To tuincentrum or not to tuincentrum…

Tenminste IEMAND die er lol van heeft, ghehehe

Van bloemen en planten geniet ik ontzettend. Maar dat was vast al opgevallen met dit derde logje binnen no time over het tuingebeuren, nietwaar? Mijn buurjongen mag dan ook echt van geluk spreken dat ie nog leeft terwijl hij om de haverklap die shitbal van hem over de schutting in mijn borders mikt. Ieder knopje wordt enthousiast begroet (bij de planten, niet bij de buurjongen was het maar waar, dan drukte ik eens flink op de UIT-knop, ghehehe. Redactie.) en het is nog net niet zo dat ik met de planten praat. Leuker tijdverdrijf dan zo’n winkelkar bij Intratuin volkwakken weet ik heel even niet te verzinnen *verzwijgt Alzheimer Light*.

Marc heeft een schufthekel aan Intratuin en van dat soort winkels. Alleen al bij het idee krijgt ie zakratten jeuk. Hij begint meteen te briesen en de stoom komt door zijn neusgaten naar buiten. En dan heb ik het nog niet eens over die vlekken die spontaan in zijn nek verschijnen. Niet omdat ie niks met planten heeft en ook niet omdat ik het voor elkaar krijg om UREN tussen die rekken te dreutelen. Nee, omdat bij ons noooooit iets normaal kan.

De eerste keer dat ik hem naar een tuincentrum wist te lokken knalde een andere auto tijdens het parkeren tegen de onze. Nou is het niet omdat we zo gehecht zijn aan onze auto en ieder krasje zorgvuldig wegpoetsen maar omdat de bestuurder wilde wegrijden zonder zijn adres achter te laten (analfabeet natuurlijk) bezorgde dit Marc zowat een aanval van hyperventilatie.

Een andere keer was ie zo lief om me een plezier te doen maar waren alle parkeerplaatsen bezet. Naast het pand was nog een flink terrein beschikbaar gesteld. Daar werden we heen gestuurd. Bij het uitstappen bleek dat we meteen vast stonden in de modder en paardenpoep. Hij met zijn nieuwe schoenen. De sfeer was niet om over naar huis te schrijven whatsappen.

Nadat ik eens voorzichtig met het kerstfoldertje over tafel geschoven had (stiekem “per ongeluk” zo leggen dat het niet bestaat dat je het niet ziet liggen) streek Marc over zijn hart: Vooruit dan maar. Ik zat al met dikke voorpret in de auto, de kerstshow die ik zelf bezocht had in een ander tuincentrum was zo sprookjesachtig, bij Intratuin moest het vast dubbel zo bijzonder zijn.

Nou, lieve watzegjemenoulezers… niets te veel gezegd. Want zoiets heeft u nog nooit gezien. Sterker nog; er VIEL niks te zien. Jawel hoor, de kerstafdeling was er wel. Maar op het moment dat wij daar aankwamen was er een stroomstoring. En zegt nou zelf (nee doe maar niet, ik ben aan het vertellen, dat staat zo rommelig weet u wel, weet u niet?), wat heb je aan een kerstmarkt zonder lampjes? Of in het donker kerstballen zoeken voor bij onze verzameling? Juist ja. Of Nee. Ik zal niet vertellen hoe het gezicht van Marc stond he *verzwijgt dat ik haast in mijn broek stond te piesen urineren van de lach vanwege deze situatie*?

Een paar maanden later gingen we weer op pad. Marc wilde toch iets anders met de voortuin. Nou, dan zeg ik geen nee he. Wij weer in de auto. En we bleven in de auto. Kilometers lang. Want; file. Zijn ze hier in de stad aan het werken aan de weg en ook dát kan nooit normaal (goh wat passen wij goed in deze stad zeg hahaha). Nergens aangegeven hoe je dan moet rijden dus huppetee, de eerste de beste woonwijk in. Nou wonen we toch best lang in Eindhoven maar daar waren we nog nooit geweest. En hoe leuk; als een doolhof met vooral eenrichtingsverkeer. De stemming werd leuker en leuker. NOT.

Vorige week had ik het weer voor elkaar. Hij prevelde een paar schietgebedjes en trapte het gaspedaal in. Maar… er gebeurde niks. Jawel hoor, de auto deed het gewoon. Intratuin was ook niet gesloten, het licht deed het, er was parkeerplaats zat (kunst; bij 30 graden, iedereen hing op het strand natuurlijk) en onderweg geen file.

Sindsdien zit Marc apatisch voor zich uit te staren…

Hij vreest vast dat ie er op een andere manier intragetuind is.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

30 reacties op To tuincentrum or not to tuincentrum…

  1. J@n. zegt:

    Ik heb weer heerlijk zitten gniffelen bij het lezen van le logje Emmelinda en vooral omdat ik het zo eens ben met Marc.
    Mijn zus, die ook woont in die prachtige lichtstad zegt trouwens dat er in Nuenen, redelijk bij haar in de buurt, de beste Intratuin zit van het westelijk halfrond en dat het er ook nog heel gezellig is. Ik gun ze de pret, als ik maar niet hoef.
    Sterkte ermee. 😉

  2. Emmelinda zegt:

    Jaaaa, dat is echt een verademing, vooral omdat de oude Intratuin in Nuenen zo’n klein onhandig gevalletje midden in het gat was. Dáár, bij die nieuwe, waren we nu dus ook geweest. Zo ruim, zo mooi, zo fijn. Zelfs Marc is onder de indruk. Dat mag wel in de krant hihi.

  3. Emmelinda zegt:

    Hihi, dank je wel Marja *kijkt trots*. 😀

  4. Hahaha sorry maar ik zie die film al helemaal voor me hahaha en wat ben ik blij dat *wij niet de enigiste zijn,lotgenoten 4ever* en jij het weer zo heerlijk onder woorden kunt brengen whahaa ik zie *ken zijn gezicht wel niet * echt voor me 😉 🙂

  5. Emmelinda zegt:

    *grinnikt* Het doet me heel veel plezier dat ik het heb weten te omschrijven. Gelukkig beschik jij ook over het vermogen alles in een film te zien, dat scheelt ook enorm. Binnenkort mag (ja mag hahaha) ik weer naar Intratuin. Wie weet krijgt het logje dan wel een vervolg ;-). Volgende keer mag je mee naar Intratuin, kun je zijn gezicht zien. Geloof me, die beelden (als het verkeerd gaat dan) krijg je niet meer van je netvlies hahaha 😉

  6. rietepietz zegt:

    Dat moet natuurlijk niét te vaak gebeuren eh… “dat ” ik bedoel natuurlijk dát er helemaal niets mis gaat ! Volgende keer toch op z’n minst de portoniks vergeten en dán met een volgeladen kar bij de kassa een bich treffen die éist dat je Mark als onderpand in de winkel achterlaat …… of zoiets !
    heerlijk zo’n gniffellogje !

  7. Emmelinda zegt:

    Hahaha, we hebben nog een kadobon liggen van Intratuin. Wie weet wat dat weer voor een ellende oplevert om over te kunnen gniffelen. Ik kan de log ook nog aanvullen want vanwege deze bovengenoemde toestanden durfde ik gewoon niet te vragen om er eens heen te rijden (…) en ben pas geleden met de bus gegaan (toen mijn hibiscus vervangen moest worden). Mooi opgelost (alleen niet op de terugweg wanneer je half Intratuin opgekocht hebt). Zou je denken. Want ik zat klaar in de auto om Marc die bushalte te laten zien en hoe ver dat nog lopen was…hebben ze die bushalte weggehaald. Zei ik al dat hier nooit iets normaal kan? Wordt (vast) vervolgd 😉

  8. rietepietz zegt:

    Zóóó herkenbaar ,ook bij ons kun je van dit soort vreemde zaken meemaken , maar natuurlijk is dat “ons brood” , een logger waar alles helemaal normaal gaat kan het vergeten ,daar komt geen hond lezen .* weet heus wel dat honden niet kúnnen lezen *

  9. Emmelinda zegt:

    Behalve Maurice de Hond dan, die kan héél goed lezen hahaha.
    Maar het is waar, wanneer er nooit zulke maffe zaken zich voordoen zou het een stuk saaier zijn. Ik moet er ook altijd smakelijk om lachen. Bij ons thuis was dat ook al, dat nooit iets normaal kon, dus eigenlijk kijk ik er ook niet meer van op. Het is fijn dat ik zulke dingen hier kan delen en er nog eens om kan lachen met jullie. Zou je toch bijna zulke situaties op gaan zoeken he. BIJNA 😉

  10. Ans zegt:

    Tuincentra vind ik wel leuk, maar tuinieren….NEE! Zonder spinnen zou het al iets leuker zijn. Mijn tuin wordt overwoekerd door kleefkruid en haagwinde….zucht….ik krijg het niet weg! (Oké, misschien als ik hele dagen zou tuinieren…maar daar begin ik niet aan!!!). Het overige onkruid laat ik een metertje hoog worden, dan hoef ik niet zo te bukken als ik het eruit trek!!

    Zwaaizwaai,
    Ans

  11. Emmelinda zegt:

    Heeee Ansie, leuk je weer te zien joh :D. Da’s lang geleden zeg, hoe is het met jou?
    Hahaha ik heb dat dus met pissebedden. Ze doen niks maar brrr die vind ik zooooo vies he. Lijkt wel alsof ze massaal in mijn tuin zitten ;-).
    Ja die haagwinde heb ik hier ook. Die verkiest de hortensia en trek ik ieder jaar weer uit. Maar het bevalt hier te goed denk ik ;-). Weet je wat ik ook zag, van dat zevenblad. Dat schijnt ook een ellende te zijn. Dus die jaag ik er uit steeds uit.

    *zwaait blij terug*

    • Ans zegt:

      Hahaha, ik kwam je toevallig tegen!!! Hier is alles goed! Bij jou ook???
      Bij mij zit de haagwinde ook vooral in de hortensia en dat dan vermengd met kleefkruid…zucht! Pissebedden heb ik hier ook (geen fan van, maar niet zo erg als spinnen) en padden en verder eigenlijk alles wat kruipt!

      Zwaait met beide handen!

  12. Emmelinda zegt:

    Wat grappig (hahaha zit ik bij jou te buurten en jij hier!), hoe is het mogelijk he? Wat goed dat jij al die tijd bent blijven loggen, knap hoor! Ja, hier is ook alles goed. Dat valt binnenkort weer allemaal te lezen, ik heb nog heel wat te babbelen over de laatste jaren hahaha.
    Huh ja? Horen die bij elkaar ofzo, wat is dat typisch dat die bij jou ook in de hortensia zitten!
    Oh brrr, nee padden zou ik ook niet zo dol op zijn, die hebben we hier gelukkig niet maar het idee alleen al…:-(
    Hoe is het met jouw achtertuin, moet je die nog regelmatig ophogen of blijft het sinds de laatste keer op ongeveer hetzelfde niveau?

    *doet vreugdedans en zwaait*

    • Ans zegt:

      De laatste keer ophogen is alweer een paar jaar geleden, op het ogenblik is het nog goed (het zakt volgens mij minder snel dan in het begin), maar zo ineens kunnen er weer gaten invallen (voor begint dat nu een beetje). Padden vind ik niet erg,… nou ja, als het niet nodig is pak ik ze niet, maar ik ga er niet voor op de loop! Hoewel…ik schrik wel eens van die dingen…ik haalde mijn container weg en daar lagen wat hoopjes modder onder die gingen bewegen, allemaal jonge padjes (nee, geen paadjes). In mijjn tuin heb ik vooral hortensia’s en daar kunnen die haagwindes zich lekker in uitleven denk ik. Genoeg takken om even lekker omheen te slingeren! Ophet ogenblik hooft mijn tuin wel wat weg van een oerwoud, ik slinger er aan lianen en moet met kapmes het onkruid te lijf!

  13. Emmelinda zegt:

    Ah, dan heb ik de laatste keer ophogen nog “meegemaakt” via je log. Toen heb je ook dat (konkelbankje, heet dat zo?) geverfd he? Heb je dat nog?
    We hebben in het begin hier wel eens een mini-pad in de tuin gehad (of kikker, ik zie het verschil niet zo). Die vond het hier fijner dan in de tuin waar hij hoorde met die riante vijver. Vond ik maar niks. Maar dat is maar heel effies geweest, een jaartje denk ik.

    Hahaha ik zie je al hangen in die lianen. Pfff ja als je je even omdraait groeit het stiekem dubbel zo hard lijkt het wel he? Wat betreft de hortensia moet die nodig gesnoeid worden. Maar dan helemaal. Dat betekent dat ie dan volgend jaar geen bloemen heeft geloof ik. Dat vind ik toch wel jammer. Maar ja, nu is het nog te doen. Oh en die zijn zo makkelijk te stekken he, ik heb er weer een boel bij”gemaakt”. Met zo’n felroze kleur, die zie ik nooit meer in tuincentra. Dus ik blijf aan de gang maar ja, de tuin is vol 😉

  14. Ans zegt:

    Zo, ik ben weer helemaal bij! Ik heb gelezen totdat ik dingen las die ik al eerder gelezen had en eens naar de datum keek! Je organizer gebruik ik nog steeds en is nog net zo mooi als een paar jaar gelden!!! Goede kwaliteit!
    Heeft Mies met schoenen wat jij met tassen hebt??? Of is het nog erger?
    Tsja, moeder natuur en koning winter waren raar bezig dit jaar! Het kwam op het verkeerde moment!

    ps. Ik verwacht niet dat jij bij mij ook helemaal alles “bijleest” hoor, want dan ben je wel een paar maanden bezig hahahaha.

    Zo, en nu ga ik even naar buiten, een verjaardagskaart bezorgen! (die eigenlijk al te laat is, oeps

  15. Had ik gisteren een hele lange reactie geschreven zie ik hem opeens niet staan.
    ga het niet nog een keer doen 🙂

  16. Emmelinda zegt:

    @ Ans; Hihi, dat vind ik nog eens leuk om te lezen, je hebt er dus ook zoveel plezier van? ik vond dat toen zo leuk he, dat ik die instrumentenstof voor jou vond. Was echt helemaal voor jou. Ik had een hele poos terug nog eentje verkocht aan iemand in Monnickendam he, dat had ik jou nog verteld. Dat was vlakbij jou. Grappig idee vond ik dat :D.

    Ja hihi, inderdaad érger. Veeeeeel erger. Ik heb bijna geen tassen meer bijgekocht, hoe vind je die? Dit jaar al zeker niet. Ja plastic tassen bij Appie hihi. Maar Mies wél schoenen. Ze is er ook zo trots op, alleen de schoenen zijn belangrijk. Nou ja, kleren ook wel maar schoenen gaan voor hahaha.

    *snikt* Ik baal daar echt van als een stekker maar ja, je doet er niks aan. Ik vind al mijn planten mooi maar als ik moest kiezen wist ik wel welke plant ze te grazen hadden mogen nemen. In ieder geval als laatste MIJN mooie hibiscus. Als ik geweten had dat ie zo te pakken genomen zou worden, dat het vriezen zo’n effekt had, had ik ‘m dik ingepakt. Maar ja. Dat is achteraf babbelen. Op zijn plek staat nu een nieuwe. Die doet het ook heel goed. Duurt nog wel even voordat ie net zo mooi is als de eerste maar het is tenminste iets ;-).

    Hahaha, dat is lief van je dat je daar aan denkt. Ik vind het superleuk dat je al die tijd bent blijven schrijven, wat een boel bij elkaar he?

    Hihi, huphup, nu snel naar buiten. We babbelen snel weer een keertje bij 😉

  17. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber; Ja heeee, zo zijn we niet getrouwd. Oh wacht. Dat zijn we ook niet. Hahaha. Bof jij ff 😉

  18. tagrijn zegt:

    Om de te voorziene apathie te voorkomen had een beetje echtgenote toch op z’n minst van tevoren een zakje kopspijkertjes ergens op de route kunnen leegstrooien.

  19. Emmelinda zegt:

    Ik schaam me dan ook diep. We moeten nog een keertje binnenkort. Er ligt nog een waardebon én een gat in de border. Zal me dan ook goed voorbereiden al vind ik kopspijkers zó juli 2012 Tour-de-France ;-). Ik verzin wel wat. Moet toch minstens nóg een logje in zitten??

  20. Zijn jou woorden he dat ik bof, denk dat Marc het zo slecht nog niet heeft. 🙂

    Reactie ging over het feit dat ik jaren geleden eens met eigen ogen wilde zien of het echt zo druk was bij de meubelboulevard met Pasen bij ons in de buurt.
    Niet om de winkels te bezoeken maar om de chaos te zien.
    Nou die heb ik gezien, werden omgeleid door een woonwijk en waren na bijna twee uur weer thuis van een ritje wat normaal tien minuten kost.
    Ergste ik moet en iedereen die het maar horen wil het elk jaar rondom Pasen weer aanhoren.

    En natuurlijk wordt het over twee weken zomer als Marc vrij is want ik ben dan ook vrij en vind dat ik het wel verdiend heb. 🙂
    Zal als ik over de rondweg bij Eindhoven rij richting België wel even zwaaien, moet ik naar links of naar rechts zwaaien.

  21. Emmelinda zegt:

    Hahaha, ik zou het Marc kunnen vragen maar die is in slaap gevallen op de bank ;-).

    Oh hihi, dat is toch ook wat. Ik heb het me ook altijd afgevraagd maar ben het nooit gaan tsjekken omdat ik vaak zulke massa’s mijd. Maar ohhh erg, het is dus inderdaad zo? Ongelooflijk he? Als ik al eens de “pech” heb om op een goed bezochte rommelmarkt oid te lopen dan hoor je de mensen al zuchten (terwijl ze er zelf ook zijn hahaha) vanwege het geslenter. Moet je nodig met Pasen naar een meubelboulevard. Iedereen weet het, men lacht er om en de media houdt ons ieder jaar weer op de hoogte. En tóch gaan he. Wat is dat toch?

    Jaaaaa natuurlijk even zwaaien, doe maar richting PSV-stadion. Daar zit/hang/loop ik in de buurt. Zwaai ik wel effies terug 😀

  22. rietepietz zegt:

    Gaat druk worden met zwaaien ,ik móet eigenlijk volgende week óók even naar Eindhoven maar ik weet nog niet of het er van komt maar áls het lukt ga ik natuurlijk ook zwaaien 😉

  23. Emmelinda zegt:

    Oei, ik denk dat ik maar alvast veel oefeningen ga doen anders verzwiep ik misschien nog het een en ander met al dat gezwaai ;-).
    Misschien zie ik jou nog wel ergens hihi :D.

  24. rietepietz zegt:

    Je wéét maar nooit waar ik opduik het station is natuurlijk héél onwaarschijnlijk ik moet nog ff uitzoeken met welke bus ik moet vanaf het station

  25. Emmelinda zegt:

    Ik kom jou gewoon halen met mijn fietsje ;-).

  26. Marika zegt:

    Gelukkig heb ik nooit van die rare dingen als ik naar Intratuin ga. En er zou toch genoeg kunnen gebeuren als je bedenkt dat ik met fiets met sleurhut die kant op ga en afgeladen weer terug moet zien te komen. 😀

  27. Emmelinda zegt:

    Hahaha, klop maar snel af ;-). Wat is dat superhandig, zo’n sleurhut want ik kom met de fiets altijd met veel te weinig terug hahaha. Misschien moet ik dat bakkie van hiernaast lenen, ideaal!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

