Oeps

* Ja duh...dat blijft natuurlijk privΓ© he, ghehehe

Mijn geheugen is een wonderlijk ding (niet alleen mijn geheugen maar goed, daar hebben we het nog wel eens over, ghehehe). Misschien wel het meest valse onderdeel in mijn lichaam. Het kan namelijk aan de ene kant een karrenvracht aan informatie opslaan, maar daar staat tegenover dat het van sommige zaken dus ook meteen alles overboord gooit. Zonder zwemvest natuurlijk!

Kan ik me jouw gesprek van jaren geleden helemaal navertellen, wat ik gisteren gegeten heb ben ik glad vergeten (neuh, dat ligt uiteraard niet aan mijn kookkunst, ghehehe). Waar mijn buren op vakantie zijn geweest jaren achter elkaar kan ik meteen opsommen (en nee, niet omdat ze al jaren op dezelfde camping vertoeven). Onzinnige details kan ik zo terughalen maar wanneer het om specifieke dingen gaat die later toch belangrijk lijken schijnen mijn hersencellen vergeten te zijn om het op te slaan.

Jouw afspraken komen als pop-upjes boven drijven maar de mijne vergeet ik als ik die niet opschrijf. Fragmenten uit belangrijke gesprekken van gisteren blijven weliswaar nog hangen terwijl ik songteksten van bands uit de 80’s (en bijbehorende roddels van wie met wie en waarom) zo kan opdreunen. En dat ik tevergeefs naar zolder ren omdat ik -daar aangekomen- niet meer weet waarom ik daar heen ging is slaat ook nergens op *slaat zichzelf theatraal op het voorhoofd zodat er tenminste nog IETS te slaan valt*.

Het is niet altijd zo geweest. Ik heb altijd een waanzinnig goed geheugen gehad*. Eentje waar een olifant stik-jaloers op zou kunnen zijn. Maar sinds het uitdrijven van de moederkoek (plus kind) lijkt er ook wel een deel van de hersencapaciteit mee afgevoerd te zijn. Ik kan briefjes neerleggen om iets te onthouden en die in de deuropening leggen. Maar de kans is bijzonder groot dat ik er gewoon overheen stap.Terwijl ik soms boodschappen doe zonder briefje en alles meeneem wat er thuis op staat. Met vier agenda’s in de donkere spelonken van mijn hersenpan lijkt het allemaal niet meer zo soepel te gaan.

Ik heb me er lang genoeg tegen verzet en omdat het uitbreiden van mijn interne geheugen niet mogelijk was (en ik stiekem toch wel errug lui niet in staat bleek om mijn brein te trainen.) werd het ernstig tijd. Tijd voor mijn eigen agenda. Wel een kleintje (dan lijkt het nog niet zo erg).Verliefd stuiterde ik de winkel uit met mijn eigen exemplaar. Braaf heb ik thuis ingevuld wat er eigenlijk in mijn hersenpan hoorde te zitten. Dingen waar ik aan moest denken, verjaardagen en afspraken. Die kon ik mooi niet meer vergeten. Reuze handig….

…als je tenminste kunt onthouden waar je hem/haar/het** hebt gelaten!

*Ach ja, het voordeel van een slecht geheugen is, dat men van dezelfde goede dingen meer dan eens kan genieten, ghehehe.
** Doorhalen wat niet van toepassing is. Als je het niet vergeet tenminste!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2007. Bookmark de permalink .

63 reacties op Oeps

  1. Hanny zegt:

    Als je dan maar niet vergeet de nu binnenkomende informatie die je MOET onthouden in de agenda neer te pennen.

  2. claudine zegt:

    ha ha ha ja is zo herkenbaar, het is ook niet gemakkelijk in deze highlife te functioneren. dus een agenda is niet zo’n gek idee alleen een probleem je moet niet vergeten erin te kijken anders heeft het ook geen zin gniffelgniffel Dikke zoen Claudia

  3. Emmelinda zegt:

    @Hanny; Hahaha nou het kan niet meer, ik moet hem eerst terugvinden. Maar net deed ik boodschappen -zonder briefje want dat was ik weer eens vergeten- en ik nam alles mee van het briefje. Misschien is alleen het hebben van een agenda al genoeg πŸ˜‰

    @Claudine; Hahaha ja dat is ook zoiets. In het begin is dat nog leuk en denk je er steeds aan. Alleen al om dat mooie lintje in het midden steeds te kunnen verschuiven ;). Maar istie pleitos. Ik zal eens zoeken in die berg met handtassen hahaha πŸ˜‰

    Dikke knufffff

  4. ans zegt:

    Boodschappenbriefjes vergeet ik ook altijd mee te nemen, maar meestal heb ik toch wel alles wat er op staat (behalve het belangrijkste!).
    Een agenda gebruik ik al jaren, zo’n grote van action, daar schrijf ik echt alles in!
    Verjaardagen weet ik uit mijn hoofd, maar de laatste jaren vergeet ik toch steeds kaarten te sturen. Net heb ik er ook weer twee verstuurd, de één was een dag voor mij jarig en de ander gelijk met mij, nou dat weet ik echt wel uit mijn hoofd, waarom vergeet ik dan die kaarten op te sturen?
    Maar we zijn goed in het onthouden van reclames!!! In die makkelijke pakkuhhhhh.
    Gisteren nog zo stom: “Ik loop naar iemand toe met een schaal gebak (ik heb nog over, heb je trek?), ik zeg dat ik een schoteltje vergeten ben, dus ik loop terug, blijk ik al die tijd het gebaksschoteltje in mijn hand te hebben. En ik had toch iets met schoteltjes gisteren, want ik heb van die grote thermosdingen (airpotten), ik zal de koffie er uitpompen, hou ik het schoteltje eronder i.p.v. het kopje!!! Ik zag het nog net op tijd! En Karin heeft de rest van de avond in een deuk gelegen!
    Tsja, het zal de oude dag wel zijn πŸ˜‰
    Nog bedankt voor je felicitatie!!!

  5. vonnieb zegt:

    Het lijkt wel of dit logje over mij gaat…hihi.
    Ik vergeet heel veel dingen, wordt er gek van. Ook dacht ik slim te zijn om een agenda te kopen. Is handig *als je weet waar die is/ligt* Nu zet ik alles maar in m`n telefoon, zodat ik een alarm hoor als ik een afspraak heb, of iets moet kopen.

    Fijne woensdag verder.
    Liefsssss -X-

  6. Herkenbaar verhaal. Ben jaren geleden al aan een agenda begonnen. Helaas vergeet ik altijd om er iets in te schrijven. Dus uiteindelijk was dat ook niet aan mij besteed. Gelukkig hebben de mensen om mij heen wel goede hersens uhum (meestal dan)

  7. Billy zegt:

    met mijn geheugen is het ook al niet zo bijster goed gesteld…
    En mijn vrouw houdt de agenda bij, scheelt weer een slok op de borrel, hihihihi…

    Groetjes,

    Billy

  8. Abby zegt:

    quote:
    “Fragmenten uit belangrijke gesprekken van gister ….”
    Oeps, die gemarkeerde stukken ben je nu wrs ook vergeten, ik weet er nog maar eentje :S
    En waarom ook alweer die agenda’s trekken? whahahaha
    Dat ‘agendasyndroom’ komt wrs door iets uit het verleden, van die volgeplakte met idolenagenda’s waar geen ruimte meer in was om iets in op te schrijven?!?
    *smiley die over de grond rolt*

  9. Wanda zegt:

    Zo herkenbaar, ik moet al dagen dingen bestellen en ik vergeet het iedere dag opnieuw. Nu ga ik er gelijk aan beginnen!

    Knuf

  10. Youke zegt:

    Ik vergeet de dingen dan weer in de agenda te zetten. Of waar ik de agenda heb gelaten. Soms is het makkelijker te kunnen vertrouwen op je hersens.

  11. Bengeltjuh zegt:

    Ahum…waar had het laatst ook alweer over. Owja herinneringen van vroeger en niks kunnen herinneren. Ook zoiets. Ik dacht dat het kwam door burn-out en al de shit ervoor.eromheen en erachter…maar je geeft een idee * lampie knippert*… zou het komen door het werpen van een kind…hmmm…whahaha nou kan niet zeggen dat hij niet vergeetachtig is whahahahah

    Ik ben trouwens van origine een warhoofd…heb dus ook al een tijdje een echte agenda naast de computer liggen …zodat ik alles kan noteren (schuift de notities blaadjes opzij)…want vergeten is mijn middel name.Gelukkig heb ik een man die er smakelijk om lacht en mij dan stiekum helpt πŸ˜‰

  12. ~Tina~ zegt:

    Hahaha…. dan moet je inderdaad wel onthouden waar je je agenda hebt gelaten!
    En natuurlijk alle afspraken er netjes in zetten en ook niet vergeten om er in te kijken of je nog ergens naar toe moet ofzo.
    Ik weet niet hoe je het gedaan hebt, maar afgelopen zaterdag was je er precies op de afgesproken tijd! Hahaha…..

    Hoe is het dan met sleutels en dat soort dingen?
    Of liggen die op een vaste plek?

    Fijne avond, groetjes en liefs van Tina

  13. Emmelinda zegt:

    @Ans; Ja dat belangrijkste…dat is juist het probleem. Vorige week nog. Had ik een nieuw recept. Sta ik bij Appie want ik moest MIE hebben. Hebben ze daar 3 soorten. Pfff en op mijn briefje stond natuurlijk welke. Maar dat lag thuis. Dus nog maar een keer terug. Grrrr

    Ik had het ook met jouw verjaardag. Ik wilde er net een minuutje na twaalf iets op je log zetten omdat je geschreven had wanneer je jarig was. Iedere dag heb ik er aan gedacht. Maar op de dag zelf zag ik je log en besefte dat ik het alsnog vergeten was. Aaaargh zo irri. En die maffe oude reclames kan ik zo opschrijven. Als dat er nou eens uit kon dan had ik ruimte voor nieuwe data hihi.

    Oh hahaha dan ben ik ook stukken ouder dan mijn werkelijke leeftijd want dat overkomt mij dus ook regelmatig. Zoek ik het huis af naar een sjaaltje. Ben ik vergeten dat ik het tijdens het was ophangen alvast omgeslagen had. Dat soort dingen. Of dat ik iets wil vertellen maar ineens aan iets anders moest denken en helemaal vergeet waar ik gebleven was….

    Geen dank, graag gedaan πŸ˜€

    @vonnieb;Hihi is toch fijn als je leest dat je niet alleen met dat probleem zit he? Eigenlijk zou ik dat ook in mijn telefoon moeten doen. maar dat is nog geen garantie. Niet omdat ik die vergeet. Dat een keer niet. Ik neem hem vaak gewoon niet mee. Expres πŸ˜‰

    Ik wens jou ook een hele fijne woensdag! Knufffff

    @Jacqueline; Hahaha nou wat dat betreft vertrouw ik dan nog maar liever op mijn eigen geheugen. Ik geef het toe; ik heb ze schandalig verwend door alle afspraken zelf te onthouden. πŸ˜‰

    @Billy; Nou weet ik het; ik wil Γ³Γ³k een vrouw. Misschien ben ik er dan eindelijk van af hahaha πŸ˜‰

    Groetjes terug πŸ˜€

    @Abby; Hahaha nou zoals ik ook schreef; zoals ik jouw gesprek van jaren geleden helemaal kan navertellen….dus dat zit wel goed. Overigens hoefde ik er niet meer op terug te komen want ik heb die dingen nog “behandeld” op het laatst.

    Agenda’s trekken? Oeps dat ben ik alweer vergeten πŸ˜› hahaha geintjuhhhh

    Whaahaa zou het dΓ‘t zijn? Maar dan wel vΓ³Γ³r het knippen en plakken. Toen er nog gewoon “lege” pagina’s inzaten ghehehe. Want dat was wel even schrikken (00) ghehehe

    @Wanda; Ja ook zoiets. De papieren liggen al lang klaar en als ik er een blik op werp denk ik: “O ja dat moet ik ook nog doen” waarna ik gewoon vrolijk weer iets anders ga doen. Maareh…is het gelukt? Heb je het besteld?

    @Youke; Ja want stiekem is het zo slecht nog niet. Misschien moet ik het op een andere manier gebruiken want duidelijk is dat er veel dingen wΓ©l zijn blijven hangen. Meestal van die dingen waar ik eigenlijk geen bal aan heb. Dus ik moet nieuwe dingen ook als onnozel zien, dan sla ik dat vast op hihi πŸ˜‰

    @Bengeltjuh; Ja nou je het zegt. Maar dat is ook weer zoiets. Zelfs dingen die ik zo kan ophalen worden vaag bij stress. Als ik er ff voor ga zitten en er niet te hard aan denk komt het vanzelf weer boven.
    Grinnik…hier klopt er ook niks van. Ja dingen die je beloofd hebt..die onthouden ze wel πŸ˜› Als het hen tenminste goed uitkomt ghehehe

    Hahaha het is fijn dat je dan hulp krijgt. Ik kan een warhoofd zijn maar sommige dingen moeten perfekt afgewerkt zijn. Als ik de administratie zie van m’n marktplaats-activiteiten….tsjongejonge daar kan menig kantoor een voorbeeld aan nemen hahaha. Maar mijn betalingen….pffff. Het komt allemaal op tijd goed. Ik heb me voorgenomen het meteen af te werken, dan ben ik er ook vanaf πŸ˜‰

    @Tina;Hahaha nou ik had je mailtje in mijn inbox laten staan. Kon ik dus niet vergeten. Maar het was niet nodig want ik vond het zo leuk dat ik zoiets niet kΓ³n vergeten.

    Maar inderdaad, de sleutels liggen op een vaste plek. Hoef ik maar te graaien. Kan met de ogen dicht. Alhoewel…sinds Mies ook een sleutelbos heeft en die naast de mijne legt (om ze niet te vergeten)…..

    Ik wens jou ook een hele fijne avond! Groetjes en veel liefs!

  14. Jaap zegt:

    oeps… ik was ff vergeten dat ik nog niet had gereageerd….. πŸ˜‰

  15. Natazz zegt:

    Ik ben zo’n trut die vergeet afspraken in mijn agenda te zetten. Errug handig. Tegenwoordig hebben we een kalender in de keuken, dat is ook niet alles maar het werkt wel beter.

  16. Emmelinda zegt:

    @Jaap; Hahaha noteer in je agenda πŸ˜›

    @Natazz; Ja dat hadden we eerst ook. Op het prikbord. Maar dan was het prikbord vol. En de fruitmand is ook al vol, anders konden die papiertjes wel in de fruitmand hahaha πŸ˜‰

    Ik ga gewoon proberen het weer zonder agenda te doen πŸ˜‰

  17. fijnegozer zegt:

    Vergeetachtig? Of gewoon erg druk bezig? Want dat kan natuurlijk ook een oorzaak zijn.

  18. Leven zegt:

    o jee nog zo’n zeef als ik:(

  19. Emmelinda zegt:

    @fijnegozer; Ja dat is het vaak ook. Vanalles tegelijk willen doen. En nog doen ook. Als ik rustig zit gaat het allemaal best πŸ˜‰

    @Leven; Hihi, zullen we een cluppie oprichten? Ghehehe

  20. Leven zegt:

    Ik hou niet van clupjes Emmelinda:(
    Weet jij of er vanavond nog chat is bij FG?Kan ik weer eens een keertje meedoen is Γ­e d’r niet:(

  21. hahhahahah heel herkenbaar ik heb dat ook, maar heb het maar geweten aan een selectief geheugen hahah goede smoes he.
    Off topic, die andere log waar je gelkzen had ging dat ook over rgl? geef die log eens door als je hem nog weet ahahahaha dan ga ik even kijken, als ik het niet vergeet tenminste.

  22. Emmelinda zegt:

    @Leven; Hahaha was ook een geintje; ik hou ook niet van cluppies.
    Daarvraagjemewat trouwens…er is ook nog geen nieuwe log he?

    @Leidse Glibber; Hihi ja dat vind ik ook een goeie smoes. Die hou ik als reserve ;).

    Euhm nee, het was een referendum buiten Leiden. Iets om de burgers mee zoet te houden terwijl de boel zo ineens besloten was πŸ˜‰

  23. tagrijn zegt:

    Een agenda is ontzettend handig, vooral als me veergeet er regelmatig in te kijken. Want dit type geheugen kan je ook zonder moederkoekuitdrijving hebben. Ik schrijf ook een heleboel dingen in het vergeetboek.

  24. Emmelinda zegt:

    Soms is het alleen al handig om het op te schrijven. Dan kijk ik er niet eens in maar weet het nog heel goed. Net dat beetje hulp voor het-geval-dat πŸ˜‰

  25. Inge zegt:

    Hi Emmelinde, eenblogje naar mijn hart. Ik ben nl altijd alles kwijt. Zoek me soms rot op het schoolplein omdat ik gewoonweg niet meer weet wat ik mijn zoontje ’s ochtends heb aangetrokken………. Mobiel, sleutels, zonnebril ik loop altijd te zoeken. Maar aan de andere kant signaleer ik andere dingen weer heel scherp.Dus hopeloos is het ook weer niet.

    Ik hou het er altijd maar op dat ik vaak gedachteloos dingen wegleg en daardoor niet meer kan ophoesten waar ik het gelaten heb.

    Leuk blogje, ehh waar ging het ook al weer over;-)

    groetjes Inge

  26. Emmelinda zegt:

    Haaai Inge, leuk je hier te zien πŸ˜€

    Hahaha jaaaaa ik ken er nog een. Ik heb het ook als Marc een andere jas aantrekt ghehehe. Dan zie ik hem gewoon niet. Stom he. Alsof ik op zijn jas ben gevallen destijds πŸ˜›

    Maar dat van dat signaleren herken ik ook heel sterk. Wat zit dat toch allemaal moeilijk in elkaar he? Ik hou het er ook op dat het nog steeds niet hopeloos is. Anderen zijn blij dat ik me HUN afspraken nog kan herinneren. Nou moet ik alleen nog iemand zoeken die de mijne wil beheren ghehehe.

    Groetjes terug πŸ˜€

  27. Tja ouderdom komt met gebreken πŸ™‚ ha ha

    off topic het lijkt me geweldig als jullie eens een keer Hema rookworsten komen brengen !

    Ennnne geweldige limerick weer !

    Welterusten voor strakjes liefs Ylone

  28. Emmelinda zegt:

    Hihi mooi dat ik die leeftijd al bereikt heb, nou nog smoezen verzinnen voor de rest ghehehe πŸ˜‰

    Grinnik, hij slaapt nu dus ik kan de foto’s nog niet laten zien. Je weet maar nooit πŸ˜‰ hihi

    Dank je wel πŸ˜€

    Voor jou ook een hele fijne nachtrust! Dikke knufffff

  29. miss marple zegt:

    Ach ja, wie heeft daar geen last van, vooral als je het erg druk hebt. Veel andere dingen aan je hoofd. Ik vergeet rustig om in mijn agenda te kijken en schrijf er derhalve bijna nooit iets in.
    Greetzzz Mar

  30. Emmelinda zegt:

    Dat is waar. Al blijf ik het heeeeeel vervelend vinden. Gelukkig vergeet ik nooit iets ernstigs of iets belangrijks. Dat scheelt dan weer. Dan is een boodschappenlijstje laten liggen nog geen ramp πŸ˜‰

    Ja dat moet je echt aanwennen he, om er op een bepaalde tijd in te kijken ofzo. Anders vergeet je dat meteen.

    Groetjes trug πŸ˜€

  31. nieta zegt:

    Heb een kalender in de keuken hangen waar ik alles opschrijf wat ik MOET onthouden! Errug handig moet ik zeggen want mijn hoofd is gelijk een zeef..echt!!

  32. Emmelinda zegt:

    Ik heb hem in de “kelderkast” gehangen omdat die vakjes altijd te klein waren voor alles hihi. Toch maar weer terughangen denk ik want dit werkt ook niet. Alhoewel…sinds ik mijn agenda kwijt ben onthou ik die dingen wΓ©l. Het is vaag allemaal….pfff

  33. Dinie zegt:

    Wow dit verhaal had ik wel kunnen schrijven. Ik heb wel een agenda ,m aar vergeet er nog wel eens in te kijken omdat ik vroeger alles uit mijn hoofd wist, oeps! Ik wijt ook Γ‘lles nu aan de zwangerschapsdementie, want sindsdien is de aftakeling begonnen.:D (enne…weet jij soms ook nog wat je aanhad op bepaalde (speciale) dagen heel vroeger? Dat is ook zoiets raars van mij. Superonbelangrijk maar het blijft wel hangen.
    En ik kan zo hele gesprekken met oude vriendinnen oprakelen en hilarische gebeurtenissen die pas bij mijn vriendinnen weer komen bovenborrelen als ik de roest heb losgeweekt met mijn hele verhaal tot in de details. Wat ik denk is dat onze harde schijf overvol is met rotzooi en dat we even flink gedefragmenteerd moeten worden. Mischien nog een beetje werkgeheugen erbij en dan kunnen we weer….hahaha

  34. Leven zegt:

    ik heb een agenda die ik keurig bij hou;)
    Trusten, het was weer gezellig bij FG.Leuke vent hoor.

  35. Emmelinda zegt:

    @Dinie; Gewoon er niet aan toegeven he? Zo herkenbaar. Die agenda heb ik Γ©cht niet nodig. Was het maar zo hihi.

    Hahaha jaaaaa erg is dat he, dat weet ik inderdaad nog. Zo onnozel, wat heb je daar nou aan om te weten he? Laatst zat ik met Ans oude reclames op te halen. Ik kwam met eentje van Roosvicee. Die moet toch van eind 70-begin 80 geweest zijn. Maar van begin tot eind. Is toch maf he.

    Ja grinnik…dat defragmenteren zou geen gek idee zijn. Vooral omdat geheugen bijkopen nou eenmaal niet kan. MΓ©n wat zou dΓ t fijn zijn. Plek voor nieuwe zooi. Dan zou ik de boel wel een stuk opvoeren hahaha

    @Leven; Ik geloof dat het bij mij gewoon nog even moet doordringen dat ik ‘m echt nodig heb hihi. Komt wel πŸ˜€

    Nou inderdaad! Eens kijken of ik er volgende keer weer bij ben πŸ˜€

    Slaap lekker Leven!

  36. Remco zegt:

    ik wilde hier een reactie plaatsen,maar weet toch echt niet meer waar dit log over gaat?
    en om het nog erger te maken ben ik ook nog vergeten wat ik in die reactie wilde zetten.
    dus denk ik dat ik het maar kort hou en maar niks neerzet hierzo, want anders lijkt het zo stom dat je gewoon in het luchtledige zit te kletsen zonder een zinnig woord er uit te gooien.

    dus wens ik je veel plezier met het bij elkaar zoeken van oud papier waardoor je nog een beetje het idee hebt je tijd nuttig te besteden. want de hele dag aan de cola light zitten is ook geen goede zaak je zou er maar dronken van worden πŸ˜‰

  37. Pffff… ik gebruik al een agenda sinds ongeveer mijn 18e of zo…

    Sinds ik kinderen heb heb ik een knoeperd van een agenda: lijkt wel zo’n bureau-ding, een week over twee bladzijden, de dagen ingedeeld per halve uren… ik zou echt niet weten hoe ik dat ZONDER zou moeten doen! Zelfs het formaat van mijn handtassen is hierop aangepast! πŸ™‚

    Ik vergeet nooit iets daarin op te schrijven of erin te kijken: het is mijn leidraad! Verjaardagen, tandarts, school-verplichtingen, dokter, afspraakjes, vergaderingen, garage, sporttijden van kids, veranderde werktijden, enzovoort…

    En weet je waarom je het allemaal niet meer onthoudt? Omdat, zeker als je moeder geworden bent, er zoveel EXTRA te onthouden is! Enneh…. vol is vol!

  38. Annemarie zegt:

    Mijn agenda, uhhh, die zit in me tas! πŸ˜€
    heel handig dat ding… Alleen dan moet ik wel geowon naar school gaan, anders kijk ik er namelijk niet in… *grijns*

  39. Belinda zegt:

    Ik herken me helemaal in jouw logje. Mijn geheugen laat me al jaren in de steek maar aan de andere kant open ik net zo makkelij een laadje met de meest onzinnige info die ik dan wel weer opsla. Mijn brein is gewoon niet te volgen! πŸ˜‰

  40. Emmelinda zegt:

    @Remco; Nou dat is toch ook wat. Kwam ik net tot de ontdekking dat ik nog een log had. Helemaaaaaal vergeten. Tsjongejonge. Maar het ergste is; wie zijn jullie ook al weer? Ghehehe

    Hahaha ik be al dronken. Dronken van geluk. Maar waarom dat geluk? Dat weet ik niet meer. Vergeten om in mijn agenda te schrijven. Die ik toch kwijt ben πŸ˜›

    @Libra/weegschaal; Ja psies, vandaar dat ik het ook had over 4 agenda’s. De dingen voor mezelf weet ik wel maar die andere dingen moet ik ook onthouden. Marc heeft voor zijn werk zelf een agenda maar de dingen thuis onthou ik ook voor hem. Soms loopt het wel eens over. Dat merk ik wanneer er veel van die dingen die gisteren zijn gebeurd weer uit mijn geheugen zijn gewist maar anekdotes er gewoon uitflappen πŸ˜‰

    @Annemarie; Whaahaa ja ik herken dat. Ik ga dan wel niet naar school maar als ik dat ding niet in mijn tas stop…. Ellende is alleen dat ik een heeeeeeeeeeleboel tassen heb. Daar zit het kreng waarschijnlijk nog in πŸ˜‰

    @Belinda; Vreemd is dat he? De meest absurde info is gewoon nog opgeslagen. Zo nutteloos als iets. Ja bij triviant zou het handig zijn maar die dingen vragen ze natuurlijk nΓ³Γ³it. πŸ˜‰

  41. Abby zegt:

    Ooooooojaaaa ik weet het weer! [idee … dat van die 7 op hetzelfde moment whahaha

  42. Emmelinda zegt:

    wat is er nou niet op hetzelfde moment ghehehe *schuddebuikt*

  43. Anoniem zegt:

    ik ken het heb het zelfde problem en dan ben ik pas 17 maar haha i kheb een goede reden
    bij ons is het erfelijk
    kus m tot spreeks
    ben nog stteds een mail vrgeten te sturen
    sorry

  44. Emmelinda zegt:

    Uhm…staat raar zo. Maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel? πŸ˜‰ (WELLES)

  45. Emmelinda zegt:

    @Marion; Dat is waar. Dat geeft ook weinig ruimte in je hoofd ;). En ook die erfelijkheid πŸ˜‰

    Geeft niks, ik ben geduldig πŸ˜‰

  46. morris zegt:

    Wat een zelfpot en humor, en wat heb ik genoten van dit logje.

    haha zo herkenbaar!

    ik zal niet vergeten hier nog eens langs te komen

  47. * Garfjeuh * zegt:

    Ik heb al jaren een agenda hoor, alhoewel mijn brein het tot nu toe nog goed doe.
    Ik kan ook wel eens dingen vergeten, niemand is onfeilbaar, denk ik dan maar.
    Ik moet hier voor drie onthouden : voor mezelf en voor de kinderen.
    Alle afspraken komen bij mij.
    Housemanager is toch een goed woord hΓ©. Haha.

    Fijne avond.

  48. Emmelinda zegt:

    @Morris; Hahaha dnak je wel. Laat ik dan niet vergeten om je vooral welkom te heten op mijn log πŸ˜‰

    @Garfjeuh; Ja grinnik, daar zeg je het goed; housemanager. Als je alleen daar al geld voor zou krijgen….

    Ik wens jou ook een hele fijne avond!

  49. Anoniem zegt:

    JE MOET TOCH NOG FF WACHTEN HOOR IK MAIL JE ECHT HEEL SNEL BINNEKORT SORRYYY

    KUSS M

  50. Anoniem zegt:

    JE MOET TOCH NOG FF WACHTEN HOOR IK MAIL JE ECHT HEEL SNEL BINNEKORT SORRYYY

    KUSS M

  51. Yvonne zegt:

    Tijdens de zwangerschap al is er een deel afgestorven in mijn hersens. Juist, dat deel waarmee ik van alles kon onthouden.

  52. Emmelinda zegt:

    @M; Ik zal het niet vergeten. Erewoord πŸ˜‰

    @Yvonne; Zie je, ben ik weer langzaam zeg. Bij mij begon het pas bij de uitdrijving ghehehe

  53. Nicky zegt:

    Mijn agenda is heilig! Het is behalve agenda ook naslagwerk (adressen, telefoonnummers, wachtwoorden e.d)en dagboek! Ik schrijf alles op. Soms blader ik terug in oude agenda’s… Jeugdsentiment! Ik heb nog steeds spijt dat ik in een puin-ruim-aanval mijn middelbare schoolagenda’s heb weggegooid…

  54. Rietepietz zegt:

    Het heeft ook leuke kantjes hoor als je geheugen slecht werkt , zo kun je bijv. makkelijk je Γ©igen paaseieren verstoppen en zie je regelmatig “nieuwe gezichten “, of slaat het op die punten nou net weer niet toe?
    Mijn geheugen is vrij redelijk ,van Henk minder wat minder waardoor ik , bij al die herhalingen op t.v. , meestal naar “ouwe koek” zit te te kijken terwijl Henk regelmatig nieuwe films ziet …. hij wel!
    fijne avond en lieve groetjes , Riet

  55. Wanda zegt:

    De bestelling is gedaan en zelfs al binnen. Is dat niet netjes? Ik heb me aan mijn woord gehouden.

  56. Emmelinda zegt:

    @Nicky; Hahaha dat is nou het gekke. Ik heb die agenda’s dus bewaard (nou ja dΓ‘t was natuurlijk niet gek omdat ik alles bewaar) en weet psies waar die liggen. Nou mijn nieuwe exemplaar nog…pffff

    @Rietepietz; Whaahaa dat is natuurlijk wΓ©l weer handig. Is bij onze kids ook. Die kunnen ook rustig 300 keer hetzelfde filmpje bekijken ghehehe terwijl ik alles zo kan meevertellen en ik ze pas een paar keer gezien heb πŸ˜‰
    Dat van die paaseieren etc gaat helaas bij mij niet op. Jammer eigenlijk, het zou het allemaal misschien best een stuk leuker maken ghehehe

    Ik wens jou ook een hele fijne avond! Dikke knufffff

    @Wanda; Yihaaaaaa, goed gedaan meissie. Waar zal ik nou eens een log over schrijven? Ghehehe πŸ˜‰

  57. geertje zegt:

    Sinds de kinderen heb ook ik absoluut een agenda nodig!
    Alleen, ik schaam me bijna te vertellen, ik vergeet nog wel eens een afspraak erin te zetten! :-)))

    Gefeliciteerd trouwens met je geweldige prijs!!!

    Liefs en dikke knuffff
    en een geweldige rest van je weekend πŸ˜‰

  58. gonny zegt:

    Ja boodschappen briefje vergeet ik ook regelmatig….en ik kom ook vaak met vanalles thuis behalve met dat wat ik echt nodig had hahahaha…..maarre iets vlug vergeten is soms ook wel eens makkelijk…

  59. Emmelinda zegt:

    @Geertje; Hihi nou schaam je maar niet; ik ben het ding gewoon kwijt. Dat is nog veel erger πŸ˜‰ Alhoewel. Wel lekker rustig zo πŸ˜€

    Hahaha dank je wel. Wat een knaller he? Ben er nog steeds ondersteboven van! πŸ˜‰

    Ik wens jou ook een superweekend (wat er nog van over is hihi). Aan het weer zal het niet liggen…wat is het heerlijk he?

    Dikke knuffff en heeeel veel liefs!

    @Gonny; Hahaha maar het tegenovergestelde heb ik ook vaak; dat ik thuis kom met dingen die ik eigenlijk helemaaaaaal niet nodig had maar niet kon laten liggen omdat ze zooooo leuk en zooooo goedkoop waren ghehehe.

    Maar inderdaad… in dat geval is het idd alleen maar handig πŸ˜‰

  60. Abby zegt:

    Ik zie ik zie wat jij niet ziet?? Ik zie niets

  61. Emmelinda zegt:

    Moet je wel even je oogjes open doen he, ghehehe πŸ˜›

  62. Marika zegt:

    Ik schrijf afspraken vaak op losse briefjes, dat moet ik dan nog overschrijven in mijn agenda…wat ik vergeet. En dan vergeet ik de agenda ook nog vaak in mijn tas te stoppen als ik ergens heen moet. Zo’n geheugenuitbreiding zou toch best wel handig zijn. :-/

  63. Emmelinda zegt:

    Oh pfff die losse briefjes! Hou op schei uit! Ik heb eens van een oom zo’n toren gehad met die memootjes aan één kant vastgeplakt. Ik moest nog lachen omdat ik het idee had dat ik die noooooit op zou krijgen.

    Enfin, je begrijpt het al. Er is geen blaadje meer over. Allemaal op. In nog geen jaar 😦

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

