Wat repareer je me nou? Of niet…

Mijn wasmachine had klachten praatjes. Dacht onze huistiran eerst de boel te regelen door te bevelen dat het tijd was om af te pompen, te centrifugeren of de was uit te halen…nu bleek dat ie nog voor monteur wilde spelen ook. Weliswaar een twijfelende monteur maar ach. “Pomp kapot?” las ik op de display.

Meteen graaiden Marc en ik naar zijn ingewanden om te zien of het euvel zelf te verhelpen was. Maar op een tsunami na was er niet veel waar te nemen (ja genoeg, maar daar hebben wij helaas geen verstand van). Na enkele vloeken en een bange nacht besloot ik toch maar een echte monteur in de arm te nemen. Deze mopperde gelijk over deze ongewenste intimiteiten. Grapje.

De monteur hoorde zo mijn verhaal eens aan en zei dat dit ter plekke bekeken moest worden (valt dan weer mee, een keer geen wasmachine onder de snelbinders). De voorrijkosten bedroegen dan 35 euri en dan zou de monteur eerlijk uit de ongewassen doeken doen wat er aan mankeerde en wat het grapje zou kosten. Ik besloot er nog even over na te denken. Even op de 150 euri broeden die ik binnenkort (minstens) kwijt zou zijn en het geldboompje water geven voordat koning Winter er weer snode plannen mee zou hebben.

Thuis belde ik Marc om te vertellen wat ik gedaan had. Toen was het zijn beurt. Hij had namelijk gegoogled knap he. En het kost ons geen cent. 4 woorden: Bosch-pompt-niet-af. *kijkt naar lezers die massaal google bestormen om te controleren*. Wat blijkt nou? Door op lage temperaturen te wassen schaad ik op een bepaalde manier het wasmachine de zeurpiet. Een of twee wasjes op hoge temperatuur per week doet wonderen. Normaal gesproken doe ik dat ook; de kokskleren van Steffie gaan braaf iedere week in de kookwas (ja, het koken zit ons in het bloed, is het niet van woede of aan het fornuis…dan wel met het wasmasjien). Maar zij heeft al meer dan 2 maanden vakantie.

Ik vloog naar boven om de wasmachine te voeren met besmeurd wasgoed en draaide zijn nek de knop om naar 90 graden. Warempel..hij dééd gewoon wat de bedoeling was: wassen, pompen en centrifugeren. Zonder tegensputteren. Na een vreugdedans gooide ik er ook nog een koude was tegen aan; no problemo.

De monteur heb ik niet meer terug gebeld…

Die kan van mij heeeeeel hard naar de pomp lopen!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

25 reacties op Wat repareer je me nou? Of niet…

  1. Ik belandde zomaar op je blog en heb smakelijk zitten lachen. Je schrijft erg leuk!

  2. Emmelinda zegt:

    Dank je wel Marja voor dit grote compliment *maakt buiging*!

  3. rietepietz zegt:

    Dat wordt dus droog brood eten voor de monteur als jullie “het bijdehandje”uit gaan hangen *uiteraard ná gewassen te zijn * Maar natuurlijk hévige opluchting in huize Emmelinda want dat scheelt weer een héleboel centjes !
    ik zou die monteur toch nog maar even bellen …om hem de oren te wassen !

  4. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik, gelukkig is er wat dit betreft een keer wél (on-)kruid tegen gewassen.En nou hang ik, ondanks dat onze wasmachine het prima doet, alsnóg de vuile was buiten hahaha.

  5. Hey Em ik had net al gereageerd maar ja ook hier zijn de dingen bij mij *in het water gelopen* maar idd zou ik die monteur eens zijn *oortjes wassen * hij wilde jullie centjes er zo *doorheen draaien * maar goed dat google uitkomst bood zodat jullie er niet nog onnodig *geld in moesten pompen * 🙂

  6. Emmelinda zegt:

    Dat gaat me ook niet in de (ongewassen) koude kleren zitten maar goed, hier zijn we weer aan ontsnapt ;-). Lang leve internet (als het werkt zoals we willen he hihi) *strooit met confetti*.

  7. Daar zien we weer de voordelen van internet, slim hoor om even verder te zoeken dan je “wasprogramma “neus lang is.

  8. Emmelinda zegt:

    Hihi, ja soms is het echt nodig. Twee weken geleden waren we op pad voor een laptop voor Steffie. Die is voor school en moest aan bepaalde eisen voldoen. Bij de computerzaken kregen we allerlei verschillende adviezen (en natuurlijk wezen ze het eerst naar de allerduurste) maar we waren er niet helemaal zeker van of dat wel zo was. Zijn we thuis maar even goed na gaan kijken en zo de beste gekocht ;-). Lang leve internet 😀

  9. J@n. zegt:

    Maar die 35 eurootjes ben je toch wel kwijt…….Leergeld heet zoiets geloof ik, nietwaar. 😉
    Je hebt er weer een prachtig origineel Emmelindalogje mee.
    Nog een fijne nieuwe week.

  10. Emmelinda zegt:

    Nee, gelukkig was ik naar de winkel gegaan om te vragen. Niet dat die 35 euri in mijn portemewattes zijn blijven zitten hoor, het lijkt wel alsof het er uit vliegt 😉
    Dank je wel J@n, zo is het; zo blijf ik schrijven 😀

    Jij ook een hele fijne week, geniet er maar lekker van!

  11. tagrijn zegt:

    Geweldig dat de was in de wasmachine als was was na deze actie en precies deed waarvoor hij gemaakt was, eh..is.

  12. Emmelinda zegt:

    Hahaha, en zo is het 😉

  13. off topic, die parapluutjes hangen inderdaad ook bij jullie in DB als het goed is.

  14. Emmelinda zegt:

    Yeps, hier in Eindhoven hangen ze volgens Marc (ik had ze nog niet gezien omdat ze aan de voorzijde hangen en daar komen we nooit hihi). In Den Bosch hadden we ze vorige week gezien, daar waren we even wezen winkelen, vandaar 😉

  15. Had ik het dus toch goed toen ik dacht ze woont toch in Eindhoven en niet in Den Bosch.
    Geheugen werkt nog prima, nou ja zo nu en dan 🙂

  16. Marika zegt:

    Wat leuk dat je weer blogt, ik ga je weer snel bij mijn linkjes zetten. Ik lig alweer helemaal blauw bij het lezen, morgen verder lezen, eerst maar eens slapen. 😉

  17. Emmelinda zegt:

    @ Leidse Glibber: Hihi, ja klopt helemaal. Wat betreft het stationsgebeuren had het niks uitgemaakt; had ik bij alletwee kunnen bewonderen. Maar dat verhuizen he ;-)…

    @Marika; Hahaha, ik weet niet of dat zo gezond is eigenlijk, blauw liggen;-). Maar het doet me wel veel plezier dat je er lekker om kon lachen. Ook voor jou zal ik een linkje maken 😀

  18. hallo zegt:

    Geniet van augustus!!!

    Groetjes -met glimlach-

  19. Emmelinda zegt:

    Hallo Hallo,

    Dat ga ik zéker doen, jij ook he?
    Heel veel groetjes terug en bedankt voor deze bijdrage 😀

  20. Ans zegt:

    O help, heb je een masjien die zelf aangeeft wat hem mankeert? Ooit had ik er eentje die gaf dat aan door middel van piepjes. 1, 2 of 3 keer dan kon ik het zelf reperaren, meer keer dan stekker eruit en monteur bellen, die zou dan de stekker erin doen en tellen! Hij stond hier een week of zoiets toen ik hoorde dat hij moeite met centrifugeren had, dus monteur gebeld, er zat natuurlijk nog garantie op. “Hoeveel keer piepte hij?” “Hij piepte niet” “Dan kan ik niks voor u doen! Maar ik zal wel wat verzinnen op de nota, anders moet u voorrijkosten betalen omdat ik voor niks kom!” 2 weken later: “PIEPPIEPPIEPPIEP etc” “Monteur komt, telt en zegt: “O, dat heeft met centrifugeren te maken!” GRRRRRRRRRR. Het onding is vaak stuk geweest, zelfs het contragewicht is een keer naar beneden geknald!! Ik heb nu de goedkoopste die ze in de winkel hadden, al een jaar of ..uh… 8 denk ik.

  21. Emmelinda zegt:

    Piepjes tellen? Het moet niet gekker worden he, het is geen muis hihi. Wel heel super van die monteur joh dat ie zo aardig was iets op de nota te schrijven want ze weten de bedragen wel he, pffff.
    Ja gek is dat he, dit is dus een duur kreng machine dus daar zou je wat van verwachten maar hmmz, die goedkope gevalletjes doen het goed zat. Was ook met onze wasdroger. Dacht er goed aan te doen er meteen flink in te investeren. Fout. Helemaal fout. Ik hoef er ook geen meer. De waslijn op zolder kost maar een drol en doet al jaaaaren dienst. Ideaal. Wat het drogen betreft hoef ik niks anders meer. Wat wassen betreft is het een ander verhaal. Het is dat ik me niet verheug op een wastobbe enzo…dan zou IK piepen ipv de wasmachine hahaha 😉

  22. Marika zegt:

    Ik dacht na de laatste verhuizing dat mijn wasmachine niet meer warm werd, op kookwas gezet en een kwartier bij staan wachten en aan het glas gevoeld of het al warmer werd maar niks. Toch maar een monteur gebeld, zou 90 euro kosten ongeacht het probleem. Nou bleek er helemaal geen probleem, het verwarmen begon blijkbaar later dan 15 minuten, wat me niet eerder was opgevallen. Maar ik mocht wel gewoon betalen aaaaarg. 😉

  23. Emmelinda zegt:

    90 euro???? Jaaaaa zeg. Tjemig, wat een bedragen. Het is dan nog net niet zo dat je dan maar beter een nieuwe kunt kopen als die toch al ouder is. Het is die afweging he? Wij hadden het van de week met de televisie. Wat doe je dan. Was ook ongeveer 150 euro zonder garantie dat het niet nog eens voor zou komen. Een nieuwe kost iets meer dan het dubbele…maar ja je moet het wel net hebben liggen ;-).
    Gek he, hoe lang ik het wasmachine al heb, ik zou ook niet weten wanneer wat gebeurt bij dat ding, afpompen, verwarmen…geen flauw idee. Misschien staat dat wel in het boekje maar waar heb ik dat nou weer gelaten? 😉

  24. Marika zegt:

    Mijn wasmachine was toen pas 3 jaar oud, ze moesten hem twee trappen naar boven sjouwen, want het ding moest naar zolder (vond ik hihi) en dat ging natuurlijk heel lomp, dus dat er iets niet meer zou werken had ik niet vreemd gevonden. Dan ga je extra opletten of ie het nog wel goed doet en dan denk je dus dat er iets mis is terwijl het zo hoort whahaha. Alleen is het wel zonde van het geld als er niks aan de hand is. Hij vond het ook wel lullig maar moest het toch rekenen.

  25. Emmelinda zegt:

    Ja, ik snap het. Die moeten hun eigen boekhouding natuurlijk ook weer verantwoorden. Gelukkig hoeven we niet ieder jaar een nieuwe wasmachine te kopen *klopt snel af* maar iedere keer wanneer die mannen naar boven moeten (hier ook naar zolder graag) vind ik dat toch weer vervelend. Ik weet niet meer welke machine het was maar die mannen tilden zich een breuk, die was zoooo zwaar. En we hadden toen ook nog eens de warmste dag van het jaar…

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

