Songpop

Muziek is voor mij heel belangrijk. Als klein meisje zat ik altijd op donderdag en vrijdag bij mijn cassetterecorder om plaatjes op te nemen. Ik wist dan ook veel van de zangers en zangeressen (mede dankzij Hitkrant, Bravo, Muziek Express en Popfoto).

Marc had hetzelfde (al was hij dan géén klein meisje. Nog steeds niet trouwens. Ook geen grote.) en weet óók veel van muziek. Bij de eerste tonen roepen we al de naam van de groep en de titel van het nummer voordat de dj dit kan zeggen. We waren er dan ook als de kippen bij toen er bordspellen op de markt kwamen waar je muziekvragen van kon beantwoorden en/of fragmenten moest raden. Maar ja, Marc had niet altijd zin  om te spelen natuurlijk *doet “tssk tssk”*. Tenminste…niet zo vaak als ik. En alleen spelen is niet zo spannend.

Hoogst verrast was ik dan ook toen ik ontdekt had, drie weken geleden, dat op Mies’ nieuwe Iphone een nieuwe App te vinden was. Na de hypes Draw Something, Rumble en Wordfeud is er nu ook Songpop. Niet dat ik er veel mee kon want het kreng Mies, niet de Iphone. Euh, ik bedoel de Iphone, niet Mies zat vast. Vast in Mies’ hand. Logisch, nieuw is nieuw natuurlijk, maar hee ik was al lang uitgekeken op “Hangman” van Steffies Blackberry.

Tot mijn grote verrassing werd ik uitgenodigd door iemand op Facebook *doet vreugdedans*. Hier was het ook gewoon te spelen! Joepie. Sinds drie weken ben ik dan ook ernstig verslaafd en blijkt mijn geheugen toch niet zo stoffig te zijn als ik dacht. Tenminste, niet op muziekgebied. Ik weet natuurlijk niet alles maar het scheelt niet veel ik kom een heel eind. Fanatiek als ik ben (tsja ik speel nou eenmaal nooit voor de lol. Winnen moet en zal ik. Zo.) klik ik op de antwoorden en baal als een doos vol stekkers wanneer ik het verkeerde antwoord gekozen heb terwijl ik heeeeel goed weet welk nummer het is, wanneer er alweer iemand de battle verbreekt terwijl ik net zo lekker voor stond en helemaal als ik Vincent S. waarvan ik, snotmiljaar, maar moeilijk kan winnen alwéér moet porren omdat ie meent weekend te moeten vieren met zijn gezin issie nou helemaal besodemieterd, en ikke dan? *rolt met ogen*.

Heb ik een battle goed afgerond omdat ik goed gegokt heb alles wist en een keer goed wakker was en dus supersnel op het juiste antwoord geklikt had dan ben ik zo ontzettend in mijn nopjes. Evenals wanneer ik strategisch een genre gekozen heb waarvan me opgevallen was dat mijn tegenstander er iets minder van gebakken had in de vorige rondes.

Niet dat je er nou iets mee kunt winnen ik kom op deze manier nooooit aan die villa pofferdorie. Na een weekje elkaar uitgedaagd te hebben begint de teller weer op nul. Niet eens een erelijst of een prijs. Ik kan er ook niet mee pronken of me beklagen want de meeste tegenstanders ken ik niet eens. Naast het handjevol vrienden heb ik wanhopig een paar vreemden aan het virtuele jasje meegetrokken doordat er de mogelijkheid bestaat ze uit te nodigen.

Zoals het meestal met hypes gaat zal deze ook wel weer overgaan. Tot die tijd moet de strijk, het huishouden en mijn gezin maar wachten. Want wanneer de eerste klanken van de nieuwe uitdaging te horen zijn…

…klinkt dit als muziek in mijn oren.

Hehe, heb je de hint begrepen dat werd tijd joh? Ik ben uit te dagen door Emmelinda T. te kiezen. Tot zo op Songpop! *Propt oortjes alvast in oren*

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

42 reacties op Songpop

  1. Is het alleen 80’s and 90’s zoals je die op Sky en Veronica hoort?
    Of ook 60’s and 70’s muziek, meer onze smaak. Grtz Mara

  2. Ans zegt:

    Ik zie bij Edwin daar ook wel eens iets van op facebook staan!! Ik ben slecht in de combinatie van artiest en titels, ik ken het nummer dan wel, maar wie of wat is te moeilijk!

  3. Emmelinda zegt:

    @(Albert y) Mara; Nee, het is vanalles wat. Ook de 80’s, 90’s maar ook idd de jaren 60. Of Dance, punk, hardrock, country classics en noem maar op. Maar de kans is natuurlijk wel aanwezig dat iemand je wil uitdagen in een categorie die niet helemaal bij je past. Als je die ronde gedaan hebt mag jij weer eentje kiezen😉. Groetjes terug😀

    @Ans; Zal voor Edwin wel een makkie zijn dan he? Draait ie nog wel eens ergens?
    Toch heb ik dat ook nog regelmatig. Zelfs in genres waar ik veel van denk te weten😉.

  4. Emmelinda zegt:

    Oh, dat is jammer. Maar de liefde voor muziek is vast gebleven??

  5. Emmelinda zegt:

    Hahaha dat vrees ik ook. Je bent lekker bezig, wat heb je met die monteur gedaan? Ik lees afmaken en hier dan rammen??? Ans??? Hahaha *giechelt*

  6. Emmelinda zegt:

    Hahaha dan ligt HIJ er nu vast 16 uur uit😉

  7. rietepietz zegt:

    Eigenlijk zing jij hier dus …… Heb je éven voor mij….. maak wat tijd voor me vrij ….enz.enz …Nou …….kom maar op met de naam van de uitvoerend artist ……. whahaha ,is dit uitdagend genoeg ?
    Hoe gék ik ook ben op spelletjes ( en ook ik heb een man die véél minder van spelletjes houdt dan ik al zijn er uitzonderingen maar dié spelletjes bedoel jij niet op internet ben ik niét uit te dagen want daar snap ik allemaal geen “fluit”van ( om het in de muziek te houden )
    Muziek wás altijd heel belangrijk voor me maar tegenwoordig kan ik héél erg van even stilte genieten ,vooral als ik niet zélf kan kiezen hoor ik soms liever niets dan de muziek van de laatste 15 jaar ( al zijn er ook in die jaren wel uitzonderingen waarvoor ik de oordoppies eruit haal )
    jammer maar helaas …ik ben géén partij voor je😉

  8. Emmelinda zegt:

    Oei, die uitdagende blik van je maakt het moeilijk hoor😉. Ik moet even naar lucht happen want ik weet niet of ik dat (zonder braakneigingen) uit mijn mond krijg *laat tromgeroffel horen*: Franske Bauer! *kijkt blij naar applaudiserende webloggers* Oh hihi ik weet niet eens of er een rubriek Nederlandstalig bij zit. Die zal ik ook nooit kopen met de punten die ik bij elkaar gespaard heb hahaha.

    Oh hihi, ook dát snap ik; als ik vroeger thuiskwam zat mijn moeder wel eens binnen (wel vaker eigenlijk hahaha, al was ze best een buitenmens) zonder radio of tv aan. Dat deed mij gewoon PIJN aan de oortjes, die stilte. Maar ik begrijp dat steeds beter, het komt hier wel eens voor (is nog steeds op één hand te tellen maar goed) dat ik “vergeet” de radio aan te zetten en kom er uren later achter dat ik het helemaal niet gemist heb. Soms is het allemaal zo druk, zo hectisch dat ik die stilte waardeer. Ook in de tuin. Daar vind ik dat een must, ook als het rustig in mijn hoofd is hihi. Geen radio aan. Ook niet bij de buren graag. Want die luisteren graag naar Franske “heb je even voor mij” Bauer.

    Ik vind het jammer Rietepietz maar begrijp het helemaal. Heb ik deze log helemaal voor de kat zijn viool geschreven (om ook in muziektermen te blijven. hihi) Even goede log-vriendjes. Ik moet nu ook snel verder. Het eten Songpop wacht😉

  9. rietepietz zegt:

    je wort óuder mama papa gééft het maar toe ,je wilt er álles aan doen maar je wéét niet hoe ….enz…;-) Het is de pip dat die Nederlandstalige dreuntjes zo in je kop blijven hangen maar eerlijk gezegd had ik nu ff niet geweten dat het die Bauersmurf was .
    Inderdaad ook al niét mijn zanger ,( als geit kan hij er met zijn lachje nog mee door ) maar helaas komen dit soort jongens te onpas en te onpas * ja dat klopt ,dit soort griezels komen gewoon nóóit “te pas”* zodat je alsnog van alles over ze “meekrijgt” .Maar eh…. eet smakelijk !

  10. Emmelinda zegt:

    Hahaha dat ze te pas en te onpas komen geeft niks, als ze maar weer gáán. Maar dat is de ellende, ze BLIJVEN nog ook en erger nog; ze krijgen ook nog eens een eigen tv-programma. Gelukkig zenders zat dus ik hoef er niet naar te kijken maar ondertussen lijkt het wel een virus hahaha. Nederland 1, Rtl4, SBS6…overal zit dat gespuis😉. Hahaha ja die lach werkt aanstekelijk he, zelfs bij d’n Bauer😀.

    Ja, ouder worder doe ik zeker en soms is het zelfs maar goed ook. Ik maak me al stukken minder druk in vergelijking met vroeger, zo nu en dan. Stond ik eerder continu te stampvoeten, nu heb ik mijn kalashnikov tel ik eerst tot honderd. Scheelt stukken. Je ziet het, ik leer het wel…later als ik groot ben😉. Komt vast helemaal goed. Ooit.

    Dank je wel, de overschotel is net klaar. Als jij ook nog gaat eten; eet smakelijk!😀

  11. Is hij ook op de android te downloaden ga straks even kijken:-) Probleem met mij is dat ik bij de eerste tonen gelijk meezing maar vaak de goede titel niet weet🙂

  12. Emmelinda zegt:

    Ik heb het zojuist aan Mies gevraagd en zij dacht van wel. Euhm. Schieten we lekker mee op he😉.
    Jaaaaa hahaha. Er zijn nummers die ik zó mooi vind dat ik de neiging heb te blijven luisteren. De tijd tikt gewoon door. Niet slim (maar wel zooo mooi. Al hoor je natuurlijk niet het hele nummer).

  13. Emmelinda zegt:

    Ik heb geen verstand van Android maar heb iets gegoogled; heb je daar iets aan? http://song-pop.nl.softonic.com/android/download ??

  14. tagrijn zegt:

    Voor zo’n spelletje zou je twee apparaten moeten hebben. (Als je per se wilt winnen) De een speelt, je houdt de andere er met de juiste app voor muziekherkenning voor en die produceeert dan binnen een seconde het antwoord. Niet eerlijk? Nee, maar moet dan dan?

  15. Emmelinda zegt:

    Hahaha nee, van mij niet. Alleen is het te hopen dat de muziekherkenning snel is want je moet ook nog klikken op het juiste antwoord. Vanwege de originaliteit heb je wat mij betreft al gewonnen😉.

  16. J@n. zegt:

    Gelukkig heb ik zo’n ding niet, want er zit ook gratis Scrabble op en dan zou ik niks anders meer doen. Dat het er op zit weet ik van mijn dochter, want die is er de hele tijd mee bezig.

  17. Emmelinda zegt:

    Hihi ja je bedoelt wordfeud he? Ik vind mijn songpopverslaving (mooi woord voor galgje wordfeud) al erg genoeg daarom dúrf ik niet eens te kijken want ik weet wel hoe het daarna zit😉.

  18. J@n. zegt:

    O dus jij ook al? Mijn dochter (39) ook.

  19. Emmelinda zegt:

    Ik ken het, Mies speelt dat, maar ik heb nog een mobieltje uit de tijd van Ben Hur waar je alleen mee kunt bellen (o ja en foto’s maken. Je herkent er verder niks op, op die foto’s. Maar het idee telt hahaha). Als het via Facebook kan vrees ik het ergste dus ik zoek maar niet verder😉

  20. rietepietz zegt:

    OOOOhh….. je speelt het dus op je telfoon……!!! Nou dan zijn we helemáál snel klaar want ik heb een telefoon uit het jaar “kruikje” dus dat um niet worden !

  21. Emmelinda zegt:

    Hahaha óók. Ik kan het ook niet spelen op mijn telefoon want die komt waarschijnlijk uit hetzelfde jaar als die van jou😉. Maar op Facebook kan het dus gewoon. Gratis.😀. Is dat nou niet mooi?😉

  22. Youke zegt:

    Kan je dan ook iemand uitnodigen die via FB speelt als je zelf op je smartfoon speelt?

  23. Emmelinda zegt:

    Ik neem aan van wel, ik heb het met Mies gespeeld. Zij op haar Iphone en ik via Facebook. Hoe het precies zit met uitnodigen weet ik niet maar ik neem aan dat het daar precies hetzelfde gaat als op Facebook?

    Ik vond dit: http://www.apptoppers.nl/song-pop-uitleg-vragen-en-video-review/. Niet dat daar nou staat wat jij vroeg maar ik weet wel dat ik tegen mensen speel die via hun Smartphone spelen.

  24. Youke zegt:

    hmmm ik krijg alleen maar errors bij je username. Niet dat ik nou zo goed ben in Songpop…. Mijn username is gewoon Youke

  25. Emmelinda zegt:

    Ik ga het eens proberen of ik jou kan uitnodigen😉

    Update: Als het goed is heb ik jou nu via Facebook uitgenodigd maar kun je deze meteen ook op je telefoon ontvangen.

  26. Marika zegt:

    Ik ben nog niet zo lang bezig dus ik ben nog ff verslaafd aan de vorige hypes. Denk niet dat ik er veel van zou bakken, ik heb het al een jaar of 20 niet meer zo bijgehouden. Ik zat vroeger trouwens ook met mijn casetterecorder bij de radio hoor hahaha.

  27. Emmelinda zegt:

    Hahaha jaaaa dat merk ik zelf ook. Mies gromde als ik haar uitnodigde voor de jaren 80 en ik als zij mij met nummers van nu verveelt (haha). Hier staat best vaak MTV op en andere muziekzenders maar dan ben ik iets anders aan het doen. Ik ken dan wel de zang/muziek maar welke zangers het zijn???
    Hihi, zat je ook op donderdag alvast te wachten om op te nemen en baalde je dan ook dat de dj door het nummer heen babbelde? Kon je op vrijdag wéér klaarzitten. En hopen. Dat het dan wél lukte😉.

  28. Marika zegt:

    Welke dagen weet ik niet meer maar kan me nog heel goed herinneren dat ik me vreselijk kon ergeren als de dj er doorheen lulde.😉

  29. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja echt he. Ik heb die bandjes overigens nog steeds. Wat ik er mee moet weet ik ook niet, ze staan op zolder. Weggooien kan altijd nog denk ik altijd. Gewoon het idee, al die uren die daar in zitten hihi😉

  30. Ik heb hem geinstalleerd alleen nog geen tijd om verder uit te zoeken speelnaam is leidseglibbe

  31. Emmelinda zegt:

    Als het goed is heb je nou een uitdaging😉.

  32. heb alvast verloren geloof ik gaat snel he moet het nog even uitvinden🙂

  33. Emmelinda zegt:

    Echt he, pfff. Maar dat komt helemaal goed😉. Als ik jou er bij kan helpen moet je het maar effies zeggen typen😀

  34. Youke zegt:

    Ik snap er geen hout van. Ik zie je uitnodiging op FB, maar hij verschijnt niet op mn telefoon😦 Boehoe! Ik zit alleen op mn werk nog achter de pc, maar daar komt geen geluid uit. Behalve als je oordopjes aansluit. Tja, niet/nooit bij me. En songpop speelt zo lastig zonder geluid😉

  35. Emmelinda zegt:

    Nou jaaaa zeg, wat doen ze ons nou weer aan. Nee, dat is geen doen al is het mooi om je reflexen te testen, kijken hoe snel je op de buttons kunt klikken. Mijn reactiesnelheid is 0.7 sec en sneller kan ik niet. Alleen als ik zo maar ergens op klik (0.3 sec) hahaha, heb ik dat ook eens meegemaakt😉. Ik zal eens zoeken of ik ergens kan vinden waar het eventueel aan kan liggen. Komt wel goed, schatje😉

  36. Nicky zegt:

    Ja, hallo! Ik ga jou niet uitdagen, hoor. Ik moet webloggen en facebooken enzo. Druk, druk, druk!

  37. Emmelinda zegt:

    Volgens mij he, ik kan het mis hebben, maar hier drukt iemand de snor. Euh. Zoiets. Hahaha😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

