed hier!
    Soms schaam ik me ook wel eens wat we allemaal kopen en krijgen, maar ja al zou je dat niet doen dan help je daar die mensen ook niet echt mee.

  95. Emmelinda zegt:

    Daar had ik het vanmiddag met Marc over. Laten we gewoon maar genieten van wat we hebben en wat we allemaal kunnen kopen. Die mensen hebben er ook niks aan wanneer we de hand op de knip houden. Of is dat een mooi excuus om weer eens flink overbodige dingen in te gaan slaan? Hihi 😉

    En? Fijne verjaardag gehad? Ik zag net een popupje dat je een log klaar hebt, ik kom er zo aan 😉

  96. En zo is het! Ik ben een alleenstaande moeder, werk me 60 slagen in de rondte om rond te komen, woon in een huis waar iets wat niet kapot is geheid de volgende dag kapot gaat, en waar altijd (op de plee en de badkamer na) HOOGNODIG moet worden schoongemaakt omdat ik er geen TIJD voor heb: soms halen we een stofdoek over de televisie anders kunnen we het programma niet meer ontcijferen hahaha! (En nee, een “interieurverzorgster” kan ik mij ook al niet veroorloven, en de computer bezet ik altijd slechts laat op de avond hahaha).
    En TOCH: mijn kinderen hebben een leuke vriendenkring, de meesten van hen wonen in kasten van huizen enzovoort… en toch zit het HIER altijd vol! Ook ’s nachts na het stappen, ook als ze EIGENLIJK bij papa zijn ;-)… En waarom: ik denk INDERDAAD omdat wij ons rijk prijzen met wat we hebben en, net zoals jij kunnen genieten van een pasgewassen dekbed en een plantenstekje wat zo goed groeit… Daarom ga ik van de zomer ook met een bunch pubers (uit de vriendenkring) op vakantie naar Turkije.
    Blijven fietsen Em!

  97. Emmelinda zegt:

    Whaahaa blijven fietsen. Ja grinnik…ik denk wat af in bad, op de fiets en aan de strijkplank 😉

    Dat is een mooi verhaal (al denk ik dat je de stofduik minder over de buis moet halen…dat levert leuke spelletjes op en je kunt nog eens boter-kaas-eieren op het beeldscherm tekenen, ghehehe). Dan zie je gewoon waar het leven eigenlijk om draait. Wanneer ze thuis kasten van huizen hebben is dat niet wat ze echt zoeken. ;)Gezelligheid is veeeeel belangrijker. Toch?

    Wat ontzettend leuk dat je met hen op vakantie gaat! Ik hoop dat ik -later als ik groot ben- ook met de pubers mee mag 😉 Kijken of ze mij dan nog waarderen hahaha 😉

  98. Chantie zegt:

    En het ergste is nog dat die kinden in arme landen maar wat blij zouden zijn met zo’n lege Barbie doos…. Niet zo’n domme hoor, ik hoor je denken, maar zo’n kartonnen!! hihihi

    Heel veel liefs, Chantie

  99. Emmelinda zegt:

    Ja echt wel!(Wel een échte Barbiedoos he? Geen nepmerk, hahaha) Weet je trouwens dat hele kleine kinderen (ja zelfs westerse kids) het geweldig vinden om met lege dozen te spelen? Mijn kids deden dat ook zo graag. Dat is nu wel anders hahaha. 😉

    Dikke knuffff

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

