Wie de schoen past….

Als klein meisje speelde Mies met Barbies. Nee, da’s niet eng. Dat doen heul veul meisjes. Echt. Alleen…deze Barbies hadden geen kleren aan. Wel schoenen. Natuurlijk kocht ik deze krengen compleet. Dus Barbie mét kleren. Aan. Maar schoenen, dáár ging het om. Hup, kleren uit en Barbie was klaar om te gaan stappen in een bordeel ofzo.

U begrijpt, lieve Watzegjemenou-lezers, dat ik er alles aan gedaan heb: kind geslagen, opgesloten met paar gympen en haar Barbies gevoetputeerd Toys ‘r Us leeggekocht op de Barbieklerenafdeling, zelf het een en ander in elkaar gezet maar nee, niks hoor.
De Barbies bleven blootgewoon naakt. Behalve de voetjes dan natuurlijk. Duh.

Inmiddels is Mies niet klein meer maar een jongedame van bijna 18. Ze speelt niet meer met Barbies maar schoenen spelen nog steeds een hele hoge hak grote rol in haar leven. Dan heb ik het niet over gewone laarzen en/of gympies. Nee hákken moeten het zijn. Gemiddeld 14 cm is Tha Bomb. Ze heeft inmiddels een verzameling aangelegd waar Imelda Marcus van zou glimlachen.

Zit ze naar tv te kijken (Mies, niet Imelda. Alhoewel, misschien heeft zij er ook “last” van) dan blijkt dat een visagiste, voor haar, voor niks aan het werk geweest is in de studio; alleen de schoenen tellen. In de stad/terras/waardanook idem dito. En iedere winkelruit verdient aandacht. Nee niet om de koopwaar die daar prachtig achter uitgestald ligt. Nope. Om haar eigen schoenen te bewonderen in de schoongewassen ramen natuurlijk!

U ziet, van Barbievoet naar damesschoen; kleine meisjes worden groot…..

Maar gelukkig wel mét kleren aan!

N.B. Wat ik dan weer nooit begrepen heb is dat ze nooit in paniek raakte als Assepoester haar schoentje verloor in het verhaal 😉

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

16 reacties op Wie de schoen past….

  1. rietepietz zegt:

    Alweer bijna 18 lentes….tjonge ,ook bij Emmelinda gaat de tijd hard !Maar inderdaad kleine meisje worden groot maar blijkbaar nóóit groot genoeg en dán kan 14 cm hak natuurlijk niet gemist worden ! Ik ben jaloers ,*stopt de voeten met model schuit ff weg onder de tafel* ik ben gék op elegante schoentjes maar moeder natuurlijk heeft mijn voetje heel slecht aangepast voor “leuke modelletjes” ,ik ben al blij als ik iets kan vinden waar ik zonder pijn op kan lopen !
    Nou ja , zoals je terecht al aantipt ,het hád erger gekund en wel als Mies zich vastgebeten had in mét schoenen zónder kleren lopen ,ja toch? Hoewel….. alles há d natuurlijk wél een stuk goedkoper geworden zonder kleren!!!!

    Emmelinda babbelt terug:

    *Grinnikt* Sterker nog, zo heb je nooit zo’n walk-in closet nodig. Scheelt weer een paar ritjes naar d’n Praxis. Alhoewel…als het in dit tempo doorgaat komt die extra kamer er toch wel (niet hier dan) maar alleen voor haar schoenenschat ;-).

    Oh hahaha, hebben we dat óók al gemeen? Ik heb maat 42/43 en ook nog eens een lelijke brede voet. Mies niet, die kan makkelijk aan schoenen komen met haar maatje 40. Ik denk dat dit ook uit voorzorg is geregeld door de natuur: Ik heb een schoenentic maar omdat er maar weinig echt elegant spul gemaakt is met een mooie hak moet ik naar de speciaalzaak. Kost kapitalen op die manier. Blijft er niks meer over om die mondjes te voeden ;-). Voor de afstanden die ik vaak loop ook zonde van het geld, het zijn dan meer “zit-schoenen”. Overigens is dat bij Mies ook vaak het geval, lange stukken lopen of lekker winkelen is er niet bij op die hakken ;-).

  2. Dus als ik het goed begrijp staat Mies op grote hoogte en leef jij op grote voet. 🙂

    Emmelinda babbelt terug:

    Kijk, jij snapt waar de schoen knelt en dat het wel veel voeten in de aarde kan hebben ;-).

  3. rietepietz zegt:

    Vertel mij wat ,ik kijk bij schoenen maar niet meer op geld ,als ik erop kan lopen kan het niet schélen wat het kost ! Ik heb maar een “bescheiden “maatje 40 maar er past weinig over de knookjes op m’n grote teen 😉

    Emmelinda babbelt terug:

    Ja echt he, en ook al kost het een flinke duit…dat prettige lopen is goud waard! Soms kan me de kleur dan ook niet eens meer schelen (nou goed, er zijn uitzonderingen hahaha. Maar in deze maten zijn vaak geen gewaagde varianten dus dat zit wel goed ;-). Als ik al eens mazzel heb in een “gewone” schoenenzaak met kleine prijsjes dan weet ik niet hoe ik het heb 😀

  4. rietepietz zegt:

    Ik héb “zitschoenen” maar zelfs dié kunnen lelijk knellen op de “knobbelige ” gedeelten van m’n voet .Nou ja , ik zoek geen verkering dus het moet maar kunnen met wat minder mooi 😉

    Emmelinda zegt:

    Hahaha, gelukkig kijkt men meestal eerst naar het gezicht. Dan zijn ze zooo onder de indruk dat die voeten er al helemaal niet meer toe doen *kucht* hahaha ;-). Er zijn vrouwen met poezelige voetjes. Dan snap ik, buiten de functie van het lopen, wat de bedoeling van de schepper geweest moet zijn ;-). Als kind heb ik ook nog eens een keer een teentje gebroken bij het voetballen. Die is scheefgegroeid (staat zo elegant bij open pumps hahaha). Die voel ik wel eens als het hele lange afstanden zijn omdat die tegen de grote teen aandrukt. Ach ja, ze doen het goed, ik heb schoenen zat (kan ze toch niet allemaal tegelijk aan) dus dat ze knobbelig, breed en niet poezelig zijn neem ik gráág voor lief :D.

  5. Zo Grietje niet dankzij Hans heb ik je weten te vinden met mijn zevenmijlslaarzen om maar eens in het thema te blijven van de schoenen en nee ben niet onderweg mijn muitltje verloren maar wel bijna mijn geloof,niet dat ik er al uit ben 😉

    Maar ik lees dat schoenen het item waren bij Barbie van Mies hahaha geluk voor jou dat ze het alleen vd schoenen heeft overgenomen en haar kleren netjes aanhoud,is wel mooi dat ze toen al een statement maakte *mijnbarbiegaatuitdeklerenmaardeschoenenblijven* wie weet dat ze dacht jij Barbie hoeft geen kleren aan *almoetikdatalskind* maar ik zorg dat jij alleen mooie schoentjes draag…je ziet alles is goed gekomen en kan ze nu van haar eigen mooie schoenen dromen.

    Zo nu ga ik kijken hoe ik je kan volgen en hoooop dat de verbinding blijft arggg….ere whe gooo

    Emmelinda babbelt terug:

    Hahaha, nou Lau…niet naast je schoenen gaan lopen als ik dit zeg (thema, niet slaan hahaha) maar ik vind dat je het al prima gedaan hebt. Jammer dat de verbinging zo slecht meewerkt. Wat een geduld heb jij zeg! Ongelooflijk gewoon ;-).

    Sterker nog, niet alleen dromen, ze kan ze ook áán. En dat doet ze dan ook. Komt er iemand een pakje afgeven, hup snel pumps aan. Opmaken ho maar (komt wel eens voor). Het is eigenlijk gewoon dolkomisch. Ik heb al gezegd dat ze een baan in de schoenenbizz moet zoeken. Dat zal ontwerpen worden denk ik. Lijkt me niet handig om haar in een schoenenzaak te zetten. Ze verbied die mensen gewoon die mooie hakkenschoenen te kopen, te mooi om weg te doen ;-).

    Maar Lau, je wéét toch dat ik niet te volgen ben?Het is gelukt he? Ik kreeg een berichtje :D. Ik ben trots op je! Goed gedaan wijffie 😉

    Bij de weg, kijk eens of je je reactiefunctie open kunt zetten. Ik wil graag als eerste jouw reactiebox volspammen een kattebelleke achterlaten en dat kan nou niet ;-).

  6. rietepietz zegt:

    Ik zie het al …. jij zorgt er wel voor dat je “op de voet” gevolgd gaat worden 😉

    Emmelinda babbelt terug:

    Ja, nog even en de wereld ligt aan mijn voeten (mag ik ze wel eerst effies wassen nietwaar? Ghehehe)

  7. rietepietz zegt:

    Bij de weg, bij jou staat de antwoord mogelijkheid nog niet ingesteld ,je weet wel waardoor de onder de reactie kunt reageren ( zoals je bij mij doet) ,kun je óók instellen in het dasboard maar dat vind je wel denkk ik ,of moet ik even zoeken ?

    Emmelinda moordkuilt terug:

    Ahhhhhh, die had ik nog niet gevonden? Dank je wel voor het aanbod. Als je er toevallig langskomt (wat een onzin, gewóón even doen. Hahaha geintje. Oh ik ben zooo flauw *neemt zoutvaatje en kiept dit om op hoofd*.) dan héél graag. Want ik dacht al dat het voor jullie er zo zou uitzien maar voor mij dan weer niet.

  8. rietepietz zegt:

    * ruimt mopperend een zooi zout op* het duurde even ,moets ff ander klusje doen .
    De vetgedrukte in linkerkolom ;instellingen ,reacties kiezen en onder “overige reactie instellingen ” vinkje zetten bij Geneste reacties toestaan ,tot het niveau dat je wilt ,bij mij stond er 3 ,heb ik nu maar 5 van gemaakt dat is niéts te veel nu jij weer logt 😉 niet vergeten op te slaan

    Emmelinda zout op:

    Oeps, van zout knoeien komt ruzie he? *trekt alvast harnas aan*.
    Je méént het, lag het dáár aan? Ik wist niet wat het was (soms is mijn engels niet zo goed) en heb het maar zo gelaten. Dank je wel, lief van je dat je bent gaan kijken. Is wat overzichtelijker he?

    Oh hahaha kan je meteen je weblog verbouwen omdat ik er aan kom, meteen alles achter slot en grendel zetten, slotgracht bouwen (nu we het toch over slot hebben. Althans, ikke) en wie weet wat nog meer 😉

  9. rietepietz zegt:

    de kode kopieren lukt inderdaat niet en om zo’n héle code over te typen is wáánzinnig veel werk maar vált te probern , ff dapper zijn en kijken of het hier gelukt is .

  10. rietepietz zegt:

    Whahahaha , het is een hoop werk maar kán dus wel 😉

    Emmelinda streept meteen mee door:

    Ohhhh jippieeee, wat ben jij sliiiiiiiiiim. Wat goed, jaaaaa daar kunnen we wel iets mee he? Dat ik daar niet aan gedacht heb zeg. Ik ga eens kijken waar ik die code kan plempen op mijn laptop zodat ik die er heel makkelijk iedere keer af kan pakken. Want dat ik dat ga gebruiken weet ik wel zéker whaahaa. Briljant. Thanks Rietepietzie. Super!

  11. rietepietz zegt:

    Ik vind dat gescharrel met code best wel leuk maar helaas weet ik er té weinig vanaf ,zou bést wel eens een curcus html code willen doen maar ja , komt er weer niet van en bovendien heeft dat natuurlijk veel meer nut als je echt een eigen domein hebt .Maar voor een lolletje is het altijd leuk te gebruiken !

    Emmelinda hmtlt terug:

    Jaaaa hihi en weet je, ik word er zo ondeugend van. Euh, even uitleggen: Op internet zijn er sites waar je een boel fotos van jezelf bij elkaar kunt zetten in zo’n slide-show. Dan komen je foto’s een voor een tevoorschijn tssen bloemetjes of sterretjes, wat je dan ook hebt aangegeven. Heeeel erg leuk máár…die lelijke logo’s van die site krijg je er bij. Heb je zo’n fotolijst zitten opfleuren en leuk zitten maken, verziekt zo’n tekst en zo’n logo het helemaal. Kijk en dán vind ik het leuk om in die codes te duiken. Beetje knippen en plakken en tadaaaa…heb je die slideshow zónder reclame. Ah, het is niet netjes natuurlijk. Die mensen hebben er ook veel werk aan besteed (het is nog gratis ook) en dan kan niemand zien hoe of wat. Maar dat zijn dan van die dingen waar ik gewoon van geniet. Er zijn sites waar een gedeelte heel simpel beschreven staat. Niet alles kun je gebruiken omdat het niet toegestaan is. Maar zoiets als met die Del-code kan dan lekker weer wél hahaha. Yihaaaaa.

  12. rietepietz zegt:

    Wat spelen we vréselijk leuk 😉 Ik ben wel iets minder “stout” dan jij ,,kan ook komen omdat ik minder weet natuurlijk 😉 Ik ben dan weer te laks om alles wát ik weer ergens op te slaan en dan vergeet ik het natuurlijk weer grif .
    Maar soms helpt het me ook om foutjes op te sporen .
    Jij plaatst nooit filmpjes dus heb je er geen last van dat ze maar weinig filmjes ondersteunen , géén photo bucker bv ,en die gebruikte ik altijd .kan alleen nog als je het filmpje linkt aan een foto of plaatje die de link naar het filmpje kan activeren .Ik heb nu dus een you tube account aangemaakt maar zet wél alles verborgen ! Via photo bucket kan ik wél een plaatje zonder achtergrond plaatsen maar dán kan je weer niet de tekst eromheen laten lopen ,dan krijg ik weer ineens een kadertje én witte achtergrond …… we zijn leuk bezig toch?

    Emmelinda speelt mee:

    Hahahaha, het lukt he? Gewéldig! Ik heb nog zitten kijken of er nog “gewone” dingen hier uit dit venstertje te gebruiken zijn voor ons. Maar volgens mij hebben we het dan wel ;-). Ik zal nog eens zoeken naar die codes zodat we teksten kunnen laten scrollen uit zichzelf, weet je ook niet wat je ziet hihi.

    Nee inderdaad, ik plaats geen filmpjes. Dat komt omdat mijn weblog niet helemaal goed was (past zich aan aan het baasje he whaahaa). Ik kon ook niet gewoon een verhaal schrijven in weblog en het dan plaatsen. Moest ik allerlei dingen toepassen (idd…html-codes hihi) om het goed te krijgen. Eer mijn logje er op stond was ik zeker een half uur bezig met prutsen. Als ik mazzel had dan he. Ik zou het hier wel eens kunnen proberen, de zin was me gewoon overgegaan om dat óók nog eens te moeten uitzoeken op weblog hahaha. Wat een gedoe he, blijven we toch gebruik maken van een páár sites om onze spullen op te slaan. Misschien zijn er wel waar het allemaal kan maar daar weet ik te weinig van af. Ach ja, als het op deze manier ook kan…;-).

  13. Hoe krijg ik jou log gelinkt ,de pagia kunnen aanmaken op link gedrukt je adress erin *gemikt* maar ik zie niks nopes,nada,njente…maar als het goed is zou je nu wel schaamteloos kunnen spammen *zondertoestemmingvanhetopperhoofd* ben heel bescheidden 😛

    Emmelinda buurt tegen Laura:

    Ik kom effies naar jouw log 😉

  14. Cheessss :-)) je bent gelinkt, thnx Em (L) wel nog even zonder banner/plaatje/logo maar men kn u vinden hahahah

  15. tagrijn zegt:

    Ik ben blijkbaar geboren in een tijd dat mannen nog geen grote voeten hadden. Vroegah kon ik naar de winkel gaan: schoenen te kust en te keur, nu mag ik blij zijn als ik er een vind die mijn maat verkoopt. Kijkt u eens voor maat 40 bij de kinderschoenen. Ja, doei. Dus kom je hartje winter iemand tegen op blote voeten, dan ben ik dat.
    Hondenlog produceert alleen een kattenfoto…

    Emmelinda babbelt terug:

    Dan méén je niet? Goh, ik let daar eigenlijk nooit op (omdat Marc meteen op 43 afrent) maar idd, nou ik er over nadenk is dat inderdaad zo ja…wat is dat voor iets raars? En kinderschoenen, tsss. Zeker met felle kleurtjes en gekleurde veters? ;-).

    Ja grinnik, dat is de bedoeling. Ik ging er van uit dan men dan dacht dat er iets ergs te zien was op hondengebied (zeker nu met vakantietijd). En dan krijg je gewoon die maffe kat van ons te zien ;-).

  16. Nicky zegt:

    ’t Ligt aan de naam van dat kind. Ik zweer ’t je!

    Emmelinda giechelt:
    Hahaha, laat dit een les zijn voor alle zwangere vrouwen bij het namenkiezen 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

