School-tijd

Klokkijken; blijkbaar niet zo makkelijk

Het stond met dikgedrukte letters op de brief: Houdt u er met het vertrek rekening mee dat de bus niet wacht op kinderen die te laat komen. Nou heb ik daar schijt aan was ik niet bang; ik ben altijd te vroeg en de school heeft geen klok. Tenminste…als ze die al hebben nemen ze het er niet zo nauw mee. Ik snap best wel dat het wel eens kan uitlopen, vooral als je net iets aan het uitleggen bent. Maar iedere dag? Al die jaren? (En dan niet alleen met naar huis gaan. Op tijd beginnen is ook moeilijk.) Ik ben in al die jaren nog nooit te laat geweest. Ja lach maar. Wat zijn die minuten op een mensenleven zul je je afvragen. Dat zal ik je eens haarfijn uitleggen. Omdat jij het bent, ghehehe. Weet je wel hoeveel ik in die tijd had kunnen poetsen, strijken, wassen webloggen? Nou? Nou? Psies!

Zoals ik al dacht had ik Mies voor niets eerder de deur uitgewerkt (okeoke, voordat je haar het nummer van de kindertelefoon doormailt; het waren maar 5 minuten) en zelf als een speer naar school gefietst. Om half 9 zouden ze vertrekken. Zoals de brief deed vermoeden klokslag zelfs. Nou mooi niet hoor. Kwart voor 9 gingen ze de bus pas in. Zat ik dus een half uur tevergeefs op school te wachten. Tsja ik had het kunnen weten. Maar goh, ze zouden een keer op tijd gaan zeg! Zou toch kunnen? Zo maar ineens? Dat het kwartje de euro valt zeg maar?

Op school leer je (als het goed is) een boel dingen. Jammer dat daar buiten klok-leren-kijken ook niet iets mee gedáán wordt. Kun je later, in de maatschappij, toch ook niet mee aankomen? Iedere dag te laat bij je baas binnen stappen? Eens kijken hoe lang ie dan nog je baas blijft! Daarbij, wanneer je (bij sommige bedrijven dan) te lang blijft krijg je die tijd terug. Die kun je een ander moment weer opnemen.

In ieder geval heb ík er mooi wél iets van geleerd. Ik ga gewoon al die kwartieren die ik tevergeefs heb zitten wachten clusteren.

Dan neem ik mooi de rest van het (school-)jaar vrij!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2007. Bookmark de permalink .

86 reacties op School-tijd

  1. fijnegozer zegt:

    Ha ha, ik kan je geen ongelijk geven. Het is makkelijk omgaan met de tijd van anderen he. Nog een mooi weekend Emm.

  2. Emmelinda zegt:

    Hihi ja nou! Eens kijken wat ik met al die vrije tijd ga doen 😛

    Voor jou ook een heel mooi weekend!

  3. Natazz zegt:

    Dat word wel een hele lange vakantie voor jou. Heerlijk nog meer strijken, wassen, poetsen en joepie voor ons, logjes 😉

  4. Emmelinda zegt:

    Hééééérlijk he? Alhoewel..misschien ren ik na een paar weken alweer richting school ghehehe.
    Hihi die logjes klinken aantrekkelijk. Dat strijken wassen en poetsen een stuk minder 😉

  5. Bengeltjuh zegt:

    Ha zo herkenbaar!

    Ik heb jaren op school staan wachten, zelfs vaak haasten vanaf mijn werk en was ik dan al te laat dan belde ik netjes naar zijn school……..niet dat het andersom eens een keer op tijd was. Pff best irritant was dat zo nu endan.

    Zo heb ik ook eens braaf op Sinterklaas daar staan wachten want dat mocht niet missen. nou die man kwam alleen maar half uur te laat………..sneu voor die kleintjes ook.

    Ach kan zo doorgaan…..uren…maja heb net de strijk gedaan en moet zo nog stofzuigen dus euhm……geen tijd…geen tijd 😉

  6. Emmelinda zegt:

    Hahaha en wachten is al niet onze grootste hobby he (behalve anderhalf uur voor de python in de Efteling ghehehe). nee andersom bellen ze nooit eens. Snap ik wel want dan zouden ze aan de gang blijven ghehehe

    Dat zijn van die dingen die ik niet snap he. Dingen voor kids moeten gewoon stipt op tijd zijn. Ze vinden het al zo spannend (en zeuren de ouders de oren van het hoofd) en dan moeten ze nog langer wachten (in de kou).

    Hahaha ga maar gauw, ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik je van het werk gehouden heb ghehehe

  7. hier gaat het altijd zo dat ik Leon te vroeg stuur (want ja je moet immers niet te laat komen) en die staat daar dan tijden te wachten totdat er eens vertrokken word. Kan hij niet echt waarderen

  8. Emmelinda zegt:

    Kijk dat bedoel ik nou. Is hier dus ook zo. Ik vind dat ook vreselijk. Ben nou eenmaal een zeur wat op tijd komen betreft dus verwacht ik dat ook van hunnie. Maar ja, ze zeggen ook niks van die mensen die een kwartier te laat komen iedere dag dus dat zal wel altijd zo blijven 😉

  9. rietepietz zegt:

    Waarschuw je dan de school wel tijdig dat je tijdelijk wat tijd “inhaalt” die zij zo in de loop der tijd van je gepikt hebben?
    Prima toch dat je het tij even keert?
    lieve groetjes , Riet

  10. Emmelinda zegt:

    Nou….misschien strijk ik wel over mijn hart. Dit keer zonder strijkijzer ghehehe.

    Dikke knuffff

  11. ans zegt:

    Wat irritant dat ze nooit op tijd zijn. Bij Edwin zijn school viel het meestal wel mee, maar Edwin was zelf altijd een vreselijke teut. Daar heb ik altijd op moeten wachten.
    Ik zei wel eens: “Mijn leven bestaat uit wachten!”
    Altijd kwam hij overal als laatste naar buiten! En uitzwaaien als hij met de bus wegging? Ik heb eens in de regen staan wachten tot de bus vertrok om hem uit te zwaaien, hij zou vier dagen later pas terugkomen,dus even zwaaien mag dan wel.
    Hij heeft mij niet eens gezien, hij keek alleen maar op zijn horloge en toen hij vier dagen later terugkwam wist hij precies te vertellen hoeveel minuten te laat de bus op de heenweg vertrokken was.
    Later zwaaide ik hem vanuit de tuin uit, ze kwamen hier meestal toch wel voorbij.
    Op een keer zeg zijn meester mij en vroeg de kinderen om allemaal naar mij te zwaaien, de chauffeur deed ook mee en luid toeternd kwam de zwaaiende menigte hier voorbij.

  12. Pasula zegt:

    De rest van het jaar vrij klinkt als een mooie droom, you go girl!
    (Ik wist echt niet dat jij nog scholing nodighad *plaagmodus*)

  13. Belinda zegt:

    Ik vind het een strak plan van je! 😉 Of declareer die kwartiertjes bij de school wegens gedorven inkomsten (wat geef jij d’r om!) 🙂

    Het terugkomen van schoolreisjes is nog erger… Bij het invoeren van mobieltjes vond ik het heerlijk om de dames zo’n mobieltje mee te geven en dan belden ze ons wanneer ze op 5 minuutjes van school waren. Scheelde een hoop stress voor Paps en Mams!

  14. Emmelinda zegt:

    @Ans;Hihi Nou Stef kan er ook wel wat van maar te zien aan de afwezige rest van de school ligt het zo niet aan haar (en mijn klokken staan goed hihi).
    Whaahaa ja dat krijg je dan wel he, andersom weten ze psies te vertellen hoeveel minuten ze moesten wachten!
    Grinnik, lijkt me wel heel erg leuk, zo’n zwaaiende businhoud langs je huis.Ziet er zo vrolijk uit 😀

    @Pasula; Niet slecht he? Hahaha. Ikke? Ik zou opnieuw moeten beginnen. Ben alles vergeten. Doen we de opvoeding ook even opnieuw hahaha.

    @Belinda;Heee ja, misschien trappen ze daar wel in. Hoop ik alleen dat ze nog op tijd zijn met uitbetalen want dit is het laatste jaar 😉 *slaakt vreugdekreet*

    O jaaa hahaha. Loopt standaard een uur uit. Klopt! In de zon is dat niet eens zo’n ramp. Maar regen is toch een stuk minder grappig. Ook omdat je niet weg kunt. Stel je voor dat die “lege” bus in de tussentijd komt?? Lang leve de mobiel idd. Het heeft lang geduurd maar Mies gebruikt ‘m nou eindelijk ook waarvoor we die eigenlijk gegeven hadden; ons bellen als ze “even” is blijven hangen 😀

  15. Leven zegt:

    Heeft het net bij jou ook zo vreselijk gehageld?

  16. Emmelinda zegt:

    JAAAAAAAAAAAAAAAaa. Ik kon nog nét schuilen hihi. Wat een shitweer zeg!

  17. Hanny zegt:

    Ik doe altijd mijn best om precies op tijd te zijn. Niet te vroeg, maar ook niet te laat. Als ik dan uiteindelijk veel te vroeg ben, omdat anderen het te laat maken, baal ik vreselijk. Al mijn inspanning voor niets.
    Goed idee van jou om die vele uren voor niets wachten te clusteren. Alleen, voor mij werkt dat niet meer, want ik heb niets meer met een school te maken.

  18. Emmelinda zegt:

    Ja psies, dat bedoel ik dus. Daar baal ik ook zo van. Ik ben meestal een kwartier tot tien minuten te vroeg omdat er vanalles kan gebeuren onderweg (band lek ofzo). Die tijd die ik dan sta te wachten is natuurlijk mijn eigen schuld. Maar in totaal is het ontzettend lang (en saaaaai).

    Nee, daarom moet ik opschieten. Dit is het laatste jaar van de basisschool ;).

  19. Bettina zegt:

    Haha wat herkenbaar!!! Ik denk trouwens altijd, ook al ben ik ruim op tijd, dat ik te laat kom met onze jongens. Maar ben je gek, sta je daar nog in de kou en regen te verkleumen. En al neem ik iedere dag voor, gewoon later te vertrekken, ik vertrek toch precies om half negen haha…heel fijn weekend Emmelinda! ;0-))

  20. Leven zegt:

    op tijd komen is voor mij een must.Mensen die steevast een kwartier te laat komen dat snap ik niet:( maar die zijn d’r veel hoor bléh.Mentaliteit van likmevessie.
    Net een gigantische grote onweesrknal gehad hé.De ramen stonden te trillen, schrok me dood.

  21. Emmelinda zegt:

    @Bettina; Hahaha ja hier idem dito. En ik fiets zo debiel hard dus te laat komen kán gewoon niet eigenlijk. Het mooiste is nog dat er een heleboel mensen zijn die zich er geen bal van aantrekken en wanneer ik alweer bijna thuisben pas richting school vertrekken, op hun dooie gemakkie. Iedere keer neem ik me voor me er niet meer aan te ergeren maar pffff…

    Ik wens jou ook een heeeel fijn weekend!

    @Leven; Jaaa daarom moest ik deze log ook zo nodig kwijt. Ik vind dat een gebrek aan respect ofzo wanneer ze me een kwartier laten wachten op een afspraak. Daar kan ik echt heel kwaad om worden. Stom he, het is dan maar een kwartiertje…maar toch..

    Was hier net ook. Verwacht je eigenlijk toch niet meer in november he; onweer.

  22. Leven zegt:

    ‘tis gewoon niet ‘netjes’ nee:(
    Gehgeh ja,grote knal hé, ik dacht eerst dat het vuurwerk was of een of andere ontploffing, dat is hier nl dagelijks bij de Hanevoetvijver raak(‘savonds en ‘snachts>jongeren hé)

  23. Emmelinda zegt:

    Maar het komt steeds vaker voor dat men er lak aan heeft lijkt het wel :S

    Jaaaa hahaha dacht ik dus ook. Ik had al zoiets van wat is het alarmnummer ook al weer ghehehe. Misschien zijn ze daar vanmiddag wel platgebeld, hihi. Oh arme Mies, die komt zo nar huis, zal wel door en door nat zijn. Ik ga zo lopend naar school met de plu. Hoef ik dat regenpak niet aan 😉

  24. Leven zegt:

    hihi ben dus niet de enige die schrok
    Zijn de kinderen al thuis?
    En:droog gebleven?

  25. Emmelinda zegt:

    Nee grinnik, ik keek meteen naar buiten om te zien of er iets ontploft was ofzo 😉

    Mies is al thuis maar die was echt doorweekt. En tsja is altijd; ben je thuis dan is het ineens droog :S
    Marc is Stef halen met de auto. Hoef ik lekker niet op de fiets 😉

  26. Leven zegt:

    ja leuk is dat idd:(
    Ik heb ‘szomers ’s gehad dat ik uit de stad naar huis fietste, tot op m’n bot doorweekt in de straat aankwam en toen was het ineens kurkdroog en scheen de zon een pit in de grond.Tja, daar ree ik dan zeg,blij dat ik geen witte broek aanhad want die schijnen dooooor als ze nat zijn, niet te zuinig.
    hee uh, even over ed meeting vanfg.Áls ik ga ga ik met de trein,zin om samen te gaan?”áls” is het voor mij tot nu toe hoor…
    ‘tIs nl wel een gok zulke meetings vind ik.Wat moeten we als het niet ‘klikt’bv?Als we in real life niet zo geing zijn als op de log van fg?Ik biecht het maar even meteen op: ben helemaal niet blond en ook geen slanke den gehgeh.

  27. Emmelinda zegt:

    Jaaaa dat heb ik ook heel vaak. Denk ik even tussen de buien door te kunnen fietsen. Zodra ik de sleutel thuis in het slot steek is het droog en blijft de zon vaak de rest van de dag schijnen. (hihi ik heb deze zomer voor het eerst sinds hele lange tijd een witte broek gekocht (kan me zelfs niet heugen dat ik er een gehad heb). Gewaagd want die worden bij mij vast meteen smerig hihi). En trek ik mijn regenpak aan dan zul je zien dat het op de hoek van de straat afgelopen is met regenen. Moet ik de rest wel in dat zweetpak verder :S.

    Ja graag, dat lijkt me fijn om samen te reizen. Ik ga ook met de trein. Lekker makkelijk.
    Spannend he, ik ben dan altijd zo zenuwachtig. Maar het gekke is dat ik een paar loggers ontmoet heb (en via iets anders ook wel eens een meeting) en dat het altijd zo is als op internet. Tsja uitzonderingen zijn er misschien altijd wel. Dat scheelt weer een weblog bezoeken hahaha. Geintjuhhh.

    Grinnik…tjemig, daar schrik ik wel van hoor. Maar goed, die foto van mij is ook al 10 jaar oud. Hahaha nee hoor. Geintjuhhhh

  28. Leven zegt:

    Nou, wie weet zien we mekaar dan 8 december;)we hebben het er nog wel over bij FG denk ik.Tenminste: als intenet het nu blijft doen bij ons want dat weet je maar nooit bleh.
    Fijn weekend wens ik je.Ik heb straks nog even een ‘zweet’gesprek(lees maar op m’n log)eerst even een frietje bakken voor mezelf ,de rest eet zonder mij, en na het ‘zweten’ga ik lekker naar de bios.Lijkt het nu maar zo of blijft het droog de rest van deze dag?gehegh da’s dan boffen vanavond voor mij!!!

  29. Emmelinda zegt:

    Oh hihi was jij helderziend ofzo? Ik zat net je log te lezen en dan komt er hier een berichtje. Ik hoop in ieder geval dat internet het blijft doen want ik zou het leuk vinden om je te zien.

    Poeh ik las het net. Dat is inderdaad even zweten. Maar het moet. Helaas. Zo kan het ook niet meer natuurlijk. Ik ga zo ook frietjes bakken. Mjammie.

    Weet je wat? Ik zal voor je duimen. Het ziet er nog steeds vies uit maar volgens mij is het even droog. Wie weet heb je idd mazzel. Misschien maakt ie je zo kwaad dat een buitje lekker is om af te koelen. Geintjuhh.

    Ik wens je veel plezier bij de film (welke film ga je kijken?) en natuurlijk een heel fijn weekend! (en sukses bij het gesprek natuurlijk)

  30. Billy zegt:

    Troost je, Emmelinda, die schooltijd gaat ooit over!
    Heb je tijd zat om te loggen (en mocht je dan eens zin hebben, kan je eventueel strijken, poetsen, wassen en plassen…)!

    Geduld is een schone deugd (zeggen ze dit in Nederland ook?)

    Fijn weekend alvast!

    Billy

  31. fijnegozer zegt:

    Ot: Hoi Emm, Leven heeft een reactie op mojn logje ‘uddate weblogmeeting’ achtergelaten die deels voor jou bestemd is. Groetjes Fg. Maak er een fijn weekend van!

  32. Emmelinda zegt:

    @Billy; Hahaha ja dat is wel een troost. Een schrale want op tijd komen blijkt niet iedereen te kunnen ;). Over dat strijken , poetsen en dat andere vieze woord denk ik nog wel eens. Misschien later, als ik groot ben, ghehehe

    Ja, geduld is een schone zaak idd. Die van jullie klinkt mooier.

    Ik wens jou ook een heel fijn weekend!

    @FG; Hihi oke dan zal ik dat zo even lezen. Ik denk dat ik al weet waar het over gaat. Iig bedankt voor het melden 😀

    Jij ook een fijn weekend he?

  33. Harry F. Mik zegt:

    Wat een gezeur en gezeik over een paar minuten wachten. Jeetje. En als je dat niet aanstaat dan zeg je dat gewoon tegen het hoofd van de school. Jezus, Maria er zijn veel belangrijkere dingen.
    Tja liever had ik Maria er niet bij betrokken want het lijkt me best een aardig mens op die prentjes die ik van haar gezien heb. Ze had ook wel mooie borstjes.
    Maar om op die paar minuten terug te komen, in Darfour wachten ze al tijden op een beetje voedsel. Geduldige mensen schijnbaar.
    En waar is de vrouw voor geschapen? Juist ja, je raad het, om te wachten. Te wachten dat ze ontmaagd wordt, te wachten tot ze met jong zit, te wachten tot die rotjong groot zijn geworden om ze uit huis te donderen. Dus blijf maar lekker wachten.

  34. Annemarie zegt:

    Dat lijkt me heel verstandig!!!
    Ook ik ken trouwens ‘het probleem’ van te vroeg komen.. Ik ben er ook altijd eerder!!!

    Offtopic: Ik kom as dinsdag in ieder geval weer door Eindhoven gescheurd met de trein, haha. Ik moet weer ‘even’ voor een afspraak in Maastricht zijn! 😉

    Fijn weekend toegewenst!
    KNIEFS!

  35. Emmelinda zegt:

    @Harry Mik; Nou op jou zit ik in ieder geval NIET te wachten. Poehpoeh.

    @Annemarie; Ja zo hoort het toch ook? Ik vind dat gewoon netjes. Ook al sta je soms minuten lang te blauwbekken van de kou hihi.

    OT; Hahaha je maakt wat kilometers zo he? Gelukkig is het lekker comfortabel in de trein. Stap je nog uit onderweg?

    Ik wens jou ook een heeeeel fijn weekend!
    KNIEFS!

  36. Annemarie zegt:

    Ben je thuis dan? 😛 Dan kan ik natuurlijk altijd even uitstappen in Eindhoven. 😉

  37. Emmelinda zegt:

    Ligt er aan hoe laat je door Eindhoven komt??

  38. ~Tina~ zegt:

    Groot gelijk hoor, neem jij maar lekker het hele schooljaar vrij!
    Had ze een schoolreisje ofzo?
    Je kreeg dus een dreigbrief, maar ze hielden zich er niet aan, dan helpt het ook niet erg!
    Volgende keer komt iedereen gewoon weer te laat en dan staat de bus dus wél te wachten… hahaha…..

    En nee, ik voel me nog niks niet beter helaas, hopelijk maandag wel weer.
    Fijn weekend en waai niet van je mooie blauwe fiets!
    Groetjes en liefs van Tina

  39. Annemarie zegt:

    Nou op dit moment staat er nog helemaal niks vast!
    Zelfs niet hoe laat ik afspraak heb met mijn stagebegeleider.
    Het spreekt voor zich dat het of ’s ochtends is of eind van de middag. 😉

  40. Emmelinda zegt:

    Grinnik 😀
    Nee ze gingen kijken op een middelbare school. Debiel het dat zoiets met de bus moet. Maar goed het zal wel weer aan mij liggen 😉
    Ik zal ze eens een lesje dreigbrieven schrijven geven hahaha. Kunnen ze oefenen met die ik hunnie volgende week stuur. Geintjuhhh. Vanmiddag was het half 4 en moesten ze nog uit de klas komen. Terwijl ze om kwart over 3 uit zijn.

    Poeh je hebt het echt flink te pakken he? Ik hoop dat het heel snel voorbij is.

    Hahaha ik zal een boel stenen in mijn fietstassen doen 😉 Jij ook een fijn weekend he? Liefs en groetjes!

  41. Emmelinda zegt:

    @Annemarie; kijk maar of het in je planning past. Als ik het maandag weet, of dinsdagmorgen kan ik altijd even naar het station komen 😉

  42. Annemarie zegt:

    Ghehe nou dinsdagochtend… Vertrek ik waarschijnlijk zelf om 6 uur al met de trein… 😉 Dan is het namelijk heerlijk rustig in de trein!
    (die trein zou tegen een uur of 9 in Eindhoven zijn :P)
    Ga er even overnadenken. Hoe ik het eigenlijk allemaal wil hebben, hahahaha.

    Fijn weekend en je hoort van me!

    KNIEFS

  43. Emmelinda zegt:

    Hihi oke dan denk er maar even over na. Ik kan net iets na 9 uur op het station zijn :D.

    Fijn weekend he en dan hoor ik het wel!

    KNIEFS

  44. Dat wordt heerlijk voor je, de rest van het (school) jaar, alleen zouden Marc en de kinderen ook zo blij zijn als je de rest van het jaar vrij neemt.hahahahahahh.
    Oh nee wacht even , ik moet natuurlijk allen maar even heeeeeeeel aardige dingen tegen je zeggen de komende dagen. Begreep dat Annemarie misschien even langs komt dinsdag en dan mag er natuurlijk alleen maar aardig over me gepraat worden, mocht ik ter sprake komen hahahahah.
    Jeetje, moet ik ook dus ook het hele weekend nog aardig tegen Annemarie zijn, dat wordt een zwaar weekendje hoor hahahah.
    Maar zou leuk zijn als jullie elkaar ontmoeten dinsdag.

  45. Dinie zegt:

    En je kids ook?????

  46. Annemarie zegt:

    @ Leidse Glibber; Niet zo goed alles lezen he? Dat wordt aardig zijn inderdaad, hihi… 😉

    @ Emmelinda: Als je er net iets na 9 uur kan zijn is het natuurlijk wel super leuk!!!!
    Dan heb ik als ik vanuit Eindhoven vertrek (1 uur reistijd geloof ik) nog gewoon de hele middag in Maastricht!
    Deal? Ik vind van wel!!! 😀

    Heel fijn weekend! En dan mssn tot dinsdag! 😀

  47. angel zegt:

    Ik ben zooooooooo blij dat ik niet meer zo druk ben op de diverse scholen…dat de basisschool letterlijk op 5 minuten loopafstand zit.. dat zoonlief toendertijd gehaald werd met een busje.. na schooltijd naar zijn oma liep en dan met zijn vader meereed naar huis.. en dat ze op de scholen hier in deze regio nog wel weten wat op tijd vertrekken is en ze gáán ook.. 😉

  48. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber; Hahaha ik vreesch het niet. Die rennen gillende de deur uit 😛

    Hahaha, ja pas maar op. Als je oren beginnen te jeuken (hmmz dat was het toch geloof ik he of is dat omdat je ze moet wassen ghehehe) weet je dat we over je babbelen hahaha.

    @Dinie; Alleen Steffie want Mies zit daar niet meer op school hahaha

    @Annemarie; Ja moet makkelijk kunnen, dan fiets ik van school uit meteen door naar het station (oeps ik zou vrij nemen de rest van het jaar he hahaha) en dan ben ik er net na 9. Ja als ik me goed herinner is het psies een uur vanuit hier naar Maastricht. Wil je hierheen of wil je in de stad iets drinken? Ik vind het een prima deal 😀

    Fijn weekend en tot dinsdag (als er iets tussenkomt laat het me maar weten) Greetz!

    @Angel;Oh dat klinkt allemaal heeeeeerlijk. De basisscholen die hier in de buurt zitten liggen te ver om alleen te gaan (nou ja, dat komt dus binnenkort). Dus moet ik haar halen en brengen. Dat heb ik al die jaren gedaan en nou ben ik het écht spuugzat. Zul je zien dat ik straks naar deze tijd terug verlang als ook Stef op de middelbare zit en ik niet weet waar ze uithangt hihi.

  49. Leven zegt:

    Nee helderziend ben ik niet, daar hou ik niet van als ik het was zou ik er zo gauw mogelijk vanaf willen;)
    Het gesprek ging goed,rustig en vriendlijk, ook redelijk droog gehouden op de fiets.
    We zijn naar “Alles is liefde “geweest.Leuke film voor Nederlandse begrippen ,mooie opnames van leuke plekjes in A’dam.

  50. Remco zegt:

    dus je hebt geen tijd om tijd vrij te maken om daar op tijd te zijn zodat je een tijd moet wachten omdat anderen niet op tijd zijn.
    das toch zo tijdloos 😛

  51. Henriette. zegt:

    Zo is dat. Zijn ze helemaal belaaitafeld.
    Hahahaha. Weer heerlijk geschreven.

  52. Annemarie zegt:

    @ Emmelinda; Het maakt mij niet zoveel uit.
    Als ik maar op tijd in Maastricht ben, dat is mij het belangrijkste. Want nadat ik om 14.00 afspraak heb met mijn stagebegeleider, moet ik ook nog weer naar iemand anders toe. Gaat goed he? 😉
    Als er iets tussenkomt, laat ik het je weten, maar ga er niet vanuit!!!
    Tot dan!
    En voor nu een heel fijn weekend, KNIEFS!

  53. Yvonne zegt:

    Hahahahaha, tijd terug krijgen? Bij bedrijven? Nou. Bij die waar ik werk niet, maar goed, daar moest ik natuurlijk al eeuwen weg. Heel 2008 kan ik vrij nemen met al die overuren die ik maak 😉

  54. Youke zegt:

    Oh daar heb ik ook zo’n hekel aan. Mensen die niet op tijd komen.
    Mijn leidingevende komt ook elke dag te laat, maar daar wordt niet echt iets mee gedaan.

  55. * Garfjeuh * zegt:

    Ik ben altijd liever te vroeg dan te laat. In het dagelijks leven zijn er overal regels en tijdslimieten dus moeten scholen zeker het goede voorbeeld geven.
    Fijn weekend.
    Groetjes.

  56. Off topic, zal opletten of mijn oren dinsdagmorgen jeuken hahahahahahahahaha

  57. Nicky zegt:

    Alweer volop herkenning! Vooral leuk als je perse je kleuter uit wilt zwaaien (om latere trauma’s te voorkomen) en weet dat je baas ongeduldig zit te wachten en wel klok kan kijken…

  58. Ik herinner mij ook nog dat gewacht bij school: steevast kwamen ze te laat naar buiten! Maar weet je, ik vind dat altijd nog beter dan die wachtende KINDEREN waarvan de ouders te laat kwamen… toch?

  59. Sjoukje zegt:

    School mag weleens het goede voorbeeld geven, met te laat komen kom je niet ver.

    Groetjes en een fijn weekend!
    Sjoukje

  60. morris zegt:

    Ik wil jeven een compliment geven, emmelinda, voor je geweldige, humoristische schrijfstijl. Ik zit zo hard te lachen dat ik niet inhoudelijk op dat ‘tijdgedoe’inga hahahaha, wat geniet ik altijd van je logjes

    heb ik schijt aan…….hi hi, psies! nou, nou!

  61. morris zegt:

    ow and a good sunday!

  62. chavalbueno zegt:

    Kom je even een mooi weekend wensen Emmeke.

  63. J@n. zegt:

    Nou hoop ik voor jou Emmelinda, dat je nooit iets van doen krijgt met de ziekenzorg ed, want daar leer je pas wat wachten is. Die maken geen afspraken, die schrijven je alleen maar voor hoe laat je er moet zijn. Hoe laat je dan aan de beurt komt zien ze dan wel, dat blijft een verrassing.
    Groeten.
    J@n.

  64. nieta zegt:

    Ik zou precies hetzelfde zeggen als J@n! In het ziekenhuis kunnen ze je ook heerlijk lang laten wachten maar o wee als jij es te laat bent! En met kinderen in de wachtkamer ben je helemaal gezegend!! (ik mag woensdag weer wachten,samen met m’n zoon,grrr)

  65. Gaytoday zegt:

    Mede dankzij jouw reactie hebben we een naam voor de Queen van weblogland.

    Kijk snel op http://www.gaytoday.web-log.nl

    Dankjewel!

  66. Marika zegt:

    En als je dan toch bezig bent, ook eens al die tijd noteren dat je staat te wachten in winkels en supermarkten, zonde van de tijd. Ik vind dat je diezelfde tijd terug moet krijgen… om daar gratis te winkelen ofzo hehehe.

  67. peet zegt:

    Hoi Emm long time ago ik moest weer lachen om je stukje, weer met het hart op de tong geschreven hahaha Ik heb er geen ervaring me daar ik geen kinderen heb, maar ik heb een vreselijke hekel aan onnodig wachten, is zo veel tijdverspilling.

  68. Annemarie zegt:

    Heeey hoi!

    Dinsdag gaat in principe gewoon door! Ik zie niet dat er iets tussen kan komen. Idd om 2 uur afspraak in Maastricht, maar graag wil ik er wel eerder zijn omdat ik ook nog andere dingen moet doen.

    Heel (met echt de nadruk op heeel) misschien komt er nog een vriendin van me mee. Die had ik dat vorige week aangeboden, maar ze moest ineens projecten. Hebben ze 2 dagen voor uitgetrokken maar zij denk dat het mssn ook nog wel in 1 dag kan. En dan komt ze mee omdat ze dat niet wil laten lopen, hahahaha.

    Ik ben er iig dinsdag om 3 voor 9.
    Misschien handig dat ik me telefoonnummer nog even doorgeef en ik ook en telefoonnummer van jou krijg? Dat mochter toch vertraging oid zijn, ik dat wel kan melden… 😛
    Welk mailadres kan ik dat naartoe sturen?

    Fijne maandag alvast toegewenst!
    En tot dinsdag!

    KNIEFS!

  69. tagrijn zegt:

    Toen ik ooit iemand, die voor de zoveelste keer te laat op een afspraak verscheen, eens zei dat dat toch eigenlijk niet hoorde, antwoorde ze: er is een gezegde: ‘wie hier als vriend naar binnen gaat, komt nooit te vroeg, maar steeds te laat. En omdat we bevriend zijn, ben ik dus steeds te laat.’ Ik was om…

  70. * Garfjeuh * zegt:

    Koekoek,

    Ik kom jullie even een heel fijne week toewensen.

  71. angel zegt:

    je staat nog steeds te wachten? 😛

    Er staat je nog wat te wachten als ze op de meest onmogelijke tijden onverwacht thuiskomen als er weer s een uur of paar uur is uitgevallen..staan ze op de stoep net als jij de deur open wilt doen om weg te gaan..maar na een paar maanden wen je daar wel aan.. en geef je de huissleutel mee 😀

    knuff 😉

  72. Wanda zegt:

    Hoi Emmelinda,

    Bedankt voor je lieve e-mail’s in het ziekenhuis. Ik heb vooral om de grappen erg moeten lachen.

    Groetjes en liefs

  73. geertje zegt:

    Nou inderdaad; irritant zoals sommige mensen gewoon altijd te laat komen!
    Ik ben liever veel te vroeg dan een minuut te laat en dat leer ik mijn kinderen ook (niet dat ze overal eeuwen van tevoren moeten zijn;-) zou niet durven ;-)).

    Zou inderdaad veel tijd opbrengen als iedereen op tijd zou komen.
    Geweldige dag morgen Emmelinda!!!

  74. katt zegt:

    Tja wat zal ik zeggen. De school begint speciaal voor mij 20 minuten later=) Dus tegenwoordig kom ik overal op tijd.
    xx
    katt

  75. Zo is dat Emmelin! Ik heb daar ook een vreselijke hekel aan… tijd is tijd en als je afspreekt zorg je dat je er bent… helaas… denkt niet iedereen er zo over

    liefs greetje

  76. Zo is dat Emmelin! Ik heb daar ook een vreselijke hekel aan… tijd is tijd en als je afspreekt zorg je dat je er bent… helaas… denkt niet iedereen er zo over

    liefs greetje

  77. Remco zegt:

    en denk nou maar niet dat Emmelinda nu opeens tijd gaat vrijmaken om hier ooit nog es te reageren 😛

  78. Abby zegt:

    En als je dan toch tijd over hebt, dan gebruik je toch gewoon dat kaartje wat je nog hebt! 😉 hahaha

  79. Heb begrepen dat het gezellig was vanmorgen met Annemarie, ga nu even met haar op msn , wil natuuurlijk alles weten hahahahahah

  80. angel zegt:

    Ik hoef niet meer te vragen of het gezellig was vandaag…ik lees net LG 😀

  81. Rietepietz zegt:

    Of sta je nou alweer bij de school te wachten dat er geen nieuw logje is !

    lieve groetjes , Riet

  82. Wanda zegt:

    Hoi Emmelinda,

    Wat is dat? Geen nieuw logje??? Staat je slecht.

  83. m zegt:

    ik snap er niets van al mijn reacties verdwijenen::>?

  84. Emmelinda zegt:

    @Leven; Hahaha ja nou! Sommigen dingen zijn al eng genoeg op het moment zelf, laat staan dat je ze van te voren kunt zien aankomen.
    Gelukkig maar, ik hoop dan ook dat hij niet in oude gewoontes vervalt over een poosje. Waarschijnlijk is een veelzeggende blik al genoeg 😉
    Ja die film wil ik ook nog zien. Misschien wel met mijn meiden hihi

    @Remco; Whaahaa. Volgens mij had je TIJDens het plaatsen van deze log de TIJD van je leven? Ghehehe

    @Henriette; Oh whaahaa wat is dat voor een heerlijk woord, die was ik helemaal vergeten. Maareuh..dank je wel 😀

    @Annemarie; Hihi ik zal even een reactie geven ook al ben je inmiddels al lang weer thuis en zijn de koekjes reeds verteerd ;)Ik vond het gezellie en hoop je weer eens terug te zien 😀

    @Yvonne; En dan zul je zien dat ze dan geen tijd hebben om je aan te horen wanneer je aankondigt er een sabbatical van te maken 😉

    @Youke; Ongelooflijk he dat juist zulke mensen er gewoon mee weg komen? Bahbah.

    @Garfjeuh; Psies! Dat bedoel ik nou. Kunnen ze toch gewoon niet maken. Een keertje kan natuurlijk maar het is iedere dag. En klagen helpt niks :S
    Ik wens je een fijne donderdag! Groetjes!

    @Leidse Glibber; Hahaha en? En? Heb je flink zitten krabben? Ghehehe

    Ik tijdens jullie msn wel hahaha 😛

    @Nicky; Hahaha da’s ook zoiets. Waar ik wel van baal is dat onze tandarts wél kan klokkijken. Niet dat het iets uitmaakt, ik moet tóch. Maar soms hoop ik op een vet spoedgeval zodat ik effies nog niet hoef hahaha

    @Libra/weegschaal; Jaaaa helemaal mee eens. Dat is helemaal erg. Komen ze enthousiast naar buiten rennen om mams en/of paps in de armen te vliegen…staat er dan niemand. Dan zie je dat bekkie (van die kleintjes) zo zielig veranderen van een lach naar een somber toetje 😉

    @Sjoukje; Kijk, dat bedoel ik nou. Verschrikkelijk. Ik heb sowieso een hekel aan te laat komen en vooral bij instanties waarvan je verwacht dat zij het goede voorbeeld geven;)
    Ik wens je een hele fijne donderdag! Groetjes 😀

    @Morris; Oh hihi is dat ff lief, dank je wel. Ik beleef ontzettend veel plezier aan het schrijven van m’n logjes maar als ik dan lees dat er aan de andere kant van mijn scherm zo van genoten wordt vind ik dat helemaaaaaaal te gek! Alvast een fijne donderdag!

    @Chavalbueno; Dank je wel Chaval, ik ben een beetje laat maar dan wens ik je gewoon een mooie rest van de week hihi

    @J@n; Ow jaaaa dat is ook zoiets vreselijk! Ongelooflijk dat zoiets zo maar kan. Maar ja mauwen daar helpt ook niks :S

    @nieta; Ja dat is ook nog eens zoiets…als je zelf te laat bent heb je het helemaal gevreten. Pfff. Heb je vandaag lang moeten wachten???

    @Gaytoday; Hihi ik moest even kijken wat ik nou weer uitgespookt had hahaha. Ik kom later nog even uitgebreid kijken op de log!

    @Marika; Whaahaa ben ik het helemaal mee eens. Belachelijk dat het niet vanzelfsprekend gedaan wordt hahaha. Wat wel weer typisch is is dat we wel uren in de rij staan (vrijwillig) bij attrakties in de Efteling. En dat voor iets dat maar twee minuten duurt als je er eindelijk in zit hahaha

    @Peet; Haaaai, welkom terug 😀
    Ja vooral als het niet hoeft he? Daar hebben we toch afspraken voor gemaakt? 😉

    @Tagrijn; Oh hahaha misschien moet ik het toch maar eens anders bekijken idd 😀

    @Angel; hahaha, ja ik ga maar een dag van te voren, kunnen ze niet zeggen dat ik te laat ben ghehehe

    Ow ja dat is ook zoiets idd. Het mooiste is dat op die middelbare school van Mies ons verteld is dat de kids niet van school mogen tussen de middag (eerstejaars enzo) maar ondertussen staan ze op de raarste tijden voor je neus :S

    Hihi ja ik vond het heel gezellig. Ik moest zelfs opspringen om haar naar het station te brengen anders was ik zo maar te laat op school whaahaa

    Knuffff terug 😀

    @Wanda; Geen dank, ik ben blij dat je er zoveel plezier aan gehad hebt. Hoe is het nu met jou?

    Ik kon helaas, vanwege omstandigheden geen log plaatsen en/of bij jullie loggen langsgaan. Dat komt binnenkort weer 😉 Geniet van de stilte als ik er niet ben hahaha

    @Geertje; En weet je, te laat komen kan natuurlijk altijd. Soms kun je er niks aan doen en is het overmacht. Maar vaak zijn het ook altijd dezelfde mensen. Ik wen er nooit aan :S

    Ja psies, ik ben ook altijd te vroeg. Veel te vroeg. Maar dat weet ik, dat doe ik zelf. Maar dan verwacht ik van de ander ook dat ze hun afspraken nakomen. Maar pffff dat kun je heel vaak wel vergeten 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne dag! 😀

    @Katt; Whaahaa is dat ff vet geregeld :P.

    XXX

    @Beetje Greetje; Nee idd, het lijkt eerder regel dan uitzondering. Maar voor mij went dat nooit. Iedere keer zeg ik tegen Stef dat we ook eens vet te laat komen op school. Maar het lukt nooit. Stom he? 😉
    Liefs!

    @Abby; Hahaha, dat is helemaal een goed idee 😀

    @Rietepietz; Het werd wel weer tijd he? Ghehehe. Hij staat er 😉

    Dikke knuffff

    @m;Huh? Dar snp k oo ks an. Oeps, verdwijnen de letters ook al. Geintjuh. Nee sollie, ik begrijp ook niet hoe dat kan ????

  85. marion zegt:

    ik oook nie thad geschreven dat iik nie tkwam omdat ik migraine steeds heb.
    maja
    kuss

  86. Emmelinda zegt:

    Ahhh. Nee dat heb ik nergens gezien. Vet balen meissie. Ik hoop dat je snel weer een dag hebt dat je zonder migraine zit!

    Knuffff

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

