Wat ruist er door het struikgewas?

null

Van moeder natuur kreeg ik een stekje. Kan ook van een mus/spreeuw/ekster/merel geweest zijn maar dat staat nou net iets minder mooi. Neenee (niet te verwarren met Nene. Dat was de zus van Sissi. U weet wel, die een bos bloemen van Franzl wilde aanpakken maar het niet kreeg vanwege het schattige zusje) niet dat ik nu het stekje bedoel… dát staat heel mooi te wezen.

Alles wat er aan groen spul te vinden is in de tuin omarm ik. Euh. Behalve de aanslag op de terrastegels dan. Je moet uitzonderingen maken he. Ziet u mij nou zo’n stuk stoep omhelsen? Nee he? Nou. Dat bedoel ik dus. Enfin, u laat mij van de hak op de tak gaan (owowow wéér zo’n mooie uitdrukking, geheel in stijl van deze log), ik snoeide en snoeide dat het me een lieve lust was. En dat wás het. Nog steeds trouwens.

Mij een biet (nee, dat was het in ieder geval niet) welke struik dit eigenlijk moest zijn. Sowieso moet je een gegeven plant niet in de bladnerf kijken. Geen idee over welk soort ik me nou al die tijd ontfermd had. Had het stekje zelf ook schijt aan (merels in de tuin he. Die hebben geen eigen toilet natuurlijk. De deugnieten.) want die voelde zich gelijk al helemaal thuis. Groeien, dat was het motto. En knippen. Dat was dan mijn motto. Da’s genoeg, zeg nou zelf of nee doe maar niet. IK ben hier aan het woord en dat is al langdradig zat natuurlijk, voor zo’n postzegeltuintje als het onze in de grote stad?

Enfin, wie schetst mijn verbazing *haalt tekenblok van zolder en slijpt vlijmscherpe puntjes aan potlodenset* toen ik pas geleden naar de stad liep en ik ineens oog-in-blad stond met zo’n zelfde vorm bladeren? Nieuwsgierig keek ik naar boven. En bleef kijken. Tjemig, wat bleef IK kijken. Het kreng voor me was namelijk zo’n vier meter hoog. Ja echt. Ik overdrijf graag maar nu moet u mij toch echt geloven. Het is dat ik geen meetlint in mijn tasorganizer oh wacht dat is wéér een ander verhaal heb anders was ik er even ingeklommen om het op te meten dat ik flinke hoogtevrees heb kan ook de reden zijn natuurlijk.

Ik heb mijn gebladerde vriend nog even lief. Maar bekijk ‘m vanaf dat moment met argusogen. Als ie te ver de hoogte in schiet neem ik ‘m te grazen. Moeder Natuur weet ook wat ze me schenkt zeg…

Is ze nou helemaal van de bloempot gerukt?

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

47 reacties op Wat ruist er door het struikgewas?

  1. rietepietz zegt:

    Ja ja , ik weet er alles van ,van dat eigen risico ! In het verleden hád ik al eens problemen om uit de kreuk te komen na een bezoekje aan “wat zeg je me nou” , nóóit geen éne cent genoegdoening voor gekregen hoogstens nog een lachstuip toe 😉
    Maar eh….. zó hoog worden volgens mij alleen zonnebloemen en als dát het plantje in jouw tuin is hou ik me aanbevolen voor een stekkie ……ik ben gék op zon maar kom dit jaar natuurlijk onwijs veel tekort op dat gebied !
    Je schrijfstijltje is natuurlijk nog éven amuzant als vroeger en het is wel te zien …. “je hébt er zij an ”
    oftewel … het zaadje is gepland en het gaat óngetwijfeld grote bloemen geven !

  2. *giechelt*. Het is een beetje misleidend met dat bloempot op het laatst. Ik moet er nog even inkomen. Nou ja laat ik zo zeggen (schrijven)…ik zat zo in het verhaal dat ik bleef schrijven hahaha. Maar het eind…dat laat al twee keer op zich wachten. Het is niet helemaal zoals ik dat eigenlijk had willen zien maar voor een beginnetje kan het er mee door ;-). Het plantje heeft blaadjes zoals de tekening boven de log maar wat het is? Of er bloempjes aan groeien weet ik niet, die krijgen hier geen kans omdat ik ‘m steeds kortwiek. Ik zal eens een foto maken van zijn/haar grote broer en het verschil vastleggen ;-).
    Pfff, ja wat de zon betreft…ik mis ‘m verschrikkelijk. Het is wel goed voor de klusjes binnenshuis want die doe ik nu natuurlijk heel braaf omdat ik niet alles uit de handen laat vallen vanwege de zon. Als ik het goed begrepen heb heeft Peter Friemelteef het een en ander beloofd voor ná deze week. Nog even doorbijten. Misschien wordt het wel zo heet dat we weer verlangen naar deze dagen (euh…denkutniet).
    Dank je wel voor de complimenten :D. Ik bloos er helemaal van. Een idee voor een nieuw logje heb ik al in mijn hoofd. Kan nog wel even duren voordat het gebakken is maar volgens mij heb ik de smaak te pakken ;-).

  3. rietepietz zegt:

    Het blad lijkt een beetje op een beukenblad maar er zijn vást wel meer planten die dit soort blad hebben !
    Je bent inderdaad al prima op dreef al lijkt het op dit moment of je om mij een plezier te doen een nieuwe site op touw gezet hebt doordat er verder nog geen reacties staan .
    maar ik neem aan dat je nog in de “ontwikkelingsfase zit “en er dus nog geen echte ruchtbaarheid aan hebt gegeven .
    Maar het is onwijs leuk om zo even “het alleenrecht” te hebben en even bij te kleppen !

  4. Daar zeg je zowat, ik zal zo meteen eens kijken of het daar iets van wegheeft!

    Hahaha ja daar lijkt het wel op he? Ik ben ook een beetje bang voor, hoe moet ik het omschrijven, overkill. Bij de andere log heb ik de fout gemaakt mezelf het een en ander te verplichten. Bijvoorbeeld iedere dag een logje te plaatsen. Hoe leuk ik dat ook vond of vind, er kwam zoveel bij kijken. Het logrondje en noem maar op. Verplichting is een groot woord, maar een ander vind ik even niet. Het werd gewoon een dagtaak. Daar heb ik geen zin meer in. Vanmiddag heb ik op facebook de link gezet. Rustig aan beginnen en zien waar het naar toe gaat. Ik ben nooit te stoppen, dat is het probleem hahaha. Dit nog even en o ja dat…en voordat ik het weet…enfin, ik denk wel dat je wel snapt wat ik bedoel?

    De nieuwe site is eigenlijk als grapje gekomen. Glibbertje heb ik bij mijn vriendjes op twitter staan en per toeval zag ik dat hij een tweet stuurde naar een schoolvriendin van mij. De wereld is soms zoooo klein he. Zo vertelde hij dat het jammer was dat ik niet meer logde (euh is dat Nederlands? Hahaha). Nou heb ik vaker op het punt gestaan weer eens te proberen maar toen kwam die verhuizing van weblog er weer tussen. En nou wilde ik dus écht aan de slag maar vertikt weblog het een en ander. Dan maar zo ;-). Webloggen zat om het bij te proberen, toch? Hihi.
    En stiekem vind ik het ook leuk even jou voor mij alleen hier te hebben, al is Laura ook al komen kijken:D. Maar haar spam ik al via twitter hihi 😉

  5. rietepietz zegt:

    Ik snap hélemaal wat je bedoelt ,veel reacties is onwijs leuk natuurlijk maar als je serieus werk maakt van loggen ,en dat doen jij en ik , heb je de handen vol aan pakweg 25 linkjes !
    Voor mezelf hou ik een paar regeltjes aan .
    Ik link pas iemand die “een volhoudertje is bebleken”dus niet op verzoek na 1 reactie .Ik wil een beetje ” de logger achter de site kennen” zal’k maar zeggen .

    Ik doe niet mee aan allerlei schrijfopdrachten ( die vind je op steeds meer sites) want dát levert je altijd veel lezers op omdat iedereen z’n logje “plaatst bij de aanstichter van het kwaad “en dus wel verplicht lijkt alles te lezen .

    Verder blijf ik gewoon m’n eigen gang gaan,plaats een logje en maak pas een nieuwe wanneer m’n rondje bij de anderen af is .Dat kán 2 dagen zijn maar ook wel eens 4 ( wij werken nog regelmatig)
    Wie dat niets vindt valt vanzelf af .

    De ellende bij weblog heeft me lezers gekost en dat was eigenlijk welkom ,ik zat toen rond de 40 linkjes en dat is eigenlijk nét teveel .
    Ik ga dus ook nooit actief op zoek naar nieuwe lezers ,ik wil wat ruimte houden om er spontane nieuwkomers bij te kunnen hebben en dat kan dus .
    Maar….. voor “ouderenieuwkomers “als een Emmelinda máák ik natuurlijk ruimte al zou ik hélemaal vol zitten !

  6. Emmelinda zegt:

    Jaaaa, ik wist wel dat je het begreep hihi. Ik vond ze supergezellig, stuk voor stuk. Maar op een gegeven moment stond het me gewoon tegen. Ik heb dat ook, dat ik de mens achter de logger wil leren kennen. Dat zijn dingen die ik mis bij spul als Twitter/Hyves/Feestboek en noem maar op. Ik hoef geen aanmeldingen -voordeheb- zodat ik kan laten zien hoeveel lezers ik “heb”. Ik heb mezelf er vooral mee. Een groepje is goed genoeg. Tuurlijk streelde het mijn ego, ik zou liegen als ik zeg dat het me niks deed. Maar ondertussen werd dat logrondje groter en groter en kreeg ik er de zenuwen van ;-).

    Ik heb bijzonder veel aan je tips, dat is echt iets voor mij. Tenminste, als ik het een beetje leuk wil houden hihi. Wat betreft schrijfopdrachten hoef ik niet bang te zijn. Ik blaf niet op commando hihi. Sterker nog, ik kan zo met gemak blijven praten maar dán sla ik dicht. Writersblock. Handig (om mezelf niet gek te maken hahaha). Nu de rest nog ;-).

    Hahaha dat vind ik nou zooooo lief he. Niet omdat dit nou een moment is waar het bij zou moeten maar omdat ik het zo meen: Van dat niet meer webloggen heb ik mensen zoals jij het allermeest gemist. O zo.

  7. Emmelinda zegt:

    Bij de weg (by the way), het is me gelukt een linkje aan te maken. Nu nog zien uit te vogelen hoe ik dat nou weer op mijn log krijg hihi ;-). Wordt vervolgd.

  8. rietepietz zegt:

    * veegt traantje van ontroering uit de ooghoek * er zijn volgens mij heel simpele manieren om linkjes te zetten maar die wéét ik dan weer ff niet ,ik moest natuurlijk weer iets anders dan “gewoon” .Ik ken meer mensen die ineens de boel op slot deden om dezelfde reden ,en dan ongelinkt weer doorgaan met een klein groepje !

  9. Emmelinda zegt:

    *geeft Rietepietz doekkie* (nee niet dát doekkie. Eens gegeven blijft gegeven. O zo. Hahaha).
    Ik ga er een keer goed voor zitten als ik er geduld voor heb. Was nu een beetje veel zoekwerk en ik ben zo’n “Pietje Ongeduld” af en toe ;-). Dat moet meteen en anders laat maar. Zoals jij dat hebt zou ik dat ook mooi vinden. Is dat ook die zogenaamde “blogroll”? Iksnapernognietveelvanhihi.

    *slaakt zucht van verlichting* Ah, het ligt dus niet alleen aan mij hahaha. Pak van mijn hart. Ja, ik begrijp hen maar al te goed. Ik meen dat ik eerder al eens een pauze ingelast had wat betreft logrondjeshoppen. Maar dan ga je tóch even bij de een kijken en vind ik het sneu voor de ander en tadaaaaa…weer twee uur voorbij. Ik moet gewoon nu strenger voor mezelf zijn. Dan blijft het leuk ;-).

  10. rietepietz zegt:

    * ziet nu weer helder zonder tranen * Zoals ik het gedaan is eigenlijk best simpel . nieuwe pagina maken in het dashboard en daar gewoon een plaatje plaatsen ( media toevoegen ).,plaatje na plaatsing geselecteerd zetten daarna het symbootje voor een hyperlink aanklikken ( klinkt wél hé ,ik weet niet eens of het zo heet ) .
    en dan de naam van het plaatje in dat venster vervangen door de link van de te linken site .
    even aankikken dat het in een nieuw venster moet openen en klaar is Em ..
    Lukt jou zéker wel als je even rustig rondkijkt in het venstertje .Plaatjes die je eenmaal hebt geplaatst kun je later altijd weer terugvinden ,en weer gebruiken , als je i.p.v.” van computer” de mediabibliotheek aanklikt .

  11. rietepietz zegt:

    p.s. dat is dus niét de blogrol , dát moet heel simpel zijn maar ik heb er niets mee gedaan !

  12. rietepietz zegt:

    O angemaakt hebt maak je daar gewoon een nieuw bericht ,dat worden dan je linken ….

  13. Emmelinda zegt:

    Hahaha cool klinkt dat :D. Eens kijken of ik er iets van kan bakken. Theorie is niet zo mijn ding maar wie weet ;-). Thanks 😀

  14. rietepietz zegt:

    *zucht,ik snap niet dat jij zo ongeduldig bent ,bij mij gebeurt dat nou nóóóóit .,moest dus staan
    O ja , als je dus een nieuwe pagina aangemaakt hebt …enz

  15. Emmelinda zegt:

    Hoe komen die categorietjes eigenlijk zo mooi in die balk bij jou? Of ligt dat weer aan de lay-out? Ik staarde me er een beetje blind op denk ik, dat wil ik óók 😉

  16. Emmelinda zegt:

    Whaahaaa. Ik stampvoet nog nét niet ;-). Maar het scheelt echt niet veel. Ik zat al moeilijk te denken maar ik denk dat ik al iets weet 😀

  17. rietepietz zegt:

    ergens in het dashboad kun je een nieuwe pagina aanmaken ,die komt dan vanzelf boven in de balk te staan . daar staat al een pag About ,kun je een soort kennismaking van maken .
    Je komt er zéker uit hoor ,is een kwestie van even rondsnuffelen en proberen ,als zélfs ik eruit kom dan jij zeker .

  18. Nicky zegt:

    Het went allemaal wel, hoor! Ik log trouwens lang zo veel niet meer en ik log vooral voor mezelf. Gewoon leuk om terug te lezen!
    En over je stekje gesproken, Emmelinda… Mijn buurjongen had een kastanjeboom pal voor zijn keukenraam staan, waardoor het raam amper nog open kon. Toen ik vroeg hoe hij op het onzalige idee kwam om een boom daar te planten, zei hij dat er ooit een kastanje in het raamkozijn had gelegen. Die was in de tuin gevallen en daar lekker gaan groeien….
    Houd je stekje maar goed in de gaten!

  19. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja zo hebben we vroeger bij ons thuis eens een eikeltje in de grond gestopt. Voor de gein. Dat was jaren later geen geintje meer ;-). Ik vrees dat Rietepietz er dichtbij zit met een beukenblad en na wat googlen denk ik dat ik morgen toch iets moet ondernemen. Hij groeit nu mooi achter mijn schommelbankje. En nou had ik als kind al graag een schommel aan een boomtak gehad, dit is toch een beetje veel van het goede :D.

    Ja, dat is het voornaamste he, voor jezelf loggen. Met die gedachte, en de tips van Rietepietz ga ik gewoon verder. Ik heb het altijd leuk gevonden maar het werd gewoon te veel ;-).

    Ik ga jouw linkje maken. Eens kijken welke afbeelding ik ga nemen, je hebt zoveel leuke!

  20. tagrijn zegt:

    Watkrijgemenou? Emmelinda is opeens weer terug. Kom stomtoevallig hier terecht. Ben ook weggelopen bij weblog en verhuisd naar WordPress. Ook ben ik vandaag weer terug van even weggeweest. Nou ja, zes weken zijn peanuts vergeleken met jouw afwezigheid. Je hebt er weer wat moois van gemaakt (positief bedoeld) en zal je meteen weer in de favolijst zetten. Kijk wel uit met die bovenaardse of buitenaardse plant.

  21. Emmelinda zegt:

    Dit is helemaal spooky want ik zat net de reakties van een logje te lezen en kwam zo op jouw log terecht hihi. Jammer he, van weblog (ik hoop dat je ook alles hebt kunnen meenemen?). Maar goed, volgens mij is het hier ook goed vertoeven ;-).
    Dank je wel voor je compliment, ik zal ook zo een linkje maken voor jouw log :D.

    Ik vrees dat de snoeischaar niet meer genoeg is over een poos als Rietepietz gelijk heeft en het hier om een beuk gaat ;-).

  22. rietepietz zegt:

    Niet te gelóven ,ook Tagrijn heeft blijkbaar jouw “straling”opgevangen * rolt zich terstond in de zilverfolie want straling is eng* geef maar toe , jij zendt iets uit waardoor alle oudwebloggers vanzelf weer bij je terecht komen .
    Onwijs leuk gedaan * vraagt zich jaloers af hoe Em dát nou weer geflikt heeft * met die wisseleden kopfoto’s ,ik zou óók niet kunnen kiezen bij zoveel leuks 😉
    En ja inderdaad , ik lees juist om die interaktie nog vaak oude logjes want wat voegen die reacties toch veel toe hé!
    Ik zie al dat je geen support nodig hebt maar mócht je ” je wonderbaarlijke opstanding wereldkundig willen maken ” gooi ik er zó een logje tegenaan hoor !
    Nee stil maar ,ik doe niks hoor want dan heb je misschien alweer véél te snel téveel lezers !Je valt zó al genoeg op bij de reacties ,mijn vriendin Marion had je ook al herkend van vroeger !

  23. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja we willen alleen straling als het om stralen van de zon gaat he? ;-). Is toch gewoon spooky, ik zat te kijken bij een oud logje van me en keek wie er nog logt. Zo zat ik nét op de weblog van Tagrijn en kwam er een mailtje in mijn mailbox. Misschien extra service, je weet maar nooit met al die Big Brotherachtige toestanden, wie weet had Tagrijn de smaak van het verbouwen te pakken en is ook in wordpress te keer gegaan hahaha. Cameraatje inbouwen ofzo ;-).
    Maareuh, wil je ook zo’n wisselende kopfoto’s? Als je meer kopfoto’s upload in het systeem kun je aangeven of je alleen een bepaalde wil laten zien of wisselende foto’s. Makkie ;-).
    Ja echt, ik wist niet goed wat ik moest doen toen ik mijn logjes hier niet kon deponeren via dat exportgevalletje vond ik het zooo jammer dat ze dan kwijt zouden raken wanneer ik de logjes een voor een hier moest plaatsen. Misschien had ik het wel weten op te lossen, alles een voor een onder de log. Maar poeh hee, da’s ook wat. Goed, dat hoeft gelukkig niet en kan ik heerlijk teruglezen hihi :D.
    Dank je wel voor je aanbod, dat is heel lief, kijk maar hoe of wat. Misschien komt het binnenkort per toeval ter sprake en kun je het verwerken in een logje. Maar inderdaad, het valt waarschijnlijk zo wel op hahaha (de helft zweet nu peentjes omdat ze bang zijn dat ik daar ook langs kom whaahaa. Die denken zich mooi stil te houden totdat de bui overwaait -was het buiten maar zo trouwens-), die babbelbox van een Emmelinda kwakt er zo een boel reacties tegenaan zodat je reactie”rol” aan de zijkant helemaal vol staat ;-). Logt Marion ook nog? Wat leuk!

  24. rietepietz zegt:

    Marion heeft zélf geen log , nooit gehad ,maar ze reageert nog altijd trouw en leest álles ,ook alle reacties .We zijn ondertussen harts vriendinnen ,doen iedere week een dag samen iets leuks en zonodig sleep ik haar aan de haren onder de handen magere Hein vandaan ,( ze is héél ziek geweest dit voorjaar ) De reaties zijn een bron van vreugde voor haar en al is ze ondertussen ruim 84 ,ze staat nog midden in het leven !

  25. rietepietz zegt:

    p.s. ik laat de kopfot maar zoals hij is , je kent me ,van veranderingen krijg ik vlekken 😉

  26. Emmelinda zegt:

    Oh wacht eens, ging jij voorheen naar haar toe om te helpen bij het computeren (probleempjes oplossen of uitleggen?) of hoe kom ik nou bij dat webloggen?
    Wat leuk zoals dat gegroeid is, dat was al snel zo he? Ik moet echt even graven in mijn geheugen, liep zij nou eerst van die wandelroutes/wandelvierdaagsen? Of was dat weer iemand anders? Wat griezelig dat ze zo ziek geweest is, is het inmiddels een stuk beter met de gezondheid? Kijk, nog iemand die veel geeft om de reacties hihi :D.

    Ja grinnik, lijkt me dan ook een goed plan. Het loopt nu goed dus lekker laten zo ;-). Ergens baalde ik dat de eerste kopfoto (zoals die gisteren nog was) niet steeds als eerste getoond werd (en heb ‘m gewoon twee keer achter elkaar gezet maar niks daarvan. Trappen ze hier niet in hihi) maar je kunt niet alles hebben hihi.

  27. rietepietz zegt:

    Ik leerde Marion kennen doordat ze bij mij reageerde ,toen dat stopte( ook al door ziekte ) stuurde ik haar mailtje ,kort daarna verhuside ze naar bejaardenhuis , daar stierf haar man en ik beloofde haar eens langs te komen om haar met de pc te helpen ,dat is behóórijk uit de hand gelopen 😉 ze is een toppertje
    De vierdaagse loopster was Ria ,( ze loopt morgen weer mee) , ook haar heb ik op dezelfde manier leren kennen en van haar heb ik dan weer heel veel geleerd in het begin .
    kan raar lopen allemaal hé !

  28. Emmelinda zegt:

    O jaaaaa, Ria inderdaad! Nou weet ik het weer. Zij had toch wel een log he, ik meen dat zij ook wel eens bij mij kwam “buurten”? En dan klopt het inderdaad, dat van het pc-gebeuren hihi. Langzaam komt het in mijn bovenkamer wel in orde hihi (harde schijf even aangepakt hihi).
    Ja, ik heb in 2008 via marktplaats een Disney-figuurtje verkocht aan iemand (opsturen). We begonnen wat te grappen en dat werd serieuzer en nu mailen we joekels van mailtjes. Al die tijd, soms dagelijks en soms zitten er een paar dagen tussen. Ik heb haar dan wel nooit gezien in het eggie maar zo voelt het wel. Zoiets aparts. Mensen die niks hebben met internet zullen waarschijnlijk op hun voorhoofd tikken maar wij weten wel beter he? ;-).

  29. rietepietz zegt:

    Ria had van álles , meerdere blogs én een forum maar op dit moment is ze fultime oma van meerdere kleinkinderen en doet ze niets meer op dit gebied , Contact hebben we via msn .

    Zeker weten en het grappige is dat ik juist héél voorzichtig ben met contact maken .Maar de keren dát ik contact had met loggers viel het nóóit tegen al wordt natuurlijk niet iedere meteen “vriend van de familie” ,dan zou je al snel geen eigen leven meer hebben !

  30. Emmelinda zegt:

    Kan me er iets bij voorstellen, misschien is het ook een beetje veel geweest allemaal. En kleinkinderen zijn natuurlijk OOK heel leuk :D.

    Ik ben er voorzichtger in geworden, in contact maken in het eggie. Het is me een keertje zo tegengevallen dat ik er een nare bijsmaak van gekregen had. Maar de andere keren, de weblogmeeting vond ik superleuk. Vooral om te zien dat die webloggers niet alleen maar leuk zijn in een log maar net zo in het eggie. Jammer dat ik jou toen “gemist” had. Ik meen dat het op 4 augustus was en ik niet kon omdat Steffie jarig was.

  31. YESSSSSSS je bent weer terug, leuk!!!!
    Off tpic, verder nog iets van Sabine gehoord?

  32. Emmelinda zegt:

    Kijk eens, wat lief :D. Leuk al die enthousiaste geluiden hihi (al mis ik mijn “webloggeluidje” hier wel. Maar jullie missen dat niet zeker?;-)).

    OT: Nope. Sterker nog; ze heeft me ontvolgd 😉 #waarschijnlijkvondzebriefjesoppapiernaarmeschrijvenvroegerleukerhihi. Toch is het grappig. Dat hele verhaal. Wat de wereld dan toch klein kan zijn. Maar goed, omdat je het over het loggen had en ik dat toch altijd heel leuk ben blijven vinden was jouw laatste reactie hierover eigenlijk voldoende hihi.
    Ik zal strakkies ook voor jou een linkje maken voor de ere-gallerij ;-). Ennuh, ik kom natuurlijk ook buurten. Maar alles op z’n tijd.

  33. rietepietz zegt:

    Grappig , ik zie dat Glibber je óók al heeft gevonden ,wat gaat het snel !
    Ik ben nooit zo héél erg van de meetings geweest , vooral niet als het een “visiteaangelegenheid” moet worden .Maar de paar meetings waar ik geweest ben waren zonder uitzondering heel plezierig . We maken het ooit nog wel goed dat we elkaar misgelopen zijn ,tenslotte kom ik nu ,min of meer , regelmatig in Eindhoven ,meestal met de trein en dáár moeten we elkaar toch wel eens “toevallig” tegen het lijf kunnen lopen 😉

  34. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja als een lopend vuurtje he? Ik ben benieuwd wie er nog meer volgt *wrijft in handen*.
    Ja hihi en als het niet toevallig zou zijn dan helpen we het toeval gewoon een b-tje. Lijkt me heel grappig:D. Is voor jou ook een hele reis he, ik las in je log dat je het nog steeds niet zo op het reizen hebt (hele lange stukken). Scheelt natuurlijk dat het niet iedere week is en volgens mij valt het overstappen wel mee he? Als je idd naar d’n Efteling gaat met de trein dan sta je na al die tijd alleen nog maar op het station. Moet je nog een bus….

  35. rietepietz zegt:

    Met de trein naar Eindhoven is voor ons goed te doen ,vanaf Den Haag HS kun je in 1x naar Eindhoven in anderhalf uur .In de winter is het te vroeg donker om met de auto te gaan ,vind ik té vermoeiend ( Henk rijdt liever dit soort afstanden niet meer ,) reizen wordt nóóit mijn ding maar voor Maikel doen we het af en toe ,hij moest er óók erg wennen natuurlijk al komt zijn vriendin uit Heeze . De Efteling was inderdaad niet handig per trein dus heb ik gereden ( had Ruud ook wel willen doen maar ik vervéél me altijd zo in een auto omdat ik niéts kan doen zonder wagenziek te worden . In de trein dan weer géén last van .Gezellig winkelen trouwens in Eindhoven .

    Emmelinda babbelt terug:

    Oh handig! Dit is wat jij al deed bij weblog he? Maar deze functie is zeker veeeeel makkelijker dan iedere keer terugduiken in het beheerscherm bij weblog? Eens kijken hoe dit bevalt. Ik heb een hele goeie laptop maar nu er meer reacties staan en nog wat andere sites open, gaat ie zeuren. Beetje kont tegen de krib gooien en langzaamaanakties houden. Krijg jij nou ook zo’n reageerbutton te zien zoals op jouw log zodat je hier weer op kunt reageren? Ik vind dat “draadje” bij jou eigenlijk wel fijn. Lekker overzichtelijk wanneer er meer mensen komen babbelen 😉

  36. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik, ik geloof dat meteen, dat van het wennen. Al heeft het brabantse sfeertje wel iets he? Uiteindelijk komt dat helemaal goed :D. Yep, het is hier heel fijn winkelen. Alles lekker bij elkaar en eigenlijk wel het belangrijkste is aanwezig. We hebben door Marc een vrij-reizen-kaart van NS en gaan dan wel eens naar een andere stad. Sfeer proeven, winkelen. Van dat soort dingen. Maar, op de sfeer na (dat is super) hoeven we dat niet te doen, hier is dat ook te vinden. Is het niet in het centrum dan wel bij winkelcentrum Woensel ;-). Voor ons sowieso lekker want iets meer dan vijf minuutjes lopen en we staan IN het winkelgebied.
    Bij mij is dat ook het geval, ik word ook wagenziek. Plus dat ik vaak al niet goed word van het gedrag op de weg. Dan zit ik toch liever in de trein. Heeft ook zo z’n nadelen natuurlijk ;-). Ik vind het ook wel lekker als we ergens geweest zijn en dan met ons viertjes terug te reizen zonder het gebabbel in de trein van anderen, telefoongeprekken en noem maar op. Dat je ook niet op de klok hoeft te kijken voor de laatste trein. Enfin, je weet het uit ervaring ;-).

  37. rietepietz zegt:

    Tja , wat je al niet doet voor “de liefde ” , maar nu woont hij dus sámen met zijn liefde in zijn “paleisje ” en dat went sneller . Hij kan zich goed vinden in de brabantse gezelligheid dus het gaat zeker goedkomen daar .

    Ik tipte het fenomeen stiltecoupe al eens aan in een logje , heeft toch ook z’n nadelen hoor ,maar het kán dus wel ,rust in de trein ! Maar klopt ,de auto heeft soms toch z’n voordelen .

  38. Emmelinda zegt:

    Ja, dat geloof ik helemaal. Ik ken hem dan niet maar als hij iets van jou weg heeft…..;-).

    Hihi, dan ga ik binnenkort op zoek naar dat logje. We zaten laatst in de trein, in zo’n stiltecoupe maar daar hield een stel festivalgangers zich niet aan. Nou ga ik daar dan niet over zeuren tegen hen (ik kijk wel uit) maar eigenlijk hebben zij zich aan de regels te houden. De conductrice zei er wat van maar achter haar rug was het weer zo ver. Dat MOET ze gehoord hebben maar ze kwam niet terug. Tsja, dan zullen die mensen ook niet rustiger aan doen.
    Toen we nog geen auto hadden maar Mies al geboren was en we naar het zuiden treinden om familie te bezoeken hebben we toch wat afgesleept. Dan is dat zoooo handig als je de kofferbak van de auto open kunt doen en alles (behalve de baby hahaha) er in kunt mikken.

    Had je gezien dat ik in je vorige reactie ook zo gereageerd had zoals jij dat doet? Valt dat op? Kun jij daar dan meteen weer op reageren zoals ik bij jouw log zodat je een “draadje” krijgt?

  39. rietepietz zegt:

    WordPress heeft inderdaad de mogelijk heid tot “antwoorden “dan springt de tekst iets in en kun je duidelijk zien dat het antwoord bij dié reactie hoort .

    Ik doe het nog steeds zoals bij weblog ( en jij hierboven ergens ) dus de door andere ge plaatste reacite “bewerken ” en daar zelf een zinnetje bijzetten als jij ook al deed .
    Is wél ff opletten dat je aan de reactie zélf niets verandert maar ik heb aangewend gewoon een regel lager te beginnen .De reden…..? is weer een héle vreemde …..
    Ik ontdekte al snel dat ál mijn antwoorden als reactie telde ,dus i.p.v.. 20 reacties stonder er dan 40 als ik ze beantwoord had en dát vond ik een beetje lullig , beetje pronken met héél veel reacties terwijl ik de helf ervan zelf geschreven heb * ja waar dacht jij dat die knettergek in de kop vandaan kwam* misschien raar om daar een punt van te maken maar ja … that’s me ,;-)

  40. rietepietz zegt:

    p.s. bovendien staat dán ook iedere keer mijn kop naast de reactie ,dat moet je niet willen op mijn aanvallige leeftijd !

    Emmelinda babbelt terug:

    Whaahaa Rietjuhhh toch, zo maar vissen naar complimentjes? *zit Rietepietz te dollen*.

    Maar hihi, ook dit snap ik weer helemaal, van die reacties. Men schreef wel eens dat ik zoveel reacties had maar dat is dan gewoon de helft, al had ik ook wel eens een reactie met allemaal “@-tjes” omdat ik die niet meteen kon beantwoorden. Dan vond ik dat ook eigenlijk niet helemaal kloppen maar ik was gewoon te lui om iedere keer in te loggen. Hier gaat dat dus stúkken makkelijker. Ik ga het gewoon eens proberen, kijken hoe dat bevalt. Maar je krijgt hier dan geen berichtje van he, in de mailbox dat er een nieuwe reaktie op gekomen is? Dat went ook wel weer, heb ik jaren niet gehad hahaha. Dusseh…we zijn allebei een beetje vreemd wat die reacties betreft hahaha. Alleen ben ik lui ;-).

  41. rietepietz zegt:

    Klopt ,je krijgt dan geen berichtje , maakt mij niet uit want het éérste dat ik doe als ik tijd heb is alles ff nalopen ,ik gebruik ook geen feeds .Ik ga kijken als ik tijd heb en maak mijn rondjes als ik tijd heb * kijkt voldaan dat ze zich niét door mloggers laat ringeloren * Ik kijk trouwens niemand er op aan die wél z’n eigen reacties mee laat tellen ,voor mezelf wil ik het niet maar wie er géén probleem mee heeft … prima hoor ! Ik sta gewoon constand ingelogd en dan hoef je alleen maar op “edit” te klikken bij de reactie om te kunnen bewerken ..

    Emmelinda babbelt:

    Oh neeee, totaal niet. Het is ook echt iets van ons om ons er druk over te maken, moet een ander zelf weten. Net als wanneer ik op twitter met iemand zit te tweeten en het ineens op een chat lijkt. Wil ik eigenlijk ophouden omdat ik het rot vind voor de overige volgers dat ze al die babbels in hun schermpje krijgen. Maar goed, dan denk ik ook meteen weer dat ze me dan maar moeten ontvolgen. Van dat soort dingen ;-). *geeft Rietepietz schouderklopje vanwege kracht om zich niet naar loggen te laten lokken als het even niet uitkomt*

    Ja het is nu ook overzichtelijker eigenlijk, men hoeft ook niet te zoeken in de overige antwoorden waar de reactie voor hén staat. Nou gooide ik alles bij elkaar in 1 reactie met die “@” erbij als ik geen tijd gehad had om meteen te reageren maar ik zie ook wel eens allemaal aparte reacties onder elkaar (euh, is het nog te volgen? Uitleggen is niet altijd mijn sterkste kant hihi;-)). Dan is het een beetje een ratjetoe. Dat hebben ze hier wel mooi opgelost met dat draadje 😀

  42. rietepietz zegt:

    Ja klopt ,is een mooie oplossing maar ja , ik ben altijd eigenwijs en gebruik het dus niet 😉
    Op deze manier blijf ik lekker wél zelf de baas en heb ik minder last van logstress ,ik kijk immers alléén als ik tijd en zin heb en wordt niet nieuwsgierig gemaakt door mailtjes en/of reactieaankondigingen * oftewel , wie is er nou de baas over mijn logtijd * misschien is dát wel het geheim van de boel in de hand houden 😉

    Emmelinda babbelt terug:

    Jaaaaa, dat is gewoon het hele eieren eten he? Zo hou je het voor jezelf gewoon leuk. Natuurlijk is het leuk om bij anderen te gaan zitten lezen en te reageren. Maar er zijn buiten de logjes nog méér leuke dingen. Ik moet daar echt op letten, want het is al gauw “Oh nog ff dit en ach ja ik kan best even dat”. Daarom is het heel knap dat je dat vol kunt houden *geeft Rietepietz een schouderklopje* ;-).

    Hahaha leuk vind ik dat, dat eigenwijs doen. Waar ken ik dat van? *kijkt onschuldig rond*.

  43. rietepietz zegt:

    Loggen is écht wel belangrijk voor me hoor , en dit soort “heenenweertalk” is onwijs leuk !
    Ik doe het graag maar heb al téveel mensen af zien haken omdat het onbeheersbaar werd daarom doe ik er álles aan het in de hand te houden .Maar zo’n dag als zondas was natuurlijk hélemaal top !

    Emmelinda babbelt terug:

    O ja, zonder twijfel is dat écht belangrijk voor je. Het is dat hele totaalplaatje he? Dat contact, dat dagboekidee, oh er zijn zoveel dingen die er bij komen kijken die het zo ontzettend leuk maken. Ik heb het ook gemist, al die tijd. In het begin iets minder natuurlijk omdat ik het op die manier “voor mezelf verpest had”. Daarom wil ik het ook niet meer op die manier. Achter de schermen is er al 1 belangrijk ding gebeurd; ik heb al een paar kladjes klaar voor nieuwe logjes. Niet omdat het van mezelf móet maar omdat ik er tijd en vooral veel zin in had. Ik heb er de rem op gezet omdat ik ze natuurlijk het liefst meteen allemaaaal op log gezet had ;-). Da’s toch best knap hihi.

    Ja, ben ik helemaal met je eens; zo’n dag als zondag was echt super! 😀

  44. Marika zegt:

    Zoiets is ook aan komen waaien bij mijn ouders in de tuin denk ik, heb laatst voor de tweede keer in twee maanden tijd dat kreng een kopje kleiner moeten maken. Aan de stam te zien wordt dit een soort boom, nou ja ‘wordt’, is het al… :-\

  45. Emmelinda zegt:

    Zou best kunnen dat het zo’n zelfde stekje is? Rietepietz wees me op de beuk. Bij Intratuin heb ik gekeken en nou zag ik dat ze hier een kleine versie van hebben voor heggen. Er bestaat dan ook een joekel-uitvoering. Ik hoop toch zeer dat ik DIE niet heb hihi. Hij staat er nog steeds, ik kan zo moeilijk afstand doen van iets dat het goed doet hihi. Maar ik heb mezelf er straks mee. Mijn schommelbank staat er voor, straks heb ik tóch nog die felbegeerde boomschommel hahaha.

  46. Marika zegt:

    Ik weet niet welk merk dit is, waarschijnlijk de meurboom ofzo, dat ding stinkt namelijk nog ook, geeft in het voorjaar witte bloemen en die stinken nog harder lol.

  47. Emmelinda zegt:

    Oh hahaha, een plant voor Marc dus, die ruikt maar heel weinig. Ik ga iets doen waar ik eigenlijk niet helemaal achter sta omdat de plant nog niet dood is. Ik heb nl een spirea en die stinkt als deze bloeit, niet te harden gewoon. Snap niet dat daar nog insekten op af komen hihi. Alhoewel..waar die smeerkezen soms op zitten…. 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

