Emmelimerick*

*met dank aan Emile (Leidse Glibber) voor het idee van deze nieuwe naam!!!!

Een lastige hotelgast te Breda-Zuid
zat het kamermeisje nogal op de huid

Na zijn talloze bevelen
wist zij mede te delen:

"Hier deel IK nog steeds de lakens uit!"

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Zelfgeschreven limerickjes. Bookmark de permalink .

79 reacties op Emmelimerick*

  1. fijnegozer zegt:

    Dat meisje kon daar niet mee zitten
    ze was wel gewend aan dat vitten
    Ze sprak tot die gast
    wees mij niet tot last
    duik je bed in en ga liever pitten

  2. chavalbueno zegt:

    Ze begon toen de laken te delen
    en deed daarna net als zovelen
    ze deelde het bed
    met die gast van daarnet
    het kon haar ook eig’lijk niks schelen.

  3. chavalbueno zegt:

    Ehhh ‘toe’ moet uiteraard ‘toen’ zijn. Dat verandert Emmelinda vast wel even.

  4. Emmelinda zegt:

    @FG; Whaahaa dat was een goeie actie
    Dat vraagt natuurlijk om ’n reactie
    Die krijg je in deze vorm
    Want ik genoot enorm
    Bedankt namens de wzjmn-redactie!

  5. fijnegozer zegt:

    Begin jij nu ook af te korten.
    Dat moest er nu net nog aan schorten.
    Is het niet wzjmn?
    In plaats van wzjgm.
    Of ga ik me in het diepe storten?

  6. Hanny zegt:

    Het kamermeisje te Breda-Zuid
    weende na negen maanden luid.
    De hotelgast was weg,
    zij zat met de pech.
    En nooit deelde ze meer lakens uit.

  7. chavalbueno zegt:

    En nu staat bij haar op een kastje
    een foto van haar kleine gastje
    als ze haar kindje ziet
    denkt die kamergriet
    “het is toch wel een heel raar kwastje”

  8. Hanny zegt:

    De hotelgast uit Laren
    die liep zich de blaren.
    Hij had haar bemind
    en wilde zijn kind
    Maar zij zei: in geen jaren.

  9. Natazz zegt:

    Hahaha hij is weer geweldig!

    fijn weekend Em

  10. ans zegt:

    Wat een ellende in Breda-zuid
    maar ’t interresseert mij geen fluit
    want naar ik mag hopen
    had ze ook nog slopen
    En daarmee is mijn verhaaltje uit

  11. Emmelinda zegt:

    Hij weigerde allimentatie te betalen
    Daar begon ze dus stevig van te balen

    Maar hij mocht zijn kind niet zien
    en vond haar dus een flinke trien

    Dat wist ie dan toch wΓ©l zelf te bepalen.

  12. Hanny zegt:

    Er was eens een meisje in Drachten,
    ze kan echt niet langer wachten.
    Ze gaat er van door,
    want het eten gaat voor.
    Haar man zit al heel lang te smachten.

  13. Emmelinda zegt:

    @Natazz; Dank je wel! Jij ook een heel fijn weekend! Maak er iets leuks van πŸ˜€

    @Chaval, FG, Hanny &Ans; Hahaha geweldig!

  14. fijnegozer zegt:

    Aan dat kind viel niet veel te bekijken
    dat zou naderhand ook wel blijken
    het leek op een peer
    en op nog wel veel meer
    maar daar wil ik niet door over zeiken

  15. fijnegozer zegt:

    Dat kind had wel heel grote oren
    en kon daar heel zuiver mee horen
    daarbij ook nog heus
    een heel grote neus
    en die zat bovendien niet van voren

  16. Emmelinda zegt:

    Had het kind ook van die grote oren
    Of was ie met kleintjes geboren?

    Komt me enigzins bekend voor
    of heb je ‘m nog niet door?

    Toen probeerden we 1000 limericks te scoren!

  17. Emmelinda zegt:

    Whaahaa jij dacht zeker aan hetzelfde?

  18. fijnegozer zegt:

    Daar moest ik ook zelf net aan denken
    maar wou er geen aandacht aan schenken
    dus hield ik m’n mond
    dat leek me gezond
    Ik bedien je gewoon op je wenken

  19. fijnegozer zegt:

    In’t hotel kwamen steeds weer meer gasten
    Daarbij ene Marco van Basten
    hij schoot bij die troel
    meteen in het doel
    Maar betaalt nu wel mee aan de lasten

  20. fijnegozer zegt:

    Maar mag ik je nu nog wat vragen
    zit ik in m’n eentje te klagen?
    Of klaagt iemand mee
    dan zijn we met twee
    dan is het nog wel te verdragen

  21. fijnegozer zegt:

    Zo te merken is ieder verdwenen
    Dan neem ik nu ook maar de benen
    want alleen heeft geen zin
    daar zie ik niks in
    nu zit ik verdrietig te wenen

  22. Wanda zegt:

    Nee hoor fijnegozer je zit hier niet alleen, helaas in limerick schrijven kan ik niet dus dan maar zo.

  23. Emmelinda zegt:

    Maar van al dat gespeel in het bed
    Had ze niet altijd maar pret

    Ze had namelijk van onderen jeuk
    En dat was helemaal niet leuk

    Het nieuwe waspoeier was niet je-van-het!

  24. Emmelinda zegt:

    Ik ga even iets in de pan gooien
    Het vlees lag al te ontdooien

    Eet smakelijk allemaal
    dΓ‘s even een ander verhaal

    Flauw; ik zal eens met wat zout gaan strooien πŸ˜›

  25. Billy zegt:

    zolang ze niet tussen de lakens kruipt, is er niks aan de hand…

    πŸ˜‰

    Fijn weekend, Emmelinda!

  26. miss marple zegt:

    Je hebt het weer heel mooi beschreven,
    Wat dat kamermeisje heeft mogen beleven
    En ondanks de jeuk
    Lag ze toch in een deuk
    Want ze las de reacties hier even.

  27. Emmelinda zegt:

    @Billy; Dat is waar. Anders moet ze het bed alwéér opmaken. Geintjuhhh πŸ˜‰

    Jij ook een heel fijn weekend!

    @miss;

    Wow limericken gaat je ook al zo goed af
    Dat klinkt goed, helemaal niet maf

    Straks heb je er een verslaving bij
    pas op, dan is het tekenen voorbij

    Doe maar iets met de tip die ik hier gaf πŸ˜‰

  28. Abby zegt:

    Ik weiger hier aan mee te doen, lekker puh!

    (hij is wel weer top hoor! πŸ˜‰ )

  29. Rietepietz zegt:

    Ik durf wel… , ik durf niet…. , ik durf wel….

    De hotel gast verdween toen naar Drachten
    hij wilde niet langer meer smachten
    hij lag op “een deken ”
    is later gebleken
    omdat hij geen lakens kon verwachten !

    lieve groetjes , Riet

  30. claudine zegt:

    het kamermeisje was verslagen
    nu moest ze de consequentie dragen.
    ze kreeg een dikke buik
    en het kind moest eruit.
    tja dat was om moeilijkheden vragen!

  31. fijnegozer zegt:

    Was zij dan een tweede keer zwanger?
    Van die gast of van de behanger?
    Of van een schavuit?
    Wie legt me het uit.
    Kom zeg het nou,wacht nou niet langer.

  32. Emmelinda zegt:

    @Abby; Ja heeee :P. Is dat ff stoer zeg πŸ˜‰
    Maareuh…thanks πŸ˜€

    @Rietepietz; Nou. Da’s nou jammer Riet. Nu moet ik weer een sabbatical inlassen. HAHAHA geintjuhhh.

    Ik hoop toch zeker geen deken uit de kerk?
    Was hij van een van dat soort werk?

    Hij was kamermeisjes zat
    Die had ie allemaal gehad

    Ja zo was ie, de gemene vlerk!

    @Claudine;
    Ze zullen het bij het hotel wel merken
    want ze is meteen gestopt met werken

    Na het kinderen baren
    wilde zij niet meer paren

    Eerst moest ze het een en ander verwerken!

    @FG;

    Waarschijnlijk had ze een klantenlijst
    met namen van Amsterdam tot aan Zeist

    Na het lezen zul je wel merken
    dat ze weinig tijd had om te werken

    En dat het echt veel inspanning vereist

  33. Ja en jij dacht zeker dat ik mij nu ook tot een limerick laat verleiden , no way hhaahahh.
    Kan natuurlijk ook komen omdat ik er slecht in ben, maar dat laat ik in het midden.

  34. Emmelinda zegt:

    Hahaha nee hoor. Want dan moet ik er weer een terug schrijven en daar heb ik zoooooooo’n hekel aan. Geintjuhhh πŸ˜‰

  35. Ik ga niet meedoen… De laatste keer dat je met limmericken bezig was was je MAANDEN off-line… wil ik niet meer

  36. Emmelinda zegt:

    Oh maar ik heb weer een enkeltje Bahama’s geboekt hoor. Ik ga er weer een half jaar van tussen πŸ˜›

  37. morris zegt:

    “Zo?”, zei de gast tegen het meisje
    dan maar “lastig’ op een ander reisje

    Jij bent aldus hier de baas
    Voor mij rest dus alleen “helaas”

    “lastig”, maar jij zingt het hoogste wijsje

  38. Emmelinda zegt:

    Wow, ook goed gedaan Morris! Super!!!!

  39. J@n. zegt:

    Erg goed Emmelinda, je overtreft jezelf!
    (Ik vind hem beter als die van morris hoor)
    Groeten, J@n.

  40. Youke zegt:

    Als ze de lakens maar niet met hem deelt.

    off topic/In reactie: Mijn site lag er even uit, maar hij doet het weer *klopt af*

  41. Annemarie zegt:

    Gaan jullie weer naar de 1000 toe? πŸ˜‰

    Hij is weer super gelukt. HIj moet maar afwachten of hij uberhaupt nog iets gedaan krijg, krijgt ie vast vieze lakens!

  42. Belinda zegt:

    Ojee… ze hebben het virus weer te pakken! πŸ˜‰ Maarja, wat wil je ook met zo’n Emmelimerick!

  43. Emmelinda zegt:

    @J@n;Hihi dank je wel J@n, πŸ˜€ Groetjes en een heel fijn weekend!

    @Youke;Oh Youke, dat is ook een leuke om eens iets mee te doen in een limerick; die lakens DELEN. Hahaha ik zie het al helemaal voor me!

    off-topic; Ik klop met je mee af! *klopklopklop*

    @Annemarie; Hahaha dat was niet meteen mijn bedoeling. Al heb ik net een log geschreven (klad) dus mocht het zo ver komen dan heb ik alvast iets voor daarna πŸ˜‰

    Dank je wel :D. Grinnik ja ik zou er broodkruimels op strooien. Zal ie een onrustige nacht van krijgen ghehehe

    @Belinda; Grinnik…eens in de zoveel tijd schijnt het toe te slaan he? πŸ˜‰

  44. claudine zegt:

    met kinderen moet je werken
    anders zal je het merken

    Ze hadden geen brood
    maar hun moeder was een stoot.

    Dus ze moesten werken binnen de perken

  45. chavalbueno zegt:

    Het hotel in Breda moest gaan sluiten
    ’t personeel zat daar achter de ruiten
    En het was ongepast
    want iedere gast
    kneep de kamermeid steeds in haar kuiten

  46. Emmelinda zegt:

    Daarop begon de meid natuurlijk te gillen
    Men kneep haar namelijk ook in de billen

    ze verzon dus verschillende plannen
    zo gek werd ze van die tirannen

    Daar wilde ze geen tijd meer aan verspillen

  47. geertje zegt:

    het kamermeisje wilde geen wapen
    dus omwikkelde ze zich met een laken

    haar billen kregen nu rust
    haar stress werd gesust

    en iedereen bemoeide zich met zijn eigen zaken

    Geweldig weekend! πŸ™‚
    Liefs en dikke knuffffffff!!!

  48. Emmelinda zegt:

    Hahaha is dat even briljant van Geertje!
    Je gaat hier echt als een speertje

    Ik wens jou een fijne zondag
    en dat het gezellig wezen mag

    Liefs, dikke knuff en tot een volgend keertje!

  49. Jaap zegt:

    Hele leuke, Emm! …en bovendien schijnt de Deken het kussen te laken… ;););)

    (slaat nergens op, maar ik geef wel eens vaker onzin door)

  50. Marika zegt:

    Leuk verzonnen! :o)
    Maar ehh dit wordt toch niet weer een poging (hoeveel waren het er ook alweer) om het limerick record te verbreken, ik krijg een dejavu gevoel bij bovenstaande reacties. En we weten allemaal dat Emmelinda er daarna heel lang mee ophield, dus kappen nou! *hehehe*

  51. ~Tina~ zegt:

    Hij is super!
    En wat leuk dat iedereen terug gaat limericken zeg….
    Op dit moment heb ik even geen inspiratie, van zolder-opruimen gaan je hersens echt niet veel beter werken (hahaha…).

    Fijne zondagavond!
    Groetjes en liefs van Tina

  52. Anoniem zegt:

    hier is het meisje zonder stem
    die hard wilde roepen hallo emm
    maar het kwam niet aan
    dus eeft ze 4 dagen moet wachten
    ze was al bijna bang voor blijvende klachten.

    nu is haar stem terug
    roept ze emmelinda vlug
    dat een mens niet zonder stem kan
    vooral niet met beroepen zoals de haren
    onderwijs en verkoop moet je met stem ervaren.

    * laat nergens op maar de boodschap is denk wel duidelijk haha *

    is alles goed daar?

    kus m

  53. geertje zegt:

    Sorry Em, maar kon en kan het even niet laten πŸ˜‰
    zonder een rijmpje je log te verlaten

    het record hoeft er niet aan
    kan zonder limmerick weggaan

    Zal dus nu verder elders gaan blaten :-))

    Hier is het nu herfstvakantie; heerlijk!
    Het weer zit gelukkig ook mee; jammer van de regen van je dochter!
    Hoop dat de wind de goede kant opdraait voor haar :-))

  54. Anoniem zegt:

    nu is het hotel gesloten
    dus alle gasten op hoge poten

    alle kamermeisjes ontslagen
    en de gasten kunnen de meisjes nu niet meer plagen

    wat zijn ze er nu mee opgeschoten!

  55. Dinie zegt:

    Oh hemel, wordt dit er weer zΓ³ een. Ik wil wel meedoen maar ik moet Laura ophalen uit school zo dus ik zal er onderweg eens over nadenken ;D

  56. Anoniem zegt:

    Hee em, het is wel verslavend zeg ik doe niks anders meer dan denken wat er kan rijmen jeetje kan niet normaal meer denken πŸ™‚ uuuhhh kon ik dat al dan ?? hi hi hi, maar buiten dat ik heb geen idee meer wat, zit ik hier te typen terwijl de meiden piepen ga ik er maar snel vandoor, en zing ik in koor..TOt snel XXX

  57. Pasula zegt:

    Jaaaaa helemaal goed!
    Trouwens, ik heb een foto op m’n log vandaag staan met mijn lakens en dekbed (niet verder vertellen hoor, tis onherkenbaar, ik heb het tijgersetje toevallig net even verwisseld).

  58. Wat leuk! Een echte Bredase limerick!
    En ja… zo zijn de dames daar…

  59. Henriette zegt:

    Dat is weer een goeie.

    Verzin je ze zelf Emm?

  60. Remco zegt:

    ik vind dat er hier maar eens een laken moet worden opgehangen met daarop de tekst.

    “Emmertjes likken verboden”

    en uiteraard een van satijn die zijn zo zacht voor de huid (jaja even vrouwvriendelijk zijn πŸ˜‰ )

  61. Emmelinda zegt:

    @Jaap; Dank je wel!Hihi daar is ook een limerick van te maken πŸ˜€

    @Marika; Thanks meissie πŸ˜€
    Grinnik…nee het was niet de bedoeling om een pogong te wagen. Alhoewel…misschien is het wel weer eens tijd voor een sabbatical πŸ˜›

    @Tina; Dank je wel :D. Ja grappig, wat een talent allemaal he?
    Ahhhhh je bent hard aan het werk op zolder? Lukt het allemaal een beetje?

    Fijne avond! Veel liefs en groetjes!

    @M;
    Oh hihi was je echt je stem kwijt?
    Wat ben je toch een gekke meid
    Gelukkig heb je ‘m gevonden
    lag deze nog in Londen?
    Nu ga ik, weliswaar tot mijn spijt

    @Claudine; Oh hahaha kijk nou eens, het werkt verslavend he? Die keer dat we die recordpoging hadden gedaan dacht ik ook echt in rijmvorm. Niet alleen bij het webloggen maar ook gewoon thuis enzo. Is het bij jou inmiddels een beetje over of rijm je nog lekker door? Hihi

    @Geertje; Oh hihi ook al zo’n rijmtalent! Wat leuk!

    Hier is het nu ook herfstvakantie. Lekker he, ff alles rustig. En idd, het weer is prima. We hebben er vandaag mooi gebruik van gemaakt.

    @Dinie; haha ben je Laura nou nog steeds op aan het halen? Ghehehe πŸ˜›

    @Pasula; Hihi dank je wel πŸ˜€
    Oh haha goed zo, je moet ook aan je privacy denken. Ik kom snel even een kijkje nemen!

    @Nicky; Grinnik…ik had er eerst Amsterdam-zuid staan maar het was zo lang. Heb ik er Breda van gemaakt :D. Ben maar blij dat je er weg bent. Dat gedrag…pffff

    @Henriette; Dank je wel :D. Yep ik verzin ze zelf. Meestal hoor ik een spreekwoord en/of gezegde en gaat mijn fantasie vanzelf werken ;). Even een limerick van maken en klaar πŸ˜€

    @Remco; Oh hahaha heeeeeel slim. Dat kreukt namelijk ook niet zo. Hoef ik dat niet steeds te strijken (zeer Em-vriendelijk natuurlijk, ghehehe)

  62. Anoniem zegt:

    ik wil wel voor jou schrijven een rijm
    daar in zal ik mededelen alle gein
    over het dagelijks leven
    moet wachten heel even.
    zal ik stukjes vast plakken met lijm

  63. Anoniem zegt:

    nu zul je denken wie is dat zodner naam
    geen schrijft een rijm maar wil geen faam
    je zult het niet weten als ik het niet zeg
    dat is niet helemaal waar wat een pech
    en nu kan ik niet rijmen op het eind aam

    ik zal me beetje bekend maken
    zl me eigenwijs heid staken
    zal je een letter verklappen.
    voor de rest meto je zelf gaan stappen
    dan mag je het schreeuwen van de daken

    M

  64. Emmelinda zegt:

    Ik ben hier maar niet gaan schreeuwen,
    Want op ’t dak klimmen duurt eeuwen

    Ik ben nou eenmaal geen astronout
    daarbij is het daar ontzettend koud

    En het stikt daar van de spreeuwen

    Daarom doe ik het maar even heel stil
    Misschien dat je dat ook lezen wil

    Ik had het gezien aan het anonieme
    al is dat geheel een legitieme

    Zo dit is toch best een heel verschil?

    Dat was allemaal heel erg zacht
    er verscheen dan ook een pracht

    aan reakties in één
    dat zie je meteen

    Die heb ik zo even voor jou bedacht

    Nou ik moet nu helaas weer gaan
    dan laat ik dit wel voor je staan

    Lees het maar op je gemak
    ’t gaat van de hak op de tak

    Maar daarna kraait natuurlijk geen haan

    het klinkt misschien heel erg mal
    maar ik vind 5 een heel mooi getal

    Dus dit is echt de laatste rijm
    Daarvan maak ik dus geen geheim

    Ik hoop dat het je iig bevallen zal!

  65. Anoniem zegt:

    het heeft mij te zeers bevallen
    da jij die rijmen voor mij neer deed knallen
    ik kan niet zo goed rijmen als jij
    zo eet de poes rijstebrij
    van dat rijmen snap ik soms geen ballen

    ik moet je iets grappigs vertellen
    ik kan weer praten en bellen
    me collega’s worden moe van mij geblaad
    en hopen soms dat mijn stem weer beschaad
    dat intereseert ij niet tot ze vertelgrenzen gaan stellen

    ik heb hard gewerkt moet je weten
    heb nu gedouched want had erg zitten zweten
    nu ben ik schoon en rein
    en schrijf ik dit rijmpje voor de gein
    ga nu maar eens regels meten.

    het is moeilijk iets nuttigs te verzinnen
    soms wou ik dat ik het kon pinnen
    leven, geluk en plezier i.p.v geld
    nee geen ongeluk en geweld
    ik wil mijn zelfstandigheid winnen

    ja zelfstandigheid is wat ik wil
    helaas is daar voor geen pil
    geen drankje, poedertje of peuk.
    leven is moeilijk genoeg ik wil iets leuk
    doe niet zo saai en vooral niet kil

    zo dit is het 6e vers
    zo gaar uit mijn hoofd vers gepers
    ik ben jou lekker voorbij
    wil jij ook een orde rijstebrei?
    dit is ne zo droog als gers

    M

  66. Anoniem zegt:

    hey je wilt toch niet gaan zeg!
    ben je weg? en dat zonder overleg!
    ik zag je in het hoekje wel gluren
    het leken soms wel uren
    maar nu ben je echt weg

    *snik*

  67. Anoniem zegt:

    ik zie dat waren er al zeven
    en nu dit is 8 om het even.
    ik moet va het vorie record betalen
    ik deed niet mee dus moet inhalen
    zat ik even te beven.

  68. Anoniem zegt:

    Hee em, het is wel verslavend zeg ik doe niks anders meer dan denken wat er kan rijmen jeetje kan niet normaal meer denken πŸ™‚ uuuhhh kon ik dat al dan ?? hi hi hi, maar buiten dat ik heb geen idee meer wat, zit ik hier te typen terwijl de meiden piepen ga ik er maar snel vandoor, en zing ik in koor..TOt snel XXX

    Geplaatst door: | 22 oktober 2007 om 12:40

    nie tom het een of ander
    maar dit heb ik nie tgeschreven dit was een ander

  69. Emmelinda zegt:

    Zo heee wat zie ik nou weer?
    Jij gaat echt als een speer
    En zo ontzettend snel;
    je lijkt overtoom wel!
    Eens kijken of ik ‘r een weet deze keer!

    Ja het is me weer gelukt
    en heb weer een rijm geplukt
    Hij was reeds rijp
    dat klinkt wel lijp
    Maar hij staat hier mooi gedrukt.

    Die limericken van jou zijn perfekt
    Je bent vanavond echt goed gebekt
    Ik sta nou dus echt wel paf
    want het rijmen gaat je goed af
    En het nederlands is echt correct

    Dan zal ik ook nog trachten
    zodat je ‘r nu kan verwachten
    Ik zal er nog een paar plaatsen
    dan zal de bal wel weer kaatsen
    Da’s dan geheel zonder klachten

    Daarna geef ik je een dikke zoen
    en ga weer iets anders doen
    nog een paar logjes bezoeken
    welke moet ik nog uitzoeken
    Soms een verhaal, dan een cartoon

    Dan maak ik een praatje op die log
    DΓ‘s best een leuk werkje, toch?
    Ik maak echt veel uren
    met dat lezen en turen
    Dat is echt helemaal geen bedrog

    Je leert de mensen een beetje kennen
    Bij sommigen is dat wel even wennen
    maar na een praatje of ’n foto
    in Amsterdam of in Kyoto
    Maar dat zul je wel herkennen

    Nou ga ik er weer van tussen
    even kijken naar de zussen
    die zijn aan ’t spelen
    en niet aan’t vervelen
    Ik geef ze twee dikke kussen

    Ik zou zeggen tot de volgende keer
    Dan zie ik jou natuurlijk weer
    Misschien, en het is geen geslijm,
    weet ik dan voor jou weer een rijm
    Dat is natuurlijk wat ik dan probeer

    Misschien is er iets leuks op tv
    Of is dat geen goed idee?
    Ik wil je een fijne avond wensen
    dat doe ik niet bij alle mensen
    Dus bij jou wel, is dat oke?

  70. Emmelinda zegt:

    Ik zag de laatste regel bij je rijmpjes staan
    En heb er meteen maar iets aan gedaan
    er was nog een anonieme reaktie
    het was fout van deze redactie
    Beloofd; ik zal nu beter opletten voortaan!!

  71. M zegt:

    Je zult nu wel weg zijn
    Wat een leuke rijm echt gein!
    Het rijmen gaat mij redelijk af
    Ik sta er zelf ook wel even voor paf
    Wie had gedacht dat wij zo goed zijn

    Met de zussen hoe gaat het ?
    Vermaken ze zich in de vakantie net?
    Ik wel want ik moet werken
    Dat voel ik wel en kan het erg merken
    Ik gooi er naar met de pet

    Ik wil wel werken dat is geen probleem
    Maar thuis is wat ik vaak met me mee neem
    Praten er over doe ik niet veel
    Helemaal goed is dat niet voor een deel
    Ik voel me dan soms zo leem( te)

    Zo nu en dan wil ik wel eens loslaten
    En dan kan ik niet meer stoppen met praten
    Binnenkort zal ik je op de hoogte stellen
    Want donderdag ga ik weer bellen
    Om een maatje kleiner te bestellen

    Zo kun je zien ik spring van hak naar de tak
    Het gaat niet altijd met gemak
    Maar laat me mond niet snoeren
    Zal ook niet overal overheen boeren
    Ik schreeuw het wel van het dak

    Tv kijken doe ik niet veel meer
    Heb weinig tijd alles gaat als ene speer
    Het is al weer bijna november
    Nog ff en dan sinterklaas in december
    Dan word ik achttien en dat is maar 1 keer

    Met achttien mag ik al wat meer als het toegelaten word
    Want ja sommige houden mij wel heel kort
    Maar ik ben eigenwijs ja dat zou je niet zeggen
    Dus kijk maar uit als je wilt overleggen
    Lukt het niet dan roep ik vort vort!!!

    Ik moet je wel toegeven je hebt er 10 geschreven
    Ik moet je die eer wel geven
    Je behoort tot de aller goeden
    Maar moet je ook voor je eer behoeden
    Ga je er mee leuren dat moet ik het verheven

    Loop niet te koop met de kanten die goed zijn
    Maar laat alle kanten door komen met straal en schijn
    Foute kanten benaderen wij positief
    Want wij zijn naar elkaar erg lief
    Wij doen elkaar geen pijn

    Wij praten over de dingen die wij niet fijn vinden en lijken
    We gaan er voor en nergens voor wijken
    Moeilijk is dat wel hoor
    Soms doet het pijn en voelt het als een boor
    En dan moeten wij weleens bezwijken

    Ik ben jou voorbij met mij coupletten
    Kijk en hoor ik speel trompetten
    Ik zeg jou weltrusten en gedag
    En ontvang jou zoen met een smag
    Ben niet van de verkeerde kant daar moet ik wel opletten**

    Ik ben blij jou te kennen
    Als een vriendin waarmee ik af en toe kan pennen
    We schrijven soms over en weer
    En soms is het stil een keer
    We praten en ouwe-hoeren als jonge dennen πŸ˜‰

    Zo nu heb ik genoeg geschreven
    Ik lat het hier bij voor even
    Ga nu slapen want morgen is het vroeg
    Heb dan een hele lange dag voro de boeg
    Weltrusten en kusjes en hè niet van de kou beven!

    (**ik ben hetro voor de gene die denkne dat ik lesbisch ben en op emmelinda val)
    M

  72. Anoniem zegt:

    zo 13 limmericken in een fout verhaal
    ga ik hier even met het record aan dehaal
    haha dat record moet maar even wachten
    ik zit ecth naar slaap te smachten
    ga nu slapen vorodt ik faal

    kuss m
    love yo πŸ˜‰

  73. Anoniem zegt:

    14 woehaaaaaaaaa kus m

  74. Emmelinda zegt:

    Zo heeee is dat hier ff een lading
    maar er zit bij voor ieders gading
    Dat heb je heel knap gedaan
    zoiets zal mij niet ontgaan
    het is voor jou vast ’n ontlading!

    Op deze manier kun je ook wat van jezelf kwijt
    Het is even rijmen; dat kost wel tijd
    Maar goed, dan is je hart gelucht
    en hoef je niet meer op de vlucht
    Je bent, serieus, echt een hele lieve meid

    Ik zal aan je denken aanstaande donderdag
    en hoop dat je snel ’n maat minder mag
    Het is geen makkelijke ingreep
    Je hoeft er niet in ’n houtgreep
    Dat is tenminste wat ik op televisie zag

    Het is onzettend spannend, je bent dapper
    Je kunt ’t niet vergelijken met een kapper
    Maar als je dan bent terug
    heb je minder last van je rug
    Ik klink nou haast als een wetenschapper

    Laat je me dan later nog even de datum weten?
    Zodat ik natuurlijk met je mee kan zweten.
    Ik zal dan aan je denken
    en je geen haar krenken
    Die datum zal ik echt heus niet vergeten!

    Ja van jou krijg ik zo nu en dan mail
    In mijn mailbox komt de laatste tijd veel
    Ik kan niet altijd reageren
    Daar moet ik tijd voor creeren
    Ik behandel brieven heel individueel

    Maar niet terugmailen betekent niet dat ik je vergeet
    Ik geloof eigenlijk wel dat je dat wel weet.
    Het ontbreekt me soms aan tijd
    Dat is iets wat me wel spijt
    Daar raak ik natuurlijk wel eens van in ’t zweet!

    Ja ouwehoeren kan ik met het grootste gemak
    Dat is toch eigenlijk ook een serieus vak?
    Ik doe dat dan ook met veel plezier
    en vind dat juist het grootste vertier
    En zelfs dat doe ik zonder een glas cognac!

    Tijdens het typen kijk ik ook nog even naar tv
    Ik zeg je, dat valt niet helemaal mee
    Ze leiden me steeds af
    daarvan sta ik wel paf
    Maar goed, dan ga ik wat vaker naar de plee

    Nu is er het programma de rijdende rechter
    waarin de buur natuurlijk is véél slechter
    dan de vrouw die er al jaren woont
    ze wordt met een bezoekje beloond
    De relatie tussen hen wordt echter niet hechter

    Ze hebben vaak al een enorme ruzie
    Vrede is dan ook een grote illusie
    De rechter doet zijn best
    Maar slaagt niet voor de test
    Dat is dan ook echt mijn conclusie

    Ze hebben nog jaren last van elkaar
    Dat is natuurlijk voor beiden heel naar
    Maar als ze eigenwijs blijven
    moeten ze steeds kijven
    Het is me toch echt een herrie daar!

    Ondertussen is dit limerick nummer zoveel
    Die past dus ook perfekt in ’t geheel
    ga maar lekker slapen
    ik hoor je hier gapen
    Dit was bijna ’t laatste onderdeel

    Als we nou alle limericken bij elkaar tellen
    Zou het eerder richting duizend snellen
    Alles in één reaktie schiet niet op
    maar zelfs dat vind ik natuurlijk top
    Misschien kan ik er wel iets meer bestellen

    Slaap maar lekker in je warme bed
    dan maak ik nog een klein b-tje pret
    ik stop er nou maar mee
    dan kan ik naar de wc
    Zodra ik er een punt achter heb gezet.

  75. Dinie zegt:

    Ik zal je iets bekennen. Ik heb er niet eens over nagedacht (bloos nu van oor tot oor)

  76. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ga je schamen en zet die megacoole bril van je op! Geintjuhhh…groot gelijk πŸ˜‰

  77. claudine zegt:

    Ik wil me er niet mee bemoeien
    maar het berichtje waar jullie mee stoeien

    is het berichtje van mij
    en aangezien jullie er niet uitkomen sta ik jullie bij.

    maar ben blij dat het jullie bleef boeien
    X Claudine

  78. claudine zegt:

    jeetje wat een rijmen
    zonder moeite aan mekaar te lijmen.

    jullie kunnen het goed,
    en het gaat zoals het moet.
    maar menig regel is wel slijmen!

    de hotel gast uit bredazuid
    is helemaal de picture uit

    nu worden er verhalen gemeld
    en intieme details verteld.

    en dat is waar menig limmerick sluit.

    meestal in de avond is het feest
    en komt het rijmbeest

    de kinderen liggen dan op een oor
    en lees ik de limmerick hard op voor

    maar schoenmaker blijf bij je leest.

    het gaat echt van de hak op de tak
    en ik snap er niks meer van, geen zak.

    van sommige krijg je rode wangen
    zometeen kunnen we er een muur mee behangen.

    met de limmericken die ik op je weblog plak.

    ik lees dat sommige bang zijn om je te verliezen.
    en dat je gaat pakken je biezen.

    blijf niet hangen in het verleden
    dat was een strijd die is gestreden.

    dat had ik al in de smiezen.

    we willen voor al more.
    lieve emmelinda ga zo door

    de verhalen op je weblog geschreven
    zijn me allemaal bijgebleven

    en vooral met veel humooooorrrrrrrr

    Dikke zoen en tot gauw XX claudia

  79. Emmelinda zegt:

    Ooooh wat was je hier weer lekker creatief
    Wat een woorden en ook nog eens zo lief
    Dat was een supergaaf plan
    Want ik kreeg ’t ‘r warm van
    Is dat nou niet superpositief???

    Ja ik heb het weer eens flink af laten weten
    maar ik was jullie echt niet vergeten
    Ik had, tot mijn grote spijt
    Soms maar heel weinig tijd
    Dat heb ik mezelf natuurlijk best wel verweten

    Nu is het dus gedaan met de vakantie
    Ik baal dr wel van in 1e instantie
    Al is het nu in huis wel stil
    Ik weet dus ook niet wat ik wil
    Dat geeft dus geen enkele garantie

    Die regen ben ik nu toch echt wel behoorlijk zat
    Fijn dat we die in de vakantie niet hebben gehad
    Het was koud maar lekker droog
    Er was geen enkele regenboog
    Maar nu, nu is het buiten ontiegelijk nat

    Ik zag dat jullie gezinsuitbreiding hebben gekregen
    Nou werkelijk, dat was echt de moeite van het overwegen!
    Ohhh wat is dat een schat
    Die wordt je toch nooooooit zat!
    Daarvan wil je er toch eigenlijk wel negen???

    Geniet maar lekker van jullie nieuwe vriend
    Dat heb je echt, eerlijk waar, verdiend
    Wat een knuffel, wat een lieve hond
    Hij ziet er uit behoorlijk gezond
    Je hebt immers echt de beste gescreend!

    Ik wens jullie dan ook ontzettend veel plezier
    Met dit hele lieve en vooral mooie dier
    De kids zullen dol op hem zijn
    en ook voor jou is het superfijn
    Dit is dan ook mijn enerlaatste rijm hier

    Ik geef je een hele dikke knufff
    Daarvoor heb ik nog genoeg puf
    dan brei ik er een eind aan
    en moet naar school gaan
    Naar die meesters en die juf!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

