Bier hier…

bier hier

Bij het verlaten van de supermarkt zag ik het. Er zat vlakbij mijn fiets een groepje jongens. Van die onverzorgde enge typjes. Met bier. Veeeeel bier. Ze namen een teug uit hun blikje bier en boerden luid. Een lachsalvo volgde.

Niet op mijn gemak deed ik snel de boodschappen in mijn fietstas en hield ze vanuit een ooghoek (stiekem twee maar dan denk je vast dat ik bang was, Duh.) in de gaten. Als ze maar geen commentaar gaven en ooooh zul je zien dat op zo’n moment van alles uit de fietstas valt. Of nóg erger; dat het er niet allemaal in past.

Terwijl het zweet over mijn rug richting bilnaad droop en mijn oksels klotsten stond een jongen op en liep mijn kant uit. “Daar heb je het al” dacht ik *tsjekt wilsbeschikking van uitvaartverzekeraar in gedachten*.  Ik griste mijn fiets, haalde de ketting tussen mijn spaken uit, opende mijn fietsslot (*verzwijgt dat het eigenlijk andersom was*, de zenuwen he…) en nerveus keerde ik mijn blauwe trots. De jongen liep langs me af….

…om zijn blikje weg te gooien in de vuilnisbak die achter me stond!*

*Zo kwam het allemaal toch nog goed. En nu** allemaal lekker slapen, ghehehe

** Oke, oke…vanavond/vannacht mag natuurlijk ook. Wat jij wil! We leven immers in een vrij land. Zeggen ze.

(Pinda)Noot van Emmelinda;

Het zou verboden moeten worden; Hangjongerenvuilnisbakken!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2007. Bookmark de permalink .

0 reacties op Bier hier…

  1. Ans zegt:

    Boeren in jouw nabijheid?????? Dat ze dat durven!!! Dan hebben ze vast je vorige log niet gelezen.
    Soms lijkt het erger dan het is, dat bleek wel hahaha.
    Ik schrik van dit soort dingen niet zo snel, want ik heb jaren in een zwembad gewerkt en dan moest ik ook wel eens hangjongeren uit de hal verwijderen. Nu zeg ik altijd: “Ik ga op mijn vijand zitten, dan kan hij nergens heen”, maar toen was ik nog heel erg mager (en jong), dus toen zei ik dat nog niet haha, maar toch lukte het meestal wel om ze weg te krijgen. Sinds die tijd loop ik rustig door zo’n groep heen als dat toevallig de kortste weg is en ik heb nooit problemen gehad. Er komt wel eens een opmerking, nou dan zeg ik wel wat terug!

  2. Emmelinda zegt:

    Grinnik…schandalig he? Ze kunnen beter webloggen dan bier drinken 😛

    Hihi dan wacht ik dus gewoon af totdat ik groot ben ;). Misschien komt het verstand nog eens met de jaren. Ze hadden het eigenlijk ook te druk. Weet ik achteraf. Eigenlijk had ik een compliment moeten geven omdat ie het blikje ging weggooien. Dat doen hangjongeren niet allemaal 😉

  3. Ans zegt:

    Je verbaasd je er soms over dat het minder erg is dan het lijkt. Ik wilde een keer mijn winkelwagentje terugbrengen, stond er een hele groep jongens omheen en 1 jongen zat er zelfs bovenop. Nou was ik niet van plan mijn kar naar de andere kant van het winkelcentrum te brengen, dus ik zei: “Ik begrijp dat je lekker it, maar ik zou toch erg graag mijn kar terug willen zetten”. Hij sprong er meteen vanaf en bood zijn verontschuldigingen aan. Dat had ik dus ook niet verwacht. We hebben nog even staan praten haha.

  4. Emmelinda zegt:

    Hahah, heb je goed gedaan. waarschijnlijk is het ook die negatieve publiciteit. Die vervelende jongeren verpesten het voor de goedwillende. Maar ja, dat staat helaas niet op hun voorhoofd. 😉

  5. ~Tina~ zegt:

    Een blikje weggooien in de vuilnisbak?
    Niet in elkaar knijpen en weggooien?
    Hoe kan het…..
    Zouden ze dan toch nog iets meepikken van hun opvoeding zou je denk… hmmm….

    (volgens mij ben je een klein stukje tekst vergeten, achter Duh.). moet volgens mij nog: “in de gaten”.
    Oeps, hoe durf ik je te verbeteren??)

    Fijne avond!
    Groetjes en liefs van Tina 🙂

  6. Annemarie zegt:

    Tsja, deze gooit in elk geval nog zijn blikje in de vuilnisbak! 😉

  7. Emmelinda zegt:

    @Tina;Oók nog niet eens. Bizar he? Dit was vast een nieuw soort hangjongeren. 😉

    Tina toch! Je riskeert een ban hoor 😛 Hahaha nee grapje. Dank je wel, had ik niet gezien. Ik heb het al verbeterd (wilde er nog iets anders van maken maar ik wist ff niks :P)

    Ik wens jou ook een hele fijne avond! Veel groetjes en liefs!

    @Annemarie;Psies…dat was eigenlijk nog het allerengst ;P

  8. Youke zegt:

    Soms is iets enger dan je denkt.
    gelukkig zeiden of deden ze niks!

  9. Emmelinda zegt:

    Nou inderdaad! Deze waren nog netjes ook 😉

  10. remco zegt:

    met t zweet overal hoefde je niet meer te douchen daar was je die zitjongeren toch wel dankbaar voor 😛
    maar t is wel schandalig dat ze die boeren zoveel ruimte gaven in de openlucht *hoewel boeren houden graag van de open ruimtes daarom wonen ze ook op t platteland*

    Apenoot jij ziet liever wandelende vuilnisbakken of nog beter rijdend op rupsbandjes en die nog voor je opzij gaan en je vriendelijk groeten *dit ipv boeren*

  11. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja scheelt ook weer doucheschuim. Is toch weer beter voor het milieu he? Alhoewel…of die lucht van die angstzweet zo goed is vraag ik me af 😉

    Je weet toch wat de supporters van PSV roepen? Juist! Daarom geven ze die boeren ook zoveel ruimte. Ook in de binnenstad 😉

    Hahaha vriendelijk groeten is een vereiste inderdaad. Maareh over die apenootjes he….wel braaf de schilletjes in de prullenbak gooien he?

  12. jacqueline zegt:

    Ik zou precies hetzelfde gevoel gehad hebben. Lol dat ze heel iets naders deden dan je verwachtte

  13. nieta zegt:

    Haha,sta je toch wel even raar te kijken ja!!! Je had op z’n minst twee blauwe ogen verwacht,gna,gna!! Die jeugd van tegenwoordig,jou zo teleurstellen!!!

  14. Emmelinda zegt:

    @Jacqueline;Hahaha ja daar moest ik (acheraf uiteraard) ook zo om lachen. Wie had dat nou verwacht? Ghehehe 😀

    @nieta;Hahaha ja met al die verhalen die je hoort dacht ik dat ik nou aan de beurt was. Belachelijk he…dat ze zich toch gedragen…gaan ze zo maar blikjes weggooien. Tssss

  15. Goh zijn ze toch nog redelijk netjes bij jullie, hier had hij waarschijnlijk in he fietstas beland als je geluk had dan he ahahahhahh.
    Maar niets is dus zoals het lijkt hahahah.
    Ken al jaren een jongen die als je hem tegenkomt en niet kent dat je denkt ik loop wel even om.
    Is dus de meest zachtaardige gozer die ik ken.Twee meter hoog en bijna net zo breed vol met tatoos van o.a. metallica en waar luisterd hij het liefst naar,……Carusso. ( zo’n oude operettezanger hahahahah)

  16. Emmelinda zegt:

    Hahaha daar had ik al van te voren een stokje voor gestoken; die waren vol hahaha.

    Grinnik…da’s ongelooflijk he? Zielig eigenlijk dat ze hem altijd anders bekijken. Maar goed, dat heb ik ook. Ze denken van mij ook altijd dat ik zo braaf ben. Maar ondertussen breek ik de tent af.

    …na het kamperen 😛

  17. Natazz zegt:

    Wauw die was netjes opgevoed. hahaha.

  18. remco zegt:

    @Emmelinda je houdt wel iedereen op een afstand 😉

    maar das toch niet zo vreemd …………in dat boerengehucht waar jij woont 😛

    die prullebak blijft voor de apen staan flirten net zolang dat alles in de bak ligt

  19. Emmelinda zegt:

    @Natazz;Ja bizar he? Hij was zeker door de drank vergeten dat ie eigenlijk stoer was 😛

    @Remco;Zeker weten…en anders doe ik gewoon mijn laarzen uit 😛

    Grinnik…het is de schuld van Marc. Die wilde hierheen 😛

    En als de apen nou apenstreken hebben en het er naast gooien? :$

  20. remco zegt:

    @Emmelinda nee laarzen aan houden andersw hebben we hier in t westen er ook last van kom zeg 😛

    makkelijk he je man de schuld geven 😛

    speciaalvoor dat doel zitten er vangnetten op die bakken 😛

  21. Emmelinda zegt:

    Kom? Nee nou niet. Ik moet zo de kids op bed leggen :p hahaha

    Ja stoer he? :P. Het was zijn schuld.

    Ahhh, zit er bij jullie een vangnet op? Hier zijn die bakken volautomatisch 😛

  22. Dinie zegt:

    Brrr, ik hou ook niet zo van die groepsvorming. Zeker niet met drank in het spel. Maar vaak zijn het “schaapjes in wolvenkleren”. Maar het valt me alles mee dat hij het in de vuilnisbak deed. Bij ons iun het winkelcentrum ligt het vol met chipszakken (en niet de bakken dan hè!)

  23. Emmelinda zegt:

    juist…vooral die drank vond ik zo griezelig. Mag toch ook helemaal niet of vergis ik me nou? Ja klopt, ze hebben het ook te druk met elkaar. Maar ja, je weet nooit. 😉

    Zonde is dat he? Het is toch zo’n kleine moeite om het in een prullenbak te gooien. Maar goed. Dat is niet stoer :$. Al kunnen volwassenen er ook wat van 😦

  24. Miriam zegt:

    Mooi he… dat mensen je nog kunnen verbazen! Ciao

  25. Emmelinda zegt:

    Ja egwel! Ik keek mijn ogen uit 😉 Au revoir!

  26. mama muis zegt:

    hahaha, heerlijk, ffentjes weer even opnieuw focussen! kan nooit kwaad.

  27. Emmelinda zegt:

    Hihi…nee dat kan het inderdaad niet. Was toch wel een opluchting :D.

  28. Abby zegt:

    Ik hou er ook nooit zo van hoor, die groepen, al helemáál niet met drank! Ik kijk altijd heel stoer, maar ondertussen hoop ik ook altijd maar dat ze me met rust laten hahaha
    Je hebt ook wel van die alco’s, van die zwerffiguren die dan bijna tégen je (letterlijk dan he) aan staan te praten en dat je steeds opzij moet duiken voor de consumptiespetters! Bweeeh !

  29. Abby zegt:

    Ik hou er ook nooit zo van hoor, die groepen, al helemáál niet met drank! Ik kijk altijd heel stoer, maar ondertussen hoop ik ook altijd maar dat ze me met rust laten hahaha
    Je hebt ook wel van die alco’s, van die zwerffiguren die dan bijna tégen je (letterlijk dan he) aan staan te praten en dat je steeds opzij moet duiken voor de consumptiespetters! Bweeeh !

  30. Emmelinda zegt:

    Nee, je moet toch oppassen. Het is vervelend voor groepen die geen kwaad in de zin hebben maar je weet nooit… ik loop wel even om. Helaas ging dat niet want ik moest mijn fiets hebben hihi.

    Ja getver, die zowat tegen je aanleunen omdat ze het evenwicht verliezen. Dan weet ik ook niet hoe snel ik weg kan komen. Brrr…die walm alleen al. Het is heel triest maar daar zijn d’r een heleboel van 😦

  31. Abby zegt:

    kon je je fiets niet later ophalen? haahah

  32. Emmelinda zegt:

    Grinnik..nope ik moest Steffie ophalen van school ;). Anders had ik dat misschien wel gedaan. Alhoewel…m’n blauwe trots laat ik niet staan 😀

  33. Emmelinda zegt:

    Nou begrijp ik waarom het er zo vol met fietsen stond! In die winkel is eigenlijk nooit iets te doen. Ik vond het al zo vreemd 😛

  34. Abby zegt:

    Hahahaha, lafaards hahahaha
    jij niet hoor! jij was stoer! 😉

  35. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ik moest. Was ik toch veeeeeels te vroeg op school. Te haastig geweest 😛

  36. rietepietz zegt:

    Jammer zeg , ik dacht dat hij je een biertje aan kwam bieden , wát een watje , bierblikje in de afvalbak zonder zelfs maar een boer te laten ………..?
    eind goed al goed toch maar hé!
    liefs Riet

  37. Emmelinda zegt:

    Dan had ik toch vriendelijk (jazeker…ghehehe) bedankt. 😉

    Het is dat ik weggefietst ben maar ik had toch eigenlijk wel willen horen wat die vrienden er op te zeggen hadden. Misschien vonden die het wel heel erg vreemd?

    Ja gelukkig wel…ik kan weer rustig gaan slapen ghehehe 😉

    Dikke knufff

  38. Tagrijn zegt:

    Nou, dat was toch weer een mooi verhaal. En nu maar vlug naar jullie warme nestjes.

  39. Emmelinda zegt:

    Oogjes dicht en snaveltjes toe. Slaap lekker 😉

  40. Miek zegt:

    Zo, stoer van je, boelkloedig blijven staan.
    Wauwie!!!!
    Hij wilde eigenlijk je de stuipen op het lijf jagen door het blikje fijn te knijpen voor je neus, maar je blik stond zo veelzeggend, dat’ie dat niet durfde.
    Em, je bent mijn held!!!!! ;o)))
    En super van je dat je die ketting niet om zijn nek hebt gebonden en hem vast hebt geklikt aan de vuilnosbak…..want dat was wat je eigenlijk wilde doen….toch???

  41. Emmelinda zegt:

    sssst niet zo hard. Straks lezen mijn kids het nog. Die denken dat ik zo braaf ben 😛

    Maareuh….een handtekening wil ik wel uitdelen hoor 😉

  42. Men lijdt het meest van het lijden dat men vreest…
    Ik herken het wel hoor: moest ooit de weg weten, zag alleen een stel “gabbers” hangen… toch gevraagd: totaal hulpvaardig en beleefd!
    Inmiddels heb ik zelf een puberzoon. Met drank op straat moet ik hem ECHT niet betrappen, dat niet! Maar ik weet inmiddels wel dat dat “hangen” gewoon “chillen” is (janaja schiet je ook nix mee op nee ehmeh nou gewoon dat ze bij elkaar zitten en kletsen en zo).
    Ook is het vaak zo dat veel ouders het allemaal teveel vinden, vrienden in huis, geen privacy, druk druk, enzovoort. Dus MOETEN ze wel naar buiten! Alwaar ze dan weer met de nek worden aangekeken, of, zoals bij jou, gevreesd… In de vriendenkring van mijn zoon zijn ze gelukkig overal welkom in huis, ze komen hier pokeren of Katan spelen, of gewoon hangen, ook ’s nachts na het stappen komen ze nog wel binnen, alwaar ze dan nog 5 karaffen WATER naar binnen slaan (tegen de kater haha). Veel jongeren hebben niet zo’n thuis…
    Enneh… die ene rotte appel in de mand, jeweetwel he…. de meeste jeugd is zo rot nog niet! 😉

  43. GekinblacK zegt:

    Waar zijn de tijden gebleven dat iederen zijn rotzooi nog gewoon op straat flikkerde. Ut moet niet gekker worden.

  44. Whhhhhaaaaa jij bent vast stoer fluitend weg gefietst ……..

    Jij ook welterusten voor strakjes , en morgen gezond weer op liefs Ylone xx

  45. Emmelinda zegt:

    @Libra/weegschaal;Het was eigenlijk ook niet mijn bedoeling met het logje om jongeren over één kam te scheren. Integendeel. Het was gewoon grappig dat die ene naar de prullenbak liep om het blikje weg te gooien. Natuurlijk keek ik wel extra toen ie opstond en op mijn toeliep. Ik had zoiets van zie je nou wel. Snap je? Je weet immers nooit wáár die rotte appel woont. 😉

    Maar je hebt wel gelijk hoor. Niet iedereen kan inderdaad zeggen dat ie zo’n thuis heeft waar ie met zijn vrienden naar toe kan.
    Ik vind het dan ook super dat ze bij jou zo’n thuis gevonden hebben. Hulde! 😀

    @GekinblacK;Nou inderdaad…en helemaal belachelijk dat ik niet eens uitgelachen werd! Tsjongjonge…die jeugd van tegenwoordig 😛

    @Rhodosfriends;Hahaha toen ik gezien had dat het maar om een blikje ging zeker 😉 Met een grote glimlach op mijn gezicht 😀 hahaha.
    Dank je wel, jij ook weltrusten! Dikke knufff en alvast een hele (gezonde ;)) fijne woensdag!

  46. Emmelinda zegt:

    Even het volgende;

    Bij het schrijven van deze log is het NOOOOIT mijn bedoeling geweest om alle jongeren over een kam te scheren. Natuurlijk kreeg ik de bibbers toen ik ze daar zag zitten, zo schijnheilig wil ik ook niet doen *verstopt aureool*. Het ging me enkel en alleen om de vooroordelen die er zijn en dat ik op mijn hoede was plus dat die jongen dat blikje weggooide. Dat was zo’n contrast met wat ik zag dat ik er om moest lachen.

    Dat het misschien overkomt dat ik alle jongeren over één kam scheer spijt me. Dat was niet de bedoeling. Er staat niet voor niets in de kolom hiernaast dat de logjes niet te serieus genomen moeten worden. Bij deze.

    Amen 😛

  47. Hanny zegt:

    Gelukkig dat er ook “goede” jongeren zijn!
    Maar ik kan me voorstellen dat je je wat ongemakkelijk voelde.
    Gezellige dag vandaag.
    Groetjes Hanny

  48. Emmelinda zegt:

    Ja zeker weten dat het een fijne gedachte is. Rommel op straat achterlaten vind ik vreselijk dus het is fijn dat ze (althans, die ene) de weg naar de vuilnisbak weten 😉

    Ik wens jou natuurlijk óók een gezellige dag vandaag! Veel plezier!
    Groetjes terug 😀

  49. Natas1970 zegt:

    Daarom ga ik altijd met de auto, zelfs naar de supermarkt om de hoek hahahahaha. Nee hoor, geintje. Ik kan me precies voorstellen hoe je je voelde, bij dat soort groepen voelt volgens mij niemand zich op zijn gemak.

  50. chavalbueno zegt:

    Hopelijk geen nachtmerrie aan overgehouden.

  51. Abby zegt:

    Dít is dus wat ik bedoelde 😉 …..

  52. Abby zegt:

    ikke nog effe, iedereen weet toch wat een gekkie jij altijd bent en dat niet zo zwaar bedoelde, hoef je toch geen sorry te zeggen, gekkie! hahaha Ik vond het trouwens best duidelijk dat je moraal juist was dat hij dat blikje keurig in de prullenbak gooide 🙂
    Mijn “puber” stond ook eens met een groepje vrienden hier in de buurt bij het winkelcentrum (omdat ze geen zin hadden bij ouders te zitten), tot de politie kwam en hun namen noteerde. Er schenen mensen bang geweest te zijn voor die dagelijks rondhangende groep.. Zij stonden daar voor het eerst! hahaha, Nikita was zwaar beledigd dat die agenten dachten dat mensen bang voor haar waren! hahaha, wij hebben er nog steeds lol om hoor 🙂

  53. Emmelinda zegt:

    @Natas1970;Grinnik…zul je zien dat ze dan tegen de auto hangen 😛 hahaha.
    Brr ik had het er niet zo op. Blijkt dan dat ze nog netjes waren ook ghehehe

    @Chavalbueno;Jawel…over bierblikjes 😉

    @Abby;Ha gelukkig dat het meteen duidelijk was. Ik moet nog even aftasten of iedereen wel begrijpt wat ik bedoel. Het is gewoon vaak met een knipoog 😉 (zie je…was er weer een hahaha).

    Ohhhh en Nikita ziet er nog wel zo schattig uit! Hahaha ik kan me voorstellen dat ze zwaar beledigd was! Grinnik…dat zal ze nog lang moeten aanhoren 😉 Eens kijken wanneer Mies’naam voor het eerst genoteerd wordt in hangjongerenverband 😉

  54. vonnieb zegt:

    Ik hou ook niet van zo`n groepje zuiplappen, waarschijnlijk stonden ze daar met van die halve liters Export bier hahaha.

    Ik zou net als jij reageren. Gauw weg hier!

    Fijne dag vandaag.
    Liefsss -X-

  55. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ik heb geen flauw idee. Die ene blik (nee, geen bierblik, ghehehe) die ik op hen geworpen heb liet me dat niet zien. Ik vind het zo vervelend wanneer ze je met zovelen bekijken. Het was nog een mazzel dat niks uit de fietstas rolde ofzo hahaha 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Veel liefs!

  56. Geertje zegt:

    Hahahahhahahaaaa!
    Viel het toch allemaal mee aan het eind 😉
    Liefs en dikke knuffff!!!

  57. Belinda zegt:

    Hahahahaha zo zie je maar dat niet alles is wat het lijkt! Jaja… ze zijn er nog goed opgevoede bierdrinkende hangjongeren! (nu nog wat aan het boeren doen en we zijn helemaal tevreden!) 😉

  58. Emmelinda zegt:

    @Geertje;Hihi ja…gereld door de be..euh..vuilnisbak 😉

    Voor jou ook een dikke knufff en veel liefs!

    @Belinda;Hihi nou ik was zo wijs om dáár maar niks van te zeggen. :P. Maar inderdaad…niet alles is wat het lijkt 😉

  59. fijnegozer zegt:

    Dat blikje kwam hij weggooien om van dichtbij de situatie in te schatten. Hij zag jou waarschijnlijk wel zitten. Had je langer blijven staan, had hij je misschien wel een biertje aangeboden.

  60. Emmelinda zegt:

    Whaahaa of hij was bang van mijn woeste blik. Dat ie dát wilde inschatten ;). Moet ie volgende keer toch een colaatje meenemen 😀

  61. denise zegt:

    hahaha ja ik heb het er ook niet op hoor! (ben zelf ook jong maarjah) vind het ook maar niks, opzich wel weer grappig om te lezen 😉 hihi Groetjes -xx- denies
    Ps: jeeeetje hoe kom je aan zoveel maatjes op je log?? ben jaloers! 😛

  62. Emmelinda zegt:

    Hihi, terwijl dit nog wel zulke brave gasten waren ;). Maar goed, dat weet je van tevoren niet. Toch? 😉

    Die maatjes? Heel eenvoudig…dreigbrieven sturen en omkopen helpt. Hahaha geintjuhh 😉

    Groetjes terug en een dikke knufff

  63. Mickey zegt:

    Oh, dat is altijd zo verschrikkelijk zenuwslopend, hè. Ik heb het ook een keer gehad toen ik door een tunneltje naar huis fietste, stonden daar een paar van die irritante neona… ik bedoel jongens met kale hoofden en boberjacks. Ik toen nog met mijn skate-look kreeg gelijk een halve hartverzakking. Gelukkig gingen ze toen ook gewoon aan de kant en kon ik er met zeëen (ik plaats die trema maar op de 2e want dat ziet er het leukst uit) water, stromend over mijn lijf, tussendoor fietsen.

  64. Emmelinda zegt:

    Hihi ja erg he, we gaan er ook maar meteen van uit dat alle mensen op straat klaar staan om te matten hihi. Het komt ook vast door al die verhalen die we horen. Ergens voel ik me dan ook weer schuldig. Net zoals hier..ze zaten er alleen maar. Wie weet wat voor tuig er in keurige pakken IN de supermarkt liep? HIhi 😉

  65. Nicky zegt:

    Haha! Leuk! Ooit zag ik zo’n groepje dreigend op me af komen. Ik stond al klaar om me te verdedigen (met mijn sleutelbos), toen een van de jongens vroeg “Mevrouw, heeft u misschien een vuurtje voor me?”

  66. Emmelinda zegt:

    Whaahaa en toen bleek het om een vuurtje voor een molotovcocktail te zijn 😉

    Maareh…toch hou je er rekening mee. Jeweetmaarnooit 😉

  67. Ja nee joh, de moraal van je verhaal was me ook helemaal duidelijk hoor! Het was ook weer niet MIJN bedoeling om de dingen “recht” te zetten of zo. Ben wel de laatste hahaha. Ik herken er juist veel in, je ontkomt gewoon niet aan die vooroordelen, simpel. Stomtoevallig begon mijn zoon vanmiddag over dat onderwerp. “Eigenlijk is dat raar mam. Dan noemen ze dat “hangjongeren”. Maar als je nou eens bij elkaar wil zijn zonder je familie of je stomme zusje of zo, dan MOET je toch wel naar buiten?” Ik zei hem toen dat ik toevallig een log erover gelezen had :-).
    Ik kan me dus ook wel vinden in wat Abby zegt.
    Hoe deden WIJ dat vroeger dan? Kan me herinneren dat we ook wel buiten liepen en zo… hoe noemden ze dat toen dan???

  68. Emmelinda zegt:

    Ja daar zat ik later aan te denken. Ik denk dat ik met mijn vrienden en vriendinnen ook best thuis had kunnen zitten. Maar we gingen zelf weg. Hmmmz daar vraag je me wat…waren ze toen misschien nog niet zo agressief dat er een naam voor verzonnen werd? Neuh, kan ik me ook niet voorstellen. Die zaten er toen ook vast al bij ;). Wij waren vooral flauw. Eigenlijk erger dan het groepje dat ik zag zitten. We zagen er dan netjes uit maar hadden op iedere voorbijganger commentaar. Ook niet echt netjes. En dat zonder bier hihi.

    Grappig trouwens dat je zoon er zo over nadenkt! Je kunt moeilijk het halve gezin naar buiten sturen omdat je eens alleen met je vrienden wil zijn 😛

  69. Gonny zegt:

    Jahahaha…dat kan ook, al zal dat maar heel weinig voorkomen.

  70. Emmelinda zegt:

    Dat vrees ik ook. Ze moesten meer vuilnisbakken plaatsen 😛 ghehehe

  71. Henriette zegt:

    Brrr. Ik heb het daar ook niet zo op.
    Als ze in hogere sferen raken kunnen ze nog weleens vervelend doen.

    Het beste is dan om gewoon te lachen (als een boer die kiespijn heeft) en maken dat je wegkomt. (boodschappentas wel meenemen).

  72. Emmelinda zegt:

    Ja dat speelde ook mee in mijn achterhoofd. Zo’n moment is te kort om het allemaal in te kunnen schatten. Natuurlijk hadden ze het gewoon naar hun zin me z’n allen maar je weetmaarnooit 😉

    Hihi ja zeker weten dat die boodschappen meemoeten. Ik heb een hekel aan dat soort winkelen dus dat moet persé mee. En in het ergste geval kan ik meppen met een colafles 😛

  73. Alida zegt:

    Waren die jongens toch nog netter dan je zou verwachten. Want er zijn genoeg jongeren die het blikje gewoon op straat zouden gooien. Heb met mijn werk genoeg van dit soort jongens gesproken en vaak (ja geloof me maar, eughum) zijn het op zich nog wel eens beleefde jongens. In ieder geval dat is mijn ervaring. Maar ja dat is in Rhenen en omstreken en daar lopen we (gelukkig) nog wel een beetje achter op de grote steden……

  74. Emmelinda zegt:

    Houden zo! Dat gedrag in die grote steden is écht niet aan te bevelen 😉

    Maar ik ben het met je eens dat het op zich nette jongens zijn. Het is ook niet helemaal eerlijk om ze meteen als tuig te zien. Het is dat je zo op je hoede bent omdat je genoeg ellende hoort op tv. Maar dat zijn niet alleen (onverzorgde) jongeren. Keurig verzorgde mensen in maatpakken en mantelpakkies kunnen er ook wat van. Op een andere manier. Maar toch 😉

  75. Lette zegt:

    Nooit gedacht dat jij op klaarlichte dag zo’n bange poeperd … ehh zwetert zou zijn. Haha! Ik denk die boert effe gezellig mee. Maar nee, het goede voorbeeld voor de kindjes natuurlijk. Hihi! Als anderen kijken. Maar thuis als de kindjes naar bed zijn … oh oh oooooh!

    Overigens liever boeren en blikje netjes weggooien dan andersom.

  76. peet zegt:

    Ach Em dat zijn eigenlijk heel onzekere mannetjes, die verstoppen zich achter een flesje bier en wat stoere kleding om nog ergens op te lijken, misschien zijn ze wel banger dan jij hahahaha. In werkelijk heid zijn het misschein heel geschikte gasten.

  77. rietepietz zegt:

    een lief vrouwtje ,misschien wel in Omme
    dacht een nieuw log? wat kan het mij bomme !
    geen limerick van Riet
    dan schrijf ik het niet
    en maak ik gewoon maar een “stomme”

    fijn weekend en liefs van Riet

  78. Lex zegt:

    Dat ze je geen pilsje aangeboden hebben, onbeleefd hoor 😉 Tja, gelukkig ziet het er meestal dreigender uit, dan dat het is.

  79. Barbara zegt:

    Geweldige log! Zo kan je je heel wat inbeelden en ikke had denk ik ook zo gereageerd hoor!

    Verder vind ik je weblog er heel leuk uitzien, wou dat ik dat ook voor elkaar kreeg!

    Greetz!

  80. Marika zegt:

    Ik kon me helemaal inleven, zo sta ik dus altijd met mijn fiets met fietstassen te hopen dat het erin past en te klungelen met die ketting tussen de spaken. Gelukkig nog geen hangjongeren in de buurt gehad, anders was ik waarschijnlijk ook weggefietst met de ketting nog tussen de spaken hehehe.

  81. denise zegt:

    kom je even een prettig weekend wensen!!!

  82. Jaap zegt:

    Ik zou dat wel eens willen zien, zo vanuit twéé ooghoekjes iemand in de gaten houden…;)

  83. Emmelinda zegt:

    @Denise;Dank je wel meis, van hetzelfde…al zijn er nog maar een paar uurtjes van over 😉

    @Jaap;Euhm…maar dan heb je vast nog niet gezien hoe flexibel mijn oogjes zijn (is echt) 😀

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

