Watknutseljemenou?

Kiekeboe

Wanneer je je kinderen naar school stuurt zul je dat weten ook. Karrenvrachten werkjes nemen ze mee naar huis waaraan ze kunstzinnig bezig geweest zijn. Grinnikend Vertederend bekijk je de brouwsels terwijl je je wenkbrauwen optrekt en je afvraagt wat het nou eigenlijk moet voorstellen en bent er dolblij mee. Zeker bij je eerste kind. Wanneer ook je tweede/derde/vierde telg de schoolpoort binnen mag is het natuurlijk ook best nog schattig wanneer hij/zij trots met een tekening/werkje naar buiten komt. Totdat je een paar jaar verder bent en je zolder op die van mij begint te lijken.

Maken ze in groepjes een projekt van twee meter bij drie meter, dan zucht je (van verlichting, red.) wanneer je kroost met loten niet gewonnen blijkt te hebben. Terwijl je bij hem/haar de tranen van het gezicht veegt (en de kleenex niet aan te slepen is) wegens grote teleurstelling, juich je in jezelf want hoe had je dat nou weer op de fiets/in de auto gekregen? En nog erger; waar moest je het laten???

Sinds Mies naar de middelbare school gaat is daar een verandering in gekomen. Een kleine. Dat dan weer wel. Papierwerk krijgen we nauwelijks nog te zien (helaas ook niet dat papierwerk waar ik eens graag een blik op zou werpen, maar dat terzijde). Wel technische bouwwerken van hout en nog met flinke regelmaat ook. Het is heel mooi (ja tuurlijk; het is wel van MIJN kind hoor, ghehehe). Maar *rolt theatraal met ogen* waar moet ik het kwijt? Weggooien kan ik gewoon (nog) niet over mijn hart verkrijgen.

Stef zit nu in het laatste jaar van de basisschool. Binnenkort komen we ook bij haar aan op het punt dat we haar in moeten laten inschrijven op een middelbare school. Die folders en andere bijbehorende soorten van slijmerij spam hoeven we niet. Open dagen slaan we natuurlijk ook gewoon over. We (Marc en ik) hebben namelijk onze keuze al gemaakt. Of Stef het daar nou mee eens is of niet. Immers, lettende op het bovenstaande* is er maar รฉรฉn optie…

We schrijven haar gewoon alvast in op een kokschool!

*en wrijvende over onze eeuwig-rammelende-buiken natuurlijk. Plaats zat om de zelfgemaakte spullen daarin op te bergen, ghehehe!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2007. Bookmark de permalink .

67 reacties op Watknutseljemenou?

  1. fijnegozer zegt:

    Wat ben jij uitgekookt zeg! (om maar in koks-termen te blijven)

  2. Annemarie zegt:

    Sla je nu niet de stap over van de middelbare school? ๐Ÿ˜‰
    Maar is natuurlijk wel zo praktisch later, hihi.

  3. Emmelinda zegt:

    @Fijnegozer; Ja grinnik, maar pas op hoor; dit is gรฉรฉn GEBAKKEN lucht, ghehehe

    @Annemarie; Hahaha ja die slaan we gewoon over. Tegen die tijd ben ik uitgehongerd ๐Ÿ˜›

  4. Ans zegt:

    Dat vind ik nou de perfecte oplossing!!!!
    Edwin had een hekel aan knutselen, door zijn slechte motoriek leek het nergens op en dat had hij zelf ook heel goed door. Ik denk dat hij er daarom een hekel aan had.
    Met vaderdag was hij duidelijk heel blij dat hij geen vader had, want dat was zijn kans om niet mee te hoeven doen. Ach, dan had hij er ook eens voordeel van. En het scheelde mee weer troep hahahaha.
    Maar een koksschool vind ik een grandioze oplossing! De zoon van een kennis van mij is daar mee bezig en met verjaardagen bakt hij altijd de taarten, perfect!
    Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

  5. Emmelinda zegt:

    Ja niet slecht he? Hihihi.

    Hier idem dito. Ze willen de laatste jaren ook niet eens meer dat ik het bewaar. Een tekening die perse ingekleurd moest worden in de klas is bijna gelijk aan eentje van een kind uit groep 1. Alleen maar snel-snel een paar potloodstreken en nog net niet buiten de lijntjes. zelfs een ander kleurtje is teveel moeite. Ook thuis had ik lijm, stiften en knutselspullen in overvloed maar die liggen nog precies zoals ik ze opgeborgen had ;). Knutselen doen de meiden alleen nog maar met fotobewerkingsprogramma’s. Scheelt opruimen he? Ghehehehe.

  6. Gelukkig was en is zoon-kind altijd meer van het fysieke…. taalde niet naar zijn “frutsels”!
    Dochter-kind is artistieker: blinkt eigenlijk uit in expressie (heeft ze dus ook als extra keuze-vak in 2e klas middelbare)… haar “frutsels” passen dan ook altijd in de sfeer van ons huis: het hangt/staat/ligt dus ook nog overal!
    Voor het overige snap ik je wel ๐Ÿ˜‰

  7. Emmelinda zegt:

    Breng je me op een idee; Wanneer blijkt dat ze toch enigzins andere ontwerptalenten heeft dan kan ik haar natuurlijk naar een kunstacademie sturen later. Hoef ik niet meer daarvoor naar Ikea (*proest*) of naar een ambachtschool zodat zij de gootsteen kan MAKEN (is toch ook kunstig?)od een designschool zodat sommige noodzakelijke dingen in huis ineens stijlvol worden. Hmmmz…maar ja, onze buiken dan?.

  8. Hanny zegt:

    Als de Terrine van ossenhaas met eendenlever, dressing van gebrande sesam en honing, Escolar met gegrilde courgette, olijfolie en vier kruidenazijn, Kleine salade met warme St-Maure geitenkaas en Italiaanse balsamicodressing en meer van dit soort gerechten je de neus uit komt, waarschuw je ons dan, zodat we kunnen aanschuiven!

  9. Emmelinda zegt:

    Whoehaaa…zeg Hanny, ik vrees dat ze tegen die tijd echt een auto nodig heeft. Dit krijgt ze echt niet met haar fietsje mee naar huis ๐Ÿ˜› ghehehe.

  10. epie zegt:

    van de een een pakkend gedicht met kom eens eel dichtbij , heel lief trouwens.
    en van de ander een prachtig kapotgevallen boetseerwerk , wat me nooit is uitgelegd wat
    het geweest is.Maar zeer serieus overhandigd

    heel moeilijk om met ingehouden lach dat in ontvangst te nemen.

  11. epie zegt:

    van de een een pakkend gedicht met kom eens eel dichtbij , heel lief trouwens.
    en van de ander een prachtig kapotgevallen boetseerwerk , wat me nooit is uitgelegd wat
    het geweest is.Maar zeer serieus overhandigd

    heel moeilijk om met ingehouden lach dat in ontvangst te nemen.

  12. Jenny zegt:

    Whahahaha…..wat een goede oplossing!Alleen, wil zij dat ook?????hahahaha…pa en ma zitten al handenwrijvend naast elkaar om haar het goede nieuws te vertellen!
    Groetjes!

  13. Emmelinda zegt:

    @epie; hahaha ja ik herinner het me nog. Was het geen asbak? Maar ja, ergens moet het erfelijk zijn geweest, ik herinner me ook nog een mooie foto van een taart die gevallen was ๐Ÿ˜‰ Hihi

    @Jenny; Jaaaa we kunnen haast niet wachten. Eerst die cito-toets. Al is dat maar formaliteit natuurlijk ๐Ÿ˜‰

    Groetjes terug ๐Ÿ˜€

  14. Youke zegt:

    Ja, dat is wel een oplossing ja. Je hoeft alleen maar kookboeken kwijt en allerlei handige apparaten om het eten te bereiden.

    Gewoon nog even bewaren. Mochten ze uit huis gaan, geef je ze gewoon alles mee. En dan zul je zien dat ze zelf ook de helft weg gooien.

  15. geertje zegt:

    Hahahahaha!
    Hoe krijg je het voor elkaar steeds te schrijven wat ik ook al denk ๐Ÿ™‚
    Gisteren ben ik de hele ochtend bezig geweest de kratten vol tekeningen en andere kunstwerken te sorteren van mijn 4 koters.
    2 vuilniszakkenzakken vol heb ik gedeponeerd in de daarvoor bestemde kliko; er stond geen naam of datum op; dus wist toch niet meer wie of wat. Zit nu nog met 2 kratten die gesorteerd moeten worden; een werkje als ik niets te doen heb (wanneer geen idee! *kijkt angstig naar de stapels foto’s die nog ingeplakt moeten worden*).
    Soms lijkt het minihuis hier wel op een pakhuis; vol kunstwerken en andere dingen die bewaard moeten blijven omdat er nog herinneringen aan vast zitten.
    Maar, ik ben vastbesloten; de komende maanden moet het een stuk leger *hoopt dat de anderen de lege ruimten niet al te snel volstouwen!*

    Een kokschool zit er bij die van mij niet in helaas; zou het wel lekker vinden ๐Ÿ˜€
    Anne gaat komend jaar ook naar de middelbare; gelukkig dat daar minder werkjes zijn dan op de basis ๐Ÿ˜‰
    Zij heeft net de drempeltoets gedaan dus binnenkort weten we welke rchting we moeten zoeken voor haar. Haar school geeft een advies vast voor de echte cito, al is de drempel ook al een soort cito (wel zenuwen 2 keer een cito in een jaar!).

    Mirjam bloeit nog steeds; het is ongelooflijk met wat voor resultaten ze thuiskomt; zelfs als ze dichklapt heeft ze nog een voldoende?

    Hoe gaat het met jouw kanjer? Ook naar haar zin?

    Een geweldige dag Emmelinda!
    En veel plezier tijdens de vakantie :-))))
    Liefs en dikke knuffff.

  16. Sally zegt:

    haha uitgekookt hoor. En als huiserk thuis veel oefenen zeker? Dus een gratis kok in huis… Hummm niet verkeerd. (hoewel gratis…zo’n vlijmscherme koksmessenset kost wel wat. Wel ook weer handig want met zo’n meid wil je dan geen ruzie.)

  17. Sally zegt:

    haha uitgekookt hoor. En als huiswerk thuis veel oefenen zeker? Dus een gratis kok in huis… Hummm niet verkeerd. (hoewel gratis…zo’n vlijmscherme koksmessenset kost wel wat. Wel ook weer handig want met zo’n meid wil je dan geen ruzie.)

  18. Emmelinda zegt:

    @Youke; Kookboeken? Oef daar zeg je zoiets…moet ik ook nog een boekenrek organiseren. Hmmz misschien bestaan er spetterkapjes voor de laptop. Zoeken ze maar recepten op internet ghehehe ๐Ÿ˜‰

    Ja Daar heb je echt gelijk in. Het spul van mij ligt nog altijd bij mijn vader ๐Ÿ˜‰

    @Geertje; Whaahaa wat grappig! Dus je bent er ook mee bezig. Wat een boel spullen krijg je mee he? Is gewoon ongelooflijk. Ik kan me voorstellen dat je, wanneer je er geen naam, datum of klas bij zet, dat je niet psies weet van wie het was. Maar het gekke is dat de kids het zelf wรฉl weer weten. Ook na al die jaren. Maar daar waag ik me niet aan hoor. Stel je voor dat ze het dan willen houden hahaha.
    Grinnik, ik moest wel lachen om die opmerking dat je hoopt dat die ruimtes niet meteen volgepropt worden. Het is gek he, maar die lege ruimtes zijn idd zo weer vol.

    Ja dat is wel zenuwenwerk, 2 keer cito’s in een jaar maar je weet asls ouder wel heel goed waar je aan toe bent. Een vriendin van Mies was naar het gymnasium gegaan omdat de toets die uitkomst had. Dit jaar is ze naar de Havo gegaan. Emotioneel was ze er gewoon niet aan toe. Daar kijkt een toets niet naar ๐Ÿ˜‰

    Geweldig dat Mirjam het zo naar haar zin heeft en het zo goed doet op school. Het is als ouders zo’n opluchting he? Pfff

    Bij Mies gaat het ook prima. Leren is nu niet meer zo vanzelfsprekend als op de basisschool en de 1e klas. Ze moet er nou echt iets aan doen. En dat is iets waar ik even achter de vodden aan moet zitten.Ze komt nu niet meer weg met “even overlezen”. Geeft op zich niks maar pffff iedere keer weer die toestanden dat ze zucht omdat ze liever wil msnnen ;). Maar het belangrijkste is nog dat ze het nou waanzinnig naar haar zin heeft. De rust is wedergekeerd in de klas. Heeeeeerlijk

    Ik wens jou ook een superdag. Geniet er lekker van! De vakantie is zoooo snel voorbij ๐Ÿ˜ฆ

    Dikke knufff en veel liefs!

    @Sally; Oh jaaaa daar had ik nog niet eens aan gedacht. Zouden ze op zo’n school ook moeten koken als ze straf hebben? Dan zal ik de opvoeding eens aanpakken ghehehe.

    Dat is waar, zo’n set is niet goedkoop. Maar ja, we moeten er wat voor over hebben. Een goeie investering en we kunnen daarna heeeeeelijk bikken ghehehe ๐Ÿ˜‰

    Mocht het zijn dat die school toch niet bij haar past dan kan ik haar altijd nog messenwerpster laten worden in het circus hahaha

  19. Natazz zegt:

    Mijn moeder heeft ook altijd alles bewaard, toen ze een paar weken geleden besloten dat ze wilde verhuizen vond ze het nodig om al die rommel aan mij te geven. Nu ligt MIJN zolder onder de troep. Net als jij kan ik het niet weggooien. *zucht*

    En de kokschool, niets mis mee hoor. hahaha.

    fijne dag!

  20. Emmelinda zegt:

    Oeps, ik moet het dus tegenhouden wanneer mijn vader wenst te verhuizen, dat zie ik wel weer, hihi. Moeilijk he, dat weggooien? *zucht mee*

    Nee, goeie keuze he? *wrijft over buik*. Ik denk dat ik de weegschaal maar alvast weggooi (die WEL hahaha).

    Ik wens jou ook een hele fijne dag!

  21. geertje zegt:

    Helaas wel ja; dat de vakantie zo voorbij is ๐Ÿ˜ฆ
    Gisteren en vandaag ben ik druk aan het ruimen (inderdaad; ik vraag ze ook niet van wie een tekening nou was hahahahaha!!!!) en morgen wil ik weer wat leuke dingen doen; als ze naar schol gaan heb ik er nauwelijks de kans toe vanwege al die verschillende tijden.

    Mirjam vindt MSMmen ook veel interessanter, maar ze is zo trots dat ze in de “hoogste klas” zit van het VMBO, dat ze er wel zin in heeft haar huiswerk te doen (vorig jaar niet; toen vond ze het een ramp).

    Gelukkig zijn ze dit jaar allemaal tegelijk vrij. Vorig jaar had Jaap op andere dagen vakantie; gelukkig gelijk getrokken!

    Jij ook een hele zonnige dag (heerlijk die herfst zo!)
    Liefs en dikke knuffff!!!

  22. Emmelinda zegt:

    Hahaha, wat kost dat veel tijd he, dat opruimen. Ongelooflijk. Komt ook omdat je ieder werkje apart moet bekijken he? Ik heb de laatste jaren al een selectie gemaakt voordat het de zolder op ging. Waar amper een potloodstreep op stond kwam er niet doorheen. Scheelt weer. Een beetje dan hihihi. Blijft nog megaveel over.
    Maar je hebt gelijk; lekker leuke dingen doen. Gisteren ben ik met ze gaan midgetgolfen. Was heerlijk, ff in de frisse lucht. Was voor Mies wel eens leuk; naar buiten ipv msn hahaha.

    Wat leuk dat Mirjam zo haar best doet. Zit ze nou in VMBO-T dan? Mies zit in VMBO-T/Havo. Dit jaar bekijken ze dan wat ze aankan. Moeilijk. Huiswerk maken doet ze thuis nauwelijks, dat komt omdat ze ieder 3e uur een les daarvoor ingepland hebben. Dan kunnen ze bij een leerkracht navraag doen als ze iets niet snappen. Hebben ze dat bij Mirjam ook?

    Ja dat hoorde ik bij andere mensen. Dat is toch ook niks. Kun je nog niet met z’n allen er op uit!

    Jaaaaaa zo heb ik echt geen problemen met de herft. Heerlijk. Dat het maar lang mag blijven zo! geniet er maar lekker van!

    Dikke knuffff en veel liefs!

  23. Belinda zegt:

    Kijk dat is nu goed meedenkend ouderschap!! Elke dag komt Stef dan thuis met een zelfgemaakte schotel waarbij je gelijk weet waar je die op moet bergen. Scheelt je een hoop plakwerk ook!

  24. Pasula zegt:

    Of de timmerschool? Een grote kast in elkaar knutselen waar papa en mama eh pardon: de knutselwerkjes opgeborgen worden. ๐Ÿ˜›

  25. Emmelinda zegt:

    @Belinda; Ja slim he? zeker weten dat we afwassen dan niet eens meer zo vervelend vinden, ghehehe

    @Pasula; Hahaha dat ze dan maar eerst een stuk aan het huis bouwen, dan kan die kast er in ๐Ÿ˜‰ Ghehehe

  26. Goed idee van je.. Dat hebben wij met de derde gedaan. En nu ik al die lekkere dingen geniet had ik de anderen er ook heen gestuurd. hihi
    Vooral nu ze bij een broodjeshuis stage loopt is het dolle pret. Fietstassen met broodjes lopen hier binnen.

  27. Emmelinda zegt:

    O heeeeeerlijk. Broodjes vind ik altijd lekker! Die zijn hier ook altijd welkom. Je snapt dus hele goed dat ik de dagen aftel dat we eindelijk kunnen gaan inschrijven he? Ghehehe

  28. Sjoukje zegt:

    Slim bekeken van je, maar wel uitgekookt hihihi.

    Groetjes Sjoukje

  29. Emmelinda zegt:

    Grinnik..zeker weten. Maar ja de liefde van ouders gaat toch ook door de maag? Ofzoiets? Hahaha

    Groetjes terug!

  30. Billy zegt:

    dat zou pas een schitterende oplossing zijn…
    En die zolder definitief opruimen om plaats te maken voor een oefenkeuken?

    Groetjes,

    Billy

  31. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja nou je het zegt! Met een hele oude oven zodat ik de rest van de meuk er in kan verbranden ghehehe.

    Groetjes terug!

  32. Rietepietz zegt:

    Nรฉรฉรฉรฉ, niet alles weggooien natuurlijk maar ieder jaar een paar extra mooie uitzoeken en diรฉ bewaren zo groeit de berg niet te hoog .
    Je zou Stef รณรณk in kunnen schrijven bij een school waar zij voor coupeuze kan leren , hรฉรฉrlijk als ze dan weer met een “maatwerkje “thuiskomt !Daar heb je ook altijd wel een plekje voor toch?
    lieve groetjes , Riet

  33. geertje zegt:

    Mirjam zat vorig jaar in brugklas VMBO T/Havo, maar dat redde ze neit.
    Nu zit ze in VMBO T/Gemengd; en dat doet ze op haar sloffen (op dit moment dan…).
    We zien wel wat het wordt; als ze zich maar lekker voelt ๐Ÿ˜‰

    Lekker zeg, eropuit!
    Beter dan MSMmen.

    Ja, dat opruimen kost enorm veel tijd; vandaag kwam ik allerlei dingen tegen van mijn oma en opa; dan duurt het ruimen wel even wat langer. Intensief, maar wel leuk! ๐Ÿ™‚

    Jij ook veel plezier morgen!
    Liefs…

  34. Emmelinda zegt:

    @Rietepietz; Hihi maak je geen zorgen; dat opruimen valt wel mee. Ik kan er toch geen afscheid van nemen. Al heb ik tegenwoordig wel een selectie. Niet alles gaat zo maar de zolder op.

    Hahaha ja dat is รณรณk een idee natuurlijk. Scheelt mij weer tijd met speuren op marktplaats, Ebay en speurders ghehehe. Misschien kan zij gemakkelijk aan sterrenstof komen ๐Ÿ˜›

    Dikke knufff

    @Geertje; Ik heb bij Mies ook mijn twijfels. Als ze zich er voor inzet zou Havo misschien wel kunnen maar eerlijk gezegd zie ik me niet nog een paar jaar zo mopperen. Nu werkt het nog maar volgend jaar trekt ze zich daar natuurlijk ook geen bal meer van aan ;). Maareuh..wat is dat dan gemengd? Volgens mij hebben ze dat hier niet?

    Nou inderdaad! Morgen gaan we zwemmen. 5 uur dobberen in het water (golfslagbad). Vakantie heet dat ghehehe. Afgepeigerd (en stinkend van de chloor) weer thuis komen. Maar idd ff afkicken van msn ๐Ÿ˜‰

    O jaaaa dat is ook zo leuk! Ik kan de zolder inmiddels wel weer een keer opruimen. Nu om spullen te vinden die op marktplaats kunnen hahaha. Maar ja, dan kom je oude poezie-albums tegen etc…zo duurt opruimen 4x zo lang maar is ook 4x zo leuk ๐Ÿ˜‰

    Thanks! Maak er iets moois van ๐Ÿ˜€
    Dikke knufffff

  35. * Garfjeuh * zegt:

    Ik hou echt wel van die mooie knutsels en tekeningen van de kinderen.
    Ik heb een deel op de gang hangen, en een deel in de kelder in dozen zitten. Ik vind ze schitterend.
    Bij dochtertje op de kokschool had ze elk jaar een klasbanket en daar konden we tegen een zacht prijsje ons buikje vullen met het allerlekkerste.
    Fijne avond.

  36. Emmelinda zegt:

    Oh hahaha ja tuurlijk; ik hou ook van die knutsels hoor. Je weet toch dat ik het graag overdrijf een beetje aandik? ๐Ÿ˜‰

    Mmmm dat lijkt me echt heerlijk. Niet alleen het eten maar ook die stralende koppies van die kids die trots jullie laten eten!

    Ik wens jou ook een hele fijne avond ๐Ÿ˜€

  37. Remco zegt:

    hie rkan ik geen soep van brouwen laat staan een maaltijd maar t toetje was wel lekker ๐Ÿ˜›

  38. Kijk dat is nou eens een verstandig plan, alhoewel weet je wel wat voor bouwwerken sommige koks kunnen maken.
    Wat dacht je van een ijspaleis opeens in je woonkamer ahhahahaha. midden in de winter met de kachel op 21.
    Dan zijn die werkjes die je op zolder kan gooien toch misschien nog niet zo erg hahahah.

  39. Emmelinda zegt:

    @Remco; oeps, je hebt toch niet als soep het afwaswater weggewerkt he? ๐Ÿ˜‰

    @Leidse Glibber; Oh hahaha nou ben ik natuurlijk een warm persoonlijkheid dus van dat ijspaleis blijft binnen no time niks meer over, dat begrijp je natuurlijk wel. Dan kunnen we hier binnen zwemmen vrees ik.

    Misschien moet ik het aanmeldingsformulier nog maar even bewaren ๐Ÿ˜‰

  40. Dinie zegt:

    Haha, ja dan heb je iig weer plek genoeg op zolder om de kleren die je niet meer past op te slaan ๐Ÿ˜‰

  41. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja en de boeken van Sonja bakker en collega’s te verstoppen ๐Ÿ˜›

  42. Heb begerepen dat ze nog architecten zoeken voor Madurodam, zou dat geen goede opleiding zijn, krijg je in elk geval niet van die grote toestanden in huis.
    Maar ja dan loop je je weer rot te zoeken waar bv het paleis op de dam is gebleven en vind je hem uiteindelijk terug in het rechterkeukenkastje hahahahah

  43. nieta zegt:

    Iekkkk,de mijne is ook met haar laatste jaar basisschool bezig! Geen kookkunstjes voor de mijne maar iets met dieren,wil ze doen. Zolang ze niet met spinnen of slangen thuiskomt,om mee te experimenteren, vind ik alles best!

  44. vonnieb zegt:

    Slim om haar op de kokschool in te schrijven hihihi. Alles wat ze maken is leuk maar “het ken te gek” hรฉ…

    Fijne woensdag
    Liefssss -X-

  45. gonny zegt:

    Ja is wel een goed idee…die kokschool…
    Ik zei gisteren nog tegen Mel : jij kan eigenlijk helemaal niet koken he….zei zo:echt wel….maar jullie bemoeien je er altyd mee…..??? nooit opgevallen..hahahahha

    B.t.w.
    En was het leuk zondag?

  46. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber; Whoeehaaa, scheelt ook enorm in kosten van cement ed. Doe je echt eeuwen mee met zo’n zak. Voor het rechterkeukenkastje hoef ik eigenlijk niet bang te zijn. Dat staat boordevol meuk hahaha.

    @Nieta;Oh hahaha zul je zien dat ze dan voor school koeien-ogen moeten ontleden of kikkers uit elkaar slopen. Hihihi

    @vonnieb; Ja en soms lijkt het alsof de juffen en meesters maar รฉรฉn voorbeeldenboek hebben. Komen ze alwรฉรฉr met die gefrunnikte bloem die ik zelf op de kleuterschool al gemaakt heb hahaha

    @Gonny;Oh whaahaa ja schuif het maar op jullie af. wat noemt ze koken? Een boterham maken? Ghehehe. Wie weet wat voor een talenten ze heeft. Kan ze mooi een 6-gangenmenu voor jullie klaarzetten. Gooi je het Sonja-Bakkerboek maar bij het oud papier ๐Ÿ˜‰

    Jaaaaa de dag is omgevlogen! Was supergezellig!

  47. angel zegt:

    Wat ben ik blij dat ze bij mij alletwee al jaren werken..maar die frobeldingen heb ik nog steeds…in dozen op zolder.. als ik er later niet meer ben mogen ze zelf uitzoeken of ze er nog wat van willen bewaren.. de armband van geplakte witte/bruine bonen en de papieren slofjes liggen wel nog steeds op mijn nachtkastje…en de bloempotjes met kersglitter komen ook nog elk jaar tevoorschijn.. al gaan ze meestal meteen weer terug de kerstdoos in.. want wat mรณet je drmee ๐Ÿ˜€

  48. Emmelinda zegt:

    Oh hahaha ja zo is het hier dus ook. De stoomboot van een eierdoos gemaakt ligt ook nog steeds op zolder. Net zoals die kerststerren met de halve pot glitter er op. En die geverfde gympies. De handafdruk in gips met vaderdag en dat clowntje met dat blauwgeverfde koppie staan nog steeds op de slaapkamer omdat ze er zo ontzettend lief mee aankwamen. Je zegt het goed; wat mรณet je drmee. En toch he…echt weggooien is zoooooo moeilijk!

  49. J@n. zegt:

    Dan moet je ook iemand op een school hebben waar ze leren om kleding te verstellen of kun je dat zelf?

  50. ~Tina~ zegt:

    Zoals je weet zijn wij onze zolder aan het opruimen en ik kwam ook een grote doos met werkjes tegen van de basisschooltijd van mijn zoon.
    Ik heb toendertijd direkt een schifting gemaakt en alleen het allerleukste bewaard.
    Je kunt echt niet alles bewaren he?

    De werkjes van de middelbare school is weer wat anders: mijn zoon wil ze zelf weggooien, is er niet tevreden over, maar wij vinden ze zo leuk!
    Een stoeltje bijvoorbeeld, of een blik (van veger en blik weetjewel).

    Maar het is een goed idee om je dochter naar een koksopleiding te sturen, hahaha…. jullie willen dan elke dag wel proeven he?
    Bij ons op school kun je in het restaurant eten, voor 10,50 euro krijg je een 4 gangen diner. Niet gek he?

    Weten jouw dochters wat ze willen worden??
    Fijne avond, groetjes en liefs van Tina

  51. Anoniem zegt:

    moprge ben ik weer van de partij

  52. morris zegt:

    ik ben er best wel blij mee dat mijn moedertje nog spulletjes uit mijn “knuselermaaroploskindertijd’heeft bewaard. Enkele knutselarijen, versieren nu de hal van mijn appartementje.
    Wat ik gemaakt heb, wat jet voorstelt? Geen idee…..dat maakt het NU zo bijzonder!

  53. Wanda zegt:

    Ik heb genoten!
    Kniefs, mij

  54. epie zegt:

    een hert met een gewei met een knobbel is een eenender
    een hert met een gewei met twee knobbels is een tweeender
    een hert met een gewei met drie knobbels is een drieender
    een hert met een gewei met vier knobbels is een vierenden
    nou en als ie hondrd wordt is het een honderdender

  55. epie zegt:

    snapt niemand dus maar jij wel he

  56. Wat vraag je je nou af over onze buiken???

  57. Pasula zegt:

    Ik kom nog even een reactie knutselen op je log
    Omdat ik toch
    denk dat er een nieuw logje van jou aan zit te komen
    ik BLIJF daar maar over dromen

    (ja ben ff aan het oefenen voor de sinterijm :P)

  58. Abby zegt:

    Maaaarrrrr….dan ook de mislukte *knutsel*hapjes eten he! Hee, tis tenslotte van je eigen kind he! ๐Ÿ˜‰ ghehehehe

  59. Rietepietz zegt:

    nรฉรฉ hรฉ! ,log al 4 dagen oud?
    Was het tรณch mijn limerick?
    Dan maar even een extra fijn weekend wensen , maakt dat iรฉts goed?
    lieve groetjes , Riet

  60. geertje zegt:

    Gemengd is gemengde leerweg; half theoretisch en half praktijkonderwijs. Voordeel is dat je met deze leerweg ook gewoon naar een MBO kan.

    Nou inderdaad, dat pushen word je gek van :-))

    Lekker hoor, zwemmen :-))
    In Den Haag durf ik dat niet in de vakanties; veel te druk. Wil ze wel een beetje in de peiling houden ๐Ÿ˜‰

    Nog een geweldig weekend!
    Liefs…

  61. Nicky zegt:

    Goed plan, heel goed plan. Ik ga even polsen of Michelle nog wil switchen van school…

    Overigens.. met de ‘grote verhuis’ heb ik 354.298 knutselwerkjes van Michelle vastgelegd met mijn digitale camera. Daarna kon ik ze, zonder gewetensbezwaren, gewoon in de kliko mikken! Dat ruimde behoorlijk op. Lekkerrrrr. Af en toe kijk ik nu vertederd naar haar knutselwerkjes op mijn computer. Eerlijk is eerlijk; ik zie ze vaker dan toen ze nog op de zolder lagen!

  62. Goh goed idee van Nicky, maar kan natuurlijk altijd nog rigoreuzer.
    Wat dacht je van je kinderen op de foto zetten en dan gewoon hups in de ……………..Ohhh beetje hard geloof ik maar wel doeltreffend ahahahhhhahah

  63. Henriette zegt:

    Dat is nog eens een lumineus idee Emm.
    En als het meezit hoef je nooooooit meer te koken. Of heb je daar geen hekel aan?

  64. Bengeltjuh zegt:

    Goeie plan zeg ๐Ÿ˜‰

    Ik heb wel een doos met van die geknutselde werkjes op zolder staan.

    Nu hij op de middelbare zit heb ik nog niks ontvangen, behalve dan de papieren met de S.O of repitities die hij gebrouwen heeft, met zo een leuk cijfer erop.Ook wel fun…..die gaan in een map.Kan ik vast plek op de zolder maken voor al die mappen haha.

    Ow het verslag van Disney komt nog….ben nog aan het bijkomen ;-))

  65. Yvonne zegt:

    Ik ben kleiner gaan wonen. Bewust gekozen voor een woning zonder zolder. Kunstwerkjes staan/hangen/liggen gemiddeld bij mij een half jaar en daarna worden ze medogenloos weggesmeten. Zonder dat klein vrouwtje het ziet. De, naar mijn mening, allermooiste platte exemplaren berg ik op in een plastic map of box die helemaal dicht kan. Dat laatste is uit voorzorg, ik wil geen ongedierte. Die zijn namelijk gek op kunstwerkjes.

  66. marion zegt:

    hey emmelinda ben weer online hoor….
    heb me bezt uitgesloofd maar bennog niet klaar.
    ga jou wel linken hoor als da mag naturlijk
    dike kus marion

  67. Emmelinda zegt:

    @Jan; Hahaha gelukkig kan ik het zelf. Maar ik heb mijn oude kleren ook nog bewaard. Kan dus nog een eind vooruit hahaha ๐Ÿ˜‰

    @Tina;Nee je kunt inderdaad niet alles bewaren *gaat breed voor afdeling schoolwerk staan op zolder*. Ik heb de laatste jaren inderdaad een boel weggegooid. Maar het is niet genoeg. Er staat nรณg zo veel hihi.

    grinnik, ja dat herken ik. Mies wil ook niks meer bewaren. En juist die dingen zijn zo leuk geworden! Dus die verstoppen we mooi ๐Ÿ˜‰

    Maar natuurlijk willen wij dan iedere dag proeven. Stel je voor dat ze bijles nodig heeft ghehehe.

    Nope, het lijstje van Mies is zo ongelooflijk lang. Volgens mij wil ze van iedere beroep wel iets. Het lijstje van Stef is leeg. Maar goed, nog tijd zat ๐Ÿ˜‰

    Ik wens je een hele fijne dag! Groetjes en veel liefs!

    @Marion; Ik heb je gezien hihi. Ben ook al ff op je nieuwe log gaan spieken. Kom er nog wel uitgebreid even kijken ;)Ennuh…natuurlijk mag jij linken ๐Ÿ˜€

    @Morris; Ja psies en weet je…als je naar een kunsttentoonstelling gaat zie je vaak werken die er zelfs op lijken! Krijgen ze nog vet voor betaald ook! hihi

    @Wanda; Daar ben ik blij om! Kniefs!!!

    @epie; Whaahaa was toch briljant he? Misschien moet ik die eens overtiepen om er een logje van te maken ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Weegschaal/Libra; Ssssst…straks wil iedereen een hapje ๐Ÿ˜‰

    @Pasula; Hahaha nou je kunt ophouden met dromen want er is een nieuwe log aangekomen.Maar oeps…het is niet veel soeps ghehehe

    @Abby; Oeps, daar zeg je zoiets. Maar ja dat is natuurlijk niet nodig, ze is immers een wonderkind whaahaaa ๐Ÿ˜›

    @Rietepietz; Whaahaa…maak je maar geen zorgen. We hadden last van een virus. Iedereen hier in de buurt leek er last van te hebben. ’t Vakantievirus ๐Ÿ˜›
    Maar toch bedankt voor die extra portie fijn-weekend-wensen!

    Wens ik jou een heeeeeeeeeeeeeeele fijne maandag! Dikke knuffff

    @Geertje;Wow, dat is idd een ideale oplossing. Dat is hier niet op die school van Mies. Misschien was dat ook wel iets voor haar.

    Bleergh…als het nou voor รฉรฉn keertje is maar het blijft terugkomen ๐Ÿ˜ฆ

    We waren slim geweest en savonds gegaan. Vorige vakantie zagen we dat de drukte afnam tegen 5 uur (etenstijd). Was nu dus ook. Er stond nog wel een bord bij de kassa dat er geen tafels en stoelen meer beschikbaar waren wegens giga drukte dus ik kreeg het ff benauwd. Nergens voor nodig; ze hadden het bord nog niet weggehaald. Plek zat en hรฉรฉrlijk gezwommen! ๐Ÿ˜€

    Ik wens je een heeeeele fijne maandag (balen he, dat de vakantie alweer om is! Pfff) Dikke knufff

    @Nicky;Ik denk dat ik ook maar weer eens moet verhuizen als ik dat zo lees. Wat een slim plan! Misschien moet ik toch maar weer eens de zolder op met mijn fototoestel. ๐Ÿ˜‰

    @Leidse Glibber; Whaahaa, ik rol zowat van mijn stoel. Ik zie het helemaal voor me. Benen steken uit de kliko…hahaha

    @Henriette; Uhm…eigenlijk niet eens. Alleen dat gezeur aan tafel dat ze het niet lusten *kijkt vooral naar Mies* is wel wat minder leuk. Dat komt overigens niet door mijn kookkunsten ghehehe ;). Maar dat gelooft natuurlijk weer niemand hahaha

    @Bengeltjuh;Hihi nou juist die papiertjes zie ik dus nooit. Eigenlijk zou ik me zorgen moeten maken maar ja, aan het rapport is niks raars te zien. De leerkrachten hebben zeker zelf ruimte te veel op zolder ofzo? Hihi.

    Ik ben zoooo benieuwd naar je avonturen en hoe je het ervaren hebt. Ik kom straks bij je kijken!

    @Yvonne; Het gekke is dat wij nu in het zelfde huis al bewust kleiner wonen. De zolder is immers ingekort door al die meuk kunstwerken en speelgoeddingen die รฉcht niet weg kunnen/mogen. hahaha

    Da’s waar. Zilvervisjes zijn er geloof ik dol op he? Nu ja, gelukkig hou ik van zilver ๐Ÿ˜› hahaha

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

