To schreeuw or not to schreeuw

Mijn dochters zijn uitgerust met stemmetjes*. Niets bijzonders. Waarschijnlijk kent u, beste watzegjemenoulezer, ook wel enkele exemplaren met zo’n verschijnsel. Al heb ik het in dit geval niet over zoetgevooisde stemmetjes. Mijn meiden bezitten namelijk scheepstoeters stembanden waar menig marktverkoper jaloers op zou zijn. Mocht een van de alarminstallaties het hier in de buurt begeven op de eerste maandag van de maand dan kan ik hen (tegen een riante betaling natuurlijk, het geld voor mijn villa moet toch ergens vandaan komen?) per direkt verhuren.

Is natuurlijk een bijzondere gave, die geluidssterkte maar mijn oren zijn er toch echt een stuk minder blij mee. Het ligt vaak tegen de pijngrens aan. Ik heb het dan nog over gewoon praten. Het komt over als schreeuwen. En dan staan we nog naast hen! De keren dat Marc en ik smeken om het volume iets te dempen zijn per dag niet meer te tellen op alle vingers van onze handen (vier zijn er sowieso even niet bereikbaar. Die zitten in onze oren, ghehehe). Het werkt maar even. Dat ze vinden dat wij (Marc en ik, red.) uit de prehistorie komen is één ding maar dat ze denken dat we dan ook nog doof zijn… *doet "tssk tssk"*. Zijn ze nou helemaaaaaal….???

Het stomme van alles is, buiten geluidsoverlast, dat ze het hardst praten wanneer ze enthousiast zijn. En geloof me, dat zijn die lieve onschuldige poezelige meisjeskinderen van ons al snel. Eigenlijk zouden we er blij mee moeten zijn. Vooral als je kijkt naar de hoeveelheid kinderen die alles maar heel vanzelfsprekend vinden. (Die schreeuwen waarschijnlijk om aandacht of iets nieuws. Goh..slim bedacht van mij he, ghehehe).

Ik heb me wel eens afgevraagd of de dokter er aan te pas moest komen. Nee niet om die stembanden te saboteren (alhoewel, een beetje schuren en slijpen???) maar om hun oortjes uit te spuiten. Of misschien zit er wel een ontsteking? Maaaaaaaar…als ik zo naar de klasgenoten kijk (of eerder gezegd; luister) hoor ik daar zo’nzelfde kwaal. Ook een stel brulboeien. Tjemig, het is vast besmettelijk ofzo *onderdrukt wurgneigingen*?

Buiten de aanslag op mijn oren (oke, vooruit dan maar…ook op die van Marc) vind ik het ook superirritant. Denk maar eens aan vakanties. Zijn Hollanders vaak niet al op afstand te herkennen? (nee slimmie, nou heb ik het niet over de gele kentekenplaten, de aardappels en de pindakaas onder de achterbanken). Je pikt ze er toch zó uit. Nou…dat wil ik dus niet hoor. Alleen al omdat pikken niet mag ghehehe. Gewoon praten kan toch ook en is net zo leuk. Het maakt me ongeduldig en zorgt er voor dat ik niet eens zin heb om naar het verhaal te luisteren. Hoe enthousiast ze ook voor me staan te stuiteren. Nu zijn het nog kinderen en kun je dat nog de schuld geven. Maar wat wanneer ze dat als volwassenen doen? Staat toch wel aso he?

Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden buiten oordopjes en herhaaldelijk verzoeken om het geluidsniveau aan te passen *drukt op knop cassetterecorder*. We modderen nog maar even aan**. Al blijf ik natuurlijk hopen. Wanneer dan eindelijk het euvel verholpen is….

ZAL IK HET ECHT VAN DE DAKEN SCHREEUWEN

* Nope, ik bedoel ook geen stemmetjes in het hoofd. Niet meer raden. Gewoon even doorlezen oke?
**oke, oke. Ik geef toe. Het heeft ook wel een voordeel. Ze fluisteren namelijk ook heel erg hard. Altijd handig. Wel even net doen alsof je het niet hoort natuurlijk, ghehehe.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2007. Bookmark de permalink .

0 reacties op To schreeuw or not to schreeuw

  1. Annemarie zegt:

    Hoe kom je anders over je klasgenootjes heen als je wat wil vertellen? Tenslotte is het op school ook altijd een kippenhok waar het volume hoog ligt. (in de pauzes, duhh…)

    KNIEFS 😀

  2. Emmelinda zegt:

    Niks vertellen. Stil zitten en ijverig opletten :P. Hoe lossen al die leerkrachten dat eigenlijk op? Tjemig, 20 (of meer) van die mondjes de hele dag….auwauwauw, arme oren.

    Kniefs! (o jaaa da’s waar ook, helemaal vergeten hihi)

  3. Annemarie zegt:

    Ehhh geen idee… Maar op de een of andere manier werkt het wel. Dus in de pauze zijn ze extra druk toch?!?
    Anyway, ik duik voor de tv 😀
    Trusten voor later.

  4. Emmelinda zegt:

    Ja pfff, dan moet het er even uit. Misschien moet ik er hier ook een of andere pauze inlassen, kunnen ze even flink schreeuwen (zullen de buren blij mee zijn, ghehehe).

    Veel kijkplezier! Dank je, jij ook sweet dreams he? 😀

  5. Remco zegt:

    volgens mij komt dat omdat ze (te) vaak aan hun mobieltej hangen (schijnen mensen ook harder te moeten praten ) en al die in hun oren gepropte oortjes van hun mp3 spelers die op standje ( van de volume ja 😛 ) hardst staan en die oortjes in hun oren zitten er gewoon in vastgelijmd tja dan ga je wel hard fluisteren en nog harder praten en dan heb ik t even niet over het schreeuwen 😉

  6. hahahahahahah herkenbaar ze hebben tegenwoordig schijnbaar allemaal dat volume, ik denk dat er bij de geboorte tegenwoordig een ander soort volume knopje gebruikt wordt dan vroeger.Maar ja met fluisteren is het natuurlijk wel heel erg handig hahahaha.

  7. ans zegt:

    Het kan ook erger worden als ze ouder worden, ik fluisterde vroeger en volgens mijn jongste broer praat ik nu vaak veel te hard (en te veel en te snel, misschien is het gewoon een ouwe zeur hahaha). Ik weet wel dat ik harder praat als ik enthousiast ben. Dus……. misschien wordt het nog erger.
    En even over jouw reactie bij mij: Dat mensen hadden die stoelnummers op hun kaartje staan, raar toch? Schuin achter elkaar, terwijl die andere plaatsen nog vrij waren, al lang geleden tegelijk besteld! En ze hadden die kaarten ook nog naar het verkeerde ardes gestuurd!

  8. Emmelinda zegt:

    @Remco;O jaaaa die @#$# mobieltjes! Alsof de hele wereld getuige moet zijn van dat gesprek! Aaargh. Die mp3’s met die standjes (ja welke standjes anders? ghehehe) zijn ook helemaal verkeerd. Ik hoor Mies al van een afstand aankomen. Is wel handig. Kan ik me mooi verstoppen :P.

    @Leidse Glibber;Ik weet niet wat het is, ik vrees dat er iets bij de bouwplannen gewijzigd is wat eigenlijk niet had moeten gebeuren hihi. Vandeweek had ik hier een tweeling, die kwamen met Stef afspreken. ALLEMACHTIG wat een herrie kwam daar uit. DUBBEL herrie dus (goh lijkt wel een vervolg op die log van laatst; Stef nodigt er meteen TWEE uit hihi).

    @Ans;Jeetje, nóg erger? Laten we hopen van niet want dit is niet lekker. Maar die tweeling die hier kwam spelen was nog erger. Vond ik die van mij ineens meevallen hahaha. Slim van Stef om ze uit te nodigen. Ik had gewoon hoofdpijn er van! Was gewoon mishandeling hahaha

    Ohhhh wat erg zeg. Dan hadden die mensen echt geluk dat het niet uitverkocht was en dat ze toch nog gezellig bij elkaar konden kruipen. Raar dat ze zulke fouten maken he? En dan nog eens naar het verkeerde adres sturen! Tjongejonge

  9. tagrijn zegt:

    Kunnen de buren je kinderen ook een beetje verstaan? Lijkt me wel, want het spreekwoord luidt: de buren hebben oren.
    M’n oma vond al dat haar kleinkinderen te hard praatten. Ze zei dan altijd: ‘komt allemaal van de dikzo’.

  10. J@cQu3L!n3 zegt:

    Heb het hier gisteren zelf nog aan de lijve (oren) ondervonden tijdens een feestje. Man wat had ik toen graag oordopjes willen hebben. Wat een geluid zit er in die grietjes zeg. Daar kan inderdaad geen alarm tegenop.

  11. Emmelinda zegt:

    @Tagrijn;Ghehehe ja hoor, dat verstaan ze goed. Wat denk je; ik heb er altijd op gehamerd *verstopt hamer* dat ze goed articuleren en wel in ABN. hahaha

    Grinnik…de dikzo 😀

    @J@cQu3L!n3;Is gewoon mishandeling he? Ongelooflijk gewoon. Zaterdag hadden we hier jongens voor Mies’ feestje. Tjemig maar die kunnen er ook wat van. Weliswaar in een andere toonhoogte maar pfffff ik was maar wat blij dat het weer tijd was om ze huiswaarts te laten gaan 😛

  12. Youke zegt:

    Irritant die schreeuwende kinderen. Volgens mij houden ze er pas mee op als ze zelf niet meer de belangrijkste zijn en ook naar anderen kunnen luisteren.

  13. ~Tina~ zegt:

    Als zo’n hele klas met elkaar staat te “praten”, berg je dan maar he?
    Het is net of ze allemaal over elkaar heen willen, de een nog harder dan de andere.
    En inderdaad, steeds maar vragen of het wat minder kan……
    Ik denk dat het toch wachten wordt tot ze ietsje ouder (en wijzer?) zijn….

    Fijne maandag!
    Groetjes en liefs van Tina

  14. Emmelinda zegt:

    @Youke;Ik weet ook niet wat het is. Het lijkt eerder regel dan uitzondering. Tot die tijd blijf ik er gewoon op hameren want ik vind het vreselijk!

    @Tina;Ja en wanneer je denkt dat het niet meer harder kan blijkt dat ze nog een stap verder kunnen. Ongelooflijk. Dat van de klas begrijp ik dan nog enigzins. Maar waarom doen m’n grieten dat thuis? Pffff
    Ik hoop ook dat het overgaat…we wachten maar weer af 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne maandag!
    Veel liefs en groetjes!

  15. Bengeltjuh zegt:

    Zo ik ben ook nog aan het bijkomen. Van zaterdagmiddag/ avond met feestgangers (volwassenen praten écht niet hard hoor haha)…..en gistermiddag had onze Rat wat jongens op visite. Die kunnen er zeker wat van….mijn oren tuten nog.

    Nuo heeft Rat himself ook er wel een hand van om hard te kletsen, zodat gelijk niks meer verstaanbaar is (als je toevallig t.v. zit te kijken). En even een half uur stil zijn is moeilijk, tenzij je iets te snoepen in zijn mond stopt.(En dan geeft een kleurenbal oo kgeen effect, want die haalt hij uit zijn mond om de kleuren te bekijken…en aan mij te laten zien)

    Ik denk dat we vroeg aan een gehoorapparaat moeten, door onze kinderen.

  16. Emmelinda zegt:

    O jaaaa volwassenen kunnen er ook wat van. Pfff. Net zoals smakken is daar vroeger waarschijnlijk geen aandacht aan geschonken?

    Hahaha ja ik ken het van Mies. Die staat op en begint te babbelen (trouwens, doet ze ook nog in haar slaap) totdat ze naar bed gaat. De volumeknop op het uiterste. Wanneer ze op haar laptop mag is ze stil. Heerlijk die techniek! Wanneertie versleten is krijgt ze een nieuwe. Zeker weten 😛 Is beter voor mijn oren. Want inderdaad..nog ff en een gehoorapparaat hoort er bij. Dan wil ik wel een knalroze 😀

  17. Pasula zegt:

    Wel handig dat ze zo DUI-DE-LIJK zijn. 😉
    Het is herkenbaar hoor, ik vind ook alles hard tegenwoordig. Ik schrok me gisteren nog een hoedje van de keiharde stem van de conducteur die uit zo’n boxje schalt en ik weet dat er bejaarden zijn die dat op prijs stellen, maar hee, ik ben niet doof!!!

  18. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja dat dan weer wel ghehehe. Duidelijk is het zeker 😉

    Pfff ja bij V&D schiet je ook van schrik de kledingrekken in wanneer ze personeel oproepen. Was dat vroeger nou ook zo?
    Ik ben niet doof maar word het er wel van 😉

  19. Natazz zegt:

    Arme jij, het is dus gewoon een kippenhok in huis.
    Maar volgens mij zijn ze gewoon enthousiast, ik merk het aan mijn buurmeisje als ze blij/vrolijk is dan hoor je der gewoon krijsen.
    Succes met de oortjes, ik denk dat je tegen de tijd dat ze het huis uit gaan je op zoek kan gaan naar donoroortjes 😉

  20. mama muis zegt:

    zelf heb je natuurlijk een héél beschaafd stemmetje.. ik bedoel, ze zijn niet erfelijk belast toch? 🙂

  21. Emmelinda zegt:

    @Natazz;Ja eigenlijk is het erg;zijn ze enthousiast…is het wéér niet goed hihi.
    Ik vrees ook dat ik op zoek kan naar nieuwe exemplaren maar wanneer ze dat overal zo doen lijkt het me moeilijk om er te vinden die nog in goede staat zijn 😉

    @mama muis;Zo is dat. Jij begrijpt het helemaal 😛

  22. angel zegt:

    t is beter dan wanneer ze zitten te mompelen en je 3 x moet vragen “wat zeg je? ” 😀

  23. J@n. zegt:

    Weer een fenomenaal goed geschreven verhaal Emmelinda, we krijgen als lezer zo een hele goede indruk wat er speelt bij jullie.
    Ik heb een advies; geef je kinderen geen mobieltje, want zoals je overal kunt horen, als mensen in zo’n ding praten proberen ze de gesprekspartner te laten horen dat ze eigenlijk geen mobieltje nodig hebben! Dus dan zal horen en zien je vergaan!
    Groeten. J@n.

  24. Belinda zegt:

    Het is zo herkenbaar! Maar sinds twee van mijn dochters uit huis zijn kunnen we weer genieten van de stilte. Gewoon een dagje geen radio aan en luisteren naar de stilte kan zo lekker zijn. Die tijd gaat voor jou ook komen en misschien verlang je dan wel weer terug naar die twee alarmsystemen in huis! 🙂
    For in the meanwhile: oordopjes en negeren die hap! 🙂

  25. Emmelinda zegt:

    @Angel;Hahaha da’s ook niks nee. Het is ook nooit goed he? 😉

    @J@n;Hahaha dank je wel J@n, je ziet ik heb geen geheimen (*kucht*).
    Maareh…we zijn dus te laat. Ze hebben allebei een mobieltje. Ze mogen er toch alleen maar in noodgevallen mee bellen (ze staan op Marc’s abo dus dat tsjekken we ook) dus dat valt dan weer mee. Tsja en als IK ze eens nodig heb staat dat ding uit :P.
    Groetjes terug!

    @Belinda;O jaaaa erg he maar mijn moeder zat ook graag in de stilte. Vond ik altijd zooooo stom. Maar ik betrap me er zelf wel eens op dat het zo heerlijk stil is hihi.
    je hebt gelijk, laat ik er maar van genieten, ze zijn tenslotte nog zo lekker enthousiast. Misschien veranderen ze straks in sombere pubers, dan ga ik dat gekwetter (op het hoogste niveau) nog missen….;)

  26. hai Em,

    ach ja, dat geblaat en gebler van kids kan vast wel eens vervelend zijn, maar zoals je zelf al zegt: t is eigenlijk wel gezond en wie weet mis je het op een dag nog wel eens!

    😉

  27. Abby zegt:

    Schijnbaar komt het toch in héél nederland voor…En ik maar denken dat dat alleen in de randstad was vanwege de vele drukte en overbevolking 😉

  28. Emmelinda zegt:

    @Beetje Greetje; Ja wie weet, dan ga ik er een klaaglog van maken ghehehe. Nu even genieten van oordoploze oren. Nog een paar uur, dan is het weer zo ver ghehehe

    @Abby;Kijk,waar zo’n log al niet goed voor is he? Ik dacht eerst dat het aan de stad lag (met idd de overbevolking en blablabla) maar onze neefje en de nichtjes wonen op het platteland en brullen net zo. 😉

  29. nieta zegt:

    En dan moeten ze beginnen te huilen dan pas komen er een aantal decibellen los!!
    Daarentegen praten die van moi aardig op normaal volume maar dat gejank..grr berg je dan maar,ghe,ghe!!

  30. Emmelinda zegt:

    Oh hihi die leeftijd hebben ze inmiddels wel gehad.Daar was Mies helemaal een kei in. Tjemig, die moet longen hebben zeg. Ik ga haar opgeven voor Idols…blaast ze zo die jury omver met die strot hihi 😉

  31. Pasula zegt:

    V&D en C&A inderdaad: “meneer van Dalen telefooooohooooooon!!!”

    En dan ben je net bekomen van de schrik en dan hoor je:
    “Toestel 3!”

    *schrik again*

  32. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja, heb je je net weten te bevrijden uit het kledingrek moet er weer zo nodig eentje op die knop duwen. Het zou verboden moeten worden! O zo!

  33. Wanda zegt:

    Ouders kunnen er soms ook wat van, grootouders soms nog wat erger.
    Dan wil ik overdag een beetje rust nemen, oftewel slapen, en zonder dat ze het weten (of merken) gaat dat volume steeds verder omhoog.

  34. Sjoukje zegt:

    je hebt een stelletje over enthousiaste meiden, hihih. Ze denken vast dat jij ze niet hoord, daarom schreeuwen ze zo.

    Groetjes Sjoukje

  35. Emmelinda zegt:

    @Wanda;Snap je nou dat ik er zo om blijf zeuren? Als kind heb je nog het voordeel van de twijfel maar als volwassene staat het zo goedkoop. Toch?

    @Sjoukje;Hahaha dan denk ik dat ik maar eens terug ga schreeuwen dat ik ze wél gehoord heb hahaha.

    Groetjes terug 😀

  36. fijnegozer zegt:

    Even door de zure appel heen bijten. Wordt straks vanzelf wel minder. En Fransen kunnen ook behoorlijk schreeuwen hoor. Daar zijn wij Hollanders kleine jongens bij.

  37. Henriette zegt:

    Ze moeten dat toch van iemand hebben!!

  38. Jaap zegt:

    Ben het met je eens: de spraakdecibellen moeten aan (stem)banden gelegd worden! Mijn methode: ingeval van al dan niet enthousiast schreeuwgedrag mijn eigen respons zó zacht doen, dat het uiterst gevoelige trommelvliezen vraagt om er iets van op te vangen. (en ook laat ik mijn stem tot een diep basgeluid zakken, wat voor jou misschien weer ff wat lastiger is)
    Als je expres zelf heel zacht en rustig gaat praten levert dat verrassende effecten op.. (t is te proberen…) 😉

  39. Emmelinda zegt:

    @fijnegozer;Dat is waar, met een tempo waar je niet goed van wordt hahaha. 😉 En wat te denken van veel nationaliteiten op de markt. Blijken gewoon met elkaar te praten terwijl je denkt dat ze ruzie hebben.

    @Henriette;Van mij. Nou goed? 😛

    @Jaap;Hahaha helaas Jaap, ik doe altijd al mijn best zo rustig en zo zacht mogelijk tegen ze te praten. Maar tevergeefs. Het zijn gewoon stembandieten! O zo 😉

  40. Abby zegt:

    jij bent na het douchen gewoon doorgegaan hahahaha (hmm mis die ene smiley, uuh [chinrub die ene van *lol* of die met die ogen [eyes) maar ik heb heeerlijk gedroomd van een heel volk met ronde gele hoofden met allemaal een eigen raar gezichtje hmmm wat is dat toch?? Whahahahaha of whoehaa

  41. Emmelinda zegt:

    Whoeehaaa en vandaag had ik iemand op msn die was zo enthousiast over de smileys dat ik ALWEER de hele tijd met die krengen…euh…schattige dingen bezig geweest ben ghehehe. Balen dat het schermpje iedere keer opnieuw open moest maar ik had ineens een idee (*plaatst smiley met lampje boven hoofd*) en heb al die codes opgeschreven. Zo kan ik ze per 5 doorgeven en gaat dat veeeeeel sneller. Ik ga iets nieuws verzinnen overigens, een of andere tabel zodat ik kan zien wat ik allemaal heb want pfff dat onthou ik gewoon nooooooit en eer ik gevonden heb wat ik zoek ben ik helemaal zenuwachtig EN is de clou al verdwenen hahaha.

  42. Logdoof geworden van het geschreeuw ahahahhahah

  43. Emmelinda zegt:

    Grinnik…nou het typt zo moeilijk met mijn vingers in m’n oren 😛

  44. rietepietz zegt:

    OOOOHhh , wat heb ik dit soort verhalen toch gemist tijdens je “sabbatical” maanden!
    Tja , een aanslag op je oortjes natuurlijk maarreh…….gelukkig schreeuwen ze uit enthousiasme , het kán erger !
    fijne dag en lieve groetjes , Riet

  45. Pasula zegt:

    Fluistert zacht: Emmelinda, ik wil graag een zacht logje van je lezen…

  46. Emmelinda zegt:

    @Rietepietz;Aaaah wat ben je toch een schat he. Ik ben blij dat ik je er een plezier mee kan doen 😀

    Daarom, dat vertel ik mezelf ook maar keer op keer (zonder stemverheffing, ghehehe). Dat is nog het belangrijkste; dat ze ergens enthousiast over kunnen doen 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Dikke knuffff

    @Pasula;Dat kan ik je toch niet weigeren? U vraagt, wij draaien (op normale geluidssterkte natuurlijk). De nieuwe log is inmiddels gearriveerd 😉

  47. Abby zegt:

    Goh handig zo’n lijstje…. geweldig idee zeg!

  48. Emmelinda zegt:

    Grinnik…nou nog een leesbril er bij hahaha

  49. geertje zegt:

    Het gaat over 😉
    Mijn opudste is nu 16, en meestal (*klopt het maar even af) meestal is het volume draaglijk 😉

    (De anderen nog niet…..)

    O.T.
    Mirjam moest naar een andere school, en het gaat nu als een speer!
    Ze heeft rijen vriendinnen, en komt elke dag blij en lachend thuis.
    Ze is ineens de beste van de klas (voor zolang dat duurt…) en geniet intens. WIj dus ook 🙂
    Heerlijk om haar weer te zien opbloeien.

    Liefs Emmelinda! En dikke knufffff!!!

  50. Emmelinda zegt:

    Oh gelukkig, dat zou heerlijk zijn wanneer dit verleden tijd is. Dus je weet psies wat ik bedoel he? Is een aanslag op je gehoor 😉

    Wauw, wat is dat geweldig nieuws. Jeetje zeg hoe is het mogelijk. Wat fantastisch, ja ik snap heel goed dat het heerlijk is dat je haar weer ziet opbloeien. Ga je bijna denken waarom je het niet eerder gedaan hebt he? Geniet er maar heerlijk van! Het is geweldig wanneer je kids het naar hun zin hebben.

    Dikke knufffff en heeeel veel liefs 😀

  51. Nicky zegt:

    Het volume valt hier wel mee.. Maar die snelheid! Die pubers van tegenwoordig zijn niet te volgen. Die praten met een snelheid van 57 woorden per seconde…. Mijn oren of hersenen) zijn vaak gewoon niet snel genoeg!

    Overigens… die uk van mijn had toen ze klein was de schattige gewoonte haar enthousiaste woordenstroom te begeleiden door wild-wapperende-handjes. Kwestie van uitlaatklepje, denk ik. Gelukkig is dat nu een stuk minder. Je moet er niet aan denken wat een slachtoffers er zouden kunnen vallen als ze nu begint te maaien met die lange armen!

  52. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja dat is ook nog zoiets. Je zou ze er zo een boete voor uitdelen. Behalve als je ze vraagt wanneer ze denken hun kamer eens uit te gaan mesten. Dan is de snelheid drastisch laag 😛

    whaahaa ja zie je na een verhaal van haar al die mensen verschrikt naar hun wang (of erger) grijpen of versuft op de grond liggen ghehehe

  53. Dinie zegt:

    Haha, weer zo herkenbaar, al hebben ze bij mij wel redelijk mooie stemmetjes. Dát hebben ze niet van mij, dat geschreeuw wel, al doe ik dat alleen in de kroeg om boven de muziek uit te komen. Eens schreeuwde een vriend van me terug: “verse vis!”. Tja….misschien moeten we dan toch maar niet een keer gaan stappen…hahaha!
    Maar het gaat vast over!

  54. Emmelinda zegt:

    Hihi maar soms is het ook wel makkelijk. Ik hoef ze nooit te zoeken wanneer ze hier achter op het plein zijn ofzo hahaha. Toch?

    Grinnik…we kunnen ook naar een theesalon gaan? 😛 Whaahaa

  55. Leven zegt:

    een heel bekend verschijnsel schreeuwende kinderen in huis.
    En ’n troost: ze gaan d’r laaaaaang mee door haha!
    Ik denk als ze allemaal het huis uit zijn dat het dan pas stopt.

  56. Emmelinda zegt:

    Whaahaa dank je wel voor je troost. Nu voel ik me stukken beter ghehehe 😉

    Ik geloof dat ik maandag even een inschrijving ga doen bij de woningbouwvereniging 😛

  57. marionn zegt:

    haha zal ik maar nie tzeggen da tik ook van die kwaaltjes heb
    ein mijn stagl groep al helemaal
    ze kunnen niet zachtjes fluisteren wel euk wan tje hoort en weet alles. duskan jeoptijd ingrijpen hahaha en dan die blik: hoe kun jij at nou weten ???????????????
    weet het ook niet
    nou spreek je sne l en lees e ail nou een joh usss marion
    of heb je anderemail?

  58. Emmelinda zegt:

    Hihi nee hoor, nog steeds dezelfde hotmail maar het antwoord heb je inmiddels al terug als het goed is 😉

    Ongelooflijk he, dan staan ze naast je (ook al zo slim) te fluisteren met elkaar. Nou ja dat noemen ZIJ fluisteren. Wat dat betreft vind ik het wel handig. Maar dan houdt het ook snel weer op hihi.

    Knuffffffff

  59. Anoniem zegt:

    ja heerlijk vooral als je dan die gezichten bekijkt als je ze betrap op heterdaad hahahhahaha hoe wist de juf dan nou hoor je dan als ze fluisterend weg lopen 😛

  60. Emmelinda zegt:

    Toch had ik het vroeger op een andere manier. Snoepte ik op mijn kamer en vroeg me dan af hoe mijn moeder toch wist dat ik pinda’s gegeten had whaahaa

  61. Marika zegt:

    Wat een heerlijke rust heerst er dan toch hier. Als ik wel eens zo’n groepje tieners bij elkaar zie staan dan ga ik er in een boog omheen met de vingers in de oren. Wat een herrie kunnen die maken hehehe. Maar ja dat kunnen kleuters ook, vooral in een supermarkt… kijken wie er het hardste kan krijsen. :o) (ikke dus, gillend de winkel uit hehehe)

  62. marion zegt:

    hahaja ik zou het niet weten hahahah
    ik had daar gelukkig geen last vn k was gewoon goes

    *trekt wenkbrouwen op en laat ze weer zaken herhaald het eenpaarkeer en ach gemeen :P*

  63. Emmelinda zegt:

    @Marika;Maar vergeet sommige volwassenen niet. Als ik hier op de markt loop wil ik graag mijn vingers in de oren stoppen in de buurt van sommige groepen. Tjemig wat kunnen die schreeuwen. Zoeentje woont er hier ook een paar deuren verderop. Als die in de tuin zit denk je dat je de politie moet bellen omdat er flinke ruzie is. Maar dan blijkt het gewoon een gesprekje 😉

    @Marion;Hihi pas op met die wenbrauwen zo vaak heen en weer te bewegen. Straks krijg je daar nog flinke spieren ghehehe 😉

  64. Marika zegt:

    Oja dat ken ik, hier een aantal deuren verderop kunnen ze ook niet normaal tegen elkaar praten, vooral de mannen. Misschien zijn ze wel allemaal hardhorend daar hehehe. Iedereen mag fijn meegenieten als zij buiten zitten. Vader en zoon ‘praten’ met elkaar alsof er 100 meter tussen zit. Aaarg…

  65. marion zegt:

    haha dat zo u ook geengezigd zijn haha gespierde voorhoofd:P:P:P:P echt vandie dkke bulten

  66. Emmelinda zegt:

    @Marika; Verschrikkelijk vind ik dat. Als ik in de tuin zit hoef ik dat niet allemaal aan te horen. Nou ja, waarschijnlijk heb ik niks te willen. Laatst echter dacht ik dat ze weer een gewoon gesprek hadden. Bleek dat ze vette ruzie hadden met bezweringen en al (nou ja, dat laatste heb ik van horen zeggen, ik versta dat taaltje niet hihi)

    @Marion; Grinnik…nee doe maar niet. Vergeet vooral de spierpijn niet in het begin 😉

  67. Anoniem zegt:

    hah nee lijkt me geen prettig iedee hahah kus marion

  68. Emmelinda zegt:

    Mij ook niet, moet je dan tijgerbalsem op je voorhoofd smeren ghehehe 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

