Watparkeerjemenou?

fileparkeren

Er zijn van die mensen die persé hun auto voor de deur willen hebben. Die, wanneer de buurman zijn auto verzet, naar buiten rennen om hun eigen auto in het zicht te kunnen zetten. Die ‘m tien keer op een dag een paar centimeter per keer naar voren of achteren verschuiven. Of chagrijnig worden wanneer ze aan het begin van de straat merken dat ze een eind verderop moeten parkeren. Misschien ken je wel zo iemand. Ik wel.

Marc is namelijk zo. (Ha! Heb jij ff mazzel dat ik je voor was he. Wilde je net vertellen over je buurman waar je op familiefeestjes altijd zo over zit te ginnegappen omdat ie ook zulke fratsen vertoont *doet "tssk tssk"*). Niet dat hij dat doet omdat hij een muggenzifter is. Zo van het is mijn voordeur (lees;die van de woningbouwvereniging) dus dat is mijn plek. Nee, het is meer vanwege de rijdende medemens. Nou ja, zo lang ze rijden is er eigenlijk nog niks aan de hand. Maar wanneer men besluit de auto te verlaten dient zich het volgende probleem aan: hier in het centrum is een parkeerprobleem. Nou ja in de portemonnee van de medemens.

Hier voor de deur kost het niks. Kan ik verder niks van zeggen want ik ben wat dat betreft in een andere plaats/straat net zo erg. Hollander is Hollander. Toch? Dus probeert men zijn gekleurd blik in de kleinste gaten tussen andere geparkeerde vehikels te wrikken (immers; gratis is gratis). Soms geloof je je ogen niet. Ik bedoel; rijles nemen is een dure grap. Maar qua fileparkeren lijkt het in veel gevallen wel weggegooid geld. Wat ik aan kunsten zie is misschien iets voor een nieuw tv-programma *legt gauw rechten vast voordat John de Mol dit leest*. Onze auto is hierdoor op bepaalde plekken in een ander model gemetamorfoosd. Natuurlijk is het maar een auto. Een gebruiksvoorwerp. Toch vind ik dat als het kapot moet ik dat zelf heel goed kan.

Afgelopen zomer zat er een mega-deuk in de zijkant. Natuurlijk geen briefje onder de ruitenwisser (vervelend he, die analfabeten achter het stuur, hahaha). Twee weken geleden besloot een of andere Don Quichot alle auto’s achter op het plein en hier aan de overkant te lijf te gaan en ze per stuk twee banden lek te steken. Wij hadden geluk. De buum niet. Die had zijn auto namelijk aan de overzijde gezet omdat voor zijn deur geen plaats was.

Je snapt natuurlijk wel dat ik nu niet meer zucht of op mijn handen ga zitten (wegens opkomende wurgneigingen) wanneer we hier de wijk binnenrijden en Marc’s gezicht betrekt omdat er geen gaatje vrij is voor ons huis. Of dat ie de auto keer op keer een stukkie naar voren/naar achteren* opschuift wanneer de buurman/vrouw thuiskomt**. Ik mopper niet meer dat ie s’avonds heus wel een plekkie krijgt als hij regelmatig naar het raam loopt om de boel af te speuren naar een plek dichterbij huis. Ik kijk wel uit.

Tegenwoordig weet ik heus wel mijn (parkeer)plaats!

*Door te halen wat van toepassing is. (afhankelijk welke buum/buuf, red.)
**Om hem/haar een plek voor eigen deur te gunnen natuurlijk. *knikt*

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2007. Bookmark de permalink .

70 reacties op Watparkeerjemenou?

  1. Word tijd voor een wegwerpauto, daar kan je je dan geen deuk in vallen.

  2. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja of een band met allemaal ijzeren spikes van een meter er aan om rond de auto te bevestigen, ghehehe

  3. Hanny zegt:

    Je wilt zeker niet hardop zeggen dat jullie een nieuw model auto willen hebben, net zoals in het reclamefilmpje destijds. En geeft nu dan maar de schuld aan de dader op het kerkhof. 😉

  4. Emmelinda zegt:

    Sssst niet doorvertellen he? Is ons geheimpje 😉

  5. Hanny zegt:

    Ik zwijg als het graf!

  6. Remco zegt:

    mn buurman heeft geen fratsen maarja die werkt dan ook niet bij C1000en nogwat 😛

    tja ik wil mn auto ook graag voor deur en als het dan net druk is moet ik ver lopen kan die visite niet vwat van verderweggaaan lopen

  7. Hanny zegt:

    Hoewel, ik kan beter zeggen als het autokerkhof. *grinnik*

  8. Emmelinda zegt:

    @Hanny; Whaahaa ben jij nog ff wakker zeg! 😀

    @Remco; C1000? Niet schelden he? Ghehehe.

    Visite moesten ze verbieden. O zo. Heb je gelijk geen parkeerproblemen meer. Maar ja dan moet er ook nog iets met winkelpubliek en werkvolk doen dat hier de auto komt dumpen 😉

  9. Hanny zegt:

    Ik ben een nachtmens.
    Sinds ik in 1974 in Friesland ben komen wonen, heb ik gelukkig nooit meer problemen met parkeerplaatsen gehad. Maar jullie belevenissen hadden de mijne kunnen zijn.
    Nu moet niet iedereen natuurlijk naar Friesland verhuizen. 😉

  10. chavalbueno zegt:

    Nou, Don Quichot vind ik nog veel te netjes uitgedrukt. Ik zou zo iemand eerder het predikaat Donkey Shit verlenen.

  11. fijnegozer zegt:

    Nou, Don Quichot vind ik nog veel te netjes uitgedrukt. Ik zou zo iemand eerder het predikaat Donkey Shit verlenen.

    Hopelijk staat de reaxie er niet ineens weer twee keer (ben bang van wel)

  12. fijnegozer zegt:

    ha ha, zie je nou wel. Nou ja, met twee namen maggut he.

  13. ans zegt:

    Bij mijn broer zijn auto zijn een keer alle vier de banden lekgestoken en die auto staat nog wel op zijn eigen erf, naast het huis (hij was niet thuis, hij was bij mij, want ik was jarig!). Maar bij hem is ook al drie keer ingebroken, dus ze moeten hem wel hebben.
    De auto in het zicht willen hebben vind ik niet zo gek, ik kan hem op mijn eigen erf neerzetten, voor het keukenraam (als tenminste de buurman van verderop zijn auto niet zo idioot neerzet dat ik de draai niey kan maken!). Sommige mensen willen met winkelen de auto het liefst in de winkel parkeren, dat vind ik wel irritant!
    En ja, een gratis plek heb ik ook graag!

  14. Emmelinda zegt:

    @Hanny; Ja ik ook. Ik begin pas te leven na 10 uur hahaha. De rest gaat op automatische piloot 😉
    Heerlijk wanneer je nooit parkeerproblemen hebt. Oke niet iedereen. Wij blijven wel hier. Dan hebben we zoveel plek dat we van gekkigheid niet weten waar we de auto moeten neerzetten ghehehe

    @Chavalbueno/FG; hahaha zul je altijd zien; zo zeurt weblog om codes en als je het niet kunt gebruiken plaatst ie zonder te mopperen. Pfff.

    Hihi ja Donkey Shit, al is dat misschien nog te netjes 😉

  15. Emmelinda zegt:

    @Ans; Hihi maar dat is juist zo frappant; Marc doet dat zelf ook hoor; de auto zowat in de winkel parkeren. Zo weinig mogelijk lopen zegt ie dan. Maar thuis moppert ie op die auto’s voor de deur. Terwijl we zelf ook gratis plaats zoeken als het ff kan.

    Bah wat verschrikkelijk voor je broer inderdaad! Dan zit de schrik er wel ff in he? Of heeft ie van de boel nou een soort van Fort Knox gemaakt?

  16. J@n. zegt:

    En dan hebben ze hier in de buurt allemaal een garage en waar staat de auto…? Juist ja, op straat,” want onze kinderen hebben zoveel speelgoed en die moet ergens blijven!”

  17. Hier nog een nachtdier! Die geen parkeer-probs heeft want eigen oprit. Hoewel die dan wel met regelmaat gebarricadeerd wordt door bezoekende fietsers en/of scooterenden! AAARRRGGGG….

  18. Emmelinda zegt:

    @J@n; Oh hahaha…hebben die nog nooit van marktplaats gehoord? Of de vuilnisbak? Ghehehe.

    @Libra/weegschaal; Haaai nachtbraker! Kijk…dat hebben wij dan (nog) niet. Zal niet lang op zich laten wachten vreesch ik 😉

  19. Emmelinda zegt:

    Hahaha dat zou een megavuilnisbak zijn 😉

  20. ans zegt:

    Heeee, dit is een verzamelplaats van nachtmensen hahaha, overdag doe ik dingen omdat het moet, ’s nachts omdat ik er zin in heb.
    En inderdaad, mijn broer heeft zijn huis aardig beveiligd, om te beginnen een hoge poort en overal sensorschijnwerpers!

  21. Emmelinda zegt:

    hahaha ja we kunnen hier wel een cluppie beginnen he? Ghehehe.Jammer is het dat de meeste dingen overdag te doen zijn he? Anders wist ik het wel. Of zou ik dan weer een ochtendmens worden? Hmmz

    Bah erg dat zoiets moet he. Omdat sommige mensen niet met hun tengels van andermans spullen kunnen blijven :S

  22. ans zegt:

    Er moeten scholen komen voor avondmensen!!! Als je als avondmens vroeg je bed uit moet om naar school te gaan ben je nog niet wakker genoeg om te leren! Als ik ziek ben zakt ’s avonds de koorts altijd, bij Edwin net zo!

  23. Emmelinda zegt:

    Ja vind ik dus ook. Er zijn al winkels waar je boodschappen kunt gaan doen (ook al hebben ze een beperkt assortiment) en gisteren zag ik een reclame dat je tot 24:00 keukens kon gaan bekijken (eenmalig). Het gaat dus de goeie kant op hihi.

    Grinnik, waar ken ik dat toch van? Wonderlijk zoiets he? Dan voel ik me kipfit!

  24. Abby zegt:

    Hahahaha, ik wens je veel sterkte met het vasthouden van die gedachte 😉

  25. Emmelinda zegt:

    Hihi dank je wel. Het gaat nu in ieder geval AL twee weken goed ghehehe 😉

  26. Remco zegt:

    @Emmelinda kan je niet een invalide parkeerplaats voor je deur aanvragen 😉
    gezien de kwaliteit van je logjes ben je geestelijk aardig de weg kwijt 😛

    ps.
    deze reactie is niet kwetsend bedoeld naar onze invalide medemens!!!

  27. Emmelinda zegt:

    Jij bent zeker je pillen vergeten in te nemen? :S

  28. angel zegt:

    Ben ik toch ff blij dat ik niet bij jou in de straat woon… sinds ik mijn eigen autootje in heb moeten leveren hebben we er nog maar 3 😀

  29. Emmelinda zegt:

    Hihi ja dan had je hier vette pech. Ik zie er nou al tegen op als de meiden hun rijbewijs halen en ook een autootje voor de deur willen hihi 😉

  30. Belinda zegt:

    Ik denk dat het merendeel van de mensen hun auto graag voor de deur hebben staan. Bij ons in de straat is het heel druk met auto’s en toen wij dit huis kochten hebben we direct een carport op ons plekje geplaatst en dat scheelt een hoop uit het raam kijken, eerlijk gezegd!! 😉

  31. Marika zegt:

    Sinds vorig jaar hebben ze hier de straat geherstructureerd (wat een woord) en nu hebben wij ook zo’n lange rits met parkeerplaatsen voor de woningen, het is af en toe net een stoelendans. Ik begin ook al mee te doen ook al heb ik geen auto, als er visite moet komen dan zit ik al een uur van tevoren door het raam te turen of er nog parkeerplek is hihihi.

  32. morris zegt:

    dag mevrouw Emmelinda,

    namens John de Mol en Joop van den Ende wilde ik even informeren wat wij neer dienen te tellen voor de televisierechten van parkeer ‘m d’r in.

  33. Bengeltjuh zegt:

    Het valt op zich wel mee waar we nu wonen. Scheelt natuurlijk ook dat wij allebei geen auto hebben, wat dan weer meer parkeerplekken geeft voor euh de medemens hier in de straat. Het is alleen wel een klein rampje als blijkt dat een van de buren een fesstje geeft op dezelfde avond dat wij het ook geven. Mijn visite komt namelijk ook van buiten de stad met zijn allen dus ik denk dat ik maar eens van die oranje pionnen neerzet dan hahahah.

    Waar we vroeger woonden was het wel een zooitje..reed ook erg vaak de parkeerpolitie langs en die schreef gretig bonnen uit.

  34. Wanda zegt:

    Ik heb nooit last van parkeerproblemen… Mijn moeder wel, die is namelijk altijd de l*l als het om parkeren gaat. Ik rij alleen mee. Gelukkig hebben we allebei een invalidenparkeerkaart.

  35. Natazz zegt:

    Een nieuwe auto is niet aan te raden dus bij jullie in de straat. *gniffel*
    En handig om te weten dat het bij jullie gratis is, weet ik al waar ik hem neer moet zetten met Guus. 😉

    fijn weekend

  36. Annemarie zegt:

    Dat voorovergedoken autootje zag er wel super leuk uit! 😉
    Maar vervelend is het wel… Hier in de wijk komen ook vernielingen voor. Wij zijn zelf ook al 2x het slachtoffer geweest terwijl de auto toch echt op ons eigen erf staat….
    Fijn weekend!
    KNIEFS.

  37. Rietepietz zegt:

    O ja , ik kén wel zo iemand , tegenover ons en toch had haar auto óók een kras toen die van ons ondergekrast werd .
    Wij maken zelf niet zoveel werk van dicht voor de deur parkeren al lukt het meestal wel om “in de buurt” te staan .
    Maar we gaan zéker niet schuiven als als hij 2 of drie huizen verderop staat .
    We verzetten wél als we door ruimtegebrek aan de “no-parking ” kant staan .Het wordt wegens het gebrek aan ruimtewel oogluikend toegestaan maar zodra er ruimte is aan de goede kant verzetten we dus .
    Tegen vandalisme begin je weinig als je niet in de auto wil blijven slapen maar als Marc snurkt kun je dat altijd nog overwegen , sla je 2 vliegen in één klap !

    fijn weekend en liefs , Riet

  38. Emmelinda zegt:

    @Belinda; Ja hihi, dat hoort er echt bij he; uit het raam kijken. Mensen zijn zo onvoorzichtig met andermans spullen :S
    Een carport is hier helaas wegens rijtjeshuizen niet mogelijk maar misschien wil de buum zijn (euh dat van de woningbouwvereniging) huis wel opofferen? Ghehehe

    @Marika;hihi is een mooi woord voor galgje ;). Maar grinnik, dat herken ik dus. Als we een feestje geven of iemand uitnodigen moeten we eerst even kijken of psv die avond niet toevallig moet spelen 😉

    @Morris; Ik ben snel tevreden. Doe maar een villa en we hebben het nergens meer over 😛

    @Bengeltjuh; Hihi wat je zegt van die oranje dingen, dat doet een vrouw hier uit de zijstraat ook wanneer zij boodschappen gaat doen. Dan zet ze dat stukje af. Het kan natuurlijk niet want het is openbare weg maar begrijpen doe ik het zeker. Het is best vervelend als je die zware spullen drie straten door moet sjouwen omdat je geen parkeerplek voor de deur hebt 😉

    Politie is hier zeer vreemd. Zouden ze toch flink geld op kunnen verdienen net zoals jij dat noemt. Als PSV moet voetballen en dubbel geparkeerd staat zie je ze niet. Maar zet je auto vijf minuten op de stoep en dan heb je een papiertje onder je ruitenwisser :S

    @Wanda; Ja parkeren is soms echt een toestand he? De reden dat je zo’n kaart nodig hebt is natuurlijk heel vervelend. Maar dat je soms makkelijk kunt parkeren is dan weer even mooi meegenomen. Toch? Al zag ik op zo’n groot gebied als Schiphol dat die parkeerplaatsen maar dun gezaaid zijn. Schandalig gewoon!

    @Natazz;Hihi nee niet echt. Lijkt Parijs wel hiero 😉
    Maar idd, hier moet je dus wezen. Had ik ook al tegen Annemarie gezegd. Je moet hier wel vroeg zijn. Het staat al uren van tevoren vol :S

    Jij ook een heel fijn weekend!

    @Annemarie; whaahaa ja al zal die buurman er vast anders over denken. Het autootje zal nog wel een poos zo staan. Hij heeft pas geleden zijn raam laten maken. Dat was een half jaar geleden ingeslagen. Met al die regen etc ga ik er van uit dat ie champions kan kweken in zijn auto hihi.

    Oh vreselijk is dat he, waarom kunnen mensen niet met hun tengels van andermans spullen afblijven. Wat héb je er aan. Ik zal het nooit begrijpen. Al die ellende die je er mee hebt. Errug grappig. NOT.

    Ik wens jou ook een heel fijn weekend! Kniefs!

    @Rietepietz; Tuurlijk, het zegt ook niks, dat voor de deur parkeren. Die flinke deuk van de zomer was ook gemaakt toen de auto hiervoor stond. Maar het idee gewoon dat je snel een nummer kunt noteren als je iets hoort. Andere mensen hebben er al flink profijt van gehad hihi. Die hebben we zo mooi kunnen helpen (de dader niet, dat begrijp je natuurlijk wel)

    Hahaha nou wat snurken betreft kan ik er ook wat van. Ik vraag me alleen af wat Don Quichot dan denkt waar-tie mee te maken heeft? Hahaha

    Ik wens jou ook een heel fijn weekend!
    Dikke knuffff

  39. Ja ellende is dat he parkeren in je straat. Hier gelukkig nog(nu nog!!) gratis en meestal plek, ach ja soms aan het einmde van de straat, maar ja moet kunnen.
    Off topic, vanavond nog even over je gehad, schrik niet, alleen maar slecht hoor hahahah.
    Nee hoor,alleen over hoe lang ik al bij je lees en dat jij destijds al doorhad wat wij pas sinds een paar maanden doorhebben.
    Een hele Emmelinda heeft maar een half woord nodig om te begrijpen wat ik bedoel he hahahaahha

  40. Emmelinda zegt:

    Laat het de gemeente niet horen dat het bij jullie nog gratis is hihi. Hier hebben ze plannen om voor de overkant te laten betalen. Daar zijn wij natuurlijk niet blij mee, dan schuift de ellende alleen maar op en kunnen we voor de deur parkeren helemaal vergeten. Daarom hebben we mooi een brief geschreven om te proberen het te dwarsbomen 😉

    Oh whaahaa was ik ff bang dat jullie positief over me gingen buurten :p.
    Maar idd, ik begrijp wat je bedoelt. Trek het je niet aan; beter laat dan nooit. Toch? Het was mooie gespreksstof en ik was opgelucht. Toentertijd kreeg ik nogal wat over me heen. Blijkt gewoon dat ik tóch gelijk had. Die voelsprieten van mij zijn zo slecht nog niet 😉

  41. Youke zegt:

    Er kan hier niemand voor de deur staan, dus dat verzetten is er hier niet bij. Gelukkig maar, sparen ze mijn auto.
    De werkende mensen van het politiebureau zetten hun auto in onze straat. Dan is het niet ver lopen én hoeven ze niet vele te betalen. Wanneer is de parkeergarage op hun terrein nu eindelijk eens af?

  42. Henriette. zegt:

    Hahahaha.
    Mijn broer is er ook zo een. Gaat zelfs voor het raam zitten om in de gaten te houden wanneer hij zijn auto kan verzetten.
    Overigens….vroeger….heel vroeger werden wij er op aan gesproken dat wij te ver naar voren parkeerde op de parkeerplaats. Daar ging het niet in volgorde van huisnummers, maar in volgorde van er te komen wonen. Banaal hoor ! Regeltjes die onmiddellijk de kop ingedrukt moeten worden.

  43. nieta zegt:

    Hier is plaats genoeg om te parkeren! Voor,achter of naast het huis!Heerlijk!
    Maar ja,daar heb jij niets aan,ghe,ghe!!

  44. Emmelinda zegt:

    @Youke; Hihi ja daarom staat het hier dus vol. De stad wil een mediamarkt maar men betaalt niet graag extra om te parkeren. Dus sleept men liever al die meters met zo’n groot beeldscherm onder de arm. Die naar het GAK moeten is ook zo’n mooi verhaal. Sommigen stappen de auto uit en de laatste meters voor het gebouw strompelen ze ineens of gebruiken ze pas de krukken. Eigenlijk moesten we hier een camera plaatsen en de beelden doorverkopen aan ’t Gak(ofhoedatnuheet) ghehehe

    @Henriette; Hihi, de bank die door Marc is ingepikt staat zo dat ie gewoon rechtvooruit naar buiten kan kijken. Is dat nou niet ideaal? Ghehehe
    Huh? Dat is werkelijk de stomste regel die er bestaat zeg. En wie hield dat dan in de gaten? De persoon die er het eerst woonde??

  45. Emmelinda zegt:

    @nieta; oeps, zie ik jouw reaktie nu pas (kreeg geen berichtje dat er een nieuwe reaktie was).
    Hihi nee niet echt. Maar goed, ik ben natuurlijk wel heel blij voor jou ;). Waar zet je de auto nou het meest neer? Of is dat iedere keer weer een lastige keuze? hahaha

  46. nieta zegt:

    Meestal voor het huis want hubbie heeft zijn werkbus het liefst veilig naast huis en niet bij de weg! Maar die zit nu in de ziektewet dus mag de mijne nu naast het huis,ghe,ghe!!

  47. Emmelinda zegt:

    Whaahaa dus voorheen keek jij steeds uit het raam oftie nog niet thuis kwam om zo snel de auto voor het huis te kunnen zetten? Geintjuhhh

  48. Remco zegt:

    @Emmelinda Pillen welke pillen???? slik jij Pillen dan 😉

  49. Emmelinda zegt:

    Welnee, bij mij helpt dat niet meer. Maar misschien is er voor jou nog hoop? 😛

  50. Abby zegt:

    Ik ben bezig met die aanvraag van die gh-parkeerplaats, zal ik dan maar wat pillen meesturen voor de zekerheid *smiley die bedenkelijk kijkt* …. whahahha

  51. Pasula zegt:

    Tja dat inparkeren he… laatst vlieg er zowat een auto door m’n voorruit, tis weer wat anders dan een bal.
    Tegenwoordig is het trouwens “in” om met het milieu bezig te zijn, dus ik ga lekkerrrr met de trein.

  52. Emmelinda zegt:

    @Abby; Doe maar, misschien zijn ze , na inname van die pillen, wel voor rede vatbaar *plaatst smiley die ooglid naar beneden trekt* hahaha

    @Pasula; Poeh nou, al heb je een bal eerder lekgestoken natuurlijk hahaha 😉
    Zo is dat. En ik op de fiets 😀

  53. ~Tina~ zegt:

    Door de dingen die jij beschrijft begrijp ik de reactie van Marc wel hoor!
    Wij hebben ook geen eigen parkeerplaats, maar voor elke 2 huizen zijn 4 parkeerplaatsen en omdat wij, onze buurman aan de ene en de buren aan de andere kant allemaal maar 1 auto hebben (dit in tegenstelling tot velen) kunnen wij meestal wel op onze “eigen” (hahahaha) parkeerplek staan. De auto’s staan met de neuzen (of achterkant zo je wilt) naar de huizen toe, dat is dus ook beter dan fileparkeren.
    En wij wonen ook nog eens in een hele “nette” buurt, dus banden lek steken zie ik ook nog niet zo gauw gebeuren.
    Lelijke schadepost zo iets!

    Ik wens je een fijne zondagavond!
    Groetjes en liefs van Tina

  54. Emmelinda zegt:

    Dat is dan supergeregeld want stel dat je zoon ook zijn rijbewijs haalt en een auto aanschaft zit je anders ook al snel te kijken.
    Wat betreft de “nette” buurt;zo aso is het hier nou ook weer niet. Die mensen die hier de hele dag parkeren komen natuurlijk niet eens uit de buurt. Dan had ik ze wel herkend. Die auto die de deuk veroorzaakt heeft hebben we niet terug gezien en er “mist” ook geen auto. Duidelijk dat die niet hier vandaan kwam. De hele dag staan hier mensen die elders vandaan komen, van smorgens vroeg tot savonds laat/snachts.

    Jij ook een fijne zondagavond
    Liefs en groetjes

  55. tagrijn zegt:

    Alsa je binnen een straal van honderd meter een plekkie vindt, is dat toch eigenlijk aardig voor de deur parkeren. (Nee, ik heb geen voordeur van 100 m)

  56. * Garfjeuh * zegt:

    Ik zeur niet als ik niet kan parkeren voor mijn huis, maar mijn buur staat er steeds en dat is ook helemaal niet leuk. Hij kan toch voor zijn eigen huis staan ? Als ik dan met boodschappen thuiskom, is het niet leuk dat ik de auto eerst een stuk verderop in de garage moet parkeren en dan gepakt en gezakt tevoet verder moet.
    Dan heb ik het nog niet over mijn auto wassen.
    Nee ik zeur niet. 🙂
    Maar nee, ik ga niet telkens door het raam kijken en heen en weer lopen om de auto te verzetten.

    Fijne week.

  57. Sally zegt:

    Gelukkig heb ik altijd een oprit gehad. Maar mijn schoonouders deelden jouw parkeerleed. Werkende mensen die gratis bij hun in de straat parkeerden. Errug fijn. En weet je wie nog het ergste was? De buurman. Die parkeerde zijn monster voor hun deur omdat anders zijn uitzicht (hij had zo’n hoog model pausmobiel) belemmerd werd. Gekker moet je het toch niet maken. Leverde altijd erg fijne situaties en discussies op. Gelukkig kwamen er later van die parkeerhekjes (of hoe die dingen ook heten) die je zelf omhoog kunt zetten. Probleem is nu opgelost.

  58. Emmelinda zegt:

    @Tagrijn; Hahaha die toevoeging 😛
    Maar idd; dat is behoorlijk voor de deur 😉

    @Garfjeuh; Waarom doet ie dat eigenlijk niet dan? Is dat vanwege weinig parkeerplek of wil ie gewoon vrij uitzicht hebben? Ja dat is best vervelend iedere keer. Dat hebben wij hier dus ook, soms drie straten verderop. Ze staan al te wachten op onze parkeerplaats zodra we de autodeur opendoen.

    Ik wens jou ook een hele fijne week!

    @Sally; Oh hihi dat is dus waarom ik nog twijfel over zo’n grote auto voor de deur. Zo lang het voor de deur kan dan hihi. We hebben het een tijd gehad met de werkbus van een straatgenoot. Die parkeerde ‘m overal behalve voor zijn eigen deur, ook al was daar plaats. Zo irritant. Als er nou gewoon geen plek is a la dan. Maar het viel zo op. Parkeerhekjes zullen er hier helaas niet komen. De gemeente wil hier tegenover betaald parkeren invoeren en dan kunnen we het hier helemaal wel vergeten met plek voor de deur, dat schuift natuurlijk allemaal op. Vandaar een aangetekende brief om het zo lang mogelijk uit te stellen of zelfs te laten verdwijnen ;). Hebben we nog steeds overlast maar dan zoals we dat nu gewend zijn 😉

  59. Geertje zegt:

    Die van mij is nog erger Emm 😉
    Hij zet hem voor het slapen ver uit de straat, zodat de hangjongeren de auto met rust laten hahahahaha!
    In de straat zijn de auto’s vaak de dupe van vernielingen, een paar straten verderop niet. Dus hij rijdt wel 😉

    Wens je een geweldige dinsdag Emmelinda!!!
    Liefs en dikke knufffff :-))

  60. Emmelinda zegt:

    Oh whaahaa dat is weer heel iets anders idd. Dan moet je een stuk lopen wil je snel even met de auto er op uit hihi. Erg toch dat het zo moet he? Pffff.

    Dank je wel Geertje, dat wens ik jou natuurlijk óók meteen toe!
    Dikke knufff en heel veel liefs!

  61. Bettina zegt:

    haha Emm! Naast ons huis staat een behoorlijke plek vrij….voor de auto die we nu niet hebben…dusseh…ach onze nieuwe buurman denkt ook dat ie zonder te vragen zijn auto erop mag zetten…terwijl ik daar toch zelf moet weten wanneer ik heel breed mijn fiets en de kliko’s neer wil zetten, toch? ;-)) Nee hoor, ze zijn nog aan het klussen en als ie ff zegt/vraagt of ie ons plekkie mag lenen, geen probleem, als ie het maar vraagt!
    Groetjessss

  62. Emmelinda zegt:

    Whaahaa “…wanneer ik heel breed mijn fiets en de kliko’s neer wil zetten….” Dat staat leuk 😀
    Maar je hebt gelijk, zo lang ze het vragen of even melden hoeft dat geen probleem te zijn. Als je later een heel wagenpark hebt haal je de schade maar in en houdt je zijn plek bezet ghehehe 😉
    Groetjes terug 😀

  63. * Garfjeuh * zegt:

    De buren hebben een garage vooraan het huis dus als ze met de tweede auto buiten moeten, dan zouden ze steeds hun auto moeten verzetten hé. Dat is misschien wel knap lastig. 🙂
    Soms sta ik wel eens voor hun garage want als er geen parkeerplaats is….en dan zullen ze zich misschien op den duur wel gaan realiseren dat ze steeds voor mijn deur staan.
    Ik moet niet ver naar de garage hoor, maar als je gepakt en geladen bent, is dat wel behoorlijk lastig hé.
    Fijne dag.

  64. Emmelinda zegt:

    Ahhh op die manier. Voor hen is het idd lastig maar ja voor jou ook. Ik hoop maar dat ze een keer inzien hoe vervelend dat het is want het is inderdaad behoorlijk lastig wanneer je moet slepen met boodschappen terwijl het eigenlijk niet eens zou hoeven 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne dag!

  65. claudine zegt:

    ik heb een eigen parkeer plaats voor mijn huisje uummz eigenlijk plaats voor 3 auto’s alleen een probleem als mijn buurman zijn auto te ver naar achterzet kan ik niet mijn eigenoprit op, en aangezien mijn buurman een irritante man is en vaak zijn auto helemaal voor aan zet kan ik er dus niet op. of ja dan moet ik hem met de achterkant op straat zetten en dan heeft hij weer last van uitrijden en zo gaan we gezellig door met irritant gedrag. dus een eigen parkeerplaats wilt ook niet alles zeggen!

  66. Emmelinda zegt:

    Ohhhh dat is toch ook wat he? Waarom moet dat allemaal zo irritant. Dat ie toch gewoon op zijn eigen plekkie blijft? Wat heb je nou aan al die toestand? Poehpoeh.

  67. Nicky zegt:

    Ik snap ‘m helemaal! Toch baal ik dat ik niet meer in mijn geliefde Slotervaart parkeer. Heb trouwens aardig leren fileparkeren, daar!

  68. Dinie zegt:

    Gewoon verhuizen ;). Wat een drama zeg daar bij jullie.
    Ik heb gisteren een “spiegelbotsing” gemaakt met een geparkeerd busje (en anders had ik mijn tegenligger “gespiegeld” vrees ik. Maar…..wel een briefje onder de ruitenwisser. En gelukkig hebben wij een “oprijlaan” waar de auto op kan staan.
    Maar midden in de stad wonen heeft ook voordelen: je kan zo een nieuwe tas gaan kopen 😀

  69. Emmelinda zegt:

    @Nicky; Hihi jaaaaa dat geloof ik helemaal!Dat zal daaro nog wel stukken drukker zijn dan hier!

    @Dinie; Hahaha je zou het bijna doen.
    Kijk, aan jou kunnen veel bestuurders een voorbeeld nemen. Een foutje maken is menselijk, dat geeft helemaal niks. Daar zijn we immers voor verzekerd. Maar om zo maar weg te rijden…
    Ja een eigen oprijlaan is echt ideaal. Dat kan hier helaas niet. ook niet in de toekomst 😉
    Hahaha ja da’s waar. Dat is dan ook een heeeeeeeeeeeeeeeeel mooi voordeel waar ik dankbaar gebruik van maak 😀

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

