Watsmakjemenou?

Eet smak(k)elijk!

Marc en ik hebben een hekel aan eetgeluiden. Daarom zijn onze kinderen gedrild op dat gebied. Geluidsdicht is natuurlijk niemand  maar smakken en andere vieze eetgewoontes kun je best afleren *laat boekje over etiquette (niet verwarren met briefje op wijnfles!) zien*.

Wanneer kleine kinderen geboren worden weten ze niet beter; ze sabbelen, boeren, spelen met eten, spugen en smakken. Het lijkt mij onze taak om ze beschaafd te laten eten. Toch hebben we hier heel wat vriendjes en vriendinnetjes over de vloer gehad waarvan die ouders blijkbaar hele andere prioriteiten (of slechte oren, dat kan natuurlijk ook) hadden. Want wanneer ze hier een bakje chips voorgezet krijgen lijkt het wel alsof ik terecht gekomen ben bij een netgevulde trog in een varkensstal. Ik krijg er echt wurgneigingen van. Nou kraakt chips natuurlijk behoorlijk. Dat weet ik. Maar die bijgeluiden zijn écht niet van de versheid. Mond dicht bij het eten bijvoorbeeld.

We hebben eens kennissen gehad (nee hoor, zelf gevonden. Niet via een figurantenbureau. Duh !) waarmee we zijn gaan uit eten. Ik heb me nog nooit zo geschaamd (eigenlijk wel maar dat doet er nou even niet toe.).  Volwassenen dus. Aaaargh! Het gesmak kwam boven de geluidsinstallatie van het restaurant uit. Praten tijdens het eten zodat je rondvliegende etenswaren moest ontwijken die de mond weer uitvlogen leek heel normaal. Drinken zonder slurpen scheen niet te kunnen. En dat boeren na het tafelen in vreemde landen een teken van beleefdheid is kan dan wel zo zijn maar vind ik hier behoorlijk ongepast *burp*. Scheef gaan liggen op je stoel om darmgassen te laten ontsnappen werkt natuurlijk heel bevrijdend maar daar hebben ze ook toiletten voor. Je begrijpt zeker wel dat we nooit meer met hen naar een restaurant zijn gegaan. Vriendinnen van de kids waarvan ik weet dat ze geen tafelmanieren hebben krijgen hier een zacht klein koekje of moedig ik aan om vooral boven te gaan spelen. Dit om wurgneigingen van mijn kant te onderdrukken. Pure zelfbescherming dus.

Vorig weekend kwam hier een nieuw vriendinnetje van Mies. Ze kennen elkaar van het paardrijden maar omdat ze niet hier in de stad woont kunnen ze niet vaak afspreken. Wanneer dit eindelijk kan plaatsvinden maken we er een hele dag van. Inclusief eten. (Oke, oke…drinken mag ook. Voor deze keer dan.) Vanwege bovengenoemde *wijst naar boven* ervaringen zie ik er natuurlijk als een berg tegenop. Oordopjes liggen bij wijze van spreken al klaar. Het meisje nam plaats aan tafel en het was ontzettend gezellig.

Haar moeder kwam haar die avond ophalen en vroeg (zoals alle moeders en vaders zich dat altijd bezorgd afvragen) of ze zich gedragen had. Ze vertelde over de walgelijke eetgewoontes van haar dochter en dat ze zo’n moeite had om het af te leren. Walgelijke eetgewoontes? Verrek (nou goed, doe maar niet), daar had ik niks van gehoord (was natuurlijk omdat ik ze aan de andere kant van de kamer gezet had. Geintjuhhh)??? Dat is waar ook. Ze at netjes! Zonder eetgeluiden! Geen wonder dat ik het niet gehoord heb…er wás namelijk niks te horen. Geweldig, het bestaat dus tóch? Haar moeder mag trots zijn.

Want vieze eetgewoontes aan tafel vind ik écht smakkeloos!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2007. Bookmark de permalink .

126 reacties op Watsmakjemenou?

  1. fijnegozer zegt:

    Ik vind het ook ongepast. Hou er helemaal niet van. En als ik per ongeluk wat meer geluid bij het eten maak, dan bedoel, geneer ik me rot.

  2. Youke zegt:

    Zo mee eens!
    Maar wat dacht de moeder dan dat ze deed?

    Een collega op mijn werk (stage) kan ook niet drinken zonder slurpen. Ik erger me er kapot aan.

    En nu ik er over nadenk mijn zusje likte haar toebakje uit tot (in ieder geval) haar twaalfde. Maar dat is ze nu afgeleerd pfff

  3. Emmelinda zegt:

    @fijnegozer;Hihi ja soms gebeurt het wel eens dat je op een bepaalde manier slurpt als je gehaast een teug uit het glas neemt. Vreselijk! Schaam ik me rot. Lijkt net alsof je dat altijd doet hihi.Maar wat ik soms toch aan tafel zie…ongelooflijk! Beschaving heet dat??

  4. Emmelinda zegt:

    @Youke;Ze scheen nogal te smakken en te boeren aan tafel. Nou heb ik wel gehoord dat ze een boer binnensmonds liet maar dat telt niet. Dat betekent toch dat ze er over nagedacht had. Ze had ‘m ook de wijde wereld in kunnen sturen. Toch?

    Ja gatver, en soep eten zonder op je lepel te bijten lijkt niet te kunnen. Sommige mensen kauwen zelfs pudding en weer anderen denken door het bord heen te moeten tijdens het eten. Ohhh ik ben erg he?

    Grinnik…zoals Steffie eerst at. Ze had haar halve gezicht onder het eten (ook van het uitlikken van schaaltjes e.d.), eten in haar haar en noem maar op. En toen was ze niet echt klein meer. Ik zie gelukkig flinke verbetering. Mag ook wel, we hebben er genoeg op gehamerd *stopt hamer terug in gereedschapskist*. 😉

  5. Pluisje zegt:

    whahahahaahaha nou dat stel waar jullie mee weg zijn geweest die spannen toch echt de kroon!! ongelooflijk!! nou wij hebben wel vrienden die na en tijdens het bieren een boertje kunnen laten maar gelukkig hebben wij dergelijke taferelen nog niet meegemaakt.

    groetjes Bianca

  6. Emmelinda zegt:

    Ja en een flinke kroon! Ontzettend wat was dat een ellende. Dat was echt niet voor herhaling vatbaar 😉

    Nou lijk ik wel heel erg tuttig natuurlijk maar van zo’n boer af en toe ga ik echt niet over de rooie (integendeel). Het is vaak een combinatie van. Wanneer je dan in een restaurant zit vind ik het errug ongepast 😉

    Groetjes terug 😀

  7. chavalbueno zegt:

    Daar heb je helemaal gelijk in. Is ook nergens voor nodig. Geintjes, gekheid, allemaal leuk. Maar wel op de juiste plek en het juiste moment.

  8. epie zegt:

    en dertig jaar geleden nodigde me een schoolvriend uit samen met met verloofde
    en die liet me bij de chinees toen een
    boer en gilde ook nog 4000 jaar chinese
    beschaving.
    Hij zat op de gote vaart vaak in china.

    tja ik schaamde me en mijn verloofde die
    je goed kende emmelinda vond he prachtig

    snap jij dat nou .

  9. epie zegt:

    dat nederlands he , kun je geen corrextiefilter inbouwen , ze denken hier
    dat ik nog stommer moet zijn als ze al denken

  10. rietepietz zegt:

    Ik ga nu even eten , het is hutspot dus het zal wel lukken om zonder smakken de hap naar binnen te schuiven , je kunt je oordoppen in het doosje laten .
    We hebben niet vaak eters en de kids hebben geluidloos eten , net als bij jou , met de paplepel meegekregen .
    Nou ja , dat lukte pas toen het al een wat grotere paplepel was maar toch!
    Inderdaad , écht smerig om te smakken , boeren en noem maar op wat er nog meer aan tafel schijnt te kunnen .

  11. epie zegt:

    ik ga even buiten de deur smakken , want
    in je eentje hoort toch niemand je

    tot na het smakken .

  12. Miek zegt:

    Onze prioriteit was in het begin om het gezellig aan tafel te hebben. Soms hoort geiten daar echt bij zoals een keer knikkeren met je erwt, of een yogurtbakje met restantje op je hoofd zetten. Toen ze goed aten kwam er een tweede regel bij, netjes eten. En daar wordt ook soepel mee omgegaan. Netjes betekent netjes in je kunnen. Dus smakken hoeft niet, en met mond open ook niet. Wat soepeler ben ik tijdens een enthousiast verhaal wanneer het desbetreffende kind per ongeluk tijdens het praten toch een hap neemt en het enthousiaste verhaal is nog niet af. Veel erger vind ik ongeinteresseerd onderuit hangen wanneer anderen nog niet klaar zijn. Daar krijg IK dus wurgneigingen van!!!!

  13. Bengeltjuh zegt:

    Ik hou er niet van ..met je mond open eten…praten met je mond vol ieuww..maar ja..bij sommige zitten de oren niet goed….hoe vaak ik het ook zeg of laat blijken.

    Maar ik heb het gewoon liever niet en blijf het gewoon zeggen.

  14. Henriette zegt:

    Weet je…..ik vind het leuk om te zien als iemand met smaak kan eten.
    Iemand horen eten heb ik het ook niet zo op.
    Sommige mensen zijn TE beleefd aan tafel waardoor je je wel eens afvraagt of ze je eten soms niet lekker vinden.
    Wij hebben kennissen die tijdens de lunch hun harde belegde stokbroodje met mes en vork eten.
    Ik probeer het niet eens….hij zou bij mij aan de andere kant van de kamer belanden.
    Nee….stokbroodjes eet je met je handen. Kippetjes kluiven doe je daar ook mee (Hmmmm…heerlijk).
    Maar……smakken doe ik niet, boeren ook niet en scheten laten doe ik nooit in gezelschap.
    Maar als we in besloten kring zijn vind ik het een compliment als mijn broer zijn bord oppakt en hem aflikt als hij bij mij gegeten heeft.

  15. Ja daar heb ik ook zo’n bloedhekel aan.
    Moet opeens denken aan de keer dat we in Griekenland aan een tafeltje zaten en er een paar Grieken bij ons aan tafel aangeschoven, gezellig hoor niks mis mee, dat vind ik juist leuk.
    Alleen ze begoone allemaal te eten en met volle mond te praten met alle gevolgen van dien.Ik had echt het idde die tafel komt nooit leeg want alles wat erin ging kwam er even zo snel tijdens het praten weer uit.
    Nou ik pak nog maar een toastje zit toch ver van Glibberin vandaan hahahahhah

  16. Toaske zegt:

    Goede tafelmanieren horen er gewoon bij. Momenteel is dat wat Renske betreft nog hartstikke hopeloos (ze is 1½ en heel errug van het zelluf doen) maar het komt goed. Ooit!

  17. Annelinde zegt:

    De algemene regels worden ook hier gewaardeerd, maar helemaal als we met/bij anderen zijn. Amber is net twee en wil, behalve het ‘zelluf’ doen, ook nog het liefst alles met een vork eten – dus dat komt wel goed… Oh ja, ze likt dan wel weer het afsluitpapiertje (hoe noem je zoiets???) van die éénpersoonstoetjes af, hihi. Er moet altijd iets te wensen blijven 😉

  18. Emmelinda zegt:

    @Chavalbueno;Vind ik ook. Wanneer je maar weet wanneer je het moet laten 😉

    @epie;Hahaha nee daar snap ik nou niks van. Daar was ze het type helemaal niet voor 😉 Maar ja, denken ze van mij ook altijd dat ik ergens een type voor ben en dan doe ik psies het tegenovergestelde ghehehe

    Weet je wat? Ik gooi er een potje tipp-ex tegenaan…dan ziet niemand het 😛

    En? Waar ben je wezen smakken??

    @Rietepietz;Ja smerig he…en nou wil ik echt niet schijnheilig doen want soms hebben we zo’n bui en zit hier de familie Flodder aan tafel. Maar dat is eens in de zoveel tijd en de bedoeling is dat ze zoiets NIET buiten de deur doen 😉

    Hihi dus jij hebt er ook veel aandacht aan geschonken? Mooi, kunnen jouw kids tenminste netjes aan tafel. Ik vind dat echt vies hoor wanneer ze zo met volle mond praten of smakken. Yak.

    @Miek;Hahahaha…ja tuurlijk, het is bij ons nog steeds geiten aan tafel. Ik vind ook dat het gezellig aan tafel moet zijn. We hebben een boel strijd gehad met die meiden omdat ze het vertikten om te eten wat de pot schafte maar dat is gelukkig verleden tijd. Nu dus tijd om pret te maken. Soms loopt het wel eens uit de hand maar goed, dat moet kunnen. Yep, hier ben ik ook soepeler wanneer ze met volle mond praten wanneer er ineens een opmerking volgt. Ik heb dat immers af en toe ook wanneer ik terecht moet wijzen maar ik net mijn mond gevuld heb. Als ik netjes wacht totdat ie leeg is kan ik moeilijk nog terug komen op wat er gebeurde. Maar het liefst beperk ik het want vooral Mies heeft er een handje..eh..mondje van. Ja ongeïnteresseerd onderuithangen vind ik ook zoiets. Net als klieren omdat we nog niet allemaal klaar zijn en ze graag naar boven terug willen 😉

    @Bengeltjuh;Smerig is dat he? Ik had vorig jaar een oppaskindje van 6 en zij had zulke smerige eetgewoontes..daar verging je de honger van. Nou is dat goed voor de lijn hahaha maar niet voor die wurgneigingen. Zélf mijn meiden gingen er van over de nek. Wil toch wel wat zeggen. Dus wanneer ze niet netjes eten noem ik ze Iris en dan weten ze meteen wat ik bedoel 😛

    @Henriette;Zeker weten dat het leuk is om te zien dat mensen met smaak eten. Daar ben ik het helemaal mee eens. Neuh zo erg ben ik ook niet…hier hoeven ze ook geen harde broodjes met mes en vork te eten. Friet eet ik ook het liefst met mijn handjes. Maar zelfs dat kan netjes. Toch? Zonder smakken enzo. Ik wil het gewoon niet horen 😉 Hahaha weet je, soms kom je bij iemand op een verjaardag en krijg je tompoesjes. Heb je DIE wel eens netjes weten op te eten? Daar loopt het zweet me van over de rug. ZOnder smakken, zo is het dan wel hahaha. Maar pffff dan bedank ik liever.

    JA gek he, in besloten kring vind ik sommige dingen best kunnen. Echt. Hier maken we er ook een geintje van. Maar niet wanneer er “vreemden” bij zijn of als ik niet thuis eet. Misschien is het wel, hahaha, dat mensen zich hier thuis voelen 😛

    @Leidse Glibber;Whaahaa het wil ook wel eens helpen om dat verhaal hardop te vertellen…heb je meteen alle toastjes voor jezelf 😛 ghehehe
    Maareh…dat is zoooo smerig, praten met je mond vol. Vooral als je de spetters rond ziet vliegen. Jakkerdejak.

    @Toaske;Hihi ja hoor…met bloed, zweet en tranen komt het echt wel goed 😉 Ze is er nou nog te klein voor. We mogen allang blij zijn dat ze goed en zelfstandig eet 😉 Toch? 😉

    @Annelinde;Ik vind ook dat er verschil zit tussen thuis en ergens anders. Het is hier niet iedere dag een zwijnenstal hoor, hihi. Maar als we ergens anders eten ben ik streng. Jazeker komt het met Amber goed. Laat ze maar lekker zelf proberen (krijg je vanzelf een leuk motiefje op het behang..geintjuhhh) en dan leert ze de rest daarna. Tijd zat.

    Grinnik…om heel eerlijk te zijn lik ik die dingen ook af…stiekem in de keuken :P. Niet doorvertellen he? Ghehehe

  19. epie zegt:

    nou ik wou dus buiten de deur smakken
    enne von die vier kilo die ik afgevalluh
    voor mij zo n prestatie dat ik dacht , haal
    maar een broodje Esso ,nou stond daar een
    verpakking conimex nassi , nou die stuur je nog niet naar een derde wereldland , sate
    ging wel maar de rest , ach conomex dacht
    ookn die idioot staat op dieet , dus ons voer kan beter meteen ndoor de plee

  20. Emmelinda zegt:

    Whaahaa gek he…conimex mot ik ook nooit. Misschien was het wel iets geweest voor je muizen? Als muizengif?

    Heel goed trouwens…ik vind het een superprestatie! En dat zonder kwark 😉

  21. epie zegt:

    een hufter uit het zuiden
    hoorde de klok al luiden
    bij het kopen van van conimex sate
    dacht ie al o jee
    dat worden doorspoelgeluiden

  22. Emmelinda zegt:

    Whoeehaa, ik kom niet meer bij! Briljant 😛 hahaha 😀

  23. epie zegt:

    en het voordeel is ook nog
    op deze manier is na de aankoop
    van conimex smakken boeren en winden
    onmogelijk.
    t enige is wel overgeven en daar heb je het nog niet over gehad.

    kan dat wel , daar kun je toch niets aan doen

  24. epie zegt:

    stom ik had toch ook bij mijn dochter
    kunnen gaan smakken ,maar di zal wel
    bang zijn dat ik haar kinderen aansteek

  25. Emmelinda zegt:

    @;epie Tsja overgeven is niet een van mijn favo’s maar dan knijp ik een oogje dicht. En mijn neus. Ik ga er van uit dat dit per ongeluk gebeurde en niet om nieuwe patroontjes op tafelkleed of vloerbedekking te creëren 😉

  26. Emmelinda zegt:

    Grinnik…wie weet leer je zelf wel vreselijke dingen bij je dochter :P. Kun je je tafelmanieren weer helemaal bijstellen als je naar huis gaat hahaha

  27. Tagrijn zegt:

    Een paar maanden geleden vroeg ik een neef die wat erg lang bleef plakken, of hij misschien een hapje mee wilde eten. Nou graag.
    Was heel simpel: aardappelen, groente en een stukje vlees. Hij deed het op z’n bord, maakte er een grote prak van en werkte dat alleen met zijn vork, mond vlakbij het bord, naar binnen. Was ook wel onsmakelijk.

  28. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…weet je, mijn moeder heeft daar altijd op gewezen. Die was daar echt allergisch voor. Ik eet (op friet, soep en pudding na) nog steeds alles met mes en vork. Ik zou niet eens zonder kunnen. Bij Marc thuis was het allemaal totaal anders. Daar werd zoals jij het beschrijft alles geprakt (zou mijn moeder echt p*ssig om zijn geworden). En inderdaad…ook met de mond boven het bord. Dat noem ik gewoon naar binnen schuiven. Da’s geen eten! YAK

  29. Dinie zegt:

    Hahaha ja ik heb ook een kleine smakkerd, maar die kan het wel alleen soms gaat het weer heerlijk “bourgondisch”. Praten met mond vol gaat sneller dan je denkt vooral als je je kinderen wilt corrigeren op het moment suprème.;) Maar goed het is vies allemaal. En als je in een restaurant zit gedraag je je meestal toch wel iets netter dan thuis lijkt mij. Waar ik me trouwens ook wezenloos aan irriteer is mensen die sloffen. Moet ik me altijd in houden om niet te zeggen: “til je voeten eens op”.

  30. Ans zegt:

    Hahaha, die geluiden vind ik ook niet zo geslaagd (hoewel Edwin beweerd dat ik ook smak, maar dat hoor ik ECHT niet, ik geloof het dan ook niet) en met open mond eten vind ik erg onsmakelijk. Maar ik vind het wel eens heerlijk om een flink stuk vlees (of iets anders) aan mijn vork te prikken en dan af te happen, maar dat doe ik alleen (soms)thuis en dan moet ik geen visite hebben. Mijn moeder was vroeger altijd van mening dat we met mes en vork moesten KUNNEN eten. We hoefden dat thuis niet persé te doen, maar buitenshuis wel, en netjes!!! En daar ben ik het wel mee eens. Thuis mag het wat makkelijker, zolang het maar niet onsmakelijk wordt en ergens anders moet het keurig!
    Pizza’s schijn ik ook wat raar te eten hahah, maar als ik pizza eet, doe ik dat onderuitgezakt op de bank en dat lukt niet netjes. Echt erg, ik schuif de pizza een stukje over de rand van het bord en hap het dan af en schuif het dan weer een stukje door!!! Maar dan is er geen visite bij hoor, want dan gedraag ik mij wel hahaha.
    Af en toe moet dat kunnen, zolang het maar niet onsmakelijk is!

  31. Natazz zegt:

    mijn schoonmoeder moet niet bij jullie aan tafel zitten. hahaha.

  32. Emmelinda zegt:

    @Dinie;Whaahaa, dat riep mijn moeder ook altijd. En “sla niet zo met die deuren”. Het gekke van alles is nog wel dat ik het mezelf ook vaak hoor roepen hahaha.

    Ja zeker weten dat je soms meteen moet handelen. Ook al heb je net een flinke hap in je mond. Die grieten hier waren nog heel klein toen ze al wisten te vertellen dat IK het wél deed. Ja duhhhh. Achteraf heeft helemaal geen zin. Tenminste…niet bij ons 😉

    @Ans;Hihi dat ben ik helemaal met je eens. Zodra de kids de deur uit zijn vervallen ook een boel van die tafelmanieren. Gewoon uit het vuistje happen en zo’n pudding van Mona (zo’n drilding weetjewel) uitlepelen..mjam. En tuurlijk kan er hier af en toe best eens iets. Zo lang ze maar weten dat je het ook netjes moet kunnen. Weet je wat ik ook altijd vreselijk vind? Je tanden schoonplukken met de tong (en/of vingers). Daar krijg je ook van die walgelijke smakgeluiden van. Yak.

    Ja mijn moeder was ook zo. Ze was heel erg van de etiquette. Oh we hebben het haar niet gemakkelijk gemaakt hoor *schaam*. we hebben haar heel wat geplaagd (Je mocht namelijk nooit zeggen dat je vol zat maar dat je genoeg gegeten had. Raad maar eens wát we dan zeiden? Ghehehe).

    Mijn meiden plagen ook. Ze weten heel goed hoe het moet. Maar smakken vind ik echt vreselijk. Daar hebben ze geen enkel excuus voor. Vind ik 😉

    @Natazz;Whaahaa dan weet ik genoeg. Zo’n schoonma heb ik ook. Zit je gewoon in de voedselregen 😛

  33. Abby zegt:

    Breek me de bek niet open *zou wel kunnen, er zit geen voedsel in*. Kinderen tot daar aan toe, maar van volwassenen kan ik echt onpasselijk worden. Ook Nikita d’r vriendje, die weet niet beter, maar likte laatst aan zijn mes (vind ik ook zoiets %^&) waarop Nikita en ik tegelijk riepen “Hee” en hij vraagt heel verbaasd wat is er terwijl hij ermee doorgaat. En het ergste was dat hij dacht dat we een geintje met hem uithaalden toen Nikita het uitlegde! 🙂

  34. Geertje zegt:

    Hoe vaak ik heir niet zeg, mond dicht als je kauwt; aaargh, wat haat ik dat zichtbare gemaal en gesmak :-S
    Gelukkig beginnen ze aardig mijn afkeer te kennen 🙂
    Fijne avond Emmelinda! 🙂

  35. Geertje zegt:

    Dat wordt weer die belachelijke code intypen…
    Liefs en dikke knuffffff!!! 🙂
    (Ging het nog steeds goed met Mies?)

  36. Liesbeth zegt:

    Vreselijk, gesmak, open monden, rondvliegende etenswaar. Ik gruwel er ook van en ben blij dat mijn ouders daar vreselijk op gehamerd hebben!

  37. Emmelinda zegt:

    @Abby;IEHHHH, ongelooflijk en daarna het mes weer in de boter zeker? We hadden zoiets een keer bij Marc thuis. Die broer had de bus slagroom van tafel gehaald en zette ‘m zo aan zijn mond. Niet eens ver van zijn mond. Yak, ik hoefde gelijk mijn gebak (met slagroom) niet meer. Ik heb de meiden ook verteld waarom ik dat niet wil hebben. Als ze begrijpen (tsja en dat kan pas op latere leeftijd) waarom het zo vies is laten ze het ook. Alleen plagen ze me er wel mee 😉

    @Geertje;Jaaaa dat is vies he? Daar vergaat gewoon je eetlust van (is natuurlijk fijn voor een dieet hihi). Ik kon hier wel een bandje afdraaien. Was altijd hetzelfde. Nu plukken we de vruchten er van *maakt vruchtenjam*. en hoeven nog maar weinig in te grijpen. Kijken is vaak al genoeg hahaha. Ze hebben mijn afkeer, net zoals jouw kids bij jou, leren kennen 😉

    Jij ook een hele fijne avond Geertje!

  38. Emmelinda zegt:

    @Geertje;Die stomme code ook. Ik snap eigenlijk niet waarom ik dat niet heb. Tenminste niet als ik niet snel twee reacties achter elkaar wil plaatsen. 😦
    Jaaaa het gaat geweldig. op school maar helemaal met Mies. Het meiske ziet er zooo tevreden uit nu. Goh wat gaat dat dan diep he? Amrm kind.

    Dikke knufff en veel liefs!

    @Liesbeth;Mijn idee! Wij hebben ook geleerd om netjes aan tafel te eten. Maar wat ik soms volwassenen zie doen…daar valt mijn mond van open (zonder eten er in natuurlijk, ghehehe). Zoooo ontzettend smerig!

  39. remco zegt:

    @Emmelinda echt eerlijk waar een schitterend en bovenal smakelijk log maar leg mij nou eens een keer heel duidelijk uit hoe doe ik dit >>>>>>> Mond dicht bij het eten bijvoorbeeld.<<<<<<<<

    ik probeer t iedere keer weer maar ik rkijg toch echt geen hap naar binnen. dus je begrijpt dat ik reuze nieuwsgierig ben hoe je dat eten nu naar binnen schuift zonder die mond open te doen……….

    OFF TOPIC ik heb een discussiedinges met ene singha *zie http://watzullenwenubeleven.web-log.nl/watzullenwenubeleven/2007/01/ochtendgymnasti.html#comment-17715983 * over humor en nou beweerd die mafketel dat jij kan zeggen of ik humor humor heb *wat ik absoluut niet geloof, want ze zijn t bij vergeten te plaatsen bij mn geboorte maar dat terzijde dus wees ff zo vriendelijk om deze logger uit zn droom te helpen

    alvast bedankt

    hoogachtend

    Remco

  40. Geertje zegt:

    Gelukkig! Ben blij voor je, en haar natuurlijk!
    Ik duim voor jullie dat het zo blijft, maar als dat nu al zo is zal dat vast wel. ALs het meteen bij de kop wordt aangepakt kan het nog teruggedraaid worden 😉
    Liefs!!!

  41. Emmelinda zegt:

    @Remco;Whaahaa heb jij met mijn meiden gebabbeld ofzo? Die beweren namelijk altijd voor de gein hetzelfde :P. En dat ze niet met een lege mond kunnen praten want dan moeten we eerst de tanden er uit slaan en de tong er uit wrikken. Rare kids he? Waar zouden ze die humor toch van hebben? Van hun paps natuurlijk 😛

    Maar remco toch…dat wil ik best wel doen hoor. Zeker weten. Maareh…wat schuift het? 😛

  42. Emmelinda zegt:

    @Geertje;Ik vind het superlief dat je er naar vraagt :D. Ja we mogen van geluk spreken. Ik durf het nog steeds niet te geloven maar zo langzaamaan krijg ik rust in mijn hoofd. Als ik zie dat ze veel vrolijker is doet me dat veel plezier.

    Dikke knuffff

  43. remco zegt:

    @Emmelinda nee ik heb geen kontakten met jouw meiden *jammer he 😛 * enne dat van die lege monden wilde ik niet zeggen ik dnek jij hebt vats je handen al vol aan die volle mond onee met die dichte mond dan sta je juist weer met volle handen in t haar *lijkt me erg onsmakelijk al dat eten in je haar *

    wat t schuift……….. kaas :p

  44. Abby zegt:

    Hij houdt niet van boter gelukkig! pfjieuw!
    Maar zo kan ik nog wat van die dingen opnoemen maar ik vind het ook zo sneu ergens voor hem. Laatst had hij zijn moeder er op gewezen dat dat niet netjes was toen zij het deed en nu heeft Nikita het gedaan, die heeft nu kapsones volgens “schoonmama”…

  45. Emmelinda zegt:

    Hahaha dat is zeker onsmakelijk…dat hebben we jaren moeten aanzien bij Steffie. Die had het eten overal behalve op haar bord. Zij kan zo bij TNO gaan werken om eten te onderzoeken. Echt.

    Wat betreft die handen vol hebben aan die volle mond…tsja wat dat betreft heb is dat kiezen of delen en in dit geval zal ik me met hand en tand verdedigen. *pulkt er een restje varkensvlees tussenuit*

    Mjammie..toch wel met een klodder mosterd?

  46. Emmelinda zegt:

    @Abby;Hihi ja is natuurlijk ook sneu voor hem. Als hij het nooit geleerd heeft kan ie het ook niet weten. Gelukkig leert hij het dan bij jullie. En zijn moeder dan weer van hem. Pfff kapsones. Krijg je dat weer…zij had hem nette eetgewoonten bij moeten brengen. O zo 😛

  47. Annemarie zegt:

    Ghehe, ik eet thuis altijd niet netjes en als ik alleen ben..> maar verder wel.
    nog zo’n schrikbeeld van de ouders, whahahaha

  48. remco zegt:

    heb je voor Steffie al een solicitatieformulier ingevuld bij TNO ???

    hmmm je had je tanden dus ook al in ja handen 😉

    uiteraard met franse mosterd wat dacht jij dan???

  49. Emmelinda zegt:

    @Annemarie;Grinnik…als er verder niemand in huis is (op Sam na dan maar goed, die smakt ook) let ik er ook niet zo op ;).

  50. Emmelinda zegt:

    @Remco;Ng niet maar ik weet zeker dat ze haar dolgraag willen hebben. Ze is inmiddels expert in boontjes openknijpen en vlees pletten :$

    Ja *snikt* te hard verdedigd vrees ik. Ik moet ook maat leren houden *stampvoet*

    Met zo’n zilveruitje. Dat dacht ik 😉

  51. Emmelinda zegt:

    (Pee-Es; dat lieg ik. Ik dacht met een muizenklem :P)

  52. remco zegt:

    wel stampvoeten in de maat he want dit lijkt nergens naar :p

    weet je ik zet t hele pak kaas naast je neer met een grote pot echte franse mosterd en een pot zilver uitjes en die muzienklem heb jij niet nodig met sam als jager :p

  53. Nicky zegt:

    Wij zijn ooit gaan eten bij een vriendinnetje van Michelle. Zij woonde bij haar alleenstaande vader, samen met een broertje en een zusje. De vader vond mij erg aardig en probeerde natuurlijk een goede indruk te maken. Zijn kinderen waren door het dolle heen omdat wij bleven eten en werkten niet echt mee. Het werd een maaltijd om nooit te vergeten!

    Het is inmiddels jaren geleden maar Michelle en ik hebben het er nog wel eens over! We aten gewoon broodjes met knakworst, maar ik heb nog nooit drie kinderen (6, 8 en 10 jaar oud) zo’n puinhoop zien maken! Ongelooflijk!

    PS: het is niets geworden tussen de vader en mij! 🙂

  54. Emmelinda zegt:

    @Remco;Oke…neem jij de dirigeerstokjes maar in de handen 😉

    Mjammiejammie. Wil jij niks? *houdt blokje kaas in lucht en kijkt vragend*.
    Sam zou wel eens bevorderd willen worden, wat betreft dieren vangen. Tot nu toe moet ie het doen met vliegjes en spinnen….dat kluift zo moeilijk

  55. Emmelinda zegt:

    @Nicky;Whaahaa die vader heeft in ieder geval indirekt een onvergetelijke indruk achtergelaten. Tjemig, wat deden ze dan allemaal? Mag je nog van geluk spreken dat het geen 3-gangen-maaltijd was 😉

  56. remco zegt:

    @Emmelinda weet je zekerr dat ik die dirigeerstokjes ter hand moet nemen en moet gaan dirigeren dat wordt leuk ik kan geen maat houden 😛

    nee hoor eet maar lekker op ik zie nog scheel van al die kaas en door de mosterd lieg ik wat af 😛

    je moet es de grote vliegen en spinnen binnen laten dan kan Sam ook es aan wat pootjes kluiven :p

  57. Ans zegt:

    Ik bedenk ineens dat mijn opoe (ja ik had echt een opoe) als ze koffiemelk geschonken had de druppel die erlangs liep van onder tot bovenaan de fles aflikte, ieuwwww jakkes en ze had nog maar twee (bruine) tanden in haar mond, dus het zag er al niet zo smakelijk uit! Gelukkig dronk ik toen nog geen koffie (nu ook niet meer). Ik zie het nog zo voor mij, ik griezel er nog steeds van. Ze kon ook zo heerlijk spinnen fijnknijpen tussen duim en wijsvinger, dan hoorde je het kraken (ik zit nu dus met kippenvel op mijn armen).

  58. Emmelinda zegt:

    Hahaha dat scheelt…ik kan niet stokjeslezen :P. Daarbij ben ik een dwarsligger. Wie weet wat we daar voor rapnummer van maken 😉

    Grinnik…ik heb daar geen mosterd voor nodig. 😛

    Ik weet niet wat het is maar die dieren voelen zich hier al zo thuis dat ze zichzelf binnenlaten. Snap jij het? :$

  59. Emmelinda zegt:

    @Ans;He getver, Wat hebben mensen toch smerige gewoontes he? Net zoals met een vinger in de jampot ofzo. Zonder die eerst te wassen (de vinger, niet de jampot, ghehehe). Het is maar goed dat we geen x-ray-ogen hebben he? Jakkiebah. Dat van die tanden doet me denken aan dat filmpje dat ik met de kerst geplaatst had…daar vlogen de vliegen rond de tanden hihi.

  60. Hanny zegt:

    Als je je kinderen steeds vertelt hoe ze moeten eten, dan doen ze het vaak niet thuis, maar bij anderen wel. Dan krijg je meestal te horen dat het zo’n lief, aardig en welopgevoed kind is. En dat kun je jezelf dan soms niet voorstellen.
    Smakken, met volle mond praten zijn niet prettig. Maar tegen iemand aan te moeten kijken die met zijn ellebogen breeduit en met het hoofd vlakboven het bord zit, is vaak ook niet eetlustbevorderend.
    Waar ik het meeste hekel aan heb, is kauwgum kauwen met open mond. Daar ga ik van over m’n nek.
    Groetjes Hanny

  61. Lette zegt:

    Je noemt hier een hele batterij aan bijgeluiden, maar eentje staat er echt niet bij. Mag die dan wel (aaah please?) want anders brand ik mijn mondje als ik niet mag … slurpen met de soep! Haha!

    En nog eentje die dan welliswaar juist niet het mondje ingaan, maar minstens zo irritant. Met een rietje bubbelen in je drinken. Bah!

  62. Emmelinda zegt:

    @Hanny;Hahaha dat is ook zoiets op ouderavond. Dan vraag je je af of ze niet het verkeerde kind benoemen :P. Bij Mies en Stef vertelden ze altijd dat ze zo graag opruimden. Hmmmz…moet je hun kamers af en toe eens zien.

    Hihi ja die was ik nog vergeten! Die had ook in mijn log gemoeten; met ellebogen breeduit. Of met hand onder het hoofd. Daar hamerde mijn moeder ook zo op (niet op het hoofd, op die regels hihi).

    Jaaaa walgelijk is dat. met smakgeluiden en al. Dat is echt een smerige bedoeling..

    Groetjes terug 😀

  63. Emmelinda zegt:

    @Lette;Oke,oke omdat jij het bent. Knijp ik wel een oogje dicht 😉

    Oh hahaha doet me meteen aan deze walgelijk denken; aan een fles drinken terwijl je net aan het eten bent. Moet je eens kijken wat er…enfin…je snapt wel wat ik bedoel? Ghehehe

  64. mama muis zegt:

    of je gehoor is inmiddels toch wat achteruit gekacheld hé? (komt ervan als je gaat shoppen met een uzi op zak)

  65. Lette zegt:

    Daar heb ik maar 1 woord voor GATVER!
    En dat is uit de grond van m’n hart.

  66. Emmelinda zegt:

    @mama muis;hahaha ja die dingen moesten ze eens beter afstellen. Is toch belachelijk wat voor een herrie daar uitkomt wanneer ik eens gezellig om me heen schiet 😉

    @Lette;Hahaha ik kon het niet eens afschrijven…euh…typen. Zo walgelijk. Hmmz…dan hoor ik nog liever smakgeluiden 😉

  67. Pasula zegt:

    Helemaal mee eens, ik heb hetzelfde! Enneh mochten ze geen chips kunnen eten zonder te smakken, dan worden er voortaan geen chips meer gehaald, zo leer je ze toch netjes te eten. 😉
    Lachen dat dat meisje juist bij jullie zo netjes at!

  68. Emmelinda zegt:

    Vies he? Oohh ik vind het zo onsmak(k)elijk!

    Eigenlijk is die chips ook onzin. Als ik vraag wat mijn meiden bij een ander gehad hebben blijken ze er gewoon niks te krijgen. Nou snap ik waarom die blagen altijd hier zitten 😛

    Ja maf he? Alleen was mams niet zo blij met wat het meisje allemaal over haar moeder vertelde. Maar goed…dat ging niet over smakken enzo 😛

  69. Lette zegt:

    Lachen is dat, wat kinderen allemaal zeggen over hun ouders als die er niet bij zijn.
    Enne … waarom zou jou dat bespaard blijven? Geef ze maar lekker gewoon dat bakje chips dan komen ze tenminste niet bij een ander over de vloer met hun verhalen. ‘T mag dan wat kosten, maar veel veiliger zo. Haha!

    Overigens drong pas later tot me door. Dat oogje dichtknijpen … kun jij daar je gehoor mee uitschakelen dan? Lijkt mij ook wel handig.

  70. Emmelinda zegt:

    Ja ik zou best wel eens willen weten wat een meester of juf allemaal te horen krijgt op zo’n dag. Die kijkt vast heel anders naar je wanneer je je op het schoolplein schijnheilig netjes staat te gedragen 😛

    Hahaha ja da’s waar. Zo leer je ook nog eens wat. Volgende keer giet ik eerst een boel water over de sjips. Hoeven ze niet zo hard te kauwen. Ja ik ben best hulpvaardig he? 😛

    Hahaha ja hoor als je maar hard genoeg knijpt schakkelt het vanalles uit 😉 Ghehehe

  71. remco zegt:

    @Emmelinda dan gebruiken we de stokjes voor t eten 😉 en jouw dwarsliggers verkopen we aan de spoorwegen 😀

    dat vind ik nu weer als mosterd na de maaltijd komen 😉

    en misschien voelen die dieren zich wel thuis met al dat eten wat in r odnvliegt door dat gesmak 😛

  72. Emmelinda zegt:

    Ik vind het prima. Zo lang we maar niet met stokken gaan wandelen (Nordic voorgeklopen).
    Ik denk dat Marc er wel blij mee is dan (werkt voor de spoorwegen 😉 😉

    Moet je maar aan Abraham vragen oftie dat spul wat sneller laat importeren 😛

    Dat zou best wel eens kunnen. Vooral wanneer er grpaat wordt met volle mond. Dan is er voor ieder wat wils…gratis en voor niks verkrijgbaar 😉

  73. Emmelinda zegt:

    Pee-es; grpaat is een vorm van dislectisch met de mond vol praten 😛

  74. Abby zegt:

    ff off topic …. weet je dat je de laatste reacties ook bóvenaan kunt laten verschijnen 😉 (scheelt mij weer scrollen die 358 reacties naar beneden om je antwoord te lezen! hahahaha

  75. Zoals Leidse Glibber ook al in een reactie vertelde de Grieken hebben ook nog NOOIT van tafelmanieren gehoord BAHHHH

    Fijne dag liefs Ylone xx

  76. Rianne zegt:

    Prettig te weten dat je opvoeding dan niet voor niets is…bij onze kinderen merken ze er ook ergens anders meer van dan wijzelf thuis…;-)

  77. Emmelinda zegt:

    @Abby;Hahaha ja dat kan inderdaad. Maar als je ergens bijna onderaan staat zoek je je nog gek naar de reactie. Ik zal eens vragen op het forum of ik een zwaailicht er bij kan plaatsen??? 😉

    @Rhodosfriends;Dus die kijken hun ogen uit wanneer ze met jullie aan tafel zitten? 😉 Getver wat is dat smerig!

    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Dikke knufff en heel veel liefs!

    @Rianne;Grinnik..ja psies. Jammer dat het niet altijd teruggekoppeld wordt door de ouders. Al ken ik een heeeeeeeleboel uitzonderingen. Die zitten dus waarschijnlijk allemaal hier 😉

  78. Belinda zegt:

    Helemaal eens!!! Hier wordt er ook niet geboerd, geen scheten gelaten en andere smekkende geluiden geproduceert. Ik heb er echt een hekel aan en heb er altijd op gehamerd bij de dames dat niet te doen.
    Tot nu toe met resultaat!! *klopt zichzelf en haar dames op de schouders*

    Kijk je wel eens Herrie in de keuken met die dikke kok (herman Bleekers volgens mij). Als er één smerig eet is hij het wel! Het vet druipt van zijn kin af als hij iets lekkers naar binnenwerkt. Nu kan hij heel goed koken maar als ik naar dat gezicht kijk als hij wat naar binnenwerkt dan is bij mij de trek al verdwenen.

  79. Emmelinda zegt:

    Afschuwelijk he, dat er mensen zijn die daar helemaal niks aan doen. Die het heel gewoon vinden. Hoe komt het dat wij er de kriebels van krijgen en zij niet? Goed werk Belinda! Jouw meiden kun je tenminste met een gerust hart ergens anders laten eten 😉

    He getver..nee ik ken hem niet maar ik weet nu dat ik hem ook niet wil leren kennen. Is ook soms met die programma’s waar een kok dan iets lekkers maakt. Tot dat moment is alles nog goed maar wanneer het programma afgesloten wordt door gezamelijk aan tafel en zitten en ervan te proeven vind ik het tijd om te zappen. Kans is groot dat de presentator/presentatrice een hap neemt en dan de boel afkondigt. Getverdegetver…

  80. Gonny zegt:

    Ja ik erger me daar ook aan…maar idd er zijn mensen die er niks aan kunnen doen…mijn moeder had dat ook en mijn zus…had te maken met die spierziekte….maar voordat ik wist dat hun dat hadden heb ik me vaak verschrikkelijk aan hun geergerd…

  81. Emmelinda zegt:

    Ai ja dat is ook weer zoiets. Dan is er inderdaad weinig aan te doen. Voel je je achteraf nog schuldig ook dat je je daaraan geergerd hebt 😉

  82. jacqueline zegt:

    Ook vind het een ergernis en heb onze kinderen ook goed gedrild. Ik hoop natuurlijk ook dat ze ook zo bij een ander eten. Ik heb soms kinderen eten nou dat is echt niet normaal. Nee gelukkig heb ik ze toch nog iets bijgebracht.

  83. marionnne zegt:

    weet je wat ik ranzig vind als we soep eten en dan echt die slik geluiden horen ieueuuwl sommige kunnne niet zonder geluiden slikken gatver
    *krijgt kots neigingen*
    maar bij sommige krijg je het niet uit gestampt

  84. Emmelinda zegt:

    @Jacqueline;Ja ik hoop ook dat mijn meiden zich ergens anders weten te gedragen en zeer zeker aan tafel. Het heeft niet voor niets bloed, zweet en tranen gekost 😉
    Jaaaa erg is dat he? Dat is psies wat ik bedoel. Hebben die ouders geen oren? Of ogen? Het is ronduit schandalig.

    @Marionne;Jaaaaa gatver dat is ook goor. En weet je wat ik ook smerig vind? Mensen die na het eten echt zuchten omdat er niks meer bij kunnen. Dat hoef ik niet te weten.. en na iedere hap “lekker” zeggen vind ik irri hahaha.

    Nee helaas…maar waarschijnlijk eten die ouders net zo 😉

  85. christa zegt:

    *vouwt lippen gauw om het chipje heen dicht*
    *kauw* weetje *spetter* ik hou *kraak* ook niet zo *krakkak* van die smak *smak* geluiden..
    *slikt door*
    Maar soms wil het hier nog wel eens gebeuren.
    *propt nieuw chipje erin*
    *Kauw.. kraak* En *spetter* ik zeg er dus
    *kauw kauw* tegen mijn meiden *slikt door*
    wel wat van..
    Maar het wil mij dus ook wel eens gebeuren.
    Gelukkig kon je het niet horen 😀 😀
    Maar wat ik het aller aller meest irritant vind is winden laten aan tafel..
    Dat vind ik echt DE top van de NOT DONE.

  86. Emmelinda zegt:

    Hahaha *veegt spetters van scherm* heeft het gesmaakt? Maar goed dat het nog geen webloggen met geluid zijn (op geluidjes van ingebouwde webloggen na ghehehe….hahaha brengt me trouwens op een idee :P).

    Tuurlijk kan het wel eens gebeuren. Dat je het merkt betekent al dat je er wel op let. Toch?

    Inderdaad…van die hele vieze natte. En wat ik daar het toppunt van vind? Er nog bij zuchten ook. Dat je blij bent dat je er vanaf bent! VRESELIJK!

  87. epie zegt:

    eigenlijk wordt dit toch wel een heel onsmakelijke mail.

    nou en nou krijg ik heel nederland tegen me
    maar dat haringhappen vind ik om te kotsen

  88. epie zegt:

    eigenlijk wordt dit toch wel een heel onsmakelijke mail.

    nou en nou krijg ik heel nederland tegen me
    maar dat haringhappen vind ik om te kotsen

  89. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja ranzig he? Moesten we vroeger aan tafel eens proberen om het daar over te hebben hahaha 😛

    OEH gatver! Dat vind ik ook zo goor. Toen ik die blauwe maandag bij Appie werkte moest ik bij zo’n kar gaan staan om de boel te verkopen. En dan staan ze met die lap vlees uit hun bakkes die vis naar binnen te slurpen. Om van over je nek te gaan! :$

  90. epie zegt:

    jij achter de viskar bij ah ,
    aanie schilder nog gezien toen ?

  91. Emmelinda zegt:

    Ja in de zomer. Als ik thuis kwam moest ik gelijk onder de douche om die stank er af te wassen 😉

    Hahaha nou ik denk niet dat die verder komt dan Volendam 😛

  92. christa zegt:

    HIHI sorry.. de reactie kwam spontaan in me op. Maar het is idd maar goed dat je nog geen geluiden of luchtjes weblogjes heb..

    Ik hou ook niet van haring happen..
    Meer omdat ik dan altijd de graatjes achter in mijn keel heb hangen dan om het gebaar.
    Nee doe die van mij maar lekker in stukjes (thuis dan wel te verstaan)

    En als we het nou toch over dingen hebben waar we onwel van worden..
    Ik haat dames die het nodig vinden om het halve parfum flesje om zich heen te hebben walmen..
    Ik kan het dan ook nooit laten om een opmerking achter die stankwalmen aan te gooien.

  93. Emmelinda zegt:

    Hahaha geen sollie 😉 Dat is juist leuk 😀 😉
    Voor jullie ook. Nu kan ik met een gerust hart mijn laarzen uittrekken 😛 Ghehehe

    Ik vind haring niet lekker dus van die graatjes zal ik geen last hebben. Alhoewel…als we vissticks hebben die gegarandeerd graatloos zijn zul je zien dat IK er eentje tref!

    Whaahaa ja dan maak ik knipgebaren met mijn vingers, alsof je door een gordijn heen moet. Is smorgens als ik naar school fiets. Dan stappen ze hier uit de auto om in de stad te gaan werken. Waarschijnlijk spuiten ze in de auto nog een laatste walm op (ze kunnen ook eens in bad nietwaar? Ghehehe). Soms is het vervelend. Dan zit er een lekkere geur bij. Dan weet ik niet wie het was als ze achter elkaar lopen. Kan ik niet vragen welk luchtje het is.

    Maar over luchtjes gesproken…dan weet ik ook iets lekkers. Not. Mensen die giftige adem hebben. Die echt ontzettend meuren. Dát vind ik zooooo ongelooflijk smerig.

  94. epie zegt:

    ja jongens en meisjes spui je gram maar.

    wel eens gegeten met iemand die zware shag
    zit te roken , nou ik wel regelmatig .
    en het is bloedlink want de alcohol van de stankspray vliegt ook nog rond

  95. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ff de frustratie er uit gooien 😛

    Oh gatver…ja dat is ook smerig. Net alsof het door de poriën naar buiten komt :$

  96. epie zegt:

    hha en emmy je zult wel nooit brood in
    je koffie of soep deppen

  97. Emmelinda zegt:

    Stiekem wel natuurlijk. 😛

  98. epie zegt:

    haha ik heb op de kleureschool gezeten
    en daar zat iemand die nu op de quotelijst
    staat voor een miljoentje of vijftig

    en daar liep tijdens het eten de poep
    langs zijn benen
    niet leuk he

  99. epie zegt:

    kleurenschool = kleuterschool

  100. Emmelinda zegt:

    Hahaha dat is nu dus écht een (rijke) stinkerd 😛

  101. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; Steffie poepte altijd in bad. Zou dat ook een goeie basis zijn om een fortuin op te bouwen? Ghehehe

  102. epie zegt:

    jullie baden toch niet in de wc he???

  103. Steffie zegt:

    Hoezo? Is dat niet de bedoeling dan? 😛

  104. epie zegt:

    ach ja een nieuwe vinding een bubbel wc

    steffie neem je sammie dan ook mee

  105. Natas1970 zegt:

    Ik ben natuurlijk lekker laat met mijn reactie, maar ik ben het helemaal met je eens hoor!! Ik zit er ook steeds op te hameren hier aan tafel. Het mooie is, dat papa (die best weet hoe hij met mes én vork kan eten) zich nu ook moet gedragen hahaha. Want als ik zeg dat Tycho met mes en vork moet eten krijg ik natuurlijk als antwoord dat papa dat ook niet doet op dat moment. Waarop ik zeg dat hij papa niet is, en papa vervolgens beschaamd ook zijn mes er bij pakt hahahaha. En gesmakt wordt er ook niet!! Dat vind ik zo ranzig!! Mensen die hun kinderen met hun handen laten eten, dat vind ik ook zo goor. Wat is er mis met een vork om mee te beginnen?? Maar wie weet zijn wij wel heeeeeeeeel apart hahaha

  106. Emmelinda zegt:

    @epie;Euh nee epie, laten we dat maar niet doen. Die voelt zich overal thuis om te jeweetwellen wanneer hij zich alleen voelt. Dat moeten we niet aansporen 😛 😉

    @Natas1970;Hahaha jaaaa meteen twee vliegen in één klap! Arme paps! ;). Maar liever zo dan dat Tycho het verkeerde voorbeeld krijgt of erger nog…niet weet welke versie hij nou moet volgen. Smakken is écht goor. Bah dat mensen dat zelf niet horen dan? Geluidsdicht zijn we geen van allen -helaas- maar zo hoeft dat ook niet 😉

    Ze kunnen het maar beter zo vroeg mogelijk aanleren vind ik. Al hebben we hier 1 uitzondering. Frietjes mogen met de hand gegeten worden. Zonder smakken natuurlijk. Anders is het allemaal wel héél braaf 😉

  107. Natas1970 zegt:

    Jaaaaaaa, frietjes mag met de hand. Maar dat doe ik ook nog met vork en mes (maar ik ben echt erg hahahaha). En ook de drumsticks mag je afkluiven vind ik. Volgens mij is dat in etiquette ook toegestaan. Weet je trouwens hoe je asperges officieel hoort te eten?? Moet je maar eens opzoeken!Hihihihi wat een onderwerp weer. Zit meteen weer een tijdje te snuffelen op google en kom allerlei leuke etiquettedingen tegen!

  108. Emmelinda zegt:

    Hihi in een restaurant doe ik dat ook met vork en mes maar thuis lekker met de tien geboden eten hihi.
    Yep volgens mij mag dat ook. Dat is bijna onmogelijk om met mes en vork te eten.

    Oh hahaha het is zeker heel smerig? Zoals je maatjes eet? Tong uit de mond en dan naar binnen laten glippen? Ik zal eens kijken of ik dat kan vinden.

    Grinnik…wat voor een effekt zo’n log kan hebben 😉 Ik hoop dat de viespeuken die dit lezen er ook een voorbeeld aan nemen. Zeker weten dat de familie er heeeeel blij mee zal zijn 😉

  109. Emmelinda zegt:

    Ohhh ik zie het al; met een tangetje. Hahaha waar zou je DIE dingen nou weer kunnen kopen? Vast bij winkels zoals de Bijenkorf???

  110. epie zegt:

    en bij vies eten hoor bier voor het boeren
    kwas het bijna vergeten totdat ik je nieuwe log zag

  111. Emmelinda zegt:

    hahaha gelukkig maar dat ik je er aan herinnerd heb he?’;)

  112. Natas1970 zegt:

    Het schijnt ook met een vork te mogen en je handen. Dus met je handen beetpakken en met de vork het voorste gedeelte ondersteunen en dan naar binnen slurpen. Tja, ik doe het wel met mes en vork. (moeten we er nog bij zetten waar deze reactie op slaat of laten we ieder zijn eigen ding denken hahahahahaha)

  113. Emmelinda zegt:

    Whoeehaa…oh erg he maar bij de tweede regel moest ik ook denken of dit niet een regel kon zijn van een 18+-log whaahaa….

    Maareh…ik lust ze niet. Dilemma opgelost hahaha ;). Het is alleen goed om te weten hoe of wat…stel je voor ik word eens uitgenodigd bij een gezelschap en je krijgt het voorgeschoteld. Dan durf ik geen nee te zeggen hahaha…weet ik tenminste hoe het hoort 😉

  114. Chantie zegt:

    Ergens in een vaag verleden, 12 jaar terug nu 28, heb ik een vriendje gehad op school… maar toen ik zag hoe hij at heb ik het uitgemaak bleh!! Wat hebje toch een vieze mensen!!!

    Heel veel liefs, Chantie

  115. Emmelinda zegt:

    Ik kan het me heel goed voorstellen. Echt he..hoe lief mensen ook kunnen zijn, wanner ze op zo’n manier hun eten langs de huig werken moet ik toch echt op mijn handen gaat zitten om ze niet te wurgen hahaha 😛

    Dikke knufff

  116. Cissie zegt:

    ja het is soms echt erg emmelinda, maar ook bij volwassenen vraag ik me wel eens af waar ze hebben leren (vr)eten.
    tja, de kids hebben het dan niet van een vreemde…

  117. Emmelinda zegt:

    Nou inderdaad…die kids kunnen we het niet kwalijk nemen. Die weten helaas niet beter. Ik snap gewoon niet dat men er zich niet aan stoort 😉

  118. Whahaha , leuk , ik las in die tijd dus ook al hier ! Ondertussen komt er bij ons weer een nieuwe generatie aan ….dat wordt weer bóren , winden,smakken en nóem maar op 😉

    • Emmelinda zegt:

      Ja ik zag het, leuk he? Ik zocht voor spiderwoman deze log en zat de reacties te lezen. Tjemig, ik heb er nog een scrollarm van hahaha. Ik zal eens verder kijken, waar je ongeveer voor het eerst hier kwam lezen. Euh bij weblog dan ;-).

      *grinnikt* O jaaaa dat is waar ook. Wil je oordoppies lenen..euh..hebben?

      • Whahaha , knap gevonden zeg ! Leuk om weer terug te lezen .Volgens mij zijn we toch een iniemie beetje gestoord door oude logjes op te zoeken 😉 Maar leuk gestoord !

        • Emmelinda zegt:

          Jaaa ssst, niet tegen Mies zeggen hoor. Ze snapt sowieso al niet dat ik zo zit te ginnegappen hiero en ook nog eens die logjes nalees. Ik vind het echt superleuk en ik blijf het zeggen; ik ben zooooo blij dat het niet kwijtgeraakt is door die ellende bij weblog. Ik mis wel een log over de kermis (misschien wel meer maar hier kwam ik per toeval achter) en da’s jammer want daar had ik ook zo’n lol van bij het schrijven ;-).
          Ach ja weet je, we doen er niemand kwaad mee. Denk ik. Zijn we samen lekker een beetje gestoord ;-).

  119. Bettina zegt:

    Ik heb ffkes op mijn gemakkie dit gelezen: *burpscheetpfffburpsmakgaap*, erg smak(k)elijk! gelachen meis, ‘de boer binnengehouden, ze kon ‘m toch ook de weide wereld in sturen schreef je in een reactie en deze, toen lag ik echt onder het bureau: ‘We hebben eens kennissen gehad (nee hoor, zelf gevonden. Niet via een figurantenbureau. Duh !’ hoe verzin je het!!!! Meid je moet hier echt iets mee doen hoor, boeken schrijven boeken schrijven eh boekenschrijven ja echt!!!
    Ik ben fan en ik koop ze alle tien dan whahaha, nee zonder gekheid; je hebt beretalent meis!
    Zo genoeg gekieteld, ik ga weer verder lezen hihi, Houdoooeee!! X

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha, ik vind het leuk dat je er zo van kunt genieten. Moet je nagaan hoe dat in mijn hoofd zit, heel de dag, al die dingen vraag maar aan de meiden, die rennen nog net niet gillend het huis uit hahaha. Ik kan het alleen niet altijd omzetten in verhalen, da’s wel eens jammer hihi. Daar is twitter wel eens handig voor, kan ik het toch kwijt ;-).

      Ik vind het zo lief dat je zo enthousiast bent. Ik zou bijna in mezelf gaan geloven hahaha ;-).

      Dikke knuffff! XXX

  120. Bettina zegt:

    En of ik ervan geniet, ik wilde het Karel, manlief vertellen en door de slappe lach ging dat haast niet whahaha, en tuurlijk in jezelf geloven meid, wij/ik doe(n) dat al!!
    XXXX ((((☼)))) = da’s een knuffel hihi

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha zo zit ik ook vaker voor mijn schermpje. Hier zijn ze het inmiddels gewend maar als een ander het toch zou zien bellen ze gelijk de witte jassen ghehehe ;-).

      Hihi, okidokie, houden we die er in: ((((☼)))) (en nog XXXX)!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

