Fruitmand???

kunstwerk

Schoorvoetend geef ik het toe. Wat moet je wel van mij denken zeg (nee zeg maar niet. Laat me maar in de waan, ghehehe). In mijn vorig logje had ik het namelijk een tel* over mijn fruitmand en over het hierin aanwezige gedroogd fruit. Eerlijkheid gebied me om jou, trouwe watzegjemenoulezer, mijn excuses aan te bieden. Sollie. Sollie en nog maar eens sollie (weer vriendjes???). Het duiveltje op mijn linkerschouder heeft me namelijk in zijn macht gehad Ik heb namelijk gelogen de waarheid/het verhaal een beetje verdraaid/verfraaid/aangedikt *wijst naar disclaimer kijkt schuldbewust*. Dit besefte ik toen ik een blik wierp in de hierboven genoemde mand bij het verplaatsen tijdens het stoffen. Ondanks de bijgeleverde functiebeschrijving van de mand is het er zelden tot nooit van gekomen om daadwerkelijk het product te gebruiken waar het voor dient. Ook al is en blijft de mand goed gevuld.

Immers, een setje toegangskaartjes van het concert dat Bløf gaf, postzegels, een substantie dat eens lippenstift geweest moet zijn, batterijen in verschillende soorten, verlopen kortingsmuntjes van Super de Boer (shit, lagen ze dáár???), een doodskoppie van Mies’ ketting, de helft van een oorbellenpaar, een neopet (klaar om te ruilen), een markeerstift, een voucher voor de musical Assepoester (Kopen??), een horloge waar de batterij al weken van vervangen moet worden, een veiligheidsspeld, sleutelhangerringen die vast nog eens van pas komen, een onderdeel uit de snoeischaar, een zonnebril, reservedrukknopen die bij die nieuwe jas zaten, een blauw hartje dat aan mijn fietssleutel zat maar eigenlijk te mooi is om weg te gooien, een kinderring waar Marc bovenop is gaan staan en een metamorfose heeft gehad (de ring, niet Marc, red.), een schroef (kwistutwel, er zat bij mij al lang een schroefje los, ghehehe), een eurocent, een haarelastiekje, een vriendschapsbandje (was waarschijnlijk tóch een illusie) een pen, nagellak,een knuffeltje dat persé aangeschaft moest worden omdat-verder-leven-anders-zinloos-leek (onderschat de drama-opvoeringen met theatrale gebaren van mijn dames niet), een boodschappenkarmuntje, een armbandje dat nodig gerepareerd moet worden en een haarspeld nemen alle plek in beslag.

Geen fruit dus. Zeg nou zelf…..

Waar zou ik anders die zooi moeten laten?

*Erewoord. Het was écht een tel. Dat jij nou zo langzaam leest…

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2007. Bookmark de permalink .

64 reacties op Fruitmand???

  1. Belinda zegt:

    Hahahahahaha om die reden heb ik de fruitmanden dit huis uitgebannen! 😉

  2. Emmelinda zegt:

    Hahaha goed idee. Maar dan raakt mijn keukenla zo vol ghehehe 😉

  3. Pasula zegt:

    Een eurocent hoort in je portemonnee.
    Zo, dat ruimt op tenminste! 😛

  4. Remco zegt:

    das meer een rommelmand dan een fruitmand 😉
    heb je er al eens aangedacht om de bodem eruit te halen…………… en hem boven de geopende vuilnisbak te plaatsen!

    ik zou er een fruitmand naast zetten 😛

  5. Bengeltjuh zegt:

    Hm….ik gebruik die keukenla ervoor…eentje…zeg maar twee hahaha

    Tegenwoordig prijkt de fruitschaal boven op de magnetron..zodat er alleen fruit van te pakken is en ik er verder in kan gooien.
    En tegen de tijd dat het fruit vanzelf gaat lopen…..jeweetwel na een enige tijd liggen verrotten ze het nog om te wachten op een pakkans van een van ons….geef ik het maar weer met een diepe zucht een gooi de prullebak in.

    Zootje he 😉

  6. Emmelinda zegt:

    @Pasula; Neej, weg ermee. Kun je toch niet meer mee betalen ghehehe.

    @Remco; Goed idee, ik ga straks de ijzerzaag maar eens halen. Maareuh….boven de vuilnisbak is moeilijk. Die ligt vol met fruit 😛

  7. Emmelinda zegt:

    @Bengeltjuh; Whaahaaa ik heb de mijne gisteren ook verplaatst naar de magnetron. Kan eigenlijk wel in de kast. Het is hier treurig gesteld met dat fruit eten. Vol goede moed ga ik steeds naar de markt waardoor ik krom loop van het gewicht en uiteindelijk ligt het weer in de gftbak. Zinloos eigenlijk. Moest die appel daarom rijp worden? *sjugt*

  8. Sally zegt:

    Goh, hoe groot is die fruitmand eigenlijk?
    Daar doe je volgens mij niet alleen wat los fruit in maar een hele kraam…

  9. Emmelinda zegt:

    Hahaha en dan heb ik de helft nog maar verzwegen 😉

  10. Hanny zegt:

    Laat ik nu altijd gedacht hebben dat ik de enige was die de fruitschaal voor dit soort zaken gebruik. Best fijn te weten dat het toch geen tic is die alleen ik heb, maar dat alle mensen die dit doen plezierig gestoord zijn. Hoewel, het is toch handig als je weet dat je maar op 1 plaats hoeft te zoeken als je iets kwijt bent.

  11. Emmelinda zegt:

    Oh hahaha jij dus ook! Ja plezierig gestoord zijn vind ik eerder een hobby dan een handicap ghehehe. We kunnen een cluppie oprichten 😉

    Daar ben ik het helemaal mee eens. We grijpen allemaal meteen in die mand. Wordt er tenminste nog eens in gegrepen. Toen er nog gewoon fruit lag was dat niet zo hihi

  12. Remco zegt:

    @Emmelinda heb je een GFT bak dan ???
    of ligt die nog vol met die herfstbladeren van vorig jaar 😉

  13. Emmelinda zegt:

    Nee joh, die herfstbladeren liggen natuurlijk hier op een schaaltje 😛 ghehehe

  14. Ha ha ik heb een oude theepot(die ik niet gebruik ) met dit soort dingetjes staan

    Fijne avond liefs Ylone

  15. fijnegozer zegt:

    Had dan toch maar naar Jan de Boevjee geluisterd. In zijn interieurs vind je dat allemaal niet.

  16. J@n. zegt:

    Wat is dat herkenbaar Emmelinda, volgens mij is er in elk huis wel zo’n verzamelplaats van “kostbaarheden”,bij ons is het de lektuurbak, lekker diep, er kan dus veel in.

  17. Emmelinda zegt:

    @Rhodosfriends; Heeeeey daar ben je weer! Leuk om je weer te “zien” hihi.
    Dus jij herkent het ook? Stom he, het zijn allemaal dingen die je net zo goed meteen kunt wegkiepen. Jaren later staat het er nog net zo 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne avond! Dikke knuffff

    @fijnegozer;Oh hahaha daar zeg je zoiets. Waar zouden die zulke spullen verstoppen? In de design-vuilnisbak? 😉

    @J@n; Oh help, dat is waar ook. Zoiets heb ik boven. Met allemaal tijdschriften die ik heus nog wel een keer ga lezen (later als ik groot ben hihi)….

  18. Sjoukje zegt:

    Hahaha, heel herkenbaar. Ik heb ook zo`n rommelmandje.

    Groetjes Sjoukje

  19. Emmelinda zegt:

    Hihi komisch. Dus stel dat ieder huishouden zoiets heeft…wat een meuk bewaren we dan met zijn allen he?

    Groetjes terug 😀

  20. Youke zegt:

    hihihi in je rommelaatje?
    Maar ik zou er geen fruit bij leggen. Wat een bonte verzameling!

  21. ans zegt:

    Hahaha, dat had ik even nodig.
    Heel herkenbaar! Ik heb het niet met de fruitschaal, maar ik gooi het in asbakken, die gebruik ik toch alleen maar met mijn verjaardag. Dan moet ik vlak voor mijn verjaardag die rotzooi natuurlijk weer ergens ingooien, want weggooien is zonde,! Dat gaat dus in één of ander plastic bakje dat de kast ingaat en eens in de uhhhh 10 jaar of zo bekijk ik alles eens beter en knikker het meeste alsnog weg.
    In de fruitschaal heb ik fruit!!!! Echt waar! Raar mens hè? Soms zit het er wel wat te lang in, want ik ben wel eens te enthousiast met fruit kopen, maar ik vind het ook gezellig staan (zolang het niet schimmelt tenminste). Min schoondochter verklaart mij volledig gek, want ik leg er elke keer weer een ananas op, dat staat zo leuk! Iedere keer laat ik hem liggen tot hij niet meer voor consumptie geschikt is en dus rijp (overrijp zelfs) voor de gftcontainer. Ze begrijpt maar niet waarom ik steeds een ananas koop als ik hem toch niet eet. Ik probeer haar dus duidelijk te maken dat het goedkoper is dan een bosje bloemen en veeeeeeel langer meegaat.
    Soms heb ik zelfs twee volle fruitschalen staan! (met fruit bedoel ik).

  22. geertje zegt:

    Hahahahhaaaaaaa!
    Hoe herkenbaar! 🙂
    Ik heb ook van die verzamelbakjes…
    Ideaal; eens per maand is de vuilnisbak voller, en mijn kinderen zeuren niet; want als ze het direkt missen worden ze boos, en na een maand zijn ze het wel vergeten 😉

    Fijne avond nog!!!

  23. Emmelinda zegt:

    @Youke; Ssst die ligt ook al vol. Oh vreselijk al die meuk!
    Hahaha ik denk dat ik me maar beperk tot fruit in flesjes. Die kunnen keurig in de koelkast ghehehe 😉

    @Ans; Oh whaahaa, in de kast hier staan ook nog een paar bakjes. Oh erg hoor maar daar is volgens mij al vijf jaar niet naar gekeken. Gewoon het idee dat het er is als je het nodig hebt. Onzin ook eigenlijk want als je me zou vragen wat er in zit weet ik alleen maar de Donald Duck-pas van Mies. O ja en de Feyenoord-pas van Mies en de PSV-pas van Stef. Volgens mij al jaren verlopen, maar goed ghehehe.

    Ohhhh hahaha nou moet ik helemaal lachen. Ik heb dus hetzelfde met fruit. Het is zo mooi van kleur en het staat zo mooi. Dat het gezond is is dan ook weer mooi meegenomen. Ik probeer het de kids aan te smeren maar dan is het zo jammer dat de bananen op zijn. Als je die met de holle kant over de groene appels heen legt ziet het er zo prachtig uit. Straks ook met mandarijntjes. Echt een interieurtip! hahaha. Misschien moet ik ook eens een ananas meenemen ghehehe

    @Geertje;Jaaaa dat is ook nog zoiets. Mijn kids hebben ook zo’n verzameltik. Gooi niks weg want dan heb je oorlog. Maar ze doen er niks mee. Sterker nog…vraag het ze en ze weten niet waar het gebleven is. Maar je zult altijd zien dat wanneer je het weggooit ze het nodig hebben 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne avond!Knufff

  24. ans zegt:

    Jammer dat die bananen maar zo kort mooi blijven hè? Want die zijn zooooo mooi, mooi geel en heel anders van model dan dat andere fruit, dus dat maakt het helemaal af. En dan gooi ik er in de kersttijd nog een flinke voorraad noten bij, waar er hooguit 10 van opgegeten worden. En een citroen, bedoelt voor in de thee, maar eerst moet ie mooi liggen te wezen op de fruitschaal. Natuurlijk vergeet ik hem dan, maar ik heb er wel een tijdje van kunnen genieten.

  25. Emmelinda zegt:

    Jaaaaaa ik sta in de winkel ook altijd heel lang uit te zoeken. Ze moeten zo weinig mogelijk zwarte plekkies hebben. Daarna gaan ze heeeel voorzichtig in de fietstas. Ik geloof dat ik er voorzichtiger mee ben dan met babies hahaha. Weet je wat ik ook altijd mooi vind? Rode appels die glimmen. Die poets ik gewoon nog even op hahaha. En dan groene druiven er bij. Waanzinnig! Dat met die noten deed mijn moeder trouwens ook. Het is dat ik zo lui ben, kant en klaar geopende noten zijn makkelijker om je mond mee vol te proppen ghehehe….

  26. Emmelinda zegt:

    (oh whaahaa er zit nóg wel een log in he..al die maffe dingen zoals fruit opwrijven)

  27. Bij mij zien niet alleen de fruitmanden er zo uit. Overal dat soort Heeel belangrijke bakjes 🙂

  28. Emmelinda zegt:

    Whaahaa er moest een bond komen tegen verwaarloosde fruitmanden! 😉

    Ja en als je het meteen wegknikkert is er eigenlijk niemand die er treurig om is….

  29. Billy zegt:

    Emmelinda,
    ik heb jouw logje veel te laat ontdekt. Ik hou wel van jouw schrijfstijl, wou dat ik dit zomaar uit m’n toetsenbord kon toveren…
    Heerlijk lezen!

    Maar wel foei van je, zo liegen over dat fruit…

    Ik ben tenminste eerlijk, fruit eet ik (bijna) niet!

    Groetjes,

    Billy

  30. Emmelinda zegt:

    Ohhhh wat is dat lief van jou, dank je wel voor je compliment :D. Daar ben ik heel erg blij mee.

    Stom he, ik ook niet. Terwijl er best lekker fruit is. Ik rits eerder een pak sjookoolaa open dan dat ik een sinaasappel pel. En soms…heel soms heb ik gewoon zin in fruit. Maar juist dan heb ik het niet in huis 😉

    Groetjes terug 😀

  31. Nicky zegt:

    Die rotzooi ligt hier in een lade van het dressoir. En in de keukenlade. En in een lade van de linnenkast. En in een mandje in het badkamerkastje. En in een bak op de koelkast… En dan te bedenken dat ik met verhuizen een heleboel troep hebt weggegooid. Waar komt die troep toch steeds vandaan?
    Groetjes,
    Nicky *die laatjes gaat opruimen*

  32. ~Tina~ zegt:

    Daar past echt geen fruit meer bij, of je moet een MEGA fruitschaal hebben!
    Ja, waar laat je dat soort dingetjes allemaal he?
    Ik zit er ook altijd mee in mijn maag (neehee, niet letterlijk!), meestal zijn het dingetjes die je niet weg kunt gooien maar ook niet goed weet waar ze neer te leggen.

    Aha, dus je woont in de lichtstad?
    Als je het aan zou durven wil ik best wat afspreken hoor.
    We gaan zaterdagochtend eerst inchecken in het hotel (Parkzicht) en om 13.00 uur begint het tennis in het Indoor Sportcentrum.
    Dus: als je me wilt zien????

    Ik wens je een fijne avond!
    Groetjes en liefs van Tina

  33. Emmelinda zegt:

    @Nicky; Ohhh erg he. Ik heb het hier alleen nog maar over de fruitmand maar ik kom overal van die bakjes tegen. En bakken. Helaas ook spullen die nog in bakken moeten….daar trap ik altijd op, op de trap. 😦
    Ik weet ook niet waar die zooi vandaan komt. Ik wil eigenlijk weten hoe ik er weer vanaf kom ghehehe 😉

    Greetz :D, veel plezier met opruimen!

    @Tina; Hahaha nee al zou ik het met bananen kunnen verdoezelen. Die passen er nog net bovenop. Heb ik toch nog een fruitschaal mét fruit hahaha.

    Oh hahaha…die moet ik onthouden, die van dat ermee in de maag zitten. Die kan ik vast nog wel eens ergens voor gebruiken ghehehe. Maar inderdaad…ik weet ook nooit wat ik er nou mee moet. Vooral die dingen die je wel eens op de grond vind, die per ongeluk ergens uitgevallen of afgebroken zijn en je niet weet hoe of wat. Zul je zien dat je het weggooit en dat het een belangrijk onderdeel was 😉 Goeie smoes he hahaha

    Ik ga je zo een mailtje sturen oke? Dat is toch dat prachtige hotel bij de schouwburg he?

    Ik wens jou ook een hele fijne avond!
    Liefs en veel groetjes!

  34. ans zegt:

    Ik heb in de gang ook nog een bakje. Eigenlijk zit daar kleingeld in voor collectes, maar bij de laatste collecte moest ik echt graven naar geld. Ik voelde mij net een schatgraver.

  35. Emmelinda zegt:

    Oh hahaha lag natuurlijk helemaal onderop. Tussen de schroefjes en de postzegels etc 😉

    Ik heb eens een log geschreven over zo’n bakje bij mijn oma. Dat vonden wij als kinderen echt een schatkist. Was allemaal meuk hoor. Had oma op straat gevonden. Maar ooooooo wat vonden wij dat mooi!

  36. ans zegt:

    Ja, dat herinnering ik mij nog. Heerlijk zijn dat soort herinneringen dan hè? Daar denk je toch met plezier aan terug? Dergelijke dingen zijn meer waard dan het duurste speelgoed. (net als je knopendoos).

  37. Emmelinda zegt:

    Goh jij hebt ook een goed geheugen he. Ja psies, ook zoals die knopendoos. Ik heb van het weekend van mijn vader nog zoiets moois gekregen. De juwelendoos van mijn moeder. Nou klinkt dat alsof er robijnen en zulke dingen inzitten. Gewoon simpele dingen van de Hema enzo (net zoals in mijn “juwelen-kist”. En toch…toch is dat van onschatbare waarde!

  38. ans zegt:

    Ja, precies! Het gaat niet om de geldwaarde, maar om de emotionele waarde, die is voor mij echt veel meer waard!!!!

  39. Emmelinda zegt:

    Jaaaa die is gewoon onbetaalbaar! 😀 😉

  40. tagrijn zegt:

    Dus jij bewaart al je oudheden en schatten inm een fruitmand? Zou ik wel eens willen weten wat er in je vuilniszxak ligt.

  41. Emmelinda zegt:

    Fruit, mijn beste Tagrijn. hahaha

    En? Uitgefeest???

  42. Annemarie zegt:

    Waarom zouden we ook iets gebruiken waarvoor het gediend is?
    Anders gebruiken is toch veeeeel creatiever!

  43. Emmelinda zegt:

    Whaahaa kijk jij begrijpt dat! Zo is het helemaal. Zo gebruiken we hier de strijkplank als ligplaats voor Sam. Hahaha.

  44. Jenni zegt:

    Bij mij ligt er tenminste nog echt fruit in. Rottend.. dat dan weer wel 😀

  45. Emmelinda zegt:

    Whaahaa, ach ja dat geeft er een extra sfeertje aan he 😉

  46. angel zegt:

    daarom heb ik 2 fruitschalen.. 1 voor t fruit en 1 voor de losse zooi 😉

    ben weg… tot volgende week
    knufff

  47. Emmelinda zegt:

    Misschien moet ik zo nog maar ff naar Blokker er lag nog meer herfstspul dat best leuk zou staan in huis 😉

    Heeeeeeeel veel plezier! Geniet er maar lekker van!

    Dikke knuffffff

  48. Pasula zegt:

    Spaar die eurocenten maar vor mij dan Emmelinda, ik kan er gewoon overal mee betalen. Wij leggen ze in een asbak en zo af en toe betaal ik er precies gepast mee in de supermarkt, de cassieres zeggen er niks van. Het is ook altijd zo dat ik op 12,78 uitkom ipv 12,77, dan scheelt het mooi 2 centen maar anders kost het me 2 centen.
    Just my 2 cents…

    (Echte Ollandse he, daar kan Maxima nog een puntje aan zuigen)

  49. Emmelinda zegt:

    Je meeeeeent het? Laatst kreeg ik bij het postkantoor twee centen terug. Had ik net alles uit mijn portemewattes gemikt. Ik had zoiets van wat mot ik dáár nou mee. Maar misschien ga ik dat ook opsparen. Kan ik die lui van de C1000 hiero gekmaken. Misschien levert het wel een mooie log op ghehehe.

    (Hahaha die Maxima, met d’r één koekje bij de koffie. Die is duidelijk nog nooit hier koffie komen drinken ghehehe ;))

  50. Marika zegt:

    Dat moet wel een hele grote mand zijn!

  51. Emmelinda zegt:

    Zeker weten 😉 TE groot.

  52. nieta zegt:

    Tsss,jij hebt alles nog in de fruitmand te liggen..de helft van die spulletjes vind ik altijd in de wasmachien,grr! En dan gaan ze rechtsstreeks de vuilnis in!

  53. Emmelinda zegt:

    Oef, da’s waar. Bovengenoemende spullen zijn inderdaad van die grapjes die je terug kunt vinden in de wasmachine! 😦

  54. Remco zegt:

    heb je nu ook nog last van fruitvliegjes????

  55. Wanda zegt:

    Hier staat ook zo’n fruitmand… Gevuld met opladers en meer van die zooi.

  56. Abby zegt:

    Ben zo blij dat ik nu weet wat er in jouw fruitmand zit …. whahahaha Gelukkig haal je iedere dag weer nieuw vers fruit he 😉

  57. Emmelinda zegt:

    @Remco; Last niet. Zolang ze niet te laag vliegen en niet op het scherm van mijn laptop gaan zitten 😛

    @Wanda; Oh hahaha, daar hebben we ook een soort van kerkhof voor. Die oude laders liggen er ook nog. Moet ik toch een keer uitzoeken. Pfffff

    @Abby:Nou geef maar toe dat je het stiekem altijd al had willen weten 😛

    Nope. Wel verse fricandellen. Die gaan tenminste op whaahaa (heeeey, ik mis de automatische lig-op-de-grond-en-lach-smiley!)

  58. Rietepietz zegt:

    * gooit schichtig kijkend de lade van de sitetable dicht , zet sierkannetje in de kast en zet mega asbak snel weg *
    Goh , wat valt me dat nou tegen van die nette Emmelinda , ik héb helemaal niet van die rommelverzamel bakjes,mandjes, laatjes of potjes,….écht niet hoor , kijk maar even rond ! Niks te zien toch?
    fijne avond en lieve groetjes , Riet

  59. Emmelinda zegt:

    *Wijst met priemende vinger naar keukenla* En daar? Ligt daar ook niks in wat eigenlijk de vuilnisbak in had gemoeten?

    Ik wens jou ook een hele fijne avond! Dikke knuffffff

  60. En dan NOG “fruit”-vliegjes produceren daarvandaan? Knap!

  61. Emmelinda zegt:

    Hihi nou ja, het kattengras staat er in de buurt 😉

  62. Dinie zegt:

    Lag er zelfs geen rotte appel in die mand???? De spullen zijn wel herkenbaar maar af en toe ligt er bij mij toch nog wel een banaan of zo naast hoor!!!!;)

  63. Emmelinda zegt:

    Hihi die koop ik tegenwoordig in hele kleine trosjes zodat ze meteen op gaan. Anders weet ik wel weer hoe laat het is 😉

  64. Pingback: Huub Stapel | ~*Watzegjemenou?*~

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

