Kunst of kitsch?

kunstwerk

Natuurlijk; het liefst zou ik ook een interieur a la Jan des Bouvries hebben. Alles keurig, strak, minimalistisch en op elkaar afgestemd. Maar ja, Jan heeft makkelijk praten. Ik vind het nou eenmaal leuk om er halve winkels iets van mezelf in terug te laten komen. Nee, geen vieze sokken, gekkie. Gewoon een paar bloemstukjes en hier en daar een frutsel. Dat staat dan de rest van het jaar zo. Totdat het begint te kriebelen.

Van tevoren heb ik het helemaal nog niet zo in de gaten. Maar wanneer ik als een magneet naar de rekken van winkels als Xenos en Blokker word getrokken en mezelf gekleurde bladeren (waarvan menig boom zich zou doodlachen maar heeee, er zit tenminste geen ongedierte op), gedroogd fruit (hmmmz, zoiets dergelijks had ik toch ook nog in de fruitmand? *mept een stel fruitvliegjes naar het hiernamaals*), paddestoelen en pompoenen in mijn mandje zie proppen dan begint er iets te dagen. Het is weer die tijd van het jaar! Mijn heb-spier maakt overuren.

Kabouters worden spontaan geadopteerd en pluchen konijntjes vinden ter plekke een nieuw baasje. Menig inwoner van een volksbuurt zou zich verheugd in de handen klappen bij het zien van zoveel kitsch. Spullen waarvan het produktieteam zich hoofdschuddend heeft afgevraagd wie dit in jeweetwel-naam zou willen hebben graai ik met plezier uit de rekken. Als mijn schouder uit de kom dreigt te schieten van al dat gewicht wat ik, zij het stuiterend, met me meezeul is het tijd om me richting kassa te begeven. En dat terwijl er nog zoooo veel ligt om te kopen.

Alsof er een complete verstandsverbijstering heeft plaatsgevonden graaf ik thuis mijn verzameling potten en schalen op en even later is het net alsof er een bom ontploft is in de kamer.Versiersels van voor de inkoop maken plaats om op zolder opgeborgen te worden en spullen die nu nodig een plekkie moeten hebben worden zorgvuldig neergezet en desnoods drie keer verschoven totdat het precies zo staat als ik in gedachten had. Terwijl ik mijn best doe m’n nek niet te breken door de puinzooi mooie spullen op de grond schik ik de nepklimop met uiterste precisie (zodat het net lijkt alsof het er zo opgekwakt is, ghehehe). Kleuren vlammen gewoon van de schalen. Ook de tuin is niet veilig. Met een snoeischaar waarop menig vakman trots zou zijn maak ik de uitgebloeide hortensia een kopje kleiner en jat een paar rode takken die over de schutting hangen. Kaarsjes waarvan ik normaal gesproken de kriebels krijg vinden een plekkie tussen de versiersels.

Wanneer ik even later in de pluche kussens van de bank zak en om me heen kijk denk ik tevreden:

De herfst is nu officieel begonnen!

P.S. Ik geniet eigenlijk zo van mijn creaties dat ik besloten heb de kerstversiering maar over te slaan, ghehehe

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2007. Bookmark de permalink .

54 reacties op Kunst of kitsch?

  1. Hanny zegt:

    Bij het zien van het interieur van Jan des Bouvrie vraag ik me altijd af of er wel geleefd wordt in zijn kamer. Of zitten de bewoners alleen maar met de armen over elkaar tv te kijken. Geef mij maar een kamer die leeft, dat wil zeggen met al die frutsels die jij er in gezet hebt. Leve de herfst!

  2. Emmelinda zegt:

    Ja psies, ik geloof dat ik alles keurig terug in de plooien zou blijven trekken, de hele dag, alle pluisjes van de kleedjes zou plukken en de lineaal langs de stoelen zou leggen om te zien dat het recht stond. Op de een of andere manier lukt het hier toch niet. Is goed zo.

    Ik ben eigenlijk meer van de zon enzo (zomer). Maar qua kleur mag de herfst zéér zeker. Heerlijk!

  3. J@n. zegt:

    Wat dat versieren en wel 3 keer verzetten betreft lijk je wel mijn vrouw, die doet dat ook en of iets kitsch is of niet maakt toch niet uit! Als je het mooi vindt is het toch zeker goed!

  4. Emmelinda zegt:

    Hihi, ja erg he. Moet je me eens met de kerstboom zien. Als die versiering niet zit zoals ik dat wil begin ik gewoon opnieuw πŸ˜‰

    Maar zo is het. Wie maakt er nou uit wat mooi is of helemaal fout? Omdat het “in” is? Maf is zoiets. Morgen lachen mensen er om en overmorgen bepaalt iemand dat het “in” is en dan rennen die lui allemaal naar de winkel. Totdat er een ander komt die dan weer roept dat het “uit” is….pffff

  5. * Garfjeuh * zegt:

    Ik vind dat je in je interieur ook moet zien dat er in “geleefd” wordt. Natuurlijk niet dat alles slordig moet rondslingeren, maar je zal wel begrijpen wat ik bedoel hΓ©.
    Ik geef ook graag een personal touch aan mijn huisje, niet alleen de meubels en toebehoren. Vind je ook niet ?
    Het zal daar wel gezellig zijn bij jullie.
    Maar de Kerstversiering zal ik NOOIT overslaan hoor !!!

    Fijne dag.

  6. Emmelinda zegt:

    Hahaha nee was ook maar een geintje, dat van die kerstversiering. Ik vind dat het allerleukste om te doen. Al leek het er hier gisteren ook wel een beetje op.

    Ik vind ook dat je mag zien dat er “geleefd” wordt. Je ontkomt er ook gauw niet aan. Die interieuren waar alles prachtig bij elkaar past zijn zo moeilijk wanneer er een baby komt met een kleurrijke box en dito speelgoed ghehehe. En dan heb je een lievelingsboek met rode kaft die niet past bij je limekleurige accessoires ;)…wat een problemen! Wat een problemen! (heeej een echo :P)

    Ik wens jou ook een hele fijne dag!

  7. Kan je de herfstversiering niet in de boom hangen, dan heb je allebei.
    Off topic, moet ik zakdoekjes opsturen ahahahhah.

  8. Emmelinda zegt:

    Grinnik…dat is nog niet eens zo’n raar idee hahaha πŸ˜‰

    Nou mij lijkt een groot tafelkleed handiger. Gek he, ik ben ook zo πŸ˜‰ Vind ut heerlijk om te zien hoe zij genieten!

  9. Billy zegt:

    zo’n herfstkleurige boom zou met kerstmis beslist ook niet misstaan…

  10. Emmelinda zegt:

    Alstie dan maar niet ook zijn blaadjes laat vallen πŸ˜‰

  11. Wanda zegt:

    Ik ben precies zo! Mijn kamer kan niet gek genoeg, we staan er overal knuffels, snuisterijen en nog meer van dat gekke spul.

  12. Emmelinda zegt:

    Ja heeeeerlijk! Het is dat ik rekening moet houden met Marc maar soms he…. πŸ˜‰

  13. Youke zegt:

    Nou daar wordt tenminste in geleefd. Die design interieuren lijken totaal onaangeroerd alsof er nooit iemand wat op de tafel neergooit. Veel plezier met je herfstversieringen!

  14. Emmelinda zegt:

    Ja klopt, geeft een heel raar beeld. Terwijl er toch tafels zat zijn waar een stapel post (ter decoratie ghehehe) ligt.

    Dank je wel, dat ga ik zeer zeker doen! πŸ˜€

  15. ans zegt:

    In “kale” kamers durf ik amper te gaan zitten, bang dat ik niet in het interieur pas! Daar moet je ook recht zitten, anders val je helemaal uit de toon! Als het er dan zo akelig netjes is durf ik niks te pakken, stel je voor dat er iets scheef komt te staan! Leuke kussentjes op de bank, maar met wiskundige precisie op z’n plaats en die worden dan ook telkens opnieuw op z’n plaats gezet als er iemand opstaat! Brrr, daar voel ik mij niet thuis. Ik hou wel van wat rommel hoor, niet te gek natuurlijk, maar wat ik hierboven ook al las: “Er moet in geleefd worden”.
    Soms zie ik wel eens meubeltjes die ik mooi vind, maar alleen in een toonzaal, want in huis zou je er gek van worden, van die meubels waar je elke vinger op ziet en waar de toch al afzichtelijke vaas van oma nog afzichtelijker bij lijkt. Waar je sjieke theekopjes bij moet gebruiken, want een stevige mok op zo’n tafel is geen gezicht. Waar ook geen krasje op mag zitten, vreselijk! Geef mij maar iets waar je wat makkelijker mee om kan gaan. Ik heb veel eiken en daarop is een krasje geen ramp, bovendien valt dat vaak nog weg te werken.
    Je moet kunnen leven in je huis, voor een toonzaal ga ik wel naar de winkel!
    En er zijn ook al weer volop Haloweendingen te koop, dat kan ik dus ook niet laten, zo leuk al die neppompoendingen en spoken en heksen hahaha. Xenos is heerlijk voor dat soort dingen. O ja, nog gefeliciteerd, ik weet niet precies wanneer, maar het was september πŸ˜‰

  16. ~Tina~ zegt:

    Jan des Bouvrie is mij te minimalistisch, dat zou ik niet gezellig vinden.
    Het is zo moeilijk om de juiste balans te vinden tussen niet kaal en ongezellig, maar ook niet te vol en rommelig.
    Heb jij dat ook?
    Ik vind een paar schalen met leuke frutsels ook mooi, maar het moet weer niet teveel zijn.
    En inderdaad, Blokker en Xenos hebben vaak van die leuke dingen. Maar ik probeer me toch altijd eerst een beeld te vormen hoe dat bij mij thuis zou staan…. en dan koop ik toch maar niet teveel.

    En nee, we gaan de kerstversiering niet overslaan hoor, ook zo gezellig!
    Geniet van je herfstige woonkamer!
    Een fotootje kan er zeker niet vanaf??

    Fijne avond, groetjes en liefs van Tina

  17. Emmelinda zegt:

    @Ans;Hihi ja dat rechtzitten is dan ook nog eens geen kunst want die leuningen staan zo ongezellig recht. Net een soort van veiligheid dat het bezoek niet lang blijft ofzo hahaha. Weet je wat ik wΓ©l heb in zulke inrichtingen? Dan stoort me ieder afwijkend ding. Dus als er een zwarte tv staat in een verder witte omgeving. Valt gewoon extra op.

    Ja ik hou van een boel stijlen. Als we net een nieuw bankstel hebben wil ik alweer heel iets anders. Maar ja dan past de kast er niet meer bij. Marc wil nu een tafel voor 6 personen. Die bij de rest van de meubels past is niet meer in de winkels. Dus begin ik al in mijn handen te wrijven. Dat betekent een nieuwe salontafel, nieuwe tvkast en een nieuwe kast. En natuurlijk een lege bankrekening. Dan maar geen grote tafel. Of marktplaats vaker in de gaten houden πŸ˜‰

    Wat je zegt van die krasjes…eerst vond ik het vreselijk; er zaten twee ieniemienie deukjes in het tafelblad. Nu zie je er zelfs hele opstellen in staan omdat er iemand hard op een dun blaadje geschreven heeft. O jeetje toch…en Marc wilde een nieuwe tafel? Ik, als emotioneel geval, kan die tafel noooooit wegdoen! Ohhhh ik voel een nieuwe weblog opkomen ghehehe.

    Ja die spullen voor Halloween vind ik ook zo leuk. Ik heb al twee jaar vleermuisjes van Ikea in de gang hangen. Die waren volgens mij toen ook van de Halloween-afdeling. Is wel geinig als je binnenkomt. Vind ik dan ghehehe.

    Hihi wat goed van jou, dank je wel :D. Het was afgelopen zondag, de 30e πŸ˜‰

    @Tina;Nee klopt, is mij ook te minimalistisch (tjemig, is ook een kunst om een woord te verzinnen van zoveel letters om uit te drukken dat het gaat om zo weinig mogelijk hahaha). En ook ik heb moeite om evenwicht hierin te zoeken. Soms wil ik alles er uit. Gewoon alles van versiersels. Maar dan is het weer zo kaal.

    Nope, ik koop ook niet teveel. Ik heb ook nog heel veel op zolder (want tsja ik bewaar nogal eens wat hihihi). Ik loop liever een keer extra.

    Hahaha Tina toch, om een fotootje bedelen. Nee kan niet hoor, gezien de privacy :p whaahaa

    Maareh…ik geniet volop! Dank je. Ik wens jou natuurlijk ook een hele fijne avond.
    Veel liefs en groetjes!!!

  18. Sjoukje zegt:

    Gezellig juist al die frutsels in huis.
    Ik hou wel van strak maar er moet ook sfeer zijn in huis.

    Groetjes Sjoukje

  19. Emmelinda zegt:

    Ja heerlijk he *wrijft zich in handen en kijkt genietend rond*.

    Ja sfeer vind ik wel het belangrijkste. Nog effies en dan mogen de lampen weer aan πŸ˜‰ Lekker knus πŸ˜€

    Groetjes πŸ˜€

  20. Sally zegt:

    Toen ik pas samenwoonde had ik alles supermodern. Inderdaad zo’n interieur uit een toonzaal waar absoluut niet in te leven viel (zwarte meubels waarop je alle stofje ziet zitten en welke idioot heeft ooit witte vloerbedekking bedacht?). Later met de kinderen werd het een kindvriendelijk interieur, dus nog steeds geen prullaria ivm die grijpgrage handjes. Maar sinds ik in het buitenland woon komt er steeds meer troep euh souveniertjes in huis. Uit het gastland zelf (als herinnering) maar vooral Hollands ‘eigen’. Dat spul waar je als Nederlander nog niet dood mee gevonden wilt worden. Je weet wel van die Delfs blauwe molentje, klompen in de tuin, neptulpen, of een koeienplee borstel op de wc. De rest van de familie ergert zich groen en geel maar ik vind het wel gezellig. Lekker brugerlijk ghehe.

  21. Emmelinda zegt:

    Hahaha wat kan ik me dΓ‘t nou eens goed voorstellen. Wat grappig, hier bij Blokker hebben ze zo’n afdeling en ik moet altijd even kijken wanneer Japanners hun portemewattessen leeggooien om die dingen te kopen. Weet je trouwens dat het “delfs blauw” in was afgelopen jaar met stofjes? Met molentjes en al. Ze hebben het nog op de markt. Zal ik je een paar meter opsturen? Kun je er mooie bijpassende gordijnen bij maken hihi πŸ˜‰

  22. Bengeltjuh zegt:

    *Genoeg ruimte op de zolder toch voor de oude frutsels ;-)*

    Ha wel herkenbaar..ik krijg bij tijd en wijle ook de kriebels. En Jan des Bouvrie is me echt te eng br. Zie me al de hele dag tegen Ratjuh zeggen..kijk uit, zit stil, oww een vlek.ow een kras.

    Afijn…..niks fijners als zo nu en dan de boel met nieuwe frutsels en fratsels op te fleuren. Heerlijk al die kleuren. Ik heb bij de Marskramer hier al twee kleuren kaarsen gezien die ik hebben moet….die staan echt vandaag of morgen op het dressoir.

    Morgen toch maar eens shoppen…;-)

  23. Emmelinda zegt:

    Hihi ja het vreet wel ruimte, al die spullen. Maar het is ook zo leuk om er tussen te snuffelen. Veel dingen vergeet je weer he? πŸ˜‰

    O ja pfff moet je vooral baby’s hebben. Die kwijlen je artistieke origineel bestofte bank in een mum van tijd naar een ander patroon hahaha. Of kleuters met gespen van schoenen die een mooi design krassen in je nieuwe strakke leren loungebank πŸ˜‰

    O jeetje, wat richt ik nou weer aan met mijn log. Geen aanklacht indienen wegens teveel slepen van aankopen he? Ghehehe
    Veel plezier met shoppen he :D. Damn, wat mis ik die marskramer, die hebben ze hier helemaal niet meer.

  24. nieta zegt:

    Grr,kan het niet altijd zomer zijn!? Zie er altijd zo tegenop, die koude,waaierige,donkere herfst en wintertijd! Ik wou zo graag emigreren naar een warm land waar ik de hele dag in m’n minirokje kan rond slenteren maar kan weer es niet zonder m’n familie! *Gaat winterslaap plekje zoeken*

  25. Remco zegt:

    jaaa hoor de blaadjes vallen van de bomen en jij moet ze gelijk weer tegen de muur plakken. dat helpt toch niet je moet er aan geloven de winter komt eraan en daar kan geen eikeblad tegenop πŸ˜›

    buiten dat wordt je man het niet zat om een heel jaar tegen die vergeelde/verbuinde/verdorde bladeren aan te kijken of gebruikt hij de resten in de tuin als compost πŸ˜‰

  26. Emmelinda zegt:

    @Nieta; Hihi hier nog zo-eentje. Geef mij de zon maar. En veel. Maar wat ik dan wΓ©l weer leuk vind van deze dagen is dat het binnen zo gezellig uitziet met die lampjes. Zo knus hihi. Maar alles op zijn tijd. Ik hoorde dat het morgen, wanneer de zon schijnt 20 graden kan worden. Laat komen, laat komen. Heeeeeerlijk. En dan sΓ‘vonds de lampjes aan. Mooier kan niet (jawel, 30 graden hihi)

    @Remco; Hahaha nou vorig jaar probeerde ik het met de sneeuw, dat plakken aan de muur maar dat werd geen sukses hoor. Daarom maar die bladeren ghehehe.
    Hahaha nee hoor, wees gerust. De enige blaadjes die Marc ziet zijn huis aan huis blaadjes :p ghehehe

  27. Remco zegt:

    had dan spuitsneeuw uit een bus geprobeerd dat blijft plakken πŸ˜›

    dat zijn ook vallende blaadjes πŸ˜‰

  28. Emmelinda zegt:

    Ja heee willen ze hier dan dat ik de slee ga uitgraven; ik kijk wel mooi uit hahaha πŸ˜‰

    Soms wel. Als Sam ze niet uit de brievenbus plukt πŸ˜‰

  29. Remco zegt:

    ojee dat meot je niet hebben dan wordt je voor de kar … euh slee gespannen πŸ˜‰

    is Sam zo gek op vallende blaadjes? gooi hem es naar buiten als het stevig waait πŸ˜€

  30. Emmelinda zegt:

    En dat is oppassen, anders wordt de kerstman jaloers. Offeuh…eerder Rudolf ghehehe. Krijgen we dat weer. Moeten we weer hulp halen enzo…

    Goed idee, ik ben al aan het oefenen met de ventilator. Je moet zulke dingen natuurlijk perfekt uitvoeren he πŸ˜‰

  31. claudine zegt:

    Ha ha ha ja ik ken het gevoel. je wordt helemaal hebberig als je valles ziet liggen in de schappen van de winkels he. ik heb gisteren op cursus een prachtig bloemstuk gemaakt voor de herfstsfeer. Enne een jan de bouvrie style.. mmhhn nee is veel te strak en daar is geen gezelligheid in te vinden. oja ik ben ook je verjaardag vergeten :S stom sorry dus alsnog van harte gefeliciteerd met je uuuhh 18 verjaardag πŸ˜€

  32. Pasula zegt:

    Ik geef je groot gelijk. Ik heb nu geen herfstige kunststukjes maar wel een Volendammer stilleven of zoiets, kortom: ik geniet ervan. Ik denk dat dit nog wel jaren zo blijft staan en kerst wil je op zich best overslaan als je die prijzen zo ziet: 5,75 voor een glitterslinger, dat zijn toch geen prijzen meer…

  33. angel zegt:

    Al eens in t Arsenaal wezen kijken? t is gewoon een toeristische attractie πŸ˜€
    Ik heb ooit geprobeerd om in een originele JdeBfauteuil te gaan zitten daar.. t zitten ging wel.. alleen had ik hulp nodig om er weer uit te komen en wat te denkenvan een glazen salontafel.. ongeveer 5 cm boven de grond.. ik zag al iedereen zn voeten letterlijk op tafel leggen.. en de kopjes op de leuning van de bank.. want je moet zo ver bukken om het op tafel te zetten.. en aflappen.. dat mag je op je knieen..tenminste.als je bij het midden van de tafel kunt.. anders is t spons en zeem op stokjes gebruiken.. πŸ˜‰

  34. Belinda zegt:

    Nu wil ik dan ook wel een plaatje zien van alle kunstige kerstversieringen in huize Emmelinda! πŸ™‚

  35. Belinda zegt:

    kerst = herfst natuurlijk! (hahahahaha)

  36. Natazz zegt:

    Ik vind een Jan de Bouvrie huis zoooo koud, daar word niet in geleefd. En ik heb dezelfde hebben, hebben, hebben tik. Helaas. hahaha

  37. Emmelinda zegt:

    @Claudine; Hahaha ja erg he. Hebbuhhebbuh. Ik vind de kleuren ook zo mooi. Heb net nog staan kwijlen bij zo’n rekje maar niks meegenomen. Ja hoe is het mogelijk he? Ghehehe
    Lijkt me prachtig, ik had al gelezen op je log dat je er naar toe geweest was. Ik probeer ook altijd wat te maken maar dan ben ik toch nooit echt tevreden. Misschien moet ik ook maar eens naar zo’n cursus πŸ˜‰
    Hahaha geeft toch niet. Volgend jaar las ik een nieuwe ronde in. Nieuwe ronde=nieuwe kansen hahaha

    @Pasula;Je hebt helemaal gelijk. En de mensen kopen het nog ook dus ze kunnen het gewoon vragen!
    Maareh.., nou moet ik toch eens even op mijn hoofd krabben. Een Volendammer stilleven? Wa’s da? Een bord met stickies (ik heb begrepen dat ze daar nogal dol op zijn?) of een bord paling? Of Jan Keizer met een peer in zijn mond op een tafel? ghehehe

    @Angel;Nope, nooit geweest maar je kijkt er waarschijnlijk je ogen uit? Hahaha
    Whaahaa ik moest lachen om je beschrijving van die JdeB-spullen. Maar je hebt gelijk…die spullen zijn superleuk als je 8 woonkamers hebt. Gewoon voor de sier ofzo. In dit poppenhuis past zoiets echt niet. Maar misschien werkt Jan wel samen met een sportschool? Vanwege die onmogelijke zithoudingen enzo? Al zijn die zithoudingen nog daar aan toe…maar daarna πŸ˜‰

    @Belinda; Wat schuift het? Ghehehe
    Jammer van die verbetering. Daar gaat mijn smoes πŸ˜›

    @Natazz;Ja het is mooi op het plaatje maar ik mis er een boel aan. Al scheelt het wel een boel schoonhouden ghehehe.
    Oh heerlijk, dat hebben-hebben-hebben. Zo lekker voldaan als je daarvan kunt worden. Is bijna net zo leker als sjookoolaa.

    Bijna.

  38. Dinie zegt:

    Haha, binnenkort weer een reces om de zolder op te ruimen????
    En waar zit die heb-spier (ik denk dat die bij mij ontbreekt ;))Maar……ik hou wel van die herfstkleuren (mmmm, wist je natΓΊΓΊrlijk nog niet)

  39. Anoniem zegt:

    Grinnik, ik ben nog niet opgehouden met opruimen ghehehe. Er komt steeds iets tussendoor (goeie smoes he).

    De heb-spier moet je wel eerst uit de verpakking halen hoor. Maar ssst…van mij heb je het niet hoor. Krijg ik straks de schuld πŸ˜›

    Hahaha ja ik lijst gewoon een foto in van jouw log. Past er perfekt bij :D.

  40. Emmelinda zegt:

    Euh dat was ik….incognito ghehehe

  41. Anoniem zegt:

    blokker isleuk he ik werk er dus ja is het altijd leuk
    spreek je gouw weer
    doeissie (K)(K)(K) marionn

  42. Emmelinda zegt:

    Haaaai meissie, gaat het weer een beetje?
    Ja Blokker is geweldig. Ze hebben alleen te weinig. Of wil ik nou teveel? Hahaha. Is maar goed dat ik er niet werk…ging al mijn salaris er aan op πŸ˜‰

    Doeidoei, dikke knus (knuf en kus)

  43. rietepietz zegt:

    Na een aantal jaren kun je nΓ©t zo goed op de zolder gaan “winkelen ” !
    HΓ©lemaal mijn kleurtjes die herfsttinten maar gek genoeg ben ik niet behebt met het “hebben virus” .
    Ik kan rustig de Xenos doorwandelen en eruit komen met alleen die 6 glazen die ik moest hebben ! Ook bij het Blokker filiaal zou het personeel niet te eten hebben als men van mijn aankopen afhankelijk was !
    Maar ik denk dat het bij jou reuze gezellig is want het zijn natuurlijk wΓ©l sfeermakertjes dit soort dingen .
    fijne dag en lieve groetjes , Riet

  44. Emmelinda zegt:

    Hihi nou weet je Rietjuh…je kunt je huis wel behangen met van alles en nog wat waarvan de baas van Blokker en die van Xenos jaarlijks tien keer op vakantie kunnen en van die dingen maar als de personen in huis niet warm en gezellig zijn is het nog maar een kille boel ghehehe. Zo hoe heb ik dat nou gezegd? En dat op de vroege ochtend ghehehe.

    Ik wens jou ook een hele fijne dag, dikke knufffff

  45. fijnegozer zegt:

    Ach weet je, daar kan toch geen Jan de Boevjee tegenop. Ik hoef ook zonodig geen huis a la Jan hoor. En een bouvier heb ik al jaren niet meer.

  46. Emmelinda zegt:

    Wij wel een kat. En die heeft een vreemde voorkeur voor interieur-styl-trends. De tafelpoot ziet er al maanden heeeeeel anders uit….heel minimalistisch ghehehe

  47. geertje zegt:

    Ja, jammer hoor; van mij had het nog best zomer mogen worden! πŸ˜‰

    Hier voor in de tuin had ik ook een prachtige houten schaal gekocht, en gevuld met herfstartikelen en pompoenen; schitterend!

    En toen ging het regenen; daar was die schaal niet tegen bestand.
    Gelukkig bestat er houtlijm; want felle kleuren mogen best in de sombere herfst πŸ˜‰

    Ja, ik beken; ik doe ook mee met die waanzin :-$

    Liefs en dikke knuff Emmelinda!!!

  48. Emmelinda zegt:

    Ja hier nog een zomer-fan. Heeeeeeerlijk. Ik hoop nog steeds op een flinke nazomer maar helaas…het zit er echt niet meer in.

    zou je toch denken dat een houten schaal daar tegen zou kunnen he? Gelukkig maar dat je het weten op te lossen want inderdaad…die druilerige dagen mogen best opgevrolijkt worden. Al is het door een simpele pompoen πŸ˜‰

    Hihi lang leve die waanzin πŸ˜€

    Voor jou ook een dikke knuff en veel liefs!

  49. Nicky zegt:

    Ik ben niet zo van de frutsels… Een paar mooie dingen, maar verder niet te veel. Niet omdat ik daar niet van houd… Ik ben gewoon lui en heb geen zin om al die spullen af te stoffen! πŸ˜‰

  50. Emmelinda zegt:

    Stoffen? Wat is dat? Ghehehe. Maar je hebt gelijk. Dat si wel weer een nadeel. Soms als ik het opruim krijg ik gewoon stoflongen. πŸ˜‰

  51. Marika zegt:

    Je zou toch maar een Jan de Bouvrie huiskamer hebben, aaaargg…. Alles strak en wit getver… nee ik houd meer van kleur (en leven).
    Jouw huiskamer in herfsttinten ziet er vast tig keer mooier uit.

  52. Emmelinda zegt:

    Nou psies, mijn idee! Ik vind het wel heel erg mooi maar in de catalogus hihi. Dat is hier toch niet te doen. Dan kan ik mijn sleutelbos niet eens ergens neerleggen omdat die al stoort in het interieur πŸ˜‰

    Grinnik, ik ben heel erg tevreden. Mag ook wel na dat kapitaal

  53. Abby zegt:

    Waar ken ik die kriebels toch van [krabbelaankin ….. hahahaha

  54. Emmelinda zegt:

    Pietjes? Ghehehe
    Heerlijk he, dat hebben-hebben πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

